toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Nu ben je alleen een jaar Covid verder. De meeste spelers gaan een stuk goedkoper weg dan vorig jaar. Zie Sancho. Vorig jaar werd er meer geboden dan waar ie nu voor verkocht is, maar werd geweigerd. Dat plus 0 ervaring buiten de Eredivisie->10m is enorm overpricedNapo schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:43:
[...]
Jonge speler (22) met nog een langlopend contract (tot 2024) die afgelope seizoen positief opviel. Niet een heel rare vraagprijs in de huidige voetbalwereld. SC Heerenveen heeft Ejuke vorig jaar ook voor €10+m weten te slijten dan moet dat voor Veerman ook wel lukken.
Deze bedragen voor zulke spelers maken binnenlandse transfers overigens wel bijzonder moeilijk, €10m is bijzonder veel geld voor een speler met potentie maar zonder veel zekerheid.
Vergelijk het eens met de 12-15m die PSV voor Dumfries wilde hebben... International, ervaring bij een top club, CL en EL gespeeld...
In dat perspectief zou ik eerder Dumfries als ondergewaardeerd zien dan dat Veerman overgewaardeerd is. Corona lijkt op zijn weg terug en de impact enigszins beperkt waardoor de transfers wel weer richting de oude situatie gaat.toolkist schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:03:
[...]
Nu ben je alleen een jaar Covid verder. De meeste spelers gaan een stuk goedkoper weg dan vorig jaar. Zie Sancho. Vorig jaar werd er meer geboden dan waar ie nu voor verkocht is, maar werd geweigerd. Dat plus 0 ervaring buiten de Eredivisie->10m is enorm overpriced
Vergelijk het eens met de 12-15m die PSV voor Dumfries wilde hebben... International, ervaring bij een top club, CL en EL gespeeld...
Daarnaast gaat het natuurlijk om een vraagprijs, als SC Heerenveen begint met roepen dat €5m de vraagprijs is gaan ze daar vrijwel nooit op uitkomen. Ik zie Veerman overigens niet weggaan voor €10m maar eerder richting de €8m juist door de genoemde redenen in positieve als negatieve zin..
Het zou voor de discussie natuurlijk handig zijn om een onderbouwing mee te geven ipv het enkel te bestempelen als "gekker"
Dumfries is een speler met een hoop energie, maar veel meer dan dat ook niet. Verdedigend kwetsbaar, positioneel niet super.Napo schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:12:
[...]
Het zou voor de discussie natuurlijk handig zijn om een onderbouwing mee te geven ipv het enkel te bestempelen als "gekker"
Geen brandhout, maar onderschat zou ik hem, zeker na al die veren dit EK, niet durven noemen
Hij gaat bij Ajax tot de topverdieners horen.
Denk dat de verzekering van Champions League voetbal ook veel geholpen heeft. Voor een mogelijke kans in de Europa League had hij in principe ook bij Feyenoord kunnen blijven.Baseman77 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:21:
Berghuis naar Ajax is (zo goed als) rond, het salaris gaf de doorslag.
Waar heb je dat gelezen?Baseman77 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:21:
Berghuis naar Ajax is (zo goed als) rond, het salaris gaf de doorslag.
Formerly known as Ragdoll
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Erger nog dat Ajax na 73 minuten 'slechts' met 0-1 voorstaatMaarten_E schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:24:
Wat?! Quincy Promes in zijn eentje en een keeper tegen Ajax?
Met mij op doel was het allang 0-40 geweest.Typhone schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:14:
[...]
Erger nog dat Ajax na 73 minuten 'slechts' met 0-1 voorstaat
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ailon PSV fora, maar is al zeer lang bekend dit nieuwtje.
Ajax met Gorter Regeer Lanssana Magallan Baas Taylor Kudus Fitz Jim Neres Danilo Tadic
Geen Stekelenburg Rensch Timber Martinez Tagliafico Gravenberch Blind Klaassen en Antony.
Als je PSV nu in de voorbereiding ziet, die missen alleen Gakpo,Malen,Dumfries.
En wat heeft dat met deze wedstrijd te maken?Mark31 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:22:
We gaan toch zeker niet al tijdens een nikszeggende oefenwedstrijd allerlei 'ja maar hullie' dingen erbij betrekken?
Bankzitters,tribuneklanten en de jeugd die nu aankomt zijn dus geen Ajax 1 niveau daar komt het op neer.toolkist schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:48:
[...]
En wat heeft dat met deze wedstrijd te maken?
We gaan toch zeker niet al tijdens een nikszeggende oefenwedstrijd allerlei 'ja maar hullie' dingen erbij betrekken?
Maar van Jong Ajax spelers was dat bekend.
PSV gaat er ook van uit dat alleen Gakpo van die 3 nog terug komtMark31 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:22:
[...]
Ajax met Gorter Regeer Lanssana Magallan Baas Taylor Kudus Fitz Jim Neres Danilo Tadic
Geen Stekelenburg Rensch Timber Martinez Tagliafico Gravenberch Blind Klaassen en Antony.
Vandaag hebben ze met 1-10 gewonnen, iedere helft speelde een compleet ander team, wel mooi om te zien dat er een aantal spelers echt zin in hebben en zich nu al laten zien (hoi Madueke, we zien je!).
Blijft Mvogo nu definitief bij PSV? Ik dacht namelijk dat Leipzig hem terug wilde halen maar ik kan achterlopen op het nieuws.ElPaco schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:10:
[...]
PSV gaat er ook van uit dat alleen Gakpo van die 3 nog terug komtVerder is Mvogo ook nog met vakantie. Maar je hebt gelijk, PSV is al redelijk compleet. Zal ook wel moeten, over 2 weken begint voor PSV het seizoen al, Ajax heeft flink langer de tijd om alles rond te krijgen.
Vandaag hebben ze met 1-10 gewonnen, iedere helft speelde een compleet ander team, wel mooi om te zien dat er een aantal spelers echt zin in hebben en zich nu al laten zien (hoi Madueke, we zien je!).
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Leipzig heeft nog tot 16 juli om te beslissen wat ze met hem willen, maar het lijkt er op dat hij blijft. Zou een mooie concurrentiestrijd tussen Mvogo en Drommel kunnen opleveren lijkt me.gws24 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:05:
[...]
