Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jhoekwat
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17:36
4v4t4r schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:26:
[...]

ja, zorg dat je niet recht voor de lader staat , de zwaarte van de kabel trekt hem er een beetje uit aan de bovenkant en daardoor schiet hij op rood.

je kan 3 dingen doen .

1. Houd de kabel "omhoog" bij het starten, als de laadsessie werkt kan je voorzichtig loslaten. Helaas schiet hij bij mij dan soms nog steeds op rood.
2. rij een meter of 1.5 naar voren of achter zodat de druk niet naar beneden staat op de kabel maar naar links of rechts.
3. parkeer aan de andere kant en leg de laadkabel over je dak/ruit (afgeraden door volvo) zie foto hieronder.

[Afbeelding]
Ik heb gisteren Punt 3 geprobeerd bij een 150KW Fastned. Dit werkt inderdaad gelijk zonder maar enige fout. Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:05
ron65 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:31:
[...]

Zeker prima cijfers, ik ben gewoon tevreden.
Ook leuk om nu echt te zien dat vaker wat korter laden meer tijdwinst geeft dan een paar keer minder langer laden.
Waar ik eerst nog iets had van ik laad thuis tot 100% voor een langere rit, heb ik nu zoiets als wanneer er maar tenminste 60% in zit, prima. iets eerder weg, halverwege een snellader pakken en ik kom er ook wel.
Als ik steeds met 100% weg wil, kom ik van een koude kermis thuis soms omdat die laadpalen gewoon te vaak bezet zijn savonds en snachts. En de gemeente plaatst niets meer bij, die vinden het wel genoeg zo.
Zij hebben eigen laadpalen in de eigen parking voor hun eigen wagens, die hebben er geen last van dat alles vol staat.

Nee, zoals nu gaat het prima, ik voel geen druk meer om maar te moeten zorgen voor gevulde accus elke rit. Ik laad wel wanneer nodig maar vooral wanneer het kan.
Het is voor de accu niet goed om hem langere tijd te laten staan op 100%. Ik laad alleen tot 100% als het nodig is en dan vlak voor vertrek. Anders houd ik altijd de aanbevolen 90% aan.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Venomer schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:48:
[...]

Het is voor de accu niet goed om hem langere tijd te laten staan op 100%. Ik laad alleen tot 100% als het nodig is en dan vlak voor vertrek. Anders houd ik altijd de aanbevolen 90% aan.
90% is ook mijn gewenste laadgrens, hoewel de dealer me verzekerde dat 100% ook geen kwaad kan, in de display staat duidelijk dat Volvo 90% adviseert.

net als jij, 100% alleen als ik vrijwel direct wegmoet, zoals op kantoor. Dan kom ik met 80% thuis.

Dus heb ik van de week op 1 dag bijna 500 km gereden, maar nergens meer dan 90% geladen, gaat echt prima!.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:09
DreZutphen schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:33:
[...]

Tja dat trillen is echt een een dingetje pff.
Mij is verteld dat Volvo werkt aan een oplossing voor de trilling in het stuur bij hogere snelheden, daarbij geen termijn gehoord wanneer het klaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardijk
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-07-2024
Wat ik heb begrepen is dat er een technische oplossing zou zijn in de vorm van een trilling / stuurdemper. Volvo NL zou dit nu aan het uitwerken zijn, een termijn durfde ze idd niet te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfs XC
  • Laatst online: 16-04-2024
Mga1600 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:23:
Vanochtend mijn auto weer opgehaald bij Leder Inbouw Nederland in Alphen aan de Rijn.

[Afbeelding]
Erg fraai!

Volvo XC40 P6 Ultimate 20" MY23

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• headinclouds
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17:01
Mardijk schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:39:
Wat ik heb begrepen is dat er een technische oplossing zou zijn in de vorm van een trilling / stuurdemper. Volvo NL zou dit nu aan het uitwerken zijn, een termijn durfde ze idd niet te geven.
Dit werd mij ook verteld naar aanleiding van het testen van de trillingen bij mijn XC40. Fingers crossed dat deze oplossing werkt en snel beschikbaar komt!

C40 Single Motor Extended Range Plus MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Laatst online: 13-06 08:51

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Ik heb een Samsung S22 met 2 SIM kaarten, een Belgische en een Nederlandse.
De DK werkt, de app werkt en ik kan ook bellen en gebeld worden vanuit de wagen.

Maar....

na instappen is eerst Galaxy S22 zichtbaar als telefoon en na een seconde of zo verdwijnt de tekst en geeft het display:
"Geen service"
"Alleen noodoproepen"

Alles werkt nog gewoon. En als ik op 'telefoon' tik op het display krijg ik gewoon mijn telefoon te zien (recente gesprekken, contacten etc).

Hiervoor had ik een A71 met dezelfde SIMkaarten en die deed eigenlijk hetzelfde. Af en toe kwam de naam van de telefoon in beeld. Maar dat was echt sporadisch. Kon er geen vinger achter krijgen waarom.
"Telefoon naam"
"goede signaalsterkte" of "roaming"

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Nog een ander 'dingetje': deze telefoon gaat standaard bellen via de laatstgebruikte SIMkaart als ik hem vanuit de auto bestuur. De vorige telefoon gaf altijd een keuze die ik op de telefoon moest bevestigen. Instellingen op de telefoon zijn hetzelfde (staat op altijd vragen).
Met name voor het scheiden van prive en zakelijke nummers is dit wel gewenst.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:58
Verkeerde topic denk ik 😀😉

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:31:
Verkeerde topic denk ik 😀😉
Verkeerd verbonden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Mwhaa.. gewoon die ontwasemingsknop 30 seconden in drukken en anders een middenconsole resetten! en dan komt alles goed! Ruzie met je partner? druk op de knop! Telefoon doet t niet? Druk op DIE knop! Het is de Volvo magie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:27
ron65 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:57:
[...]
Maar man o man wat een power, 140 en dan even intrappen en in no-time al op 164 zitten, daar bleek deze begrensd. maar wat een genot zeg, echt super.
Die power van 140 naar z’n limiet ervaar ik niet met mijn P6. Ging voor geen meter vooruit. Batterij was rond 50%, ik dacht dat vermogen pas beperkt werd onder 20% ofzo.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quinten010
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02 17:12
nujtrug schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:45:
[...]

