Ik waardeer je positiviteitNapo schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:47:
[...]
AZ heeft wel een heerlijke voorbereiding door voor een Europese wedstrijd 6x thuis te spelen waarvan maar 1x tegen een andere Europees spelende ploeg.
Feyenoord kan zich overigens ook optimaal voorbereiden, 0x tegen een Europees spelende club voordat ze aan de bak moeten waarvan ze overigens 5x thuis mogen spelen.
Vitesse en Ajax mogen respectievelijke 5x en 4x naar een tegenstander toe voor een Europeese wedstrijd.
Perspecitef is alles
Verwijderd
Ok, de dag van de deadline voor wensen t.a.v. verschuivingen.remco112 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:44:
[...]
Eergisteren pas officieel bekend geworden. Bij het presenteren van het speelschema was al aangegeven dat de wedstrijd van donderdag 16 september 18:45 uur nog verplaatst kon worden.
Als je ziet wat voor gezeik het nu al oplevert, vind ik dat de KNVB weer bijzonder amateuristisch bezig is. Zij willen toch ook dat Nederlandse clubs het zo goed doen in Europees verband? Als je dan ziet dat Feyenoord 5x uit moet na een Europese wedstrijd (PSV, Vitesse, Cambuur, Twente & Groningen) en zelfs AZ al zijn wedstrijden na de Conference League uit moet spelen! (Heracles, Cambuur, Groningen, Feyenoord, Vitesse & Ajax)
Een competitieprogramma is gewoon complex. Dat het gemaakt wordt in juni helpt niet bepaald. Plus twee clubs in de CL, waarvan één in de voorronde. Veel risicoduels die alleen op de zondag gespeeld mogen worden. TV-afspraken.
Dat is 1 wedstrijd. Bij mij komt hij niet over als een toptalent. Ik zie wel zijn techniek en inzicht maar als het gaat om inzet, zie ik hem te vaak afhaken.VDS91 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:03:
[...]
Je beseft dat Gravenberch onlangs pas 19 jaar is geworden toch? Hoezo laat hij het trouwens Europees afweten op alle fronten tegen een serieuze tegenstander? Uit tegen Liverpool misschien wel de beste man van Ajax. Vergelijking met Ihattarren slaat ook nergens op.
Er wordt zo gedaan alsof gravenberch zo bijzonder is, ik zie dat niet. Net als Ihattarren. Daar dus de vergelijking.
Ajax heeft inderdaad geen slechte voorhoede maar Antony bracht afgelopen seizoen niet Europees wat er verwacht werd als het erom draaide. Tadic vind ik onmisbaar.
Haller is afwachten Europees. Mijn ideeën he?
[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 01-09-2021 17:55 ]
AZ schiet wellicht ook zichzelf in de voet met het destrijds verplaatsen van de wedstrijd tegen Fortuna Sittard. Zij mogen straks in December in 22 dagen 7 wedstrijden afwerken. Uiteindelijk wil je als je een wedstrijd verplaatst zsm die wedstrijd weer inplannen. De agenda zit vrij vol dus er is beperkt ruimte maar het over de seizoenshelft tillen is niet zo gemakkelijk. Wat als Feyenoord - wat reeel is - overwintert en in de KNVB beker uit blijft komen. Druk, drukker, drukst op momenten waar je dat wellicht niet zou willen.
Laat staan de complexiteit van de lokale driehoek die @Verwijderd aanhaalt, mediabelangen en dan is het geen 1-2-3tje meer.
Dit is iets wat al tijden aan de gang is binnen de Eredivisie, en waarschijnlijk breder. Ga je als club er in zoals FC Groningen tegen PSV kan je wellicht wat goals maken maar loop je uiteindelijk met verlies naar huis of kies je in dit soort wedstrijden voor behouden spel en speel je er wellicht éénof meerdere punten uit zoals FC Twente tegen Ajax.Mark31 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:46:
[...]
Conclusie als je weinig ruimte weg geeft tegen zowel Ajax danwel PSV maak je kans.
Twente deed dat als enige, overige clubs gaven Ajax en PSV teveel ruimte.
Enige puntverlies is ook tegen de enige gegroepeerde elftal.
