[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 311 Laatste
Acties:
  • 487.553 views

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ph4ge schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:34:
Ik snap niks van die VAR. Daar gaat toch een 100 procent overtreding aan vooraf?
Hij speelde de bal en t was een schouderduw op z'n hoogst. Kokcu gaat gewoon veel te makkelijk neer.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Var had in moeten grijpen maar zo kennen we Feyenoord weer. De ene week top spelen en daarna onderuit tegen een zwakke tegenstander.

alles kan off-topic

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vette goal hè?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-04 19:16
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:21:
Gaat gewoon 2 - 3 worden! Precies volgens plan!!
Hehe, nice

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:40
Weer Til!

• Ankona
Uitgerekend de zwakste in het veld....

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online
Goh je zou eens iemand op Til zetten zeg

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hahaha… prachtig. Vermakelijke wedstrijd om te kijken :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• krissie100
Wow he does it again!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:47

OMX2000

By any means necessary...

Til zit niet in zijn wedstrijd. Scoort twee keer.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Ankona
Weer Til. Best een voordeel om iemand te hebben waar de verdediging niet op let

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online
Het blok van Marquez mag niet van ome commentator maar Linssen mag alles...

[ Voor 3% gewijzigd door toolkist op 25-09-2021 22:49 ]

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Nou wat gaat dit weer voor farce worden

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-04 18:18
WTF nu is de VAR wel wakker? Neem aan dat we dan wel een vrije trap krijgen.

EDIT: haha stomme VAR, lekker man.

[ Voor 66% gewijzigd door ph4ge op 25-09-2021 22:50 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Han
  • Niet online

Han

Denk inderdaad ook een overtreding van Linssen, ging totaal niet voor de bal. Snap de VAR wel. Vreemd dat de scheidsrechter er niet in mee gaat.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• toolkist
  • Niet online
Nou daar kom je erg goed mee weg, Linssen deed echt geen enkele poging om de bal te spelen.

• OMX2000

OMX2000

Spitsje!

• ephymerous
  • Laatst online: 21:43
Scheidsrechter heeft Kuipvrees en verstoort de CL winst niet.

[ Voor 19% gewijzigd door ephymerous op 25-09-2021 22:51 ]

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
En de commentator komt zowat klaar...

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nou ja nu maakt het al niet meer uit, NEC is van slag door alles.

Tweakers Discord

• Han
  • Niet online

Han

Prachtige goal van Dessers :)

• ph4ge
ephymerous schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:51:
Scheidsrechter heeft Kuipvrees en verstoort deCL winst niet.
Pff dan had hij echt de 2-3 niet goedgekeurd. Dik verdiende overwinning, geweldige goal.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:45

Agent47

I always close my contracts.

Pfoe mijn Feyenoord heeft geluk :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• toolkist
  • Niet online
Hij had Baretto nooit mogen wisselen, die hield alles bij elkaar. Zag je ook tegen Ajax toen hij erin kwam nadat het in no time 3-0 was ofzo.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:43

Quad

Doof

NEC getild.
Pec krijgt enorme klappen. Man wat stellen die enorm teleur dit seizoen. Ik vind dat echt wel jammer.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Ankona
Pfffffff

alles kan off-topic

• ph4ge
toolkist schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:52:
Hij had Baretto nooit mogen wisselen, die hield alles bij elkaar. Zag je ook tegen Ajax toen hij erin kwam nadat het in no time 3-0 was ofzo.
Die gozer is 38 jaar oud...

Lekker zo'n wedstrijd als je eindelijk eens een vol stadion hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 25-09-2021 22:56 ]

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:24
Het is "maar" tegen NEC maar wat een heerlijke wedstrijd. Let's gooooo *O*

De Kuip is magisch in dit soort wedstrijden.

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:56:
[...]

Die gozer is 38 jaar oud...
Dus? Beste speler van NEC achterin.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Gezien het spelbeeld zou ik zeggen, verdiende overwinning. Maar 3 doelpunten tegen krijgen tegen dit NEC? Dan kan je tegen betere tegenstanders, zoals Ajax, de borst nat maken.

