[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 311 Laatste
Acties:
  • 482.055 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Kamaldeen dus ook naar Ajax, verwachting is dat Neres vertrekt, Milan heeft intresse(nog niet concreet)
Dan is de voorhoede compleet.
Tadic/ Kamaldeen Haller/Tadic/Danilo Berghuis /Antony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mark31 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 07:06:
Kamaldeen dus ook naar Ajax, verwachting is dat Neres vertrekt, Milan heeft intresse(nog niet concreet)
Kamaldeen is nog helemaal niet zeker. En de transfermarkt moet nog op gang komen bij de grote clubs uit Europa, want er gebeurt nog niet veel. Ben benieuwd of Neres nog voor een redelijk bedrag verkocht wordt, want er is maar amper interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij AZ lijken Stengs en Boadu weg te gaan, AZ gaat weer flink wat miljoenen bijschrijven

AZ staat naar verluidt op het punt Calvin Stengs kwijt te raken aan OGC Nice. De zevenvoudig international van Oranje zou vandaag aangekomen zijn aan de Cote d'Azur om de transfer af te ronden. AZ zou 10 miljoen euro ontvangen voor de 22-jarige aanvaller, wiens contract nog twee jaar doorloopt.

https://www.telegraaf.nl/...ce-lijkt-kwestie-van-tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:08
Mark31 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 07:06:
Maar kennelijk is er dus geen vertrouwen in een talent als Sontje Hansen? Want die kan het voor wat betreft speelminuten in de eerste elf schudden dan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Exocet schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 07:36:
Bij AZ lijken Stengs en Boadu weg te gaan, AZ gaat weer flink wat miljoenen bijschrijven

[Twitter]

[...]
Maar tien miljoen lijkt me dan relatief weinig als je ziet wat Ajax soms vangt voor reserves. Nice is ook niet echt aansprekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:42

Vos

AFCA

D-e-n schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 07:47:
[...]

Maar tien miljoen lijkt me dan relatief weinig als je ziet wat Ajax soms vangt voor reserves. Nice is ook niet echt aansprekend.
Stengs is de laatste twee (?) jaar ook vrij matig? En op welk niveau heeft hij zich echt laten zien? Voor andere spelers hebben ze wel aantal keer aardig wat gevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:48
D-e-n schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 07:47:
[...]

Maar wat Ajax krijgt voor spelers is ook ongeveer het dubbele wat andere clubs kunnen krijgen. Jaloersmakend gewoon. Wat eerder hier ook al werd gezegd, als Ajax Berghuis voor het eind van de zomer zou verkopen zouden ze er een veelvoud voor kunnen krijgen dan wat Feyenoord nu kreeg, zonder dat hij een minuut heeft gespeeld.

Je kan voor transferbedragen beter een vergelijk maken tussen AZ en PSV, die zullen meer vergelijkbare bedragen (kunnen) krijgen. Dan is 10 miljoen nog aan de lage kant (denk ik) maar al een stuk begrijpelijker.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:49
Exocet schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 07:36:

[Twitter]

[...]
Ook wel benieuwd wat hun gaan halen als vervangers want ze gaan toch flink wat kwaliteit inleveren met het vertrek van Stengs, Boadu en waarschijnlijk ook nog Koopmeinders en Wijndal.

Zou mij niet verbazen als ze nog gaan proberen de transfer van Jahanbakhsh te kapen?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
Vanavond Psv - Paok oefenduel op Ziggo Sport om 19:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:55
Gynnad schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:11:
[...]

Ook wel benieuwd wat hun gaan halen als vervangers want ze gaan toch flink wat kwaliteit inleveren met het vertrek van Stengs, Boadu en waarschijnlijk ook nog Koopmeinders en Wijndal.

Zou mij niet verbazen als ze nog gaan proberen de transfer van Jahanbakhsh te kapen?
Die wil Slot, schijnt.

Boadu naar Monaco, Stengs naar Nice (10 miljoen +15 tot 20% door verkoop).

Leuk voor Raiola, maar ik vind Monaco echt niets. Dat is een handelshuis.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gynnad schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:11:
[...]

Gezien AZ niet bepaald van het met miljoenen smijten is, zouden die best eens in dezelfde vijver als Feyenoord kunnen gaan vissen ja.
D-e-n schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 07:43:
[...]

Maar kennelijk is er dus geen vertrouwen in een talent als Sontje Hansen? Want die kan het voor wat betreft speelminuten in de eerste elf schudden dan natuurlijk.
Inderdaad. Nou is ie nog jong, maar de deur naar het 1e wordt wel redelijk hard dichtgegooid zo.
Idem voor Unuvar.
Ik ben dus ook absoluut geen fan van dit kopen kopen kopen kopen. Bij Berghuis nog minder dan bij Sulemana (niet wegens afkomst of presteren, maar weer een oudere speler erbij).
Dat je een vervanger haalt voor Onana prima, daar zat niks fatsoenlijks achter in Jong. Dat je een vervanger voor Nico haalt prima, ook daar een groot gat in jong. Of Rensch moet dat kunnen en dat Mazraoui alsnog bijtekent, maar beiden ziei ik niet gebeuren. Mag nu toch hopen dat er op het minst gesnoeid gaat worden in de niks toevoegende bankvullers als Labyad, Ekkelenkamp en Magallan. De talentvolle jonge spitsen zijn verkocht/transfervrij weg, Danillo kan het niveau niet aan, dus daar moet ook nog wel iets gebeuren.. Maar ondertussen halen we dus alleen vleugelspelers die we al 5 hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
https://www.vi.nl/nieuws/...-tadic-met-nieuw-contract
Tadic lag al tot medio 2026 vast, waarvan minimaal tot 2023 als speler, om vervolgens in een andere functie actief te blijven binnen de club. Daar komt nu een extra jaar bij: minimaal tot medio 2024 als speler, en zeker tot medio 2027 als werknemer (waarschijnlijk als (jeugd)trainer) van Ajax). Met de nieuwe, verbeterde verbintenis toont de clubleiding de waardering voor de inzet, kwaliteit en loyaliteit van Tadic.
D-e-n schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 07:43:
[...]

Er kan ontzettend veel gebeuren in een seizoen. Vorig jaar begon Brobbey hijgend en puffend in KKD wedstrijden en eindigde als invaller in EL wedstrijden. Sontje Hansen (en Ünüvar for that matter) hebben gewoon een matig seizoen gedraaid. Als ze goed uit de startblokken komen dan hebben ze altijd een kans. Een Rench speelt ook Klaiber (aankoop van 5 miljoen) uit de basis bij de blessure van Mazroui, een Timber passeert Schuurs.

Ajax wil dit seizoen kampioen worden, beker spelen, overwinteren, genoeg kansen voor iedereen.
toolkist schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:50:

[...]