Feit!
Als kijker waardeer ik beide keuzes overigens. Speel uit je sterkte of ga voor het ontregelen van de significant sterkere tegenstander.
Eens, nu bijna een derde van de Eredivisie Europees voetbal speelt, is het ook gewoon verdomd lastig. Laten we hopen dat de KNVB een mooi programma (voor FeyenoordNapo schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:53:
[...]
Laat staan de complexiteit van de lokale driehoek die @Verwijderd aanhaalt, mediabelangen en dan is het geen 1-2-3tje meer.
Overigens ben ik tegen het verschuiven van eredivisiewedstrijden rond Europese wedstrijden naar een latere speelronde. Hoewel je zou kunnen spreken van het feit dat het van groot belang is voor de nationale competitie is het ook een gegeven dat je een druk programma hebt als je Europese wedstrijden speelt. Een Nederlandse club bevoordelen door wat extra rust te gunnen maakt de Europese competitie minder gelijkwaardig.
Ongeacht stadium van een toernooi. Niet in de kwalificatiereeks noch in de knockoutfase.
Ongeacht stadium van een toernooi. Niet in de kwalificatiereeks noch in de knockoutfase.
[ Voor 9% gewijzigd door Napo op 01-09-2021 18:07 ]
Als bij Ajax Antony wegvalt heb je Berghuis of Neres, indien Tadic wegvalt Daramy of Neres,indien Klaassen wegvalt heb je Kudus, indien Gravenberch wegvalt kan je Blind erneer zetten en Nico linksachter , voor Alvarez heb je Taylor
Achterin heb je Rensch,Tagliafico en Schuurs.
Als PSV Madueke of Gakpo kwijt raakt dsn hebben ze Vertessen, indien Zahavi heb je Vinicius, indien Gotze heb je Mauro of Thomas, Van Ginkel heb je Propper, voor Mwene heb je Teze ,Boscagli Obispo en voor Max Oppergaard.
Vind Allround Ajax wel een bredere selectie
Als PSV Madueke of Gakpo kwijt raakt dsn hebben ze Vertessen, indien Zahavi heb je Vinicius, indien Gotze heb je Mauro of Thomas, Van Ginkel heb je Propper, voor Mwene heb je Teze ,Boscagli Obispo en voor Max Oppergaard.
Madueke heeft net nieuw bijgetekendMark31 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:25:
Als bij Ajax Antony wegvalt heb je Berghuis of Neres, indien Tadic wegvalt Daramy of Neres,indien Klaassen wegvalt heb je Kudus, indien Gravenberch wegvalt kan je Blind erneer zetten en Nico linksachter , voor Alvarez heb je Taylor
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Net de eerste aflevering gezien. Leuk om te kijken en ik ga de overige delen ook zeker kijken, maar net als bij de serie over de Spurs is het me allemaal net wat te oppervlakkig. 2 minuutjes training, 30 seconden kleedkamer voor/na een wedstrijd, 3 zinnen wedstrijdbespreking voor Twente.. Daar had ik nou graag meer van gezien, wat bespreken ze dat nou precies. Tot op welk detail?ph4ge schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:26:
[YouTube: OFFICIËLE TRAILER | Dat Ene Woord - Feyenoord]
De trailer voor de Disney+ serie over Feyenoord ziet er goed uit. Vol drama zoals verwacht, ik denk interessant voor alle voetballiefhebbers niet alleen Feyenoord fans. Naar verluid komt er ook een seizoen 2.
En er wordt dan weer teveel tijd besteed aan de 'interviews' met de supporters nog het minste toevoegen, die interesseren toch helemaal niemand wat (iig niet de supporters rondom het stadion).
Ik wil juist zien wat er binnen de club gebeurt, de duinen die je anders echt niet meekrijgt..
Maar goed, pas een eerste aflevering dus wie weet komt dat nog.
In het buitenland doen ze dit ook dus sta je als Eredivisie in Europa 1-0 achter.Napo schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:06:
Overigens ben ik tegen het verschuiven van eredivisiewedstrijden rond Europese wedstrijden naar een latere speelronde. Hoewel je zou kunnen spreken van het feit dat het van groot belang is voor de nationale competitie is het ook een gegeven dat je een druk programma hebt als je Europese wedstrijden speelt. Een Nederlandse club bevoordelen door wat extra rust te gunnen maakt de Europese competitie minder gelijkwaardig.
