Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
DreZutphen schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:57:
[...]

Denk dat ik maar iemand hier in omgeving Zutphen ga zoeken die kan wrappen!
Laat ff weten als je iemand weet. Of nog beter, in omgeving Zwolle :). Ik ga deze week ff navraag doen bij de leasemaatschappij of er een jaartje extra bij mag. 5 jaar dus aangezien het er nu uitziet dat aantal jaren voor de max kilometers gaan wbt inleveren auto. (lang leven het hybrid werken _/-\o_ ). Met de zekerheid van nog dik 3 jaar deze wagen heb ik er wel iets voor over die 2 dingen te wrappen. Maakt de sage green ook nog net wat stoerder.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-04-2024
DPPSchoenmaker schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:44:
[...]

Heb nu een witte Seat Arona FR automaat met zwart dak (full options) en daarvoor een Renault Megane GT-Line (full options) in parelmoer wit (witte auto was verplicht van onze vorige directeur, dus bestelde altijd zo afwijkend mogelijk) dus wou geen witte auto meer... Maar wel tof om een witte Volvo XC40 te zien met een zwart dak (zie je niet veel)!
Ja snap ik. De meeste auto's die ik heb gehad waren zilver en zwart. Nu werd het wit of thunder grey. Het werd dus wit haha. Enige wat ik ik minder vind aan de XC40 zijn de kunstof delen aan de wielkasten en bumpers. Ik heb al overlegd met Vos in Brummen om dat in kleur te laten spuiten en dan het middenstuk van de voorbumper en 'diffuser' piano zwart. Beetje zoals de XC60 dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Juancho schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:49:
[...]

Laat ff weten als je iemand weet. Of nog beter, in omgeving Zwolle :). Ik ga deze week ff navraag doen bij de leasemaatschappij of er een jaartje extra bij mag. 5 jaar dus aangezien het er nu uitziet dat aantal jaren voor de max kilometers gaan wbt inleveren auto. (lang leven het hybrid werken _/-\o_ ). Met de zekerheid van nog dik 3 jaar deze wagen heb ik er wel iets voor over die 2 dingen te wrappen. Maakt de sage green ook nog net wat stoerder.
Ga ik doen!
Zal tussen Zwolle en Zutphen wel wat te vinden zijn neem ik aan toch.
Die Sage green word veel dikker met zwarte letters en logo 100%!

Pfff op de A50 tussen Zwolle en Apeldoorn heb ik al duizenden kilometers asfalt versleten. Denk 400000 ofzo haha.

[ Voor 4% gewijzigd door DreZutphen op 30-11-2022 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Venomer schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:02:
[...]

Zo, net terug van de werkplaats. Het slot van de kofferklep is onder garantie vervangen. En de auto is gewassen en gestofzuigd, terwijl ik in een van de flexruimtes zat te werken. Goede service daar altijd.

Maar... ze hebben v2.5 er niet op gezet. Ik heb nog steeds v2.2. Nog even op de OTA wachten dus.
De mijne is 4 weken geleden met 2.4 afgeleverd, dus die zouden ze er best wel voor je op kunnen zetten want beschikbaar voor ze.
Aan de andere kant, 2.5 zou volgende weel OTA worden uitgerold, dus met een week of 3 uiterlijk moet je die dan wel hebben, wellicht al eerder.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfs XC
  • Laatst online: 16-04-2024
Kwam dit plaatje tegen, vind m zelf erg fraai. Vraag me alleen af of die velgen de torque krachten aankunnen van met name de P8…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8J1_UDVpqG0dBsBGDCrrqJ7UrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/37K6un8SVBidoNMHP9FBi41e.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P6 Ultimate 20" MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-09 17:29
Ik stond gisteravond voor het eerst vast aan een laadpaal bij FastNed. Direct na het inpluggen van de auto een foutmelding in de auto. Kabel ontkoppeld en nogmaals geprobeerd, weer foutmelding. Daarna andere paal geprobeerd, weer foutmelding. Maar vervolgens kreeg ik de kabel op geen enkele wijze weer los.

Fastned heeft de paal gereset, zonder resultaat. Ik dus voor het eerst 'de knop' gebruiken in de auto voor hulp. Blijkt dat mijn lampje van het On Call knopje stuk is, dus ik zag alleen de SOS button. Dat is niet de juiste kwam ik achter :)

Inmiddels was het ruim half twaalf en On Call kon mij niet direct helpen, dus in de wacht voor een technisch beter onderlegd persoon. Die gaf mij alle tips die ik al had geprobeerd:
- ontgrendelen in de auto
- auto op slot, paar minuten wachten en dan nogmaals proberen
- paal laten resetten.

Weer in de wacht en nog maar een keer zelf geprobeerd. En wonder boven wonder, de kabel liet los. Naar een andere paal gereden (want ik moest nog steeds laden) en die gaf mij wel de Kwh's die ik nodig had. Vervolgens kwam de helpdeskmedewerker weer terug en die had nog wel wat tips, maar die waren niet meer nodig.

Dit is de eerste keer dat het fout ging, maar na een lange dag om middernacht zo te staan is geen pretje. Vandaag de dealer maar eens bellen.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:21
Waterblok schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:34:
[...]

Heb je een OTA gemist? Ik zit op 2.3...(via OTA)
V2.3 was op een gegeven moment gedownload, maar het was een onhandig moment om die te installeren. Daarna werd de software teruggetrokken door Volvo en kon ik hem niet meer installeren. V2.4 is niet via OTA aangeboden, dus wacht ik nu op de update van 2.2 naar 2.5.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
ron65 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 00:17:
[...]

De mijne is 4 weken geleden met 2.4 afgeleverd, dus die zouden ze er best wel voor je op kunnen zetten want beschikbaar voor ze.
Aan de andere kant, 2.5 zou volgende weel OTA worden uitgerold, dus met een week of 3 uiterlijk moet je die dan wel hebben, wellicht al eerder.
Ze hadden er inderdaad 2.4 op kunnen zetten. Maar zo’n update is een extra service op het moment dat ze met een andere klus bezig zijn. Daar hadden ze nu blijkbaar geen tijd voor. Geen probleem. Ik wacht wel even op de OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliverson12
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-06 17:55
Zijn er nog lease-rijders met privé laadpaal waar de kwh-vergoeding heel verschillend is met je werkelijke kosten? Hier in Vlaanderen is de €/kwh voor December via EDI sinds vandaag 1,01 €/kwh… Deze volgt de prijzen van de CREG (nationaal regulator). Indien alle lease-rijders EV gaan rijden, betekent dit een enorm volatiel financieel risico voor werkgevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliverson12
*Volgt prijzen van CREG met 2 maand vertraging

[ Voor 83% gewijzigd door Oliverson12 op 01-12-2022 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:18
Wolfs XC schreef op donderdag 1 december 2022 @ 05:51:
Kwam dit plaatje tegen, vind m zelf erg fraai. Vraag me alleen af of die velgen de torque krachten aankunnen van met name de P8…

[Afbeelding]
Die meegespoten bumpers, wielranden en andere plastic onderdelen vind ik mooi staan. Die wielen lijken wel erg groot, er zal weinig comfort meer overblijven vrees ik.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:57
Oliverson12 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 07:54:
Zijn er nog lease-rijders met privé laadpaal waar de kwh-vergoeding heel verschillend is met je werkelijke kosten? Hier in Vlaanderen is de €/kwh voor December via EDI sinds vandaag 1,01 €/kwh… Deze volgt de prijzen van de CREG (nationaal regulator). Indien alle lease-rijders EV gaan rijden, betekent dit een enorm volatiel financieel risico voor werkgevers.
Hier thuis staat ook een laadpaal en zal de werkgever ook de prijzen van de CREG volgen. Alleen heb ik mijn wagen nog niet dus kan er nog niet over meespreken. Ik weet wel van collega's dat er ook bij ons wat vertraging zit op de CREG tarieven..