Inderdaad. Nou is ie nog jong, maar de deur naar het 1e wordt wel redelijk hard dichtgegooid zo.
Idem voor Unuvar.
Als Ünüvar de pannen van het dak speelt in Jong dan staat hij eerdere in het eerste dan dat jij alle umlauts goed zet ;)
Ik ben dus ook absoluut geen fan van dit kopen kopen kopen kopen. Bij Berghuis nog minder dan bij Sulemana (niet wegens afkomst of presteren, maar weer een oudere speler erbij).
Tja, vind Berghuis een prima aankoop met het oog op het vertrek van Antony. Het geeft een dubbele bezetting op rechtsbuiten met 2 verschillende spelers, Antony en Neres lijken wel veel op elkaar.
Mag nu toch hopen dat er op het minst gesnoeid gaat worden in de niks toevoegende bankvullers als Labyad, Ekkelenkamp en Magallan.
Dat gebeurt al, Eiting is al afscheid van genomen, Magallan blijkt een miskoop die lastig te verkopen is maar als er iemand een ook maar redelijk bod doet is die weg, Ekkelenkamp hangt van zijn contract af, geloof dat Ajax het wel ziet zitten in hem nog.
De talentvolle jonge spitsen zijn verkocht/transfervrij weg, Danillo kan het niveau niet aan, dus daar moet ook nog wel iets gebeuren.. Maar ondertussen halen we dus alleen vleugelspelers die we al 5 hebben.
Een extra spits zie ik wel zitten, ook omdat die in Jong niet beschikbaar zijn, Tadic kan tactisch soms een optie zijn. Danilo zou ik nog wel een seizoen bij Ajax willen zien. Hij is een andere spits dan Haller, meer snelheid en techniek, dat zou als wissel aan het eind van de tweede helft best een wapen kunnen zijn. Je ziet toch dat 9/10 wedstrijden de tegenstander van Ajax moe wordt, dan biedt snelheid wel nieuwe kansen. Zag je ook afgelopen seizoen als je Antony afwisselde met een frisse Neres.

[ Voor 72% gewijzigd door PolarBear op 14-07-2021 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:24
AZ Krijgt voor het toptalent Boadu dus net zoveel als Ajax voor hun derde spits die het niveau niet aan kan...

Neres gaat overigens waarschijnlijk nog wel weg. Dan heb je 7 spelers voor 3 positities voorin.

En Hansen heeft vorig jaar echt weinig gespeeld ivm blessures, die is echt niet klaar voor het eerste.

[ Voor 50% gewijzigd door 418O2 op 14-07-2021 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:08:
AZ Krijgt voor het toptalent Boadu dus net zoveel als Ajax voor hun derde spits die het niveau niet aan kan...

Neres gaat overigens waarschijnlijk nog wel weg. Dan heb je 7 spelers voor 3 positities voorin.

En Hansen heeft vorig jaar echt weinig gespeeld ivm blessures, die is echt niet klaar voor het eerste.
Die het niveau prima aan kon maar geen kans kreeg na z'n blessure.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
ElPaco schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 20:57:
Laten we eens gek doen, iets anders dan Berghuis of Klaassen bespreken. Ik begin!

Jong AZ en Jong PSV (en Club Brugge en RB Leipzig) gaan oefenen met nieuwe spelregels.
  • Geen ingooi, maar intrap (mag ook naar jezelf)
  • Vliegende wissels (onbeperkt voor zover ik kan nagaan)
  • Geel is 5 mins naar de kant
  • Zuivere speeltijd (2x 30 mins)
  • Hoekschop en vrije trap mag je ook naar jezelf spelen
Ik ben wel voorstander van deze regels, misschien op die zuivere speeltijd na. Ik denk dat 3x een kwartier misschien beter werkt. Geel =5 mins banken is wel prima, dan heb je er ook wat aan als tegenstander.
Interessant experiment! Goede regels, beetje hockey-achtig. Ik zou de 'groene kaart' ook echt een goede toevoeging vinden voor het voetbal. Je zoveelste kleine overtreding? Commentaar op de scheids? Bal wegtrappen/gooien bij een ingooi/vrije trap? Groene kaart, dus twee minuten naar de kant. Dat is bij hockey ook en nie-mand haalt het nog in zijn hoofd om de bal nog aan te raken na een overtreding.

Ben wel benieuwd naar de resultaten als is het voetbal behoorlijk conservatief en verwacht ik weinig nieuwe spelregels op korte termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hij hoeft ook niet meteen in de basis te staan. In plaats van 7 ervaren spelers voor 3 plekken kun je ook prima 4-5 ervaren spelers en 1-2 talenten hebben. Die lekker minuten kunnen gaan maken in de Eredivisie, wellicht wat snuffelen aan Europees voetbal. Nu zijn die talenten nr 8 en 9, nou vergeet het dan maar dat ze speeltijd in het 1e krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
toolkist schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:16:
[...]

Hij hoeft ook niet meteen in de basis te staan. In plaats van 7 ervaren spelers voor 3 plekken kun je ook prima 4-5 ervaren spelers en 1-2 talenten hebben. Die lekker minuten kunnen gaan maken in de Eredivisie, wellicht wat snuffelen aan Europees voetbal. Nu zijn die talenten nr 8 en 9, nou vergeet het dan maar dat ze speeltijd in het 1e krijgen.
Kan ook ja.

Ik zou hem zelf gewoon minuten laten maken, evenals Unuvar, want ook die heeft vorig jaar niet veel kunnen spelen. En blijkbaar kiest overmars daar ook voor

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 14-07-2021 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
PolarBear schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:00:
Als Ünüvar de pannen van het dak speelt in Jong dan staat hij eerdere in het eerste dan dat jij alle umlauts goed zet ;)
Vergeet het maar, dan heeft ie Berghuis voor zich die 4m per jaar kost en Sulemana die 15m kostte en ook wel een stevig salaris zal krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
toolkist schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:21:
[...]

Vergeet het maar, dan heeft ie Berghuis voor zich die 4m per jaar kost en Sulemana die 15m kostte en ook wel een stevig salaris zal krijgen.
Zo werkt het inderdaad bij Ajax ja. Je gaat een talent die tig miljoen op kan gaan brengen niet laten spelen omdat Berghuis anders gaat morren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:55

Sonje Hansen ? Echt niet, was ie eigenlijk met het trainingskamp mee in Twente ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
loekf2 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:24:
[...]

Sonje Hansen ? Echt niet, was ie eigenlijk met het trainingskamp mee in Twente ?
https://www.ajax.nl/artik...rainingskamp-in-de-lutte/
Ja, maar niet gespeeld lijkt het. Ar'jany Martha viel zelfs eerder in

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 14-07-2021 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:24:
[...]

