• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-09 21:13
ergodyne1 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:25:
[...]

Nee dat doet werkelijk niks, zoethouder van de dealer. Het probleem zit hem echt in PA. Ik rijd met PA aan, maar houd mijn stuur heel goed vast. Het systeem werkt simpelweg niet, sterker nog is gewoon onveilig in mijn C40. Als je niet oplet stuurt mijn C40 je recht op vrachtwagens/ander verkeer op de baan naast je af.
Waarom gebruik je het dan? Bij mij staat dat uit. Eerste rit uit de garage was bij mij al voldoende om dat nooit meer te gebruiken. :$

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 21:57
ergodyne1 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:25:
[...]

Nee dat doet werkelijk niks, zoethouder van de dealer. Het probleem zit hem echt in PA. Ik rijd met PA aan, maar houd mijn stuur heel goed vast. Het systeem werkt simpelweg niet, sterker nog is gewoon onveilig in mijn C40. Als je niet oplet stuurt mijn C40 je recht op vrachtwagens/ander verkeer op de baan naast je af.
Blijf het toch raar vinden, heb daar in mijn C40 helemaal geen last van. Hij rijdt weliswaar iets meer rechts in een rijstrook dan ik zelf zou doen, maar de auto is nog nooit een lijn over gestuurd en ik ben nog nooit bang geweest een spiegel te verliezen. En natuurlijk moet je het stuur zelf vasthouden, het is geen autopilot. Bij losjes vasthouden laat de auto dat ook echt wel weten.

Hoop trouwens niet dat ik je onderweg tegenkom als je met je vlotte rijstijl, beslagen ramen en koude benen even een nummertje aan het opzoeken bent terwijl de PA je overdwars de snelweg over stuurt >:) (just kidding, ik trek even wat posts van je bij elkaar :P ) Wel bijzonder en denk ook frustrerend dat je zoveel problemen ondervindt met je C40, het is zo'n mooie auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13:55
Het valt me op dat veel (X)C40 rijders geen of vrijwel geen problemen hebben terwijl anderen een hoog verbruik hebben EN problemen met de app EN problemen met opladen EN problemen met de PA EN problemen met het klimaat. Het lijkt wel of ze af en toe een exemplaar met afgedankte onderdelen in elkaar zetten.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:02
Ik zag net dat we een weer-app kunnen installeren. Wel gedaan, nog niet gekeken.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:43
jorisjansen3 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:34:
Volvo heeft ook gemerkt dat de voorverwarming niet goed werkt… dit staat onder mededelingen in mijn (iOS) app:
[Afbeelding]
Waar staan die mededelingen? Heb ook een iOS app maar zie dat nergens…

Edit: heb het bericht nu ook. Er staat dat je 20 sec de “ontdooiknop” moet indrukken om te fixen als die het niet meer doet

Maarre was is de “ontdooiknop”?

[ Voor 13% gewijzigd door Kammika op 22-12-2022 20:01 ]

• ArnaudCo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-11-2024

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:23
Au, nooit leuk om te zien... Gevalletje van iemand die niet oplet terwijl ik voor het stoplicht stil stond... 😒. Morgen wordt de auto onder de loep genomen en de schade bekeken. Hopelijk alleen kwestie van nieuwe bumper.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/isc82ApU-ALiHkGALermIA4KW1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xPjHbb6PWFg1WSHcPpbLgQpY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 22-12-2022 18:07 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Kammika
Tomoth schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:51:
[...]

Blijf het toch raar vinden, heb daar in mijn C40 helemaal geen last van. Hij rijdt weliswaar iets meer rechts in een rijstrook dan ik zelf zou doen, maar de auto is nog nooit een lijn over gestuurd en ik ben nog nooit bang geweest een spiegel te verliezen. En natuurlijk moet je het stuur zelf vasthouden, het is geen autopilot. Bij losjes vasthouden laat de auto dat ook echt wel weten.

Hoop trouwens niet dat ik je onderweg tegenkom als je met je vlotte rijstijl, beslagen ramen en koude benen even een nummertje aan het opzoeken bent terwijl de PA je overdwars de snelweg over stuurt >:) (just kidding, ik trek even wat posts van je bij elkaar :P ) Wel bijzonder en denk ook frustrerend dat je zoveel problemen ondervindt met je C40, het is zo'n mooie auto!
Denk dat bij @ergodyne1 de camera niet goed uitgelijnd is. Laatst is mijn voorruit vervangen. Sindsdien houdt die van mij ook teveel rechts aan. Ik laat ‘m bij de volgende beurt weer calibreren

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03:26
Als ik dit bericht lees, doet Volvo het heel goed...... WLTP range haal ik noooooooit, nog niet misschien.
Maar ik zal hoogstwaarschijnlijk niet als een "goede, zeer zuinige" chauffeur rijden :P

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
Morkie69 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:41:
[...]

Als ik dit bericht lees, doet Volvo het heel goed...... WLTP range haal ik noooooooit, nog niet misschien.
Maar ik zal hoogstwaarschijnlijk niet als een "goede, zeer zuinige" chauffeur rijden :P
In de zomer haal ik regelmatig de wltp range en rij dan gewoon vlot met t verkeer mee. Ben wel een chauffeur die niet vaak het volle vermogen vraagt. Bij temperaturen rond de 10 graden kan ik altijd 380km rijden

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:27
Kammika schreef op donderdag 22 december 2022 @ 17:05:
[...]

Rechts bovenin het startscherm (waar je bovenop je auto kijkt) staat bij mij het icoontje van een (kerst)bel. Daarop klikken opent het scherm meldingen….

• Kammika
jorisjansen3 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:52:
[...]

Rechts bovenin het startscherm (waar je bovenop je auto kijkt) staat bij mij het icoontje van een (kerst)bel. Daarop klikken opent het scherm meldingen….
Had net update van de post gedaan. Ik heb’m nu ook. Moet kennelijk de ontdooiknop indrukken om op te lossen. Maar wat is de ontdooiknop?

• Mga1600
Kammika schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:03:
[...]

Had net update van de post gedaan. Ik heb’m nu ook. Moet kennelijk de ontdooiknop indrukken om op te lossen. Maar wat is de ontdooiknop?
Goede vraag, zat ik me ook net af te vragen…..zal de voorruit ontwasemknop wel weer zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Mga1600 op 22-12-2022 21:21 ]

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:03:
Au, nooit leuk om te zien... Gevalletje van iemand die niet oplet terwijl ik voor het stoplicht stil stond... 😒. Morgen wordt de auto onder de loep genomen en de schade bekeken. Hopelijk alleen kwestie van nieuwe bumper.
Ai, dat is zuur, ook al "is het maar blik" (of ja, plastic denk ik).

P8

• Montalbano
  • Niet online
Kammika schreef op donderdag 22 december 2022 @ 17:05:
[...]

Edit: heb het bericht nu ook. Er staat dat je 20 sec de “ontdooiknop” moet indrukken om te fixen als die het niet meer doet

Maarre was is de “ontdooiknop”?
Ik denk dat het ook niet alleen XC40 gerelateerd is, onze V40 geeft in de app nu aan dat hij staat voor te verwarmen terwijl dat echt niet het geval is.

P8

• Mga1600

[Afbeelding]
Dat is niet leuk!

• Kammika
Montalbano schreef op donderdag 22 december 2022 @ 21:44:
[...]

Ik denk dat het ook niet alleen XC40 gerelateerd is, onze V40 geeft in de app nu aan dat hij staat voor te verwarmen terwijl dat echt niet het geval is.
Bij mij werkt het voorverwarmen spontaan weer… wel bijzonder dit…

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13:55

[Afbeelding]
Dat is jammer zeg!

Hoe kan die je bij een kop-staart zo laag raken? Was het een sportwagen soms?

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Montalbano
  • Niet online
Kammika schreef op donderdag 22 december 2022 @ 21:59:
[...]

Bij mij werkt het voorverwarmen spontaan weer… wel bijzonder dit…
Bij mij heeft ie het de hele tijd gewoon gedaan, maar op de v40 dus wel issues. Wel had ik gisteren een aantal keer geen internetverbinding in de auto. Er zal wel iemand wat updates zitten uit te voeren of zo :-)

P8

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 08:07
mich78 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:46:
[...]