Die power van 140 naar z’n limiet ervaar ik niet met mijn P6. Ging voor geen meter vooruit. Batterij was rond 50%, ik dacht dat vermogen pas beperkt werd onder 20% ofzo.
Volgens mij zijn elektromotoren bij hoge snelheden sprints niet snel. Maar ik kon met gemak van 100 naar 160 km/u een sprint trekken en had het gevoel dat hij met gemak de 200 km/u zou kunnen halen zonder enig trillen o.i.d. (P6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

nujtrug schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:45:
[...]

Lijkt mij niet goed.
Ik heb ook een P6, maar de accu was op dat moment rond 70%, dat wel.
Was gewoon echt een beleving, 140 rijen, dan gaat de voor je rijdende auto naar rechts, intrappen die handel en binnen de een a anderhalve seconde al 164 en daar hield ie in vanwege de begrenzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:44
ron65 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:39:
[...]

Lijkt mij niet goed.
Was gewoon echt een beleving, 140 rijen, dan gaat de voor je rijdende auto naar rechts, intrappen die handel en binnen de een a anderhalve seconde al 164 en daar hield ie in vanwege de begrenzing.
En die beleving al bij 204pk. Heerlijk toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

goetfoud schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:44:
[...]

Echt super :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-06 23:15
Ken je nagaan met een P8.....

P8, 19 inch Continental, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:37
goetfoud schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:44:
[...]
Herstel...231pk 😎🏁

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Dat zal ik wel nooit meemaken, de P6 lag binnen budget, de p8 niet. De p6 kan ik met mijn B rijbewijs gewoon mijn caravan nog trekken, de P8 niet (gaat net over de 3500 heen waar de P6 met de caravan op 3380 blijft maximaal)
Dus blijft het bij de P6 voorlopig weer 5 jaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-06 22:58
ron65 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 13:25:
[...]

Dat zal ik wel nooit meemaken, de P6 lag binnen budget, de p8 niet. De p6 kan ik met mijn B rijbewijs gewoon mijn caravan nog trekken, de P8 niet (gaat net over de 3500 heen waar de P6 met de caravan op 3380 blijft maximaal)
Dus blijft het bij de P6 voorlopig weer 5 jaar :-)
De nieuwe P6 MY24 zit op een TMM van 2470kg dus dan mag je caravan nog maar 1030kg wegen voor rijbewijs B. Dat is niet bepaald een joekel. Als je dan de extended range neemt wordt hij nog 50kg zwaarder en je caravan nog maar max 980..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Troost je er was geen keus in 2021, nu zou ik waarschijnlijk ook voor een motor gaan, goedkoper en zuiniger.
Gebruik het niet veel alle power maar leuk is het wel.
In de sneeuw/terrein ben ik ook zeer onder de indruk van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTweak
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18:57
Goedemiddag,

Raar problemen, sinds een paar dagen mijn profiel kwijt. Iedere keer als ik de auto start ben ik alles kwijt en kan ik alles opnieuw instellen.

Ik dacht doe wel even een factory reset, maar die optie is ook verdwenen.

Iemand een idee wat er loos is en hoe het is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
nujtrug schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:17:
Ligt het aan mij of is de verlichting in het handschoenenkastje compleet nutteloos? In is zelfs veel gezegd, de verlichting schijnt bij mij gewoon op de rand. Ik zie niet eens wat er in zit..

[Afbeelding]
Zit het instructieboekje niet teveel voor de lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

JTHZZ schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:03:
[...]

De nieuwe P6 MY24 zit op een TMM van 2470kg dus dan mag je caravan nog maar 1030kg wegen voor rijbewijs B. Dat is niet bepaald een joekel. Als je dan de extended range neemt wordt hij nog 50kg zwaarder en je caravan nog maar max 980..
klopt, maar mijn caravan is leeg 600 en max 960 kg ;-)

Lichtgewicht caravelair uit de jaren 90. Ideaal!

E erbij halen kan ik prima doen, maar is niet verstandig momenteel omdat daar een medische verklaring voor nodig is en die zou bij mij leiden tot medische onderzoeken door CBR. We hebben allemaal wel gehoord wat die daar een puinbak van maken, mensen onterecht afgekeurd etc en wachttijden dir langer zijn dan je rijbewijs nog geldig is... kan ik met mijn werk niet hebben.

Door gewoon B aan te houden mag ik gewoon elke 10 jaar verlengen met een doktersverklaring (vanwege diabetes-II in hele lichte vorm voor mij een verplicht ing die verklaring te hebben), en dat is pas in 2030 weer voor het eerst, dus ik hou het bij B, en dat gaat met deze caravan perfefct, En als die een keer vervangen moet worden zien we dan wel weer verder. Voorlopig nog niet nodig, ding is tweejaarlijks bovag gekeurd en jaarlijks onderhouden en nog altijd in perfecte staat. Staat altijd binnen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
ron65 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:39:
[...]

Lijkt mij niet goed.
Misschien dat ik dan toch eens moet langsgaan bij de dealer want echt hard gaat die van mij niet. Als ik hem intrap zie je z’n snuit wel omhoog gaan maar om nu te zeggen dat ie snel is… Ofwel sta ik naast de verkeerde auto’s bij een stoplicht :P

Soms denk ik ook dat ik beter een P8 met wat minder opties had genomen ipv een P6 Ultimate maarja vijgen na Pasen.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Daar geniet ik ook elke dag van 👊
Al is een p6 eigenlijk meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:38

Rianata

Have you played Atari today?

nujtrug schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:38:
[...]

Misschien dat ik dan toch eens moet langsgaan bij de dealer want echt hard gaat die van mij niet. Als ik hem intrap zie je z’n snuit wel omhoog gaan maar om nu te zeggen dat ie snel is… Ofwel sta ik naast de verkeerde auto’s bij een stoplicht :P

Soms denk ik ook dat ik beter een P8 met wat minder opties had genomen ipv een P6 Ultimate maarja vijgen na Pasen.
Je gebruikt niet toevallig de 'kindersleutel' (de oranje)?

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Rianata schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:36:
[...]