Zo werkt het inderdaad bij Ajax ja. Je gaat een talent die tig miljoen op kan gaan brengen niet laten spelen omdat Berghuis anders gaat morren....
Haller Traoré Brobbey...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
toolkist schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:32:
[...]

Haller Traoré Brobbey...
Wat is je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:16:
[...]

Daarom snap ik ook niet waarom talenten uit de Nederlandse competitie (zoals bijvoorbeeld nu Gorter en eerder Pierie of Schuurs of anders jeugdspelers) op die jonge leeftijd überhaupt voor Ajax kiezen. Je moet echt een supertalent zijn of mazzel hebben met blessures om in het Ajax van 2021 aan de bak te komen. Je ziet dat in extremere mate natuurlijk ook bij clubs als Man. City. Massa's jonge spelers kiezen voor zo'n club terwijl ze uiteindelijk weinig kans hebben om door te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
D-e-n schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:35:
[...]

Daarom snap ik ook niet waarom talenten uit de Nederlandse competitie (zoals bijvoorbeeld nu Gorter en eerder Pierie of Schuurs of anders jeugdspelers) op die jonge leeftijd überhaupt voor Ajax kiezen. Je moet echt een supertalent zijn of mazzel hebben met blessures om in het Ajax van 2021 aan de bak te komen. Je ziet dat in extremere mate natuurlijk ook bij clubs als Man. City. Massa's jonge spelers kiezen voor zo'n club terwijl ze uiteindelijk weinig kans hebben om door te breken.
Pierie en Schuurs hadden de potentie het eerste te halen, maar kwamen beide gewoon te kort.

Gorter lijkt wel kans te maken om dit jaar al serieuze minuten te maken.

Je ziet dat je alsnog een goede transfer kan maken als het niet lukt, Scherpen was van Emmen niet zo snel naar Brighton gegaan denk ik

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 14-07-2021 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ilhanko schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:13:
[...]

Interessant experiment! Goede regels, beetje hockey-achtig. Ik zou de 'groene kaart' ook echt een goede toevoeging vinden voor het voetbal. Je zoveelste kleine overtreding? Commentaar op de scheids? Bal wegtrappen/gooien bij een ingooi/vrije trap? Groene kaart, dus twee minuten naar de kant. Dat is bij hockey ook en nie-mand haalt het nog in zijn hoofd om de bal nog aan te raken na een overtreding.
Voor de dikgedrukte zaken hebben ze al de middelen maar wordt het amper/niet toegepast
Overtredingen die met een waarschuwing worden bestraft
Een speler ontvangt een waarschuwing indien hij zich schuldig maakt aan:
• het vertragen van een spelhervatting;
• het door woord of gebaar tonen het niet eens te zijn met een beslissing van de scheidsrechter;
• het speelveld betreden, opnieuw betreden of opzettelijk verlaten, zonder toestemming van de
scheidsrechter;
• niet de vereiste afstand in acht nemen bij een scheidsrechtersbal, hoekschop, vrije schop of inworp;
• herhaaldelijk de spelregels overtreden (‘herhaaldelijk’ wordt niet nader vastgelegd qua aantal en/of patroon);
• onsportief gedrag;
• het betreden van de ‘referee review area’ (RRA);
• op overdreven wijze het herzieningsgebaar (TV scherm) maken.
De KNVB/scheidsrechters maken het zichzelf lastig daar er niets tot weinig mee te doen. En ik ben me terdege bewust van het feit dat het initieel tot veel waarschuwingen en/of kaarten leidt maar dat is een pijn die je zou moeten kunnen nemen.
Ben wel benieuwd naar de resultaten als is het voetbal behoorlijk conservatief en verwacht ik weinig nieuwe spelregels op korte termijn.
Leuk voor een experiment maar ik zie de UEFA niet zo snel deze aanpassingen maken. Inderdaad veel en veel te conservatief en lijkt in essentie niet voor een betere spelbeleving te gaan maar vooral om het bij het oude te houden. Spijtig want veel van de te pogen zaken in het experiment lijken voornamelijk positief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:47
[...]

Haller Traoré Brobbey...
Die laatste twee (en die eerste wat mij betreft ook) zijn gewogen en te licht bevonden. Qua aanval breekt er de laatste jaren bijzonder weinig door.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
[...]

Enige wat ik kan bedenken is dat wanneer het uitloopt op niets voor zo'n speler, dat ze dan denken dat ze makkelijker alsnog ergens aan de bak komen omdat er nu eenmaal Ajax/Man City/etc. op hun c.v. staat?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Haller Traoré Brobbey...
Haller werd gehaald omdat Traoré geblesseerd was en de enige spitsenkeuze nog was Brobbey (die fysiek nog steeds aan het opbouwen was) en Huntelaar (die naar Schalke zou gaan). Brobbey is na de winterstop (ik beperk mij even tot de Eredivisie omdat daar Haller/Brobbey beide speelgerechtigd waren) 10 invalbeurten (121 min) gemaakt. Haller werd dus gewoon gewisseld c.q.. bijgestaan door Brobbey in de spits.

Traoré speelde gewoonweg na de winsterstop niet omdat hij belabberd uit zijn blessure terugkwam.
418O2 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:38:
[...]

Pierie en Schuurs hadden de potentie het eerste te halen, maar kwamen beide gewoon te kort.
Schuurs heeft het eerste gehaald.

[ Voor 15% gewijzigd door PolarBear op 14-07-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
ElPaco schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 20:57:
Laten we eens gek doen, iets anders dan Berghuis of Klaassen bespreken. Ik begin!

Jong AZ en Jong PSV (en Club Brugge en RB Leipzig) gaan oefenen met nieuwe spelregels.
  • Geen ingooi, maar intrap (mag ook naar jezelf)
  • Vliegende wissels (onbeperkt voor zover ik kan nagaan)
  • Geel is 5 mins naar de kant
  • Zuivere speeltijd (2x 30 mins)
  • Hoekschop en vrije trap mag je ook naar jezelf spelen
Ik ben wel voorstander van deze regels, misschien op die zuivere speeltijd na. Ik denk dat 3x een kwartier misschien beter werkt. Geel =5 mins banken is wel prima, dan heb je er ook wat aan als tegenstander.
Alsjeblieft niet zeg, het is geen Amerikaanse sport. Het is al erg genoeg dat we een VAR hebben tegenwoordig. Genoeg andere sporten waar je naar kan kijken die deze onzin wel hebben. Laat voetbal aub voetbal blijven en geen hockey of American Football. De reden dat er zoveel mensen kijken is omdat het leuk is om naar te kijken. Met de VAR is het al stukken minder, met deze regels wordt dat alleen maar erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dat je talenten wegjaagt omdat er zo nodig een ervaren speler gehaald moet worden die echt niet veel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
toolkist schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:44:
[...]

Dat je talenten wegjaagt omdat er zo nodig een ervaren speler gehaald moet worden die echt niet veel beter is.
Hahaha, Haller niet veel beter dan traore of brobbey...

