Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-03 13:21
jepper333 schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:14:
[...]

ik krijg die van mij donderdag... ik zal je op de hoogte houden!
Ik ben ook héél benieuwd. Bij mij gooit Volvo het zo langzaam maar zeker op een "eigenschap" van dit model en de Lease Maatschappij lijkt (helaas) daarin mee te gaan.. :|

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06:38
JackBol schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:28:
[...]

Die 4 km kan je natuurlijk niet terug de berg op rijden.

Maar een zware auto is veel Epotential. Als je van die berg afrijdt mag je massa*hoogte*10 aan energie bijtellen waar een groot deel van de batterij in gaat (ik weet niet hoe efficiënt regen is maar ik zou er niet van staan te kijken als het >50 % is).

Als je vervolgens die energie weer gebruikt om op een vlakke weg weg te rijden, je dat slechts een 1/2*massa*velocity2. Dus dat kan best 4 km zijn voordat die terug gewonnen kilojoules weer op zijn.

Verder is het Telsa trekverhaal gewoon een ander verhaal. Die eerste auto stopt in 1 km genoeg energie in de tesla om 6 km te rijden. Daar hoeft geen afhankelijkheid in te zitten mbt de afstand. Zoals ik al eerder zei moet je met een dikke SUV of traktor komen om die Tesla te trekken, want als die 150Wh/km dan moet het trekkende voertuig er dus 900Wh/km instoppen om die uitspraak te bereiken.
Ik heb een keer over ca 10km er ca 5% bijgekregen (1km hoogteverschil overbrugt, helemaal op de regen)

Ik heb een P6. Die doet volgens EV database 203Wh per km. De range is volgens EV database 320km. 5% = 16km, dus heeft die over die 10km zo'n 3024Wh (zeg maar 3kw) gegenereerd. Dat is dus ongeveer 300Wh/km.

Die 10 op 16km zal niet representatief zijn: Want als ik vol was gaan regeneren zou ik te langzaam naar beneden gegaan zijn.

Daarentegen: Zou je uitgaan van 1 op 6, dan moet je bij een P6 dus er dus zo'n 1,8kwh per km erin pompen. Dat is niet heel veel. Mijn vorige auto had weinig vermogen (90pk), maar zelfs dat is als 66kw, die kan dus 1Kwh per minuut leveren. Moet die ook wel 2 auto's voor trekken, dus daar zal meer energie in verloren gaan dan die EV weer opladen.

Die overigens allemaal uitgaande van
1. Je nergens energie verliest (zal niet waar zijn, dus de getallen zullen in de praktijk hoger zijn)
2. Je op een horizontale weg rijdt, anders wordt een deel van het vermogen omgezet in kinetische energie (als je omhoog rijdt) of gaat die kinetische energie je accu in (als je omlaag gaat en dan heeft de trekkende auto niet zoveel te doen)

Wat heb je hieraan? Helemaal niks want er zit toch geen sleepstand op de (X)C40, maar het is wel leuk om het uit te rekenen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hoogland
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-11-2022
jepper333 schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:14:
[...]

ik krijg die van mij donderdag... ik zal je op de hoogte houden!
Merkte vandaag dat het eigenlijk alleen is als de elektromotor kracht moet leveren vanaf 100 km/h. De tunnel ingaand (gas los) is het absoluut niet merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Op vakantie tijdens een ritje na een wandeling van 1400 naar 500 meter hoogte in dik een uur 2% lading maar gebruikt. Regeneratie in de bergen werkt top. En geen oververhitting van remmen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Weet iemand wat er gebeurt met de Volvo On Call en de ingebouwde internet verbinding na 4 jaar?
Ik begreep dat die vier jaar inbegrepen zijn, maar wat gebeurt er daarna?

Ik kan me voorstellen dat ze dan per jaar een verlenging tegen betaling aan kunnen bieden, maar ik vrees dat daarvan de kosten hoog zijn.

Gewoon nieuwsgierig, want mijn wagen krijg ik op een 60 maanden contract en na 48 maanden vervalt die connect met internet etc. Liefst wil ik die gewoon 60 maanden actief houden.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
ron65 schreef op maandag 5 september 2022 @ 23:20:
Weet iemand wat er gebeurt met de Volvo On Call en de ingebouwde internet verbinding na 4 jaar?
Ik begreep dat die vier jaar inbegrepen zijn, maar wat gebeurt er daarna?

Ik kan me voorstellen dat ze dan per jaar een verlenging tegen betaling aan kunnen bieden, maar ik vrees dat daarvan de kosten hoog zijn.

Gewoon nieuwsgierig, want mijn wagen krijg ik op een 60 maanden contract en na 48 maanden vervalt die connect met internet etc. Liefst wil ik die gewoon 60 maanden actief houden.
Wat kost een Volvo On Call abonnement?
Uw abonnement verlengen

Zorg ervoor dat u het VIN-nummer van uw Volvo bij de hand heeft. U kunt het VIN-nummer vinden op het kentekenbewijs van uw Volvo of in de Volvo On Call-app. 1 jaar verlengen voor € 40 incl. btw (online € 39).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
ron65 schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:02:
[...]

Kennelijk is ook de azijn nog steeds in de aanbieding
Wow zeg, en dat van iemand die hier het topic kaapt met ellendig lange offtopic berichten en die zelf geen eens deze wagen rijdt. Echt klasse om dan dit te roepen kerel. Respect _/-\o_

Ik laat het er maar verder bij, op dit soort onzin zit ik niet te wachten. Veel wachtplezier nog!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Veromor schreef op maandag 5 september 2022 @ 23:33:
[...]

Wat kost een Volvo On Call abonnement?
Uw abonnement verlengen

Zorg ervoor dat u het VIN-nummer van uw Volvo bij de hand heeft. U kunt het VIN-nummer vinden op het kentekenbewijs van uw Volvo of in de Volvo On Call-app. 1 jaar verlengen voor € 40 incl. btw (online € 39).
Thanx (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op maandag 5 september 2022 @ 23:50:
[...]

Wow zeg, en dat van iemand die hier het topic kaapt met ellendig lange offtopic berichten en die zelf geen eens deze wagen rijdt. Echt klasse om dan dit te roepen kerel. Respect _/-\o_

Ik laat het er maar verder bij, op dit soort onzin zit ik niet te wachten. Veel wachtplezier nog!
Heeft niets met de wagen te maken, maar eerder het feit dat hier steeds weer mensen worden afgezeken om hun mening. Dat gebeurde hier ook weer.
Als iemand iets wil vertellen omdat het hem.haar bezighoudt, laat iemand dan.
Maar er zit hier een aantal mensen die alles wat niet in hun straatje te pas komt neersabelt de laatste tijd, precies wat jij hier nu ook weer richting mij doet.

Dat moet gewoon eens stoppen. Een forum is er voor open discussie, en als iemand iets anders vindt dan jou interesseert, negeer het dan maar doe niet zo kleinzielig om het af te lopen zeiken.
Azijnpissers lopen er al genoeg rond op de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
@ron65 omdat je die andere gozer quote ging ik er vanuit dat je sneer voor mij bedoelt was. Maar gezien je bovenstaande reactie is het juist andersom. Dan heb ik niks gezegd. Excuses.

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 06-09-2022 00:01 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 00:00:
@ron65 omdat je die andere gozer quote ging ik er vanuit dat je sneer voor mij bedoelt was. Maar gezien je bovenstaande reactie is het juist andersom. Dan heb ik niks gezegd. Excuses.
Oke, aanvaard, maar neemt niet weg dat ik er zat van ben dat hier de laatste tijd steeds mensen worden afgezeken, en nu weer een aanval op mij dat ik hier schrijf terwijl ik de wagen nog niet heb.

