Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:35
Blijkbaar kijken die zogenaamde milieuactivisten ook niet verder dan hun neus lang is... |:(

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Als ik die zou betrappen moesten ze hard lopen 😡
Precies zoals je aangeeft. Openbaar vervoer een prima alternatief? Tuurlijk, midden in de nacht naar het ziekenhuis gaat prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:16
Hi all,

In verband met wintersport ben ik aan het kijken naar sneeuwkettingen. Ik heb banden met de maat 235/50/r19. Daarnaast heb ik loopvlakkettingen van Volvo (rud centrax) met de maat 235/55/r19. Deze zijn dus voor iets dikkere banden, iemand enig idee of dit toch zou kunnen passen of mogelijk zou kunnen zijn door de kettingen dmv bijv. tirerips of metalen clips wat te verkleinen.

Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-04-2024
Venomer schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:31:
Afgelopen nacht heb ik bezoek gehad van een hersenloze vandaal die beweert een milieuactivist te zijn. In werkelijkheid moet het iemand zijn die het niet kan hebben dat een ander iets heeft wat hij niet heeft. Mijn schoonmoeder ligt ernstig ziek in het ziekenhuis. Wat nou als we een telefoontje uit het ziekenhuis hadden gekregen en snel weg hadden gemoeten? Eikels!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Man man man wat een debielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdg53
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-05 18:55
Afgelopen nacht heb ik bezoek gehad van een hersenloze vandaal die beweert een milieuactivist te zijn. In werkelijkheid moet het iemand zijn die het niet kan hebben dat een ander iets heeft wat hij niet heeft. Mijn schoonmoeder ligt ernstig ziek in het ziekenhuis. Wat nou als we een telefoontje uit het ziekenhuis hadden gekregen en snel weg hadden gemoeten? Eikels!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er zit toch standaard een compressor in de auto, als component van de noodreparatieset voor banden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Milieuwappies… vreselijk en vaak dom volk ook nog. Zit ook weinig ideologisch in. Gewoon dwarsliggers die zaken als milieu, Corona of zelfs dat de aarde rond gebruiken om vandalistisch gedrag te vertonen . Vandaar dat ze wsch ook niet goed gecheckt hebben of je auto wel echt vervuilend was

Balen voor je. Hoop dat je snel weer kon rijden

Tip is: de Lidl heeft een heel mooi klein accupompje waarmee je alles (fietsbanden, opblaasbaar zwembad. Maar dus ook autobanden) kan oppompen en op gewenste spanning kan zetten. Vorige jaar gekocht, hou ik nu mijn banden ook mooi zelf mee op spanning (aansluiten, spanning instellen en op startknop drukken. Dan blaast die bij tot je op gewenste spanning zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
danielrene schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:36:
Hi all,

In verband met wintersport ben ik aan het kijken naar sneeuwkettingen. Ik heb banden met de maat 235/50/r19. Daarnaast heb ik loopvlakkettingen van Volvo (rud centrax) met de maat 235/55/r19. Deze zijn dus voor iets dikkere banden, iemand enig idee of dit toch zou kunnen passen of mogelijk zou kunnen zijn door de kettingen dmv bijv. tirerips of metalen clips wat te verkleinen.

Hoor het graag!
Je moet de exacte maat hebben. Niet zelf aan gaan klooien. Heb er ook lang naar gezocht, inmiddels via MP de Modula Polaire 130 overgenomen van een vorige XC40 eigenaar. Er staat er nog eentje te koop op MP ;)

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kl*ten, ze snappen er niks van helaas….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:14
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ala het niet zo irritant zou zijn zou je er eigenlijk om moeten lachen. Wat een droevenis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 18:19
danielrene schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:36:
Hi all,

Hoor het graag!
Welk type sneeuwkettingen heb je? De Rud Centrax kettingen hebben een nummer en voor onze wielen heb je de 894 nodig. Die kunnen best op meerdere maten banden gebruikt worden, maar je moet ze wel goed op maat instellen. Dat kun je doen door de kettingen korter of langer te maken door andere schakeltjes vast te maken aan de blauwe vlakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:52
Kammika schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:48:
[...]

Milieuwappies… vreselijk en vaak dom volk ook nog. Zit ook weinig ideologisch in. Gewoon dwarsliggers die zaken als milieu, Corona of zelfs dat de aarde rond gebruiken om vandalistisch gedrag te vertonen . Vandaar dat ze wsch ook niet goed gecheckt hebben of je auto wel echt vervuilend was

Balen voor je. Hoop dat je snel weer kon rijden

Tip is: de Lidl heeft een heel mooi klein accupompje waarmee je alles (fietsbanden, opblaasbaar zwembad. Maar dus ook autobanden) kan oppompen en op gewenste spanning kan zetten. Vorige jaar gekocht, hou ik nu mijn banden ook mooi zelf mee op spanning (aansluiten, spanning instellen en op startknop drukken. Dan blaast die bij tot je op gewenste spanning zit)
Ik heb de compressor die bij de auto geleverd is gebruikt om de band weer op te pompen. Dat duurde even, maar het werkt.

Als je geen compressor hebt, moet je dus je reservewiel gaan monteren, als je die tenminste wel hebt. Of de Wegenwacht bellen.

Resultaat van dit alles: ik heb een zeer negatief beeld van milieuactivisten en ik ga geen millimeter minder rijden.

[ Voor 11% gewijzigd door Venomer op 08-01-2023 16:55 ]

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[Afbeelding]

[Afbeelding]
je "benzineslurper"??? wtf, moet dat dan ook nog in een EV getankt worden? nooit geweten 8)7

Wat een debielen!

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 16:08
App weer uit lucht?

[ Voor 5% gewijzigd door Mga1600 op 08-01-2023 17:00 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Bij mij werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:39
Bartelomeus schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:53:
[...]

Je moet de exacte maat hebben. Niet zelf aan gaan klooien. Heb er ook lang naar gezocht, inmiddels via MP de Modula Polaire 130 overgenomen van een vorige XC40 eigenaar. Er staat er nog eentje te koop op MP ;)
Een vraagje: op veel sites staat voor Oostenrijk:
“ Als sneeuwkettingen verplicht zijn, moeten ze in elk geval op de aangedreven wielen worden gemonteerd”
Betekent dat dat P8 of C40 eigenaren, met twee elektromotoren en dus vier aangedreven wielen, twee paar kettingen moeten meenemen?
Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Hier ook werkzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Inmiddels hier ook weer….dank voor de reacties!

[ Voor 6% gewijzigd door Mga1600 op 08-01-2023 17:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Venomer
jorisjansen3 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:18:
[...]

Een vraagje: op veel sites staat voor Oostenrijk:
“ Als sneeuwkettingen verplicht zijn, moeten ze in elk geval op de aangedreven wielen worden gemonteerd”
Betekent dat dat P8 of C40 eigenaren, met twee elektromotoren en dus vier aangedreven wielen, twee paar kettingen moeten meenemen?
Weet iemand dat?
Je moet de kettingen bij een P8 of Twin op de voorwielen monteren. Twee paar is niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartelomeus
YvoK schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:30:
[...]

