Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Wolfs XC schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:04:
[...]

De auto staat op 32A.
We hebben 3x 25A en de load balancer, equalizer van Easee, staat op max dus 23A per fase.
Tijdens het laden staan er geen grote verbruikers aan.

De laadsnelheid klopt uiteindelijk wel. In 3 uur 26,9kW geladen. Alleen de auto geeft bij het starten van het laden een veel kortere tijd aan (1.5 uur) en dat vind ik vreemd (irritant!).
Om je gerust te stellen: ik heb géén thuislader (kan echt niet door verkeerssituatie rond het huis), en sta dus bij publieke laadpalen.
Het is heel simpel: van 0-100% is 8 uur (vuistregel).
50% duurt dus 4 uur, moet je van 30% naar 90%, reken dan 4,8 uur en rond dat af naar 5.
Dan kan je wagen nog zo hard aangeven dat het maar 2 uur duurt, na 5 uur is het klaar. Komt bij mij heel vaak erg goed uit achteraf, en ja, ook mijne geeft eerst irreële gereedwaarden aan.
p.s. ik zit nog op 2.4, de update naar 2.5 zit vast en de dealer gaf aan dat ze door serverproblemen zelf ook nog even wachten met 2.5, ze bellen me zodra het weer kan en dan halen ze de vastzittende update los.

[ Voor 12% gewijzigd door ron65 op 02-01-2023 16:56 ]

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 08:07
Juancho schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 15:01:
Nou onderweg naar Eindhoven, lekker hoog verbruik maar ok. Regen en wind. Moest dus snelladen, tot 4x toe een foutmelding bij fastned. Sta je dan in regen, wind en kou te vloeken. Laatste poging, kabel extra lang vastgehouden ter ondersteuning en na een tijdje op groen durfde ik het los te laten en bleef het laden doorgaan gelukkig. De mindere momenten van een EV rijder denk ik 😁
Dit is volgens mij echt een Volvo issue bij Fastned.
Heb zelf 1,5 jaar Enyaq gereden en nooit een foutmelding gehad. Kennissen hebben ook nooit problemen met hun ix3 en Niro.
Ik heb de p8 nu zelf een paar weken en ook bij Fastned al meerdere keren problemen gehad. Bij shell recharge nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:02
goetfoud schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:03:
[...]

Dit is volgens mij echt een Volvo issue bij Fastned.
Heb zelf 1,5 jaar Enyaq gereden en nooit een foutmelding gehad. Kennissen hebben ook nooit problemen met hun ix3 en Niro.
Ik heb de p8 nu zelf een paar weken en ook bij Fastned al meerdere keren problemen gehad. Bij shell recharge nooit.
Ik ga niet heel vaak naar een snellader, maar als ik daar heen ga is het toch meestal Fastned en dat ging tot dusverre altijd vlekkeloos. Ionity ook. .

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:13
Nou onderweg naar Eindhoven, lekker hoog verbruik maar ok. Regen en wind. Moest dus snelladen, tot 4x toe een foutmelding bij fastned. Sta je dan in regen, wind en kou te vloeken. Laatste poging, kabel extra lang vastgehouden ter ondersteuning en na een tijdje op groen durfde ik het los te laten en bleef het laden doorgaan gelukkig. De mindere momenten van een EV rijder denk ik 😁
Even los van dat ik een blije EV rijder ben en niet meer terugwil naar brandstofauto's. Dat hele snelladen blijft toch wel een nadeel. Ik ben in de gelukkige omstandigheden van eigen oprit met laadpaal en in mijn dagelijks gebruik heb ik genoeg aan de actieradius die de auto wel heeft en dan is het zeker een verbetering tov ICE auto's.

Maar als je er afhankelijk van bent en en elke keer een half uur moet wachten om weer 80% van je actieradius te krijgen is dat natuurlijk wel onhandig bij EV's en als die het dan ook nog niet doet, kan ik me voorstellen dat je wel klaar bent met dat electrisch rijden...

heb zelf 2x een laadfout gehad in het jaar dat ik nu de XC40 rijdt. Beide keren opgelost door stevig aan te drukken en te herstarten. Het was beide keren bij de Fastned bij "de brink" in Klarenbeek. (vlakbij Apeldoorn). Zat er laatst over te mopperen tegen een collega met een spiksplinternieuwe ID.5 die bij diezelfde lader hetzelfde probleem heeft gehad. Sinsdien mijdt ik die en heb het issue nog niet weer gehad. Misschien dat sommige laders ook gewoon "ruk" zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfs XC
  • Laatst online: 16-04-2024
ron65 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:33:
[...]

Om je gerust te stellen: ik heb géén thuislader (kan echt niet door verkeerssituatie rond het huis), en sta dus bij publieke laadpalen.
Het is heel simpel: van 0-100% is 8 uur (vuistregel).
50% duurt dus 4 uur, moet je van 30% naar 90%, reken dan 4,8 uur en rond dat af naar 5.
Dan kan je wagen nog zo hard aangeven dat het maar 2 uur duurt, na 5 uur is het klaar. Komt bij mij heel vaak erg goed uit achteraf, en ja, ook mijne geeft eerst irreële gereedwaarden aan.
p.s. ik zit nog op 2.4, de update naar 2.5 zit vast en de dealer gaf aan dat ze door serverproblemen zelf ook nog even wachten met 2.5, ze bellen me zodra het weer kan en dan halen ze de vastzittende update los.

Sorry voor de zeer lange reply (voor wie dit aangaat, de schoen past? dan trek je hem aan!)
Ik weet hoe lang het laden duurt met een 11kW walbox maar mijn punt is dat de auto veel te optimistisch is mbt de aangegeven tijd wanneer het laden voltooid is. Vroeg me dus af of dat aan een verkeerde instelling lag of dat het de auto is. Aangezien meer mensen dit probleem hebben hoop ik dat met de volgende update dit verholpen is. Het is geen groot probleem maar ik vind het gewoon irritant :)

Volvo XC40 P6 Ultimate 20" MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnaudCo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
Wolfs XC schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 08:30:
[...]

Ik weet hoe lang het laden duurt met een 11kW walbox maar mijn punt is dat de auto veel te optimistisch is mbt de aangegeven tijd wanneer het laden voltooid is. Vroeg me dus af of dat aan een verkeerde instelling lag of dat het de auto is. Aangezien meer mensen dit probleem hebben hoop ik dat met de volgende update dit verholpen is. Het is geen groot probleem maar ik vind het gewoon irritant :)
Ik bezit ook een Easee wallbox en moet eerlijk zeggen dat ik nooit in mijn XC40 zelf kijk naar de voorziene laadtijd als ik hem inplug. Ik zie wel wanneer hij opgeladen is. Mij irriteert dit dus helemaal niet. Maar dit kan dus ook gewoon aan mij liggen dat ik minder snel geïrriteerd wordt dan een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ArnaudCo schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 09:22:
[...]

Ik bezit ook een Easee wallbox en moet eerlijk zeggen dat ik nooit in mijn XC40 zelf kijk naar de voorziene laadtijd als ik hem inplug. Ik zie wel wanneer hij opgeladen is. Mij irriteert dit dus helemaal niet. Maar dit kan dus ook gewoon aan mij liggen dat ik minder snel geïrriteerd wordt dan een ander.
nou irriteren is een groot woord, maar het is wel knullig. Ik heb van deze bug zelf ook niet zo heel veel last, maar vind het wel zorgelijk dat er dat soort foutjes in een ota release zitten. Zegt iets over de kwaliteit van testen voordat ze het vrijgeven. (en dus risico's op grotere problemen bij OTA releases)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-09 17:29
Omdat ik de afgelopen twee weken 'in between homes' was en heel toevallig ook veel moest rijden heb ik veel moeten snelladen (tot wel 3 x per dag). Altijd bij Fastned omdat die op de route lagen. Bij een aantal stations veel fouten gehad, maar sommigen werken perfect. Ik heb het idee dat het een combinatie is van auto en stekker die problemen geeft. Bij een drietal stations waar ik nu meerdere keren ben geweest gaat het super en bij een aantal andere gaat het dramatisch. Tot aan vaststaan aan toe (ongeveer een half uur aan het klooien geweest met Fastned en VOC). Dealer heeft de auto uitgelezen en ook rapport doorgestuurd naar Volvo Nederland, die komen ook niet verder dan communicatiefouten.

