[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 311 Laatste
Acties:
  • 481.889 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Baseman77 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:43:
Nou ja, de komst van Götze was een gigantische stunt en wereldnieuws. Hij had wat fysieke problemen afgelopen seizoen, maar als hij speelde hoorde hij altijd bij de betere spelers. Zijn statistieken zijn indrukwekkend.
Welke stats van Götze vind jij indrukwekkend?

18 wedstrijden, 17x basis, 5 doelpunten, 6 assists en 20 gecreëerde kansen.

Om die laatste stat in perspectief te plaatsen

Tadic 112 gecreëerde kansen
Tannane 85 gecreëerde kansen
Berghuis 82 gecreëerde kansen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 16:15

Baseman77

We move

strafschop schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:40:
Welke stats van Götze vind jij indrukwekkend?
In slechts 18 wedstrijden, naast zijn 5 goals en 6 assists:

- Meeste recoveries van alle PSV aanvallers per 90 min.
- Meeste interceptions van alle PSV aanvallers per 90 min.
- Meeste final third passes van alle PSV spelers.
- Hoogste percentage shots on target van heel de Eredivisie.
- Hoogste aantal assists per 90 min van alle PSV spelers.
- Meeste key passes van alle PSV spelers per wedstrijd.

PSV speelt zoveel makkelijker als hij mee doet, hij loopt altijd vrij, verliest zelden de bal en komt bijna altijd met een goed vervolg. Zijn spel tussen de linies is iedere keer een masterclass voetballen.

Zijn afwezigheid in de maanden januari en februari bleek cruciaal voor het definitief afhaken om het kampioenschap. Vooral in de toppers werd hij hard gemist.

[ Voor 24% gewijzigd door Baseman77 op 25-06-2021 08:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Baseman77 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:04:
[...]
In slechts 18 wedstrijden,
- Meeste ... van alle PSV spelers per wedstrijd.
Dat zegt meer over de overige PSV aanvallers dan over Götze.

- Hoogste percentage shots on target van heel de Eredivisie.

Volgens de stats van Eredivisie.nl heeft Götze in 1410 speelminuten.. 12 doelpogingen gedaan.

Vooral in de toppers werd hij hard gemist.

Götze heeft drie van de zes toppers gespeeld. 1-1 thuis tegen Ajax en Feyenoord en 2-0 verlies bij AZ.

Wat zijn je bronnen?

Wat is het verschil tussen recoveries en interceptions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 18:24
strafschop schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:36:
[...]

Ik gok dat een recovery het terugveroveren van de bal is nadat je hem zelf kwijt bent geraakt. Interception zal een 'gewone' afpakactie zijn.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

strafschop schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:36:
Dat zegt meer over de overige PSV aanvallers dan over Götze.
Spelers als Malen, Cody, Madueke en Zahavi kunnen er niets van bedoel je dan?
Götze heeft drie van de zes toppers gespeeld. 1-1 thuis tegen Ajax en Feyenoord en 2-0 verlies bij AZ.
Hij miste in januari en februari de toppers tegen Ajax, Feyenoord en AZ en de bekerwedstrijd tegen Ajax.
Wat zijn je bronnen?
Whoscored en Sofascore.
Een recovery is het actief winnen van balbezit, oftewel het afpakken van de bal bij een tegenstander.
Een interception is het actief onderscheppen van de bal als deze onderweg is na een schot of pass.

Dit houdt in dat Götze erg goed is in het herkennen van de momenten waarop een tegenstander met de bal kwetsbaar is voor balverlies en hij de bal daardoor kan veroveren, en dat hij erg goed kan inschatten wanneer met name een pass gegeven gaat worden en waar die pass heen gaat.

Hij heeft een enorm hoge voetbalintelligentie, al is dat ook logisch aangezien hij een absolute topspeler was.

Hier een filmpje met acties van Götze van afgelopen seizoen, kun je zien hoe slim hij is en hoe ongelooflijk veel balgevoel hij heeft:
YouTube: Mario Götze ►Magical Playmaker ● 2020/2021 ● PSV Eindhoven ᴴᴰ

[ Voor 12% gewijzigd door Baseman77 op 25-06-2021 08:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:27
Interception is denk ik ook een pass onderscheppen, dus niet zozeer de bal van iemands voet plukken bijvoorbeeld :)

Maar goed, je zag wel zodra Götze mee deed, dat er een groot stuk voetbalintelligentie het veld in kwam. Helaas voor PSV niet een heel seizoen fit geweest.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:43

Typhone

Who Dares Wins

Begint nu heel die Götze discussie weer?
Waarom speelt dat altijd pre- of end season en ontbreken deze statistieken altijd in de week na een pauperwedstrijd tegen vierderangs Europese tegenstanders?

Om vervolgens een jaar later weer aan te komen met allerlei statistieken van (letterlijke quote):

"als hij speelt dan"...

Ja maar als hij het halve seizoen niets bijdraagt aan het geheel en significant meer salaris kost dan anderen dan moet je eens kritische vragen gaan stellen of zo'n speler het waard is. Want ook in de wedstrijden waar ie wel speelde (de toppers) zette hij 0,0 zoden aan de dijk. Geweldig leuk dat de statistieken tegen Heracles, Sparta en VVV goed zijn maar totaal niet relevant voor de rest.

Dat is een beetje hetzelfde als omgekeerd (want ik geloof niet dat de statistieken rooskleurig zijn) zeggen dat Alvarez uit de basis moet bij Ajax omdat zijn statistieken slecht zijn. Als je echter ziet wat voor een balansbewaker dat is binnen de speelstijl van Ajax dan ga je mank in alle argumenten die je opgooit. Ik weet zo geen speler van PSV waar ik dat voorbeeld op kan betrekken voordat het hier weer een Ajax/PSV clash wordt. Kijk dus even naar de argumenten en niet naar de clubnamen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Typhone schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:14:
(want ik geloof niet dat de statistieken rooskleurig zijn)
En hier gaat het al meteen fout.
Niets nakijken/opzoeken en dus niet eens bekend zijn met de statistieken, maar wel je eigen denken erop loslaten en daaruit conclusies trekken. Dat kan dus niet.

En ter info, de (verdedigende) statistieken van Alvarez zijn meer dan prima (hij komt in de Eredivisie als enige verdedigende middenvelder kort in de buurt van Sangaré). Als balansbewaarder is hij belangrijk voor Ajax, hij werd dan ook niet voor niets veel opgesteld.

Typisch om statistieken af te serveren zonder kennis ervan.

[ Voor 7% gewijzigd door Baseman77 op 25-06-2021 09:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Baseman77 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:53:
Spelers als Malen, Cody, Madueke en Zahavi kunnen er niets van bedoel je dan?
Integendeel. Alleen de stats waar jij het over hebt zijn niet zo indrukwekkend.
Hij miste in januari en februari de toppers tegen Ajax, Feyenoord en AZ en de bekerwedstrijd tegen Ajax.
Die bekerwedstrijd was toch niet cruciaal voor de titel? Met Götze pakte PSV maar één punt meer in de topwedstrijden. PSV haakte pas af na de gelijkspelen thuis tegen Ajax en Feyenoord. Wedstrijden die Götze dus gewoon meespeelde.
Whoscored en Sofascore.
Volgens die bronnen is Max de speler met de meeste keypasses per wedstrijd voor PSV. Niet Götze.

1. Tadic - 3.88
2. Tannane - 3.28
3. Berghuis - 2.97
7. Max 2.0
20. Mario Götze 1.44
Een absolute topspeler was.
Mee eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

strafschop schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:24:
Alleen de stats waar jij het over hebt zijn niet zo indrukwekkend.
Daar heb ik een andere mening over.
Die bekerwedstrijd was toch niet cruciaal voor de titel?
Daar heb je helemaal gelijk in, al was het wel een topper die verloren ging.
PSV haakte pas af na de gelijkspelen thuis tegen Ajax en Feyenoord. Wedstrijden die Götze dus gewoon meespeelde.
Nee, PSV haakte af in de maanden januari en februari. Waarin de meeste toppers gepland waren en net die periode waarin Götze een langere blessure had. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat PSV ze anders gewonnen had, maar PSV speelde met Götze een stuk makkelijker dan zonder.

