[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 311 Laatste
Acties:
  • 481.892 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:24

Typhone

Who Dares Wins

D-e-n schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Voor de kampioen is het natuurlijk een voordeel om geen voorronde CL te hoeven spelen maar in hoeverre maakt het verschil in ranking uit voor de clubs er net onder? Mijn gevoel is dat dat weinig uitmaakt eigenlijk.
Niet maar het feit dat enkele clubs ervoor zorgen dat je minder voorrondes hoeft te spelen zorgt wel voor een boost in het geheel. Dat maakt de relatieve kans dat een club langer Europees actief is groter en dus maakt het de ontwikkelingen van de spelers beter.

Die KKD teams van de grote clubs maken de jeugd in mijn ogen echt niet zwakker. Dat is stap 1 waar ze aan het echte werk mogen ruiken. Nu en dan ook in de Eredivisie. Soms Europees op EL niveau. Heel soms Europees op CL niveau. En dan heb je nog Jong Oranje + Oranje ( :'( ). En op die manier maak je spelers over de hele linie een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kennelijk willen PSV en AZ een Doe eens nietleague oprichten:
https://www.vi.nl/pro/ont...geboorte-van-de-nl-league

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 29-06-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:08
Betaalmuur, wat is concreet 't idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 29-06-2021 11:28 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
JanW schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:25:
[...]

Betaalmuur, wat is concreet 't idee?
Meest uitgebreide "samenvatting" is diegene die ik bij Ajax Showtime kon vinden:
https://www.ajaxshowtime....t-voor-sinterklaas-spelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
Dit soort generaliserende opmerkingen mag je achterwege laten, zeker als je de onderbouwing er niet bij doet

Hoe moet ik dit voor mij zien? Dat Ajax zijn CL geld 42 miljoen gaat verdelen over de 34 profclubs? En dat moet de competitie Europees sterker maken? Laat me niet lachen.

[ Voor 71% gewijzigd door Outerspace op 29-06-2021 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:12

gws24

Thinking is hard!

Vincentio schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:27:
[...]

Meest uitgebreide "samenvatting" is diegene die ik bij Ajax Showtime kon vinden:
https://www.ajaxshowtime....t-voor-sinterklaas-spelen
Goed dat je het tussen aanhalingstekens zet want erg eenzijdig van een stel ajax fans. (en for the record, ik ben zelf ajacied en tegen verdere verdeling van europese gelden maar dit stuk :N )

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Exocet schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:19:
Kennelijk willen PSV en AZ een [mbr]Doe eens niet[/]league oprichten:
haha, doe-eens-nietleague is wel een toepasselijke naam, hoe kunnen ze hier serieus mee aankomen na het Super League debacle? En dan zonder de twee grootste clubs aan boord.

Op de lange termijn gooi je dus Europees de handdoek in de ring met dit soort praktijken. Dan maar 18x Ajax-Feyenoord volgend jaar, of ze laten de 1ste divisie door promoveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
gws24 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:38:
[...]

Goed dat je het tussen aanhalingstekens zet want erg eenzijdig van een stel ajax fans. (en for the record, ik ben zelf ajacied en tegen verdere verdeling van europese gelden maar dit stuk :N )
Hier die van voetbalzone:
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=390417

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:34
Moet ik dit zien als een ESL in het klein? Wat is de tegenzet van de KNVB? Ik vraag me af of clubs die zich afscheiden van de KNVB (wat zo lees ik het wel een beetje) speelrecht krijgen in UEFA toernooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:08
Het artikel op Ajaxshowtime en voetbalzone maakt 't niet heel duidelijker. Maar dat had ik ook niet verwacht van twee hobbysites.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Sempy schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:31:
[...]

Overigens zitten we in Nederland nog lang niet in zo'n scenario. Ajax heeft dit jaar prima gespeeld, maar de grote voorsprong lag voornamelijk aan de concurrentie die collectief een minder jaar had. Afgelopen jaren was de voorsprong steeds zeer klein of werd een andere ploeg kampioen. Laat Ajax dit eerst maar eens nog een paar seizoenen op rij herhalen voor we over het Bayern van NL gaan praten.
Nadat ze tussen 2011 en 2014 4 x op rij kampioen werden was ik ook bang voor een Bayern Munchen-scenario. Maar op één of andere manier hebben ze het daar toch voor elkaar gekregen om de titel nog een flink aantal keren aan andere clubs te gunnen, ondanks dat ze honderden miljoenen meer te besteden hadden gezien de indrukwekkende transferresultaten (geschat positief saldo van bijna 350 miljoen).

Wat dat betreft zijn de titels van PSV en Feyenoord een stuk knapper, die met een aanzienlijk krappere portemonnee en een selectie die veel minder kwaliteit heeft toch kampioen wisten te worden. En het is mooi om te zien dat je met geld alleen geen titels kan binnenhalen, dat geeft supporters van andere clubs toch wat hoop voor de toekomst.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
Tsjipmanz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:59:
Nadat ze tussen 2011 en 2014 4 x op rij kampioen werden was ik ook bang voor een Bayern Munchen-scenario. Maar op één of andere manier hebben ze het daar toch voor elkaar gekregen om de titel nog een flink aantal keren aan andere clubs te gunnen, ondanks dat ze honderden miljoenen meer te besteden hadden gezien de indrukwekkende transferresultaten (geschat positief saldo van bijna 350 miljoen).

Wat dat betreft zijn de titels van PSV en Feyenoord een stuk knapper, die met een aanzienlijk krappere portemonnee en een selectie die veel minder kwaliteit heeft toch kampioen wisten te worden. En het is mooi om te zien dat je met geld alleen geen titels kan binnenhalen, dat geeft supporters van andere clubs toch wat hoop voor de toekomst.
Maar de Europese premies groeien wel steeds schever, waardoor zeker in competities met maar 1 of 2 CL plekken en geen verdere noemenswaardige inkomsten het financiële gat enorm snel groeit, terwijl de clubs die ervan profiteren er zelf niks mee te maken hebben dat die premies zo toenemen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
[...]

En die 4x kampioen onder frank de boer was ook nog eens met slecht voetbal en een matige selectie.

Pas de laatste jaren speelt Ajax aanvallend en leuk voetbal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:55:
Moet ik dit zien als een ESL in het klein? Wat is de tegenzet van de KNVB? Ik vraag me af of clubs die zich afscheiden van de KNVB (wat zo lees ik het wel een beetje) speelrecht krijgen in UEFA toernooien.
Nee een Spanje (La Liga), Duitsland (DFL), Frankrijk (LFP) en Engeland (EPL) etc model.

Ajax is er op tegen omdat er nog meer geld van Ajax verdeelt moet worden. Ajax heeft in het vorige boekjaar 19-20 2,6 miljoen euro aan de veranderagenda van de Eredivisie CV uitgegeven. Kan niet zo snel vinden wat er nog meer wordt gedeeld aan inkomsten maar het is wel al significant. Meer delen lijkt mij ook raar.

/edit kennelijk stort Ajax nog 3 miljoen in het solidariteitsfonds (PSV 0,5 AZ 0,5 Feyenoord 0,5 ) en nog 5 ton voor de deelname van Jong Ajax aan de KKD. Een ruimte 6 miljoen euro.

[ Voor 11% gewijzigd door PolarBear op 29-06-2021 12:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
JanW schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:58:
Het artikel op Ajaxshowtime en voetbalzone maakt 't niet heel duidelijker. Maar dat had ik ook niet verwacht van twee hobbysites.
Mooie reclame voor VI Pro, die betaalmuren zijn vervelend, maar aan de andere kant kost goede journalistiek ook gewoon geld. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Sempy schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:05:
[...]

Mooie reclame voor VI Pro, die betaalmuren zijn vervelend, maar aan de andere kant kost goede journalistiek ook gewoon geld. ;)
Het kost ook niet de wereld. En de analyses van Pieter Zwart zijn het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
PolarBear schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:06:
[...]

