Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Juancho schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 22:53:
[...]

Dit was aan de orde als je de RA aanzette. Dan beslaat de boel bij velen zo erg dat het eigenlijk geen nut heeft.

Dat FB bericht van Volvo is verder wel veelzeggend. Mooie praatjes, leveren ho maar. Leefruimte... _O-. Tis een heerlijke wagen om in te rijden hoor, begrijp me goed. Elke rit weer. Maar wat ze in dat berichten posten is eerlijk gezegd vrij lachwekkend.
Ruit beslaat niet, het is een lichte waas. Het lijkt eerder wat ‘vettig’. Op geen enkele manier, anders dan met een microvezel doek is het weg te krijgen… de andere ruiten (incl achterruit) hebben dit niet.

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:33
Ff goed ontvetten dan ;)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:59
mich78 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 22:48:
[...]

Ik ben verkoper, als ik valse beloftes zou doen, dan ben ik heel snel klaar kan ik je beloven.
Is helaas toch vrij normaal in de autobranche

Moet wel zeggen dat bij aanschaf van deze auto voor het eerst in 25 jaar leaseauto’s rijden een verkoper had die geen lulverhalen had maar gewoon vertelde hoe het zat. Een hele verademing.

Dat aaos veel potentie heeft, nog niet zoveel apps had en in kinderschoenen stond is me bij proefrit gewoon verteld. (Maar bleek ook al uit alle reviews die op dat moment online stonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc.visschers
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-12-2023
Mga1600 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 22:26:
[...]

AudioWagon speelt flac prima af! Flitsmeister is er al beta en daar moet je je voor aanmelden
AW is niet officieel beschikbaar, dat merk je ook aan de interface. Je moet via een forum uitvogelen dat de app bestaat en dan de naam in het zoekveld invoeren. Het bèta programma van FM is vol en dus is deze app niet voor iedereen beschikbaar. Bovendien zijn dit allemaal workarounds en zo is het systeem natuurlijk niet bedoeld. Dus nee, het AAOS is qua apps niet bepaald een feestje. Het is veel te beperkt in de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Bartelomeus schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 23:14:
[...]

Ruit beslaat niet, het is een lichte waas. Het lijkt eerder wat ‘vettig’. Op geen enkele manier, anders dan met een microvezel doek is het weg te krijgen… de andere ruiten (incl achterruit) hebben dit niet.
In mijn C40 exact hetzelfde. Een rare waas over de binnenkant van de ruiten, je hebt het idee dat je ruiten steeds beslagen zijn.

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartelomeus
ergodyne1 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:53:
[...]

In mijn C40 exact hetzelfde. Een rare waas over de binnenkant van de ruiten, je hebt het idee dat je ruiten steeds beslagen zijn.
Het irriteert me enorm (vooral in de avond), ik ga het van het weekend eens goed ontvetten.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ergodyne1
Mga1600 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:15:
[...]

Nou ja, kerels als Björn Nyland die in ongeveer alle nieuw uitkomende auto’s proefrijden in het stikdonkere Noorwegen vinden ze ‘echt super’. Ik had ze op mijn vorige Volvo ook (maar dat was een ouder systeem met minder pixels) en vond het ook heel prettig.
Eind van de week krijg ik mijn C40 met pixels…..dan zal ik mijn ervaringen delen inclusief een praktijk vergelijking met mijn huidige adaptieve lampen waar ik 2 jaar mee rondreed. Het groot licht daarvan is prima, maar hier in de buurt is het in het buitengebied echt ouderwets donker (als de maan niet schijnt) vaak met sloten langs de vrij smalle wegen. Dat verklaart denk ik mijn opmerking over mijn huidige adaptieve lampen. Als er een andere auto of zelfs een fiets met licht aan in beeld komt rij je ineens in een zwart gat. Dat is met pixels veel beter.
Op een snelweg tussen ander verkeer zal ik de automatische functie ook niet vaak aanzetten, doe ik nu ook niet met de adaptieve.
Hartstikke leuk dat ene Bjorn het 'echt super' vindt. Heeft hij er ook een jaar mee rondgereden? Twee dagen op een lege weg ergens in Noorwegen zijn ze fantastisch, dat vind ik ook. Nederland is geen Noorwegen.

Een heel jaar lang door weer en wind door heel Nederland over diverse wegen met de PixelLeds aan is mijn ervaring zoals ik het eerder beschreef. Maar ik hoop dat je snapt dat ik niks verdien aan negatieve ervaringen, ook niet aan positieve. Ik ben een nuchtere Fries en drop hier mijn subjectieve mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Bartelomeus schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:57:
[...]

Het irriteert me enorm (vooral in de avond), ik ga het van het weekend eens goed ontvetten.....
Ja same here, ik ga mijn auto het weekend ook maar eens goed schoonmaken van binnen en buiten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19:52
ergodyne1 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:58:
[...]

Ja same here, ik ga mijn auto het weekend ook maar eens goed schoonmaken van binnen en buiten :+
In verband met die schoonmaak: in de handleiding vind ik:
Poets de auto en zet deze in de was, wanneer de lak er dof uitziet of als u deze extra bescherming wilt bieden. U hoeft een nieuwe auto pas na een jaar te poetsen. In de was zetten kunt u eerder doen.
Wat is het verschil tussen poetsen en in de was zetten? Waar ik woon in België is daar geen verschil tussen 8)7

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

marc.visschers schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 07:48:
[...]

AW is niet officieel beschikbaar, dat merk je ook aan de interface. Je moet via een forum uitvogelen dat de app bestaat en dan de naam in het zoekveld invoeren. Het bèta programma van FM is vol en dus is deze app niet voor iedereen beschikbaar. Bovendien zijn dit allemaal workarounds en zo is het systeem natuurlijk niet bedoeld. Dus nee, het AAOS is qua apps niet bepaald een feestje. Het is veel te beperkt in de mogelijkheden.
Audiowagon staat in mijn wagen in de playstore, ik heb er geen behoefte aan maar ik zou hem zo kunnen installeren.
FM heb ik wel en geïnstalleerd, maar als ik die als navigatie gebruik mis ik de informatie over aankomstpercentages en de map staat niet in de display voor mijn neus, daar zie ik dan alleen pijltjes die de richting aangeven die ik moet aanhouden.

Zowel op maps als op FM mis ik de optie om mijn locatie te delen zoals die er op de gsm wel opzit. Ik gebruikt dat vaak richting klanten als ik onderweg ben en het wat druk is op de weg. Werkt erg prettig, in de Astra met Android Auto werkte dat ook, maar in de XC40 niet. Ik zet nu dus ook op de mobiel de navigatie aan op FM en deel daar mijn locatie, beetje dubbelop, maar zo heb ik maps, FM voor flitsers en locatiedelen gelijktijdig.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-04-2024
Juancho schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 23:12:
[...]

En dat maakt het goed ofzo? Tis niet voor niets dat de autobranche een hele, hele slecht naam heeft natuurlijk.
Als de software die wij, wellicht met mooie praatjes, verkopen niet doet wat je belooft reken maar dat er claims gaan komen van grote klanten die zwaar teleurgesteld zijn. Een normaal en fatsoenlijk bedrijf wil dat ook helemaal niet, slecht voor je naam, slecht voor je bedrijfsvoering. Dus wat doe je dan? Je levert wat je belooft en als iets niet lukt om welke reden dan ook, dan communiceer je dat juist eerlijk en tijdig om samen tot de juiste oplossing te komen.
Ja dat geld misschien voor jou persoonlijk maar de wereld steekt toch iets anders in elkaar.

En nogmaals , mooie (verkoop) praatjes is iets anders dan bedrog.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Francisp1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:42
Net voor kerst mijn nieuwe C40 Ultimate in Fjord Blue mogen ophalen bij de dealer. 8)
Jammer genoeg zonder de pixel koplampen, die waren er door de fabriek uitgegooid (gekende excuus van chiptekorten), al de andere modellen in de showroom hadden inderdaad ook de normale koplampen. Een beetje jammer, maar zou toch meer een gimmick geweest zijn dan iets anders. Voor de rest zitten bijna alle mogelijk opties erop. dus ik klaag niet (teveel ;) )

Door een griepje en de feestdagen er tot nu toe maar 400 km opzitten, maar wow! wat een auto! OPD was direct aangeleerd, en voelt als 2e natuur nu. Verbruik zit tussen de 20 & 28 kWh/100km bij vooral korte & natte koude ritten. wat me helemaal niet tegenvalt. wel nog even wachten op de laadpalen op werk & thuis , dus voor nu even laden aan de paal op het marktplein hier 100 meter van.(met de laadpas van freshmile zelfs goedkoper laden (0,37c/kWh) dan thuis).

Helaas niet allemaal positieve punten, ik heb namelijk ook last van de trilling in het stuur bij snelheden tussen 100 & 125 km/u. De dealer had echter maar tijd op het einde van de maand om ernaar te kijken, dus nog even geduld. Gelukkig doe ik niet superveel snelwegkm's, dus het is wel even aan te zien.

