[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 311 Laatste
Acties:
  • 481.896 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Snowdog schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:50:
Het is gewoon een stukje subsidie waarmee je de competitie als geheel sterker probeert te maken. Zonder de andere clubs blijft er immers ook weinig van een competitie over. Daarbij zou het uiteraard wel mooi zijn als er geen wanbeleid zou worden gevoerd door de desbetreffende clubs, maar goed...
Of je snijdt de onderste 6 clubs van de Eredivisie, gaat het gemiddelde niveau ook omhoog en meer geld per club. Hoef je meteen geen Jong Indonesie 8)7 8)7 8)7 (wie dat bedacht heeft...) uit te nodigen voor je competitie.

Moet je eens kijken hoe die onderste 6 clubs reageren als de meerderheid (de bovenste 12) beslissen dat ze op moeten bokken... En Ajax en Feyenoord moeten dit nu maar gewoon accepteren 'want de meerderheid'...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Snowdog schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:50:
[...]

Ik denk dat grote clubs dit ook gewoon als een investering kunnen zien en in principe doe je met de verdeling van TV-geld niet zoveel anders. Ik kan me iig niet voorstellen dat de kleinere clubs zelf hun rechten voor dergelijke bedragen kunnen verkopen. En in NL is het dan allemaal nog een stukje schever dan in bijvoorbeeld de PL.

Het is gewoon een stukje subsidie waarmee je de competitie als geheel sterker probeert te maken. Zonder de andere clubs blijft er immers ook weinig van een competitie over. Daarbij zou het uiteraard wel mooi zijn als er geen wanbeleid zou worden gevoerd door de desbetreffende clubs, maar goed...
Maar het is geen investering. Juist een bodemloze put. Wil je de competitie sterker maken dan moet je het aantal profclubs sterk reduceren. Ons land is veel te klein voor zoveel profclubs.

Laat de clubs eerst maar eens aantonen dat ze fatsoenlijk met geld kunnen omgaan. Anders moet Ajax het wanbeleid maar financieren?

Wat mij betreft betaald Ajax niets en verkopen ze ook zelf de tv rechten. Ik ben wel een beetje klaar met die haat naar Ajax overal maar zodra er geld te halen valt…

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
ephymerous schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:47:
[...]

Maar het is geen investering. Juist een bodemloze put. Wil je de competitie sterker maken dan moet je het aantal profclubs sterk reduceren. Ons land is veel te klein voor zoveel profclubs.

Laat de clubs eerst maar eens aantonen dat ze fatsoenlijk met geld kunnen omgaan. Anders moet Ajax het wanbeleid maar financieren?

Wat mij betreft betaald Ajax niets en verkopen ze ook zelf de tv rechten. Ik ben wel een beetje klaar met die haat naar Ajax overal maar zodra er geld te halen valt…
Dat ben ik niet met je eens. Tenminste, de waarde van het voetbal in NL is toch vooral de ED, Europese wedstrijden zijn een extraatje.
Het hele jaar door genieten we van de eredivisie. Of je nu je landelijke favoriet volgt of de lokale trots. (Ja, ik woon onder de rook van Deventer en moet komend jaar dus met mijzelf de strijd aan gaan wie echt mijn support verdient...)

Europees voetbal vind ik dus volstrekt ondergeschikt aan een nationale competitie. De ED wedstrijden zijn degene die ik wekelijks volg op tv en waarbij ik ook af en toe op de tribune zit. Zou zonde zijn als er daar minder van zouden zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:10
Denk je echt dat het hele jaar Ajax vs Jong-Ajax veel tv geld gaat opleveren? >:)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 09:24

Typhone

Who Dares Wins

ST10©DE schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:11:
[...]

Het is logisch dat als er 18 clubs zijn, dat club 1 meer inkomen heeft dan club 2 en club 2 meer dan club 3. Maar dit is nog niet scheef. Het is scheef als club 1 meer inkomen heeft dan het inkomen van club 2, 3 en 4 cumulatief.
Daar speelt het CL geld weliswaar een grote rol in maar het gebrek aan publiek in het afgelopen jaar speelde Ajax daar nog veel meer parten in. Bij een gemiddelde thuiswedstrijd heb je het over 1.7 miljoen euro per keer exclusief de rest. Dat keer 17 is al méér dan de begroting van zowat de halve Eredivisie.

Het grote gevaar in de argumenten en de discussie hier is dat het de hele tijd kampen zijn vanuit supportersperspectief ;). Daarom word je al snel in het hokje van de supporter met de bekende kleur bril gestopt terwijl ik het andersom ook totaal niet zou goedvinden. Een regeling als deze prima, maar de KNVB moet die regeling faciliteren of de UEFA. Als die zeggen dat 5% van de inkomsten van Ajax ingehouden worden (dus nooit op het conto van Ajax verschijnen) maar via een verdeelsleutel elders terecht komen dan zou dat te begrijpen zijn.

Het probleem is dat die vraag in andere competities niet speelt en je dan dus gekke Henkie gaat zijn. Daarbij is die site met coëfficiëntpunten wel een mooie graadmeter om te zeggen van hoeveel verdient de rest nu eigenlijk en dan is het op Fey, PSV en AZ na ongeveer geheel stil voor de andere clubs. Precies dát maakt die regeling zo 'vaag' en nietszeggend.

We kennen FC Den Bosch wel, Dordrecht, ADO, Roda JC, NAC en noem de clubs die als speelbal gebruikt worden maar waar 0,0 beleid gevoerd wordt, maar alleen maar poppetjes aangedragen worden die er voor eigen gewin zitten of 'andere belangen' hebben. En die clubs geld gaan geven terwijl wij allemaal wel weten dat het alleen maar aan spelers + salaris betaald gaat worden.

De koppen bij elkaar steken om gezamenlijk sterker te worden gaat niet gebeuren. Een tijdje terug stond op Omroep Brabant een bericht van die €50 miljoen euro die vrijgemaakt was voor PSV. Daar stonden 7-8 hele nobele investeringsdoelen opgeschreven en eentje daarvan was de aankoop van spelers. Heeft iemand ooit gezien wat er met de andere 6 punten concreet gedaan is? Staat er ergens beschreven hoe ze op De Herdgang dat geld gaan inzetten om stabieler te worden? Of dat geld aanwenden in de rest van de organisatie? Ik heb nog geen enkel bericht voorbij zien komen ook niet in het PSV blad 'de PSV Supporter' zelf die ik sinds 1,5 jaar altijd met argusogen bekijk ;).

Dat is geen háát richting PSV zoals jij wel begrijpt maar dat is wel een kritische noot plaatsen. Nu zijn mijn verwachtingen van PSV en AZ wel wat hoger dan die van Feyenoord maar die steken ook weer VER boven de rest uit. Vitesse vind ik visieloos en zo'n beetje alles wat eronder hangt idem dito. Wat willen ze met dit mini beetje geld gaan bereiken? Over de clubs verdeeld is het weinig maar voor Ajax is het Hakim Ziyech 1 jaar langer een contract aanbieden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Typhone schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:22:
[...]

Het probleem is dat die vraag in andere competities niet speelt en je dan dus gekke Henkie gaat zijn.
Dat komt mijn inziens omdat daar de gelden minder scheef worden verdeeld. Kijk maar eens naar het percentuele verschil tussen de nummer 1 en laatst in beide tabellen. (Puur informatief)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7Q6CrUXkAEBlrA?format=jpg&name=900x900

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/711ee7d6d0d38509f67006e5320cd1e9.png

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ST10©DE schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:37:
[...]

