Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Lutra schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:36:
[...]

Waarom achter een vrachtwagen blijven hangen? Voor iemand die niets om auto’s of autorijden geeft kan ik me dat voorstellen maar dan rijd men vaak ook geen Volvo, maar dat is puur mijn mening en misschien zit ik er helemaal naast.
De keuze voor Volvo hoeft toch niet gekoppeld te zijn aan of iemand wel dan niet om autorijden geeft?

Het kan ook een praktische keuze zijn. Ik koos bijvoorbeeld voor de XC40 P6 omdat dat de enige EV binnen het beschikbare budget is die 1500 kg kan trekken, alle andere wagens die dat kunnen waren op dat moment te duur.
EV is voor ons sinds 2022 verplicht, dus was er maar 1 keuze. (toevallig bevalt die keuze mij bovenmatig goed overigens)

Toevallig hou ik wel van autorijden en auto's, maar daar is mijn keuze niet door bepaald!

[ Voor 4% gewijzigd door ron65 op 23-09-2022 20:58 ]

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Sten2017 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:48:
[...]

Nee die doet dan niets, te koud, eerder tussen de 10 en 17 graden ofzo.
Ik heb hem ook, maar geen idee of het werkt.

Verder verzoek ik iedereen om te stoppen met zeuren over range, trillingen of app. Na 2 jaar weet ik het nu wel......
De meeste warmtepompen doen nog wel iets bij 4 graden, maar het wordt allemaal wel minder efficiënt. Voor zover ik weet is de optimale temperatuur tussen de 15-25 graden ongeveer.

Alsnog bij vrij koud weer nog steeds beter dan een hitte-element.

[ Voor 5% gewijzigd door Spanky79 op 23-09-2022 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
Kammika schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:57:
[...]

Toch jammer dat Volvo niet een long range single motor model (aandrijving van de p6 met het accupakket van de p8) heeft. Zou op zo’n dag als vandaag toch een kilometertje of 50 extra opleveren…
Als het goed is binnen nu en een maand te bestellen volgens mijn Volvo dealer... Ongeveer 100km extra range... Deze verbeterde versie zou dan vanaf juni/juli volgend jaar geleverd moeten gaan worden...

[ Voor 7% gewijzigd door DPPSchoenmaker op 24-09-2022 20:42 ]

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:09
DPPSchoenmaker schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:25:
[...]

Als het goed is binnen nu en een maand te bestellen volgens mijn Volvo dealer... Ongeveer 100km extra range... Deze P6LR (deze naam verzin ik net zelf hoor, geen idee hoe het genoemd gaat worden) zou dan vanaf juni/juli volgend jaar geleverd moeten gaan worden...
Met 8kwh extra bruikbaar in het accupakket ga je echt geen 100km extra range krijgen. Mijn p6 zit op goede dagen op snelwegritjes overdag zit op ca 16kwh/100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
Kammika schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 23:04:
[...]

Met 8kwh extra bruikbaar in het accupakket ga je echt geen 100km extra range krijgen. Mijn p6 zit op goede dagen op snelwegritjes overdag zit op ca 16kwh/100km
Geen idee hoeveel extra kwh de verbeterde versie gaat krijgen...

[ Voor 3% gewijzigd door DPPSchoenmaker op 24-09-2022 20:42 ]

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoB
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-06-2023
[...]

Waarom achter een vrachtwagen blijven hangen? Voor iemand die niets om auto’s of autorijden geeft kan ik me dat voorstellen maar dan rijd men vaak ook geen Volvo, maar dat is puur mijn mening en misschien zit ik er helemaal naast.
Oh sorry. Dat memo heb ik gemist. Wat had ik dan moeten kopen als een auto voor mij alleen maar een middel is om van A naar B te komen en ik een veilige en ruime EV wil?

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoB
JTHZZ schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:13:
[...]

Voor achter een vrachtwagen is dat extreem hoog voor een EV. Tesla’s komen dan op 13 of lager en met mijn P2 kom ik zonder moeite 400km ver in de zomer.
Is dit bedoeld om te laten zien hoe ver? 400km is extreem laag. Mijn buurman haalt met zijn diesel bijna 1000km.

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:18
jorisjansen3 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:34:
[...]

Ik denk drie dingen (in volgorde van belangrijkheid:) Rijstijl, Rijstijl en Rijstijl…
Dat valt eigenlijk wel mee, het is bijv. niet dat ik als een idioot met 130km/h over de snelweg scheur, elk stoplicht aanpak om die 408pk eruit te rammen etc.

Ik vind vlot rijden leuk, maar niet in extremen. Ik check ook best vaak de meters van de RA, die geven ook niks geks aan. Rij ook vaak met de ACC aan en dan 5-10km max harder dan de toegestane snelheid. Daarnaast heb ik dus een warmtepomp maar wel 20" banden.

En ik heb afgelopen zomer ook een handje vol keren tegen de 400km aangezeten, althans volgens de RA. Maar ik mag nu blij zijn met 240-320 (schommelt enorm en het is dus niet betrouwbaar).

Misschien wel goed om eens een fabrieksreset te doen. Kijken of de boel zich dan (wonderbaarlijk) hersteld. In dat kader, @ArnoudN zou je mij op de hoogte willen houden hoe je auto reageert qua range/voorspelling na de fabrieksreset? En was je alles echt kwijt (accounts/(sleutel)instellingen etc? Niet dat dat een ramp is, maar dan weet ik even wat ik allemaal opnieuw moet doen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Juancho op 23-09-2022 23:57 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:05
[...]

Je praat over Volvo alsof het een dynamische Alfa Romeo of BMW is :D
Ok, het is geen gemiddelde Renault of Toyota (en ook die hebben leuke speeltjes), maar een Volvo is toch meer de veilige/saaie keuze.
Natuurlijk is elektrisch en 200PK per ton per definitie leuk, maar je hebt ook weinig keus.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 24-09-2022 00:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

NicoB schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 23:36:
[...]

Is dit bedoeld om te laten zien hoe ver? 400km is extreem laag. Mijn buurman haalt met zijn diesel bijna 1000km.
1000 maar? ik haalde deze week weer 1280 km, ging er 47 liter in weer :-p

Zal het wel missen die enorme actieradius van de diesel, maar ach... 300-400 zal ook wel weer wennen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-09 09:06
Juancho schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 23:54:
[...]

Misschien wel goed om eens een fabrieksreset te doen. Kijken of de boel zich dan (wonderbaarlijk) hersteld. In dat kader, @ArnoudN zou je mij op de hoogte willen houden hoe je auto reageert qua range/voorspelling na de fabrieksreset? En was je alles echt kwijt (accounts/(sleutel)instellingen etc? Niet dat dat een ramp is, maar dan weet ik even wat ik allemaal opnieuw moet doen :)
Ik hou je zeker op de hoogte, volgens mij zitten (of zat ik :) ) we in hetzelfde schuitje.

Je bent inderdaad echt alles kwijt. Opnieuw inloggen met Google account, telefoon koppelen en sleutels koppelen. Volgens mij is het wel makkelijker geworden. Je kunt het Google account nu koppelen met een QR code, dat kon vorig jaar volgens mij niet. Maar al met al een kwartiertje werk.

Moet alleen nog kijken of Spotify, e.d. nog ingelogd zijn.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 22:33
NicoB schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 23:36:
[...]

Ik heb afgelopen week wel rond de 2000km gereden zonder ook maar 1x ergens op te hoeven wachten. Geen oponthoud met tanken en dieselstinkhandjes.
Alleen 10x3 sec verloren voor het inpluggen van de stekker. :)

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:38
[...]

Dat valt eigenlijk wel mee, het is bijv. niet dat ik als een idioot met 130km/h over de snelweg scheur, elk stoplicht aanpak om die 408pk eruit te rammen etc.

Ik vind vlot rijden leuk, maar niet in extremen. Ik check ook best vaak de meters van de RA, die geven ook niks geks aan. Rij ook vaak met de ACC aan en dan 5-10km max harder dan de toegestane snelheid. Daarnaast heb ik dus een warmtepomp maar wel 20" banden.

En ik heb afgelopen zomer ook een handje vol keren tegen de 400km aangezeten, althans volgens de RA. Maar ik mag nu blij zijn met 240-320 (schommelt enorm en het is dus niet betrouwbaar).

Heb je de RA nu wel aangezet? Op eerdere foto’s van je staat hij steeds uit (het balkje in dat scherm van de RA was grijs en niet blauw op jouw foto’s). Toen ik laatst ( weliswaar met heel mooi weer) in dat scherm schakelde tussen RA aan of uit scheelt dat 20 km in de voorspelde range. Een andere keer was het verschil 10. Dat is allemaal maar voorspelling maar daar gaat het in deze discussie over.

[ Voor 9% gewijzigd door Mga1600 op 24-09-2022 08:32 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Mga1600
DPPSchoenmaker schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:25:
[...]