In de winterstop stond PSV weliswaar 3e, maar met slechts 1 punt achterstand op Vitesse en 4 punten achterstand op Ajax. Na de winterstop kwamen daar dus 12 verliespunten bij t.o.v. Ajax.
Volgens die bronnen is Max de speler met de meeste keypasses per wedstrijd voor PSV. Niet Götze.
Sample size, Götze speelde 18 wedstrijden.
Over alle 34 wedstrijden is Max inderdaad degene met de meeste keypasses.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 16:38

snmght

imho dan he

Baseman77 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:05:
[...]

Sample size, Götze speelde 18 wedstrijden.
Over alle 34 wedstrijden is Max inderdaad degene met de meeste keypasses.
Que? Die statistiek was toch al omgerekend naar per wedstrijd? :?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:39

Vos

AFCA

Mag toch aannemen dat dit:

1. Tadic - 3.88
2. Tannane - 3.28
3. Berghuis - 2.97
7. Max 2.0
20. Mario Götze 1.44

Niet de keypasses in een heel seizoen zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:51
Ik denk absoluut dat het beter is voor PSV als Götze erin staat dan iemand anders op zijn plek. Maar ik denk niet dat dat beetje extra wat hij brengt genoeg is om echt een stempel op de wedstrijden te drukken. Een intelligente voetballer die in zijn beste tijd zeker een wedstrijd naar zijn hand kon zetten. Die tijd ligt echter achter ons. Blijft, als hij een goede dag heeft, natuurlijk wel een mooie voetballer. Geniet er nog maar een jaartje van, want hierna is hij weg, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

strafschop schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:24:
Nog even gecheckt en je hebt helemaal gelijk, Max staat inderdaad nog (ruim) boven Götze betreffende de keypasses per wedstrijd.
Mea culpa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
autje schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:53:
[...]

Omdat je er meer dan één nodig hebt voor een lang en slopend seizoen.
Neres is er gewoon nog, en wat mij betreft houden we die gewoon ipv hem te verkopen en Berghuis te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:19:

Typisch om statistieken af te serveren zonder kennis ervan.
Gaan we nou weer beginnen met die scoreboard journalistiek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
toolkist schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:15:
[...]

Neres is er gewoon nog, en wat mij betreft houden we die gewoon ipv hem te verkopen en Berghuis te halen.
Natuurlijk, maar die staat nadrukkelijk in de etalage. Met Berghuis lijkt Ajax voor te sorteren op een vertrek van Neres (en/of Antony?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
autje schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:24:
[...]

Natuurlijk, maar die staat nadrukkelijk in de etalage. Met Berghuis lijkt Ajax voor te sorteren op een vertrek van Neres (en/of Antony?).
Zou niet weten waarom Ajax Anthony zou willen laten gaan. En zoals gezegd, je haalt Berghuis niet om de bank warm te houden (daar gaat ie zelf ook helemaal geen zin in hebben) dus ik geloof nog steeds niet dat de interesse echt serieus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
toolkist schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:25:
[...]

Zou niet weten waarom Ajax Anthony zou willen laten gaan.
Ik wel: geld.

Hij mocht eerst niet met de OS meedoen, nu toch wel. Als hij daar de pannen van het dak speelt kunnen ze waarschijnlijk een flinke duit voor hem vangen.

Laat ik het zo zeggen: er gaat deze zomer een Braziliaan vertrekken bij Ajax. Ik denk dat Ajax liever ziet dat dat Neres is, maar ik heb ook het idee dat hij niet zo goed in de markt ligt op dit moment. Maar Ajax moet verkopen realiseren om de financiële huishouding op orde te houden. Dus lukt het niet om Neres kwijt te raken, dan maar Antony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:40
autje schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:01:
[...]

Hij mocht eerst niet met de OS meedoen, nu toch wel. Als hij daar de pannen van het dak speelt kunnen ze waarschijnlijk een flinke duit voor hem vangen.

Laat ik het zo zeggen: er gaat deze zomer een Braziliaan vertrekken bij Ajax. Ik denk dat Ajax liever ziet dat dat Neres is, maar ik heb ook het idee dat hij niet zo goed in de markt ligt op dit moment. Maar Ajax moet verkopen realiseren om de financiële huishouding op orde te houden. Dus lukt het niet om Neres kwijt te raken, dan maar Antony.
Traore is natuurlijk al verkocht voor 10 miljoen, Scherpen zal nog volgen voor +/- 5 miljoen. Dan heb je nog Onana, Tagliafico en Neres die waarschijnlijk zullen vertrekken, daanraast komen Ajax en Mazraoui er nog niet uit met een nieuw contract dus die zou ook zomaar eens kunnen gaan. Denk dat je het dan qua uitgaande transfers aardig hebt gehad.

Zie Antony nog niet vertrekken, die is pas een jaar bij Ajax. Ik verwacht dat Ajax Berghuis als backup van Kamaldeen Sulemana ziet. Mocht het niet lukken om hem te halen dan halen ze Berghuis. Overigens Berghuis voor 4 miljoen ophalen moet je altijd doen als je dat kunt doen, alleen moet hij wel tevreden kunnen zijn met een plek buiten de basis 11, als hij lastig gaat zijn of dat niet accepteert moet je dat niet willen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Gynnad schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:21:
[...]

Traore is natuurlijk al verkocht voor 10 miljoen, Scherpen zal nog volgen voor +/- 5 miljoen. Dan heb je nog Onana, Tagliafico en Neres die waarschijnlijk zullen vertrekken, daanraast komen Ajax en Mazraoui er nog niet uit met een nieuw contract dus die zou ook zomaar eens kunnen gaan. Denk dat je het dan qua uitgaande transfers aardig hebt gehad.

Zie Antony nog niet vertrekken, die is pas een jaar bij Ajax. Ik verwacht dat Ajax Berghuis als backup van Kamaldeen Sulemana ziet. Mocht het niet lukken om hem te halen dan halen ze Berghuis. Overigens Berghuis voor 4 miljoen ophalen moet je altijd doen als je dat kunt doen, alleen moet hij wel tevreden kunnen zijn met een plek buiten de basis 11, als hij lastig gaat zijn of dat niet accepteert moet je dat niet willen.
Eerst maar eens Nico en Neres verkocht zien te krijgen. Als dat niet lukt en er komt een goed bod op Antony na een succesvolle OS, dan is hij weg.

Onana gaat helaas de hoofdprijs niet meer opleveren, en clubs zullen bij Mazraoui toch zijn blessuregevoeligheid in het oog houden (ik heb ook liever dat hij blijft). Het slechtste nieuws is wel dat door die impase Klaiber nu niet weg mag. Wellicht dat ze nog iets leuks voor Labyad kunnen vangen.

Ik geloof niet in een basis 11 bij Ajax, eerder in een basis 14/15. Zeker voorin.

Sulemana was gisteren al voor keuring in Amsterdam, dus tenzij dat niet waar is kan ik me niet voorstellen dat dat mislukt. Of je daarnaast dan ook nog Berghuis moet ophalen voor 4 miljoen weet ik niet. Voor de transfersom hoef je het niet te laten, maar hoe hoog is het tekengeld en gewenst salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
autje schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:01:
[...]

Ajax "moet" verkopen. Tuurlijk, een jaar met 40m verlies ofzo heb je liever niet, maar de reserves zijn groot genoeg om op te vangen. Natuurlijk probeer je dat wel te voorkomen, maar 't is niet zo dat Ajax nu een bod van 15m op Anthony zou moeten accepteren als Nico niet verkocht wordt o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Berghuis moet je altijd ophalen. Extreem bruikbaar en nuttig in bepaalde situaties en voor Eredivisie en CL niveau denk ik wel geschikt. Sulemana erbij, Mazraoui zal vertrekken gok ik. Neres zal ook vertrekken en Wijndal halen voor de LB zou wellicht ook geen slechte zet zijn. Enige hele grote probleem wat eraan kleeft: geld.

Aan de andere kant. PSV zit zich weer vol te laten met oude patriotten en zal de enige concurrent zijn. Ajax zal verwacht ik weer 1, 2 of max 3 worden in de competitie en dat biedt samen met de volle stadions (hoop ik) weer hoop op normale inkomsten waardoor een risico links of rechts wellicht wel verantwoord is.