Niet handig lijkt me , door de goede prestaties van Nederlandse clubs in Europa spelen nu grotere spelers in de Eredivisie dmv aanzien.
Als je weg zakt valt dat ook weg.
Ik heb inmiddels ook gekeken en ik ben het er helemaal mee eens. Het is erg op de emotie, op de beelden, maar niet erg inhoudelijk. Het is een typisch Amerikaanse documentaire. Op Netflix staat ook menig documentaire die meer gaat over de wetenschappers en proefpersonen, wat zij in hun leven allemaal meemaakten en voelden, dan dat het gaat over de inhoud of iets waar je echt wat van opsteekt.toolkist schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:25:
[...]
Net de eerste aflevering gezien. Leuk om te kijken en ik ga de overige delen ook zeker kijken, maar net als bij de serie over de Spurs is het me allemaal net wat te oppervlakkig. 2 minuutjes training, 30 seconden kleedkamer voor/na een wedstrijd, 3 zinnen wedstrijdbespreking voor Twente.. Daar had ik nou graag meer van gezien, wat bespreken ze dat nou precies. Tot op welk detail?
En er wordt dan weer teveel tijd besteed aan de 'interviews' met de supporters nog het minste toevoegen, die interesseren toch helemaal niemand wat (iig niet de supporters rondom het stadion).
Ik wil juist zien wat er binnen de club gebeurt, de duinen die je anders echt niet meekrijgt..
Maar goed, pas een eerste aflevering dus wie weet komt dat nog.
Ik denk dat ik rustig 15 minuten kan kijken naar wat er in de rust besproken wordt zonder enige muziek, commentaar of mooie beelden, in plaats van een supporter die door een wijk in Rotterdam loopt en vertelt dat iedereen daar Feyenoord support en dat ze de Kuip zo mooi vinden.
Desalniettemin zitten er mooie stukjes in, zo wordt vrij snel in het begin al duidelijk gemaakt bij een meeting op Varkenoord dat er eigenlijk een trainer moet worden gezocht die bij de clubfilosofie past in plaats van dat de trainer de filosofie bepaalt, en vervolgens zie je Advocaat het terrein oprijden.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
En dat blijf ik een bijzonder zwak argument vinden om er ook aan mee te doen. Wat dat betreft zou ik veel liever zien dat de UEFA strikter is in het handhaven van de vastgestelde speelkalender van nationale bonden dan dat we naar een situatie gaan waarin we een subset van clubs zo veel mogelijk gaan helpen om Europees iets voor te stellen.Mark31 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:58:
[...]
In het buitenland doen ze dit ook dus sta je als Eredivisie in Europa 1-0 achter.
Een team als Ajax, PSV, Feyenoord en AZ zullen er vrijwel altijd voordeel van hebben maar de kleinere clubs hebben daar meer nadelen van. Ze hebben gemiddeld genomen een bredere selectie en kunnen daardoor meer rouleren i.t.t. een kleinere club. Door de verplaatsing van de wedstrijd AZ - Fortuna Sittard hebben ze tussen speelronde 1 & 3 13 dagen rust gehad en mogen ze in december in 9 dagen 3x uitkomen.
En dat zou ik voor lief nemen. Het creeeren van oneerlijke voordelen van de Nederlandse club tegenover clubs uit andere landen is niet een basis die ik als ideaal zie. Andere landen doen het ook maar ook daar ben ik geen voorstander van.Niet handig lijkt me , door de goede prestaties van Nederlandse clubs in Europa spelen nu grotere spelers in de Eredivisie dmv aanzien.
Als je weg zakt valt dat ook weg.
Verwijderd
Een kleinere club speelt niet Europees, dus waar ligt hun nadeel dan ?Napo schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:35:
[...]
