Alle hybrides worden met een vergelijkbare 1-fase kabel geleverd, vaak begrensd op 11A. Dat is vergelijkbaar met de Volvo EV granny voor de EV. Mogen die pih kabels dan dus ook niet…? Lijkt me toch een tikkeltje overdreven,ron65 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 14:59:
[...]
Het is ook niet de granny zelf waar je je zorgen om moet maken, maar je electrische installatie zelf.
Een WCD is niet gebouwd voor langdurig hoge stromen af te geven, daar zit het probleem net als in lasverbindingen onderweg in die installatie.
Je geeft aan dat hij degelijk is gebouwd, hoe weet je dat? heb je een NEN3140 keuringsrapport? zijn er thermografische fotos genomen van de verbindingen terwijl er al een half uur een behoorlijke stroom doorheen liep?
Alleen dán kun je weten of je installatie degelijk is. Die keuringen (NEN3140) zijn in alle gebouwen anders dan woonhuizen al verplicht en de periodieke terugkeer is bepaald door een RI&E inventarisatie, en dat is niet zomaar.
Ik zou er niet zomaar mee aan de slag willen zo'n granny, en die is dan ook niet meegeleverd met de XC40 die ik heb, omdat het ook, om diezeflde reden als ik al noemde, niet is toegestaan door de werkgever en de leasemaatschappij. Ik mág hem zelfs niet eens gebruiken volgens de leaseregeling, staat er letterlijk in.
Natuurlijk moet je als je die kabels gebruikt zo wijs zijn om de groep waarop hij is aangesloten niet verder te belasten, alleen deugdelijke contactdozen te gebruiken zonder verlengkabels e.d. Maar 11A is niet het eind van de wereld lijkt me in een 16A groep.
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride en ‘straks’ een EX60 P10 Ultra
/f/image/XfFLQYS6gJ7f6Bv1u49XOy8g.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mDpb821t1JkhQJanRi35tDQQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A0txkOLV7mts9Mo0siPZ3Oqh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x9n5XRC6YuOmGZPlJvaET5pm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k0NIpAVHZzqdcDGYuuN5Bww1.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PImtaVCLMNRKGyvhODoLMB61.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/pgdXKywIvww9Af6KV2PQNbmT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OEBEIOZAZS8OPVJKKu6okJq6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AXuI0fzzqIsi8liGoyOrwuAO.jpg?f=fotoalbum_large)