Aan de andere kant weet ik nog niet wat er door gaat stromen vanuit Jong Ajax dit seizoen. Rechtsbacks komen genoeg maar aan spitsen hebben we een groot gebrek ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
toolkist schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:41:
[...]

Ajax "moet" verkopen. Tuurlijk, een jaar met 40m verlies ofzo heb je liever niet, maar de reserves zijn groot genoeg om op te vangen. Natuurlijk probeer je dat wel te voorkomen, maar 't is niet zo dat Ajax nu een bod van 15m op Anthony zou moeten accepteren als Nico niet verkocht wordt o.i.d.
Dat denk ik ook niet, maar als hij de ster van het OS toernooi wordt dan kan dat zomaar richting het dubbele of meer gaan. Moeten we daar dan nee tegen zeggen? Dat toernooi is toch ook een etalage voor jonge spelers, en Ajax laat hem nu toch gaan, zelfs als dat betekent dat hij bij het begin van de voorbereiding nog niet terug is. Dat geeft voor mij aan dat hij misschien niet per se weg hoeft, maar ook niet dat Ajax een echt goed bod zal weigeren.

Nogmaals, ik heb liever dat Neres gaat. Of liever dat beide blijven en Berghuis naar Wolfsburg vertrekt.

Het probleem met het financiële verlies is dat dat best één keer mag voorkomen, maar niet twee keer achter elkaar. Dat betekent dus verplicht kampioen worden en volgend jaar fors verkopen (Gravenberch? Timber?).

Wat moet het toch heerlijk zijn om fan van pakweg Barcelona of City te zijn. Daar verlies je niet jaar na jaar je beste spelers waarna je in feite weer opnieuw moet beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
autje schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:49:
[...]

Dat denk ik ook niet, maar als hij de ster van het OS toernooi wordt dan kan dat zomaar richting het dubbele of meer gaan. Moeten we daar dan nee tegen zeggen? Dat toernooi is toch ook een etalage voor jonge spelers, en Ajax laat hem nu toch gaan, zelfs als dat betekent dat hij bij het begin van de voorbereiding nog niet terug is. Dat geeft voor mij aan dat hij misschien niet per se weg hoeft, maar ook niet dat Ajax een echt goed bod zal weigeren.

Nogmaals, ik heb liever dat Neres gaat. Of liever dat beide blijven en Berghuis naar Wolfsburg vertrekt.

Het probleem met het financiële verlies is dat dat best één keer mag voorkomen, maar niet twee keer achter elkaar. Dat betekent dus verplicht kampioen worden en volgend jaar fors verkopen (Gravenberch? Timber?).

Wat moet het toch heerlijk zijn om fan van pakweg Barcelona of City te zijn. Daar verlies je niet jaar na jaar je beste spelers waarna je in feite weer opnieuw moet beginnen.
Komend jaar speel je CL en heb je waarschijnlijk weer gewoon publiek in de stadions, dus dan hoef je niet voor miljoenen te verkopen om break even te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
toolkist schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:58:
[...]

Komend jaar speel je CL en heb je waarschijnlijk weer gewoon publiek in de stadions, dus dan hoef je niet voor miljoenen te verkopen om break even te spelen.
Ik verwacht in het begin van het seizoen nog niet i.v.m. Team Delta, maar belangrijker is dat je dat gat toch een keer wilt dichten.

Overigens keert Magallan weer terug op de training bij Ajax. Feest! Wel 28 wedstrijden gespeeld bij Crotone, en gezien het aantal speelminuten ook in de basis. Kan een verkoopargument zijn, kijken wat Tovermars (die is niet van mezelf) daarmee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04:41
autje schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:49:
[...]

En je kan altijd ergens aankloppen om een miljoenen lening af te sluiten, waarmee je de leningen die je bijna moet aflossen af kan lossen en weer x jaar vooruit kan. :+

Ben oprecht heel blij dat men hier wel echt financieel zelf de broek moet ophouden en heb ook enorm respect voor Ajax voor wat betreft de financiële huishouding. Bayern München is voor mij toch wel een schoolvoorbeeld van wat ook mogelijk is terwijl je financieel niet enorm schulden maakt.

[ Voor 34% gewijzigd door jbdeiman op 25-06-2021 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Typhone schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:43:
Berghuis moet je altijd ophalen. Extreem bruikbaar en nuttig in bepaalde situaties en voor Eredivisie en CL niveau denk ik wel geschikt. Sulemana erbij, Mazraoui zal vertrekken gok ik. Neres zal ook vertrekken en Wijndal halen voor de LB zou wellicht ook geen slechte zet zijn. Enige hele grote probleem wat eraan kleeft: geld.

Aan de andere kant. PSV zit zich weer vol te laten met oude patriotten en zal de enige concurrent zijn. Ajax zal verwacht ik weer 1, 2 of max 3 worden in de competitie en dat biedt samen met de volle stadions (hoop ik) weer hoop op normale inkomsten waardoor een risico links of rechts wellicht wel verantwoord is.

Aan de andere kant weet ik nog niet wat er door gaat stromen vanuit Jong Ajax dit seizoen. Rechtsbacks komen genoeg maar aan spitsen hebben we een groot gebrek ;)
Ik ben nog niet overtuigd van Wijndal en zijn prijs is hoog. Dan kun je ook proberen om nog iets meer uit te geven en Max los te weken. Die is nog beter dan Gotze! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
snmght schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:17:
[...]

Ik ben nog niet overtuigd van Wijndal en zijn prijs is hoog.
En je krijgt er weer één uit de stal Raiola binnen. Liever niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

autje schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:20:
[...]

En je krijgt er weer één uit de stal Raiola binnen. Liever niet doen.
Ik snap wat je zegt maar om bij voorbaat mensen uit zijn stal te weren, liever niet. De Ligt zat daar toch ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
snmght schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:24:
[...]

Ik snap wat je zegt maar om bij voorbaat mensen uit zijn stal te weren, liever niet. De Ligt zat daar toch ook?
Gravenberch ook. De jeugdspelers die hij oppikt, dat zul je moeten managen, maar om nou iemand binnen te halen van enig statuur die al bij hem zit: liever niet. Het is mij iets te vaak gedonder met zijn spelers. Niet dat Raiola gearriveerde spelers naar Ajax zou brengen(en dat is Wijndal als international toch wel een beetje). Ik denk eerder dat hij die voor meer geld (voor Mino) naar een Italiaanse middenmoter zal brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Kamaldeen waarschijnlijk afgeketst, zat in een hotel in Amsterdam voor medische keuring.
Vandaag te zien op de 1e training nordsjeland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Of hij heeft zich gewoon netjes gemeld omdat er nog niks rond is, en heeft Ajax hem in overleg vast langs laten komen zodat ie geen training zou missen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
toolkist schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:40:
Of hij heeft zich gewoon netjes gemeld omdat er nog niks rond is, en heeft Ajax hem in overleg vast langs laten komen zodat ie geen training zou missen?
Verweij meld dat keuring naar morgen is verplaatst, United is ook rond met Nordsjeland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Kuijt over Ajax-interesse in Berghuis: 'Al kreeg ik al het geld van de wereld'
Hopen op een tegenbericht/tweet:
Ajax over Kuijt: Al kregen we al het geld van de wereld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:06
toolkist schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 23:59:

Hopen op een tegenbericht/tweet:
Waarom zou je als club op iets dergelijks willen reageren, dan kan je met 17 miljoen deskundigen in NL wel aan de gang blijven. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Sempy schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 08:00:
[...]

Waarom zou je als club op iets dergelijks willen reageren, dan kan je met 17 miljoen deskundigen in NL wel aan de gang blijven. ;)
Vind de mening van die 17miljoen deskundigen belangrijker dan de mening van Kuyt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Deadsy schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 11:43:
[...]

Vind de mening van die 17miljoen deskundigen belangrijker dan de mening van Kuyt.
Wat we daar allemaal van vinden:
Opinions are like assholes … everyone has one.
En die van Kuijt vindt werkelijk helemaal niemand interessant. :+

Vrij pathetisch, zo ‘clubliefde’ veinzen om je eigen ego te boosten en de ‘fans’ te pleasen.

Laat Berghuis lekker doen wat hij niet laten kan. :w

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Ramzzz schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:28:
[...]

Wat we daar allemaal van vinden:

[...]