Dat komt mijn inziens omdat daar de gelden minder scheef worden verdeeld. Kijk maar eens naar het percentuele verschil tussen de nummer 1 en laatst in beide tabellen. (Puur informatief)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daar zou ik geen moeite mee hebben als dat bedrag op:

€4.496.950 per club zou komen.

Wat het gemiddelde is over 18 clubs eerlijk verdeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Klaar zijn met de haat (gewoon een andere mening mijn inziens) en dan zelf zo respectvol over andere clubs spreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Typhone schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:57:
[...]

Dat zou voor een aantal clubs al behoorlijk helpen! Een oud docent van mij op de UT heeft hier aantal (radicale) ideeen over, interessant leesvoer. Zoek eens naar boeken van Tsjalle vd Burg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 14:22
toolkist schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:37:
[...]

Ik werk samen met mijn baas, ik zal hem vandaag even op jouw post wijzen en vragen of ie een deel van zijn salaris afstaat zodat we dat kunnen verdelen over de magazijnmedewerkers...
Eens kijken hoe lang ik nog samenwerk met mijn baas....

en nogmaals, die 5% is de huidige regeling niet de nieuwe...
Ik reageerde met die 5% enkel op wat hij zei, maar ook uit dit artikel lijkt te blijken dat het toch echt om 5% zou gaan, aangezien ze zeggen dat er ten opzichte van nu niets veranderd.
Typhone schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:57:
[...]

Nouja, dan verlies je als Ajax zijnde dus 6 miljoen p jaar, als die afdracht van 5% zou kloppen, dan zou je dus al meer dan 120 miljoen moeten binnenharken met Europees voetbal om dat verschil goed te maken. Dus waarom is het zo'n enorm probleem? Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat een eerlijkere verdeling van TV-geld niet prima zou zijn (eh, is dus ook prima wil ik zeggen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ST10©DE schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:37:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook in NL is er een deel vast en een deel op basis van prestaties. Kijk maar naar de verhouding punten/tv geld tussen Ajax en RKC.. Alleen de verhoudingen tussen vast en variabel liggen wat anders dan in de landen waar je heel veel meer tv gelden te verdelen hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 16:38

snmght

imho dan he

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Ajax bezig is met de komst van Lionel Messi. Hij wil de strijd met Ronaldo om de beste voetballer van dit tijdperk beslechten door met een relatief kleine club de CL te winnen. Daarnaast spreekt het hem aan om te spelen voor de club van de bedenker van het voetbal, wijlen Cruijff. Door zijn transfervrije status hoopt Overmars hem te kunnen verleiden met een contract voor het leven en een dosis tekengeld. Dit laatste moet verkregen worden door het luchtruim boven de arena te verpachten. Witte rook zou binnen nu en een week moeten volgen.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Zoals altijd is iedereen wel voor een eerlijke verdeling.

Waar men het echter nooit over heeft is wat onder eerlijk verstaan wordt. Voor de een is dat dat iedereen hetzelfde krijgt, voor de ander is dat dat wie ervoor werkt het ook krijgt en wie er niets voor doet ook niets krijgt. En wellicht zijn er nog veel meer definities van eerlijk waardoor eerlijk het meest gebruikte inhoudsloze begrip uit onze taal is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Ankona schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:14:

Waar men het echter nooit over heeft is wat onder eerlijk verstaan wordt. Voor de een is dat dat iedereen hetzelfde krijgt, voor de ander is dat dat wie ervoor werkt het ook krijgt en wie er niets voor doet ook niets krijgt. En wellicht zijn er nog veel meer definities van eerlijk waardoor eerlijk het meest gebruikte inhoudsloze begrip uit onze taal is.
Ach , over het algemeen is iedereen het er over eens dat een rechte inkomensverdeling het beste is.

Wikipedia: Inkomensverdeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:11:
[...]

Ook in NL is er een deel vast en een deel op basis van prestaties. Kijk maar naar de verhouding punten/tv geld tussen Ajax en RKC.. Alleen de verhoudingen tussen vast en variabel liggen wat anders dan in de landen waar je heel veel meer tv gelden te verdelen hebt.
Wat is je punt? Het gaat er niet om hoe het tot stand komt maar wat de uitkomst is in dit geval. Als de uitkomst niet gewenst is, moet de totstandkoming veranderen.

[ Voor 15% gewijzigd door ST10©DE op 01-07-2021 12:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:59
toolkist schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:34:
[...]

En dat is bij lange na niet van toepassing en gaat ook nooit zo worden.
Dat klopt, maar het gaat meer om het principe. Iemand die stelselmatig meer (VEEL meer) krijgt toebedeeld dan een ander krijgt een steeds grotere voorsprong. Als die voorsprong niet te snel te groot wordt is er niets aan de hand. Maar als je kijkt naar de verdelingen (en ook Europese inkomsten, reken inkomsten uit transfers nog even niet mee):
- Champions league: 15,64
- Europa Leauge: 3,63

Dat is 5 keer zoveel startgeld, waarbij ik de extra gelden op basis van de coëfficiency lijst niet eens meeneem nog. Na 1 jaar is het verschil 12 miljoen, na 2 jaar 24 miljoen, na 10 jaar 120 miljoen.
Door de scheve verdelingen en verhoudingen worden de verhoudingen in rap tempo alleen maar schever. Dat is ook wat de econoom ermee bedoeld, het verschil tussen 'arm en rijk' wordt alleen maar groter.
In nieuwe verdelingen krijgt cl bijvoorbeeld 5% extra, EL, ook. Maar 5% bovenop 15,6 miljoen is 0,78 miljoen (afgerond).
5% bovenop die 3,63 miljoen is 0,18 miljoen. Dat betekent dat dan bij jaarlijks het verschil vergroot is met 0,6 miljoen. Iedere 10 jaar krijgt een CL deelnemer dus al 6 miljoen meer extra bij een verhoging, waardoor de verschillen nog groter worden.

En dan natuurlijk ook de TV-gelden en dergelijke, die voor de CL ook enorm zijn, maar voor de EL niet zo hoog zijn, dus ook daar zijn de verschillen groot. Simpel gesteld krijgt 1 club in onze competitie jaarlijks (zolang er CL gespeeld wordt) al snel 40 miljoen meer dan iemand die EL speelt. En dat gaat heel snel/ heel hart in onze competitie waar 40 miljoen enorme bedragen zijn.
Ankona schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:14:

De definitie van eerlijk is vrij simpel, er wordt hetzelfde betaald voor dezelfde functie, want je doet immers hetzelfde.
Die is niet, je doet hetzelfde (toilet schoonmaken bijvoorbeeld), maar dan bij een organisatie die heel veel winst maakt, dus krijg je meer. Daar begint het scheeflopen al. Natuurlijk werkt het zo dat als je meer verantwoordelijkheid hebt je meer betaald krijgt, maar iemand met dezelfde functie elders zou (volgens het principe van eerlijk) hetzelfde betaald moeten krijgen.

Belangrijkste punt is wat mij betreft hier, dat de ene club enorme (oneerlijke) voordelen krijgt ten aanzien van een andere club, omdat de gelden heel scheef verdeeld zijn en ieder seizoen steeds schever verdeeld worden, steeds meer in het voordeel van de rijke clubs (grote clubs), waardoor kleinere clubs een steeds kleiner wordend deel (netto stijgen de inkomsten voor die clubs wel, maar minder hard dan voor grote clubs, zie betoog hierboven) krijgen van de totale inkomsten. In mijn optiek zou het veel beter voor de sport zijn als bijvoorbeeld voor CL de verhoging met 1 miljoen is, dat die voor de EL, met 1,5 miljoen is en zo die competities dichter naar elkaar te gaan brengen.
Uiteindelijk is het in het voordeel van allerlei partijen als het geld beter verdeeld wordt, er meer weerstand ontstaat en er niet steeds meer toegewerkt wordt naar slechts enkele grote clubs, die bij de gratie van kleinere clubs mogen bestaan en steeds goedkoop spelers kunnen weghalen.