Voor de liefhebbers heb ik ook wel een paar amateurfotootjes bijgevoegd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FwHH2e1EluAlvP4zu4zmBnBG60Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H0TPOAYMjxMmKa805lurx8Le.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNSxtoVnPPwXQRBMTp5pD3nO4GY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVFP26pkXdU6d557LaBE1fmH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfnBAk3GN9es5NSoIfVQQavVI3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WwtB9Q5Pl7WtxTbeMGMVsLsS.jpg?f=fotoalbum_large

en qua interieur wou ik na 4 jaar XC40 toch eens iets anders, dus ook maar voor de WoolBlend zetels gegaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6fMzEbRaTW3JBgRWH6JYIL8Xq7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HfAT542j4pt4R4BX1nu1AE4t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GobjJOr7X5NXB-t928lCKsIZ0l0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBJCpg1krxtXgg26sBwa15Uz.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Francisp1 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:57:
Net voor kerst mijn nieuwe C40 Ultimate in Fjord Blue mogen ophalen bij de dealer. 8)
Jammer genoeg zonder de pixel koplampen, die waren er door de fabriek uitgegooid (gekende excuus van chiptekorten), al de andere modellen in de showroom hadden inderdaad ook de normale koplampen. Een beetje jammer, maar zou toch meer een gimmick geweest zijn dan iets anders. Voor de rest zitten bijna alle mogelijk opties erop. dus ik klaag niet (teveel ;) )

Door een griepje en de feestdagen er tot nu toe maar 400 km opzitten, maar wow! wat een auto! OPD was direct aangeleerd, en voelt als 2e natuur nu. Verbruik zit tussen de 20 & 28 kWh/100km bij vooral korte & natte koude ritten. wat me helemaal niet tegenvalt. wel nog even wachten op de laadpalen op werk & thuis , dus voor nu even laden aan de paal op het marktplein hier 100 meter van.(met de laadpas van freshmile zelfs goedkoper laden (0,37c/kWh) dan thuis).

Helaas niet allemaal positieve punten, ik heb namelijk ook last van de trilling in het stuur bij snelheden tussen 100 & 125 km/u. De dealer had echter maar tijd op het einde van de maand om ernaar te kijken, dus nog even geduld. Gelukkig doe ik niet superveel snelwegkm's, dus het is wel even aan te zien.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

en qua interieur wou ik na 4 jaar XC40 toch eens iets anders, dus ook maar voor de WoolBlend zetels gegaan:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Proficiat, prachtige wagen! Heb al spijt dat ik geen WoolBlend heb gekozen..
Ivm de Pixel LED's: hebben ze je niet gevraagd of je deze wel wou hebben (maar dan iets langer moest wachten)? Of gewoon uitgegooid zonder te vragen?

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisp1
nujtrug schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:10:
[...]

Proficiat, prachtige wagen! Heb al spijt dat ik geen WoolBlend heb gekozen..
Ivm de Pixel LED's: hebben ze je niet gevraagd of je deze wel wou hebben (maar dan iets langer moest wachten)? Of gewoon uitgegooid zonder te vragen?
Bij verkoop had de verkoper laten weten dat de kans erin zat dat het langer kon duren met de pixels erbij. maar dat in dat geval hij ze er nog uit kon laten. maar ze hebben de dealer zelf niet op voorhand laten weten dat ze er niet bij zaten. die wisten het maar toen de auto ter plaatse was.

wel al opgevallen dat de auto high beam functie van deze koplampen veel nerveuzer is dan die in m'n vorige XC40. grootlicht aan, direct weer uit, en dan weer aan om dan aan te blijven. al een paar keer op verschillende plekken zo gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
Vreemd dat ze een auto zonder pixellampen leveren en dat je dat accepteert. Heb je de auto privé aangeschaft of heb je deze zakelijk geleased (gekregen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisp1
HenryP schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:24:
Vreemd dat ze een auto zonder pixellampen leveren en dat je dat accepteert. Heb je de auto privé aangeschaft of heb je deze zakelijk geleased (gekregen)?
Dit is zakelijke lease. ik weet niet wat daar vreemd aan is. je hoort de laatste maanden niet anders dan dat er in de fabriek dingen weggelaten worden door tekorten. het was voor mij geen dealbreaker. en de optie is van de factuur gelaten. dus heb ik maandelijks een klein beetje minder te betalen. ik zou er enkel mezelf mee in de voet schieten moest ik de auto niet accepteren, de dealer geraakt hem wel kwijt. en ik zou vlug een ander model moeten zoeken, want de vorige auto was al verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Als je de auto privé had gekocht, zou je mijn opmerking dan wel hebben begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisp1
HenryP schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:38:
Als je de auto privé had gekocht, zou je mijn opmerking dan wel hebben begrepen?
Zelfs dan zou ik de auto er niet voor laten staan. Er werd op voorhand aangegeven dat ze moeilijk leverbaar waren. Ik had liever de auto vroeger dan dat ik een half jaar langer moest wachten voor iets wat ik 5 keer op een jaar zou gebruiken. Al had ik ze natuurlijk wel graag gehad. Maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
DreZutphen schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:23:
[...]

Ja dat geld misschien voor jou persoonlijk maar de wereld steekt toch iets anders in elkaar.

En nogmaals , mooie (verkoop) praatjes is iets anders dan bedrog.
Dat kan, dat wil niet zeggen dat die wereld van jou en die praatjesmakers de juiste is. Na veel ervaring ben ik daar heel anders over gaan nadenken hoor. Ik vind wel degelijk dat er op een aantal gebieden sprake is van bedrog en niet allemaal maar gladde verkoop praatjes. Zie oa de post van @HenryP hieronder.

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 04-01-2023 14:47 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 16:08
HenryP schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:24:
Toen ik mijn auto in mei (privé) bestelde stond er in de prijslijst dat pixellampen mogelijk tot een langere levertijd zouden leiden. Maar ik wilde ze toch hebben en ik had geen haast - zonder die lampen of zonder DAB zou ik de auto niet afnemen had ik direct aangegeven. Uiteindelijk heeft het in de praktijk geen extra levertijd gekost (de auto stond zoals gepland 6/12 bij de dealer - mèt DAB en pixellampen!).
Hij. wordt morgen afgeleverd. (C40 Ultimate Twin ook in Fjord Blue)

[ Voor 13% gewijzigd door Mga1600 op 04-01-2023 14:46 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Ik haal die van mij ook morgen op, ben zelfs in juni teruggegaan om te checken of die pixellampen er wel bij zullen zitten, dus ja....
1. Ik heb ze besteld en dus betaald
2. Ik wil ze er op hebben zitten als ik de auto morgen kom halen (net als alle andere opties die in de Ultimate versie van februari 2022 beloofd waren en alle extra opties die ik er vervolgens bij besteld en betaald heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
HenryP schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:46:
Ik haal die van mij ook morgen op, ben zelfs in juni teruggegaan om te checken of die pixellampen er wel bij zullen zitten, dus ja....
1. Ik heb ze besteld en dus betaald
2. Ik wil ze er op hebben zitten als ik de auto morgen kom halen (net als alle andere opties die in de Ultimate versie van februari 2022 beloofd waren en alle extra opties die ik er vervolgens bij besteld en betaald heb).
Bij welke dealer? Misschien komen we elkaar wel tegen…..
is er verschil in de specs van febr. 22 en mei 22? (Mei was de prijslijst waar mijn bestelling op gebaseerd is)

[ Voor 9% gewijzigd door Mga1600 op 04-01-2023 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Ik woon in Almere.

De definitieve factuur bevatte bij mij allemaal bedragen die afweken van het contract welk ik in februari 2022 had getekend. Mijn voorgevoel zegt me dat ik dus een XC40 krijg die ik niet besteld heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
HenryP schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:50:
Ik woon in Almere.

De definitieve factuur bevatte bij mij allemaal bedragen die afweken van het contract welk ik in februari 2022 had getekend. Mijn voorgevoel zegt me dat ik dus een XC40 krijg die ik niet besteld heb...
Andere dealer, ik haal ‘m in Alkmaar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
@Mga1600 Ik ben toch even benieuwd: kwamen bij jou wel de cijfers overeen: van de getekende offerte en de recent ontvangen factuur?

[ Voor 4% gewijzigd door HenryP op 04-01-2023 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nujtrug
Mga1600 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:43:
[...]

Toen ik mijn auto in mei (privé) bestelde stond er in de prijslijst dat pixellampen mogelijk tot een langere levertijd zouden leiden. Maar ik wilde ze toch hebben en ik had geen haast - zonder die lampen of zonder DAB zou ik de auto niet afnemen had ik direct aangegeven. Uiteindelijk heeft het in de praktijk geen extra levertijd gekost (de auto stond zoals gepland 6/12 bij de dealer - mèt DAB en pixellampen!).
Hij. wordt morgen afgeleverd. (C40 Ultimate Twin ook in Fjord Blue)
Hier hetzelfde verhaal.. Omdat ik toen hier op forum las dat er langere levertijden waren bij optie pixellampen toch ook maar even nagevraagd of dat bij mij het geval zou zijn. Dealer wist me te verzekeren dat ze op de auto zouden zitten en dat levertermijn niet zou wijzigen. XC40 is vandaag (zoals beloofd) aangekomen bij de dealer! Nu aan de leasemaatschappij om hem in te schrijven en moet blijkbaar ook nog naar de keuring wegens trekhaak (België)..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Francisp1 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:57:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wool blend is mooi, ik heb het in de showroom gezien! Maar ik was bang dat het snel vuil zou worden en heb er daarom vanaf gezien. Daarnaast vind ik eigenlijk dat een Volvo lederen bekleding moet hebben.
Dat is helaas niet meer af-fabriek leverbaar, daarom laat ik dat hoogstwaarschijnlijk achteraf inbouwen. Het is een privé auto en ik ben van plan er een jaar of 4 mee te doen, daarom vind ik dat de kosten waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisp1
HenryP schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:38:
Ik ben trouwens zelfstandig van beroep. En het is de bedoeling dat de wagen na de leaseperiode aangekocht wordt. Dus niet zomaar te vergelijken met leasen zoals een werknemer.