Als het goed is binnen nu en een maand te bestellen volgens mijn Volvo dealer... Ongeveer 100km extra range... Deze P6LR (deze naam verzin ik net zelf hoor, geen idee hoe het genoemd gaat worden) zou dan vanaf juni/juli volgend jaar geleverd moeten gaan worden...
Het verschil tussen grote accu en kleine accu met single motor is bij de polestar2 geen 100 maar 70 km ( WLTP) en hij kost 4000 euro meer, dat zal op de XC40/C40 dan niet veel anders zijn lijkt me toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Mga1600 op 24-09-2022 08:41 ]

• daansan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
Herkent iemand hier problemen dat bellen met een iPhone via Bluetooth vaak resulteert in een heel slecht verstaanbaar robotachtig blikkerig geluid?

Wij hebben het niet altijd maar wel vrij structureel met twee verschillende iPhones in onze P6 ultimate.

Heb net door dit topic zitten zoeken maar heb niets gevonden.

I love it when a plan comes together!

• Kammika
[...]

Als je het zo zegt ben ik niet verbaasd.

Verbruik als functie van snelheid is een exponentiële curve agv toenemende invloed van weerstand

Dat je 30% slechter verbruik hebt omdat je gemiddeld 10% harder rijdt is vrij plausibel bij deze snelheden

Heb wel eens gemeten op goede dagen. Met Max 100 haalde ik zo’n 16kwh per 100km. Bij Max 110 kom ik dan (licht) ook boven de 20

[ Voor 4% gewijzigd door Kammika op 24-09-2022 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• over9000
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-09 22:45
jjcmulder schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:49:
Het zal vast al wel voorbij zijn gekomen ergens tussen alle posts in dit topic....
Ik vind, en dat is natuurlijk persoonlijk, dat er erg weinig apps beschikbaar zijn voor de P6. Ik weet niet of de P8 er meer heeft. Ook mis ik bijvoorbeeld Android Auto om het gemis aan apps te niet te doen.
Weet iemand of hier nog verandering in komt? Meer beschikbare apps of Android Auto wat naast Apple Carplay beschikbaar komt?
Apps zijn gewoon beschikbaar.. toevallig in mn vorige post heb een link gestuurd naar alle aaos apps die beschikbaar zijn en daar staat android auto receiver, youtube, waze en wat andere apps gewoon beschikbaar.
Echter volvo heeft ze geblokeerd(voor nu dan tenminste).

[ Voor 5% gewijzigd door over9000 op 24-09-2022 09:43 ]

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:48
JTHZZ schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 07:43:
[...]

Ik heb afgelopen week wel rond de 2000km gereden zonder ook maar 1x ergens op te hoeven wachten. Geen oponthoud met tanken en dieselstinkhandjes.
Alleen 10x3 sec verloren voor het inpluggen van de stekker. :)
Precies dit. Ik heb 50k gereden in een jaar en hooguit 15 keer een tankstation bezocht om te laden, ik vermoed vaker voor een broodje of om te plassen (en dan niet te laden, want niet nodig).

Maar kan wel thuis laden, dat is wel heel lekker. Snap dat het een stuk minder leuk is als je niet thuis kan laden.

• JTHZZ
over9000 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:40:
[...]

Apps zijn gewoon beschikbaar.. toevallig in mn vorige post heb een link gestuurd naar alle aaos apps die beschikbaar zijn en daar staat android auto receiver, youtube, waze en wat andere apps gewoon beschikbaar.
Volgens mij is het andersom: Google heeft ze nog niet gereleased. Volvo blokkeert niets actief. Kunnen ze ook niet als Google een app voor alle auto’s heeft gereleased, zoals bijv Spotify. Daarnaast hebben Renault en bijv Polestar bepaalde apps (Vivaldi browser, ABRP) alleen voor hun auto’s gereleased in samenwerking met de app-makers.
Autofabrikanten kunnen geen apps blokkeren zover ik weet.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:06
[...]

Youtube staat er echt nog niet tussen…

Er staan wel wat apps tussen die exclusief voor Renault zijn, en ook de Android Auto Receiver werkt (hopelijk voorlopig) alleen op de Megane.

Juke radio was er in het begin ook, maar Talpa heeft het opgegeven.

[ Voor 17% gewijzigd door guido66 op 24-09-2022 11:04 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Mga1600
jjcmulder schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:49:
Het zal vast al wel voorbij zijn gekomen ergens tussen alle posts in dit topic....
Ik vind, en dat is natuurlijk persoonlijk, dat er erg weinig apps beschikbaar zijn voor de P6. Ik weet niet of de P8 er meer heeft. Ook mis ik bijvoorbeeld Android Auto om het gemis aan apps te niet te doen.
Weet iemand of hier nog verandering in komt? Meer beschikbare apps of Android Auto wat naast Apple Carplay beschikbaar komt?
Wat ik weet: YouTube en Chrome ( browser) zijn geruime tijd geleden toegezegd, maar helaas nog niet in de playstore aanwezig. Deze moeten van Google komen. Waze is ook genoemd ( ook van Google) evenals Microsoft Teams. Flitsmeister zou met een ‘echte’ versie ( niet beta) komen maar naar ik begrijp moet daar eerst nog wat gevochten en geregeld worden tussen FM en Google.

• Juancho
ArnoudN schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 06:38:
[...]

Ik hou je zeker op de hoogte, volgens mij zitten (of zat ik :) ) we in hetzelfde schuitje.

Je bent inderdaad echt alles kwijt. Opnieuw inloggen met Google account, telefoon koppelen en sleutels koppelen. Volgens mij is het wel makkelijker geworden. Je kunt het Google account nu koppelen met een QR code, dat kon vorig jaar volgens mij niet. Maar al met al een kwartiertje werk.

Moet alleen nog kijken of Spotify, e.d. nog ingelogd zijn.
Ah ok ja die dingen valt nog enigsinds mee. Ff de accounts instellen, apps installeren, sleutels koppelen, telefoon koppelen (moet je nog wel weer eerst ontkoppelen vanuit de app?). Met een kwartiertje wel klaar.

@Mga1600
Heb je de RA nu wel aangezet? Op eerdere foto’s van je staat hij steeds uit (het balkje in dat scherm van de RA was grijs en niet blauw op jouw foto’s).
Communicatiefout, als ik de RA benoem dan doe ik niet op dat ik het aan heb, afgelopen maanden met het mooie weer staat dat ding toch uit. Ik bedoel vooral dat ik de RA gebruikt qua scherm info. Dus niet die aan/uit knop, dat weet ik uiteraard.

@Kammika
Als je het zo zegt ben ik niet verbaasd.Verbruik als functie van snelheid is een exponentiële curve agv toenemende invloed van weerstand. Dat je 30% slechter verbruik hebt omdat je gemiddeld 10% harder rijdt is vrij plausibel bij deze snelheden
Met het verschil dat ik al vaker heb vergeleken met mensen die ook plus 5/10km/h rijden dan is toegestaan. En dan blijven de verschillen best fors hoor. Maar ik heb zelf ook vaak genoeg testjes gedaan door de ACC op 100 te zetten, zoveel verschilt dat niet. Sterker nog, als ik 130 rij valt het verbruik me aardig mee ivm 105. Maar dat komt omdat 105 vrij hoog is en het gat naar 130 dus vrij klein is :) . Mensen die een vrij laag verbruik hebben en 130 gaan rijden, ja die zien dan opeens een groot verschil.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:44:
[...]

@Mga1600

[...]

Communicatiefout, als ik de RA benoem dan doe ik niet op dat ik het aan heb, afgelopen maanden met het mooie weer staat dat ding toch uit. Ik bedoel vooral dat ik de RA gebruikt qua scherm info. Dus niet die aan/uit knop, dat weet ik uiteraard.
Ik heb RA default gewoon aanstaan. Ook in de zomer….waarom niet? Alles wat ik niet in de auto hoef te laden hoef ik ook niet af te rekenen, dus als ik wat kan besparen zonder aan comfort in te boeten doe ik dat. Ook in de “spaarstand” is de auto in no time opgewarmd of afgekoeld.

Zelf weten…..maar het zou je misschien net die extra km’s kunnen geven die je op weg naar Eindhoven v.v. tekort komt?

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 12:42
Juancho schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:44:
Sterker nog, als ik 130 rij valt het verbruik me aardig mee ivm 105. Maar dat komt omdat 105 vrij hoog is en het gat naar 130 dus vrij klein is :) . Mensen die een vrij laag verbruik hebben en 130 gaan rijden, ja die zien dan opeens een groot verschil.
Aan de wetten van de fysica valt niet te ontkomen en ook de xc40 ontkomt er niet aan. Als uw experiment/ervaring iets anders leert, is het teken dat er andere variabelen in het spel waren.

Bij hoge snelheid, zijn in eerste instantie de luchtweerstand in in tweede instantie de rolweerstand de belangrijkste bijdragen aan het verbruik. Het verbruik per afstand volgt voor beiden een kwadratisch verloop.

Dus de verhouding in verbruik tussen 130 en 105 is (130/105)², of 53% hoger. In de praktijk zal het wat minder zijn omdat niet alle verbruiksbijdragen kwadratisch zijn.

Ik denk dat je niet verder moet zoeken wat de verklaring is voor uw hoger verbruik.