• Han
  • Niet online

Han

En heeft een paar beste oren :o

• ph4ge
toolkist schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:58:
[...]

Dus? Beste speler van NEC achterin.
Dus je mag op die leeftijd wel aannemen dat er een fysieke reden is voor een wissel.
PWM schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:58:
Gezien het spelbeeld zou ik zeggen, verdiende overwinning. Maar 3 doelpunten tegen krijgen tegen dit NEC? Dan kan je tegen betere tegenstanders, zoals Ajax, de borst nat maken.
Dit was pure onderschatting. Een goede les en mooi dat ze het recht kunnen breien.

[ Voor 43% gewijzigd door ph4ge op 25-09-2021 23:01 ]

• DutchOwnage
Dessers solliciteert ook nadrukkelijk naar een basisplaats lijkt mij.

• OMX2000

OMX2000

PWM schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:58:
Lastig te zeggen wat ze tegen Ajax gaan doen. Op papier en gezien hoe makkelijk Ajax wint , gaat Ajax fluitend winnen.

• OMX2000

OMX2000

DutchOwnage schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 23:01:
Dessers solliciteert ook nadrukkelijk naar een basisplaats lijkt mij.
Liever hem in de basis en Baks banken.

• ph4ge
NEC is de sterkste ploeg waar we tot nu toe tegen gespeeld hebben... :+

• DutchOwnage
OMX2000 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 23:02:
[...]

Liever hem in de basis en Baks banken.
Hij heeft 't inderdaad niet meer sinds een paar wedstrijden. Misschien even een terugslag, dat zie je vaker bij spelers die na een lange periode inactief zijn weer proberen terug te komen.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

OMX2000 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 23:01:
[...]

Lastig te zeggen wat ze tegen Ajax gaan doen. Op papier en gezien hoe makkelijk Ajax wint , gaat Ajax fluitend winnen.
Fluitend kampioen worden ze sowieso. Ik zou als ik mijn pensioen moet inzetten op 1 team bij Fey-Aja zeker inzetten op de Amsterdammers. Maar het zou ook mooi zijn als die bal wel eens lekker valt in het eerste kwartier.

Maar goed: ik hoopte op plek 3 deze competitie. Nu moeten we gaan voor 2.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-03 12:32
Ik vrees ervoor dat Feyenoord deze strijd en vechtlust nooit een heel seizoen gaat volhouden

Verwijderd

Tristan schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 23:09:
Ik vrees ervoor dat Feyenoord deze strijd en vechtlust nooit een heel seizoen gaat volhouden
Als ze het maar tot de winterstop kunnen volhouden… misschien is er dan wel wat mogelijk om spelers te halen

• Ankona
Tristan schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 23:09:
Welke strijd en vechtlust? Die van de laatste 10 minuten?

Daarvoor vond ik het juist een slappe hap. Traag, geen pressie. NEC kon heel eenvoudig overeind blijven omdat ze alle tijd kregen de verdediging te organiseren en er totaal geen druk gezet werd. NEC daarentegen speelde zoals Feyenoord had moeten spelen. Met passie en meteen druk zetten en fouten afdwingen.

alles kan off-topic

• OMX2000

OMX2000

Ankona schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 23:21:
[...]

Welke strijd en vechtlust? Die van de laatste 10 minuten?

Daarvoor vond ik het juist een slappe hap. Traag, geen pressie. NEC kon heel eenvoudig overeind blijven omdat ze alle tijd kregen de verdediging te organiseren en er totaal geen druk gezet werd. NEC daarentegen speelde zoals Feyenoord had moeten spelen. Met passie en meteen druk zetten en fouten afdwingen.
Onzin. T/m de 2-0 ging het echt wel op een lekker tempo. Daarna zakte het om een vage reden best ver terug.