Een team als Ajax, PSV, Feyenoord en AZ zullen er vrijwel altijd voordeel van hebben maar de kleinere clubs hebben daar meer nadelen van. Ze hebben gemiddeld genomen een bredere selectie en kunnen daardoor meer rouleren i.t.t. een kleinere club. Door de verplaatsing van de wedstrijd AZ - Fortuna Sittard hebben ze tussen speelronde 1 & 3 13 dagen rust gehad en mogen ze in december in 9 dagen 3x uitkomen.
[...]
Verwijderd
De UEFA heeft alleen iets te zeggen over de competities die het zelf organiseert. Als wij hier in Nederland besluiten om de Europees spelende clubs louter thuiswedstrijden te geven rondom de Europese weken, dan zal de UEFA daar best een mening over hebben. Kunnen ze daar iets tegen doen? Nee.Napo schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:35:
[...]
Wat dat betreft zou ik veel liever zien dat de UEFA strikter is in het handhaven van de vastgestelde speelkalender van nationale bonden dan dat we naar een situatie gaan waarin we een subset van clubs zo veel mogelijk gaan helpen om Europees iets voor te stellen.
De UEFA werkte wel mee aan het verplaatsen van hun wedstrijd van donderdagavond naar dinsdagmiddag.Verwijderd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:26:
[...]
De UEFA heeft alleen iets te zeggen over de competities die het zelf organiseert. Als wij hier in Nederland besluiten om de Europees spelende clubs louter thuiswedstrijden te geven rondom de Europese weken, dan zal de UEFA daar best een mening over hebben. Kunnen ze daar iets tegen doen? Nee.
alles kan off-topic
Het nadeel voor Forunta Sittard in deze is niet heel lastig te achterhalen.Verwijderd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:25:
[...]
Een kleinere club speelt niet Europees, dus waar ligt hun nadeel dan ?
Ze hebben ipv 7 dagen (wat de norm is buiten KNVB en de drie midweekse speelrondes (6, 18 & 33)) nu voor twee wedstrijden maar 3 rustdagen en derhalve minder voorbereiding naar de wedstrijd. Hoewel ze in dit geval tegen AZ en Feyenoord spelen gok ik dat het vanaf het begin als verlies ingecalculeerd was maar was het tegen een gelijkwaardig team geweest hadden ze er wel nadeel van kunnen ondervinden.
En dat blijft toch wel spijtige realiteit. Als UEFA en nationale bond zou de basis een gelijkwaardige competitie moeten zijn. Hoewel er altijd een disbalans zal zijn door het aantal teams, toernooien en speeldagen in een competitie verschillend is zou je niet moeten willen dat er nog meer voordeel wordt gecreeerd.Verwijderd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:26:
[...]
De UEFA heeft alleen iets te zeggen over de competities die het zelf organiseert. Als wij hier in Nederland besluiten om de Europees spelende clubs louter thuiswedstrijden te geven rondom de Europese weken, dan zal de UEFA daar best een mening over hebben. Kunnen ze daar iets tegen doen? Nee.
Dat het voorkomt met inplannen dat teams vaak thuis of uit spelen is ook wel te zien in de Eredivisie maar dat lijken geen bewuste acties. Dat vanuit een UEFA reguleren maakt het inplannen nog complexer als het al is.
Het bewust herplannen vanwege "belang voor de nationale competitie" is dan wel weer een andere orde.
Verwijderd
Geen idee wat je mij probeert duidelijk te maken.Ankona schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:31:
[...]
De UEFA werkte wel mee aan het verplaatsen van hun wedstrijd van donderdagavond naar dinsdagmiddag.
Hoe kan een organisatie die zelf makkelijk wedstrijden verschuift door nationale bonden serieus genomen worden als ze die aan hun kalender wil houden?Verwijderd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:40:
[...]
Geen idee wat je mij probeert duidelijk te maken.
alles kan off-topic
Dat vond ik nog het interessantste stuk. Koevermans die een meeting voorzit en vraagt wat de clubfilosofie nou eigenlijk is, wat de speelstijl is etc.ph4ge schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:09:
Desalniettemin zitten er mooie stukjes in, zo wordt vrij snel in het begin al duidelijk gemaakt bij een meeting op Varkenoord dat er eigenlijk een trainer moet worden gezocht die bij de clubfilosofie past in plaats van dat de trainer de filosofie bepaalt, en vervolgens zie je Advocaat het terrein oprijden.
