Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03:21
Ook ICT systemen moeten zo goed mogelijk stabiel draaien. Zeker essentiële onderdelen. Daar gaat flink wat werk in zitten incl testen.

Dat ICT systeem en dus ook EVs bugs hebben vind ik daarom een beetje een makkelijk excuus. Er zijn in de afgelopen 2 jaar al zover dingen voorbij gekomen die Volvo zelf ook had kunnen ontdekken en dus had kunnen bug fixen voor uitrol van bijv een OTA.

Wat dat betreft mag de lat voor EVs en onze Volvos specifiek wel een stukje omhoog hoor. En al helemaal als Volvo bepaalde doelen heeft wbt toekomstvisie.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 28-11-2022 21:01 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07:06
DreZutphen schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:39:
[...]
Dat is geen excuus maar een feit!
hoezo weet jij alles beter hier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
DreZutphen schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:09:
Ik begrijp niet dat mensen zo verbaasd zijn over dergelijke storingen met hun EV's.

Een EV is inmiddels meer een computer dan een auto. Iemand die werkzaam is in de ICT weet als geen ander dat er geen systemen zijn die feilloos werken.

De storingen zijn ook aanwezig bij alle EV's. Het hoort eigenlijk bij de keuze die wij hebben gemaakt om EV te rijden.

Wel lullig als je dat overkomt zoals bij Kammika btw.
Die consessies zijn mij ongewoon.
Ik werk in de IT, maar dit zijn niet de soort trend-analyses en KPI’s die ik qua kwaliteit namens mijn werkgever oplever hoor.. 😉 😜

[ Voor 3% gewijzigd door EHAS op 28-11-2022 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-04-2024
Juancho schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:00:
Ook ICT systemen moeten zo goed mogelijk stabiel draaien. Zeker essentiële onderdelen. Daar gaat flink wat werk in zitten incl testen.

Dat ICT systeem en dus ook EVs bugs hebben vind ik daarom een beetje een makkelijk excuus. Er zijn in de afgelopen 2 jaar al zover dingen voorbij gekomen die Volvo zelf ook had kunnen ontdekken en dus had kunnen bug fixen voor uitrol van bijv een OTA.

Wat dat betreft mag de lat voor EVs en onze Volvos specifiek wel een stukje omhoog hoor. En al helemaal als Volvo bepaalde doelen heeft wbt toekomstvisie.
Het laatste wat je zegt ben ik het 100% mee eens. Het moet beter, veel beter!

Maar laten we wel realistisch wezen dat top engineers van alle automerken en tech bedrijven eraan werken en dat het allemaal niet zo makkelijk is als dat het lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Kammika schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:23:
[...]

hoezo weet jij alles beter hier?
Nee hoor, jij vind een EV geen rijdende computer terwijl dat het toch echt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
EHAS schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:54:
[...]

Die consessies zijn mij ongewoon.
Ik werk in de IT, maar dit zijn niet de soort trend-analyses en KPI’s die ik qua kwaliteit namens mijn werkgever oplever hoor.. 😉 😜
Haha helemaal mee eens maarja autobranche en bijhorende miljarden he. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
DreZutphen schreef op maandag 28 november 2022 @ 22:01:
[...]

Mijn computer is inmiddels een oud kreng, maar draait nog steeds probleemloos.
En dat na talloze updates van Windows Vista en daarna 7, 8 en nu 10.
Verder zal deze pc niet komen, voor Windows 11 is tie te oud. 🥸

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-06 05:17
Je leest wel eens verhalen over vliegtuigen die ondanks duizenden en nog eens duizenden uren rigoreuze systeemtesten en niets ontziende testvluchten onder extreme omstandigheden en allerlei toezichthoudende instanties en validatie-programma’s in real life toch in de shit kunnen komen. Dus ik ben geneigd te geloven dat testen nooit alle problemen voorkomt.

Als je de andere draadjes (over andere EV’s) hier op het forum bekijkt lijkt dat helaas een universele waarheid te zijn - ook bij merken die veel groter dan Volvo zijn en vele malen meer kunnen uitgeven aan hun EV-toekomst.

Ik ben geen IT-er maar heb in mijn werkzame leven ( o.a een langdurige periode als project manager van complexe industriële installaties) wel veel te maken gehad met allerlei gerenomeerde leveranciers en ook daarbij gebeurden er ondanks langdurige testen en simulaties toch wel eens dingen die niet bedoeld waren te gebeuren.

Begrijp me goed, hiermee praat ik het optreden van dit soort problemen uiteraard niet goed (want het is echt hartstikke slecht) maar het is wel iets wat je helaas met nieuwe technologie moet verwachten.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Het gaat er dan ook niet om dat je 100% kwaliteit levert. 0,0 bugs en ook 0,0 fouten die kunnen ontstaan. Dat is idd onmogelijk bij software. Zeker na een bepaalde release.

Wat je wel mag verwachten, en dat bedoel ik met die lat die best omhoog mag in EV land, zijn bepaalde standaard zaken. Zaken waar je letterlijk zelf als bedrijf, Volvo in dit geval, achter komt door zelf goed te testen, door zelf te rijden. Bepaalde bevindingen zijn zo simpel dat ik er 100% van overtuigd ben dat je als EV bouwer dat zelf ook tegenkomt ipv dat je ons als halve (in het begin) hele testrijders laat rondrijden.

Behalve dat je soms te maken hebt met veiligheid zit er natuurlijk ook een stukje vertrouwen in het product bij. Ik hoef denk ik niet de hele waslijst issues aan te halen, die kennen we nu wel van pak um beet het eerste jaar a 1,5 jaar. Die lat mag daarom ondertussen wel een keer wat hoger. Niet te veel excuses, gewoon je product fatsoenlijk onder een bepaald niveau loep leggen. En na elke OTA eigenlijk nog 3x zo goed.

Je kan wijzen naar anderen en dat als excuus gebruiken voor eigen falen. Of je kan voor jezelf de lat wat hoger leggen dan je concurrenten en het wel veel beter voor elkaar zien te krijgen. Mij lijkt die keuze niet zo moeilijk als je als organisatie een bepaalde kwaliteit en veiligheid waarborgt.

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 28-11-2022 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Vulcan750 schreef op maandag 28 november 2022 @ 22:13:
[...]

Mijn computer is inmiddels een oud kreng, maar draait nog steeds probleemloos.
En dat na talloze updates van Windows Vista en daarna 7, 8 en nu 10.
Verder zal deze pc niet komen, voor Windows 11 is tie te oud. 🥸
🤣🤣🤣

[ Voor 3% gewijzigd door DreZutphen op 28-11-2022 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisB
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-06 18:02
DPPSchoenmaker schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:59:
[...]

Wat is niet mogelijk? Levering in mei/juni? Of het omzetten van MY23 naar MY24?
Omzetten

Volvo C40 ‘23 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik had exact t zelfde op donderdag. Dag erna was alles weer in orde. Resetten hielp niet. Waardeloos dat soort bugs. Zeker dat je het zelf niet even kan resetten.
ergodyne1 schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:06:
Ik had ook weer problemen dit weekend. Geen internetverbinding, navi deed niks meer, etc. volgende dag was alles weer prima... volgens mij heb ik een borderline modelletje te pakken... Ik blijf het leip vinden dat zo'n duur ding zulke kuren vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
DreZutphen schreef op maandag 28 november 2022 @ 22:01:
[...]

Sjeez… denk dat je een paar voelsprietjes mist. Als je beter had gelezen voor je deze reactie had gepost, dan had je geweten dat dat niet mijn mening is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Kammika schreef op maandag 28 november 2022 @ 22:51:
[...]

Sjeez… denk dat je een paar voelsprietjes mist. Als je beter had gelezen voor je deze reactie had gepost, dan had je geweten dat dat niet mijn mening is.
Ik probeer in een forum iets duidelijk te maken en jij begint gelijk bijdehand te doen met opmerkingen dat ik alles beter weet en nu weer met voelsprieten missen.
Das niet zo netjes maat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Juancho schreef op maandag 28 november 2022 @ 22:28:
Het gaat er dan ook niet om dat je 100% kwaliteit levert. 0,0 bugs en ook 0,0 fouten die kunnen ontstaan. Dat is idd onmogelijk bij software. Zeker na een bepaalde release.

