Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 15:38
Sinds enige tijd heb ik hier sinds gisteren weer allerlei issues met de auto. De app werkt matig of is niet betrouwbaar qua data (percentage klopt bijv niet t.o.v. de auto, deuren staan open terwijl ze dicht staan etc) en daarnaast lockt de auto soms niet op basis van de sleutel of deurklink"knopje".

Versie is hier 2.5.1 inmiddels en een aantal keer TCAM + Homescreen reset uitgevoerd. De auto rijdt als een zonnetje, maar voelt wel alsof ik onbetaalde beta tester ben van de auto(software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:59
[...]
... en 3.1 voor snelheden boven 160kmh/uur of zoiets....
zag dit gerucht op een polestar forum. hoop dat het klopt en dat OTA 3.1 snel komt en dat we dan harder dan 160 kunnen met de P6...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 16:08
HenryP schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:34:
[...]

Apparaatje gekocht en (eindelijk) een vergelijkende meting kunnen doen. De XC40 is inderdaad stiller (60-64 dB vs 66-70 dB), maar volgens mij kunnen ze die wagen met meer isolatie nog veel stiller krijgen, Ik blijf toch met het (ongefundeerde) gevoel zitten dat er minder isolatie in de auto is gestopt dan in mijn vorige wagen (diesel). Daar moesten ze het motorgeluid wel flink dempen om het nog enigszins dragelijk te houden.
De XC40 produceert veel windgeruis. Ik denk dat dat naast ‘de container vorm’ van de auto ook door de dakrails komt. Maar het is zeker waar dat de isolatie beter kan.

De C40 my23 is overigens echt merkbaar veel stiller dan de XC40 my21 (beide P8) en dat is niet alleen qua windgeruis zo (logisch want hij heeft geen dakrails of open dak) maar zeker ook qua banden- en andere rijgeluiden.
Het viel me daarbij op dat de onderkant van het dashboard (boven de pedalen) nu anders is uitgevoerd (meer gesloten). En de bekleding van de wielkassen aan de kant van de wielen ziet er anders (“wat dikker”) uit.

Of dat samen echt als geluidbeperkende maatregelen is bedoeld ( en zo ja of die wijzigingen dan ook voor de latere XC40 gelden) weet ik niet, maar ik vind het opvallend stil in de C40. Hierdoor komt ook het HK geluid beter tot zijn recht.

Ik voel (sinds ik de XC40P8 gisteren heb vervangen door de C40 Twin) ook nog wel wat andere veranderingen (verbeteringen). Zo lijkt de vering net wat rustiger om te gaan met drempels en de PA minder ‘hoekig’ te sturen (al is het nog steeds niet wat het zijn moet) . En ook de warmteverdeling in de auto is egaler. Geen koude ‘tocht’ bij de benen (terwijl ik alle instellingen het zelfde heb gezet).

Andere ‘product eigenschappen’ van de C40: je moet echt wel even wennen aan het beperkte zicht door de achterruit - maar het zicht opzij (naar rechtsachter ) is juist weer wat beter omdat de knik in de achterdeur ontbreekt.
En o ja.: je moet je hoofd bij het instappen even nederig buigen omdat de deuropening net wat lager is. Eenmaal binnen is er juist weer meer hoofdruimte doordat er geen open dak-mechanisme is

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnaudCo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
Mga1600 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:06:
[...]

De XC40 produceert veel windgeruis. Ik denk dat dat naast ‘de container vorm’ van de auto ook door de dakrails komt. Maar het is zeker waar dat de isolatie beter kan.

De C40 my23 is overigens echt merkbaar veel stiller dan de XC40 my21 (beide P8) en dat is niet alleen qua windgeruis zo (logisch want hij heeft geen dakrails of open dak) maar zeker ook qua banden- en andere rijgeluiden.
Het viel me daarbij op dat de onderkant van het dashboard (boven de pedalen) nu anders is uitgevoerd (meer gesloten). En de bekleding van de wielkassen aan de kant van de wielen ziet er anders (“wat dikker”) uit.

Of dat samen echt als geluidbeperkende maatregelen is bedoeld ( en zo ja of die wijzigingen dan ook voor de latere XC40 gelden) weet ik niet, maar ik vind het opvallend stil in de C40. Hierdoor komt ook het HK geluid beter tot zijn recht.

Ik voel (sinds ik de XC40P8 gisteren heb vervangen door de C40 Twin) ook nog wel wat andere veranderingen (verbeteringen). Zo lijkt de vering net wat rustiger om te gaan met drempels en de PA minder ‘hoekig’ te sturen (al is het nog steeds niet wat het zijn moet) . En ook de warmteverdeling in de auto is egaler. Geen koude ‘tocht’ bij de benen (terwijl ik alle instellingen het zelfde heb gezet).

Andere ‘product eigenschappen’ van de C40: je moet echt wel even wennen aan het beperkte zicht door de achterruit - maar het zicht opzij (naar rechtsachter ) is juist weer wat beter omdat de knik in de achterdeur ontbreekt.
En o ja.: je moet je hoofd bij het instappen even nederig buigen omdat de deuropening net wat lager is. Eenmaal binnen is er juist weer meer hoofdruimte doordat er geen open dak-mechanisme is
Ik rij vandaag met een XC40 T4 rond omdat ze een trekhaak aan het plaatsen zijn op mijn XC40 Twin (en het verlengen van de afwatering van het panoramisch dak. Nu het geluidverschil is toch indrukwekkend. Die T4 (automaat) piept en kraakt dat het geen naam heeft. Ik ga blij zijn dat ik terug in de stilte van mijn elektrische zit.

Wat mij wel opvalt is dat de zetelverwarming bij de T4 veel meer geeft dan dat ik gewoon ben. Is dit normaal of werkt de mijne gewoon niet goed genoeg? Beide wagens hebben leren zetels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19:52
Kammika schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:05:
[...]

zag dit gerucht op een polestar forum. hoop dat het klopt en dat OTA 3.1 snel komt en dat we dan harder dan 160 kunnen met de P6...
Gaat dat daar niet over bandenspanning op 3.1 bar? :?
Snelheden verhogen zie ik Volvo als "veilig" merk niet snel doen. Anders had de Twin ook al die performance upgrade gehad die de P2 Dual Motor heeft gekregen lijkt me.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
nujtrug schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:21:
[...]

Gaat dat daar niet over bandenspanning op 3.1 bar? :?
Snelheden verhogen zie ik Volvo als "veilig" merk niet snel doen. Anders had de Twin ook al die performance upgrade gehad die de P2 Dual Motor heeft gekregen lijkt me.
Hardnekkig gerucht is dat 3.0 komt in de loop van volgend jaar uitkomt. Bevat aaos upgrade met YouTube voorbereiding. Daarna volgt 3.1 met wsch YouTube zelf

De p6 (ofwel single motor volgens de keuze terminologie) staat in de my24 prijslijst al met een maximum van 180kph

Dus lijkt me vrij realistisch dat ze die sw beperking ook voor oudere modellen kunnen aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Kammika schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:19:
[...]