Jammer dat het in de serie vervolgens akelig stil bleef en het heel snel weer overging naar inderdaad Advocaat. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen toen stil is gebleven.
Verwijderd
Menig van Twente vertrekt alsnog naar FK Partizan. Vreemde transfer als je mij vraagt.
Menig is vaste waarde voor Twente. Of ze moeten een heel goed bod hebben gedaan.
Menig is vaste waarde voor Twente. Of ze moeten een heel goed bod hebben gedaan.
Verwijderd
Maccabi Haifa - Feyenoord kan niet gespeeld worden op de donderdag vanwege een joodse feestdag.Ankona schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:41:
[...]
Hoe kan een organisatie die zelf makkelijk wedstrijden verschuift door nationale bonden serieus genomen worden als ze die aan hun kalender wil houden?
Ajax mocht in 2017 de kwartfinale tegen Schalke 04 in de EL ook op woensdag 3 mei spelen.
Wie zegt dat 3 dagen een nadeel is? En dat dat, voor wel 2 hele wedstrijden, een groter nadeel is dan de aanzienlijke bijdrage die ze nu krijgen van de Europese verdiensten?Napo schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:39:
Het nadeel voor Forunta Sittard in deze is niet heel lastig te achterhalen.
Ze hebben ipv 7 dagen (wat de norm is buiten KNVB en de drie midweekse speelrondes (6, 18 & 33)) nu voor twee wedstrijden maar 3 rustdagen en derhalve minder voorbereiding naar de wedstrijd. Hoewel ze in dit geval tegen AZ en Feyenoord spelen gok ik dat het vanaf het begin als verlies ingecalculeerd was maar was het tegen een gelijkwaardig team geweest hadden ze er wel nadeel van kunnen ondervinden.
Die "aanzienlijke" bijdragen krijgen clubs zonder verplaatsing ook tenzij ik gemist heb dat Fortuna Sittard in dit geval extra gecompenseerd wordt.toolkist schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:48:
[...]
Wie zegt dat 3 dagen een nadeel is? En dat dat, voor wel 2 hele wedstrijden, een groter nadeel is dan de aanzienlijke bijdrage die ze nu krijgen van de Europese verdiensten?
Vanwaar concludeer je dat de UEFA gemakkelijk is in het verschuiven van wedstrijden? Ze zullen zeker factoren van een land meenemen in het vaststellen maar dat zijn zover ik kan zien uitzonderingen dan dat ze clubs heel erg gemakkelijk tegemoet komen.Ankona schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:41:
[...]
Hoe kan een organisatie die zelf makkelijk wedstrijden verschuift door nationale bonden serieus genomen worden als ze die aan hun kalender wil houden?
Andere clubs hebben ook wedstrijden die verplaatst worden.Napo schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:50:
[...]
Die "aanzienlijke" bijdragen krijgen clubs zonder verplaatsing ook tenzij ik gemist heb dat Fortuna Sittard in dit geval extra gecompenseerd wordt.
Die vergoeding was onderdeel van de plannen van de 'veranderagenda', net als het verplaatsen van wedstrijden rondom Europees voetbal/
Wellicht dan een gemakkelijk antwoord op de volgende vraag:toolkist schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:45:
[...]
Andere clubs hebben ook wedstrijden die verplaatst worden.
Welke clubs in de Eredivisie hebben een wedstrijd verplaatst zien worden naar een datum in een andere speelronde?
Daar ben ik mij van bewust.Die vergoeding was onderdeel van de plannen van de 'veranderagenda', net als het verplaatsen van wedstrijden rondom Europees voetbal/
Het punt wat ik maakte - ongeacht wat de veranderagenda zegt en of er een financiele compensatie is - is dat ze er nadeel van ondervinden. Ja, het is afgesproken in de veranderagenda en ja, er wordt een vergoeding gegeven aan alle clubs die niet in een Europese competitie uitkomen maar dat doet niets af aan het ondervonden nadeel laat staan een gelijk uitgangspunt voor alle clubs in de competitie.