Omdat het bij sommige stations wel heel goed gaat (ook bij verschillende laders op hetzelfde station), verwacht ik dat het niet alleen aan de auto ligt en ook niet alleen aan Fastned.

Maar het blijft waardeloos, mijn vrouw durft niet alleen op pad op lange afstanden. Ben blij dat ik nu weer mijn eigen oplaadpunt bij huis heb, waardoor ik weer minder hoef te snelladen.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
Kan Volvo zelf niet in overleg met Fastned eens wat locaties bezoeken, alle benodigde apparatuur mee en dan zelf eens ervaren en testen waarom het mis gaat. Ik had zelf bijna nooit issues, ging vaak bewust naar Fastned. Maar paar weken terug Ardennen dus een fout, gister tot 3x toe. En ze wijzen lekker naar elkaar zonder er samen eens uitgebreid naar te kijken. Onbegrijpelijk.

Zo heeft de dealer een tijd terug ook mijn issue bekeken bij openbare laadolane waar ik opeens minder dan de helft aan snelheid had. Terwijl die palen gewoon goed zijn. Laptop mee, inpluggen, bewijs verzamelen en het proberen op te lossen. Bij mij was dat een OTA die de trick deed maar ok 😁

[ Voor 28% gewijzigd door Juancho op 31-12-2022 10:16 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfs XC
ArnaudCo schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 09:22:
[...]
Mij irriteert dit dus helemaal niet. Maar dit kan dus ook gewoon aan mij liggen dat ik minder snel geïrriteerd wordt dan een ander.
Zoals Kammika zegt is misschien een betere verwoording, het is knullig dat Volvo dit niet op
orde heeft. Zodra de auto weet wat de output is van de Walbox dan zou de juiste, plus of min enkele minuten, eindtijd van het laden bekend moeten zijn. Dit is echt geen higher science gevalletje. Het is gewoon jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:34
Er is een tv app voor Noorwegen, kan je films en series kijken op je p8/p6 etc. TV2..

Waarom die wel, maar geen YT/Netflix etc..

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Hmmm… vandaag ook spontaan rijdende auto. Alsof die in de stand van opd uit stond. Bleef alleen stil staan met de voet op de rem. Alleen stond opd wel degelijk aan. Had het net op tijd door, anders had ik tegen een muurtje gereden… niet OKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 17:45
Een enkele keer rijd de auto ook bij mij met OPD aan.

Laadvoorspelling is bij mij ook slecht sedert 2.5
Vandaag om 14:00 ingestoken thuis met minder dan 20%, voorspelling 16:30...
Nu (17:00) zegt ie 19:00 dat zal wel gaan kloppen.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Kammika schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:49:
Hmmm… vandaag ook spontaan rijdende auto. Alsof die in de stand van opd uit stond. Bleef alleen stil staan met de voet op de rem. Alleen stond opd wel degelijk aan. Had het net op tijd door, anders had ik tegen een muurtje gereden… niet OKE
Meerdere mensen dus na de 2.5 OTA. dat het nog niet is teruggedraaid... Ik zat ook bijna tegen de bumper van mn voorganger toen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quinten010
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02 17:12
Hoeveel Volvo Cars app’s kunnen er gekoppeld worden aan 1 auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
quinten010 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 19:26:
Hoeveel Volvo Cars app’s kunnen er gekoppeld worden aan 1 auto?
Elke gebruiker die de Volvo Cars-app aan de auto wil koppelen heeft een eigen apart profiel in de auto nodig. Dezelfde Volvo ID moet zowel in het autoprofiel als in de Volvo Cars-app worden gebruikt. De Volvo ID van de eerste gebruiker (admins) kan niet worden gebruikt om een andere gebruiker aan de auto te koppelen. Voor het koppelen van de Volvo Cars-app aan de auto moet het profiel voor de gebruiker die de app wil koppelen gekozen en actief in de auto zijn.

https://www.volvocars.com...rs-app-aansluiten-op-auto

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quinten010
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02 17:12
DPPSchoenmaker schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 19:34:
[...]

Elke gebruiker die de Volvo Cars-app aan de auto wil koppelen heeft een eigen apart profiel in de auto nodig. Dezelfde Volvo ID moet zowel in het autoprofiel als in de Volvo Cars-app worden gebruikt. De Volvo ID van de eerste gebruiker (admins) kan niet worden gebruikt om een andere gebruiker aan de auto te koppelen. Voor het koppelen van de Volvo Cars-app aan de auto moet het profiel voor de gebruiker die de app wil
koppelen gekozen en actief in de auto zijn.

Maar is er een maximum aantal profielen dat je kunt aanmaken in de auto en dus kan koppelen aan de Volvo app?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 08:07
Alle forumleden alvast een fijne jaarwisseling gewenst en hopelijk vele veilige kilometers in 2023!! 🍾🕛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
4v4t4r schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:29:
Er is een tv app voor Noorwegen, kan je films en series kijken op je p8/p6 etc. TV2..

Waarom die wel, maar geen YT/Netflix etc..
Omdat Google YT nog niet klaar heeft voor AAOS (zit nog steeds in testfase).
Volvo heft gewoon veel te vroeg gejuicht. Geldt ook voor de berichten over Waze. De meest gehoorde geruchten spreken nu over Q1 2023
Netflix weet ik niet, is daarover iets gezegd ?

[ Voor 20% gewijzigd door Mga1600 op 01-01-2023 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
goetfoud schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 21:05:
Alle forumleden alvast een fijne jaarwisseling gewenst en hopelijk vele veilige kilometers in 2023!! 🍾🕛
Daar sluit ik me graag bij aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DPPSchoenmaker schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 19:34:
[...]

Elke gebruiker die de Volvo Cars-app aan de auto wil koppelen heeft een eigen apart profiel in de auto nodig. Dezelfde Volvo ID moet zowel in het autoprofiel als in de Volvo Cars-app worden gebruikt. De Volvo ID van de eerste gebruiker (admins) kan niet worden gebruikt om een andere gebruiker aan de auto te koppelen. Voor het koppelen van de Volvo Cars-app aan de auto moet het profiel voor de gebruiker die de app wil koppelen gekozen en actief in de auto zijn.

En één Volvo ID met twee telefoons in gebruik?

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
Happy new year iedereen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 00:52:
[...]

Omdat Google YT nog niet klaar heeft voor AAOS (zit nog steeds in testfase).
Volvo heft gewoon veel te vroeg gejuicht. Geldt ook voor de berichten over Waze. De meest gehoorde geruchten spreken nu over Q1 2023
Netflix weet ik niet, is daarover iets gezegd ?
Netflix, Disney+ en HBO komen vanzelf beschikbaar als de adoptie hoog genoeg is. Er rijden nu nog niet genoeg auto’s met aaos rond om het voor hen interessant te maken….