Je gebruikt niet toevallig de 'kindersleutel' (de oranje)?
Nee die staat zeker niet op. Ik vind de P6 in het algemeen redelijk braaf. Gaspedaal van 0 intrappen reageert bij mij sowieso trager dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Demo modus? Of ander software vinkje? Zou een proefritje kunnen doen voor de vergelijk. Of timen van 0 naar 100 ;) De p8 komt daar iig prima bij de in de buurt

[ Voor 29% gewijzigd door Veromor op 04-03-2023 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Veromor schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:52:
Demo modus? Of ander software vinkje? Zou een proefritje kunnen doen voor de vergelijk. Of timen van 0 naar 100 ;) De p8 komt daar iig prima bij de in de buurt
Mijn p8 verrast me in positieve zin wat dat laatste betreft. Ergens achteraf een keer of 20 de proef op de som genomen. Gemiddeld kom ik op 4.6 sec.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

nujtrug schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:38:
[...]

Weet je, het is even leuk die stoplicht sprintjes, maar inmiddels heb ik meer zoiets van laat maar, volgende licht staan ze weer naast je. Ik geniet gewoon meer van het enorm relaxte rijden ermee, en even uittesten in DLD was gewoon leuk, maar geen terugkerend iets.

Volgens FM is mijn snelste 0-100 tijd 6,996 seconden, en dat is sneller dat de 7,4 volgens de specs, Mooi!
En dan nu genieten van het prettige rijgedrag en de rust doordat je geen motortje hoort en niet hoeft te schakelen, en dan is OPD helemaal een weldoener ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0V
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2023

T0V

Sinds een paar weken werkt Google Maps anders dan ik gewend was. Als je een bestemming hebt ingevoerd en de overzichts-weergave kiest (je ziet dan de eindbestemming en de hele route), dan was het voorheen zo dat de schaal van de kaart automatisch werd aangepast naarmate je dichter bij je bestemming komt. Die 'auto-scale' functie werkt niet meer. De kaart blijft op dezelfde schaal vanaf het moment dat je je navigatie hebt gestart. Zal wel met een software-update te maken hebben.
Herkent iemand dit? Weet iemand hoe je feedback kan geven aan Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Auto scale in die betreffende view heb ik nog nooit gezien. Weet je zeker dat dat klopt? Want die view geeft wat je al zegt de hele route weer. In de normale view zoomt maps idd in bij bijv een naderende afslag.

Wbt feedback richting Google... Dat is kansloos. Je kan het beter via @4v4t4r proberen 😁

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 05-03-2023 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:54
Zucht.
Laadpas werkgever geblokkeerd, sta net bij shell recharge paal, niet bekend in de app. Moest perse via smoov of pin of visa. Geen van de 3 willen.. Doorgereden en sta nu bij fastned met de kabel over de auto truc, maar helaas gaat het niet echt snel.. Komt niet boven de 74kw uit ondanks 1.5 uur rijden en navigeren naar laadstop(met voorverwarmen dus) is dat echt kou gerelateerde snelheid? Durf niet te verplaatsen omdat hij het doet 😂

Ps. Zo werkt de kabel ook, hoeft dus niet over dak of raam
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vu7SDU8YmAp9sMUwu-tLjn09n5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFtHmVOIoF0u5jH0asWrzDs5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door 4v4t4r op 05-03-2023 14:28 ]

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:19:
Auto scale in die betreffende view heb ik nog nooit gezien. Weet je zeer dat dat klopt? Want die view geeft wat je al zegt de hele route weer. In de normale view zoomt maps idd in bij bijv een naderende afslag.

Wbt feedback richting Google... Dat is kansloos. Je kan hrt beter via @4v4t4r proberen 😁
Ik weet van niets 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0V
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2023

T0V

Juancho schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:19:
Auto scale in die betreffende view heb ik nog nooit gezien. Weet je zeker dat dat klopt? Want die view geeft wat je al zegt de hele route weer. In de normale view zoomt maps idd in bij bijv een naderende afslag.

Wbt feedback richting Google... Dat is kansloos. Je kan het beter via @4v4t4r proberen 😁
Yep, auto-scale heeft altijd gewerkt vanuit de view waarin je je eindbestemming ziet. Naarmate je dichter bij je eind bestemming komt wordt ingezoomd op de kaart. Was mijn favoriete functie. Ik zal dan maar duimen dat het een keer wordt hersteld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
En die trekt door tot 180 km/u in plaats van 160. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Het is week 10. De week van OTA 2.7 en het rittenlogboek?

Mijn P8 gaat woensdag naar de werkplaats voor zijn eerste onderhoudsbeurt. Dus halverwege de week heb ik sowieso versie 2.7 er op staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Venomer schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:15:
[...]

En die trekt door tot 180 km/u in plaats van 160. 8)
Zal wel 190 zijn, mijn P6 gaf 164 aan, volgens FM was dat zelfs 167. Overigens wijkt die meting dus positief af van de teller vanaf zo'n 155 kmh, daaronder geeft FM minder snelheid aan dan het dashboard. Bijv 100 op het dashboard is 98 op de GSM
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_2BXFfO6W4XlH7IbMW8LB72P1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PTdvPB8iauFeEVazKMfQCZIa.jpg?f=fotoalbum_large

ps, die afstand klopt niet, 48000 is van veel meer dagen dan 96. Ik heb in die 96 dagen namelijk 8100 km gereden. De overige cijfertjes kloppen naar mijn idee prima

[ Voor 40% gewijzigd door ron65 op 06-03-2023 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:34
ron65 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:21:
[...]

Zal wel 190 zijn, mijn P6 gaf 164 aan, volgens FM was dat zelfs 167. Overigens wijkt die meting dus positief af van de teller vanaf zo'n 155 kmh, daaronder geeft FM minder snelheid aan dan het dashboard. Bijv 100 op het dashboard is 98 op de GSM
[Afbeelding]

ps, die afstand klopt niet, 48000 is van veel meer dagen dan 96. Ik heb in die 96 dagen namelijk 8100 km gereden. De overige cijfertjes kloppen naar mijn idee prima
Is dat niet gewoon de totale tijd van het rijden? Als in hij telt gewoon de uren op dat de wagen rijdt, onafhankelijk van of je nu maar 1u/dag rijdt of 10u. Je hebt in totaal dus gewoon 96 volle dagen (96 x 24u) met de auto gereden.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 21:04
Venomer schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:17:
Het is week 10. De week van OTA 2.7 en het rittenlogboek?
Mijn bevindingen:
- De installatie ging goed
- Ik merk geen verschil sinds ik die OTA release geïnstalleerd heb
- Ik vind de functionaliteit van het logboek zeer beperkt
(nee: ik heb 'm nog niet....Ik wou gewoon de 1e zijn dit meldde 8)7 )

Nu even mijn zuurpruimpet weer af. Dit weekend op wintersport geweest. Wat een fijne auto voor de autobahn en was nog wel onder indruk van verbruik bij hoge snelheden.