• DutchOwnage
Ze dachten waarschijnlijk even krachten te sparen voor donderdag na de 2-0. Lekker even op 't gemakkie de 90 minuten volmaken. Zo'n ploeg heeft Feyenoord niet en zal dat ook nooit worden.

Als je 't even op 80% denkt te gaan doen zag je vanavond wat er had kunnen gebeuren.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:45
DoeEensGek schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 19:44:
[...]

Nouja gezien alle taktieken waar de voorgaande tegenstanders mee kwamen zijn ze wel enigszins succesvol tot nu toe. ;)
Ik denk vooral dat iedereen op zoek is naar een goede manier om met minder materiaal Ajax te bestrijden, iedere sterkte heeft in mijn ogen een tegenhanger. Ajax kan tegenwoordig wat meer 'wisselen' in manier van spelen, dat maakt een goed antwoord op het spel lastiger. (Met meer manieren doel ik op, diepe backs, voorzetten geven, of juist door het midden en daartussen schakelen)
Een antwoord komt er vroeg of laat wel, blijft altijd een kat en muis spelletje.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:26

Superkiwi

Hoi doei

Ik heb zojuist alleen de uitgebreide samenvatting van Willem II-PSV gezien en daar leek PSV echt de veel betere ploeg, de hele samenvatting was éénrichtingsverkeer richting de goal van Willem II. Was dat ook zo of vertekende de samenvatting en misten ze alleen een hoop kansen?

Tof dat Willem II de tweede plaats nu in haar uppie bezet. Als de CL gelden niet verdeeld worden gaan ze het zelf maar halen, that's the spirit d:)b

Over het missen van kansen gesproken: die Haller, wat een miskoop zeg. Miste weer een hoop inlopertjes vandaag :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:08
Superkiwi schreef op zondag 26 september 2021 @ 01:16:
Ik heb zojuist alleen de uitgebreide samenvatting van Willem II-PSV gezien en daar leek PSV echt de veel betere ploeg, de hele samenvatting was éénrichtingsverkeer richting de goal van Willem II. Was dat ook zo of vertekende de samenvatting en misten ze alleen een hoop kansen?
PSV was ook de veel betere (kijkend naar kansen). Willem II had 1 schot op doel heel de wedstrijd.. 1e helft was PSV echt wel beter, 2e helft maar met een schuin oog gekeken.

WoT stats

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-04 00:18

snmght

imho dan he

Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 23:18:
[...]

Als ze het maar tot de winterstop kunnen volhouden… misschien is er dan wel wat mogelijk om spelers te halen
Welke posities zou je willen versterken?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• OMX2000

OMX2000

snmght schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:29:
[...]

Creativiteit op middenveld. En goede vervanging voor Senesi of Trauner. Want Senesi vind ik net te blessuregevoelig, en Trauner kan ook nog een keer rood pakken.

• Tristan
Ik vond Geertruida en Malacia echt slecht spelen, die twee gaan Feyenoord hoofdpijn bezorgen.

• DutchOwnage
Tristan schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:10:
Ik vond Geertruida en Malacia echt slecht spelen, die twee gaan Feyenoord hoofdpijn bezorgen.
Malacia draait een top seizoen tot zo ver, heeft ie ook z'n selectie voor het NL elftal aan te danken. Vergeet niet dat ie nog héél jong is, een wat mindere wedstrijd tussendoor hoort daar óók bij. Heb geen zorgen over die jongen.

Maar doordat Malacia wat minder was, kwam voor mijn gevoel Sinistera ook iets minder uit de verf. Die 2 voelen elkaar goed aan op links normaal gesproken. En idd, Geertruida is geen Pedersen.

Verwijderd

snmght schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:29:
[...]

Eigenlijk mag er op elke linie nog wel wat bij
Tristan schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:10:
Niet vergeten dat Geertruida er een tijdje uit is geweest hé. +Die moet ook nog wennen aan de speelstijl wat slot wilt.