Onderstaande test komt op 43% hoger verbruik bij 130 vs 100:
https://www.autoreview.nl...emeten-bij-130-en-100-kmh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:34

Jebus4life

BE User

Alright, ik ga hoogstwaarschijnlijk de familie vervoegen!
Mijn offerte is bij mijn werkgever. Nu moeten ze die nog verwerken en de bestelling plaatsen (het proces kennende duurt dat nog wel een maandje). En daarna kunnen we dan 9 ofzo maanden wachten tot hij daarwerkelijk op de oprit staat :F

Het zou een C40 Recharge Twin Plus in het zilver (met dan de getinte ruiten) en de kunstnubuck/Microtech zetels. De ultimate mocht helaas niet...

[ Voor 4% gewijzigd door Jebus4life op 24-09-2022 14:38 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• over9000
guido66 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:01:
[...]

Youtube staat er echt nog niet tussen…

Er staan wel wat apps tussen die exclusief voor Renault zijn, en ook de Android Auto Receiver werkt (hopelijk voorlopig) alleen op de Megane.

Juke radio was er in het begin ook, maar Talpa heeft het opgegeven.
Heb je op de link geklikt? Is een lijst met aaos apps waarvan youtube en android auto receiver gewoon door google gereleased zijn.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GjyILR_WB6QR6B6BgLY7lI9HeU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lNlPYql4H2TCeBf6pkkp63yF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door over9000 op 24-09-2022 15:05 ]

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-09 09:06
Mga1600 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:40:
[...]

Ik heb RA default gewoon aanstaan. Ook in de zomer….waarom niet? Alles wat ik niet in de auto hoef te laden hoef ik ook niet af te rekenen, dus als ik wat kan besparen zonder aan comfort in te boeten doe ik dat. Ook in de “spaarstand” is de auto in no time opgewarmd of afgekoeld.

Zelf weten…..maar het zou je misschien net die extra km’s kunnen geven die je op weg naar Eindhoven v.v. tekort komt?
Als ik de RA aan laat staan op dagen als deze dan beslaat op een bepaald moment het voorraam. Dat is voor mij een reden om hem niet altijd aan te hebben.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:12:
[...]

Wat ik weet: YouTube en Chrome ( browser) zijn geruime tijd geleden toegezegd, maar helaas nog niet in de playstore aanwezig. Deze moeten van Google komen. Waze is ook genoemd ( ook van Google) evenals Microsoft Teams. Flitsmeister zou met een ‘echte’ versie ( niet beta) komen maar naar ik begrijp moet daar eerst nog wat gevochten en geregeld worden tussen FM en Google.
Hoe verd.... lang heeft het niet geduurd voor Android Auto op de android telefoons beschikbaar kwam in Nederland? waar buitenland al in 2014 gebruik hiervan kon maken kwam het in Nederland pas in 2019/2020 beschikbaar.
Dat lag aan Google!

Ik heb dus weinig hoop dat andere apps ook binnen 6 jaar actief worden in Nederland, we zijn gewoon niet interessant voor Google (nu Meta)

• RFolst
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-09 16:28
[...]

Hmm, bij mij dan helaas (nog) niet. Jammer, zou heeel graag Waze willen gebruiken....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAeSxiwK6id1hnh-FzHXarD2MhM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MKA6Nrtr5uCV7HIMAnaOlwzq.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:06
over9000 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:01:
[...]

Heb je op de link geklikt? Is een lijst met aaos apps waarvan youtube en android auto receiver gewoon door google gereleased zijn.[Afbeelding]
Jazeker, geen youtube bij mij. 8)7

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Kammika
RFolst schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:58:
[...]

Hmm, bij mij dan helaas (nog) niet. Jammer, zou heeel graag Waze willen gebruiken....
[Afbeelding]
Heb geduld. Het is aangekondigd voor dit jaar. Ik zie youtbu af en toe we af en toe niet in playstore

En dat is bemoedigend. Betekent wach dat ze al met een bèta groep bezig zijn.

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55
Kammika schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:03:
[...]

Heb geduld. Het is aangekondigd voor dit jaar. Ik zie youtbu af en toe we af en toe niet in playstore

En dat is bemoedigend. Betekent wach dat ze al met een bèta groep bezig zijn.
Klopt, doel van Waze is om een AAOS versie uit te brengen eind dit jaar. Die versie zit momenteel nog in alpha dus verwondert me dat die al in de Play Store te vinden is. Alpha versies worden namelijk niet op die manier verdeeld, bij mijn weten is er nog geen bèta.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• DPPSchoenmaker
Mga1600 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 08:38:
[...]

Het verschil tussen grote accu en kleine accu met single motor is bij de polestar2 geen 100 maar 70 km ( WLTP) en hij kost 4000 euro meer, dat zal op de XC40/C40 dan niet veel anders zijn lijkt me toch?
Wat ik begreep is dat die grotere range de nieuwe standaard P6 gaat worden, geen idee hoe ze dit gaan doen (grotere accu, andere hardware, echt geen idee) en dat de prijs niet of nauwelijks zou veranderen. Misschien gaat dit ook wel gebeuren met de P8, we zullen zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
DPPSchoenmaker schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:40:
[...]

Wat ik begreep is dat die grotere range de nieuwe standaard P6 gaat worden, geen idee hoe ze dit gaan doen (grotere accu, andere hardware, echt geen idee) en dat de prijs niet of nauwelijks zou veranderen. Misschien gaat dit ook wel gebeuren met de P8, we zullen zien!
Met die nieuwe tesla model y rwd zal Volvo wel een slag moeten maken. Model y is qua uitrusting vergelijkbaar met de ultimate, heeft betere range, is zuiniger, heeft meer pl’s is groter en is nu dus ook nog een eens goedkoper. Zou me idd niets verbazen als er een nieuwe versie van de p6 uitkomt die daar beter tegen moet kunnen concurreren… denk dat Volvo ze anders niet meer aan de man krijgt..

• Jan Hoogland
  • Laatst online: 27-11-2022
BarryvK schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:37:
[...]

Ik heb een google form opgezet voor iedereen die mee wil doen om de problemen (zoals Trillen, incomplete levering, softwareissues, etc) aan te kaarten bij Volvo NL/Zweden/etc. Mocht je mee willen doen met een collectief te vormen dan kan je hier je aanmelding doen:

https://docs.google.com/f...f-Ag/viewform?usp=sf_link
Weten we al of het trillen P6 en/of P8 gerelateerd is?
Begreep wel dat de P2 single motor er geen last van heeft?
Dit i.v.m. of om/in ruilen van de P6 zinvol is.

• Calvin36
  • Laatst online: 25-01-2023
Jan Hoogland schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:28:
[...]

Naar mijn kennis komt het probleem zowel bij p6 als p8 voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psybi
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-08 12:50
Ik heb gelukkig geen trillingen en ook geen andere gekke dingen.
Ben echt super blij met m'n wagen en nooit gezeur gehad. Ik rij een P8 XC40 met 20 inch all season banden (weet even niet welk merk).

Het enige 'probleem' dat ik zo nu en dan heb is dat de app niet altijd lekker verbind, maar dat is bij het heropenen van de app altijd wel verholpen.

• Juancho
Kammika schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:49:
[...]

Met die nieuwe tesla model y rwd zal Volvo wel een slag moeten maken. Model y is qua uitrusting vergelijkbaar met de ultimate, heeft betere range, is zuiniger, heeft meer pl’s is groter en is nu dus ook nog een eens goedkoper. Zou me idd niets verbazen als er een nieuwe versie van de p6 uitkomt die daar beter tegen moet kunnen concurreren… denk dat Volvo ze anders niet meer aan de man krijgt..
Wordt dat een nieuw model van Volvo of iets van een upgrade van de bestaande? Wat die is natuurlijk gebaseerd op het standaard platform, geen specifiek EV platform. Dat gaat komen met de echte nieuwe modellen en die zullen toch zeker (fors) meer aan range moeten gaan bieden wil Volvo de boot niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over9000
Largamelion schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:17:
[...]
Klopt, doel van Waze is om een AAOS versie uit te brengen eind dit jaar. Die versie zit momenteel nog in alpha dus verwondert me dat die al in de Play Store te vinden is. Alpha versies worden namelijk niet op die manier verdeeld, bij mijn weten is er nog geen bèta.
Android auto receiver door google (dus niet renault) zelf staat bij mij ook tussen de apps.
Heel apart dat iedereen weer wat anders ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryvK
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-02-2023
Jan Hoogland schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:28:
[...]

Ik heb de kentekens ook gevraagd, kan wel even snel een rondje rdw doen :-) -> done!
Antwoord -> 2x P6 in de lijst aangemeld met beide ook trillingen rond 100-105 km/uur

[ Voor 12% gewijzigd door BarryvK op 25-09-2022 08:11 . Reden: Antwoord op eigen vraag :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryvK
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-02-2023
Gisteren avond de auto op 100% gezet omdat ik vandaag een eind moet rijden. Daarna de auto aangesloten op m'n thuislader. Heeft heerlijk staan stampen tot 90% weer maar niet naar 100%.
Even instappen in de auto was wel genoeg om weer te starten met laden. Ik had gehoopt dat de laatste update dit zou fixen. Hebben nog meer mensen nog steeds last van deze bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hoogland
BarryvK schreef op zondag 25 september 2022 @ 07:57:
[...]