Hardnekkig gerucht is dat 3.0 komt in de loop van volgend jaar uitkomt. Bevat aaos upgrade met YouTube voorbereiding. Daarna volgt 3.1 met wsch YouTube zelf

De p6 (ofwel single motor volgens de keuze terminologie) staat in de my24 prijslijst al met een maximum van 180kph

Dus lijkt me vrij realistisch dat ze die sw beperking ook voor oudere modellen kunnen aanpassen
Dat kan maar ik bedoelde dat ze het in Polestar 2 topic over bandenspanning hadden als je de volledige context leest:
Uit mijn hoofd staat er op het stickertje 2.8 en 3.0 (voor en achter, of andersom) en 3.1 voor snelheden boven 160kmh/uur of zoiets.
Ik zou niet eens durven om 4.4 bar erin te pompen. Weet je wel zeker dat dat bij jou op het stickertje staat?

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

HenryP schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:34:
[...]

Apparaatje gekocht en (eindelijk) een vergelijkende meting kunnen doen. De XC40 is inderdaad stiller (60-64 dB vs 66-70 dB), maar volgens mij kunnen ze die wagen met meer isolatie nog veel stiller krijgen, Ik blijf toch met het (ongefundeerde) gevoel zitten dat er minder isolatie in de auto is gestopt dan in mijn vorige wagen (diesel). Daar moesten ze het motorgeluid wel flink dempen om het nog enigszins dragelijk te houden.
Gaaf dat het je gelukt is, ik heb zelf met een gecalibreerde gemeten, inderdaad 60-64 db en de Astra Diesel die ik had zat op 67-70 DB.
Die db schaal loopt kwadratisch op, elke DB meer is een verdubbeling van geluid.
Dus verschil van 64-67 lijkt weinig, maar is best veel.
Alleen is rond die waarden het geluid gelijk aan dat van een pratend mens, dis komt zelfs nog hoger uit tot ongeveer 80 db.

45 db is de grens die achtergrondgeluid in huis en kantoor niet mag overschrijden
90 db is de grens waarboven de kans op hoorschade al mogelijk aanwezig is
100 db en hoger geeft op de lange duur gehoorschade
120 db en hoger geeft directe hoorschade.

Festivalmuziek gaat soms over de 120 db heen, vliegtuiglawaai vlak rond Schiphol zit rond de 90-110 db als er eentje op 200 meter recht over je heen komt (bijv bij mijn ouders, en ja... ik heb gehoorschade met name in hoge tonen al sinds mijn jeugd.)
Heel vervelend maar het went ook. Wel jammer dat je niet altijd van het volle geluidspectrum in bijv de bisocoop kunt genieten.

Gelukkig is de XC40 behoorlijk stil, bij lagere snelheden is het echt genieten. en ook het zacht kunnen houden van de radio tijdens een rit en op normaal volume kunnen converseren, is heerlijk. Echt fijn.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:15
Kammika schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:05:
[...]

Is hier of in het P2 topic al eerder besproken, single zal nooit harder kunnen dan ±160, dit komt overeen met het maximum toerental van de electromotor.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
nujtrug schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:32:
[...]

Dat kan maar ik bedoelde dat ze het in Polestar 2 topic over bandenspanning hadden als je de volledige context leest:
Uit mijn hoofd staat er op het stickertje 2.8 en 3.0 (voor en achter, of andersom) en 3.1 voor snelheden boven 160kmh/uur of zoiets.
Ik zou niet eens durven om 4.4 bar erin te pompen. Weet je wel zeker dat dat bij jou op het stickertje staat?
Da’s toch niet te filmen? Hebben ze daar dezelfde quote gebruikt om het over bandenspanning te hebben…. Ook nog eens rond dezelfde tijd. Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat iemand met opzet roddels aan het verspreiden is om het onderwerp in dat draadje naar wat anders te krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
N.a.v een melding van @Mga1600 over versie 2.5.1 heb ik ook even bij mij gekeken en jawel, ook bij mij 2.5.1 in de auto. Ook ik heb geen idee welke verbeteringen die punt 1 met zich mee heeft gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Kammika schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:15:
[...]

Da’s toch niet te filmen? Hebben ze daar dezelfde quote gebruikt om het over bandenspanning te hebben…. Ook nog eens rond dezelfde tijd. Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat iemand met opzet roddels aan het verspreiden is om het onderwerp in dat draadje naar wat anders te krijgen 8)7
Ivm draadjes hier.. Google heeft gisteren wel wat updates ivm AAOS aangekondigd, waaronder YouTube! Of nee wacht, dat is vorig jaar rond dezelfde tijd al eens aangekondigd door Volvo :+
Waze op AAOS zou ook wel fijn zijn, begrijp niet waarom Renault dat wel krijgt. En die Google HD maps zal wel niet naar de huidige modellen komen zeker.

Effe terug optimistisch: het is vrijdag, bijna weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnaudCo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:37
Het is nu duidelijk waar de programmeurs die wel wat kunnen mee bezig zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:31
nujtrug schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:23:
[...]

Waze op AAOS zou ook wel fijn zijn, begrijp niet waarom Renault dat wel krijgt.
Ik heb al info proberen winnen bij Waze wanneer het naar andere merken komt maar die vraag wordt goed genegeerd. Lijkt wel alsof ze een exclusief contract hebben met Renault voor wie weet hoe lang... dat gevoel krijg ik toch.
Behalve als je met 'n elektrische Volvo rijdt... 🙄

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Largamelion schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:27:
[...]
Ik heb al info proberen winnen bij Waze wanneer het naar andere merken komt maar die vraag wordt goed genegeerd. Lijkt wel alsof ze een exclusief contract hebben met Renault voor wie weet hoe lang... dat gevoel krijg ik toch.

[...]
Behalve als je met 'n elektrische Volvo rijdt... 🙄
Waze staat zeker wel op de routekaart van Volvo. Maar de lengte van de route is onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
nujtrug schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:23:
[...]
Waze op AAOS zou ook wel fijn zijn, begrijp niet waarom Renault dat wel krijgt.
Zit Renault wellicht al op hogere Android versie? Dat zou kunnen verklaren

Ik zou niet teveel van waze verwachten trouwens. Het lijkt de android auto versie te zijn die geen EV features heeft…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mga1600 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:06:
[...]