Ben er echt klaar mee! Heb er mijn mening over naar de mods gestuurd hoe het hier in het algemeen aan toegaat laatste tijd (mag iedereen weten, boeit me niet meer), en voel me gewoon ongewenst hier momenteel. Ik denk juist leuk mee te doen in afwachting van de wagen met dingen waar ik dan weer kennis van heb en rkijg dan gezeik over ellenlange offtopic berichten... ja het gaat soms naast het onderwerp maar heeft er dan toch wel zijdelings mee te maken Dat is een discussie, die kun je nooit strak tussen twee lijntjes houden en dat moet ook kunnen anders loopt elke discussie dood. Ik doe mijn best, wil leuk communiceren, maar dat plezier is er nu echt af.
Vandaar ook die opmerking over azijn in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Nogmaals, gezien wie je quote ging ik er vanuit dat je mij een azijnzeikerd vond. Vandaar die reactie. En als je idd mij bedoelde vind ik die reactie daarop wel terecht. Maargoed, misverstand.

Verder moet je denk ik gewoon ff goed je post nalezen wat wel/niet interessant is voor anderen en of het nog wel met deze wagen(s) te maken heeft. Want uiteindelijk komen de mensen daarvoor wel hier, niet om ellendig lange posten te moeten doorspitten die niet eens meer over de wagen gaat. Niet verkeerd bedoeld overigens. Je bedoeling is niet verkeerd, maar let er gewoon misschien iets meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Kammika schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:41:
[...]

Ben ook blij dat ze voorspelde range bug nu weer lijken te fixen
Wat volgens Volvo zelf geen (bekend) bug is.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 00:14:
Nogmaals, gezien wie je quote ging ik er vanuit dat je mij een azijnzeikerd vond. Vandaar die reactie. En als je idd mij bedoelde vind ik die reactie daarop wel terecht. Maargoed, misverstand.

Verder moet je denk ik gewoon ff goed je post nalezen wat wel/niet interessant is voor anderen en of het nog wel met deze wagen(s) te maken heeft. Want uiteindelijk komen de mensen daarvoor wel hier, niet om ellendig lange posten te moeten doorspitten die niet eens meer over de wagen gaat. Niet verkeerd bedoeld overigens. Je bedoeling is niet verkeerd, maar let er gewoon misschien iets meer op.
was ook niet voor jou bedoeld maar die reactie op jou. Jij maakt je (al dan niet terecht) druk over de software updates, en dat is je goed recht. Dat houd jou bezig, en moet kunnen. gaat er weer een over een langspeelplaat mekkeren daarover.
En dat gebeurt steeds vaker de laatste tijd, een aantal mensen lijkt alleen te willen elzen wat ze aanstaat en als dat niet zo is wordt er zo gereageerd. Dat valt me vies tegen, vandaar die azijnopmerking naar die reactie op jouw bericht.

Ik ben daar gewoon klaar mee onderhand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 13:15
Mag mezelf na lang meelezen ook melden in dit topic! Vorige week de XC40 single motor Ultimate besteld in het mooie Sage Green.

Verder nog 20” wielen & donkere ramen als opties. Als accessoire achteraf wordt er nog een trekhaak gemonteerd en zwart leder ingebouwd.

Levering medio juni 2023 vooralsnog. Verder gaan wij ook onze caravan (1500kg) ermee trekken (binnen NL, kindjes van 1 en 3) ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Jan Hoogland schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:10:
Iemand nog wat ervaring / kennis opgedaan met vibraties in het stuur?
Afgelopen vrijdag de nieuwe XC40 P6 opgehaald, maar vanaf 100 km/h net alsof ik elektrische tandenborstel in m’n handen vast houdt…….
Dat is een 'producteigenschap' volgens Volvo. Mijn C40 had hetzelfde, het is iets minder geworden in de loop der tijd, of ik ben eraan gewend geraakt...

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:39
Voor mij geldt een beetje hetzelfde als @WesleyZ Ook ik mag mij hier melden na veel meegelezen te hebben. Vorige week het ik een XC40 P6 Plus besteld in Black Stone, Microtech/Nubuck, getinte ramen en achteraf trekhaak. Voorlopig heb ik week 21 (eind mei) gekregen als leverdatum.

Ik heb al heel even aan electrisch mogen wennen in een Skoda Octavia Plug-In. Deze was begin augustus geleverd met trekhaak alleen was de auto (nieuw) geimporteerd. Het trekgewicht bij de RDW stond geregistreerd op 0kg. Dealer en LM konden hierin niks betekenen, dus na ruim 1 jaar wachten 8 dagen mogen genieten van de auto. Enige oplossing was "een nieuwe auto bestellen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09 22:04
Afgelopen vrijdag de nieuwe XC40 P6 opgehaald, maar vanaf 100 km/h net alsof ik elektrische tandenborstel in m’n handen vast houdt…….
Is een bekend fenomeen waar meer (X)C40's last van hebben. Ik heb in juni een jong gebruikte P6 van febr. 2022 gekocht. Deze auto had tussen 100 km en 105 km ook last van trillingen. Werkte bij mij tijdens langere ritten op mijn zenuwen. Balanceren en uitlijnen leverde nauwelijks verbetering op. Heb de auto mogen teruggeven en mogen "inruilen" voor een exemplaar van december 2021. Deze kent nauwelijks trillingen.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 13:57
ron65 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 00:52:
[...]

was ook niet voor jou bedoeld maar die reactie op jou. Jij maakt je (al dan niet terecht) druk over de software updates, en dat is je goed recht. Dat houd jou bezig, en moet kunnen. gaat er weer een over een langspeelplaat mekkeren daarover.
En dat gebeurt steeds vaker de laatste tijd, een aantal mensen lijkt alleen te willen elzen wat ze aanstaat en als dat niet zo is wordt er zo gereageerd. Dat valt me vies tegen, vandaar die azijnopmerking naar die reactie op jouw bericht.

Ik ben daar gewoon klaar mee onderhand.
Balk, splinter? Een probleem met afzeiken hebben maar zelf wel anderen afzeiken en met azijn strooien?
Als je hier al wat langer meeleest dan weet je dat de betreffende meneer het maar niet kan laten op basis van geruchten, na iedere update weer, hetzelfde mantra te verspreiden. Ondanks dat dat telkens weer niet waar blijkt te zijn. Waarom mag daar niet op gereageerd worden en een andere mening tegenover gezet worden? Zo werkt een forum. En zo afzeikerig vind ik ‘grijsgedraaid’ nou ook weer niet. Zullen we ons nu weer lekker samen gaan verheugen op de 2.3 en volgende updates? (En in jouw geval op de fantastische auto?)

[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 06-09-2022 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
JTHZZ schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:38:
[...]

Balk, splinter? Een probleem met afzeiken hebben maar zelf wel anderen afzeiken en met azijn strooien?
Als je hier al wat langer meeleest dan weet je dat de betreffende meneer het maar niet kan laten op basis van geruchten, na iedere update weer, hetzelfde mantra te verspreiden. Ondanks dat dat telkens weer niet waar blijkt te zijn. Waarom mag daar niet op gereageerd worden en een andere mening tegenover gezet worden? Zo werkt een forum. En zo afzeikerig vind ik ‘grijsgedraaid’ nou ook weer niet. Zullen we ons nu weer lekker samen gaan verheugen op de 2.3 en volgende updates? (En in jouw geval op de fantastische auto?)
Tsja wat voor de een afzeiken is, is voor de ander een mening neerzetten. Dat hou je altijd

Ben wel met je eens dat de positieve langspeelplaat ook wat meer gedraaid mag worden. Dus bij deze:

Ik rij nog steeds dagelijks met veel plezier in deze auto. En bij is het glas voor de updates ook eerder halfvol dan halfleeg:

ik vind het eigen best wel ok dat er nog steeds improvements worden doorgevoerd elke ca 6 weken terwijl de auto al meer dan 2 je op de markt is. Heb ook echt het idee dat die bijgedragen hebben aan beter rijbereik (alhoewel de lakmoesproef in de winter nog moet komen)

Snelladen is fors verbeterd door de updates (zie je ook in reviews terugkomen). Het nieuwe dashboard scherm werkt fijn, de range assistent is prettig, en CarPlay is echt een goede toevoeging.