In de zomer haal ik regelmatig de wltp range en rij dan gewoon vlot met t verkeer mee. Ben wel een chauffeur die niet vaak het volle vermogen vraagt. Bij temperaturen rond de 10 graden kan ik altijd 380km rijden
Erg knap bij 10 graden!! Daar zou ik voor tekenen.

• Volvo Penta
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-10-2023
@Jeroen AB en @Ergodyne1 Wij hadden vorige week s’ochtens ook met vertrek dat de auto geen verwarming, stuur en stoelverwarming had, radio deed het niet, geluid van de richtingaanwijzer was weg en idd binnen notime waren alle ruiten beslagen, toch een stukje gereden maar was geen doen. Na de homeknop reset werkte allen weer.
En afgelopen weekend hadden wij ook het fenomeen dat de auto spontaan begon te rijden, dit ging op een haar na goed door krachtig op de rem te trappen, ook OPD werkte niet meer en bij het loslaten van de rem ging de auto rijden. Auto uit en aan gezet en tot nog toe niet meer gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mich78
goetfoud schreef op donderdag 22 december 2022 @ 22:33:
[...]

Erg knap bij 10 graden!! Daar zou ik voor tekenen.
Ik heb vaak ritten naar België. Daar is het verkeer wat stroperig en daar doet een ev het goed op. In NL meestal rond de 21kw bij 10 graden en in België zakt het dan tot tegen de 18kw. Uiteindelijk over de hele dag een gemiddelde van rond de 19kw. Moet wel zeggen dat ik met filerijden eigenlijk altijd op de acc rij achter een vrachtwagen. Qua tijd maakt t weinig uit, maar voor t verbruik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Venomer schreef op donderdag 22 december 2022 @ 22:04:
[...]

Dat is jammer zeg!

Hoe kan die je bij een kop-staart zo laag raken? Was het een sportwagen soms?
Hele kleine wagen, de voorkant van haar auto was zo een meter ingeschoven.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Kammika schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:08:
[...]

Denk dat bij @ergodyne1 de camera niet goed uitgelijnd is. Laatst is mijn voorruit vervangen. Sindsdien houdt die van mij ook teveel rechts aan. Ik laat ‘m bij de volgende beurt weer calibreren
Ding is al een paar keer gecalibreerd aka uitgelijnd. Daar ligt het niet aan. Geen nieuwe voorruit gehad.Hij houdt niet alleen teveel rechts aan maar dweilt ook gewoon naar rechts toe tegen de lijn aan of er overheen.

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ergodyne1 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:11:
[...]

Ding is al een paar keer gecalibreerd aka uitgelijnd. Geen nieuwe voorruit gehad.Hij houdt niet alleen teveel rechts aan maar dweilt ook gewoon naar rechts toe tegen de lijn aan of er overheen.
Die van mij is ook geneigd tegen die lijn aan te gaan nu, maar eroverheen... da's echt wel bijzonder... hoortie niet te doen...

zou je niet gewoon naar je dealer terug moeten gaan om te eisen dat die het fixt? snap dat je 'm nu uit hebt (is niet veilig), maar toch eigenlijk gewoon niet OK dat ze het niet oplossen?

(vind het ook niet handig dan van je dealer. Moet hen dan toch ook opvallen nadat ze gekalibreerd hebben... zo geef je de auto toch niet aan een klant mee...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
mich78 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 23:18:
[...]

Ik heb vaak ritten naar België. Daar is het verkeer wat stroperig en daar doet een ev het goed op. In NL meestal rond de 21kw bij 10 graden en in België zakt het dan tot tegen de 18kw. Uiteindelijk over de hele dag een gemiddelde van rond de 19kw. Moet wel zeggen dat ik met filerijden eigenlijk altijd op de acc rij achter een vrachtwagen. Qua tijd maakt t weinig uit, maar voor t verbruik wel.
Hier precies dezelfde ervaring! Al ben ik wel erg voorzichtig met in België achter vrachtwagens te blijven. De E19 vooral heeft soms een enorm verschil in snelheid tussen de linker en de rechter baan. Heb al een paar keer meegemaakt dat de linkerbaan 90+ deed terwijl de rechter ineens stil stond, wat mensen daardoor niet merkten. Een vrachtwagen ging eens vol in het automatische remsysteem, ik kon net op tijd op de vluchtstrook voorsorteren anders was ik geplet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
Rude-Dog schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:17:
[...]

Hier precies dezelfde ervaring! Al ben ik wel erg voorzichtig met in België achter vrachtwagens te blijven. De E19 vooral heeft soms een enorm verschil in snelheid tussen de linker en de rechter baan. Heb al een paar keer meegemaakt dat de linkerbaan 90+ deed terwijl de rechter ineens stil stond, wat mensen daardoor niet merkten. Een vrachtwagen ging eens vol in het automatische remsysteem, ik kon net op tijd op de vluchtstrook voorsorteren anders was ik geplet...
je moet er maar zin in hebben: Achter vrachtwagens blijven rijden om je verbruik omlaag te brengen... kan me echt niks bij voorstellen dat dat een fijne ervaring is... Als ik achter een vrachtwagen rij, ga ik er altijd zo snel mogelijk omheen. Vind het niet erg ongemakkelijk rijden niet te kunnen zien wat dat verkeer voor die vrachtwagen doet...

Maar goed ik val ook niet in de categorie die alleen de stoelverwarming aan heeft of altijd range assistant aan om verbruik te beperken en kennelijk geeft dat ook een kick als je dan laag verbruik hebt..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mich78
Kammika schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:39:
[...]

je moet er maar zin in hebben: Achter vrachtwagens blijven rijden om je verbruik omlaag te brengen... kan me echt niks bij voorstellen dat dat een fijne ervaring is... Als ik achter een vrachtwagen rij, ga ik er altijd zo snel mogelijk omheen. Vind het niet erg ongemakkelijk rijden niet te kunnen zien wat dat verkeer voor die vrachtwagen doet...

Maar goed ik val ook niet in de categorie die alleen de stoelverwarming aan heeft of altijd range assistant aan om verbruik te beperken en kennelijk geeft dat ook een kick als je dan laag verbruik hebt..
Dit doe ik alleen bij files. Dit omdat de vrachtwagens veel stabieler rijden. In België tijdens file rijdt alles en iedereen door elkaar. Zodra de snelheid boven de 50 gaat rij ik met overige verkeer mee. Dit doe ik in NL ook overigens. Op snelheid ga ik nooit tussen 2 vrachtwagens rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
Rude-Dog schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:17:
[...]

Dat van de e19 klopt. Vooral het stuk vanaf Brecht tot het knooppunt bij Merksem. Daar blijf ik links rijden. Het filerijden achter vrachtwagens doe ik vooral op het viaduct tot de Kennedytunnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Kammika schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:16:
[...]

Die van mij is ook geneigd tegen die lijn aan te gaan nu, maar eroverheen... da's echt wel bijzonder... hoortie niet te doen...

zou je niet gewoon naar je dealer terug moeten gaan om te eisen dat die het fixt? snap dat je 'm nu uit hebt (is niet veilig), maar toch eigenlijk gewoon niet OK dat ze het niet oplossen?

(vind het ook niet handig dan van je dealer. Moet hen dan toch ook opvallen nadat ze gekalibreerd hebben... zo geef je de auto toch niet aan een klant mee...)
Helaas ziet de dealer het niet. Ze testen niet lang genoeg in de auto, ze rijden even een stukje rondom Zwolle en dan mankeert er niets aan. Dus het probleem wordt simpelweg niet opgelost. Ik heb er ook geen hoop op. Dit systeem is gewoon ruk en zal niet verbeteren. Ik heb een haat-liefde relatie, ik vind de C40 een prachtig ding, ik vind Volvo echt niet meer wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ergodyne1 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:21:
[...]