Voor wat betreft geluidsisolatie: klopt het dat de XC40 P8 (en P6) van MY23 geen isolatie meer hebben bij de motorkap? Mijn P8 van MY 21 heeft die isolatie wel.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-04-2024
ron65 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 23:52:
[...]

Lukt niet altijd hoor, ik had laatst echt moeite een ICE BMW bij te houden (weet niet eens wat voor type, maar een forse in elk geval).
Aan de andere kant stond ik laatst rechts bij een VKI te wachten toen er links van mij ook een Audi kwam staan, achteraf vermoedelijk de A5 Coupé, het was donker dus echt zien kon ik het niet.
Ik had nog 4 volwassenen in de wagen erbij en zat wat te babbelen en had helemaal niet op die Audi gelet, toen het groen werd trok ik redelijk pittig op maar nog niet eens plankgas, hoorde ik de persoon achter me ineens schateren van het lachen... Pas toen viel me het geraas van een motor links van me op en zag een Audi achter me verdwijnen.. Die was echt bezig volgas te proberen sneller te zijn, hoop herrie, maar redde het voor geen meter. De persoon achter me zei dat hij vooral zo in de lach schoot om het verbolgen en ook ietewat verbaasde gezicht van de bestuurder in die wagen :-)

Dat zijn toch wel de leuke gevoels momentjes hoor :-D
Vooral toen hij het volgende kruispunt maar netjes achter me voor het licht ging staan ipv naast me :-)
Een gechipte 320 of 520(nieuwe modellen en de voorlaatste) is voor een P6 al te snel. Dezelfde motor als een 330/530 maar dan geknepen.
Daarna komt de m340 en die is helemaal retesnel vooral na het chippen(480pk ofzo).
Audi heeft wat langzamere modellen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quinten010
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02 17:12
DreZutphen schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:30:
[...]

Een gechipte 320 of 520(nieuwe modellen en de voorlaatste) is voor een P6 al te snel. Dezelfde motor als een 330/530 maar dan geknepen.
Daarna komt de m340 en die is helemaal retesnel vooral na het chippen(480pk ofzo).
Audi heeft wat langzamere modellen 😁
Maar voor een gechipte 520 ben je met soortgelijke opties waarschijnlijk al 10k+ meer kwijt dan een Volvo P6 met wat opties :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
quinten010 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:34:
[...]

Maar voor een gechipte 520 ben je met soortgelijke opties waarschijnlijk al 10k+ meer kwijt dan een Volvo P6 met wat opties :+
Dat was niet waar het over ging haha maar dat red je denk ik niet met 10K.

Offtopic:
Moet wel eerlijk zeggen dat de 3 en 5 serie super auto's zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrsmit01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-02-2024
mrsmit01 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:33:
[...]

Nog niet, Was net even te druk deze week op het werk. Zodra ik een update heb, zal ik het laten weten.
Inmiddels is mijn P8 bij dealer geweest. De elektrische verwarmingsmat van de zitting was defect. Hier is vandaag een nieuwe ingezet.

BMW 330e Touring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Claude schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:25:
[...]

Voor wat betreft geluidsisolatie: klopt het dat de XC40 P8 (en P6) van MY23 geen isolatie meer hebben bij de motorkap? Mijn P8 van MY 21 heeft die isolatie wel.
Ik heb er niet naar gekeken en mijn vrouw is net met de wagen weg, dus ik kan niet even snel voor je kijken. Even simpel gedacht.... Jij hebt gekeken en je zag geen isolatie meer onder de motorklap zitten. Als je die isolatie niet ziet, dan zal het er wel niet zijn. Is dit gek gedacht? Ik neem aan dat elke Volvo door een kwaliteitscheck moet voordat die wordt afgeleverd. Het zou erg slordig zijn als ze dit soort zaken over het hoofd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quinten010
Ik probeer de Volvo Cars app te openen op mijn Apple Watch en krijg de melding: "Helaas ondersteunt deze versie van de Volvo Cars app Apple Watch niet. We werken actief aan een oplossing."

Hebben meer mensen last van dit probleem of is deze functie gewoon uitgefaseerd? (of ligt het aan mij) 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door quinten010 op 06-01-2023 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
HenryP schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:32:
[...]

Ik heb er niet naar gekeken en mijn vrouw is net met de wagen weg, dus ik kan niet even snel voor je kijken. Even simpel gedacht.... Jij hebt gekeken en je zag geen isolatie meer onder de motorklap zitten. Als je die isolatie niet ziet, dan zal het er wel niet zijn. Is dit gek gedacht? Ik neem aan dat elke Volvo door een kwaliteitscheck moet voordat die wordt afgeleverd. Het zou erg slordig zijn als ze dit soort zaken over het hoofd zien.
Ik denk dat Volvo in het begin er niet aan dacht dat isolatie er niet meer op hoeft mbt het hebben van geen motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
HenryP schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:32:
[...]

Nee klopt, zit er niet meer op. Maar met die frunk eronder heeft het ook geen meerwaarde. Mijn P8 had wel, zo’n ding, maar om dat ik wist dat de nieuwe het niet had heb ik ik wijze van test een tijdje zonder mat gereden. Het maakte echt niets uit!

[ Voor 10% gewijzigd door Mga1600 op 06-01-2023 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
quinten010 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:38:
Ik probeer de Volvo Cars app te openen op mijn Apple Watch en krijg de melding: "Helaas ondersteunt deze versie van de Volvo Cars app Apple Watch niet. We werken actief aan een oplossing."

Hebben meer mensen last van dit probleem of is deze functie gewoon uitgefaseerd? (of ligt het aan mij) 8)7
Op dit moment is de app sowieso ‘gestoord’ doet het niet. Staat ook van alles bij Polestar over geschreven.
Ik heb geen Apple Watch dus weet niet of dat probleem tijdelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 23:20:
[...]

Klopt. Sinds die energieprijsstijging kost “brandstof” in een elektrisch auto meer dan dat je op benzine of diesel rijdt

Op dit moment kan ik ook goedkoper bij een snellader tanken dan wat ik thuis betaal (komt door langlopende contracten door fastned en ionity)

Gelukkig daalt mijn energieprijs thuis weer per feb waardoor ik dan weer net iets goedkoper af ben…

voor het geld hoe je op dit moment niet elektrisch te rijden.z
Afgezien dan van het feit dat je voorlopig nog geen wegenbelasting hoeft te betalen. Ook veel minder onderhoud en nu tegen het eind van de life-cycle van de diesel een veel geringere afschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
Mga1600 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:55:
[...]