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 14-07-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Erapaz schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:42:
[...]

De reden dat er zoveel mensen kijken is omdat het leuk is om naar te kijken. Met de VAR is het al stukken minder, met deze regels wordt dat alleen maar erger.
Inconsequent toepassen van de regels (en dat is er nog steeds en zal nooit helemaal weg gaan) maakt het voetbal niet leuker. Een onterecht doelpunt, onterecht buitenspel en zo zijn er veel momenten die gemist kunnen worden en een oneerlijk voordeel voor een partij geven voor mij negatiever dan een extra controle door de VAR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Pierie heeft niet doorgepakt, dat zag je afgelopen seizoen ook wel bij Twente. Dat komt echt niet van 1 seizoen Jong Ajax. Schuurs heeft uiteindelijk ruimschoots de kans in het 1e gekregen, dus maakt je case niet echt sterker ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:44:
[...]

Hahaha, Haller veel beter dan Traore of Brobbey...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:42
Erapaz schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:42:
[...]

Alsjeblieft niet zeg, het is geen Amerikaanse sport. Het is al erg genoeg dat we een VAR hebben tegenwoordig. Genoeg andere sporten waar je naar kan kijken die deze onzin wel hebben. Laat voetbal aub voetbal blijven en geen hockey of American Football. De reden dat er zoveel mensen kijken is omdat het leuk is om naar te kijken. Met de VAR is het al stukken minder, met deze regels wordt dat alleen maar erger.
lijken mij anders prima regels. snap niet wat deze regels het minder leuk maken om te kijken en juist het tegenovergestelde dan wat je zegt met de VAR. de VAR zorgt voor veel vertraging. lange checks bij goals etc.

Deze nieuwe regels zorgen juist voor veel minder vertraging omdat je niet hoeft te wachten met wisselen. wat kijkplezier beter maakt.

"inworpen" vanaf 75% van het veld worden wel bijna hoekschoppen op deze manier. ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken want dat kan wel weer vertragend zijn.

verder vind ik geel -> 5 minuten straf ook wel prima. dan heeft een "zakelijke overtreding" nog wat meer consequenties

[ Voor 4% gewijzigd door Crysania op 14-07-2021 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:44:
[...]

Zeker geen 25m + 4 miljoen per jaar beter nee...
Ik zal er geen traan om laten als hij morgen verkocht wordt, vind hem echt totaal niet bij Ajax passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Zooooo dat nieuwe thuisshirt van Ajax. Wat een pure schoonheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Crysania schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:47:
[...]

"inworpen" vanaf 75% van het veld worden wel bijna hoekschoppen op deze manier. ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken want dat kan wel weer vertragend zijn.
Volgens mij moet je wel binnen x seconden intrappen/dribbelen ;) geen tijd dus om iedereen eerst voor de goal te krijgen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Crysania schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:47:
Oplossing kan heel makkelijk zijn. Binnen 5-10sec nemen, anders is de bal voor de tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Napo schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:45:
[...]

Inconsequent toepassen van de regels (en dat is er nog steeds en zal nooit helemaal weg gaan) maakt het voetbal niet leuker. Een onterecht doelpunt, onterecht buitenspel en zo zijn er veel momenten die gemist kunnen worden en een oneerlijk voordeel voor een partij geven voor mij negatiever dan een extra controle door de VAR.
Liever inconsequent, dan moeten wachten op de uitslag. Je kunt nu nooit meer echt juichen bij een doelpunt, de grensrechter vlagt niet meer, en er is dus altijd VAR kans. Die intense vreugde is door de VAR voor altijd van ons afgenomen.
En met VAR is het nog steeds niet consequent, het voegt dus niks toe, maar neemt wel veel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Typhone schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:49:
Erg mooi, jammer dat het oude logo eenmalig is.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
toolkist schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:49:
[...]

Oplossing kan heel makkelijk zijn. Binnen 5-10sec nemen, anders is de bal voor de tegenstander.
ik zie weer allemaal ballenjongens/meiden voor me die de bal weer slecht terug gooien zodat je je 5-10 sec niet haalt >:)

zit nu ook geen tijdslimiet op met gooien toch (soms wel gebaren van scheids dat ze op moeten schieten maar je hebt van die gasten die heel ver kunnen gooien waardoor je ook ziet dat de verdedigers naar voren rennen alsof het een hoekschop is)

ben benieuwd hoe dat in de praktijk werkt. (5 seconde is wel echt snel hoor. dat doen ze met gooien ook vaak zat niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Erapaz schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:51:
[...]

Liever inconsequent, dan moeten wachten op de uitslag. Je kunt nu nooit meer echt juichen bij een doelpunt, de grensrechter vlagt niet meer, en er is dus altijd VAR kans. Die intense vreugde is door de VAR voor altijd van ons mij afgenomen.
Fixed that for you, ik heb veel liever een rechtmatige overwinning dan een dag later in de samenvatting zien dat het doelpunt toch geen doelpunt had mogen zijn.

De grensrechter vlagt wel maar de toepassing is wat vaag soms. Wachten tot de speler de bal raakt terwijl het overduidelijk dat het buitenspel is is zo'n bijzondere toepassing. De VAR wordt in de basis niet als beslispunt gebruikt maar enkel als controlepunt.
En met VAR is het nog steeds niet consequent, het voegt dus niks toe, maar neemt wel veel weg.
Voor buitenspel en doelpunten is de VAR consequent, voor rodekaartmomenten is dat wat minder. Men moet echter afstappen van minuten analyseren. Het alternatief - meer momenten dat regels inconsequent toegespast worden - is zeker geen pluspunt al is dat wel prima in lijn met de UEFA mentaliteit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
van mij mogen ze de VAR wat veranderen zoals ze bij het hockey doen.

Gewoon de communicatie tussen de scheids en de VAR open gooien zodat iedereen het kan horen.

Mag wat mij betreft ook nog zo zijn dat je de VAR moet aanvragen als team (binnen x seconden) en dat hij anders niets doet. heb je het bij het rechte eind mag je het nog een keer doen. had je het mis dan helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
Het zou mooi zijn als de VAR inderdaad ook gewoon een limiet heeft (zeg 30 seconden). De VAR zit er om overduidelijk foute beslissingen om te draaien, als je het in 30 seconden niet ziet is het niet overduidelijk en blijft staan wat de heren op het veld hebben geconstateerd.

Wel merk ik dat de VAR steeds beter wordt, niet gek ook, het is een nieuwe rol.