Dit seizoen wellicht nog niemand (maar, de KNVB is nog aan het kijken, vorige paar seizoenen genoeg voorbeelden gezien.
En welk nadeel? Denk je echt dat een speler met een beetje een fatsoenlijke conditie 5-6 dagen nodig heeft om te herstellen van 90 minuutjes voetballen?
En welk nadeel? Denk je echt dat een speler met een beetje een fatsoenlijke conditie 5-6 dagen nodig heeft om te herstellen van 90 minuutjes voetballen?
[ Voor 39% gewijzigd door toolkist op 02-09-2021 14:47 ]
Ajax mist door de verlengde interland periode ook martinez,tagliafico en alvarez vs pec.
Tagliafico en Martinez spelen vrijdag nacht nog voor Argentinie waar Ajax vs Pec zaterdag kwart voor 7 gepland staat.
Alvarez donderdag nacht om 3 uur met mexico.
Tagliafico en Martinez spelen vrijdag nacht nog voor Argentinie waar Ajax vs Pec zaterdag kwart voor 7 gepland staat.
Alvarez donderdag nacht om 3 uur met mexico.
[ Voor 48% gewijzigd door Mark31 op 02-09-2021 15:47 ]
Conditioneel is één factor maar je zit ook met het erin pogen te krijgen van een spelopvatting voor een komende wedstrijd. Het is meer dan enkel conditie maar ook een juist inspanningsbalans vinden om blessures te beperken.toolkist schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:45:
Moet een prof voetballer dit aankunnen, zeker!
Gaat de beperking in tijd tot compromisses leiden, hoogstwaarschijnlijk.
Stellen dat het geen nadeel oplevert lijkt mij kortzichtig.
2 dagen om precies te zijntoolkist schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:45:
Dit seizoen wellicht nog niemand (maar, de KNVB is nog aan het kijken, vorige paar seizoenen genoeg voorbeelden gezien.
In verleden vaak genoeg zondag (competitie), dinsdag (beker), donderdag (vriendschappelijk), zondag (competitie) gevoetbald, nu is dat wel zonder reizen naar buitenland, maar profs op hoogste niveau kunnen makkelijk 3 potjes per week voetballen, je hebt alleen minder tijd om specifiek ergens op te trainen.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Vreemd voor wie? Voor Menig betekent het Europees voetbal spelen. Voor Twente betekent het nog wat geld verdienen, volgend jaar zou hij transfervrij de deur uitlopen. In de selectie zijn aanvallers zat (nog wel een paar geblesseerd) omdat er als was voorgesorteerd op een vertrek van Menig.Verwijderd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:45:
Menig van Twente vertrekt alsnog naar FK Partizan. Vreemde transfer als je mij vraagt.
Als supporter vind ik het niet heel erg. Hij kon beslissend zijn, maar toch ook vaak een kans verprutsen door niet af te spelen. We gaan zien hoe het loopt, opties genoeg voor de vleugels met Cleonise, Lukoki, Cerny, Misidjan, Limnios en Rots.
Regeren is vooruitschuiven
Verwijderd
De Eredivisiewedstrijd Feyenoord – Heracles Almelo uit speelronde 4 (zondag 12 september) wordt op verzoek van de Rotterdamse club verplaatst naar woensdag 1 december (20.00 uur). Redenen zijn de vervroeging door de UEFA van het Conference Leagueduel van Feyenoord met Maccabi Haifa naar dinsdag 14 september (16.30 uur), de door de FIFA verlengde interlandperiode voorafgaand aan speelronde 4 en het vanwege de coronamaatregelen lastiger in- en uitreizen van Israël.remco112 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:24:
[...]
AZ is ook verplaatst naar 1 of 2 december. Waarom kan het op verzoek van Feyenoord dan niet?
Na zorgvuldige afweging van bovenstaande bijzondere omstandigheden en overleg met de Eredivisie CV heeft de KNVB geconcludeerd dat een eenmalige verplaatsing naar een ander moment in het competitieprogramma gerechtvaardigd is.
Ik heb het idee dat Feyenoord dit verzoek gedaan heeft na de afgesproken deadline en dat men nu voorbij gaat aan eventuele wensen / eisen van Heracles en of ESPN.