Wat je wel mag verwachten, en dat bedoel ik met die lat die best omhoog mag in EV land, zijn bepaalde standaard zaken. Zaken waar je letterlijk zelf als bedrijf, Volvo in dit geval, achter komt door zelf goed te testen, door zelf te rijden. Bepaalde bevindingen zijn zo simpel dat ik er 100% van overtuigd ben dat je als EV bouwer dat zelf ook tegenkomt ipv dat je ons als halve (in het begin) hele testrijders laat rondrijden.

Behalve dat je soms te maken hebt met veiligheid zit er natuurlijk ook een stukje vertrouwen in het product bij. Ik hoef denk ik niet de hele waslijst issues aan te halen, die kennen we nu wel van pak um beet het eerste jaar a 1,5 jaar. Die lat mag daarom ondertussen wel een keer wat hoger. Niet te veel excuses, gewoon je product fatsoenlijk onder een bepaald niveau loep leggen. En na elke OTA eigenlijk nog 3x zo goed.

Je kan wijzen naar anderen en dat als excuus gebruiken voor eigen falen. Of je kan voor jezelf de lat wat hoger leggen dan je concurrenten en het wel veel beter voor elkaar zien te krijgen. Mij lijkt die keuze niet zo moeilijk als je als organisatie een bepaalde kwaliteit en veiligheid waarborgt.
Ik begrijp jou mening wel en je hebt in zekere zin ook gelijk maar er spelen zoveel factoren mee.
De samenwerking tussen soft en hardware feilloos krijgen duurt vaak jaren.
En dan speelt er nog een commercieel aspect mee. Eeuwig testen is geen optie vanwege de marktwerking en verandering.
Dan komen uiteraard(en terecht) de klachten en proberen ze het op te lossen. Dit lijkt ook vaak simpeler dan het is. Het veranderen van 1 zorgt vaak voor meerdere andere veranderingen in de elementen. Als alles echt zo makkelijk te vinden en op te lossen was hadden ze het met 100% zekerheid wel gedaan.

Feit blijft, het moet veel beter. Daar is iedereen het over eens!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kammika
DreZutphen schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:33:
[...]

Ik probeer in een forum iets duidelijk te maken en jij begint gelijk bijdehand te doen met opmerkingen dat ik alles beter weet en nu weer met voelsprieten missen.
Das niet zo netjes maat!
een beetje zelfreflectie kan geen kwaad zou ik zeggen

Ik vind het nogal horkerig om als iemand stil gestaan heeft bij de weg dan een statement te maken dat dat zijn eigen schuld is omdat die voor “zo’n auto” gekozen heeft

Als ik dan een net statement maak dat ik niet vind dat een auto stil hoort te blijven staan, reageer ie dat jouw mening een feit is. Dat klinkt nogal betweterig

En als ik daar een opmerking op maak duw je me me een mening in de schoenen wat niet mijn mening is en wat je had kunnen weten als je mijn antwoord gelezen had

Ik zal je ook op inhoud antwoord geven
- ja ik weet dat een ev een computer op wielen is,
- nee mijn storing heeft daar niets mee te maken want dit is het normale motormanagement wat een ICE ook heeft (in dit geval meet een sensor de auto dat ene wiel sneller dan andere draait en dan besluit het motormanagement dat de auto niet meer mag starten. Vergelijkbaar issue heb ik ook een keer in een ICE auto gehad)
- dat je kan verwachten dat dit soort fouten in dit soort auto’s zit: nee niet mee eens dan zakt het onder een kwaliteitsniveau wat bij een a merk als Volvo hoort
- dat het logisch is dat in ICT systemen bugs zitten en dat je dat maar moet accepteren: nee, niet mee eens: dit statement is een selffulfilling prophecy als ICT-ers dat zelf denken. Ik heb zelf ook jarenlange ervaring in de ICT en sinds we deze mentaliteit eruit geramd hebben zijn verstoringen die tot klantimpact leiden bij mijn werkgever uitzondering geworden

@Juancho wordt hier vaak bekritiseerd op zijn kritisch zijn op de Volvo bugs. Maar ben het wel met hem eens. Er zitten nog teveel bugs in de Volvo die vrij makkelijk voorkomen hadden kunnen worden. Tot nu toe zaten die bij mij in de categorie vervelend maar ook niet meer dan dat. Maar als je er een keer stil door staat en met je dochter in de kou langs de weg staat kan ik je verzekeren dat je er wel anders over gaat denken…Dit is gewoon niet goed genoeg…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Woutske
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-04 15:48
Ik had in 2019 een gloednieuwe mazda 3 gekocht. Na een jaar begon de auto heel apart te doen, accu telkens leeg of de boordcomputer wilde niet opstarten als ik instapte. Uiteindelijk heeft hij in een maand tijd drie keer op de sleepwagen gestaan en helft vd tijd in de garage. Bekend probleem kennelijk. Softwaredingetje.

Uit frustratie en in overleg met dealing hem uiteindelijk ingeruild voor de nieuwe CX-30. Ook die na een half jaar twee keer dode accu en niet werkende sleutels.

Nu sinds begin 2022 de Volvo C40. Mega blij mee, maar ook deze al weer dag kwijt geweest omdat hij op de sleepwagen naar de dealer mocht. Softwaredingetje.

De C40 reageerde ineens niet meer op mijn sleutels. Uiteindelijk de deur mechanisch geopend en werd verwelkomt met het meest luide autoalarm ooit (Gaat ook minutenlang door). Volvo gebeld, ANWB langs, had geen idee wat hij moest doen. Volvo levert kennelijk weinig instructies dus hele frunk gedemonteerd voor de accu, maar die was niet leeg.

Uiteindelijk bleek door een bekende bug de dat de auto beide sleutels had vergeten. Zou moeten zijn opgelost nu...

Ik vind het allemaal maar wat. Binnen mijn vriendengroepen was ik altijd enthousiast aan het roepen dat moderne auto's leuk zijn; maar ik heb nu al te vaak gehad dat ik met een of ander vaag softwareprobleem op de parkeerplaats sta :(

OVERIGENS aan iedereen met de C40:
Bij de portieren achter zit zo'n glasplaat "driehoekje". Dat ding heeft een bekend probleem waardoor je deur steeds minder goed sluit en je afdekstrips stuk gaan. Bij de dealer vervangen ze die kostenloos door een nieuwe en verbeterde versie :)

[ Voor 9% gewijzigd door Woutske op 29-11-2022 08:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DreZutphen
@Kammika

Ik ben het inhoudelijk voor een gedeelte niet met jou eens. Op het gebied van verbetering overigens wel maar naar mijn idee is het de laatste jaren te snel gegaan en hebben de grote merken vooral gekozen voor de poen.

Mijn irritatie in dit lijntje zit hem in het feit dat mensen denken dat bepaalde zaken zo ff op te lossen zijn en dat is niet zo. Het 1 veroorzaakt het ander of heft het op.

Wat betreft dat het jou eigen schuld zou zijn. Dat komt zo over dmv platte tekst. Het was constructief bedoeld!

Dat wat jou gebeurde is gewoon hardstikke klote en daar kan jij zelf niets aan doen.

Vrede ? Haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Woutske schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 08:34:
Ik had in 2019 een gloednieuwe mazda 3 gekocht. Na een jaar begon de auto heel apart te doen, accu telkens leeg of de boordcomputer wilde niet opstarten als ik instapte. Uiteindelijk heeft hij in een maand tijd drie keer op de sleepwagen gestaan en helft vd tijd in de garage. Bekend probleem kennelijk. Softwaredingetje.

Uit frustratie en in overleg met dealing hem uiteindelijk ingeruild voor de nieuwe CX-30. Ook die na een half jaar twee keer dode accu en niet werkende sleutels.

