[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 311 Laatste
Acties:
  • 482.055 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:13
toolkist schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:34:
Ik zou niet weten waarom je Antony nu ineens zou laten banken, die heeft ook een prima voorzet. Sowieso snap ik die hele aankoop van Berghuis nog steeds niet.
Dat gevoel heb ik ook wel, denk persoonlijk wel dat Berghuis eigenlijk iets beter is, maar dit is uiteindelijk gewoon kapitaalvernietiging als die talenten niet gaan spelen. Snap het idee achter deze hele zet dan ook niet zo goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:34:
Ik zou niet weten waarom je Antony nu ineens zou laten banken, die heeft ook een prima voorzet. Sowieso snap ik die hele aankoop van Berghuis nog steeds niet.
Ik wel, voor 4 miljoen haal je de beste speler van de Eredivisie buiten Ajax (o.b.v. goals/assists). Je hebt Antony en Neres nu voor rechtsbuiten, waarvan je weet dat Neres waarschijnlijk weggaat. Seizoen met eredivisie/beker en Champions League dan wil je wel wat mensen voorin hebben. Als dit de enige versterking is van Ajax deze periode dan snap ik het ook niet, maar als onderdeel van snap ik het wel. In het ergste geval is Berghuis een bankzitter. Dan is 4 miljoen nog een koopje voor Ajax op dit moment.

[ Voor 7% gewijzigd door PolarBear op 12-07-2021 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:19
dr.lowtune schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:49:
Tja, weg met Berghuis, ik hoop dat de bank in de Arena comfortabel is. Niet te lang bij stil staan, dat is hij niet waard. (voordeel voor Ajax supporters is wel dat ze nu kunnen zien wat voor "loyale" speler ze binnen hebben gehaald, ze hoeven dus niet de fout te maken om 'm in de armen te sluiten). Voor Feyenoord is het nu zaak om versterkingen te regelen en vol te focussen op een top 3 plek komend seizoen.
Ik quote jou even maar ik lees daarnaast nog een aantal andere zure reacties m.b.t. Berghuis. Rationeel is dat toch te verklaren dat hij deze stap maakt? Dat Berghuis niet mee gaat in die idiote haat tussen Ajax en Feyenoord staat 'm te prijzen. Daarnaast is het naïef om waarde te hechten aan wat voetballers roeptoeteren. Evenals dat het naïef is om loyaliteit in het voetbal te verwachten ;)

Mijn vermoeden is dat dit extra pijn doet omdat die bloot legt dat -los van de sentimenten- Ajax echt een maatje te groot is geworden voor Feyenoord.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:40:
[...]

Ik wel, voor 4 miljoen haal je de beste speler van de Eredivisie buiten Ajax (o.b.v. goals/assists). Je hebt Antony en Neres nu voor rechtsbuiten, waarvan je weet dat Neres waarschijnlijk weggaat. Seizoen met eredivisie/beker en Champions League dan wil je wel wat mensen voorin hebben. Als dit de enige versterking is van Ajax deze periode dan snap ik het ook niet, maar als onderdeel van snap ik het wel. In het ergste geval is Berghuis een bankzitter. Dan is 4 miljoen nog een koopje voor Ajax op dit moment.
Dan nog ga je geen 2 gearriveerde spelers voor 1 plek halen. 1 van de 2 speelt dan maximaal de helft van de wedstrijden en dat is veel te weinig. Voor een talent wat net komt kijken kan dat prima.
Plus, alweer een speler "op leeftijd". Gemiddelde leeftijd van de selectie wordt zo langzaamaan veel te hoog en het aandeel wat vanuit de opleiding doorstroomt steeds lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

ephymerous schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:48:
[...]

Ik quote jou even maar ik lees daarnaast nog een aantal andere zure reacties m.b.t. Berghuis. Rationeel is dat toch te verklaren dat hij deze stap maakt? Dat Berghuis niet mee gaat in die idiote haat tussen Ajax en Feyenoord staat 'm te prijzen. Daarnaast is het naïef om waarde te hechten aan wat voetballers roeptoeteren. Evenals dat het naïef is om loyaliteit in het voetbal te verwachten ;)

Mijn vermoeden is dat dit extra pijn doet omdat die bloot legt dat -los van de sentimenten- Ajax echt een maatje te groot is geworden voor Feyenoord.
Ajax is al jaren een maatje te groot, dat ontken ik niet en heb ik volgens mij ook nooit ontkent. Rationeel snap ik de stap wel, maar hij heeft z’n supporters wel een mes in de rug gestoken. Feyenoord heeft ‘m van een dood spoor gehaald en uiteindelijk beloont hij dat door naar de aartsrivaal over te stappen, dat steekt gewoon. Zou jij het tof vinden als Blind morgen zegt voor 4mio naar Feyenoord te gaan? Terwijl hij bij wijze van spreken vandaag nog het Ajax logo staat te kussen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dat logo kussen maakt mij echt helemaal geen fluit uit, dat is 9 van de 10x gespeeld.
En het hem kwalijk nemen, nah eigenlijk niet. Zijn carrière, zijn centen, en die gaan 99 van de 100 keer boven clubliefde. Zo lang ie maar op een nette manier (dus zonder gezeik) vertrekt.

Ik zou het wel jammer vinden, maar dat is wat anders dan kwalijk nemen.

Overigens, je kunt zijn berg doelpunten en assists ook zien als zijn dank voor het weghalen van hem bij Watford...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:52:
[...]

Dan nog ga je geen 2 gearriveerde spelers voor 1 plek halen. 1 van de 2 speelt dan maximaal de helft van de wedstrijden en dat is veel te weinig. Voor een talent wat net komt kijken kan dat prima.
Plus, alweer een speler "op leeftijd". Gemiddelde leeftijd van de selectie wordt zo langzaamaan veel te hoog en het aandeel wat vanuit de opleiding doorstroomt steeds lager.
1. Ik denk dat 90% van de clubs die overwinteren in de Champions League dit wel op 5-6 plekken hebben in de selectie.
2. We hebben nu ook nog een Labyad lopen die zo'n beetje op dezelfde positie speelt. Ik zie Berghuis als upgrade tov Labyad (en Labyad ook iemand die kan transfereren).
3. Gemiddelde leeftijd? Jeugdspelers? Vorig jaar zijn Timber én Rensch* in de basis gekomen. Daarvoor Gravenberg. Daarnaast zijn Taylor en Ekkelenkamp in de selectie opgenomen (maar weinig ingezet). Dan heb je ook nog Kudus (nu 20), Gorter (nu 21) en Antony (nu 21). Sulemana (19) staat ook nog hoop op het verlanglijstje.
4. De jeugd heeft vorig jaar grotendeels stilgelegen, alleen Jong Ajax heeft gespeeld met een heel jong, groen elftal. Grote namen als Unuvar en Hansen hebben, mede door blessures, een slecht seizoen gedraaid. Fitz-Jim (18) speelt een goede voorbereiding en is een van de weinige jeugdspelers die de eerste seizoenshelft kans maakt op een plek in het eerste.

* NB voor deze plek is Klaiber (5 miljoen) gehaald, ook gewoon bankzitter. Ingehaald door een (of zelfs twee) jeugdspelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:25
Ik heb wel behoefte aan een Feyenoord zonder Berghuis. Zijn statistieken zijn mooi, alleen we moeten niet gaan doen alsof er nooit meer een goede speler bij Feyenoord zal gaan spelen. Als hij zo’n etterbak is, zoals ik denk, kunnen ze misschien wel iets meer team worden. Maar goed, dat gedeelte interesseert me eigenlijk ook geen reet.