En die van Kuijt vindt werkelijk helemaal niemand interessant. :+

Vrij pathetisch, zo ‘clubliefde’ veinzen om je eigen ego te boosten en de ‘fans’ te pleasen.

Laat Berghuis lekker doen wat hij niet laten kan. :w
En het is niet alsof Berghuis een kind van de club is, of er 10 jaar heeft gezeten etc.

En tussen de spelers van Ajax en Feyenoord is echt niet de haat die er tussen sommige supporters is.

Maar Kuyt vind zichzelf toch al een halve heilige

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
Deadsy schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:43:
[...]

Maar Kuyt vind zichzelf toch al een halve heilige
Ooit was Utrecht de grote liefde van Kuyt. Jammer dat hij Labyad en Klaiber nooit een overstap naar Ajax heeft afgeraden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@MarcOvermars @EriktenHag Haller stand-in voor Dolberg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 15:32

Qu3st

Blijkbaar laat Berghuis geld liggen om toch maar Amsterdam te gaan (op het fietsje). Toch geen echte jood :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
https://www.fr12.nl/nieuw...nt-deze-week-nog-bij-ajax

De geruchten zwellen aan. Gezellig in de reacties daar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wist niet dat ze konden typen.
Hoe betrouwbaar is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Exocet schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:18:
[...]

Hoe betrouwbaar is dit?
FeyenoordTM kwam er ook al mee, Chris woerts zal ook wel eens wat horen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
418O2 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:19:
[...]

FeyenoordTM kwam er ook al mee, Chris woerts zal ook wel eens wat horen...
FeyenoordTM zegt alleen dat Berghuis vertrekt, maar dat hij zou hebben gezegd naar Ajax heeft hij ook weer ontkend.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Exocet schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:18:
[...]

Hoe betrouwbaar is dit?
De mensen die zijn vertrek als iets positiefs zijn op die site kun je op 1 hand tellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 15:32

Qu3st

10 miljoen voor Traore pakken. En dan Berghuis voor 6 miljoen halen..... d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Jeetje wat een collectie treurknurften, ik snap dat je het niet leuk vindt, je mag er ook best boos om zijn. Maar wat een sneuneus zonder leven ben je als je zo gaat lopen raaskallen als die figuren daar.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
FirePuma142 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:23:
[...]

Jeetje wat een collectie treurknurften, ik snap dat je het niet leuk vindt, je mag er ook best boos om zijn. Maar wat een sneuneus zonder leven ben je als je zo gaat lopen raaskallen als die figuren daar.
Het is net een open inrichting.

Wat me nog het meest verbaasd is hoeveel het er zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
418O2 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:28:
[...]

Ach het is gewoon een concentratie van idioten op dergelijke sites.

Er zit er ook gewoon eentje bij die door heeft dat ze het geld en salaris budget goed kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 01:03

OMX2000

By any means necessary...

Dat Berghuis naar weg zou gaan wisten we al. Dat ie naar Ajax gaat is een verrassing, maar vanuit hem te begrijpen. Hij slaagt niet zomaar in het buitenland, heeft al bewezen daar te falen. Blijven “b-clubs” in het buitenland over, maar die spelen nie zomaar champions league.

Als Feyenoorder vind ik het RUK dat je zo’n speler laat gaan voor zo’n bedrag. Feyenoord is gewoon een money sink. Echt teleurstellend. Dus weer een seizoen doen alsof we meedoen, maar dat kan gewoon niet zonder serieus geld uit te kunnen geven.

Voor de rest is Berghuis een voorbijganger…

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:29
Koopje hoor die Berghuis. Voor zes miljoen koopt Overmars minimaal 15 assists en doelpunten. Berghuis kan ook een fatsoenlijke corner trappen. Ik ben nieuwsgierig of hij in een team waar hij een aantal spelers voor zich moet dulden nog een stap kan maken :)
418O2 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:28:
[...]

En wat die gasten allemaal uitkramen. De vergelijkingen met de 2e wereld oorlog vliegen je om de oren. Waarschijnlijk hebben die gasten allemaal stemrecht -O-

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
OMX2000 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:34:
Dat Berghuis naar weg zou gaan wisten we al. Dat ie naar Ajax gaat is een verrassing, maar vanuit hem te begrijpen. Hij slaagt niet zomaar in het buitenland, heeft al bewezen daar te falen. Blijven “b-clubs” in het buitenland over, maar die spelen nie zomaar champions league.

Als Feyenoorder vind ik het RUK dat je zo’n speler laat gaan voor zo’n bedrag. Feyenoord is gewoon een money sink. Echt teleurstellend. Dus weer een seizoen doen alsof we meedoen, maar dat kan gewoon niet zonder serieus geld uit te kunnen geven.

Voor de rest is Berghuis een voorbijganger…
Hij wou dicht bij huis blijven en CL spelen. Dan heb je Brugge, Dortmund, Lille en als die niet komen....

Over dat bedrag, er staat iets over in zijn contract. Net als bij tapia volgens mij. Feyenoord is wel kampioen mismanagement.

(Om nog maar te zwijgen over het feit dat ze mogelijk 17mln voor Jorgensen hebben afgeslagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Berghuis heeft naar verluid inmiddels de Feyenoord groepsapp verlaten. Op sociale media ook diverse Feyenoord sites ontvolgt

[ Voor 28% gewijzigd door ph4ge op 28-06-2021 22:02 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:04
Wel wederom kut voor de eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Berghuis was toch sowieso wel weggegaan, gaat nu dan wellicht naar Ajax waar hij niet altijd zal spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Tja, ook in de IT gaan er vaak genoeg toppers voor de concurrent werken. Als Feyenoorder zou ik het dan weer niet zo tof vinden als hij bij Ajax speelt, aan de andere kant, als je CL wilt spelen, dan zit je gewoon niet goed bij Feyenoord en dat heeft de directie van Feyenoord volledig over zichzelf afgeroepen. Al die boze supporters kunnen beter verhaal halen bij de beleidsmakers van Feyenoord dan bij Berghuis. Berghuis is maar een pion (en nu bliksemafleider).

Update: als het screenshot van die groepsapp legit is, dan doet Ten Hag er denk ik wel verstandig aan om ‘m niet op te stellen bij de klassieker, want dan kan hij daarna 6 maanden revalideren…. Als een wezel er tussenuit geknepen….maar goed, we gaan het vanzelf horen

[ Voor 22% gewijzigd door dr.lowtune op 28-06-2021 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Exocet schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:07:
Berghuis was toch sowieso wel weggegaan, gaat nu dan wellicht naar Ajax waar hij niet altijd zal spelen.
Maar dat lijkt me dus slecht voor de eredivisie: Ajax haalt spelers voor de breedte die elders gewoon beslissend zijn.

Dat geldt ook voor de mindere goden overigens. Dan zaten Scherpen en Pierie hun tijd te verdoen in de eerste divisie terwijl een eredivisieclub er gewoon blij mee zou zijn. Beter voor hun eigen ontwikkeling ook. En nu gaan ze 't weer proberen met Gorter.

En ondertussen gaat een talent als Brobbey weer naar het buitenland. Want die ziet een Haller verschijnen op 't moment dat hij op de deur klopt. Maar ja, daar gaat hij misschien ook niet spelen. Ik ben wat dat betreft ook zeer pessimistisch over kweekvijver Nederland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
D-e-n schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:36:
[...]

Maar dat lijkt me dus slecht voor de eredivisie: Ajax haalt spelers voor de breedte die elders gewoon beslissend zijn.
Ik denk dat dit een eenmalige/uitzonderlijke situatie is doordat Berghuis die bewuste clausule heeft bedongen dat hij ook voor een spreekwoordelijke fooi binnen Nederland mag verkassen. Zonder die clausule was Berghuis nooit een optie geweest voor Ajax.
En ondertussen gaat een talent als Brobbey weer naar het buitenland. Want die ziet een Haller verschijnen op 't moment dat hij op de deur klopt. Maar ja, daar gaat hij misschien ook niet spelen. Ik ben wat dat betreft ook zeer pessimistisch over kweekvijver Nederland.
Brobbey had de deur voor contractverlenging al ruim voor de zomer 2020 op slot gegooid. De komst van Haller heeft in dat verhaal geen rol gespeeld, enkel de centen voor Brobbey en Raiola. Je kan moeilijk van Ajax verwachten dat ze een gehypte jeugdspeler met een paar gelukkige invalbeurten tot een van de best betaalde selectiespelers maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
418O2 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:58:
Over dat bedrag, er staat iets over in zijn contract. Net als bij tapia volgens mij. Feyenoord is wel kampioen mismanagement.
Tapia zn contract liep gewoon af. Als een speler niet wil verlengen kan je hoog of laag springen.

