Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:31
Crystal White schreef op maandag 26 december 2022 @ 21:49:
Ons kerstcadeautje was dat we opeens 12% kwijt waren binnen een nacht. Nooit eerder meegemaakt en zo koud was het niet. Geen idee waar het dus vandaan komt.

Even in de gaten houden dus. Tis sinds 2.5 best ellendig moet ik zeggen.

Ik heb xc40 model 23 p8
Daar verdwijnt ook accu waarde sinds 2.5
Tijdens rit lijkt hij redelijk zuinig loopt een lange rit terug na 21 A 22
Maar als hij stilstaat 4 tot 6 uur is de accu waarde 4 tot 6 % lager
Dit echt ontstaan na update 2.5
Ik vraag me af of tijdens de rit de waarde wel klopt
Bijzonder. Nog niet gemerkt. Zag wel dat in de dagen dat de voorverwarming niet werkte ik echt extreem hoog verbruik had de 1e ca 30km’s… dat was ook op 2.5 maar doet het inmiddels gelukkig weer goed..

Verder is me een paar keer opgevallen dat als de auto niet aan de laadpaal stond op koude dagen ‘s ochtends wat kwijt was. Denk dat dat niet weggelekt is, maar dat door koude accu deze gewoon andere meetwaarde weergaf. In de basis kan energie ook niet verdwijnen. Het moet dan ergens voor gebruikt worden (wet van behoud van energie) Als de auto aan lader staat zag ik ‘m op de heel koude dagen ook af en toe stroom pakken dus dan houdt die de accu op een minimum temp om dat te voorkomen volgens mij…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-04-2024
Kammika schreef op maandag 26 december 2022 @ 18:06:
[...]

Geef het een vrij geringe kans met rechtsbijstand, alhoewel het zeer vervelend is voor @Juancho zul jen het wel moeten aantonen en de screenshots die hij op het forum gepost heeft zijn juridisch weinig overtuigend. Die komen vrij aardig overeen met te verwachten gebruik voor de gemiddelde snelheid die hij rijdt.

Die 12% is natuurlijk niet goed, maar ook daar geldt: als je rechtsbijstand in wilt schakelen moet je ook harde juridische bewijslast kunnen overleggen. Lijkt me ook complex

Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat @Juancho uit zijn nek lult. Ik ken zijn situatie niet. Alleen dat het advies om het juridisch aan te pakken op basis van de info hier op het forum vrij kansloos is…
Klopt wat je zegt en dat word zeker een lastig verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Kammika schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:12:
[...]

Bijzonder. Nog niet gemerkt. Zag wel dat in de dagen dat de voorverwarming niet werkte ik echt extreem hoog verbruik had de 1e ca 30km’s… dat was ook op 2.5 maar doet het inmiddels gelukkig weer goed..

Verder is me een paar keer opgevallen dat als de auto niet aan de laadpaal stond op koude dagen ‘s ochtends wat kwijt was. Denk dat dat niet weggelekt is, maar dat door koude accu deze gewoon andere meetwaarde weergaf. In de basis kan energie ook niet verdwijnen. Het moet dan ergens voor gebruikt worden (wet van behoud van energie) Als de auto aan lader staat zag ik ‘m op de heel koude dagen ook af en toe stroom pakken dus dan houdt die de accu op een minimum temp om dat te voorkomen volgens mij…
Dat de BMS dat doet lijkt mij zeer waarschijnlijk ja.
Mijn vrouw had haar fiets in de koude schuur gezet vorige week en de accu was dood door de kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
DreZutphen schreef op maandag 26 december 2022 @ 23:23:
[...]

Dat de BMS dat doet lijkt mij zeer waarschijnlijk ja.
Mijn vrouw had haar fiets in de koude schuur gezet vorige week en de accu was tijdelijk dood door de kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:56
Die batterij drain is maar 1x gebeurt hé, wel gelijk 12% maar ok. Ik ga het in de gaten houden, als het vaker gebeurt laat ik de boel zeker checken. Maar ik heb ook vooral het idee dat 2.5 een bagger update was die weer eens veel side effects had.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:02
Juancho schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 00:53:
Die batterij drain is maar 1x gebeurt hé, wel gelijk 12% maar ok. Ik ga het in de gaten houden, als het vaker gebeurt laat ik de boel zeker checken. Maar ik heb ook vooral het idee dat 2.5 een bagger update was die weer eens veel side effects had.
Alles werkt hier met 2.5 gewoon goed

Jouw auto is ongeveer even oud als de mijne geloof ik, dus dan valt hij nog net onder garantie. Om jezelf verdere frustraties over een veel te hoog verbruik te besparen en tevens ook om de lease maatschappij voor eventuele kosten te behoeden, zou ik daarom je problemen nu heel snel - zo lang die garantie nog geldig is - gedetailleerd.en schriftelijk bij de dealer en bij de lease maatschappij neerleggen om zo een dossier te starten. Ik zou niet langer balend afwachten en maar blijven hopen dat het in 2.6 wel weer goed komt maar grondig onderzoek eisen.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Mga1600 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:08:
[...]

Alles werkt hier met 2.5 gewoon goed

Jouw auto is ongeveer even oud als de mijne geloof ik, dus dan valt hij nog net onder garantie. Om jezelf verdere frustraties over een veel te hoog verbruik te besparen en tevens ook om de lease maatschappij voor eventuele kosten te behoeden, zou ik daarom je problemen nu heel snel - zo lang die garantie nog geldig is - gedetailleerd.en schriftelijk bij de dealer en bij de lease maatschappij neerleggen om zo een dossier te starten. Ik zou niet langer balend afwachten en maar blijven hopen dat het in 2.6 wel weer goed komt maar grondig onderzoek eisen.
ik deel deze mening - ja ik heb best mn issues met deze auto (gehad) maar zoals ik steeds jouw verhalen lees denk ik echt, er is iets mis - alsof er soms stukken batterij niet meer werken/bereikbaar zijn waardoor je bereik ruk is, ineens 12% wegvalt etc.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lichtblauw
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-03-2024
Bij mij gaat ook alles goed met 2.5. Ik kan op dit moment geen storingen vinden. Als het vriest ga ik juist 's nachts laden. Weet niet of het veel helpt maar accu lijkt dan iets warmer 's ochtends. Vannacht was het maar drie graden dus dan ik merk ik wel dat het startverbruik hoog ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zal morgen eens informeren bij zowel Volvo als de leasemaatschappij wat ze zelf willen/kunnen. Het is immers niet mijn auto. Maar volgens mij zitten de 2 jaar er sowieso al op. Ontvangen op 1 februari, bijna 2 jaar, maar de auto was een showroommodel, ook voor proefritten.

Informeren ga ik sowieso even doen deze week. Thanks!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Juancho schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:51:
Zal morgen eens informeren bij zowel Volvo als de leasemaatschappij wat ze zelf willen/kunnen. Het is immers niet mijn auto. Maar volgens mij zitten de 2 jaar er sowieso al op. Ontvangen op 1 februari, bijna 2 jaar, maar de auto was een showroommodel, ook voor proefritten.

Informeren ga ik sowieso even doen deze week. Thanks!
En misschien ook goed om even wat goede feiten te verzamelen om het minder subjectief te maken.

Vb
- wachten tot het weer in de buurt van -10 komt
- auto dan opwarmen door naar 100% te laden met voorverwarming timer (wel even checken dat die gestart was)
- dan uurtje snelweg op 110kph acc (niet te hard optrekken om op snelheid te komen)
- en dan checken hoeveel procent je gebruikt hebt en dat weer omrekenen naar 100% en dan checken of die op De verwachte waarde komt. Zou zo rond 235 moeten zijn. Als die daar ruim onder duikt. Heb je zeker een case

(Je kunt ook bij hogere temp doen, maar dan is het lastiger aantonen. Tenzij die dan al onder die 235 duikt…)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
lichtblauw schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:30:
Bij mij gaat ook alles goed met 2.5. Ik kan op dit moment geen storingen vinden. Als het vriest ga ik juist 's nachts laden. Weet niet of het veel helpt maar accu lijkt dan iets warmer 's ochtends. Vannacht was het maar drie graden dus dan ik merk ik wel dat het startverbruik hoog ligt
Mijn auto staat sinds zaterdagavond nog steeds bij de sleepdienst in verband met die kapotte band maar op de app staat nog steeds 90%.
Hopelijk gaat hij vandaag naar de dealer zodat ik ‘m morgen weer op kan halen. De lage instap van de leenauto moest echt wel weer even wennen….. een mens raakt wel aan luxe verslingerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Kammika schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:43:
[...]