Welk type sneeuwkettingen heb je? De Rud Centrax kettingen hebben een nummer en voor onze wielen heb je de 894 nodig. Die kunnen best op meerdere maten banden gebruikt worden, maar je moet ze wel goed op maat instellen. Dat kun je doen door de kettingen korter of langer te maken door andere schakeltjes vast te maken aan de blauwe vlakken.
Idd, maar let op! Je hebt hier ook meerdere varianten van, je moet de N894 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:16
Het is helaas de V894. Zo zonde dat het dan net weer niet lijkt te passen (of verkeerde banden heb laten monteren).. thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Rude-Dog schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:43:
Even een kort klaagberichtje tussendoor (sorry).
Ik vind de layout van de sleutels van de Volvo toch echt ruk. Ik heb bij alle auto's die ik ooit heb gehad gewoon de sleutels altijd aan de sleutelbos in de broekzak.
Bij de Volvo kan dat niet want ik heb nou al meerdere keren ongewild een knop ingedrukt/vastgehouden. Vanmorgen stonden alle ramen open omdat ik gisteravond op de bank heb gelegen 😅
Dus nu altijd de sleutelbos opbergen. Maar vind het een beetje knullig eerlijk gezegd.
Kijk eens hier naar: https://www.amazon.nl/gp/product/B08FX6Q4H3
Ik heb deze aangeschaft, sleutels passen er perfect in, regelmatig in mijn broekzak (mapje past er prima in bij een jeans oid) en nog niet eenmaal een per abuis ingedrukte knop gehad waar de auto op acteerde.

Je kunt naast de auto staan, mapje met sleutel en al bij het zijraam houden, de auto gaat NIET open.
Tot je de sleutel eruit haalt, dan werkt het allemaal direct weer.

Het beschermt je dus tegen jouw probleem, maar ook tegen diefstal door guppen die met een laptop voor je raam staan om je sleutelsignaal op te vangen.
Thuis knikker ik de sleutel overigens in het doosje (met mapje en al), dubbel genaaid houd het best zeggen ze altijd ;-)
Maar als ik hem in het mapje en in de broekzak laat zitten gebeurt er nog niks met de auto, zelfs al zou je een knopje indrukken. De kosten zijn het niet dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGdesigns
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-11-2024

AGdesigns

7680wp

ron65 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 01:58:
[...]

Kijk eens hier naar: https://www.amazon.nl/gp/product/B08FX6Q4H3
Ik heb deze aangeschaft, sleutels passen er perfect in, regelmatig in mijn broekzak (mapje past er prima in bij een jeans oid) en nog niet eenmaal een per abuis ingedrukte knop gehad waar de auto op acteerde.
Wij doen exact zelfde, was een goede tip inderdaad! Enige -nadeel- dat ik merk is dat als je de sleutel eruit haalt en in je binnen jaszak doet met het mapje aan dr voorkant dat het op eea manier nogsteeds alles en dus keyless niet werkt. Maar dat kan je ook als positief opvatten. Had niet verwacht dat het artikel zo goed zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
Daarom doe ik ze thuis in een metalen doosje. Meest makkelijke oplossing.

Ik snap dat dit "op een andere locatie" misschien een risico met zich meebrengt, maar dan moet iemand jou wel kunnen koppelen aan de auto. Dat kan alleen als ze je hebben zien uitstappen, vervolgens achter je aanlopen etc. etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Karel de Kleine
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik dacht een keer gelezen te hebben dat wanneer de sleutel een tijdje stil ligt, het geen signaal meer uitzendt en dus ook niet opgepikt kan worden door dieven. Waarom zou je hem dan nog in een apart doosje opbergen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NicoB
  • Laatst online: 22-06-2023
Ik heb ergens gelezen dat dit pas vanaf 2020 is ingevoerd. Als je de sleutel openmaakt en het serienummer eindigt op MS dan zit de motion sensor erin.
En die schakelt 'm pas na een tijdje uit. Als je 'm in een doosje stopt werkt het gelijk. (That's what she said.)

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Vandaag mooie waardes gehaald qua verbruik, op een afstand Deventer - Haarlem 21kWh gehaald. Ik heb mij voorgenomen om deze maand eens te bekijken hoe zuinig ik kan rijden... ben benieuwd...

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-12-2024
Bij mij is de app ook uit de lucht sinds vrijdag volgens mij.
Krijg continue onderstaande melding, telefoon al herstart en app ook meerdere keren maar kom toch echt niet verder. Iemand een idee hoe verder? Wil hem niet opnieuw installeren dat heb ik al eens eerder gedaan en kon toen de auto terug zetten naar farbrieks instellingen om verder te komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExbRJ2tVBojBnohP0uTcS4g3BnE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x1D99TDv4QoqnrLO8GeG7E5X.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 17:45
Sneeuwkettingen bij een AWD (EV of niet) altijd op de voortrein.

Ik laad bijna altijd thuis en zoniet de snellader enkele keer of in buitenland.
Dan gebruik ik meestal mijn Plugsurfing kaart. Wintersport in maart 22 en in mei 22 gebruikt.
In augustus in Zierikzee en dit weekend aan de overkant bij Lidl (Vattenfall)
Mijn laadgeschiedenis t/m mei in de Plugsurfing APP te zien daarna niet meer.
Die van augustus en dit weekend is te zien in de Volvo app. De oude niet. Nou ja vanzelf veranderd van app?

Waarom laad ik niet thuis en bij Lidl aan de overkant? Essent rekent mij boven plafond 0,82672 en Lidl Vattenfall 0,33683.... 22kw/100km 20.000km jaar 2.150,- goedkoper....

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Waterblok schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:05:
[knip]
Ik laad bijna altijd thuis en zoniet de snellader enkele keer of in buitenland.
Dan gebruik ik meestal mijn Plugsurfing kaart. Wintersport in maart 22 en in mei 22 gebruikt.
In augustus in Zierikzee en dit weekend aan de overkant bij Lidl (Vattenfall)
Mijn laadgeschiedenis t/m mei in de Plugsurfing APP te zien daarna niet meer.
Die van augustus en dit weekend is te zien in de Volvo app. De oude niet. Nou ja vanzelf veranderd van app?
[knip]
In mei is de Plugsurfing app geïntegreerd in de Volvo Cars app. Om je korting te houden moest je je Plugsurfing kaart koppelen aan de Volvo Cars app. Dus het klopt dat je geschiedenis "verknipt" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Iemand ervaring met sneeuwkettingen op de grote 20" velgen van mijn C40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
ergodyne1 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:04:
Specifiek jouw C40? Dan nee. ;)

En ik heb ook geen 20" wielen. Maar ik heb deze sneeuwkettingen: https://www.vstore.nl/sneeuwketting-centrax-volvo. Ik hoefde ze niet in de sneeuw te gebruiken, maar toen ik thuis ging oefenen had ik ze er in een paar minuten op zitten. Wel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Venomer schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:38:
[...]

Specifiek jouw C40? Dan nee. ;)

En ik heb ook geen 20" wielen. Maar ik heb deze sneeuwkettingen: https://www.vstore.nl/sneeuwketting-centrax-volvo. Ik hoefde ze niet in de sneeuw te gebruiken, maar toen ik thuis ging oefenen had ik ze er in een paar minuten op zitten. Wel duur.
Hahaha, die reactie verwachtte ik al... ik ga over een paar dagen weg en er is besloten toch met mijn auto te gaan. Nu heb ik heeeel snel kettingen nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniesten
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-09 12:00
ergodyne1 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:01:
[...]