Nu sinds begin 2022 de Volvo C40. Mega blij mee, maar ook deze al weer dag kwijt geweest omdat hij op de sleepwagen naar de dealer mocht. Softwaredingetje.

De C40 reageerde ineens niet meer op mijn sleutels. Uiteindelijk de deur mechanisch geopend en werd verwelkomt met het meest luide autoalarm ooit (Gaat ook minutenlang door). Volvo gebeld, ANWB langs, had geen idee wat hij moest doen. Volvo levert kennelijk weinig instructies dus hele frunk gedemonteerd voor de accu, maar die was niet leeg.

Uiteindelijk bleek door een bekende bug de dat de auto beide sleutels had vergeten. Zou moeten zijn opgelost nu...

Ik vind het allemaal maar wat. Binnen mijn vriendengroepen was ik altijd enthousiast aan het roepen dat moderne auto's leuk zijn; maar ik heb nu al te vaak gehad dat ik met een of ander vaag softwareprobleem op de parkeerplaats sta :(

OVERIGENS aan iedereen met de C40:
Bij de portieren achter zit zo'n glasplaat "driehoekje". Dat ding heeft een bekend probleem waardoor je deur steeds minder goed sluit en je afdekstrips stuk gaan. Bij de dealer vervangen ze die kostenloos door een nieuwe en verbeterde versie :)
Mijn C40 had dit onlangs ook. We kunnen heel lang lullen over wat acceptabel is of niet.. Waar ik dan vaak aan denk is dat bijvoorbeeld mijn ouders op leeftijd zijn. Als er iets met hun gebeurt en ik met mach10 daar naartoe wil rijden, dan kan ik het niet hebben dat die C40 even een bugje heeft zoals onlangs. Dan heb ik gelukkig nog andere auto's/motoren, maar het is toch van de zotte dat je accepteert dat er een mogelijkheid is dat het ding het niet doet? Mijn 52 jaar oude VW Bus doet het werkelijk ALTIJD...

Dit is ook waarom ik nooit maar dan ook nooit meer voor een Volvo zal gaan. Veiligheid, my ***. Mijn vorige BMW's hebben mij nog nooit stil laten staan. beiden 2x3 jaar in gereden tot de 2 ton, kregen de voorgeschreven beurtjes, meer niet. Nooit, never, gedonder mee gehad. Dat is waarom je mij vaak over dit merk hoort, niet om jullie op te naaien, mijn ervaring ermee is gewoon extreem veel beter.

[ Voor 5% gewijzigd door ergodyne1 op 29-11-2022 09:16 ]

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
@ergodyne1
Helemaal mee eens hoor. Voor zoveel geld moet het goed zijn. Niets meer en niets minder.

Ga je 3 serie niet vergelijken met een C40 EV. Zet hem naast een s60 of v60.
Mijn kleine neefje(bmw die hard) had tot 2 weken terug een gekietelde m340 2021(485pk). Verreweg beste in zijn klasse. Wat een wegligging ook.

Helemaal offtopic:
Maar die vw bus. 👍👍👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ergodyne1 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:13:
[...]

Mijn C40 had dit onlangs ook. We kunnen heel lang lullen over wat acceptabel is of niet.. Waar ik dan vaak aan denk is dat bijvoorbeeld mijn ouders op leeftijd zijn. Als er iets met hun gebeurt en ik met mach10 daar naartoe wil rijden, dan kan ik het niet hebben dat die C40 even een bugje heeft zoals onlangs. Dan heb ik gelukkig nog andere auto's/motoren, maar het is toch van de zotte dat je accepteert dat er een mogelijkheid is dat het ding het niet doet? Mijn 52 jaar oude VW Bus doet het werkelijk ALTIJD...

Dit is ook waarom ik nooit maar dan ook nooit meer voor een Volvo zal gaan. Veiligheid, my ***. Mijn vorige BMW's hebben mij nog nooit stil laten staan. beiden 2x3 jaar in gereden tot de 2 ton, kregen de voorgeschreven beurtjes, meer niet. Nooit, never, gedonder mee gehad. Dat is waarom je mij vaak over dit merk hoort, niet om jullie op te naaien, mijn ervaring ermee is gewoon extreem veel beter.
daar zit voor mij ook de grens. Hij mag me niet stil laten staan. Tot nu toe altijd veel renault gereden, maar mijn laatste heeft me ook 2x stil laten staan (geen softwareprobleem, wel kwaliteitsissue). Was voor mij ook reden om voor een "A merk" te gaan.

Dus onaangename verrassing dat ik toch stil stond door een kwaliteitsprobleem (in dit geval wsch een software issue, maar eigenlijk maakt me niet uit wat de oorzaak is. Mag gewoon niet gebeuren). Lees ik nu ook goed dat jij ook een keer stilgestaan hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
DreZutphen schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:04:

Mijn irritatie in dit lijntje zit hem in het feit dat mensen denken dat bepaalde zaken zo ff op te lossen zijn en dat is niet zo. Het 1 veroorzaakt het ander of heft het op.
Je mist 1 stap in je bovenstaande zin: het gaat niet gelijk om probleem oplossen maar om bepaalde en soms hele simpele issues te voorkomen. Puur door je proces en procedures goed op orde te hebben. Issues en bugs voorkomen. Daar lag heel lang de key waar Volvo de plank volledig heeft misgeslagen. Je wil niet weten hoeveel de eerste groep rijders het eerste, pak um beet, jaar problemen heeft gekent.

En nu bijna 2 jaar later zie je wederom oude bugs terugkomen na een update, of nieuwe bugs die ontstaan. Soms best heftig, soms hele simpele dingen die je met een fatsoenlijk ontwikkeling en uitrol proces had kunnen voorkomen.

Als de keuze bij Volvo is: tijd/geld voor kwaliteit. Prima, maar communiceer dat en accepteer dan ook alle shit die je over je heen krijgt. Grotendeels in mijn ogen terechte shit maar er zijn natuurlijk ook altijd zaken die je niet had kunnen voorzien en die echt door veel praktijk gebruik naar boven komen.

Maar er is wat mij betreft een hele duidelijk lijn te zien in de kwaliteit die Volvo levert bij hun eerste EV's. Of je dat acceptabel vindt moet iedereen zelf weten maar ik vind dat na bijna 2 jaar rijden (als je de ontwikkelingsfase erbij telt ben je nog veel langer al onderweg) de lat wel een stuk hoger mag als je praat over kwaliteit en betrouwbaarheid. Prima als dat op een wat meer lerende wijze moet gaan, immers voor Volvo is het EV platform met onze wagens ook nieuw, maar dan kom je weer terug op dat ene woordje die zo verschrikkelijk vaak hier en elders is aangehaald: Communicatie.

Ik werk zelf ook in de IT, ik ben al een aantal jaar zelf software tester, dus ik kan echt wel begrip hebben voor bepaalde zaken. Maar ik weet ook drommels goed dat er bepaalde marges zijn waarbinnen dit kan en mag vallen en wanneer je niet meer met excuses kan aankomen. En al helemaal niet als je dat mixt met slechte communicatie.

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 29-11-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Kammika schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:53:
[...]

daar zit voor mij ook de grens. Hij mag me niet stil laten staan. Tot nu toe altijd veel renault gereden, maar mijn laatste heeft me ook 2x stil laten staan (geen softwareprobleem, wel kwaliteitsissue). Was voor mij ook reden om voor een "A merk" te gaan.

Dus onaangename verrassing dat ik toch stil stond door een kwaliteitsprobleem (in dit geval wsch een software issue, maar eigenlijk maakt me niet uit wat de oorzaak is. Mag gewoon niet gebeuren). Lees ik nu ook goed dat jij ook een keer stilgestaan hebt?
Ja heb ook al stilgestaan onlangs door de bekende bug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
DreZutphen schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:48:
@ergodyne1
Helemaal mee eens hoor. Voor zoveel geld moet het goed zijn. Niets meer en niets minder.