Helaas ziet de dealer het niet. Ze testen niet lang genoeg in de auto, ze rijden even een stukje rondom Zwolle en dan mankeert er niets aan. Dus het probleem wordt simpelweg niet opgelost. Ik heb er ook geen hoop op. Dit systeem is gewoon ruk en zal niet verbeteren. Ik heb een haat-liefde relatie, ik vind de C40 een prachtig ding, ik vind Volvo echt niet meer wat het was.
Wat slecht ik denk dan dat wij bij dezelfde dealer zitten. Ben er zelf erg tevreden over die dealer. Maar goed ook nog geen serieuze issues gehad waarbij zij aan de bak moesten. Maar een stuurhulp die je de andere baan op stuurt zou voor mij onacceptabel zijn (is nl gewoon niet veilig) . Kun je niet met een dashcam een bewijs leveren en dan doorpakken (is maar een ideetje…)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ergodyne1
Kammika schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:34:
[...]

Wat slecht ik denk dan dat wij bij dezelfde dealer zitten. Ben er zelf erg tevreden over die dealer. Maar goed ook nog geen serieuze issues gehad waarbij zij aan de bak moesten. Maar een stuurhulp die je de andere baan op stuurt zou voor mij onacceptabel zijn (is nl gewoon niet veilig) . Kun je niet met een dashcam een bewijs leveren en dan doorpakken (is maar een ideetje…)
Ik klaag ook zeker niet over de technische mannen die mij helpen hoor, zijn echt topgasten, altijd behulpzaam. Echter kunnen ze het blijkbaar gewoon niet fixen. Dat is jammer. Ik heb er een paar keer achteraan gezeten maar het is niet gefixt en ik wil mijn energie er niet meer insteken. Ik bleef maar aankomen bij de dealer... Volgende auto die ik bestel wordt gewoon geen Volvo meer. Het is een half-af product dat schaamteloos op de markt gebracht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 17:45
Lijkt meer op het dweilen wat ie doet als je niet Pilot Assist maar Lane Keeping inschakelt?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Kammika schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:39:
[...]

Het is niet voor het verbruik, maar puur vanwege hoe verkeer in België op met name de E19 tot Brussel werkt. Vrij onrustig als het druk is, en dan is het soms (vooral als je smerig vroeg moest opstaan) fijner om zo in het verkeer mee te komen. met dus wel de kanttekening die ik net plaatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Waterblok schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:41:
Lijkt meer op het dweilen wat ie doet als je niet Pilot Assist maar Lane Keeping inschakelt?
Ik heb hetzelfde euvel als @ergodyne1. Ik rij het liefst zonder PA maar met lane keeping!

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Net de inspectie gehad van mijn wagen na het ongeluk van gister. De beste man kon al aardig inschatten dat het erg mee zal vallen, uitzondering daar. Lijkt vooral vervanging te zijn van de gehele bumper. Maar zelfs op de achterklep zitten geen krasjes of deukjes.

Volvo doet dit zelf niet begreep ik, moest na een specialist qua autoschade.

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 23-12-2022 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartelomeus
ergodyne1 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:21:
[...]

“….echt niet meer wat het was”, ik meen me te herinneren dat je 43 bent. Hoeveel vergelijkingsmateriaal heb je dan? Afgezien vd PA vind ik het een topauto, zeker ook als ik hem vergelijk met de XC70 waar ik ook veel in heb gereden! Muv van die brute 5-cilinder dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Bartelomeus schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:51:
[...]

“….echt niet meer wat het was”, ik meen me te herinneren dat je 43 bent. Hoeveel vergelijkingsmateriaal heb je dan? Afgezien vd PA vind ik het een topauto, zeker ook als ik hem vergelijk met de XC70 waar ik ook veel in heb gereden! Muv van die brute 5-cilinder dan ;)
3 Volvo's, 3 BMW's, 2 Renaults, klassieke VW's (bussen, kevers, Karmann Ghia's van 1960-1979), Seat, verschillende VW's, Opel, verschillende Saabs, vergeet vast nog iets, etc. Nieuw bestelde auto's, leasebakken, klassiekers en een hele rits motorfietsen.

Voldoende referentiekader als je het mij vraagt... Of is er een X op de schaal van Bartelomeus nodig? :+

[ Voor 6% gewijzigd door ergodyne1 op 23-12-2022 14:01 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mga1600
Bartelomeus schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:51:
[...]

Ik heb inmiddels een stuk of 11 Volvo’s gehad en ben ik in grote lijnen wel tevreden hoe het gaat. Toch ben ik het ook eens met de kritiek. De verklaring zal zijn dat het betrekkelijk kleine Volvo zich verslikt heeft in de impact van èn een nieuw aandrijfsysteem èn een nieuw besturingssysteem èn een nieuw systeem met andere technieken voor de veiligheidssystemen. En dat moet nog allemaal samenwerken ook.
De auto was twee jaar geleden nog lang niet af toen we ‘m kregen en het op peil brengen ging erg traag. De app is tot op de dag van vandaag nog steeds niet helemaal functioneel bijvoorbeeld. Met iedere update wordt het allemaal wel wat stabieler en beter gelukkig.

Nou is het allemaal niet verbazingwekkend dat er, in vergelijking met de eerdere uitgekauwde ICE en Sensus technieken, wel eens wat fout gaat. Je leest minstens zulke serieuze problemen en achterstanden bij amdere merken EV’s, of er nou Volvo, VW of BMW op staat. Ik vind alleen dat Volvo de klantencommunicatie nog steeds niet op orde heeft. En in diverse opzichten de beloftes niet waarmaakt zoals ‘de wereld van apps’ die we zouden krijgen ( en die deels wel beschikbaar zijn, zie Polestar en Renault).

Spijt van? Nee hoor, absoluut niet, anders had ik geen nieuwe besteld, het ding rijdt heerlijk. Ik ben blij dat ik deze transitie ‘nog mee mag maken op mijn leeftijd’ (73) en iedere keer als ik er in stap denk ik dat. En als ik in onze andere auto rij (diesel) heb ik echt het gevoel in de vorige eeuw te stappen.

Ik heb diverse kennissen met andere merken EV’s en ik reed wel eens in een ID4. Nette auto, ruimer ook, maar er is ‘geen moer’ aan om in te rijden. Een familielid van me heeft een mooie functie bij BMW Nederland en die neemt wel eens ‘het laatste model’ BMW EV mee waar ik dan ook een straatje om mee ga. Weinig mis met die auto’s, maar ik mis dan toch echt de souplesse van de 660 Nm zoals wij die hebben in combinatie met de 4-wielaandrijving die samen het rijden best wel uniek maken in deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:50:
Net de inspectie gehad van mijn wagen na het ongeluk van gister. De beste man kon al aardig inschatten dat het erg mee zal vallen, uitzondering daar. Lijkt vooral vervanging te zijn van de gehele bumper. Maar zelfs op de achterklep zitten geen krasjes of deukjes.

Volvo doet dit zelf niet begreep ik, moest na een specialist qua autoschade.
Het hangt een beetje van de verzekeringspolis en van de dealer af. Mijn dealer is gecertificeerd Volvo schadehersteller en in mijn polis (Volvo insurance) staat dat ik naar de dealer moet als die gecertificeerd is. Dat geldt ook voor ruitschade - en dat is wel prettig omdat ze dan de antenne en radar-boel meteen goed kunnen doen.

Waar het vervangen van een bumper moet gebeuren is niet zo spannend .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:09
4v4t4r schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:49:
/update van mijn laadissues bij Fastned - reactie van Fastned op mijn email.
Ik heb de kabel echt vast gehouden (naar boven, naar beneden, naar links en rechts - niets hielp.
Maar goed, lets see - misschien moet Volvo die pin iets naar voren trekken :D

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je laadproblemen hebt met de Volvo XC40. Helaas ben je inderdaad niet de eerste, het is een bekend probleem. We zien bij meer klanten dat het laden stopt vanwege de stekker die een beetje naar beneden zakt waardoor het voertuig en de lader niet goed meer kunnen communiceren met elkaar.

Dit is niet alleen een bekend probleem bij de Volvo XC40, maar ook bij de Polestar. De truc is om ervoor te zorgen dat de kabel niet aan de auto trekt, want daar kan de auto moeite mee hebben. Parkeer bijvoorbeeld dichter bij de lader of zorg ervoor dat de kabel over je achterklep hangt. Ik begrijp dat dat in sommige gevallen makkelijker gezegd is dan gedaan, maar we zien dat het wonderen kan doen. Een andere optie is om de stekker vast te houden, al is dat natuurlijk niet comfortabel.