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watmaakhetuit
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:51
ArnoudN schreef op donderdag 1 december 2022 @ 07:33:
Ik stond gisteravond voor het eerst vast aan een laadpaal bij FastNed. Direct na het inpluggen van de auto een foutmelding in de auto. Kabel ontkoppeld en nogmaals geprobeerd, weer foutmelding. Daarna andere paal geprobeerd, weer foutmelding. Maar vervolgens kreeg ik de kabel op geen enkele wijze weer los.

Fastned heeft de paal gereset, zonder resultaat. Ik dus voor het eerst 'de knop' gebruiken in de auto voor hulp. Blijkt dat mijn lampje van het On Call knopje stuk is, dus ik zag alleen de SOS button. Dat is niet de juiste kwam ik achter :)

Inmiddels was het ruim half twaalf en On Call kon mij niet direct helpen, dus in de wacht voor een technisch beter onderlegd persoon. Die gaf mij alle tips die ik al had geprobeerd:
- paal laten resetten.

Weer in de wacht en nog maar een keer zelf geprobeerd. En wonder boven wonder, de kabel liet los. Naar een andere paal gereden (want ik moest nog steeds laden) en die gaf mij wel de Kwh's die ik nodig had. Vervolgens kwam de helpdeskmedewerker weer terug en die had nog wel wat tips, maar die waren niet meer nodig.

Dit is de eerste keer dat het fout ging, maar na een lange dag om middernacht zo te staan is geen pretje. Vandaag de dealer maar eens bellen.
Heb precies hetzelfde ook al eens een keer gehad (ook 's avonds laat). Volgende dag ook de dealer gebeld - ik kon direct langskomen en vervolgens hebben ze de hele boel doorgemeten/uitgelezen. Ze konden niets vinden - wel een mooie rekening gekregen voor mijn bezoekje.

Ik heb hierna geen meer last van gehad, maar je voelt je er niet meer 100% gerust op dat het opladen altijd zal werken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Juancho schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:49:
[...]

Hi Juancho, ik kom ook uit Zwolle en heb dezelfde behoefte :) Mijn maatje is wrapper van beroep, ik kan wel even vragen of hij een prijsje wil maken voor ons. Laat maar even weten of je interesse hebt.

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:09
Ik heb vorige week ook voor het eerst sinds lange tijd bij Fastned geladen. In het verleden ging dat probleemloos, zelfs met Autocharge.
Vorige week ging het niet. Een eerste sessie startte goed, maar brak af met “foutmelding in de auto”. Daarna verschillende palen geprobeerd, op twee locaties, maar niet meer kunnen laden: iedere keer bij de start de “foutmelding in de auto” . Softwareversie 2.5 in de auto…
Daarna niet meer geprobeerd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Oliverson12 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 07:54:
Heb een eigen laadpaal en zit bij Leaseplan in NL. Je vult gewoon je kwh prijs in in hun portal en dat krijg je maal je verbruik elke maand achteraf gestort. Als mijn prijs zou wijzigen kan ik dat in de portal aanpassen en wordt dat bij de eerstvolgende laadsessie meteen meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Vanmorgen ineens geen internet en GPS meer. Had hier al veel gelezen over TCAM reset door de ontwasemknop vast te houden, maar dat doet helemaal niks bij mij (MY23 P6).
Dealer gebeld, wacht nog op terugbellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

- paal laten resetten.

Ik heb nu 4x Fastned gebruikt, eigenlijk 3x.
eerste twee keer super, meteen de laadsleutel van Travelcard gekoppeld en de tweede keer volstond inpluggen van de kabel en ging het laden vanzelf van start, zonder nog een tag of pas te hoeven gebruiken.

De derde keer ging ook perfect van start, maar de laadsessie brak ineens af. Foutmelding in de display. Op de centrale display was "koppel kabel los"gewijzigd in "vergrendel kabel".
De kabel kon ik zo uitnemen, even wachten, weer inpluggen en weer ging de sessie vlot van start en liep nu door tot 80% (ingestelde grens) en stopte daar netjes zonder foutmelding. Kabel bleef vergrendeld tot ik het knopje naast de stekker gebruikte.

Het is dus soms niet geheel stabiel, wel jammer dat het bij jou extreem misging.
Mocht je van je dealer wat te weten komen over deze bug, laat het ons dan ook weten graag, ik ben in elk geval erg benieuwd hiernaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:57
Mga1600 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 08:31:
[...]

Die meegespoten bumpers, wielranden en andere plastic onderdelen vind ik mooi staan. Die wielen lijken wel erg groot, er zal weinig comfort meer overblijven vrees ik.
Groter dan 20" wielen kan ik voor een (X)C40 ook absoluut niet mooi vinden, vind het dan eigenlijk een tikkeltje ordinair worden.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-12-2024
Gisteren de auto naar de dealer gebracht voor de 60.000 beurt. Inmiddels 66.000km. Aardig mijn best gedaan. Rij de auto sinds 30-12-2021.

2.5 staat er nu op. Scherm boordcomputer is iets anders, geen functionele wijzigingen.

Als leenauto een v60 t8 meegekregen. Volledig elektrisch vanmorgen gewoon met gemak 65km kunnen rijden. Dat viel me niet tegen. Over 2 jaar zou dat best een fraaie vervanger zijn van de xc40. Volledig elektrisch is tegen die tijd toch niet meer voordeliger in de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 04-10-2023
Heeft iemand nog een update omtrent verbruik met dit weer voor de XC40 P6 (~120 km/h)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oliverson12
Daanra schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:31:
Heeft iemand nog een update omtrent verbruik met dit weer voor de XC40 P6 (~120 km/h)?
C40 P6 hier. Bij mij ligt het gemiddeld rond 23kwh rond 120 en 27kwh rond 127.
Momenteel rijd ik gemiddeld 24kwh/100 met 80% autosnelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Rude-Dog schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:32:
Vanmorgen ineens geen internet en GPS meer. Had hier al veel gelezen over TCAM reset door de ontwasemknop vast te houden, maar dat doet helemaal niks bij mij (MY23 P6).
Dealer gebeld, wacht nog op terugbellen...
Dagje laten staan, dan werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliverson12
Rude-Dog schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:31:
[...]