[ Voor 36% gewijzigd door jbdeiman op 01-07-2021 12:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Begin me zo langzaamaan af te vragen hoe groot het aandeel SP stemmers in dit topic is.
Zijn jullie ook allemaal voorstander van eigen salaris in te leveren zodat de vuilnisman hetzelfde betaald kan krijgen als jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
toolkist schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:27:
Begin me zo langzaamaan af te vragen hoe groot het aandeel SP stemmers in dit topic is.
Zijn jullie ook allemaal voorstander van eigen salaris in te leveren zodat de vuilnisman hetzelfde betaald kan krijgen als jij?
Nee, zeer zeker niet. Mijn rol (ook maatschappelijk) is toch echt anders, en ik heb ook heel andere verantwoordelijkheden. Maar de ene vuilnisman moet wel (ongeveer) hetzelfde krijgen als een andere en niet toevallig omdat die een grotere mond heeft/ beter welbespraakt is een veel betere deal krijgen. (ben dan ook geen SP stemmer, want dat principe is volgens mij helemaal niet houdbaar).

Ik heb wel een afschuw van de menselijke natuur in die zin dat het nooit genoeg is. Iedereen wil altijd maar meer, meer, meer hebben en steeds meer/ vaker valt op hoe weinig de rijke elite opheeft met het gepeupel, maakt niets uit als die nog minder hebben, als ik maar meer krijg. Die hele egoïstische houding houd ik niet zo van.

[ Voor 25% gewijzigd door jbdeiman op 01-07-2021 12:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:28:
[...]

Nee, zeer zeker niet. Mijn rol (ook maatschappelijk) is toch echt anders, en ik heb ook heel andere verantwoordelijkheden. Maar de ene vuilnisman moet wel (ongeveer) hetzelfde krijgen als een andere en niet toevallig omdat die een grotere mond heeft/ beter welbespraakt is een veel betere deal krijgen. (ben dan ook geen SP stemmer, want dat principe is volgens mij helemaal niet houdbaar).
En die vuilnisman die z'n werk heel goed doet, tov die vuilnisman die maar wat aankloot?
Ik heb wel een afschuw van de menselijke natuur in die zin dat het nooit genoeg is. Iedereen wil altijd maar meer, meer, meer hebben en steeds meer/ vaker valt op hoe weinig de rijke elite opheeft met het gepeupel, maakt niets uit als die nog minder hebben, als ik maar meer krijg. Die hele egoïstische houding houd ik niet zo van.
Welkom in de huidige tijd. Waar "iedereen" tegenwoordig vooral aan ikke ikke ikke denkt, en niet alleen de rijke elite.

[ Voor 35% gewijzigd door toolkist op 01-07-2021 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
jbdeiman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:28:
[...]

Nee, zeer zeker niet. Mijn rol (ook maatschappelijk) is toch echt anders, en ik heb ook heel andere verantwoordelijkheden. Maar de ene vuilnisman moet wel (ongeveer) hetzelfde krijgen als een andere en niet toevallig omdat die een grotere mond heeft/ beter welbespraakt is een veel betere deal krijgen.
Precies, haal alle marktwerking eruit zodat bedrijven lekker op de salariskosten kunnen besparen aangezien het personeel toch niet weg zal lopen.

We gaan een beetje offtopic, maar heel simpel is het allemaal niet. "Eerlijk" is gewoon nietszeggend.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
toolkist schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:30:
[...]

En die vuilnisman die z'n werk heel goed doet, tov die vuilnisman die maar wat aankloot?
Die wat aankloot moet maar een en andere plek zoeken lijkt mij? :+

Maar het gaat mij niet om 'op papier hetzelfde doen', maar daadwerkelijk hetzelfde doen. Dwz, dat er wel gelijke kansen zijn voor mensen die hetzelfde doen, waarbij het afhangt hoe (goed) iemand het doet.
Ankona schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:31:
[...]

Precies, haal alle marktwerking eruit zodat bedrijven lekker op de salariskosten kunnen besparen aangezien het personeel toch niet weg zal lopen.

We gaan een beetje offtopic, maar heel simpel is het allemaal niet. "Eerlijk" is gewoon nietszeggend.
Eens, we gaan redelijk offtopic. Maar het principe eerlijk is natuurlijk heel eenduidig, maar in deze (voetbal) context niet haalbaar. Punt is vooral (daar gaat het mij om) dat verschillen alleen maar groter worden ipv kleiner. Natuurlijk zullen er altijd verschillen zijn, maar niet alles hoeft in het voordeel te worden gedaan van de elite, zoals nu het geval is.

[ Voor 43% gewijzigd door jbdeiman op 01-07-2021 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:27:
Ik geloof dat jij het concept van een rechte inkomensverdeling niet begrijpt. Dit is totaal wat anders dan dat iedereen hetzelfde inkomen heeft 8)7 Want ook dat is onwenselijk bij een rechte inkomensverdeling.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:33:
[...]

Die wat aankloot moet maar een en andere plek zoeken lijkt mij? :+
En zie daar de oplossing voor die talloze clubs met structureel wanbeleid ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
snmght schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:13:
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Ajax bezig is met de komst van Lionel Messi. Hij wil de strijd met Ronaldo om de beste voetballer van dit tijdperk beslechten door met een relatief kleine club de CL te winnen. Daarnaast spreekt het hem aan om te spelen voor de club van de bedenker van het voetbal, wijlen Cruijff. Door zijn transfervrije status hoopt Overmars hem te kunnen verleiden met een contract voor het leven en een dosis tekengeld. Dit laatste moet verkregen worden door het luchtruim boven de arena te verpachten. Witte rook zou binnen nu en een week moeten volgen.
Mooi, dan is dat ook weer geregeld, volgend jaar gelijk Mbappe ook erbij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:05
snmght schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:13:
Gaat hem nooit worden, de nieuwe eigenaar van het luchtruim staat de witte rook niet toe. :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Snowdog schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:10:
[...]

Nouja, dan verlies je als Ajax zijnde dus 6 miljoen p jaar, als die afdracht van 5% zou kloppen, dan zou je dus al meer dan 120 miljoen moeten binnenharken met Europees voetbal om dat verschil goed te maken. Dus waarom is het zo'n enorm probleem? Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat een eerlijkere verdeling van TV-geld niet prima zou zijn (eh, is dus ook prima wil ik zeggen :P)
Die TV gelden verdeling is niet zo'n probleem. De resultaatbelasting die niet naar een centrale instantie gaat maar naar andere BVO's is absoluut foute boel. What's next? VVV Venlo een kampioenschap gunnen om ze een keer aan de CL te laten snuffelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Typhone schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:12:
Die TV gelden verdeling is niet zo'n probleem. De resultaatbelasting die niet naar een centrale instantie gaat maar naar andere BVO's is absoluut foute boel. What's next? VVV Venlo een kampioenschap gunnen om ze een keer aan de CL te laten snuffelen?
Even voor de duidelijkheid, dat de verschillen steeds groter is voor jou volstrekt irrelevant en niet de moeite waard om over te spreken? Het is niet dankzij Ajax dat het prijzengeld in de CL steeds hoger wordt, en het is ook niet in het belang van Ajax, nog los van dat we niet moeten doen alsof het automatisch naar Ajax gaat (immers, vorig seizoen werd CL via de achterkamertjes veilig gesteld en historisch lukt het ook wel vaker niet). Als je pech hebt heeft PSV binnenkort 2-3 goede seizoenen en nemen ze definitief afscheid van Ajax, want zo snel groeit de CL pot.