Lekker naar de kuip, zonder Berghuis. Ik lig er niet wakker van. Ik ga ervan uit dat het gewoon de goede kant opvalt.

Bij Ajax wordt meneer wel op zijn plek gezet. Dat wordt lachen. Aim for the butt, Berghuis :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
dr.lowtune schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:54:
[...]

Ajax is al jaren een maatje te groot, dat ontken ik niet en heb ik volgens mij ook nooit ontkent. Rationeel snap ik de stap wel, maar hij heeft z’n supporters wel een mes in de rug gestoken. Feyenoord heeft ‘m van een dood spoor gehaald en uiteindelijk beloont hij dat door naar de aartsrivaal over te stappen, dat steekt gewoon. Zou jij het tof vinden als Blind morgen zegt voor 4mio naar Feyenoord te gaan? Terwijl hij bij wijze van spreken vandaag nog het Ajax logo staat te kussen?
Als Blind ook zo'n (bizarre) afkoopsom in zijn contract heeft staan dan zou ik het jammer vinden. Maar niet om de transfersom want die is vastgesteld. Ook niet omwille van het logo kussen want dat heeft geen waarde voor mij. Ik zou het vooral jammer vinden omdat Blind dan vertrekt. Of dat Feyenoord is dat is mij om het even. Het is trouwens als Ajacied makkelijker want een stap in Nederland is een stap terug in je carrière.

Berghuis heeft als dank Feyenoord veel mooie momenten gegeven. Is dat een mes in de rug steken? Koester die momenten in plaats van de wrok.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:03:
* NB voor deze plek is Klaiber (5 miljoen) gehaald, ook gewoon bankzitter. Ingehaald door een (of zelfs twee) jeugdspelers.
Dank voor het voorbeeld waarom kopen kopen kopen af en toe helemaal niet nodig is.
Je hebt Berghuis niet nodig mocht Labyad gaan, geef Kudus, Hansen, Unuvar een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
PolarBear schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:00:
[...]

Prima hoor maar de statistieken zeggen toch wat anders. En daar kan je van alles tegen in brengen maar:

[Afbeelding]

Eredivisie is meer dan prima qua goals/assists.

In het honkbal (MLB) heb je de term WAR (wins above replacement). Kortgezegd hoeveel punten een speler toevoegt aan een team op een positie boven het gemiddelde op die positie. Berghuis zou daar gewoon zwaar in de plus staan.
Vergeet niet de talloze penalty's die hij nam, dat vertekent de boel behoorlijk.
En uiteraard, hij voegt zeker wat toe aan Feyenoord, maar serieus, dat zegt toch ook veel over Feyenoord en dan met name de aanval?

Ik zeg ook niet dat hij slecht is, ik vind hem overrated. Ik denk ook niet dat hij Ajax nu beter maakt.
Voor de breedte, een Antony in vorm vind ik beter.

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 12-07-2021 12:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Harribo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:11:
[...]

Vergeet niet de talloze penalty's die hij nam, dat vertekent de boel behoorlijk.
En uiteraard, hij voegt zeker wat toe aan Feyenoord, maar serieus, dat zegt toch ook veel over Feyenoord en dan met name de aanval?

Ik zeg ook niet dat hij slecht is, ik vind hem overrated. Ik denk ook niet dat hij Ajax nu beter maakt.
Voor de breedte, een Antony in vorm vind ik beter.
Inderdaad, daar zit nogal een verschil tussen Berghuis (17) en Tadic (34) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Harribo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:38:
[...]

En zo heel goed vind ik hem ook niet. Niet echt een speler waar Ajax op vooruit gaat.
Hele begaafde linkervoet maar verder dan? Inzet... Ook...en verder? Geen hoogstaande techniek, geen hoge snelheid, kan niet buitenom.
Toch eigenschappen die een vleugelspits toch wel nodig heeft lijkt me.
Het zegt genoeg dat er geen buitenlandse club geïnteresseerd was.

Zal ook nog leuk worden als hij op de bank beland.
Berghuis vind zichzelf daar te goed voor krijg ik het idee.

Antony rendeerde niet afgelopen seizoen, dat zal ook een reden zijn dat ze hem gehaald hebben.
Het is een prima speler, toch duidelijk een van de betere aanvallers in Nederland. Alleen denk ik niet dat hij bij Ajax past. Zijn kracht is om naar binnen te komen, bij Ajax zal hij als rechtsbuiten meer aan de zijkant moeten blijven en zal hij als linkspoot echt niet uit de verf komen. Misschien als aanvallende middenvelder, maar niet als vleugelaanvaller.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
Napo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:15:
[...]

Ik zelf vergelijk berghuis helemaal niet met Tadic. Ik vind Tadic compleet een ander soort speler en veel waardevoller.

Ik denk dat als Tadic bij Ajax vertrekt, ze bij Ajax een serieus probleem hebben.

Nou laat iedereen maar doen alsof Berghuis zo geweldig is, ik vind het prima.
Dat hij bij Feyenoord er boven uit stak, zegt heel veel over Feyenoord momenteel.

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 12-07-2021 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:21

Koppensneller

winterrrrrr

Ankona schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:17:
[...]

Het is een prima speler, toch duidelijk een van de betere aanvallers in Nederland. Alleen denk ik niet dat hij bij Ajax past. Zijn kracht is om naar binnen te komen, bij Ajax zal hij als rechtsbuiten meer aan de zijkant moeten blijven en zal hij als linkspoot echt niet uit de verf komen. Misschien als aanvallende middenvelder, maar niet als vleugelaanvaller.
Is dat wel zo? Ajax speelt toch ook al tijden met Antony/Neres op rechtsbuiten en Mazraoui die daar overheen komt voor de voorzet? Idem aan de linkerkan waar Tagliafico vaak over Tadic heen komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Harribo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:18:
[...]

Nou laat iedereen maar doen alsof Berghuis zo geweldig is, ik vind het prima.
Er wordt toch vrijwel niet gesteld dat Berghuis geweldig is, er wordt door veel users hier aangegeven dat Berghuis een prima bruikbare speler is, zeker voor het transferbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:15:
[...]

Maak dan op z'n minst een vergelijking tussen Tadic bij Ajax en Berghuis bij Feyenoord, en laat Tadic z'n Twente periode van jaren geleden erbuiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:22:
[...]

Maak dan op z'n minst een vergelijking tussen Tadic bij Ajax en Berghuis bij Feyenoord, en laat Tadic z'n Twente periode van jaren geleden erbuiten..
Dat kan natuurlijk, het begon met een overzicht van beide spelers van hun algehele eredivisiecariere, daar werd op gereageerd met de impact van strafschoppen. Verdere toespitsingen kan je vast zelf maken.

Moeten we dan ook enkel de jaren meenemen waarin ze dezelfde leeftijd hebben? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Ik vind Berghuis kwa type op Ziyech lijken.
Die deed het toch aardig bij Ajax

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Napo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:21:
[...]

Er wordt toch vrijwel niet gesteld dat Berghuis geweldig is, er wordt door veel users hier aangegeven dat Berghuis een prima bruikbare speler is, zeker voor het transferbedrag.
Nou die indruk krijg ik hier met allerlei statistieken die naar boven worden gehaald.

Berghuis is zeker een prima bruikbare speler.
Ook voor Ajax.

Tis alleen wel zo dat Ajax komend seizoen ambieert om de poulefase van de CL te overleven.
Daar vind ik Berghuis dan wel te licht voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:32

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het sentiment zal behoorlijk steken, maar voor beide clubs en Berghuis kan dit wel eens een goede zet zijn.