Blijft Mvogo nu definitief bij PSV? Ik dacht namelijk dat Leipzig hem terug wilde halen maar ik kan achterlopen op het nieuws.
Maar toch niet voor de volgevreten voetbaltopictweakers?Sjah schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 04:49:
Zie dat dit topic alweer 'n maand open is. Maar hee, een voetbalseizoen is toch van juli tot mei? Beetje te vroeg opengegaan? De juni is voor vakantie voor de volgevreten spelers.
Ik vind het trouwens nog vrij rustig maar da's misschien het EK.toolkist schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:17:
[...]
Maar toch niet voor de volgevreten voetbaltopictweakers?Genoeg geruchten om het over te hebben die maand
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Dat ze geen Ajax 1 niveau zijn is niet heel erg maar dat ze geeneens van een derde divisie club weten te winnen is een totaal andere orde.Mark31 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:02:
[...]
Bankzitters,tribuneklanten en de jeugd die nu aankomt zijn dus geen Ajax 1 niveau daar komt het op neer.
Maar van Jong Ajax spelers was dat bekend.
Waarbij winst overigens niet het belangrijkste is in een oefenwedstrijd en uitslagen in een oefencampagne bijzonder weinig zeggen over het aankomende seizoen.
Maar als je naar de spelers van Jong Ajax kijkt, er zit niemand bij waarvan ik denk die gaat aansluiten dit jaar, echt niemand.Napo schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:56:
[...]
Dat ze geen Ajax 1 niveau zijn is niet heel erg maar dat ze geeneens van een derde divisie club weten te winnen is een totaal andere orde.
Waarbij winst overigens niet het belangrijkste is in een oefenwedstrijd en uitslagen in een oefencampagne bijzonder weinig zeggen over het aankomende seizoen.
Vorig jaar had je Rensch , Timber en Gravenberch, op dit moment zie ik echt niemand.
Van Axel Dongen is wel een groot talent , maar is nog maar een net 16 jarig broekie , die gaat echt nog niet in Ajax 1 geraken, op zijn vroegst volgend jaar.
Best bijzonder om de Conference League niet als Europees voetbal te bestempelenEr is een flink geschil ontstaan tussen Dick Advocaat en zijn oude werkgever Feyenoord. Dat heeft de ex-trainer van de Rotterdammers donderdagochtend verteld in de VI EK Live-talkshow van presentator Kees Jansma.
Advocaat leidde de Rotterdammers vorig seizoen via de play-offs naar een plek in de Conference League-voorronde. 'Dat is Europees voetbal', concludeert Advocaat. 'Daar hebben ze bij Feyenoord trouwens een ander idee over: zij vinden dit geen Europees voetbal. Dat krijgt nog wel een staartje...'
Het probleem: in het contract van Advocaat stond dat hij een bonus zou krijgen bij het behalen van Europees voetbal. 'Maar daar staat de naam 'Conference League' niet in, want die competitie bestond toen nog niet... Ik moest dit toch even kwijt, want ik vond dat zó laag. Er is contact over, ja. Of er beweging in de zaak zit? Ja, negatieve beweging, want zij vinden het géén Europees voetbal.'
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Naja het contract zal de Conference League niet noemen, omdat die nog niet bestondHan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:00:
Oeps... Advocaat heeft geschil met Feyenoord: Zó laag, dit krijgt een staartje
[...]
Best bijzonder om de Conference League niet als Europees voetbal te bestempelen
Float like a butterfly, sting like a bee.
Laat het maar tot een rechtszaak komen! Heb een paar stukjes gezien van Dick Advocaat en Cor Pot bij Kees Jansma vanochtend, maar oh oh, wat laten ze zich kennen zeg.''Clubs keren bonussen uit op het moment dat je resultaten haalt die ook extra financiën voor de club opleveren. Dat is nu niet aan de orde'', reageert een woordvoerder van de club in gesprek met RTV Rijnmond. ''De voorrondes Conference League zijn bewust niet in het contract opgenomen, want dit kost Feyenoord eerder geld dan dat het substantieel iets oplevert. Feyenoord betreurt deze gang van zaken, maar ziet een eventuele rechtszaak met vertrouwen tegemoet.''
Advocaat durfde zelfs met droge ogen te beweren dat Italië net als Feyenoord speelt
Verwijderd
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2021 12:56 ]
Laag van Advocaat vooral. Hij weet dondersgoed dat er CL of EL bedoeld werd om dat de CoL er nog niet was toen hij dat contract tekende.Martinusz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:06:
[...]
Naja het contract zal de Conference League niet noemen, omdat die nog niet bestondmaar wel beetje kleinzerig van Feyenoord in deze, weet niet om wat voor bedrag het zou gaan
Ja maar Dick zit op zijn centen hetoolkist schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:58:
[...]
Laag van Advocaat vooral. Hij weet dondersgoed dat er CL of EL bedoeld werd om dat de CoL er nog niet was toen hij dat contract tekende.
Denk dat je gelijk hebt, Dick moet niet zeuren.
Ze hebben daarvoor op de dag nog een volledige training afgewerkt dus misschien wat vermoeide benen maar even goed hadden ze moeten winnen inderdaad.Napo schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:56:
[...]
Dat ze geen Ajax 1 niveau zijn is niet heel erg maar dat ze geeneens van een derde divisie club weten te winnen is een totaal andere orde.
Het thuisshirt van PSV vind ik echt magistraal mooi en leuke verwijzing naar de tijd dat Romario bij ons speelde. Volgende week naar paok en week later galatasaray, het shirt zal wel gekocht worden
[ Voor 18% gewijzigd door Oekol op 08-07-2021 13:07 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
dat doen ze toch ook alleen heeft Italië betere spelers dan Feyenoord ( nou goed bijna elke club heeft betere spelers dan Feyenoord )remco112 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:44:
[...]
Advocaat durfde zelfs met droge ogen te beweren dat Italië net als Feyenoord speelt![]()
Ja, erg leuke grap. Heel origineel ook!bie100 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:11:
[...]
dat doen ze toch ook alleen heeft Italië betere spelers dan Feyenoord ( nou goed bijna elke club heeft betere spelers dan Feyenoord )
Op welke vergelijkbare manier spelen ze dan?