En misschien ook goed om even wat goede feiten te verzamelen om het minder subjectief te maken.

Vb
- wachten tot het weer in de buurt van -10 komt
- auto dan opwarmen door naar 100% te laden met voorverwarming timer (wel even checken dat die gestart was)
- dan uurtje snelweg op 110kph acc (niet te hard optrekken om op snelheid te komen)
- en dan checken hoeveel procent je gebruikt hebt en dat weer omrekenen naar 100% en dan checken of die op De verwachte waarde komt. Zou zo rond 235 moeten zijn. Als die daar ruim onder duikt. Heb je zeker een case

(Je kunt ook bij hogere temp doen, maar dan is het lastiger aantonen. Tenzij die dan al onder die 235 duikt…)
Ik ben meer van het gemak, de vaste P8 monteur woont hier vlakbij. Die mag zo de auto een weekje mee om mee proef te rijden ;) :),. Ik ga er vanuit dat de leasemaatschappij de auto ook zo goed mogelijk terug wil over een paar jaar en met zoveel mogelijk waarde, dus het lijkt me dan iig dat ze de boel willen laten onderzoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 27-12-2022 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Juancho schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 00:53:
Bizar. Ik heb het echt nog nooit gehad. Een keer dat ding 9 dagen op Schiphol gezet een (vrijwel) niets kwijt.

Sowieso heeft de auto bij mij geen of nauwelijks sluipverbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Spanky79 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:01:
[...]

Bizar. Ik heb het echt nog nooit gehad. Een keer dat ding 9 dagen op Schiphol gezet een (vrijwel) niets kwijt.

Sowieso heeft de auto bij mij geen of nauwelijks sluipverbruik.
Ik ook he nogmaals. Zelfs 2 weken op ook Schiphol staan en geen enkel procentje eraf. Dus even in de gaten houden, misschien dat die botsing van laatst toch nog iets geraakt heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:12:
[...]

Ik ook he nogmaals. Zelfs 2 weken op ook Schiphol staan en geen enkel procentje eraf. Dus even in de gaten houden, misschien dat die botsing van laatst toch nog iets geraakt heeft.
en je km stand was niet ook spontaan een stukje opgelopen? :+

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGdesigns
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-11-2024

AGdesigns

7680wp

Inmiddels al 451km op de teller van onze XC40. Zojuist even gaan shoppen in het zuiden. Verbruik viel me nogal mee 90% van de rit op autopilot pilot assist. Terugweg was het wel druk op de weg vandaar het lage verbruik.
2 volwassenen in de auto 3 kinderen, wandelwagen en volle kofferbak met aankopen airco op 20.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDBTO20Y_5CuJv1992rj7GuqLSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NDlXiYBUX9VKxGv4QVm1vly1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 11:46
AGdesigns schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:44:
Inmiddels al 451km op de teller van onze XC40. Zojuist even gaan shoppen in het zuiden. Verbruik viel me nogal mee 90% van de rit op autopilot. Terugweg was het wel druk op de weg vandaar het lage verbruik.
2 volwassenen in de auto 3 kinderen, wandelwagen en volle kofferbak met aankopen airco op 20.
Ik krijg buikpijn als iemand praat over “autopilot”
Om verwarring te voorkomen: het is een stuurhulp en absoluut geen autopilot! Er zijn inmiddels genoeg mensen hier die dat (obv verkeerde aannames) ondervonden hebben en op het laatste moment een noodingreep gehad hebben. Noem het dus svp ook niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGdesigns

AGdesigns

7680wp

WildOne schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:14:
[...]

Om verwarring te voorkomen: het is een stuurhulp en absoluut geen autopilot! Er zijn inmiddels genoeg mensen hier die dat (obv verkeerde aannames) ondervonden hebben en op het laatste moment een noodingreep gehad hebben. Noem het dus svp ook niet zo
Om je buikpijn te verzachten de tekst aangepast… had inderdaad verkeert getypt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
WildOne schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:14:
[...]

Ik weet niet wie je hiermee wilt aanspreken, maar mij spreek je er niet iig niet mee aan.

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
AGdesigns schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:29:
[...]

Om je buikpijn te verzachten de tekst aangepast… had inderdaad verkeert getypt.
Moet je even een gewichtje aan het stuur hangen. Net genoeg dat die tegendruk voelt. Dan vraagt die niet meer elke 10 tellen of je het stuur vast wilt houden en is het een echte autopilot 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ergodyne1 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:43:
[...]

Ik weet niet wie je hiermee wilt aanspreken, maar mij spreek je er niet iig niet mee aan.
Wel grappig dat zijn username dan “Wild One” is …

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Bartelomeus schreef op zondag 25 december 2022 @ 21:41:
Vraagje, vandaag merkten we (tijdelijk) minder remvermogen op met OPD. Ik zag het ook aan de ‘charge’ meter, het eerste deel van mijn remweg verliep normaal, daarna leek het wat door te glijden. Na 50km kreeg ik ineens wel weer het volle vermogen om met OPD te remmen. Iemand enig idee? Het leek geen bug, maar een ‘bewuste’ beperking…..
Over het algemeen wordt hier vrij veel geouwehoerd over ditjes en datjes.

Twee pagina’s terug heb ik een vrij serieuze vraag gesteld, tot op heden geen enkele reactie op mijn vraag of iemand zich herkend in OPD (remkracht)beperking. Het lijkt een tijdelijke (softwarematige) beperking. Iemand enig idee?

[ Voor 43% gewijzigd door Bartelomeus op 27-12-2022 20:15 ]

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:00

Lancer

What the......

Bartelomeus schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:11:
[...]

Over het algemeen wordt hier vrij veel geouwehoerd over ditjes en datjes.

Twee pagina’s terug heb ik een vrij serieuze vraag gesteld, tot op heden geen enkele reactie op mijn vraag of iemand zich herkend in OPD (remkracht)beperking. Het lijkt een tijdelijke (softwarematige) beperking. Iemand enig idee?
Bij 100% batterij lading of een koude accu kan de regeneratie beperkt zijn. Zou wel naadloos opgevangen moeten worden door de remmen.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 11:46
ergodyne1 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:43:
[...]

Punt wat ik, in z’n algemeenheid, probeer te maken is dat er veel -ook toekomstige- rijders meelezen en mogelijk blindvaren op de term autopilot en het onterecht ook als zodanig gebruiken.

Hoop overigens niet, dat iedereen die zich niet aangesproken voelt, gaat reageren dat ie zich niet aangesproken voelt :+
Kammika schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:54:
[...]

Wel grappig dat zijn username dan “Wild One” is …
:w

[ Voor 14% gewijzigd door WildOne op 27-12-2022 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
Lancer schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:22:
[...]

Bij 100% batterij lading of een koude accu kan de regeneratie beperkt zijn. Zou wel naadloos opgevangen moeten worden door de remmen.
Dank je wel, eerste is niet het geval want ik laad maar tot 90%. Tweede punt zou kunnen, maar ik moest wel zelf bijremmen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Bartelomeus schreef op zondag 25 december 2022 @ 21:41:
Vraagje, vandaag merkten we (tijdelijk) minder remvermogen op met OPD. Ik zag het ook aan de ‘charge’ meter, het eerste deel van mijn remweg verliep normaal, daarna leek het wat door te glijden. Na 50km kreeg ik ineens wel weer het volle vermogen om met OPD te remmen. Iemand enig idee? Het leek geen bug, maar een ‘bewuste’ beperking…..
Ik zou dit ook weer zeer gevaarlijk vinden als dit een software update is geweest. Als je iets wel moet is het eerst wennen aan OPD en daarna er op kunnen vertrouwen. Je gaat immers leren inschatten wanneer je kan remmen door het gas los te laten en wanneer je evt extra moet bijremmen met de normale rem.