Ik realiseer me dat het niet snel gaat, maar heb vertrouwen dat de aangekondigde updates (browser, YouTube, voice commando’s op afstand, aangekondigde functies in app en opening van api) echt wel gaan komen. In mei heeft ook Renault aangekondigd gebruik te gaan maken van onderliggende cma platform van Volvo/Geely dus die platformontwikkeling zal echt nog wel even doorgaan. Hebben Volvo en geely heel veel belang bij

En voor iedereen die denkt dat het gras groener is bij de buren: dream on of ga eens kijken in de forums daar: wij komen er echt niet slecht van af.

Dit is ook een heel inspirerend linkje voor het geval je net als ik een tesla overwogen hebt om daarna de Volvo ev te kiezen: https://www.carscoops.com...est-poor-vehicle-quality/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Heb trouwens al tijden een bug. Meer mensen last van? Als je een adres heb ingevoerd in Maps blijft deze hangen als je de bestemming al bereikt hebt. Waar je normaal in het hoofdscherm (met 4 tegels) dan niks meer ziet blijft die bestemming nu staan. Als je er op klikt en dus in maps komt... Is er geen navigatie draaiende.

Owja en speciaal voor onze Polestar gast hier... Ik rijd de XC40P8 ook elke dag met enorm veel plezier! Heerlijke wagen 🥰😍

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 06-09-2022 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-09 18:38
Juancho schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:34:
Heb trouwens al tijden een bug. Meer mensen last van? Als je een adres heb ingevoerd in Maps blijft deze hangen als je de bestemming al bereikt hebt. Waar je normaal in het hoofdscherm (met 4 tegels) dan niks meer ziet blijft die bestemming nu staan. Als je er op klikt en dus in maps komt... Is er geen navigatie draaiende.

Owja en speciaal voor onze Polestar gast hier... Ik rijd de XC40P8 ook elke dag met enorm veel plezier! Heerlijke wagen 🥰😍
Als je ‘ stop navigatie’ roept is het weg…..dan is die regel weer ‘schoon’.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:27
Juancho schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:34:
Yep, inderdaad.

Een andere bug, die reeds opgelost was - dacht ik -, is dat mijn DAB radiostation bij instappen nu steeds weer niet op de zender staat waar ik hem het laatst had gelaten. Dit is zeker een tijd OK geweest, maar nu terug naar af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
ron65 schreef op maandag 5 september 2022 @ 23:58:
[...]
Een forum is er voor open discussie, en als iemand iets anders vindt dan jou interesseert, negeer het dan maar doe niet zo kleinzielig om het af te lopen zeiken.
Azijnpissers lopen er al genoeg rond op de wereld.
AMEN. En stop ook eens steeds weer die moderator erbij te halen, het lijkt hier wel een kleuterklas. Heb nog nooit een topic gevolgd met zoveel felle reacties over en weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Nu online
madhondt schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:46:
[...]

Yep, inderdaad.

Een andere bug, die reeds opgelost was - dacht ik -, is dat mijn DAB radiostation bij instappen nu steeds weer niet op de zender staat waar ik hem het laatst had gelaten. Dit is zeker een tijd OK geweest, maar nu terug naar af...
Of dat het station wel goed is, maar niet gaat spelen bij instappen en ook niet via de grote Play button te starten is. Het is irritant, maar wel een first world problem.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ja nu je het zegt... De muziek (99,99% heb ik Spotify aan) gaat best vaak niet meer automatisch aan bij het instappen en de fysieke play knop werkt dan ook niet.

Je moet dan echt in Spotify zelf op play drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
Auto's zijn blijkbaar objecten die veel emoties opwekken zullen we maar zeggen.

Ik rijd de p8 nog steedsmet veel plezier. Vind de laadsnelheid met de laatste updates echt prima. Zou mooi zijn als google maps beter in te stellen is bij lange reizen, of er ergens een knop in te drukken valt met: bereid accu voor op snelladen.

In Nederland is het alleen maar rijgenot en plezier. Range is prima, zeker zo in de zomer zelfs uitstekend en ik lijk soms dicht bij wltp waarden te komen (da's knap).

Ben wel benieuwd of er nog wat echt handige functies bijkomen zoals de knop voor het accu voorbereiden, of bijvoorbeeld een echte reisplanner in google maps, en instellingen voor typen snelladers en bijvoorbeeld je pasjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Spanky79 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:16:
Auto's zijn blijkbaar objecten die veel emoties opwekken zullen we maar zeggen.

Ik rijd de p8 nog steedsmet veel plezier. Vind de laadsnelheid met de laatste updates echt prima. Zou mooi zijn als google maps beter in te stellen is bij lange reizen, of er ergens een knop in te drukken valt met: bereid accu voor op snelladen.

In Nederland is het alleen maar rijgenot en plezier. Range is prima, zeker zo in de zomer zelfs uitstekend en ik lijk soms dicht bij wltp waarden te komen (da's knap).

Ben wel benieuwd of er nog wat echt handige functies bijkomen zoals de knop voor het accu voorbereiden, of bijvoorbeeld een echte reisplanner in google maps, en instellingen voor typen snelladers en bijvoorbeeld je pasjes.
Helemaal eens! Hele fijne auto, er zijn nog wel met nog niet ingeloste beloften in de software en app-sfeer. Maar het heeft weinig zin om daarin te blijven hangen of te blijven mokken, het komt wel een keer goed. Ook tot die tijd rij ik iedere km met plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Mijne nu een paar weken, geen trillingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Wat ik na een paar weken als opmerkingen heb trouwens:

1) Ik vind dat de uitstroomopeningen voorin bij de bestuurder niet echt laag kunnen worden gericht. Zelfs op de laagste stand, met een vrij hoge stoel, blazen die dingen nog redelijk in je muil. Vind ik niet zo prettig, ik zet ze graag wat lager om meer het lijf te koelen zeg maar, zonder dat je de wind in je gezicht hebt.

2) Als ik een route plan en een snellaadstop wil toevoegen, zijn de suggesties zelden logisch. Als ik dan inzoom op de kaart op een stuk van de route waar ik graag wil snelladen en dan dat gebied doorzoek, zijn de opties veel beter. Als ik nog 65% accu heb bijvoorbeeld en ik wil met meer dan 10% aankomen, wil ik gewoon eerst een stuk rijden, tot ik op 10% zit ofzo, en dan snelladen. Niet als mijn accu nog 60% heeft.
Als hij ziet dat laden nodig is zijn de keuzes logischer. Maar ik heb vaak gewoon dat ik met wat meer wil aankomen, omdat ik bijvoorbeeld aansluitend nog een rit heb met geen snellader in de buurt. Ik zou het fijn vinden als hij keek naar wat je gaat rijden, en dan zo "laat" mogelijk laden zo dicht mogelijk langs de route, met een zo snel mogelijk laadstation.

3) Muziek speelt door als ik de deur open, tot ik de auto echt uitstap. Geen issue, even wennen, bij al mijn vorige auto's stopte de muziek zodra het portier open ging.

4) Ik zit voor mijn gevoel meer "op" de stoel dan "in" de stoel. Nog steeds prima comfortabel hoor en je komt fit aan (vooral dankzij adaptive cruise control en lane assist - heerlijk!) maar het is niet echt heel lekker wegzakken vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Heb die nieuwe laad app ook ff geïnstalleerd. Vallen me 2 dingen op:

1. Klopt het dat de taal Duits is? Kan het nergens aanpassen. If iig als je klikt op zoeken krijg ik iig resultaten terug in een rare taal
2. Ik kwam er achter dat een oude big blijkbaar nog steeds niet is opgelost. Namelijk de storting van je tegel. Zoals jullie weten kan je apps herplaatsen op volgorde van tonen als je een tegel naar rechts swiped. Het is nu nog steeds zo dat de gekozen storting niet wordt overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hoogland
ergodyne1 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:18:
[...]