Verwijderd

DutchOwnage schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:30:
[...]
Malacia draait een top seizoen tot zo ver, heeft ie ook z'n selectie voor het NL elftal aan te danken. Vergeet niet dat ie nog héél jong is, een wat mindere wedstrijd tussendoor hoort daar óók bij. Heb geen zorgen over die jongen.
Nog héél jong? Malacia is 22 jaar en heeft zijn debuut in Feyenoord 1 gemaakt in 2017.

Die ondergrens moet omhoog en nu hij bij het Nederlands elftal heeft gezeten mag die meetlat van sommige ook een stukje hoger.

• Tristan
Noem me cynisch en een zeikerd maar hoe goed het altijd bij een club als Ajax of PSV gaat zo slecht gaat het altijd bij Feyenoord. Het is altijd net niet bij Feyenoord. Van de 3 tegen goals gisteren waren er twee weer absoluut onnodig. Zo zonde! Ik hoop dat Slot dit uit het systeem kan krijgen zodat de club echt gaat draaien als een geoliede machine.

• DutchOwnage
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:39:
[...]

Nog héél jong? Malacia is 22 jaar en heeft zijn debuut in Feyenoord 1 gemaakt in 2017.

Die ondergrens moet omhoog en nu hij bij het Nederlands elftal heeft gezeten mag die meetlat van sommige ook een stukje hoger.
Eens. Toch ben ik van mening dat het soms "wispelturige" gedrag je een speler van 22 toch nog niet al te veel mag aanrekenen, maar dat moet er langzamerhand wel uit ja. Ik houd het op pure gemakzucht na die 2-0. Dan moet een Toornstra met al zijn ervaring opstaan, maar die zat ook niet lekker in de wedstrijd. Al heb ik mijn twijfels of Toornstra qua karakter de aangewezen persoon is om de "jonkies" even terecht te wijzen.

• DutchOwnage
Tristan schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:44:
Noem me cynisch en een zeikerd maar hoe goed het altijd bij een club als Ajax of PSV gaat zo slecht gaat het altijd bij Feyenoord. Het is altijd net niet bij Feyenoord. Van de 3 tegen goals gisteren waren er twee weer absoluut onnodig. Zo zonde! Ik hoop dat Slot dit uit het systeem kan krijgen zodat de club echt gaat draaien als een geoliede machine.
https://www.espn.nl/video/clip/_/id/9261839

Je bent niet de enige die er zo over denkt :)

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:30
Nee bij PSV gaat het lekker! :+

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Verwijderd

Alsof Ajax en PSV nooit een een dom doelpunt om de oren krijgen? Het gaat erom hoe ze er vervolgens mee omgaan. En dat deed Feyenoord echt top gisteren. Dat is het verschil met vorig jaar onder dickie, die speelde om niet te verliezen maar ook niet om te winnen.

• Tristan
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:09:
[...]

Alsof Ajax en PSV nooit een een dom doelpunt om de oren krijgen? Het gaat erom hoe ze er vervolgens mee omgaan. En dat deed Feyenoord echt top gisteren. Dat is het verschil met vorig jaar onder dickie, die speelde om niet te verliezen maar ook niet om te winnen.
Dat is waar. Dat doet Arne Slot heel goed met dit elftal en in dat opzicht denk ik dat Feyenoord er beter voorstaat dan vorig seizoen. De aankopen zijn tot nu toe ook geen miskopen gebleken.. dus wie weet waar Feyenoord voor kan strijden!

• mavaros
  • Laatst online: 00:12
Tilburg is nog altijd onbereikbaar, en waarschijnlijk de komende week ook . Zelfs de postduif komt niet meer terug. Die leven voorlopig op drank, drugs, vrouwen/mannen en rock and roll.

Feyenoord lijkt eindelijk de vorm te hebben gevonden, en dat is prijzenswaardig. Het zou leuk zijn, als wij straks met dichtgeknepen billetjes tegen die Rotterdammers mogen spelen, want dat brengt wat evenwicht.