Ik heb de kentekens ook gevraagd, kan wel even snel een rondje rdw doen :-) -> done!
Antwoord -> 2x P6 in de lijst aangemeld met beide ook trillingen rond 100-105 km/uur
Super bedankt voor het uitzoeken, neem dus aan dat naast de 2 x P6 ook heel veel P8 een issue hebben met trillen…..

Upgrade naar P8 heeft dan grote kans op dezelfde issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 12:09
Juancho schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 23:59:
[...]

Wordt dat een nieuw model van Volvo of iets van een upgrade van de bestaande? Wat die is natuurlijk gebaseerd op het standaard platform, geen specifiek EV platform. Dat gaat komen met de echte nieuwe modellen en die zullen toch zeker (fors) meer aan range moeten gaan bieden wil Volvo de boot niet missen.
Pas mail van Volvo ontvangen iz de elektrische opvolger van de XC90: de EX90. Jullie zullen die mail vast ook gezien hebben. Qua design was er niet veel van te zien, hooguit met wat vage bolletjes en dat leek niet veel af te wijken qua vorm. Het lijkt dat er geen (grote) design keuzes zijn om de range verbeteren bv door ze meer aerodynamisch te maken. Heel de X-reeks blijven natuurlijk de vorm van een baksteen hebben ;j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
TheRebell schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:15:
[...]
Het lijkt dat er geen (grote) design keuzes zijn om de range verbeteren bv door ze meer aerodynamisch te maken. Heel de X-reeks blijven natuurlijk de vorm van een baksteen hebben ;j
Daar worden auto’s vaak niet mooier van en het oog wil ook wat. Bij de Polestar 3 (zelfde platform) gaan ze over op een 115kWh accu, dus dat zal wel de Volvo standaard worden. Maak je over de range dus maar geen zorgen..

[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 25-09-2022 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55
DPPSchoenmaker schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:40:
[...]

Toen ik bij de dealer was eind juli zei de verkoper al dat er begin september een nieuwe versie zou komen van de XC40 (2023 model). Die zou een iets grotere accu hebben door een extra laag in de batterijen. Ik had graag gewacht op die extra range maar moest een wagen bestellen van m'n werkgever om beroep te kunnen doen op 'n aanloopwagen, anders had ik niets wanneer ik in dienst kwam. Bijkomend was het niet zeker dat dit nieuw model binnen mijn budget ging vallen gezien de prijzen van een leasewagen tegenwoordig zowat elke dag kunnen wijzigen.

Had al 1x serieus gevloekt toen ik de VW ID4 ging bestellen en ze 's morgens de leaseprijs hadden verhoogd van zowat elke elektrische wagen, enkel Volvo bleef gelijk. Met 100km extra range (wat het sowieso niet zal worden) had ik nooit getwijfeld en direct de XC40 besteld, maar ik vermoed dat het eerder iets van een 30-60km extra range wordt.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
Jan Hoogland schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:12:
[...]

Super bedankt voor het uitzoeken, neem dus aan dat naast de 2 x P6 ook heel veel P8 een issue hebben met trillen…..

Upgrade naar P8 heeft dan grote kans op dezelfde issues.
Er rijden inmiddels tegen de 5000 xc40/c40’s rond alleen al in NL en nog veel grotere aantallen daarbuiten. De meesten zijn P8-en omdat de P6 pas recenter geïntroduceerd werd.

Het gros heeft misschien helemaal geen grote problemen met trillen, ik lees/zie er niets over in de talloze auto tests op YouTube)

Mijn dealer kent het trillen ook niet als slepend issue. Hij is betrokken bij slechts een enkel geval waar trillen niet met balanceren of nieuwe banden op te lossen was. Die auto is naar Beesd gegaan om het daar op te lossen.
Michelin All-season banden waren in de andere ‘cases’ de voornaamste boosdoeners, ze zijn slecht te balanceren als ze 5000 km gereden hebben (zegt de dealer) en omzetten op andere banden help met (zegt hij).

Ik heb, voordat mijn eigen P8 geleverd werd, eerst een kleine week in een P8 met 20”
van de dealer rondgereden ‘ter overbrugging’.

Een paar maanden daarvoor heb ik nog een hele dag proefgereden in een andere P8 met 19” en recenter ter vergelijking een hele dag in een C40 P8 met 20” all-seasons ( Pirelli)
Geen van deze auto’s trilde, en ook mijn eigen exemplaar doet dat totaal niet.
Wat ik wel voel is (alleen bij heel veel gas geven) een korte reactie in het stuur als dat vermogen overgebracht wordt op de straat. En ik ervaar nogal wat bandengeluid van de 20” Pirelli zomerbanden maar dan alleen op ZOAB. De winterbanden van Nokian (19”) zijn stil.
Geluid is hartstikke subjectief realiseer ik me maar trillen zou juist een objectieve waarneming moeten zijn en daarom kan ik met de hand op mijn hart zeggen dat ik dat niet herken in de 4 P8-en waar ik in gereden heb.

4 auto’s is geen bewijs (“de afwezigheid van bewijs is geen bewijs van afwezigheid”) maar een enquête waar 12 of 20 of zelfs 50 reacties op zijn zal evenmin een overtuigend beeld opleveren ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
  • Laatst online: 07-02 21:11
Mga1600, ik ben het met je eens. Trillen bij 100-105 km/uur zal bij sommigen vast wel aanwezig zijn. Toen ik een proefrit ging maken, heb ik daar speciaal op gelet (was wel in een C40 P8, terwijl ik voor een XC40 P8 kwam). Laten we het maar op een misverstand houden tussen de verkoper en mijzelf, waarbij het onduidelijk was wie iets niet goed gecommuniceerd/begrepen had. Ik heb de verkoper er wel naar gevraagd (het probleem van het trilling in het stuur bij 100-105 km/uur), maar hij had hier nog nooit van gehoord (voor wat het antwoord op dat moment waard is). Ik was de eerste die er bij hem over begon.

Omdat ik die trilling in het stuur bij 100-105 km/uur niet voelde, ben ik nog wel benieuwd naar de echte aantallen, maar ik ben bang dat Volvo ons die alleen kan geven. Niet iedere Volvo XC40-rijder zit hier op tweakers in deze XC40 P8 groep en van die Volvo-rijders zal niet iedereen hier elke dag kijken, dus hoeveel kennen/vinden het excelbestand wat ingevuld kan worden. Ik ben ook nog geen autotest tegengekomen die dit trillen in het stuur heeft gemeld.

Desondanks blijf ik geinteresseerd in de oorzaak, ook al wordt die P8 van mij pas in januari geleverd. Als de banden (aantoonbaar) de oorzaak zijn, dan kan ik nog een actie ondernemen om er (kosteloos?) andere banden onder te laten zetten, desnoods worden het dan zomerbanden/winterbanden in plaats van de all seasons die er zo meteen onder komen. Zodra je de showroom uit bent gereden, wordt dit denk ik omruilen een verhaal met een ander kostenplaatje.

Ik heb ook hier al eerder melding gemaakt van het bandengeluid. Ik vond dat het bandengeluid wel erg prominent aanwezig was in de auto, maar kennelijk wordt die mening van mij hier niet gedeeld en valt het omgevingsgeluid juist méér op door het ontbreken van motorgeluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:16:
[...]

Er rijden inmiddels tegen de 5000 xc40/c40’s rond alleen al in NL en nog veel grotere aantallen daarbuiten. De meesten zijn P8-en omdat de P6 pas recenter geïntroduceerd werd.

Het gros heeft misschien helemaal geen grote problemen met trillen, ik lees/zie er niets over in de talloze auto tests op YouTube)

Mijn dealer kent het trillen ook niet als slepend issue. Hij is betrokken bij slechts een enkel geval waar trillen niet met balanceren of nieuwe banden op te lossen was. Die auto is naar Beesd gegaan om het daar op te lossen.
Michelin All-season banden waren in de andere ‘cases’ de voornaamste boosdoeners, ze zijn slecht te balanceren als ze 5000 km gereden hebben (zegt de dealer) en omzetten op andere banden help met (zegt hij).

Ik heb, voordat mijn eigen P8 geleverd werd, eerst een kleine week in een P8 met 20”
van de dealer rondgereden ‘ter overbrugging’.

Een paar maanden daarvoor heb ik nog een hele dag proefgereden in een andere P8 met 19” en recenter ter vergelijking een hele dag in een C40 P8 met 20” all-seasons ( Pirelli)
Geen van deze auto’s trilde, en ook mijn eigen exemplaar doet dat totaal niet.
Wat ik wel voel is (alleen bij heel veel gas geven) een korte reactie in het stuur als dat vermogen overgebracht wordt op de straat. En ik ervaar nogal wat bandengeluid van de 20” Pirelli zomerbanden maar dan alleen op ZOAB. De winterbanden van Nokian (19”) zijn stil.
Geluid is hartstikke subjectief realiseer ik me maar trillen zou juist een objectieve waarneming moeten zijn en daarom kan ik met de hand op mijn hart zeggen dat ik dat niet herken in de 4 P8-en waar ik in gereden heb.

