Ik denk dat sowieso de range iemand die vanuit een Tesla komt best wel kan tegenvallen bij een XC40, p8 of p6 maakt dan niet uit.
Dat is het enige waarin ik Tesla beter vind dan een XC40 (en dat is absoluut onvoldoende om het overwicht van de XC40 op Tesla voor mij teniet te doen ook, dat terzijde

)
Range vind ik toch, nu ik bijna 8000 km EV heb gereden, iets subjectiefs.
ergens tussen 300 en 400 km, vanuit mijn woonplaats is Maastricht het meest ver (240 km), Vlissingen zit in dezelfde afstand. Delfzeil met 230 km is de andere kant op het meest ver weg liggend.
Alle overige loctaies zijn dichterbij dan dat.
Alles dus op 1 lading haalbaar, en 95% staat er op de bestemming al weer een laadpaal, en doorgaans ben ik tussen 4 en 8 uur bij een klant bezig met zijn vastgoed documentaties en installaties van allerlei pluimage.
Die enkele keer dat ik eerder weg ben of dat er geen laadpaal aanwezig is, is een snellader het antwoord. Kost me tussen 15 en 25 minuten afhankelijk van hoever ik nog moet. In die tijd zit ik dan mails te beantwoorden (laptop via hotspot op GSM).
Oftewel: het maakt mij eigenlijk niet zoveel meer uit of ik nu 300 of 600 km ver op een lading kom, hooguit scheelt het in een enkel geval een stop van gemiddeld 20 minuten waarvan ik toch 80% van de tijd nuttig besteed waardoor ik thuis weer minder tijd kwijt ben na thuiskomst.
Wanneer maakt het wel uit: Vakantie. Met caravan, ik ga uit van 150-180 km op een lading in dat geval, en dat is dan kwestie van meer reistijd inplannen. Komende zomer ga ik meemaken hoeveel ik echt met die caravan op 1 lading ga halen, en ik heb nu al zoiets van dan ga ik gewoon lekker wat eerder weg en neem die tijd gewoon. Veel eraan veranderen doe ik toch niet, de EV is verplicht zolang ik lease en de keuze is nu eenmaal de XC40, omdat die 99% van het jaar meer dan voldoet. Dan ga ik die ene % per jaar maar voor,lief nemen en me aanpassen daarop. Ik rij relaxed !!