Berghuis is niet meer de captain een rol die naar mijn mening niet bij hem past. Hopelijk haalt Feyenoord goede versterkingen er in de plaats voor.
Beter een paar spelers waar je het elftal nieuw elan mee geeft samen met Slob dan doorboorduren op 1 speler die dat eigenlijk niet kan. (Naar mijn mening)

Bij Ajax kan Berghuis groeien, zonder die druk dat alles van hem wordt verwacht. Er zijn meerdere opties om hem in te passen daar ben ik wel benieuwd naar hoe dat gaat worden. Met jongens als Blind en Tadic krijgt hij ook voldoende tegengas om zich ook te schikken in het elftal.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
tweakduke schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:46:
Het sentiment zal behoorlijk steken, maar voor beide clubs en Berghuis kan dit wel eens een goede zet zijn.

Berghuis is niet meer de captain een rol die naar mijn mening niet bij hem past. Hopelijk haalt Feyenoord goede versterkingen er in de plaats voor.
Beter een paar spelers waar je het elftal nieuw elan mee geeft samen met Slob dan doorboorduren op 1 speler die dat eigenlijk niet kan. (Naar mijn mening)

Bij Ajax kan Berghuis groeien, zonder die druk dat alles van hem wordt verwacht. Er zijn meerdere opties om hem in te passen daar ben ik wel benieuwd naar hoe dat gaat worden. Met jongens als Blind en Tadic krijgt hij ook voldoende tegengas om zich ook te schikken in het elftal.
Ajax heeft meerdere kapiteins want Klaassen is er ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 17:01
PolarBear schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:40:
[...]

Ik wel, voor 4 miljoen haal je de beste speler van de Eredivisie buiten Ajax (o.b.v. goals/assists).
Maar hij is niet veel beter qua goals/assists dan Neres was het seizoen voordat Tadic kwam. Daar moet je ook op letten. Berghuis gaat die goals/assists niet halen bij Ajax zolang Tadic er is. Bij Feyenoord was hij het aandachtspunt in de aanval. Bij Ajax is hij 1 van de aanvallers die wat kan. Geen schande natuurlijk, maar die zelfde aantallen zitten er niet meer in want Ajax heeft gewoon meer dan genoeg aanvallers waar die bal heen kan.

Sowieso is het dan qua aantallen al -9 omdat de penalties niet bij hem komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Terranova op 12-07-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 22:12
Wel handig een reserve penalty kanon :p

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-10 12:57
Poh - zie dat PSV volgende week woensdag al in actie gaat komen in de voorronde van de Champions League

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:46
Mark31 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:28:
Ik vind Berghuis kwa type op Ziyech lijken.
Die deed het toch aardig bij Ajax
Dit. Qua type, natuurlijk niet niveau. Maar hij is sowieso een ander type speler dan Antony, dus dit geeft Ajax meer mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:21
tweakduke schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:46:
Denk je werkelijk dat bij deze transfer de druk minder wordt? Bij de fans van Ajax heeft hij een flink streepje achter en niet alleen bij Feyenoordfans zal er een hoop leedvermaak zijn als dit mislukt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
ph4ge schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:44:
[...]

Denk je werkelijk dat bij deze transfer de druk minder wordt? Bij de fans van Ajax heeft hij een flink streepje achter en niet alleen bij Feyenoordfans zal er een hoop leedvermaak zijn als dit mislukt.
Ik zie toch ook wel een hoop Ajax fans die respect hebben dat hij de overstap überhaupt durft te maken.

En Feyenoordfans die leedvermaak hebben als hun beste speler elders mislukt omdat hij niet goed genoeg is. Dat zegt toch eigenlijk alles.

Ik zeg het nogmaals: de 3e keeper van Ajax gaat meer opbrengen dan de beste speler van Feyenoord. Realiteitszin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:22:
Poh - zie dat PSV volgende week woensdag al in actie gaat komen in de voorronde van de Champions League
Ja het is heel vroeg, PSV kan al uit de Champions League liggen voordat de Johan Cruijff Schaal gespeeld wordt 7/8 augustus. Dat is natuurlijk niet uitzonderlijk voor een Nederlandse club, maar met een EK voelt het nog vroeger dan normaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
:+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhW-bJLnFJURueLBfDwUfxfHHMQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5OsXEWH3DD9XmxQAemUU3Pnx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik heb het idee dat mensen die het logisch vinden dat Berghuis als aanvoerder van Feyenoord de overstap maken naar de aartsrivaal geen benul hebben van de rivaliteit tussen beide clubs en de emoties die daarbij gepaard gaan. Bovendien hebben we het over iemand die 5 jaar lang aanvoerder is geweest en één van de uithangborden van de club.

Zo'n vergelijking raakt kan nog wal. Laat dit dan ook achterwege.

De meeste outsiders zullen dit ongetwijfeld een vergelijking vinden die kant noch wal raakt, maar dit is wel hoe de gemiddelde Feyenoordsupporter dit hele gebeuren heeft ervaren. Verraden. Misleid. Met een dolk in de rug gestoken. Dat een gemiddelde Tweaker die niks met Feyenoord heeft zich dit niet kan voorstellen, is ergens nog wel te begrijpen. Clubliefde is ook een stuk emotie en daar is je moeilijk een voorstelling van te maken wanneer je passie niet verder gaat dan af en toe door de nieuwste headlines op voetbalzone te scrollen. Dat is ook niet erg, ieder beleeft het op zijn eigen manier. Maar een Berghuis zou na enkele jaren bij de club wél moeten weten dat dit een enorme klap in het gezicht is van een groot deel van de achterban. En toch maakt hij bewust die keuze. Dat zegt veel over hem als persoon.

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 12-07-2021 22:00 ]

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjipmanz schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:18:
Ik heb het idee dat mensen die het logisch vinden dat Berghuis als aanvoerder van Feyenoord de overstap maken naar de aartsrivaal geen benul hebben van de rivaliteit tussen beide clubs en de emoties die daarbij gepaard gaan. Bovendien hebben we het over iemand die 5 jaar lang aanvoerder is geweest en één van de uithangborden van de club.

Het is wat vergelijkbaar met een onderduiker in eerste instantie onderdak bieden, maar zodra er een zak geld wordt geboden door de bezetter, je principes aan de kant zetten en de onderduiker aangeven bij de bezetter. Kortom: verraad. Vanuit economisch perspectief misschien voor sommige mensen begrijpelijk, maar er zijn ook mensen die principes belangrijker vinden dan geld.

De meeste outsiders zullen dit ongetwijfeld een vergelijking vinden die kant noch wal raakt, maar dit is wel hoe de gemiddelde Feyenoordsupporter dit hele gebeuren heeft ervaren. Verraden. Misleid. Met een dolk in de rug gestoken. Dat een gemiddelde Tweaker die niks met Feyenoord heeft zich dit niet kan voorstellen, is ergens nog wel te begrijpen. Clubliefde is ook een stuk emotie en daar is je moeilijk een voorstelling van te maken wanneer je passie niet verder gaat dan af en toe door de nieuwste headlines op voetbalzone te scrollen. Dat is ook niet erg, ieder beleeft het op zijn eigen manier. Maar een Berghuis zou na enkele jaren bij de club wél moeten weten dat dit een enorme klap in het gezicht is van een groot deel van de achterban. En toch maakt hij bewust die keuze. Dat zegt veel over hem als persoon.
Dat je de vloed aan haat van een stel droeftoeters probeert goed te praten onder het mom van clubliefde vind ik anders ook veelzeggend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:49
Emoties heeft een professional als 't goed is niet zo veel mee. Berghuis is 29 en wil in zijn carrière ook prijzen pakken en CL voetbal spelen. Als er geen buitenlandse club komt die hem dat kan bieden dan is 't een logische stap. Dit soort sentimenten hebben de meeste spelers niet. Deze emoties zijn vooral vanuit supporters.