Heb een eigen laadpaal en zit bij Leaseplan in NL. Je vult gewoon je kwh prijs in in hun portal en dat krijg je maal je verbruik elke maand achteraf gestort. Als mijn prijs zou wijzigen kan ik dat in de portal aanpassen en wordt dat bij de eerstvolgende laadsessie meteen meegenomen.
Systeem gebaseerd op vertrouwen dan feitelijk? Moet je wel telkens aanpassen dan bij variabele contracten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ergodyne1
mich78 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:30:
Volledig elektrisch is tegen die tijd toch niet meer voordeliger in de bijtelling.
Haha, nee. Over een paar jaar gaan we veelal weer benzineauto's rijden. Mark my words. Het gedoe met laden en dan geen financieel voordeel erbij hebben zal voor velen de reden zijn om af te haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 22:35

- paal laten resetten.

Wat kan helpen is om de kabel niet met het knopje te ontgrendelen maar met via het middendisplay. Er zit onder Laden ook een knop om de kabel te ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 22:35
ergodyne1 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:32:
[...]

Haha, nee. Over een paar jaar gaan we veelal weer benzineauto's rijden. Mark my words. Het gedoe met laden en dan geen financieel voordeel erbij hebben zal voor velen de reden zijn om af te haken.
Je ziet over het hoofd dat veel werkgevers voor hun leaserijders het rijden van een EV verplicht gaan stellen. Dat gebeurt nu al, veelal vanwege lagere kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theran
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14:10

- paal laten resetten.

Ik had vorige week precies hetzelfde probleem, ook bij FastNed Ruwiel en daarna bij Fastned Zuidoost.

Audi A6 Avant e-tron 210kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
Oliverson12 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:52:
[...]

Systeem gebaseerd op vertrouwen dan feitelijk? Moet je wel telkens aanpassen dan bij variabele contracten.
Gastgebruik is vooralsnog gemaximeerd op 49 cent dus wees alert. Al gemeld bij NM/SR)

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Oliverson12 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:52:
[...]

Klopt, en klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rude-Dog
[...]

Daar geloof ik echt helemaal niks van. Merendeel is momenteel zakelijke rijder, en er worden gewoon regels opgesteld daarvoor:

https://www.autoweek.nl/a...volledig-elektrisch-zijn/

En dat is nog sneller dan een Europese wet die al in de maak was, en los van wat bedrijven zelf al afdwingen.

Daarbij is het voor de "overige" rijders juist totaal geen probleem om elektrisch te rijden. Die maken veelal minder kilometers, en voor hen is de aanschafprijs de voornaamste drempel om niet elektrisch te rijden.
Dat verbetert gauw genoeg, en ondertussen nemen zowel laadinfrastructuur als batterijcapaciteit toe dus ik zie dat echt niet teruglopen.

Wat ik wel mogelijk acht is dat veel mensen eerst nog een hybride kiezen, en niet direct een volle elektrische bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Rude-Dog schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:20:
[...]

Daar geloof ik echt helemaal niks van. Merendeel is momenteel zakelijke rijder, en er worden gewoon regels opgesteld daarvoor:

https://www.autoweek.nl/a...volledig-elektrisch-zijn/

En dat is nog sneller dan een Europese wet die al in de maak was, en los van wat bedrijven zelf al afdwingen.

Daarbij is het voor de "overige" rijders juist totaal geen probleem om elektrisch te rijden. Die maken veelal minder kilometers, en voor hen is de aanschafprijs de voornaamste drempel om niet elektrisch te rijden.
Dat verbetert gauw genoeg, en ondertussen nemen zowel laadinfrastructuur als batterijcapaciteit toe dus ik zie dat echt niet teruglopen.

Wat ik wel mogelijk acht is dat veel mensen eerst nog een hybride kiezen, en niet direct een volle elektrische bak.
Ok jij hebt gelijk. Goeie punten! Ik heb denk ik voor mijzelf gesproken. Ik ga in ieder geval niet verder met een EV :+ Tenzij ik moet natuurlijk. :X

De keuze voor zakelijke hybride snap ik overigens niet helemaal....

[ Voor 3% gewijzigd door ergodyne1 op 01-12-2022 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
ergodyne1 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:22:
[...]

Ok jij hebt gelijk. Goeie punten! Ik heb denk ik voor mijzelf gesproken. Ik ga in ieder geval niet verder met een EV :+ Tenzij ik moet natuurlijk. :X

De keuze voor zakelijke hybride snap ik overigens niet helemaal....
Nee, zakelijk voegt een hybride niet heel veel toe denk ik. Maar voor de particulieren bedoelde ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-09 17:29
ron65 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:46:
[...]

Ik heb nu 4x Fastned gebruikt, eigenlijk 3x.
eerste twee keer super, meteen de laadsleutel van Travelcard gekoppeld en de tweede keer volstond inpluggen van de kabel en ging het laden vanzelf van start, zonder nog een tag of pas te hoeven gebruiken.

De derde keer ging ook perfect van start, maar de laadsessie brak ineens af. Foutmelding in de display. Op de centrale display was "koppel kabel los"gewijzigd in "vergrendel kabel".
De kabel kon ik zo uitnemen, even wachten, weer inpluggen en weer ging de sessie vlot van start en liep nu door tot 80% (ingestelde grens) en stopte daar netjes zonder foutmelding. Kabel bleef vergrendeld tot ik het knopje naast de stekker gebruikte.

Het is dus soms niet geheel stabiel, wel jammer dat het bij jou extreem misging.
Mocht je van je dealer wat te weten komen over deze bug, laat het ons dan ook weten graag, ik ben in elk geval erg benieuwd hiernaar.
Ik heb verder ook nooit problemen bij FastNed. Ik hoef niet vaak te snelladen, maar als ik het doe pak ik vaak hun stations. Aankoppelen en gaan.

Dealer wordt ergens volgende week, nu even te druk met andere zaken. Als ik meer weet laat ik het horen.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rude-Dog
Ik heb niet alleen geen internet en GPS, ik kan ook niet meer opladen. Hij geeft een "geplande tijd" voor opladen weer van 61:28-07:00 en dus schakelt hij opladen niet in.
Kan de limiet uitzetten in het menu maar blijft op het dashboard staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06 10:45
[...]

Het voornemen van het kabinet is om vanaf 2025 alle nieuwe zakelijke auto's electrisch verplicht te laten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 22:33
Zag ineens dat wij ook een video app hebben: tv2play

Een of andere Deense streaming dienst

Geen lid van de club, dus kon alleen trailers bekijken. In het Deens dus kan er niks mee, maar leuk om te zien dat het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Laatst online: 22-04 20:42
DreZutphen schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:36:
[...]

Ja snap ik. De meeste auto's die ik heb gehad waren zilver en zwart. Nu werd het wit of thunder grey. Het werd dus wit haha. Enige wat ik ik minder vind aan de XC40 zijn de kunstof delen aan de wielkasten en bumpers. Ik heb al overlegd met Vos in Brummen om dat in kleur te laten spuiten en dan het middenstuk van de voorbumper en 'diffuser' piano zwart. Beetje zoals de XC60 dat heeft.
Da's wel vet man! Ben benieuwd naar het resultaat!

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfs XC
DreZutphen schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:36:
[...]