Ga je 3 serie niet vergelijken met een C40 EV. Zet hem naast een s60 of v60.
Mijn kleine neefje(bmw die hard) had tot 2 weken terug een gekietelde m340 2021(485pk). Verreweg beste in zijn klasse. Wat een wegligging ook.

Helemaal offtopic:
Maar die vw bus. 👍👍👍
X3 en 420D goed genoeg?

Ja die VW bus, P.... magnet :P hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ergodyne1 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:50:
[...]

Ja heb ook al stilgestaan onlangs door de bekende bug...
Vervelend man.. had jij dezelfde bekende bug als ik (aandrijving vereist service? Inmiddels vele gevallen op xc40forum gevonden over de afgelopen 2 jr. ben kennelijk niet de enige die ermee stilstond om daarna weer een magisch herstelde auto te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
  • Laatst online: 12-05 18:07
Vraagje; vanaf welk moment is afgelopen jaar de bestellingen omgezet naar MY23 bij de Volvo C40? Ik heb afgelopen mei ‘22 mijn C40 besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Hamer schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:50:
Vraagje; vanaf welk moment is afgelopen jaar de bestellingen omgezet naar MY23 bij de Volvo C40? Ik heb afgelopen mei ‘22 mijn C40 besteld.
Dan kun je van een MY23 uitgaan, alles wat nog geleverd moet worden is MY23 tot ergens halverwege volgend jaar.
Ik bestelde 31-01-2022 en kreeg 2-11-2022 een MY23 geleverd, dus met ontbrekende achtrerbank leeslampjes. Overigens is dat laatste alleen als je de standaard City Cargoal bekleding aanhoud, alle andere bekledingen geven wel leeslampjes achter.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
ron65 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:52:
[...]

Dan kun je van een MY23 uitgaan, alles wat nog geleverd moet worden is MY23 tot ergens halverwege volgend jaar.
Ik bestelde 31-01-2022 en kreeg 2-11-2022 een MY23 geleverd, dus met ontbrekende achtrerbank leeslampjes. Overigens is dat laatste alleen als je de standaard City Cargoal bekleding aanhoud, alle andere bekledingen geven wel leeslampjes achter.
Klopt het dan dat MY23 een meegespoten dak heeft of zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Hamer schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:55:
[...]

Als het goed is maakt hiervoor het modeljaar niets uit.
De standaard carcoal black, de Onyx Black en de zilveren uitvoeringen hebben een meegespoten dak.
alle overige kleuren hebben een cacoal black dak. Ook de uitvoeringen met panoramadak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-06 12:05
ron65 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:59:
[...]

Als het goed is maakt hiervoor het modeljaar niets uit.
De standaard carcoal black, de Onyx Black en de zilveren uitvoeringen hebben een meegespoten dak.
alle overige kleuren hebben een cacoal black dak. Ook de uitvoeringen met panoramadak.
Is dat zo?
Als ik in de prijslijst van de C40 kijk dan zie ik de volgende regel onder exterieur staan:

Bovenzijde dak uitgevoerd in Black Stone Solid lak (niet in combinatie met exterieurkleur Onyx Black metallic)

Dat komt op mij over dat elk dak standaard Black Stone Solid is, tenzij je Onyx Black Metallic lak hebt.

Tevens staat verderop in de prijslist het volgende aangegeven:

UITVOERING DAK
Bovenzijde dak uitgevoerd in Black Stone solid
(i.c.m. exterieurkleur 717 Onyx Black metallic wordt het dak uitgevoerd in Onyx Black metallic)

En vervolgens is het bolletje zwart gekleurd wat standaard aanwezig betekend.

[ Voor 18% gewijzigd door Babtvt op 29-11-2022 14:46 ]

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Babtvt schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:44:
[...]

Is dat zo?
Als ik in de prijslijst van de C40 kijk dan zie ik de volgende regel onder exterieur staan:

Bovenzijde dak uitgevoerd in Black Stone Solid lak (niet in combinatie met exterieurkleur Onyx Black metallic)

Dat komt op mij over dat elk dak standaard Black Stone Solid is, tenzij je Onyx Black Metallic lak hebt.

UITVOERING DAK
(i.c.m. exterieurkleur 717 Onyx Black metallic wordt het dak uitgevoerd in Onyx Black metallic)

In de tijd dat je dit typt had je de dealer al even kunnen bellen... Sorry voor het betweterige commentaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Hamer schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:50:
Dan zal toch wel my23 op je aankoopbewijs staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Babtvt schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:44:
[...]

Is dat zo?

UITVOERING DAK

My bad...
Ik denk vanuit XC40, bij C40 kan het natuurlijk anders zijn vanwege dat daar altijd een panorama dak inzit meen ik?
Ik was dus even in de war met XC of C ;-) sorry...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ergodyne1 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:09:
[...]

In de tijd dat je dit typt had je de dealer al even kunnen bellen... Sorry voor het betweterige commentaar...
Mijn ervaringen met "Al onze medewerkers zijn in gebrek, Blijft u aan de lijn? u wordt zo spoedig mogelijk gemolken" zijn anders hoor :-)

20 minuten in de wacht is vrij normaal tegenwoordig ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
Klopt inderdaad, op de C40 is het panorama dak standaard aanwezig als vast dak (raam kan niet open zoals in XC40).

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
ergodyne1 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:09:
[...]

haha, hmmmm dan typ je wel heeeeeeel laaangzaaaaam.... Kan je eventueel een cursus voor volgen.

ctrl+c en ctrl+v vanuit een document werkt over het algemeen sneller dan de tijd die het duurt om door het keuzemenu van een dealer te komen. Laat staan voordat je de juiste persoon aan de telefoon hebt gekregen, die dan ook nog eens de informatie moet opzoeken in jawel hetzelfde document als waaruit de informatie gekopieerd is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Babtvt schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:33:
Klopt inderdaad, op de C40 is het panorama dak standaard aanwezig als vast dak (raam kan niet open zoals in XC40).
ik weet niet of dat zo slecht is dat die niet open kan. Ik heb een XC40 waarin die open kan, maar daardoor is die ook wat verlaagd. Voordeel is wel de XC40 een sunscreen ervoor kan doen. Volgens mij heeft C40 dat niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
Kammika schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:38:
[...]

ik weet niet of dat zo slecht is dat die niet open kan. Ik heb een XC40 waarin die open kan, maar daardoor is die ook wat verlaagd. Voordeel is wel de XC40 een sunscreen ervoor kan doen. Volgens mij heeft C40 dat niet..
De C40 heeft inderdaad meer hoofdruimte. Het glazen dak ligt hoger dan in de XC40.
Er is tevens een sunscreen als losse accessoire beschikbaar voor de C40, maar of die ook daadwerkelijk nodig is vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Ik denk dat Volvo bewust voor een vast dak heeft gekozen ivm de beperkte hoofdruimte in de C40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Hamer schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:55:
[...]

De MY23 C40 heeft een meegespoten dak ipv zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
DreZutphen schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:58:
[...]

De MY23 C40 heeft een meegespoten dak ipv zwart.
Hoe weten jullie dat zo zeker? ik hoorde laatst dat het zwarte dak niet standaard meer is. De configurator van dit moment laat ook geen zwarte daken zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
ergodyne1 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:52:
[...]

X3 en 420D goed genoeg?

Ja die VW bus, P.... magnet :P hahaha
Ja X3 en 420D zijn niet vergelijkbaar met een xc40 en zeker niet met een EV. Dat zijn al goed doorontwikkelde auto's. Die 'oude' 4 serie stuurt ook fantastisch. Waarom naar Volvo als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
ergodyne1 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:00:
[...]

Hoe weten jullie dat zo zeker? ik hoorde laatst dat het zwarte dak niet standaard meer is. De configurator van dit moment laat ook geen zwarte daken zien.
Ja klopt de verkoper van Volvo vertelde mij dat de nieuw geleverde C40 geen zwart dak meer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
DreZutphen schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:04:
[...]