Tussendoor een stukje naar voren en naar achteren rijden kan ook helpen, omdat na meerdere mislukte pogingen het voertuig in een foutmelding kan blijven hangen. Start ook altijd eerst de sessie en doe daarna pas de stekker in je voertuig. Het kan inderdaad verschillen per lader, omdat deze andere kabels gebruiken of minder vermogen nodig hebben om te communiceren (zoals bij de langzamere laders).

Op het moment kan ik je alleen de tips geven die ik net noemde en je aanraden om Volvo te bellen.
Goed , en dan nu de reactie van Volvo op mijn mail (waar in de inputs van Fastned ook heb gezet)
oplossing : nee - kastje muur : ja

Ik ben afgelopen donderdag met een spiksplinternieuwe C40 naar een Volvo Dealer in Almelo gereden (256 km enkel) en moest even bijladen bij het FASTNET laadstation "Swentibold" (met 6 laadzuilen !!) , even voor Sittard.

Hierbij heb ik eerst bij de 4de laadzuil een "positieve" vergrendeling gekregen, wetende dat je de connector of hendel iets hoger moet houden. (Dus bij de eerste 3 laadzuilen ook met een rode LED in de EVI)

Het verhaal van de klant herken ik hier zeer goed, maar het is iets te kort door de bocht dat FASTNED deze baude uitspraak doet.

Ik kan me voorstellen dat er wat tolerantie zit op de EVI en de connector van het laadstation, maar denk niet dat dit bij een nieuwe wagen al direct hier sprake van kan zijn, toch ?

De laadstations van FASTNED zijn poulair bij heel wat electro-rijders en worden dus veelvuldig gebruikt.

Hierbij zal ook zeker een bepaalde slijtage ontstaan waarbij de connectoren of hendels op regelmatige basis vervangen moeten worden.

P.S. De tip om de kabel over het laadklepje te hangen is ook uit den boze.

Deze laadklep is niet gecontrueerd om zulk gewicht te dragen.

Zodra de connector is ge-locked, moet het laadproces gewoon starten.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartelomeus
ergodyne1 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:00:
[...]

3 Volvo's, 3 BMW's, 2 Renaults, klassieke VW's (bussen, kevers, Karmann Ghia's van 1960-1979), Seat, verschillende VW's, Opel, verschillende Saabs, vergeet vast nog iets, etc. Nieuw bestelde auto's, leasebakken, klassiekers en een hele rits motorfietsen.

Voldoende referentiekader als je het mij vraagt... Of is er een X op de schaal van Bartelomeus nodig? :+
Jij scoort een 8 op de schaal van Bartelomeus! Mooi die klassiekers die er tussen staan :)

Overigens heb ik er ook wel een paar mee mogen maken. Komt ie: 360, 740 GLE (poh wat een ding), 440, 460 en v70 en xc70,…….en toen ging ik het huis uit en kwam de Kia picanto, Renault twingo, Renault megane, nog een Renault megane en toen ein-de-lijk de C40!!!

[ Voor 18% gewijzigd door Bartelomeus op 23-12-2022 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:59
Mga1600 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:09:
[...]
Ik heb diverse kennissen met andere merken EV’s en ik reed wel eens in een ID4. Nette auto, ruimer ook, maar er is ‘geen moer’ aan om in te rijden.
Ik ging die ID4 normaal bestellen, had men de leaseprijs niet verhoogd op de dag dat ik dit ging doen. Idd een pak ruimer dan de XC40 en ook betere reikwijdte, maar best een sobere auto. Het interieur straalde echt pure saaiheid uit en het infotainment bij VW is werkelijk dramatisch. Bij de Volvo lever je wat ruimte en reikwijdte in, maar je krijgt er wel heel wat anders voor in de plaats. Panoramisch dak, verwarmde zetels, AAOS, etc ... en ik kon er zelfs nog een trekhaak laten opzetten binnen hetzelfde budget. Bij die ID4 kon ik enkel getinte ramen nemen als optie en dat uitgebreidere infotainment pakket (360° camera etc...), wat er bij de XC40 Ultimate allemaal standaard in zat.

De ID4 ging ik wel in januari/februari hebben, op de XC40 is het nog wachten tot april/mei. Dat gaf me wel meer tijd om alle voorbereidingen te treffen. De laadpaal is intussen al geplaatst en vandaag gekeurd en begin februari komen dan ook de zonnepanelen.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:09:
[...]

Nou is het allemaal niet verbazingwekkend dat er, in vergelijking met de eerdere uitgekauwde ICE en Sensus technieken, wel eens wat fout gaat. Je leest minstens zulke serieuze problemen en achterstanden bij amdere merken EV’s, of er nou Volvo, VW of BMW op staat. Ik vind alleen dat Volvo de klantencommunicatie nog steeds niet op orde heeft.
Pilot Assist die je te veel links/rechts stuurt, het probleem met het trillende stuur, het motormanagement dat je stil laats staan en het probleem met de voorverwarming wat nu speelt zie je ook op de ICE versie terugkomen in andere fora...

dus laten we vooral niet het feit dat dit een EV is als excuus gebruiken dat dit soort problemen mogen bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Bartelomeus schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:49:
[...]

Jij scoort een 8 op de schaal van Bartelomeus! Mooi die klassiekers die er tussen staan :)

Overigens heb ik er ook wel een paar mee mogen maken. Komt ie: 360, 740 GLE (poh wat een ding), 440, 460 en v70 en xc70,…….en toen ging ik het huis uit en kwam de Kia picanto, Renault twingo, Renault megane, nog een Renault megane en toen ein-de-lijk de C40!!!
Zal ik dan ook even? Een bonte verzameling van 55 jaar eigen en leaseauto’s met soms 2 of zelfs 3 auto’s tegelijkertijd - inclusief wat klassiekers: 4 x 2CV, Citroën DS, 4 x Mini, 3 x Citroen GS, Austin Princess, Rover SD1, 2 x Volvo 360, Volvo 240, Opel Omega, Ford Sierra, Toyota Corolla, 2 x Ford Mondeo, MGBGT, MGA, gedeeld eigenaarschap van Jaguar XK150, Volvo V50, Volvo C70, 2 x Volvo V70, KIA Sportage, 2 x Volvo XC60, XC90T8, VW Multivan T6 (omgebouwd tot campertje) en XC40P8. Bij elkaar goed geweest voor meer dan 2 miljoen kilometers.
Straks in januari C40 Ultimate Twin

Edit: o ja tussendoor ook nog even een BMW 3-serie Touring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:38:
[...]

Zal ik dan ook even? Een bonte verzameling van 55 jaar eigen en leaseauto’s met soms 2 of zelfs 3 auto’s tegelijkertijd - inclusief wat klassiekers: 4 x 2CV, Citroën DS, 4 x Mini, 3 x Citroen GS, Austin Princess, Rover SD1, 2 x Volvo 360, Volvo 240, Opel Omega, Ford Sierra, Toyota Corolla, 2 x Ford Mondeo, MGBGT, MGA, gedeeld eigenaarschap van Jaguar XK150, Volvo V50, Volvo C70, 2 x Volvo V70, KIA Sportage, 2 x Volvo XC60, XC90T8, VW Multivan T6 (omgebouwd tot campertje) en XC40P8. Bij elkaar goed geweest voor meer dan 2 miljoen kilometers.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
Mga1600 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:38:
[...]

Edit: o ja tussendoor ook nog even een BMW 3-serie Touring
Jajaja….. baas boven baas, ik kom net pas kijken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
En doorrrr.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Bartelomeus schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:11:
[...]

Jajaja….. baas boven baas, ik kom net pas kijken ;)
In de 80-er jaren waren de lease contracten bij ons voor slechts 90000 km….. en ik reed er toen wel 60-70000 in een jaar, dus vaak een nieuwe. En de Opel Omega werd door de lease maatschappij, samen met de Omega’s van mijn collega’s, al na een halfjaar teruggehaald wegens verregaande wanprestatie van Opel.