Hahaha, die reactie verwachtte ik al... ik ga over een paar dagen weg en er is besloten toch met mijn auto te gaan. Nu heb ik heeeel snel kettingen nodig...
Huren? Zijn voldoende sites waar dit te regelen valt..

Volvo XC40 P8 (2022) - Black Stone - 19" velgen - extra getint glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 02-09 16:28
ergodyne1 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:04:
Ik heb zelf (XC40, maar dat zal niet uitmaken) de König K-SUMMIT XXL K66 aangeschaft. Nog nooit nodig gehad, maar ook deze liggen met oefenen er zo onder. Overeenkomst met de Centrax: ook (te) duur.... :X

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
RFolst schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:31:
[...]

Ik heb zelf (XC40, maar dat zal niet uitmaken) de König K-SUMMIT XXL K66 aangeschaft. Nog nooit nodig gehad, maar ook deze liggen met oefenen er zo onder. Overeenkomst met de Centrax: ook (te) duur.... :X
Ik heb in twintig jaar snowboarden 1x mijn kettingen nodig gehad... Op zich durfde ik wel zonder maar ze verwachten deze week sneeuw, ik ga richting Gerlos waar ik helaas geen ervaring met de route heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 02-09 16:28
ergodyne1 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:34:
[...]

Ik heb in twintig jaar snowboarden 1x mijn kettingen nodig gehad... Op zich durfde ik wel zonder maar ze verwachten deze week sneeuw, ik ga richting Gerlos waar ik helaas geen ervaring met de route heb.
Ik heb je een pb-tje gestuurd..

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
nou zit ook even te zoeken. heb de 19" wielen. Bandenmaat is dan 235/50 R19

Dan kom je ook wel goedkopere tegen...: vb https://www.sneeuwkettingenstore.com/rud-protrac-4fun-4065. Zal ook wel andere kwaliteit zijn, maar ik gebruik ze vrijwel nooit.

Maar liever nog liever leen ik ze, omdat in het gebied waar ik naartoe ik ze wsch niet nodig heb (maar ik ze wel mee moet voor het geval dat).

Dus als iemand al sneeuwkettingen voor de 19" wielen heeft en bereid is ze uit te lenen het laatste weekend van de voorjaarsvakantie, dan hou ik me aanbevolen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzydizzy
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-02-2023
Dag allen,

Weten jullie of er nog fleetkortingen gegeven worden door Volvo op de XC40 recharge? Ik mag namelijk een wagen kiezen van mijn toekomstige werkgever die aangekocht wordt (dus geen lease) voor max 45 KEUR incl. BTW en kortingen maar vrees dat ik niet zal toekomen voor de Volvo. Zou dan al op een kale versie ongeveer 10% korting moeten krijgen hetgene me deze tijden niet realistisch lijkt.. Hebben jullie andere suggesties van wagens die wel gekend zijn voor hogere fleetkortingen en die binnen het bovenvermelde budget vallen? Ik heb wel reeds van werkgever vernomen dat ze serieuze kortingen krijgen bij vele merken maar hoeveel juist weet ik (nog) niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Skizzydizzy op 09-01-2023 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 21:53
[...]

Als het net heeft gesneeuwd, dan heb je sneeuwkettingen nodig bij Gerlos. Maar ze maken de weg vrij snel weer sneeuwvrij.

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
Skizzydizzy schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:27:
Dag allen,

Weten jullie of er nog fleetkortingen gegeven worden door Volvo op de XC40 recharge? Ik mag namelijk een wagen kiezen van mijn toekomstige werkgever die aangekocht wordt (dus geen lease) voor max 45 KEUR incl. BTW en kortingen maar vrees dat ik niet zal toekomen voor de Volvo. Zou dan al op een kale versie ongeveer 10% korting moeten krijgen hetgene me deze tijden niet realistisch lijkt.. Hebben jullie andere suggesties van wagens die wel gekend zijn voor hogere fleetkortingen en die binnen het bovenvermelde budget vallen? Ik heb wel reeds van werkgever vernomen dat ze serieuze kortingen krijgen bij vele merken maar hoeveel juist weet ik (nog) niet.
10% korting op EV is enkel indien je conventie C hebt bij Volvo. Daarvoor moet je een wagenpark van +/- 50 wagens hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Vraag: twee of drie?

Ik gooi hem toch maar in de groep: Hoeveel sleutels horen er bij de auto? Hoeveel sleutels hebben jullie gekregen? Twee of drie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
HenryP schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:54:

Ik gooi hem toch maar in de groep: Hoeveel sleutels horen er bij de auto? Hoeveel sleutels hebben jullie gekregen? Twee of drie?
Tegenwoordig zijn dat er 2 (een zwarte en een oranje Care key)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Ik heb ook twee sleutels ontvangen: een zwarte en een oranje. In hele oude berichten hier op dit forum lees ik dat er toen nog drie sleutels werden geleverd (twee zwarte en een oranje). Inmiddels is dat kennelijk dus niet meer zo.

Ik kon nergens in de brochures vinden hoeveel sleutels er standaard bij een auto geleverd dienen te worden. Wel leggen ze keurig uit dat ze verschillende soorten sleutels kennen. Best wel vreemd, want ook een sleutel is geld waard. Als ik die brochure met die nieuwe ervaring doorlees, dan zie je dat Volvo over diverse zaken geen volledige openheid van zaken geeft. Als ze er eentje minder leveren omdat dat niet expliciet gespecificeerd is, dan hebben ze toch weer (op een relatief eenvoudige manier) €300 verdiend. Een simpel, maar ook effectief verdienmodel, maar of je daar tevreden klanten mee krijgt. Toen ik de dealer vroeg waar die derde sleutel was, kreeg ik zijn meest verbaasde blik te zien. Misschien sprak hij wel de waarheid en laat Volvo dat aan de dealer over, heeft deze dealer bij een nieuwe auto nooit drie sleutels geleverd, en tref ik het op dit vlak eventjes niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisp1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:42
HenryP schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:35:
Ik heb ook twee sleutels ontvangen: een zwarte en een oranje. In hele oude berichten hier op dit forum lees ik dat er toen nog drie sleutels werden geleverd (twee zwarte en een oranje). Inmiddels is dat kennelijk dus niet meer zo.