En het is een beetje raar om alleen de TV gelden gelijk te verdelen. In Engeland is dat een groot deel van de inkomsten, hier maar een klein deel.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 01-07-2021 13:19 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:18:
[...]

Even voor de duidelijkheid, dat de verschillen steeds groter is voor jou volstrekt irrelevant en niet de moeite waard om over te spreken? Het is niet dankzij Ajax dat het prijzengeld in de CL steeds hoger wordt, en het is ook niet in het belang van Ajax, nog los van dat we niet moeten doen alsof het automatisch naar Ajax gaat (immers, vorig seizoen werd CL via de achterkamertjes veilig gesteld en historisch lukt het ook wel vaker niet). Als je pech hebt heeft PSV binnenkort 2-3 goede seizoenen en nemen ze definitief afscheid van Ajax, want zo snel groeit de CL pot.
Als PSV denkt dat ze na 3x CL deelname opeens het gat hebben gedicht dan is dat precies het gebrek aan visie waar ik al eerder naar verwees. Het is namelijk ook niet dankzij CL geld of TV geld dat Ajax spek op de botten heeft gekregen.

Velen zijn het inmiddels vergeten maar Marc 'Netto' Overmars had die bijnaam niet voor niets. En werd letterlijk verguisd en uitgekotst door een zeer groot deel van de achterban. De illusie dat Ajax blijft aanhaken bij de top waar de UEFA nu over zit te praten heb ik overigens niet. Dat clubje gaat zonder superleague ook wel gesloten worden door de UEFA zelf. Kijk maar eens naar de nieuwe CL opzet. Dat gaat ook de doodsteek zijn voor veel spelers want die krijgen geen kans zich meer te bewijzen op absoluut topniveau.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Als je pech hebt heeft PSV binnenkort 2-3 goede seizoenen en nemen ze definitief afscheid van Ajax, want zo snel groeit de CL pot.
So be it, van mij ga je dan echt niet horen dat het oneerlijk is en PSV geld moet afstaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En het is een beetje raar om alleen de TV gelden gelijk te verdelen. In Engeland is dat een groot deel van de inkomsten, hier maar een klein deel.
Verder kijken dan de eigen neus lang is, het is jammer genoeg niet voor iedereen weg gelegd. Verbaas me er vooral over dat er hier wordt gedaan of enkel Ajax moet afdragen. Terwijl er wordt gesproken over de NL Clubs in Europa. En zoals je zegt, wat als bijvoorbeeld Ajax straks een paar jaar geen CL haalt. Is het dan niet in hun belang om de inkomensval te verkleinen? Dat Ajax nu bijna als enige voor de Europese inkomsten zorgt hoeft geen garantie te zijn dat dit altijd zo zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:25:
Is het dan niet in hun belang om de inkomensval te verkleinen?
Dat doe je niet met (heel erg ruim ingeschat) 500k op jaarbasis. En die bijdrage is ook niet bedoeld voor de clubs die net ff een keer geen Europees halen, maar voor de 25-30 clubs daaronder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
Typhone schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:22:
Als PSV denkt dat ze na 3x CL deelname opeens het gat hebben gedicht dan is dat precies het gebrek aan visie waar ik al eerder naar verwees. Het is namelijk ook niet dankzij CL geld of TV geld dat Ajax spek op de botten heeft gekregen.
De groei die de CL gelden doormaken doen het effect van een paar goede transfers teniet. Bovendien stapelt het, als je geen CL speelt wordt het ook voor Overmars een stuk lastiger te verkopen.
toolkist schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:24:
[...]

So be it, van mij ga je dan echt niet horen dat het oneerlijk is en PSV geld moet afstaan.
Niemand heeft het over eerlijk of oneerlijk, dat is het punt niet. Het punt is dat we op het punt staan om buitenlands geld de competitie definitief te laten slopen. De club die op dat moment CL speelt, speelt dat waarschijnlijk tot in de eeuwigheid. Ja, de kans is het grootst dat Ajax hier voordeel van heeft, maar zeker is dat niet. Ajax kan zowel buitengesloten worden door de Europese top, als een paar mindere jaren hebben waardoor toch een andere club er op het cruciale moment een keer boven eindigt.

Wat jou betreft is dat wenselijk? Het lijkt dat je het alleen maar wenselijk vindt omdat je denkt dat Ajax daar van zal profiteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:25
Digitaal scouten bij FC Twente zorgt voor grotere efficiëntie en risicominimalisatie
Waarschijnlijk interessant voor mede-tweakers, die toch al wat meer met dit soort zaken bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:34:
Wat jou betreft is dat wenselijk? Het lijkt dat je het alleen maar wenselijk vindt omdat je denkt dat Ajax daar van zal profiteren.
Ik geef net toch echt aan dat ik er ook geen problemen mee heb als PSV jaren op rij die miljoenen oppakt en dan wellicht wegloopt? Waarom geloof je dat dan niet?

Ik geloof namelijk niet dat er 1 ploeg weg zal lopen. Daar ben ik pas 'bang' voor als er maar 1 manier is om flink geld binnen te harken. Zolang transfers ook nog tientallen miljoenen op kunnen leveren maak ik me niet druk. We zijn in NL goed met opleiden, iedere club kan een groot talent opleiden en voor miljoenen verkopen. Kijk naar AZ. Daar kan het, waarom zouden andere clubs dat niet kunnen?
Met die miljoenen maakt AZ het gat met de top 3 nu goed. En waarom? Omdat ze een heel goed beleid ingezet hebben daar...

Daarbij is NL te klein om tegenwicht te bieden tegen de grote club. Als die Ten Hag, Malen, Bijlow, weetikveel wie willen, dan gaan ze (enkelingen daargelaten). Bij Ajax ga je binnen een jaar of 2 een volledig nieuwe staf zien. Vd Sar naar United, Overmars naar Barcelona en Ten Hag die het tijd vindt voor wat nieuws. En wat er voor terugkomt? Gezien de geschiedenis weinig belovends... We hebben vaker een 'voorsprong' gehad en die vakkundig om zeep geholpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Saitek schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:38:
Digitaal scouten bij FC Twente zorgt voor grotere efficiëntie en risicominimalisatie
Waarschijnlijk interessant voor mede-tweakers, die toch al wat meer met dit soort zaken bezig zijn.
Klinkt als 'ik heb een paar mooie zoekprofielen gemaakt voor de database van Football Manager' ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:04:
Gezien de geschiedenis weinig belovends... We hebben vaker een 'voorsprong' gehad en die vakkundig om zeep geholpen.
Dat is wat voetbal zo mooi maakt, clubs komen op en zakken weer af. Iedereen kan ooit winnen. Maar het punt is dat dat gegeven gaat verdwijnen. Er valt niet te concurreren met de grote verschillen die het Europese geld gaat maken.

Transfers zijn geen middel om dat verschil te overkomen, in tegendeel dat versterkt elkaar alleen maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Saitek schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:38:
Als ze deze quote groot uitmeten in het artikel dan haak ik af :/
“De rekenkracht wordt steeds slimmer, sneller en efficiënter”
Je kan beter de vraag stellen welke zichzelf respecterende club dat op dit moment nog niet doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
[...]

Even voor de duidelijkheid, dat de verschillen steeds groter is voor jou volstrekt irrelevant en niet de moeite waard om over te spreken?
Zeker maar dat probleem is veel groter dan in de ED en dat lossen we hiermee dan ook niet op. Nu hebben we een Nederlandse club die zo nu en dan nog eens wat potten kan breken over de grens. Laten we dat koesteren of zelfs verbeteren. In plaats van de grauwe middelmaat geld geven om maar aan te blijven modderen.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Het grote verschil is helemaal niet door de CL, ja dat scheelt inderdaad wel wat zeker.