Is Berghuis niet pas 2 jaar aanvoerder? Na Kuijt en Van Persie?
Het is wat vergelijkbaar met een onderduiker in eerste instantie onderdak bieden, maar zodra er een zak geld wordt geboden door de bezetter, je principes aan de kant zetten en de onderduiker aangeven bij de bezetter. Kortom: verraad. Vanuit economisch perspectief misschien voor sommige mensen begrijpelijk, maar er zijn ook mensen die principes belangrijker vinden dan geld.
:/

Totaal niet vergelijkbaar.
Inderdaad. Omdat het heel emotioneel klinkt allemaal. Verraden, misleidt, dolk in de rug, WO2 vergelijkingen erbij. Een volle bingo kaart. Berghuis kiest voor zichzelf en zijn carrière, wat zijn goed recht is. Dat zou je als supporter moeten kunnen begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 16:32

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ph4ge schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:44:
[...]

De druk van het aanvoerder zijn en daarmee de kar moeten trekken gaat wel schelen.

De druk van de buitenwacht dat hou je altijd.

Tweakers Discord

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Het is wat vergelijkbaar met een onderduiker in eerste instantie onderdak bieden, maar zodra er een zak geld wordt geboden door de bezetter, je principes aan de kant zetten en de onderduiker aangeven bij de bezetter.
Gast, het is maar voetbal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:27:
[...]

Dat je de vloed aan haat van een stel droeftoeters probeert goed te praten onder het mom van clubliefde vind ik anders ook veelzeggend.
Dat is een beetje als suggereren dat ik de rellen en het plunderen die uit BLM zijn ontstaan probeer goed te praten door uit te leggen waarom mensen zo boos waren na het George Flloyd-incident. Een sentiment proberen te duiden is iets anders dan acties die daaruit voortvloeien goedpraten.

Ik probeer uit te leggen waarom fanatieke supporters zich zo verraden voelen door deze actie, omdat een aantal mensen hier voornamelijk alleen lijkt te focussen op (financiële en sportieve) positieverbetering, en kennelijk weinig begrip heeft voor emoties die te maken hebben met andere zaken zoals loyaliteit en principes.

Kennelijk kan je je moeilijk verplaatsen in de mensen die zich hierdoor verraden voelen, dat maakt ook niet uit, iedereen beleeft het op zijn eigen manier. Stel dat jouw vriendin/vrouw er met je beste vriend vandoor gaat omdat hij 5% meer verdient dan jij, zou je dan ook alleen kijken naar het financiéle plaatje en haar gelijk geven? Of zou dat ergens toch wel pijn doen en zou je het niet zo chique van haar vinden?

- Soulseek rulez -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:54
@Tsjipmanz
Die haat is er al lang niet meer tussen de spelers, alleen nog een deel van de aanhang.

Spelers van Ajax en Feyenoord spelen al jaren samen in Oranje en de jeugd elftallen, spreken elkaar regelmatig op de telefoon of via whatsapp.

Tussen hun is er al heel lang geen haat.

Feyenoord fans verbranden hun Berghuis shirtjes, zal de fanshop leuk vinden.
Nu gaan ze allemaal een nieuw shirtje kopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JanW
Tsjipmanz schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:40:
[...]

...

Kennelijk kan je je moeilijk verplaatsen in de mensen die zich hierdoor verraden voelen, dat maakt ook niet uit, iedereen beleeft het op zijn eigen manier. Stel dat jouw vriendin/vrouw er met je beste vriend vandoor gaat omdat hij 5% meer verdient dan jij, zou je dan ook alleen kijken naar het financiéle plaatje en haar gelijk geven? Of zou dat ergens toch wel pijn doen en zou je het niet zo chique van haar vinden?
Wordt je iedere ochtend naast Berghuis wakker? Zit ie aan je ontbijttafel? Ga je met 'm naar de bios? Lekker uit eten? Heb je samen een kind met 'm? Nee, volgens mij niet, dus ook deze vergelijking slaat nergens op.

Prima dat je je verraden voelt, maar wat ik al zei, dit soort sentimenten hebben spelers niet. Supporters die iets te betrokken voelen bij hun cluppie hebben dat vaak wel. Ik snap dat dat er is, maar de acties en reacties die dat oproept snap ik niet.

Wat @toolkist al zei, 't is maar voetbal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Het is werk, geen relatie... Waarom zou er anders een contract nodig zijn, of een miljoenen salaris?

Dat een supporter z'n club met passie volgt, helemaal prima. Dat diezelfde supporter daardoor verblind
raakt en vindt dat de spelers dezelfde passie moeten tonen, niet prima.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:03
Die emotie is volstrekt overtrokken en compleet achterhaald: Ajax is namelijk al heel lang geen directe concurrent meer van Feyenoord, op 1 wonderseizoen na 4 jaar geleden.

Als Feyenoord-fan sinds een jaar of 30 kan ik Berghuis niets kwalijk nemen. Schijnt intern ontzettend veeleisend geweest te zijn op het topsportklimaat, heeft nooit verzaakt en altijd hard gewerkt en getraind, heeft als speler Feyenoord veel goals en assists gegeven en kiest nu voor een club die op alle niveaus een tandje hoger presteert, waar hij zich zelf juist schijnbaar ontzettend ergerde aan het gebrek aan een topsportklimaat bij Feyenoord. Daarnaast is hij bijna 30, wil hij graag CL spelen en zichzelf verder ontwikkelen en kwamen er blijkbaar geen interessante buitenlandse clubs langs waarbij het plaatje voor hem en zijn gezin klopte. Dan is Ajax een hele logische optie.

Het is pijnlijk en het steekt ook bij mij een klein beetje, maar ik gun die jongen alle succes en snap hem volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
JanW schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:28:
Als er geen buitenlandse club komt die hem dat kan bieden dan is 't een logische stap.
Maar dat is dus gewoon niet waar. Berghuis heeft al voordat de markt überhaupt open ging besloten dat hij naar Ajax wilde. De markt is nog bijna 2 maanden open, dus je kan niet zeggen dat hij geen opties had. Het transfer circus moet nog beginnen.

En verder, wat is club voetbal behalve sentiment? Wat een onzin om te doen alsof het niet bestaat. Ook Ajax fans zijn fan vanwege sentimenten. En ondanks dat Vermeer slechts een reserve keeper was kreeg hij het minstens zo zwaar te verduren (zoals een pop van hem die opgehangen werd).

En zelfs als sentimenten er niet toe doen, Berghuis heeft gelogen alsof het gedrukt stond. Dat vindt niemand tof.

[ Voor 31% gewijzigd door ph4ge op 12-07-2021 15:07 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is een beetje als suggereren dat ik de rellen en het plunderen die uit BLM zijn ontstaan probeer goed te praten door uit te leggen waarom mensen zo boos waren na het George Flloyd-incident. Een sentiment proberen te duiden is iets anders dan acties die daaruit voortvloeien goedpraten.

Ik probeer uit te leggen waarom fanatieke supporters zich zo verraden voelen door deze actie, omdat een aantal mensen hier voornamelijk alleen lijkt te focussen op (financiële en sportieve) positieverbetering, en kennelijk weinig begrip heeft voor emoties die te maken hebben met andere zaken zoals loyaliteit en principes.