Rond vriespunt heeft mijn P6 met 19"velgen en de standaard Recharge all season banden (op 3.0 bar) met een cruise snelheid van 140 waar het mocht (en anders gewoon aan snelheid gehouden) en ook nog eens een grote skikoffer op het dak niet eens 25kwh/100km gedaan. Ik had veel erger verwacht met die snelheid en skibox...

Ook leuk (meer voor ladentopic, maar toch...): onder de indruk van de ENBW charging station: 52 300KW laders beschikbaar ! Perfecte pauze plek langs A1 met alle restaurantjes terwijl je auto staat op te laden

[ Voor 18% gewijzigd door Kammika op 06-03-2023 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
@Kammika Welke versie heb je nu draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
2.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Ik begrijp dat sommigen al rijden met 2.6 en dat 2.7 al (??) beschikbaar is. Het maakt niet uit met hoeveel enthousiasme ik elke keer in het menu kijk, ik zie geen van beide versies "binnenkomen". |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 11:14
HenryP schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:59:
Ik begrijp dat sommigen al rijden met 2.6 en dat 2.7 al (??) beschikbaar is. Het maakt niet uit met hoeveel enthousiasme ik elke keer in het menu kijk, ik zie geen van beide versies "binnenkomen". |:(
Ik heb hetzelfde, ik rij gewoon elke dag met de auto en ook net nog een aardige rit achter de rug maar ik zie/krijg nog geen update beschikbaar. (huidige versie 2.5.1, heb dus nog nooit een OTA update gezien eigenlijk)
In onze auto is best vaak het klokje bovenin de 'ipad' weg en de fix daarvoor zit ook in 2,7 zou dus heel graag deze update krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:16:
[...]
Is dat niet gewoon de totale tijd van het rijden? Als in hij telt gewoon de uren op dat de wagen rijdt, onafhankelijk van of je nu maar 1u/dag rijdt of 10u. Je hebt in totaal dus gewoon 96 volle dagen (96 x 24u) met de auto gereden.
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, feit is dat ik hem ook ongeveer 100 dagen terug eens gereset heb voor die stats, kennelijk is dat exclusief de tijd en km's geweest.
Thanx, verklaart het wat beter. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
HenryP schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:59:
Versie 2.6 is niet via OTA gegaan en heb je alleen als ze die in de werkplaats erop gezet hebben. De OTA uitrol van versie 2.7 zou deze week moeten beginnen. Maar in de werkplaats was hij al twee weken beschikbaar. Vandaar dat sommigen hem al hebben.

Als je automatische updates hebt aan staan, dan krijg je vanzelf een melding. Telkens kijken helpt niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Venomer schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:13:
[...]

Versie 2.6 is niet via OTA gegaan en heb je alleen als ze die in de werkplaats erop gezet hebben. De OTA uitrol van versie 2.7 zou deze week moeten beginnen. Maar in de werkplaats was hij al twee weken beschikbaar. Vandaar dat sommigen hem al hebben.

Als je automatische updates hebt aan staan, dan krijg je vanzelf een melding. Telkens kijken helpt niet. :)
Klopt, ik heb al meerder weken 2.6 omdat ik die terugroepactie kreeg. LM wilde dat ik dat liet uitvoeren en ik zelf eigenlijk ook wel. Ze hebben meteen 2.6 erop geknikkerd toen.
2.7 is nog niet in beeld geweest, ik merk het wel wanneer dat is.

ritlogboek is nog altijd niet actief, zal wel komen over 5 jaar als ik een nieuwe auto mag leasen weer :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:29
[...]

Ik zie op de Volvo site dat er iets bij 2.7 is gewijzigd want de datum van vandaag staat er nu boven. Wat er anders is kan ik zo 1-2-3 niet zien.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:17:
[...]

Ik zie op de Volvo site dat er iets bij 2.7 is gewijzigd want de datum van vandaag staat er nu boven. Wat er anders is kan ik zo 1-2-3 niet zien.
Zoek de verschillen:

Eind Februari:
Updates in software 2.7

Verbeterde stabiliteit van het infotainmentsysteem.
Minder gevallen van ontbreken van de bovenste statusbalk op het middendisplay.
Minder gevallen van ontbreken van klimaatregelingen op het middendisplay na een reset van het systeem.
Oplossing voor het af en toe ontbreken van het zoekveld in Google Maps.
Oplossing voor een probleem waarbij het licht op de kristallen pookknop aanblijft bij het verlaten van de auto.
Verbeteringen aan het op afstand starten van de motor.
Kleine verbeteringen van nauwkeurigheid verkeersbordherkenning.
Verbeterde stabiliteit van de parkeerhulp.
Verhoogde beschikbaarheid van de rijondersteuning.

Updates in software 2.6

Verbeterde temperatuurregeling in passagiersruimte.
Wanneer het parkeerklimaat op afstand wordt gestart, wordt de verwarming van de voorstoelen automatisch ingeschakeld.
Verbeterde werking van adaptieve cruise control (ACC) bij lage snelheden.
Optimalisatie-aanpassingen van de aandrijflijn.
NU
Updates in software 2.7

Verbeterde stabiliteit van het infotainmentsysteem.
Minder gevallen van ontbreken van de bovenste statusbalk op het middendisplay.
Minder gevallen van ontbreken van klimaatregelingen op het middendisplay na een reset van het systeem.
Oplossing voor het af en toe ontbreken van het zoekveld in Google Maps.
Oplossing voor een probleem waarbij het licht op de kristallen pookknop aanblijft bij het verlaten van de auto.
Kleine verbeteringen van nauwkeurigheid verkeersbordherkenning.
Verbeterde stabiliteit van de parkeerhulp.
Verhoogde beschikbaarheid van de rijondersteuning.

NB: Na de software-installatie moet u druk opslaan voor TPMS (bandenspanningscontrolesysteem). Volg instructies in de Gebruikershandleiding.
Updates in software 2.6

NB: deze softwarerelease is alleen beschikbaar in werkplaatsen, niet OTA. De inhoud van 2.6 zal deel uitmaken van de volgende OTA-release.