Ik kon nergens in de brochures vinden hoeveel sleutels er standaard bij een auto geleverd dienen te worden. Wel leggen ze keurig uit dat ze verschillende soorten sleutels kennen. Best wel vreemd, want ook een sleutel is geld waard. Als ik die brochure met die nieuwe ervaring doorlees, dan zie je dat Volvo over diverse zaken geen volledige openheid van zaken geeft. Als ze er eentje minder leveren omdat dat niet expliciet gespecificeerd is, dan hebben ze toch weer (op een relatief eenvoudige manier) €300 verdiend. Een simpel, maar ook effectief verdienmodel, maar of je daar tevreden klanten mee krijgt. Toen ik de dealer vroeg waar die derde sleutel was, kreeg ik zijn meest verbaasde blik te zien. Misschien sprak hij wel de waarheid en laat Volvo dat aan de dealer over, heeft deze dealer bij een nieuwe auto nooit drie sleutels geleverd, en tref ik het op dit vlak eventjes niet.
Hier ook een zwarte en een oranje, + de sport key die ik als optie erbij gekozen had.
Jammer genoeg hebben ze ook bespaard op de presentatie van de sleutel. bij de XC40 uit 2018 zaten de sleutels in een mooie case. bij de C40 zaten de sleutels er los bij. toch weer een stukje magie weg 😅

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
HenryP schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:35:

Ik snap de verontwaardiging over het aantal sleutels niet goed. Ik heb al 55 jaar lang auto’s in mijn bezit. Daarvan 11 Volvo’s en slechts bij een was er een derde sleutel (de P8) alle Volvo’s daarvoor hadden er 2. Ik heb daarnaast ook veel auto’s van andere merken gereden en geen enkele daarvan had meer dan 2 sleutels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Verontwaardiging is een groot woord (en ik denk ook: niet het juiste woord), het was bij mij meer verbazing. Op mijn vorige wagen na heb ik altijd drie sleutels gehad: twee volwaardige sleutels en eentje met beperkte functionaliteit. Nu is dit mijn eerste Volvo, dus mogelijk zijn Volvo-eigenaren iets anders gewend (maar dan snap ik die oudere berichten niet zo goed). Al met al: als het er twee zijn, dan zijn het er twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 21:53
HenryP schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:54:

Ik heb er drie. Twee zwarte en een oranje. Was een van de eerste auto’s in november 2020.

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzydizzy
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-02-2023
Sphinkx schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:52:
[...]

10% korting op EV is enkel indien je conventie C hebt bij Volvo. Daarvoor moet je een wagenpark van +/- 50 wagens hebben.
Heel erg bedankt voor je antwoord, weet je of er ook nog meer dan 10% korting op EV’s mogelijk is of is dit de max? Prijs in België is momenteel 50.650 EUR, weet jij of dit een aantal maand geleden minder was? Of hoe ziet de prijshistorie van de XC40 Recharge er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
ergodyne1 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:01:
[...]

Ligt het dorp echt hoger in de bergen? Heb in 20 jaar wintersport 1x kettingen moeten leggen. Met awd ga ik ze niet eens meenemen. Ons gebied ligt in het dal en kettingen zijn daar niet verplicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 18:19
Kammika schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:11:
nou zit ook even te zoeken. heb de 19" wielen. Bandenmaat is dan 235/50 R19

Dan kom je ook wel goedkopere tegen...: vb https://www.sneeuwkettingenstore.com/rud-protrac-4fun-4065. Zal ook wel andere kwaliteit zijn, maar ik gebruik ze vrijwel nooit.

Maar liever nog liever leen ik ze, omdat in het gebied waar ik naartoe ik ze wsch niet nodig heb (maar ik ze wel mee moet voor het geval dat).

Dus als iemand al sneeuwkettingen voor de 19" wielen heeft en bereid is ze uit te lenen het laatste weekend van de voorjaarsvakantie, dan hou ik me aanbevolen...
Deze kun je niet gebruiken! Het ligt niet aan je bandenmaat, maar aan de (kleine) ruimte aan de achterkant van je wiel. Deze sneeuwkettingen krijg je er niet eens omheen en als je ze eromheen krijgt, rijd je waarschijnlijk een en ander kapot. Volvo geeft heel duidelijk aan dat je alleen enkelzijdige kettingen mag gebruiken. Via Marktplaats kun je iemand vinden die je een nieuwe set voor ongeveer €350 kan verkopen van de RUD N894 ipv €420. Ik heb de kettingen en met een beetje mazzel zijn het de laatste die ik ooit koop :-)
En ik ga ze zelf meenemen in de voorjaarsvakantie, dus kan ze niet uitlenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Laatst online: 25-08 21:16
Skizzydizzy schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:20:
[...]

Heel erg bedankt voor je antwoord, weet je of er ook nog meer dan 10% korting op EV’s mogelijk is of is dit de max? Prijs in België is momenteel 50.650 EUR, weet jij of dit een aantal maand geleden minder was? Of hoe ziet de prijshistorie van de XC40 Recharge er uit?
Meer zal mss ook wel mogelijk zijn. Maar dat is wat wij krijgen en ik juist onderhandeld heb met hun voor 2023.

Het is bv 14% op PHEV’s. De prijzen zijn juist verhoogd. Dus hoop dat ze even stabiel blijven…

Korting is uiteraard wel op prijs excl btw. Ik ben idd wel bezig over prijzen in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Toen ik gisteren weg wilde rijden duurde het een behoorlijke tijd tot mijn midden scherm was opgestart. Blijkbaar is er iets geupdate in Google. Vanmorgen zag ik namelijk de app Driving Journal in de app lijst staan. De langbeloofde rittenregistratie!

Ik krijg het alleen niet aan de praat. Ik moest eerst toestemming geven voor de toegang tot de lokatie, maar kom daarna vast te zien op de privacy instellingen. Als ik naar privacyinstelling van Volvo ga is er geen optie voor Driving Journal. Hebben andere dit wel aan de praat gekregen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vNlkEjbicbQ7lHlkIx_0_W3wMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4N9xYicKe2MHafq95B9qVjgR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:34
jswinkels schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:08:
Toen ik gisteren weg wilde rijden duurde het een behoorlijke tijd tot mijn midden scherm was opgestart. Blijkbaar is er iets geupdate in Google. Vanmorgen zag ik namelijk de app Driving Journal in de app lijst staan. De langbeloofde rittenregistratie!

Ik krijg het alleen niet aan de praat. Ik moest eerst toestemming geven voor de toegang tot de lokatie, maar kom daarna vast te zien op de privacy instellingen. Als ik naar privacyinstelling van Volvo ga is er geen optie voor Driving Journal. Hebben andere dit wel aan de praat gekregen? [Afbeelding]
Same here. Het werkt meen ik nog bij niemand en enkele posts terug werd aangegeven dat deze feature (waarschijnlijk) nog geactiveerd moet worden. De driving journal vindt je je in ieder gavel nog niet terug in het privacy scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Ik denk dat het Driving Journal pas vanaf software V2.6 beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Venomer schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:08:
Op andere fora zijn al gebruikers (uit Noorwegen) waar het al werkt op 2.5…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:06

Lancer

What the......

Kammika schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:10:
[...]

Op andere fora zijn al gebruikers (uit Noorwegen) waar het al werkt op 2.5…
De nodig aanpassingen zitten in 2.5.Het laatste wat ik gehoord heb is dat het hier in week 4 wordt ingeschakeld.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Lancer schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:13:
[...]

De nodig aanpassingen zitten in 2.5.Het laatste wat ik gehoord heb is dat het hier in week 4 wordt ingeschakeld.
Als het ota ritme een beetje constant blijft zal 2.6 dan ook beschikbaar komen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 22:48
Venomer schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:08:
Hoop dat hij beter werkt dan in de Polestar. Wij hebben hem al een hele tijd maar hij mist zo af en toe een ritje en dat is nou net wat je niet wilt bij zo’n app. Plus dat iedere keer dat je hem in P zet een nieuwe rit wordt gelogd zonder mogelijkheid om ze aan elkaar te knopen. Dus even een laadstop en meteen een nieuwe rit. Je kunt ze wel naar jezelf e-mailen maar dan moet je dat dus zelf oplossen. Maar ik ben wel blij dat we tenminste iets hebben :)

[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 10-01-2023 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
JTHZZ schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:55:
[...]