Maar de allergrootste verschil is dit , Ajax en PSV zijn de 2 Topclubs anno nu..

Ajax Transferbalans

20/21
Verkocht : 110 miljoen bruto
Gekocht : 62,5 Miljoen bruto

+ 47 miljoen euro

19/20
Verkocht : 218,20 miljoen bruto
Gekocht : 59 ,25 miljoen euro

+158,59 miljoen euro

18/19

Verkocht 17,55 miljoen
Gekocht 52,95 miljoen euro

-35,40 miljoen euro.

Over de laatste 3 jaar gezien heeft AJax een positieve Transfer balans van 170 miljoen euro Bruto in de plus!

Dit jaar staat Ajax overigens ook op 26 miljoen verkocht , 1 miljoen gekocht + 25 miljoen euro..

Nu gaan we over naar PSV

20/21
Verkocht 9,20 miljoen euro
Gekocht 15,50 miljoen euro

-6,30 miljoen euro

19/20
Verkocht 95,45 miljoen
Gekocht 33 miljoen euro

+ 62,45 miljoen euro

18/19
Verkocht 17,55 miljoen
gekocht 21,25 miljoen euro

-3,70 miljoen euro.

Dit jaar staat de balans overigens ook op -6,50 miljoen euro transferbalans bij PSV

Maar de laatste 3 jaar heeft PSV dus een positieve transferbalans van +52,45 miljoen euro Bruto , ten opzichtten van 170 miljoen bruto + Ajax ..

Daar zit ook een groot verschil in , dus om constant maar handjes open te houden slaat nergens op , PSV houd in verhouding van Verkopen van kopen.
Ze kopen in verhouding op basis van Transferbalans veel meer dan Ajax in , Ajax ontvangt meer, dus inversteert ook meer
Maar Procentueel Betaalt PSV meer aan hun Transferbalans dan Ajax..

Dus daar mogen ze dan ook een Tandje minder doen als ze zitten te janken om geld bij Ajax.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:17
Ajax jankt niet om geld, ze staan er niet om te springen om het maar uit te delen :P

En kijk ook even naar de waarde van de selecties voor de lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
418O2 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:47:
Ajax jankt niet om geld, ze staan er niet om te springen om het maar uit te delen :P

En kijk ook even naar de waarde van de selecties voor de lol
Ik bedoel noujuist te laten inzien dat Ajax veel minder Procentueel betaalt Aan transfersommen aan inkomsten-uitgaven dan PSV doet.
Dat PSV niet moet janken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
Maar als Ajax Tagliafico weet te behouden staat Ajax er gewoon goed op.

Stekelenburg
Rensch/Mazraoui Timber Martinez Tagliafico
Blind
Klaassen Gravenberch
Antony/Berghuis Haller Tadic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Mark31 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:46:
Het grote verschil is helemaal niet door de CL, ja dat scheelt inderdaad wel wat zeker.

[Transferverhaal]
Waar ook wel weer de positieve feedbackloop in terug te zien is. Vooropgesteld heeft Ajax een bijzonder aantal talentvolle spelers weten op te leiden maar de combinatie met speelminuten in de CL helpt eveneens mee.

Je kan het haast niet als losstaande elementen zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
We kunnen stoppen met zoeken, de nieuwe bondscoach is er!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6vZxr7tG85ucNvKCO1XfK1b2q4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lwjElpBEXcuyIIHAkmROI2Xw.jpg?f=fotoalbum_large

WoT stats

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 16:15

Baseman77

We move

Napo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:41:
Je kan beter de vraag stellen welke zichzelf respecterende club dat op dit moment nog niet doet.
Verrassend veel.
De voetbalwereld is conservatief en ontzettend opportunistisch. Beslissingen nemen waarvoor de tijd genomen is en op basis van duidelijke en goed onderbouwde argumenten is regelmatig ondergeschikt aan ah-hoc beleid om mensen te 'pleasen' en op korte termijn proberen te scoren.

Een simpel en duidelijk voorbeeld hiervan zijn de talloze transfers die op Deadline Day gerealiseerd worden.
Een club heeft maanden kunnen nadenken, maar zodra de tijd gaat dringen komt de wanhoop steeds dichterbij en wordt het halen van iemand voor een positie belangrijker dan het halen van de juiste speler voor een positie. Dit is geweldig mooi in beeld gebracht in de "Sunderland ‘Til I Die" docu en komt echt veel vaker voor dan je zou verwachten.

Ander voorbeeld zijn enkele leden hier.
Kom met een goed onderbouwde post op basis van allerlei data en het antwoord is iets met scoreboard journalistiek en "ik heb zelf toch ogen?". Oftewel, data wordt nog steeds onderschat in de voetbalwereld. Al is dit wel aan het veranderen, maar het gaat langzaam.

Niet voor niets vallen clubs als Atalanta en Nordsjælland op.
Die doen eigenlijk niets geks, maar scouten uitgebreid, maken veel gebruik van data, nemen de tijd en zoeken heel specifiek naar kwaliteiten die horen bij een positie. Dat zou standaard moeten zijn, maar is het zeker niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Baseman77 op 02-07-2021 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ElPaco schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 23:39:
[Afbeelding]
Tussen bondscoach en UEFA C Youth zitten nog wel wat stappen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:32
[Afbeelding]
Assistent wordt Ali B? :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Baseman77 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:59:
[...]

Verrassend veel.
De voetbalwereld is conservatief en ontzettend opportunistisch. Beslissingen nemen waarvoor de tijd genomen is en op basis van duidelijke en goed onderbouwde argumenten is regelmatig ondergeschikt aan ah-hoc beleid om mensen te 'pleasen' en op korte termijn proberen te scoren.
Dat zie je inderdaad op veel vlakken binnen de voetbal en niet enkel bij het transferbeleid maar ook het opportunistisme in het aanstellen van trainers (v.b. van Bronckhorst, Cocu, van Bommel, de Boer) zonder bewezen kwaliteiten op niveau maar ook TD's (John de Jong en zo zijn er waarschijnlijk meer voorbeelden) en waarschijnlijk ook andere rollen. Waarbij ik niet wil zeggen dat de aangehaalde voorbeelden slecht gepresteerd hebben of ongeschikt zijn voor de functie waarin ze zijn beland maar meer dat je dit soort keuzes vrijwel niet ziet in miljoenenbedrijven buiten het voetbal.

Gevoelsmatig kan je misschien concluderen dat dit deels door de achterban komt. Iemand die vanuit de club wordt benoemd zal minder snel met pek en veren door de straten gestuurd worden dan een "externe". Het blijft toch wel een vreemde wereld :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Dan kan Abel Tamata weer terugkeren van zijn voetbalpensioen en minuten maken in Oranje? :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ali B(ondscoach), dat is geen toeval.
Touzani als veldtrainer, dit plan moeten we even naar de KNVB sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[Afbeelding]
Moet ik die ergens van kennen? (zegt me niets)

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Exocet schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:39:
[...]

Ali B(ondscoach), dat is geen toeval.
Touzani als veldtrainer, dit plan moeten we even naar de KNVB sturen.
100 panna’s per uur, alle ballen op de lat en in no-time 0-10 achter.

Dan weet je wel wat je hebt.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Ankona schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:39:
[...]

Moet ik die ergens van kennen? (zegt me niets)
Je hebt een stuk cultuur gemist in je opvoeding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 14:22
Napo schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:32:
[...]