Afgezien dan van het feit dat je voorlopig nog geen wegenbelasting hoeft te betalen. Ook veel minder onderhoud en nu tegen het eind van de life-cycle van de diesel een veel geringere afschrijving.
Maar zodra er wel wegenbelasting moet worden betaald, kost een elektrische Fiat 500 net zoveel als een benzine Audi A4 in de mrb. En voor t tarief van onze xc40 kan je een Range Rover rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
mich78 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:49:
[...]

Maar zodra er wel wegenbelasting moet worden betaald, kost een elektrische Fiat 500 net zoveel als een benzine Audi A4 in de mrb. En voor t tarief van onze xc40 kan je een Range Rover rijden.
Ja dat klopt als een bus.
Ik neem aan dat er wel flinke voordelen gaan blijven tot minstens de helft van de nieuw verkochte auto's EV's zijn.

Gebeurt dit niet dan is de transitie gedoemd om te mislukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

In 23 en 24 nog geen wegenbelasting in 25 slechts 1/4. Tegen die tijd is er vast wel wat bedacht voor rekeningrijden en dan worden ICE’s per km zwaarder belast Er zijn ook alternatieve ideeën om een aftrek voor gewicht van de accu’s toe te passen. We zien wel hoe het loopt maar voorlopig zitten we nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
DreZutphen schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:17:
[...]

Ja dat klopt als een bus.
Ik neem aan dat er wel flinke voordelen gaan blijven tot minstens de helft van de nieuw verkochte auto's EV's zijn.

Gebeurt dit niet dan is de transitie gedoemd om te mislukken.
Denk het niet. Er ligt sowieso een plan (is er gelukkig nog niet door) om in zakelijke lease alleen maar meer elektrisch te gaan toestaan en de fiscale voordelen verder te laten vallen. Ben er niet kapot van, maar gaat ook werken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 22:48
[...]

Alleen als die belasting op gewicht blijft gaan. In Duitsland zijn ze al een tijdje op CO2 uitstoot aan het belasten en dan wordt het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 21:53
quinten010 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:38:

Bij mij werkt die ook niet. Hij heeft nog nooit gewerkt op de P8.

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:31
Bij ons op het werk kan je vanaf 2023 enkel nog plug-in of full electric leasen. Vanaf deze zomer enkel nog full electric. Zo gaat het wel ineens in een stroomversnelling komen. Met de nieuwe berekeningen voor het VAA ga je ook elk jaar een pak meer mogen betalen als je nog met een benzine/diesel rijdt. Je zal er eind vorig jaar nog maar net een besteld hebben...

Hier trouwens een eerste kijk op de EX90.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhoekwat
  • Laatst online: 01-09 08:52
Vandaag m’n Volvo xc40 geprobeerd te updaten.
Tijdens de update een error opgetreden. De auto daarna niet meer open kunnen krijgen, laadkabel gaat er niet meer uit, start niet meer. Geen elektronische reactie meer.

Anwb geweest. Krijgen hem ook niet meer werkend. Dus morgen ochtend slepen ze hem naar de dealer.. die OTA updates sla ik de volgende keer wel over.. ga wel naar de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Kammika schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:20:
[...]

Denk het niet. Er ligt sowieso een plan (is er gelukkig nog niet door) om in zakelijke lease alleen maar meer elektrisch te gaan toestaan en de fiscale voordelen verder te laten vallen. Ben er niet kapot van, maar gaat ook werken…
Ja maar dat is maar een klein deel van de doelstelling.
Er zijn veel meer particuliere dan zakelijke lease rijders.
Daarnaast zijn EV's nog veel te duur voor de meeste Nederlanders.
Dat gaat dus inhouden dat mensen met een kleine beurs geen auto meer kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Ik lees hier op dit forum wel vaker dat een OTA update niet goed gaat (maar absolute of relatieve cijfers zijn er niet) en dat vervolgens wordt besloten om de update voortaan door de dealer uit te laten voeren. Twee vragen:
1. Ik neem aan dat jullie de OTA update optie in het menu uit hebben gezet.
2. Zal de dealer niet vreemd opkijken als je langs gaat voor een update of combineren jullie dat met een onderhoudsbeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhoekwat
HenryP schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:37:
Ik lees hier op dit forum wel vaker dat een OTA update niet goed gaat (maar absolute of relatieve cijfers zijn er niet) en dat vervolgens wordt besloten om de update voortaan door de dealer uit te laten voeren. Twee vragen:
2. Zal de dealer niet vreemd opkijken als je langs gaat voor een update of combineren jullie dat met een onderhoudsbeurt?
Geen idee of ze vreemd gaan opkijken. Maar liever dat dan al dit gedoe. Want nu ben je de auto weer een paar dagen kwijt omdat ze hem volledig opnieuw moeten inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
jhoekwat schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:19:
Vandaag m’n Volvo xc40 geprobeerd te updaten.
Tijdens de update een error opgetreden. De auto daarna niet meer open kunnen krijgen, laadkabel gaat er niet meer uit, start niet meer. Geen elektronische reactie meer.

Anwb geweest. Krijgen hem ook niet meer werkend. Dus morgen ochtend slepen ze hem naar de dealer.. die OTA updates sla ik de volgende keer wel over.. ga wel naar de dealer
Dat is enorm balen! Maar tijdens een update mag je toch de laadkabel helemaal niet aangesloten hebben….? Die regel zal niet voor niets bedacht zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Mga1600 op 06-01-2023 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
HenryP schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:37:
Als je toch in de werkplaats bent voor wat anders doen ze het wel maar principe doet de dealer niet een update als ota beschikbaar is. Die zijn juist bedacht om de dealers te ontlasten. Met een onderhoudsregime van 1 beurt in 2 jaar en een stuk of 6 updates per jaar loopt dat ook niet echt synchroon.

Maar je hoeft (in ieder geval “statistisch” niet bang te zijn voor een ota uodate: zover ik weet verloopt de ota update bijna altijd succesvol, met maar een heel klein % waar de update mislukte en de auto niet update (maar wat niet tot problemen leidde). De keren dat het tot echte problemen leidde zijn - alweer zover ik weet - echt uiterst zeldzaam.
Het is daarbij kennelijk wel van belang dat je de ota instructies doe op je scherm komen volgt: voldoende soc, geen kabel aansluiten en na een confirmatie de deur op slot doen en de auto pas weer openmaken als je een seintje op je telefoon krijgt.

[ Voor 33% gewijzigd door Mga1600 op 06-01-2023 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jhoekwat
Mga1600 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:03:
[...]

Dat is enorm balen! Maar tijdens een update mag je toch de laadkabel helemaal niet aangesloten hebben….? Die regel zal niet voor niets bedacht zijn.
Is dat zo? Geen idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Ja dat is zo. Is even wennen, snap ik.

In 2 jaar tijd nog nooit een probleem met een OTA update gehad.