Ja klopt de verkoper van Volvo vertelde mij dat de nieuw geleverde C40 geen zwart dak meer krijgt.
Gelukkig weten de experts het dan zo goed hier, ik laat dit dan even bij hun liggen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
DreZutphen schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:02:
[...]

Ja X3 en 420D zijn niet vergelijkbaar met een xc40 en zeker niet met een EV. Dat zijn al goed doorontwikkelde auto's. Die 'oude' 4 serie stuurt ook fantastisch. Waarom naar Volvo als ik vragen mag?
Ik moest heel snel iets kiezen eind december. Vond het wel een leuk karretje en mijn ervaring met de eerste V60 was goed. Zeker niet 'Premium', maar gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ergodyne1 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:00:
[...]

Bovenkant - het stukje achter het panoramadak is zwart, de bogen (zij aanzicht) zijn in auto kleur. Bovenste spoiler in auto kleur, onderste weer zwart.
Kwestie van smaak, ik vind dit mooier omdat de coupe lijn zo mooier uitkomt en het zijaanzicht wat meer ‘in balans’ is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1IJK32cSluHJQOqBtPXQkyJICCQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X74VlT5cHSazudoZBbDJmqei.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Mga1600 op 29-11-2022 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
ergodyne1 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:27:
[...]

Gelukkig weten de experts het dan zo goed hier, ik laat dit dan even bij hun liggen hoor.
MY23 heeft inderdaad een mee gespoten dak. Net opgehaald in de kleur Thunder Grey en MY23 is mee gespoten in deze kleur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pitteken2
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-01-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_Iid0cOotDP7wZyvlVe-eu5ZW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oIManISy5K84vw7eMQQ8a6Vb.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is er eindelijk na 1,5 jaar wachten… ging er eerst in juni zijn… twin my23 ultimate maar wel zonder de pixel lampen. Die hebben ze gecrediteerd.

Volvo xc40 p8 ultimate my23 sage green 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
ergodyne1 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:29:
[...]

Ik moest heel snel iets kiezen eind december. Vond het wel een leuk karretje en mijn ervaring met de eerste V60 was goed. Zeker niet 'Premium', maar gewoon goed.
Ah zo ja duidelijk. Nee die eerste v60 waren zeker prima. De v60 van nu is wel premium en een behoorlijke dikke auto om te zien.
Het zal mij benieuwen hoe de XC40 en het electrisch rijden mij gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Pitteken2 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:09:
[Afbeelding]

Hij is er eindelijk na 1,5 jaar wachten… ging er eerst in juni zijn… twin my23 ultimate maar wel zonder de pixel lampen. Die hebben ze gecrediteerd.
Gefeliciteerd met dit plaatje.
Maar in Juni pfff, hoe dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Laatst online: 22-04 20:42
Ow ok, da's jammer, balen man! Mijn dealer (Vos Zaltbommel) heeft het gelukkig wel voor elkaar gekregen, hij belde mij vanmorgen op dat ik een nieuwe config kon maken, dan ging hij hem meteen bestellen met levertijd mei/juni. Kleur meteen gewijzigd van Onyx Black naar Vapour Grey. Ben erg benieuwd!

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_L
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-05 11:28
Sinds 3 weken in het bezit van een C40 Single Plus.
Bevalt zeer goed, echter een paar kleine problemen, benieuwd of jullie dit herkennen

- Vandaag geen verwarming, preheating via app ging prima, 30 min voor vertrek aangezet, na 5 min rijden werd het wel erg koud in de auto, verwarming op HI gezet, maar bleef koude lucht uit de roosters komen.
Is dit te resetten? Reset middenconsole heeft niet geholpen

- De voet / schop sensor voor de elektrische achterklep werkt wel heel erg snel. al meerdere malen gehad dat de kofferbak sluit als ik met mijn voet een klein beetje onder de bumper kom als ik iets achter uit de kofferbak wil pakken. Schoenmaat 43, dus geen enorme schuiten....

- in de rugleuning van de bestuurders stoel zit iets los, zodra ik iets naar voren kom met de schouders / rug is er een soort van " plop" te horen, alsof er iets los komt.. heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Marc_L schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:23:
Sinds 3 weken in het bezit van een C40 Single Plus.
Bevalt zeer goed, echter een paar kleine problemen, benieuwd of jullie dit herkennen

- Vandaag geen verwarming, preheating via app ging prima, 30 min voor vertrek aangezet, na 5 min rijden werd het wel erg koud in de auto, verwarming op HI gezet, maar bleef koude lucht uit de roosters komen.

- De voet / schop sensor voor de elektrische achterklep werkt wel heel erg snel. al meerdere malen gehad dat de kofferbak sluit als ik met mijn voet een klein beetje onder de bumper kom als ik iets achter uit de kofferbak wil pakken. Schoenmaat 43, dus geen enorme schuiten....

- in de rugleuning van de bestuurders stoel zit iets los, zodra ik iets naar voren kom met de schouders / rug is er een soort van " plop" te horen, alsof er iets los komt.. heel irritant.
Doe verwarming 1x gehad. Opgelost door infotainment te resetten (Home knop heel erg lang indrukken tot die reset)

Schopsensor is even wennen

Dat van die rugleuning herken ik niet. Zou ik bij dealer melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_L
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-05 11:28
Verwarming maar eens in de gaten houden dan, reset heeft niets geholpen. Benieuwd of het morgenvroeg weer normaal werkt.

Binnenkort wordt de trekhaak nog gemonteerd, laat ik gelijk de rugleuning nakijken, zeer benieuwd wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitteken2
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-01-2024
DreZutphen schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:15:
[...]

Gefeliciteerd met dit plaatje.
Maar in Juni pfff, hoe dat zo?
Tja volvo kan bepaalde opties niet leveren op tijd waardoor full Option wagens achteruitgeschoven werden. In mijn geval bijna een half jaar..

Volvo xc40 p8 ultimate my23 sage green 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Pitteken2 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:45:
[...]

Tja volvo kan bepaalde opties niet leveren op tijd waardoor full Option wagens achteruitgeschoven werden. In mijn geval bijna een half jaar..
Dat is wel erg lang he pff. Een klant van ons heeft ook 1,5 jaar op zijn Q8 moeten wachten en mist zelfs nu nog opties.

Wij verschepen mega veel recycle grondstoffen( mijn beroep) naar het verre oosten maar die lockdowns daar leggen steeds alles stil.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hamer
Vanavond de auto gelijk laten blinderen. Net wat donkerder dan de optie “getint glas”.
Hierna alle letters en voorkant logo nog laten dippen, ook zwart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZEGemj3E0ugk-fxiHif4BV3B2Cw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G8miVHrjJ64OHyCYd7IedEue.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gyQPurkjkw5X1roV9eVSUJwdz4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zj6UAaNXjj7ccqcJSbFGkzkH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxfhViph4AL_x_KZeBNNljn-iKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZkV1vWwHeMuSyTfgnavh0LPI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Hamer schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:04:
Vanavond de auto gelijk laten blinderen. Net wat donkerder dan de optie “getint glas”.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi! Ik heb overigens bewust zelf geen getint glas besteld omdat ik bang was dat het (met dat toch al kleine beetje achteruitzicht) dat het een beetje benauwend zou worden. Maar mooi staat het wel aan de buitenkant en onder het motto ‘het kan altijd nog achteraf’…hou ik het in beraad..Dus ik ben benieuwd hoe het je de praktijk bevalt….

Oorspronkelijk was mijn bestelling ook voor Thunder Grey omdat ik dat een mooie kleur vind die sterk wisselt met het licht dat er op valt. Maar omdat mijn huidige XC40 al die kleur heeft en je af en toe wat anders moet…..,ben ik halverwege de wachttijd toch maar veranderd en wel naar Fjord Blue.

