Götze en Zahavi wel, Max niet.
Maar doet dat ertoe? John de Jong heeft Schmidt gehaald en stelt samen met hem de groep samen. leuk dat Schmidt iets wil maar het moet ook gerealiseerd worden. En daarin speelt John de Jong een belangrijke rol natuurlijk.
Bedoel de Jong hier verder ook niet zozeer af te kraken, maar een oud-speler terughalen (waar ik het met je eens bent dat hij zeker van toegevoegde waarde kan zijn) is natuurlijk niet zo'n geweldige prestatie.
Op zich ben ik het met je eens, al vind ik de komst van Pröpper wel degelijk een prestatie. Helemaal voor maximaal 2 miljoen Euro.
Wat dat betreft heeft hij nog geen echte toppers binnengehaald en deed Brands (daarmee zal hij toch vergeleken moeten worden) het toch beter tot dusverre (imo).
Nou ja, de komst van Götze was een gigantische stunt en wereldnieuws. Hij had wat fysieke problemen afgelopen seizoen, maar als hij speelde hoorde hij altijd bij de betere spelers. Zijn statistieken zijn indrukwekkend.
Evenals de stats van Sangaré, die gaat een topper worden en is verdedigend als middenvelder van eenzame klasse in de Eredivisie. Aan de bal is zijn passingspercentage erg goed, maar zijn weinige balverlies was vaak onnodig en risicovol. De komst van Pröpper gaat hem veel goed doen, aangezien van hem nu niet wordt verwacht dat hij de zogeheten voorassist gaat verzorgen. Hij mag zich bezig houden met het betere sloopwerk, Pröpper met het bouwen.
Max was na de winterstop fysiek aan het opraken (voor het eerst had hij een dubbel programma en daar kwamen ook nog interlands bij), daarvoor was hij een topper voor PSV. En dat gaat hij komend seizoen ook weer zijn.
De aankopen van 2 seizoen geleden vielen vooral tegen, helemaal gezien de flinke bedragen. Daar heeft John de Jong echter van geleerd en sindsdien vind ik dat hij vooral sterke aankopen doet.
Dit seizoen hebben de aankopen Drommel, Ramalho, Mwene, Van Ginkel en Pröpper slechts 6 miljoen gekost. Dat is knap.