Mijn XC40 (onyx black) staat nu bij de spuiter om de kunststof delen in kleur te laten spuiten. Remklauwen krijgen ook een kleurtje, RAL7003.
Volgende week ophalen en dan zal ik uiteraard foto’s plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfs XC
Correctie, RAL 9007

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Laatst online: 22-04 20:42
Wolfs XC schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:44:
[...]

Mijn XC40 (onyx black) staat nu bij de spuiter om de kunststof delen in kleur te laten spuiten. Remklauwen krijgen ook een kleurtje, RAL7003.
Ben erg benieuwd naar het resultaat (en eigenlijk ook naar de prijs als ik zo vrij mag zijn)...

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
[quote]ergodyne1 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:32:
[...]

[/
Alleen wordt de restwaarde van ICE auto’s steeds lager denk ik omdat je steeds dichter tegen de datum aankomt waarop geen nieuwe exemplaren daarvan meer verkocht ogen worden binnen de Europese regels. En die versnelde afschrijving zullen ze 1:1 in de lease bedragen moeten opmemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Nou, lijkt erop dat een nacht wachten inderdaad heeft geholpen, auto is gereset en gps doet t weer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsmit01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-02-2024
EHAS schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:20:
[...]

Heb jij of wellicht iemand anders een update / reactie van een dealer mbt de niet of traag werkende stoelverwarming van de bestuurdersstoel?
Nog niet, Was net even te druk deze week op het werk. Zodra ik een update heb, zal ik het laten weten.

BMW 330e Touring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Dus je laat een metalen onderdeel spuiten in aluminiumgrijs? Wel weer eens wat anders dan rood of geel. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Koud of warm maakt hier op de korte ritten weinig uit. Zit nog steeds rond 24/100. Vanaf januari zal de auto ook weer vaker 80 wegen gaan pakken. Dan zal het wel iets dalen. Van het weekend op 19/100 was niet heel koud op een rit van 80km op voornamelijk 80 wegen. C40 twin.

Blijf het bizar vinden dat we weer iets willen veranderen en dat de overheid dan denkt ja laten we alle lease rijders ev verplichten. Klopt wat mij betreft dat woon werk verkeer kms zich erg goed lenen voor EVs alleen rijden veel lease rijders juist veel meer kms dan gemiddeld. Voeg wat meer variabele toe en je acceptatie en adoptie zou veel sneller groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:53
Ik merk dat ik de laatste weken via de APP het voorverwarmen niet gestart krijg. Ook de timers laat hij niet zien, terwijl ze in de auto wel zichtbaar zijn en werken.
Heeft iemand hier meer last van ?

Ik heb al allerlei resets in de auto uitgevoerd, behalve een "full reset naar begininstellingen"

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
DPPSchoenmaker schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:57:
[...]

Ben erg benieuwd naar het resultaat (en eigenlijk ook naar de prijs als ik zo vrij mag zijn)...
Ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Morkie69 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:40:
Ik merk dat ik de laatste weken via de APP het voorverwarmen niet gestart krijg. Ook de timers laat hij niet zien, terwijl ze in de auto wel zichtbaar zijn en werken.
Heeft iemand hier meer last van ?

Ik heb al allerlei resets in de auto uitgevoerd, behalve een "full reset naar begininstellingen"
De app al eens geforceerd uitgelogd en weer ingelogd?
Dat wil ook wel eens helpen, ik heb dit ook eenmaal meegemaakt en toen bleek uit en inloggen de oplossing.
Niet alleen afsluiten, echt in je account naar de link "uitloggen" gaan en daar mee uitloggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
Wolfs XC schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:44:
[...]

Mooi man, lekker dik maken die bak haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Veromor schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:38:
Koud of warm maakt hier op de korte ritten weinig uit. Zit nog steeds rond 24/100. Vanaf januari zal de auto ook weer vaker 80 wegen gaan pakken. Dan zal het wel iets dalen. Van het weekend op 19/100 was niet heel koud op een rit van 80km op voornamelijk 80 wegen. C40 twin.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6JZrGzZE5qwzPBQwLYNT1cnwAk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H4BfQzdccp4fvSCxvfTqZ2PR.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag 2-12, ritje 80 kmh wegen (60%) en bebouwde kom (40%) met veel traag verkeer, geen constante snelheid kunnen rijden en veel remmen en weer optrekken, ook op langere doorgaande stukken 80 kmh weg. Geen idee wat de mensen aan het doen zijn, maar fatsoenlijk autorijden is het niet vandaag :/

Verbruik 21,9 kWh/100km en gemiddelde 47 kmh door dat gedoe overal, en ohja, de Leimuiderbrug ook nog tegen gehad, 10 min stilgestaan, daar gaat je gemiddelde ook van omlaag.

Kacheltje lekker op 22 graden, stoel en stuurverwarming aan, was ook benieuwd naar het gebruik bij 3 graden.
Eerste 10 km wel een sterretje naast het accusymbool gezien,maar geen vermidnerde prestaties gemerkt eigenlijk. 30 min preconditioning aan gehad vooraf bij 99% accu (was na afloop van die 30 min nog steeds 99%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Nog steeds geen zicht op OTA 2.5 geloof ik? Het duurt lang deze keer voor je hier de eerste meldingen ziet verschijnen……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jm188
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 10:51
Mga1600 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:24:
Nog steeds geen zicht op OTA 2.5 geloof ik? Het duurt lang deze keer voor je hier de eerste meldingen ziet verschijnen……
ik had op sweedespeed ergens week 49 zien staan, volgende week dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
ergodyne1 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:22:
[...]
Oei, @ergodyne1je moet.. (als je leased tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
Mga1600 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:24:
5 december stond er een aantal berichten geleden.. maandag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lichtblauw
  • Laatst online: 07-03-2024
Vandaag 2-12, ritje 80 kmh wegen (60%) en bebouwde kom (40%) met veel traag verkeer, geen constante snelheid kunnen rijden en veel remmen en weer optrekken, ook op langere doorgaande stukken 80 kmh weg. Geen idee wat de mensen aan het doen zijn, maar fatsoenlijk autorijden is het niet vandaag :/

Verbruik 21,9 kWh/100km en gemiddelde 47 kmh door dat gedoe overal, en ohja, de Leimuiderbrug ook nog tegen gehad, 10 min stilgestaan, daar gaat je gemiddelde ook van omlaag.

Kacheltje lekker op 22 graden, stoel en stuurverwarming aan, was ook benieuwd naar het gebruik bij 3 graden.
Eerste 10 km wel een sterretje naast het accusymbool gezien,maar geen vermidnerde prestaties gemerkt eigenlijk. 30 min preconditioning aan gehad vooraf bij 99% accu (was na afloop van die 30 min nog steeds 99%).
Ik ben blij met mijn verbruik, ligt laag als ik jullie cijfers zie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hbodMPQicmHwbnd1rnpaYJq0rk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZdY3lRTyljlLf5xJBA3RxEi.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb mijn XC40 single vanaf aug, en dit is het resultaat van afgelopen maanden. MY23 en standaard all season banden. Vooral ontstaan door veel filerijden tussen dordrecht en den haag , vaak 80 km/h op snelweg. Ik zie het verbruik nu wel echt oplopen door de kou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Net aangekomen met 20/100 :) 150km wel wat file en 2x moeten stoppen vanwege kids. Ondanks de kou prima verbruik. Auto vol met spullen en temp op 20 verder niks. Echt niks te klagen.... oh wacht toch wel. Wissel je van baan op de ACC wordt je toevallig nog links ingehaald gaat de auto inhouden niet chill op een drukke snelweg.
En een vreemde kraak/tik geluidje van buiten de auto bij meer dan 100... dacht eerst de frunk maar dat was t niet. Op de weg terug maar eens verder opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

lichtblauw schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:00:
[...]