Aparte manier van sentiment duiden. Je laatste regels doen toch echt vermoeden dat het hier om een mening gaat.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Noem mij één speler uit de laatste 20 jaar met echte clubliefde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
autje schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:23:
Daley Blind, Davy Klaassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Mark31 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:26:
[...]

Mwah, die zijn toch ook in eerste instantie voor een zak geld weggegaan (hun goed recht). Toen het buitenlandse avontuur toch niet helemaal liep zoals gedacht zijn ze weer teruggekomen (en zeker in het geval van Blind ben ik daar blij mee).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

We zullen komend seizoen wel zien hoe sterk de clubliefde is van Klaassen, zeker als hij weer een meer dan prima seizoen speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Houden ze van Ajax? Ja dat denk ik wel. Zijn ze verblind door clubliefde? Nee, dat denk ik niet aangezien ze beide wel voor een buitenlands avontuur hebben gekozen ipv bij Ajax te blijven ;). De enige die ik me zo snel kan bedenken is Totti.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2021 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Mark van der Maarel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Als je ergens moet blijven omdat geen andere club je wil is dat geen clubliefde natuurlijk ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Nou ja, ik heb in elk geval geprobeerd de sentimenten die sommige mensen voelen wat uit te leggen, en gezien de eerdere reacties hier had ik er al weinig vertrouwen dat het zou lukken.

Voor sommige mensen is 'het maar voetbal', er zijn ook mensen die het wat meer passie beleven. Juist die emotie maakt het soms ook mooi. Derby's als tussen River en Baco, AS Roma en Lazio, Rangers vs Celtic, Fenerbahce vs Galatasaray, etc. Fantastische sfeer. Beelden die de wereld overgaan. Prachtig man, die fanatieke support. Een Totti zou nooit van zijn leven voor Lazio tekenen. Kenny Dalglish voor Rangers spelen? Franco Baresi voor Internazionale? Ondenkbaar. Toen Juventus een paar seizoenen geleden opnieuw moest beginnen in de serie B liep de club grotendeels leeg. Er was ook een aantal spelers (onder meer Del Piero) die uit clubliefde en een stukje loyaliteit besloot bij de club te blijven en weer uit het dal te trekken. Die konden ook elders meer verdienen. Dat is clubliefde.

Gisteravond ook weer de EK-finale. Volwassen mannen in tranen, zowel supporters als spelers. Tranen van geluk of tranen van verdriet. Ik heb daar best begrip voor. (@Verwijderd Dat wil niet zeggen dat ik het goed praat vind dat mensen dingen gaan slopen of racistische opmerkingen op twitter gaan plaatsen.) Die zitten niet te wachten op dooddoeners als "het is maar een spelletje".

Kortom: voetbal is voor sommige mensen een stuk meer dan 'het is maar voetbal' en juist bij de mensen die het met wat meer passie en emotie beleven komt zoiets zoveel harder aan. Het ging ook niet om zomaar een speler he, het ging over de MVP en aanvoerder van de afgelopen seizoenen. Niet iedereen ziet voetbaltransfers als een puur zakelijke transactie, en voetballers als handelswaar. Geld en commercie wordt helaas steeds belangrijker in de voetballerij. Toch denk dat er best wat meer begrip mag zijn voor sentimenten de mensen die een stukje emotionele binding hebben met de club. Jullie beleven het misschien niet op dezelfde manier, maar dat maakt de teleurstelling niet minder groot bij een deel van de achterban. Het is ook wat te makkelijk om dat te gooien op een paar missende hersencellen bij doorgesnoven tokkies.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:16

Quad

Doof

@Tsjipmanz Denk je echt dat niemand denkt dat het ff gemakkelijk gedacht is? Reken maar dat Berghuis hier over nagedacht heeft. En het blijft tenslotte een werknemer die naar een andere werkgever gaat.

Sterker, als bijvoorbeeld een Neres de omgekeerde weg zou bewandelen, jammer, heel vervelend, maar ja het is z'n goed recht.
Uiteindelijk moet het gaan om de BV, niet om de werknemers. Laten we hopen dat er geen Vermeer toestanden worden aangehaald en dat er een spandoek hangt die Berghuis veel succes wenst.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Overigens meldt de Telegraaf dat Advocaat en Pot geen arbitragezaak beginnen omdat het contract voldoende dichtgetimmerd is, en ook de transfer van Berghuis die aanzienlijk meer dan 4 miljoen oplevert (max 6,5m plus doorverkoop) toont aan dat de media uit hun nek hebben zitten lullen en het afgelopen jaar Feyenoord er slechter op hebben gezet dan het geval was.
Quad schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:57:
@Tsjipmanz Denk je echt dat niemand denkt dat het ff gemakkelijk gedacht is? Reken maar dat Berghuis hier over nagedacht heeft. En het blijft tenslotte een werknemer die naar een andere werkgever gaat.

Sterker, als bijvoorbeeld een Neres de omgekeerde weg zou bewandelen, jammer, heel vervelend, maar ja het is z'n goed recht.
Uiteindelijk moet het gaan om de BV, niet om de werknemers. Laten we hopen dat er geen Vermeer toestanden worden aangehaald en dat er een spandoek hangt die Berghuis veel succes wenst.
Ik denk dat iedereen weet dat Neres een broodvoetballer is, die heeft als aanvoerder niet jarenlang goede sier gemaakt en allerlei emoties gefaked. En als een speler op de bank zit zoals Vermeer is het ook heel anders. Als Ajax Diemers had gepakt had er geen haan naar gekraaid.

[ Voor 56% gewijzigd door ph4ge op 12-07-2021 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavi94
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-06-2022
[...]

Beide spelers hebben geen echte clubliefde maar je zegt dit omdat je voor Ajax bent. Zo zal de PSV fan ook Hendrikx of Zoet zeggen dat ze echte clubliefde hebben , de Feyenoord fans weer bij Clasie en Karsdorp.

Weet je welke speler echte liefde had voor zijn club? Francesco Totti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Xavi94 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:14:
[...]

Beide spelers hebben geen echte clubliefde maar je zegt dit omdat je voor Ajax bent. Zo zal de PSV fan ook Hendrikx of Zoet zeggen dat ze echte clubliefde hebben , de Feyenoord fans weer bij Clasie en Karsdorp.

Weet je welke speler echte liefde had voor zijn club? Francesco Totti.
Klaassen heeft 3 jaar voor andere clubs gespeeld.
2 jaar Bremen 1 jaar Everton rest Ajax noem ik clubliefde ja.
Blind 4 jaar United, rest Ajax.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mark31 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:17:
[...]

Zouden Klaassen en Blind ook terug zijn gekomen voor het salaris uit hun oude contract?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
[...]

Hou toch op joh. Als Klaassen niet overal in het buitenland geflopt was maar een dragende speler was geworden bij bijvoorbeeld Everton was hij daarna naar ManU ofzo gegaan of een topclub in Spanje. Als Blind onomstreden was geweest bij ManU en kans had gezien jaarlijks tot de kanshebbers in de CL te behoren bij bijvoorbeeld Real was hij ook niet teruggekomen. Clubliefde is niet teruggekomen omdat je net niet slaagt en het voor de vrouw en kinderen in NL wel makkelijk is en Ajax ook nog toevallig hetzelfde of beter betaalt dan de club waar je speelt of de clubs die interesse in je hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Klaassen twee keer ''vreemd gegaan'' en Blind één keer. Om maar in de liefde termen te blijven :P. Ik denk dat de definities van clubliefde wat uit een lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Over clubliefde gesproken :+ Alexander Büttner is weer terug in Nederland! Gaat bij RKC aan de slag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xavi94
[...]