4 auto’s is geen bewijs (“de afwezigheid van bewijs is geen bewijs van afwezigheid”) maar een enquête waar 12 of 20 of zelfs 50 reacties op zijn zal evenmin een overtuigend beeld opleveren ben ik bang.
Geluid kun je meten.
Meet altijd onder dezelfde omstandigheden (bijv altijd op de zitting van de bijrijdersstoel, altijd droog weer en liefst hetzelfde stuk weg met dezeflde snelheden) en gebruik niet je GSM met een app want als iets niet betrouwbaar meet is het dat, maar een gewone geluidsmeter.
Bijvoorbeeld deze

Ik doe dat komende week bij mijn huidige wagen, en zal met de XC40 als die er is dezelfde metingen doen, want ik ben gewoon geïnteresseerd nieuwsgierig naar de verschillen.

Met meten kun je een objectieve weergave van de echte geluidsniveau's krijgen, als die in de XC40 lager zijn dan in een andere wagen, terwijl je denkt dat je XC40 meer geluid maakt, weet je dat het een menselijke beleving is die gewoon anders overkomt dan de werkelijkheid. Dat kan, door ontbreken van motorgeluid ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door ron65 op 25-09-2022 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:32
Kammika schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:49:
[...]

Moet je zo'n Model Y nog wel te pruimen vinden. Qua electronica wellicht beter, maar ik vind 'm gewoon spuuglelijk. (zo ook Model 3)
Ik vind het van de XC40 juist een dikke plus dat ie er niet zo als een spaceship uitziet!

[ Voor 6% gewijzigd door Vulcan750 op 25-09-2022 12:54 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijspanda
  • Laatst online: 20-08 12:20
Gisteren heb ik een XC40 Recharge Single Motor online besteld. De totaalprijs is € 50995,- maar een All-risk autoverzekering voor 3 jaar is inbegrepen. In mijn eigen geval is de autoverzekering € 2500 - € 3000 waard.

Ik ben ook naar een Volvo dealer gegaan om een offerte te vragen. De dealer biedt geen autoverzekering aan in de offerte. De verkoper wist ook niet dat bij online aankoop de autoverzekering is inbegrepen. Toen moest de verkoper zijn manager bellen om een korting van € 2000 te regelen. Dat is de maximale korting wat de verkoper kan doen. Dus het is nog steeds € 500 tot € 1000 goedkoper als ik de auto online koop.

Ik vind het jammer dat de dealer niet kan concurreren met het Volvo autobedrijf zelf. Mis ik iets in mijn berekening?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• quinten010
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02 17:12
Vulcan750 schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:53:
[...]

Moet je zo'n Model Y nog wel te pruimen vinden. Qua electronica wellicht beter, maar ik vind 'm gewoon spuuglelijk. (zo ook Model 3)
Ik vind het van de XC40 juist een dikke plus dat ie er niet zo als een spaceship uitziet!
Afgezien dat hij lelijk is, is het interieur nog altijd niet premium kwa looks en afwerking. En laat de service van Tesla ook nog behoorlijk te wensen over. En zal het argument van de Superchargers ook steeds minder meespelen nu het deels is opengesteld voor andere merken.

Ik denk dat Volvo inderdaad nog stappen te zetten heeft om de concurrentie bij te blijven, maar ze liggen niet mijlenver achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ijspanda schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:54:
Gisteren heb ik een XC40 Recharge Single Motor online besteld. De totaalprijs is € 50995,- maar een All-risk autoverzekering voor 3 jaar is inbegrepen. In mijn eigen geval is de autoverzekering € 2500 - € 3000 waard.

Ik ben ook naar een Volvo dealer gegaan om een offerte te vragen. De dealer biedt geen autoverzekering aan in de offerte. De verkoper wist ook niet dat bij online aankoop de autoverzekering is inbegrepen. Toen moest de verkoper zijn manager bellen om een korting van € 2000 te regelen. Dat is de maximale korting wat de verkoper kan doen. Dus het is nog steeds € 500 tot € 1000 goedkoper als ik de auto online koop.

Ik vind het jammer dat de dealer niet kan concurreren met het Volvo autobedrijf zelf. Mis ik iets in mijn berekening?
Als je online bestelt (heb ik ook gedaan) blijft je eigen dealer gewoon betrokken. Mijn dealer maakte me attent op die verzekering en heeft dat toen ter plekke geregeld. Dat de verkoper van jouw dealer dat niet weet vind ik heel slecht. Het staat tegenwoordig nota bene op de Volvo website als onderdeel van de leveringsomvang. .

Verder hoeft de dealer niet te concurreren met de online verkoop, hij krijgt namelijk dezelfde vergoeding per verkochte auto (als hij de voorkeursdealer is) als het geval zou zijn als je gewoon bij hem kocht (heeft hij me zelf verteld)

Qua afhandeling van de online bestelling; ik kreeg na korte tijd een telefoontje om de order nog eens door te nemen en daarna een bevestiging van die verzekering toegestuurd (samen met het koopcontract).
Je ziet ‘straks’ de status van je bestelling in de Volvo app, daar staat nu iets vaag over de levertijd, maar je dealer kan kijken naar de details.

Met de dealer heb ik een apart contractje waarin de inruil van de bestaande auto is geregeld en wat andere zaken die hij aan de nieuwe doet (omzetten trekhaak e.d). De inruilprijs is eigenlijk vastgelegd in een soort Credit nota die ik betaald krijg als ik de oude auto inlever, de betaling van de nieuwe loopt via Volvo Care en moet gedaan worden zodra de auto aflever-klaar bij de dealer neergezet is.

Dat is volgens de huidige inzichten begin tot half december, maar de nieuwe wil ik pas na 1 januari. Kortom ik moet een paar weken het volle aankoopbedrag van de nieuwe financieren . Op zich geen punt maar je moet er natuurlijk wel rekening mee houden qua liquiditeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Largamelion schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:17:
[...]
Nou ja.. als iemand in een Alpa test de klantreis van normale installatie wil testen zal die toch de playstore in moeten. Maar dan wel met dusdanige selecties dat die alleen installerende is voor een selecte groep.

En dat is precies wat je ziet: een aaos app maar nog niet installeerbaar (omdat wij wsch niet aan de selectie van de alpha test voldoen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:46:
[...]

Verder hoeft de dealer niet te concurreren met de online verkoop, hij krijgt namelijk dezelfde vergoeding per verkochte auto (als hij de voorkeursdealer is) als het geval zou zijn als je gewoon bij hem kocht
De dealer misschien niet, maar er is wel een verkoper die dan zijn target wat moeilijker haalt… dus die kan je best proberen over te halen om bij hem/haar te bestellen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:57
ijspanda schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:54:

Kan prima, staat hier gewoon een Volvo Car Insurance voor 3 jaar op de orderbevestiging ;)

Overigen is die 2000 euro op zich ook niet verkeerd, dan kan je de opties zelf kiezen. Nu zit je aan een standaard verzekeringspakket vast waar je niks op kan wijzigen. Heb daar contact over gehad met Volvo Insurance.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksteel83
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-09 21:41
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe XC40 Plugin Hybride als leaseauto via mijn werk. Het is een top auto. Alleen Android Auto doet het niet. De eerste keer nadat je een Android telefoon erin stopt krijg je een popup. Maar als je die weg klikt gebeurt er daarna niets. Dit heb ik bij twee Android telefoons.

Apple car play doet het wel.

Heeft iemand anders dit ook? En het liefst weet iemand de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijspanda
Kammika schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:35:
[...]

De dealer misschien niet, maar er is wel een verkoper die dan zijn target wat moeilijker haalt… dus die kan je best proberen over te halen om bij hem/haar te bestellen…
De verkoper is een aardige man. We hadden een prettig gesprek toen ik zijn C40 meenam voor een proefrit.

Ik heb de verkoper nogmaals een e-mail gestuurd. Ik vertelde hem dat ik de auto online heb besteld. Als hij een beter bod kan doen, kan ik mijn online bestelling nog annuleren. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijspanda
Ophidian schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:57:
[...]

Kan prima, staat hier gewoon een Volvo Car Insurance voor 3 jaar op de orderbevestiging ;)

Overigen is die 2000 euro op zich ook niet verkeerd, dan kan je de opties zelf kiezen. Nu zit je aan een standaard verzekeringspakket vast waar je niks op kan wijzigen. Heb daar contact over gehad met Volvo Insurance.
Tja, de goedkoopste all-risk verzekering die ik kan vinden kost € 2200 voor 3 jaar. Ik heb maar 6 schadevrije jaren. Dan krijg ik een verzekering met minder goede voorwaarden.

Ik heb de verkoper nogmaals gevraagd of hij een beter bod kan doen. Ik hoop dat de verkoper en ik een win-winsituatie kunnen creëren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:53

Rianata

Have you played Atari today?

Darksteel83 schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:00:
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe XC40 Plugin Hybride als leaseauto via mijn werk. Het is een top auto. Alleen Android Auto doet het niet. De eerste keer nadat je een Android telefoon erin stopt krijg je een popup. Maar als je die weg klikt gebeurt er daarna niets. Dit heb ik bij twee Android telefoons.

Apple car play doet het wel.