Maar kans is vrij groot dat dat gewoon vanuit Chrome browser werkt waaraan ook gewerkt wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Wolfs XC schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 08:30:
[...]

mja, netjes is anders. Maar een probleem vind ik het ook niet echt. Ik weet zelf inmiddels (na 2 maandjes en bijna 5000 km) al wel wat het laden bij een 11 kW publieke laadpaal (wallbox heb ik niet en kan ook niet hier) gaat kosten aan tijd. Ik reken op 4 uur als ik van 50 naar 100% ga en dat sla ik om naar wat ik wil laden. En dat komt steeds weer vrij netjes uit.
Daarnaast heb ik de app, die ook eerst heel optimistisch aangeeft, maar tijdens het verloop van het laden steeds realistischer wordt.
Wellicht verbeteren ze dit nog in de toekomst, maar ik heb dan liever dat ze
1: die vastzittende update naar 2.5 lospeuteren voor me
2: de ODO stand ook in de app weergeven, (heel makkelijk voor je ritregistratie voor de baas namelijk)
3: De ritregistratie activeren in de auto zelf
4: Flitsmeister zodanig oplappen dat die maps kan vervangen in de auto
5: Over maps gesproken.... wanneer komt de optie dat ik mijn positie met iemand kan delen erin? die mis ik echt (zat wél in de Astra die ik hiervoor had)
6: Wat meer apps beschikbaar stellen, bijv Youtube tijdens snalladen etc.

Verder ben ik maar wat trots op deze wagen, vooral dat rijgedrag is super, en als je dan even de auto van je dochter moet verplaatsen (een Opel Corsa), en je opent de deur, denk je: jeetje, wat is dat poppenkasterig klein allemaal zeg" _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door ron65 op 01-01-2023 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
quinten010 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 19:55:
[...]

Maar is er een maximum aantal profielen dat je kunt aanmaken in de auto en dus kan koppelen aan de Volvo app?
Er kunnen maximaal zes verschillende profielen worden aangemaakt.
https://www.volvocars.com...bruikersprofiel-gebruiken

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
Claude schreef op zondag 1 januari 2023 @ 11:27:
[...]

Volvo ID is gekoppeld aan een e-mailadres/mobiele telefoonnummer, geen idee of dat op meerdere telefoons kan. Denk het wel, omdat je in de app moet inloggen. Probeer het eens zou ik zeggen ;)
https://www.volvocars.com...o-id-aanmaken-en-koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
Beste wensen iedereen! Dat 2023 het jaar gaat worden dat we YouTube (en nog meer mooie apps) in de Volvo (X)C40 gaan krijgen... Veel veilige kilometers gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
Iemand trouwens de Tubi app al eens geprobeerd? Zag dit hier: https://www.reddit.com/r/...apeh/tubi_app_is_amazing/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterblok
Ik heb mijn telefoon en die van mijn lief aan zelfde Volvo ID gekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Ja! Een maaamd of 2 geleden. De app stond (nog) niet in onze Google playstore maar met VPN heb ik toen eerst mijn PC wijsgemaakt dat ik in de USA zat - en daar stond hij wel in de store. Vanuit de Amerikaanse playstore de Tubi app naar de auto ‘gestuurd’. Die opent ook in de auto alleen had ik geen echte content omdat de service van Tubi hier niet aktief was.

Misschien is dat inmiddels wel zo - of komt dat misschien nog? Ik heb de app weer gewist. (Ik lees op een Amerikaans forum dat het ook nog niet in alle Staten van de US werkt, dus kennelijk nog volop in ontwikkeling).
Ik hoop het want het schijnt echt wel wat te zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Claude schreef op zondag 1 januari 2023 @ 11:27:
[...]

Dat gaat prima. Hier 2 Volvo’s in 1 Volvo ID die vervolgens op 2 telefoons gebruikt wordt.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vraagje over het alarm, want dit is ons nu 2x in korte tijd overkomen. Ik stap de auto uit, mijn partner blijft in de auto zitten en ik laat mijn sleutel ook in de auto. Deuren zijn niet vergrendeld. Na een paar minuten al gaat het alarm af. Klopt deze case? Of zou het alarm dan niet mogen afgaan? Of moet je daarvoor de deur wel vergrendelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:55:
Vraagje over het alarm, want dit is ons nu 2x in korte tijd overkomen. Ik stap de auto uit, mijn partner blijft in de auto zitten en ik laat mijn sleutel ook in de auto. Deuren zijn niet vergrendeld. Na een paar minuten al gaat het alarm af. Klopt deze case? Of zou het alarm dan niet mogen afgaan? Of moet je daarvoor de deur wel vergrendelen?
Mijn (beperkte) ervaring met auto alarmen is dat ze alleen afgaan als de auto op slot staat en er beweging wordt geconstateerd. . En dan is het niet van belang of je sleutel wel of niet in de auto aanwezig is.
Met een vorige Volvo hebben we die ook wel eens gehad goen mijn vrouw van binnenuit de boel op slot deed op een parkeerplaats bij een grensovergang waar ook veel vrachtauto’s stonden en waar ze zich niet helemaal veilig voelde (ik was vrij la gedurig in een douane gebouw bezig een visum te regelen), en toen ging hij af……
Bij onze auto's is het zo dat als je de auto eerst opendoet maar niet gaat rijden (niet op de.stoel zi van de bestuurder zit) hij na enige minuten toch weer zelf vergrendelt als een soort diefstal beveiliging .
Dus ala je iemand of een hond of iets dergelijke in de auto achterlaat moet de bewegingssensor uitgezet zijn (dat doe je in het menu en heet iets van ‘beperkt alarm’ ’ of zoiets. Iet zoals je moet doen als je auto op een boot of een veerpont r staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ok helder, Irritant dat je dat dan steeds handmatig aan/uit moet zetten, maargoed, zo vaak gebeurt het gelukkig niet. En als je de deur dan, na afgaan alarm, alsnog vanuit binnen op slot zet gaat die ook wel weer uit.

[ Voor 29% gewijzigd door Juancho op 02-01-2023 10:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kammika
Die feature wil ik ook: dat het alarm af gaat als mijn vrouw aan de auto zit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Kammika schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:53:
[...]

Die feature wil ik ook: dat het alarm af gaat als mijn vrouw aan de auto zit 8)7
En dat de deuren op slot blijven zeker :+

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ergodyne1 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:40:
[...]

Haha…..Weet je zeker dat ze hier niet meeleest ….?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ergodyne1 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:40:
[...]

Niet te hopen, als dat te lang duurt kun je dweilen in je wagen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfs XC
Dit heb ik nog niet meegemaakt. Heb al een aantal keer m’n vrouw of kind in de auto gelaten met de radio aan. Sleutel ook in de auto gelaten en een andere keer meegenomen. Alarm is nog nooit spontaan gaan loeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnaudCo
Als er iemand in de wagen blijft zitten schakel je beter de beperkte alarmmodus in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Wolfs XC schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:10:
[...]

Dit heb ik nog niet meegemaakt. Heb al een aantal keer m’n vrouw of kind in de auto gelaten met de radio aan. Sleutel ook in de auto gelaten en een andere keer meegenomen. Alarm is nog nooit spontaan gaan loeien.
Het gebeurt mij ook regelmatig dat er iemand in de auto blijft zitten, met en zonder sleutel. Hier ook geen problemen met het alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 16-09 22:48
ArnoudN schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:24:
[...]

Het gebeurt mij ook regelmatig dat er iemand in de auto blijft zitten, met en zonder sleutel. Hier ook geen problemen met het alarm.
Wel als je de auto afsluit, zelfs als je dat van binnen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
JTHZZ schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:30:
[...]

Ook dat gebeurt regelmatig. Mijn vrouw is nogal angstig en doet altijd de auto op slot. Soms laten we ook de honden in de auto (met koeling of verwarming aan) en die bewegen ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
ArnoudN schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:33:
[...]

Ook dat gebeurt regelmatig. Mijn vrouw is nogal angstig en doet altijd de auto op slot. Soms laten we ook de honden in de auto (met koeling of verwarming aan) en die bewegen ook altijd.
Nee sorry, ik was abuis. Ik weet alleen zeker dat als je van buiten afsluit het alarm erop gaat. Van binnenuit misschien niet. Dat geval met die honden: dan sluit je de auto gewoon van buiten af? Als je een alarmsysteem hebt en hij staat niet op lage gevoeligheid dan gaat het alarm echt wel af als de honden zich bewegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
@Veromor
Veromor schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:51:
[...]… Jedlix appje trouwens werkt ook prima met de Easee lader trouwens van de Volvo actie. Toch weer een cent per kwh!
Volvo XC40 kan nog niet worden gekoppeld. Zit er zoveel verschil tussen de modellen?
Welk model heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:30:
[...]