Dus accu minimaal 40% vol en na starten update niet meer aan de auto zitten totdat ie klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Edit— al beantwoord zie ik—

[ Voor 85% gewijzigd door Mga1600 op 06-01-2023 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Vraagje: wie van jullie kijkt wel eens naar de status in de Volvo App? Vanavond voor het eerst in die App gekeken en tot twee keer toe geconstateerd dat de App denkt dat de auto niet is vergrendeld, terwijl die dat wel is. Hebben jullie diezelfde ervaring? Vergrendel ik de auto soms “verkeerd”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
HenryP schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:08:
Vraagje: wie van jullie kijkt wel eens naar de status in de Volvo App? Vanavond voor het eerst in die App gekeken en tot twee keer toe geconstateerd dat de App denkt dat de auto niet is vergrendeld, terwijl die dat wel is. Hebben jullie diezelfde ervaring? Vergrendel ik de auto soms “verkeerd”?
App is bij mij sinds gisteren ook helemaal van de leg…. Idd niet vergrendeld, geen accuraat batterijpercentage, etc…. Ik kijk het wel even aan. Auto zelf doet het nog ;)

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:20:
[...]

Mijn werkgever is er 1 van inmiddels meerdere die uitsluitend nog electrisch rijden toestaat als je een leasewagen hebt.

En dat gaan er in 2023 nog veel meer worden, de LM dringen er op aan, maken er reclame voor en lokken met goedkopere tarieven (alleen voor de werkgever uiteraard), en er zijn bedrijven als fleet-support die voor werkgevers de mobiliteits zaken uit handen nemen, ook zij zijn fel voorstander van EV rijden.

Die constructie, uitbesteden van je leasepark aan bedrijfjes als fleetsupport, biedt dan wel het voordeel dat ze uit meerdere LM kunnen kiezen als een werknemer een leasewagen bestelt, echter worden in de keuzeomgeving die die werknemer krijgt wel de prijzen van de duurste van die LM voor een wagen getoond.
Voor bedrijven die de werknemer een maandelijks budget opleggen is dit ongunstig, als voorbeeld neem ik even mijn eigen XC40, die bij Leaseplan bijna 100 euro onder budget lag zodat ik er de gewenste trekhaak etc op kon kiezen, terwijl bij Athlon (waar ik ook moest shoppen en een vergelijking mee moest maken en indienen) diezelfde XC40 P6 plus al 10 euro bóven datzelfde budget kwam. Ze waren simpelweg 110 euro per maand duurder.
Als die prijs in de gezamenlijke keuzeomgeving komt, ligt die wagen buiten bereik voor menigeen, terwijl als men zelf had kunnen shoppen er een LM zou zijn waar het wel kan en past, maar die kans lopen ze gewoon mis.

Bottomline: Veel bedrijven, en dat worden er nog veel meer, verplichten de werknemer een EV te leasen en verbieden de andere wagens, en tegelijkertijd is er een constructie bedacht die de werkgeven veel geld scheelt en het keuzeveld voor de werknemer aanzienlijk beperkt.
Ik zie wel een kantelpunt komen waarop het weer aantrekkelijker wordt de leasewagen aan de kant te flikkeren en een lekkere occasion diesel te kopen en km vergoeding te gaan vragen, omdat dat goedkoper uitkomt (is nu nog niet zo, maar ze sturen er heel trefzeker op aan de laatste 2 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Bartelomeus schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:23:
[...]

App is bij mij sinds gisteren ook helemaal van de leg…. Idd niet vergrendeld, geen accuraat batterijpercentage, etc…. Ik kijk het wel even aan. Auto zelf doet het nog ;)
Hier ook een puinhoop. Dacht eerst dat het aan mijn nieuwe auto lag. De dealer gebeld maar die had zelf ook problemen met de app. Op het Amerikaanse forum lees ikdat het overal hetzelfde is. Mensen uit de US, Canada, Scandinavië, UK en Israël hebben ook ‘geen beeld’ En dat terwijl het de laatste tijd best heel stabiel was.

[ Voor 12% gewijzigd door Mga1600 op 06-01-2023 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

Ik ervaar diezelfde symptomen, de achterklep zou openstaan en de preconditioning aan. Bij de wagen aangekomen niets aan de hand, zat gewoon op slot en precon was uit.
vandaag geen contact meer leek het, er was geen lokatie en de wagen zou niet vergrendeld zijn, maar als je op vergrendelen klikte ging de wel degelijk afgesloten wagen gewoon open.
Ik heb de beide resets toegepast in de auto, en nu lijkt het weer te kloppen allemaal in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Laatst online: 04-09 15:41
[...]

Hier app ook in de war. Status niet accuraat en laden plannen wil niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
ron65 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 23:19:
[...]

Ik zie wel een kantelpunt komen waarop het weer aantrekkelijker wordt de leasewagen aan de kant te flikkeren en een lekkere occasion diesel te kopen en km vergoeding te gaan vragen, omdat dat goedkoper uitkomt (is nu nog niet zo, maar ze sturen er heel trefzeker op aan de laatste 2 jaar)
Ik kan een mobiliteitsvergoeding krijgen van rond de 1000 bruto per maand. Ik rij inmiddels zakelijk erg weinig (minder dan 20k per jaar). Als ik die bruto vergoeding pak en daar de netto bijtelling bij op tel die ik nu kwijt ben kan ik daar een aardige wagen voor rijden zelf. Dus ik ga inderdaad overwegen of ik na deze Volvo nog wel zakelijk ga leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ron65 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 23:24:
[...]

……..
Ik heb de beide resets toegepast in de auto, en nu lijkt het weer te kloppen allemaal in de app.
Heb ik ook gedaan, maar het succes was van korte duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik ben toe aan andere banden en ben erg tevreden over de Pirelli scorpion all season. Nu heb ik achter 255 en voor 235 breed. De 255 is lastig leverbaar. Kan het kwaad om achter ook 235 te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 23:36:
[...]

Heb ik ook gedaan, maar het succes was van korte duur.
Hier gaat het alweer 6 uurtjes goed (klop klop klop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ron65 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 23:59:
[...]

Hier gaat het alweer 6 uurtjes goed (klop klop klop)
Gisteravond was er ineens weer innig contact tussen auto en app en dat is nu nog steeds het geval.

Ik heb wel (bij het koppelen van de C40 aan de app) een verkeerde afbeelding gekregen. Van een XC60 zo te zien met de laad aansluiting aan de andere kant, maar wel op her achterspatbord. Gek want die bestaat toch helemaal niet? Ik heb hier wel vaker gelezen over een verkeerd plaatje op de app …….maar hoe krijg ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Eerlijk gezegd heb ik geen idee.
In de App kun je wel de gekoppelde auto(‘s) zien. Als het juiste model daar staat, maar je krijgt toch een ander plaatje, dan is er denk ik iets niet goed in de Volvo database omgeving aan elkaar gekoppeld (model-plaatje).