De nieuwe regel die wat mij betreft meteen mag worden ingezet is er 5 mins af voor gele kaart. Ik denk dat mensen dan veel minder 'slimme' overtredingen gaan maken die geel waard zijn. Ook zal je wel 2x nadenken voor je teveel tijdrekt bijvoorbeeld. Ik hoop dan wel dat scheidsrechters niet minder geel gaan geven, dat is natuurlijk niet de bedoeling.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:57:
Het zou mooi zijn als de VAR inderdaad ook gewoon een limiet heeft (zeg 30 seconden). De VAR zit er om overduidelijk foute beslissingen om te draaien, als je het in 30 seconden niet ziet is het niet overduidelijk en blijft staan wat de heren op het veld hebben geconstateerd.

Wel merk ik dat de VAR steeds beter wordt, niet gek ook, het is een nieuwe rol.

De nieuwe regel die wat mij betreft meteen mag worden ingezet is er 5 mins af voor gele kaart. Ik denk dat mensen dan veel minder 'slimme' overtredingen gaan maken die geel waard zijn. Ook zal je wel 2x nadenken voor je teveel tijdrekt bijvoorbeeld. Ik hoop dan wel dat scheidsrechters niet minder geel gaan geven, dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Zo lang scheidsrechters niet consequent fluiten vind ik een 5 minuten straf voor geel een bizar slecht idee.
De eerste 10 minuten van een wedstrijd kom je vaak overal mee weg, in de 2e helft beginnen ze ineens allerlei kleine onzin dingen op te tellen en krijg je geel om niks.
Los daarvan zie ik totaal geen reden om iets aan te passen mbt het mechanisme geel/rood.
Ik heb liever dat schwalbes weer keihard aangepakt worden (1 wedstrijd schorsing, te beslissen nadat de wedstrijd afgelopen is), dat de bal nog even vastpakken en weggooien nadat gefloten is meteen op geel komt te staan. Dat er net als nu gewoon ballen op een pilonnetje klaarliggen zodat als er 1 uitgaat je niet op een bewust vertragende ballenjongen hoeft te wachten. Dat er duidelijkere afspraken komen over extra tijd. Dat de handsbal regel enorm vereenvoudigd worden (hands = hands, bewust is penalty/directe vrije trap onbewust is indirecte vrije trap).
Dat er eens getest wordt op het spelen zonder buiten spel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ajax shirt van aankomend seizoen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltD7LQCZCxrjMbINlWvs5uOQd-0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ObW17BmmNjQ5TGIWN7n13fJG.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Luxicon op 14-07-2021 11:28 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Napo schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:54:
[...]

Fixed that for you, ik heb veel liever een rechtmatige overwinning dan een dag later in de samenvatting zien dat het doelpunt toch geen doelpunt had mogen zijn.

De grensrechter vlagt wel maar de toepassing is wat vaag soms. Wachten tot de speler de bal raakt terwijl het overduidelijk dat het buitenspel is is zo'n bijzondere toepassing. De VAR wordt in de basis niet als beslispunt gebruikt maar enkel als controlepunt.

[...]

Voor buitenspel en doelpunten is de VAR consequent, voor rodekaartmomenten is dat wat minder. Men moet echter afstappen van minuten analyseren. Het alternatief - meer momenten dat regels inconsequent toegespast worden - is zeker geen pluspunt al is dat wel prima in lijn met de UEFA mentaliteit :+
Je hebt een te rooskleurig beeld. Neem bijvoorbeeld het doelpunt van Promes tegen Chelsea thuis vorig seizoen wat werd afgekeurd.
Grensrechters houden bij twijfel nu vaak hun vlag omlaag, waarna het alsnog buitenspel is na de VAR, dan juich of baal je dus voor niks.

Wat er de volgende dag gebeurd interesseert mij niet, ik kijk voetbal en dan wil ik de emotie voelen, achteraf maakt dat allemaal niks meer uit.

Sinds de VAR er is is die emotie echt stukken minder, wedstrijden zonder VAR zijn nu zo’n verademing om te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Erapaz schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:20:
[...]

Je hebt een te rooskleurig beeld. Neem bijvoorbeeld het doelpunt van Promes tegen Chelsea thuis vorig seizoen wat werd afgekeurd.
Grensrechters houden bij twijfel nu vaak hun vlag omlaag, waarna het alsnog buitenspel is na de VAR, dan juich of baal je dus voor niks.
Fouten zullen er altijd blijven maar genoeg momenten die er nu wel uitgehaald worden om te voorkomen dat een onterecht doelpunt wel wordt goedgekeurd. Er zijn een aantal gevallen waar het niet goed gaat maar omdat als basis te zien om het af te schaffen gaat mijn dan weer te ver. de VAR is alsnog relatief nieuw dus genoeg te leren.

Bij de introductie van de VAR zag je dat inderdaad vaak echter wordt dat met de tijd beter en beter. Daarnaast was het voor de VAR ook geen rozegeur en manenschijn. Spelers werden voor de zekerheid afgevlagd terwijl het geen buitenspel was (zelfs met het uitgangspunt bij twijfel voordeel voor aanvaller).

Zo slecht gaat het wat dat betreft niet met de VAR.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:49
Typhone schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:49:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDb8_bVHNIHC2qOqTtI836oEn0M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bltdGvLsS3VlbDxbjMm9Cqse.jpg?f=user_large

:o :o :o :o :o :o :o :o :o

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De schoonheid van eenvoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 21:43

ST10©DE

Dus.............

Wat een shirt! Veel te wijde kraag en überhaupt geen pasvorm. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door ST10©DE op 14-07-2021 12:31 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Jammer dat dat Adidas logo daar zo storend zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ST10©DE schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:30:
Wat een shirt! Veel te wijde kraag en überhaupt geen pasvorm. 8)
Gelukkig is het dan ook gewoon een voetbalshirt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Harribo schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:39:
Ik vind het ziggo logo storender. Wat levert dat nou op? Zouden ze niet zonder shirt sponsor kunnen? Dan maar even niet uit liefdadigheid spelers kopen bij Feyenoord……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ST10©DE schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:00:
[...]

Ik vind het ziggo logo storender. Wat levert dat nou op? Zouden ze niet zonder shirt sponsor kunnen? Dan maar even niet uit liefdadigheid spelers kopen bij Feyenoord……
En 10m per jaar laten liggen? mwoah ;)

Volgens VI is Malen persoonlijk rond met Dortmund. Die zouden 25m willen bieden, PSV wil blijkbaar 30, dus die komen er wel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 17:01
Da's niet het enige. Die grijze strepen, waarom...
Dat oude logo ziet er ook echt uit alsof iemand thuis zelf een plakplaatje over 't logo op het shirt heeft gezet. Ik vind het helemaal niets dit shirt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Terranova schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:17:
[...]