Qua factuur. Dit staat allemaal vast met de leasemaatschappij. Maar wil zelf gerust ook het contract eens vergelijken met de uiteindelijke factuur van de dealer.

Hadden ze de woolblend zetels eruit gehaald had ik echter wel een beetje keet geschopt allicht. Daar keek ik persoonlijk meer naar uit dan naar de pixels. 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
HenryP schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:56:
@Mga1600 Ik ben toch even benieuwd: kwamen bij jou wel de cijfers overeen: van de getekende offerte en de recent ontvangen factuur?
Ja dat klopte 100%. Ik weet dat er een aantal prijswijzigingen zijn geweest vorig jaar, maar ik kon het nog net afmaken op de prijs van mei. De prijs is ‘bevroren’ in het contract. Kort daarna zou de auto duurder worden, daarom heb ik toen wat eerder ’toegeslagen’ dan eigenlijk de planning was.
Ik heb met tussenkomst van mijn vaste dealer bij Volvo Care besteld (en daarvan ook de factuur gekregen en die ook al in december betaald). Ook de gratis 3 jaar verzekering was keurig geregeld, ik heb alle documenten daarvan al voor de kerst toegestuurd gekregen.
Morgen lever ik mijn bestaande p8 bij de dealer in en ik krijg de overeengekomen inruilprijs daarvan door hem overgemaakt (onder aftrek van de kosten van de 2 jaar extra garantie die ik bijbesteld heb en die boekhoudkundig als dealer accessoire worden gezien).

Dus dat ‘dreigt goed te gaan’ , maar ik moest dus het volledige aankoopbedrag van de nieuwe wel ongeveer een maand lang voorfinancieren door deze constructie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tukkerfan
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-07 10:19
Vorige week mijn XC40 pure electric core mogen ophalen :). Tot dusver een fijne auto, mits je niet harder dan 95 km/h rijdt....

De trillingen waarover in dit topic al sinds 2021 wordt gesproken zijn bij mij zeer aanwezig. Dit tussen de 100 en 120 km/h. Er staat nu een paar honderd km op, en ik ga van deze auto redelijk afhankelijk worden voor snelweg kilometers waarin ik een snelheid van tussen de 95 en 110km/h rijd. Zeer onprettige situatie op dit moment.

De bekende termen zoals: elektrische tandenborstel, slapende handen, mechanische trilling, trilling bij het accelereren van 100 -> 110 km/h, verschil in trillingen bij afdalen en omhoog rijden en de bijbehorende snelheid (waardoor het lijkt alsof het uit de elektromotor komt)... zeer herkenbaar bij mij.

Dealer gesproken, gaven aan het probleem niet te kennen en niet eerder gehoord te hebben, ze gaan een afspraak met mij inplannen om de banden na te kijken. Maar voor mijn gevoel weet ik het antwoord al. We wachten het af.

Tegelijkertijd in een P8 van een collega gereden zonder trillingen. Het verschil is zeer groot te noemen. Ook tijdens proefrit niks gemerkt op deze snelheid, en daar nog specifiek destijds op gelet (proefrit januari 2022). Onderstel lijkt ook anders aan te voelen, maar dat zou kunnen komen door de 4WD van de P8.

Is er iemand die vanuit een dealer of Volvo NL meer duidelijkheid heeft gekregen over deze veelgenoemde 'product eigenschap', en eventuele oplossingen of erkenningen van het probleem door Volvo? In een paar gevallen hebben personen hun auto om kunnen wisselen, anderen blijven maar doorrijden met de trillingen, en een kleine groep auto's zat het in de banden/velgen. Een gedegen oplossing voor de groep van mensen die maar blijven rijden met de trillingen (die inmiddels internationaal al redelijk groot is) lijkt er maar niet te zijn.

Inmiddels is er de P6/P8 MY22/MY23 en komt binnenkort de MY24 met achterwielaandrijving. Je zou bijna denken dat Volvo dondersgoed weet wat er loos is, en de oplossing van deze trillingen in de MY24 met achterwielaandrijving zijn opgelost en daarom voor achterwielaandrijving is gekozen. Daar zouden de MY22 en MY23 weinig aan hebben. Dit zijn natuurlijk maar aannames en mijn gedachte. Tegelijkertijd is de MY23 pas vanaf mei in productie (met tussendoor veel stilliggen van de productielijnen, tijdelijk stoppen van leveren van de P8), en zijn de nieuwe bestellingen alweer enige tijd voor de MY24.

Alle tips en informatie zijn welkom!

Hopelijk zit het bij mij in de banden. We wachten het af :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisp1
tukkerfan schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:40:
Vorige week mijn XC40 pure electric core mogen ophalen :). Tot dusver een fijne auto, mits je niet harder dan 95 km/h rijdt....

De trillingen waarover in dit topic al sinds 2021 wordt gesproken zijn bij mij zeer aanwezig. Dit tussen de 100 en 120 km/h. Er staat nu een paar honderd km op, en ik ga van deze auto redelijk afhankelijk worden voor snelweg kilometers waarin ik een snelheid van tussen de 95 en 110km/h rijd. Zeer onprettige situatie op dit moment.

De bekende termen zoals: elektrische tandenborstel, slapende handen, mechanische trilling, trilling bij het accelereren van 100 -> 110 km/h, verschil in trillingen bij afdalen en omhoog rijden en de bijbehorende snelheid (waardoor het lijkt alsof het uit de elektromotor komt)... zeer herkenbaar bij mij.

Dealer gesproken, gaven aan het probleem niet te kennen en niet eerder gehoord te hebben, ze gaan een afspraak met mij inplannen om de banden na te kijken. Maar voor mijn gevoel weet ik het antwoord al. We wachten het af.

Tegelijkertijd in een P8 van een collega gereden zonder trillingen. Het verschil is zeer groot te noemen. Ook tijdens proefrit niks gemerkt op deze snelheid, en daar nog specifiek destijds op gelet (proefrit januari 2022). Onderstel lijkt ook anders aan te voelen, maar dat zou kunnen komen door de 4WD van de P8.

Is er iemand die vanuit een dealer of Volvo NL meer duidelijkheid heeft gekregen over deze veelgenoemde 'product eigenschap', en eventuele oplossingen of erkenningen van het probleem door Volvo? In een paar gevallen hebben personen hun auto om kunnen wisselen, anderen blijven maar doorrijden met de trillingen, en een kleine groep auto's zat het in de banden/velgen. Een gedegen oplossing voor de groep van mensen die maar blijven rijden met de trillingen (die inmiddels internationaal al redelijk groot is) lijkt er maar niet te zijn.

Inmiddels is er de P6/P8 MY22/MY23 en komt binnenkort de MY24 met achterwielaandrijving. Je zou bijna denken dat Volvo dondersgoed weet wat er loos is, en de oplossing van deze trillingen in de MY24 met achterwielaandrijving zijn opgelost en daarom voor achterwielaandrijving is gekozen. Daar zouden de MY22 en MY23 weinig aan hebben. Dit zijn natuurlijk maar aannames en mijn gedachte. Tegelijkertijd is de MY23 pas vanaf mei in productie (met tussendoor veel stilliggen van de productielijnen, tijdelijk stoppen van leveren van de P8), en zijn de nieuwe bestellingen alweer enige tijd voor de MY24.

Ik heb dus hetzelfde met m’n C40 twin. Ben wel al hoopvol qua afhandeling daar de dealer me direct een vervangwagen heeft aangeboden als ik hem binnenbreng om ernaar te kijken. Lijkt dus niet dat ze enkel de banden gaan balanceren, maar toch dieper kijken naar het probleem. Want dit is idd niet prettig rijden zo.

Als ze nu die niet-permanente motor uit de my24’s zouden inbouwen zou ik ook wel blij zijn. Maar dat lijkt me sterk 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika

Gelijk terugbrengen en aflevering niet accepteren en dat ook goed vastleggen dat je om die reden niet accepteert zou mijn advies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centeiro
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:10
Heeft er iemand een idee of de kleur invloed heeft op de levertijd? Toen ik mijn wagen bestelde in juli kon ik volgens onze carpolicy geen Sage Green kiezen op de XC40 P6. Ik heb dan maar Fjord Blue gekozen maar zie nu dat Sage Green toch in de policy is gekomen. Ik overweeg om het kleur te laten wijzigen (als dat nog gaat) maar wil niet graag nog opschuiven aangezien de vooropgestelde leverdatum pas in mei is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quinten010
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02 17:12
Weet iemand of het mogelijk is om in de C40 het Harman Kardon audiosysteem los in te bouwen achteraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Centeiro schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:51:
Heeft er iemand een idee of de kleur invloed heeft op de levertijd? Toen ik mijn wagen bestelde in juli kon ik volgens onze carpolicy geen Sage Green kiezen op de XC40 P6. Ik heb dan maar Fjord Blue gekozen maar zie nu dat Sage Green toch in de policy is gekomen. Ik overweeg om het kleur te laten wijzigen (als dat nog gaat) maar wil niet graag nog opschuiven aangezien de vooropgestelde leverdatum pas in mei is.
Mij is destijds verteld dat je dat heel laat nog kan aanpassen en dat het voor de levertijd niets uit maakte. Ik zou even bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Centeiro schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:51:
De dealer kan je precies vertellen wat de LDOC is ( last day of change) maar ik vermoed dat een kleur wijziging nog wel tot eind maart / begin april moet kunnen als de levering op mei staat gepland. Zelf heb ik de kleur ook een week of 5 voor aflevering gewijzigd zonder verdere consequenties.