Het is maar net wat je opschrijft. Dit is de interpretatie van Advocaat, maar dat wil niet zeggen dat het er staat. Zelfs als er staat wat Advocaat zegt dat er staat dan zijn ze slechts geplaatst voor de voorrondes.Han schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:00:
[...]
Advocaat heeft een wanprestatie geleverd en geld zat. Laat hem lekker van zn pensioen genieten.
[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 08-07-2021 13:30 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
11 spelers op het veld?remco112 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:27:
[...]
Ja, erg leuke grap. Heel origineel ook!![]()
Best bijzonder dat Advocaat de media zoekt om dit uit te vechten. We kennen nu een kant van het verhaal en meteen wordt aangenomen dat Feyenoord fout zou zitten.Han schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:00:
[...]
Punt lijkt mij meer dat ze op basis van argumenten er aan de tafel niet uit kunnen komen (het zal dus wel niet zwart-wit zijn). Dick verwaarloost in elk geval niet zijn oude imago van geldwolf, dat is wel weer goed want we zouden bijna het beeld krijgen van een succesvolle gearriveerde coach die gewoon nog teveel van de sport houdt.
alles kan off-topic
dank je welremco112 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:27:
[...]
Ja, erg leuke grap. Heel origineel ook!
Catenaccio toch?
Als dat allemaal door zou gaan, gaan Dumfries, Malen, Madueke, Gakpo en misschien Mvogo weg. Ze zijn dan wel schatrijk, maar gaan dan van hun langzalse leven niet van Galatasary winnen. De enigste recente keer dat er zoveel geruchten om Ajax spelers gingen was nadat ze de halve finale van de CL hadden gehaald.
Ik hoop alleen niet voor PSV dat het komt doordat ze die 50 miljoen gepakt hadden en alle clubs nu denken dat PSV in geldnood zit, want dan blijven ze nog wel even doorgaan.
Hebben ze dan echt niks geleerd?
Misschien kunnen ze het schikken dat Ajax akkoord gaat met 4 miljoen + de Europa-bonus van Dick, spaart Feyenoord 2x advocaatskosten uit.Exocet schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:08:
Transfer Berghuis van Feyenoord naar Ajax wordt juridisch steekspel - https://nos.nl/l/2388621
Het Voetbalshirtjes topicOekol schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:05:
Is dit ook het topic om nieuwe tenues te delen of is daar een aftakking voor? Kan het niet vinden namelijk.
Het thuisshirt van PSV vind ik echt magistraal mooi en leuke verwijzing naar de tijd dat Romario bij ons speelde. Volgende week naar paok en week later galatasaray, het shirt zal wel gekocht worden
Daar schiet je inderdaad niets mee op, als het nu een exceptionele speler van Barcelona, PSG fzo is die minuten moet maken dan is het een ander verhaal. Maar hij speelt bij Hertha en komt daar dus niet in aanmerking voor een basisplaats..toolkist schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:50:
Arnesen wil de opbrengsten van de (nu nog eventuele) transfer van Berghuis gebruiken om Dilrosun te halen. Prima denk je (ik) dan, totdat blijkt dat het weer om een huur zou gaan...
Geef dan gewoon een speler uit de jeugd de kans.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik lees nergens in het interview met het AD dat ze de miljoenen van Berghuis daarvoor willen gebruiken.toolkist schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:50:
Arnesen wil de opbrengsten van de (nu nog eventuele) transfer van Berghuis gebruiken om Dilrosun te halen. Prima denk je (ik) dan, totdat blijkt dat het weer om een huur zou gaan...
U benaderde Javairo Dilrosun van Hertha BSC?
Arnesen: ,,Nou, een maand geleden hebben we contact gelegd en toen bleek dat zijn komst echt niet haalbaar was. Recent kregen we te horen dat er misschien toch een mogelijkheid is om hem te huren. Laten we zeggen dat de deur op een kiertje staat
Of u verkoopt een speler en creëert uw eigen budget, toch?
,,We hopen natuurlijk wat te kunnen verkopen. Maar zo niet, dan kom je uit bij transfervrije- of huurspelers. Dat is onze situatie.
Het is heel simpel. Feyenoord heeft geen geld.
Natuurlijk niet. Het is doodnormaal dat er meningsverschillen zijn over een contract. Dat is per definitie niet altijd te voorkomen. Ik doe de hele dag niets anders dan contracten schrijven en geschillen over diezelfde contracten voeren.Deadsy schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 00:15:
Als ze er advocaten voor nodig hebben dan moet dat contract toch wel erg slecht in elkaar zitten.
Uit Dick zn woorden is eigenlijk al te halen dat zijn interpretatie fout is. Hij zegt dat de Conference League niet genoemd staat in het contract omdat het nog niet bestond, dat terwijl de competitie bijna een jaar voordat Dick tekende al bekend gemaakt is. En als je meent ergens recht op te hebben wat niet in een contract genoemd staat moet je echt een heel goed verhaal hebben, en snap ik best dat Feyenoord daar niet automatisch in mee gaat.
Een geschil via de media spelen is niet chique, waarschijnlijk een breuk van een geheimhoudingsclausule en wordt door rechters ook nooit gewaardeerd. Ik heb het contract niet gelezen, maar als het zo duidelijk was als de media claimen zou dit niet via de media uitgevochten worden.
Zeker bij Derksen en co is ook al lang duidelijk dat ze een enorm zwak hebben voor Dick, hij is er zelfs weleens te gast en kon als trainer van Feyenoord niks verkeerd doen. En Woerts heeft zelf alles verkeerd gedaan bij Feyenoord en presenteert zich ook als een soort orakel, maar hij is in ieder geval geen advocaat dus zijn uitspraken over de contracten bij Feyenoord neem ik ook met een flinke korrel zout.
Ik ben juist blij dat er een keer professioneel gehandeld wordt bij Feyenoord in plaats van maar met geld te strooien. Als je iedereen die z'n beklag doet via Derksen afkoopt kom je helemaal nooit verder als club.