Het gebeurt dus ook als je de auto niet afsluit terwijl er nog iemand in de auto blijft zitten en ik mijn sleutels in de auto laat. 2x gebeurt laatst toen mijn partner in de auto bleef zitten.

Verder las ik van @JackBol dat 2 maand terug Android 13 is uitgerold voor AAOS? Maar niet voor onze wagens? Einde van de ontwikkeling voor onze AAOS systemen? Of heb ik iets gemist?

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 02-01-2023 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
HenryP schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:21:
@Veromor

[...]

Volvo XC40 kan nog niet worden gekoppeld. Zit er zoveel verschil tussen de modellen?
Welk model heb jij?
Kan vanwege de easee lader die compatible is. Niet vanwege de auto. En ik moet zeggen de laatste 4 laad beurten smart laden als nog geen cent gekregen. Dus je mist ook weer niet zoveel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Juancho schreef op maandag 2 januari 2023 @ 22:38:
[...]

Het gebeurt dus ook als je de auto niet afsluit terwijl er nog iemand in de auto blijft zitten en ik mijn sleutels in de auto laat. 2x gebeurt laatst toen mijn partner in de auto bleef zitten.

Verder las ik van @JackBol dat 2 maand terug Android 13 is uitgerold voor AAOS? Maar niet voor onze wagens? Einde van de ontwikkeling voor onze AAOS systemen? Of heb ik iets gemist?
AAOS 13 is net gelanceerd. Dat draait nog nergens. De P3 en EX90 komen pas over 12 maanden op de markt. Tegen die tijd is het gebruiksklaar.

AAOS op je auto is net als Android op je TV. Je hebt een paar apps die je kan gebruiken. Maar als je nog altijd de verwachting hebt dat je een volwaardige iPad in je console hebt zitten, zal je snel je verwachtingen moeten bijstellen.

De hardware is vandaag de dag al een bottleneck, dus er zullen nooit significant nieuwe apps in de huidige auto bij komen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorieus
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-09 09:37
AGdesigns schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:44:
Inmiddels al 451km op de teller van onze XC40. Zojuist even gaan shoppen in het zuiden. Verbruik viel me nogal mee 90% van de rit op autopilot pilot assist. Terugweg was het wel druk op de weg vandaar het lage verbruik.
2 volwassenen in de auto 3 kinderen, wandelwagen en volle kofferbak met aankopen airco op 20.
[Afbeelding]
Goedemorgen!
Vraagje, hoe vervoer je de 3 kinderen en hoe oud zijn ze? Ik ben op zoek naar een auto voor 3 kinderen en ben eigenlijk alleen aan het kijken naar auto’s met 3 stoelen achterin (Touran/Grand scenic).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Precies wat ik had dus. Ik heb van de week bij Shell geladen om te testen (ook van die zware zwarte Phoenix stekkers) en ik denk dat de truc is dat je hem bij de kabel pakt net achter het blok en echt omhoog houd.

Onze aansluiting staat wat schuin waardoor die kabel er een beetje scheef uithangt. zodra de comms is gelukt (groen) kan je in principe los laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ergodyne1
4v4t4r schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:22:
[...]

Precies wat ik had dus. Ik heb van de week bij Shell geladen om te testen (ook van die zware zwarte Phoenix stekkers) en ik denk dat de truc is dat je hem bij de kabel pakt net achter het blok en echt omhoog houd.

Onze aansluiting staat wat schuin waardoor die kabel er een beetje scheef uithangt. zodra de comms is gelukt (groen) kan je in principe los laten.
Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt en laad bijna dagelijks bij Fastned laders. Komt dit omdat mijn auto wat nieuwer is? lubbert het kunstof wat uit waardoor de stekker losser komt te zitten?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Watmaakhetuit
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07:55
4v4t4r schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:22:
[...]

Zondagavond ook problemen met laden - had dit gemeld via FastNed app en vervolgens doorgereden naar een ander station.

Daar lukte het wel, en terwijl ik aan het laden was, kreeg ik al een e-mail van FastNed:
“ Bedankt voor je bericht! Vervelend om te horen dat je problemen had met het starten van een laadsessie, maar goed om te zien dat je nu wel succesvol aan het laden bent op een ander station.
In je Fastned account zie ik dat je een Volvo XC40 rijdt. We merken dat deze auto en de Polestar 2 vaker problemen hebben met het starten van een laadsessie. Dit gebeurt vooral op onze 150 en 300 kW laders.
Het probleem wordt veroorzaakt door het gewicht van de laadkabel dat aan de laadpoort hangt. Dit gewicht trekt de stekker een fractie uit de laadpoort, waardoor de bovenste helft van de stekker geen goed contact maakt. Dit zorgt ervoor dat de auto en de lader niet goed kunnen verbinden en de laadsessie mislukt.
Je kunt dit probleem grotendeels verhelpen door éérst een laadsessie te starten, en daarna de stekker aan te sluiten. Blijf de stekker dan stevig in de laadpoort drukken totdat het laden daadwerkelijk is gestart, en er dus stroom in de auto wordt geladen. Hierna kun je de stekker loslaten, en moet het laden door blijven gaan.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-07 14:57
Even een vraagje over Maps.

Afgelopen week had ik Bazel (Zwitserland) ingesteld als route. Echter krijg ik continu de tijd en aantal kilometers tot de laadstop, dit wil ik niet. Ik wil gewoon zien hoe laat ik in Bazel arriveer. Kan dit niet met Maps, zit deze functie/info er niet op?

Zie foto onder, continu de tijd en kilometers tot eerste laadstop, maar deze info interesseert mij niet zoveel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmKGiBlC_Qs_4ngMSBvlT4fV5zc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C40UZh613yRoQ3ByklsHL6q4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Hamer schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:12:

Afgelopen week had ik Bazel (Zwitserland) ingesteld als route. Echter krijg ik continu de tijd en aantal kilometers tot de laadstop, dit wil ik niet. Ik wil gewoon zien hoe laat ik in Bazel arriveer. Kan dit niet met Maps, zit deze functie/info er niet op?

Zie foto onder, continu de tijd en kilometers tot eerste laadstop, maar deze info interesseert mij niet zoveel.

[Afbeelding]
Je kunt het niet continu in beeld krijgen maar als je op het meest rechter icoontje drukt (‘bestemming’) krijg je het routeoverzicht, incl de uiteindelijke aankomsttijd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
ergodyne1 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:41:
[...]

Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt en laad bijna dagelijks bij Fastned laders. Komt dit omdat mijn auto wat nieuwer is? lubbert het kunstof wat uit waardoor de stekker losser komt te zitten?
Zoals wel vaker met issues hier op Tweakers, hebben lang niet alle auto’s er last van en treedt het ook niet bij alle Fastned laders op. Ikzelf heb van 80x snelladen, maar 1x in Duitsland bij EnBw even stekker moeten vasthouden. Fastned altijd prima.
Het lijkt een soort probleem met toleranties op de stekker en de laadpoort. Zit net op het randje dus soms is het genoeg om de stekker te ondersteunen zodat hij net contact blijft maken. Je kunt het afdekkapje eronder frommelen, de kabel op een paaltje laten rusten, oid, zolang de stekker maar niet aan de laadpoort ‘hangt’. De communicatiepinnen zitten bovenaan dus die verliezen als eerste contact en dan gaat de boel op rood.

[ Voor 15% gewijzigd door JTHZZ op 03-01-2023 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Watmaakhetuit schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:48:
[...]

Zondagavond ook problemen met laden - had dit gemeld via FastNed app en vervolgens doorgereden naar een ander station.