[ Voor 6% gewijzigd door Mga1600 op 04-01-2023 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvar
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-01-2024

Gezien je vraag even mijn status:
Mijn dealer erkende direct dat er een probleem kon zijn. Is daarna medewerker met mij samen gaan rijden.
Vastgesteld dat het probleem bestaat. Daarna (voor de zekerheid) het riedeltje hoogteslag/uitbalanceren gedaan, maar dat leverde zoals verwacht (ook door de dealer) niets op. Tevens gecheckt of de aandrijfassen goed vast zaten (medewerker van dealer vermoede daar wellicht een probleem doordat bij optrekken/regenereren trilling sterker voelbaar is)

De dealer had twee eigen P6’en staan. Ik heb hier één van te leen gehad. Die had het ook (beide zelfs had de dealer geconstateerd)

Vervolgens is er iemand van Volvo NL langsgeweest om te rijden en te meten. Ook diegene kwam tot de conclusie dat het probleem bestaat en niet een “producteigenschap” is. Dealer legde uit dat er al het nodige geprobeerd was (elders): wielnaven, aandrijfassen van een Polestar, subframes richten etc. Een goede oplossing lijkt er momenteel niet te zijn. Dat is zoals het nu met mijn auto (privé aanschaf) erbij staat.

Het ligt nu zowel bij de dealer als bij mij om na te denken hoe nu verder.

In hoeverre je aannames kloppen weet ik niet. Ze zijn bij mij ook door het hoofd gegaan, maar ik kan ook 10 andere redenen bedenken, nu het XC40 programma vereenvoudigd wordt met het schrappen van de PHEV variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
quinten010 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:14:
Weet iemand of het mogelijk is om in de C40 het Harman Kardon audiosysteem los in te bouwen achteraf?
Ik vermoed dat dat niet kan. Naast allerlei hardware ( speakers, subwoofer, andere versterker e.d. wat nog wel te doen is ….misschien ) is er ook nog software nodig en ik denk dat het plan daar over struikelt omdat die software niet aan het VIN nummer gekoppeld is.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Francisp1 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:47:
[...]

Ik heb dus hetzelfde met m’n C40 twin. Ben wel al hoopvol qua afhandeling daar de dealer me direct een vervangwagen heeft aangeboden als ik hem binnenbreng om ernaar te kijken. Lijkt dus niet dat ze enkel de banden gaan balanceren, maar toch dieper kijken naar het probleem. Want dit is idd niet prettig rijden zo.

Als ze nu die niet-permanente motor uit de my24’s zouden inbouwen zou ik ook wel blij zijn. Maar dat lijkt me sterk 😅
Trillen bij een twin is zeldzamer dan bij een single heb ik uit een onderzoekje hier op het forum begrepen. Het is dus wellicht toch iets ‘onschuldigs’ als een band of een zoekgeraakt balanceer loodje. Hope for the best!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
@Francisp1 Ik zie dat je in Sint-Lievens-Houtem woont. Ik herken het marktplein en ben ook van de buurt…😉😂

Hoe snel laad de paal daar op?

Verder heb je bijna identiek dezelfde wagen samen gesteld dat ik ook wou nemen. Fjord Blauw, Ultimate en ik twijfel ook heel hard aan de wolmix…

Twin zou ik wel niet nemen omdat ik dan enkele andere opties moet laten vallen zoals de trekhaak en wolmix om binnen budget te blijven.

Maar dat zou dan wel betekenen dat er bijna 2 identieke kunnen rond rijden in onze kleine gemeente…

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Juancho
Ter info, ik heb net even gechecked of het klopt dat je bij Google Maps eindelijk, na 2,5(!!!) jaar gewoon normaal en prettig via het touchscreen een extra bestemming kan invoeren. Dit klopt, je kan nu als je al 1 bestemming hebt ingevoerd via het zoek icon en dan het zoek balkje via het toetsenbord een tussenstop toevoegen. Echter, wat ik dan weer onbegrijpelijk vind is dat ze dus na 2,5 nog steeds niet snappen dat het toch ook wel verrekte handig is om je route te kunnen sorteren, dat je eens een (laad)stop kan maken die je eerst niet had voorzien maar ergens op je route er tussen moet komen te staan. Hup, via toetenbord invoeren, ff via touchscreen op de juiste plek zetten in je route, de boel laten herberekenen en klaar.

Dus nu heb je wel een invoerbalkje maar zit je alsnog met het super irritante probleem dat je niks kan aanpassen aan je route. Je bent dus weer genoodzaakt de hele route te wissen en vervolgens, met die ene extra stop de hele boel opnieuw in te voeren via spraak of toetsenbord. Serieus, rijden ze daar bij Google nooit zelf eens in een auto met AAOS? Ik kan er echt met de kop niet bij |:( 8)7 :F :N

Nu zullen we vast en zeker weer 2,5 jaar moeten wachten tot dat is opgelost, maarja, dan zijn de huidige AAOS gebruikers zeer waarschijnlijk al toe aan vervanging van hun wagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 04-01-2023 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 22:48
Juancho schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:08:
Ter info, ik heb net even gechecked of het klopt dat je bij Google Maps eindelijk, na 2,5(!!!) jaar gewoon normaal en prettig via het touchscreen een extra bestemming kan invoeren. Dit klopt, je kan nu als je al 1 bestemming hebt ingevoerd via het zoek icon en dan het zoek balkje via het toetsenbord een tussenstop toevoegen. Echter, wat ik dan weer onbegrijpelijk vind is dat ze dus na 2,5 nog steeds niet snappen dat het toch ook wel verrekte handig is om je route te kunnen sorteren, dat je eens een (laad)stop kan maken die je eerst niet had voorzien maar ergens op je route er tussen moet komen te staan. Hup, via toetenbord invoeren, ff via touchscreen op de juiste plek zetten in je route, de boel laten herberekenen en klaar.

Dus nu heb je wel een invoerbalkje maar zit je alsnog met het super irritante probleem dat je niks kan aanpassen aan je route. Je bent dus weer genoodzaakt de hele route te wissen en vervolgens, met die ene extra stop de hele boel opnieuw in te voeren via spraak of toetsenbord. Serieus, rijden ze daar bij Google nooit zelf eens in een auto met AAOS? Ik kan er echt met de kop niet bij |:( 8)7 :F :N

Nu zullen we vast en zeker weer 2,5 jaar moeten wachten tot dat is opgelost, maarja, dan zijn de huidige AAOS gebruikers zeer waarschijnlijk al toe aan vervanging van hun wagen.
Kun jij ook eens gewoon blij zijn als er een van jouw irritatiepuntjes wordt opgelost? Of loop je in het dagelijks leven ook telkens zulke rants rond te bazuinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Volvar schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:41:
[...]

Gezien je vraag even mijn status:
Mijn dealer erkende direct dat er een probleem kon zijn. Is daarna medewerker met mij samen gaan rijden.
Vastgesteld dat het probleem bestaat. Daarna (voor de zekerheid) het riedeltje hoogteslag/uitbalanceren gedaan, maar dat leverde zoals verwacht (ook door de dealer) niets op. Tevens gecheckt of de aandrijfassen goed vast zaten (medewerker van dealer vermoede daar wellicht een probleem doordat bij optrekken/regenereren trilling sterker voelbaar is)

De dealer had twee eigen P6’en staan. Ik heb hier één van te leen gehad. Die had het ook (beide zelfs had de dealer geconstateerd)

Vervolgens is er iemand van Volvo NL langsgeweest om te rijden en te meten. Ook diegene kwam tot de conclusie dat het probleem bestaat en niet een “producteigenschap” is. Dealer legde uit dat er al het nodige geprobeerd was (elders): wielnaven, aandrijfassen van een Polestar, subframes richten etc. Een goede oplossing lijkt er momenteel niet te zijn. Dat is zoals het nu met mijn auto (privé aanschaf) erbij staat.

Het ligt nu zowel bij de dealer als bij mij om na te denken hoe nu verder.

In hoeverre je aannames kloppen weet ik niet. Ze zijn bij mij ook door het hoofd gegaan, maar ik kan ook 10 andere redenen bedenken, nu het XC40 programma vereenvoudigd wordt met het schrappen van de PHEV variant.
Ik denk het laatste want zover ik weet heeft de PS2 het niet en dat is dezelfde aandrijflijn.

Ik krijg de mijne in maart. Het zou mij benieuwen. Als de mijne het heeft dan krijgen ze een ocassion met 100km op de klok.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
JTHZZ schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:11:
[...]

Kun jij ook eens gewoon blij zijn als er een van jouw irritatiepuntjes wordt opgelost? Of loop je in het dagelijks leven ook telkens zulke rants rond te bazuinen?
😂😂😂Het houd niet op, niet van zelf😂😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisp1
Sphinkx schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:33:
@Francisp1 Ik zie dat je in Sint-Lievens-Houtem woont. Ik herken het marktplein en ben ook van de buurt…😉😂

Hoe snel laad de paal daar op?

Verder heb je bijna identiek dezelfde wagen samen gesteld dat ik ook wou nemen. Fjord Blauw, Ultimate en ik twijfel ook heel hard aan de wolmix…

Twin zou ik wel niet nemen omdat ik dan enkele andere opties moet laten vallen zoals de trekhaak en wolmix om binnen budget te blijven.

Maar dat zou dan wel betekenen dat er bijna 2 identieke kunnen rond rijden in onze kleine gemeente…
Hey!, ja idd. kleine wereld!

de paal geeft geloof ik een 11kW.

ik heb de fout gemaakt van met zowel een twin als een single testrit te maken,... en het awd rijden is toch echt een groot verschil 8)7

Benieuwd om er wat meer te zien rond te rijden! De C's zijn zeldzaam hier 8) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
[...]