Overigens zal iedereen die met personeel te maken heeft ook herkennen dat het vaak voorkomt dat als een werknemer vertrekt er ineens discussie is. Dat is immers een stuk makkelijker als je vertrekt en niet geschoten is altijd mis. Werkgevers kunnen er overigens ook wat van.
EDIT: En over die huurconstructies, misschien wordt er wel aan optie tot koop gedacht. Berghuis is ook gekomen na een dergelijke huurconstructies. Niet gelijk conclusies trekken.
[ Voor 12% gewijzigd door ph4ge op 10-07-2021 10:42 ]
Ik krijg het idee dat er niet staat dat ie een bonus krijgt bij bereiken CL of EL, daar zal wel iets staan over bereiken Europees voetbal. In het 1e geval was het zo overduidelijk geweest..ph4ge schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:25:
[...]
Natuurlijk niet. Het is doodnormaal dat er meningsverschillen zijn over een contract. Dat is per definitie niet altijd te voorkomen. Ik doe de hele dag niets anders dan contracten schrijven en geschillen over diezelfde contracten voeren.
Uit Dick zn woorden is eigenlijk al te halen dat zijn interpretatie fout is. Hij zegt dat de Conference League niet genoemd staat in het contract omdat het nog niet bestond, dat terwijl de competitie bijna een jaar voordat Dick tekende al bekend gemaakt is. En als je meent ergens recht op te hebben wat niet in een contract genoemd staat moet je echt een heel goed verhaal hebben, en snap ik best dat Feyenoord daar niet automatisch in mee gaat.
Wat betreft Dilrosun, als verhuur eerst al helemaal niet wenselijk was lijkt het me heel sterk dat het nu ineens over verhuur met optie op verkoop zou gaan. Zeker gezien de marktwaarde van die speler (9m) ,dat geld heeft Feyenoord niet.
Linksom of rechtsom zijn het allemaal aannames.toolkist schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:53:
Ik krijg het idee dat er niet staat dat ie een bonus krijgt bij bereiken CL of EL, daar zal wel iets staan over bereiken Europees voetbal. In het 1e geval was het zo overduidelijk geweest..
Wat betreft Dilrosun, als verhuur eerst al helemaal niet wenselijk was lijkt het me heel sterk dat het nu ineens over verhuur met optie op verkoop zou gaan. Zeker gezien de marktwaarde van die speler (9m) ,dat geld heeft Feyenoord niet.
Overigens zou het inderdaad een slecht contract zijn als er alleen staat "Europees voetbal" zonder dat dat verder is gedefinieerd of uitgewerkt, al is het maar omdat je een hogere bonus bij CL zou verwachten en de status van voorrondes onduidelijk zijn. Een tabel waarbij de verschillende competities en rondes met bijbehorende bonussen staan is gebruikelijker.
[ Voor 23% gewijzigd door ph4ge op 10-07-2021 12:09 ]
Natuurlijk kent hij Bosz, maar Lyon is toch niet per se een stap vooruit? Wel makkelijker qua taal..L'Équipe: Onana bereikt persoonlijk akkoord, Lyon en Ajax zijn nu aan zet
Andre Onana heeft een persoonlijk akkoord bereikt met Olympique Lyon. Dat meldt L'Équipe zaterdagmiddag. De Franse club van trainer Peter Bosz moet er nog wel uitkomen met Ajax over een transfersom.
Volgens de Franse sportkrant boekt Lyon flinke progressie in de strijd om Onana. De doelman staat ook in de belangstelling van Arsenal en Internazionale.
We gaan het vanzelf zien zodra de specialisten betrokken zijn. Overigens heeft Feyenoord niet de beste contracten, ook het contract van Berghuis rammelt blijkbaar.ph4ge schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:01:
[...]
Linksom of rechtsom zijn het allemaal aannames.
Overigens zou het inderdaad een slecht contract zijn als er alleen staat "Europees voetbal" zonder dat dat verder is gedefinieerd of uitgewerkt, al is het maar omdat je een hogere bonus bij CL zou verwachten en de status van voorrondes onduidelijk zijn. Een tabel waarbij de verschillende competities en rondes met bijbehorende bonussen staan is gebruikelijker.
XXXVI
Ook dat moet maar blijken. Je zou eens zo kritisch moeten zijn naar de zelfbenoemde experts in de media als dat je bent naar de vermeende contracten bij Feyenoord.ephymerous schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:12:
We gaan het vanzelf zien zodra de specialisten betrokken zijn. Overigens heeft Feyenoord niet de beste contracten, ook het contract van Berghuis rammelt blijkbaar.
En als het al waar is, beide partijen zijn verantwoordelijk voor een overeenkomst. Ze zijn het samen overeengekomen en hebben beide getekend. Misschien was er met Berghuis wel geen duidelijk contract af te sluiten.
En er zijn ook nog andere scenarios mogelijk, zoals tijdrekken in de hoop dat een andere club zich meldt of bluffen hopende dat Berghuis niet het risico wil nemen om een arbitragezaak te beginnen met alle ophef die erbij komt kijken. Het managen van contracten is ook een vak op zich. Een meningsverschil via de media spelen is echter per definitie een zwaktebod, en een doodzonde in een rechtszaak.
We weten het niet en de media roept duidelijk ook maar wat, en heeft ook weer zijn eigen belang en voorkeuren.
[ Voor 65% gewijzigd door ph4ge op 10-07-2021 22:19 ]
Schatrijk zal tegenvallen.Pompi schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:49:
Is er iets gebeurd dat ik gemist heb, dat veel clubs in Europa denken dat PSV bijna een kwart van hun team zou verkopen? Nu zou Gakpo weer in grote belangstelling staan van buitenlandse clubs.
Als dat allemaal door zou gaan, gaan Dumfries, Malen, Madueke, Gakpo en misschien Mvogo weg. Ze zijn dan wel schatrijk, maar gaan dan van hun langzalse leven niet van Galatasary winnen. De enigste recente keer dat er zoveel geruchten om Ajax spelers gingen was nadat ze de halve finale van de CL hadden gehaald.