Heeft iemand anders dit ook? En het liefst weet iemand de oplossing.
Helaas ben je hier in een verkeerd topic; hier worden alleen de volledige EV Volvo modellen met AAOS behandeld.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 15:03
quinten010 schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:06:
[...]

Afgezien dat hij lelijk is, is het interieur nog altijd niet premium kwa looks en afwerking. En laat de service van Tesla ook nog behoorlijk te wensen over. En zal het argument van de Superchargers ook steeds minder meespelen nu het deels is opengesteld voor andere merken.

Ik denk dat Volvo inderdaad nog stappen te zetten heeft om de concurrentie bij te blijven, maar ze liggen niet mijlenver achter.
Om dit wat te nuanceren t.a.v. 'niet mijlenver achter'.

Heb zelf héél lang boven de bestelknop gehangen voor de XC40 Plus. Totdat ~3 weken terug de Y RWD kwam. In beide proefrit gedaan. Ook in de Enyac en Ionic5 trouwens.

De Tesla Model Y RWD verslaat de XC40 (Ultimate) single engine op bijna alle fronten. Het enige punt is m.i. de looks van de XC40. Dat is echt beduidend beter. Laten we het erop houden dat ik de Y minder mooi vind ;)

Y RWD vs XC40 Ultimate
- 4-5k goedkoper
- Snel(ler) leverbaar
- Meer range
- Sneller snelladen
- Supercharger netwerk is dan wel open voor iedereen (in onze buurlanden), je laadt er goedkoper op.
- Interieur is persoonlijk Je zou ook kunnen zeggen dat de XC40 verouderd is en conventioneel. De Tesla simpel en minimalistisch.
- Afwerking issues Tesla lijken tot het verleden te behoren.
- Kofferbak Y: 600-700 liter. XC40 'slechts' 420 liter (excl. frunk). C40 nog wat minder. Dit was voor mij min of meer dealbreker (kofferbak koffer benodigd).
- Meer ruimte voor passagiers achterin
- Premium geluidssysteem hoorbaar beter
- Een connectiviteitssysteem wat intuitief werkt (+ updates van het systeem), autoinstellingen niet verstopt in AAOS. Daarnaast is de Tesla app beter qua functies.
- Rijervaring; meer PK's + persoonlijk: ik vond de XC40 niet sportief rijden, zelfs wat gevoelloos. De Y meer sportief.
- Betere autopilot
- Keyless entry
- Privacy glass achter als standaard
- Veiliger

Wat betreft 'service', daar heb ik bij beide nog geen ervaring mee. Maar de pre-sales was iig voor Tesla beter dan bij Volvo.

en nu ga ik dit topic maar unbookmarken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Dix0r schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:18:
[...]

Om dit wat te nuanceren t.a.v. 'mijlenver'.

Heb zelf héél lang boven de bestelknop gehangen voor de XC40 Plus. Totdat ~3 weken terug de Y RWD kwam. In beide proefrit gedaan. Ook in de Enyac en Ionic trouwens.

De Tesla Model Y RWD verslaat de XC40 (Ultimate) single engine op bijna alle fronten. Het enige punt is m.i. de looks van de XC40. Dat is echt beduidend beter. Laten we het erop houden dat ik de Y minder mooi vind ;)

Y RWD vs XC40 Ultimate
- 4-5k goedkoper
- Snel(ler) leverbaar
- Meer range
- Sneller snelladen
- Supercharger netwerk is dan wel open voor iedereen (in onze buurlanden), je laadt er goedkoper op.
- Interieur is persoonlijk Je zou ook kunnen zeggen dat de XC40 verouderd is en conventioneel. De Tesla simpel en minimalistisch.
- Afwerking issues Tesla lijken tot het verleden te behoren.
- Kofferbak Y: 600-700 liter. XC40 'slechts' 420 liter (excl. frunk). C40 nog wat minder. Dit was voor mij min of meer dealbreker (kofferbak koffer benodigd).
- Meer ruimte voor passagiers achterin
- Premium geluidssysteem hoorbaar beter
- Een connectiviteitssysteem wat intuitief werkt (+ updates van het systeem), autoinstellingen niet verstopt in AAOS
- Rijervaring; meer PK's + persoonlijk: ik vond de XC40 niet sportief rijden
- Betere autopilot
- Keyless entry
- Privacy glass achter als standaard
- Veiliger

Wat betreft 'service', daar heb ik bij beide nog geen ervaring mee. Maar de pre-sales was iig voor Tesla beter dan bij Volvo.

en nu ga ik dit topic maar unbookmarken ;)
En een mooier scherm erin wat wél alle apps bevat die je ooit zou willen hebben.

Ik persoonlijk heb wel een beetje spijt dat ik die Y niet besteld heb. Was vooral omdat ik hem lelijk vindt en de grote velgen zo achterlijk duur zijn...

Ben wel benieuwd of dat premium soundsystem echt beter is als mijn Harman Kardon systeem. Vindt het zelf best prima klinken. (ben geen audiofiel, maar wel muzikant).

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
ergodyne1 schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:28:
[...]

En een mooier scherm erin wat wél alle apps bevat die je ooit zou willen hebben.

Ik persoonlijk heb wel een beetje spijt dat ik die Y niet besteld heb. Was vooral omdat ik hem lelijk vindt en de grote velgen zo achterlijk duur zijn...

Ben wel benieuwd of dat premium soundsystem echt beter is als mijn Harman Kardon systeem. Vindt het zelf best prima klinken. (ben geen audiofiel, maar wel muzikant).
Met die grote velgen lever je ook WLTP in en rijcomfort.

Wat betreft geluidssysteem. Van de 'premium soundsystems' die ik beluisterd heb was dit mijn uitkomst (ik heb niet met equalizer presets gespeeld).

1. Y
2. Enyac
3. Ionic 5
4. XC40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ergodyne1
[...]

Manmanman, die EV rijders die de hele rit achter een vrachtwagen hangen... je moet lekker doen waar je blij van wordt denk ik dan altijd maar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
zo .. dat was wel weer genoeg tesla promotie... dit forum gaat over de (X)C40 EV.

Mijn punt was alleen dat het vrij logisch is dat Volvo iets met de instapper voor (X)C40 gaat doen, omdat Tesla zo'n stap voor een instapper van de Tesla Y gedaan heeft, en dus wel met iets zal moeten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Dix0r schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:31:
[...]

Met die grote velgen lever je ook WLTP in en rijcomfort.

Wat betreft geluidssysteem. Van de 'premium soundsystems' die ik beluisterd heb was dit mijn uitkomst (ik heb niet met equalizer presets gespeeld).

1. Y
2. Enyac
3. Ionic 5
4. XC40
Heel subjectief verhaal natuurlijk over die soudsystems... In mijn X3 G01 had ik het standaard systeem. Maar daar zat standaard wel een subwoofer, etc. al in. Daar ben ik aan gaan wennen in de loop der tijd, prima systeem!

Tja die wielen... ik vind het geen porem die standaard zilveren velgjes onder een Tesla Y. Ieder zijn eigen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Kammika schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:34:
zo .. dat was wel weer genoeg tesla promotie... dit forum gaat over de (X)C40 EV.
En dan ga jij vertellen dat wij moeten stoppen met praten over een Y?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Het is interessant om te zien wat Volvo gaat doen met het prijspunt van een Y in dit segment. Ze hebben daar m.i. echt een 'probleem'. Laten ze de markt opeten door de concurrent of durven ze te verlagen?

Prijs en kofferbak waren bij mij belangrijke dealbreakers. Als de prijs gelijk was aan de Y (of goedkoper) had ik wellicht toch de XC40 gekozen.

Waar o.a. Volvo (maar ook KIA, Hyundai) allemaal hun prijzen laten stijgen laatste jaar en naar 2023 i.c.m. men niet weet wat er daadwerkelijk afgerekend moet worden wanneer de auto wordt afgeleverd (onzekerheidfactor prijs+levertijd)

@Kammika niets mis mee toch om de (X)C40 af te zetten tegen concurrentie qua specs in dit topic?

@ergodyne1 je kunt die velgen heel makkelijk swappen, google maar eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Laatst online: 00:14
daansan schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 08:38:
Herkent iemand hier problemen dat bellen met een iPhone via Bluetooth vaak resulteert in een heel slecht verstaanbaar robotachtig blikkerig geluid?

Wij hebben het niet altijd maar wel vrij structureel met twee verschillende iPhones in onze P6 ultimate.

Heb net door dit topic zitten zoeken maar heb niets gevonden.
Ik heb er geen probleem mee. Het klinkt gewoon goed. Misschien een witte vlek in het mobiele netwerk?

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Dix0r schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:43:

@ergodyne1 je kunt die velgen heel makkelijk swappen, google maar eens ;)
Haha, I know, maar ik bestel liever direct af-fabriek velgen. Ik heb vroeger bij een bandenboer gewerkt, weet hoe het werkt. Maar het gezeik met leasemaatschappijen en andere velgen/bandenmaten heb ik geen tijd en zin meer in ;)

Eerlijk gezegd ben ik al heel benieuwd hoe Leaseplan om zal gaan met de slijtage van mijn 20" all-weather bandjes. kan mij niet voorstellen dat die na een jaar rijden nog voldoen aan de winterband eis in Oostenrijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
  • Laatst online: 00:14
Mga1600 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:40:
[...]