Ik kan ook niet wachten tot YouTube, Waze en Chrome worden opgeleverd. Hebben we hele nieuwe bronnen van klaagzang: dat het zo lang heeft moeten duren voor zo weinig functionaliteit, dat het zo traag is, dat waze geen laadpalen ondersteunt, dat er vast wel iets niet helemaal lekker werkt en dat dat allemaal ver onder de maat is gezien de beloftes van Volvo en dat die auto wel 60k gekost heeft

Ik wou het vast maar als eerste gezegd hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Kammika schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:44:
[...]

Ik kan ook niet wachten tot YouTube, Waze en Chrome worden opgeleverd. Hebben we hele nieuwe bronnen van klaagzang: dat het zo lang heeft moeten duren voor zo weinig functionaliteit, dat het zo traag is, dat waze geen laadpalen ondersteunt, dat er vast wel iets niet helemaal lekker werkt en dat dat allemaal ver onder de maat is gezien de beloftes van Volvo en dat die auto wel 60k gekost heeft

Ik wou het vast maar als eerste gezegd hebben
Ja maar dat komt omdat jij zo iemand bent die alles maar met de mantel der liefde bedekt, veel te positief is en issues van anderen onnodig klein maakt! En jullie lachen er allemaal om maar het is echt erger dan je denkt! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
Francisp1 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:33:
[...]

Hey!, ja idd. kleine wereld!

de paal geeft geloof ik een 11kW.

ik heb de fout gemaakt van met zowel een twin als een single testrit te maken,... en het awd rijden is toch echt een groot verschil 8)7

Benieuwd om er wat meer te zien rond te rijden! De C's zijn zeldzaam hier 8) .
Maar er is nu een “extended” range uit. Helaas enkel voor de single. Levertermijn wel al in de zomer. Dat was het toch nog 2 weken geleden bij mijn offerte…

Het verschil is wel minimaal maar wel RWD ipv FWD. Ik vermoed dat die ook wel zal uitkomen voor de AWD. De vraag is alleen wanneer…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfs XC
  • Laatst online: 16-04-2024
quinten010 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:14:
Er zijn betere alternatieven. Tijdje geleden kwam deze voorbij, www.concept4cars.nl/audio-upgrades/volvo/xc40 Misschien dat ze voor de C40 ook een passende oplossing hebben.

Wij hebben het HK systeem in de XC40 en vinden het een prima audiosysteem maar had er eigenlijk veel meer van verwacht.

Volvo XC40 P6 Ultimate 20" MY23

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kammika
JTHZZ schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:48:
[...]

Ja maar dat komt omdat jij zo iemand bent die alles maar met de mantel der liefde bedekt, veel te positief is en issues van anderen onnodig klein maakt! En jullie lachen er allemaal om maar het is echt erger dan je denkt! _O-
Je schat het niet goed in: Ik lach er niet om. Ik vind het in en intriest. Ik voel me af en toe erg geroepen om extra positief te zijn als tegenhanger tegen die onnodige lange klaagzangposts die elke keer als een overslaande langspeelplaat terugkomen.

Hoe moet ik anders op die voorspelbare reacties reageren: bij elke software update of iemand die positief is geklaag over development tempo, dezelfde missende features, dat het bereik niet verbeterd is, dat Volvo niet naar klanten luistert, slecht met klanten communiceert , enz.. enz… Hoe vaak moet dat nog herhaald worden?

En kijk eens goed naar de historie: het is echt geen breed gedragen mening maar, maar handjevol individuen die daar heel erg veel over post.

Ik ga echt niet lachen om mensen die serieuze problemen met deze auto hebben, maar wat extra positiviteit in dit topic kan echt geen kwaad…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Kammika schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 22:27:
[...]

Je schat het niet goed in: Ik lach er niet om. Ik vind het in en intriest. Ik voel me af en toe erg geroepen om extra positief te zijn als tegenhanger tegen die onnodige lange klaagzangposts die elke keer als een overslaande langspeelplaat terugkomen.

Hoe moet ik anders op die voorspelbare reacties reageren: bij elke software update of iemand die positief is geklaag over development tempo, dezelfde missende features, dat het bereik niet verbeterd is, dat Volvo niet naar klanten luistert, slecht met klanten communiceert , enz.. enz… Hoe vaak moet dat nog herhaald worden?

En kijk eens goed naar de historie: het is echt geen breed gedragen mening maar, maar handjevol individuen die daar heel erg veel over post.

Ik ga echt niet lachen om mensen die serieuze problemen met deze auto hebben, maar wat extra positiviteit in dit topic kan echt geen kwaad…
Haha, volledig eens en mijn ironie kwam niet goed over.. sorry :) Ik wilde het typische tegen-antwoord ook alvast maar gezegd hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 04-01-2023 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Laatst online: 15-09 21:46
Mga1600 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:52:
[...]

Andere dealer, ik haal ‘m in Alkmaar op!
Doe Serge morgen de groeten😁. Ik had mijn XC40 net voor de kerst opgehaald, 23-12. Top serviceAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1vRTLRrJz8SmV08rCjLEio4KCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yeRldIJYzr38Z2JfgmPHQKkT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjbiVN4xXVeq3AsfpBlLaP8J1Qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1w2tjOhtiFoO5Jsz1Qf4hZLq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
[...]

Kan het je nog een keer zeggen, maar je hoeft mijn posts niet te lezen he. Je kunt ze ook gewoon negeren als je het zo irritant vind. Opgelost!

Niet dat je hier niet welkom bent, maar je rijdt zelf een andere auto. En ja, zelfde AAOS maar ondertussen zal jij ook wel weten dat er ondertussen alsnog behoorlijk wat verschil is. Dus ik deel hier mijn ervaringen met de XC40P8 hoe ik die ervaar en wat ik er van vindt. Hoef je verder niet op te reageren als je het zo irriteert he. En al helemaal niet als je denkt het nodig te vinden om het persoonlijker te maken.

[ Voor 32% gewijzigd door Juancho op 04-01-2023 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
NielsHarley schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 22:56:
[...]

Doe Serge morgen de groeten😁. Ik had mijn XC40 net voor de kerst opgehaald, 23-12. Top service[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kom al heel lang bij TVK en ben erg tevreden over de manier waarop je er als klant behandeld wordt: voorkomend, servicegericht, netjes, deskundig. Bij TVK is mijn contact niet Serge (ik ken hem wel en zal de groeten overbrengen als hij er is) maar Pim ( die zit in het kantoortje naast Serge) - die ken ik al meer dan 20 jaar heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartelomeus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lb8q9I23-woh1o5lUBNhPxnXLqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ygfINGLEVdp9udpT60wOWIT.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben blij, daarom slinger ik de winterbandendiscussie nog maar een keer aan. Gisteren winterbandjes er op gelegd (Pirelli Scorpion Elect, 19 inch). Het verbruik valt alleszins mee. Links het verbruik van de laatste 1,5 week (van alles wat) en rechts het verbruik van vanmorgen (95% autosnelweg). Weersomstandigheden: miezer en wind van op zij. Wel constant rijden met ACC, maar zonder PA en RA.

Ps. Winterbanden gelegd voor ivm wintersport (waar nog geen sneeuw ligt)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ergodyne1
Hahaha, om de zoveel pagina's wordt er weer iemand aangesproken op zijn gedrag. Komt er weer iemand met een vredelievende post die iedereen liked, en gaan we weer verder (heb echt werkelijk nog niet een forum meegemaakt waar dit zo vaak gebeurt...). Gaat het vervolgens weer over levering van auto's (waar een apart topic voor is mensen, ja een apart topic over de levering van je Volvo) trillende sturen waar niks aan gedaan wordt, over updates, laadstekkers die je omhoog moet tillen, en mag ik mijn oeverloze geirriteer hier weer droppen.

Kortom, het wordt weer een jaar om van te genieten, hopelijk komt er wat minder van hetzelfde en komt Volvo met wat spannender updates (al weten we dat Volvo het nooit spannend zal maken)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Bartelomeus schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:46:

Ps. Winterbanden gelegd voor ivm wintersport (waar nog geen sneeuw ligt)
Kijk daar is het eerst verbruikstopic alweer. Genieton! :+

Ik ga naar Oostenrijk volgende week, zonder sneeuwkettingen en met mijn allweathers... er ligt toch niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
ergodyne1 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:52:
[...]