Ik mag toch oprecht van harte hopen dat men hier niet op dit niveau, zoals jij omschrijft, aan het knoeien is. Zou zeer kwalijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBee2
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 09-09 22:55
WildOne schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:00:
Ik heb sinds 2.5 dat Google tegen me aan begint te praten als ik na het ontgrendelen in de auto stap (vaker wel dan niet zeg maar) Dat ze offline is en dat ik wel radio kan luisteren en navigeren (oid)
Dit zonder dat ik ook maar iets heb aangeraakt of geroepen
Ik heb hetzelfde probleem, het is niet heel storend maar weet iemand misschien een oplossing hiervoor?

Ik had na de update ook problemen met de klimaatbeheersing/OPD en een paar dagen later het niet laden van maps op het bestuurdersconsole maar die zijn allen opgelost met een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:00

Lancer

What the......

Juancho schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 22:36:
[...]

Ik zou dit ook weer zeer gevaarlijk vinden als dit een software update is geweest. Als je iets wel moet is het eerst wennen aan OPD en daarna er op kunnen vertrouwen. Je gaat immers leren inschatten wanneer je kan remmen door het gas los te laten en wanneer je evt extra moet bijremmen met de normale rem.

Ik mag toch oprecht van harte hopen dat men hier niet op dit niveau, zoals jij omschrijft, aan het knoeien is. Zou zeer kwalijk zijn.
Zeer gevaarlijk? Ik kan me niet voorstellen dat er iemand hier is die het rempedaal niet weet te vinden in zo’n geval. En in een noodsituatie moet je het rempedaal sowieso gebruiken; met OPD maak je geen noodstop. Het kan je verrassen, dat wel. Gebruikt OPD überhaupt de remschijven als dat nodig is? In welke software versie dan ook? (Gebruik het zelf nooit)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Lancer schreef op woensdag 28 december 2022 @ 08:51:
[...]

Zeer gevaarlijk? Ik kan me niet voorstellen dat er iemand hier is die het rempedaal niet weet te vinden in zo’n geval. En in een noodsituatie moet je het rempedaal sowieso gebruiken; met OPD maak je geen noodstop. Het kan je verrassen, dat wel. Gebruikt OPD überhaupt de remschijven als dat nodig is? In welke software versie dan ook? (Gebruik het zelf nooit)
.

OPD gebruikt de riemschijven als regeneratie beperkt is (vb accu te vol, snelheid te laag of accu te koud)

Voel je ook wel. Als ik met 100% accu wegrijdt vind ik de opd wat schokkerig. Je kunt aan de regeneratiebalk rechtsonder in beeld dan ook zien dat regeneratie beperkt is.

Staat overigens los van opd. Als dat uitstaat en je drukt het rempedaal in remt die normaal ook af door te regenereren als dat mogelijk is

Is wel goed voor je remschijven om af en toe echt te gebruiken. Ik vind ze aardig roestig worden als in alleen op regeneratie afrem. Moet nu af en toe even stevig remmen om ze weer roestvrij te maken.

Zou wel mooi zijn als het regeneratieprogramma daar ook rekening mee hield door op interval de remschijven te gebruiken ipv regeneratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
JBee2 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 23:30:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, het is niet heel storend maar weet iemand misschien een oplossing hiervoor?
Superirritant inderdaad, bij mij ook het geval. Terwijl er wel gewoon netwerkverbinding is. Ik vraag mij soms echt af hoe Volvo zijn softwareupdates test voordat ze gereleased worden...

[ Voor 12% gewijzigd door ergodyne1 op 28-12-2022 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:37
Hey ik heb hier iets gelezen over garantie bijkopen van Volvo? Mijn dealer zegt er niets van te weten? Wie kan mij meer vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:37
HenryP schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:46:
@Mga1600 Je hebt gelijk. Mijn contactpersoon bij de dealer wist van niks, begon gelijk maar te roepen dat die actie niet op mijn auto van toepassing was (alsof ik hem “beschuldigde”…). Al met al, heb even gegoogled en hem een link gestuurd naar de Volvo garantie verlenging. Hoop morgen meer van hem te horen. Het kan eigenlijk niet fout gaan, dus ik verwacht dat ik die garantieverlenging kan aanschaffen. Voor twee jaar komt die volgens de op internet gevonden folder inmiddels op €905, wellicht is de prijs weer aangepast, ik zie het wel.

Over de verlenging van de garantie: is die van Volvo of van Cargarant? Maakt mij niet zoveel uit, als er geen verschil in de voorwaarden zit. Voor mijn speed pedelec (Stromer) heb ik de verlengde garantie ook gekregen via Cargarant, en die zijn hun afspraken m.b.t. de garantie tot op heden altijd nagekomen.
Dit bedoelde ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AGdesigns

AGdesigns

7680wp

DarkShadow schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:32:
Hey ik heb hier iets gelezen over garantie bijkopen van Volvo? Mijn dealer zegt er niets van te weten? Wie kan mij meer vertellen?
https://www.volvocars.com...slijst-verlengde-garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitteken2
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-01-2024
Ik heb toch meer dan de indruk dat remmen met opd feller remt wanneer er minder remweg is door een auto voor je. Beetje zoals de auto zou ingrijpen bij een noodstop maar uiteraard dan niet zo fel. Enkel voor bv rond punt of onherkenbaar punt voor de auto moet ik opletten dat ik het punt waar ik stil sta niet overschiet.

Volvo xc40 p8 ultimate my23 sage green 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vraagje, ik heb een jaar geleden zo'n schoonmaak setje bij Volvo gekocht voor de stoelen. Nooit meer aan gedacht, tot ik het net bij het opruimen tegen kwam 😁. Is het nog belangrijk dat je dit doet bij bepaalde temperaturen? Tis nu kouder, regent de hele dag. Geen idee of dat uitmaakt, maar aangezien je het maar een enkele keer hoeft te doen... Doe ik het graag goed 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelzie01
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10:51
Hi, Ik krijg mijn xc40 single core half januari. Deze worden toch nog steeds op all season banden afgeleverd?

Ik wil toch gewoon naar zomer en winter banden toe, het blijft namelijk toch een compromis. Enerzijds omdat ze niet altijd als winterbanden worden geaccepteerd in het buitensland en anderzijds omdat in de zomer zomerbanden beter zijn voor het verbruik.

Kan ik voor nu die all seasons beter oprijden als zomerband of als winterband? Waar ligt het dichterbij?

Gr Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Dat is inderdaad nieuwe maar het kan alleen voordat een nieuwe auto op naam is geschreven. Mijn dealer liet me een tijdje geleden een bericht lezen wat hij daarover van Volvo had gekregen. Er schijnt ook een stukje software of een mededeling in de auto geschreven te worden zodat een dealer in het buitenland ook weet over die extra garantie als jij daar zou komen met een probleem . De voorwaarden zouden gelijk zijn aan die van de gewone garantiejaren van een nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11:19
jelzie01 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:24:
Hi, Ik krijg mijn xc40 single core half januari. Deze worden toch nog steeds op all season banden afgeleverd?

Ik wil toch gewoon naar zomer en winter banden toe, het blijft namelijk toch een compromis. Enerzijds omdat ze niet altijd als winterbanden worden geaccepteerd in het buitensland en anderzijds omdat in de zomer zomerbanden beter zijn voor het verbruik.

Kan ik voor nu die all seasons beter oprijden als zomerband of als winterband? Waar ligt het dichterbij?

Gr Jelle
Heb dit pas nog eens nagevraagd bij de dealer en ze worden nog steeds met all-seasons afgeleverd.
De banden die er op liggen worden zeker wel geaccepteerd in de winter in landen zoals Duitsland. En ik zou nu niet speciaal zomerbanden laten leggen voor het verbruik wat te minderen.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1

Gr Jelle
Volgens mij is het zo dat wanneer je all seasons banden hebt met een sneeuwvlokje erop ze gezien worden als winterbanden. Ik rijd daar ook op, al vraag ik mij wel af hoe het ze het behandelen wanneer ik een ongeluk krijg in de winter in het buitenland met half afgesleten all seasons banden (omdat mijn leasemy ze niet wisselt voor echte winterbanden)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Laatst online: 11:19
ergodyne1 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:52:
[...]