[Daar is wat sommigen van ons nu af en toe meemaken absoluut niets bij: de voorruit die er spontaan uitsprong (niet goed gelijmd), in de achteras waren ze de ontluchting in het ontwerp vergeten waardoor de druk door de warm wordend olie zo hoog opliep dat de olie er via de afdichtingen uitgeperst werd en op de achterremmen uitgestort werd. Er was was ook een koppelingshefboom achter het pedaal zodanig ontworpen dat na een zeer geringe slijtage van het druklager de drukhoek ervan zodanig werd dat je de koppeling met twee voeten niet eens meer ingetrapt kon krijgen. En bij elk incident weer wachten tot er een modificatie was bedacht en gemaakt]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:45:
[...]

In de 80-er jaren waren de lease contracten bij ons voor slechts 90000 km….. en ik reed er toen wel 60-70000 in een jaar, dus vaak een nieuwe. En de Opel Omega werd door de lease maatschappij, samen met de Omega’s van mijn collega’s, al na een halfjaar teruggehaald wegens verregaande wanprestatie van Opel.

Daar is wat sommigen van ons nu af en toe meemaken absoluut niets bij: de voorruit die er spontaan uitsprong (niet goed gelijmd), in de achteras waren ze de ontluchting in het ontwerp vergeten waardoor de druk door de warm wordend olie zo hoog opliep dat de olie er via de afdichtingen uitgeperst werd en op de achterremmen uitgestort werd. Er was was ook een koppelingshefboom achter het pedaal zodanig ontworpen dat na een zeer geringe slijtage van het druklager de drukhoek ervan zodanig werd dat je de koppeling met twee voeten niet eens meer ingetrapt kon krijgen. En bij elk incident weer wachten tot er een modificatie was bedacht en gemaakt]
zo ken ik er nog een paar... ik weet nog wel begin 1900 als in je 1e t-ford de krukgreep stuk was... tjsongejonge daar is die ellende van nu niks bij.

dat vinden jullie vast dan ook hele goede argumentatie om het maar OK moet vinden als je staat te blauwbekken in de kou om dat een sensor verkeerd uitgelezen wordt en je computer op wielen daardoor vertikt zich te verplaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 19:01:
[...]

zo ken ik er nog een paar... ik weet nog wel begin 1900 als in je 1e t-ford de krukgreep stuk was... tjsongejonge daar is die ellende van nu niks bij.

dat vinden jullie vast dan ook hele goede argumentatie om het maar OK moet vinden als je staat te blauwbekken in de kou om dat een sensor verkeerd uitgelezen wordt en je computer op wielen daardoor vertikt zich te verplaatsen..
Wat een reactie: er is hier toch helemaal niemand die dat o.k. vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 09:28:
[...]

Wat een reactie: er is hier toch helemaal niemand die dat o.k. vindt?
Nou ‘t was wat ironisch bedoeld, maar komt misschien feller over dan mijn bedoeling was

Maar wat ik probeer te zeggen is dat wat dat soort ervaringen uit het verleden zijn zegt niets over hoe goed of hoe slecht Volvo het nu doet met de xc40

Ik zie nu reacties dat bepaalde problemen te verwachten zijn met ev’s (terwijl veel van de genoemde problemen hier ook op recente ICE auto’s van Volvo voorkomen) en de laatste dus vergelijk met auto’s uit het verleden en dat het nu veel beter zou zijn. Maar dat herken ik niet

Ik heb zowel slechte ervaringen (ik raad niemand Renault aan. In de lease best leuk, want de 1e paar jaar veel luxe voor weinig geld, maar door lage kwaliteit onderdelen begint na een paar jaar de ellende met allerlei vage storingen) als goede ervaringen (3x Toyota gehad. 1x nieuw in de lease, 2x tweedehands van een jaar of 10 oud en er vervolgens nog 10 jaar erin gereden. Nooit problemen, altijd laag in onderhoud en met hoge restwaarde op 20jr leeftijd naar buitenland verkocht)

Dat je dus hele stabiele auto’s zonder problemen en auto’s met vage problemen hebt is van alle tijden. Volvo neigt nu helaas naar de verkeerde kant. En dat we dan op forums ook problemen met andere auto’s kunnen vinden maakt dat probleem niet anders

Moet zeggen dat ik me aan de meest issues niet zo stoor, zijn kleine slordigheidjes. Hadden voorkomen kunnen worden maar staat een heerlijke wagen tegenover. Maar ben wel anders gaan kijken sinds ik stil ben komen te staan op een softwareprobeem. Dat zakt de kwaliteit naar een te laag niveau. En sindsdien ook altijd in mijn achterhoofd dat dat nog een keer kan gebeuren. Dat haalt rijplezier wel wat onderuit. Heb op forums redelijk doorgezocht en het issue bestaat op meerdere typen (ook ICE) Volvo’s. Dus daar gaat echt wel iets mis in de kwaliteitscontrole. Ken inmiddels veel mensen die (wat oudere) Volvo’s rijden. Die gaan er allemaal prat op dat het zo’n fijne maar ook betrouwbare auto is. Dus het merk is daar kennelijk wel wat achteruit gegaan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:59
Dat zei ik een paar maand geleden al van die kwaliteitscontrole. Ik werk in een bedrijf op dezelfde baan als Volvo Gent dus kom geregeld in contact met mensen die daar iemand kennen. De jaren Corona met als gevolg veel economische werkloosheid en personeelstekort doen Volvo geen goed en al deze mankementen zijn daar mogelijks een gevolg van.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-04-2024
Largamelion schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 14:17:
Dat zei ik een paar maand geleden al van die kwaliteitscontrole. Ik werk in een bedrijf op dezelfde baan als Volvo Gent dus kom geregeld in contact met mensen die daar iemand kennen. De jaren Corona met als gevolg veel economische werkloosheid en personeelstekort doen Volvo geen goed en al deze mankementen zijn daar mogelijks een gevolg van.
Waar overigens alle merken mee te maken hebben gehad!

Kijk de specifieke storing van Kammika met de aandrijflijn is wat mij betreft wel ernstig maar is er gelukkig geen 1 die veel voorkomt. Desondanks erg kwalijk en dat mag niet gebeuren.

De meeste storingen en irritaties zijn echt kleine dingen waar alle merken last van hebben. Dat is echt vaak azzijnpissen en gedram.

De auto van nu zit gewoon ramvol met storingsgevoelige electronica en software.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
DreZutphen schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 14:34:
[...]

Waar overigens alle merken mee te maken hebben gehad!

Kijk de specifieke storing van Kammika met de aandrijflijn is wat mij betreft wel ernstig maar is er gelukkig geen 1 die veel voorkomt. Desondanks erg kwalijk en dat mag niet gebeuren.

De meeste storingen en irritaties zijn echt kleine dingen waar alle merken last van hebben. Dat is echt vaak azzijnpissen en gedram.

De auto van nu zit gewoon ramvol met storingsgevoelige electronica en software.
Klopt helemaal. Die kleine dingetjes zijn niet zo spannend. Zeker als die ertoe leiden dat het langzaam maar zeker steeds beter wordt met ota updates

Maar er hebben wel een paar vervelende ingezeten
- de 90/100 bug waardoor je accu tegen je zin naar 100% ging (zelfs slecht voor levensduur)
- instabiele app
- instabiele internetverbinding (dan werkt je infotainment helemaal niet meer)
- voorverwarm timer bug waardoor niet voorverwarmd
- laadtimerbug waardoor niet opgeladen
- het probleem van afgelopen week waardoor voorverwarming überhaupt niet werkte
- verwarming die het regelmatig niet deed (reset infotainment nodig)

Gelukkig allemaal weer opgelost. Maar zou wel fijn zijn als het een tijdje stabiel bleef…

EDIT:

kijk eens deze CEO snapt hoe je moet communiceren met je klanten. Gelukkig ook voor ons relevant (met dank aan de deelnemers van polestar topic)
JTHZZ schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 14:21:
Kerstboodschap van Polestar CEO Thomas Ingenlath (gepost in de Facebook groep)

[...]

[ Voor 13% gewijzigd door Kammika op 24-12-2022 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
Kammika schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:11:
[...]