Ik ben blij met mijn verbruik, ligt laag als ik jullie cijfers zie.
[Afbeelding]
Ik heb mijn XC40 single vanaf aug, en dit is het resultaat van afgelopen maanden. MY23 en standaard all season banden. Vooral ontstaan door veel filerijden tussen dordrecht en den haag , vaak 80 km/h op snelweg. Ik zie het verbruik nu wel echt oplopen door de kou
Zeker mooi laag!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfs XC
Verbruik na een retour ritje van 133km over de snelweg (100km/h) van de week. Batterij was voorverwarmd in de ochtend. Verbruik valt me mee.

XC40 MY23 20inch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2gYbh_1quXKOKyi1OSDpfjEFPsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/msJXtNbEb8FtvGleqD21n7YA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Wolfs XC schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 04:00:
Verbruik na een retour ritje van 133km over de snelweg (100km/h) van de week. Batterij was voorverwarmd in de ochtend. Verbruik valt me mee.

XC40 MY23 20inch

[Afbeelding]
Heel netjes! Ook P6 neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Wolfs XC schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 04:00:

XC40 MY23 20inch

[Afbeelding]
Na alle updates en het op temperatuur brengen van de accu is het verbruik van de P6 wel erg goed geworden. Een xc40 heeft immers de aerodynamica van een stoomlocomotief haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:29:
Zag ineens dat wij ook een video app hebben: tv2play

Een of andere Deense streaming dienst

Geen lid van de club, dus kon alleen trailers bekijken. In het Deens dus kan er niks mee, maar leuk om te zien dat het werkt!
Ik heb ‘m ook even geïnstalleerd gehad en geregistreerd met ‘zelf verzonnen’’ Noors gsm nummer en mijn eigen e-mail adres. Het werkt prima, maar je zou voor iedere video moeten betalen, zinloos voor mij omdat ik geen Noors versta. Dus heb ik,’m er maar weer snel afgegooid. Maar goed…ziet er goed uit en geeft goede moed voor als YouTube ooit nog een keer echt komt……..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
DreZutphen schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:17:
[...]

Na alle updates en het op temperatuur brengen van de accu is het verbruik van de P6 wel erg goed geworden. Een xc40 heeft immers de aerodynamica van een stoomlocomotief haha.
Eerder de aerodynamica vergelijkbaar met die van een tuinschuurtje zou ik zeggen……maar wat Volvo over de aanpassingen voor MY24 daarover zegt is ongeveer volgende:

Er zijn nieuwe 19” velgen en deflectors die voor minder luchtweerstand zorgen. Bij de single motor uitvoeringen is de rijhoogte met 10mm verlaagd.
De winst van de aerodynamische aanpassingen leveren ca. 6km range op.

(Dat is een klein onderdeeltje van het complete pakket aan maatregelen met efficiëntere motoren en grotere accu’s die samen voor de forse range toename zorgen).,

[ Voor 12% gewijzigd door Mga1600 op 03-12-2022 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 23:25
Vraagje; de XC40 Recharge Pure single motor (dus niet de nieuwe extended range), red die in jullie ervaring onder alle omstandigheden zo’n 210 km aan snelwegkilometers? Ik moet 105km naar het werk rijden en heb geen laadvoorziening op het werk, dus vroeg me af of ik het veilig retour zou redden met een volle accu. Niet zo’n zin om dagelijks onderweg naar huis bij een lader te stoppen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rude-Dog
Afwezig schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:28:
Vraagje; de XC40 Recharge Pure single motor (dus niet de nieuwe extended range), red die in jullie ervaring onder alle omstandigheden zo’n 210 km aan snelwegkilometers? Ik moet 105km naar het werk rijden en heb geen laadvoorziening op het werk, dus vroeg me af of ik het veilig retour zou redden met een volle accu. Niet zo’n zin om dagelijks onderweg naar huis bij een lader te stoppen ;)
Dat zou geen enkel probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 23:25
Rude-Dog schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:30:
[...]

Dat zou geen enkel probleem mogen zijn.
Dank! Het elektrisch rijden is voor mij helemaal nieuw voor me dus ik vind het nog allemaal een beetje moeilijk om me door alle indicaties van bereik heen te worstelen. Vragen bij ervaringsdeskundigen leek me de beste optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisjansen3
Ik rij regelmatig 95 snelweg kilometers, plus 95 retour, en dat kost ca 50% van de accu. Een halve tank, dus (C40 intro edition). Wel netjes 105 rijden, als je 120 gaat rijden kost het meer energie (maar ook dan hou je nog genoeg over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Mga1600 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:16:
[...]

Eerder de aerodynamica vergelijkbaar met die van een tuinschuurtje zou ik zeggen……maar wat Volvo over de aanpassingen voor MY24 daarover zegt is ongeveer volgende:

Er zijn nieuwe 19” velgen en deflectors die voor minder luchtweerstand zorgen. Bij de single motor uitvoeringen is de rijhoogte met 10mm verlaagd.
De winst van de aerodynamische aanpassingen leveren ca. 6km range op.

(Dat is een klein onderdeeltje van het complete pakket aan maatregelen met efficiëntere motoren en grotere accu’s die samen voor de forse range toename zorgen).,
Ja psies een tuinschuur op wielen is een betere benaming haha.

Ja over het verschil mbt efficiëntie zijn de meningen best wel verdeeld. De my23 vs my24 single zal volgens de Volvo mensen hier in Zutphen wel marginaal zijn. Volgens hun(en klinkt ook logisch) is de vierkante koets uiteindelijk de grootste vijand van de range. We zullen het uiteindelijk zien.

Ik vind de range discussie uiteindelijk sws overschat. Helemaal gezien het gemiddelde aantal jaarlijks gereden kilometers.

De argumenten voor zakelijke rijders binnen NL eveneens. Je hebt te maken met de arbeidstijden wet(pauzes gebruiken om te laden) en steeds meer bedrijven bieden laadmogelijkheden.

Als je veel internationale ritjes maakt is de diesel nagenoeg onvervangbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfs XC
Heel netjes! Ook P6 neem ik aan?
Ja inderdaad, een P6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:07:
[...]

