• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 06:56:
[...]

Onze auto wil sinds deze storing in december niet meer voorverwarmen op tijdschema, wel als ik handmatig de knop indruk, maar dan moet je daar elke keer maar net aan denken een half uur van tevoren… Werkt bij jullie voorverwarmen op tijdschema ook nog steeds niet?
Voorverwarmen op tijdschema is bij mij nog nooit betrouwbaar geweest… gebruik het bijna nooit…

Als ik mijn bereik wil maximaliseren zet ik de oplaadlimiet op 100% en de oplaadtimer en zo dat die tegen vertrektijd precies 100% geladen heeft (ook beter voor accu staat die ook niet te lang op 100%). Dan wordt de accu ook al op temp gebracht.

Druk idd dan vooraf nog even de interieurverwarming aan in de app als die nog aan de laadpaal staat.

Er zijn hier overigens al hele verhandelingen over hoe je dat voorverwarmen maximaal uitnut. Maar mijn ervaring is dat je het effect ook niet moet overschatten. Ik kan zien dat het werkt doordat als je het niet doet je de eerste ca 15 a 20km erg hoog verbruik hebt. Maar heb het wel eens nagemeten wat de auto verbruikt bij voorverwarmen.

Bij Een half uur voorverwarmen pakt die gemiddeld zo’n 4kw (begint op 6, eindigt op 2) Betekent effectief dus zo’n 2kwh wat je bespaart, omdat die dat anders uit de accu ipv laadpaal moet trekken

In de winter verbruikt die van mij zo’n 21kwh per 100km. Is effectief dus ongeveer 10km range wat je kan winnen.

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-11 13:38
[...]

Onze auto wil sinds deze storing in december niet meer voorverwarmen op tijdschema, wel als ik handmatig de knop indruk, maar dan moet je daar elke keer maar net aan denken een half uur van tevoren… Werkt bij jullie voorverwarmen op tijdschema ook nog steeds niet?
Tijd terug was het tonen / aanpassen van timers in de app op de telefoon nog wel eens lastig. Duurde lang voordat het laden van het overzicht klaar was of ze werden helemaal niet getoond. Lijkt nu beter te gaan, vanochtend nog zonder problemen een timer kunnen toevoegen en de auto werd zoals verwacht verwarmd. Auto stond aangesloten op de lader. En gaat hier om de Android app.

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-11 11:43
Juancho schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:44:
[...]

Wat een teleurstelling. Ik dacht een mooie software update voor ons allemaal maar het gaat om de nieuwe modellen die nog gemaakt moeten worden.
Er staat in het artikel: Door onder meer efficiëntere accukoeling bedraagt de actieradius van de Volvo XC40 Twin Engine nu 500 kilometer, maar liefst 62 kilometer meer dan voorheen.

In mijn geval is dit zeker 200KM meer! Wanneer houden ze nou eens op met die onzin-range-getallen...

ps. eergisteren na een lang reis mijn auto geparkeerd met 8% lading... volgende dag zat er nog 4% in... was een zenuwachtig ritje naar de lader... :P

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• Kammika
Tomoth schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:36:
[...]

Tijd terug was het tonen / aanpassen van timers in de app op de telefoon nog wel eens lastig. Duurde lang voordat het laden van het overzicht klaar was of ze werden helemaal niet getoond. Lijkt nu beter te gaan, vanochtend nog zonder problemen een timer kunnen toevoegen en de auto werd zoals verwacht verwarmd. Auto stond aangesloten op de lader. En gaat hier om de Android app.
nou vanochtend weer falend voorverwarming, zowel via app als vanuit auto zelf. sinds lange tijd de auto weer moeten krabben :'(

zag later pas dat er kennelijk workaround is (20 deconden home knop en dan 5 min wachten en dan vanuit auto starten... volgens de melding in de app)... ..

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:29
Kammika schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:12:
[...]

nou vanochtend weer falend voorverwarming, zowel via app als vanuit auto zelf. sinds lange tijd de auto weer moeten krabben :'(

zag later pas dat er kennelijk workaround is (20 deconden home knop en dan 5 min wachten en dan vanuit auto starten... volgens de melding in de app)... ..
Lekkere timing wel... 1e ochtend weer met vrieskou en dan dit.... |:(

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:37
Kammika schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:12:
[...]
….het was hier eerder aan de orde, maar het is dus een gewone reset van het infotainment systeem…..
Op dit moment kun je ook de autostoel hebben dat je denkt dat de verwarming werkt (rode wolk in de app) maar dat het een ‘vals positief’ is, in werkelijkheid gebeurt er niets.
Mijn nieuwe auto werd met 2.5.1 afgeleverd en daarbij lijkt het (tot dusverre) gewoon ‘ouderwets’ te werken overigens.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:55
Vandaag bij de Volvo dealer geweest, vanaf 1 februari extra prijsverhoging van 1.500 euro op nieuwe bestellingen bovenop de verhoging die MY24 al had.

Ook nog maar even in een XC40 gezeten. Kan al bijna niet meer herinneren hoe het eruit zag :+

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:32
Ophidian schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:33:
Vandaag bij de Volvo dealer geweest, vanaf 1 februari extra prijsverhoging van 1.500 euro op nieuwe bestellingen bovenop de verhoging die MY24 al had.

Ook nog maar even in een XC40 gezeten. Kan al bijna niet meer herinneren hoe het eruit zag :+
Dat is het tegenovergestelde van wat Tesla doet. Kan me zo voorstellen dat die move de anderen flink wat gaat kosten. Ik vond een Tesla model Y inmiddels oninteressant, prima qua range en software, de rest een beetje saai en matig. Maar nu is het toch wel weer interessant voor als je elektrisch wilt rijden.

Weet iemand of Volvo toevallig nog bezig is met slim laden. Ik heb een wallbox lader en straks een dynamische energie contract. Ik hoor over apps als GridIO en Jedlix waarmee je op basis van de energieprijs slim kan laden, maar ik zie dat zon beetje ieder automerk er mee werkt, behalve Volvo: het merk dat een auto heeft met software van Google, maar Youtube niet ondersteund ;(.

• hansdg53
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-05 18:55
Ophidian schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:33:

Als de stijgingen zo doorgaan, dan kan een 2 or 3 jaar oude XC40 EV worden ingeruild voor een nieuwe Model Y zonder bijbetaling.

Zonder gekkigheid, de prijsdalingen van TESLA zullen waarschijnlijk de occasion waarde van vergelijkbare EV's van andere merken drukken.

• ergodyne1
DarkShadow schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:44:
[...]

Dat is het tegenovergestelde van wat Tesla doet. Kan me zo voorstellen dat die move de anderen flink wat gaat kosten. Ik vond een Tesla model Y inmiddels oninteressant, prima qua range en software, de rest een beetje saai en matig. Maar nu is het toch wel weer interessant voor als je elektrisch wilt rijden.

Weet iemand of Volvo toevallig nog bezig is met slim laden. Ik heb een wallbox lader en straks een dynamische energie contract. Ik hoor over apps als GridIO en Jedlix waarmee je op basis van de energieprijs slim kan laden, maar ik zie dat zon beetje ieder automerk er mee werkt, behalve Volvo: het merk dat een auto heeft met software van Google, maar Youtube niet ondersteund ;(.
Als je een auto wilt die qua software vooruitloopt zou ik sowieso voor de Tesla gaan.