Klaassen is in het buitenland gewoon mislukt. Welke clubs wilde hem nog? Als hij echte clubliefde had, was hij gebleven bij Ajax maar hij ging voor het geld naar Everton.

Totti bleef bij Roma ondanks dat de grote Real Madrid er alles aan deed om hem te halen. Terwijl Roma bijna nooit meedeed om de prijzen in Italië. Dat is pas clubliefde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Xavi94 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:37:
[...]

Klaassen is in het buitenland gewoon mislukt. Welke clubs wilde hem nog? Als hij echte clubliefde had, was hij gebleven bij Ajax maar hij ging voor het geld naar Everton.

Totti bleef bij Roma ondanks dat de grote Real Madrid er alles aan deed om hem te halen. Terwijl Roma bijna nooit meedeed om de prijzen in Italië. Dat is pas clubliefde!
Dit inderdaad, ik denk dat Blind wel meer opties had, dus dat zou ik wel clubliefde noemen. Maar Klaassen, die is overal mislukt, die had werkelijk geen enkele andere mogelijkheid. Als hij niet van Ajax kwam, had hij geluk gehad dat een club als Heracles hem zou pakken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JanW
Xavi94 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:37:
[...]

Totti bleef bij Roma ondanks dat de grote Real Madrid er alles aan deed om hem te halen. Terwijl Roma bijna nooit meedeed om de prijzen in Italië.
Klaassen was gewoon reserve aanvoerder bij Bremen en hoefde daar echt niet weg. Was geliefd bij de supporters en een goede speler voor Bremen. Mislukt wil ik dat niet noemen. Everton pakte niet goed uit inderdaad.

Verder is dat clubliefdeverhaal alleen van toepassing op twee soorten spelers:
  • De speler die aan zijn plafond zit en het wel prima vindt om bij zijn clubje te blijven. Vd Maarel bijvoorbeeld
  • De speler die al bij de absolute top hoort en bij een topclub zit. Scholes of Gerrard bijvoorbeeld.
Klaassen en Blind hebben een speciale band met Ajax, maar als morgen een club uit een grotere Europese competitie op de deur klopt zijn ze beiden ook weer zo vertrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
JanW schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:44:
[...]

Klaassen was gewoon reserve aanvoerder bij Bremen en hoefde daar echt niet weg. Was geliefd bij de supporters en een goede speler voor Bremen. Mislukt wil ik dat niet noemen. Everton pakte niet goed uit inderdaad.

Verder is dat clubliefdeverhaal alleen van toepassing op twee soorten spelers:
  • De speler die aan zijn plafond zit en het wel prima vindt om bij zijn clubje te blijven. Vd Maarel bijvoorbeeld
  • De speler die al bij de absolute top hoort en bij een topclub zit. Scholes of Gerrard bijvoorbeeld.
Klaassen en Blind hebben een speciale band met Ajax, maar als morgen een club uit een grotere Europese competitie op de deur klopt zijn ze beiden ook weer zo vertrokken.
Nouja, Bremen is nou niet direct een topclub, dat was al een downgrade vanuit Everton en daar deed hij het volgens mij aardig, maar ook niet meer dan dat. Veel meer zat er na die 2 clubs waarschijnlijk niet meer in en bij Ajax speelt hij iig nog CL. Zou dat niet direct clubliefde noemen. Gewoon meer zoals zaken zijn gelopen. Hij had zich vast meer voorgesteld van zijn na-Ajax periode, maar dat zat er gewoon niet in.

Ok had de rest niet helemaal juist gelezen, maar ik denk dat je in je onderscheiding van de twee soorten spelers wel een speler als Totti mist. Waarschijnlijk bewust, omdat hij echt een vrij uitzonderlijk iemand is en er zijn weinig spelers zoals hem. Maar over dit soort personen gaat het hier juist wel (nouja, als je over clubliefde praat iig)..

Dat een Klaassen weg zou gaan bij een beter aanbod vanuit een topclub, misschien. Bij Blind denk ik dat echter niet. Die is bewust terug naar Ajax gegaan om daar verder te spelen en ik zie hem echt nooit meer vertrekken. Ik denk dat hij na zijn vertrek bij Man Utd de clubs wel zo'n beetje voor het uitkiezen had en daar zullen best clubs bijgezet hebben die beter betaald hadden. Een garantie op succes was er op dat moment op niet. Dat maakt het toch wel iets anders dan Klaassen imo.

[ Voor 23% gewijzigd door Snowdog op 12-07-2021 17:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Snowdog schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:42:
[...]
Maar Klaassen, die is overal mislukt, die had werkelijk geen enkele andere mogelijkheid.
Snowdog schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:56:
[...]
Nouja, Bremen is nou niet direct een topclub, dat was al een downgrade vanuit Everton en daar deed hij het volgens mij aardig, maar ook niet meer dan dat. Veel meer zat er na die 2 clubs waarschijnlijk niet meer in ..
Binnen een kwartier jezelf tegenspreken.

En dan mag Berghuis van sommigen niet van Feyenoord naar Ajax vanwege een uitspraak van anderhalf jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:05:
[...]

[...]

Binnen een kwartier jezelf tegenspreken.

En dan mag Berghuis van sommigen niet van Feyenoord naar Ajax vanwege een uitspraak van anderhalf jaar geleden.
Waarom is dat zozeer jezelf tegenspreken? Bij een middenmotor in de Bundesliga spelen die het in beide jaren dat hij daar speelde niet geweldig deed, is ineens een geweldige promotie vanuit een voetballer die bij Ajax werd gezien als een topper? Ik denk niet dat je dat als een succesverhaal kan aanhalen of dat je kan zeggen dat hij daar echt geslaagd is. Maar goed, daar mag je je eigen mening over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:33
Snowdog schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:12:
[...]

Waarom is dat zozeer jezelf tegenspreken? Bij een middenmotor in de Bundesliga spelen die het in beide jaren dat hij daar speelde niet geweldig deed, is ineens een geweldige promotie vanuit een voetballer die bij Ajax werd gezien als een topper? Ik denk niet dat je dat als een succesverhaal kan aanhalen of dat je kan zeggen dat hij daar echt geslaagd is. Maar goed, daar mag je je eigen mening over hebben.
Gaat meer om dat je zei "overal mislukt" en dat is gewoon echt niet waar. En daarin is de status van Bremen niet zo relevant.

Maar goed, wordt een beetje spijkers op laag water zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Henkie_NtA op 12-07-2021 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Henkie_NtA schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:15:
[...]

Gaat meer om dat je zei "overal mislukt" en dat is gewoon echt niet waar. En daarin is de status van Bremen niet zo relevant.
Natuurlijk is de status van Bremen wel relevant, als ze de kampioen van San Marino waren, dan zouden we hem ook niet serieus nemen als voetballer. Ok misschien is hij niet totaal mislukt in Bremen, maar het potentieel dat velen in hem zagen is er iig niet uitgekomen en uiteindelijk heeft hij niet gebracht wat er gehoopt was dat hij zou brengen. Dat noem ik dan totaal mislukt,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:21:
[...]

Zouden Klaassen en Blind ook terug zijn gekomen voor het salaris uit hun oude contract?
Dat denk ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
donleone83 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:23:
[...]

