Ankona schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:51:
[...]
Ik pleit zeker niet voor het plunderen van die bankrekening. Ik wil alleen aangeven dat de enorme onbalans in rijkdom maakt dat Ajax zich naar succes kan kopen. Dat is een situatie die slecht is voor het voetbal. Maar wel een situatie die door Ajax dankzij goed beleid bereikt is terwijl andere clubs hun kansen niet gepakt hebben of met te weinig lange termijn visie gewerkt hebben.
"Het plunderen van die bankrekening", waarom ga je überhaupt mee in die belachelijke narrative? Het gaat als ik een ander artikel wat ik vandaag
las moet geloven om 5% van de Europese inkomsten. Daar plunderen ze helemaal niks mee, Ajax krijgt alleen iets minder binnen (net als andere clubs die in Europa spelen).
Door met dit soort statements te komen, creëer je wel een lekker klimaat waarin alle bullshit die we gisteren ook al gezien hebben als normaal worden gezien en waarbij bepaalde mensen nog altijd niet snappen waarom dat trollen zou zijn. Van de andere kant, misschien ook niet zo gek als de grootste troll net de president van de VS is geweest.
Verder leuk dat Ajax even een paar jaar goed beleid heeft gevoerd, ik zou het zelf gooien op meer geluk dan wijsheid, maar dat maakt verder ook niet zoveel uit. Als het allemaal wel als een huis staat, dan is dat helemaal prima. Het gaat er mij vooral om dat hier vooral met populistische argumenten wordt gekomen, waarvan maar weinig waar lijkt te zijn, maar die wel de toon van het geheel zetten.
De redenering aan het einde van het gelinkte artikel vind ik dan een stuk sterker, want daar kan ik me helemaal in vinden. Wat er verder van dat artikel klopt, weet ik niet. Ken de site verder niet, maar zag het eerder toevallig op Reddit staan.
Mark31 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:08:
[...]
Slecht is?
Omdat Ajax rijk is zijn we van plek 15 naar plek 7 gestegen, waardoor er meer Europese tickets zijn.
Ga je het meer afroomen gaat Ajax de punten niet meer pakken maar de andere clubs krijgen ook niet veel miljoenen om sterker te worden als je het over alle clubs wil afdragen.
Dus overal gezien zal de competitie in een rap tempo slechter worden.
De andere clubs moeten dingen zien te vinden waardoor hun ook verder geraken in hun proces.
Ja, geweldig allemaal. Ajax zette zijn beste prestaties neer voordat ze die enorme inkomsten van de CL erbij kregen hoor en die Europa League-finale leverde niet zo bijster veel op. Dus ik weet niet of je dat kan toeschrijven aan dat geld (maar serieus wat boeit het?). Frenkie heeft waarschijnlijk een stukkie meer geholpen en heeft jullie welgeteld 1 euro gekost (vanwege het geweldige beleid uiteraard).
En Ajax heeft in het verleden ook wel periodes gehad waarin ze de punten pakten (net als andere clubs) en daarna weer terugvielen. Laten we niet vergeten dat het nog niet zo lang geleden is dat Ajax de slechtste Europese coëfficiënt had van alle NL topclubs. Dus nu zit het even allemaal mee, maar is dat een garantie voor de toekomst? Ik weet het niet. Het lijkt me iig geen reden om met dit soort bs te komen.
Verder doet dit er imo ook niet zoveel toe. Als het inderdaad om 5% gaat (zoals hierboven gemeld), dan moeten die paar miljoen toch wel ergens te vinden zijn zou je zeggen en ik kan me niet echt voorstellen dat het zo'n enorme impact gaat hebben. Datzelfde geldt overigens ook als een andere club hogere inkomsten zou hebben dan Ajax. Als dat het geheel ten goede kan komen, dan lijkt mij dat een goede zaak.
[
Voor 6% gewijzigd door
Snowdog op 30-06-2021 20:51
]