En over die clausule, een jaar lang praten de media de waarde van Berghuis naar beneden met dat hij voor 4 miljoen op te halen is, maar volgens de berichten wordt het toch 2x zoveel. Dat is ook maar een raar verhaal.

Ik vind het ook niet zo belachelijk dat er geen Ajax clausule in staat. Dat spreekt toch voor zich zou je zeggen. Hij heeft al alles gewonnen in Nederland, CL gespeeld met Feyenoord, etc. Het is nog maar een paar maanden geleden dat Berghuis zei geen binnenlandse transfer te willen maken, en hij wilde ook geen afscheid nemen na het seizoen omdat hij niet aan vertrekken dacht.

Eerst maar eens afwachten of het allemaal waar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
@Sempy
Het gaat niet om de schuldvraag. Het gaat erom dat er allerlei ontwikkelingen zijn die niet lekker zijn voor het Nederlandse voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik kan Berghuis wel begrijpen. Het is in alles een stap vooruit en je speelt op een hoger niveau, namelijk de CL.

Het buitenland heeft hij al meegemaakt, dus snap wel dat hij liever in NL blijft. Dan blijft er maar 1 club over die echt een stap vooruit is. PSV waarschijnlijk ook, maar die zijn nog niet zeker van CL voetbal.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

ph4ge schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:51:
[...]

Tapia zn contract liep gewoon af. Als een speler niet wil verlengen kan je hoog of laag springen.

En over die clausule, een jaar lang praten de media de waarde van Berghuis naar beneden met dat hij voor 4 miljoen op te halen is, maar volgens de berichten wordt het toch 2x zoveel. Dat is ook maar een raar verhaal.

Ik vind het ook niet zo belachelijk dat er geen Ajax clausule in staat. Dat spreekt toch voor zich zou je zeggen. Hij heeft al alles gewonnen in Nederland, CL gespeeld met Feyenoord, etc. Het is nog maar een paar maanden geleden dat Berghuis zei geen binnenlandse transfer te willen maken, en hij wilde ook geen afscheid nemen na het seizoen omdat hij niet aan vertrekken dacht.

Eerst maar eens afwachten of het allemaal waar is.
Er had een Ajax clausule in MOETEN staan. Dan moet ie maar beter zijn best doen en zorgen dat ie ergens anders opvalt.

Maar goed. Ik ben een beetj onverschillig over zijn vertrek. Vond de kaarten die hij pakte op cruciale momenten heeeel erg klote, en vond hem geen aanvoerder waardig.

Dat ie lekker de bank warm mag houden bij Ajax. Veel succes daar.

Focus op jeugd en leuk voetbal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:45
Walgelijk als Berghuis naar Ajax vertrekt. Echt geen goed woord over mocht het waar zijn. Uiteraard gun ik hem een mooie stap. Maar hij kan echt niet zomaar tekenen in Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:44
Lekkerboeie86 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:22:
Walgelijk als Berghuis naar Ajax vertrekt. Echt geen goed woord over mocht het waar zijn. Uiteraard gun ik hem een mooie stap. Maar hij kan echt niet zomaar tekenen in Amsterdam.
Tuurlijk kan hij dat wel. Wel te hopen voor hem dat er nog een buitenspeler vertrekt dan bij ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
D-e-n schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:51:
@Sempy
Het gaat niet om de schuldvraag. Het gaat erom dat er allerlei ontwikkelingen zijn die niet lekker zijn voor het Nederlandse voetbal.
Ik zie de nadelen voor het NL voetbal niet zo hoor. Het voetbalsysteem is een piramide en die loopt van de toppers in de CL naar de jeugdteams in het amateurvoetbal waar jochies van 12 worden overgehaald naar de andere club in het dorp te komen. Ajax wordt wel een grotere vis in deze vijver, of dat voordelig of nadelig is voor het NL voetbal is afhankelijk van wat je favoriete club is.
OMX2000 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:19:
[...]
Er had een Ajax clausule in MOETEN staan. Dan moet ie maar beter zijn best doen en zorgen dat ie ergens anders opvalt.
Het feit dat die er niet instaat, betekent waarschijnlijk dat hij in dat geval meer betaalt wilde krijgen of zelfs helemaal niet wilde bijtekenen. Als club heb je je nogal te schikken naar de eisen van een sterspeler met aflopend contract die moet bijtekenen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Denk dat het ook wel een mogelijk pijnlijke realisatie is voor Feyenoorders om bevestigd te zieb dat hun spelers Ajax als serieuze stap omhoog zien en ze niet langer in dezelfde categorie zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:31:
Denk dat het ook wel een mogelijk pijnlijke realisatie is voor Feyenoorders om bevestigd dat hun spelers Ajax als serieuze stap omhoog zien en ze niet langer in dezelfde categorie zitten.
Als je dat nu pas inziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

418O2 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:31:
Denk dat het ook wel een mogelijk pijnlijke realisatie is voor Feyenoorders om bevestigd dat hun spelers Ajax als serieuze stap omhoog zien en ze niet langer in dezelfde categorie zitten.
Niks pijnlijks aan. Dat hebben we aan onszelf te danken. Het is vaker gebeurd dat spelers weg zijn gegaan bij Feyenoord en naar concurrenten zijn verkast. Supporters vergeten dat het om sporters gaat, die willen beter worden en liefst ook winnen én/of veel geld winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sempy schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:29:
[...]

Ik zie de nadelen voor het NL voetbal niet zo hoor. Het voetbalsysteem is een piramide en die loopt van de toppers in de CL naar de jeugdteams in het amateurvoetbal waar jochies van 12 worden overgehaald naar de andere club in het dorp te komen. Ajax wordt wel een grotere vis in deze vijver, of dat voordelig of nadelig is voor het NL voetbal is afhankelijk van wat je favoriete club is.
Uiteindelijk is ons voetbal gebaat bij concurrentie. Als de goede spelers steeds meer naar één club gaan daalt de concurrentie en wordt je competitie minder interessant. En daar heeft dan uiteindelijk ook de club die het geld heeft last van.

Vergelijk het met de Europese verhoudingen. Het is hetzelfde maar dan in het groot. Het is ook niet goed dat een club als Man City jonge spelers verzamelt alsof het broodjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
D-e-n schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:38:
[...]

Uiteindelijk is ons voetbal gebaat bij concurrentie. Als de goede spelers steeds meer naar één club gaan daalt de concurrentie en wordt je competitie minder interessant. En daar heeft dan uiteindelijk ook de club die het geld heeft last van.
Hier ben ik het niet mee eens, maar ik ga deze discussie niet opnieuw voeren hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
418O2 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:47:
[...]

Hier ben ik het niet mee eens, maar ik ga deze discussie niet opnieuw voeren hier.
Ik snap niet waar je het mee oneens bent. Een competitie waar altijd dezelfde wint is toch niet interessant? Daar komt ook geen hond meer spelen. Of zie je die niet ontstaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

D-e-n schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:49:
[...]

Ik snap niet waar je het mee oneens bent. Een competitie waar altijd dezelfde wint is toch niet interessant? Daar komt ook geen hond meer spelen. Of zie je die niet ontstaan?
Neem de F1 als voorbeeld.....bepaald niet populairder geworden tijdens de alleenheerschappij van Hamilton. Nu begint er weer een beetje spanning in te komen nu er, jawel, concurrentie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
[...]

Als Ajax elk jaar de beste is vind ik dat helemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
418O2 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:53:
[...]

Als Ajax elk jaar de beste is vind ik dat helemaal prima.
Ben jij voor Ajax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Absoluut!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

En een competitie waar Ajax elk jaar zonder enige moeite met grote afstand tot de rest kampioen wordt vind je prima?