Hou toch op joh. Als Klaassen niet overal in het buitenland geflopt was maar een dragende speler was geworden bij bijvoorbeeld Everton was hij daarna naar ManU ofzo gegaan of een topclub in Spanje. Als Blind onomstreden was geweest bij ManU en kans had gezien jaarlijks tot de kanshebbers in de CL te behoren bij bijvoorbeeld Real was hij ook niet teruggekomen. Clubliefde is niet teruggekomen omdat je net niet slaagt en het voor de vrouw en kinderen in NL wel makkelijk is en Ajax ook nog toevallig hetzelfde of beter betaalt dan de club waar je speelt of de clubs die interesse in je hebben.
Blind kon naar AS Roma , koos voor Ajax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Snowdog schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:17:
[...]

Natuurlijk is de status van Bremen wel relevant, als ze de kampioen van San Marino waren, dan zouden we hem ook niet serieus nemen als voetballer. Ok misschien is hij niet totaal mislukt in Bremen, maar het potentieel dat velen in hem zagen is er iig niet uitgekomen en uiteindelijk heeft hij niet gebracht wat er gehoopt was dat hij zou brengen. Dat noem ik dan totaal mislukt,
Zeven doelpunten en zeven assists in het seizoen 2019/20 en dat voornamelijk als verdedigende middenvelder. Je gaat weinig middenvelders vinden met betere stats in dat seizoen.

Maar de lat voor succes ligt blijkbaar hoog.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2021 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:25:
[...]

Zeven doelpunten en zeven assists in het seizoen 2019/20 en dat voornamelijk als verdedigende middenvelder. Je gaat weinig middenvelders vinden met betere stats in dat seizoen.

Maar de lat voor succes ligt blijkbaar hoog.
Blijkbaar wel als geen enkele echte goeie clubs geïnteresseerd was en zelfs Everton hem al afgeserveerd had. Ik bedoel je kan ervan maken wat je wil, maar hij heeft gewoon geen hoge ogen gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowdog schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:30:
[...]

Blijkbaar wel als geen enkele echte goeie clubs geïnteresseerd was en zelfs Everton hem al afgeserveerd had. Ik bedoel je kan ervan maken wat je wil, maar hij heeft gewoon geen hoge ogen gegooid.
Hoe weet jij dat geen enkele goeie clubs geïnteresseerd waren? Misschien heeft Klaassen wel bewust voor een mindere club gekozen met het oog op speeltijd.

Hij heeft het niet gered bij Everton, omdat Koeman vrij snel in het seizoen ontslagen werd en omdat Steve Walsh ook Gylfi Sigurdsson (50 miljoen) en Wayne Rooney als directe concurrenten had gehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xavi94
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:48:
[...]

Hoe weet jij dat geen enkele goeie clubs geïnteresseerd waren? Misschien heeft Klaassen wel bewust voor een mindere club gekozen met het oog op speeltijd.

Hij heeft het niet gered bij Everton, omdat Koeman vrij snel in het seizoen ontslagen werd en omdat Steve Walsh ook Gylfi Sigurdsson (50 miljoen) en Wayne Rooney als directe concurrenten had gehaald.
Met een beetje voetbalverstand weet je dat er geen goede clubs geïnteresseerd waren in Klaassen net zoals bij Propper. Klaassen is gewoon prima speler voor in de Eredivisie net zoals Berghuis. Maar beiden komen gewoon tekort voor clubs als Everton, Roma en Leverkussen.

[ Voor 3% gewijzigd door Xavi94 op 12-07-2021 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:48:
[...]

Hij heeft bij Everton uberhaupt geen fatsoenlijke.kans gehad (7x een stukje van een wedstrijd gespeeld) , o.a. dankzij de bende die het daar toen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
Mark31 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:22:
[...]

Blind kon naar AS Roma , koos voor Ajax.
Is toch precies wat ik zeg? Roma is al jaren geen absolute topclub meer, betaalt echt niet veel beter dan Ajax (een Dzeko verdiende daar ook niet veel meer dan 5 miljoen per jaar), doet doorgaans niet structureel mee om het kampioenschap en gooit niet per se hoge ogen in Europa. Dan is de keus voor Ajax toch geen clubliefde? Het is, zoals hier eerder aangehaald, niet dat clubs als Madrid voor hem in de rij stonden.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:22

Vos

AFCA

Is dit het Libelle forum, zo veel posts over clubliefde...

Kan niet wachten tot de wedstrijden weer beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 17:22
Dit soort opmerkingen zijn nergens voor nodig, namelijk opruiend en trollend

[ Voor 91% gewijzigd door Outerspace op 13-07-2021 14:29 . Reden: Deel van het poetsen vergeten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Xavi94 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:02:
[...]
Maar beiden komen gewoon tekort voor clubs als Everton, Roma en Leverkussen.
Doe niet zo gek joh, Klaassen was de beste speler van Ajax in 2016, dan ben je gewoon goed genoeg voor veel mindere clubs als Everton, Werder, Roma en Leverkussen. Ajax staat als club mijlen boven die laatst genoemde, daar doet een uitschakelingetje tegen een dergelijke club niets aan af.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 10:48

snmght

imho dan he

199 wedstrijden, 87 doelpunten en 64 assists

Welkom!

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Waar Berghuis bij Feyenoord de man was, zal hij zich nu weer moeten bewijzen. Neres en Anthony speel je er niet zomaar uit en Tadic zal links blijven staan.

Alleen maar goed die concurrentie en dat zal ze hopelijk naar een hoger niveau tillen. Iets waar Berghuis ook naartoe moet, wil hij ook belangrijk zijn in Oranje.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 16:09

Typhone

Who Dares Wins

Wat een drukte hier opeens! Volgens mij is Berghuis naar Bayern Amsterdam nietwaar? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
mavaros schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:17:
Als ik baas was geweest van Ajax, had ik naast de controversiële aankoop van Berghuis ook gewoon voor de lol heel Feyenoord opgekocht. [mbr]Dit soort opmerkingen zijn nergens voor nodig, namelijk opruiend en trollend[/]
Er was en is niks trollend aan.

Ik zal hier niet verder gaan lopen trollen, maar me netjes morgen melden in het klaagtopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

donleone83 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:49:
[...]

Is toch precies wat ik zeg? Roma is al jaren geen absolute topclub meer, betaalt echt niet veel beter dan Ajax (een Dzeko verdiende daar ook niet veel meer dan 5 miljoen per jaar), doet doorgaans niet structureel mee om het kampioenschap en gooit niet per se hoge ogen in Europa. Dan is de keus voor Ajax toch geen clubliefde? Het is, zoals hier eerder aangehaald, niet dat clubs als Madrid voor hem in de rij stonden.
In het seizoen voor 2018/19 stond AS Roma nog in de halve finale CL en in de vijf seizoenen voor 2018/19 werd AS Roma in de Serie A respectievelijk 2e, 2e, 3e, 2e en 3e. Dat was misschien wel de beste reeks in de clubhistorie. Niet zo goed als Juve, maar wel best of de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavi94
simons schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:21:
[...]

Doe niet zo gek joh, Klaassen was de beste speler van Ajax in 2016, dan ben je gewoon goed genoeg voor veel mindere clubs als Everton, Werder, Roma en Leverkussen. Ajax staat als club mijlen boven die laatst genoemde, daar doet een uitschakelingetje tegen een dergelijke club niets aan af.
Je hebt gelijk. Davy Klaassen heeft de sterren van hemel gespeeld bij Everton en is uit clubliefde weer terug gekeerd naar Ajax. Hij is goed genoeg voor de subtop in de PL of de Serie A 8)7 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Xavi94 op 13-07-2021 12:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 16:09

Typhone

Who Dares Wins

Wat boeit het iedereen toch zoveel wat Klaassen doet?