Mag Ajax vs PEC ook dan verplaatst worden? Missen 3 van de 11 basis spelers ivm interlands
Verwijderd
Heb je enig idee wanneer die wedstrijd ingehaald kan worden? Ik wel.Mark31 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:20:
Mag Ajax vs PEC ook dan verplaatst worden? Missen 3 van de 11 basis spelers ivm interlands
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2021 16:35 ]
En dat is?Verwijderd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:22:
[...]
Heb je enig idee wanneer die wedstrijd ingehaald kan worden? Ik wel.
Verwijderd
Niet eerder dan de winterstop. De week van 1 december was de enige vrije midweek in de eerste seizoenshelft. Deze datum valt af, omdat Ajax het thuisduel met Willem II heeft laten verschuiven.
In de winterstop mist Ajax wel de spelers die zijn opgeroepen voor de Afrika Cup.
Er zit nog een vrij weekend eind januari, maar dat is een extra interlandbreak voor onder meer Zuid-Amerika. De volgende optie zonder interlandproblemen wordt eind februari tijdens een Europese week. Tenzij Ajax 3e wordt in de groepsfase CL.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2021 16:46 ]
Ajax gaat het zeer lastig krijgen.
Besiktas wist al eerder Bathsuay te strikken van Chelsea en strikken nu Pjanic..
Besiktas wist al eerder Bathsuay te strikken van Chelsea en strikken nu Pjanic..
Verwijderd
Kan ik daaruit concluderen dat je de wedstrijd tegen PEC niet meer wil verplaatsen?Mark31 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:55:
Ajax gaat het zeer lastig krijgen.
Lijkt me niet mogelijk, wel asociaal van Fifa om die WK kwalificatiewedstrijden zo dicht op de competitie wedstrojden te zetten.Verwijderd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 17:07:
[...]
Kan ik daaruit concluderen dat je de wedstrijd tegen PEC niet meer wil verplaatsen?
Verwijderd
Er zijn twee interlandbreaks niet gespeeld de laatste anderhalf jaar. Die moeten ergens ingehaald worden.Mark31 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 17:22:
[...]
Lijkt me niet mogelijk, wel asociaal van Fifa om die WK kwalificatiewedstrijden zo dicht op de competitie wedstrojden te zetten.
Maar met alle respect naar PEC toe, de selectie van Ajax moet toch wel breed genoeg zijn om ook met 3 reserves te kunnen winnen?
Middenveld genoeg keuzes.ElPaco schreef op donderdag 2 september 2021 @ 17:34:
Maar met alle respect naar PEC toe, de selectie van Ajax moet toch wel breed genoeg zijn om ook met 3 reserves te kunnen winnen?
Achterin word de spoeling dun.
Mazraoui timber blind rensch met schuurs als enige reserve.
Klinkt als een reden om 3-5-2 te spelen ofzo. Of anders gewoon met 4 van de 5 heren die je noemt. Zou tegen PEC geen probleem moeten zijn.Mark31 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 17:40:
[...]
Middenveld genoeg keuzes.
Achterin word de spoeling dun.
Mazraoui timber blind rensch met schuurs als enige reserve.
Bij Feyenoord kijken ze jaloers naar dat aantal joh. Wij hebben maar zes verdedigers in de selectieElPaco schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:02:
[...]
Klinkt als een reden om 3-5-2 te spelen ofzo. Of anders gewoon met 4 van de 5 heren die je noemt. Zou tegen PEC geen probleem moeten zijn.
Zolang iedereen heel uit de interlands komt geen probleem.ElPaco schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:02:
[...]
Klinkt als een reden om 3-5-2 te spelen ofzo. Of anders gewoon met 4 van de 5 heren die je noemt. Zou tegen PEC geen probleem moeten zijn.
En anders gewoon een stok met een pruik neer zettenremco112 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:03:
[...]
Bij Feyenoord kijken ze jaloers naar dat aantal joh. Wij hebben maar zes verdedigers in de selectie
Eerder een lantaarnpaal, zat spelers in de Eredivisie komen daar niet voorbij.Deadsy schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:33:
[...]