Daar lukte het wel, en terwijl ik aan het laden was, kreeg ik al een e-mail van FastNed:
“ Bedankt voor je bericht! Vervelend om te horen dat je problemen had met het starten van een laadsessie, maar goed om te zien dat je nu wel succesvol aan het laden bent op een ander station.
In je Fastned account zie ik dat je een Volvo XC40 rijdt. We merken dat deze auto en de Polestar 2 vaker problemen hebben met het starten van een laadsessie. Dit gebeurt vooral op onze 150 en 300 kW laders.
Het probleem wordt veroorzaakt door het gewicht van de laadkabel dat aan de laadpoort hangt. Dit gewicht trekt de stekker een fractie uit de laadpoort, waardoor de bovenste helft van de stekker geen goed contact maakt. Dit zorgt ervoor dat de auto en de lader niet goed kunnen verbinden en de laadsessie mislukt.
Je kunt dit probleem grotendeels verhelpen door éérst een laadsessie te starten, en daarna de stekker aan te sluiten. Blijf de stekker dan stevig in de laadpoort drukken totdat het laden daadwerkelijk is gestart, en er dus stroom in de auto wordt geladen. Hierna kun je de stekker loslaten, en moet het laden door blijven gaan.”
Gelukkig (nog) geen last van. Maar toch niet heel lekker antwoord. Dat zo’n communicatiepin net wel/niet contact maakt is vervelend , maar ergste wat kan gebeuren is dat er niet meer gecommuniceerd wordt. Gaat om
Lage spanning

Maar op die 400V pinnen waar die 150kw overheen gaat mag ik hopen dat dit contact niet vermindert. Dat kan stevige warmteontwikkeling of nog erger: vonken geven…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
ergodyne1 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:41:
[...]

Nee het ziet er nog uit als toen ik hem kreeg.
Ik heb het ook echt alleen bij FastNed.. lijkt wel of hun kabels gevoeliger zijn .. geen idee.
Maar volvo en fastned doen er beide niets aan behalve de tip " hou hem vast "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak Speer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-09 21:22
Hamer schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:12:

[Afbeelding]
Als je ABRP gebruikt om te plannen kan je het wel zien, echter voor zover ik weet niet in je Google Navigatie. Ik gebruik voor dergelijke lange ritten altijd een combinatie. Ik plan in ABRP en voer dan of exporteer dan naar Google. Eventueel kan je ook met een premium account ABRP gebruiken via CarPlay. Het nadeel is dat je auto dan niet de accu voorverwarmd heeft bij aankomst bij je laatpaal, hetgeen zeker in het begin van het laden een lagere snelheid hebt. De combinatie is niet ideaal, maar werkt wel en zorgt voor een optimale snelheid van laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Sjaak Speer schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:49:
[...]

Als je ABRP gebruikt om te plannen kan je het wel zien, echter voor zover ik weet niet in je Google Navigatie. Ik gebruik voor dergelijke lange ritten altijd een combinatie. Ik plan in ABRP en voer dan of exporteer dan naar Google. Eventueel kan je ook met een premium account ABRP gebruiken via CarPlay. Het nadeel is dat je auto dan niet de accu voorverwarmd heeft bij aankomst bij je laatpaal, hetgeen zeker in het begin van het laden een lagere snelheid hebt. De combinatie is niet ideaal, maar werkt wel en zorgt voor een optimale snelheid van laden.
Het is een leuke tool maar zulke afstanden rijden en ABRP tegelijk gebruiken met je Maps navigatie vond ik echt een geklooi eerste klas. Mijn verbruik kreeg ik niet in sync met ABRP en daardoor stond ik steeds eerder bij palen dan nodig was...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
ergodyne1 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:59:
[...]

Het is een leuke tool maar zulke afstanden rijden en ABRP tegelijk gebruiken met je Maps navigatie vond ik echt een geklooi eerste klas. Mijn verbruik kreeg ik niet in sync met ABRP en daardoor stond ik steeds eerder bij palen dan nodig was...
Ik gebruik het helemaal niet zo nauwkeurig. Ik zoek gewoon een paar palen in ABRP langs mn route zodat ik weet wat er is, en dan plan ik onderweg wel een daarvan als het nodig is.
Al dat geneuzel van verbruik uitrekenen, hoe zwaar de auto beladen is, bij welk weer etc etc...niet aan mij besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Sjaak Speer schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:49:
[...]

Als je ABRP gebruikt om te plannen kan je het wel zien, echter voor zover ik weet niet in je Google Navigatie.
Jawel. Zoals hierboven aangegeven: even op het rechter icoontje drukken en je ziet het routeoverzicht incl aankomst op eindbestemming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Klopt en als je gaat laden onderweg zie je ook bij dat scherm alle tijden/percentages beetje voor beetje aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JackBol schreef op maandag 2 januari 2023 @ 23:48:
[...]
AAOS 13 is net gelanceerd. Dat draait nog nergens. De P3 en EX90 komen pas over 12 maanden op de markt. Tegen die tijd is het gebruiksklaar.

AAOS op je auto is net als Android op je TV. Je hebt een paar apps die je kan gebruiken. Maar als je nog altijd de verwachting hebt dat je een volwaardige iPad in je console hebt zitten, zal je snel je verwachtingen moeten bijstellen.
Ik denk eerder dat merken als Volvo en Polestar de verwachtingen naar hun klanten dan moeten bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnaudCo
Ik ontdekte deze week de Adaptieve Koplampen. Is dit een Do of een Don't en is dit iets om permanent aan te laten of om enkel in bepaalde omstandigheden in te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Juancho schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:21:
[...]

Ik denk eerder dat merken als Volvo en Polestar de verwachtingen naar hun klanten dan moeten bijstellen.
Volgens mij zijn dat maar een paar klanten. De rest snapte bij aankoop al dat een Volvo geen Tesla is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Juancho schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:21:
[...]

Ik weet niet welke verwachting ze verkeerd geschept hebben.
Welke belofte hebben ze gemaakt die ze niet waar zijn gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Kammika schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:21:
[...]

Volgens mij zijn dat maar een paar klanten. De rest snapte bij aankoop al dat een Volvo geen Tesla is.
Ga maar eens in een Tesla van 2016 of ouder zitten, dan zie je dat die hetzelfde probleem hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Er heest een of andere illusie hier dat door de installatie van AAOS die auto ineens nooit meer outdated raakt.
Maar die verwachting heb je toch ook helemaal niet van je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
ArnaudCo schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:28:
Ik ontdekte deze week de Adaptieve Koplampen. Is dit een Do of een Don't en is dit iets om permanent aan te laten of om enkel in bepaalde omstandigheden in te schakelen?
De laatstelijk een goede manier om de levertijd op te krikken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
JackBol schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:26:
[...]

Aantal apps, verlengde van je smartphone. Zelfs genoemd in de officiële XC40 presentatie. Jij hebt het verder over een volwaardige tablet maar volgens mij zit er nog een vreselijk groot grijs gebied tussen de nieuwste Ipad en een functionerend AAOS systeem die kan draaien op de huidige wagens.

Niet dat ik er nog op vertrouw dat het allemaal beter gaat worden, of dat er nog veel meer handige/toffe/praktische apps gaan komen, maar ben ik teleurgesteld in wat je nu ruim 2 jaar later (of nog langer eigenlijk) hebt als veelvuldig Android gebruiker? Jazekers valt het me tegen. Ik zag veel potentie in AAOS, vond het oprecht een meerwaarde maar als ik nu dezelfde keuze zou maken zou dat weinig meer uitmaken als je bijv. het systeem van Mercedes kunt kiezen of AAOS.

[ Voor 53% gewijzigd door Juancho op 03-01-2023 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
[...]

Ja precies dat. Er zijn hier veel zelf gecreëerde verwachtingen op dit forum waar over geklaagd wordt dat ze niet waargemaakt worden.