• Mga1600
hansdg53 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:01:
[...]

Als de stijgingen zo doorgaan, dan kan een 2 or 3 jaar oude XC40 EV worden ingeruild voor een nieuwe Model Y zonder bijbetaling.

Zonder gekkigheid, de prijsdalingen van TESLA zullen waarschijnlijk de occasion waarde van vergelijkbare EV's van andere merken drukken.
Er is een video van NextMove die ook op deze prijsverlaging bij Tesla ingaat. Wat ze daarbij opmerken is dat Tesla mogelijk/waarschijnlijk afstapt van hun Vision filosofie (werken met camera’s ipv radar) en weer terug moet naar radar. Dat houdt in dat er maanden lang auto’s zijn geproduceerd waar geen radar in zit….
Even afwachten dus denk ik dan maar…..maar zijn dat dan misschien de exemplaren die nu met korting aangeboden worden?

[ Voor 5% gewijzigd door Mga1600 op 17-01-2023 13:32 ]

• Kammika
hansdg53 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:01:
[...]

Ik vind xc40 prijsverhogingen ook wel absurd hoog. Als ik mijn configuratie nu invoer kom ik 25% hoger uit voor zelfde auto in 16 maandem tijd. Dan wel my24 met betere range. Maar prijswaarde verhouding is dan fors gedaald. Met deze percentages kun je inflatie ook niet meer als excuus aanhouden. Deze prijzen stijgen harder dan de rest van de markt (en die verbeteren hun produkten ook)

• Juancho
Ondanks de issues ga ik dan maar snel vragen of het leasecontract met een paar jaar verlengt mag worden :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

Als een voorverwarmd zonnetje!

Heb je de boel als eens gereset? vast wel, maar als niet, dan doen. Homeknop eerst, daarna de antenne via de onwasemingsknop, auto afsluiten en een kwartiertje later moet alles werken.
Ik heb dat 1x gehad (diverse rare niet werkende zaken waaronder de voorverwarmings timers die niets deden) en op deze manier waren alle malfunctions als sneeuw voor de zon weg.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• Pitteken2
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-01-2024
Heeft er nog iemand last van remmen voor auto s die er niet zijn als je op adaptieve cruise rijdt? K zal maar een afspraak maken om te laten kalibreren zeker? Komt voornamelijk in het donker voor…

Volvo xc40 p8 ultimate my23 sage green 20”

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
[...]

Werkt prima hier

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Pitteken2 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:01:
Heeft er nog iemand last van remmen voor auto s die er niet zijn als je op adaptieve cruise rijdt? K zal maar een afspraak maken om te laten kalibreren zeker? Komt voornamelijk in het donker voor…
Ja blijft irritant en gevaarlijk, vooral overdag op de snelweg.

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 23:09
Hij is alleen vrij conservatief met uitvoegend verkeer. Oftewel als je vrij vlot aan komt rijden en de auto voor je neemt ruimschoots op tijd een afrit, houdt je Volvo nog steeds in.

• Kammika
Juancho schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 16:16:
Ondanks de issues ga ik dan maar snel vragen of het leasecontract met een paar jaar verlengt mag worden :)
Dacht dat jij er wel klaar mee was gezien je range waar je niet tevreden over bent…

• Rude-Dog
Kammika schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:30:
[...]

Dacht dat jij er wel klaar mee was gezien je range waar je niet tevreden over bent…
Je moet ook niet het sociale aspect van dit forum en de bijbehorende catharsis uitvlakken he, dat ga je ook missen als je geen Volvo rijder meer bent, moet je ineens tegen je familie gaan klagen :+

• theran
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-11 12:57
Hoi,

Hebben meer mensen problemen met het laden van playlists in Spotify? Lange lijsten worden bij mij afgebroken op het scherm. Bij het afspelen kan je wel op volgende klikken en krijg je de volgende uit de lijst te horen. Het is redelijk at random. De ene lijst op 150 de andere op 250 of 300 nummers.

Het is irritant, omdat ik laatst toegevoegde liedjes vaak wil horen, maar niet altijd meer weet welk nummer ik 10 nummers terug heb toegevoegd.... Behalve dat het lekker klonk. Ik heb al gereset :).

Iemand nog tips?

[ Voor 4% gewijzigd door theran op 17-01-2023 19:16 ]

Audi A6 Avant e-tron 210kW

• theran
[quote]ergodyne1 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:45:
[...]

In mijn geval is dit zeker 200KM meer! Wanneer houden ze nou eens op met die onzin-range-getallen...

You Lucky Dog! ;) 90% = 250 KM range bij mij in deze temperaturen.

• BollieBolstra
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-10 06:49
[...]

Bij volvo is dit inderdaad wat lastiger. Ik heb dynamische stroom via tibber en daar kan verschillende laadpalen koppelen zoals die van easee. Tibbert stuurt dan het laden aan.. mijn xc40 wordt over een week of twee geleverd dus helaas nog niet zelf kunnen testen of het werkt

• Juancho
Kammika schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:30:
[...]

Dat wil niet zeggen dat ik het een heerlijke auto vind hé. Elke rit weer een feestje, en dat met 8% bijtelling.

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:11

Rianata

Have you played Atari today?

Juancho schreef op zondag 15 januari 2023 @ 11:04:
[...]

Je weet dat er een tandwieltje links van je is waar juist, als de dimstand geactiveerd wordt, de helderheid kan aanpassen?

Ik wil het graag ook zelf kunnen aan/uit zetten, soort van dark mode. Vaker genoemd maar soms gaat het scherm sochtends als het al een beetje licht wordt van de dimstand af en wordt je bijna verblind. En dat kan je dan weer niet aanpassen... |:(
Dat wieltje is toch voor de interieur verlichting? Het duimwiel (links) voor het aanpassen van de lichtsterkte van de interieurverlichting. Volgens mij is het gewoon niet mogelijk om de verlichting van je schermen zelf aan te passen / in te stellen.

https://www.volvocars.com/nl/support/manuals/xc40-recharge-pure-electric/2020w37/verlichting/verlichting/verlichtingsbediening

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

• Juancho
Rianata schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:46:
[...]

Dat wieltje is toch voor de interieur verlichting? Het duimwiel (links) voor het aanpassen van de lichtsterkte van de interieurverlichting. Volgens mij is het gewoon niet mogelijk om de verlichting van je schermen zelf aan te passen / in te stellen.

https://www.volvocars.com/nl/support/manuals/xc40-recharge-pure-electric/2020w37/verlichting/verlichting/verlichtingsbediening
Nope niet alleen interieur. Ook je beide schermen gaan mee met de setting. En dit alles alleen als het wat donkerder is. Bij te veel licht kan je sowieso draaien aan dat wieltje maar dan gebeurt er niks. Persoonlijk vind ik dat dus super irritant want ook als het al wat lichter is wil ik iig niet die felle bak met licht van het grote scherm hebben. Ik pleit al ruim 2 jaar voor een soort darkmode, zeker voor Google Maps want dat is super bright om zo maar te zeggen.

[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 17-01-2023 20:52 ]

• Kammika
Rude-Dog schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 19:03:
[...]

