Ik stond gisteravond voor het eerst vast aan een laadpaal bij FastNed. Direct na het inpluggen van de auto een foutmelding in de auto. Kabel ontkoppeld en nogmaals geprobeerd, weer foutmelding. Daarna andere paal geprobeerd, weer foutmelding. Maar vervolgens kreeg ik de kabel op geen enkele wijze weer los.
Fastned heeft de paal gereset, zonder resultaat. Ik dus voor het eerst 'de knop' gebruiken in de auto voor hulp. Blijkt dat mijn lampje van het On Call knopje stuk is, dus ik zag alleen de SOS button. Dat is niet de juiste kwam ik achter
Inmiddels was het ruim half twaalf en On Call kon mij niet direct helpen, dus in de wacht voor een technisch beter onderlegd persoon. Die gaf mij alle tips die ik al had geprobeerd:
- ontgrendelen in de auto
- auto op slot, paar minuten wachten en dan nogmaals proberen
- paal laten resetten.
Weer in de wacht en nog maar een keer zelf geprobeerd. En wonder boven wonder, de kabel liet los. Naar een andere paal gereden (want ik moest nog steeds laden) en die gaf mij wel de Kwh's die ik nodig had. Vervolgens kwam de helpdeskmedewerker weer terug en die had nog wel wat tips, maar die waren niet meer nodig.
Dit is de eerste keer dat het fout ging, maar na een lange dag om middernacht zo te staan is geen pretje. Vandaag de dealer maar eens bellen.