Het kost ook niet de wereld. En de analyses van Pieter Zwart zijn het waard.
Als ik iemand graag lees, is het Pieter Zwart wel! Hele goede en duidelijke analyses heeft hij vaak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Eens kijken, hoeveel zouden de tv gelden opbrengen zonder Ajax en Feyenoord en in de plaats daarvan 2 random clubs.
En hoeveel zouden de tv gelden opbrengen met Ajax en Feyenoord, aangevuld met andere random clubs.
Ik weet het antwoord wel...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sempy schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:05:
[...]

Wat dat betreft mis ik af en toe het oude Blendle model wel. Betalen voor 1 artikel. Dit artikel had ik los best wat voor willen betalen, maar een abonnement op VI hoeft van mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 07:30:
[...]

Spanje valt enigszins uit de toon omdat daar wel meer dan 1 club kampioen wordt. Daarnaast benoem je landen waar zelfs de nummer 4 direct in de groepsfase van de CL komt waardoor er vanuit het perspectief van de speler een meerwaarde kan zijn. Nederland en overige significant lager geclassificeerde landen hebben die luxe niet.
Wauw, 2 clubs in Spanje... Nee dat is echt een groot verschil en maakt alles super heel veel interessanter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15vXKxE7LLrI-TxDURZ4iP9bPKM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TgjWtDwOQXuWpxwOFCF8ylO6.png?f=fotoalbum_large

Toornstra had in ieder geval prima gepast op dit forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:19:
[...]

Wauw, 2 clubs in Spanje... Nee dat is echt een groot verschil en maakt alles super heel veel interessanter...
Wat poog je nu te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:22:
[...]

Wat poog je nu te zeggen?
Lees de post van d-e-n waarop ik reageer nog een keer zou ik zeggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:28:
[...]

Lees de post van d-e-n waarop ik reageer nog een keer zou ik zeggen...
Je doelt op het stellen dat er maar één team kampioen wordt wat feitelijk niet correct is?

offtopic:
Je hoeft overigens niet via de DM vragen te gaan stellen waarvan je het antwoord al weet

[ Voor 15% gewijzigd door Napo op 29-06-2021 12:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Weet je wat, reageer niet meer op mijn posts dan negeer ik die van jou ook.
Voor jou leuker, voor mij leuker, voor de mods leuker, voor de andere users leuker. Iedereen wint.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:40:
Weet je wat, reageer niet meer op mijn posts dan negeer ik die van jou ook.
Voor jou leuker, voor mij leuker, voor de mods leuker, voor de andere users leuker. Iedereen wint.
Het hele punt is dat je de breedte van de Nederlandse competitie niet kan vergelijken met La Liga en zelfs niet met Frankrijk of Italie. Zeker het voorbeeld van La Liga is matig omdat daar zelfs de "nummer twee" de CL weet te winnen, iets wat hier de nummer één al niet lukt.

De Nederlandse competitie is in dat perspectief beter te vergelijken met Portugal, Belgie, Oostenrijk en zelfs Rusland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 16:38

snmght

imho dan he

[...]

Chapeau hoor, kampioen in de eredivisie. Hoe verging het PSV en Feyenoord Europees in de tussentijd?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

snmght schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:04:
[...]
Chapeau hoor, kampioen in de eredivisie. Hoe verging het PSV en Feyenoord Europees in de tussentijd?
Hetzelfde als alle andere Nederlandse clubs. Geen enkele prijs gepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:56
Napo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:42:
[...]

Het hele punt is dat je de breedte van de Nederlandse competitie niet kan vergelijken met La Liga en zelfs niet met Frankrijk of Italie. Zeker het voorbeeld van La Liga is matig omdat daar zelfs de "nummer twee" de CL weet te winnen, iets wat hier de nummer één al niet lukt.

De Nederlandse competitie is in dat perspectief beter te vergelijken met Portugal, Belgie, Oostenrijk en zelfs Rusland.
Ik denk ook dat “we” teveel profclubs hebben. Terug naar 2 keer 12 clubs zou al beter zijn.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

Niet heel goed :+

Overwinteren door PSV in 2015/16 (wat voor een Nederlandse ploeg de eerste keer sinds 9 jaar was) en dit jaar overwinteren in de EL, Feyenoord sinds 2014/15 niet meer overwinterd.

Niets om over naar huis te schrijven, het valt in het niet met de laatste prestaties en dan specifiek 2016–17, 2018–19 & 2020–21 van Ajax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:08:
[...]

Hetzelfde als alle andere Nederlandse clubs. Geen enkele prijs gepakt.
Hahaha die is wel heel zuur. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:14:
[...]

Ik denk ook dat “we” teveel profclubs hebben. Terug naar 2 keer 12 clubs zou al beter zijn.
En dan 4x tegen iedere tegenstander spelen (+6 wedstrijden)? Gevoelsmatig denk ik dat je daar wel een sterkere competitie door kan krijgen al gaat dat wel ten kosten van een significant aantal clubs (10) en de jong teams in de eerste divisie (wat op zich acceptabel is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 21:52
Ik zal mijn standpunt formuleren

Ajax heeft nu al weinig aan de eredivisie qua weerstand. PSV en AZ kunnen op een goeie dag het een beetje spannend maken, maar dat is het ook. Ajax speelde met de reserves AZ dit jaar ook al weg. Dus Ajax moet het van de Europese inkomsten hebben.

En er komen elke keer weer plannetjes waarmee Ajax het mismanagement van andere clubs moet rechttrekken. Je kan maar 1 organisatie aanwijzen als schuldige voor de wanorde bij Feyenoord en het feit dat ze niet konden doorhakken na het kampioenschap. En dat is Feyenoord zelf.

Het is al van de zotte dat Ajax moet gaan betalen om op gras te kunnen voetballen. Straks moeten ze nog zelf hun ballen meenemen naar de uitwedstrijden.

Ik zie niets in al die plannetjes. Hoogstens een beneliga met de 10 beste clubs ofzo. Maar Nederlandse clubs gaan steunen omdat de competitie anders niet spannend meer is, nah. Bayern doet het ook prima zonder lokale weerstand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

[...]

Ik snap best dat het zuur is, sterker nog, ik denk dat ik op dezelfde manier als jij had gereageerd. Feit blijft dat Ajax heeft verzuimd om door te pakken en oppermachtig te worden in de competitie. Als je zowel financieel als sportief zoveel voorligt op de rest, zou je bij goed beleid elk seizoen met twee vingers in de neus met een straatlengte voorsprong kampioen moeten worden. In plaats daarvan heeft Ajax in 7 seizoenen tijd slechts 5 nationale prijzen gewonnen: twee titels, twee bekers en een JC schaal. Met een omzet tussen de 150 en 200 miljoen is dat wat aan de schrale kant.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
Is dit voorstel niet een mooi moment voor Ajax en Feyenoord om de Bundesliga eens te benaderen? Daarmee wint de Bundesliga direct 10 miljoen toeschouwers uit Nederland. En heb je niets meer te maken met kleinzielige voorstellen van clubs om geld afhandig te maken.
Napo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:26:
[...]

En dan 4x tegen iedere tegenstander spelen (+6 wedstrijden)? Gevoelsmatig denk ik dat je daar wel een sterkere competitie door kan krijgen al gaat dat wel ten kosten van een significant aantal clubs (10) en de jong teams in de eerste divisie (wat op zich acceptabel is).
Misschien het aantal clubs nog verder terugbrengen. Met alle respect maar de rest van Nederland zit niet te wachten op pak m beet Excelsior, VVV of Almere City.

[ Voor 59% gewijzigd door ephymerous op 29-06-2021 14:19 ]

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Tsjipmanz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:02:
[...]