Hoop dat hij beter werkt dan in de Polestar. Wij hebben hem al een hele tijd maar hij mist zo af en toe een ritje en dat is nou net wat je niet wilt bij zo’n app. Plus dat iedere keer dat je hem in P zet een nieuwe rit wordt gelogd zonder mogelijkheid om ze aan elkaar te knopen. Dus even een laadstop en meteen een nieuwe rit. Je kunt ze wel naar jezelf e-mailen maar dan moet je dat dus zelf oplossen. Maar ik ben wel blij dat we tenminste iets hebben :)
Ik vind het al leuk op dit forum dat we nu met zijn allen op nieuwe functionaliteit kunnen wachten, zodat we er dan over kunnen gaan klagen dat die dan tegenvalt :)

Ik vind zelf wel leuk om af en toe wat nieuws te krijgen en zijn ook leuke gimmicks, maar denk dat in de praktijk ik alle aangekondigde functionaliteiten (browser, journal log, youtube, waze, etc..) zo goed als niet zal gebruiken. Van Waze is al bekend dat die niet de EV features heeft. Dus zal ik blijven navigeren met GM (de waarschuwingen van FM via Carplay, die automatisch opstart zodra je je telefoon koppelt werkt perfect!). Journal log heb ik niet nodig (hoef geen administratie in te leveren van mijn ritten) en ik zit eigenlijk nooit in mijn auto als dit stilstaat. Bij snelladen heb ik ook meestal al een paar uur gereden, dus ga dan liever rondje lopen.. Bovendien zal het erg lang duren voor je dezelfde interface als op je handset hebt. Dus in de praktijk is het makkelijk er om je telefoon te gebruiken.

Ik heb maar een paar wensen voor Volvo/Google
1. Zou alleen mooi zijn als er een keer een mooi "cast" functie komt. Als je dan je mail bijwerkt en er zit een ppt in dat je die dan op je geintegreerde scherm kan bekijken..
2. of dat je ook video voor teams op dat scherm kan doen als je stil saat
3. en dat ik mijn doellaadpercentage in de app kan aanpassen (van 90 naar 100 en vice versa)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 20:54
Kammika schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:02:
[...]

Ik vind het al leuk op dit forum dat we nu met zijn allen op nieuwe functionaliteit kunnen wachten, zodat we er dan over kunnen gaan klagen dat die dan tegenvalt :)

Ik vind zelf wel leuk om af en toe wat nieuws te krijgen en zijn ook leuke gimmicks, maar denk dat in de praktijk ik alle aangekondigde functionaliteiten (browser, journal log, youtube, waze, etc..) zo goed als niet zal gebruiken. Van Waze is al bekend dat die niet de EV features heeft. Dus zal ik blijven navigeren met GM (de waarschuwingen van FM via Carplay, die automatisch opstart zodra je je telefoon koppelt werkt perfect!). Journal log heb ik niet nodig (hoef geen administratie in te leveren van mijn ritten) en ik zit eigenlijk nooit in mijn auto als dit stilstaat. Bij snelladen heb ik ook meestal al een paar uur gereden, dus ga dan liever rondje lopen.. Bovendien zal het erg lang duren voor je dezelfde interface als op je handset hebt. Dus in de praktijk is het makkelijk er om je telefoon te gebruiken.

1. Zou alleen mooi zijn als er een keer een mooi "cast" functie komt. Als je dan je mail bijwerkt en er zit een ppt in dat je die dan op je geintegreerde scherm kan bekijken..
3. en dat ik mijn doellaadpercentage in de app kan aanpassen (van 90 naar 100 en vice versa)
Vooral die laatste zou ik inderdaad ook graag zien.
Nu moet ik steeds de auto in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
mich78 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:30:
[...]

Ligt het dorp echt hoger in de bergen? Heb in 20 jaar wintersport 1x kettingen moeten leggen. Met awd ga ik ze niet eens meenemen. Ons gebied ligt in het dal en kettingen zijn daar niet verplicht
Zelfde ervaring hier! 1x nodig gehad in 20 jaar... ik ben in maart ook gewoon zonder kettingen gaan rijden (Ischgl). Maar een aantal mensen van mijn groep zijn er al en hebben werkelijk vandaag de kettingen onder moeten zetten... Als je dan niks bij je hebt is wel vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Kammika schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 23:20:
[...]

Klopt. Sinds die energieprijsstijging kost “brandstof” in een elektrisch auto meer dan dat je op benzine of diesel rijdt

Op dit moment kan ik ook goedkoper bij een snellader tanken dan wat ik thuis betaal (komt door langlopende contracten door fastned en ionity)

Gelukkig daalt mijn energieprijs thuis weer per feb waardoor ik dan weer net iets goedkoper af ben…

voor het geld hoe je op dit moment niet elektrisch te rijden.z
Late reactie van mij ;) Maar het lijkt erop dat mijn 53 jaar oude VW bus goedkoper rijdt dan mijn C40 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
[...]

https://twitter.com/sneeu...&t=HQt5BJD-W5C_HGZ-jHUQJg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

3.Dat zou zeker handig zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• headinclouds
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16:43
Goedemiddag allen,

Lees al tijden mee maar heb sinds zaterdag ook eindelijk, na ruim 10 maanden wachten, de XC40 op de oprit. Het is een hele fijne en vlotte auto, zelfs als basic P6 Core uitvoering. Maar ook bij ons helaas - wellicht uitentreuren, ik weet het - ook hier de "elektrische tandenborstel trilling" rond de 100-110 km/u...

Banden zijn de 19" Michelin Cross Climate 2 Vol all seasons, banden die ik overigens (in andere maten uiteraard) al tot volle tevredenheid op twee andere auto's heb gehad.

Ik heb het dezelfde dag nog gemeld en de dealer zal er hopelijk snel naar kijken. Maar gezien de eerdere meldingen hier en het vooralsnog ontbreken van een echte oplossing heb ik er niet perse veel vertrouwen in.

Er viel me echter nog wat op toen ik naast de auto stond: de auto maakt op lage snelheid geen geluid bij vooruitrijden maar wel een apart pingeltje bij achteruitrijden. Ik meende dat AVAS verplicht was en er dus altijd geluid te horen moest zijn. Hoe zijn jullie ervaringen bij recent geleverde auto's?

