Zeker !
Wat betreft de knoppen: wat ik al gewend was waren de automatische wisser uit, parkeersensoren uit.
Wat erbij komt: brake assistent uit en sleutel in de kabine liefst dicht bij of naast de middenconsole (zodat de achterklep niet onbedoeld opengaat).
De neutral stand is voor mij intuitief, hoef ik amper bij na te denken. maar ik heb eerder al eens een automaat gehad met een soortgelijk systeem alleen dan een wat grotere slag tussen de standen.
Eruit stappen is geen optie, deze wasstraat moet je halverwege weer in de D en de auto 180 graden een bocht door rijden voor het tweede deel. De hal was niet lang genoeg dus hebben ze het in twee delen gesplitst.
1x stond ie in neutraal, geen P stand, geen voet op de rem, en toch bleef de achterkant op de rem staan. Ik heb toen even kort de rem ingetrapt en losgelaten en toen loste hij de rem pas.
Medewerker wasstraat boos want ik moest hem in N zetten, toen zag hij de N branden en toen was het "Voet van de rem!!!", ik voeten opgetild om te laten zien dat ik niet op de rem stond, werd ie helemaal boos "wel een auto kunnen bedienen meneer".
Een 'snotneus' van net droog achter de oren (ik schatte hem tussen 18 en 25 ergens) gaat iemand met 39 jaar rijervaring en gemiddeld 40.000 km per jaar zo denigrerend over een auto kunnen bedienen toespreken kwam wat raar over zeg maar.
Enfin, die had slecht geslapen denk ik, want het was gewoon iets in de auto zelf. is ook niet weer gebeurd daarna. Denk dat de rem wat bleef kleven. Hij had een week stilgestaan (kerst-jaarwisseling) en de wasstraat was het eerste na die week vol nattigheid.
Maar je hebt gelijk, een wasstraatstand die de sensoren uitzet, de klep vergrendelt, de ruitenwisser uitzet, zou heel fijn wezen. De Neutral stand wil ik toch echt alleen als ik zelf in de wagen zit, ik wil de controle houden.
Ohja: hou je riem om, anders gaat ie ook vanzelf na enkele seconden weer in de P stand ;-) (kwam ik laatst achter)