• danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:09
Largamelion schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:01:
Vandaag met de fietsdrager naar zee, was even vergeten wat er dan allemaal niet meer werkt omdat de auto denkt dat het een aanhangwagen is. Geen PA, geen dode hoek lichtjes, geen aankomstpercentage in Google Maps, geen parkeersensoren. Beetje jammer dat dat allemaal uitgeschakeld wordt, meeste zaken zouden nog perfect bruikbaar zijn lijkt me, maar zal wel weer veiligheiddingetje zijn. Je zou eigenlijk moeten kunnen aangeven dat het om een fietsdrager gaat zodat tenminste PA en het aankomstpercentage nog werken.
Geen aankomstpercentage? In de zomer (voor de 5.x update) heb ik ook de fietsendragen erop gehad, toen gaf ie aankomstpercentage netjes aan. Na de update nog niet met aanhanger/fietsendrager gereden. Dat andere zaken uitstaan, kan ik mee leven, maar geen aankomstpercentage zou wel echt matig zijn.

Over 2 weken midweekje weg, geen idee nog of dan de fietsen mee gaan, dan kan ik het ervaren met de 5.x update.

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13:36
MartijnEV schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 20:44:
Vandaag opgehaald, mijn nieuwe EX40 Ultra Europa (MY26)!
Netjes, proficiat!
Wat wil die Europa zeggen? Ik vind dat niet terug in de Belgische configurator.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2026.2.1)

• MartijnEV
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15:38
nujtrug schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:36:
[...]

Netjes, proficiat!
Wat wil die Europa zeggen? Ik vind dat niet terug in de Belgische configurator.
Europa is een speciaal optiepakket (met tevens een significante korting op de totale prijs van de auto) voor Nederland.

Een leuke feature van dit Europa-pakket als toevoeging op de Ultra is de achterbankverwarming. Dit is een optie die volgens mij voorheen niet in Nederland leverbaar was (zag hem een aantal jaren geleden wel al in Engeland op een Engelse EX40 uitvoering). De kinderen vinden het (zelfs met dit mooie weer) geweldig! Hij is zelfs instelbaar in 3 standen, net als bij de voorstoelen. Wat wel jammer is, is dat het alleen te bedienen is met de knopjes achterop de middentunnel, dus alleen vanaf de achterbank en niet vanaf het infotainment scherm. Heb al gecheckt of bij een volgende rit de achterbankverwarming altijd in de uit-stand begint, lijkt zo te zijn, gelukkig wel, want anders weet je niet bij een kantoorrit/alleen in de auto, of die onnodig aan staat :-)

En natuurlijk vinden de kinderen het panoramadak met schuifdak ook prachtig - een fraaie toevoeging ten opzichte van de EX40 Plus die wij hiervoor hadden. En verder ook heel prettig van de Ultra: de elektrisch verstelbare stoelen met geheugenfunctie voor stoelen en spiegels, en de naar beneden kantelbare spiegels (dubbel-drukken op L of R knop) voor bij het achteruit rijden/inparkeren.

Wat mij verder opvalt: de 5.0.5 software lijkt een nog verdere verfijning te hebben ten opzichte van de 4.2.13 versie (die ik nog op de Plus had) met betrekking tot de aandrijflijn. Lijkt nog soepeler en verfijnder te reageren op het 'gas'pedaal, en het 'jengel'geluid rond 30 km/u is nu nagenoeg volledig verdwenen.

Ook leuk: Honk&Flash werkt nu eindelijk ook!

En nieuw voor de recent geproduceerde EX40's is het 'Driver understanding systeem' - een uitbreiding op het 'Driver awareness systeem' dat de EX40 al had; nu wordt er nog meer opgelet of je niet afgeleid van het verkeer bent. (Dit ivm aangescherpte Europese regelgeving). Lijkt op wat de EX30 al eerder had (maar gelukkig op een minder irritantenerveuze manier).

Al wat kilometertjes gereden, heerlijke auto, prachtige kleur en mooie uitrusting, heel blij mee!

MY26 | Volvo EX40 Ultra Europa | Single Motor Extended Range | Denim Blue | Connect Microtec/Nubuck | Donkergetinte achterruiten | Pirelli Scorpion All-Season banden | Trekhaak | geproduceerd: 19 maart 2026 | afgeleverd: 7 april 2026 | software 5.0.5

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:17
In mijn particuliere autozoektocht lijkt de C40/XC40 een goede kanshebber te zijn om mijn Polestar2 op te volgen. Omdat ik nauwelijks zakelijke km's meer ga rijden, zocht ik eigenlijk een kleinere auto maar ik wil 'm niet te oud (vanaf 2022) en met goede stoelen. Daarom al met al op de C40/XC40 uitgekomen.
Liefst met achterwielaandrijving, maar die zijn nog nauwelijks op de markt, laat staan binnen mijn budget.
Zijn er nog specifieke zaken om op te letten?

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:05

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie kleur! :+ Fijne auto hoor, veel plezier ermee.