PSV is de draad kwijt, getuige een compleet bezopen PSV supporter gisteren, die boos werd, want ik riep Hup Willem II uit mijn raam. Wat een aanfluiting is dat elftal, en wat een waardeloze supporter liep er gisteren rond te zwalken.

Ajax begint lekker op gang te komen, al mogen ze wat meer de figuurlijke trekker overhalen als het kan. Waarom 3-0, als 12-1 ook mogelijk is?

De rest mag voorlopig lekker doorploeteren, dus daar heb ik geen mening over. Ja, RKC voetbalt lekker mee, maar dat kan ook zomaar omslaan in drama en ellende, zoals vrijwel altijd gebeurt.

edit: De supporters die vandaag hun wedstrijd hebben: Veel succes, en op hoop van zegen. :)F

[ Voor 4% gewijzigd door mavaros op 26-09-2021 12:39 ]

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:09:
[...]

Uiteindelijk wel ja, maar het kostte nogal wat tijd voordat ze er echt goed mee omgingen. Als je daarvoor eerst 3 tegendoelpunten moet krijgen na zelf 2-0 voor gestaan te hebben.
Ik zou me toch echt wel zorgen maken hoe je zo'n voorsprong tegen *piep* NEC verspeelt, in een thuis wedstrijd nogwel.

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 26-09-2021 18:37 ]

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

toolkist schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:36:
[...]

Uiteindelijk wel ja, maar het kostte nogal wat tijd voordat ze er echt goed mee omgingen. Als je daarvoor eerst 3 tegendoelpunten moet krijgen na zelf 2-0 voor gestaan te hebben.
Ik zou me toch echt wel zorgen maken hoe je zo'n voorsprong tegen *piep* NEC verspeelt, in een thuis wedstrijd nogwel.
Simpel. Ze moeten afleren om te snel op 80% te gaan spelen, daar heeft Feyenoord de kwaliteit niet voor. Alleen ajax zou daar momenteel mee wegkomen

[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 27-09-2021 13:51 . Reden: Quote aangepast ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

mavaros schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:36:
Ajax begint lekker op gang te komen, al mogen ze wat meer de figuurlijke trekker overhalen als het kan. Waarom 3-0, als 12-1 ook mogelijk is?
Omdat je de nul wil houden :P

• krissie100
Nou, daar gaan we weer! Ben benieuwd...

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dit moet AZ toch wel kunnen winnen zou je zeggen.

[ Voor 47% gewijzigd door Superkiwi op 26-09-2021 14:49 ]

• ephymerous
  • Laatst online: 21:43
Superkiwi schreef op zondag 26 september 2021 @ 14:35:
Dit moet AZ toch wel kunnen winnen zou je zeggen.
De voortekenen zijn in ieder geval gunstig :)

XXXVI

• krissie100
Tweede helft is weer treurig van AZ kant. Tweede helft 30% balbezit tegen GAE..!

Verwijderd

Van Beek staat altijd garant voor doelpunten :+

• krissie100
Hallo!?! Hoe is dat geen pingel!?

Dankje var!

[ Voor 18% gewijzigd door krissie100 op 26-09-2021 16:11 ]

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:03:
Van Beek staat altijd garant voor doelpunten :+
Zijn er spelers die voor meer dan 9 verschillende eredivisie-clubs een doelpunt gemaakt hebben?

• Exocet
  • Niet online
AZ is wel een maatje te groot voor de Eredivisie, 5-0!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dit is ook niet de eerste club waar hij een eigen goal scoort is het wel?

AZ gaat lekker! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 26-09-2021 16:23 ]

• Napo
  • Niet online
Superkiwi schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:22:
#3, zowel Willem 2, Feyenoord als nu dan ook voor SC Heereveen.