Klopt helemaal. Die kleine dingetjes zijn niet zo spannend. Zeker als die ertoe leiden dat het langzaam maar zeker steeds beter wordt met ota updates

Maar er hebben wel een paar vervelende ingezeten
- de 90/100 bug waardoor je accu tegen je zin naar 100% ging (zelfs slecht voor levensduur)
- instabiele app
- instabiele internetverbinding (dan werkt je infotainment helemaal niet meer)
- voorverwarm timer bug waardoor niet voorverwarmd
- laadtimerbug waardoor niet opgeladen
- het probleem van afgelopen week waardoor voorverwarming überhaupt niet werkte
- verwarming die het regelmatig niet deed (reset infotainment nodig)

Gelukkig allemaal weer opgelost. Maar zou wel fijn zijn als het een tijdje stabiel bleef…

EDIT:

kijk eens deze CEO snapt hoe je moet communiceren met je klanten. Gelukkig ook voor ons relevant (met dank aan de deelnemers van polestar topic)

[...]
Ja hele vervelende bugs idd. Het is de laatste jaren ook wel erg snel gegaan met de doorontwikkeling van auto's. Super tof maar van dit soort zaken krijg je toch wel de kriebels af en toe haha.

Over bugs gesproken. De renault megane e tech heeft een functie dat de auto de snelheid aanpast aan de gegeven maximum snelheid. Die sensoren pakken dus vaak de borden op van een naastliggende ventweg(vaak 60) dat ding dus in de ankers. Als je dat uit wilt zetten moet je het menu door maar na het uizetten staat die weer aan.
Past wel mooi in het imago van Renault btw 🤣.

Ja als ik ook de internationale fora doorlees dan is de communicatie(Volvo) en know how(dealers) wel behoorlijk slecht momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfs XC
  • Laatst online: 16-04-2024
Wolfs XC schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:26:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Mijn zoon reed vanmiddag met de XC40 P6 (drie weken oud) van zijn stiefvader over de snelweg met CC aan toen plots zijn remmen het niet meer deden!!! Hij kon van de snelweg af en heeft de auto daar ergens geparkeerd.
Hij heeft de auto uitgezet en na een minuut weer aan. Storing nog aanwezig. Toen heeft hij mij gebeld. Auto afgesloten en 10min later weer aangezet, storing verdwenen. Auto doet het weer storingsvrij sindsdien maar de OPD heeft hij maar afgezet. OPD was de eerste melding die verscheen. Moet niet gekker worden!!!
Even een kleine update.
Na dit voorval is het probleem van plotseling een kerstboom aan storingslampjes tijdens het rijden en bijna niet meer kunnen remmen nog twee keer gebeurd (op dezelfde dag). De dag daarna is de auto naar de garage gereden en mocht na een snelle diagnose van de dealer niet meer met de auto gereden worden. Inmiddels zijn we twee weken verder en staat de auto nog steeds bij de garage.
Voor wat betreft het bijna niet meer kunnen remmen lijkt het alsof de rembekrachtiger niet meer functioneerde. Bij hard trappen remde de auto enigszins en trilde/schudde de auto. Erg vreemd!

Wordt vervolgd……

Volvo XC40 P6 Ultimate 20" MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Wolfs XC schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:07:
[...]

Even een kleine update.
Na dit voorval is het probleem van plotseling een kerstboom aan storingslampjes tijdens het rijden en bijna niet meer kunnen remmen nog twee keer gebeurd (op dezelfde dag). De dag daarna is de auto naar de garage gereden en mocht na een snelle diagnose van de dealer niet meer met de auto gereden worden. Inmiddels zijn we twee weken verder en staat de auto nog steeds bij de garage.
Voor wat betreft het bijna niet meer kunnen remmen lijkt het alsof de rembekrachtiger niet meer functioneerde. Bij hard trappen remde de auto enigszins en trilde/schudde de auto. Erg vreemd!

Wordt vervolgd……
Balen dat het zo lang duurt, maar wel fijn dat ze het serieus nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Wolfs XC schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:07:
[...]

Even een kleine update.

Wordt vervolgd……
Klinkt precies zoals mijn 50 jaar oude VW bus zonder rembekrachtiger altijd remt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Nou ja….ik heb toch echt te vroeg geroepen dat ik nooit wat met die auto heb: net tegen de avond reed ik een voorband stuk tegen een scherpe stoeprand. Velg nog wel heel gelukkig. Maar alles wat er aan lokale support zou kunnen zijn was al gesloten vanwege kerstavond ……

Dus VOC gebeld, ik werd echt uitermate keurig geholpen, de ingeschakelde wegenwacht stond binnen een kwartier bij me, maar kon ook geen band in deze maat te pakken krijgen. Hij kon wel regelen dat de auto naar de dealer werd gebracht en ik een vervangende auto kreeg voor het lange weekend. En dat allemaal omdat je geen reservewiel meer hebt…..

De P8 kon nog wel op eigen kracht de sleepwagen op rijden….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/frhNj1rEsufnPsnah7aNn1JvLmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xq4aKRfwh2Hkrdzl8Vh94kyb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Mga1600 op 24-12-2022 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoB
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-06-2023
Wolfs XC schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:26:
...toen plots zijn remmen het niet meer deden!!! ...
Misschien dat bij dit soort storingen, ook bijvoorbeeld als de auto ineens gaat rijden bij een stoplicht, de Parkeerrem (knop met de P naast de schakelhendel) gebruikt kan worden om te remmen.

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Mga1600 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:35:
Nou ja….ik heb toch echt te vroeg geroepen dat ik nooit wat met die auto heb: net tegen de avond reed ik een voorband stuk tegen een scherpe stoeprand. Velg nog wel heel gelukkig. Maar alles wat er aan lokale support zou kunnen zijn was al gesloten vanwege kerstavond ……

Dus VOC gebeld, ik werd echt uitermate keurig geholpen, de ingeschakelde wegenwacht stond binnen een kwartier bij me, maar kon ook geen band in deze maat te pakken krijgen. Hij kon wel regelen dat de auto naar de dealer werd gebracht en ik een vervangende auto kreeg voor het lange weekend. En dat allemaal omdat je geen reservewiel meer hebt…..

[Afbeelding]
Das wel echt een ongelukkige samenloop van omstandigheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
  • Laatst online: 07-02 21:11
@Mga1600 Je schrijft dat “alles wat er aan lokale support zou kunnen zijn was al gesloten vanwege kerstavond”. Omdat ik de term VOC nog niet kende (sorry, mijn eerste Volvo krijg ik pas op 5 januari a.s.) even gegoogled naar de term. Daar vond ik dat VOC er is voor noodsituaties? Kon je de ANWB niet zelf bellen? Wel weer mooi om te lezen dat de VOC-dienst werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
HenryP schreef op zondag 25 december 2022 @ 07:11:
@Mga1600 Je schrijft dat “alles wat er aan lokale support zou kunnen zijn was al gesloten vanwege kerstavond”. Omdat ik de term VOC nog niet kende (sorry, mijn eerste Volvo krijg ik pas op 5 januari a.s.) even gegoogled naar de term. Daar vond ik dat VOC er is voor noodsituaties? Kon je de ANWB niet zelf bellen? Wel weer mooi om te lezen dat de VOC-dienst werkt.
Nee hoor, hoeft niet. Het is een assistentie die bij je Volvo hoort en die gratis is zolang je auto maar door volvo wordt onderhouden ( of nog in de garantie zit). Na iedere serviceberry wordt het verlengd.
Als je belt checken ze je naam en kenteken, vragen waar je staat en de ‘hulp-trein komt op gang’.. Zij regelen hulp en schakelen de anwb in. Die stelt vas tot hij je weer op gang kan krijgen of niet en zo niet geeft die het door aan de sleepdienst.z headmen alle informatie al in hun scherm staan, ook da the een auto mochten regelen. Ik kreeg netjes status-updates per sms’je.
Je kunt het assistentie nummer in de app op je telefoon vinden maar ook vanuit de auto bellen met een van de knopjes bij de achteruitkijkspiegel. Het andere knopje is voor sos-gevallen.