Ben benieuwd of het andersom ook gebeurd (vb klagen in een tesla forum dat ze de bouwkwaliteit van Volvo hadden verwacht en dat dat display gewoon achter het stuur was verwacht of dat je gewoon een enkel ventilatierooster niet eens dicht zetten zoals dat bij Volvo wel kan en dan tesla de schuld geven dat ze de verwachtingen niet nakomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ArnaudCo schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:28:
Je hebt twee soorten die wel eens door elkaar worden gehaald: 1) de adaptieve dan rij je in principe met groot licht op dar zelf dimt als er een tegenligger aan komt, of er straatverlichting aan is. Dat werkt op zich prima, maar je rijdt natuurlijk wel ineens in ‘een zwart gat’ als de boel plotseling dimt. Daar moet je wel rekening mee houden.
2) De andere zijn de “pixel lampen”: niet alleen geven die nog veel meer licht, maar je houdt in principe groot licht ook als er een tegenligger is. Maar net ter plekke van waar die zich bevindt wordt er een klein stukje van de lichtbundel afgeblind zodat die tegenligger er geen last van heeft. Je houdt dus zelf een veel beter beeld als dat gebeurt. Als je het geld er (over) hebt is dit de mooiste oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door Mga1600 op 03-01-2023 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ergodyne1
Waterblok schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:34:
[...]

De laatstelijk een goede manier om de levertijd op te krikken...
Ik rijd hier al een jaar mee rond op mijn C40, de PixelLed koplampen. Van de ene kant heel vet als het aan gaat, indrukwekkend, van de andere kant werkt het hier ook weer niet fantastisch. Het bepaalt zelf wanneer het aangaat, dat is issue nr1. Op wegen dat je het aan wilt hebben schakelt het opeens niet aan, en dan rijd je opeens in onwijs druk verkeer, schakelt het wél aan... met als gevolg dat je een rijdende kermis bent met alle lichtstralen die voorgangers en tegemoetkomend verkeer proberen te ontwijken... Zeker in mistig weer een absolute Area51 ervaring! De laatste tijd ondervind ik vaak dat het inschakeld met een kleine flits, dus bam groot licht en dan adapteert het tot de omgeving, wat maakt dat je voorgangers denken dat je een grootlicht signaal geeft (aka oprotten please...) maakt geen vrienden...

Ook weer een haat-liefde verhaal dit product...

[ Voor 3% gewijzigd door ergodyne1 op 03-01-2023 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Juancho schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:37:
[...]

Aantal apps, verlengde van je smartphone. Zelfs genoemd in de officiële XC40 presentatie. Jij hebt het verder over een volwaardige tablet maar volgens mij zit er nog een vreselijk groot grijs gebied tussen de nieuwste Ipad en een functionerend AAOS systeem die kan draaien op de huidige wagens.

Niet dat ik er nog op vertrouw dat het allemaal beter gaat worden, of dat er nog veel meer handige/toffe/praktische apps gaan komen, maar ben ik teleurgesteld in wat je nu ruim 2 jaar later (of nog langer eigenlijk) hebt als veelvuldig Android gebruiker? Jazekers valt het me tegen. Ik zag veel potentie in AAOS, vond het oprecht een meerwaarde maar als ik nu dezelfde keuze zou maken zou dat weinig meer uitmaken als je bijv. het systeem van Mercedes kunt kiezen of AAOS.
Ik ben persoonlijk nog altijd van mening dat AAOS meer potentie heeft dan een willekeurig ander infotainment systeem, om de simpele reden dat over een tijdje AAOS in de meeste auto's draait, het een app-store heeft en de ontwikkelkracht van Google zit erachter.

De Volvo XC40 en P2 zijn de eerste wagens met dit systeem, met een dikke onderpresteerder van een CPU, die bij introductie al 6 jaar oud was. Ik denk dat dat de basis-fout is geweest bij deze introductie modellen.
Daarnaast draagt de huidige penetratie van AAOS niet bij aan het incentiveren van App ontwikkelaars.

Maar 5 music apps, meerdere parking apps, flitsmeister, e.d., ga je dat realistisch ooit terug zien op een infotainment systeem van een ander?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Volgens mij kan de huidige CPU nog wel wat aan hoor, de apps die er nu wel zijn draaien ook prima. Polestar heeft bijv. al een browser waar je volgens mij ook videos mee kon afspelen. Waarom zou een Youtube app niet kunnen? Verder noem je FM maar dat is nou net een app die niet werkt op AAOS. Kan zijn door beperkingen (Frank had al wat zaken genoemd) kan ook zijn dat de app gewoon nog niet geschikt is. Het is traag, de juiste schermen kan je niet zien etc. Zal wellicht een combi van beide zijn.

Maar als je na jaren ontwikkeling al tevreden bent met het handjevol apps dat je nu hebt.. .dan denken we er idd heel anders over. En ja, het systeem zal vast nog in ontwikkeling zijn. Maar juist daarom had ik nu al meer verwacht, al waren het alleen maar beta apps. Daarnaast maakt Volvo (en Polestar) ook bepaalde keuzes. Bijv. amper tot niet gebruik maken van het scherm voor je neus. Of een muziek player balkje in het grotere scherm. Kan prima, ook CPU, ze doen het alleen niet om welke redenen dan ook. En dat is ook prima, ik had er alleen behoorlijk meer van verwacht dan wat we nu hebben. En het is niet alleen Volvo, maar ik vind bijv. het Google Maps team ook behoorlijk matig als je kijkt naar wat wij als eerste groep rijders al jaren terug gemeld hebben. Je kan nog niet eens bestemmingen toevoegen en herplaatsten via notabene het touchscreen. Dat ligt niet aan Volvo, al kunnen ze wellicht best wat meer druk geven op basis van alle feedback. Lijkt me qua ontwikkel werk niet zo'n enorme uitdaging terwijl het zoveel gemak oplevert en irritaties weg haalt.

Mogen anderen prima anders over denken, ik verval in herhaling zo en dan worden anderen hier weer geïrriteerd dus prima zo.

[ Voor 38% gewijzigd door Juancho op 03-01-2023 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
ergodyne1 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:44:
[...]

Ik rijd hier al een jaar mee rond op mijn C40, de PixelLed koplampen. Van de ene kant heel vet als het aan gaat, indrukwekkend, van de andere kant werkt het hier ook weer niet fantastisch. Het bepaalt zelf wanneer het aangaat, dat is issue nr1. Op wegen dat je het aan wilt hebben schakelt het opeens niet aan, en dan rijd je opeens in onwijs druk verkeer, schakelt het wél aan... met als gevolg dat je een rijdende kermis bent met alle lichtstralen die voorgangers en tegemoetkomend verkeer proberen te ontwijken... Zeker in mistig weer een absolute Area51 ervaring! De laatste tijd ondervind ik vaak dat het inschakeld met een kleine flits, dus bam groot licht en dan adapteert het tot de omgeving, wat maakt dat je voorgangers denken dat je een grootlicht signaal geeft (aka oprotten please...) maakt geen vrienden...

Ook weer een haat-liefde verhaal dit product...
Nou ja, kerels als Björn Nyland die in ongeveer alle nieuw uitkomende auto’s proefrijden in het stikdonkere Noorwegen vinden ze ‘echt super’. Ik had ze op mijn vorige Volvo ook (maar dat was een ouder systeem met minder pixels) en vond het ook heel prettig.
Eind van de week krijg ik mijn C40 met pixels…..dan zal ik mijn ervaringen delen inclusief een praktijk vergelijking met mijn huidige adaptieve lampen waar ik 2 jaar mee rondreed. Het groot licht daarvan is prima, maar hier in de buurt is het in het buitengebied echt ouderwets donker (als de maan niet schijnt) vaak met sloten langs de vrij smalle wegen. Dat verklaart denk ik mijn opmerking over mijn huidige adaptieve lampen. Als er een andere auto of zelfs een fiets met licht aan in beeld komt rij je ineens in een zwart gat. Dat is met pixels veel beter.
Op een snelweg tussen ander verkeer zal ik de automatische functie ook niet vaak aanzetten, doe ik nu ook niet met de adaptieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:00:
Volgens mij kan de huidige CPU nog wel wat aan hoor, de apps die er nu wel zijn draaien ook prima. Polestar heeft bijv. al een browser waar je volgens mij ook videos mee kon afspelen. Waarom zou een Youtube app niet kunnen? Verder noem je FM maar dat is nou net een app die niet werkt op AAOS. Kan zijn door beperkingen (Frank had al wat zaken genoemd) kan ook zijn dat de app gewoon nog niet geschikt is. Het is traag, de juiste schermen kan je niet zien etc. Zal wellicht een combi van beide zijn.