Mijn ervaring is dat bij koud weer de ruiten beslaan als RA aan staat. Met de airco uit wordt er vochtigere lucht tegen de ruit geblazen dan met de airco aan. Als je dan de voorruitontwaseming nodig hebt om iets te kunnen zien, dan ben je de winst al weer kwijt.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:54:
[...]

Mijn ervaring is dat bij koud weer de ruiten beslaan als RA aan staat. Met de airco uit wordt er vochtigere lucht tegen de ruit geblazen dan met de airco aan. Als je dan de voorruitontwaseming nodig hebt om iets te kunnen zien, dan ben je de winst al weer kwijt.
Ik heb ( nog) geen last gehad van beslagen ramen met RA aan, maar als dat wel gaat gebeuren zet ik RA tussendoor uiteraard even uit en daarna weer aan. Deze week wordt het echt herfst en nat en ik heb wat ritjes voor de boeg, dan komen we er vanzelf wel achter…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Venomer schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:54:
[...]

Same here in de C40. Als het een beetje vochtig is blijft mijn auto de hele rit beslagen ruiten houden met RA aan. Had mijn Opel Kadett vroeger ook.

[ Voor 3% gewijzigd door ergodyne1 op 26-09-2022 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:29

Lancer

What the......

ergodyne1 schreef op maandag 26 september 2022 @ 11:44:
[...]

Same here in de C40. Als het een beetje vochtig is blijft mijn auto de hele rit beslagen ruiten houden met RA aan. Had mijn Opel Kadett vroeger ook.
Wat we hier dan missen is een knop in het paneel van de klimaatinstellingen om dat deel van de RA aan en uit te kunnen zetten. Een knop in de energieinstellingen om je ruiten te ontwasemen is niet logisch en niet handig.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
Dix0r schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:43:
@Kammika niets mis mee toch om de (X)C40 af te zetten tegen concurrentie qua specs in dit topic?
Oeps sorry. Mijn reactie lijkt oordelend over jouw post. Maar dat was niet mijn bedoeling. hij sloeg meer op mezelf (dat het pijn doet dat er nu een zo goedkope t… is, die goedkoper en beter is (ik vind ‘m nl wel mooi!) dan wat ik nu heb 8)7 …)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
ergodyne1 schreef op maandag 26 september 2022 @ 11:44:
[...]

Alleen had die geen simpele manier om dat te voorkomen (namelijk RA weer uit zetten). Als er geen nadelen aan RA zouden zitten, dan was het standaard en hoefde je het niet aan of uit te zetten. Het is een optie voor betere range als de omstandigheden het toelaten. Bij Polestar is het 2 tikken: op het ventilatiesymbool drukken en dan Eco uitzetten. Zal bij Volvo vergelijkbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
JTHZZ schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:06:
[...]

Alleen had die geen simpele manier om dat te voorkomen (namelijk RA weer uit zetten). Als er geen nadelen aan RA zouden zitten, dan was het standaard en hoefde je het niet aan of uit te zetten. Het is een optie voor betere range als de omstandigheden het toelaten. Bij Polestar is het 2 tikken: op het ventilatiesymbool drukken en dan Eco uitzetten. Zal bij Volvo vergelijkbaar zijn?
hij zit helaas niet bij ventilatiesymbool. Je hebt dus 3 klikken (homeknop, range assistent, en dan deze knop). Je kunt wel airco zachter zetten (wat ongeveer hetzelfde doet)

Heeft iemand enig idee of het echt zoden aan de dijk zet. Ik heb het voor de gein wel eens aangezet, maar het verschil in verbruik viel me niet echt op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:53

Rianata

Have you played Atari today?

Kammika schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:18:
[...]

hij zit helaas niet bij ventilatiesymbool. Je hebt dus 3 klikken (homeknop, range assistent, en dan deze knop). Je kunt wel airco zachter zetten (wat ongeveer hetzelfde doet)

Heeft iemand enig idee of het echt zoden aan de dijk zet. Ik heb het voor de gein wel eens aangezet, maar het verschil in verbruik viel me niet echt op...
Op lange ritten (100+ km) merkt je het wel, maar verwacht ook geen wonderen, ik schat op basis van mijn ervaringen ongeveer 5-10% extra range door RA en hoe meer KM je maakt hoe groter het effect.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:18:
[...]

RA aan of uit scheelt bij mij in de voorspelling soms 10 en soms 20 km range.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NicoB
ergodyne1 schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:33:
[...]

Manmanman, die EV rijders die de hele rit achter een vrachtwagen hangen... je moet lekker doen waar je blij van wordt denk ik dan altijd maar. :+
Ik doe het omdat ik het ontspannen vind rijden en het geeft een lager verbruik. Dat er mensen zijn die zich er aan ergeren is nog een extra bonus. Bedankt daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
NicoB schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:02:
[...]

Ik doe het omdat ik het ontspannen vind rijden en het geeft een lager verbruik. Dat er mensen zijn die zich er aan ergeren is nog een extra bonus. Bedankt daarvoor.
Hahaha, nee er staat nergens geschreven dat ik mij er aan erger, ik moet er altijd heel hard om lachen, bedankt daar weer voor :P :+

[ Voor 6% gewijzigd door ergodyne1 op 26-09-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

NicoB schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:02:
[...]

Ik doe het omdat ik het ontspannen vind rijden en het geeft een lager verbruik.
Wat ik mij dan afvraag is hoe het zit met de toch nogal wervelende wind achter een vrachtbak. Ik heb wel eens met de caravan achter een vrachtwagen gehangen, langer dan me lief was (ik rij 95 op de teller = 90 werkelijk ermee en dat ding ging niet harder dan 80-85) omdat er teveel verkeer was en ik geen kans kreeg om daartussen te voegen (men mocht toen nog 130).

Ik werd werkelijk helemaal suf van het schudden van de combinatie doordat de caravan last had van die wervelende rijwind van de vrachtwagen, zelfs op 150 meter afstand nog. Eenmaal er voorbij reed het weer helemaal OK, geen schudden meer.

Heeft de XC40 daar geen last van dan? nu is een caravan wel lichtgewicht (max 950 kilo die van mij) en de auto met bijna 2 ton gewicht zal veel lastiger schudden door rijwind van een wagen voor je, maar ik ben er wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 10:26
mede-P6 (of 8 evt) berijders;

hebben jullie ook weleens dat er een bepaald onderdeel van de software uitvalt? Zo heb ik onlangs veel last gehad van wegvallend geluid (muziek maar dus ook knipperlichtgeluid dat het niet doet). Geluid komt pas terug nadat profiel wisselt of de auto uitgeschakeld is geweest.

Inmiddels werkt de plattegrond achter het stuur niet meer (op het grote scherm nog wel volledig). Uitschakelen van de auto lijkt nu geen effect meer te hebben..

Iemand ervaring hiermee en/of de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
errox schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:29:
mede-P6 (of 8 evt) berijders;

hebben jullie ook weleens dat er een bepaald onderdeel van de software uitvalt? Zo heb ik onlangs veel last gehad van wegvallend geluid (muziek maar dus ook knipperlichtgeluid dat het niet doet). Geluid komt pas terug nadat profiel wisselt of de auto uitgeschakeld is geweest.

Inmiddels werkt de plattegrond achter het stuur niet meer (op het grote scherm nog wel volledig). Uitschakelen van de auto lijkt nu geen effect meer te hebben..

Reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
Recentelijk niet meer, ook omdat het best een gedoe is. Misschien vanavond toch maar eens proberen, al is het waanzin dat je voor alles een factoryreset moet uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:32
errox schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:37:
[...]

Recentelijk niet meer, ook omdat het best een gedoe is. Misschien vanavond toch maar eens proberen, al is het waanzin dat je voor alles een factoryreset moet uitvoeren.
Begin eens met de homeknop langere tijd vast te houden. Minst ingrijpend en vaak lost het dergelijke problemen op

Infotainment wordt dan gereset

[ Voor 4% gewijzigd door WildOne op 26-09-2022 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• errox
WildOne schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:40:
[...]

Begin eens met de homeknop langere tijd vast te houden. Minst ingrijpend en vaak lost het dergelijke problemen op

Infotainment wordt dan gereset
Helaas werkte niet. Factory reset werkt wel en gaat nu wel makkelijker omdat ik vooraf de app netjes had uitgelogd. Hopelijk lost dit een hoop issues op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoB
ergodyne1 schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:32:
[...]

Hahaha, nee er staat nergens geschreven dat ik mij er aan erger, ik moet er altijd heel hard om lachen, bedankt daar weer voor :P :+
Ah...op die manier. Nou ja, zo lang het maar bijdraagt aan de algehele feestvreugde vind ik het prima. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoB

Ja dat heb ik 2 of 3x gehad. Bij mij werk een reset via de homeknop dan wel. Kan ook gewoon tijdens het rijden. Je moet het dan wel een minuutje zonder navigatie, ACC en weet ik wat meer niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoB

Met het risico je te beledigen: Je heb niet per ongeluk op het display mode knopje gedrukt?
https://www.volvocars.com...y/driver-display-settings
(Knop 1 op het plaatje op deze pagina.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoB
ron65 schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:41:
[...]