Ik hoop alleen niet voor PSV dat het komt doordat ze die 50 miljoen gepakt hadden en alle clubs nu denken dat PSV in geldnood zit, want dan blijven ze nog wel even doorgaan.
Malen mag voor rond de 30 miljoen weg, maar Raiola ontvangt 30 procent daarvan aldus Rik Elfrink clubwatcher PSV Eindhovens Dagblad.
Dumfries kost rond de 20-25 miljoen maar hier geld ook dat Raiola een deel ontvangt +15 procent doorverkoop percentage Heerenveen plus opleidingsvergoeding .
Madueke gaat niet weg, die willen ze behouden, Gakpo wilzelf blijven.
Mvogo weet ik niet wat daarmee gebeurt.
Vind Propper overigens zwaar tegenvallen tijdens de oefenpotjes die hij gespeeld heeft.
Mooi toch?Gynnad schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:43:
[...]
Natuurlijk kent hij Bosz, maar Lyon is toch niet per se een stap vooruit? Wel makkelijker qua taal..
Franse media reppen over 6 miljoen exclusief bonussen en dan de salaris van 5 miljoen die wegvalt.
Dikke prima.
Is er een bron voor dat salaris?Mark31 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 08:55:
[...]
Mooi toch?
Franse media reppen over 6 miljoen exclusief bonussen en dan de salaris van 5 miljoen die wegvalt.
Dikke prima.
- Schuurs geeft aan te blijven
- Alvarez gaat niet in op Spaanse interesse
- ETH niet naar Tottenham en hij wordt ook geen bondscoach
- Zelfs Labyad geeft aan te blijven
Jammer, hoogste tijd om door te selecteren. Een as met Alvarez, Klaassen, Schuurs en Haller is voetballend zo ontzettend pover.
[ Voor 13% gewijzigd door ephymerous op 11-07-2021 09:40 ]
XXXVI
- Schuur is toch prima om samen met Timber het duel aan te gaan voor die positie (waarbij Timber een streepje voor heeft)ephymerous schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:34:
Wat een drama qua uitgaande transfers bij Ajax…
Jammer, hoogste tijd om door te selecteren. Een as met Alvarez, Klaassen, Schuurs en Haller is voetballend zo ontzettend pover.
- Een verdedigende type op het middenveld zoals Alvarez is niet eens zo verkeerd, zo lang hij maar weet wanneer hij de ballen moet door spelen. Ik denk dat spelen met Klaassen, Kudus en Gravenberch wat te aanvallend is tegen sterke tegenstanders (sluit niet uit dat het in andere wedstrijden gaat gebeuren)
- ETH we mogen blij zijn met deze coach, wie zou er in plaats moeten komen?
- Labyad, tjah daar mag je inderdaad van hopen dat hij vertrekt
Ten Hag is gewoon een topcoach.ephymerous schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:34:
Schuurs is jammer, Alvarez is bruikbaar, Labyad zou ik ook liever zien vertrekken.
Daarentegen.
Eiting weg voor 1 miljoen.
Scherpen voor 5 miljoen
Traore voor 10 miljoen.
Dus zo slecht is het ook weer niet.
Zolang ik dat niet rechtstreeks bevestigd zie hou ik wat dat betreft altijd een slag om de arm.Mark31 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:47:
[...]
Is al een aantal x gemeld dat Onana bij de grootverdieners zit, de grootverdieners verdienen 5 miljoen per jaar.
Maar als het waar is, dan maakt dit uiteraard ruimte vrij om andere spelers te behouden (nu nog geen grootverdieners) of te halen.
Tel daar Onana voor 6 miljoen bij op, en je bent al halverwege de 50 miljoen die ze zouden moeten verkopen. Ik vind het ook allemaal zo slecht nog niet.Mark31 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:46:
[...]
Ten Hag is gewoon een topcoach.
Schuurs is jammer, Alvarez is bruikbaar, Labyad zou ik ook liever zien vertrekken.
Daarentegen.
Eiting weg voor 1 miljoen.
Scherpen voor 5 miljoen
Traore voor 10 miljoen.
Dus zo slecht is het ook weer niet.
Labyad moet zeker weg, maar Schuurs is een prima backup voor Timber in de eredivisie (die moet ook af en toe rust krijgen), en Alvarez is prima bruikbaar.
Verwijderd
Dat is wel een flinke aanname die je doet. Als van de A-selectie er bijvoorbeeld zeven spelers minimaal op twee miljoen zitten dan zit Onana ook bij de grootverdieners met slechts twee miljoen euro per jaar.Mark31 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:47:
[...]
Is al een aantal x gemeld dat Onana bij de grootverdieners zit, de grootverdieners verdienen 5 miljoen per jaar.
In 2019/20 was Ajax 61,3 miljoen euro kwijt aan lonen, salarissen en sociale lasten (incl. premies) voor 105 contractspelers.
Ze krijgen dus niet allemaal 5 miljoen per seizoen.
Schuurs en Labyad mogen weg wat mij betreft, maar wat heb je er aan om Ten Hag / Alvarez weg te doen? Wie zou Ten Hag moeten vervangen? Of als slager dienen op het middenveld?ephymerous schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:34:
...
Over Woerts gesproken. Die kwam deze week hoegenaamd met nieuws over het te koop zetten van NAC. Wel grappig dat Amrabat (die te gast was) vervolgens meldde dat hij dat twee dagen eerder al op internet gelezen hadph4ge schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:25:
[...]
En Woerts heeft zelf alles verkeerd gedaan bij Feyenoord en presenteert zich ook als een soort orakel.
Doorselecteren moet dan ook wel mogelijk zijn, nu het EK nog (net) niet afgelopen is, de Copa net afgelopen is en de Gold Cup net begint is het transferseizoen gewoonweg nog niet echt begonnen. Tel daar de Corona bij op en je hebt gewoon een rare transferperiode. 1 september is er pas zekerheid.ephymerous schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:34:
Je ziet het ook aan de transfers die geweest zijn, de meeste zijn transfervrij of klein. Ik wacht wel ff af.
Daar heb je dus geen reet aan, je wil als backup iemand hebben die door kan groeien. Schuurs heeft wat dat betreft laten zien niet de juiste speler te zijn.autje schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:52:
[...]