Je moet ook niet het sociale aspect van dit forum en de bijbehorende catharsis uitvlakken he, dat ga je ook missen als je geen Volvo rijder meer bent, moet je ineens tegen je familie gaan klagen :+
Haha zo had ik het nog niet gezien, nou laat al dat geklaag dan maar weer komen… is kennelijk voor een nobel doel!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18:30
[...]

Ik heb ook een Wallbox lader en een dynamisch contract. Ik kijk nu altijd in de app wanneer de tarieven het laagst zijn (meestal in de nacht) en pas daar de timer op aan in de auto. Dan sluit ik de auto aan en laat het verder zijn gang gaan. Wallbox kan hier prima mee omgaan. Auto gaat in de nacht laden en is s'ochtends lekker vol. Afgelopen week bijna 80% geladen voor nog geen € 8,- per keer. Tarieven liggen nu iets hoger, maar 60 kWh laden voor € 15,- is ook prima.

Het is wat handwerk, maar het is prima. Ben wel van plan om via Home Assistant op een later moment het wat makkelijker te maken. Volgens de info die ik heb kan Wallbox aangestuurd worden in Home Assistant. Het is even de vraag of de auto dat wel aankan.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 16:33

Lancer

What the......

ArnoudN schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:16:
[...]

Ik heb ook een Wallbox lader en een dynamisch contract. Ik kijk nu altijd in de app wanneer de tarieven het laagst zijn (meestal in de nacht) en pas daar de timer op aan in de auto. Dan sluit ik de auto aan en laat het verder zijn gang gaan. Wallbox kan hier prima mee omgaan. Auto gaat in de nacht laden en is s'ochtends lekker vol. Afgelopen week bijna 80% geladen voor nog geen € 8,- per keer. Tarieven liggen nu iets hoger, maar 60 kWh laden voor € 15,- is ook prima.

Het is wat handwerk, maar het is prima. Ben wel van plan om via Home Assistant op een later moment het wat makkelijker te maken. Volgens de info die ik heb kan Wallbox aangestuurd worden in Home Assistant. Het is even de vraag of de auto dat wel aankan.
Gaat prima. Je kunt de Wallbox naar hartelust pauzeren en weer opnieuw opstarten. Wel ff een seconde of 30 wachten voordat Home Assistant weer de laatste status heeft.

Ik zit nog op een vast contract, maar ik stuur de Wallbox aan om zo optimaal mogelijk gebruik te maken van de gesaldeerde stroom (meeste stroom wordt opgewekt op hoog tarief, dus dan moet je het ook op hoog tarief opmaken en als het op is gaan laden op laag tarief).

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• ArnoudN
Lancer schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:23:
[...]

Gaat prima. Je kunt de Wallbox naar hartelust pauzeren en weer opnieuw opstarten. Wel ff een seconde of 30 wachten voordat Home Assistant weer de laatste status heeft.

Ik zit nog op een vast contract, maar ik stuur de Wallbox aan om zo optimaal mogelijk gebruik te maken van de gesaldeerde stroom (meeste stroom wordt opgewekt op hoog tarief, dus dan moet je het ook op hoog tarief opmaken en als het op is gaan laden op laag tarief).
Dat klinkt goed. Eerst de verbouwing hier thuis even afronden, dan krijg ik weer tijd om hiermee te gaan prutsen.

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 21:53
Lancer schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:23:
[...]

Ik ben erg benieuwd of je de koppeling met Google Assistent al hebt werken. Als ik op de support pagina kijk, staat er dat Nederland nog niet wordt ondersteund.
https://support.wallbox.c...sing-the-voice-assistant/

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-07 14:57
theran schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 19:15:
Hoi,

Hebben meer mensen problemen met het laden van playlists in Spotify? Lange lijsten worden bij mij afgebroken op het scherm. Bij het afspelen kan je wel op volgende klikken en krijg je de volgende uit de lijst te horen. Het is redelijk at random. De ene lijst op 150 de andere op 250 of 300 nummers.

Het is irritant, omdat ik laatst toegevoegde liedjes vaak wil horen, maar niet altijd meer weet welk nummer ik 10 nummers terug heb toegevoegd.... Behalve dat het lekker klonk. Ik heb al gereset :).

Iemand nog tips?
Hier inderdaad hetzelfde probleem. Dus mocht iemand de gouden tip hebben…..

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-11 21:47
theran schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 19:15:
Hoi,

Iemand nog tips?
Ik heb hetzelfde.

Bij mij zijn het maximaal 50 playlist en 50 nummers in een playlist. De nieuwste wordt getoond - aan de onderkant verdwijnt er dan een nummer of lijst.

Super irritant en echt alles al geprobeerd!

Met zoeken kan ik de ontbrekende lijsten wel vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Pepehv op 18-01-2023 08:49 ]

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:56
Voordeeltarief van Plugsurfing bij Ionity gaat van 35ct naar 40ct/kWh voor de Volvorijders.
Bij Polestar blijft het op 35ct staan (voorlopig).

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

• theran
Pepehv schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:49:
[...]

Ik heb hetzelfde.

Bij mij zijn het maximaal 50 playlist en 50 nummers in een playlist. De nieuwste wordt getoond - aan de onderkant verdwijnt er dan een nummer of lijst.

Super irritant en echt alles al geprobeerd!

Met zoeken kan ik de ontbrekende lijsten wel vinden.
Dat is grappig, bij mij zijn het alleen de oudere liedjes die getoond worden. Ik zal er eens een mailtje richting de dealer aan wagen. Allicht kan die het doorsturen naar Volvo.....

• ergodyne1
Pitteken2 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:01:
Continu, afgelopen week naar Oostenrijk gereden. Tijdens de rit ook anderen laten rijden met Pilot Assist aan. Ze werden er compleet gek van: de auto trok naar rechts en in flauwe bochten steeds remmen voor auto's op de rechter baan... mijn auto is meerdere keren gecalibreerd...

En speciaal voor Kammika: de auto is geweldig, het stuur mooi rond en lekker zacht ook. De stoelverwarming is lekker warm en ook wordt het mooie ronde stuur lekker warm! wow!

• Rude-Dog
ergodyne1 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:59:
[...]

En speciaal voor Kammika: de auto is geweldig, het stuur mooi rond en lekker zacht ook. De stoelverwarming is lekker warm en ook wordt het mooie ronde stuur lekker warm! wow!
/Offtopic

Ik moest gelijk aan deze denken:

YouTube: Jekkers & Jeroen - Positief Lied

• quinten010
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02 17:12
[...]

Continu, afgelopen week naar Oostenrijk gereden. Tijdens de rit ook anderen laten rijden met Pilot Assist aan. Ze werden er compleet gek van: de auto trok naar rechts en in flauwe bochten steeds remmen voor auto's op de rechter baan... mijn auto is meerdere keren gecalibreerd...

Grappig heb totaal een andere ervaring ermee. Perfect binnen de lijnen, voorzichtig remmen bij invoegend verkeer. Netjes snelheid al oppakken als ik richting aangeef naar links waar niemand rijdt.

• Juancho
theran schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:38:
[...]

Dat is grappig, bij mij zijn het alleen de oudere liedjes die getoond worden. Ik zal er eens een mailtje richting de dealer aan wagen. Allicht kan die het doorsturen naar Volvo.....
Kan je dealer niks mee want het is een app van Spotify. Volvo biedt het alleen al. Wat je wel kan doen is een request inschieten bij Spotify. Echter werken die met een like systeem. Zo heb ik een request ingeschoten om een sorteer functie toe te voegen. Flink wat likes om steeds door te mogen in het proces maar na 1,5 jaar nog niks. Dus ik reken ook nergens op. Hoe dan ook, je dealer kan er helemaal niks mee.