Normaal heb je dacht ik pas na een paar dagen recht op een vervangende auto en die mag je dan ook maar beperkt houden, maar omdat ik 5 tientjes per jaar betaal voor VOC-premium werd die direct bezorgd en mag ik die ook tot 30, dagen houden (al hoop ik dat ik a.s. dinsdag of woensdag mijn eigen auto wel weer terug krijg).

Dat premium lidmaatschap heeft ook voordelen als je ergens onderweg strandt of een ongeluk meemaakt want dan krijgt je een paar hotelovernachtingen zodat je de dingen op je gemak kunt regelen als dat nodig is of een vliegticket als je naar huis wilt. Dat ‘premium’ vertegenwoordigt zekerheden en comfort waar ik persoonlijk die 50 euro per jaar wel voor over heb.

https://www.volvocars.com/nl/l/mijn-volvo/assistance/

[ Voor 8% gewijzigd door Mga1600 op 25-12-2022 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:10

Lancer

What the......

Die premium heb ik ook maar genomen voor de vakantie. Voelt wel veiliger met al die software bugs. En dan durf je ook in Noorwegen in the middle of nowhere een software update te doen. :o

[ Voor 87% gewijzigd door Lancer op 25-12-2022 09:16 ]

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoals ze hier in het Zuiden zeggen: een Zalig Kerstmis gewenst voor alle elektrische Volvo rijders!

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
  • Laatst online: 07-02 21:11
@Mga1600 Zijn er voorwaarden verbonden aan dat VOC premium lidmaatschap? Eerlijk gezegd is die €55 per jaar zo goedkoop, dat dit een aanbod is dat je niet kan weigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mich78
Tegen beter weten in de hoop gekoesterd dat er een kerstcadeautje kwam in de vorm van YouTube op AAOS. Dit is tenslotte al een jaar geleden beloofd. Volvorijders blijken geduldige mensen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
HenryP schreef op zondag 25 december 2022 @ 17:49:
@Mga1600 Zijn er voorwaarden verbonden aan dat VOC premium lidmaatschap? Eerlijk gezegd is die €55 per jaar zo goedkoop, dat dit een aanbod is dat je niet kan weigeren.
Nee, niet echt …. Het is voor een particuliere rijder een hele goede aanvulling. Je kunt het bovendien per jaar beslissen.
En het is een extraatje bovenop het basispakket.
Maar hoe dan ook: je kunt je eventuele wegenwacht abonnement opzeggen of je nu wel of niet premium neemt - dat scheelt ook weer geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
mich78 schreef op zondag 25 december 2022 @ 18:34:
Tegen beter weten in de hoop gekoesterd dat er een kerstcadeautje kwam in de vorm van YouTube op AAOS. Dit is tenslotte al een jaar geleden beloofd. Volvorijders blijken geduldige mensen te zijn.
Ik las bij polestar dat het nu voor 23 beloofd wordt (ook Waze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op zondag 25 december 2022 @ 18:53:
[...]

Nee, niet echt …. Het is voor een particuliere rijder een hele goede aanvulling. Je kunt het bovendien per jaar beslissen.
En het is een extraatje bovenop het basispakket.
Maar hoe dan ook: je kunt je eventuele wegenwacht abonnement opzeggen of je nu wel of niet premium neemt - dat scheelt ook weer geld.
Is bij de meeste nieuwe auto’s zo. Zelfs bij mijn Renault kon ik de eerste 3 je een Renault nummer bellen die dat soort dingen regelt. Wel mooi bij Volvo dat dat gewoon met een knopje in de auto kan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
Mga1600 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:35:

[Afbeelding]
Mooi dat je goed geholpen bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
Vraagje, vandaag merkten we (tijdelijk) minder remvermogen op met OPD. Ik zag het ook aan de ‘charge’ meter, het eerste deel van mijn remweg verliep normaal, daarna leek het wat door te glijden. Na 50km kreeg ik ineens wel weer het volle vermogen om met OPD te remmen. Iemand enig idee? Het leek geen bug, maar een ‘bewuste’ beperking…..

[ Voor 14% gewijzigd door Bartelomeus op 25-12-2022 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ons kerstcadeautje was dat we opeens 12% kwijt waren binnen een nacht. Nooit eerder meegemaakt en zo koud was het niet. Geen idee waar het dus vandaan komt.

Even in de gaten houden dus. Tis sinds 2.5 best ellendig moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Ik heb mijn XC40 P8 nu een aantal weken.
Wat mij opvalt is een "klapperend/kloppend" geluid op de snelweg. Volgens mij bij wind tegen.
Hebben andere eigenaren hier ook last van?
Zo ja, waar komt dit vandaan en is er een oplossing?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

goetfoud schreef op maandag 26 december 2022 @ 08:14:
Wat mij opvalt is een "klapperend/kloppend" geluid op de snelweg. Volgens mij bij wind tegen.
Afwatering van het panorama dak. Dealer vragen de afvoer te verlengen. (Is al veel over geschreven)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 15:32
Ook hier even de waarschuwing: Google Maps gebruikt nu ook Tesla superchargers voor de laadplanning maar maakt geen onderscheid tussen opengestelde of niet. In Duitsland en Frankrijk zijn ze niet allemaal open. Check dus even vantevoren in de tesla app en voorkom frustratie. Met de nieuwe functie laadpunt vervangen kun je een niet geopende Tesla charger vervangen in de berekende route

[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 26-12-2022 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
SSANL schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:48:
Ik had vanochtend ook een vreemd geluid onder het rijden.
Het duurde iets van 3 a 4 minuten en kwam boven mijn muziek uit. Al moet ik zeggen dat ik niet echt harde muziek aanzet als ik aan het rijden ben.

Het wat in ieder geval redelijk irritant..

Link: https://ssaconsultancy.nl/P8.mp4

Ik meld het sowieso bij de dealer.. maar ik ben benieuwd of meer mede P8 rijders dit hebben gehad.
Ik lees net dit bericht en heb dezelfde ervaring.
Was benieuwd of je kunt aangeven wat het precies was en wat de oplossing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
JTHZZ schreef op maandag 26 december 2022 @ 09:21:
Ook hier even de waarschuwing: Google Maps gebruikt nu ook Tesla superchargers voor de laadplanning maar maakt geen onderscheid tussen opengestelde of niet. In Duitsland en Frankrijk zijn ze niet allemaal open. Check dus even vantevoren in de tesla app en voorkom frustratie. Met de nieuwe functie laadpunt vervangen kun je een niet geopende Tesla charger vervangen in de berekende route
Neem aan dat die met betaalfilter gewoon weg te filteren is ? Ik heb nu alleen bepaalde betaalkaarten aanstaan. Heb kart van leasmij dus geen zin om voor te schieten en te declareren bij andere betaalmethoden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Is een oud bekend probleem. Raar dat je dealer dat niet gelijk opgelost heeft. Maar het is een afvoer pijpje van je dak die ze wat moeten verstellen. Of zoiets iig. Minimale ingreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zondag 25 december 2022 @ 22:19:
Ons kerstcadeautje was dat we opeens 12% kwijt waren binnen een nacht. Nooit eerder meegemaakt en zo koud was het niet. Geen idee waar het dus vandaan komt.

Mijn auto staat sinds kerstavond met een kapotte band bij de sleepdienst op het parkeerterrein te wachten tot de dealer morgen weer opengaat. Opgehaald net 90% en nu 2 dagen later nog steeds 90% volgens de app.

Wat jij ervaart met verbruik en verlies is niet goed. Ik zou de dealer maar eens hard aan het werk zetten…..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4x4TGRSNHj2LCqwxMKHiwfkdr4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DSQYc6bCpBFRm0sBNL8CcBoe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Mga1600 op 26-12-2022 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnaudCo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
Lancer schreef op maandag 26 december 2022 @ 08:35:
[...]

Afwatering van het panorama dak. Dealer vragen de afvoer te verlengen. (Is al veel over geschreven)
Ok, daarom dat ik het enkel heb als het regent of geregend heeft en mijn dak nog nat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 15:32
Kammika schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:48:
[...]