Da's niet het enige. Die grijze strepen, waarom...
Dat oude logo ziet er ook echt uit alsof iemand thuis zelf een plakplaatje over 't logo op het shirt heeft gezet. Ik vind het helemaal niets dit shirt...
Misschien vereiste van Adidas? Doordat het grijs is valt het minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:39
Waar is eigenlijk die drang ontstaan om elk jaar een nieuw uit/thuis shirtje te maken? Was dat 30jaar geleden ook al zo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

DoeEensGek schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:30:
Waar is eigenlijk die drang ontstaan om elk jaar een nieuw uit/thuis shirtje te maken? Was dat 30jaar geleden ook al zo?
Money money money...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 17:01
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/LCdPNT81vlv3y/giphy.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:39
ephymerous schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:51:
[...]

Erg mooi, jammer dat het oude logo eenmalig is.
Vanuit marketing oogpunt natuurlijk wel slim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Ik vind het Ajax logo zelf ook storend op die plek. Had op het midden van de borst moeten zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:25
Gewoon, omdat de supporters elk jaar een nieuw shirtje kopen.

De PSV fanshop draait elk jaar overuren als PSV nieuwe shirtjes uitbrengt. En die gaan er allemaal voor de hoofdprijs uit, dus dat spekt de clubkas lekker.

Nu heeft PSV wel een paar verdekte suikerooms als de nood aan de man is, maar al die randspullen verkopen helpt wel mee om boven de tafel nog iets aan omzet en winst te draaien. Iedereen blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
autje schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:44:
[...]

Vanuit marketing oogpunt natuurlijk wel slim.
Zeker, één van Cialdini's principe's, schaarste creëren.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
@Terranova @mavaros
Dat is waarom :) . Die kon ik zelf nog wel beantwoorden. Nee ik bedoelde eigenlijk meer er moet toch een club zijn geweest die hiermee begonnen is (ooit). ;)

Zolang ik me kan herinneren is er elk jaar een nieuw shirtje. Hoelang doen ze dit al?

[ Voor 16% gewijzigd door DoeEensGek op 14-07-2021 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
mavaros schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:53:
[...]

Gewoon, omdat de supporters elk jaar een nieuw shirtje kopen.

De PSV fanshop draait elk jaar overuren als PSVeen club nieuwe shirtjes uitbrengt. En die gaan er allemaal voor de hoofdprijs uit, dus dat spekt de clubkas lekker.
Zoals bij elke club echter is de vraag in hoeverre de clubkas daarmee effectief aangevuld wordt. Als ik het goed kan herinneren houdt een club niet bijzonder veel over aan een shirt. Een significant deel zal naar de producent/sponsor gaan.

Vroeger was het bij PSV wel zo dat een shirt twee seizoenen meeging, het ene jaar werd het thuisshirt vervangen en het andere jaar was het uitshirt aan de buurt. Liep je in ieder geval niet een jaar later direct met de "mode" van een seizoen geleden. Dat is echter al even verleden tijd bij PSV (helaas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Gemiste kans. Rare kraag en mouwen, geen drie sterren voorop, lelijke Adidas strepen, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
MaZo schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:44:
[...]
Gemiste kans. Rare kraag en mouwen, geen drie sterren voorop, lelijke Adidas strepen, etc.
Hoe oud ben je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:54
Napo schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:41:
[...]

Zoals bij elke club echter is de vraag in hoeverre de clubkas daarmee effectief aangevuld wordt. Als ik het goed kan herinneren houdt een club niet bijzonder veel over aan een shirt. Een significant deel zal naar de producent/sponsor gaan.

Vroeger was het bij PSV wel zo dat een shirt twee seizoenen meeging, het ene jaar werd het thuisshirt vervangen en het andere jaar was het uitshirt aan de buurt. Liep je in ieder geval niet een jaar later direct met de "mode" van een seizoen geleden. Dat is echter al even verleden tijd bij PSV (helaas).
iets van 7.5 tot 12% dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Nee, maar toen ging iedereen gewoon in een trainingspakje van de Scapino naar de voetbaltraining. Zeker bij de jeugdteams in basisschoolleeftijd loopt een groot gedeelte in een shirt (vaak zelfs incl. bijpassend broekje/kousen en bedrukking tegen fikse meerprijs) van zijn favoriete team. Dat is goud geld verdienen, zeker als er ieder jaar een nieuw shirt komt en je met de oude voor l*l loopt. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
MaZo schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:44:
[...]
De drie sterren zijn bewust, die stonden er vroeger ook niet op. Wat mij betreft kan het nieuw/oude logo discussie gestolen worden. Wat mij betreft waren ze full retro gegaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wBfGnraH1Q9SEdp1NMaPp916cU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HSsHylunBcgrVlKRBDNkqy7a.png?f=user_large

Geen logo, geen sponsor, geen namen op de rug.

Aangezien het thuisshirt toch alleen in de Eredivisie thuis gedragen wordt (voor Europese wedstrijden zijn oa namen op de rug verplicht), had je dat best een seizoen kunnen doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoeEensGek
PolarBear schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:13:
[...]

De drie sterren zijn bewust, die stonden er vroeger ook niet op. Wat mij betreft kan het nieuw/oude logo discussie gestolen worden. Wat mij betreft waren ze full retro gegaan:

[Afbeelding]

Aangezien het thuisshirt toch alleen in de Eredivisie thuis gedragen wordt (voor Europese wedstrijden zijn oa namen op de rug verplicht), had je dat best een seizoen kunnen doen.
En dan ook gewoon Sjaak Swart weer opstellen. Gewoon omdat het kan. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
DoeEensGek schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:24:
[...]

En dan ook gewoon Sjaak Swart weer opstellen. Gewoon omdat het kan. :+
Je kan veel van Sjaak vinden, maar als hij het lichamelijk aan zou kunnen zou hij het ook nog zo doen. Als je het over clubliefde hebt is dit toch wel een voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:41:
[...]

Zoals bij elke club echter is de vraag in hoeverre de clubkas daarmee effectief aangevuld wordt.
Indirect alsnog volle bak. Adidas gaat Ajax natuurlijk een stuk minder betalen als ze een groot deel van de shirtverkoop af moeten staan aan Ajax...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Tis geld geld geld, eigenlijk absurd dat er mensen aan mee doen elk jaar

Ik heb een fc Groningen shirt van Robben en dan geloof ik het verder wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
PolarBear schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:43:
[...]

Je kan veel van Sjaak vinden, maar als hij het lichamelijk aan zou kunnen zou hij het ook nog zo doen. Als je het over clubliefde hebt is dit toch wel een voorbeeld.
Sjaak houdt vooral van Sjaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
toolkist schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:10:
[...]