Tel daar Onana voor 6 miljoen bij op, en je bent al halverwege de 50 miljoen die ze zouden moeten verkopen. Ik vind het ook allemaal zo slecht nog niet.
Labyad moet zeker weg, maar Schuurs is een prima backup voor Timber in de eredivisie (die moet ook af en toe rust krijgen), en Alvarez is prima bruikbaar.
Of juist niet, want een backup krijgt geen speeltijd en zal dus niet veel groeientoolkist schreef op zondag 11 juli 2021 @ 19:11:
[...]
Daar heb je dus geen reet aan, je wil als backup iemand hebben die door kan groeien. Schuurs heeft wat dat betreft laten zien niet de juiste speler te zijn.
Niet elke 18-19 jarige kan meteen een heel seizoen spelen. Wat dus ook inhoudt dat ik het niet eens ben met het huidige beleid waar voor zowat elke plek een 'volwaardige' (dure) speler op de bank zit.418O2 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 19:27:
[...]
Of juist niet, want een backup krijgt geen speeltijd en zal dus niet veel groeien
Berghuis naar Ajax
Ik zit er niet om te springen. Prima voetballer maar imho te veel nukken.Steven Berghuis verruilt Feyenoord voor Ajax. De 29-jarige aanvaller tekent op korte termijn een contract tot medio 2025.
Feyenoord ontvangt vier miljoen euro voor Berghuis, die in Rotterdam nog een eenjarig contract had, maar een clausule in zijn verbintenis had om te vertrekken. Met bonussen zou het bedrag nog op kunnen lopen tot maximaal 5,5 miljoen euro.
Ajax meldde zich enkele weken geleden voor de eerste keer in De Kuip, maar tot een vloeiende overgang leidde het niet. Feyenoord stribbelde tegen, maar uiteindelijk vonden beide partijen elkaar toch in een overgang. Vandaag moet het papierwerk in orde worden gemaakt en dan zal Berghuis, die momenteel nog vakantie heeft, eind juli aansluiten bij Ajax.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Benieuwd naar de eerste foto's van Berghuis in een Ajax shirt, mooi moment om mijn Feyenoord collega's even te contacten.
Bron. https://www.vi.nl/nieuws/...als-mvp-van-de-eredivisie
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik denk..hoop misschien wel...dat hij, doordat hij nu niet meer de beste speler in de selectie is, die nukken achterwege gaat laten. Ik denk dat de druk van de band rond zijn arm en de beste van het team te zijn en het gevoel hebben van ik moet de boel op sleeptouw nemen hem wellicht soms net te zwaar was.Han schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:06:
Ik zit er niet om te springen. Prima voetballer maar imho te veel nukken.
Ben vooral benieuwd hoe de strijd met Anthony gaat lopen, die deed het niet slecht, maar had weinig concurrentie op rechtsbuiten vorig jaar.
100%. Wijnaldum en Fer moesten toen eigenlijk ook soort van om de financiele kant. Deze doet bij mij wel zeer. Ik snap Berghuis wel en niet. Hij gaf aan alleen naar het buitenland te gaan. Stond te zingen en hield Feyenoord supporters aan het lijntje. Vervolgens kan hij wel champions league etc. spelen. Hij heeft gewoon glashard gelogen en dat steekt.MeNTaL_TO schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:15:
Dit doet volgens mij nog meer zeer dan in Rotterdam Zuid dan de overstap van Wijnaldum naar PSV.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
En zo heel goed vind ik hem ook niet. Niet echt een speler waar Ajax op vooruit gaat.Han schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:06:
Zojuist op VI.nl
Berghuis naar Ajax
[...]
Ik zit er niet om te springen. Prima voetballer maar imho te veel nukken.
Hele begaafde linkervoet maar verder dan? Inzet... Ook...en verder? Geen hoogstaande techniek, geen hoge snelheid, kan niet buitenom.
Toch eigenschappen die een vleugelspits toch wel nodig heeft lijkt me.
Het zegt genoeg dat er geen buitenlandse club geïnteresseerd was.
Zal ook nog leuk worden als hij op de bank beland.
Berghuis vind zichzelf daar te goed voor krijg ik het idee.
Antony rendeerde niet afgelopen seizoen, dat zal ook een reden zijn dat ze hem gehaald hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 12-07-2021 09:40 ]
Verwijderd
Een Berghuis met één been zou bij Fc Groningen in de basis staan.Harribo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:38:
[...]
En zo heel goed vind ik hem ook niet. Niet echt een speler waar Ajax op vooruit gaat.
Hele begaafde linkervoet maar verder dan? Inzet... Ook...en verder? Geen hoogstaande techniek, geen hoge snelheid, kan niet buitenom.
Zal ook nog leuk worden als hij op de bank beland.
Berghuis vind zichzelf daar te goed voor krijg ik het idee.
Antony rendeerde niet afgelopen seizoen, dat zal ook een reden zijn dat ze hem gehaald hebben.
Antony kan en zal geen 50-60 wedstrijden in het seizoen spelen.
En bij een goed bod vertrekt Neres.
Waar dan? Omdat Berhuis aangaf dat hij naar het buitenland wou? Ik heb hem nergens horen zeggen dat hij Feyenoord enkel en alleen maar voor een buitenlandse club gaat verlaten. Dat zijn voorkeur bij het buitenland lag klopt, maar daarnaast wil hij ook CL spelen. Wanneer er zich echter geen buitenlandse club meldt die CL speelt en hij wel een aanbieding krijgt van Ajax, die in de CL speelt en de abslolute topclub is van Nederland, zowel sportief als financieel, dan is de keuze van hem te begrijpen.Agent47 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:22:
Hij heeft gewoon glashard gelogen en dat steekt.
Maar goed, wellicht komt dit als een verrassing; clubliefde bestaat niet
En wat die Dirk Kuyt laatst liep te toeteren, over een eventuele overgang van Berghuis naar Ajax, is gewoon zieleig, allemaal voor de bühne, inhoudsloos.
KloptVerwijderd schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:42:
[...]
Een Berghuis met één been zou bij Fc Groningen in de basis staan.