Geen goed of fout antwoord hoor, maar ben benieuwd. Natuurlijk wil ik ook dat Feyenoord zeer regelmatig kampioen wordt, maar dan met een marge van 3 punten ofzo. (Iedereen weet dat Feyenoord overigens maar 1x per 18 jaar kampioen wordt en dan verneuken ze het doorpakken wat je daarna moet doen….iets wat Overmars wel snapt, heel goed zelfs)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Zien we inderdaad ook gebeuren in Duitsland...
Of in Frankrijk...
Of in Italie....
Of in Spanje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 00:45:
[...]

Of in Frankrijk...
Of in Italie....
Of in Spanje...
Spanje valt enigszins uit de toon omdat daar wel meer dan 1 club kampioen wordt. Daarnaast benoem je landen waar zelfs de nummer 4 direct in de groepsfase van de CL komt waardoor er vanuit het perspectief van de speler een meerwaarde kan zijn. Nederland en overige significant lager geclassificeerde landen hebben die luxe niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 11:36
D-e-n schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:51:
@Sempy
Waarom niet? Omdat dat argument je dat niet uit komt? Brobbey heeft zijn eigen ruiten ingegooid, Ajax schakelde door naar Haller en had geen zin om langer met Raiola om tafel te gaan. Prima gehandeld.

Maar ik zie al dat 't weer de schuld is van Ajax. Concurrentie leeg kopen, hoe durven ze. Ze halen één speler, die hoe dan ook wel was vertrokken. Schakel door, en probeer 't eens positief te bekijken. Een speler die al op leeftijd begint te raken en flink wat salaris opstrijkt vertrekt, wat ruimte geeft om nieuwe spelers te halen die het team over de hele linie versterken. Maar dat is lastig, we wijzen liever met 't vingertje naar Amsterdam.

Zo lang de Eredivisie een opleidingscompetitie is, waarbij spelers niet naar Ajax gaan om daar 8 jaar te spelen, wordt de Eredivisie niet een competitie waar jarenlang dezelfde kampioen gaat worden. Tenzij er bij andere clubs wanbeleid wordt gevoerd. PSV zal waarschijnlijk dit jaar Ajax het lastig gaan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:27
Het gaat al 40 jaar lang ongeveer tussen PSV en Ajax, niets nieuws onder de zon dus. Sporadisch is er eens een ander team (Feyenoord, AZ, Twente,....) die een kampioenschap pakt.
PSV komt ook wel weer boven drijven, en een Tadic en Blind gaan ook een keer stoppen, afgelopen jaren kun je niet automatisch kopiëren naar de komende tien jaar, variabelen zullen gaan veranderen.

Overigens ook beetje overdreven niet, wie was de vorige aankoop die Ajax bij PSV of Feyenoord uit het eerste elftal heeft gekocht? (ik kan het niet zo 1-2-3 voor mij halen)

[ Voor 18% gewijzigd door Martinusz op 29-06-2021 08:38 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e5hGpmS.png
Gaat niet lang meer duren blijkbaar :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

JanW schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:16:
[...]

Waarom niet? Omdat dat argument je dat niet uit komt? Brobbey heeft zijn eigen ruiten ingegooid, Ajax schakelde door naar Haller en had geen zin om langer met Raiola om tafel te gaan. Prima gehandeld.

Maar ik zie al dat 't weer de schuld is van Ajax. Concurrentie leeg kopen, hoe durven ze. Ze halen één speler, die hoe dan ook wel was vertrokken. Schakel door, en probeer 't eens positief te bekijken. Een speler die al op leeftijd begint te raken en flink wat salaris opstrijkt vertrekt, wat ruimte geeft om nieuwe spelers te halen die het team over de hele linie versterken. Maar dat is lastig, we wijzen liever met 't vingertje naar Amsterdam.

Zo lang de Eredivisie een opleidingscompetitie is, waarbij spelers niet naar Ajax gaan om daar 8 jaar te spelen, wordt de Eredivisie niet een competitie waar jarenlang dezelfde kampioen gaat worden. Tenzij er bij andere clubs wanbeleid wordt gevoerd. PSV zal waarschijnlijk dit jaar Ajax het lastig gaan maken.
Het probleem is vooral dat andere clubs zo hard falen. Ik snap wel dat Ajax dit doet, maar is het echt goed voor de competitie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 21:29
dr.lowtune schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:47:
[...]

Het probleem is vooral dat andere clubs zo hard falen. Ik snap wel dat Ajax dit doet, maar is het echt goed voor de competitie?
Vooral dat die andere clubs falen is slecht voor de competitie. Ajax doet wat Ajax hoort te doen. En dat is voor het belang van Ajax opkomen. Ik blijf van mening dat Ajax bij de Bundesliga moet aanhaken ;)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

dr.lowtune schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:47:
[...]

Dat is een beetje een kip-ei verhaal. Toen Berghuis naar PSV kon verkassen was er een stuk minder commotie. Omdat er toen o.a. meer geld op tafel kwam. En daar profiteert nu niemand meer van. Er zit een clausule in het contract, Feyenoord heeft die willens en wetens opgenomen. Zeer waarschijnlijk gewoon gegokt dat Berghuis allang verkast zou zijn naar een andere club en dit scenario niet realistisch hebben geacht.

Dat pakt nu averechts uit en wederom is Ajax de duivel. Verdienen ze veel geld zijn ze de duivel, halen ze een speler weg bij Feyenoord zijn ze duivel. Het probleem zit hem niet bij Ajax. Het probleem zit hem erin dat er buiten PSV geen enkele club een serieuze aanval onderneemt om iets op te bouwen. Ik zou daar heel kritisch naar kijken want bij Feyenoord staat het qua toekomstvisie niet eens op een laag pitje maar op een pitje wat uitstaat. Dat is zonde en dát is killing voor de competitie. Je concurrenten 'gratis' sterk maken zegt niet zoveel over de échte kracht van de concurrenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
dr.lowtune schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 00:41:
[...]

En een competitie waar Ajax elk jaar zonder enige moeite met grote afstand tot de rest kampioen wordt vind je prima?
Als Ajax jaar in jaar uit met ruime afstand (10+ punten) kampioen wordt, is dat inderdaad wel wat saai, al zal ik het als fan prima vinden als het voetbal goed is en er in de CL leuk wordt meegedaan. Overigens hoeft dat niet te betekenen dat dat slecht is voor het Nederlands voetbal. Bayern Munchen is nu negen jaar op rij kampioen, echter denk ik dat de Bundesliga er beter opstaat dan de eredivisie.

Overigens zitten we in Nederland nog lang niet in zo'n scenario. Ajax heeft dit jaar prima gespeeld, maar de grote voorsprong lag voornamelijk aan de concurrentie die collectief een minder jaar had. Afgelopen jaren was de voorsprong steeds zeer klein of werd een andere ploeg kampioen. Laat Ajax dit eerst maar eens nog een paar seizoenen op rij herhalen voor we over het Bayern van NL gaan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 09:28
Napo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 07:30:
[...]

Spanje valt enigszins uit de toon omdat daar wel meer dan 1 club kampioen wordt. Daarnaast benoem je landen waar zelfs de nummer 4 direct in de groepsfase van de CL komt waardoor er vanuit het perspectief van de speler een meerwaarde kan zijn. Nederland en overige significant lager geclassificeerde landen hebben die luxe niet.
In Belgie, Portugal en Schotland zie je hetzelfde. Dus het zijn niet alleen die top 4 competities waar je het ziet. En volgens mij is het alleen in Schotland echt een probleem, maar dat kan ook gewoon liggen aan dat het hoe dan ook niet de meest interessante competitie is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 00:45:
[...]

Of in Frankrijk...
Of in Italie....
Of in Spanje...
In Spanje zijn er doorgaans drie topclubs die om de titel spelen. Zelfs in Frankrijk had PSG dit jaar concurrentie. En zoals @Napo al aangeeft zijn dat grotere competities waar meer clubs sowieso CL spelen. Die moeten dan weliswaar opboksen tegen de hegemonie van Juve of Bayern maar dat is een stuk makkelijker vanuit de zetel van de CL. Bovendien vangen die clubs ook al meer geld vanuit de reguliere competities waardoor wel of geen CL ook net wat minder doorslaggevend is dan hier in Nederland.
ephymerous schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:54:
[...]
Vooral dat die andere clubs falen is slecht voor de competitie
Dat clubs falen is van alle tijden. Dat kan ook weer veranderen. In de jaren 80 was PSV een tijd heer en meester. Die kochten ook van alles. Verschil met toen is dat er nu belachelijke sommen worden uitgekeerd in de CL die een veelvoud zijn van wat we in een kleine competitie als de eredivisie ophalen.