Verbeterde temperatuurregeling in passagiersruimte.
Wanneer het parkeerklimaat op afstand wordt gestart, wordt de verwarming van de voorstoelen automatisch ingeschakeld.
Verbeterde werking van adaptieve cruise control (ACC) bij lage snelheden.
HEt zijn zo te zien optimalisatie aandrijflijn, en de melding dat je de bandendruk opnieuw moet opslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Iemand al ontcijfert wat deze codetaal inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
[...]Versie 2.6 is niet via OTA gegaan...
Waar kun je zien welke versie er via OTA gaat / is gegaan?
Wie weet waarom Volvo dat onderscheidt (aanbieden via OTA of niet) maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
ron65 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:28:
[...]

Zoek de verschillen:

Eind Februari:

[...]

NU

[...]

HEt zijn zo te zien optimalisatie aandrijflijn, en de melding dat je de bandendruk opnieuw moet opslaan
Wat ik mis is waar de terugroepactie voor in het leven is geroepen: De elektronische remhulpsystemen kunnen uitvallen door een softwarefout, waardoor de auto minder snel kan afremmen dan verwacht met een vekeersongeval met letselschade als mogelijk gevaar.

[ Voor 21% gewijzigd door HenryP op 06-03-2023 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:28:
[...]

HEt zijn zo te zien optimalisatie aandrijflijn,
[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmoOugxxnOGRWBIoNNpMYlboCXA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lcG0Q7AHThJ6kqHlYNrdZBCD.png?f=fotoalbum_large
En als ChatGPT het zegt, dan is het waar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dus we krijgen er 100km extra range bij met 2.7? Nice!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
HenryP schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:42:
[...]

Wie weet waarom Volvo dat onderscheidt (aanbieden via OTA of niet) maakt?
Op 2.6 na is eigenlijk alles wat op de release notes staat OTA gegaan. De diepere achtergrond van het niet OTA verspreiden van 2.6 weet ik niet en speculeren heeft ook geen zin. Maar bij 2.7 zit straks ook alles wat daarvoor uitgebracht werd, dus ook 2.6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:33:
Iemand al ontcijfert wat deze codetaal inhoudt?
[...]
De release notes zijn voor het hele Google-auto programma van Volvo bijna gelijk qua tekst. Tegenwoordig houdt dat dus in dat alle modellen van de huidige generatie met OTA ge-update worden - van XC40 Mild hybrid tot XC90 en alles wat daar tussen zit. Er heeft ook wel eens iets over een update van een HUD in de release notes gestaan, die wij niet helaas hebben maar andere modellen wel. En nu ook die afstand start: bepaalde brandstofmotoren kun je in sommige landen op afstand alvast starten zodat de airco vast begint te werken. Wij hebben preconditioning voor dat doel maar die hebben die andere modellen dan (soms) weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroegop
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Kammika schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:13:
[...]

[Afbeelding]
En als ChatGPT het zegt, dan is het waar 8)7
Hahaha.
Tja, aangezien ChatGPT geen kennis heeft van wat er ook maar na 2021 is gebeurd, en dit systeem, als het iets niet weet, maar wat gaat verzinnen (en dat heel overtuigend kan doen) neem ik het met behoorlijk wat zout ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGdesigns
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-11-2024

AGdesigns

7680wp

Gisteren via de actie van Volvo (20% korting) dak koffer (space design 420) en lastendragers besteld. Willen deze zomer op vakantie maar met een wandelwagen is de kofferbak al redelijk snel vol. Waren nogal verwend met de v70 die we hiervoor hadden.
Nou handige tips wellicht of dingen waar we rekening mee moeten/kunnen houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:09
Hier 2.7 door de dealer erop gezet. Auto is nerveuzer geworden, maar dat kan ook aan het werk bij de dealer gelegen hebben. Hij gaat terug om de camera's te checken. Hij is nu af en toe wat wiebelig tussen de lijnen met Pilot Assist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:02
HenryP schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:42:
[...]

Op de website van Volvo, Hier….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
AGdesigns schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:33:
Gisteren via de actie van Volvo (20% korting) dak koffer (space design 420) en lastendragers besteld. Willen deze zomer op vakantie maar met een wandelwagen is de kofferbak al redelijk snel vol. Waren nogal verwend met de v70 die we hiervoor hadden.
hoger verbruik :) Maar om heel eerlijk te zijn, merk je dat niet eens. Ik had vroeger alrtijd een lijst met laders welke op mn route lagen met backup etc.. maar je hebt zoveel variabele onderweg.. "moet even plassen, oh er is hier een lader, zet hem er wel even aan" en je hele vooraf bepaalde schema is in de war :)

Ik ga nu gewoon rijden, en gebruik ABRP (ik merk dat google gewoon best wat palen mist) voor het bepalen van mn volgende stop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Kwam deze net tegen op XC40Forum:
Neue Info zum Fahrtenbuch:

Dieses verzögert sich wohl auf Anfang Q2/23.

Rollout OTA in CH:

C40, XC40: 07.03.23

XC60: 06.03.23

S60, V60, S90, V90, XC90: 08.03.23

Polestar 2: 14.03.23

Grüsse
Als het klopt dus uitrol 2.7 vanaf vandaag.... en het journallog in Q2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 21:22
AGdesigns schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:33:
Ik ben benieuwd hoeveel je in deze dak koffer kan stoppen, foto's zijn welkom! Ik ben ook nog op zoek naar een goede dak koffer voor de zomervakantie. Aanstaande vrijdag gaan we de C40 ophalen, komen van een V90.. dus de ruimte is wel even wennen, haha.

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

CptMorgan schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:57:
[...]

Ik ben benieuwd hoeveel je in deze dak koffer kan stoppen, foto's zijn welkom! Ik ben ook nog op zoek naar een goede dak koffer voor de zomervakantie. Aanstaande vrijdag gaan we de C40 ophalen, komen van een V90.. dus de ruimte is wel even wennen, haha.
Wijlen mijn vader noemde dakkoffers altijd "Schoonmoeder vervoer".
Wij gingen vroeger al met 5 personen in destijds een Renault 16 op pad en kregen altijd weer alle bagage er netjes in zonder lijkendoos op het dak :-)

Ik heb ook daarna en recenter nog dankzij veel reizen buitenland voor het werk geleerd hoe je ruim een week weg kunt met slechts 1 laptoptas en 1 koffertje dat zelfs nog als handbagage mee kan. Geen ruimbagage scheelt aanmerkelijk in tijd (vooral na de landing) en stress als de koffer weer eens zoek is.
Ook op vakantie met caravan, heb ik soms op een koelbox na niets in de auto staan, en in de caravan is alles aanwezig en toch ruimte zat over dat we er onderweg in kunnen zitten voor koffie etc.