Ik snap best dat het zuur is, sterker nog, ik denk dat ik op dezelfde manier als jij had gereageerd. Feit blijft dat Ajax heeft verzuimd om door te pakken en oppermachtig te worden in de competitie. Als je zowel financieel als sportief zoveel voorligt op de rest, zou je bij goed beleid elk seizoen met twee vingers in de neus met een straatlengte voorsprong kampioen moeten worden. In plaats daarvan heeft Ajax in 7 seizoenen tijd slechts 5 nationale prijzen gewonnen: twee titels, twee bekers en een JC schaal. Met een omzet tussen de 150 en 200 miljoen is dat wat aan de schrale kant.
Nee want je redeneert vanuit het adagium meer geld => meer succes. Die vlieger gaat gewoon niet op, wijlen Cruijff had al eens iets geroepen in de trant van mijn onderschrift.

Ja; geld maakt het makkelijker en ja, Ajax had misschien beter door kunnen pakken. Tot zo ver eens. Maar het is niet 1 op 1 zo dat je met meer geld dus maar kampioen moet worden. Kijk naar Leicester, kijk naar Dembéle: een club met relatief weinig geld weet over een heel seizoen gewoon een hele eskader aan clubs te kloppen. En Dembéle is één van vele voorbeelden dat ook de grootste clubs niet 100% zekerheid hebben dat transfer X een schot in de roos is. Kijk ook naar Torres bij Chelsea etcetera etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

snmght schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:25:
[...]

Nee want je redeneert vanuit het adagium meer geld => meer succes. Die vlieger gaat gewoon niet op, wijlen Cruijff had al eens iets geroepen in de trant van mijn onderschrift.

Ja; geld maakt het makkelijker en ja, Ajax had misschien beter door kunnen pakken. Tot zo ver eens. Maar het is niet 1 op 1 zo dat je met meer geld dus maar kampioen moet worden. Kijk naar Leicester, kijk naar Dembéle: een club met relatief weinig geld weet over een heel seizoen gewoon een hele eskader aan clubs te kloppen. En Dembéle is één van vele voorbeelden dat ook de grootste clubs niet 100% zekerheid hebben dat transfer X een schot in de roos is. Kijk ook naar Torres bij Chelsea etcetera etcetera.
Klopt, maar de uitzonderingen die jij noemt zijn wel de uitzonderingen die de regel bevestigen. Rijke clubs domineren het voetbal. Rijkdom zal deels een gevolg zijn van die dominantie, maar ook zeker een oorzaak. Alleen al van de transfersommen die Ajax gekregen heeft voor De Ligt en De Jong zouden ze bij wijze van spreken de selecties van PSV, Feyenoord en AZ bijna geheel kunnen opkopen. Vanuit dat oogpunt begrijp ik niet zo goed dat zo'n enorm financieel voordeel op de rest kennelijk niet valt uit te buiten. Want Bayern lukt het wel, die zijn al bijna 10 jaar op rij heer en meester en weten ook in Europa de nodige potten te breken. Ik denk dat goed beleid het verschil maakt.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:22
Tsjipmanz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:38:
[...]

Klopt, maar de uitzonderingen die jij noemt zijn wel de uitzonderingen die de regel bevestigen. Rijke clubs domineren het voetbal. Rijkdom zal deels een gevolg zijn van die dominantie, maar ook zeker een oorzaak. Alleen al van de transfersommen die Ajax gekregen heeft voor De Ligt en De Jong zouden ze bij wijze van spreken de selecties van PSV, Feyenoord en AZ bijna geheel kunnen opkopen. Vanuit dat oogpunt begrijp ik niet zo goed dat zo'n enorm financieel voordeel op de rest kennelijk niet valt uit te buiten. Want Bayern lukt het wel, die zijn al bijna 10 jaar op rij heer en meester en weten ook in Europa de nodige potten te breken. Ik denk dat goed beleid het verschil maakt.
Nou volgens mij lukt dat toch prima :? volgens mij heb jij de tijdslijnen niet helemaal duidelijk, want sinds de goede verkopen (de Ligt, de Jong) en prestaties en dus meer geld, staat Ajax bovenaan.
Dus tot nu toe is het resultaat precies wat er uit voort is gekomen, namelijk kampioen worden en CL spelen.
Het complete beleid is wat dat betreft pas een jaar of 4-5 op orde en tot dusver rendeert het prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 29-06-2021 14:46 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:07:
Is dit voorstel niet een mooi moment voor Ajax en Feyenoord om de Bundesliga eens te benaderen? Daarmee wint de Bundesliga direct 10 miljoen toeschouwers uit Nederland. En heb je niets meer te maken met kleinzielige voorstellen van clubs om geld afhandig te maken.
Als je dat pad kiest vraag ik mij uberhaupt af welke keuze de Bundesliga zou gaan maken. Kan me lastig voorstellen dat ze zomaar besluiten om twee clubs geforceerd laten degraderen om ruimte te maken voor clubs uit Nederland. Waarschijnlijk is dan dat de club ergens in een lager niveau mag instromen en zich op die manier mag opwerken waarbij je de vraag kan stellen of dat uberhaupt werkbaar gaat zijn voor Ajax en wellicht in grotere mate voor Feyenoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Napo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:53:
[...]

Als je dat pad kiest vraag ik mij uberhaupt af welke keuze de Bundesliga zou gaan maken. Kan me lastig voorstellen dat ze zomaar besluiten om twee clubs geforceerd laten degraderen om ruimte te maken voor clubs uit Nederland. Waarschijnlijk is dan dat de club ergens in een lager niveau mag instromen en zich op die manier mag opwerken waarbij je de vraag kan stellen of dat uberhaupt werkbaar gaat zijn voor Ajax en wellicht in grotere mate voor Feyenoord.
Laat staan de afstanden, Duitsland is nu ook niet echt klein te noemen :P daarnaast is het ook allemaal best wel veel romantische blik op alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Napo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:53:
[...]

Praktisch zijn er altijd uitdagingen natuurlijk en die moet je tzt tackelen. Ajax (en ook Feyenoord) laten daarmee zien niet afhankelijk te zijn van de grillen van de rest van de ED. Dit plan kent grotendeels winnaars; de soms van het aantal Ajax en Feyenoord supporters is vele malen groter dan de supporters van de andere clubs bij elkaar.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Martinusz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:44:
[...]

Nou volgens mij lukt dat toch prima :? volgens mij heb jij de tijdslijnen niet helemaal duidelijk, want sinds de goede verkopen (de Ligt, de Jong) en prestaties en dus meer geld, staat Ajax bovenaan.
Dus tot nu toe is het resultaat precies wat er uit voort is gekomen, namelijk kampioen worden en CL spelen.
Het complete beleid is wat dat betreft pas een jaar of 4-5 op orde en tot dusver rendeert het prima.
Ik had verwacht dat Ajax na de periode 2010-2014 waarin ze toch ook al echt de meest kapitaalkrachtige club waren en veel CL inkomsten en transfergeld hebben binnengesleept al stappen richting dominantie zouden zetten, maar afgelopen seizoen uitgezonderd is daar weinig van gebleken. Je zou naturirlijk ook kunnen stellen dat het beleid sinds dit seizoen pas ECHT op orde is, en dat het prima rendeert. In dat geval kan ik niet anders dan je gelijk geven, maar zelfs dan is van Bayern-achtige dominantie nog altijd geen sprake.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:02:
[...]

Praktisch zijn er altijd uitdagingen natuurlijk en die moet je tzt tackelen. Ajax (en ook Feyenoord) laten daarmee zien niet afhankelijk te zijn van de grillen van de rest van de ED.
De grillen van de ED waar beiden clubs ook best wel eens invloed op hebben gehad, vanuit zowel PSV als AZ (al is er onvoldoende info om er echts iets over te zeggen) maar zeker ook Ajax en Feyenoord hebben ze daar met momenten aan bijgedragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Tsjipmanz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:05:
[...]