Dat is een 'producteigenschap' volgens Volvo. Mijn C40 had hetzelfde, het is iets minder geworden in de loop der tijd, of ik ben eraan gewend geraakt...
Dit gevoel kan toch niet als “product” eigenschap afgedaan worden? Voelt alsof je een elektrische tandenborstel aan/uit zet bij gas loslaten…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Jan Hoogland schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 18:19:
[...]

Dit gevoel kan toch niet als “product” eigenschap afgedaan worden? Voelt alsof je een elektrische tandenborstel aan/uit zet bij gas loslaten…..
Toch wel hoor. Bij mij wel iig. Het is bij mij niet zo verschrikkelijk erg en ik heb geen zin ellenlange gedoe om een trilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Jan Hoogland schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 18:19:
[...]

Nee, inderdaad. Als het een product eigenschap zou zijn, zou ieder exemplaar het moeten hebben toch? Die van mij trilt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 21-09 23:42
Dan meld ik me ook maar even. Ik heb wel een trilling (model 2023 P6)
Het lijkt idd een onbalans te zijn. Voelt precies hetzelfde als in mijn andere auto's die niet goed gebalanceerd waren na een bandenwissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 18:14:
Heb die nieuwe laad app ook ff geïnstalleerd. Vallen me 2 dingen op:

1. Klopt het dat de taal Duits is? Kan het nergens aanpassen. If iig als je klikt op zoeken krijg ik iig resultaten terug in een rare taal
2. Ik kwam er achter dat een oude big blijkbaar nog steeds niet is opgelost. Namelijk de storting van je tegel. Zoals jullie weten kan je apps herplaatsen op volgorde van tonen als je een tegel naar rechts swiped. Het is nu nog steeds zo dat de gekozen storting niet wordt overgenomen.
Bedoel je EVMaps met die nieuwe laadapp? Nou je het zegt: bij mij staat er in de lijst van laders heel af en toe ineens een enkele Duitse benaming tussendoor, terwijl de rest gewoon in het NL is. Kennelijk een verkeerde taalcode bij een aantal laders in de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Mga1600 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:12:
[...]

Bedoel je EVMaps met die nieuwe laadapp? Nou je het zegt: bij mij staat er in de lijst van laders heel af en toe ineens een enkele Duitse benaming tussendoor, terwijl de rest gewoon in het NL is. Kennelijk een verkeerde taalcode bij een aantal laders in de database.
Ja die EVMaps. Leek me een super handige app om snel in bijv. onbekende plaatsten te checken waar je ff aan een publieke paal kan laden. Want dat is nogal irritant in Maps. Alleen keek ik dus vanmiddag en alles stond dus in het Duits. Althans, de eerste lijst met namen. Als ik bijv. de eerste optie aanklikte stond er wel netjes de straatnaam in het NL. Beetje rare app zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
[...]

De app is door een Duitser gemaakt, dus ik denk daarom. Bugs kunnen hier worden gemeld: https://www.goingelectric...iewtopic.php?f=45&t=56342
Ik vrees wel alleen in het Duits.
Hier wel in het Engels:
https://github.com/johan12345/EVMap/issues

[ Voor 10% gewijzigd door JTHZZ op 07-09-2022 07:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
Rude-Dog schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:55:
Wat ik na een paar weken als opmerkingen heb trouwens:

1) Ik vind dat de uitstroomopeningen voorin bij de bestuurder niet echt laag kunnen worden gericht. Zelfs op de laagste stand, met een vrij hoge stoel, blazen die dingen nog redelijk in je muil. Vind ik niet zo prettig, ik zet ze graag wat lager om meer het lijf te koelen zeg maar, zonder dat je de wind in je gezicht hebt.

2) Als ik een route plan en een snellaadstop wil toevoegen, zijn de suggesties zelden logisch. Als ik dan inzoom op de kaart op een stuk van de route waar ik graag wil snelladen en dan dat gebied doorzoek, zijn de opties veel beter. Als ik nog 65% accu heb bijvoorbeeld en ik wil met meer dan 10% aankomen, wil ik gewoon eerst een stuk rijden, tot ik op 10% zit ofzo, en dan snelladen. Niet als mijn accu nog 60% heeft.
Als hij ziet dat laden nodig is zijn de keuzes logischer. Maar ik heb vaak gewoon dat ik met wat meer wil aankomen, omdat ik bijvoorbeeld aansluitend nog een rit heb met geen snellader in de buurt. Ik zou het fijn vinden als hij keek naar wat je gaat rijden, en dan zo "laat" mogelijk laden zo dicht mogelijk langs de route, met een zo snel mogelijk laadstation.

3) Muziek speelt door als ik de deur open, tot ik de auto echt uitstap. Geen issue, even wennen, bij al mijn vorige auto's stopte de muziek zodra het portier open ging.

4) Ik zit voor mijn gevoel meer "op" de stoel dan "in" de stoel. Nog steeds prima comfortabel hoor en je komt fit aan (vooral dankzij adaptive cruise control en lane assist - heerlijk!) maar het is niet echt heel lekker wegzakken vind ik.
Over die laadstoppen: klopt dat die soms raar zijn. Wat je kunt doen is via de voicecontrol ‘navigatie naar fastned’ of een andere snelladers die zeker weten op je route liggen zeggen. Dan zijn de suggesties veel beter. Ikzelf laad in Nederland graag bij fastned want die liggen allemaal aandelen snelweg.

Dus ik doe wees de eindbestemming en dan van laatste naar eerste laadstop op die manier toevoegen (meestal maximaal 1).

Voor een lange reis plan ik eerst met abrp en voeg dan die laders toe op de genoemde methode. Het is niet ideaal maar zorgt wel voor de beste ervaring onderweg (en de auto bereidt de batterij voor op laden, scheelt nogal wat snelheid in mijn ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Spanky79 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:03:
[...]

Over die laadstoppen: klopt dat die soms raar zijn. Wat je kunt doen is via de voicecontrol ‘navigatie naar fastned’ of een andere snelladers die zeker weten op je route liggen zeggen. Dan zijn de suggesties veel beter. Ikzelf laad in Nederland graag bij fastned want die liggen allemaal aandelen snelweg.

Dus ik doe wees de eindbestemming en dan van laatste naar eerste laadstop op die manier toevoegen (meestal maximaal 1).

Voor een lange reis plan ik eerst met abrp en voeg dan die laders toe op de genoemde methode. Het is niet ideaal maar zorgt wel voor de beste ervaring onderweg (en de auto bereidt de batterij voor op laden, scheelt nogal wat snelheid in mijn ervaring).
Bedankt voor de tip! Dat ga ik eens proberen.
Wel of niet voorbereiden scheelt in mijn ervaring ook behoorlijk. Als ik netjes plan, tik ik 134kw aan. Zonder is dat nooit zo hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watmaakhetuit
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08:01
Mga1600 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:02:
[...]

Nee, inderdaad. Als het een product eigenschap zou zijn, zou ieder exemplaar het moeten hebben toch? Die van mij trilt niet.
Is dit enkel een probleem voor P6 en niet voor P8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watmaakhetuit
Op mijn XC40 modeljaar 2021 (P8) heb ik 20" velgen zitten en ik zou dit willen vervangen door 19". Heeft iemand daar ervaring mee bij een dealer - krijg je dan een goede prijs voor de 20" (met Pirelli All Season banden)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 18:32
Ze raggen wel behoorlijk met die P8.
Overigens wel compleet idioot om op een openbare landweggetje, waar gewoon meerdere weggebruikers zijn, met 180km/u overheen te knallen. Levensgevaarlijk! ;( 8)7

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Watmaakhetuit schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:52:
[...]

Is dit enkel een probleem voor P6 en niet voor P8?
ik heb ook een P6 en het issue niet (dwz als ik "gas" rond de 100kph geef, zit er een hele kleine ieniemienetrilling in het stuur, maar die is me alleen opgevallen omdat er nav dit forum op ging letten).