EX40 | Single Motor ER | MY26 | Ultra | Black Edition - Denim Blue | Privacy glass | Pixel LED |

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:37
Highland schreef op woensdag 8 april 2026 @ 15:19:
In mijn particuliere autozoektocht lijkt de C40/XC40 een goede kanshebber te zijn om mijn Polestar2 op te volgen. Omdat ik nauwelijks zakelijke km's meer ga rijden, zocht ik eigenlijk een kleinere auto maar ik wil 'm niet te oud (vanaf 2022) en met goede stoelen. Daarom al met al op de C40/XC40 uitgekomen.
Liefst met achterwielaandrijving, maar die zijn nog nauwelijks op de markt, laat staan binnen mijn budget.
heb je Volvo lease (buiten je werk om) al eens besproken? Misschien is er een mooie deal mogelijk, dat je de nieuwe MY26 kan gaan rijden.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45

JB

Cédric roelt!

Tranquility schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 18:42:
[...]

Het is een geforceerde reset van de lichtsensor had ik eens ergens gelezen en ook hier op het forum is het al een paar keer langsgekomen. Maar ben blij dat deze oplossing bestaat i.p.v. gedwongen in nachtmodus te blijven rijden en dat je naar de dealer moet. Heb hier wel gelezen dat de sensor dan is vervangen, maar dat is denk ik niet het probleem. Als die stuk was dan zou de reset ook niet werken.

Overigens nog steeds geen 5.0.5 software op mijn Snapdragon IHU.
Heb na de eerste mislukte update deze nadien nog twee keer opnieuw aangeboden gekregen maar de installatie bleef elke keer hangen en mislukte steeds. Ik vermoed toch dat het te maken heeft met het moeizame initiële laden van de software na installatie van de nieuwe IHU en dat er ergens iets niet goed is geïnstalleerd of corrupt is geraakt. Aangezien de software niet meer wordt aangeboden ga ik binnenkort maar een afspraak maken in Nijverdal. Mogen zij het gaan oplossen.
Ik draai nu wel/weer 5.0.5. Sinds vandaag een MY25 V60 voorzien van IHU 4.2 Dus daar werkt het ook voor :)

Mijn boefje is liev!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:19
Highland schreef op woensdag 8 april 2026 @ 15:19:
Ik denk vooral aan de juiste versie qua verbruik. Ik heb zelf de "oude" P8 en hoewel het heerlijk rijdt, is het verbruik wat minder prettig.

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:21
MartijnEV schreef op woensdag 8 april 2026 @ 14:51:
[...]

Europa is een speciaal optiepakket (met tevens een significante korting op de totale prijs van de auto) voor Nederland.

Een leuke feature van dit Europa-pakket als toevoeging op de Ultra is de achterbankverwarming. Dit is een optie die volgens mij voorheen niet in Nederland leverbaar was (zag hem een aantal jaren geleden wel al in Engeland op een Engelse EX40 uitvoering). De kinderen vinden het (zelfs met dit mooie weer) geweldig! Hij is zelfs instelbaar in 3 standen, net als bij de voorstoelen. Wat wel jammer is, is dat het alleen te bedienen is met de knopjes achterop de middentunnel, dus alleen vanaf de achterbank en niet vanaf het infotainment scherm. Heb al gecheckt of bij een volgende rit de achterbankverwarming altijd in de uit-stand begint, lijkt zo te zijn, gelukkig wel, want anders weet je niet bij een kantoorrit/alleen in de auto, of die onnodig aan staat :-)

En natuurlijk vinden de kinderen het panoramadak met schuifdak ook prachtig - een fraaie toevoeging ten opzichte van de EX40 Plus die wij hiervoor hadden. En verder ook heel prettig van de Ultra: de elektrisch verstelbare stoelen met geheugenfunctie voor stoelen en spiegels, en de naar beneden kantelbare spiegels (dubbel-drukken op L of R knop) voor bij het achteruit rijden/inparkeren.

Wat mij verder opvalt: de 5.0.5 software lijkt een nog verdere verfijning te hebben ten opzichte van de 4.2.13 versie (die ik nog op de Plus had) met betrekking tot de aandrijflijn. Lijkt nog soepeler en verfijnder te reageren op het 'gas'pedaal, en het 'jengel'geluid rond 30 km/u is nu nagenoeg volledig verdwenen.

Ook leuk: Honk&Flash werkt nu eindelijk ook!

En nieuw voor de recent geproduceerde EX40's is het 'Driver understanding systeem' - een uitbreiding op het 'Driver awareness systeem' dat de EX40 al had; nu wordt er nog meer opgelet of je niet afgeleid van het verkeer bent. (Dit ivm aangescherpte Europese regelgeving). Lijkt op wat de EX30 al eerder had (maar gelukkig op een minder irritantenerveuze manier).

Al wat kilometertjes gereden, heerlijke auto, prachtige kleur en mooie uitrusting, heel blij mee!
De achterbankverwarming was helemaal in het begin (MY21) wel leverbaar, maar is kort daarna geschrapt als optie. Mijn XC40 MY21 heeft het niet en ik mis het ook niet. Het komt niet zo vaak voor dat er iemand op de achterbank zit.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nog even een nieuwsgierig vraagje, wanneer had je deze besteld?

Ik zit ook te wachten op mijn nieuwe EX40, he... ;)
Pagina: 1 ... 367 368 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"