• krissie100
Uiteindelijk toch nog een mooie 5-0 overwinning.
Toch wel bijzonder da AZ maar 42% balbezit had thuis tegen GAE maargoed!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:19
Statistisch gezien verwacht fivethirtyeight dat Ajax ver kan komen in de Champions League, het lijkt mij alleen een beetje heel erg optimistisch...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0WhYzDqO4rWnUUdtjHfrZX6Jxc0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VRFzjQ0zCuaU4W8gbr5QDaQW.png?f=fotoalbum_large

Bron: https://projects.fivethir...ictions/champions-league/

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:49
Gynnad schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:46:
Statistisch gezien verwacht fivethirtyeight dat Ajax ver kan komen in de Champions League, het lijkt mij alleen een beetje heel erg optimistisch...

[Afbeelding]

Die gasten zijn overal 't algemeen wel accuraat. Was toen ook in't CL seizoen van Ajax, dat het voorspeld was. Maar om nou te zeggen dat Ajax een grote kanshebber is gaat mij wat ver

Verwijderd

Terranova schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:02:
[...]

Die gasten zijn overal 't algemeen wel accuraat. Was toen ook in't CL seizoen van Ajax, dat het voorspeld was. Maar om nou te zeggen dat Ajax een grote kanshebber is gaat mij wat ver
De oude voorspellingen staan ook op die website. In 2018-19 hadden zij Ajax in weekend voor de 2e CL speelronde op plek 15 staan met beduidend lagere percentages dan nu.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:45
Superkiwi schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:22:

AZ gaat lekker! :)
Is toch ook knap, maar vind het ook wel vaak erg ongelukkig, hij wil de bal terugspelen, de tegenstander zit erbij, of eraan, maar wat doet de keeper in 's hemelsnaam op die plek waar die stond. Bijna in het midden, vooraan in de 16, terwijl dat gezien de plaats van de bal (en de druk op de bal bij van Beek) een heel rare plek is om te gaan staan.

Neemt natuurlijk niet weg dat het wel erg knap is dat hij zovaak in zulke situaties terecht komt. :(

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:49
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:24:
[...]

De oude voorspellingen staan ook op die website. In 2018-19 hadden zij Ajax in weekend voor de 2e CL speelronde op plek 15 staan met beduidend lagere percentages dan nu.
Ah ja, sorry. Ik bedoelde hun voorspellingen voor de 8e finales+

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dinsdag 28.09.2021 18:45u. Ajax v Besiktas

⚽️ *O* *O* ⚽️
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ccL2kJH/D194-AA70-9718-4-F7-D-A1-B1-9797-F9-FF20-BF.jpg

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DoeEensGek
  • Laatst online: 27-04 14:31
Hebben ze bij Besiktas nog wel 11 spelers gevonden die willen spelen?

• Typhone
  • Laatst online: 29-04 15:20

Typhone

Who Dares Wins

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZxrPkL1TXojQi5eiS2_Hofg-uM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YYtjJmcsmRc6BDPGxbrK2xAi.jpg?f=fotoalbum_large

Toch wel mooi stukje over de Europese behaalde punten. Alle topclubs en "beïnvesteerde" clubs + Ajax.
Hopelijk vanavond een passend vervolg tegen Besiktas!

• snmght

snmght

imho dan he

Gynnad schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:46:

[Afbeelding]

Dan lijkt Unibet me toch realistischer die behoorlijk wat clubs meer kansen toedichten dan Ajax.

https://www.unibet.eu/betting/sports/event/1007665708

Wie legt er even een wedje op Malmo als CL winnaar? 3001 keer je inzet! :+

[ Voor 5% gewijzigd door snmght op 28-09-2021 09:09 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

snmght schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:08:
[...]

Dan lijkt Unibet me toch realistischer die behoorlijk wat clubs meer kansen toedichten dan Ajax.

https://www.unibet.eu/betting/sports/event/1007665708
Daar staat Ajax wel op 1? Ik geloof heilig in het orakel van Hooijdonk! :+

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-04 20:54

MM99

That is the way I am!