Ik had verwacht dat Ajax na de periode 2010-2014 waarin ze toch ook al echt de meest kapitaalkrachtige club waren en veel CL inkomsten en transfergeld hebben binnengesleept al stappen richting dominantie zouden zetten, maar afgelopen seizoen uitgezonderd is daar weinig van gebleken. Je zou naturirlijk ook kunnen stellen dat het beleid sinds dit seizoen pas ECHT op orde is, en dat het prima rendeert. In dat geval kan ik niet anders dan je gelijk geven, maar zelfs dan is van Bayern-achtige dominantie nog altijd geen sprake.
Volgens mij was Ajax na 2014 helemaal niet zo kapitaalkrachtig als dat jij doet voorkomen.
Daarnaast zie ik hier niemand Ajax ook maar vergelijken met de status van Bayern München op dit moment. Wanneer Ajax de komende 5-10 jaar kampioen wordt en zonder nadenken 20-30 miljoen aan een PSV/Feyenoord/AZ betaald voor een speler, dan kom je pas in de buurt van het “Bayern” scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Alsof er ook maar enige kans gaat zijn dat de nieuwe opzet doorgaat als Ajax en Feyenoord de hakken in het zand zetten. Dit eindigt gewoon met een storm in een glas water.
Die 30 andere clubs hebben er net zoveel belang bij dat Ajax en Feyenoord meedoen, als dat Ajax en Feyenoord belang hebben bij een competitie waarin ze kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
snmght schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:25:
[...]

Kijk ook naar Torres bij Chelsea etcetera etcetera.
Chelsea is misschien niet het meest handige voorbeeld als je wilt aantonen dat meer geld niet perse leidt tot meer succes. In hun geschiedenis is een duidelijk moment aan te wijzen waarop ze meer prijzen gingen winnen, namelijk toen Abramovic kwam.

Dat gezegd hebbende vind ik het te snel om nu te zeggen dat Ajax de eredivisie is ontgroeit. Wordt eerst maar 's 5x op rij kampioen met overmacht, dan kijken we verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Het was al te gek voor woorden dat Gerbrands(PSV) en Eenhoorn(AZ) voor deze posities gekozen werden.
Ajax draagt verruit het meeste af aan de Eredivisie, Geelen zei zelfs dat Ajax van de TV potje het minste overhield(Afstaan 10 procent Europese gelden).
Nu willen PSV en AZ , Ajax nog meer een poot uitdraaien.
Ajax hoeft niet eens te betalen wat ze nu betalen maar ze doen het uit solariditeit!.

Om Ajax buitenspel te zetten in deze vergaderingen en Ajax nog verder een hak te willen zetten zou ik zeggen als Ajax zijnde de groeten!.
Clubs als Benfica/Porto toch gelijkwaardige clubs aan Ajax exploiteren hun eigen TV gelden die ontvangen 50 miljoen per jaar daaraan.

Ik zou als ik Ajax was nu ze een mes in de rug hebben gekregen die mes keihard terug steken in de zin van eigen TV exploiteren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark31
toolkist schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:21:
Alsof er ook maar enige kans gaat zijn dat de nieuwe opzet doorgaat als Ajax en Feyenoord de hakken in het zand zetten. Dit eindigt gewoon met een storm in een glas water.
Die 30 andere clubs hebben er net zoveel belang bij dat Ajax en Feyenoord meedoen, als dat Ajax en Feyenoord belang hebben bij een competitie waarin ze kunnen spelen.
Het zegt wel genoeg dat Gerbrands en Eenhoorn ratten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Mark31 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:40:
Ajax hoeft niet eens te betalen wat ze nu betalen maar ze doen het uit solariditeit!.
Ajax heeft in samenwerking met een aantal andere partijen een aantal zaken voorgesteld middels de veranderagenda en onderdeel daarvan is dat clubs een percentage afstaan van hun inkomsten uit de Europese competities. Tenzij ze hun oude afspraken breken zullen het toch wel moeten, de solidariteitsvergoeding is onderdeel van de veranderagenda. Dat is een keuze geweest om bijvoorbeeld natuurgras te kunnen stimuleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Heeft Toon dan tijd voor zoiets, dacht dat hij het te druk had met boekjes schrijven.

Of gaat dit het thema worden van het volgende management boek?

Hoop inderdaad dat Ajax zijn eigen rechten gaat verkopen. Kijken of de andere bobo's dan nog steeds zo hoog van de toren blazen.

Als ze Ajax willen dwingen meer geld af te staan dan die kraan volledig dicht draaien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mark31
Napo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:48:
[...]

Ajax heeft in samenwerking met een aantal andere partijen een aantal zaken voorgesteld middels de veranderagenda en onderdeel daarvan is dat clubs een percentage afstaan van hun inkomsten uit de Europese competities. Tenzij ze hun oude afspraken breken zullen het toch wel moeten, de solidariteitsvergoeding is onderdeel van de veranderagenda. Dat is een keuze geweest om bijvoorbeeld natuurgras te kunnen stimuleren.
Dat is waar maar kunnen vrij gemakkelijk breken.
Maar Ajax financieel harder willen uitkleden , achter de rug om terwijl Ajax verruit het meeste heeft betekent voor de Eredivisie.
Ik zou dan echt serieus er klaar mee zijn als ik Vd Sar was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Gaius schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:35:
[...]

Dat gezegd hebbende vind ik het te snel om nu te zeggen dat Ajax de eredivisie is ontgroeit. Wordt eerst maar 's 5x op rij kampioen met overmacht, dan kijken we verder.
Doordat de ED zo shit is blijven spelers minder lang en is het lastig wat op te bouwen. De ED remt Ajax zeker in de groei.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
ephymerous schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:00:
[...]

Doordat de ED zo shit is blijven spelers minder lang en is het lastig wat op te bouwen. De ED remt Ajax zeker in de groei.
En kijken of sommige spelers wel nog naar de ED willen zonder een Ajax.

Ze zitten zich met dit gedrag zelf gigantisch in de voet te schieten. De club die de meeste punten pakt willen pakken terwijl je deze nodig hebt om het 6e land te worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 08:52
ephymerous schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:00:
[...]

"zo shit"... nou nou, er zijn maar een paar uitzonderingen op die regel eigenlijk, en dat zijn de top 5 landen, waarbij je over Frankrijk nog enigszins kan twijfelen.

Maar goed, we zitten dus weer in de gelddiscussie waarbij de helft hier lijkt te denken dat het de mensen in eigen portemonnee raakt ofzo. Wat boeit dat beetje geld nou? Als je straks weer een paar mindere jaren zou hebben, zijn het andere clubs die meer bijdragen. Zoals toen ook al aangegeven though, het lijkt erop dat de meeste na een paar kampioenschappen van Ajax weer het allemaal weer Ajax is wat de klok slaat. Dat hebben we inderdaad wel gezien de afgelopen 20 jaar.

Je hebt nu het geluk dat je het alleen een stuk meer oplevert dan toen. Maar goed, wil me verder niet echt in die discussie mengen ofzo, fuck dat geld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ephymerous
Snowdog schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:07:
[...]

"zo shit"... nou nou, er zijn maar een paar uitzonderingen op die regel eigenlijk, en dat zijn de top 5 landen, waarbij je over Frankrijk nog enigszins kan twijfelen.
Ja zo shit, met die kunstgrasvelden, clubs die er Europees de pet naar gooien, regels tijdens het spel
willen veranderen en als klap op de vuurpijl ook nog geld willen aftroggelen. Diezelfde clubs waarvan de supporters collectief staan te juichen als Ajax faalt. Nee ik heb niets met de Eredivisie.

[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 29-06-2021 17:15 ]

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
ephymerous schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:14:
[...]

Ja zo shit, met die kunstgrasvelden, clubs die er Europees de pet naar gooien, regels tijdens het spel
willen veranderen en als klap op de vuurpijl ook nog geld willen aftroggelen. Diezelfde clubs waarvan de supporters collectief staan te juichen als Ajax faalt. Nee ik heb niets met de Eredivisie.
Nou dat geld wordt onder andere ingezameld om af te komen van die kunstgrasvelden.