In de jaren 80 werd je kampioen en mocht je de EC1 in. Lukte dat niet, dan volgend jaar beter. Nu zie je je concurrent tientallen miljoenen binnenharken waarmee die de kans om het jaar erop weer kampioen te worden enorm vergroot, en het jaar erop en het jaar erop. Zoals het voetbal nu is ingericht is een recept voor het vergroten van de verschillen. En dat lijkt me op lange termijn voor niemand goed.
JanW schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:16:
[...]

Omdat het slechts voorbeelden zijn van een trend. Clubs die geld hebben (zoals Ajax) proberen aan te haken in Europa en hebben daardoor minder geduld met de jeugd. En dan klinkt het laten rijpen in de KK divisie leuk maar daar ondervinden spelers toch een stuk minder weerstand. Onze echte aanvallende toptalenten zijn toch echt groot geworden door op vroege leeftijd meters te maken in de eredivisie.

Misschien is Brobbey niet zo'n talent maar ik vraag me af of een supertalent in de categorie als van Basten nu een kans zou krijgen in Ajax 1. Destijds hebben ze Kieft er zelfs voor weggedaan.
Typhone schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:05:
[...]
Dat pakt nu averechts uit en wederom is Ajax de duivel.
Maar ik zie al dat 't weer de schuld is van Ajax.
Waarom is het hier zo moeilijk om een discussie te voeren zonder dat iemand beledigd is omdat zijn club ergens de schuld van zou krijgen? Wat mij betreft gaat het niet om schuld. Iedere club komt voor de eigen belangen op en dat is hun goed recht. Maar dan nog kan de uitkomst daarvan toch onwenselijke resultaten leveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:46:
Omdat het slechts voorbeelden zijn van een trend. Clubs die geld hebben (zoals Ajax) proberen aan te haken in Europa en hebben daardoor minder geduld met de jeugd. En dan klinkt het laten rijpen in de KK divisie leuk maar daar ondervinden spelers toch een stuk minder weerstand. Onze echte aanvallende toptalenten zijn toch echt groot geworden door op vroege leeftijd meters te maken in de eredivisie.
Is dit niet een constante cyclus waar menig club in zit? PSV in dezen is een slecht voorbeeld vanuit historie gezien (hoewel ze deze transferwindow door lijken te slaan naar ervaren spelers en derhalve minder ruimte voor jeugd) maar kijk naar zowel Ajax als Feyenoord. Ajax had momenten waar er een overdaad (balans was weg met de daarbij behorende grillen) aan kansen die de jeugd kreeg en daar hebben ze de vruchten van geplukt. Nu is er wat meer leunen op ervaren spelers met een redelijke mix van talenten. Gaat de club "doorslaan" naar aantrekken van ervaren spelers loop je het risico dat je als club geen goed perspectief kan creeeren voor jeugd en dat de concurent interesanter wordt.

Zelfde heeft Feyenoord gehad toen ze financieel geen mogelijkheden hadden. Veel jeugd die de kans kreeg en daardoor goede ontwikkelingen doormaakte en toen er wat geld kwam is er wat minder ruimte gekomen voor jeugd. Factor bij Feyenoord is wel het ontbreken van de KKD-deelname.

Maar vooropgesteld, Ajax moet niet besluiten om Berghuis niet te willen halen omdat ze een concurent de kans willen gunnen, ideaal is het wellicht voor de competitie niet maar dat kan je Ajax niet aanrekenen. Elke club in de top 4 poogt de krenten uit de pap te halen bij de subtop en zo kan je door gaan.

De kern van het probleem - ongeacht of Ajax de ontvanger is of Feyenoord, PSV, AZ of welke club dan ook - is zoals je aangeeft:
Verschil met toen is dat er nu belachelijke sommen worden uitgekeerd in de CL die een veelvoud zijn van wat we in een kleine competitie als de eredivisie ophalen.
De positieve feedbackloop vanuit de Europese competities is wat mij betreft buitenproportioneel in perpectief van de Eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Napo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:56:
[...]

Is dit niet een constante cyclus waar menig club in zit?
Nou ja, Ajax was toch juist altijd een voorbeeld waar de talenten een kans kregen. Het gevaar dat ze naar de verkeerde doorslaan ligt toch wel op de loer. Als je naar de hele eredivisie kijkt hebben we in Nederland toch wel een probleem met het snel laten doorstromen van echte toptalenten. Of ze zijn er niet of we bieden ze niet de juiste laatste stap: je ziet aan Oranje dat we er last van hebben. De laatste Robben, Sneijder of van Persie is toch al een tijdje terug.
De kern van het probleem - ongeacht of Ajax de ontvanger is of Feyenoord, PSV, AZ of welke club dan ook - is zoals je aangeeft:

[...]

De positieve feedbackloop vanuit de Europese competities is wat mij betreft buitenproportioneel in perpectief van de Eredivisie.
Maar dat is dus ook mijn conclusie. Maar ik proef weerstand als je dit wilt bespreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Pompi schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:37:
[...]

In Belgie, Portugal en Schotland zie je hetzelfde. Dus het zijn niet alleen die top 4 competities waar je het ziet. En volgens mij is het alleen in Schotland echt een probleem, maar dat kan ook gewoon liggen aan dat het hoe dan ook niet de meest interessante competitie is.
In Schotland is juist dit seizoen Rangers met afstand (+25 punten) kampioen geworden.

Overigens lijken er juist het afgelopen seizoen juist wel meer veranderingen in kampioenschappen plaatsgevonden te hebben.

In België heeft Anderlecht een abonnement op het kampioenschap, al is dat de afgelopen jaren juist vaker Club Brugge geweest.
Frankrijk heeft ook een uitschieter met Lille, Italië is met Inter een uitzondering omdat ook daar de gebruikelijke namen (PSG, Juventus) het hebben laten liggen.
Ook in Portugal is er met Sporting Lissabon een verrassende naam kampioen, waar doorgaans Porto en Benfica goede kampioensjaren afwisselen.
Atletico wordt in Spanje ook maar af en toe kampioen naast Real en Barca.

Hoewel wellicht incidenteel is het wel opvallend in hoeveel competities er afwijkende kampioenen zijn geworden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
[...]

Misschien is Brobbey niet zo'n talent maar ik vraag me af of een supertalent in de categorie als van Basten nu een kans zou krijgen in Ajax 1. Destijds hebben ze Kieft er zelfs voor weggedaan.
Minder geduld weet ik niet, wellicht dat er kritischer wordt gekeken. Vroeger kregen spelers als Özbiliz en Ebicilio genoeg minuten in 't eerste, terwijl je al lang zag dat die niet geschikt waren voor 't eerste elftal van een team wat kampioen wil worden en Europees wil overwinteren.

Ik denk ook niet dat 't zo extreem is als je doet voorkomen. Echt grote talenten komen toch wel bovendrijven, en als ze dat niet doen, dan zijn ze wellicht niet zo goed als we dat eerst dachten.

Daarbij denk ik dat er in de KK divisie ook genoeg weerstand is. Op een andere manier, maar zeker niet verkeerd. Voetbal is daar fysieker. Spelers moeten veel incasseren en leren op jonge leeftijd daar al mee omgaan. Daar heb je meer aan dan spelen tegen leeftijdsgenoten die dat fysieke niet hebben.
[...]

[...]

Waarom is het hier zo moeilijk om een discussie te voeren zonder dat iemand beledigd is omdat zijn club ergens de schuld van zou krijgen? Wat mij betreft gaat het niet om schuld. Iedere club komt voor de eigen belangen op en dat is hun goed recht. Maar dan nog kan de uitkomst daarvan toch onwenselijke resultaten leveren?
Ik voel me absoluut niet beledigd. Ik vind het alleen frappant dat er zo verongelijkt wordt gedaan en wordt afgegeven op Ajax, terwijl je ook kan kijken naar de mogelijkheden die deze transfer je biedt. Ja, het is vervelend dat ie naar de rivaal gaat en ja, 't is vervelend dat het dan ook nog eens om je belangrijkste speler gaat. Maar het geeft ook ruimte om door te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:08:
Maar dat is dus ook mijn conclusie. Maar ik proef weerstand als je dit wilt bespreken
Die weerstand is opzich te verklaren omdat het op dit moment maar ook vorig jaar één club betreft al zou je de discussie breder moeten zien. Er wordt hier bijzonder snel gesteld dat het dan die club niet gegunt wordt of dat ze het niet verdiend hebben óf dat de discussie er in een andere situatie niet zou zijn.