FC Groningen mist ook een goede rechtervleugelspits. Robben is maar afwachten.
Maar linksvoor hebben 'we' normaal Gudmunson.
Die vind ik beter dan berghuis.
Loopt soms mensen voorbij alsof ze er niet staan.
Daar was wél veel interesse voor vanuit het buitenland itt Berghuis.
Maar de jongen is bijna chronisch geblesseerd dus ja dan heb je er weinig aan.
Neres in vorm, wat hij ook niet meer is geweest een tijd, vind ik een graad beter dan Berghuis.En bij een goed bod vertrekt Neres.
Serieus ik vind Berghuis echt overrated. Goede voetballer hoor maar geen topper. Vind hem te beperkt daarvoor.
Dat hij Feyenoord op sleeptouw moest nemen, zegt veel over de aanvallende kwaliteiten van Feyenoord.
Het zal wel zijn grillige gedrag ook zijn waardoor hij veel aandacht krijgt.
Naast het feit dat het bezopen is om een linkerspits van Groningen beter te noemen dan iemand die al jaar in jaar uit één van de spelers is met het hoogste rendement in de eredivisie is dit wel een gevalletje terug naar de vorige eeuw. De tijd dat buitenspelers per se buitenom moeten ligt al ver ver ver achter ons.Harribo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:38:
[...]
kan niet buitenom.
Vraag is of hij gaat spelen in de CL. En als hij alleen maar mag opdraven voor die keren dat Antony er niet is is het WK ook plots ver weg. Dus ik vind die transfer ook niet zo heel snugger, sportief gezien.Agent47 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:22:
[...]
Vervolgens kan hij wel champions league etc. spelen.
[ Voor 26% gewijzigd door D-e-n op 12-07-2021 09:58 ]
Prima hoor maar de statistieken zeggen toch wat anders. En daar kan je van alles tegen in brengen maar:Harribo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:51:
[...]
Serieus ik vind Berghuis echt overrated. Goede voetballer hoor maar geen topper. Vind hem te beperkt daarvoor.
Dat hij Feyenoord op sleeptouw moest nemen, zegt veel over de aanvallende kwaliteiten van Feyenoord.
Het zal wel zijn grillige gedrag ook zijn waardoor hij veel aandacht krijgt.
/f/image/d8HfQQ1iL1xSqX35aSeKW9QG.png?f=fotoalbum_large)
Eredivisie is meer dan prima qua goals/assists.
In het honkbal (MLB) heb je de term WAR (wins above replacement). Kortgezegd hoeveel punten een speler toevoegt aan een team op een positie boven het gemiddelde op die positie. Berghuis zou daar gewoon zwaar in de plus staan.
Verwijderd
Ik kijk echt heel weinig FC Groningen, maar hebben ze van Gabriel Gudmundsson niet een linksback gemaakt?Harribo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:51:
[...]
Klopt![]()
FC Groningen mist ook een goede rechtervleugelspits. Robben is maar afwachten.
Maar linksvoor hebben 'we' normaal Gudmunson.
Die vind ik beter dan berghuis.
Loopt soms mensen voorbij alsof ze er niet staan.
Daar was wél veel interesse voor vanuit het buitenland itt Berghuis.
Maar de jongen is bijna chronisch geblesseerd dus ja dan heb je er weinig aan.
Het is niet alsof de transfermarkt nog 2 maanden open is. Er wordt maar gedaan alsof Berghuis geen keuze had, maar dat is natuurlijk niet zo. Het vorige seizoen is pas gisteren geëindigd en de transfermarkt moet nog op gang komen. Het is wel raar als je amper 2 maanden geleden voor de camera staat te huilen dat je geen afscheid wilt nemen van de supporters omdat je niet moet denken aan een afscheid van je club, en dan dit doet.Han schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:44:
[...]
Waar dan? Omdat Berhuis aangaf dat hij naar het buitenland wou? Ik heb hem nergens horen zeggen dat hij Feyenoord enkel en alleen maar voor een buitenlandse club gaat verlaten. Dat zijn voorkeur bij het buitenland lag klopt, maar daarnaast wil hij ook CL spelen. Wanneer er zich echter geen buitenlandse club meldt die CL speelt en hij wel een aanbieding krijgt van Ajax, die in de CL speelt en de abslolute topclub is van Nederland, zowel sportief als financieel, dan is de keuze van hem te begrijpen.
Maar goed, wellicht komt dit als een verrassing; clubliefde bestaat niet
En wat die Dirk Kuyt laatst liep te toeteren, over een eventuele overgang van Berghuis naar Ajax, is gewoon zieleig, allemaal voor de bühne, inhoudsloos.
We gaan het zien hoe goed hij het doet. De druk zal enorm zijn, de concurrentie is dat ook. Berghuis is niet het type dat het goed doet als hij niet belangrijk is. Het risico voor Berghuis is groot. Bij Feyenoord ging men ver, misschien wel te ver, met het mogelijk maken dat Berghuis kon excelleren, dat zal bij Ajax niet zo zijn. Bij Ajax zullen ze bij twijfel ook altijd kiezen voor een speler met restwaarde.
Het zal moeten blijken of Feyenoord er slechter van wordt, het biedt ook weer mogelijkheden.
[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 12-07-2021 10:13 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:14:
Berghuis heeft pas geleden gezegd, geen binnenlandse transfer te maken. Veel plezier met hem in amsterdam. Blij dat we van dat mannetje af zijn met z'n vervelende maniertjes. Niemand is groter dan de club.
Hij zei dat toch in de winterstop van 2019/20? Er waren toen geruchten over PSV na het vertrek van Bergwijn.Ik ga geen binnenlandse transfer maken.
Daar ben ik het zeker mee eens, ik betwijfel ook of het zo'n aderlating is voor Feyenoord. Ik ben er van overtuigd dat andere spelers beter renderen wanneer er een alles-bepalende speler vertrekt. Wanneer je een hoge boom weghaald dan krijgt de omgeving meer lucht en licht en groeit alles beter dan daar voor. Ik ben ook zeker niet overtuigd of Berghuis nou zo'n aanwinst is voor Ajax. Ben heel benieuwd hoe hij om gaat met de nieuwe situatie waarbij hij niet de bepalende speler is en te maken krijgt met flinke concurrentie. Zo lang hij speelt zal het wel meevallen maar hij lijkt mij geen speler die de bank accepteert.ph4ge schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:09:
Het zal moeten blijken of Feyenoord er slechter van wordt, het biedt ook weer mogelijkheden.