Ik geloof ook niet echt dat iemand er met de pet naar gooit, ook niet PSV in die jaren dat het niet lukte (en ook Ajax niet in de jaren dat ze er telkens in de voorrondes al uitvlogen). Ik zie het toch echt meer als een gebrek aan kwaliteit, wat dan al snel weer op populistische wijze wordt misbruikt (door te stellen dat ze er met de pet naar gooien) om een soort van woede aan te wakkeren.

Dat extra geld aftroggelen, nouja, dat geldt dus voor alle clubs die kampioen worden/Europees successen boeken, het is gewoon een andere verdeling en die clubs die het meest verdienen, dragen ook wat meer bij. Ik weet niet wat de plannen precies zijn, maar in principe lijkt me daar weinig mis mee.

Het Ajax niks gunnen, tsjah, volgens mij hadden ze in die CL-run weinig te klagen over aandacht en mensen die het Ajax juist wel gunden. Maar ook dat kan je weer verdraaien en tuurlijk zijn er altijd wel wat mensen die daar niet van kunnen genieten. Andersom gebeurt dat bij andere clubs ook, daar ga je weinig aan veranderen, maar ik heb het idee dat je het groter maakt dan het is.

Anyway, volgens mij is dit allemaal al eerder langsgekomen en ik vind t een beetje flauw om weer met dat soort argumenten aan te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark31
Snowdog schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:07:
[...]

Maar goed, we zitten dus weer in de gelddiscussie waarbij de helft hier lijkt te denken dat het de mensen in eigen portemonnee raakt ofzo. Wat boeit dat beetje geld nou? Als je straks weer een paar mindere jaren zou hebben, zijn het andere clubs die meer bijdragen. Zoals toen ook al aangegeven though, het lijkt erop dat de meeste na een paar kampioenschappen van Ajax weer het allemaal weer Ajax is wat de klok slaat. Dat hebben we inderdaad wel gezien de afgelopen 20 jaar.

Je hebt nu het geluk dat je het alleen een stuk meer oplevert dan toen. Maar goed, wil me verder niet echt in die discussie mengen ofzo, fuck dat geld.
Ajax was in 2010 bijna failliet, ze saneerde zelf en zijn zuinig aan gaan doen daardoor konden ze een buffer opbouwen.
Vervolgens konden ze door klappers als Milik en Klaassen nog een grotere stap zetten om vervolgens de EL finale en de Halve finale CL te bereiken, afgelopen seizoen kwartfinale EL.

Psv zat ook in de shit, eerst vragen ze een lening aan voor het stadion, vervolgens verkopen ze de parkeerplaats en daarop volgend gaan ze een lening aan met partners ter waarde van 50 miljoen.
Lenen, lenen, lenen, nu ze niet veel outs meer hebben willen ze bij Ajax plukken.
Hadden ze maar niet te hoog in de boom moeten gaan, hoeft Ajax niet voor te bloeden voor hun wanbeleid!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
Mark31 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:56:
[...]

Ajax was in 2010 bijna failliet, ze saneerde zelf en zijn zuinig aan gaan doen daardoor konden ze een buffer opbouwen.
Vervolgens konden ze door klappers als Milik en Klaassen nog een grotere stap zetten om vervolgens de EL finale en de Halve finale CL te bereiken, afgelopen seizoen kwartfinale EL.

Psv zat ook in de shit, eerst vragen ze een lening aan voor het stadion, vervolgens verkopen ze de parkeerplaats en daarop volgend gaan ze een lening aan met partners ter waarde van 50 miljoen.
Lenen, lenen, lenen, nu ze niet veel outs meer hebben willen ze bij Ajax plukken.
Hadden ze maar niet te hoog in de boom moeten gaan, hoeft Ajax niet voor te bloeden voor hun wanbeleid!
Volgens mij zijn de exacte details niet bekend toch? Ik heb eigenlijk geen idee over wat voor percentages/bedragen het gaat, maar ik gok dat er sowieso maar weinig van dat geld terecht zal komen bij PSV. Die zullen zelf ook meer moeten bijdragen als ze Europees spelen waarschijnlijk?

Daarnaast gelden die afspraken natuurlijk ook als een PSV/Feyenoord of andere clubs het in de komende jaren een keer beter zouden doen dan Ajax, dus hoe dit allemaal puur tegen Ajax is, is mij niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Snowdog schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:09:
[...]

Volgens mij zijn de exacte details niet bekend toch? Ik heb eigenlijk geen idee over wat voor percentages/bedragen het gaat, maar ik gok dat er sowieso maar weinig van dat geld terecht zal komen bij PSV. Die zullen zelf ook meer moeten bijdragen als ze Europees spelen waarschijnlijk?

Daarnaast gelden die afspraken natuurlijk ook als een PSV/Feyenoord of andere clubs het in de komende jaren een keer beter zouden doen dan Ajax, dus hoe dit allemaal puur tegen Ajax is, is mij niet helemaal duidelijk.
10 procent van je europese gelden, EL dus 1,5 tot 2 miljoen CL 4-5 miljoen , Ajax heeft sinds de verander agenda alleen CL gespeeld.
Dus Ajax betaalt het dubbele.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:14:
[...]

regels tijdens het spel willen veranderen en als klap op de vuurpijl ook nog geld willen aftroggelen.
Welke clubs willen welke regels tijdens het spel veranderen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Mark31 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:34:
[...]

10 procent van je europese gelden, EL dus 1,5 tot 2 miljoen CL 4-5 miljoen , Ajax heeft sinds de verander agenda alleen CL gespeeld.
Dus Ajax betaalt het dubbele.
In absolute zin ja, in relatieve zin hetzelfde. Dat is nou eenmaal hoe percentages werken en de manier waarop je afspraken maakt. Zou Ajax een jaar geen CL spelen dan dragen ze derhalve ook minder bij en een andere club meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Napo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:46:
[...]

Welke clubs willen welke regels tijdens het spel veranderen?
Ik doel op die hele stunt van AZ, dat onderling resultaat in eens boven doelsaldo zou gaan. Zonder de intentie om die discussie opnieuw te voeren ;)

[ Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 29-06-2021 18:51 ]

XXXVI

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:50:
[...]

Ik doel op die hele stunt van AZ, dat onderling resultaat in eens boven doelsaldo zou gaan. Zonder de intentie om die discussie opnieuw te voeren ;)
Maar ook hier zit je feitelijk niet goed, er waren geen regels voor de situatie van destijds. Er is niemand die regels tijdens het spel poogde te veranderen omdat er simpelweg geen regels waren. Als de regels er niet in voorzien zal toch iemand een voorstel moeten doen waarbij zowel Ajax als AZ preekte voor eigen parochie en dat is niet iets wat je ze kwalijk kan nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Napo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:53:
[...]

Maar ook hier zit je feitelijk niet goed, er waren geen regels voor de situatie van destijds. Er is niemand die regels tijdens het spel poogde te veranderen omdat er simpelweg geen regels waren. Als de regels er niet in voorzien zal toch iemand een voorstel moeten doen waarbij zowel Ajax als AZ preekte voor eigen parochie en dat is niet iets wat je ze kwalijk kan nemen.
Let’s agree to disagree, we kennen allemaal argumenten voor en tegen en 100% eens worden we het niet :)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:05
Napo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:53:
[...]

Behalve dat die regels er wel zijn. Het kan niet zo zijn dat een tussentijdse stand niet goed genoeg zou zijn voor de eindstand. Anders kan je net zo goed geen stand bijhouden totdat alle wedstrijden zijn gespeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:55:
[...]

Let’s agree to disagree, we kennen allemaal argumenten voor en tegen en 100% eens worden we het niet :)
Als je me de regels uit de regelementen kunt laten zien die aantonen dat de regels er waren dan graag ;)

@Terranova als de regels er niet in voorzien dan kan je niet de regels van een eindstand zomaar toepassen op een tussenstand. Ook dat is de regels veranderen tijdens het spel. Zolang je vooraf neit afspreekt wat de uitgangspunten zijn voor een niet volledig uitgespeelde competitie zal je dat moeten doen ongeacht of je voor het standpunt bent dat je de regels simpelweg moet toepassen op een tussenstand.