Ik heb ‘m ook even geïnstalleerd gehad en geregistreerd met ‘zelf verzonnen’’ Noors gsm nummer en mijn eigen e-mail adres. Het werkt prima, maar je zou voor iedere video moeten betalen, zinloos voor mij omdat ik geen Noors versta. Dus heb ik,’m er maar weer snel afgegooid. Maar goed…ziet er goed uit en geeft goede moed voor als YouTube ooit nog een keer echt komt……..
zag dat er maandag webcast Q&A van polestar/google is. Hopelijk daar wat meer duidelijkheid over de aankondigingen voor browser, youtube en de mogelijkheid om te "casten" van je mobile device naar je AAOS scherm Dat zou allemaal nog komen dit jaar hadden ze beloofd..en de webcast is ook op sinterklaasavond, dus hoop op leuke kadootjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Kammika schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:07:
[...]

zag dat er maandag webcast Q&A van polestar/google is. Hopelijk daar wat meer duidelijkheid over de aankondigingen voor browser, youtube en de mogelijkheid om te "casten" van je mobile device naar je AAOS scherm Dat zou allemaal nog komen dit jaar hadden ze beloofd..en de webcast is ook op sinterklaasavond, dus hoop op leuke kadootjes :)
Dat zal mooi zijn. In relatie tot mijn vorige post vind ik persoonlijk dat Volvo eerst hun unbugging, vebeteringen en modificaties moesten doorvoeren op de bestaande XC40 ipv andere aandrijflijnen etc.

Het rijgedrag van de XC40 is gewoon prima op een paar kleine dingen na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
DreZutphen schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:26:
[...]

Dat zal mooi zijn. In relatie tot mijn vorige post vind ik persoonlijk dat Volvo eerst hun unbugging, vebeteringen en modificaties moesten doorvoeren op de bestaande XC40 ipv andere aandrijflijnen etc.

Tsja…..daar heb je gelijk in, maar als je niet mee doet in de competitiestrijd ga je ten onder en gaat het licht uit (en hebben wij helemaal niets meer te verwachten).

De schaarde middelen zullen dus op meerdere fronten ingezet moeten worden …. denk ik?

[ Voor 11% gewijzigd door Mga1600 op 03-12-2022 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
DreZutphen schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:35:
[...]

Ja over het verschil mbt efficiëntie zijn de meningen best wel verdeeld. De my23 vs my24 single zal volgens de Volvo mensen hier in Zutphen wel marginaal zijn. Volgens hun(en klinkt ook logisch) is de vierkante koets uiteindelijk de grootste vijand van de range. We zullen het uiteindelijk zien.

Ik vind de range discussie uiteindelijk sws overschat. Helemaal gezien het gemiddelde aantal jaarlijks gereden kilometers.

De argumenten voor zakelijke rijders binnen NL eveneens. Je hebt te maken met de arbeidstijden wet(pauzes gebruiken om te laden) en steeds meer bedrijven bieden laadmogelijkheden.

Dat vind ik raar van die garage mensen want een range verbeteringen van 38 km op de single en bijna 100 km voor de LR en 56 km voor de Twin (allemaal op basis Wltp) kan ik niet marginaal noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Mga1600 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:43:
[...]

Tsja…..daar heb je gelijk in, maar als je niet mee doet in de competitiestrijd ga je ten onder en gaat het licht uit (en hebben wij helemaal niets meer te verwachten).

De schaarde middelen zullen dus op meerdere fronten ingezet moeten worden …. denk ik?
Ja 100% mee eens.
Ik vind wel dat deze XC40 in de markt van compacte premium SUV's het goed doet. Qwa verkoopcijfers en wat je krijgt voor je geld(vergeleken met de 3 duitsers).
Ik hoop voor Volvo dat de switch naar achterwiel aandrijving het beter maakt. Mb en BMW doen het al veel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Mga1600 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:57:
[...]

Dat vind ik raar van die garage mensen want een range verbeteringen van 38 km op de single en bijna 100 km voor de LR en 56 km voor de Twin (allemaal op basis Wltp) kan ik niet marginaal noemen.
Ja 38km(in theorie) vind ik wel marginaal als je ziet hoe ze de hele aandrijflijn op de schop gooien.
Maar slechts mijn mening en beleving.

Er zijn genoeg ev's die verder komen maar vaak spuuglelijk zijn en niet echt SUV zijn.

Zo'n vw Id4 en 5 zijn net geknede drollen en een Tesla Y is een platgeslagen vis met een bolhoedje op. Die Hyundai en Kia zijn grote hatchback busjes.
Het oog wil toch ook wat.

Dan maar iets minder range voor mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DreZutphen schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:35:
[...]

Exact, ik kan bij kantoor laden, en bij 60% van de klanten is die optie er ook binnen 300 meter, een enkeling heeft zelf laadpalen die je mag gebruiken.
Van die 40% die geen laadoptie heeft binnen 300 m, is 25% binnen 260 km en dus haalbaar heen en terug, en de overige 15% moet onderweg even 5 tot 10 minuten een snellader worden gezocht.
Er is wel een uitzondering, ik mag binnenkort een 8 tal klanten in Limburg bezoeken, daar hebben er 6 van een laadpaal binnen 300m, de laatste twee zijn de verste en dan heb ik inderdaad terug naar huis een half uurtje bij een snellader nodig anders red ik het niet.

Nu een maand in een EV, en ik heb gewoon het gevoel er al aan gewend te zijn en heb nog geen enkele keer laadstress ervaren. Valt me alleszins mee tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:53
ron65 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:45:
[...]

De app al eens geforceerd uitgelogd en weer ingelogd?
Dat wil ook wel eens helpen, ik heb dit ook eenmaal meegemaakt en toen bleek uit en inloggen de oplossing.
Niet alleen afsluiten, echt in je account naar de link "uitloggen" gaan en daar mee uitloggen!
Dat heeft niet geholpen helaas. Alles werkt alleen dat gedeelte niet. Geen idee waarom die data niet doorkomt. strange !
Toch bedankt voor de tip

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Morkie69 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:56:
[...]

Dat heeft niet geholpen helaas. Alles werkt alleen dat gedeelte niet. Geen idee waarom die data niet doorkomt. strange !
Toch bedankt voor de tip
Balen, bij mij werkte dat prima. Toch best wel instabiel die app.
Ben benieuwd hoe het dan opgelost moet worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
DreZutphen schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:26:
[...]

Die announcements die ik noem zijn van Google. Vwb Volvo zelf ben ik het met je eens…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
Kammika schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:13:
[...]

Die announcements die ik noem zijn van Google. Vwb Volvo zelf ben ik het met je eens…
Ja psies. Was toch super geweest als ze al die energie in de bestaande auto's hadden gestoken. Kunnen ze met de opvolger de aandrijflijn veranderen. Zoals het trouwens ook hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
DreZutphen schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:21:
[...]

Ja psies. Was toch super geweest als ze al die energie in de bestaande auto's hadden gestoken. Kunnen ze met de opvolger de aandrijflijn veranderen. Zoals het trouwens ook hoort.
Wij praten langs elkaar heen: hoe kan Google nou de aandrijflijn van Volvo verbeteren?….Dit zijn aaos aankondigingen waar ik hoop dat we nog een paar Sinterklaas kanootjes krijgen… (ik weet het kans ongeveer 0, maar er over dromen is ook leuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Kammika schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:53:
[...]