C40 Single Motor Extended Range Plus MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Als dat trilling issue er nog steeds is, zelfs bij de nieuwe auto's van nu dan denk ik dat je geen oplossing meer hoeft te verwachten. Ik heb het gelukkig zelf niet dus weet niet hoe storend het is. Maar aangezien ik heel vaak juist in die range snelheid rij lijkt het me wel super vervelend.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Juancho schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:31:
Als dat trilling issue er nog steeds is, zelfs bij de nieuwe auto's van nu dan denk ik dat je geen oplossing meer hoeft te verwachten. Ik heb het gelukkig zelf niet dus weet niet hoe storend het is. Maar aangezien ik heel vaak juist in die range snelheid rij lijkt het me wel super vervelend.
Dit wordt ook niet opgelost.. het is een producteigenschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar
  • Laatst online: 20:01
headinclouds schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:27:

Er viel me echter nog wat op toen ik naast de auto stond: de auto maakt op lage snelheid geen geluid bij vooruitrijden maar wel een apart pingeltje bij achteruitrijden. Ik meende dat AVAS verplicht was en er dus altijd geluid te horen moest zijn. Hoe zijn jullie ervaringen bij recent geleverde auto's?
Zo klinkt mijn P6:

YouTube: Polestar 2 Acoustic Vehicle Alerting System (AVAS) Sounds

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:35
Goedemiddag allen,

Lees al tijden mee maar heb sinds zaterdag ook eindelijk, na ruim 10 maanden wachten, de XC40 op de oprit. Het is een hele fijne en vlotte auto, zelfs als basic P6 Core uitvoering. Maar ook bij ons helaas - wellicht uitentreuren, ik weet het - ook hier de "elektrische tandenborstel trilling" rond de 100-110 km/u...

Banden zijn de 19" Michelin Cross Climate 2 Vol all seasons, banden die ik overigens (in andere maten uiteraard) al tot volle tevredenheid op twee andere auto's heb gehad.

Ik heb het dezelfde dag nog gemeld en de dealer zal er hopelijk snel naar kijken. Maar gezien de eerdere meldingen hier en het vooralsnog ontbreken van een echte oplossing heb ik er niet perse veel vertrouwen in.

Pfff, ik krijg binnenkort mijn XC40 P6 Core na er 1 heel jaar (!) op gewacht te hebben.
Ik begin 'm wel te knijpen of deze zal trillen of niet. Een ingebouwde vibrator heb ik in ieder geval niet besteld. -O-
Hopelijk komt het lek toch eens boven drijven. Ik geloof niet dat Volvo hier niks mee gaat doen. Ik wens je in ieder geval veel veilige en prettige km toe! :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Goedemiddag allen,

Ik heb mijn wagen nu 2 maanden, ook geen geluid behalve het pingeltje. Ik vind het prima, nog geen last gehad van voetgangers of fietsers die me niet opmerken, ik ben op mijn hoede en weet dat ik slecht hoorbaar ben en rij dan ook voorzichtig in die situaties. Ik heb in het verleden een Octavia DSG7 gehad die je onder 30 kmh ook niet hoorde aankomen zo stil was die, en van de week een polo ICE waarvan je de motor niet eens hoorde als die stationair liep, kwam voorbij terwijl ik van de laadpaal naar huis liep. Die hoorde je ook niet.
Moet zeggen dat het hier altijd rumoerig is op straat, constante gebrom van Schiphol is 24/7 aanwezig, kleine geluiden verzuipen daar een beetje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

4. ODO stand zichtbaar in de app. (had mijn Astra wel, mis ik nu. ik moet dagelijks km standen noteren als ik zakelijk gereden heb, en vanachter de APP is dat supermakkelijk, rechtstreeks de software in van de baas)
5. Lokatie delen in Google maps zoals dat vanaf een GSM wel kan. Erg makkelijk als je file hebt onderweg naar je afspraak, even delen en ze weten precies wanneer je komt.

[ Voor 4% gewijzigd door ron65 op 10-01-2023 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
ron65 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:01:
[...]
5. Lokatie delen in Google maps zoals dat vanaf een GSM wel kan. Erg makkelijk als je file hebt onderweg naar je afspraak, even delen en ze weten precies wanneer je komt.
Locatie delen kan niet maar je kunt wel via hey Google je verwachte aankomsttijd delen met (contact). ‘Deel mijn verwachte aankomsttijd met ron65’
Hij stuurt dan een sms of iMessage naar het opgegeven contact.

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 10-01-2023 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ron65 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:01:
[...]

4. ODO stand zichtbaar in de app. (had mijn Astra wel, mis ik nu. ik moet dagelijks km standen noteren als ik zakelijk gereden heb, en vanachter de APP is dat supermakkelijk, rechtstreeks de software in van de baas)
4. Ja, maar dat komt waarschijnlijk heel snel. Want de dashboard gegevens zijn toegezegd voor de app, mogelijk samen met die ritten administratie (want die komt ook in je app terecht). Wat ik er van zag in een ander forum: voorkeuze zakelijk/privé, begin- en eind kilometers, adressen, tijd, verbruiken etc. en je kunt zelf een omschrijving toevoegen. De test loopt in Noorwegen en de verwachting is dat we deze maand ook aan de beurt ijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Mijn auto maakt bij achteruit rijden dat pingelgeluid. Ik durf nog steeds niet te zeggen of er bij vooruit rijden nou wel of geen geluid is. Het geluid dat hij zou moeten maken, lijkt wel heel veel op bandengeruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:56:
[...]

4. Ja, maar dat komt waarschijnlijk heel snel. Want de dashboard gegevens zijn toegezegd voor de app, mogelijk samen met die ritten administratie (want die komt ook in je app terecht). Wat ik er van zag in een ander forum: voorkeuze zakelijk/privé, begin- en eind kilometers, adressen, tijd, verbruiken etc. en je kunt zelf een omschrijving toevoegen. De test loopt in Noorwegen en de verwachting is dat we deze maand ook aan de beurt ijn
Moet wel mijn update loskomen, ik zit op 2.4 en de update naar 2.5 zit vast "service vereist".
Volvo zou me bellen als ik daarvoor kon langskomen, ik ga er zelf maar weer achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

JTHZZ schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:19:
[...]

Locatie delen kan niet maar je kunt wel via hey Google je verwachte aankomsttijd delen met (contact). ‘Deel mijn verwachte aankomsttijd met ron65’
Hij stuurt dan een sms of iMessage naar het opgegeven contact.
Ga ik eens testen, maar in de Astra kon ik op de map tikken, dan kwam er een menutje waarin o.a. stond "locatie delen". Je koos vervolgens je contact en die kreeg een SMS met een linkje waarmee op diens telefoo maps ook openging, en hij/zij live mijn locatie kon zien en volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1

Werkt bij jullie de app ook niet vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ergodyne1 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:34:

Nee, die werkt wel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjaap
  • Laatst online: 15-12-2024
ergodyne1 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:34:

nee nog steeds niet zie mijn eerdere post
bartjaap schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:48:
[...]

Bij mij is de app ook uit de lucht sinds vrijdag volgens mij.
Krijg continue onderstaande melding, telefoon al herstart en app ook meerdere keren maar kom toch echt niet verder. Iemand een idee hoe verder? Wil hem niet opnieuw installeren dat heb ik al eens eerder gedaan en kon toen de auto terug zetten naar farbrieks instellingen om verder te komen.
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Vraagje nog, de laatste keer dat ik naar Oostenrijk navigeerde gebruikte ik ABRP i.c.m. Google Maps. Dit om een route te plannen langs alle Ionity laders. Echter ik ondervond dat ABRP mijn verbruik niet goed oppakte waardoor ik veel eerder bij laadstations stond dan nodig was.

In Nederland gebruik ik alleen Google Maps, dat werkt prima. Is dit voor een rit naar Oostenrijk ook aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Venomer schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:10:
[...]