Typhone schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:04:
[Afbeelding]

Toch wel mooi stukje over de Europese behaalde punten. Alle topclubs en "beïnvesteerde" clubs + Ajax.
Hopelijk vanavond een passend vervolg tegen Besiktas!
Ik snap wel dat Tadic voor Ajax gekozen heeft ipv AC Milan :)

Maar eerlijk is eerlijk, deze getallen zeggen niet veel. City staat boven aan, maar wat hebben ze nu afgelopen 5 jaar gewonnen?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

MM99 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:17:
[...]

Maar eerlijk is eerlijk, deze getallen zeggen niet veel. City staat boven aan, maar wat hebben ze nu afgelopen 5 jaar gewonnen?
Verschil ontstaat vooral omdat City maar 1 wedstrijd verliest en dan meteen eruit ligt en Ajax vaker verliest en gelijkspeelt in vergelijking met bijv. City.

Waarmee ik dus het volgende bedoel voordat er dalijk een wijsneus gaat zijn ;):

Ajax speelt 6-8 wedstrijden en wint er 2 à 3.
City speelt 14 wedstrijden, wint er 13 (de laatste met 2-1) en verliest er vervolgens maar eentje met 3-1 en ligt er dan uit in de halve finale. Daar zit het verschil hem grotendeels in verwacht ik.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:53
MM99 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:17:
[...]

Heel veel Europese wedstrijden B) Er zijn veel te weinig prijzen te vergeven om alleen daar naar te kijken om te bepalen welke clubs het sterkste zijn (En daarbij, Griekenland is ook wel eens Europees Kampioen geworden). Verder kun je uit het lijstje afleiden dat het Ajax ondanks (relatief) beperkte middelen aan het lukken is om "aan te haken" bij de rijke clubs. (Waarbij ik wel wil opmerken dat pak hem beet Bayern alle punten in de Champions Leaugue haalt en Ajax ook Europa-League-punten heeft). Maar goed, als die statistiekjes zijn leuk en aardig. Het moet gewoon op het veld gebeuren, nog 3 potjes winnen deze groepsfase en Ajax overwintert :)

Regeren is vooruitschuiven

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

T-MOB schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:27:
[...]

Verder kun je uit het lijstje afleiden dat het Ajax ondanks (relatief) beperkte middelen aan het lukken is om "aan te haken" bij de rijke clubs.
Die conclusie is niet juist op basis van die informatie. De juiste conclusie is dat Ajax met fors minder middelen zich qua Europees behaalde punten kan meten met de absolute top. De absolute top rent elke maand met enkele miljoenen euro's weg van Ajax. Tenzij jij puur punten bedoelde en niet middelen waarmee ze aan het aanhaken zijn ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 28-09-2021 10:04 ]

• snmght

snmght

imho dan he

Typhone schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:01:
[...]

Die conclusie is niet juist op basis van die informatie. De juiste conclusie is dat Ajax met fors minder middelen zich qua Europees behaalde punten kan meten met de absolute top. De absolute top rent elke maand met enkele miljoenen euro's weg van Ajax. Tenzij jij puur punten bedoelde en niet middelen waarmee ze aan het aanhaken zijn ;).
Tsja een lijstje behaalde punten per 100 miljoen begroting zou er anders uitzien inderdaad. Maar trek je dat weer door naar de eredivisie dan degradeert Ajax opeens. :+

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:53
Typhone schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:01:
[...]
Die conclusie is niet juist op basis van die informatie. De juiste conclusie is dat Ajax met fors minder middelen zich qua Europees behaalde punten kan meten met de absolute top. De absolute top rent elke maand met enkele miljoenen euro's weg van Ajax.
Ik bedoelde in sportief opzicht aanhaken, niet financieel. Of de punten de beste indicator zijn voor de kwaliteit in sportief opzicht daar kun je natuurlijk over discussieren. Maar ik denk dat geen van de clubs in dit rijtje Ajax ziet als een makkelijke loting voor een (eventuele) achtste finale. Dat was een jaar of 5 terug wel anders.