Dat zie je inderdaad op veel vlakken binnen de voetbal en niet enkel bij het transferbeleid maar ook het opportunistisme in het aanstellen van trainers (v.b. van Bronckhorst, Cocu, van Bommel, de Boer) zonder bewezen kwaliteiten op niveau maar ook TD's (John de Jong en zo zijn er waarschijnlijk meer voorbeelden) en waarschijnlijk ook andere rollen. Waarbij ik niet wil zeggen dat de aangehaalde voorbeelden slecht gepresteerd hebben of ongeschikt zijn voor de functie waarin ze zijn beland maar meer dat je dit soort keuzes vrijwel niet ziet in miljoenenbedrijven buiten het voetbal.

Gevoelsmatig kan je misschien concluderen dat dit deels door de achterban komt. Iemand die vanuit de club wordt benoemd zal minder snel met pek en veren door de straten gestuurd worden dan een "externe". Het blijft toch wel een vreemde wereld :+
Nouja, die mensen zijn wel enigszins experts in die wereld, hoewel een speler natuurlijk iets heel anders is dan een trainer. Ik denk dat je bij bedrijven vooral vroegah ook vaker mensen zag doorstromen van veel ervaring op de werkvloer naar managementrollen. Tegenwoordig ligt dat wat anders, maar of dat goed of slecht is, tsjah, zeg 't maar.

Ik denk dat er weinig trainers zijn die zelf op geen enkel niveau hebben gevoetbald, dus dat geeft denk ik wel aan dat die kennis wel van pas komt. Het is echter geen garantie en dat blijkt dan ook wel weer met sommige aanstellingen.

Maar goed, ik zie het verschil met het bedrijfsleven niet zo, daar heb je ook genoeg CEO's die matig presteren of er zelfs niks van bakken en alsnog overal baantjes oppikken. Ik denk dat er vele factoren een rol spelen, maar ik denk dat het verschil uiteindelijk niet eens zo groot is. Het is denk ik vooral een vreemde wereld omdat alles op zo'n korte termijn moet gebeuren. Even niet presteren en je ligt er met een beetje pech ook direct uit. En de trainer is altijd de scapegoat in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Snowdog schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:30:
[...]

Nouja, die mensen zijn wel enigszins experts in die wereld, hoewel een speler natuurlijk iets heel anders is dan een trainer. Ik denk dat je bij bedrijven vooral vroegah ook vaker mensen zag doorstromen van veel ervaring op de werkvloer naar managementrollen. Tegenwoordig ligt dat wat anders, maar of dat goed of slecht is, tsjah, zeg 't maar.

Ik denk dat er weinig trainers zijn die zelf op geen enkel niveau hebben gevoetbald, dus dat geeft denk ik wel aan dat die kennis wel van pas komt. Het is echter geen garantie en dat blijkt dan ook wel weer met sommige aanstellingen.

Maar goed, ik zie het verschil met het bedrijfsleven niet zo, daar heb je ook genoeg CEO's die matig presteren of er zelfs niks van bakken en alsnog overal baantjes oppikken. Ik denk dat er vele factoren een rol spelen, maar ik denk dat het verschil uiteindelijk niet eens zo groot is. Het is denk ik vooral een vreemde wereld omdat alles op zo'n korte termijn moet gebeuren. Even niet presteren en je ligt er met een beetje pech ook direct uit. En de trainer is altijd de scapegoat in dat geval.
Hier kan ik mij wel in vinden, maar waar je bij het voetbal nog vaak oud-spelers ziet die het trainersvak oppakken, zie je in het bedrijfsleven meer en meer mensen die bijna vanaf school / opleiding direct een management functie gaan betreden.
Zelf werk ik nu 12 jaar bij een (klein +- 35 man) bedrijfje en heb zelfs een management functie eventjes geprobeerd, maar kwam erachter dat dat niet bij mijn persoonlijkheid pas. Wel heb ik een behoorlijke adviesrol richting het management, maar dat krijg je waar ik werk niet omdat je een goede studie hebt gedaan,maar omdat je hebt laten zien/ merken dat je kennis van zaken hebt.

Nou terug naar het voetbal: Als je het spelletje ziet (en kan lezen zeg maar), maar ook een stukje natuurlijk leiderschap over je hebt kan je volgens mij ook best een goede trainer worden. Maar je zult ook goed met (jeugdigheid) jongeren om moeten kunnen gaan, die wellicht heel anders tegen zaken aankijken dan jij dat doet.
Even een voorbeeld: Frank de Boer, is nooit echt een leider geweest (zo heb ik hem nooit gezien) in het veld. Virgil van Dijk heeft wel een soort van natuurlijk leiderschap over zich, maar lijkt ook een soort 'allemansvriend' te zijn, en goed met de jongere voetballertjes om te kunnen gaan. Lijkt mij voor later iemand die (wanneer hij dat wil) zich kan ontpoppen tot een behoorlijke coach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Nu online
PolarBear schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:06:
[...]

Tussen bondscoach en UEFA C Youth zitten nog wel wat stappen.
Misschien had ik een sarcasm aan het eind moeten toevoegen. Het was vooral bedoelt om wat mensen te laten lachen ;)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Snowdog schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:30:
[...]

Het is lange tijd een redelijk probleem geweest dat je er bijzonder lastig tussen kan komen omdat een potentiele trainer niet afdoende ervaring had in het spel zelf. Iets wat bijzonder is omdat de kwaliteiten van een trainer signficant anders zijn dan de gemiddelde voetballer. Ja er is een subset van voetballers die de kennis en kunde hebben EN op hoog niveau gevoetbalt hebben maar er zullen ook meer dan genoeg geschikte trainers zijn die niet op hoog niveau gevoetbalt hebben. Hetzelfde probleem als vroeger in het bedrijfsleven, een goede medewerker werd manager terwijl hij/zij geen managermateriaal is maar wel een specialist in hetgeen hij/zij doet en vice versa.

Vooropgesteld dat het goed is om te zien dat een spelers op meerdere manieren bij de club kan blijven zou dat mijns inziens geen limiterende factor moeten zijn. Dat incombinatie met het soort bedrijf en de verantwoordelijkheden blijft het wat dat betreft een bijzonder groot risico dat de clubs soms nemen. Soms pakt het goed uit, soms minder.
Het een sluit het ander niet uit. Een extern aangetrokken persoon kan net zo goed falen als een onervaren persoon alleen zouden de risicos waarop het fout kan gaan duidelijker moeten zijn omdat er een track record is.
jbdeiman schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:37:
[...]

Nou terug naar het voetbal: Als je het spelletje ziet (en kan lezen zeg maar), maar ook een stukje natuurlijk leiderschap over je hebt kan je volgens mij ook best een goede trainer worden. Maar je zult ook goed met (jeugdigheid) jongeren om moeten kunnen gaan, die wellicht heel anders tegen zaken aankijken dan jij dat doet.
En dit is niet gelimiteerd tot oudspelers ongeacht het niveau. Het functieprofiel zou dat moeten afdekken en de beoogde trainer zou een visie moeten hebben met in acht nemen van waar de club nu staat en hoe de transitie gemaakt kan worden tot waar hij/zij wil komen. Een historie bij de club is een pre, de nationaliteit kan een pre zijn maar zeker geen limiterende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Ajax heeft in de afgelopen 5-6 jaar natuurlijk een Europa League finale + Champions League halve finale gespeeld.
In die seizoenen zijn spelers boven zich uitgestegen waardoor de waarde van deze mannen expliciet is gestegen.
Ajax heeft vooral vanwege dat Europese succes natuurlijk een enorme financiële voorsprong gekregen.

Het zijn niet alleen de inkomsten uit de Champions League, maar ook het feit dat Frenkie de Jong 75 miljoen heeft opgeleverd, waar hij zonder dat geweldige Champions League seizoen misschien 30 had opgebracht. Even daarvoor ging Davinson Sanchez al voor een enorm bedrag weg en dat kwam ook omdat hij zo'n goed Europees seizoen had.

