Dat staat er toch ook ….?
Overigens bevatten de updates ook altijd allerlei kleine, niet nader benoemde dingetjes.
Mijn nieuwe auto is ruim 2 weken geleden bijvoorbeeld afgeleverd met 2.5.1, andere exemplaren (zo las ik hier) die een week later werden geleverd al met 2.5.2 - terwijl de laatste OTA 2.5 is.
Kennelijk vinden er ‘onderweg’ toch voortdurend wat ‘reparaties’ plaats. Al die niet verder beschreven dingen worden ook steeds meegenomen in de volgende breder uitgedragen update.
Dat lijstje van 2.6 lijkt me niet echt de moeite waard om speciaal voor naar de dealer te gaan (al is dat automatisch opstarten van de stoelverwarming wel prettig natuurlijk).
Over 2.6 lees ik ook dat de interieurverwarming wordt verbeterd. Misschien dat dat ook al in 2.5.1 zit want de nieuwe auto is nu van boven tot beneden lekker warm zonder ‘koude zones’, het is op 21 graden veel behaaglijker dan in de vorige auto die op het laatst 2.5 had.
Ergens anders (ik denk dat het op Amerikaanse forum was) las ik dat 2.5.2 te maken heeft met de in OPD stand aanfloepende remlichten. Dat wordt niet ook genoemd in de release notes voor 2.6 maar zit er dus waarschijnlijk wel in. Maakt mij persoonlijk overigens niet uit, want ik gebruik geen OPD.
Of 2.6 nou ook de oplossing bevat voor de problemen van de soms haperende afstandstart-commando’s voor de pre-conditioning is me niet duidelijk. Zo niet, dan heeft die opstartfunctie voor de stoelverwarming bij preconditioning vooralsnog ook weinig zin…..
Ik wacht wel gewoon op de volgende OTA……