Neem aan dat die met betaalfilter gewoon weg te filteren is ? Ik heb nu alleen bepaalde betaalkaarten aanstaan. Heb kart van leasmij dus geen zin om voor te schieten en te declareren bij andere betaalmethoden…
Helaas, die bug zit er nog in: hij gebruikt de filters wel bij het zoeken naar een laadpaal maar niet als hij een laadplanning voor je maakt (>1x laden). Je moet de Supercharger dus zelf vervangen door een andere paal als je er niet kunt of wilt laden. Op zich werkt dat vervangen best goed (hij zoekt in de buurt van de supercharger en geeft je alternatieven)

[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 26-12-2022 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

zit de kunststof klep van de frunk wel goed dicht?

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
ron65 schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:13:
[...]

zit de kunststof klep van de frunk wel goed dicht?
Dat was ook de gedachte die meteen in mij opkwam.
Gecheckt en was goed dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luap82
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-08 12:10
Hai allen. Hopelijk hier snel de gouden tip. Zitten met een probleem. Auto met de app op slot gedaan met beide sleutels er nog in. Krijg de auto met geen mogelijkheid meer open. De app maakte geen verbinding met de auto. Op geen enkele manier. De app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar nu kom ik natuurlijk de app helemaal niet meer in want ik moet de auto inloggen. Wat is de truc om er nu nog in te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
Luap82 schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:17:
Hai allen. Hopelijk hier snel de gouden tip. Zitten met een probleem. Auto met de app op slot gedaan met beide sleutels er nog in. Krijg de auto met geen mogelijkheid meer open. De app maakte geen verbinding met de auto. Op geen enkele manier. De app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar nu kom ik natuurlijk de app helemaal niet meer in want ik moet de auto inloggen. Wat is de truc om er nu nog in te komen?
Probeer eens de knop van de ontgrendeling laad kabel in te drukken. Zonder sleutel hoor je wel iets schakelen in de auto. Misschien dat je daarna met de app de auto kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luap82
mich78 schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:19:
[...]

Probeer eens de knop van de ontgrendeling laad kabel in te drukken. Zonder sleutel hoor je wel iets schakelen in de auto. Misschien dat je daarna met de app de auto kan openen.
Geprobeerd. Werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
Oh zie dat je app helemaal niet meer werkt. Dacht dat je met login al een eind kwam. Maar je moet de app dus in de auto authoriseren. Misschien reservekopie telefoon terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luap82
Ik moet er ook bij zeggen dat beide sleutels in de auto liggen.. zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astatic
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Luap82 schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:17:
Hmm, op slot met beiden sleutels via de app.
Haal nooit de app eraf zonder te auto te ontkoppelen in zo'n geval (helaas, is al gebeurd), de app is zover mijn kennis rijkt nu nutteloos.
Ik denk dat je Volvo on Call mag bellen, zij moeten de auto kunnen openen voor je (via anwb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luap82
astatic schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:33:
[...]

Hmm, op slot met beiden sleutels via de app.
Haal nooit de app eraf zonder te auto te ontkoppelen in zo'n geval (helaas, is al gebeurd), de app is zover mijn kennis rijkt nu nutteloos.
Ik denk dat je Volvo on Call mag bellen, zij moeten de auto kunnen openen voor je (via anwb).
Ja heb ze al gebeld en ze komen eraan. Dacht dat iemand nog een truukje had. Wat kan de ANWB nog doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astatic
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Luap82 schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:37:
[...]

Ja heb ze al gebeld en ze komen eraan. Dacht dat iemand nog een truukje had. Wat kan de ANWB nog doen dan?
Daar kom je zo achter denk ik. Misschien kunnen ze een deur openen, dan heb je je sleutel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

astatic schreef op maandag 26 december 2022 @ 15:55:
[...]

Daar kom je zo achter denk ik. Misschien kunnen ze een deur openen, dan heb je je sleutel weer.
Als de safelock er ook op zit...niets wat geen schade oplevert. Heb je geen derde sleutel? In het begin was er ook nog een oranje safekey.

App verwijderen moet je idd nooit doen, dat verbreekt de pairing met de auto. In de eerdere software versies kan je dan zelfs je complete auto resetten om het weer in orde te krijgen.
Wanneer de app niet werkt wil het geforceerd sluiten en openen van de app nog wel eens werken.

[ Voor 31% gewijzigd door Lancer op 26-12-2022 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
Luap82 schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:37:
[...]

Zij plaatsen meestal een luchtbalg tussen de deur en deurstijl. Door die kier proberen ze dan met een lasdraad de sleutels eruit te hengelen. Dit kan meestal zonder schade. De safelock zal buiten werking gaan zodra de sleutel wordt bewogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitteken2
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-01-2024
Mga1600 schreef op maandag 26 december 2022 @ 11:23:
[...]

Mijn auto staat sinds kerstavond met een kapotte band bij de sleepdienst op het parkeerterrein te wachten tot de dealer morgen weer opengaat. Opgehaald net 90% en nu 2 dagen later nog steeds 90% volgens de app.

Wat jij ervaart met verbruik en verlies is niet goed. Ik zou de dealer maar eens hard aan het werk zetten…..

[Afbeelding]
Hier ook dezelfde ervaring. Geen procentje verlies… met wat ik lees over @Juancho jouw auto denk ik dat er iets grondig scheelt met jouw batterij… zou je hoog verbruik ook kunnen verklaren… een cel stuk of zoiets?

Volvo xc40 p8 ultimate my23 sage green 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
@Juancho

Maat ik lees nu een aantal weken jouw posts over jouw range en nu zelfs dat jouw accu snel leeg loopt bij stilstand.
Jouw accu draint duidelijk en er is ergens iets kapot of nooit goed geweest.
De werkplaats monteur(tjes) vinden niets met hun uitlezingen. Je hebt echter genoeg referenties dat het niet goed zit.

De tijd van vragen bij de dealer is duidelijk voorbij.
Je moet nu eisen dat de Volvo binnenste buiten word gekeerd en jouw gaan voorzien van vervangend vervoer.
Willen ze dit niet dan moet je rechtshulp inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
DreZutphen schreef op maandag 26 december 2022 @ 17:26:
@Juancho

Maat ik lees nu een aantal weken jouw posts over jouw range en nu zelfs dat jouw accu snel leeg loopt bij stilstand.
Jouw accu draint duidelijk en er is ergens iets kapot of nooit goed geweest.
De werkplaats monteur(tjes) vinden niets met hun uitlezingen. Je hebt echter genoeg referenties dat het niet goed zit.

De tijd van vragen bij de dealer is duidelijk voorbij.
Je moet nu eisen dat de Volvo binnenste buiten word gekeerd en jouw gaan voorzien van vervangend vervoer.
Willen ze dit niet dan moet je rechtshulp inschakelen.
Geef het een vrij geringe kans met rechtsbijstand, alhoewel het zeer vervelend is voor @Juancho zul jen het wel moeten aantonen en de screenshots die hij op het forum gepost heeft zijn juridisch weinig overtuigend. Die komen vrij aardig overeen met te verwachten gebruik voor de gemiddelde snelheid die hij rijdt.

Die 12% is natuurlijk niet goed, maar ook daar geldt: als je rechtsbijstand in wilt schakelen moet je ook harde juridische bewijslast kunnen overleggen. Lijkt me ook complex

Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat @Juancho uit zijn nek lult. Ik ken zijn situatie niet. Alleen dat het advies om het juridisch aan te pakken op basis van de info hier op het forum vrij kansloos is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-09 17:29
goetfoud schreef op maandag 26 december 2022 @ 13:07:
[...]

Dat was ook de gedachte die meteen in mij opkwam.
Gecheckt en was goed dicht.
Ik heb geen panoramadak, maar als het regent heb ik op dak ook soms een klapperende geluid. Het is iets met de afwatering, maar ook niet altijd.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crystal White
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16-09 22:01

Crystal White

P8 21” model “23

Ik heb xc40 model 23 p8
Daar verdwijnt ook accu waarde sinds 2.5
Tijdens rit lijkt hij redelijk zuinig loopt een lange rit terug na 21 A 22
Maar als hij stilstaat 4 tot 6 uur is de accu waarde 4 tot 6 % lager
Dit echt ontstaan na update 2.5
Ik vraag me af of tijdens de rit de waarde wel klopt
Pagina: 1 ... 131 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"