Regeren is vooruitschuiven

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

T-MOB schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:12:
[...]

Ik bedoelde in sportief opzicht aanhaken, niet financieel. Of de punten de beste indicator zijn voor de kwaliteit in sportief opzicht daar kun je natuurlijk over discussieren. Maar ik denk dat geen van de clubs in dit rijtje Ajax ziet als een makkelijke loting voor een (eventuele) achtste finale. Dat was een jaar of 5 terug wel anders.
Dat is absoluut de grootste winst die ze geboekt hebben inderdaad. Die tijden kan ik me nog goed herinneren dat dat wel even anders was (zo tussen 2005 en 2016) in. Waren maar weinig grote namen ook maar het minste of geringste onder de indruk van Ajax al kan ik me nog een 2-1 overwinning op Barcelona herinneren in 2012 of 2013 thuis waar die supporter op de grond was gekletst met ambulance in het stadion.

• snmght

snmght

imho dan he

Typhone schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:13:
[...]

Dat is absoluut de grootste winst die ze geboekt hebben inderdaad. Die tijden kan ik me nog goed herinneren dat dat wel even anders was (zo tussen 2005 en 2016) in. Waren maar weinig grote namen ook maar het minste of geringste onder de indruk van Ajax al kan ik me nog een 2-1 overwinning op Barcelona herinneren in 2012 of 2013 thuis waar die supporter op de grond was gekletst met ambulance in het stadion.
Vond ik mooi omdat Danny Hoesen uit Heerlen scoorde! Als mede Heerlenaar toch een traantje weggepinkt. En strijder Serero het andere doelpunt geloof ik. Mooi man.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:40
Gaat een mooie pubquizvraag worden; wie scoorde tegen FC Barcelona in die wedstrijd?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

snmght schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:17:
[...]

Vond ik mooi omdat Danny Hoesen uit Heerlen scoorde! Als mede Heerlenaar toch een traantje weggepinkt. En strijder Serero het andere doelpunt geloof ik. Mooi man.
Toen waren we echt verwend met spelers als Serero en Hoesen :o :+

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:37:
[...]

Toen waren we echt verwend met spelers als Serero en Hoesen :o :+
Vergeet Sana niet :+

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Oh mèèèèn is toch onvoorstelbaar tegenwoordig dat we zo'n spelers hebben gehad eigenlijk...

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/aZ3LDBs1ExsE8/giphy.gif?cid=ecf05e47kgbdhak7899gowbocsz4uvf9cgusw66hw1v2pq2k&rid=giphy.gif&ct=g

• snmght

snmght

imho dan he

Niet zo lang geleden was het een groot feest ja. Ik kan ook een Dijks, Moisander, Van der Hoorn, Ebecilio, Gudelj, Andersen en Bulykin bedenken. Dat is misschien nog het plezierigste aan het ajacied-zijn anno nu; er zit overduidelijk progressie in. Dat we nog niet de CL pakken of structureel in januari kampioen zijn is helemaal niet zo belangrijk.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

snmght schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:20:
Niet zo lang geleden was het een groot feest ja. Ik kan ook een Dijks, Moisander, Van der Hoorn, Ebecilio, Gudelj, Andersen en Bulykin bedenken. Dat is misschien nog het plezierigste aan het ajacied-zijn anno nu; er zit overduidelijk progressie in. Dat we nog niet de CL pakken of structureel in januari kampioen zijn is helemaal niet zo belangrijk.
Khuffour, die Koreaan, Lukoki, Sno, Castillion, Özbiliz, Bodul, Tainio (!).

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:19

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Han
  • Niet online

Han

Typhone schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:16:
Khuffour, die Koreaan, Lukoki, Sno, Castillion, Özbiliz, Bodul, Tainio (!).
Aan de andere kant, toen hadden we wel dit pareltje:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CO8KfJvWEAA9z9H.jpg

Marko Pantelic 8) O+

Pagina: 1 ... 93 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022