Over het innige contact: als ik de App open, heeft de App (kennelijk) bij het afsluiten alle info weggegooid. Na het ophalen van die info zie ik als eerste het percentage van de accu.

Vanochtend gaf de App me eindelijk een locatie van de auto door (kon dat bijna 1 dag niet vinden…). De aangegeven locatie is zo’n 500m naast de plek waar de auto nu staat. Dat belooft wat in geval je via een van de knoppen naast de spiegel een beroep doet op de hulpdienst of dat je in een vreemde buitenlandse stad op zoek bent naar je auto na een vermoeiende dag…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
HenryP schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:15:
De aangegeven locatie is zo’n 500m naast de plek waar de auto nu staat. Dat belooft wat in geval je via een van de knoppen naast de spiegel een beroep doet op de hulpdienst of dat je in een vreemde buitenlandse stad op zoek bent naar je auto na een vermoeiende dag…
Die locatie is normaal gesproken best heel accuraat. Je hebt een ’vlaggetje’ waar de auto ongeveer staat met het adres in een tekstblokje. En die geven bij jou dus beide de verkeerde locatie aan? Dat is vreemd. De app afsluiten en opnieuw opstarten lost dat niet op ? Even afwachten zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quinten010
Mga1600 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 08:52:
[...]

Gisteravond was er ineens weer innig contact tussen auto en app en dat is nu nog steeds het geval.

Ik heb wel (bij het koppelen van de C40 aan de app) een verkeerde afbeelding gekregen. Van een XC60 zo te zien met de laad aansluiting aan de andere kant, maar wel op her achterspatbord. Gek want die bestaat toch helemaal niet? Ik heb hier wel vaker gelezen over een verkeerd plaatje op de app …….maar hoe krijg ik dat goed?
Ik heb hetzelfde C40 gekoppeld maar een XC60 als afbeelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfs XC
  • Laatst online: 16-04-2024
mich78 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 23:51:
Ik ben toe aan andere banden en ben erg tevreden over de Pirelli scorpion all season. Nu heb ik achter 255 en voor 235 breed. De 255 is lastig leverbaar. Kan het kwaad om achter ook 235 te leggen?
Dat zou ik zeker niet doen.

Een smallere band om een bredere velg zorgt ervoor dat de band als het ware uitgerekt wordt. Het gevolg hiervan is dat je een lagere band krijgt. De band gaat hol staan en de wangen worden naar binnen getrokken. Omgekeerd, een te brede band, zorgt er voor dat de band op het loopvlak bol gaat staan.

Volvo XC40 P6 Ultimate 20" MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Mga1600 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:35:
[...]

Die locatie is normaal gesproken best heel accuraat. Je hebt een ’vlaggetje’ waar de auto ongeveer staat met het adres in een tekstblokje. En die geven bij jou dus beide de verkeerde locatie aan? Dat is vreemd. De app afsluiten en opnieuw opstarten lost dat niet op ? Even afwachten zou ik zeggen
Ik kan doen wat ik wil, maar de locatie wordt foutief weergegeven.
Heb alle instellingen nagelopen, maar daar ook niks vreemds aangetroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
quinten010 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:41:
[...]

Ik heb hetzelfde C40 gekoppeld maar een XC60 als afbeelding?
Ja, zo dus….de database is kennelijk van de leg …….want model is fout en de kleur is fout…..(moet blauw zijn)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qt0KF_LmR9G5YBXvClgCM1_w_Gk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P6vY4TGksUXuTg4AISusgFML.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Mga1600 op 07-01-2023 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Die zilvergrijze XC60 afbeelding had ik indertijd (2021) ook. Na verloop van tijd werd dat 'automagisch' een XC40 met de juiste carrosseriekleur. Gewoon even wachten, dus, tot aan de serverkant het kwartje van de nieuwe auto is gevallen. ;)

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:35
mich78 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 23:51:
Zoals Wolfs xc ook al schreef, is dat geen goed idee...
Moet me wel van het hart welk genie bij Volvo besloten heeft om 2 verschillende maten op de P6/P8 te gooien. Het maakt het alleen maar lastiger en duurder bij vervanging.
De Polestar 2 kan het (met hetzelfde onderstel en motoren) gek genoeg wel af met 4 banden in dezelfde maat.
Een XC40 T5 met 261pk wordt geleverd op rondm 235 brede banden, dan zou een P6 dat toch ook moeten kunnen.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
HenryP schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 10:07:
[...]

Ik kan doen wat ik wil, maar de locatie wordt foutief weergegeven.
Heb alle instellingen nagelopen, maar daar ook niks vreemds aangetroffen.
En als je de auto en verplaatst….komt het daarna goed? Kan natuurlijk zijn dat de locatie tijdens de app-storing opgeslagen is en als waarheid wordt aangenomen tot de auto een nieuwe locatie meldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Vulcan750 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:23:
[...]

Zoals Wolfs xc ook al schreef, is dat geen goed idee...
Moet me wel van het hart welk genie bij Volvo besloten heeft om 2 verschillende maten op de P6/P8 te gooien. Het maakt het alleen maar lastiger en duurder bij vervanging.
De Polestar 2 kan het (met hetzelfde onderstel en motoren) gek genoeg wel af met 4 banden in dezelfde maat.
Een XC40 T5 met 261pk wordt geleverd op rondm 235 brede banden, dan zou een P6 dat toch ook moeten kunnen.
Rijkarakter van de auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
Mga1600 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:15:
[...]

Ja, zo dus….de database is kennelijk van de leg …….want model is fout en de kleur is fout…..(moet blauw zijn)

[Afbeelding]
Vreemd. Ze proberen de stroom in de benzine tank te krijgen 😀. Bij de XC60 T6/T8 zit het “stopcontact” linksvoor.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Laat ik als grote positivo van dit forum dan maar een tegen geluid horen want van dat negatieve gezeik van jullie word ik zo moe.

Mijn app werkt namelijk nog altijd goed, cijfers kloppen. Kleurtje auto klopt, voorverwarmen doet het nog, laadpoortje aan de juiste kant. Top!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
Juancho schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 12:05:
Laat ik als grote positivo van dit forum dan maar een tegen geluid horen want van dat negatieve gezeik van jullie wordt ik zo moe.

Mijn app werkt namelijk nog altijd goed, cijfers kloppen. Kleurtje auto klopt, voorverwarmen doet het nog, laadpoortje aan de juiste kant. Top!
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
Laat ik als grote positivo van dit forum dan maar een tegen geluid horen want van dat negatieve gezeik van jullie wordt ik zo moe.

😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika

Haha that’s the spirit!

Ik heb allerlei nieuwe vage foutmeldingen in mijn app. Maar als positivo zegt mij dat ik nu tijdelijk ongemak heb omdat Volvo druk bezig is allerlei nieuwe features voor te bereiden…. Dus ik wacht geduldig en hoopvol af…(al 2 dagen nu…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Claude schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:19:
[...]

Die zilvergrijze XC60 afbeelding had ik indertijd (2021) ook. Na verloop van tijd werd dat 'automagisch' een XC40 met de juiste carrosseriekleur. Gewoon even wachten, dus, tot aan de serverkant het kwartje van de nieuwe auto is gevallen. ;)
Kwartje? ……ik hoor hier toch echt steeds zeggen dat het een probleem is met een auto van ruim 60k …..?

De app op de telefoon had ik eerder in gebruik voor de XC40. Die is er uitgegooid en de C40 gekoppeld. Ging goed. Maar ik dacht dat het plaatjes verschijnsel daar wellicht aan lag.

Ik heb daarom vanochtend de nieuwe ‘knop’ in 2.5 gebruikt om mijn telefoon te ontkoppelen, de app op de telefoon toen gewist en weer opnieuw geïnstalleerd, daarna de auto weer gekoppeld. Ging echt flitsend en soepel binnen een paar minuten ….die knop maakt veel werk overbodig. Maar deze actie loste het ‘probleem’ van het verkeerde plaatje niet-op.

Dank dus voor je antwoord. Als het niet erger dan dit wordt kan ik er mee leven….tot dat bewuste muntstuk is gevallen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArnaudCo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9a6NnF2uqV8PnSALoJ5gDNVCV8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SUXmGPfMl280PBecT4lHZxhi.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uffan5BdJkk2ZlebZGp5HSpx9Qs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CNQTA0Y9ES0y6sjgaLiaC59A.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utn1owlMywTAaFZRst8a-vXrQlg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L3kLgypLrMyyqb8UOVPyc6Gn.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72v3Y2IPhpso19dXQbcrnZQS7DM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9anaDEDOu19DosBFeGTaLnYv.png?f=fotoalbum_large

Achterste ramen laten tinten en Volvo logo achteraan in het zwart laten plaatsen. XC40 en Twin motor logo laten verwijderen. Mijn wagen is nu net zoals ik hem wou. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Claude schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:19:
[...]

benieuwd hoe lang dat dan duurt, ik heb de wagen nu 2 maanden en nog steeds het foute plaatje, maar eigenlijk boeit me dat niet echt. Als ik de dingen die ik moet weten er maar in zie, en dat is het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Alles werkt idd :-)
Alleen het plaatje is fout, boeit me niet, als alles maar functioneel is en dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Wie heeft er hier een XC40 met Pixel led koplampen en wil een close up foto van plaatsen van zo’n koplamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisp1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:42
[...]

ik heb dezelfde auto staan, ipv de blauwe C40. bij het instellen was de verkoper ook verbaasd en zei dat die automatisch wel zou updaten naar de juiste ;). tot op heden nog niet gebeurd helaas 😬.
gisterenochtend ook problemen met de app gehad. maar tegen de avond was alles weer in orde.

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 11:46
https://www.media.volvoca...t-functionaliteiten-in-de

Bedroevend dat het eerst alleen in de US wordt uitgerold…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Vandaag even stukje wezen rijde en de gegevens in de App staan weer goed. Ik denk dat er gisteren toen ik keek net een storing was geweest. Zul je altijd net zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
HenryP schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:44:
Wie heeft er hier een XC40 met Pixel led koplampen en wil een close up foto van plaatsen van zo’n koplamp?
Als je niet zeker bent of je ze hebt gekregen: kijk even van bovenaf op het chroom randje onder de lens. Daar staat het in gegraveerd in kleine lettertjes. Wel even goed zoeken….
Zie foto…..( het is al donker dus kon geen betere foto maken) Je kijkt in detail naar het onderste randje van de (beweegbare) lens, dus onder de Thor’s hammer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Hd-B0FrzD-M_0oiV48Tvzfpd4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WQ6kkA3iCjOLpBZxMTdpeuy9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Mga1600 op 07-01-2023 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfs XC
HenryP schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:44:
Ik dacht dat je pixel verlichting snel kon herkennen aan de 4 blokjes van de ledstrip?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPMdTDekqIaUlPO3xwXgZPUhNkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nSUqy7mlgvThsYN1wbgzPCvG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfs XC
De vier LED blokjes “boven” de ledstrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:51
Wolfs XC schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:35:
[...]

Ik dacht dat je pixel verlichting snel kon herkennen aan de 4 blokjes van de ledstrip?[Afbeelding]
Nee aan de projector lens. De normale koplampen hebben ook de vier ledjes erboven, maar 2 reflectoren onderin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tu4BR2VZ15sGiSzRys-WQjegOu0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k2ysiKd8phCxjFS5nmRT3Zse.jpg?f=user_large

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfs XC
Ophidian schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:37:
[...]

Nee aan de projector lens. De normale koplampen hebben ook de vier ledjes erboven, maar 2 reflectoren onderin:
[Afbeelding]
Kijk, dat wist ik niet, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Klopt, het gaat niet om de lampjes bovenin, maar onderin. Daar moet 1 grote LED lamp (bestaande uit een heleboel LED’s) te zien zijn. Om vergissingen te voorkomen hebben ze er dus ook de tekst Pixel Technology ingegraveerd (dit is mij inmiddels duidelijk geworden). Net gekeken met een zaklamp en de tekst niet gezien. :(

Ben vanmiddag voor een second opinion naar een tweede garage gereden en daar kreeg ik de bevestiging dat er geen Pixel Led koplampen in zaten.

Dat wordt dus een herstelactie voor mijn dealer. Gelukkig heb ik de belangrijke communicatie met mijn dealer altijd via de e-mail bevestigd. Dus ook dat de wagen met Pixel Led zou worden afgeleverd.

[ Voor 4% gewijzigd door HenryP op 07-01-2023 21:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SSANL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-03 13:21
goetfoud schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:46:
[...]

Ik lees net dit bericht en heb dezelfde ervaring.
Was benieuwd of je kunt aangeven wat het precies was en wat de oplossing was.
Was het afvoer van schuifdakje.
De dealer gebeld. Zij hebben het verlengd dacht ik.

Is een bekend probleem werd mij verteld door de monteur.

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 08:07
SSANL schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 21:39:
[...]

Was het afvoer van schuifdakje.
De dealer gebeld. Zij hebben het verlengd dacht ik.