Kijk daar is het eerst verbruikstopic alweer. Genieton! :+
En toch lees je alles _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Zeker! blijft leuk om te lezen dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:55
ergodyne1 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:49:
Hahaha, om de zoveel pagina's wordt er weer iemand aangesproken op zijn gedrag. Komt er weer iemand met een vredelievende post die iedereen liked, en gaan we weer verder (heb echt werkelijk nog niet een forum meegemaakt waar dit zo vaak gebeurt...).
Volgens mij kun je het heel simpel terug redeneren tot 'het glas is halfvol of het glas is halfleeg'. Velen reageren niet vaak maar lezen graag mee om op de hoogte te blijven van zaken die spelen omrent de XC40. Diegene die wat optimistischer zijn (wat minder een fixed mindset) kijken op van reacties waarbij het vaak negatief overkomt of is ("ik heb het nog nooit zo slecht gezien, dit andere merk doet het beter"). Dan kan ik me wel voorstellen dat er dan toch eens iemand reageert en dat velen dat dan liken. Hopende dat het wat minder negatief wordt en plezieriger om te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 11:32
Wel grappig om te lezen dat vele zo positief zijn over TVK Almaar. Ik kom er in ieder geval nooit meer bij die pannenkoeken. Heb er meerdere auto's willen kopen, maar moeite doen voor een particuliere klant zat er niet in. Het is ze ook nog nooit gelukt om mijn onderhoudsbeurten zoals afgesproken uit te voeren en altijd meer kosten in rekening gebracht dan afgesproken.
Met als klapper op de vuurpijl hebben ze mij zelfs op een proefrit gestuurd, waarbij er een probleem was met de remmen, maar dit werd afgedaan als een klapperend panorama dak. Helaas zit er alleen maar TVK hier in de Noordkop, maar heb tot nu toe prima ervaringen met TVK Hoorn

En terug naar onze mooie C40. Qua problemen lijkt het allemaal reuze mee te vallen. Enige wat we de laatste tijd merken is dat de auto niet wilt ontgrendelen als we met de sleutel in de buurt zijn. Deze moeten we alsnog pakken en via de knop de auto openen.

Verbruik is zo rond de 21kWh/100km en dit vinden wij niet heel gek. Meeste van onze ritten zijn minder dan 15 kilometer en de auto heeft dan altijd veel energie nodig om het aangenaam voor ons te maken. Op de langere stukken is het al een stuk beter en gaat het verbruik richting de 18-19 kWh/100km.

Recentelijk ook weer een stuk snelweg gepakt, 80% van onze kilometers zijn lokaal, en ik moet zeggen wat een misser heeft Volvo begaan met de ACC. Hij is zo nerveus dat ik er eigenlijk na 5 minuten rond Amsterdam al helemaal klaar mee was. Hopelijk kunnen we in de toekomst met de pijltjes op het linker gedeelte van het stuur zowel de PA als het adaptieve gedeelte uitschakelen. Mijn vorige V40 uit 2018 met ACC deed het echt heel veel beter.
Ook is de PA een vreselijk monster geworden, ik blijf dansen over de (snel)weg. Daarnaast moeten we natuurlijk onze handen aan het stuur houden, maar er wordt zo schokkerig gestuurd, dat ook deze functie binnen een minuut uitgeschakeld werd.
Tijdens de proefritten in auto's met SW 1.x had ik dit idee helemaal niet, dus ook hier is in mijn ogen nog werk aan de winkel. Zeker als ik het vergelijk met de PA die ik bij andere merken zie, Tesla, Hyundai en Kia is dit echt een beetje triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ergodyne1 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:49:
Hahaha, om de zoveel pagina's wordt er weer iemand aangesproken op zijn gedrag. Komt er weer iemand met een vredelievende post die iedereen liked, en gaan we weer verder (heb echt werkelijk nog niet een forum meegemaakt waar dit zo vaak gebeurt...). Gaat het vervolgens weer over levering van auto's (waar een apart topic voor is mensen, ja een apart topic over de levering van je Volvo) trillende sturen waar niks aan gedaan wordt, over updates, laadstekkers die je omhoog moet tillen, en mag ik mijn oeverloze geirriteer hier weer droppen.

Kortom, het wordt weer een jaar om van te genieten, hopelijk komt er wat minder van hetzelfde en komt Volvo met wat spannender updates (al weten we dat Volvo het nooit spannend zal maken)....
Haha en ja, en dan ook net zoals altijd iemand die ook daar weer op reageert … 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ergodyne1
HouseL schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:18:
[...]

Volgens mij kun je het heel simpel terug redeneren tot 'het glas is halfvol of het glas is halfleeg'. Velen reageren niet vaak maar lezen graag mee om op de hoogte te blijven van zaken die spelen omrent de XC40. Diegene die wat optimistischer zijn (wat minder een fixed mindset) kijken op van reacties waarbij het vaak negatief overkomt of is ("ik heb het nog nooit zo slecht gezien, dit andere merk doet het beter"). Dan kan ik me wel voorstellen dat er dan toch eens iemand reageert en dat velen dat dan liken. Hopende dat het wat minder negatief wordt en plezieriger om te volgen.
De vraag is of het direct te maken heeft met optimistisch zijn. Je zou het niet geloven maar ik ben een enorm optimistisch glas halfvol persoon. Ik ben onwijs gelukkig, heb een fijn leven, een prachtige vrouw met dito kids, etc.etc. Maar ik ben ook heel kritisch en daarom komen mijn berichten vaak heel negatief over. Ik ben kritisch omdat ik vind dat een product wat meer dan 60K kost ook wel iets van kwaliteit mag hebben. En dat wij ons dan met een kluitje het riet in laten sturen om een trillend stuur is toch werkelijk van de zotte? Ik vind het rieken naar oplichting om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
ergodyne1 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:20:
[...]

De vraag is of het direct te maken heeft met optimistisch zijn. Je zou het niet geloven maar ik ben een enorm optimistisch glas halfvol persoon. Ik ben onwijs gelukkig, heb een fijn leven, een prachtige vrouw met dito kids, etc.etc. Maar ik ben ook heel kritisch en daarom komen mijn berichten vaak heel negatief over. Ik ben kritisch omdat ik vind dat een product wat meer dan 60K kost ook wel iets van kwaliteit mag hebben. En dat wij ons dan met een kluitje het riet in laten sturen om een trillend stuur is toch werkelijk van de zotte? Ik vind het rieken naar oplichting om eerlijk te zijn.
Hee daar is de 60K alweer! Het wordt een mooi voorspelbaar jaar zo.
Kritiek is prima, heb ik ook regelmatig, maar ik moet altijd lachen om de hoge toon waarmee die kritiek wordt geuit. Alsof je direct met Volvo aan het praten bent om ze te overtuigen dat ze iets niet voor elkaar hebben. Hoewel ik me afvraag of iedereen hier ook zo flink tekeer gaat als ze oog in oog staan met de chef werkplaats bij Volvo. Jij waarschijnlijk wel @ergodyne1 _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ergodyne1
JTHZZ schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:41:
[...]

Hee daar is de 60K alweer! Het wordt een mooi voorspelbaar jaar zo.
Kritiek is prima, heb ik ook regelmatig, maar ik moet altijd lachen om de hoge toon waarmee die kritiek wordt geuit. Alsof je direct met Volvo aan het praten bent om ze te overtuigen dat ze iets niet voor elkaar hebben. Hoewel ik me afvraag of iedereen hier ook zo flink tekeer gaat als ze oog in oog staan met de chef werkplaats bij Volvo. Jij waarschijnlijk wel @ergodyne1 _O-
Heeeej daar is de persoonlijke benadering ook alweer. Ik mistte hem al! Thanks man!

Denk je werkelijk dat ik bang ben voor een chef werkplaats??? Muhahaha :+ Heb je nog meer personen waar ik bang voor zou moeten zijn? Misschien de chef administratie? of de directie zelf?

Toch onzin om zo'n reactie te geven, en waarom zou je 'oog in oog' wat anders zeggen?

Ik zou zeggen, hier heb je de sleutels, trillen maar!

[ Voor 9% gewijzigd door ergodyne1 op 05-01-2023 12:13 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HenryP
XC40 Twin Ultimate (full options minus 20 inch velgen) opgehaald. Pixel Led lampen en Dab+ zat er op, geen trillingen bij 105 km/uur. Helemaal happy!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Die 60k maakt ook geen indruk meer he....

In de my24 configurator voor (X)C40 ga ook al richting de 70k voor een luxe uitvoering.

Benieuwd wie de eerste 65k of zelfs 70k klacht (kun je denk ik net redden met die nieuwe C40 prijslijst) hier op het forum doet. Dan hebben we het pas ergens over...

EDIT: ik ben zelf van de "voor 50k heb je een volledige aangeklede single motor" generatie... dus heb zelf natuurlijk helemaal geen recht van spreken...

[ Voor 24% gewijzigd door Kammika op 05-01-2023 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
/offtopic

Person 1: the glass is 1/2 full
Person 2: the glass is 1/2 empty
Excel: the glass is the 1st of February

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Mga1600 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:09:
[...]

Ik kom al heel lang bij TVK en ben erg tevreden over de manier waarop je er als klant behandeld wordt: voorkomend, servicegericht, netjes, deskundig. Bij TVK is mijn contact niet Serge (ik ken hem wel en zal de groeten overbrengen als hij er is) maar Pim ( die zit in het kantoortje naast Serge) - die ken ik al meer dan 20 jaar heel goed.
Ik zit ook bij TVK, maar dan in Hoorn. Daarvoor zat ik bij Broekhuis in Harderwijk.

Veel rijplezier in je nieuwe Volvo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 18:19
Ik heb mijn XC40 single engine sinds half november en ben er tot nu toe heel blij mee. We zijn vorige week, na de kerst, op vakantie richting de wintersport in Frankrijk gegaan. We hebben de rit in meerdere etappes gedaan omdat ik wat dagen extra had en we zo ook wat rustiger konden laden. Het is een heerlijke reisauto! Laden onderweg lukte niet altijd goed, heb een snellader langs de snelweg gehad die niks wilde doen. Ook krijg je niet overal vol laadvermogen binnen, ik weet niet goed waarom. Wel een paar goede ervaringen bij Ionity en Fastned gehad, ook Tesla gebruikt onderweg.

Maar wat ik ook echt even kwijt wil: OPD in de bergen is echt zo fantastisch! Het rijdt echt zo soepel en natuurlijk langs de bochtige wegen! Echt een genot, dat maakt het lichte ongemak van het bereik en het laden voor mij wel goed. Ik heb ondertussen ook de Pixel lampen goed in actie kunnen zien, is toch echt wel heel tof.
Al met al geniet ik er goed van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Kammika schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:39:
Die 60k maakt ook geen indruk meer he....