Volgens mij is het zo dat wanneer je all seasons banden hebt met een sneeuwvlokje erop ze gezien worden als winterbanden. Ik rijd daar ook op, al vraag ik mij wel af hoe het ze het behandelen wanneer ik een ongeluk krijg in de winter in het buitenland met half afgesleten all seasons banden (omdat mijn leasemy ze niet wisselt voor echte winterbanden)...
Sneeuwvlokje is inderdaad voldoende. Hier ook hetzelfde probleem dat leasemaatschappij enkel all-seasons wilt leggen....

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:50
Let wel op je profieldiepte. In Oostenrijk zijn ze nog even strenger dan in Duitsland.
Als in Oostenrijk je banden minder dan 4mm hebben zullen deze als zomerbanden gezien worden, dus verboden in de winter. Dit geldt ook voor volledige winterbanden.
ANWB Oostenrijk

In Duitsland is er een minumum van 1.6mm, maar minimaal 4mm wordt aangeraden:
ANWB Duitsland

[ Voor 4% gewijzigd door RickKoets op 28-12-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 17:45
De All seasons die bij de levering meekomen welke zijn dat en bevallen die?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600

Gr Jelle
Je schrijft niet of je je auto met 19” of 20” besteld hebt - dat maakt - ondervond ik- een groter verschil uit qua rijgedrag dan all-season of zomerbanden

Als je de testresultaten op YouTube kijkt door allerlei ‘bandentesters’ zijn de door Volvo toegepaste all-seasons merken en types gewoon helemaal prima voor ons soort klimaat. Natuurlijk blijft het een soort compromis maar er zijn ook grote verschillen in resultaten tussen verschillende merken en types reguliere zomer en winterbanden. Sommige all-seasons zijn beter qua rijgedrag dan sommige zomerbanden en ook zijn sommige all-seasons net zo goed als sommige winterbanden.

Ik heb met mijn P8 steeds aparte zomer- en winterbanden gehad en merkte daarbij een flink verschil in ‘scherpte’ op maar dat kwam vooral ook doordat de zomer banden 20” en de winterbanden 19” waren. Ik heb ook wel met 19” zomerbanden gereden en dat vond ik zelf weliswaar comfortabeler dan 20” maar beduidend minder fijn qua bochtgedrag. Dus ik koos voor 20”

Voordat ik de C40 bestelde (alweer met 20” - en die ook standaard all-seasons heeft) heb ik, juist vanwege de twijfel over de banden, een halve dag proefgereden met de demo van de dealer. Deze had 19” all-season banden. Het voelde weliswaar wat strakker dan mijn eigen 19” winterwielen, maar wel behoorlijk minder strak dan mijn 20” zomerbanden. Ik was dus niet overtuigd.

Later kon ik proefrijden met een auto van ze met 20” all-seasons en die reed gewoon goed. Niets mis mee. Die banden waren Michelin Cross Climate 2. Deze reden ongeveer net zo als de 20” Pirelli zomerbanden die ik zelf heb.

Helaas: recent vertelde de technische man bij de dealer dat die Michelins weliswaar erg goed reden, maar na 10000 of 15000 km veel neiging tot cupping kregen en daarmee voor trillingen en geluid zorgden waar ze als dealer ook veel mee te maken kregen in het kader van nazorg.

Mijn C40 stond al klaar om in januari aan mij afgeleverd te worden …. met die 20” Michelins als standaard montage. Daarnaast stond een voorraad auto die gelijktijdig was afgeleverd (door de dealer zelf was besteld), eigenlijk identiek, alleen met 20” Pirelli all-seasons. Daar heb ik ook nog een korte rit mee kunnen maken - prima.
En navraag hier op het forum bevestigde dat die banden probleemloos zijn en erg lang meegaan. De dealer heeft de wielen van die twee auto’s op mijn verzoek omgewisseld zodat ik de Pirelli’s krijg en de voorraad auto de Michelins

Ingeval je naar ‘echte’ zomerbanden wilt zal je dealer dat vast en zeker voor je willen regelen en daar zal hij dan extra geld voor willen zien. Daarnaast moet je een set winterwielen kopen en dat kost ook weer zo’n 2000- 2500 euro (bega niet de fout om alleen de banden te wisselen……) plus de steeds terugkerende kosten van opslag en wisselen.
Al met al een hele hoop geld voor een marginaal verschil in rijgedrag…

Ik ben overtuigd geraakt en heb mijn losse winterwielen verkocht.

[Let wel: al mijn ‘test werk’ was met Twin uitvoeringen die sowieso een heel ander weggedrag hebben dan de Singles. Hoe daar de diverse banden- ervaringen mee zullen zijn weet ik dus helemaal niet]?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06 10:45
Ik overweeg om mijn remklauwen een kleurtje te geven. Is hier iemand die dit gedaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Mga1600 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:12:
[...]

Je schrijft niet of je je auto met 19” of 20” besteld hebt - dat maakt - ondervond ik- een groter verschil uit qua rijgedrag dan all-season of zomerbanden

Als je de testresultaten op YouTube kijkt door allerlei ‘bandentesters’ zijn de door Volvo toegepaste all-seasons merken en types gewoon helemaal prima voor ons soort klimaat. Natuurlijk blijft het een soort compromis maar er zijn ook grote verschillen in resultaten tussen verschillende merken en types reguliere zomer en winterbanden. Sommige all-seasons zijn beter qua rijgedrag dan sommige zomerbanden en ook zijn sommige all-seasons net zo goed als sommige winterbanden.

Ik heb met mijn P8 steeds aparte zomer- en winterbanden gehad en merkte daarbij een flink verschil in ‘scherpte’ op maar dat kwam vooral ook doordat de zomer banden 20” en de winterbanden 19” waren. Ik heb ook wel met 19” zomerbanden gereden en dat vond ik zelf weliswaar comfortabeler dan 20” maar beduidend minder fijn qua bochtgedrag. Dus ik koos voor 20”

Voordat ik de C40 bestelde (alweer met 20” - en die ook standaard all-seasons heeft) heb ik, juist vanwege de twijfel over de banden, een halve dag proefgereden met de demo van de dealer. Deze had 19” all-season banden. Het voelde weliswaar wat strakker dan mijn eigen 19” winterwielen, maar wel behoorlijk minder strak dan mijn 20” zomerbanden. Ik was dus niet overtuigd.

Later kon ik proefrijden met een auto van ze met 20” all-seasons en die reed gewoon goed. Niets mis mee. Die banden waren Michelin Cross Climate 2. Deze reden ongeveer net zo als de 20” Pirelli zomerbanden die ik zelf heb.

Helaas: recent vertelde de technische man bij de dealer dat die Michelins weliswaar erg goed reden, maar na 10000 of 15000 km veel neiging tot cupping kregen en daarmee voor trillingen en geluid zorgden waar ze als dealer ook veel mee te maken kregen in het kader van nazorg.

Mijn C40 stond al klaar om in januari aan mij afgeleverd te worden …. met die 20” Michelins als standaard montage. Daarnaast stond een voorraad auto die gelijktijdig was afgeleverd (door de dealer zelf was besteld), eigenlijk identiek, alleen met 20” Pirelli all-seasons. Daar heb ik ook nog een korte rit mee kunnen maken - prima.
En navraag hier op het forum bevestigde dat die banden probleemloos zijn en erg lang meegaan. De dealer heeft de wielen van die twee auto’s op mijn verzoek omgewisseld zodat ik de Pirelli’s krijg en de voorraad auto de Michelins

Ingeval je naar ‘echte’ zomerbanden wilt zal je dealer dat vast en zeker voor je willen regelen en daar zal hij dan extra geld voor willen zien. Daarnaast moet je een set winterwielen kopen en dat kost ook weer zo’n 2000- 2500 euro (bega niet de fout om alleen de banden te wisselen……) plus de steeds terugkerende kosten van opslag en wisselen.