Op zich wel logisch dat je bij FWD iets in het stuur kan voelen. Daarom hebben auto's met 2 wielaandrijving ook vaker achterwiel dan voorwielaandrijving. Maar zou wel redelijk beperkt en zeker niet storend moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Watmaakhetuit schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:56:
Op mijn XC40 modeljaar 2021 (P8) heb ik 20" velgen zitten en ik zou dit willen vervangen door 19". Heeft iemand daar ervaring mee bij een dealer - krijg je dan een goede prijs voor de 20" (met Pirelli All Season banden)?
Waarom? Zonde van je mooie P8.
Zou even verschillende dealers vragen. Kans is groot dat je goede prijs krijgt gelet op de huidige markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
die zit er feitelijk al in, maar op iets andere manier. Als je op het meerdere route icoontjes klikt krijg je meestal ook routes aangeboden die iets langer duren maar meer procentjes overhouden.

en verder zou ik vooral even geduld hebben. Tot nu toe komen alle features ook wel door naar Android Automotive, maar duurt altijd iets langer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Maar daar hebben we onze undercover agent @4v4t4r natuurlijk voor! Die kan ons vast meer vertellen over de ontwikkelingen van Maps op AAOS ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:22
Juancho schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:25:
Maar daar hebben we onze undercover agent @4v4t4r natuurlijk voor! Die kan ons vast meer vertellen over de ontwikkelingen van Maps op AAOS ;)
ik zou graag meer delen, maar de persoon waar ik mee spreek heeft al lange tijd niets meer aan EVCS gewerkt. Hij gaf wel aan dat hij weer wat voor NL en DE ging doen vlak voor de zomervakantie, wellicht is dat die update? het is niet zo dat ik hem frequent spreek, en ik wil hem ook niet continue lastig vallen.

Ze brengen change requests aan - en als Google die niet goedkeurt gebeurd er gewoon niet mee. Of ze worden niet afgekeurd, maar iets anders heeft prio.

Hij verbaasde zich overigens wel over het feit dat we geen multi stop kunnen plannen en dingen kunnen verschuiven onscreen, zou hij naar vragen.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikloman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Versie 2.3 in aantocht!
Updates in software V2.3
  • Oplossing voor een incidenteel probleem bij het ontgrendelen van de auto met een transpondersleutel.
  • Kleine grafische updates van het dagtellermenu in het bestuurdersdisplay.
  • Oplossing voor onterechte bericht “Service vereist” met betrekking tot parkeerhulp.
  • Klaar om te rijden-meldingen zijn gekalibreerd zodat ze beter werken bij gebruik van Pilot Assist.
  • Nauwkeuriger inschatting van actieradius voor auto's van modeljaar 2021 en 2022.
  • Optimalisatie-aanpassingen van de aandrijflijn.
  • NB: Ter ondersteuning van software V2.3 is delen van informatie tussen auto's tijdelijk uitgeschakeld. Indien dit vóór de update in de auto was ingeschakeld, worden de betreffende privacy-instellingen bewaard totdat de service weer door Volvo wordt ingeschakeld. Delen van informatie via cloudservice is alleen beschikbaar in Europa, Canada en de VS.
Bron: https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2020w37

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
Voor degenen die wel CarPlay gebruiken maar een hekel hebben aan het inpluggen van een los snoertje is dit misschien een oplossing:
(Ik vond dit op internet)

https://nam12.safelinks.p...OcPXyJ1GUDQ%3D&reserved=0

Het is een klein 3D geprint blokje dat in dat anders nutteloze kleine vakje voorin de midden console wordt geplaatst. Het vormt een soort docking station. Een usb-c naar Lightning kabel wordt onder het rubber matje van de draadloze oplader naar achteren geleid en door een geboord gaatje onderin het uitneembare deel (asbak?) in dat blokje gehaakt.

Als het dekseltje open is kun je de telefoon op de Lightning stekker plaatsen en laten leunen. Deksel dicht en je ziet er niets meer van.

Hoewel ik de toegevoegde waarde van CarPlay zelf nog niet kon ontdekken wilde ik het toch even uitproberen en hier delen. Het werkt!

Details staan in dat linkje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0g-Vbi6KCNuD4_87LQ12QWCwYRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r0Sp3RGSBB6LEp5JpGQwsY9z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Watmaakhetuit schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:56:
Wordt lastig denk ik om dat via de dealer te doen. Wat moeten die met een set losse wielen?

Op marktplaats zie je wel wat handelaren die in Volvo wielen doen. Wellicht kunnen die wat voor je betekenen. muddekokparts.NL bijvoorbeeld

[Ik heb zelf ook wel overwogen om van 20 naar 19” te gaan maar na een proefrit was ik van dat idee af. Weliswaar is 19” een klein beetje stiller en ietsje comfortabeler maar het is ook een grote stap terug in rijgedrag. Stuk minder strak]

[ Voor 19% gewijzigd door Mga1600 op 07-09-2022 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hoogland
Mga1600 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:02:
[...]

Kan pas volgende week terecht bij de dealer om dit gevoel te laten ervaren door de monteur, ze “wisten” nergens van dat dit een common issue is……
Balen, voor de rest rijdt die prima maar dit moet er echt uit wordt gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin36
  • Laatst online: 25-01-2023
Helaas geen nieuws. Bekend probleem. Volvo weet er van maar heeft na meerdere pogingen aan geen technische oplossing te kennen. Leasemaatschappij kan ook niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hoogland
Calvin36 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:31:
[...]

Helaas geen nieuws. Bekend probleem. Volvo weet er van maar heeft na meerdere pogingen aan geen technische oplossing te kennen. Leasemaatschappij kan ook niet verder helpen.
Dit geeft me niet echt een goed gevoel…..
Volvo kan hem mooi terug nemen als dit blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hoogland
Jan Hoogland schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:44:
[...]

Wij werken zelf met heel veel SKF lagers, bij een probleem kunnen ze aan de frequentie meting precies zien welk lager in de pomp slecht is en in welke mate. Dus lijkt me als ze dit serieus willen oplossen het technisch mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Rude-Dog schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:06:
[...]

Bedankt voor de tip! Dat ga ik eens proberen.
Wel of niet voorbereiden scheelt in mijn ervaring ook behoorlijk. Als ik netjes plan, tik ik 134kw aan. Zonder is dat nooit zo hoog.
Bij mij heb ik regelmatig de 150 of zelfs een tikje meer gezien. Iig het eerste deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Jan Hoogland schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:44:
[...]

Het rare is dat lang niet iedereen dit issue heeft. Ik rijd 1 van de eerste modellen en daar hadden sommigen het wel maar ikzelf dan weer niet. Goed, ik heb genoeg andere shit gehad dus dat compenseert elkaar dan wel een beetje ;).

Maar je hebt wel gelijk, ik zou dat ook nooit accepteren bij een nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 22:16
[...]

Deze app vind ik niet echt heel chill. Geen idee of je apple carplay hebt maar shell recharge werkt sneller en fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 22:16
ignore

[ Voor 96% gewijzigd door thisisjazz op 09-09-2022 09:42 ]

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

Jan Hoogland schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:20:
[...]

Kan pas volgende week terecht bij de dealer om dit gevoel te laten ervaren door de monteur, ze “wisten” nergens van dat dit een common issue is……
Ze doen blijkbaar nog steeds of hun neus bloedt: hoe kan het dat mijn P8 uit 2020 met trillingen werd teruggenomen door Volvo en de dealer en men vol blijft houden dat dit probleem iet bestaat?

Bazzan

• Kammika
Jan Hoogland schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:20:
Check ook eff andere forums (zoekterm "vibrations higher speeds", etc..) dan kom je veel forumposts tegen met dit issue. Ook veel gebruikers die het opgelost hebben door er andere banden onder te zetten of beter uit te balanceren..

Dat Volvo het niet kent is bullshit, want op elk forum waar XC40 threads zitten zie je posts met dit issue..

• Mga1600
thisisjazz schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:49:
[...]

Deze app vind ik niet echt heel chill. Geen idee of je apple carplay hebt maar shell recharge werkt sneller en fijner.
Ja, die Shell app heb ik ook op mijn telefoon en dus ook met CarPlay, ook prima, maar deze andere app laat veel lokale laders zien terwijl je rijdt als voortschrijdend lijstje met afstand zonder je route of bestemming aangegeven te hebben.en dat is dan soms ook handig

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 00:14
Spanky79 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:15:
[...]