Ik denk dat wanneer je al je bagage kritisch bekijkt en denkt "Heb ik dit echt nodig komende drie weken?" en thuislaat waar je die vraag met nee kunt beantwoorden, die dakkoffer niet eens nodig blijkt ;-)
Maar goed, ik kan niet in een anders benodigde bagage kijken en erover beslissen, maar waarom kijk je dan niet naar ene trekhaak koffer? dan is het gevalletje luchtweerstand geen probleem en je kunt er beter bij met beladen. ;)

onderstaand filmpje is wel leuk om te bekijken in dat opzicht.
YouTube: Trekhaak- vs. Dakkoffer (ALLE BALLEN VERZAMELEN!) | ANWB

[ Voor 6% gewijzigd door ron65 op 07-03-2023 12:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J.van.L
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-06 11:50
Vanmorgen de update geïnstalleerd en het eerste wat mij opvalt dat het opslaan van de bandenspanning veel langer duurt (in mijn geval 7 km) en dat het nu goed zichtbaar is wanneer het inleren klaar is. Voorheen vond ik het allemaal een beetje vaag, want de groene vinkjes stonden er al voordat het inleren begon.
Vandaag een kleine veertig km gereden en het valt me op dat de verkeersbordherkenning vlotter en nauwkeuriger werkt.
Ook de kachel geeft voelbaar meer warmte, heb de temperatuur een graad lager gezet.

In het begin heb ik enkele vervelende storingen gehad en dat is in juni vorig jaar opgelost. Sindsdien geen problemen meer gehad, enkel een keer koude voeten op een lange rit bij temperaturen onder nul. Tijdens de kortere ritten geen last van de kou gehad.

Gewoon een geweldige auto en altijd weer een feestje om in te rijden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c9mq_ie1EmzjlgDrLpF00U4m_zE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P6Ju0wFOfvUW6VazLy6vEe9z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwoerkom010
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-11-2023
Heeft er iemand ervaring met deze melding? Auto voor klimatiseren op timer, terwijl deze aangesloten staat aan de laadpaal thuis.

Geen timer ingesteld voor laden alleen voor klimaat, optie altijd stroom op de laadpaal staat ook ingeschakeld.

Helaas geen voorverwarmd interieur bij instappen…

Wie weet waar dit aan kan liggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SHA21Qnq1m5hFYERdNmY9fyphc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Irvo2JDLGQgol1v6gi9urnlf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:52
@vwoerkom010 de verklaring staat op je foto. Al dan niet ten onrechte denkt je auto dat de 12V accu niet voldoende geladen is. Als eerste altijd proberen om het systeem te herstarten met de home button. Een dagje wachten om te zien of het nog eens gebeurt kan ook geen kwaad.

Als het dan nog is: naar de dealer.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 11:14
Kammika schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:46:

Als het klopt dus uitrol 2.7 vanaf vandaag.... en het journallog in Q2.
Klopt, kreeg net een melding rond 17:00u, na thuiskomst gestart en de update was binnen een half uurtje al klaar.
Morgen maar eens kijken of ik verder iets merk, zo op het eerste gezicht doet alles het nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwoerkom010
@guido66 Kan dit niet aan de laadpaal liggen? Die bijvoorbeeld maar een beperkte stroom van 6A geeft als de accu 100% is. Zie screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHLpiwszv2jLUjlE3DtfaHF9Urw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/s6bp2ljYabsYqTmmGnlWUDgo.png?f=fotoalbum_large
guido66 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 17:57:
@vwoerkom010 de verklaring staat op je foto. Al dan niet ten onrechte denkt je auto dat de 12V accu niet voldoende geladen is. Als eerste altijd proberen om het systeem te herstarten met de home button. Een dagje wachten om te zien of het nog eens gebeurt kan ook geen kwaad.

Als het dan nog is: naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Hawk NL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-06 11:59
Vandaag al de hele dag dat de xc40 geen internet verbinding kan maken. Al geprobeerd alle connectiviteit settings uit en aan te zetten, systeem reset (20sec de home knop) lijkt allemaal niet te helpen.
Iemand anders met het zelfde probleem of die hier toevallig iets voor weet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kammika
Black Hawk NL schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:59:
Vandaag al de hele dag dat de xc40 geen internet verbinding kan maken. Al geprobeerd alle connectiviteit settings uit en aan te zetten, systeem reset (20sec de home knop) lijkt allemaal niet te helpen.
Tcam reset al geprobeerd (indrukken defroster tot je sos lampje gaat branden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Lempke schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:21:
[...]

Klopt, kreeg net een melding rond 17:00u, na thuiskomst gestart en de update was binnen een half uurtje al klaar.
Morgen maar eens kijken of ik verder iets merk, zo op het eerste gezicht doet alles het nog prima.
Kreeg ‘m net ook binnen, staat nu te installeren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Black Hawk NL schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:59:
99,9% van de tijd is het simpelweg afwachten. Vaak heb je de volgende dag weer data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Hawk NL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-06 11:59
Kammika schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:01:
[...]

Tcam reset al geprobeerd (indrukken defroster tot je sos lampje gaat branden)?
That did the trick, cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Ik ben net van het werk naar huis gereden, maar ik kreeg geen melding over de OTA. Morgenvroeg gaat de XC40 voor onderhoud naar de garage, dus morgenavond heb ik sowieso 2.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
De OTA 2.7 staat hier ook te wachten op een vollere accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Hier is in de verste verte nog geen 2.7 te zien. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitteken2
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-01-2024
Versie 2.7 staat klaar om geïnstalleerd te worden. Als de wagen thuis is in gang steken zie

Volvo xc40 p8 ultimate my23 sage green 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:52
vwoerkom010 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:58:
@guido66 Kan dit niet aan de laadpaal liggen? Die bijvoorbeeld maar een beperkte stroom van 6A geeft als de accu 100% is. Zie screenshot.