[Let wel: al mijn ‘test werk’ was met Twin uitvoeringen die sowieso een heel ander weggedrag hebben dan de Singles. Hoe daar de diverse banden- ervaringen mee zullen zijn weet ik dus helemaal niet]?
Een hoop onderzoek lees ik. Wat is de fout voor het wisselen van alleen banden? Ik heb dat jarenlang gedaan en daar nooit een fout in bespeurd... (lease dus altijd bij de bandenboer laten wisselen) Ik had dat nu liever ook gedaan zodat ik ook gewoon op zomer en winterbanden kon rijden, maar goed... door het aanleveren van de C40 op all seasons heeft de leasemaatschappij een reden om dit niet meer te doen en mij met afgesleten banden naar Oostenrijk te laten rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door ergodyne1 op 28-12-2022 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Op mijn XC70 altijd Pirelli All Seasons gehad.
Mijn P8 heeft 19 inch en kwam met gewone Continentals.
Als ik dit lees worden de volgende banden 19 inch Pirelli All Seasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelzie01
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10:51
Mga1600 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:12:
[...]

Is het erg om op de bestaande velg te wisselen dan? Ik rij 40k per jaar dus zo heel vaak gaan er niet opnieuw onder namelijk, tot op heden als zo gebeurt door de lease maatschappij.

Ik ga graag op wintersport meerdere malen per jaar (ook naar Scandinavië) en het liefst gebruik ik zo weinig mogelijk sneeuw kettingen, ik kan mij voorstellen dat je met een goeie winterband langer door kunt rijden en meer grip hebt dan met de beste all season, maar dat valt mee dus?

Dealer gaf aan, dan beter de All Seasons als zomerbanden oprijden en winterbanden erbij nemen.

Oh ja ik heb de standaard 19 inch. Ik vond ze mooier en ik begreep dat het voor het verbruik ook iets beter is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-09 20:32
Kleine update over de trillingen in de c40. Vandaag opnieuw laten balanceren en op 3 van de vier banden zat de balans niet goed. Daarnaast ook nog één band die bijna 0.5 bar harder was dan de andere drie. Je verwacht dat dit soort zaken gewoon geregeld zijn. Slordig.

De trillingen zijn nu nagenoeg weg.

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Klopt het dat je bij een TCAM reset alleen ff het SOS lampje ziet knipperen, vervolgens is je data ff weg, die komt terug en thats it? Geen reboot van het systeem of dergelijke? Nog nooit zelf gedaan, maar net toch maar een keer geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[quote]jelzie01 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:47:

Is het erg om op de bestaande velg te wisselen dan?

[quote]

Onze auto’s hebben veel koppel en relatief grote wielen en het is inmiddels wel bewezen dat de banden daardoor om de velg kunnen verdraaien als er regelmatig ‘geplankt’ of een keer keihard geremd wordt. Als je pech hebt moet je ze na zo’n incident opnieuw laten balanceren.
Dat is echt niet denkbeeldig : bij bepaalde Porsches wordt de band om deze reden preventief aan de velg ‘gekit’. Door de losse banden steeds te wisselen worden ze met iedere keer opzetten ruimer en zullen ze sneller verdraaien.
Het gevolg: je blijft als je pech hebt na-balanceren…….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024

Gr Jelle
Gewoon lekker op de all season. Die doen het echt meer dan prima. Heb geen last van trillingen, niet 2x wisselen per jaar en in de sneeuw perfecte grip. Oh ja, en ook nog behoorlijk slijtvast. Rij al meer dan 72.000km op de eerste set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
Kammika schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:15:
[...]
.

OPD gebruikt de riemschijven als regeneratie beperkt is (vb accu te vol, snelheid te laag of accu te koud)

Voel je ook wel. Als ik met 100% accu wegrijdt vind ik de opd wat schokkerig. Je kunt aan de regeneratiebalk rechtsonder in beeld dan ook zien dat regeneratie beperkt is.

Staat overigens los van opd. Als dat uitstaat en je drukt het rempedaal in remt die normaal ook af door te regenereren als dat mogelijk is

Is wel goed voor je remschijven om af en toe echt te gebruiken. Ik vind ze aardig roestig worden als in alleen op regeneratie afrem. Moet nu af en toe even stevig remmen om ze weer roestvrij te maken.

Zou wel mooi zijn als het regeneratieprogramma daar ook rekening mee hield door op interval de remschijven te gebruiken ipv regeneratie
Het beeld dat je schetst over de accu icm regeneratie middels de OPD klopt met mijn ervaring. Nu het weer warmer is, is het weg (lees normaal)!

Anderen ook bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
mich78 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:54:
[...]

Gewoon lekker op de all season. Die doen het echt meer dan prima. Heb geen last van trillingen, niet 2x wisselen per jaar en in de sneeuw perfecte grip. Oh ja, en ook nog behoorlijk slijtvast. Rij al meer dan 72.000km op de eerste set.
Heb jij 19 inch Pirelli's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
@DarkShadow Is het je nog gelukt om die extra fabrieksgarantie te regelen? Toen ik de info over de extra fabrieksgarantie had verstrekt, was de afspraak over het afsluiten snel gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika

Gr Jelle
Volgens mij voldoen ze gewoon aan winterband eisen. Maar blijft idd wel een compromis en daardoor slijten ze ook harder

Ik had ook zomer/winter banden gewild. Maar de leasemij wou me daar extra voor aanslaan. Dat ging me ook weer wat te ver. Ik maak nl dusdanig veel km’s dat het voor hen goedkoper zou zijn…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfs XC
  • Laatst online: 16-04-2024
Gaat het om een in NL geleverde auto? Dan kan dit tot 30 dagen na op naam laten zetten aldus mijn dealer.
In België kan dit tot twee jaar na aankoop!

Volvo XC40 P6 Ultimate 20" MY23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfs XC
Juancho schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:04:
Klopt het dat je bij een TCAM reset alleen ff het SOS lampje ziet knipperen, vervolgens is je data ff weg, die komt terug en thats it? Geen reboot van het systeem of dergelijke? Nog nooit zelf gedaan, maar net toch maar een keer geprobeerd.
Klopt! Na een minuut of twee zou alles weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Henk Pi schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:23:
Ik overweeg om mijn remklauwen een kleurtje te geven. Is hier iemand die dit gedaan heeft?
Ik heb de Volvo nog niet maar heb meerdere remklauwen gedaan!
Wat is je vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Laatst online: 22-04 20:42
Iemand dit wel eens geprobeerd? Via een omweg toch Youtube kunnen gebruiken: YouTube: How to Watch YouTube in your Volvo. ✅ 'Hack'
Kan het zelf niet proberen (heb de Volvo helaas nog niet)...

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
Ja. Bevalt super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mich78
DPPSchoenmaker schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:19:
Iemand dit wel eens geprobeerd? Via een omweg toch Youtube kunnen gebruiken: YouTube: How to Watch YouTube in your Volvo. ✅ 'Hack'
Dit werkt niet meer. Ik heb wel Henrik Green een bericht via LinkedIn gestuurd. Hij beloofde op 5 januari 2022 dat YouTube zou komen. Als iedereen hem nou een message stuurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
Kammika schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:49:
[...]

Volgens mij voldoen ze gewoon aan winterband eisen. Maar blijft idd wel een compromis en daardoor slijten ze ook harder

Ik had ook zomer/winter banden gewild. Maar de leasemij wou me daar extra voor aanslaan. Dat ging me ook weer wat te ver. Ik maak nl dusdanig veel km’s dat het voor hen goedkoper zou zijn…
Overmatige slijtage heb ik niet gemerkt. Heb nog nooit zo lang met een setje gedaan en dit is by far de snelste auto die ik ooit reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
mich78 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:59:
[...]

Overmatige slijtage heb ik niet gemerkt. Heb nog nooit zo lang met een setje gedaan en dit is by far de snelste auto die ik ooit reed.
Ja….72000 km is inderdaad gigantisch veel voor een stel banden……

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• over9000
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 11:41
Nee die is van de zomer al gefixt… helaas, maakte er regelmatig gebruik van.

• Kammika
mich78 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:59:
[...]

Respect. En je weet zeker dat je ook nog voldoende profiel hebt?

Ik had vooraf geïnformeerd. Volgens de specs (uit mijn hoofd pin me er niet op vast) zou je met die all seasons 30-40k moeten moeten kunnen rijden en met “gewone” zomer/winterbanden 60-70k moeten halen. In combi met minder grip in veel omstandigheden had ik liever zomer/winterbanden.