Bij mij heb ik regelmatig de 150 of zelfs een tikje meer gezien. Iig het eerste deel.
Inderdaad. Als je de laadstop ingepland hebt en de SoC is laag, dan krijg je 150 kW of zelfs een tikje meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0V97V9B-O2Wp_vMDH6lu1kTUeo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/395cXz0EaD9dqz6UKaEnJ9RU.jpg?f=user_large

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Dit soort testen is net als de mening van een one-issue partij: oogkleppen opzetten en niet kijken niet naar het totale plaatje alleen maar naar een enkel (ondergeschikt) aspect. Wat meespeelt is dat bij Volvo de Traction Control niet af te zetten is. Dat maakt ‘m minder snel, maar wel heel veel veiliger. Het is maar wat je belangrijk vindt.

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:38

Lancer

What the......

Mga1600 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:06:
[...]

Dit soort testen is net als de mening van een one-issue partij: oogkleppen opzetten en niet kijken niet naar het totale plaatje alleen maar naar een enkel (ondergeschikt) aspect. Wat meespeelt is dat bij Volvo de Traction Control niet af te zetten is. Dat maakt ‘m minder snel, maar wel heel veel veiliger. Het is maar wat je belangrijk vindt.
Ik vind de traction control op de XC40 best conservatief. Met gas erop in een bocht gaat hij gewoon driften. Op lange bochten is er veel grip. Op korte bochten is er idd heel snel onderstuur.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Juancho
  • Nu online
4v4t4r schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:39:
[...]

Hij verbaasde zich overigens wel over het feit dat we geen multi stop kunnen plannen en dingen kunnen verschuiven onscreen, zou hij naar vragen.
Tamelijk bizar en verontrustende reactie van hem dan. Je praat over navigatie, als ze niet eens weten dat bepaalde essentiële onderdelen missen..... Die bovendien al bijna 2 jaar geleden (!!!) zijn gemeld... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:38

Lancer

What the......

Juancho schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:46:
[...]

Tamelijk bizar en verontrustende reactie van hem dan. Je praat over navigatie, als ze niet eens weten dat bepaalde essentiële onderdelen missen..... Die bovendien al bijna 2 jaar geleden (!!!) zijn gemeld... |:(
Niet overdrijven hoor, we kunnen wel tussenstops inplannen hoor; de incantatie is alleen lastiger dan die van een 20e level fireball spreuk. :+

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:22
Juancho schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:46:
[...]

graag een beetje nuance, je werkt zelf in de IT toch? Wij zijn een subcon van Google, en we voeren bepaalde opdrachten uit. Mijn collega is niet verantwoordelijk voor maps, noch voor het hele EV stuk.Zoals ik in mn eerste alinea al zei, hij heeft al maanden hier nniet meer aan gewerkt. hij is dus helemaal niet bezig met de zaken waar wij zo naar op zoek zijn, maar hij kan het wel controleren in de systemen en soms mij voorzien van specifieke info die ik soms wel en soms niet kan delen.

Als de recatie op de input die ik weet los te peuteren zo ontvangen word zal ik er wel mee stoppen het hier te delen. doet blijkbaar meer kwaad dan goed.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• Juancho
  • Nu online
Het is niet persoonlijk he en je weet best wel dat ik je moeite enorm waardeer. Tis ook een stukje frustratie af en toe, als je weer eens loopt te kloten met Maps en het plannen van je route. Ik kan daar gewoon niet bij met de kop. Dat er niemand van het Maps team denkt van, goh, dit is eigenlijk vet onhandig voor het AAOS systeem. Ik dacht even dat je contact juist bij dat team werkte of had gewerkt, dus vandaar mijn opmerking.

Het is ook weer niet zo'n minor puntje dat je over het hoofd kan zien lijkt me. Dat hoef je je verder niet persoonlijk aan te trekken uiteraard. Ik werk zelf ook in de IT dus die verbazing komt niet zomaar ergens vandaan. Ook ik heb te maken met apps van/voor klanten en ik durf wel met 100% zekerheid te zeggen dat major functionaliteit als één van de eerste op de backlog komen te staan. Nogal logisch lijkt me ook.

Met een wel opmerking dat ze het natuurlijk juist geen prio vonden. Dan is het logisch dat het er na bijna 2 jaar nog niet inzit maargoed, ik kan me vanuit functioneel perspectief dit eigenlijk niet voorstellen.

[ Voor 35% gewijzigd door Juancho op 08-09-2022 13:32 ]

• ergodyne1
Zo na jaren weer eens een bekeuring gekregen. Door gebruik van Flitsmeister jarenlang geen bekeuringen gehad op snelheid maar deze keer is het raak. Hoe dat kan? Ik ben Flitsmeister via Carplay gaan gebruiken… werkt dus niet voor mij. Je ziet niet waar ze staan in een overzicht en de meldingen zijn erg traag. Ik ga maar weer over op de iPhone en Flitsmeister… het platform waar het wel gewoon werkt!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ergodyne1 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:19:
Zo na jaren weer eens een bekeuring gekregen. Door gebruik van Flitsmeister jarenlang geen bekeuringen gehad op snelheid maar deze keer is het raak. Hoe dat kan? Ik ben Flitsmeister via Carplay gaan gebruiken… werkt dus niet voor mij. Je ziet niet waar ze staan in een overzicht en de meldingen zijn erg traag. Ik ga maar weer over op de iPhone en Flitsmeister… het platform waar het wel gewoon werkt!
Ik heb deze week juist bewust eens de CC van mijn wagen op 100 gezet (ipv 106), verschil in verbruik is goed merkbaar, van gemiddeld 3,9 ltr/100km nu 3,6 ltr/100km , Jawel, nog altijd helaas die oude Diesel! De XC40 komt met een kleine 6 weken hopelijk.
Maar wat ik merkte was dat die snelheid helemaal nog niet zo beroerd rijdt, ik heb 1277 km gedaan deze vier dagen en hoefde minder vaak in te halen (traag vrachtverkeer daargelaten) en de tijd die ik extra kwijt was kwam totaal op globaal iets meer dan drie kwartier uit over die hele afstand.
1 tank diesel, 46 liter, en die is dan nu ook wel leeg. Heerlijke actieradius trouwens :-)

Maar wat ik ermee wil zeggen: geen flitsmeister nodig gehad, en toch geen enkele bekeuring, en ik voelde me echt geen slak.

Hoe zou dat met een XC40 P6 gaan straks? zou ik dan ineens op veel fanmail uit Leeuwarden moeten rekenen? geen idee, maar flitsmeister is en blijft een hulpmiddel, zelf opletten blijft het best. :-)

• Zuilen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-07 16:47
Verbruik in deze rapportage valt alleszins mee: ca. 28,3 kWh/100 km met een caravan van 1000 kilo. Zelf heb ik mindere ervaring met een tandemasser aanhanger van ca. 800 kilo, 1,50 meter breed, 1,80 meter hoog vanaf de vloer: Daarbij kom ik op een verbruik uit van ca. 40-45 kWh/100 km, waarbij ik niet harder dan 90-95 km/uur rij. Het verbruik verdubbelt bij mij dus. Iemand anders soortgelijke ervaringen, of loopt de tandemasser van mij erg zwaar?

• Zuilen
Venomer schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:48:
[...]

Inderdaad. Maar het houdt een keer op. Leeg is leeg.