[Afbeelding]

[...]
Zonder laadpaal moet het ook gewoon werken. De 12V accu wordt indien nodig bijgeladen vanuit de grote accu. Dus ik denk een hopelijk eenmalig hikje of een storing aan de 12V lader in je auto.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 23:42
Vandaag onze XC40 opgehaald. Wat een genot, het rijdt voortreffelijk. Wat betreft trilling in het stuur, ik weet niet wat ik zou moeten voelen. Natuurlijk meer gevoel in het stuur als je harder rijdt, maar niet storend. Volgens mij deed de Grandland dat ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wSckmpICMu9fufPpXg8lcPhKOVY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XwObuKtcKuUgi2qneIkhodmT.jpg?f=user_large

Logo's zwart laten maken en de kleine logootjes laten verwijderen. Heel blij met de kleurcombi Fjord Blue met de Wool binnenbekleding :D

Succes aan de wachtende, hoorde dat er weer een vertraging aankomt door chiptekorten.

[ Voor 6% gewijzigd door Ophidian op 07-03-2023 21:21 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwoerkom010
Oke dan morgen maar is afwachten. Mijn systeem draait ook nog op versie 2.4 en heeft geen nieuwe updates beschikbaar. Moet dit ook via de dealer?
guido66 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:12:
[...]

Zonder laadpaal moet het ook gewoon werken. De 12V accu wordt indien nodig bijgeladen vanuit de grote accu. Dus ik denk een hopelijk eenmalig hikje of een storing aan de 12V lader in je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik hoop echt dat met 2.7 die koude lucht bij je benen weg is. Irriteer me daar mateloos aan. Ene keer gaat het goed, dan voel je opeens een koude lucht. Super vervelend.

[ Voor 29% gewijzigd door Juancho op 07-03-2023 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:02:
[...]

Kreeg ‘m net ook binnen, staat nu te installeren…
Hier nog niets binnen, en morgen hoef ik niet weg dus zal wel tot donderdag duren eer ik op zijn vroegst iets van een update ga merken.
En dat is best jammer, eigenlijk als je inde auto gaat zitten en naar software update gaat zou het mooi zijn als het systeem een nieuwe updat kan zien en zegt "Zal ik hem nu downloaden? verlaat de wagen niet en hou het multitainment systeem ingeschakeld tot de download voltooid is."
En dan aansluitend de bekende installatie procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centeiro
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-06 15:10
Knap! Ik heb ook een XC40 in Fjord Blue besteld maar ik heb hem nog niet vaak gezien, noch in het echt noch op foto. Veel plezier ermee!

Mijne is besteld midden jullie en door de garage wordt nog steeds mei as leverdatum aangehouden, ik hoop dat dat van de chiptekorten geen roet in het eten gooit…
Ophidian schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:20:
Vandaag onze XC40 opgehaald. Wat een genot, het rijdt voortreffelijk. Wat betreft trilling in het stuur, ik weet niet wat ik zou moeten voelen. Natuurlijk meer gevoel in het stuur als je harder rijdt, maar niet storend. Volgens mij deed de Grandland dat ook.

[Afbeelding]

Logo's zwart laten maken en de kleine logootjes laten verwijderen. Heel blij met de kleurcombi Fjord Blue met de Wool binnenbekleding :D

Succes aan de wachtende, hoorde dat er weer een vertraging aankomt door chiptekorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:34

[Afbeelding]

Alleen jammer van dat gele plak dat jullie daar in Nederland krijgen, blij dat we hier in België toch iets aangenamere kleuren hebben op de nummerplaat. 🙂

2 weken geleden m'n dealer nog aan de lijn gehad en die zei dat m'n XC40 nog steeds gepland staat voor begin mei. Komt wel dichtbij nu en ik zal blij zijn als ik die Opel Grandland kan dumpen. Hopelijk geen uitstel en geen ontbrekende features zoals BLIS.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thv
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-06 11:44

thv

[Afbeelding]

Graag wat meer foto’s. Ik heb dezelfde combinatie besteld en hoop die in Juni op te halen

XC40 Recharge Twin Motor Ultimate MY24, Fjord Blue, Wool Blend, Pixel led, trekhaak, 19", geleverd 05-09-20'23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:44:
[...]

Hier nog niets binnen, en morgen hoef ik niet weg dus zal wel tot donderdag duren eer ik op zijn vroegst iets van een update ga merken.
En dat is best jammer, eigenlijk als je inde auto gaat zitten en naar software update gaat zou het mooi zijn als het systeem een nieuwe updat kan zien en zegt "Zal ik hem nu downloaden? verlaat de wagen niet en hou het multitainment systeem ingeschakeld tot de download voltooid is."
Dat hoeft ook niet. Ik kreeg notificatie in de app…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14:32
Juancho schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:58:
Ik hoop echt dat met 2.7 die koude lucht bij je benen weg is. Irriteer me daar mateloos aan. Ene keer gaat het goed, dan voel je opeens een koude lucht. Super vervelend.
Ik ga het vandaag voor je testen. Gisteravond 2.7 binnengekregen en geïnstalleerd en vandaag een lange dag in de auto. Het is lekker fris buiten, dus een goed moment om dat te testen.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
ik heb 2.7 gister geinstalleerd en voor mn gevoel is er een kleine verandering in de responsiveness op het indrukken van het stroom?pedaal en OPD reactie op loslaten.

Ja dit is pas al aangepast volgens mij bij 2.5 - maar ik dacht weer een kleine verandering te voelen.
Verder zie ik niets anders (ergens hoop je toch op een verandering in de GUI op de mogelijkheid erop , en nog steeds dezelfde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
vwoerkom010 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:45:
Oke dan morgen maar is afwachten. Mijn systeem draait ook nog op versie 2.4 en heeft geen nieuwe updates beschikbaar. Moet dit ook via de dealer?

[...]
Versie 2.7 komt via OTA, dus hoeft niet via de dealer. Ik heb de melding ook nog niet gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
ron65 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:44:
[...]

Ik kreeg push melding op gsm van de app.
Dus maar eens de auto goed opladen en dan van stekker af installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:47
Kreeg gisteren ook de push melding. Later die avond de update uitgevoerd.
Ging weer zonder problemen, dat mag ook gezegd worden !!
We zitten op 2.7

Dan toch bevindingen over deze update.
- merkte vanmorgen dat ik niet remote kon voorverwarmen, ook was de accu status niet up-to-date in de app. Vandaag toch maar een TCAM reset gedaan. Werkt weer goed
- zie toch nog steeds met USB foutmelding in het scherm. Had intussen sinds 2.4 toch wel opgelost kunnen zijn.
- PA knopje is toch nog niet terug :'-(
- Verder nog geen nieuwe dingen gezien, gemerkt.