Zo lang scheidsrechters niet consequent fluiten vind ik een 5 minuten straf voor geel een bizar slecht idee.
De eerste 10 minuten van een wedstrijd kom je vaak overal mee weg, in de 2e helft beginnen ze ineens allerlei kleine onzin dingen op te tellen en krijg je geel om niks.
Dat is een probleem wat je los van 5 minuten banken moet oplossen lijkt me.
Los daarvan zie ik totaal geen reden om iets aan te passen mbt het mechanisme geel/rood.
Nou kan je flink genaaid worden als ploeg wanneer de tegenstander enkel geel krijgt, je hebt er dan 0 voordeel van. Als die 5 mins regel ingaat heb je er wel meteen profijt van.
Ik heb liever dat schwalbes weer keihard aangepakt worden (1 wedstrijd schorsing, te beslissen nadat de wedstrijd afgelopen is), dat de bal nog even vastpakken en weggooien nadat gefloten is meteen op geel komt te staan.
Eens.
Dat er net als nu gewoon ballen op een pilonnetje klaarliggen zodat als er 1 uitgaat je niet op een bewust vertragende ballenjongen hoeft te wachten. Dat er duidelijkere afspraken komen over extra tijd. Dat de handsbal regel enorm vereenvoudigd worden (hands = hands, bewust is penalty/directe vrije trap onbewust is indirecte vrije trap).
Dat er eens getest wordt op het spelen zonder buiten spel.
Ook eens.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

PolarBear schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:13:
[...]

[Afbeelding]

Toen konden ze dus al een beter kraag maken, waarom nu dan niet….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:42

Player1S

Probably out in the dark

https://www.knvb.nl/nieuw...verzoeken-eredivisie-door
Tevens is binnen de Eredivisie CV besloten dat 17 wedstrijden op zondagavond 20.00 uur worden afgetrapt.
Vorig jaar nog keihard afgewezen door de supporters. Nu er alsnog doorgedrukt. Mooie trap na aan al die supporters die afgelopen periode de club zijn blijven steunen en gewoon hun jaarkaart verlengt hebben terwijl ze geen wedstrijd hebben kunnen zien.

Zie ook hier
Supporterscollectief Nederland is verbijsterd over het besluit van de eredivisieclubs om toch op zondagavond te gaan voetballen. “Dit is minachting van de supporters”, zegt Matthijs Keuning, voorzitter van Supporterscollectief Nederland. “Supporters hebben zich vorig jaar nog massaal uitgesproken tegen voetballen op zondagavond. Clubs gaan nu bewust in tegen die wens. Ze zeggen supporters belangrijk te vinden, maar laten hiermee het tegendeel zien.”

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
blijf het frappant vinden dat mensen het huidige ajax logo het "nieuwe" logo noemen. Dit logo is er sinds 1990 dus ondertussen al 31 jaar.

wat is het lastig voor mensen om te veranderen zeg pff.

prima om het nu een keer terug te laten komen voor 1 jaar om nostalgische redenen (50 jaar geleden 1e CL winst) maar vind het eigenlijk maar een lelijk shirt. dat adidas logo halverwege het wit/rood vind ik niet zo mooi. de structuur van de stof, en eigenlijk het logo zelf ook vind ik te druk voor op een shirt als logo.

Ik ga hem niet halen. blijf mooi bij de zwart gouden europese uitshirt van afgelopen jaar <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Player1S schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:59:

Vorig jaar nog keihard afgewezen door de supporters. Nu er alsnog doorgedrukt. Mooie trap na aan al die supporters die afgelopen periode de club zijn blijven steunen en gewoon hun jaarkaart verlengt hebben terwijl ze geen wedstrijd hebben kunnen zien.
Een enquête waarbij 70% zegt uitwedstrijden te bezoeken. Ik vind dat een vrij fors percentage.

De meeste van deze 17 wedstrijden zullen worden gespeeld door clubs die op donderdagavond Europese verplichtingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:56:
[...]

Een enquête waarbij 70% zegt uitwedstrijden te bezoeken. Ik vind dat een vrij fors percentage.
De bezoeker van uitwedstrijden heeft natuurlijk de meeste "last" van dat tijdsti hoewel er wel enigszins een bias zal zijn in het onderzoek. Het zijn de fanatiekere supporters die naar uitwedstrijden gaan. De gemiddelde stadionbezoeker zal waarschijnlijk enkel thuiswedstrijden zien en daar is de impact kleiner voor.

Wedstrijd start om 20:00 en dus afgelopen om 21:45. Met een beetje pech is het de wedstrijd Fortuna - Ajax, FC Groningen - Feyenoord of SC Cambuur - PSV. Dan ben je toch weer een tweetal uren onderweg als het een buscombiwedstrijd is.

[ Voor 17% gewijzigd door Napo op 15-07-2021 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Crysania schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:34:

prima om het nu een keer terug te laten komen voor 1 jaar om nostalgische redenen
Is dat ook niet gewoon commercie? En dan hopen dat supporters denken "oh, wat mooi die nostalgie" en dan een extra shirtje kopen :+

En nu weer over voetbalzaken :)

Feyenoord lijkt Jahanbakhsh niet te gaan huren maar ook echt te gaan kopen. Lijkt me beter dan weer een vage huurconstructie.

https://www.ad.nl/nederla...eza-jahanbakhsh~a167421d/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 13:01

Grudgie

PSN: Grudgie7

D-e-n schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:41:
[...]

Is dat ook niet gewoon commercie? En dan hopen dat supporters denken "oh, wat mooi die nostalgie" en dan een extra shirtje kopen :+

Feyenoord lijkt Jahanbakhsh niet te gaan huren maar ook echt te gaan kopen. Lijkt me beter dan weer een vage huurconstructie.

Lijkt mij wel een goeie koop! :).

Ik ben er wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Zat even te kijken naar Galatasaray waar Psv volgende week tegen moet in de tweede ronde van de CL.

Dat is geen slecht team vrees ik :
Met oa Falcao, Babel, Arda Turan, Feghouli, Ryan Donk en Muslera.
Zijn toch redelijk bekende namen.
Als er dan ook nog een paar Turkse talenten bij zitten...

Als Psv niet top is denk ik , kunnen ze voor komend seizoen gelijk hun CL plannen in de ijskast zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 15-07-2021 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
D-e-n schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:41:
[...]

Jahanbakhsh kopen lijkt me een goede zet voor Feyenoord.
Alleen dan ben je er nog niet.... Want Feyenoord mist nog altijd een afmakende spits voorin denk ik.
Nu ben je toch te afhankelijk van 1 man in de aanval.

De rest van de aanval van Feyenoord is mi veel blaffen maar niet bijten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:54
Harribo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:06:
Zat even te kijken naar Galatasaray waar Psv volgende week tegen moet in de tweede ronde van de CL.