Mijn auto maakt bij achteruit rijden dat pingelgeluid. Ik durf nog steeds niet te zeggen of er bij vooruit rijden nou wel of geen geluid is. Het geluid dat hij zou moeten maken, lijkt wel heel veel op bandengeruis.
Geloof me, als het aan staat hoor je het heel duidelijk. Bij mij is het bij de eerste onderhoudsbeurt aangezet. Blijkbaar kunnen ze dat AVAS stukje niet via OTA updaten maar wel bij de garage als ze een algemene update van alles doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansdg53
  • Laatst online: 17-05 18:55
ergodyne1 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:54:
Vraagje nog, de laatste keer dat ik naar Oostenrijk navigeerde gebruikte ik ABRP i.c.m. Google Maps. Dit om een route te plannen langs alle Ionity laders. Echter ik ondervond dat ABRP mijn verbruik niet goed oppakte waardoor ik veel eerder bij laadstations stond dan nodig was.

In Nederland gebruik ik alleen Google Maps, dat werkt prima. Is dit voor een rit naar Oostenrijk ook aan te raden?
Je kunt in de auto bij GM ook een filter gebruiken om alleen IONITY laadstations op en nabij je route te laten zien. Op een gegeven moment krijg je ervaring genoeg om zelf te bepalen welk laadstation je moet pakken. Dat is vaak niet alleen afhankelijk van de staat van je accu. Jij, en eventueel je medereizigers, hebben ook behoeften.

Als je een route wilt laten plannen om zoveel mogelijk langs IONITY laadstations te komen, dan heb je inderdaad ABRP nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17:29

Ik ben afgelopen zomer naar Oostenrijk gereden met alleen GM en dat werkte grotendeels prima. Soms zocht hij alleen naar laders die niet langs de snelweg liggen en was het even prutsen. Dat was nog voor de mogelijkheid om een snellader langs de route te zoeken. Ik gebruik die nu regelmatig en dat gaat perfect (in Nederland).

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Tegenvraagje:
Heb je in ABRP de instellingen goed staan?
JE weet wel, Hamburgericoontje klikken, dan opent het instellingen menu, onder routeopties vind je dan instellingen voor soort merk en type auto, en dan krijg je een voorgesteld verbruik per km.
Pas die ook aan, standaard voor een P6 is dat namelijk 231 Wh/km, als ik mijn verbruik van de laatste 2000 km uit de auto neem, 22,1kWh/100km en omreken is dat 221 Wh/km en die vul ik er in.
Geef even lager ook aan dat je minder maar langere stops wilt bijvoorbeeld, je zult zien dat ABRP dan beter gaat berekenen.

Als je een abbo hebt op ABRP, kun je ook weersinvloeden laten meewegen, op zich niet verkeerd maar geen noodzaak, je kunt ook zelf denken hee... slecht weer, 221 wordt even 230 bijvoorbeeld ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSANL
  • Laatst online: 11-03 13:21
goetfoud schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:22:
[...]

Deed het zich alleen voor bij nat weer of ook bij droog weer?
Ik had het vandaag ook erg met droog weer namelijk.
Bij mij was het alleen bij nat weer en als ik door de wasstraat was gereden..

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
ergodyne1 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:59:
[...]

Late reactie van mij ;) Maar het lijkt erop dat mijn 53 jaar oude VW bus goedkoper rijdt dan mijn C40 :X
Goedkoper wil ik geloven, maar zou er niet aan moeten denken om met zo'n bus 70.000km per jaar te doen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
ron65 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:26:
[...]

Tegenvraagje:
Heb je in ABRP de instellingen goed staan?
JE weet wel, Hamburgericoontje klikken, dan opent het instellingen menu, onder routeopties vind je dan instellingen voor soort merk en type auto, en dan krijg je een voorgesteld verbruik per km.
Pas die ook aan, standaard voor een P6 is dat namelijk 231 Wh/km, als ik mijn verbruik van de laatste 2000 km uit de auto neem, 22,1kWh/100km en omreken is dat 221 Wh/km en die vul ik er in.
Geef even lager ook aan dat je minder maar langere stops wilt bijvoorbeeld, je zult zien dat ABRP dan beter gaat berekenen.

Als je een abbo hebt op ABRP, kun je ook weersinvloeden laten meewegen, op zich niet verkeerd maar geen noodzaak, je kunt ook zelf denken hee... slecht weer, 221 wordt even 230 bijvoorbeeld ;-)
Jazeker die heb ik destijds tot in den treure ingevuld. Ook tijdens de reis om dichtbij de werkelijkheid te kunnen komen. Ik had toen een premium account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolfs XC
  • Laatst online: 16-04-2024
Vulcan750 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:57:
[...]

Pfff, ik krijg binnenkort mijn XC40 P6 Core na er 1 heel jaar (!) op gewacht te hebben.
Ik begin 'm wel te knijpen of deze zal trillen of niet. Een ingebouwde vibrator heb ik in ieder geval niet besteld. -O-
Mijn eind november geleverde XC40 heeft gelukkig
geen last van de trilling dus hopelijk rijden jullie binnenkort ook trillingsvrij 🤞🏼

Volvo XC40 P6 Ultimate 20" MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online

Ik zou in de Tesla app kijken waar de Tesla laders zijn en dan tegen Google zeggen naar welke volgende Tesla lader ik zou willen :)

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Wolfs XC schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:32:
[...]

geen last van de trilling dus hopelijk rijden jullie binnenkort ook trillingsvrij 🤞🏼
Over een week of 6 moet de mijne er zijn.
Ik hoop het ook anders krijgt de dealer er een XC40 P6 bij in de showroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-08 15:25
jswinkels schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:37:
[...]

Ik heb op vakantie voor het eerst mijn Plugsurfing pas gebruikt. Ik kreeg per mail een factuur van iedere laadsessie (en heb dit allemaal apart gedeclareerd). Later kreeg ik echter ook nog een totaalfactuur. Misschien nog even wachten?

//edit
Nog even gechecked. Ik kreeg helemaal geen losse mailtjes. Ik heb voor mijn declaratie zelf de sessies gedownload. Ik heb van Plugsurfing (later) gewoon 1 factuur gekregen. Overigens heb ik de pas al meer dan een jaar, mogelijk dat het proces met nieuwe passen anders verloopt. Zo kan ik mijn pas juist niet in de Volvo app activeren omdat ik 2 verschillende e-mail adressen gebruik (mijn Volvo account heeft een ander e-mail adres dan mijn Plugsurfing account)
Las je bovenstaande bericht van alweer een tijd geleden. Ik ben even benieuwd hoe je dit hebt opgelost.
Ik ga dit jaar de wintersport elektrisch proberen en wil de Plugsurfing kaart met korting t/m maart dus graag gebruiken. Het lukt mij ook niet de Plugsurfing kaart in te voeren in de Volvo app. Kaartnummer wordt in de Plugsurfing app wel geaccepteerd, maar in de Volvo app niet. Mijn Volvo ID (mobiel nummer) komt ook niet overeen met het email adres in de Volvo app en Plugsurfing app

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Petzun schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:22:
[...]