Maar als je na jaren ontwikkeling al tevreden bent met het handjevol apps dat je nu hebt.. .dan denken we er idd heel anders over. En ja, het systeem zal vast nog in ontwikkeling zijn. Maar juist daarom had ik nu al meer verwacht, al waren het alleen maar beta apps. Daarnaast maakt Volvo (en Polestar) ook bepaalde keuzes. Bijv. amper tot niet gebruik maken van het scherm voor je neus. Of een muziek player balkje in het grotere scherm. Kan prima, ook CPU, ze doen het alleen niet om welke redenen dan ook. En dat is ook prima, ik had er alleen behoorlijk meer van verwacht dan wat we nu hebben. En het is niet alleen Volvo, maar ik vind bijv. het Google Maps team ook behoorlijk matig als je kijkt naar wat wij als eerste groep rijders al jaren terug gemeld hebben. Je kan nog niet eens bestemmingen toevoegen en herplaatsten via notabene het touchscreen. Dat ligt niet aan Volvo, al kunnen ze wellicht best wat meer druk geven op basis van alle feedback. Lijkt me qua ontwikkel werk niet zo'n enorme uitdaging terwijl het zoveel gemak oplevert en irritaties weg haalt.

Mogen anderen prima anders over denken, ik verval in herhaling zo en dan worden anderen hier weer geïrriteerd dus prima zo.
Video apps werken hartstikke goed hoor. Kijk maar eens op het Amerikaanse forum waar ze erg blij zijn met hun Tubi app. Ik heb die app hier ook even aan de gang gehad, maar alleen met trailers omdat de Tubi- services hier niet uitgerold zijn. (Gek genoeg zijn er bij een AAOS XC60 wel wat klachten over de snelheid van het systeem maar op de P8 is het juist ten opzichte van bijvoorbeeld Sensus erg soepeltjes en snel).,
En YouTube komt echt…alleen weten we nog altijd niet precies wanneer. Bij Polestar is geroepen in Q1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Laatst online: 15-09 21:46
Ik vermoed dat Volvo er eerst voor moet zorgen dat AAOS up-to-date is. Om het voor developers makkelijker te maken meer apps beschikbaar te kunnen stellen.

De huidige versie is nog AAOS 11

In de Android Automotive 12 QPR3 Release notes:
https://source.android.co...tive/start/s_qpr3_release

Product details
System UI and core apps improvements
To support the launch of YouTube in cars, updates were made to:

Settings > ClosedCaptioning
Settings > TalkBack
Dus eerst AAOS 12 en daarna Youtube?

En een grote update in AAOS 13 release notes:
https://source.android.co...utomotive/start/t_release
Car framework mainline. Added a new car framework module that includes car APIs and car services. This enables the updating of the car stack independent of Android platform versions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Laatst online: 11:19
NielsHarley schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:31:
Ik vermoed dat Volvo er eerst voor moet zorgen dat AAOS up-to-date is. Om het voor developers makkelijker te maken meer apps beschikbaar te kunnen stellen.

Product details

Settings > TalkBack

Car framework mainline. Added a new car framework module that includes car APIs and car services. This enables the updating of the car stack independent of Android platform versions.
Misschien duurt YouTube zo lang omdat ze van AAOS 11 in 1x naar AAOS 13 willen migreren.. :+ Of klinkt dat te hoopvol?
Android 11 ondersteuning zit er op sinds v2.0, dat is al weer even geleden he

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnaudCo
Mga1600 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:40:
[...]

Je hebt twee soorten die wel eens door elkaar worden gehaald: 1) de adaptieve dan rij je in principe met groot licht op dar zelf dimt als er een tegenligger aan komt, of er straatverlichting aan is. Dat werkt op zich prima, maar je rijdt natuurlijk wel ineens in ‘een zwart gat’ als de boel plotseling dimt. Daar moet je wel rekening mee houden.
2) De andere zijn de “pixel lampen”: niet alleen geven die nog veel meer licht, maar je houdt in principe groot licht ook als er een tegenligger is. Maar net ter plekke van waar die zich bevindt wordt er een klein stukje van de lichtbundel afgeblind zodat die tegenligger er geen last van heeft. Je houdt dus zelf een veel beter beeld als dat gebeurt. Als je het geld er (over) hebt is dit de mooiste oplossing.
Ik heb een MY 2022, dus geen pixel lampen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnaudCo
[...]

Echt iets beloven hebben ze niet gedaan, maar mijn dealer heeft weldegelijk bepaalde verwachtingen gecreëerd door Google als operating system als voordeel aan te prijzen ten opzichte van andere wagens in hetzelfde segment terwijl dit uiteindelijk een zwakte argument blijkt te zijn. Ik heb vorige zomer een week met een Q4 Sportback e-tron gereden en dankzij Android Auto was mijn smartphone veel meer gelinkt met de wagen dan dat mijn Volvo waarschijnlijk ooit zal zijn ....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NicoB
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-06-2023
[...]

https://www.volvocars.com...ons-in-the-volvo-cars-app
  • OTA push notifications
  • Map And Send Destination To Car
  • Unlocked car reminder
  • Car status
  • Car location on map. Honk and Flash.
  • Temperature at car
  • Driving Journal
  • Vehicle details
  • Subscription status
  • Remote start of air cleaning

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:00:
Je kan nog niet eens bestemmingen toevoegen en herplaatsten via notabene het touchscreen.
Correctie: toevoegen via touchscreen kan sinds kort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
NicoB schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:18:
[...]

https://www.volvocars.com...ons-in-the-volvo-cars-app
  • OTA push notifications
  • Map And Send Destination To Car
  • Unlocked car reminder
  • Car status
  • Car location on map. Honk and Flash.
  • Temperature at car
  • Driving Journal
  • Vehicle details
  • Subscription status
  • Remote start of air cleaning
Daar staat bij “functions coming later” en geef toe daar hebben ze hun belofte waar gemaakt want die komen (veel) later

Die ota push notificaties krijg ik al trouwens…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc.visschers
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-12-2023
JackBol schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:45:
[...]

Ik ben persoonlijk nog altijd van mening dat AAOS meer potentie heeft dan een willekeurig ander infotainment systeem, om de simpele reden dat over een tijdje AAOS in de meeste auto's draait, het een app-store heeft en de ontwikkelkracht van Google zit erachter.

De Volvo XC40 en P2 zijn de eerste wagens met dit systeem, met een dikke onderpresteerder van een CPU, die bij introductie al 6 jaar oud was. Ik denk dat dat de basis-fout is geweest bij deze introductie modellen.
Daarnaast draagt de huidige penetratie van AAOS niet bij aan het incentiveren van App ontwikkelaars.

Maar 5 music apps, meerdere parking apps, flitsmeister, e.d., ga je dat realistisch ooit terug zien op een infotainment systeem van een ander?
Voor Flac-bestanden is er niet een officiële app. FM kan ik niet vinden. Ik gebruik al jaren TomTom als navigatie. Is er ook niet. Op een parkeerplaats wil ik nog wel eens een app sturen. Ook niet beschikbaar en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit in combinatie met hoe AAOS door de dealers wordt aangeprezen, maakt dat ik het heel systeem erg vind tegenvallen. Ik gebruik eigenlijk net zo lief Android Auto, want zo erg vind ik heb niet om een kabeltje in mij telefoon te duwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
ArnaudCo schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:00:
[...]