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
https://topgear.nl/autoni...op-achterwielaandrijving/

Of zou er nog iets anders meespelen?

[ Voor 15% gewijzigd door Petzun op 18-01-2023 16:37 ]

XC40 EV Pro

• ergodyne1
quinten010 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:36:
[...]

Grappig heb totaal een andere ervaring ermee. Perfect binnen de lijnen, voorzichtig remmen bij invoegend verkeer. Netjes snelheid al oppakken als ik richting aangeef naar links waar niemand rijdt.
Hoeveel kilometer heb je ermee gereden?

• Mga1600
180 kmh limiet weghalen?
Van mij hoeft het niet…..maar het kan dus wel…..

YouTube: Volvo XC40 P8 Recharged MY21 - full electric - speed limit unlock - ...

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 16:33

Lancer

What the......

Texie schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:43:
[...]

Ik ben erg benieuwd of je de koppeling met Google Assistent al hebt werken. Als ik op de support pagina kijk, staat er dat Nederland nog niet wordt ondersteund.
https://support.wallbox.c...sing-the-voice-assistant/
Maar; als je via Home Assistant werkt zit de Google home koppeling daarin. Ik kan ook aan de auto vragen de voordeur open te doen, of de garage en idd om de Wallbox to unlocken. Alleen is dat niet zo relevant als je automatisch unlocked als er iemand thuiskomt.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-04-2024
Jaaaa een Volvo complot theorie🤣

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:11

Rianata

Have you played Atari today?

Juancho schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:50:
[...]

Nope niet alleen interieur. Ook je beide schermen gaan mee met de setting. En dit alles alleen als het wat donkerder is. Bij te veel licht kan je sowieso draaien aan dat wieltje maar dan gebeurt er niks. Persoonlijk vind ik dat dus super irritant want ook als het al wat lichter is wil ik iig niet die felle bak met licht van het grote scherm hebben. Ik pleit al ruim 2 jaar voor een soort darkmode, zeker voor Google Maps want dat is super bright om zo maar te zeggen.
Dank, je had gelijk, het wieltje werkt inderdaad ook voor de helderheid van de displays. Raar dat het niet specifiek ook in de handleiding zo staat vermeld 8)7

Helaas heb ik vandaag nog niet kunnen testen of ik daarmee het automatisch ongewenste dimmen kan compenseren. Eigenlijk heb ik het wieltje altijd helemaal op de hoogste stand staan.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

• ArnoudN
[...]

In Nederland heb ik geen problemen, maar in Duitsland was het bij elke afrit wel even opletten. De auto wilde maar wat graag elke afrit meenemen. De strepen in Duitsland zijn ook wat dikker dan hier, misschien brengt dat de auto van slag.

• Kammika
[...]
Haha en dat voor een auto van 60k!

Ik was vanochtend ook heel blij. Opnieuw koos mij trouwe werkpaard er voor om niet zelf de auto op te warmen, maar het plezier te gunnen zelf de ruiten te krabben en daarna in een nog wat koelere auto te rijden. Wat denkt die auto toch goed mee mijn goede voornemens om meer te bewegen!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:25
Sinds twee weken heb ik eindelijk mijn nieuwe XC40 Recharge en ben er erg blij mee, heerlijke auto!

Ik heb eigenlijk een vraag over de laadbox van Easee i.c.m de standaard laadkabel van de Volvo;
Er zit een optie om de kabel permanent te vergrendelen in/aan de easee box, echter ik kan de kabel zo uit de box trekken, hij zit dus helemaal niet vergrendeld.
Ik hoor wel een geluidje van een motor(tje) als ik de vergrendeling activeer in de app maar de kabel blijft los.
Heb ik een andere kabel nodig om te kunenn vergrendelen?
Aan de auto-zijde is de kabel wel vergrendeld, die kant werkt gewoon goed.

Overigens werkt de geplande klimaatregeling hier wel iedere dag zonder problemen, vanmorgen de krabber dus niet nodig gehad.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

quinten010 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:36:
[...]

Ervaring hierin verschilt per auto en chauffeur. Die laatste is meer in de zin van als de auto perfect midden in de baan rijdt zal de ene chaffeur dat ook als zodanig ervaren waar de ander het gevoel heeft dat de auto teveel rechts zit. Je zit immers niet midden in de auto, maar links en dat kan een gevoelsmatige afwijking in beleving opleveren tav de werkelijkheid.

De eerste bedoel ik mee dat niet elke auto het goed doet met PA. Het kan verschil in kalibratie zijn, of er zijn andere oorzaken, hoe dan ook als je 5 dezelfde XC40s dezelfde rit laat rijden zullen ze nooit exact dezelfde positie als de vier anderen op de baan aanhouden.

Zelf heb ik steering help uitgezet, dus ACC overgehouden, maar de soort van "keep your lane assist"staat nog wel aan.
Waarom? simpel omdat ik er een paar nadelen aan vond:
  • De wagen vraagt continu om je handen aan het stuur te houden, ook als je die aan het stuur hebt, je moet vrij krachtig regelmatig tegenstuur geven anders gaat de wagen mopperen
  • De wagen is niet stabiel in de rijbaan, gaat wat heen en weer maar blijft wel binnen de lijnen.
  • Door de combinatie van twee bovenstaande is het totale rijgedrag wat scharrig tussen de lijnen, passagiers merken dat behoorlijk op.
  • Als je een vrachtwagen passeert die dicht op de lijn rijdt (en dat zoen ze allemaal wel) ziet de wagen de lijn niet goed meer en gaat het midden van de beide rijbanen opzoeken, daardoor trekt de wagen naar de vrachtwagen toe.
Ik heb dus ACC veel aan, de rijbaan assistent ook, maar pilot assist niet meer. Per saldo moet je zelf de wagen blijvend sturen, maar dat ben ik gewend en zo rij ik lekker stabiel en vloeiend.

Ik weet zeker dat een aantal van jullie totaal andere ervaringen hebben (positiever en negatiever), en dat komt gewoon doordat geen wagen gelijk reageert aan de ander en de bestuurders zelf ook dingen elk op hun eigen wijze interpreteren.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:55:
[...]

Haha en dat voor een auto van 60k!

Ik was vanochtend ook heel blij. Opnieuw koos mij trouwe werkpaard er voor om niet zelf de auto op te warmen, maar het plezier te gunnen zelf de ruiten te krabben en daarna in een nog wat koelere auto te rijden. Wat denkt die auto toch goed mee mijn goede voornemens om meer te bewegen!
Oh... sja, wat een draak is de mijne dan, alles ontdooid, wagen warm... geen beweging voor mij dus :F , wat denken jullie, dealer bellen? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door ron65 op 18-01-2023 21:41 ]

• quinten010
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02 17:12
ergodyne1 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:03:
[...]

Hoeveel kilometer heb je ermee gereden?
Honderden inmiddels. Maar je hebt al vrij snel door of het een fijn systeem is of niet. Zelfs binnen de bebouwde kom heb ik nog amper hoeven ingrijpen. Ook door heel zachtjes mee te sturen heb ik geen probleem met de waarschuwing dat ik mijn handen niet aan het stuur zou hebben.