Maar goed om te horen dat die van jou het zo lang doen. Zit nu zelf op 40k. Bij 30k beurt hadden ze nog erg veel profiel. Dus ben benieuwd bij 60k beurt.

In retrospect dan wellicht toch de juiste keuze gemaakt door de all seasons erom te laten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06 10:45
DreZutphen schreef op woensdag 28 december 2022 @ 19:55:
[...]

Ik heb de Volvo nog niet maar heb meerdere remklauwen gedaan!
Wat is je vraag?
Heb je dit zelf gedaan? Ik wil het nl. zelf gaan doen. Je kunt 2k verfsetjes kopen en het dan met de hand schilderen. Lijkt amateuristisch, maar dat is het mi niet. Alternatief is klauwen demonteren en dan spuiten met een 2k lak. Veel extra werk en verschil is achter de velgen denk ik nauwelijks zichtbaar. Nog een 2k blanke lak erover zodat het mooi schoon te houden is? Heb jij suggesties wat betreft verf leveranciers? Ik wilde de Swedish gold vd Polestar gaan gebruiken. Mijn twin is zwart, dus dat lijkt me gaaf.

• ergodyne1
Mga1600 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:16:
[quote]jelzie01 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:47:

Is het erg om op de bestaande velg te wisselen dan?

[quote]

Onze auto’s hebben veel koppel en relatief grote wielen en het is inmiddels wel bewezen dat de banden daardoor om de velg kunnen verdraaien als er regelmatig ‘geplankt’ of een keer keihard geremd wordt. Als je pech hebt moet je ze na zo’n incident opnieuw laten balanceren.
Dat is echt niet denkbeeldig : bij bepaalde Porsches wordt de band om deze reden preventief aan de velg ‘gekit’. Door de losse banden steeds te wisselen worden ze met iedere keer opzetten ruimer en zullen ze sneller verdraaien.
Het gevolg: je blijft als je pech hebt na-balanceren…….
Heb je dit zelf ervaren of is het internet wijsheid? :+ ik heb vroeger bij een bandentoko gewerkt en dit nog nooit meegemaakt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ergodyne1
YouTube was begin van het jaar aangekondigd maar helaas… ik denk dat ze het aangekondigd hebben voor de nieuwe modellen…

BMW doet ook net zo’n soort aankondiging. Supertof maar je weet dus niet op welke modellen het komt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NT46FomppKWKGBv2xa9FMZeM_Ho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xylOKeyID5giy11IC2psZOXg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mich78
https://autorai.nl/getest...Yh7rg_QK5qslDCPVR_ji9zbPM

Volvo doet t niet slecht. In lijn met mijn ervaring

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik heb Michelin winterbanden, mijn verbruik is op die banden echt ruk. Ik zie nu al een paar keer in de week van wisselen het verbruik zo met 3-4kwh omhoog schieten.

Banden maken ook veel meer geluid.

[ Voor 10% gewijzigd door Spanky79 op 29-12-2022 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfs XC
Henk Pi schreef op donderdag 29 december 2022 @ 08:52:
[...]
Alternatief is klauwen demonteren en dan spuiten met een 2k lak. Veel extra werk en verschil is achter de velgen denk ik nauwelijks zichtbaar.
Klauwen demonteren is bij de XC/C40 met automatische handrem wat omslachtiger als bij andere auto’s.
De dealer kwam met dit verhaal toen ik de auto, 3 dagen later dan gepland (ook ivm ziekte monteurs) ging ophalen. Gelukkig had ik vooraf om een prijsopgave gevraagd anders was ik uiteindelijk het dubbele kwijt geweest voor de de-en montage vd remklauwen.
Mijn advies, klauwen spuiten terwijl ze op de auto zitten of met zo’n kant en klaar setje met kwast specifiek voor remklauwen.

Mijn remklauwen zijn door een autospuiter gespoten. Erg mooi gedaan alleen hadden ze achteraf een tintje donkerder gemogen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjA8n_2rz7sIFx2pf74SYmtHI94=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DXv9T3j031kHmNXEKFWlohTl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
ergodyne1 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:04:
[...]

YouTube was begin van het jaar aangekondigd maar helaas… ik denk dat ze het aangekondigd hebben voor de nieuwe modellen…

BMW doet ook net zo’n soort aankondiging. Supertof maar je weet dus niet op welke modellen het komt:

[Afbeelding]
Nee hoor het komt ook naar onze auto’s, alleen is Google er nog niet klaar mee. Geldt ook voor Waze. Niet echt Volvo’s schuld dus, maar wat je Volvo wel kwalijk mag/moet nemen is dat ze een jaar te vroeg zijn gaan juichen (en dan ook niet eens rechtstreeks naar ons als rijders, maar wel naar de pers) - in persberichten zijn ze goed, maar klantencommunicatie is echt niet Volvo’s ding……

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
ergodyne1 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:02:
[...]

Heb je dit zelf ervaren of is het internet wijsheid? :+ ik heb vroeger bij een bandentoko gewerkt en dit nog nooit meegemaakt…
Dit verhaal komt van een bandenbedrijf dat veel aan snelle auto’s werkt en het is dus eerstehands informatie. Hij heeft het niet alleen met Porsches maar ook met bijvoorbeeld Tesla’s vaker bij de hand gehad. Ik moet zeggen dat ik het heel plausibel vindt met een instant- koppel van 330 Nm per as in combinatie met heel brede banden met erg veel grip op de weg en een regeling die de banden noot laat spinnen. Dat is anders dan bij vroegere auto’s die vaak doorslaande wielen hadden voor de auto in beweging kwam. . De initiële krachten zullen bij onze auto’s dus vooral op dat ‘montagevlak’ uitgeoefend worden. Dat zou de verklaring zijn.

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:27
Vandaag, onderweg in Duitsland, hebben we veel problemen met snelladen. Eerste keer ging goed, tot 50%, toen stopte t laden en gaf de paal “communicatiestoring”. We zijn doorgereden, maar alle twee palen daarna gaven ook dezelfde foutmelding. Onderweg bij een dealer gestopt, die heeft de auto uitgelezen, gereser (?) en vertelde “de auto is goed, de paal was kapot”….
Nu weer verder, maar de volgende paal weer een foutmelding…ik ben mijn vertrouwen wel kwijt..

• JTHZZ
  • Laatst online: 16-09 22:48
jorisjansen3 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:08:
Vandaag, onderweg in Duitsland, hebben we veel problemen met snelladen. Eerste keer ging goed, tot 50%, toen stopte t laden en gaf de paal “communicatiestoring”. We zijn doorgereden, maar alle twee palen daarna gaven ook dezelfde foutmelding. Onderweg bij een dealer gestopt, die heeft de auto uitgelezen, gereser (?) en vertelde “de auto is goed, de paal was kapot”….
Nu weer verder, maar de volgende paal weer een foutmelding…ik ben mijn vertrouwen wel kwijt..
Heb je de stekker omhoog gehouden tijdens de handshake? Je kunt ook het afdekkapje onder de stekker drukken of de kabel op een paaltje laten rusten. Vooral bij EnBW is dat soms wel eens nodig, omdat de stekker door het gewicht gaat ‘hangen’. Bij Ionity eigenlijk nooit dat probleem. Heeft iets met het merk snellader te maken en tolerantie op de laadpoort, denk ik.

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:27
JTHZZ schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:23:
[...]

Heb je de stekker omhoog gehouden tijdens de handshake?
Dank voor het meedenken. Ik heb alles geprobeerd… Ionity en andere palen gaven foutmeldingen. t vreemde is, de auto start wel met laden, maar stopt er na een kwartiertje mee.. en als hij eenmaal in error staat ,”blijft die hangen in die error”, aldus de dealer. Na de reset door de dealer startte het laden wel, maar stopte er na een kwartiertje weer mee…
“Abschleppen nach Holland” zegt de tweede dealer….
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CnL7Sf-xe20L_TkuG9zg3FDK1Zk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nIuUhELKUN5Us2g0em9eLUJk.jpg?f=fotoalbum_large

• JTHZZ
  • Laatst online: 16-09 22:48
jorisjansen3 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:34:
[...]