[ Voor 10% gewijzigd door Mga1600 op 30-11-2022 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zelf laatst nog een Fjord Blue gezien met ook van binnen wat blauwe elementen. Zag er mooi uit en zou ook mijn keuze zijn geweest. Persoonlijk ben ik niet zo van de wit/grijs/zwart kleuren. Had mijn 3 V40's ook altijd in mooie kleuren, en nu weer de Sage Green. Gewoon net ff wat anders. Maargoed, smaken verschillen. Sterker nog, sommige organisaties hebben dat zelfs als eis qua kleur. Bizar.

Op foto's vond ik de C40 maar niks, maar nu paar keer in het echt gezien en ben toch wel onder de indruk. Als ik mijn XC40 nu zou mogen inruilen voor een C40 met ook 8% bijtelling... oei lastige keuze :)

[ Voor 20% gewijzigd door Juancho op 29-11-2022 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
Mga1600 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 23:03:
[...]

Mooi! Ik heb overigens bewust zelf geen getint glas besteld omdat ik bang was dat het (met dat toch al kleine beetje achteruitzicht) dat het een beetje benauwend zou worden. Maar mooi staat het wel aan de buitenkant en onder het motto ‘het kan altijd nog achteraf’…hou ik het in beraad..Dus ik ben benieuwd hoe het je de praktijk bevalt….
Van binnenuit valt het alleszins mee! Heb ook de meest donkere met slechts 5% lichtdoorlatend.
In ‘t donker zie je door de achteruitkijk spiegel echter weinig meer, als er niemand achter rijd. Als er een auto achter je rijd gaat ‘t wel prima.
Het donkere glas maakt de auto wel echt af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ergodyne1
Marc_L schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:23:

Same here... ik heb het in maart gehad toen ik van wintersport terug reed. 's middag deed opeens mijn verwarming niks meer. Resetten, niks hielp. Beiden met de winterjas in de auto toen maar teruggereden, wel drama want het wordt echt koud in je wagen dan. Het lijkt alsof ik veel zeik, maar ook deze shit maak ik mee met de 'premium' C40...

Mijn schopsensor is ook onwijs gevoelig. Als ik soms mijn kabel aansluit wipt die klep alweer dicht. Van de andere kant, ik heb ook wel eens zo'n sensor gehad die niet echt gevoelig was, dan heb je steeds zwarte schoenen door het heen en weer vegen onder die bumper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Hamer schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:04:
Hoe ziet je voorklep logo eruit? ik heb ook alle details zwart op mijn C40 behalve dat voorste logo, die moet ik nog even doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 23:32:
Zelf laatst nog een Fjord Blue gezien met ook van binnen wat blauwe elementen. Zag er mooi uit en zou ook mijn keuze zijn geweest. Persoonlijk ben ik niet zo van de wit/grijs/zwart kleuren. Had mijn 3 V40's ook altijd in mooie kleuren, en nu weer de Sage Green. Gewoon net ff wat anders. Maargoed, smaken verschillen. Sterker nog, sommige organisaties hebben dat zelfs als eis qua kleur. Bizar.

Op foto's vond ik de C40 maar niks, maar nu paar keer in het echt gezien en ben toch wel onder de indruk. Als ik mijn XC40 nu zou mogen inruilen voor een C40 met ook 8% bijtelling... oei lastige keuze :)
Ben het met je eens dat de C40 niet fotogeniek is, in werkelijkheid is hij veel evenwichtiger dan op het plaatje. Mijn eerste reactie (toen ik de eerste foto zag) was ook verre van positief. Vooral mijn vrouw vindt ‘m in real life mooier dan de XC40 en die moet er ook in rijden….! Toen we ‘m bestelden in mei was de XC40 net flink duurder geworden, maar de C40 nog niet - dat was het enige moment in de geschiedenis dat de C40 net wat goedkoper was dan de XC40…..dat hielp ook voor de beslissing.

Die blauwe interieur-elementen staan inderdaad leuk, maar het lijkt me dat die blauwe vloermatten wel heel snel groezelig zullen worden. Zelf denk ik er over om - zo lang het nog mag (van de milieu activisten) - de bekleding te laten vervangen door een beetje cognac kleurig leer of zoiets.

Deze keer ben ik van plan wat langer met de auto te doen - een overweging die mede in de hand werd gewerkt door de langere garantie en het gratis onderhoud gedurende de eerste 3 jaar wat voor een privé auto natuurlijk wel een argument is. Je kunt tegen een redelijke betaling nog 1 of 2 jaar extra garantie bijkopen.

Stel dat ik echt 4 jaar met de auto ga doen, dan is die investering in leer wel iets wat me aanspreekt. Ik zou alleen graag willen dat die deur-inzetpanelen die nu van vloerbedekking zijn dan ook van leer worden. Weet niet of dat kan, moet ik nog aan de leerinbouwer gaan vragen. Moet sowieso nog prijzen opvragen. Dromen mag toch? Maar zoiets (plaatje) lijkt me wel mooi…..in combinatie met Fjord Blue.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYWF3qncDd0jVqqCJrex4duKr60=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T0a3BiCdix0PjJlxcxQGcC2b.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Mga1600 op 30-11-2022 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnaudCo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik ben nog steeds superblij dat ik uiteindelijjk voor de XC40 MY22 gegaan ben met lederen zetels.

Die geblindeerde achterruiten staan ook nog hoog op de planning. Eventueel laat ik ineen de "radiatorplaat" ook zwart wrappen.

Heeft iemand de 2.5 software al kunnen downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:30
Mga1600 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:05:
[...]

Ben het met je eens dat de C40 niet fotogeniek is, in werkelijkheid is hij veel evenwichtiger dan op het plaatje. Mijn eerste reactie (toen ik de eerste foto zag) was ook verre van positief. Vooral mijn vrouw vindt ‘m in real life mooier dan de XC40 en die moet er ook in rijden….! Toen we ‘m bestelden in mei was de XC40 net flink duurder geworden, maar de C40 nog niet - dat was het enige moment in de geschiedenis dat de C40 net wat goedkoper was dan de XC40…..dat hielp ook voor de beslissing.

Die blauwe interieur-elementen staan inderdaad leuk, maar het lijkt me dat die blauwe vloermatten wel heel snel groezelig zullen worden. Zelf denk ik er over om - zo lang het nog mag (van de milieu activisten) - de bekleding te laten vervangen door een beetje cognac kleurig leer of zoiets.

Deze keer ben ik van plan wat langer met de auto te doen - een overweging die mede in de hand werd gewerkt door de langere garantie en het gratis onderhoud gedurende de eerste 3 jaar wat voor een privé auto natuurlijk wel een argument is. Je kunt tegen een redelijke betaling nog 1 of 2 jaar extra garantie bijkopen.

Stel dat ik echt 4 jaar met de auto ga doen, dan is die investering in leer wel iets wat me aanspreekt. Ik zou alleen graag willen dat die deur-inzetpanelen die nu van vloerbedekking zijn dan ook van leer worden. Weet niet of dat kan, moet ik nog aan de leerinbouwer gaan vragen. Moet sowieso nog prijzen opvragen. Dromen mag toch? Maar zoiets (plaatje) lijkt me wel mooi…..in combinatie met Fjord Blue.

[Afbeelding]
Heb afgelopen augustus mijn XC40 Ultimate besteld met standaard bekleding en deze wordt nadien voorzien van zwart leder via Lederinbouwnederland (vanuit Leaseplan) Ben ook erg benieuwd hoe dit er uit komt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
[...]

[Afbeelding]
De huidige ECO-VEGAN bekleding van de C40 is ook best mooi hoor. Voelt wel iets cheaper dan echte materialen dat wel. En ik had laatst mijn zoontje met een blubber broek achterin zitten... die blubber is de bekleding in getrokken, krijg je er niet meer uit, in het gladde nepleren deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfs XC
  • Laatst online: 16-04-2024
[...]
Ik wist niet dat het mogelijk is extra garantie bij te kopen. Staat dit ergens vermeld?

Volvo XC40 P6 Ultimate 20" MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13-06 01:15
ArnaudCo schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:17:
Heeft iemand de 2.5 software al kunnen downloaden?
Nee, nog niet gezien.