Was die nuttig voor Ajax afgelopen seizoen?
- Ja

Is Klaassen nuttig voor Ajax komend seizoen?
- Ja

Welke relevantie heeft het wat Klaassen deed bij Werder Bremen of Everton?
- Nul

Stelling Klaassen verhoudt zich tot gieter zoals Berghuis zich verhoudt tot maanlander is:
[] juist
[X] onjuist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Dank u.
Davy Klaassen heeft de sterren van hemel gespeeld bij Everton en is uit clubliefde weer terug gekeerd naar Ajax.
Everton, een team van houthakkers.
Als je elke dag 3* kookt en je gaat dan een keer naar de snackbar wil dat niet zeggen dat Michelin meteen voor de deur staat.
Hij is goed genoeg voor de subtop in de PL of de Serie A 8)7 8)7
Hij gedijt zeker niet bij teams die de equivalent van de snackbar zijn.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gaat het nu echt al 2 dagen lang over of Klaassen wel of niet slaagde/zou kunnen slagen in het buitenland? Wat kan mij dat nou schelen, zolang ie maar voor Ajax presteert..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
toolkist schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:24:
Gaat het nu echt al 2 dagen lang over of Klaassen wel of niet slaagde/zou kunnen slagen in het buitenland? Wat kan mij dat nou schelen, zolang ie maar voor Ajax presteert..
Zo’n transfer van de beste Feyenoord speler naar de bank van Ajax houdt de gemoederen flink bezig en zorgt voor prachtige discussies :o

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:52:
[...]

Zo’n transfer van de beste Feyenoord speler naar de bank van Ajax houdt de gemoederen flink bezig en zorgt voor prachtige discussies :o
Ach, die jongen volgt gewoon z'n jeugddroom, kun je 'm niet kwalijk nemen

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E6KVb9DWEAAEnwu?format=jpg&name=small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:54
Klaassen deed het gewoon goed bij Bremen, en ze missen hem daar echt.
Past als voetballer perfect in Duitsland.

Bij Everton mislukte het omdat ze nadat ze hem haalden nog 2 andere spelers haalden voor dezelfde positie.

Ander punt is ook dat hij bij Ajax weet te presteren vanwege het aanvallende voetbal en de opbouw.

Denk dat veel Feyenoord supporters ook moeite met de transfer hebben vanwege het bedrag.
Voor dat bedrag haal je geen vervanger.

Gerucht dat Malacia ook nog weg gaat voor een bedrag dat Ajax al weet te vangen voor een reserve speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:24:
Gerucht dat Malacia ook nog weg gaat voor een bedrag dat Ajax al weet te vangen voor een reserve speler.
Malacia heeft bijgetekend. De interesse van Club Brugge was van voor de contractverlenging.

Volgens de Belgen was er zes geboden en vroeg Feyenoord elf.

Als Haps niet vertrekt zal hij gewoon moet vechten voor zijn plekje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
ephymerous schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:52:
[...]

Stel nu, in een hypothetisch geval, dat Ajax een soort handreiking doet naar Feyenoord. Die vijf miljoen is voor Ajax niet zo van belang, maar voor Feyenoord is het groot geld. Liefdadigheid dus, en verder geen voorwaarden, behalve die Berghuis.

Dan zijn we morgen toch allemaal gelukkig, of denk ik nu vreemd? Want niemand in dit land heeft er iets aan als Feyenoord straks failliet is en niet meer meedoet in de eredivisie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 16:12

ST10©DE

Dus.............

mavaros schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:14:
[...]

Stel nu, in een hypothetisch geval, dat Ajax een soort handreiking doet naar Feyenoord. Die vijf miljoen is voor Ajax niet zo van belang, maar voor Feyenoord is het groot geld. Liefdadigheid dus, en verder geen voorwaarden, behalve die Berghuis.

Dan zijn we morgen toch allemaal gelukkig, of denk ik nu vreemd? Want niemand in dit land heeft er iets aan als Feyenoord straks failliet is en niet meer meedoet in de eredivisie.
5 miljoen voor Berghuis noem ik geen liefdadigheid maar een koopje.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
ST10©DE schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:30:
[...]

5 miljoen voor Berghuis noem ik geen liefdadigheid maar een koopje.
Nee. Er zit geen derderangs clubje in het buitenland op hem te wachten. Noem maar een club. Dan kan je wel 20 miljoen wensen binnen te harken, maar dat gaat je als club niet lukken als je niet veel voorstelt in de internationale voetbalwereld.

Maar Ajax kan natuurlijk wel iets met deze speler. Als ie niet goed genoeg is, kan je hem verhuren. En Ajax kan een veel hoger huurbedrag vragen als Feyenoord nu kan doen. Ook bij eventuele verkoop is Berghuis al de helft meer waard geworden. Dan heeft hij nog geen bal getrapt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:48
Laten we eens gek doen, iets anders dan Berghuis of Klaassen bespreken. Ik begin!

Jong AZ en Jong PSV (en Club Brugge en RB Leipzig) gaan oefenen met nieuwe spelregels.
  • Geen ingooi, maar intrap (mag ook naar jezelf)
  • Vliegende wissels (onbeperkt voor zover ik kan nagaan)
  • Geel is 5 mins naar de kant
  • Zuivere speeltijd (2x 30 mins)
  • Hoekschop en vrije trap mag je ook naar jezelf spelen
Ik ben wel voorstander van deze regels, misschien op die zuivere speeltijd na. Ik denk dat 3x een kwartier misschien beter werkt. Geel =5 mins banken is wel prima, dan heb je er ook wat aan als tegenstander.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:40
Ik ben juist weer voor zuivere speeltijd, maar dan wel iets langer dan 30 minuten. Maar het is wel vrij lastig bij te houden natuurlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
418O2 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:12:
Ik ben juist weer voor zuivere speeltijd, maar dan wel iets langer dan 30 minuten. Maar het is wel vrij lastig bij te houden natuurlijk
Veel langer dan 30 minuten houden ze niet uit ;) en waarom lastig? Elk moment dat het spel stil ligt staat de klok stil…

Edit Google maar eens, op dit moment duurt een eredivisie wedstrijd gemiddeld maar rond de 50 minuten (effectieve speeltijd), je wint er dus al 10 minuten speeltijd mee!

[ Voor 19% gewijzigd door Martinusz op 13-07-2021 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:48
418O2 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:12:
Ze gaan nu testen met 2x30 minuten. Er zijn genoeg sporten waar gewerkt wordt met zuivere speeltijd, dus lijkt me niet heel lastig, gewoon afkijken.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:40
Martinusz schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:15:
[...]

Veel langer dan 30 minuten houden ze niet uit ;) en waarom lastig? Elk moment dat het spel stil ligt staat de klok stil…
Bij een normale wedstrijd zonder aanstellers zit je rond de 35 minuten volgens mij.

Maar dat bijhouden is wel een taak, dat kan je als vierde official er niet bij doen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:20
Intrap zouden ze moeten vervangen door het indribbelen dat in het jeugdvoetbal tm o12 gebruikelijk is. Daar mag alles incl. corners direct worden ingedribbeld waardoor het tempo er lekker inblijft. Bij een intrap krijg je een beetje dezelfde situatie als bij vrije trappen, zeker in de buurt van de 16 meter, dan haal je het tempo er juist uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 16:50

St@m

@ Your Service

Bram van Polen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Pagina: 1 ... 9 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022