In de my24 configurator voor (X)C40 ga ook al richting de 70k voor een luxe uitvoering.

Benieuwd wie de eerste 65k of zelfs 70k klacht (kun je denk ik net redden met die nieuwe C40 prijslijst) hier op het forum doet. Dan hebben we het pas ergens over...

EDIT: ik ben zelf van de "voor 50k heb je een volledige aangeklede single motor" generatie... dus heb zelf natuurlijk helemaal geen recht van spreken...
Die van mij was in 2020 al 66k.... auto is prima verder... alleen met winterbanden wat hoog verbruik maar verder rijdt het top

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
ergodyne1 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:09:
[...]

Heeeej daar is de persoonlijke benadering ook alweer. Ik mistte hem al! Thanks man!

Denk je werkelijk dat ik bang ben voor een chef werkplaats??? Muhahaha :+ Heb je nog meer personen waar ik bang voor zou moeten zijn? Misschien de chef administratie? of de directie zelf?

Toch onzin om zo'n reactie te geven, en waarom zou je 'oog in oog' wat anders zeggen?

Ik zou zeggen, hier heb je de sleutels, trillen maar!
En toch vraag ik me echt af of termen die hier in dit topic worden getypt ook zo flink worden uitgesproken (van de zotte, oplichting, kan er met mijn kop niet bij, enz enz). Zou graag het gezicht van die beste man/vrouw bij Volvo willen zien als die dat hoort. En ben ook wel benieuwd of ze echt harder gaan lopen als iemand ze bijv van oplichting beticht. Maar hier op het forum moet het gewoon kunnen uiteraard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mga1600
HenryP schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:21:
XC40 Twin Ultimate (full options minus 2 inch velgen) opgehaald. Pixel Led lampen en Dab+ zat er op, geen trillingen bij 105 km/uur. Helemaal happy!!!
Ik heb de mijne ook opgehaald vanochtend. Ook hier alles zoals het hoort! Meest opvallend na de overstap vanuit de XC40P8: deze is echt veel stiller qua banden en windgeruis. Ook de motoren hoor ik een stuk minder. Verder allemaal erg bekend natuurlijk. Wel nieuw is een app met gegevens over de luchtkwaliteit binnen en buiten de auto.
De geïnstalleerde software versie is 2.5.1 Wat die “punt1” inhoudt weet ik niet. Wel weer de een of andere fix kennelijk.

Later vanmiddag even de “inventaris” overzetten (allerlei laadkabel en rubbermatten e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Tweede indruk: auto met OPD is echt anders omgaan met het pedaal. Even wennen. Ook het andere zicht vanuit de auto en de afmetingen zijn weer even wennen, enorme hoeveelheid pk’s wat ter beschikking staat zorgt dat bluffertjes zich snel gedeisd houden, daar waar ze nog even het idee hadden iets in te brengen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
HenryP schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:03:
Tweede indruk: auto met OPD is echt anders omgaan met het pedaal. Even wennen. Ook het andere zicht vanuit de auto en de afmetingen zijn weer even wennen, enorme hoeveelheid pk’s wat ter beschikking staat zorgt dat bluffertjes zich snel gedeisd houden, daar waar ze nog even het idee hadden iets in te brengen….
Maar vergis je niet he, er zijn ook andere snelle auto's aanwezig. Pas ook op voor Tesla's, daar ga je het lastig mee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
JTHZZ schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:04:
[...]

En toch vraag ik me echt af of termen die hier in dit topic worden getypt ook zo flink worden uitgesproken (van de zotte, oplichting, kan er met mijn kop niet bij, enz enz). Zou graag het gezicht van die beste man/vrouw bij Volvo willen zien als die dat hoort. En ben ook wel benieuwd of ze echt harder gaan lopen als iemand ze bijv van oplichting beticht. Maar hier op het forum moet het gewoon kunnen uiteraard.
Wat denk je zelf? heeft Volvo ooit een stap harder gelopen? al die klanten met trillende auto's, hebben ze het gefixt?

Iets van heel andere orde... mijn C40 doet ongeveer tussen de 22 en 24kWh verbruik, volgens mij niet heel afwijkend. Ik maak aardig wat km's. Sta altijd te laden. Zag net hoeveel geld ik weg sta te laden elke dag :'( BIZAR! (Ik lease dus kijk daar nooit naar...)

[ Voor 16% gewijzigd door ergodyne1 op 05-01-2023 15:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rude-Dog
Zelfs met de P6 sta ik wel eens op de linker baan vooraan, en dan kijken sommige mensen chagrijnig opzij en willen graag voor, en gaan er dan echt voor. Ik rij nooit te hard, maar ik zal toegeven, het is best leuk om met je model LEGO-auto op te trekken en ze te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
OPD gebruik ik nooit meer. Te onrustig voor de passagiers en te veel afwijkend van de andere auto’s waar ik veel in rij. Voor het gebruik maakt het niet uit heb ik vastgesteld. Het zocht naar achteren in inde C40 inderdaad even wennen maar de spiegels zijn groot en de camera helpt ook. Op een ander forum las ik laatst dat iemand een tweede camera had gemonteerd bij de kenteken plaat met een permanente verbinding met een monitor op zijn dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Mga1600 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:59:
[...]

OPD gebruik ik nooit meer. Te onrustig voor de passagiers en te veel afwijkend van de andere auto’s waar ik veel in rij. Voor het gebruik maakt het niet uit heb ik vastgesteld. Het zocht naar achteren in inde C40 inderdaad even wennen maar de spiegels zijn groot en de camera helpt ook. Op een ander forum las ik laatst dat iemand een tweede camera had gemonteerd bij de kenteken plaat met een permanente verbinding met een monitor op zijn dashboard.
Ik vind het ook te onrustig... OPD staat bij mij uit. Jammer alleen dat ik creep niet kan uitzetten... zou ik graga willen.

Camera is bij mij prima trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Van Tesla's gaan we het verliezen. Soms een sprintje trekken is leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Spanky79 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:34:
[...]

Ik vind het ook te onrustig... OPD staat bij mij uit. Jammer alleen dat ik creep niet kan uitzetten... zou ik graga willen.

Camera is bij mij prima trouwens..
Opd is wel veel meer gefinetuned geworden met alle ota updates. Als die onrustigheid de reden is dat je niet meer gebruikt zou ik het eens opnieuw proberen en het een kans geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartelomeus
Ik rij OPD icm met ACC op alle wegen en nooit te hard. Ik raak m’n rem amper aan, ik ben er aan verknocht! Mijn vriendin rijdt zonder alle hulpsystemen, ze wil namelijk zelf autorijden. Het feit dat je twee of meerdere Volvo-profielen hebt maakt dat allemaal mogelijk en werkt tot nu toe subliem in onze C40. Uiteraard heeft mijn vriendin wel de oranje sleutel, ze rijdt nog weleens te hard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
Dus…… een ieder heeft zo z’n voorkeuren

[ Voor 113% gewijzigd door Bartelomeus op 05-01-2023 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:06

Lancer

What the......

HenryP schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:13:
Van Tesla's gaan we het verliezen. Soms een sprintje trekken is leuk.
Niet noodzakelijk. In de Tesla moet je een paar knoppen omzetten voor vol vermogen. Wij doen alleen de klepel naar beneden.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08-2024
Een hele specifieke vraag voor de échte kenners hier...

Is er een mogelijkheid om de ''tracking'' in de volvo cars app uit te schakelen? Nu kunnen alle andere passagiers met de app zien waar de auto zich bevind, niet altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoB
  • Laatst online: 22-06-2023
https://www.volvocars.com...en-met-internetverbinding

Mobiele data uit- en inschakelen
Als de internetverbinding van de auto plotseling en onverklaarbaar verdwijnt, kan het helpen om mobiele data uit en in te schakelen.

Ga naar instellingen onderaan op het middendisplay en druk daarna op Connectiviteit.

Schakel vervolgens Simgegevens auto, Wi-Fi en Bluetooth uit en in om de verbinding opnieuw te starten.

Zo te zien kun je de verbindingen uitschakelen. Ik neem aan dat dan ook de locatie niet meer doorgegeven wordt en dan kun je even zonder zorgen op pad met je mätresse.
(Wel eerst even goed testen voor de zekerheid.)

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:14
Rene schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:21:
[...]

Dat is veel te hoog. Met welke snelheid hang je auto aan de lader?

Algemene regel is 10-15% versies bij AC laden. Maar lagere snelheid (6A) geeft meer verlies dan laden met bijvoorbeeld 32A.

Kan je geen log vinden om te kijken of er extra is verbruikt om bijvoorbeeld de accu op temperatuur te houden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHjG70Bns_SKHCrT3m69eBtKpPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DyZLrC7eJjpgudNBIcTVp8sd.jpg?f=fotoalbum_large
Maar even even een TM reset gedaan. Hangt aan de lader met 11kW. Geeft gemiddeld 22.3kWh/100km, heeft over 1815,1km 455kWh aan de lader verbruikt. Sindsdien opwarmen niet meer gebruikt. Komt neer op 25,06kWh/100km inclusief laadverlies. Had uiteindelijk het toch wat zuiniger verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:06

Lancer

What the......

ferrie99 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:27:
Een hele specifieke vraag voor de échte kenners hier...