Volgens mij zit in dat laatste vooral het grote verschil tussen Ajax en met name PSV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dat gedoe rond Sulemana begint me wel te irriteren... Gewoon een deadline stellen, maandag tekenen anders hoeven we je niet meer.
En dan doorschakelen naar Kluivert, goedkoper en je weet precies wat je binnen haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:23
toolkist schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 23:48:

En dan doorschakelen naar Kluivert, goedkoper en je weet precies wat je binnen haalt.
2 doelpunten tegen een degradatiekandidaat en dan loopt hij weer naast zijn schoenen en gaat zn zaakwaarnemer lopen zeiken om een beter contract of een transfer omdat hij NL ontgroeid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:50
toolkist schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 23:48:
Dat gedoe rond Sulemana begint me wel te irriteren... Gewoon een deadline stellen, maandag tekenen anders hoeven we je niet meer.
Ik denk dat Kluivert niet wil en ik verwacht dat hij te duur is.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:46:
[...]

Ik denk dat Kluivert niet wil en ik verwacht dat hij te duur is.
Red Bull kan em kopen voor 12 miljoen (na einde huur), dus dat zal voor Ajax niet veel meer zijn.

@Mark31 en wat denk je wat Sulemana nu doet? Nu al alleen maar gedoe met z'n "zaakwaarnemers"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
toolkist schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:04:
[...]

Red Bull kan em kopen voor 12 miljoen (na einde huur), dus dat zal voor Ajax niet veel meer zijn.

@Mark31 en wat denk je wat Sulemana nu doet? Nu al alleen maar gedoe met z'n "zaakwaarnemers"
Die kan toch niet meer terug? Die heeft de afgelopen jaren via ieder mogelijk middel verkondigd dat hij geen spijt heeft en zich zo goed kan ontwikkelen?

Ik heb m de afgelopen jaren niet zien voetballen dus ik heb geen mening over zijn kwaliteiten. Op basis van zijn media optredens zou ik voor een ander kiezen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

ephymerous schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:51:
[...]

Ik heb m de afgelopen jaren niet zien voetballen dus ik heb geen mening over zijn kwaliteiten. Op basis van zijn media optredens zou ik voor een ander kiezen :)
Op basis van wat ik bij jong oranje zag ben ik het helemaal met je eens.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
toolkist schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:04:
[...]

Nordsjeland staat bekend om dat ze hun spelers laten kennismaken met de clubs die concreet zijn.
Dus het hoeft niks te betekenen, maar ik heb ondertussen ook geen goed gevoel erover meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Waarschijnlijk gaat iedereen Formule 1 kijken, maar voor de echte fans.
Het besloten oefenduel tussen Ajax en Koninklijke HFC op sportcomplex de Toekomst is zaterdag live te volgen via het YouTube-kanaal van Ajax. De wedstrijd begint om 14:00 uur.
Op zaterdag 10 juli speelt Ajax tegen SC Paderborn 07. In de weken daarna volgen de oefenduels met RSC Anderlecht (16 juli) en Bayern München (24 juli)
Die laatste is wel een topper natuurlijk! Ook Feyenoord en PSV komen vandaag in actie. Geen idee of hier een livestream van is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
@bovenstaande, basis Ajax: Pasveer; Mazraoui, Llansana, Magallán, Baas; Fitz-Jim, Taylor, Labyad; Neres, Danilo en Ünüvar.

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
Luxicon schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:43:
@bovenstaande, basis Ajax: Pasveer; Mazraoui, Llansana, Magallán, Baas; Fitz-Jim, Taylor, Labyad; Neres, Danilo en Ünüvar.
Magallan, mazraoui, Danilo, labyad en neres op afscheidstournee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Dat nieuwe blauwe shirt met strepen aan de voorkant en egaal aan de achterkant is niet echt mooi imo

edit: lijkt ook teveel op Inter op deze manier

[ Voor 28% gewijzigd door gws24 op 03-07-2021 14:27 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
Nu al 4 - 0 gaat hard. Die Neres kan het wel, hatrickje tegen een tweede divisionist. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Feyenoord speelt leuk tegen AEK. Het is duidelijk dat Slot de spelers met een compleet andere instelling het veld in stuurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
chim0 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:30:
Nu al 4 - 0 gaat hard. Die Neres kan het wel, hatrickje tegen een tweede divisionist. :+
Je kan lollig doen, maar wat je hier uit kan opmaken is dat hij fris, scherp en fit uit de zomer komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
418O2 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:46:
[...]

Je kan lollig doen, maar wat je hier uit kan opmaken is dat hij fris, scherp en fit uit de zomer komt
Ach schei toch uit. Tuurlijk, het waren mooie goals, mooie combinaties, maar kom op hey. Tegen een tweede divisionist verwacht je dit met z'n ogen dicht op één been. Laat het dadelijk maar eens zien tegen de grote jongens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
chim0 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:53:
[...]

Ach schei toch uit. Tuurlijk, het waren mooie goals, mooie combinaties, maar kom op hey. Tegen een tweede divisionist verwacht je dit met z'n ogen dicht op één been. Laat het dadelijk maar eens zien tegen de grote jongens.
Als je de afgelopen maand niets aan training hebt gedaan en dus niet scherp bent en te zwaar bent, dan lukt ook dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ik was destijds zuur dat Dolberg ging, veel te makkelijk laten gaan. Zou hem zo inruilen voor Haller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

chim0 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:53:
[...]

Hahaha hij maakt een hattrick en het is nog niet genoeg. :')

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
snmght schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:01:
Ik was destijds zuur dat Dolberg ging, veel te makkelijk laten gaan. Zou hem zo inruilen voor Haller.
Dit seizoen 6 doelpunten in 4 van zijn 29 wedstrijden voor Nice.

Dat lees je goed in 25 van zijn 29 wedstrijden voor Nice dit seizoen.. niet gescoord.

Als international van Denemarken 10 doelpunten in 6 van zijn 30 interlands.

De 10 interlands voor dit EK alleen gescoord tegen Moldavie.

En dus in 24 van zijn 30 interlands geen doelpunten.

[ Voor 5% gewijzigd door strafschop op 03-07-2021 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@strafschop ik denk dat hij met betere voetballer om zich heen beter tot zijn recht komt. Als ik mijn nier moet afstaan om hem terug bij Ajax te zien so be it. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
snmght schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:18:
@strafschop ik denk dat hij met betere voetballer om zich heen beter tot zijn recht komt. Als ik mijn nier moet afstaan om hem terug bij Ajax te zien so be it. :D
Hij heeft zo lang de kans gehad en toen laten zien dat ie wel potentie heeft maar niet in de stijl die onder Ten Hag gespeeld wordt, dat ik hem totaal niet mis.

@ElPaco Gezien onze eerdere 'discussie'. ;)
Vraagprijs Madueke naar Dortmund is blijkbaar 30m. Stel je verkoopt hem niet, dan ontkom je er toch ook niet meer aan om hem een serieuze kans in de basis te geven ipv zo vaak van de bank te laten starten? Is PSV nou nog met De Jong bezig of is het stil geworden die kant op?

[ Voor 27% gewijzigd door toolkist op 05-07-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Nu online
toolkist schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:21:
[...]

Hij heeft zo lang de kans gehad en toen laten zien dat ie wel potentie heeft maar niet in de stijl die onder Ten Hag gespeeld wordt, dat ik hem totaal niet mis.