Vanmiddag ga ik met de XC40 naar de garage, omdat de sluiting van de kofferklep vervangen moet worden. Die maakt bij het openen een heel naar geluid. Ik ben benieuwd of ze in de werkplaats dan meteen v2.5 er op zetten.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Wolfs XC schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:56:
[...]

Ik wist niet dat het mogelijk is extra garantie bij te kopen. Staat dit ergens vermeld?
Ik heb het laatst ergens op de website (denk ik) gelezen en de dealer schijnt precies te weten hoe het werkt. Ik herinner me dat je het voor aflevering geregeld moet hebben en dat het iets van 450 euro per jaar kost. Max 2 jaar extra (dan dus totaal 5 jaar).

[ Voor 4% gewijzigd door Mga1600 op 30-11-2022 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
ergodyne1 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:10:
[...]

De huidige ECO-VEGAN bekleding van de C40 is ook best mooi hoor. Voelt wel iets cheaper dan echte materialen dat wel. En ik had laatst mijn zoontje met een blubber broek achterin zitten... die blubber is de bekleding in getrokken, krijg je er niet meer uit, in het gladde nepleren deel.
Mijn kinderen hebben inmiddels al kinderen en eigen auto’s , dus last van knoeien op mijn achterbank zal ik niet hebben. Maar echt leer vind ik gewoon mooi, heb het al in veel auto’s gehad. Maar eerst die auto maar eens afgeleverd krijgen ……..
Vanochtend even nagevraagd: bekleden voor en achter met basis leer kost 1799. Extra voor de voorste armsteun 100 (de achterste is al in 1799 inbegrepen). Extra voor contrasterende stiksels 50. Extra voor Nappa leer 350. Dus totaal ergens tussen de 1900 en 2300 euro bij Lederinbouw in Alphen, afhankelijk van te maken keuzes .Deur panelen kunnen ze helaas niet bekleden in de C40.

[ Voor 22% gewijzigd door Mga1600 op 30-11-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Mga1600 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:16:
[...]

Mijn kinderen hebben inmiddels al kinderen en eigen auto’s , dus last van knoeien op mijn achterbank zal ik niet hebben. Maar echt leer vind ik gewoon mooi, heb het al in veel auto’s gehad. Maar eerst die auto maar eens afgeleverd krijgen ……..
Vanochtend even nagevraagd: bekleden voor en achter met basis leer kost 1799. Extra voor de voorste armsteun 100 (de achterste is al in 1799 inbegrepen). Extra voor contrasterende stiksels 50. Extra voor Nappa leer 350. Dus totaal ergens tussen de 1900 en 2300 euro bij Lederinbouw in Alphen, afhankelijk van te maken keuzes .Deur panelen kunnen ze helaas niet bekleden in de C40.
Hoop geld weer. Ik vind het wel wat hoor, Volvo gaat helemaal los op vegan en dus goed :+ bezig zijn en jij plaatst er weer leer in... :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisB
  • Laatst online: 12-06 18:02
DPPSchoenmaker schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:19:
[...]

Ow ok, da's jammer, balen man! Mijn dealer (Vos Zaltbommel) heeft het gelukkig wel voor elkaar gekregen, hij belde mij vanmorgen op dat ik een nieuwe config kon maken, dan ging hij hem meteen bestellen met levertijd mei/juni. Kleur meteen gewijzigd van Onyx Black naar Vapour Grey. Ben erg benieuwd!
Lijkt er op dat het te maken heeft met hoe je hem gekocht/geleased hebt. (ik koop) (heb VolvoNL maar eens gebeld)

Volvo C40 ‘23 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijspanda
  • Laatst online: 21:51
HenryP schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:40:
Volgens mij (maar dat is meer een gevoel), heeft Volvo van tijd tot tijd een verkoopactie. Zo kreeg ik ten tijde van het bestellen van mijn privé aangeschafte P8 een gratis laadpaal. Omdat ik me geen teksten kan herinneren over een gratis verzekering, is het goed mogelijk dat die actie van een gratis laadpaal werd opgevolgd door een gratis verzekering.

Ter info: Ik heb mijn P8 in feb 2022 besteld, wilde het nieuwe model hebben (2023 model) en wilde hem pas in januari 2023 geleverd hebben.
Het was inderdaad een tijdelijk actie. Ik heb net de actievoorwaarden ontvangen: "De Actie loopt vanaf 1 april 2021 tot en met 30/06/2022 en gelt uitsluitend voor de aankoop van een nieuwe XC40 Recharge BEV Model Year 2022-23 als eerste eigenaar."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxYgXXHW28bKu4xylhJhEVnHhuE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JSVWhV611bqgS5IP8VkLSGT2.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
mrsmit01 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:53:
[...]

Ok. Nu al 4 of 5 mensen hetzelfde issue. Kan haast geen toeval meer zijn. Ik ga na het weekend bellen met de dealer. Benieuwd naar wat ze vinden.
Heb jij of wellicht iemand anders een update / reactie van een dealer mbt de niet of traag werkende stoelverwarming van de bestuurdersstoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
ergodyne1 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:28:
[...]

Hoe ziet je voorklep logo eruit? ik heb ook alle details zwart op mijn C40 behalve dat voorste logo, die moet ik nog even doen...
Deze moet nog gebeuren. Het dippen gebeurd 15 december, ik zal daarna een foto posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
Nog wel een andere vraag; ik heb stoffen (standaard) bekleding en de plus uitvoering.
Is het mogelijk om de hoofdsteunen achter te verwijderen, zonder iets te slopen? Deze zijn namelijk niet naar voren te klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ijspanda schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:15:
[...]

Het was inderdaad een tijdelijk actie. Ik heb net het actievoorwaarden ontvangen: "De Actie loopt vanaf 1 april 2021 tot en met 30/06/2022 en gelt uitsluitend voor de aankoop van een nieuwe XC40 Recharge BEV Model Year 2022-23 als eerste eigenaar."

[Afbeelding]
Het gold ook voor de C40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
EHAS schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:20:
[...]

Heb jij of wellicht iemand anders een update / reactie van een dealer mbt de niet of traag werkende stoelverwarming van de bestuurdersstoel?
Ik had dit wel een keer bij mijn vorige V40. Bleek gewoon dat er wat specifieke connectoren onder de stoel kapot waren. Zou gewoon de dealer vragen dit te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Laatst online: 13-06 01:15
Venomer schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:07:
[...]

Nee, nog niet gezien.

Vanmiddag ga ik met de XC40 naar de garage, omdat de sluiting van de kofferklep vervangen moet worden. Die maakt bij het openen een heel naar geluid. Ik ben benieuwd of ze in de werkplaats dan meteen v2.5 er op zetten.
Zo, net terug van de werkplaats. Het slot van de kofferklep is onder garantie vervangen. En de auto is gewassen en gestofzuigd, terwijl ik in een van de flexruimtes zat te werken. Goede service daar altijd.

Maar... ze hebben v2.5 er niet op gezet. Ik heb nog steeds v2.2. Nog even op de OTA wachten dus.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:06
Venomer schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:02:
[...]

Zo, net terug van de werkplaats. Het slot van de kofferklep is onder garantie vervangen. En de auto is gewassen en gestofzuigd, terwijl ik in een van de flexruimtes zat te werken. Goede service daar altijd.

Maar... ze hebben v2.5 er niet op gezet. Ik heb nog steeds v2.2. Nog even op de OTA wachten dus.
Heb je een OTA gemist? Ik zit op 2.3...(via OTA)

P8, 19 inch Continental, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfs XC
Mga1600 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:11:
[...]

Ik heb het laatst ergens op de website (denk ik) gelezen en de dealer schijnt precies te weten hoe het werkt. Ik herinner me dat je het voor aflevering geregeld moet hebben en dat het iets van 450 euro per jaar kost. Max 2 jaar extra (dan dus totaal 5 jaar).
Heb het gevonden op de Volvo website:

https://www.volvocars.com...lease/verlengde-garantie/

Twee jaar extra fabrieksgarantie (niet op slijtageonderdelen) kost €905. Er staat niet vermeld dat dit voor de aflevering geregeld moet zijn. Bij onze zuiderburen kan dit tot 24 maanden na het op naam zetten.