De tussenstand is overigens niet meer dan dat, je wint er geen prijzen meer en heeft nul meerwaarde voor de afronding van de competitie.

[ Voor 8% gewijzigd door Napo op 29-06-2021 19:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]
Laten we het dan in ieder geval wel bij feiten houden.

PSV verkocht de grond die ze in bezit hadden onder zowel het stadion als het trainingscomplex waarvoor ze nu erfpacht betalen. Dat was overigens na de verkoop van de grond onder het parkeerterrein. Beide acties die voor korte termijn kunnen prima zijn maar op de lange termijn zijn ze voornamelijk nadelig, je kan die financiele injectie maar één keer doen.

Dat ze nu de keuze maken om geld bij sponsoren op te halen is niet per defintie wanbeleid afhankelijk van hoe je het investeert. Aantrekken spelers is een groot risico en zou je daarmee ook niet moeten willen doen maar herfinancieren van leningen waardoor het gunstiger wordt of het investeren in faciliteiten zou dat weer wel kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:47:
[...]

In absolute zin ja, in relatieve zin hetzelfde. Dat is nou eenmaal hoe percentages werken en de manier waarop je afspraken maakt. Zou Ajax een jaar geen CL spelen dan dragen ze derhalve ook minder bij en een andere club meer.
In absolute zin lijkt mij relavanter. Je kan immers voor 4-5 miljoen veel meer doen dan voor 1-2 miljoen. En relatief tov andere clubs is het ook gewoon veel. Als 3 andere clubs het goed doen in de EL en samen 4 miljoen bij elkaar voetballen dan doet Ajax als nog de helft.

Ik vind het allemaal prima hoor dat NL League idee en misschien ook wel een goed idee (niet voor niets is het in het buitenland de norm). Maar de manier waarop (voor zover nu bekend) tjsa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:01:
[...]

In absolute zin lijkt mij relavanter. Je kan immers voor 4-5 miljoen veel meer doen dan voor 1-2 miljoen. En relatief tov andere clubs is het ook gewoon veel. Als 3 andere clubs het goed doen in de EL en samen 4 miljoen bij elkaar voetballen dan doet Ajax als nog de helft
Maar de kern van het probleem is hier wellicht eerder de gigantische verschillen tussen de EL en de CL. Niet zo zeer dat Ajax het goed doet in de CL (waar dat natuurlijk ook op zou gaan bij een goede prestatie van Feyenoord in de CL). Dat maakt de discussie ook zo onzuiver.

Absoluut draagt Ajax het meeste bij maar ook daar is gewoon consensus over geweest tussen de clubs. Daar nu achteraf op basis van absolute cijfers vraagtekens bij zetten door Ajax behelst nogal wat framing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Napo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:01:
[...]

Laten we het dan in ieder geval wel bij feiten houden.

PSV verkocht de grond die ze in bezit hadden onder zowel het stadion als het trainingscomplex waarvoor ze nu erfpacht betalen. Dat was overigens na de verkoop van de grond onder het parkeerterrein. Beide acties die voor korte termijn kunnen prima zijn maar op de lange termijn zijn ze voornamelijk nadelig, je kan die financiele injectie maar één keer doen.

Dat ze nu de keuze maken om geld bij sponsoren op te halen is niet per defintie wanbeleid afhankelijk van hoe je het investeert. Aantrekken spelers is een groot risico en zou je daarmee ook niet moeten willen doen maar herfinancieren van leningen waardoor het gunstiger wordt of het investeren in faciliteiten zou dat weer wel kunnen zijn.
Wat ik zeg, allemaal leningen die je terug moet betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Mark31 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:05:
[...]

Wat ik zeg, allemaal leningen die je terug moet betalen.
Neen, incorrect. Tweemaal zijn er bezittingen verkocht waarbij er voor het parkeerterrein geen jaarlijkse kostenpost voor terug is gekomen. De verkoop van de grond onder het stadion en het trainingscomplex heeft tot gevolg dat ze nu erfpacht betalen. Dat is geen lening.

Het stuk vanuit brainport partners is wel een lening die terugbetaald dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Napo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:06:
[...]

Neen, incorrect. Tweemaal zijn er bezittingen verkocht waarbij er voor het parkeerterrein geen jaarlijkse kostenpost voor terug is gekomen. De verkoop van de grond onder het stadion en het trainingscomplex heeft tot gevolg dat ze nu erfpacht betalen. Dat is geen lening.

Het stuk vanuit brainport partners is wel een lening die terugbetaald dient te worden.
Een hypotheek dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Neen, ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
Napo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:06:
[...]

Neen, incorrect. Tweemaal zijn er bezittingen verkocht waarbij er voor het parkeerterrein geen jaarlijkse kostenpost voor terug is gekomen.
Maar hierdoor is wel een inkomstenbron verdwenen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Terwijl alle schijnwerpers op Oranje stonden, trokken de clubs de messen in de Zeister bossen. Ze namen afstand van de KNVB en willen verder als de NL League. VI legde de hand op alle documenten achter de coup. Eén probleempje: Ajax en Feyenoord doen (nog) niet mee.
Waar komt dit opeens vandaan?

[ Voor 4% gewijzigd door DoeEensGek op 29-06-2021 19:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
AZ en PSV, die willen graag geld zonder er voor hoeven te presteren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
Exocet schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:01:
[...]

AZ en PSV, die willen graag geld zonder er voor hoeven te presteren
Lees anders ff dat rode tekstblok boven het tekstveld voor een reactie?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
Snowdog schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:05:
[...]

Lees anders ff dat rode tekstblok boven het tekstveld voor een reactie?
Wat heeft dat er nou mee te maken? Zijn reactie raakt wel de vervelende waarheid, of wil je zeggen dat het niet om geld gaat?

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
ephymerous schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:53:
[...]

Wat heeft dat er nou mee te maken? Zijn reactie raakt wel de vervelende waarheid, of wil je zeggen dat het niet om geld gaat?
Nee, het is trollen?

Als PSV en AZ zelf geld moeten inleggen (ook die bijdrage gaat omhoog natuurlijk) en waarschijnlijk minder terugkrijgen dan ze zelf al moeten inleggen, hoe willen PSV en AZ dan gratis geld? Ik neem aan dat die bijdrage wordt verdeeld over alle clubs (of besteed aan zaken die alle clubs ten goede komen) en dat PSV en AZ er dus weinig van terugzien en het waarschijnlijker is dat zij ook meer gaan betalen?

Daarnaast is nu al een aantal keren gezegd dat het geen feit is dat Ajax altijd maar kampioen wordt en dat PSV de eerste 10 jaar na de eeuwwisseling net zo vaak kampioen is geworden als Ajax de afgelopen 10 jaar. Dus ja, waarom zou dit een maatregel specifiek tegen Ajax zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
Snowdog schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:15:
[...]

Nee, het is trollen?

Als PSV en AZ zelf geld moeten inleggen (ook die bijdrage gaat omhoog natuurlijk) en waarschijnlijk minder terugkrijgen dan ze zelf al moeten inleggen, hoe willen PSV en AZ dan gratis geld? Ik neem aan dat die bijdrage wordt verdeeld over alle clubs (of besteed aan zaken die alle clubs ten goede komen) en dat PSV en AZ er dus weinig van terugzien en het waarschijnlijker is dat zij ook meer gaan betalen?
Ik ben niet zo naïef om te geloven dat PSV en AZ een voorstel initiëren waar ze zelf niet beter van worden.
Daarnaast is nu al een aantal keren gezegd dat het geen feit is dat Ajax altijd maar kampioen wordt en dat PSV de eerste 10 jaar na de eeuwwisseling net zo vaak kampioen is geworden als Ajax de afgelopen 10 jaar. Dus ja, waarom zou dit een maatregel specifiek tegen Ajax zijn?
Dat klopt, alleen de angst is groter dan ooit dat Ajax alleenheerser wordt. Daarnaast hoef je geen kampioen te worden om Europees te presteren. Dat heeft Ajax de afgelopen jaren wel laten zien. Dit ruikt naar Ajax proberen te verzwakken.