"Ik ga geen binnenlandse transfer maken". Dit spreekt voor zich. Hij zei niet "Ik ga dit jaar geen binnenlandse transfer maken"Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:20:
Hij zei dat toch in de winterstop van 2019/20? Er waren toen geruchten over PSV na het vertrek van Bergwijn.
De vraag is alleen of die potentie er loopt. De talenten op die positie zijn de afgelopen jaren een voor een vertrokken omdat ze niet met Berghuis wilden concurreren. Dilrosun is wel interessant, zit in een zelfde positie als Berghuis destijds, dus die zie je misschien ook over een jaar of 5 bij Ajax.Han schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:21:
Daar ben ik het zeker mee eens, ik betwijfel ook of het zo'n aderlating is voor Feyenoord. Ik ben er van overtuigd dat andere spelers beter renderen wanneer er een alles-bepalende speler vertrekt. Wanneer je een hoge boom weghaald dan krijgt de omgeving meer lucht en licht en groeit alles beter dan daar voor.
Dat hebben wij dan ook graag over voor onze vrienden uit Rotterdam, doneren 5,5 miljoen en nemen de duurste speler geheel vrijwillig over.Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:14:
Berghuis heeft pas geleden gezegd, geen binnenlandse transfer te maken. Veel plezier met hem in amsterdam. Blij dat we van dat mannetje af zijn met z'n vervelende maniertjes. Niemand is groter dan de club.
Heeft Berghuis dan ook niet gedaan... Ajax is buitenaards goedph4ge schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:22:
"Ik ga geen binnenlandse transfer maken". Dit spreekt voor zich. Hij zei niet "Ik ga dit jaar geen binnenlandse transfer maken"
Tja, dat is wellicht een probleem. Wanneer je best renderende speler vertrekt voor 4 miljoen dan haal je daar nooit een speler voor terug met de zelfde kwaliteiten. Feyenoord moet hopen dat ze die injectie van 80 miljoen gaan krijgen. Overigens was een van de voorwaarden van die injectie wel dat Feyenoord spelers ging afstoten alvorens die 80 miljoen er komt.ph4ge schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:24:
De vraag is alleen of die potentie er loopt. De talenten op die positie zijn de afgelopen jaren een voor een vertrokken omdat ze niet met Berghuis wilden concurreren. Dilrosun is wel interessant, zit in een zelfde positie als Berghuis destijds, dus die zie je misschien ook over een jaar of 5 bij Ajax.
[ Voor 56% gewijzigd door Han op 12-07-2021 10:29 ]
Verwijderd
"Het zou een ramp zijn, maar het gaat niet gebeuren", lacht Berghuis. "Ze hebben zich niet gemeld. En al zouden ze zich melden, ik ga geen binnenlandse transfer maken. Ik ga sowieso in de winter niet weg en in de zomer gaan we kijken hoe en wat. Maar dat is iets voor in de zomer."ph4ge schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:22:
[...]
"Ik ga geen binnenlandse transfer maken". Dit spreekt voor zich. Hij zei niet "Ik ga dit jaar geen binnenlandse transfer maken"
We zijn inmiddels wel twee zomers verder.
Ahem... 17 doelpunten/assists in 32 competitiewedstrijden.Harribo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:38:
Europees moet het inderdaad beter, maar om nou te claimen dat ie niet rendeerde??
Toornstra idem. Moet je eens kijken hoe snel ie tekent zou Ajax hem 3m per jaar bieden.Han schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:44:
Alsof de woorden van de gemiddelde voetballer ook maar iets betekenenph4ge schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:22:
[...]
Te veel zo niet vrijwel alle spelers - en de 'supporters' helpen daarbij niet mee - zeggen zaken om een positief beeld te behouden bij de achterban. Al de keren dat speler Y club X de mooiste club vindt en hij daar altijd van gedroomd heeft om er te spelen dan is dat eerde de norm dan de uitzondering.
Realiteit is dat sportieve uitdaging maar ook financiele compensatie een belangrijke factor is in de keuze van spelers en dat kan je ze niet kwalijk nemen.
Met Haller in de spits kan dat goed uitvallen
Wat een onzin man, welke speler is wel loyaal? Misschien zou je dat van Blind kunnen zeggen of Tadic, dat zijn mensen die naar andere clubs konden, maar toch voor Ajax kozen. Maar de tijd waarin je echt goeie spelers had die niet naar het buitenland gingen of pas na vele jaren (dan denk ik aan een Nilis ofzo), die is al lang voorbij.dr.lowtune schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:49:
Tja, weg met Berghuis, ik hoop dat de bank in de Arena comfortabel is. Niet te lang bij stil staan, dat is hij niet waard. (voordeel voor Ajax supporters is wel dat ze nu kunnen zien wat voor "loyale" speler ze binnen hebben gehaald, ze hoeven dus niet de fout te maken om 'm in de armen te sluiten). Voor Feyenoord is het nu zaak om versterkingen te regelen en vol te focussen op een top 3 plek komend seizoen.
Hij had waarschijnlijk geen interessante opties in het buitenland, dus dan gaat hij naar Ajax, omdat je daar wat meer kan bereiken dan bij een club die al jarenlang geldproblemen heeft. Zo gek is dat toch niet? En dat hij zo weinig oplevert, is ook al niet zijn schuld.
Ik denk ook niet dat het een bankzitter gaat worden in Amsterdam, daar is hij gewoon te goed voor (imo). Zou hem dus gewoon bedanken voor diensten en succes wensen. Mocht Ihattaren nog naar Amsterdam gaan, dan zou ik dat ook wel een tegenvaller vinden (hoewel die al tijden niks meer heeft laten zien), maar hoop alsnog wel dat hij daar zal slagen. Al zie ik hem natuurlijk ook liever naar een andere club gaan.
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022