Wij praten langs elkaar heen: hoe kan Google nou de aandrijflijn van Volvo verbeteren?….Dit zijn aaos aankondigingen waar ik hoop dat we nog een paar Sinterklaas kanootjes krijgen… (ik weet het kans ongeveer 0, maar er over dromen is ook leuk)
Haha ja ik had het door ik haalde de post van jou en mga door elkaar.

Maar idd de ontwikkelingen via aaos in samenwerking met Volvo mag wel iets sneller gaan.
Lijkt mij toch veel potentie in te zitten.

En ja ik ben bang dat het bij een droom blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:34
Veromor schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 20:06:
Net aangekomen met 20/100 :) 150km wel wat file en 2x moeten stoppen vanwege kids. Ondanks de kou prima verbruik. Auto vol met spullen en temp op 20 verder niks. Echt niks te klagen.... oh wacht toch wel. Wissel je van baan op de ACC wordt je toevallig nog links ingehaald gaat de auto inhouden niet chill op een drukke snelweg.
En een vreemde kraak/tik geluidje van buiten de auto bij meer dan 100... dacht eerst de frunk maar dat was t niet. Op de weg terug maar eens verder opletten.
Zelfde ervaring hier, echt een fantastische auto om in te rijden. Vervelend om te lezen dat mensen problemen ervaren, maar hier gelukkig nog geen last van. Ik herken wel het beeld van het rijden met ACC tijdens de spits, dat wordt erg onrustig (combi ACC, One Pedal Drive en Pilot Assist). Merk dat het zeker voor passagiers vervelend is als de auto ineens inhoudt. Ben daar zelf nog een beetje zoekende in, denk dat ACC uit op drukke stukken dan toch het beste is. Aanlaten kan ook en dan zelf een gat meer dichtrijden zodat er niet steeds auto's tussen schieten en de Volvo weer angstig remt om meer afstand te houden is ook nog een optie.

Verder kan ik me voorstellen dat het elektrisch rijden een behoorlijke verschillende ervaring geeft of je wel of niet thuis kunt laden. Ik heb de luxe dat dat wel kan, zodat je maar erg weinig onderweg hoeft te laden. Als je niet thuis kunt laden en altijd afhankelijk bent van beschikbare (en werkende!) laadpalen in de buurt of onderweg, wordt het al een ander verhaal. Als dat niet werkt, frustreert dat natuurlijk flink. Wel is dat natuurlijk iets wat je van tevoren al weet en daarin dus een bewuste keuze hebt gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Tomoth schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 16:23:
[...]

Zelfde ervaring hier, echt een fantastische auto om in te rijden. Vervelend om te lezen dat mensen problemen ervaren, maar hier gelukkig nog geen last van. Ik herken wel het beeld van het rijden met ACC tijdens de spits, dat wordt erg onrustig (combi ACC, One Pedal Drive en Pilot Assist). Merk dat het zeker voor passagiers vervelend is als de auto ineens inhoudt. Ben daar zelf nog een beetje zoekende in, denk dat ACC uit op drukke stukken dan toch het beste is. Aanlaten kan ook en dan zelf een gat meer dichtrijden zodat er niet steeds auto's tussen schieten en de Volvo weer angstig remt om meer afstand te houden is ook nog een optie.

Verder kan ik me voorstellen dat het elektrisch rijden een behoorlijke verschillende ervaring geeft of je wel of niet thuis kunt laden. Ik heb de luxe dat dat wel kan, zodat je maar erg weinig onderweg hoeft te laden. Als je niet thuis kunt laden en altijd afhankelijk bent van beschikbare (en werkende!) laadpalen in de buurt of onderweg, wordt het al een ander verhaal. Als dat niet werkt, frustreert dat natuurlijk flink. Wel is dat natuurlijk iets wat je van tevoren al weet en daarin dus een bewuste keuze hebt gemaakt.
Yep. 1e maand zonder eigen laadpaal vond ik echt niet grappig. Te vaak auto net te ver weg moeten zetten. En paar keer paar honderd meter door de regen naar mijn auto moeten lopen voordat ik kon instappen.

Tot ik mijn eigen laadpaal had. Bewust met lekker lange vaste laadkabel, zodat het ook weinig uitmaakt hoe ik op mijn oprit parkeer. Aansluiten dus peanuts. Erg relaxt. “Nooit meer hoeven tanken” roep ik vaak. En vertrek altijd met aan laadpaal voorverwarmde (of in de zomer reeds voorgevormde) auto. Als ik meer dan de actieradius op een dag maak kan ik bijna altijd op bestemmingen wel bijladen. Snelladen is bij mij echt uitzondering. (En als het nodig is, dan is dat sowieso een natuurlijk moment om pauze te houden)

Ben ook helemaal om, maar zou niet zonder eigen laadpaal willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
Kammika schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 16:37:
[...]

Yep. 1e maand zonder eigen laadpaal vond ik echt niet grappig. Te vaak auto net te ver weg moeten zetten. En paar keer paar honderd meter door de regen naar mijn auto moeten lopen voordat ik kon instappen.

Tot ik mijn eigen laadpaal had. Bewust met lekker lange vaste laadkabel, zodat het ook weinig uitmaakt hoe ik op mijn oprit parkeer. Aansluiten dus peanuts. Erg relaxt. “Nooit meer hoeven tanken” roep ik vaak. En vertrek altijd met aan laadpaal voorverwarmde (of in de zomer reeds voorgevormde) auto. Als ik meer dan de actieradius op een dag maak kan ik bijna altijd op bestemmingen wel bijladen. Snelladen is bij mij echt uitzondering. (En als het nodig is, dan is dat sowieso een natuurlijk moment om pauze te houden)

Ben ook helemaal om, maar zou niet zonder eigen laadpaal willen.
Hier ook eigen laadpaal en ik deel je mening volledig! Zelfs met bijna 70.000km per jaar hoef ik slechts zelden onderweg te laden. Misschien 2x in de week aan de snellader en dan voor zo'n 10-15 min. Ben wel benieuwd naar die voorgevormde auto van jou in de zomer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
mich78 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 17:02:
[...]
Ben wel benieuwd naar die voorgevormde auto van jou in de zomer ;-)
haha dit komt door de "autocorrectie" (2x woordwaarde in dit geval 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:34
En daarom mis ik bijvoorbeeld een Youtube app totaal niet. Het is natuurlijk persoonlijk, maar juist tijdens het snelladen zou ik de auto uitgaan, een rondje gaan lopen. Benen strekken, hoofd leeg. En niet in de auto blijven zitten naar een schermpje turen. En nee, zo vaak regent het in Nederland echt niet dat een rondje lopen niet kan :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Kunnen ze met de opvolger de aandrijflijn veranderen. Zoals het trouwens ook hoort.
Maar dat gebeurd ook toch?: de Polestar3, de EX90 (en ik denk straks ook de EX30) delen in het concept van RWD of AWD met een a-synchrone aandrijving met de focus op RWD.

En overigens: je denkt toch niet dat je een engineer die werkt aan bijvoorbeeld aandrijvingen of accu’s achter een computer kunt zetten om verbeterde software te schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Mga1600 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 17:50:
[...]