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
ephymerous schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:28:
[...]

Ik ben niet zo naïef om te geloven dat PSV en AZ een voorstel initiëren waar ze zelf niet beter van worden.

[...]

Dat klopt, alleen de angst is groter dan ooit dat Ajax alleenheerser wordt. Daarnaast hoef je geen kampioen te worden om Europees te presteren. Dat heeft Ajax de afgelopen jaren wel laten zien. Dit ruikt naar Ajax proberen te verzwakken.
Ahja, dus is het ok om maar te zeggen dat ze gratis geld willen ontvangen zonder te presteren en is dat geen trollen? Wellicht hebben zij andere ideeën waarmee extra inkomsten gegenereerd kunnen worden. Maar goed, zonder de concrete plannen te zien is het een beetje speculeren, alsnog is dat imo geen basis om dergelijke posts te maken, maar goed, 't is weer duidelijk in welk topic we zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
Snowdog schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:35:
[...]

Ahja, dus is het ok om maar te zeggen dat ze gratis geld willen ontvangen zonder te presteren en is dat geen trollen? Wellicht hebben zij andere ideeën waarmee extra inkomsten gegenereerd kunnen worden. Maar goed, zonder de concrete plannen te zien is het een beetje speculeren, alsnog is dat imo geen basis om dergelijke posts te maken, maar goed, 't is weer duidelijk in welk topic we zitten.
Alles dat men maar niet aanstaat wegzetten als trollen wordt ook vervelend hoor.

Die andere plannen kan ik niet ontdekken in het stuk op Vi. De reactie van Geelen over het afstaan van Europees geld heeft toch al aan dat het daar om te doen is? Andere inkomstenbronnen leveren significant minder op. Lekker eten bij Ajax uit de ruif :N

Respect voor Feyenoord dat zij zich niet zonder meer hebben aangesloten _/-\o_

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
Even een kleine opsomming die ik van reddit quote.
Heb het artikel even doorgenomen en dit zijn de hoofdpunten.

Wat de clubs vooral willen is meer autonomie van de KNVB. Ze willen een structuur vergelijkbaar met de Premier League en de FA waar ze hun eigen zaken meer kunnen bepalen.

Jan de Jong (baas Eredivisie CV) lijkt de grote ringleider, maar het wordt ook veel gepusht door Toon Gerbrands (PSV) en Robert Eenhoorn (AZ)
Geldverdeling zou een stuk eerlijker gaan dan nu, met meer geld dat moet komen uit de gokindustrrie, buitenlandse tv rechten etc, maar belangrijkst, geld van de Europese inkomsten van de Nederlandse deelnemers.

Die laatste reden is waarom Ajax niet aan boord is. Menno Geelen zegt ook: 'In geen enkel land wordt een club gedwongen Europese inkomsten af te staan. Het is niet zo dat wij even rustig gaan toekijken hoe ze ons geld afpakken.'

Feyenoord is niet aan boord omdat ze veel profiteren van de huidige structuur en nog niet duidelijk wat zij er aan zouden verdienen of verliezen.
Zonder Ajax en Feyenoord is dit plan gedoemd te mislukken. Die 2 zijn van veelste grote waarde. En Ajax lijkt niet aan boord te stappen op deze manier maar ik heb het idee dat dit juist voor andere een belangrijke reden is voor deze stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
DoeEensGek schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:44:

[...]

Zonder Ajax en Feyenoord is dit plan gedoemd te mislukken. Die 2 zijn van veelste grote waarde. En Ajax lijkt niet aan boord te stappen op deze manier maar ik heb het idee dat dit juist voor andere een belangrijke reden is voor deze stap.
Geldverdeling zou een stuk eerlijker gaan dan nu, met meer geld dat moet komen uit de gokindustrrie, buitenlandse tv rechten etc, maar belangrijkst, geld van de Europese inkomsten van de Nederlandse deelnemers.
Tja wat is eerlijker. Naar een wedstrijd waar Ajax/Feyenoord/PSV/AZ (op die volgorde) kijken de meeste mensen, trekken het meeste sponsorgeld. Halen het meeste Europese geld op etc. Dat geld uit de gokindustrie en buitenlandse tv-rechten is natuurlijk ook een hoop wensdenken. Welk buitenland gaat veel geld betalen voor een Heerenveen - NEC?

En wat je nog mist is dat er nog meer spreiding van wedstrijden komt. Dus nog meer op tijdstippen wat TV technisch uitkomt. Wedstrijden op de klassieke zondagmiddag zullen dus zeldzamer worden. En als er een grote buitenlandse deal langs komt dan zullen die ook een vinger in de pap hebben qua speelschema. Dat is wel de keerzijde, dat geld komt er niet zo maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
DoeEensGek schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:44:

[...]

Eens dat het inderdaad zonder Ajax en Fey sowieso niet gaat lukken, maar waarom is dat voor anderen een belangrijke reden voor deze stap? Dat snap ik niet helemaal.

Dat meer geld uit de gokindustrie vind ik overigens dan weer niks...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Naast Ajax en Feyenoord doen ook De graafschap en MVV niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Snowdog schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:50:
[...]

Eens dat het inderdaad zonder Ajax en Fey sowieso niet gaat lukken, maar waarom is dat voor anderen een belangrijke reden voor deze stap? Dat snap ik niet helemaal.

Dat meer geld uit de gokindustrie vind ik overigens dan weer niks...
Dit hele verhaal draait om geld en verdeling. Daarom verwacht ik dat juist voor alle clubs de eis dat Europese inkomsten afgestaan wordt belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
DoeEensGek schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:56:
[...]

Dit hele verhaal draait om geld en verdeling. Daarom verwacht ik dat juist voor alle clubs de eis dat Europese inkomsten afgestaan wordt belangrijk is.
Ja, maar goed, qua verdeling staat Feyenoord er momenteel ongeveer hetzelfde voor als PSV en AZ (althans qua tv-geld en Europees geld)? Dus vanuit dat oogpunt dan wel weer vreemd. Vraag me af waarom Feyenoord dan toch minder positief is dan PSV en AZ en of die clubs het dus vooral voor eigen belang doen qua verdeling van die gelden. Nouja, het zal binnenkort wel allemaal naar buiten komen, misschien dat het dan allemaal wat duidelijker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Snowdog schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:00:
[...]

Ja, maar goed, qua verdeling staat Feyenoord er momenteel ongeveer hetzelfde voor als PSV en AZ (althans qua tv-geld en Europees geld)? Dus vanuit dat oogpunt dan wel weer vreemd. Vraag me af waarom Feyenoord dan toch minder positief is dan PSV en AZ en of die clubs het dus vooral voor eigen belang doen qua verdeling van die gelden. Nouja, het zal binnenkort wel allemaal naar buiten komen, misschien dat het dan allemaal wat duidelijker is.
Onderdeel van de plannen is dat er niet meer gedegradeerd kan worden uit de KKD. Feyenoord is daarop tegen want die hopen ooit nog met Jong Feyenoord de KKD te halen en dat gaat dan dus niet meer. Jaar of wat te laat dat ze zo denken over Jong Feyenoord, maar ach, inschattingsfout van de directie is een Feyenoorder wel gewend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Inderdaad, ze hebben een nieuwe hypotheek van 20m genomen op het stadion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Bombvis schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:28:
[...]
Onderdeel van de plannen is dat er niet meer gedegradeerd kan worden uit de KKD. Feyenoord is daarop tegen want die hopen ooit nog met Jong Feyenoord de KKD te halen en dat gaat dan dus niet meer. Jaar of wat te laat dat ze zo denken over Jong Feyenoord, maar ach, inschattingsfout van de directie is een Feyenoorder wel gewend
De KKD zou naar 24 teams gaan, dus er wordt wel ruimte gemaakt voor Jong Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:56:
[...]