Las je bovenstaande bericht van alweer een tijd geleden. Ik ben even benieuwd hoe je dit hebt opgelost.
Ik ga dit jaar de wintersport elektrisch proberen en wil de Plugsurfing kaart met korting t/m maart dus graag gebruiken. Het lukt mij ook niet de Plugsurfing kaart in te voeren in de Volvo app. Kaartnummer wordt in de Plugsurfing app wel geaccepteerd, maar in de Volvo app niet. Mijn Volvo ID (mobiel nummer) komt ook niet overeen met het email adres in de Volvo app en Plugsurfing app
Eerst was het niet mogelijk om mijn e-mail adres die gekoppeld was aan de Plugsurfing kaart te wijzigen in hetzelfde adres als mijn Volvo account. Ik had wel al een tweede plugsurfing account gemaakt op hetzelfde e-mail adres als het volvo account. 2 maanden na mijn contact hierover (ik heb gewoon met de kaart geladen) kreeg ik een keer een mail dat ze het account niet konden migreren. Ik heb vervolgens gevraagd of ze de kaart aan mijn andere account konden koppelen. Dit hebben ze (een maand later) ook gedaan.

Ik weet niet of dit inmiddels sneller gaat.In principe is de koppeling natuurlijk niet perse nodig. Het laden met de kaart of plugsurfing app werkt natuurlijk ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
ergodyne1 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:59:
[...]

Mijn variabel energiecontract zou ook hebben geleid tot duur laden op eigen oprit of iets minder duur laden “ergens in de wijk”. Dit laatste zou trouwens omgerekend even duur of iets duurder zijn dan fossiele brandstof (benzine of diesel). Daar had ik toch hele andere ideeën bij toen ik besloot om over te stappen op elektrisch rijden.

Uiteindelijk heb ik het besluit genomen om over te stappen op een energieleverancier die energie met dynamische energietarieven levert. Ik heb zonnepanelen, dus dat kan een moeilijke rekensom worden, maar… als je het laden van je EV kunt uitstellen tot een goedkoop moment, realiseer je flinke besparingen op energiekosten die eenvoudig de mogelijke meerkosten op energiekosten compenseren (het gebruik van sommige apparaten laten zich moeilijker verplaatsen, denk aan lampen of je fornuis). Wellicht is ook voor jou een bezoekje aan het grote Day Ahead topic zinvol.

Inmiddels laad ik mijn energie dus gewoon uit mijn eigen laadpaal. Vanavond weer. De kale energieprijs is vannacht (11 januari) tussen 01:00 en 06:00 uur precies €0,00 per kWh. Inclusief belastingen, opslag en omslag vastrecht komt dat op ongeveer €0,20 per kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ergodyne1 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:31:
[...]

Jazeker die heb ik destijds tot in den treure ingevuld. Ook tijdens de reis om dichtbij de werkelijkheid te kunnen komen. Ik had toen een premium account.
En dan toch zoveel afwijking.... Je zou toch beter verwachten van ABRP dan...
Hopelijk kan Maps dat beter, al begreep ik dat die vaak laadstations een stukje van de snelweg af aangeeft terwijl er bij de snelweg zelf even verderop ook laadstations waren.

Het blijft pionieren zo,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Wolfs XC schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:32:
[...]

Mijn begin November geleverde P6 heeft het heel licht, net boven de 100 en bij 110 is het alweer weg.
Zoals ik al zei, het is heel licht, net aan merkbaar maar ook goed negeerbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
DreZutphen schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:40:
[...]

Over een week of 6 moet de mijne er zijn.
Ik hoop het ook anders krijgt de dealer er een XC40 P6 bij in de showroom.
Ik had het er en passant met de dealer over toen ik mijn auto ophaalde vorige week. Het is bij Volvo bekend dat er een issue is voornamelijk bij de P6 maar ook echt niet bij alle auto’s.
Ook het exemplaar waar hij zelf in rijdt heeft het zei hij.
Hij zei ook dat tot dusverre Volvo het in de meeste ‘milde’ gevallen als ‘product eigenschap’ beschouwde, maar nu onder druk van klanten en dealers toch uitgebreid onderzoek aan het uitvoeren is naar de invloed van aandrijfassen.
Zijn woorden dus, niet de mijne, maar meestal klopt wel wat hij uit de school klapt…..

[Mijn ex-P8 had er in ieder geval totaal geen last van en de nieuwe C40 Twin ook niet geloof ik. Het is me in ieder geval nog niet opgevallen maar ik heb nog maar iets van 500 honderd km gereden en daarbij maar weinig ervaring met kritische snelheden van 100 km/h opgedaan]
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Mga1600 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 22:12:
[...]

Ik had het er en passant met de dealer over toen ik mijn auto ophaalde vorige week. Het is bij Volvo bekend dat er een issue is voornamelijk bij de P6 maar ook echt niet bij alle auto’s.
Ook het exemplaar waar hij zelf in rijdt heeft het zei hij.
Hij zei ook dat tot dusverre Volvo het in de meeste ‘milde’ gevallen als ‘product eigenschap’ beschouwde, maar nu onder druk van klanten en dealers toch uitgebreid onderzoek aan het uitvoeren is naar de invloed van aandrijfassen.
Zijn woorden dus, niet de mijne, maar meestal klopt wel wat hij uit de school klapt…..

[Mijn ex-P8 had er in ieder geval totaal geen last van en de nieuwe C40 Twin ook niet geloof ik. Het is me in ieder geval nog niet opgevallen maar ik heb nog maar iets van 500 honderd km gereden en daarbij maar weinig ervaring met kritische snelheden van 100 km/h opgedaan]
.
Ja als product eigenschap betitelen is de makkelijke weg maar zal juridisch geen stand houden als andere experts het als niet deugend zullen benoemen.

Als ik alle zaken lees die al geprobeerd zijn lijkt het alsof er een onbalans tussen assen en motor is.
En het feit dat ze het niet allemaal hebben zit er misschien een verschil in de zuiverheid(door het afdraaien) van gebruikte assen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
DreZutphen schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 23:15:
[...]
Als ik alle zaken lees die al geprobeerd zijn lijkt het alsof er een onbalans tussen assen en motor is.
En het feit dat ze het niet allemaal hebben zit er misschien een verschil in de zuiverheid(door het afdraaien) van gebruikte assen.
Als het bij ong 100 begint en bij 110 weer weg is wijst het op resonantie. Anders had het zich nl we bij alle snelheden voorgedaan. bij die snelheid gaat dus een onderdeel in een bepaalde frequentie iets doen. En iets anders resoneert weer op die frequentie.

In mijn auto (p6) is het effect zo klein dat het pas opviel omdat er hier op het forum gesproken werd. Dan is het lastig zoeken wat de oorzaak is.

Maar je zou toch zeggen dat in die auto’s waar het stuur zich als een elektrisch tandenborstel gedraagt je toch vrij makkelijk moet kunnen analyseren wat dan de resonerende onderdelen zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhoekwat
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-09 08:52
Is er iemand die al eens heeft meegemaakt dat de auto een volledige vervanging van de software nodig heeft? Zo Ja, hoelang heeft dit ongeveerd geduurd bij de dealer?

Afgelopen zaterdag kon ik ineens de auto niet meer starten en/of van het slot krijgen na een software update. Vervolgens gelijk bij een dealer gebracht door een berger. Dus ben benieuwd hoelang dit gaat duren.
Pagina: 1 ... 136 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"