ephymerous schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:14:
[...]
Ja zo shit, met die kunstgrasvelden, clubs die er Europees de pet naar gooien, regels tijdens het spel
willen veranderen en als klap op de vuurpijl ook nog geld willen aftroggelen. Diezelfde clubs waarvan de supporters collectief staan te juichen als Ajax faalt. Nee ik heb niets met de Eredivisie.
Nou dat geld wordt onder andere ingezameld om af te komen van die kunstgrasvelden.
Ik geloof ook niet echt dat iemand er met de pet naar gooit, ook niet PSV in die jaren dat het niet lukte (en ook Ajax niet in de jaren dat ze er telkens in de voorrondes al uitvlogen). Ik zie het toch echt meer als een gebrek aan kwaliteit, wat dan al snel weer op populistische wijze wordt misbruikt (door te stellen dat ze er met de pet naar gooien) om een soort van woede aan te wakkeren.
Dat extra geld aftroggelen, nouja, dat geldt dus voor alle clubs die kampioen worden/Europees successen boeken, het is gewoon een andere verdeling en die clubs die het meest verdienen, dragen ook wat meer bij. Ik weet niet wat de plannen precies zijn, maar in principe lijkt me daar weinig mis mee.
Het Ajax niks gunnen, tsjah, volgens mij hadden ze in die CL-run weinig te klagen over aandacht en mensen die het Ajax juist wel gunden. Maar ook dat kan je weer verdraaien en tuurlijk zijn er altijd wel wat mensen die daar niet van kunnen genieten. Andersom gebeurt dat bij andere clubs ook, daar ga je weinig aan veranderen, maar ik heb het idee dat je het groter maakt dan het is.
Anyway, volgens mij is dit allemaal al eerder langsgekomen en ik vind t een beetje flauw om weer met dat soort argumenten aan te komen.