Dank voor het meedenken. Ik heb alles geprobeerd… Ionity en andere palen gaven foutmeldingen. t vreemde is, de auto start wel met laden, maar stopt er na een kwartiertje mee.. en als hij eenmaal in error staat ,”blijft die hangen in die error”, aldus de dealer. Na de reset door de dealer startte het laden wel, maar stopte er na een kwartiertje weer mee…
“Abschleppen nach Holland” zegt de tweede dealer….
[Afbeelding]
Die foutmelding ken ik niet. Ik heb veel ik Duitsland geladen maar heb alleen 2x bij EnBW dat stekkervasthoudding moeten doen. Verder nooit problemen bij Ionity, Ewe go, Allego.

Het kan aan de paal liggen maar als je er zoveel hebt geprobeerd lijkt me dat onwaarschijnlijk. Je kunt ook even op http://www.goingelectric.de kijken of anderen wel probleemloos konden laden. Je hebt daar een ‘ladelog’ waar je dat soms kunt zien. Ook in de Chargemap app kun je dat soms zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DreZutphen
Henk Pi schreef op donderdag 29 december 2022 @ 08:52:
[...]

Heb je dit zelf gedaan? Ik wil het nl. zelf gaan doen. Je kunt 2k verfsetjes kopen en het dan met de hand schilderen. Lijkt amateuristisch, maar dat is het mi niet. Alternatief is klauwen demonteren en dan spuiten met een 2k lak. Veel extra werk en verschil is achter de velgen denk ik nauwelijks zichtbaar. Nog een 2k blanke lak erover zodat het mooi schoon te houden is? Heb jij suggesties wat betreft verf leveranciers? Ik wilde de Swedish gold vd Polestar gaan gebruiken. Mijn twin is zwart, dus dat lijkt me gaaf.
Ik zou ze gewoon met een kwastje doen.
Eraf halen , spuiten en er weer op zetten is best wat werk.

Je moet het wel netjes doen iig.
Auto op de brug en de velgen eraf.
Ff de remklauwen inspuiten met remreiniger. Paar laagjes lak aanbrengen met kwastje( moeilijke stukjes ff met klein penceel). Ff laten drogen, velgen erop. Auto buiten zetten en ff dagje laten staan.

Ik heb de laatste keer de raid verf gebruikt en die was top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Ik heb “eindelijk” mijn eigen auto weer terug nadat ik op kerstavond een band aan flarden reed. De auto werd toen opgehaald door de sleepdienst en pas gistermiddag laat bij de dealer neergezet waar ze er vandaag een nieuwe band opgezet hebben. De auto is ook weer van binnen en van buiten schoongemaakt….. De rekening moet nog komen…..pffff….theoretisch is bandenschade ook verzekerd ( met een eigen risico maar ze gebruiken een afschrijvingformule en het gaat ten koste van schadevrije jaren en dus ook van de no-claim korting. Dus zelf dokken is gunstiger.

De door Volvo Assistance ingeschakelde sleepdienst had ik een a Toyota Corolla Hybride thuis op de stoep gezet gekregen. Niets mis mee, is vrijwel nieuw en hij lijkt prima in elkaar te zitten en best compleet te zijn uitgerust. Hij is alleen wel klein en erg laag…….en traag…..
Als je na een paar dagen weer in je Volvo stapt waardeer je de stoelen, de stilte en de power weer des te meer!

[@Juancho - Nog even omdat je dit misschien als referentie kunt gebruiken: de app gaf vanochtend nog steeds 90% soc aan ondanks 4 nachten niet-aangesloten buiten in de kou slapen]
.

• Waterblok
Klopt maar na effe zoeken ze testten met een single motor niet een twin.

• Wolfs XC
Als ik thuis mijn auto aan de Easee lader (11kw) zet dan wordt er aan gegeven wanneer het laden voltooid is. Deze tijd is elke keer veel te optimistisch.
Hebben jullie enig idee hoe dit zit? Moet ik in de instellingen van de auto iets aanpassen?

Op de foto geeft de auto aan dat het laden van 51% naar 90% voltooid is om 22:09. In 1.5 uur met een 11kw lader 🤔
Het laadrapport gaf aan dat het laden om 23:49 voltooid was. Een stuk aannemelijker.

Iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_rNjZsiQjKchL6_ZBEk0bc-3M0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qBdi5IFp0AI06BVu4QyXt5eg.jpg?f=fotoalbum_large

• Wolfs XC
Als ik tijdens het laden op de Easee app kijk dan wordt er geladen met gemiddeld 10.8kw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Wolfs XC schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:36:
Als ik thuis mijn auto aan de Easee lader (11kw) zet dan wordt er aan gegeven wanneer het laden voltooid is. Deze tijd is elke keer veel te optimistisch.
Hebben jullie enig idee hoe dit zit? Moet ik in de instellingen van de auto iets aanpassen?

Op de foto geeft de auto aan dat het laden van 51% naar 90% voltooid is om 22:09. In 1.5 uur met een 11kw lader 🤔
Het laadrapport gaf aan dat het laden om 23:49 voltooid was. Een stuk aannemelijker.

Iemand enig idee?

[Afbeelding]
Staat de laadstroom in de auto wel op 32A? Staat je Wallbox wel op 16A per fase?
Heb je misschien een load balancer die je hoofdzekeringen beschermd tegen overbelasting maar die te laag staat ingesteld (moet ongeveer gelijk zijn of net onder de waarde van de hoofdzekeringen (ik heb een 3 X 25A aansluiting en mijn balancer staat op 24 per fase.
Of heb je veel grote verbruikers in huis aanstaan en doet de load balancer gewoon zijn werk en knijpt hij de laadstroom? Als jij ook 3 X 25 hebt en je bent aan het koken met een inductie plaat en de oven of de wasmachine en/of droger etc. staan ook aan krijgt in dat geval de Wallbox niet de gevraagde 16A per fase. Want ieder van die grote verbruikers snoept zo maar 12A van de fase waarop hij is aangesloten af.

Als er niets bijzonders aan de hand is zou je in je dashboard 15/32 of 16/32 verwachten te zien en niet 4/32. En een laadsnelheid van 40 of 50 km/h en niet 10 (als ik het goed zie op jouw foto),

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika

Iemand enig idee?

[Afbeelding]
dat heeft die van mij ook sinds de 2.5 update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoB
  • Laatst online: 22-06-2023
Als ik thuis mijn auto aan de Easee lader (11kw) zet ...
In de Easee app kun je de historie van de laadsessies zien. Onderin staat dan de 'log' optie. Deze toont een grafiek van het geleverde vermogen gedurende de tijd. Daarin kun je zien of gedurende de gehele sessie het volle vermogen geleverd wordt.

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
  • Laatst online: 07-02 21:11
Op 5 januari kan ik mijn P8 ophalen. De dealer wist me te melden dat ik dan een Google account mee moest nemen. Even mijn situatie, dan mijn vragen.

Situatie:
- zowel ik als mijn vrouw rijden in de auto
- daarnaast kan het gebeuren dat 1 van mijn (uit huis wonende) kinderen de auto wilt lenen.
- ik heb een spotify account, mijn vrouw niet.
- ik ben (om diverse goede redenen) in het bezit van meerdere Google- en Outlook accounts. Zo heb ik bijvoorbeeld een outlook account die bedrijven gerust van me kunnen krijgen om daar hun berichten inclusief spam naartoe te sturen.

Vragen:
- waarvoor is het Google account nodig?
- ik wil hiervoor een nieuw (en speciaal voor deze auto) Google account aanmaken. Is dat verstandig?
- ik neem aan dat ik mijn afwijkend spotify account gewoon kan opvoeren in het infotainment systeem van de Volvo. Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
HenryP schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:43:
Op 5 januari kan ik mijn P8 ophalen. De dealer wist me te melden dat ik dan een Google account mee moest nemen. Even mijn situatie, dan mijn vragen.

Situatie:
- zowel ik als mijn vrouw rijden in de auto
- daarnaast kan het gebeuren dat 1 van mijn (uit huis wonende) kinderen de auto wilt lenen.
- ik heb een spotify account, mijn vrouw niet.
- ik ben (om diverse goede redenen) in het bezit van meerdere Google- en Outlook accounts. Zo heb ik bijvoorbeeld een outlook account die bedrijven gerust van me kunnen krijgen om daar hun berichten inclusief spam naartoe te sturen.