Uiteraard soms wijkt de auto voor mijn gevoel maximaal een paar centimeter te veel naar rechts maar al met al zeer tevreden. Erg relaxt rijden.

[ Voor 30% gewijzigd door quinten010 op 18-01-2023 22:01 ]

• Kammika
Kan wel idd, maar niet aan te raden. Je gaat boven de specs van de electromotor en je moet er dan ook andere banden onder zetten (die hogere topsnelheid aankunnen en mogen). Garantie vervalt ook…

Heb het overwogen voor ik op vakantie naar Duitsland ging (op de p6 kan het ook en daar zit de top op 160. Op Duitse autobahn zijn er plekken Waar je veilig harder kan en mag). Als je een beetje op (schimmige) tuningbedrijfjjes zoekt, Kun je er wel een paar vinden die het aanbieden (alleen de software is niet genoeg, je hebt ook een bepaalde Volvo pro licentie nodig om bepaalde zaken in de auto te mogen unlocken, dus je hebt die bedrijfjes wel nodig)

Er zaten mij te veel haken en ogen aan…

• ergodyne1
Kammika schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:27:
[...]

Kan wel idd, maar niet aan te raden. Je gaat boven de specs van de electromotor en je moet er dan ook andere banden onder zetten (die hogere topsnelheid aankunnen en mogen). Garantie vervalt ook…

Heb het overwogen voor ik op vakantie naar Duitsland ging (op de p6 kan het ook en daar zit de top op 160. Op Duitse autobahn zijn er plekken Waar je veilig harder kan en mag). Als je een beetje op (schimmige) tuningbedrijfjjes zoekt, Kun je er wel een paar vinden die het aanbieden (alleen de software is niet genoeg, je hebt ook een bepaalde Volvo pro licentie nodig om bepaalde zaken in de auto te mogen unlocken, dus je hebt die bedrijfjes wel nodig)

Er zaten mij te veel haken en ogen aan…
Voor 60k neem jij wel snel genoegen met alle haken en ogen…

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
ron65 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:33:
[...]

Ervaring hierin verschilt per auto en chauffeur. Die laatste is meer in de zin van als de auto perfect midden in de baan rijdt zal de ene chaffeur dat ook als zodanig ervaren waar de ander het gevoel heeft dat de auto teveel rechts zit. Je zit immers niet midden in de auto, maar links en dat kan een gevoelsmatige afwijking in beleving opleveren tav de werkelijkheid.

De eerste bedoel ik mee dat niet elke auto het goed doet met PA. Het kan verschil in kalibratie zijn, of er zijn andere oorzaken, hoe dan ook als je 5 dezelfde XC40s dezelfde rit laat rijden zullen ze nooit exact dezelfde positie als de vier anderen op de baan aanhouden.

Zelf heb ik steering help uitgezet, dus ACC overgehouden, maar de soort van "keep your lane assist"staat nog wel aan.
Waarom? simpel omdat ik er een paar nadelen aan vond:
  • De wagen vraagt continu om je handen aan het stuur te houden, ook als je die aan het stuur hebt, je moet vrij krachtig regelmatig tegenstuur geven anders gaat de wagen mopperen
  • De wagen is niet stabiel in de rijbaan, gaat wat heen en weer maar blijft wel binnen de lijnen.
  • Door de combinatie van twee bovenstaande is het totale rijgedrag wat scharrig tussen de lijnen, passagiers merken dat behoorlijk op.
  • Als je een vrachtwagen passeert die dicht op de lijn rijdt (en dat zoen ze allemaal wel) ziet de wagen de lijn niet goed meer en gaat het midden van de beide rijbanen opzoeken, daardoor trekt de wagen naar de vrachtwagen toe.
Ik heb dus ACC veel aan, de rijbaan assistent ook, maar pilot assist niet meer. Per saldo moet je zelf de wagen blijvend sturen, maar dat ben ik gewend en zo rij ik lekker stabiel en vloeiend.

Ik weet zeker dat een aantal van jullie totaal andere ervaringen hebben (positiever en negatiever), en dat komt gewoon doordat geen wagen gelijk reageert aan de ander en de bestuurders zelf ook dingen elk op hun eigen wijze interpreteren.
Goed verwoord, zelfde ervaring hier! Heb alleen de PA uit, rest wel aan :)

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

• Kammika
ergodyne1 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:37:
[...]

Voor 60k neem jij wel snel genoegen met alle haken en ogen…
Die van mij was dan ook maar 50k he… dan ben je veel sneller tevreden …

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Bartelomeus schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:43:
[...]

Goed verwoord, zelfde ervaring hier! Heb alleen de PA uit, rest wel aan :)
Over ACC kan ik ook wel wat dingetjes opnoemen hoor, ik heb liever CC ipv ACC, maar wellicht is dat doordat ik 10 jaar lang CC heb gehad en daar volledig aangewend was. ACC doet daarentegen soms dingen die me irritreren als te vroeg inhouden, erg veel ruimte overlaten (zelfs op 1 streepje) waardoor er steeds mensen tussenkruipen, maar daarover heb ik al vaker een boompje opgezet, laten we dat maar achterwege katen dit keer :-) Er zit nu eenmaal ACC op, daarmee moeten we het doen.

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
Lempke schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:31:
….Ik heb eigenlijk een vraag over de laadbox van Easee i.c.m de standaard laadkabel van de Volvo;
Er zit een optie om de kabel permanent te vergrendelen in/aan de easee box, echter ik kan de kabel zo uit de box trekken, hij zit dus helemaal niet vergrendeld.
Ik hoor wel een geluidje van een motor(tje) als ik de vergrendeling activeer in de app maar de kabel blijft los.
Aan de auto-zijde is de kabel wel vergrendeld, die kant werkt gewoon goed………
Ik ben nu in India (31 januari terug) en dus even niet in staat om de test met de kabel voor je uit te voeren, maar kan je wel het volgende melden:
1. Je kunt de kabel in het laadapparaat alleen continue vergrendeld houden via de App van Easee. Als je die optie activeert hoor je dat er iets in de Easee gebeurd; een ratelend geluid die de vergrendeling “op zijn plaats zet”.
2. Ik heb een extra laadkabel bij mijn Easee Home laadpaal besteld, zodat ik altijd een Easee laadkabel aan de paal heb en een Volvo laadkabel voor noodgevallen in de auto.
3. De Easee laadkabel kan ik alleen via de App vergrendelen aan de laadpaal.
4. Ik heb (als ik het me goed kan herinneren) ergens gelezen dat de Volvo laadkabel niet vergrendeld kan worden aan de Easee laadpaal. Ik zal kijken of ik die tekst zo meteen voor je kan vinden. Omdat ik nu in India ben lukt het me niet om die laadkabeltest even snel voor je te doen.

• HenryP
Update: ik heb even voor je gezocht, maar ik kon die eerdere tekst niet zo snel vinden. Als niemand anders reageert, kan ik op 31 januari die test wel voor je uitvoeren. Ik weet dat @Henk Pi ook een Easee lader heeft. Wellicht komt hij online en kan hij je eerder uitsluitsel geven.

• JTHZZ
  • Laatst online: 21:56
Cpt. Peacock schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:02:
Voordeeltarief van Plugsurfing bij Ionity gaat van 35ct naar 40ct/kWh voor de Volvorijders.
Bij Polestar blijft het op 35ct staan (voorlopig).
Is hier ergens iets over terug te vinden? Of heb je een mail gehad hierover?