Is er een mogelijkheid om de ''tracking'' in de volvo cars app uit te schakelen? Nu kunnen alle andere passagiers met de app zien waar de auto zich bevind, niet altijd handig.
Volgens mij gaat dat goed als je voor ieder profiel een apart Volvo en Google account gebruikt. Alleen het account van het actieve profiel kan de informatie zien. Tenminste dat was ooit zo, als mijn wederhelft gereden had kon ik niet eens de laadstatus mee zien. Was onhandig, dus nu gebruiken we hetzelfde account.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Lancer schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:31:
[...]

Volgens mij gaat dat goed als je voor ieder profiel een apart Volvo en Google account gebruikt. Alleen het account van het actieve profiel kan de informatie zien. Tenminste dat was ooit zo, als mijn wederhelft gereden had kon ik niet eens de laadstatus mee zien. Was onhandig, dus nu gebruiken we hetzelfde account.
Dat gaat niet werken. Dan kun je gewoon allebei nog steeds de lokatie zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ergodyne1 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:16:
[...]
Iets van heel andere orde... mijn C40 doet ongeveer tussen de 22 en 24kWh verbruik, volgens mij niet heel afwijkend. Ik maak aardig wat km's. Sta altijd te laden. Zag net hoeveel geld ik weg sta te laden elke dag :'( BIZAR! (Ik lease dus kijk daar nooit naar...)
Klopt. Sinds die energieprijsstijging kost “brandstof” in een elektrisch auto meer dan dat je op benzine of diesel rijdt

Op dit moment kan ik ook goedkoper bij een snellader tanken dan wat ik thuis betaal (komt door langlopende contracten door fastned en ionity)

Gelukkig daalt mijn energieprijs thuis weer per feb waardoor ik dan weer net iets goedkoper af ben…

voor het geld hoe je op dit moment niet elektrisch te rijden.z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

HenryP schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:50:
Ik woon in Almere.

verbaast me niet, de fiscale waarde van mijn wagen werd in Januari 2022 bij bestellen vastgesteld op 48500 euro, nu na aflevering en de eerste salarisstrook staat er een waarde op van 49800 euro. 1300 euro meer waarover ik wel bijtelling mag betalen... toch 11,67 euro meer dan verwacht.
Maar naja... op het totaalbedrag aan bijtelling gezien is het niet heel veel. Maar over de looptijd van 60 maanden toch nog wel een 700 euro.

Staat er dus in de kleine lettertjes bij dat de definitieve fiscale waarde wordt vastgesteld op de datum van kentekenstelling, en in die tussentijd heeft Poetin het gewaagd die oorlog te starten waardoor alles met rasse schreden duurder geworden is.
Eigenlijk zou je de schade moeten gaan declareren bij het Kremlin 8)7

Alle gekheid op een stokje, de Pixelled koplamp problemen, en duurdere fiscale waarden, allemaal echt wel te danken aan die Oorlogsstoker daar in Moskou. net als de hogere energierekeningen etc. Helaas, maar je doet er niets tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Wat betreft de terugkerende dingen aks 60K, trillingen, verbruiken etc.....
Kunnen we niet ook zo'n "Buddies Bingokaart" opstellen? net als bij de Masekd Singer laatst, maar dan voor de Volvo issues? _/-\o_

[ Voor 89% gewijzigd door ron65 op 05-01-2023 23:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Lukt niet altijd hoor, ik had laatst echt moeite een ICE BMW bij te houden (weet niet eens wat voor type, maar een forse in elk geval).
Aan de andere kant stond ik laatst rechts bij een VKI te wachten toen er links van mij ook een Audi kwam staan, achteraf vermoedelijk de A5 Coupé, het was donker dus echt zien kon ik het niet.
Ik had nog 4 volwassenen in de wagen erbij en zat wat te babbelen en had helemaal niet op die Audi gelet, toen het groen werd trok ik redelijk pittig op maar nog niet eens plankgas, hoorde ik de persoon achter me ineens schateren van het lachen... Pas toen viel me het geraas van een motor links van me op en zag een Audi achter me verdwijnen.. Die was echt bezig volgas te proberen sneller te zijn, hoop herrie, maar redde het voor geen meter. De persoon achter me zei dat hij vooral zo in de lach schoot om het verbolgen en ook ietewat verbaasde gezicht van de bestuurder in die wagen :-)

Dat zijn toch wel de leuke gevoels momentjes hoor :-D
Vooral toen hij het volgende kruispunt maar netjes achter me voor het licht ging staan ipv naast me :-)

[ Voor 5% gewijzigd door ron65 op 06-01-2023 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Pixel LED lampen gisteravond via een kort rondje uitgeprobeerd. Zowel de lichttemperatuur van de koplampen maar zeker de hulp van de pixel LED is een echte meerwaarde. Mocht je twijfelen, ik kan iedereen deze optie aanbevelen. Ik hoop wel dat ze de koplampen goed hebben vastgezet, zodat deze door crimineeltjes niet eenvoudig uit de auto kunnen worden verwijderd.

Vandaag me maar eens verdiepen in het doornemen van het boekje en het aanmaken van een tweede profiel + verdiepen in de overige softwarematige instellingen. Verbruik van gisteren (mede door de diverse sprintjes/tussensprintjes): 25,2 kWh/100 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
ron65 schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:46:
[...]

Geluid kun je meten.
Meet altijd onder dezelfde omstandigheden (bijv altijd op de zitting van de bijrijdersstoel, altijd droog weer en liefst hetzelfde stuk weg met dezeflde snelheden) en gebruik niet je GSM met een app want als iets niet betrouwbaar meet is het dat, maar een gewone geluidsmeter.
Bijvoorbeeld deze

Ik doe dat komende week bij mijn huidige wagen, en zal met de XC40 als die er is dezelfde metingen doen, want ik ben gewoon geïnteresseerd nieuwsgierig naar de verschillen.

Met meten kun je een objectieve weergave van de echte geluidsniveau's krijgen, als die in de XC40 lager zijn dan in een andere wagen, terwijl je denkt dat je XC40 meer geluid maakt, weet je dat het een menselijke beleving is die gewoon anders overkomt dan de werkelijkheid. Dat kan, door ontbreken van motorgeluid ;-)
Apparaatje gekocht en (eindelijk) een vergelijkende meting kunnen doen. De XC40 is inderdaad stiller (60-64 dB vs 66-70 dB), maar volgens mij kunnen ze die wagen met meer isolatie nog veel stiller krijgen, Ik blijf toch met het (ongefundeerde) gevoel zitten dat er minder isolatie in de auto is gestopt dan in mijn vorige wagen (diesel). Daar moesten ze het motorgeluid wel flink dempen om het nog enigszins dragelijk te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06 10:45
HenryP schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:34:
[...]

Apparaatje gekocht en (eindelijk) een vergelijkende meting kunnen doen. De XC40 is inderdaad stiller (60-64 dB vs 66-70 dB), maar volgens mij kunnen ze die wagen met meer isolatie nog veel stiller krijgen, Ik blijf toch met het (ongefundeerde) gevoel zitten dat er minder isolatie in de auto is gestopt dan in mijn vorige wagen (diesel). Daar moesten ze het motorgeluid wel flink dempen om het nog enigszins dragelijk te houden.
Ik heb ook een vergelijk op autosnelweg gemaakt bij 130 km/u met mijn XC70 D5 en de XC40 twin. Vergelijkbaar qua geluid. Rond de 80db. Dit terwijl het motorgeluid veel minder is. Dus zeker slechter geïsoleerd. Dit verschil merk je met name als je stil staat. Dan hoorde ik in mijn XC70 nagenoeg niets en in de XC40 hoor je gewoon de gesprekken buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Eens, dat laatste viel mij ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Henk Pi schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:34:
[...]

Ik heb ook een vergelijk op autosnelweg gemaakt bij 130 km/u met mijn XC70 D5 en de XC40 twin. Vergelijkbaar qua geluid. Rond de 80db. Dit terwijl het motorgeluid veel minder is. Dus zeker slechter geïsoleerd. Dit verschil merk je met name als je stil staat. Dan hoorde ik in mijn XC70 nagenoeg niets en in de XC40 hoor je gewoon de gesprekken buiten.
hier is de optimist met het glas halfvol weer...

Ik vind juist wel fijn dat je in deze auto veel meer van het verkeer om de auto heen hoort. Levert op de snelweg idd meer ruis op, maar blijft prima te doen. Maar omdat je in stadsverkeer het verkeer om je heen ook beter kunt horen is dat juist wel fijn (je weet altijd wat er om je heen gebeurt, ook als je eff niet kijkt... )

En dat voor een auto van maar 50k... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Kammika schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:46:
[...]

hier is de optimist met het glas halfvol weer...

Ik vind juist wel fijn dat je in deze auto veel meer van het verkeer om de auto heen hoort. Levert op de snelweg idd meer ruis op, maar blijft prima te doen. Maar omdat je in stadsverkeer het verkeer om je heen ook beter kunt horen is dat juist wel fijn (je weet altijd wat er om je heen gebeurt, ook als je eff niet kijkt... )

En dat voor een auto van maar 50k... ;)
Hahaha, wat een onzin man, dus jij rijdt op wat je om je heen hoort buiten door de isolatie heen? je kunt ook je raam open zetten, hoor je het nog beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ergodyne1 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:50:
[...]

Hahaha, wat een onzin man, dus jij rijdt op wat je om je heen hoort buiten door de isolatie heen? je kunt ook je raam open zetten, hoor je het nog beter!
Ik kan ook niet wachten tot de (X)C40 cabrio versie uitkomt ;)
Pagina: 1 ... 134 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"