Vragen:
- waarvoor is het Google account nodig?
- ik wil hiervoor een nieuw (en speciaal voor deze auto) Google account aanmaken. Is dat verstandig?
- ik neem aan dat ik mijn afwijkend spotify account gewoon kan opvoeren in het infotainment systeem van de Volvo. Klopt dat?
Het Google account is nodig om je auto aan de Volvo-app te koppelen, maar ook om überhaupt apps in de auto te kunnen installeren, je kaarten automatisch te laten updaten etc. En ik denk dat je auto ook geen OTA updates krijgt zonder een Google account. Het is de sleutel van alles.

Het voordeel van het gebruik van een Google account wat je ook thuis gebruikt is dat je de informatie dan a.h.w. deelt tussen je thuisgebruik en je auto. Voorbeeld: je kunt op de bank thuis al een bestemming opzoeken op je iPad (o.i.d.) en die staat dan in je auto klaar.Je kunt alweer thuis in de playstore van AAOS naar een app je zoeken (al is die nog erg slecht gevuld) en zorgen dat die in je auto terecht komt. En omgekeerd denk ik dat het handig is om slimme Google apparaten in huis vanuit de auto te bedienen (heb ik zelf niet, dus weet daar niets van).
Maar een uniek Google adres voor in je auto kan technisch wel natuurlijk.

Spotify installeer je als app in de auto met je spotify account gegevens en dat werkt door de profielen heen zodat iedereen in de auto het kan gebruiken.
Wel is het zo dat als je iemand in de auto dan spotify aanzet, je thuis zonder zit (om die reden hebben wij een dubbel spotify abonnement voor een 3 euro extra per maand genomen) : een voor de auto een voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfs XC
Mga1600 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 00:30:
[...]

Staat de laadstroom in de auto wel op 32A? Staat je Wallbox wel op 16A per fase?
Heb je misschien een load balancer die je hoofdzekeringen beschermd tegen overbelasting maar die te laag staat ingesteld (moet ongeveer gelijk zijn of net onder de waarde van de hoofdzekeringen (ik heb een 3 X 25A aansluiting en mijn balancer staat op 24 per fase.
Of heb je veel grote verbruikers in huis aanstaan en doet de load balancer gewoon zijn werk en knijpt hij de laadstroom? Als jij ook 3 X 25 hebt en je bent aan het koken met een inductie plaat en de oven of de wasmachine en/of droger etc. staan ook aan krijgt in dat geval de Wallbox niet de gevraagde 16A per fase. Want ieder van die grote verbruikers snoept zo maar 12A van de fase waarop hij is aangesloten af.

Als er niets bijzonders aan de hand is zou je in je dashboard 15/32 of 16/32 verwachten te zien en niet 4/32. En een laadsnelheid van 40 of 50 km/h en niet 10 (als ik het goed zie op jouw foto),
De auto staat op 32A.
We hebben 3x 25A en de load balancer, equalizer van Easee, staat op max dus 23A per fase.
Tijdens het laden staan er geen grote verbruikers aan.

De laadsnelheid klopt uiteindelijk wel. In 3 uur 26,9kW geladen. Alleen de auto geeft bij het starten van het laden een veel kortere tijd aan (1.5 uur) en dat vind ik vreemd (irritant!).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-09 21:13

Iemand enig idee?

[Afbeelding]
Hier ook hetzelfde euvel sinds enige tijd. Vreemd genoeg heeft onze Polestar hier ook last van.
Het ligt niet aan de lader, want het is ongeacht van de locatie waar je laadt dat er telkens zo'n optimistische laadvoorspelling wordt gegeven.

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfs XC
NicoB schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:18:
[...]

In de Easee app kun je de historie van de laadsessies zien. Onderin staat dan de 'log' optie. Deze toont een grafiek van het geleverde vermogen gedurende de tijd. Daarin kun je zien of gedurende de gehele sessie het volle vermogen geleverd wordt.
Die is redelijk constant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJK8PVtwnqUAENWOGg49-0F07Lc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SXaI7FAfVWmUXapFgxclyjPn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfs XC
Cpt. Peacock schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:05:
[...]

Hier ook hetzelfde euvel sinds enige tijd. Vreemd genoeg heeft onze Polestar hier ook last van.
Het ligt niet aan de lader, want het is ongeacht van de locatie waar je laadt dat er telkens zo'n optimistische laadvoorspelling wordt gegeven.
Zou het dan misschien zoals eerder aangegeven aan de 2.5 update liggen? Ik heb geen idee wat de auto als eindtijd aangaf bij 2.4, nooit op gelet helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-09 21:13
Wolfs XC schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:10:
[...]

Zou het dan misschien zoals eerder aangegeven aan de 2.5 update liggen? Ik heb geen idee wat de auto als eindtijd aangaf bij 2.4, nooit op gelet helaas.
Hier staat er 2.4 op.

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brekie
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-02 19:11
Heeft iemand al de ABRP live data connectie getest(premium users)?
Met deze optie zou je via ota gegevens van je auto in abrp zichtbaar moeten zijn. Dit maakt abrp een stuk nauwkeuriger in het plannen van routes zou ik zeggen.
Jammer dat maps nog steeds ruk is in het selecteren van snellaadstations en dat er alternatieven als abrp nodig zijn.
Fijne jaarwisseling allen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
Er stond bij onze Polestar-vrienden een tip over een nieuwe iOS app, genaamd PUMP. Deze geeft heel veel informatie over snellladers, beschikbaarheid, hoe lang ze al bezet zijn etc. Je kunt veel filters instellen. Werkt goed op telefoon of iPad. Theoretisch zou hij ook als CarPlay app moeten werken. Hij verschijnt wel, maar is dan zo dood als een pier. Aanloopprobleem?

Edit: CarPlay schijnt bij de betaalde versie te (gaan) werken, niet bij de gratis versie.

[ Voor 11% gewijzigd door Mga1600 op 30-12-2022 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nou onderweg naar Eindhoven, lekker hoog verbruik maar ok. Regen en wind. Moest dus snelladen, tot 4x toe een foutmelding bij fastned. Sta je dan in regen, wind en kou te vloeken. Laatste poging, kabel extra lang vastgehouden ter ondersteuning en na een tijdje op groen durfde ik het los te laten en bleef het laden doorgaan gelukkig. De mindere momenten van een EV rijder denk ik 😁

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waterblok
Juancho schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 15:01:
Nou onderweg naar Eindhoven, lekker hoog verbruik maar ok. Regen en wind. Moest dus snelladen, tot 4x toe een foutmelding bij fastned. Sta je dan in regen, wind en kou te vloeken. Laatste poging, kabel extra lang vastgehouden ter ondersteuning en na een tijdje op groen durfde ik het los te laten en bleef het laden doorgaan gelukkig. De mindere momenten van een EV rijder denk ik 😁
Och bij benzine en diesel houden ze hem de hele tijd vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lichtblauw
  • Laatst online: 07-03-2024
maar met benzine nog nooit gehad dat de tankslang niet paste - en ook geen error meldingen,
volgens mij is er nog wat te verbeteren aan de laadstekkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
lichtblauw schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 18:32:
maar met benzine nog nooit gehad dat de tankslang niet paste - en ook geen error meldingen,
En dat duurt ook geen half uur…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:27
Juancho schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 15:01:
Ja, dat is echt zwaar balen! Belachelijk eigenlijk dat je zo moet frutsels om de boel aan de gang te krijgen. |:(

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartelomeus
lichtblauw schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 18:32:
Vandaag ook aan den lijven ondervonden in Ede. Laadkabel (na het laden) wel uit de auto, maar niet uit de (AC) laadpaal. Wilde al bijna wegrijden, maargoed dan moet ik een nieuwe kabel aanschaffen. Bellen met Allego dus, hebben ze ‘m op afstand los moeten koppelen. Pleuris nat geregend, geprobeerd te schuilen onder de achterklep maar dat ging niet want die gaat bij mijn C40 automatisch dicht. Mijn zwager die ik vandaag probeerde te overtuigen om op elektrisch over te stappen heeft zich kapot gelachen…..

Pagina: 1 ... 132 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"