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Morkie69 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:26:
Kreeg gisteren ook de push melding. Later die avond de update uitgevoerd.
Ging weer zonder problemen, dat mag ook gezegd worden !!
We zitten op 2.7

Dan toch bevindingen over deze update.
- merkte vanmorgen dat ik niet remote kon voorverwarmen, ook was de accu status niet up-to-date in de app. Vandaag toch maar een TCAM reset gedaan. Werkt weer goed
Mijn laatste OTA was naar 2.5 in december en die verliep alles behalve vlekkeloos, is uiteindelijk bij de dealer gedaan, een week later gevolgd door 2.6 ook bij de dealer vanwege de terugroepactie.

Vanochtend wilde mijn wagen ook niet voorverwarmen, eerste keer dat er wat sneeuw is deze winter sta je alsnog met de ijskrabber de sneeuw van de ruiten te halen en stap in een koude auto. Voorverwarmen via de app wilde niet tot ik ermee gereden had, toen lukte het weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 06:22:
[...]

Dat hoeft ook niet. Ik kreeg notificatie in de app…
Ik heb nog nooit een pushnotificatie van de app gehad, niet bij klaar met laden en niet bij updates.
JA, alle rechten voor notificaties op de app staan aan ;) is al 5x gecheckt!
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 20:37
4v4t4r schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:08:
ik heb 2.7 gister geinstalleerd en voor mn gevoel is er een kleine verandering in de responsiveness op het indrukken van het stroom?pedaal en OPD reactie op loslaten.
Het kan aan de huidige weersomstandigheden liggen maar dit merkte ik zojuist ook. Het neutrale stuk tussen gas en remmen lijkt groter te zijn. Bij het remmen/opkomen pedaal merk ik nu in ieder geval een stuk “niks” waarna het remmen daarna een stuk abrupter begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuilen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-06 16:01
Juancho schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:58:
Heb je de range extender niet aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
WildOne schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:39:
[...]

Het kan aan de huidige weersomstandigheden liggen maar dit merkte ik zojuist ook. Het neutrale stuk tussen gas en remmen lijkt groter te zijn. Bij het remmen/opkomen pedaal merk ik nu in ieder geval een stuk “niks” waarna het remmen daarna een stuk abrupter begint.
precies dit dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans000
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik heb sinds kort een XC40 recharge pure electric -single motor - MY2023 - 19 inch all weather.

Nu lees ik over het voor verwarmen van de accu voorafgaand aan snelladen, o.a. In de handleiding van volvo.
Dit zou worden geactiveerd als je een snellader selecteerd in google maps.

Hoe kun ik zien dat het voorverwarmen van de accu ook daadwerkelijk plaatsvindt.?
De auto geeft de bestemming niet specifiek aan als laadstop als ik een snellader als bestemming selecteer.

Zojuist geprobeerd door een fastned 300kW als bestemming op te geven, en daar naar toe gereden.
Zag nou niet direct effect, laadsnelheid 60, oplopend tot 80 bij een SOC van 30%.

Ander iets, als ik een laadstop moet invoegen om dat ik met een negatieve SOC aan zou komen, dan geeft het systeem een aantal laders aan. Hoe kan ik dan een andere lader kiezen die mij beter uitkomt, bijv uit mijn favorieten, of van de kaart?

XC40 P6 MY2023 - 19 inch all weather

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Hans000 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:54:
Ik heb sinds kort een XC40 recharge pure electric -single motor - MY2023 - 19 inch all weather.

Nu lees ik over het voor verwarmen van de accu voorafgaand aan snelladen, o.a. In de handleiding van volvo.
Dit zou worden geactiveerd als je een snellader selecteerd in google maps.

Hoe kun ik zien dat het voorverwarmen van de accu ook daadwerkelijk plaatsvindt.?
De auto geeft de bestemming niet specifiek aan als laadstop als ik een snellader als bestemming selecteer.

Zojuist geprobeerd door een fastned 300kW als bestemming op te geven, en daar naar toe gereden.
Zag nou niet direct effect, laadsnelheid 60, oplopend tot 80 bij een SOC van 30%.

Ander iets, als ik een laadstop moet invoegen om dat ik met een negatieve SOC aan zou komen, dan geeft het systeem een aantal laders aan. Hoe kan ik dan een andere lader kiezen die mij beter uitkomt, bijv uit mijn favorieten, of van de kaart?
1) Dat zie je niet. Je moet daadwerkelijk de snellader inprogrammeren, minimaal nog 20 minuten moeten rijden en dan heb je kans dat het werkt. We missen een knop om die preconditionong handmatig in te zetten.
Het best werkt het als je een bestemming hebt waarbij de auto aangeeft die niet te halen zonder laadstop.

Daarmee kom ik op
2) IS lastig, ik forceer dat soms door door te gaan zonder laadstop instellen, en dan via spraak "Hey google, navigeer naar Fastned Jutphaas" op te geven. Dat werkt perfect (Fastned Jutphaas is als voorbeeld). Je moet dus de naam van de verzorgingsplaats en de snellader kennen.
Ik had liever gehad dat volvo in maps die snelladers aangeeft, je kunt het proberen door op de kaart in te zoomen en naar de plaats te scrollen waar ongeveer je accu leeg raakt, en dan "doorzoek dit gebied" aan te tikken (verschijnt dan in de display bij zoomen en scrollen over de map).
Dan heb je kans dat er een goed voorstel volgt, geen succes gegarandeerd.
Hierbij moet ik wel zeggen dat wanneer je meerdere laadstops nodig hebt Maps ineens wel met reële voorstellen komt. Wil je gewoon naar een snellader ondanks dat dit niet nodig is voor de rit die je gaat doen, dan doet Maps helemaal gek en komt met publieke laadpalen om de hoek van je vertrekpunt aanzetten om daar 7 uur te laden.
Hier zit gewoon nog een fors verbeterpunt in de Maps toepassing op onze autos.

Alternatief: gebruik een app als ABRP (ABetterRoutePlanner) op je GSM om de rit te plannen, deze geeft welliswaar soms rare routes, maar dan wel weer de juiste voorstellen voor snelladers onderweg. DIe kun je vervolgens gebruiken om in Maps in de auto de snellader bij naam op te zoeken als tussenstop op je route. Werkt ook goed!

[ Voor 6% gewijzigd door ron65 op 08-03-2023 11:24 ]

Pagina: 1 ... 152 ... 320 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"