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
JTHZZ schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 07:38:
[...]

Is hier ergens iets over terug te vinden? Of heb je een mail gehad hierover?
Ik heb hier een mail over gehad (maar vreemd genoeg nooit aangemeld of geladen voor het lage tarief).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbwIv679pPxshuzpgR2bYwHGZWg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rNP6NTcLvUetPkh9c4IiYH7X.png?f=fotoalbum_large

P8

• Mga1600
Montalbano schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 07:41:
[...]

Ik heb hier een mail over gehad (maar vreemd genoeg nooit aangemeld of geladen voor het lage tarief).
[Afbeelding]
Ik heb deze mail ook gekregen maar me indertijd wel aangemeld met die kortingskaart ( en ook daadwerkelijk gebruikt). Mooi tarief, ondanks de verhoging, jammer dat er maar een paar ionity stations zijn in het noordelijke deel van Nederland.

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:28
"...we are going to marginally increase prices..."

Van 35 naar 40 cent is wel een verhoging van meer dan 14%. Dat vind ik niet "marginally". Maar goed, 40 cent is nog steeds schappelijk. Thuis betaal ik veel meer. Helaas inderdaad heel weinig Ionity laders hier.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:28
Net voor het eind van het filmpje zie je ineens de oranje balk bij de vermogensmeter naar beneden schieten. Daar gaat iets niet goed!

Ik heb een tijd geleden een filmpje gezien van een XC40 P8 op de Nürburgring. Dat ging machtig mooi. Bij het accelereren moest hij inhouden om niet achterop een Porsche te knallen. Maar na een tijdje werd het vermogen sterk beperkt, waarschijnlijk omdat de accu te heet werd. Ik denk dat je dat in het bovenstaande filmpje ook ziet gebeuren.

De begrenzing er af halen is dus leuk voor een dragrace, maar verder heb je er denk ik weinig aan.

EDIT: In mijn herinnering was het een Porsche, maar het bleek een BMW te zijn. Zie hier: https://www.youtube.com/watch?v=twlW93N0MiY

[ Voor 6% gewijzigd door Venomer op 19-01-2023 10:17 ]

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Mga1600
Kammika schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:27:
[...]

Je gaat boven de specs van de electromotor…..
Dat denk ik niet, in ieder geval niet voor een P8. De P2 heeft dezelfde motoren en is niet begrensd.

Maar van mij hoeft het echt niet, 160 of 180 vind ik helemaal prima, “de wereld is al razend genoeg” en ik rij daarom op buitenwegen en snelwegen in het algemeen niet harder dan 10 km (op de teller) bovenop de maximale toegestane snelheid.

Ik had ooit een collega die over hardrijders de volgende wijze woorden sprak: “voor hazen en slakken valt de nacht het op hetzelfde moment”.

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:09
Lempke schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:31:
Sinds twee weken heb ik eindelijk mijn nieuwe XC40 Recharge en ben er erg blij mee, heerlijke auto!

Ik heb eigenlijk een vraag over de laadbox van Easee i.c.m de standaard laadkabel van de Volvo;
Aan de auto-zijde is de kabel wel vergrendeld, die kant werkt gewoon goed.

Overigens werkt de geplande klimaatregeling hier wel iedere dag zonder problemen, vanmorgen de krabber dus niet nodig gehad.
HenryP schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 02:20:
Update: ik heb even voor je gezocht, maar ik kon die eerdere tekst niet zo snel vinden. Als niemand anders reageert, kan ik op 31 januari die test wel voor je uitvoeren. Ik weet dat @Henk Pi ook een Easee lader heeft. Wellicht komt hij online en kan hij je eerder uitsluitsel geven.
ik heb het even gecontroleerd vanmorgen, ik heb ook een Easee laadunit. Ik had de vergrendeling vanuit de lader nog niet gebruikt omdat ik nog geen permanente thuiskabel heb. Ik heb de kabel losgekoppeld van de auto en toen de vergrendeling in de Easee-app aangezet. Dat werkte goed, de kabel zat vast!
Toen.wilde ik uiteraard weer ontgrendelen en dat heb ik een paar keer opnieuw moeten doen voordat de kabel los te halen was. Dat is misschien de nieuwigheid :-)
Ik hoorde overigens geen mechanisch geluid bij het gebruiken van de vergrendelknop in de app, maar wel een soort piepend geluid.

Ik kan in ieder geval bevestigen dat de standaard Volvo-kabel prima te vergendelen is aan de Easee!

[ Voor 11% gewijzigd door YvoK op 19-01-2023 11:31 ]

• Francisp1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:50
Venomer schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:40:
[...]

Net voor het eind van het filmpje zie je ineens de oranje balk bij de vermogensmeter naar beneden schieten. Daar gaat iets niet goed!
Lijkt me dat je daar gewoon op de max van de elektromotoren zit. Aan 223 km/u is dat niet abnormaal denk ik.

Ik zou het zelf waarschijnlijk ook niet proberen. meer dan bragging rights heb je er toch niet aan. Misschien als de fabrieksgarantie verlopen is, maar dan nog. met m'n vorige xc40 praktisch nooit rapper dan 160 gereden, misschien ooit eens in DE om te zien hoe ver het ging, maar die auto was totaal niet stabiel op die snelheden.
daar is de p8 dan wel een pak beter in.

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

At least, de software update naar 2.5.2 is gedaan.
De dealer constateerde dat de OTA op 7-12-22 was vastgelopen, reden niet te achterhalen.

Na de update bleek de app geen info meer te geven, ik was zo wijs geweest dat te controleren vóór ik wegreed.
Nu moest uiteindelijk de gehele app van de GSM worden verwijder en opnieuw geinstalleerd. Dat heb ik de dealer laten doen, inclusief opnieuw koppelen. Hij heeft wat fotos gemaakt en gaat die aan VOlvo doorzetten want in de auto was de telefoon ontkoppeld, maar ook niet ontkoppeld. Het account zat er in nog.
Gelukkig had ik ook beide sleutels mee, dus koppelen door het VIN nummer opnieuw in te geven lukte (beide sleutels moeten dan in de wagen zijn), en volstond om alles weer functioneel te krijgen.

Kortom, nu weer in orde. Nu wachten tot de ritregistratie app verschijnt, want die zie ik nog niet. Volgens de dealer komt die echter binnenkort voor iedereen bereikbaar (en ook te activeren) in een update.

• robglijer
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07-02-2023
Juancho schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:42:
[...]

Kan je dealer niks mee want het is een app van Spotify. Volvo biedt het alleen al. Wat je wel kan doen is een request inschieten bij Spotify. Echter werken die met een like systeem. Zo heb ik een request ingeschoten om een sorteer functie toe te voegen. Flink wat likes om steeds door te mogen in het proces maar na 1,5 jaar nog niks. Dus ik reken ook nergens op. Hoe dan ook, je dealer kan er helemaal niks mee.
Zou je jouw request eens willen delen? Want dat is precies wat al jaren mist in zowel Android auto als de android automitive app!

• robglijer
Juancho schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:25:
[...]

Klopt, bekend issue maar gaat Volvo niet voor je oplossen. Verzoeken in dienen bij Spotify en dat proces is zo gruwelijk lang en vervelend dat de kans bijna nul is dat ze het oppakken.