@Zuilen Hoe ben je uiteindelijk thuisgekomen?
Ik heb mijn vrouw gebeld. Met een nissan micra :? gesleept naar een laadpaal. Voordat het slepen begon, heeft de p8 ca. 20 minuten stil gestaan. De accu was weer iets op gang gekomen, waarmee ik deze in beweging kon krijgen en met de micra met sleepkabel ervoor lukte het om bij een laadpaal ca. 2 kilometer verderop te komen. Ik had de auto tijdens het slepen nog wel op "one-pedal drive" staan, dat was achteraf niet handig, want dan moet je het gas ingedrukt houden om niet te remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuilen
Waterblok schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:57:
Naar nul: Kris Rifa: YouTube: I drove the Volvo XC40 P8 down to 0% | This is what happened AND thi...
Minder power, uiteindelijk schildpadje dat @Zuilen heb je allemaal genegeerd?
Ja, hij ging idd steeds langzamer rijden, maar dit genegeerd omdat op de routeplanner de accu op 0% stond bij aankomst (en dus niet op een negatief getal). Echter, bij de 1% lading en 0% lading was het relatief heel snel afgelopen.

• Juancho
  • Nu online
Heeft geen bal te maken met de xc40/c40 maar gewoon of je achter een andere auto wil blijven plakken met 100.

Ik vind dat irritant en eerlijk gevaarlijk. Ik rij altijd plus 10km.en daar zit zelfs nog wat speling in.

En ondertussen draait FM via telefoon en Bluetooth over de auto speakers zonder ook maar 1 knop te hoeven aanraken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
  • Laatst online: 00:14
ergodyne1 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:19:
Zo na jaren weer eens een bekeuring gekregen. [...] Hoe dat kan? [...]
Doordat je je niet aan de verkeersregels hield. O-)

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 17:10
De Volvo on Call integratie is nu in de laatste versie (2022.9.0) van Home Assistant beschikbaar voor set up via de UI. Straks proberen, ben benieuwd. Zal waarschijnlijk niet werken voor de P6/P8 omdat Volvo nog niet zo ver is. We zullen zien...

• Kammika
Zuilen schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:42:
[...]

Ik heb mijn vrouw gebeld. Met een nissan micra :? gesleept naar een laadpaal. Voordat het slepen begon, heeft de p8 ca. 20 minuten stil gestaan. De accu was weer iets op gang gekomen, waarmee ik deze in beweging kon krijgen en met de micra met sleepkabel ervoor lukte het om bij een laadpaal ca. 2 kilometer verderop te komen. Ik had de auto tijdens het slepen nog wel op "one-pedal drive" staan, dat was achteraf niet handig, want dan moet je het gas ingedrukt houden om niet te remmen.
WoW… eerst de accu naar 0% laten leeglopen en dan met een Nissan Micra 2.000kg gaan trekken jullie zijn helden!

Fijn dat het opgelost is!

• JTHZZ
Zuilen schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:42:
[...]

Misschien was dit sneller, maar je mag voor zoiets ook altijd Volvo Assistance bellen. Die slepen je gratis naar een laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rude-Dog
Iksie schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:45:
De Volvo on Call integratie is nu in de laatste versie (2022.9.0) van Home Assistant beschikbaar voor set up via de UI. Straks proberen, ben benieuwd. Zal waarschijnlijk niet werken voor de P6/P8 omdat Volvo nog niet zo ver is. We zullen zien...
Van wat in zo las werkt dat niet voor de recharge modellen, omdat de onderliggende API daar niet geschikt voor is.
Ik heb mijn credentials even ingegeven en hoewel ik geen fout krijg in de log, harkt hij niets binnen.

• Jan Hoogland
Kammika schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:54:
[...]

Check ook eff andere forums (zoekterm "vibrations higher speeds", etc..) dan kom je veel forumposts tegen met dit issue. Ook veel gebruikers die het opgelost hebben door er andere banden onder te zetten of beter uit te balanceren..

Dat Volvo het niet kent is bullshit, want op elk forum waar XC40 threads zitten zie je posts met dit issue..
Vraag me af of dit de banden zijn, vroeger vaker issues met banden gehad maar deze trilling is hoog frequent ik vergelijk het met een elektrische tandenborstel.
Banden specialisten zeiden vroeger altijd problemen bij 120 km/h zijn makkelijker op te lossen dan die bij 100 km/h.
Als dit zo’n “bekende” issue is bij de P6/8 waarom doet de dealer dan dat hun neus bloed….
Als dit er echt niet uit kan is dit wel voor mij een dingetje, rijdt echt vreselijk en voelt alsof je in een auto rijdt van 25 jaar oud ipv een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 02-09 16:28
Zuilen schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:33:
[...]

Verbruik in deze rapportage valt alleszins mee: ca. 28,3 kWh/100 km met een caravan van 1000 kilo. Zelf heb ik mindere ervaring met een tandemasser aanhanger van ca. 800 kilo, 1,50 meter breed, 1,80 meter hoog vanaf de vloer: Daarbij kom ik op een verbruik uit van ca. 40-45 kWh/100 km, waarbij ik niet harder dan 90-95 km/uur rij. Het verbruik verdubbelt bij mij dus. Iemand anders soortgelijke ervaringen, of loopt de tandemasser van mij erg zwaar?
Ervaring met 1500kg Knaus aan de haak: zeker de eerste tientallen kilometers precies dezelfde cijfers. Na verloop van tijd/afstand terug naar gem. 37 kWh/100km. Rit met of heel constant door kunnen rijden, of langzaam door langzaam rijdend verkeer. Weinig optrekken - afremmen.

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watmaakhetuit
ron65 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:29:
[...]

Ik heb deze week juist bewust eens de CC van mijn wagen op 100 gezet (ipv 106), verschil in verbruik is goed merkbaar, van gemiddeld 3,9 ltr/100km nu 3,6 ltr/100km , Jawel, nog altijd helaas die oude Diesel! De XC40 komt met een kleine 6 weken hopelijk.
Maar wat ik merkte was dat die snelheid helemaal nog niet zo beroerd rijdt, ik heb 1277 km gedaan deze vier dagen en hoefde minder vaak in te halen (traag vrachtverkeer daargelaten) en de tijd die ik extra kwijt was kwam totaal op globaal iets meer dan drie kwartier uit over die hele afstand.
1 tank diesel, 46 liter, en die is dan nu ook wel leeg. Heerlijke actieradius trouwens :-)

Maar wat ik ermee wil zeggen: geen flitsmeister nodig gehad, en toch geen enkele bekeuring, en ik voelde me echt geen slak.

Hoe zou dat met een XC40 P6 gaan straks? zou ik dan ineens op veel fanmail uit Leeuwarden moeten rekenen? geen idee, maar flitsmeister is en blijft een hulpmiddel, zelf opletten blijft het best. :-)
Ook in je XC40 P6 kun je de ACC op 100 zetten….. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian66
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07:54

wian66

Leapmotor C10 Design (2025)

RFolst schreef op donderdag 8 september 2022 @ 23:34:
[...]

Ervaring met 1500kg Knaus aan de haak: zeker de eerste tientallen kilometers precies dezelfde cijfers. Na verloop van tijd/afstand terug naar gem. 37 kWh/100km. Rit met of heel constant door kunnen rijden, of langzaam door langzaam rijdend verkeer. Weinig optrekken - afremmen.
Ik kwam met mijn P8 MY2021 in combinatie met een Adria van 1.500 kg niet onder de 45kWh..
Deze combi blijft in Nederland, buitenland met een andere auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
wian66 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:04:
[...]

Ik kwam met mijn P8 MY2021 in combinatie met een Adria van 1.500 kg niet onder de 45kWh..
Deze combi blijft in Nederland, buitenland met een andere auto :)
Zal met elke caravan een ander getal geven. Met name hoe aerodynamisch de caravan is zal uitmaken. Mijn auto heeft al 30% extra verbruik door de fietsendrager: laatste gemeten op op een rit van ruim 100km naar Amsterdam met fietsendrager heen (21kwh/100km) en zonder fietsendrager terug (16kwh/100km)

Dwz als er een fiets op zit. Want zonder die fiets merk ik het bijna niet in verbruik. Is puur de luchtweerstand wat het verschil maakt…

[ Voor 14% gewijzigd door Kammika op 09-09-2022 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 16:48
Kammika schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:11:
[...]