Wat ik mij dan afvraag is hoe het zit met de toch nogal wervelende wind achter een vrachtbak.
Nooit iets van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
NicoB schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:07:
[...]

Ja dat heb ik 2 of 3x gehad. Bij mij werk een reset via de homeknop dan wel. Kan ook gewoon tijdens het rijden. Je moet het dan wel een minuutje zonder navigatie, ACC en weet ik wat meer niet doen.
Dat is misschien wel een goede tip voor onderweg. Nu sta ik geirriteerd langs de weg als zoiets gebeurd :+. Beetje first world problems, vooral omdat de auto zelf prima werkt.
NicoB schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:12:
[...]

Met het risico je te beledigen: Je heb niet per ongeluk op het display mode knopje gedrukt?
https://www.volvocars.com...y/driver-display-settings
(Knop 1 op het plaatje op deze pagina.)
Haha nee dat was het helaas ook niet, maar wel goeie om te checken. Ik heb het idee dat er iets niet goed gaat met caching of geheugen dat volloopt oid. Zo was ook ineens 100%NL de default radio zender 8)7 - al wisselde 'ie vaak pas wisselen nadat de originele zender al enkele seconden afspeelde.

vaag allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
  • Laatst online: 07-02 21:11
ron65 schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:46:
[...]

Geluid kun je meten.
Meet altijd onder dezelfde omstandigheden (bijv altijd op de zitting van de bijrijdersstoel, altijd droog weer en liefst hetzelfde stuk weg met dezeflde snelheden) en gebruik niet je GSM met een app want als iets niet betrouwbaar meet is het dat, maar een gewone geluidsmeter.
Bijvoorbeeld deze

Ik doe dat komende week bij mijn huidige wagen, en zal met de XC40 als die er is dezelfde metingen doen, want ik ben gewoon geïnteresseerd nieuwsgierig naar de verschillen.

Met meten kun je een objectieve weergave van de echte geluidsniveau's krijgen, als die in de XC40 lager zijn dan in een andere wagen, terwijl je denkt dat je XC40 meer geluid maakt, weet je dat het een menselijke beleving is die gewoon anders overkomt dan de werkelijkheid. Dat kan, door ontbreken van motorgeluid ;-)
Dank voor de tip. Apparaatje is besteld. Ben benieuwd naar de harde cijfers. Aangezien mijn XC40 pas in januari komt, kan ik in de tussentijd mooi de cijfers van andere auto’s verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:02
ergodyne1 schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:49:
[...]

Eerlijk gezegd ben ik al heel benieuwd hoe Leaseplan om zal gaan met de slijtage van mijn 20" all-weather bandjes. kan mij niet voorstellen dat die na een jaar rijden nog voldoen aan de winterband eis in Oostenrijk...
Heb je keus? In ons leasecontract met leaseplan zitten verplicht winterbanden… “geld voor alle leasecontracten van leaseplan,” werd mij verteld. Ik hoefde ze niet, ik ga met mijn c40 niet op wintersport (maar met een andere auto)… maar ik kon er niet onderuit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
jorisjansen3 schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:39:
[...]

Heb je keus? In ons leasecontract met leaseplan zitten verplicht winterbanden… “geld voor alle leasecontracten van leaseplan,” werd mij verteld. Ik hoefde ze niet, ik ga met mijn c40 niet op wintersport (maar met een andere auto)… maar ik kon er niet onderuit…
ik had setje winter/zomerbanden gewild, maar in mijn geval heeft de leasemy gekozen voor all season banden en had ik deze optie zomer/winterbanden niet. nog bezwaar gemaakt dat ik wellicht wel een keer naar oostenrijk/duitsland wil in de winter. Maar volgens hen hebben ze voldoen ze aan de eisen van die landen (er staat een sneeuwvlokje op). Dus mocht ik bekeuring krijgen, zal ik declareren bij leasemij..

anyway wel eens artikeltjes over slijtage gelezen en omslagpunt voor zomer/winter vs all season banden (die dus meer slijten dan "gewone" banden) zit op zo'n 20.000km per jaar, dus denk dat de leasemij in mijn geval duur uit is. Maar goed dat is dan hun probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:48
Kammika schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:45:
[...]

ik had setje winter/zomerbanden gewild, maar in mijn geval heeft de leasemy gekozen voor all season banden en had ik deze optie zomer/winterbanden niet. nog bezwaar gemaakt dat ik wellicht wel een keer naar oostenrijk/duitsland wil in de winter. Maar volgens hen hebben ze voldoen ze aan de eisen van die landen (er staat een sneeuwvlokje op). Dus mocht ik bekeuring krijgen, zal ik declareren bij leasemij..

anyway wel eens artikeltjes over slijtage gelezen en omslagpunt voor zomer/winter vs all season banden (die dus meer slijten dan "gewone" banden) zit op zo'n 20.000km per jaar, dus denk dat de leasemij in mijn geval duur uit is. Maar goed dat is dan hun probleem...
Al die leasemaatchappijen willen zo goedkoop mogelijk, dus tsjah...icoontje of niet. Mijn ervaring:

Zelf vorig jaar met de all seasons naar Duitsland geweest met de xc40, ik vond het geen succes. Het is een band die precies doet wat hij zegt te doen, alle seizoenen mid range maar blinkt niet uit. Zeker in Nederland/Benelux de ideale band.

Op de sneeuw/ijs passen naar boven kon ik geheid (als enige) de sneeuwkettingen uit de auto trekken.
Dit jaar gewoon weer pilot alpines er omheen, is zeker als er sneeuw op een weg ligt niet te vergelijken met all season.

maar goed je kan ook gewoon semi droge wegen treffen, dan zal het allemaal los lopen.
Wij zitten met huisje meestal iets buiten het gebied, dus dan wil ik het risico niet weer lopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

jorisjansen3 schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:39:
[...]

Leaseplan levert standaard al seasonbanden tegenwoordig. Ik heb binnen mijn bestelling wél gekozen voor zomer/winterbanden omdat daarmee ook tweemaal per jaar de banden grondig in en uitwendig worden nagekeken op schades. Heb ik al eens plezier van gehad, dus ik wilde dat graag weer.

Maar het is dus niet langer standaard bij LP, het is een keuze (al enkele jaren). Het kan wel zo zijn dat je werkgever die winterbanden verplicht stelt, dan wordt die keuzemogelijkheid bij LP uitgezet en zitten de winterbandjes er vast bij inbegrepen.

[ Voor 12% gewijzigd door ron65 op 26-09-2022 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

HenryP schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:08:
[...]

Dank voor de tip. Apparaatje is besteld. Ben benieuwd naar de harde cijfers. Aangezien mijn XC40 pas in januari komt, kan ik in de tussentijd mooi de cijfers van andere auto’s verzamelen.
Ik heb een professioneel gekalibreerde voor mijn werk, die wordt elke 2 jaar opnieuw gekalibreerd. Maar die ik aangaf is een leuke die ook nauwkeurig zat is, hoewel ze er ook goedkopere hebben nog.

Vergeet niet je ventilatie en radio uit te zetten bij de meting, wil je echt een eerlijke vergelijking tussen rijwind/afrolgeluid banden kunnen maken, want afhankelijk van de vorm van de luchtkanalen achter je dashboard zit er veel verschil in ventilatiegeluid bij gelijke luchthoeveelheden. En je radio, ach.. die spreekt voor zich 8)7 Die twee kun je dus beter even niet mee meten dan. Tenzij je dat ventilatiegeluid ook wilt weten, maak je gewoon twee metingen. een met ventilatie aan en een zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Zonder caravan ook niet hoor, alleen met.
De caravan is al windgevoelig zat, en gaat schudden als je in die luchtstroom komt, je voelt dat ook terug in je stuur. Het rijdt heel onrustig. EN het is geen instabiliteit, geen slingeren, hij volgt de auto kaarsrecht, maar het schud gewoon onregelmatig met hele kleine nauwelijks zichtbare bewegingen in die rijwind en dat is net teveel om nog relaxed te kunnen rijden.
Let wel: Opel Astre-K diesel nog, met een gewicht van 1285 kilo, is wat anders dan een XC40 met 1923 kilo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hoogland
Misschien een gekke vraag, maar kan je de weg/route weergave tussen de snelheid en vermogensmeter ook uitschakelen?
Het constant wisselen van beeld leid af, dit kan je bij de “gewone” XC40 wel kiezen, maar zie nergens hoe je dit uit kan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Jan Hoogland schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:24:
Misschien een gekke vraag, maar kan je de weg/route weergave tussen de snelheid en vermogensmeter ook uitschakelen?
Het constant wisselen van beeld leid af, dit kan je bij de “gewone” XC40 wel kiezen, maar zie nergens hoe je dit uit kan zetten.
Bedoel je de 2 soort van thema's in het scherm voor je neus? Zoja,... Helaas maar Volvo kiest voor minimale keuze en thema's. Tis het Maps scherm met tellers of het scherm dat vrijwel kaal is. Meer smaken zijn er helaas niet.

Pagina: 1 ... 109 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"