Is een bekend probleem werd mij verteld door de monteur.
Deed het zich alleen voor bij nat weer of ook bij droog weer?
Ik had het vandaag ook erg met droog weer namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 11:20
goetfoud schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:22:
[...]

Deed het zich alleen voor bij nat weer of ook bij droog weer?
Ik had het vandaag ook erg met droog weer namelijk.
Klinkt als het probleem wat ik ook had inmiddels al 2 jaar geleden weer. Als je een panorama dak hebt en het regent dan kan het afvoerpijpje gaan tikken. Volvo kent het probleem en ze fixen het door het pijpje te verlengen met een stukje rubber. Ik hoorde het en reed meteen naar de dealer. Heel snel gefixt en nooit meer last van gehad. Als je even zoekt op dit forum of andere xc40 fora dan vind je hetzelfde probleem en oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnaudCo
thisisjazz schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 23:58:
[...]

Klinkt als het probleem wat ik ook had inmiddels al 2 jaar geleden weer. Als je een panorama dak hebt en het regent dan kan het afvoerpijpje gaan tikken. Volvo kent het probleem en ze fixen het door het pijpje te verlengen met een stukje rubber. Ik hoorde het en reed meteen naar de dealer. Heel snel gefixt en nooit meer last van gehad. Als je even zoekt op dit forum of andere xc40 fora dan vind je hetzelfde probleem en oplossing
Mijn dealer heeft dit vrijdag ook met mijn XC40 gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Vraagje, het automatisch laten ontwasemen van de ruiten kan je instellen. Dat dit dus altijd gelijk even gebeurt als je de auto instapt. Dat werkte altijd prima, maar de laatste dagen gaat deze niet meer automatisch aan. Meer mensen last van? De toggle staan natuurlijk op ON. Reset van alles helpt helaas niet. Gebeurt dit alleen tot een bepaalde temperatuur? Afgelopen dagen was het natuurlijk wel weer wat warmen, boven de 10 graden vaak.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Dat is vrij standaard dat nieuwe functionaliteiten per regio worden uitgerold

Goede nieuws is dat er op andere fora berichten zijn dat de ook journal log functie in app beschikbaar is bij sommige gebruikers in uk en Noorwegen. Die zit er dus ook op korte termijn aan te komen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Dat plaatje is een my23 issue is t zelfde plaatje als je midden display. Ik denk dat vorig jaar bij productie in Gent de C40 plaatjes op waren... wss niet genoeg Volvo NFTs gekocht. Dus nu alleen goed voor intro edition! Toch mooie app exclusieve dan toch?

Alles hier prima nog steeds geen oplossing voor zoemende inleg sierverlichting. Uiteraard geen proactief gedrag van Volvo of dealer dus deze week maar een formele klacht indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zondag 8 januari 2023 @ 00:16:
Vraagje, het automatisch laten ontwasemen van de ruiten kan je instellen. Dat dit dus altijd gelijk even gebeurt als je de auto instapt. Dat werkte altijd prima, maar de laatste dagen gaat deze niet meer automatisch aan. Meer mensen last van? De toggle staan natuurlijk op ON. Reset van alles helpt helaas niet. Gebeurt dit alleen tot een bepaalde temperatuur? Afgelopen dagen was het natuurlijk wel weer wat warmen, boven de 10 graden vaak.
Klopt …. Werkt alleen onder de 10 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Veromor schreef op zondag 8 januari 2023 @ 08:17:
Dat plaatje is een my23 issue is t zelfde plaatje als je midden display. Ik denk dat vorig jaar bij productie in Gent de C40 plaatjes op waren... wss niet genoeg Volvo NFTs gekocht. Dus nu alleen goed voor intro edition! Toch mooie app exclusieve dan toch?

Alles hier prima nog steeds geen oplossing voor zoemende inleg sierverlichting. Uiteraard geen proactief gedrag van Volvo of dealer dus deze week maar een formele klacht indienen.
Wanneer hoor je die sfeerverlichting precies?
Ik heb nog niets gehoord in mijn kakelverse C40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quinten010
Mga1600 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 10:06:
[...]

Wanneer hoor je die sfeerverlichting precies?
Ik heb nog niets gehoord in mijn kakelverse C40.
Ik heb er ook “last” van in mijn nieuwe my23 C40. Je moet wel goede oren hebben, stil staan, radio uit en ventilatie uit wil je het gezoem duidelijk horen. In de praktijk hoor je het dus bijna niet als je er niet op let.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Op normaal geluidsniveau komt het boven de muziek uit. Dus staat nu altijd uit. Hele gezin hoort het hier luid en duidelijk ook bij de dealer meteen duidelijk en goede horen. Onze muziek staat meestal niet voorbij 10%. Maar het is een bekend probleem en bij Volvo is een melding en wordt gewerkt aan een oplossing. Maar als na 3 maanden geen oplossing komt of opvolging dan mogen ze met alternatief komen. Sloop het er maar uit, fix het of compensatie. Is immers wel voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Even een kort klaagberichtje tussendoor (sorry).
Ik vind de layout van de sleutels van de Volvo toch echt ruk. Ik heb bij alle auto's die ik ooit heb gehad gewoon de sleutels altijd aan de sleutelbos in de broekzak.
Bij de Volvo kan dat niet want ik heb nou al meerdere keren ongewild een knop ingedrukt/vastgehouden. Vanmorgen stonden alle ramen open omdat ik gisteravond op de bank heb gelegen 😅
Dus nu altijd de sleutelbos opbergen. Maar vind het een beetje knullig eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenryP
Onze sleutels worden bij thuiskomst in een metalen doosje gedaan. Overdreven? Zeg het me maar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 17:45
HenryP schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:57:
Onze sleutels worden bij thuiskomst in een metalen doosje gedaan. Overdreven? Zeg het me maar!
Als je de ramen open laat wel :P

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:52
Afgelopen nacht heb ik bezoek gehad van een hersenloze vandaal die beweert een milieuactivist te zijn. In werkelijkheid moet het iemand zijn die het niet kan hebben dat een ander iets heeft wat hij niet heeft. Mijn schoonmoeder ligt ernstig ziek in het ziekenhuis. Wat nou als we een telefoontje uit het ziekenhuis hadden gekregen en snel weg hadden gemoeten? Eikels!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ivJvCAtlO_k7ehhm-LVXw8ix-ME=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WIH9yiZsejsbgmzA2zvrQA5w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KzUXD8--3KX90cdaN2a1lGe98z8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TECr30sKmVzSW4zL6REcLmdJ.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Yo wat K**! Wat een nare actie. Tijd om een tegenoffensief te starten…

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Pagina: 1 ... 135 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"