Heeft iemand hier de extra garantie afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfs XC
Ik heb destijds ook gebruik gemaakt van de gratis laadpaal vanuit Volvo. Toevallig kwam ik deze actie voor een gratis laadpaal net tegen van een Volvo dealer. Actie loopt tot eind december.

https://www.harriearendse...laadpunt-actie-its-easee/

Geen idee eigenlijk of ik dit wel/niet zo mag plaatsen hier. Zo niet, mijn excuses. En nee, ik ben op geen enkele manier verbonden met H Arendsen behalve dan dat ik een Volvo rijd maar deze dus niet bij hun gekocht heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:47
EHAS schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:20:
[...]

Bij deze:
Vanmorgen bij de garage geweest. Na een onderzoekje bleek de zekering eruit te liggen, maar daarna deed hij het nog niet. De verwarmingsmatten moeten worden vervangen. Is een halve dag werk en normaal iets van € 700. Tenzij het nog in de twee jaar fabrieksgarantie valt.
Mijn auto is van 13 november 2020.
Je raadt het al…. buiten de garantie.
De importeur vergoed 70% en mijn garage neemt uit coulance de andere 30% voor haar rekening. Heel erg netjes en fijn.
Over een paar weken wordt het vervangen.

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DreZutphen
Hamer schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:21:
[...]

Deze moet nog gebeuren. Het dippen gebeurd 15 december, ik zal daarna een foto posten.
Ik heb bij mijn dealer geregeld dat Volvo er in het zwart achterop komt en de overige letters eraf(cleane look). Dat voorste logo vragen ze belachelijk veel geld voor(dacht €350) dus dat gebeurt ergens anders.
Dat dippen, kan dat met de sensoren voor in het logo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:11
Texie schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:34:
[...]

Bij deze:
Vanmorgen bij de garage geweest. Na een onderzoekje bleek de zekering eruit te liggen, maar daarna deed hij het nog niet. De verwarmingsmatten moeten worden vervangen. Is een halve dag werk en normaal iets van € 700. Tenzij het nog in de twee jaar fabrieksgarantie valt.
Mijn auto is van 13 november 2020.
Je raadt het al…. buiten de garantie.
De importeur vergoed 70% en mijn garage neemt uit coulance de andere 30% voor haar rekening. Heel erg netjes en fijn.
Over een paar weken wordt het vervangen.
2 jaar? Er zit 3 jaar garantie op.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ophidian schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:11:
[...]

2 jaar? Er zit 3 jaar garantie op.
Dat kwam pas later……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Oh…..

Wel irritant die wisselende termijnen. Had ik overigens nog steeds gebruikt als ik in die situatie zou zitten, toch debiel dat zo’n optie zo snel defect gaat.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ophidian schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:18:
[...]

Oh…..

Wel irritant die wisselende termijnen. Had ik overigens nog steeds gebruikt als ik in die situatie zou zitten, toch debiel dat zo’n optie zo snel defect gaat.
Wat ik lees wordt het toch gratis opgelost…..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Mga1600 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:22:
[...]

Wat ik lees wordt het toch gratis opgelost…..?
Ja met een coulance verhaaltje erbij. Beetje flauw, auto van 60.000 kopen en dan na twee jaar coulance geven op iets dat niet al kapot zou mogen zijn.

Als dealer zorg je dan dat je dat snel oplost om je klant tevreden te houden. En niet het gevoel geven dat die klant de dealer dankbaar zou moeten zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Ophidian op 30-11-2022 19:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolfs XC
DreZutphen schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:54:
[...]

Dat voorste logo vragen ze belachelijk veel geld voor(dacht €350) dus dat gebeurt ergens anders.
Bij mij is het ge-wrapped (via de dealer)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0jispao38HcO_Nf9vmY6Yn-iIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IQ71HTs8wJ3l3WUi9fCkp7jD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
DreZutphen schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:54:
[...]

Ik heb bij mijn dealer geregeld dat Volvo er in het zwart achterop komt en de overige letters eraf(cleane look). Dat voorste logo vragen ze belachelijk veel geld voor(dacht €350) dus dat gebeurt ergens anders.
Mijn dealer heeft mij ook aangeboden om de Volvo letters en het logo op de voorkant in het zwart te doen. Op de achterkant gaan de letters en cijfers (XC40) en het vierkantje rechts er ook af (clean look inderdaad). Geen idee hoe het logo aan de voorkant gedaan gaat worden. Auto was in juli in het Onyx Black besteld maar deze week kon ik hem omzetten naar MY24 in de nieuwe kleur Vapour Grey. Erg benieuwd hoe dat met de zwarte letters/logo eruit komt te zien!

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
DennisB schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:28:
[...]

Lijkt er op dat het te maken heeft met hoe je hem gekocht/geleased hebt. (ik koop) (heb VolvoNL maar eens gebeld)
Ah, wist niet dat ze verschil maakten tussen koop en lease, da's wel jammer om te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ergodyne1
Wolfs XC schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:30:
[...]

Bij mij is het ge-wrapped (via de dealer)[Afbeelding]
Ziet er cool uit! Weg met dat oldskool chroom :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Zag toevallig in de app dat mijn auto geproduceerd is ….en prompt kwam de factuur van Volvo Care per mail….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vu7K2_iorvU2DicU7xRuvEgT1qg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j31W5eWOX3m6aZiQqzzrLVpX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
ijspanda schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:15:
[...]

Het was inderdaad een tijdelijk actie. Ik heb net de actievoorwaarden ontvangen: "De Actie loopt vanaf 1 april 2021 tot en met 30/06/2022 en gelt uitsluitend voor de aankoop van een nieuwe XC40 Recharge BEV Model Year 2022-23 als eerste eigenaar."

[Afbeelding]
Hebben ze het bij de dealer niet met mij over gehad bij aankoop van mijn XC40 Core Singlemotor januari '22! 😕
Ik heb wel een gratis Easee laadpaal incl. montage gekregen. (mooi, compact ding!) En 3 jaar garantie + onderhoud.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Wolfs XC schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:30:
[...]

Bij mij is het ge-wrapped (via de dealer)[Afbeelding]
Denk dat ik maar iemand hier in omgeving Zutphen ga zoeken die kan wrappen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
DPPSchoenmaker schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:10:
[...]

Ah, wist niet dat ze verschil maakten tussen koop en lease, da's wel jammer om te horen.
Ja mooi icm met die kleur. De mijne word een witte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:47
Ophidian schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:25:
[...]

Ja met een coulance verhaaltje erbij. Beetje flauw, auto van 60.000 kopen en dan na twee jaar coulance geven op iets dat niet al kapot zou mogen zijn.

Als dealer zorg je dan dat je dat snel oplost om je klant tevreden te houden. En niet het gevoel geven dat die klant de dealer dankbaar zou moeten zijn.
Ik ben er blij mee. En fijn dat mijn garage helpt. Het voelt niet als coulance, maar waardering als klant.

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
DreZutphen schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:58:
[...]

Ja mooi icm met die kleur. De mijne word een witte!
Heb nu een witte Seat Arona FR automaat met zwart dak (full options) en daarvoor een Renault Megane GT-Line (full options) in parelmoer wit (witte auto was verplicht van onze vorige directeur, dus bestelde altijd zo afwijkend mogelijk) dus wou geen witte auto meer... Maar wel tof om een witte Volvo XC40 te zien met een zwart dak (zie je niet veel)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
Texie schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:43:
[...]

Ik ben er blij mee. En fijn dat mijn garage helpt. Het voelt niet als coulance, maar waardering als klant.
Zo is het, het gaat om jouw gevoel...

Pagina: 1 ... 123 ... 320 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"