@ElPaco Gezien onze eerdere 'discussie'. ;)
Vraagprijs Madueke naar Dortmund is blijkbaar 30m. Stel je verkoopt hem niet, dan ontkom je er toch ook niet meer aan om hem een serieuze kans in de basis te geven ipv zo vaak van de bank te laten starten? Is PSV nou nog met De Jong bezig of is het stil geworden die kant op?
Madueke heeft nog een contract tot 2024 geloof ik, en Schmidt heeft blijkbaar plannen met hem dit jaar. Die oefenwedstrijd van gister of eergisteren deed hij het ook weer goed (al was het tegen een 2e divisionist uit België). Voor zover ik weet wil PSV hem dus ook helemaal niet kwijt en gaat hij flink speelminuten krijgen komend seizoen.

Dus tja, als je er 30+ miljoen voor kan krijgen is dat voor PSV misschien een offer they can't refuse, en moet je dat gewoon doen. PSV is geen Ajax die even 80 miljoen voor een speler kan vragen ;)

De Jong is volgens mij nog wel iets wat speelt, maar alleen als ze hem goedkoop kunnen halen. Met Zahavi heb je al een redelijk vergelijkbare speler en verder heeft PSV momenteel voorin weinig te klagen.

Ik zie de Jong wel komen, mits hij minder dan zeg 8 miljoen kost.

Edit: overigens heeft @Baseman77 vaak de echte PSV scoops, misschien weet hij meer :)

[ Voor 3% gewijzigd door ElPaco op 05-07-2021 18:51 ]

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:47
Present! Ik moet wel zeggen dat ik weinig binding voel met het komende seizoen op het moment. Ik heb moeite weer enthousiast te worden.

Hopen dat het flitsend van start gaat en het spannend mag worden, dan is dat vast zo weer over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:10:
Present! Ik moet wel zeggen dat ik weinig binding voel met het komende seizoen op het moment. Ik heb moeite weer enthousiast te worden.

Hopen dat het flitsend van start gaat en het spannend mag worden, dan is dat vast zo weer over.
Ben je als nr 1 Ajaxsupporter dan niet nieuwsgierig naar alle wijzigingen in de selectie?
Of Tadic blijft, Sulemana wel of niet komt, de soap rondom Onana... >:)

....Of dat de geruchten over Veerman naar Feyenoord werkelijkheid worden, wat de plannen van Slot zijn, wie van de huidige spelers daarbij passen en wie niet, etc etc. Ik zou juist enorm veel zin hebben in een nieuw seizoen als Feyenoord supporter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:05
Ben erg benieuwd naar wat Feyenoord kan gaan doen dit seizoen. Nieuwe trainer, de bezem door de selectie, kan leuk worden.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

ElPaco schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:50:
Dus tja, als je er 30+ miljoen voor kan krijgen is dat voor PSV misschien een offer they can't refuse, en moet je dat gewoon doen.
Madueke mag niet weg, maar iedereen is te koop natuurlijk. Een bod van 25+ miljoen zal PSV niet afwijzen.
Al is Dortmund vooralsnog serieuzer bezig met Malen.
De Jong is volgens mij nog wel iets wat speelt, maar alleen als ze hem goedkoop kunnen halen.
Met name zijn salaris is een dingetje, de transfersom is te doen.
Al ben ik het met je eens dat ik de interesse in Luuk alleen logisch vind als Zahavi daarna vertrekt.

Berghuis staat overigens ook nog steeds in de belangstelling van PSV.
Het lijkt erop dat zijn zaakwaarnemer Albers meerdere clubs tegen elkaar probeert uit te spelen, aangezien er al een mondeling akkoord was tussen Berghuis en PSV voordat Ajax zich officieel meldde. Op dat gebied blijkt Berghuis dus niet betrouwbaar. Al biedt Ajax veel meer salaris dan PSV (de top van Ajax is bijna het dubbele dan dat van PSV), dus zo bezien snap ik het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gaat PSV nog werk maken van Alderweireld nu hij zelf ook echt aangegeven heeft weg te willen? Mijn gevoel zegt dat ie naar Club Brugge gaat, terug naar België en gegarandeerd CL groepsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

toolkist schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:12:
Gaat PSV nog werk maken van Alderweireld nu hij zelf ook echt aangegeven heeft weg te willen? Mijn gevoel zegt dat ie naar Club Brugge gaat, terug naar België en gegarandeerd CL groepsfase.
PSV en Alderweireld zijn al langer in gesprek, van beide kanten is serieuze interesse.
Maar een topclub in België is natuurlijk ook een prima optie voor hem. Zo lang de kinderen maar naar een Belgische school gaan, dat is de reden dat hij terug wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 23:05
Dan zal Alderweireld wel z'n Amsterdam tattoo moeten laten weg halen denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Terranova schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:40:
Dan zal Alderweireld wel z'n Amsterdam tattoo moeten laten weg halen denk ik :+
Ach, Van der Meyde is ook PSV'er geweest (al probeer ik dat te vergeten :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:22:
[...]

En Kluivert natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
En Viergever :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 23:05
Baseman77 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:22:
[...]

Ja daar refereerde ik aan met tattoo weghalen :+

Maar in ander nieuws, volgend jaar seizoen weer 5 wissels *O*

Van mij mag dat altijd blijven

[ Voor 17% gewijzigd door Terranova op 06-07-2021 13:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Is die al een keer kampioen geworden? * PolarBear rent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:18
toolkist schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:12:
Ik las laatst dat Royal Antwerp Fc mogelijk met hem aan de haal zou gaan. Niet echt een topclub, maar wel uit de stad waar hij geboren en opgegroeid was. Zou zo'n keuze voor je geboortestad ook wel begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
PolarBear schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:42:
[...]

Is die al een keer kampioen geworden? * PolarBear rent.
Echt he :o is toch ongelooflijk dat je jaren bij Ajax en PSV speelt en dan zelfs nog niet voor elkaar hebt gekregen om kampioen te worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:54:
[...]

Echt he :o is toch ongelooflijk dat je jaren bij Ajax en PSV speelt en dan zelfs nog niet voor elkaar hebt gekregen om kampioen te worden :+
En reteketetekekete (oid) AZ (die club heeft hem wel zijn enigste prijs opgeleverd!).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Heerenveen zou 10m willen hebben voor Veerman 8)7
Nog in geen 25 jaar lijkt me zo... 5 miljoen en een doorverkoop percentage lijkt me meer dan genoeg voor een niet eens dragende speler bij een middenmoter. 0 Europese ervaring ook doordat ie om een of andere vage reden nog steeds geen wedstrijden van Onder 21 wil spelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:21:
Nog in geen 25 jaar lijkt me zo... 5 miljoen en een doorverkoop percentage lijkt me meer dan genoeg voor een niet eens dragende speler bij een middenmoter. 0 Europese ervaring ook doordat ie om een of andere vage reden nog steeds geen wedstrijden van Onder 21 wil spelen
Jonge speler (22) met nog een langlopend contract (tot 2024) die afgelope seizoen positief opviel. Niet een heel rare vraagprijs in de huidige voetbalwereld. SC Heerenveen heeft Ejuke vorig jaar ook voor €10+m weten te slijten dan moet dat voor Veerman ook wel lukken.

Deze bedragen voor zulke spelers maken binnenlandse transfers overigens wel bijzonder moeilijk, €10m is bijzonder veel geld voor een speler met potentie maar zonder veel zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
In het verleden verkochten ze wel vaker spelers voor veel die uiteindelijk weinig opleverden..... Sulejmani -O- |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:46:
In het verleden verkochten ze wel vaker spelers voor veel die uiteindelijk weinig opleverden..... Sulejmani -O- |:(
En niets dan lof voor SC Heerenveen en de Haan dat ze dat weten te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
toolkist schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:21:
Krijg je dan beide voor dat geld?
Pagina: 1 ... 7 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022