Echt iets beloven hebben ze niet gedaan, maar mijn dealer heeft weldegelijk bepaalde verwachtingen gecreëerd door Google als operating system als voordeel aan te prijzen ten opzichte van andere wagens in hetzelfde segment terwijl dit uiteindelijk een zwakte argument blijkt te zijn. Ik heb vorige zomer een week met een Q4 Sportback e-tron gereden en dankzij Android Auto was mijn smartphone veel meer gelinkt met de wagen dan dat mijn Volvo waarschijnlijk ooit zal zijn ....
Kreeg je ook SoC voorspellingen en een laadplanning in Google Maps? Kon je ook je parkeeractie automatisch laten beeindigen in EasyPark? En had je ook een mooie Google kaart voor je neus achter het stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-09 20:32
Zien jullie Android Auto in het scherm van de auto staan? Ik had verwacht dat het hetzelfde werkt als Apple Carplay maar we krijgen de android telefoon van de vrouw niet verbonden.

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:21:
[...]

Correctie: toevoegen via touchscreen kan sinds kort.
Hoe dan? Je zoekt een bestemming op, en wil vervolgens nog 3 bestemmingen toevoegen en on the road bedenk je nog iets en wil je dat er tussen drukken. Gewoon zoals je dat ook op je mobiel doet. Makkelijk en snel.

Misschien heb ik iets gemist, maar vorig weekend kon dat nog niet. Sindsdien niet hoeven te gebruiken overigens. Bedoel jij niet gewoon het kunnen wijzigen van een bestemming wat idd sinds kort kan?

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 03-01-2023 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:48:
[...]

Hoe dan? Je zoekt een bestemming op, en wil vervolgens nog 3 bestemmingen toevoegen en on the road bedenk je nog iets en wil je dat er tussen drukken. Gewoon zoals je dat ook op je mobiel doet. Makkelijk en snel.

Misschien heb ik iets gemist, maar vorig weekend kon dat nog niet. Sindsdien niet hoeven te gebruiken overigens. Bedoel jij niet gewoon het kunnen wijzigen van een bestemming wat idd sinds kort kan?
Ik heb recent, paar weken geleden, een update gekregen: ik stel een bestemming in en kan vervolgens op het loepje drukken en via touchscreen een tussenbestemming invoegen. Heb ik hier ook uitgebreid gemeld, maar misschien alleen in het P2 topic, dat zou kunnen. Ik zou even in de Play store checken of je een update van Maps hebt. https://gathering.tweaker...message/73791714#73791714

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 03-01-2023 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10:39
3clectic schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:43:
Zien jullie Android Auto in het scherm van de auto staan? Ik had verwacht dat het hetzelfde werkt als Apple Carplay maar we krijgen de android telefoon van de vrouw niet verbonden.
Android Auto wordt niet ondersteund. Je hebt immers al Android Automotive OS.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Venomer schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:51:
[...]

Android Auto wordt niet ondersteund. Je hebt immers al Android Automotive OS.
Nou het knullige is dat Android automotive gewoon Android auto ondersteunt. Alleen is die Android auto app niet beschikbaar gemaakt voor Volvo en polestar. Renault e-tech heeft ‘m wel. Is gewoon een Google app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
NielsHarley schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:31:

Product details

Settings > TalkBack

Interessant. Kan verklaren waarom YouTube zo lang duurt. Maar ik neem aan dat Volvo dit ook wist toen ze de YouTube announcement deden.

Hoop dat we aaos 13 nog wel krijgen. Zie in de rel notes dat aaos updates daarna “indepentent” van de auto zijn. Dat zou goed nieuws zijn want dan kunnen aaos 14 en verder wsch met vee minder tussenkomst van Volvo/polestar uitgerold worden en zou ondersteuning aanzienlijk verlengen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Vraagje, mijn vooruit ontwasemd niet goed, het is niet zo dat de ruit beslagen is, het is meer een soort lichte waas. Het is hier al weleens besproken, maar ik kan niet goed terugvinden wat de oplossing is. Heb het al eens schoon gemaakt maar dan is het met twee-drie dagen weer terug. Iemand een oplossing?

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mich78
Over verwachtingen scheppen gesproken…
Maar even scherp gereageerd.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3HLn9LU_jLD9eKjcd74OS9Zl8I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8lFODlXpCZRPAga2nCORmHxa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qomNN9_XTF_kQbzz3EwAkQ-XMc0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QfDObGblxGonxY9UBdycYSi0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
marc.visschers schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:32:
[...]

Voor Flac-bestanden is er niet een officiële app. FM kan ik niet vinden. Ik gebruik al jaren TomTom als navigatie. Is er ook niet. Op een parkeerplaats wil ik nog wel eens een app sturen. Ook niet beschikbaar en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit in combinatie met hoe AAOS door de dealers wordt aangeprezen, maakt dat ik het heel systeem erg vind tegenvallen. Ik gebruik eigenlijk net zo lief Android Auto, want zo erg vind ik heb niet om een kabeltje in mij telefoon te duwen.
AudioWagon speelt flac prima af! Flitsmeister is er al beta en daar moet je je voor aanmelden

[ Voor 4% gewijzigd door Mga1600 op 03-01-2023 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-04-2024
Het is echt grappig om te lezen dat mensen verwachtingen krijgen van verkooppraatjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mich78
DreZutphen schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 22:35:
Het is echt grappig om te lezen dat mensen verwachtingen krijgen van verkooppraatjes.
Ik ben verkoper, als ik valse beloftes zou doen, dan ben ik heel snel klaar kan ik je beloven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Bartelomeus schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 22:09:
Vraagje, mijn vooruit ontwasemd niet goed, het is niet zo dat de ruit beslagen is, het is meer een soort lichte waas. Het is hier al weleens besproken, maar ik kan niet goed terugvinden wat de oplossing is. Heb het al eens schoon gemaakt maar dan is het met twee-drie dagen weer terug. Iemand een oplossing?
Dit was aan de orde als je de RA aanzette. Dan beslaat de boel bij velen zo erg dat het eigenlijk geen nut heeft.

Dat FB bericht van Volvo is verder wel veelzeggend. Mooie praatjes, leveren ho maar. Leefruimte... _O-. Tis een heerlijke wagen om in te rijden hoor, begrijp me goed. Elke rit weer. Maar wat ze in dat berichten posten is eerlijk gezegd vrij lachwekkend.

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 03-01-2023 22:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-04-2024
mich78 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 22:48:
[...]

Ik ben verkoper, als ik valse beloftes zou doen, dan ben ik heel snel klaar kan ik je beloven.
Valse beloftes en mooie praatjes liggen heel dicht bij elkaar maar is toch iets anders.

Waar de mensen hier over klagen is iets wat zeker in de autobranche heel 'normaal' is.

Dat jij een verkoper bent die geen mooie praatjes houd gelooft natuurlijk niemand. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
DreZutphen schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 23:05:
[...]

Waar de mensen hier over klagen is iets wat zeker in de autobranche heel 'normaal' is.
En dat maakt het goed ofzo? Tis niet voor niets dat de autobranche een hele, hele slecht naam heeft natuurlijk.
Als de software die wij, wellicht met mooie praatjes, verkopen niet doet wat je belooft reken maar dat er claims gaan komen van grote klanten die zwaar teleurgesteld zijn. Een normaal en fatsoenlijk bedrijf wil dat ook helemaal niet, slecht voor je naam, slecht voor je bedrijfsvoering. Dus wat doe je dan? Je levert wat je belooft en als iets niet lukt om welke reden dan ook, dan communiceer je dat juist eerlijk en tijdig om samen tot de juiste oplossing te komen.

[ Voor 41% gewijzigd door Juancho op 03-01-2023 23:13 ]

Pagina: 1 ... 133 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"