Zal met elke caravan een ander getal geven. Met name hoe aerodynamisch de caravan is zal uitmaken. Mijn auto heeft al 30% extra verbruik door de fietsendrager: laatste gemeten op op een rit van ruim 100km naar Amsterdam met fietsendrager heen (21kwh/100km) en zonder fietsendrager terug (16kwh/100km)

Dwz als er een fiets op zit. Want zonder die fiets merk ik het bijna niet in verbruik. Is puur de luchtweerstand wat het verschil maakt…
Nou dat is wel wat kort door de bocht hoor, ik gebruik de fietsendrager 2x per week met de mountainbikes.
Dit scheelt niet of nauwelijks iets in verbruik (niet sneller dan 100 km/h rijden). Heb op dit forum er ook wel een uitgebreide post over geschreven. Scheelt misschien wel dat mijn fietsen volledig achter de auto vallen / niet uitsteken tov de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
okio schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:00:
[...]

Nou dat is wel wat kort door de bocht hoor, ik gebruik de fietsendrager 2x per week met de mountainbikes.
Dit scheelt niet of nauwelijks iets in verbruik (niet sneller dan 100 km/h rijden). Heb op dit forum er ook wel een uitgebreide post over geschreven. Scheelt misschien wel dat mijn fietsen volledig achter de auto vallen / niet uitsteken tov de auto.
beetje kort door de bocht het kort door de bocht te noemen als jij een andere ervaring hebt ;) .

Dit van mij zijn idd groter en vallen niet weg tov de auto. En dat is precies mijn punt: De aerodynamica bepaalt (grotendeels) het verbruik. Als de fiets eraf is en alleen met drager rij, merk ik idd bijna niets in verbruik omdat die achter de auto wegvalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Watmaakhetuit schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:01:
[...]

Ook in je XC40 P6 kun je de ACC op 100 zetten….. ;)
klopt, maar dat is Acc ipv CC, de laatste houdt echt 100 aan, je moet tijdig een baantje naar links als je een tragere weggebruiker tegenkomt maar de auto houdt niet al op 200 meter daarachter ineens ongemerkt wat in.

ACC heeft dan juist de neiging in te gaan houden, oplossing is nog meer tijdig naar links te gaan wat niet altijd door iedereen gewaardeerd wordt. Doe je dat niet dan zakt je snelheid (vrijwel ongemerkt) en als je gaat inhalen loopt deze vanzelf weer op. Juist die wisselingen kosten wat extra brandstof/energie, je gebruik neemt daarmee weer wat toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09 22:04
Jan Hoogland schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:58:
[...]

Vraag me af of dit de banden zijn, vroeger vaker issues met banden gehad maar deze trilling is hoog frequent ik vergelijk het met een elektrische tandenborstel.
Banden specialisten zeiden vroeger altijd problemen bij 120 km/h zijn makkelijker op te lossen dan die bij 100 km/h.
Als dit zo’n “bekende” issue is bij de P6/8 waarom doet de dealer dan dat hun neus bloed….
Als dit er echt niet uit kan is dit wel voor mij een dingetje, rijdt echt vreselijk en voelt alsof je in een auto rijdt van 25 jaar oud ipv een nieuwe.
Als je in dit forum zoekt op "trillingen" lees je veel hierover. Een deel van de berijders ervaart dit ook.
Heb dit ook gehad, leek inderdaad eerder uit de aandrijving i.p.v. uit de banden te komen. Balanceren/uitlijnen leverde bij mij nauwelijks verbetering op. Je zou je dealer kunnen vragen er als test andere wielen/banden onder te zetten. Dan is het snel duidelijk.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Venomer schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:21:
[...]

Doordat je je niet aan de verkeersregels hield. O-)
Klopt helemaal. Ik ben niet roomser dan de paus. Velen hier wel. Helemaal niet erg, mijn persoon heeft iets meer nodig in het leven dan alles wat binnen de lijntjes valt.

Bijna weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Nu online
Stomme actie van mijn kant. Nieuwe telefoon gekocht en oude gereset zonder eerst iets met de auto te doen.

Wat is nu de simpelste manier om de nieuwe telefoon aan de auto te koppelen? Terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw beginnen?

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
ron65 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:03:
[...]

klopt, maar dat is Acc ipv CC, de laatste houdt echt 100 aan, je moet tijdig een baantje naar links als je een tragere weggebruiker tegenkomt maar de auto houdt niet al op 200 meter daarachter ineens ongemerkt wat in.

ACC heeft dan juist de neiging in te gaan houden, oplossing is nog meer tijdig naar links te gaan wat niet altijd door iedereen gewaardeerd wordt. Doe je dat niet dan zakt je snelheid (vrijwel ongemerkt) en als je gaat inhalen loopt deze vanzelf weer op. Juist die wisselingen kosten wat extra brandstof/energie, je gebruik neemt daarmee weer wat toe.
Als je dat een bezwaar vindt zet je de ACC toch op een paar streepjes minder zodat hij later reageert op de lagere snelheid van de voorganger? Zelf vind ik het juist prettig om flink afstand te nemen meestal met 3, soms met 2 streepjes. Zodra ik voel dat de auto iets in gaat houden door de voorganger zet ik de richting aanwijzer uit (dat activeert de inhaal assistent) dan neemt de snelheid direct weer toe want je overruled de afstandinstelling en kruipt dichterbij en dan er voorbij zodra dat kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ergodyne1
ArnoudN schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:30:
Stomme actie van mijn kant. Nieuwe telefoon gekocht en oude gereset zonder eerst iets met de auto te doen.

Wat is nu de simpelste manier om de nieuwe telefoon aan de auto te koppelen? Terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw beginnen?
Been there! ik ben langs de dealer gegaan om dit gefixt te krijgen. Volgens mij kan een van de productspecialisten je er ook wel doorheen loodsen op afstand... weet eerlijk niet meer precies wat ze gedaan hebben toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ergodyne1 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:30:
[...]

Klopt helemaal. Ik ben niet roomser dan de paus. Velen hier wel. Helemaal niet erg, mijn persoon heeft iets meer nodig in het leven dan alles wat binnen de lijntjes valt.

Bijna weekend!
Het krijgen van een prent overkomt helaas iedereen wel eens, al was het maar zoiets onnozels als een parkeerboete. Laatst nog in Amsterdam, even niet op de maximale parkeerduur op een bepaalde plek gelet, wel mijn parkeerapp gestart en dus betaald, maar toch een dikke boete.
Dat is zonde van het geld, daarvan was ik liever gaan lunchen (als dat nog lukt voor dat bedrag tenminste), maar het was natuurlijk gewoon stom van me, had ik maar beter moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
Mga1600 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:32:
[...]

Als je dat een bezwaar vindt zet je de ACC toch op een paar streepjes minder zodat hij later reageert op de lagere snelheid van de voorganger? Zelf vind ik het juist prettig om flink afstand te nemen meestal met 3, soms met 2 streepjes. Zodra ik voel dat de auto iets in gaat houden door de voorganger zet ik de richting aanwijzer uit (dat activeert de inhaal assistent) dan neemt de snelheid direct weer toe want je overruled de afstandinstelling en kruipt dichterbij en dan er voorbij zodra dat kan
Je kan ook zien als de ACC gaat inhouden.
Links aan de rand verschijnt een haakje/blokje als er een voorganger te korte TIJD voor je zit.
Dat is voor mij het sein naar de anderebaan te gaan.De auto houdt dan nog niet in.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Laatst online: 19-09 10:26
ergodyne1 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:58:
[...]

Been there! ik ben langs de dealer gegaan om dit gefixt te krijgen. Volgens mij kan een van de productspecialisten je er ook wel doorheen loodsen op afstand... weet eerlijk niet meer precies wat ze gedaan hebben toen.
ArnoudN schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:30:

Fabrieksreset uitvoeren (kun je zelf, moeten wel alle sleutels in de auto aanwezig zijn). Weet niet of dat de snelste manier is, maar wel zoals ik het op de tweede dag heb uitgevoerd. Dat hele proces kan wel iets gebruikersvriendelijk...
Pagina: 1 ... 104 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"