De discussie zou je derhalve ook niet specifiek moeten beleggen op Ajax (en ik zeg niet dat je dat doet) en men zou dat ook niet zo moeten willen interpreteren. De kernvraag is dan ook meer "wat is de impact van CL gelden op competities als de Eredivisie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Napo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:19:
[...]

Die weerstand is opzich te verklaren omdat het op dit moment maar ook vorig jaar één club betreft al zou je de discussie breder moeten zien. Er wordt hier bijzonder snel gesteld dat het dan die club niet gegunt wordt of dat ze het niet verdiend hebben óf dat de discussie er in een andere situatie niet zou zijn.

De discussie zou je derhalve ook niet specifiek moeten beleggen op Ajax (en ik zeg niet dat je dat doet) en men zou dat ook niet zo moeten willen interpreteren. De kernvraag is dan ook meer "wat is de impact van CL gelden op competities als de Eredivisie"
In dit geval denk ik dat die impact positief is, als 't geld binnen de competitie wordt uitgegeven. Dan maak je de rest financieel ook wat daadkrachtiger. Stel dat, in dit geval Ajax, z'n geld in Scandinavië en Zuid-Amerika gaat uitgeven, dan gaat al dat geld daarheen en helemaal niks naar de Eredivisie. Dan zou er pas écht een probleem gaan ontstaan in mijn ogen.

En ja, het is scheef, maar dat is een probleem wat al deels wordt opgelost door het feit dat de Europese gelden ook worden verdeeld over de rest van de Eredivisie. Uiteindelijk wil je dat de Eredivisie aantrekkelijker wordt voor sponsoren en dat er ook vanuit andere landen interesse komt om de Eredivisie uit te zenden. De TV-gelden die er nu zijn, zijn écht peanuts vergeleken met Duitsland en zeker met Engeland.

Wat mij betreft heeft 't niets met gunnen of niet gunnen te maken, maar wordt het probleem op de verkeerde plaats neergelegd. Voor mijn gevoel wordt door sommigen Ajax als de oorzaak van een probleem aangewezen, misschien niet bewust. En wordt er niet gekeken naar mogelijkheden die dit biedt voor Feyenoord in dit geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
D-e-n schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:08:
[...]

Nou ja, Ajax was toch juist altijd een voorbeeld waar de talenten een kans kregen. Het gevaar dat ze naar de verkeerde doorslaan ligt toch wel op de loer. Als je naar de hele eredivisie kijkt hebben we in Nederland toch wel een probleem met het snel laten doorstromen van echte toptalenten. Of ze zijn er niet of we bieden ze niet de juiste laatste stap: je ziet aan Oranje dat we er last van hebben. De laatste Robben, Sneijder of van Persie is toch al een tijdje terug.
Toch zijn ook dit jaar bij Ajax Timber en Rensch weer opgestaan. En die hebben de kans gekregen, en gepakt. Bij PSV zijn een aantal talenten afgelopen seizoen ook serieuze meters gaan maken (allemaal wel al iets ouder, maar ze hebben wel de kans gekregen en gepakt).

Het probleem bij Ajax is dat er al tijden geen goede spits meer komt bovendrijven (ook in de komende jeugd-lichting niet). eentje die bij het Ajax spel past. Waar dat aan ligt is moeilijk te zeggen. Dolberg was een hele goede, daar ben ik nog steeds van overtuigd, maar die zat een jaar lang in een dip, dus wat moet je dan? Trouwens ook een speler die jong een kans heeft gekregen, en ook best lang mocht blijven staan.

Overigens is het altijd al zo geweest dat Ajax en PSV de beste spelers bij de subtoppers hebben weggehaald, dat is niet iets nieuws. Deze mogelijke overgang van Berghuis is iets meer beladen omdat het een pikante overstap is, maar ik zie dit niet anders dan bijv. een Ziyech die van Twente naar Ajax kwam.

Overigens is de prijs natuurlijk een koopje, maar ik ben wel benieuwd naar het salaris en het eventuele tekengeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
JanW schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:32:
[...]

In dit geval denk ik dat die impact positief is, als 't geld binnen de competitie wordt uitgegeven. Dan maak je de rest financieel ook wat daadkrachtiger. Stel dat, in dit geval Ajax, z'n geld in Scandinavië en Zuid-Amerika gaat uitgeven, dan gaat al dat geld daarheen en helemaal niks naar de Eredivisie. Dan zou er pas écht een probleem gaan ontstaan in mijn ogen.
Aan de andere kant: als Ajax Malen zou wegkopen bij PSV kun je zeggen "dat geld blijft in de eredivisie" maar daar wordt PSV dan echt niet beter van. Want PSV kan nooit een gelijkwaardige vervanger halen. Anders had Ajax die ook wel gehaald natuurlijk
En wordt er niet gekeken naar mogelijkheden die dit biedt voor Feyenoord in dit geval.
Specifiek dit geval: dat bedrag is natuurlijk veel te laag om er wat mee te kunnen. Daar haal je nooit een goede rechterspits voor terug.
autje schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:54:
[...]
Het probleem bij Ajax is dat er al tijden geen goede spits meer komt bovendrijven (ook in de komende jeugd-lichting niet). eentje die bij het Ajax spel past.
Kijkt men wellicht met andere ogen naar aanvallers dan verdedigers? Bij de onder 17 die het zo goed deed op het WK zat toch ook een vleugelspeler meen ik? Waar is die? Want zijn leeftijdgenoot Rensch speelt wel zijn minuten. Is dat dan toch de concurrentie van Neres en Antony?

[ Voor 21% gewijzigd door D-e-n op 29-06-2021 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]
Ho ho, ik ga me niet beledigd voelen vanwege het feit dat Ajax in het Bayern-scenario wordt betrokken.
Maar anderen geven dat in hun reacties wel aan. Ik vind dat prima en heb daar geen moeite mee.
Ik probeer (en dat is lastig hier dat begrijp ik) dat te pareren door eens scherp te wijzen naar de manier waarop andere clubs daar mee om gaan.

Zeggen dat een transfer niet goed voor de competitie is (Berghuis -> Ajax) vind ik wel betwijfelenswaardig namelijk. Ajax en anderen maken door goede Europese prestaties de Eredivisie sterker door meer clubs de mogelijkheid te geven om Europees te spelen. Als een speler en een club daarbij van waarde kunnen zijn in de CL of eventueel het andere Europese vervolg dan lijkt mij dat een goed gegeven en dus een rationeel logische zet.

Om dat terug te redeneren naar jouw belangen die een club heeft en ervoor opkomt: jazeker is dat goed. Maar ook daar mag door elke club (Ajax incluis) vaak veel kritischer naar gekeken worden. Het aloude adagium van alles wat goed gaat, doen we zelf vs alles wat fout gaat ligt aan oorzaak X speelt veel te vaak een grote rol in het voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
D-e-n schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:59:
[...]

Kijkt men wellicht met andere ogen naar aanvallers dan verdedigers? Bij de onder 17 die het zo goed deed op het WK zat toch ook een vleugelspeler meen ik? Waar is die? Want zijn leeftijdgenoot Rensch speelt wel zijn minuten. Is dat dan toch de concurrentie van Neres en Antony?
Ik neem aan dat je Sontje Hansen bedoelt? Is dit seizoen wat stil blijven staan in zijn ontwikkeling in de KKD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Typhone schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:08:
[...]
Ajax en anderen maken door goede Europese prestaties de Eredivisie sterker door meer clubs de mogelijkheid te geven om Europees te spelen.
Voor de kampioen is het natuurlijk een voordeel om geen voorronde CL te hoeven spelen maar in hoeverre maakt het verschil in ranking uit voor de clubs er net onder? Mijn gevoel is dat dat weinig uitmaakt eigenlijk.
Pagina: 1 ... 4 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022