Maar zeker bij langere lijsten met veel nummers wordt niet alles getoond, dat heb ik wel vaker gehoord van P8 rijders. Ik weet trouwens niet wat lang bij jou is, maar ik heb een playlist die ik elke week aanvul met nieuwe nummers, en die heeft nu 700 nummers. Die worden nog wel allemaal getoond. Ik had vooral grote problemen of beter gezegd irritaties met dat je geen filter optie hebt. Dus oude nummers staan altijd bovenaan wat je natuurlijk niet wil met een playlist die je wekelijks update. Gelukkig heb ik daar een workaround voor gevonden.
Hallo, zou je je workaround eens willen delen? Ik worstel hier ook al een tijdje mee!

• robglijer
robglijer schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:24:
[...]

Hallo, zou je je workaround eens willen delen? Ik worstel hier ook al een tijdje mee!
Excuses, ik heb je antwoorden al gevonden!

En voor degene die het ook super irritant vonden in de P2/P8 omdat je net als mij met afspeellijsten werkt die je zelf bij houdt en dus nieuw toegevoegde nummers bovenaan wil... ik heb een relatief simpel workaround: maak een clone van de bewuste lijst en na elke update die je doet copy/paste je even de tracks uit de originele lijst in je clone lijst. Op die manier staat de volgorde altijd goed. Dit trucje werkt trouwens ook voor je (Samsung) smartwatch als je daar Spotify op hebt draaien
&
https://community.spotify...ist/idc-p/5191342#M219073

[ Voor 40% gewijzigd door robglijer op 19-01-2023 15:32 ]

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:25
YvoK schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:30:

Ik hoorde overigens geen mechanisch geluid bij het gebruiken van de vergrendelknop in de app, maar wel een soort piepend geluid.

Ik kan in ieder geval bevestigen dat de standaard Volvo-kabel prima te vergendelen is aan de Easee!
Goed nieuws, ik heb de kap van de easee box er eens afgehaald en kon het palletje van de vergrendeling zien.
Deze zat wat scheef waardoor hij tegen de rand van de behuizing aanliep tijdens het vergrendelen.
Ik heb het palletje wat aangeduwd waardoor deze recht in de behuizing zit en nu werkt alles zoals het hoort!

• JTHZZ
  • Laatst online: 21:56
Mga1600 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:33:
[...]

Dat denk ik niet, in ieder geval niet voor een P8. De P2 heeft dezelfde motoren en is niet begrensd.
Is ook begrensd, maar dan op 205 (210 op de teller). Ik begreep dat je dan op het maximale toerental van de motoren zit.

[ Voor 10% gewijzigd door JTHZZ op 19-01-2023 16:12 ]

• HenryP
Lempke schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:51:
[...]Goed nieuws, ik heb de kap van de easee box er eens afgehaald en kon het palletje van de vergrendeling zien.
Deze zat wat scheef waardoor hij tegen de rand van de behuizing aanliep tijdens het vergrendelen.
Ik heb het palletje wat aangeduwd waardoor deze recht in de behuizing zit en nu werkt alles zoals het hoort!
Fijn om te lezen dat het lek boven is en dat ook de Volvo laadkabel vergrendeld kan worden.

• ArnaudCo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWahs_lDqGiHC7_bBsGZYfSAPtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BUDfaLccDYkBSVkAxpkjO74P.jpg?f=fotoalbum_large
Wat me mateloos irriteert bij de XC40 is het vele spatwater op de kofferklep waardoor die onmiddellijk vuil ziet. Dit is welgeteld 10 minuten en 5 km nadat ik van de carwash kwam

• DreZutphen
ArnaudCo schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:02:
[Afbeelding]
Wat me mateloos irriteert bij de XC40 is het vele spatwater op de kofferklep waardoor die onmiddellijk vuil ziet. Dit is welgeteld 10 minuten en 5 km nadat ik van de carwash kwam
Dat heeft bijna elke auto op dit moment.

Is dit je eerste auto? :🤣

• ArnaudCo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
DreZutphen schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:08:
[...]

Dat heeft bijna elke auto op dit moment.

Is dit je eerste auto? :🤣
Het verschil met al mijn vorige wagens is enorm

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[Afbeelding]
Mogelijk, dat spatlappen bij de achterwielen helpen.
In Frankrijk een stuk goedkoper te krijgen dan hier. Zie deze link. Leveren ook naar Nederland.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

• DreZutphen
ArnaudCo schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:32:
[...]

Ja ligt ook een beetje aan de vormen van een auto. Mijn golf heeft het ook heel snel in combinatie met deze vuile wegen.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
Claude schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:40:
[...]
In Frankrijk een stuk goedkoper te krijgen dan hier. Zie deze link. Leveren ook naar Nederland.
Bij Aliexpress 26-28 euro voor een complete set rondom.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:21
[Afbeelding]
Ik irriteer me aan de voor en achter camera die na 1 rit vuil zijn waarna je aan 360 view niets meer hebt.

• Mga1600
Vulcan750 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:57:
[...]

Er stond hier een keer dat die AE versie niet op de EV versie van de XC40 passen…..klopt dat verhaal niet?

• Mga1600
ArnaudCo schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:32:
[...]

Was dat ook een SUV? Door de SUV vorm ontstaat er op snelheid een zeker vacuum achter de auto met turbulente stroming waardoor vuiligheid neer kan slaan. Daar doe je weinig aan.

• Vulcan750
Mga1600 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:43:
[...]

Er stond hier een keer dat die AE versie niet op de EV versie van de XC40 passen…..klopt dat verhaal niet?
Geen idee, dit is voor mij nieuw. Het lijkt me qua wielkasten gelijk, maar zeker weten doe ik het ook niet.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[Afbeelding]
Ik heb op aanraden van iemand hier een ceramic coating besteld, super eenvoudig aan te brengen en blijft als je het in 2 lagen doet 2 dagen na elkaar, zeker 6 maanden zitten zegt men.

Het effect is dat de oppervlakte zo glad wordt dat vuil niet hecht. Er blijft dus minder vuil achter en wat er achterblijft spoelt er met de volgende regenbui meteen weer af.
Ter test heb ik de achterklep en de zijspatbordjes achter er mee ingewreven, toen ik de volgende dag de rest wilde doen regende het en het moet echt droog zijn voor dat spul.
Maar wel opvallend: de behandelde delen zijn nu, een anderhalve week en veel regenbuien later schoner dan de rest van de wagen. Het werkt dus wel, al zul je altijd vuil blijven houden op je auto met dit weer... alleen die pekelzooi al.... maar de volgende regenbui of zelfs even de tuinslang erop, en vrijwel alles spoelt er zo weer vanaf !

https://www.amazon.nl/Tur...bescherming/dp/B0833KPK78

[ Voor 3% gewijzigd door ron65 op 20-01-2023 01:22 ]

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
Vulcan750 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:57:
[...]

Zie mijn eerdere Posts over de spatlappen van Ali:

EHAS in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"

EHAS in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06 10:45
HenryP schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 02:20:
Haha,
kom net vannacht uit Thailand terug. Ik zal gaan kijken of de Volvo kabel te vergrendelen is. Ik heb er nl. ook een Easee kabel aan hangen.

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06 10:45
Henk Pi schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 07:18:
[...]