De KKD zou naar 24 teams gaan, dus er wordt wel ruimte gemaakt voor Jong Feyenoord.
Er zijn andere clubs waar de Jong-ploegen nu hoger spelen dan Jong Feyenoord, dus ik zou niet weten waarom die geen voorrang zouden krijgen. Sowieso zou ik nog wel een promotie/degradatieregeling willen hebben voor de Jong-ploegen, maar weet niet wat daarover exact is afgesproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
toolkist schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:56:
[...]

En dan ook nog eens geen degradatie meer voor de laatste ploegen? Dan bestaat de kkd straks uit 8 normale clubs, een beloftecompetitie van 8 teams en 8 clubs die geen bestaansrecht hebben, maar niet verder kunnen afzakken.

Zoiets heeft zelfstandig geen bestaansrecht, geen wonder dat de Europese gelden moeten worden afgestaan om o.a. deze clubs aan het geldinfuus te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:47:
[...]

Inderdaad, ze hebben een nieuwe hypotheek van 20m genomen op het stadion.
Wat een component is naast het partnersfonds. Voor dit component is niets verkocht en staat in zijn geheel los van eerdere grondtransacties.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07

De CL winnaar in 2010 (Inter) verdiende minder dan 50 miljoen Euro met die winst. In 2024 levert het simpelweg plaatsen voor de CL meer dan 70 miljoen op. In 2010 was het verschil met de EL ook een stuk kleiner.

Mensen lijken niet te realiseren dat de huidige ontwikkelingen er voor zorgen dat de golfbewegingen, met clubs die opkomen en weer een beetje afzakken, afgelopen is. Als deze verhoudingen in 2010 hadden bestaan had PSV definitief afstand genomen van Ajax. Het is buitenlandsgeld wat enorm toeneemt, en niet vanwege iets wat Nederlandse clubs goed doen, dat de competitie dreigt kapot te maken. Dat gebeurt op het moment dat Ajax toevallig een goede periode beleefd, maar je moet echt een beetje voorbij je clubbelang bekijken om te zien hoe de voetbalwereld aan het veranderen is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:33:
[...]

Als deze verhoudingen in 2010 hadden bestaan had PSV definitief afstand genomen van Ajax. Het is buitenlandsgeld wat enorm toeneemt, en niet vanwege iets wat Nederlandse clubs goed doen, dat de competitie dreigt kapot te maken. Dat gebeurt op het moment dat Ajax toevallig een goede periode beleefd, maar je moet echt een beetje voorbij je clubbelang bekijken om te zien hoe de voetbalwereld aan het veranderen is.
Denkfout, de 5 jaar ervoor wel. Vanaf 2010 was Bayern Amsterdam al geboren geweest met 4 kampioenschappen op rij. Aan de andere kant vraag ik me af in hoeverre het mondiale voetbal bestaat uit CL gelden. Want als de volgende sjeik of khalief weer besluit een middelmatig clubje in Engeland te kopen dan komt the next big thing weer om de hoek. Paris SG was ook bijna failliet anno 2010 en bijna gedegradeerd herinner ik me. Totdat de sjeiks kwamen. Man City was mijn gehele jeugd een nietszeggend clubje in Engeland. Tot 2007 toen Qatar om de hoek kwam. Of dat veel met CL geld te maken heeft? I highly doubt it.

[ Voor 27% gewijzigd door Typhone op 30-06-2021 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
ph4ge schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:33:
[...]

Mensen lijken niet te realiseren dat de huidige ontwikkelingen er voor zorgen dat de golfbewegingen, met clubs die opkomen en weer een beetje afzakken, afgelopen is. Als deze verhoudingen in 2010 hadden bestaan had PSV definitief afstand genomen van Ajax. Het is buitenlandsgeld wat enorm toeneemt, en niet vanwege iets wat Nederlandse clubs goed doen, dat de competitie dreigt kapot te maken. Dat gebeurt op het moment dat Ajax toevallig een goede periode beleefd, maar je moet echt een beetje voorbij je clubbelang bekijken om te zien hoe de voetbalwereld aan het veranderen is.
Dit is het grootste probleem idd, ik heb dat stuk niet helemaal duidelijk, maar gaat dat alleen zo omhoog in CL of ook in EL bijvoorbeeld? (en die derde EL)

Weet niet of 100% hieraan gekoppeld, maar de transferbedragen zijn natuurlijk ook achterlijk omhoog gegaan, ik bedoel een Frenkie en Mathijs voor 150 miljoen 7(8)7
Neemt niet weg dat daarnaast Ajax ook wel degelijk zelf een goede weg is ingeslagen, de prestaties in Europa komen toch ook echt wel voor een groot deel op naam van Ajax zelf. Daarna zijn ook pas de grote bedragen gekomen.

Maar ik zeg het maar nogmaals, in Nederland is er nooit een spannende competitie geweest qua verschillende clubs die kampioen worden, het is toch echt 90% van de keren Ajax of PSV, dat is de afgelopen 40 jaar zo geweest, dat ligt nu niet perse aan deze periode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Martinusz schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:58:
[...]

Maar ik zeg het maar nogmaals, in Nederland is er nooit een spannende competitie geweest qua verschillende clubs die kampioen worden, het is toch echt 90% van de keren Ajax of PSV, dat is de afgelopen 40 jaar zo geweest, dat ligt nu niet perse aan deze periode.
Even kijken wat de statistiek zegt:

Sinds 2000: 1x FEY, 1x AZ, 1x Twente
Sinds 2000: 9x PSV
Sinds 2000: 7x Ajax

In de 20 jaar ervoor:

3x Feyenoord
1x AZ
8x PSV
8x Ajax

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Typhone schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:15:
[...]

Even kijken wat de statistiek zegt:

Sinds 2000: 1x FEY, 1x AZ, 1x Twente
Sinds 2000: 9x PSV
Sinds 2000: 7x Ajax

In de 20 jaar ervoor:

3x Feyenoord
1x AZ
8x PSV
8x Ajax
Zat ik er maar 5% naast :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:55:
[...]

Denkfout, de 5 jaar ervoor wel. Vanaf 2010 was Bayern Amsterdam al geboren geweest met 4 kampioenschappen op rij. Aan de andere kant vraag ik me af in hoeverre het mondiale voetbal bestaat uit CL gelden. Want als de volgende sjeik of khalief weer besluit een middelmatig clubje in Engeland te kopen dan komt the next big thing weer om de hoek. Paris SG was ook bijna failliet anno 2010 en bijna gedegradeerd herinner ik me. Totdat de sjeiks kwamen. Man City was mijn gehele jeugd een nietszeggend clubje in Engeland. Tot 2007 toen Qatar om de hoek kwam. Of dat veel met CL geld te maken heeft? I highly doubt it.
Gevoelsmatig denk ik dat je Nederland niet moet scharen onder de competities van Engeland, Frankrijk, Spanje, Italie of Duitsland. De inkomstenstromen zijn anders en derhalve is de impact van het CL geld ook significant anders.

De televisiegelden zijn in die competities minimaal een factor 12 hoger en maximaal een factor 23 hoger dan in Nederland. De competities hebben een grotere aantrekkingskracht op wereldschaal (verklaart ook het verschil in TV-gelden) met dus de bijbehorende sponsorinkomsten. De impact van CL gelden is dan ook een stuk kleiner dan in Nederland waar zowel de TV-gelden als sponsorgelden achterblijven.

De geldschieters zijn een additionele factor waar we in NL nog geen last van hebben gehad, in ieder geval niet op het niveau van PSG/Chelsea/Manchester City.

[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 30-06-2021 09:19 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022