Als Psv niet top is denk ik , kunnen ze voor komend seizoen gelijk hun CL plannen in de ijskast zetten.
Damn, wat is de gemiddelde leeftijd van dat team.
En ja het zijn bekende namen maar hoeveel van hun hebben de laatste jaren iets gepresteerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Harribo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:06:

Babel die afgeschreven is in het Nederlands elftal omdat hij simpelweg niet goed genoeg is. Wel een redelijke bijdrage aangezien hij betrokken was bij 12 doelpunten.
Falcao moet je bewust van zijn
Arda Turan die als buitenspeler betrokken was bij maar liefst 7 doelpunten (4 goals en 3 assists) in het afgelopen seizoen
Ryan Donk die op basis van wat ik kan vinden geeneens een contract heeft, vorige jaar heeft hij met een jaar verlengd maar buiten dat is er geen nieuws geweest.

Seniorenteam lijkt het wel met de namen die je benoemt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:42:
[...]

Babel die afgeschreven is in het Nederlands elftal omdat hij simpelweg niet goed genoeg is. Wel een redelijke bijdrage aangezien hij betrokken was bij 12 doelpunten.
Arda Turan die als buitenspeler betrokken was bij maar liefst 7 doelpunten (4 goals en 3 assists) in het afgelopen seizoen
Ryan Donk die op basis van wat ik kan vinden geeneens een contract heeft, vorige jaar heeft hij met een jaar verlengd maar buiten dat is er geen nieuws geweest.

Je kan beter een tegenstander overschatten dan onderschatten. Zeker in zo'n kwalificatiewedstrijd kan er van alles gebeuren. En kan senioriteit/ervaring mee werken (ik zie al weer eindeloos tijdrekken in de tweede wedstrijd als Galatasaray op voorsprong staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Stengs naar Nice, Boadu waarschijnlijk naar Monaco... Ik begin toch sterk het gevoel te krijgen dat we afscheid zullen nemen van de potentie van deze twee talenten. Ik weet nou niet of Frankrijk de competitie is waar je het beste floreert als Nederlands talent, bovendien zal de druk (en bijbehorende concurrentie) hoog zijn waardoor de kans op speeltijd evenredig klein is. Nou ja, we zullen zien :/

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:30
Kluivert gaat ook naar Nice lijkt het. Met een voorhoede Kluivert - Dolberg - Stengs is het wel een hoog ex-Eredivisie gehalte.
Zeker Nice heeft een prima selectie maar geen wereldelftal, daar moeten zij wel aan spelen toe kunnen komen.

Boadu heeft de ervaren Ben Yedder en Volland voor zich. Dat is iets meer een gok.

Ze hadden ook wel een move nodig, bij AZ ging het ook minder en leken ze ook geen verbetering meer te laten zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Arjen Robben stopt ermee. Jammer, maar was wel enigszins te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:11:
[...]

De bezoeker van uitwedstrijden heeft natuurlijk de meeste "last" van dat tijdsti hoewel er wel enigszins een bias zal zijn in het onderzoek. Het zijn de fanatiekere supporters die naar uitwedstrijden gaan. De gemiddelde stadionbezoeker zal waarschijnlijk enkel thuiswedstrijden zien en daar is de impact kleiner voor.

Wedstrijd start om 20:00 en dus afgelopen om 21:45. Met een beetje pech is het de wedstrijd Fortuna - Ajax, FC Groningen - Feyenoord of SC Cambuur - PSV. Dan ben je toch weer een tweetal uren onderweg als het een buscombiwedstrijd is.
Dit seizoen als ik me niet vergis drie doordeweekse speelronden.

Jouw voorbeeld Fortuna Sittard thuis tegen Ajax wordt gespeeld op dinsdag 21 september om 18:45. De terugwedstrijd is op donderdag 23 december om 21.00 in Amsterdam.

Dan mag een 20:00 wedstrijd toch geen probleem zijn op een zondag?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:17:
[...]

Persoonlijke mening/ervaring. Ik vind op zich 20:00 als tijd beter dan 21:00 (op welke dag) alleen ik vind zondagavond gewoon weg niet fijn, ik start dan de week brak en daar zit ik niet op te wachten. Ik zie de dwingende noodzaak ook niet zo, kan mij niet voorstellen dat het voor spelers uiteindelijk meer rust geeft om 20:00 of 14:30 of 16:45 te spelen zondag als je donderdag hebt gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Napo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:42:
[...]

God we hebben zowaar eens dezelfde mening. Als PSV al niet van dit uitgerangeerde zooitje ex-"toppers" kan winnen...
PolarBear schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:24:
[...]

Persoonlijke mening/ervaring. Ik vind op zich 20:00 als tijd beter dan 21:00 (op welke dag) alleen ik vind zondagavond gewoon weg niet fijn, ik start dan de week brak en daar zit ik niet op te wachten. Ik zie de dwingende noodzaak ook niet zo, kan mij niet voorstellen dat het voor spelers uiteindelijk meer rust geeft om 20:00 of 14:30 of 16:45 te spelen zondag als je donderdag hebt gespeeld.
Die noodzaak is dan ook bullshit. Meer voetbal op tv is meer reclame inkomsten.
dutchgio schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:10:
Kluivert gaat ook naar Nice lijkt het. Met een voorhoede Kluivert - Dolberg - Stengs is het wel een hoog ex-Eredivisie gehalte.
Zeker Nice heeft een prima selectie maar geen wereldelftal, daar moeten zij wel aan spelen toe kunnen komen.

Boadu heeft de ervaren Ben Yedder en Volland voor zich. Dat is iets meer een gok.

Ze hadden ook wel een move nodig, bij AZ ging het ook minder en leken ze ook geen verbetering meer te laten zien.
Kluivertje, die zal binnenkort wel weer in een interview aangeven hoe deze stap perfect in zijn carrièreplanning past en hoezeer hij geen spijt heeft van zijn vertrek bij Ajax :o

[ Voor 48% gewijzigd door ephymerous op 15-07-2021 13:32 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

Jouw voorbeeld Fortuna Sittard thuis tegen Ajax
Ter verduidelijking, ik heb enkel wat clubs met lange afstanden gepakt en niet naast het competitieprogramma gelegd.
[...]

Voor spelers niet, voor supporters echter is het wat anders. Doordeweeks is al lastig maar ook zondagavond is het niet ideaal. Vrijdagavond, zaterdag gehele dag en zondag tot de namiddag is er meer flexibiltieit en derhalve de voorkeur.

[ Voor 43% gewijzigd door Napo op 15-07-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:27:
[...]
Ter verduidelijking, ik heb enkel wat clubs met lange afstanden gepakt en niet naast het competitieprogramma gelegd.
Dat begreep ik wel.

Fc Groningen thuis tegen Feyenoord is volgens mij een risicowedstrijd. Wat het onwaarschijnlijk maakt dat die wedstrijd op zondagavond om 20.00 doorgang kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Crysania schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:34:
blijf het frappant vinden dat mensen het huidige ajax logo het "nieuwe" logo noemen. Dit logo is er sinds 1990 dus ondertussen al 31 jaar.
Pagina: 1 ... 10 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022