Maar dat gebeurd ook toch?: de Polestar3, de EX90 (en ik denk straks ook de EX30) delen in het concept van RWD of AWD met een a-synchrone aandrijving met de focus op RWD.

En overigens: je denkt toch niet dat je een engineer die werkt aan bijvoorbeeld aandrijvingen of accu’s achter een computer kunt zetten om verbeterde software te schrijven?
Ik benoem nergens dat een electronica engineer zich met software moet gaan bezig houden. Dat vul je zelf in.

Ik vind dat de focus en investering van volvo mbt XC40 op de verbeteringen van dit model ipv op een onderdeel dat op zich goed werkt.

Ik kan me geen ander premium automerk herinneren die de totale aandrijflijn veranderd(en van fwd naar rwd) binnen een half jaar na de facelift van een bestaand model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:04
Mga1600 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:07:
[...]

Ik heb de TV2 app al een jaar draaien op de P2. (Ik woon in Noorwegen en heb de betaalde versie). TV2 is de Noorse variant van Talpa/RTL.

Dit is echt een rete goede app. Alles draait soepel, superveel films, TV en series. Je kan zelfs offline opslaan. Ik gebruik de app aardig vaak 😀.

Als alle streaming apps zo worden teken ik daarvoor.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:57
[...]
En dan heb je het net gefacelifte model gekocht, en je rijd direct al in het "oude" model rond... (> afschrijving?)
Persoonlijk zit ik ook niet op rwd te wachten. Ik rij nu toevallig nog een awd Outlander, maar eerder had ik altijd fwd auto's. Niks mis mee, en bij winterdag heb ik liever fwd dan rwd.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Rene schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 19:13:
[...]

Ik heb de TV2 app al een jaar draaien op de P2. (Ik woon in Noorwegen en heb de betaalde versie). TV2 is de Noorse variant van Talpa/RTL.

Dit is echt een rete goede app. Alles draait soepel, superveel films, TV en series. Je kan zelfs offline opslaan. Ik gebruik de app aardig vaak 😀.

Als alle streaming apps zo worden teken ik daarvoor.
Laatst met een raspberry pi (nordvpn erop + WiFi hotspot erop die via die vpn Amerikaans op adres had) gebruikt om een Amerikaans Google profiel aan te maken. En die weet in de auto gebruikt. Kom toen ook tubi installeren. (Ik weet het compleet zinloos, werkt dan alleen op de oprit. Maar leuk spelen is het wel). Zag er ongeveer net zo uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
Vulcan750 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 19:34:
[...]

En dan heb je het net gefacelifte model gekocht, en je rijd direct al in het "oude" model rond... (> afschrijving?)
Persoonlijk zit ik ook niet op rwd te wachten. Ik rij nu toevallig nog een awd Outlander, maar eerder had ik altijd fwd auto's. Niks mis mee, en bij winterdag heb ik liever fwd dan rwd.
Ja klopt exact!

Een nieuwe aandrijflijn introduceer je volgens de 'normale' gang van zaken op het nieuwe model.

Op een glad wegdek is FWD idd veel voorspelbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:35
Ik heb een vraagje aan mijn mede XC40 rijders... Op tweede kerstdag vertrek ik met mijn single engine op 19"wielen voor 2 weekjes wintersport. Is er iemand waarvan ik in die periode de passende sneeuwkettingen kan lenen/huren? Ik had me eerder nog niet verdiept in de sneeuwkettingen (heb de auto net 3 weken) en kom er nu achter dat ik echt kettingen van meer dan 400 euro moet kopen😟. Ik heb ook al net een nieuwe dakkoffer besteld omdat mijn dakdragers 8 centimeter breed zijn en mijn 20 jaar oude koffer nog u-beugels heeft van 7,5 centimeter. Wordt best een dure auto zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
DreZutphen schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 18:54:
[...]

Ik benoem nergens dat een electronica engineer zich met software moet gaan bezig houden. Dat vul je zelf in.

Ik vind dat de focus en investering van volvo mbt XC40 op de verbeteringen van dit model ipv op een onderdeel dat op zich goed werkt.

Ik kan me geen ander premium automerk herinneren die de totale aandrijflijn veranderd(en van fwd naar rwd) binnen een half jaar na de facelift van een bestaand model.
Je maakt het denk ik veel te groot: het is geen brandstof auto met de motor voorin en een aandrijfas en een differentieel. Dan zou het inderdaad wel een heksentoer worden.

De huidige Twin heeft volledige voor- en achteraandrijving omdat er twee motoren inzitten (een voor de voorwielen en een voor de achterwielen. Laat de voorste weg en je hebt een single RWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Mga1600 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 22:48:
[...]

Je maakt het denk ik veel te groot: het is geen brandstof auto met de motor voorin en een aandrijfas en een differentieel. Dan zou het inderdaad wel een heksentoer worden.

De huidige Twin heeft volledige voor- en achteraandrijving omdat er twee motoren inzitten (een voor de voorwielen en een voor de achterwielen. Laat de voorste weg en je hebt een single RWD.
Haha als je het zo stelt klinkt het wel simpel en zo simpel is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 07:16
Ik heb de twin uit 2020. Altijd gered, ook in winterse toestanden. Rij dan meestal 100km /u, maar zelfs 120 km / u is dan nog te doen. En mijnes is een stuk minder zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfs XC
Heeft er hier iemand ervaring met een draadloze Apple Carplay verbinding in de XC/C40?

Op een XC40 forum las ik e.e.a. over de Ottocast U2-X Pro en de U2-Air wireless Carplay adapter. Ervaringsdeskundige hier aanwezig toevallig?

Via het USB-C draadje werkt prima maar draadloos is gewoon zoveel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Wolfs XC schreef op zondag 4 december 2022 @ 09:33:
Heeft er hier iemand ervaring met een draadloze Apple Carplay verbinding in de XC/C40?

Op een XC40 forum las ik e.e.a. over de Ottocast U2-X Pro en de U2-Air wireless Carplay adapter. Ervaringsdeskundige hier aanwezig toevallig?

Via het USB-C draadje werkt prima maar draadloos is gewoon zoveel makkelijker.
Ik heb op het Amerikaanse forum iets gelezen maar dat bedoel jij ook denkt ik? En in het P2 draadje hier stond ook een keer een ‘success story’. Ik gebruik CarPlay niet vaak en heb er dan ook geen geld voorover.
Ik heb een soort houdertje geprint (3D print) van een model wat ik op Thingiverse vond. Dat houdertje komt in je ‘asbakje’ en het iPhone snoer past daar rechtopstaande in. De andere kant van het snoer gaat onder de rubber mat door naar het usb-c poortje.
Dus wat ik moet doen is asbakje openklappen en mijn telefoon op dat steuntje met dat stekkertje plaatsen en klaar…... De telefoon leunt tegen er dekseltje van de asbak en staat stevig.

En als ik het niet gebruikt klapt je de. asbak dicht en zie er niets van. Ik ben nu niet thuis dus kan geen linkje sturen maar desgewenst zoek ik het later wel een keer op…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:07:
[...]

Kunnen wij meekijken, of is dat voorbehouden aan een happy few?

Pagina: 1 ... 124 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"