Haha,
kom net vannacht uit Thailand terug. Ik zal gaan kijken of de Volvo kabel te vergrendelen is. Ik heb er nl. ook een Easee kabel aan hangen.
Ik zie dat het al is opgelost👍

• mozziej
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-11 14:07
Vanmorgen zag ik dat de app driving journal nu wel werkt. Niet dat ik hem gebruik maar wellicht voor mensen met ritten registratie verplichting ; dit kan handig zijn!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

mozziej schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:24:
Vanmorgen zag ik dat de app driving journal nu wel werkt. Niet dat ik hem gebruik maar wellicht voor mensen met ritten registratie verplichting ; dit kan handig zijn!
Die van mij geeft aan dat deze in instellingen in privacy instellingen in het my volvo ID moet worden aangezet, alleen zie ik de app daar niet terug. Ik kom er dus nog niet verder mee.

• Vulcan750
ron65 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 23:23:
[...]

Ik heb op aanraden van iemand hier een ceramic coating besteld, super eenvoudig aan te brengen en blijft als je het in 2 lagen doet 2 dagen na elkaar, zeker 6 maanden zitten zegt men.

Het effect is dat de oppervlakte zo glad wordt dat vuil niet hecht. Er blijft dus minder vuil achter en wat er achterblijft spoelt er met de volgende regenbui meteen weer af.
Ter test heb ik de achterklep en de zijspatbordjes achter er mee ingewreven, toen ik de volgende dag de rest wilde doen regende het en het moet echt droog zijn voor dat spul.
Maar wel opvallend: de behandelde delen zijn nu, een anderhalve week en veel regenbuien later schoner dan de rest van de wagen. Het werkt dus wel, al zul je altijd vuil blijven houden op je auto met dit weer... alleen die pekelzooi al.... maar de volgende regenbui of zelfs even de tuinslang erop, en vrijwel alles spoelt er zo weer vanaf !

https://www.amazon.nl/Tur...bescherming/dp/B0833KPK78
Haha, super spul hè! 👍 Ik kan je wel de bijbehorende autoshampoo aanbevelen. (Turtle ceramic wash & wax) Deze wast erg goed schoon en versterkt het effect van de spray wax.

• Vulcan750
Wat is het probleem waardoor de voor spatlappen niet passen?

• Claude
  • Niet online
Claude schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:40:
[...]

Om mezelf maar even te quoten: die spatlappen uit Frankrijk zijn expliciet bestemd voor de elektrische XC40.

• Wolfs XC
  • Laatst online: 16-04-2024
Vulcan750 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:24:
[...]

Wat is het probleem waardoor de voor spatlappen niet passen?
Amazon/Ali/Ebay spatlappen voor de voorzijde op de XC40 Recharge passen niet omdat de wielkast aan de binnenzijde anders is t.o.v. de ICE XC40's. Heb iets dergelijks gelezen op het XC40 forum.

De spatlappen voor de achterzijde passen wel.

Volvo XC40 P6 Ultimate 20" MY23

• Wolfs XC
Claude schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:47:
[...]

Om mezelf maar even te quoten: die spatlappen uit Frankrijk zijn expliciet bestemd voor de elektrische XC40.
Maar dit zijn alleen de spatlappen achterzijde toch? Mijn Frans is not so bien. Inmiddels de spatlappen voorzijde bij deze Franse dealer gevonden a €64.

[ Voor 11% gewijzigd door Wolfs XC op 20-01-2023 11:57 ]

• Claude
  • Niet online
Wolfs XC schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:51:
[...]

Maar dit zijn alleen de spatlappen achterzijde toch? Mijn Frans is not so bien.
Klopt. Dat heb ik ook erbij gezegd. Want aan de achterzijde had de vraagsteller het probleem.

Vergeet daarnaast niet, dat de banden aan de achterzijde van een elektrische XC40 een stuk breder zijn dan die van een ICE XC40. Daarom is er een specifieke spatlap voor de elektrische XC40.

• Wolfs XC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_zoJew8WI9J0XurbempaGzr2D4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UBtpCMJptsTP9kpwA7WzyuAE.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag voor het eerst deze handige cover gebruikt. Via een bericht hier zo’n 100 pagina’s geleden hierop geattendeerd. Werkt super!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:21:
[...]

Haha, super spul hè! 👍 Ik kan je wel de bijbehorende autoshampoo aanbevelen. (Turtle ceramic wash & wax) Deze wast erg goed schoon en versterkt het effect van de spray wax.
Zeker superspul!!
Blij met de tip !

Wat de shampo betreft die laat ik achterwege. Het wassen van een auto hier op straat is per APV verboden, afspoelen mag, maar niet met reinigingsmiddelen (gescheiden riool voor HWA).
Dan kun je zeggen ach... boeie.... maar ik heb een overbuurman die al uiterst vervelend is met parkeerplaats bezetten met zijn 3 auto's (vooral om te voorkomen dat je voor je eigen deur kunt staan), en die gaat geheid actie ondernemen als hij dat ziet. Hij werkt namelijk zelf bij de landelijke Politie in een buurgemeente hier, maar doet zelf wel alles wat niet mag (over grasvelden rijden, parkeren op de rijbaan ondanks verbod daartoe, etc etc).

Als ik dan ga staan autowassen hier, staat handhaving zo voor de deur. Heb ik al eens gehad toen ik de auto met een tuinslang had afgespoeld omdat er een vogel met chronische diarree een paar duikvluchten boven de auto had uitgevoerd. Binnen 10 minuten stonden ze er, "we zijn gebeld dat us de auto staat te wassen". Drie maal raden door wie...

Maar de ceramic wax, ja perfect. Ik wacht even een dag af dat het droog is en dat ook enkele dagen blijft, dan rij ik naar de wasstraat, goedkoopste wasprogramma zodat alle vuil er af is, en dan in de stofzuighal ernaast uitzuigen en meteen die was erop. Ze hebben dashboard guns met perslucht, blaas je alles even droog, was erop en weer wegwezen. Ik zie wel meer mensen dat daar doen. (Loogman Carwash, een van de betere wasstraten hier met gratis stofzuigen en droogpoetsen na afloop in hun hal na elke wasbeurt)

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Wolfs XC schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:03:
[Afbeelding]

Vandaag voor het eerst deze handige cover gebruikt. Via een bericht hier zo’n 100 pagina’s geleden hierop geattendeerd. Werkt super!
Goed ding he... ik had hem er ook op zitten vannacht, alleen heeft het hier alleen maar geregend vannacht, had dus niet echt nodig geweest. Maar zo voorkom je wel vastvriezen doordat er water inkomt en in jouw geval sneeuw.

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:28
Mga1600 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:51:
[...]

Was dat ook een SUV? Door de SUV vorm ontstaat er op snelheid een zeker vacuum achter de auto met turbulente stroming waardoor vuiligheid neer kan slaan. Daar doe je weinig aan.
Mijn oude 240 jaren geleden had daarvoor op de hoek achter boven een soort kwart regenpijp als spoiler.
Dat hielp goed, de lucht van boven de auto werd gevangen en afgebogen naar beneden achter de klep.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:28
Mijn lief vroeg zich af of ik als ik met de auto het kanaal inrijd of ze met de app de auto (of mij?) nog kan vinden?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Pagina: 1 ... 139 ... 342 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"