En anders gewoon een stok met een pruik neer zetten
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
PEC is een gevaarlijke tegenstander thuisElPaco schreef op donderdag 2 september 2021 @ 17:34:
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Heb je PEC dit seizoen zien voetballen? Het ontbreken van 3 basisspelers mag echt geen probleem zijn.
Nog een keertje dan 
Dit is toch wel onverwacht lekker wakker worden;
https://www.ed.nl/dossier...t-2024-verlengt~a0f6ab1e/
Dit is toch wel onverwacht lekker wakker worden;
https://www.ed.nl/dossier...t-2024-verlengt~a0f6ab1e/
Dan lijkt me een verlenging vanuit Schmidt ook wel in de lucht te hangen.PSV stunt opnieuw met Mario Götze, die zijn contract tot 2024 verlengt
Nadat PSV vorig jaar al stuntte door Mario Götze vast te leggen, komt de Eindhovense club vandaag opnieuw met een daverende verrassing. Directeur voetbalzaken John de Jong heeft met de Duitser een overeenkomst bereikt over een langer verblijf in Eindhoven.
[ Voor 6% gewijzigd door Tomba op 06-09-2021 07:44 ]
Topspeler, maar wel vaak gepaard met blessures.
Tot noch toe houd hij het dit jaar lang vol, maar hij zal dat niet heel het seizoen vol kunnen houden.
Tot noch toe houd hij het dit jaar lang vol, maar hij zal dat niet heel het seizoen vol kunnen houden.
Ach, 1400 minuten in een seizoen waar je pas de 5e wedstrijd bij het elftal zit is niet slecht. Hij is inderdaad in januari en een klein stukje februari geblesseerd geweest, maar onder de streep brengt hij genoeg om echt van waarde te kunnen zijn.Mark31 schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:03:
Topspeler, maar wel vaak gepaard met blessures.
Als Schmidt hem gewoon op de juiste momenten spaart komt het vast wel goed. Ik ben er in ieder geval heel blij mee.
Vorige jaar had hij 1400 minuten gespeeld gedeeld door 90 minuten dan kom je uit op 15,5 wedstrijd van de 34 vorige jaar .ElPaco schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:09:
[...]
Ach, 1400 minuten in een seizoen waar je pas de 5e wedstrijd bij het elftal zit is niet slecht. Hij is inderdaad in januari en een klein stukje februari geblesseerd geweest, maar onder de streep brengt hij genoeg om echt van waarde te kunnen zijn.
Als Schmidt hem gewoon op de juiste momenten spaart komt het vast wel goed. Ik ben er in ieder geval heel blij mee.
Ja dat is karig, dit jaar is hij veel fitter , maar met zijn ziekte zal hij ook een deel niet kunnen spelen.
Maar in zijn geval dus niet 34 maar 29 wedstrijden (hij is pas in oktober bij PSV gekomen). Die ene maand dat hij er uit lag waren al 8 wedstrijden (lang leven 2 wedstrijden per week).Mark31 schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:13:
[...]
Vorige jaar had hij 1400 minuten gespeeld gedeeld door 90 minuten dan kom je uit op 15,5 wedstrijd van de 34 vorige jaar .
Ja dat is karig, dit jaar is hij veel fitter , maar met zijn ziekte zal hij ook een deel niet kunnen spelen.
Verder weten we allemaal hoe Schmidt zeker in dat jaar wisselde. Dan is 15,5 uit 21 niet slecht
En zo verdient PSV er ook nog wat aan mocht hij alsnog eerder vertrekken
Float like a butterfly, sting like a bee.
Nooit extreem.veel want volgende jaar is hij 30, dit soort spelers maken je beter maar niet rijker kwa transfersom.Martinusz schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:54:
En zo verdient PSV er ook nog wat aan mocht hij alsnog eerder vertrekken
Madueke en gakpo zijn hun cashcows.
En in mindere mate Teze en Obispo, aangezien die (samen met Gakpo) helemaal eigen jeugd zijn. Dus relatief weinig kosten aan gehad.Mark31 schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:01:
[...]
Nooit extreem.veel want volgende jaar is hij 30, dit soort spelers maken je beter maar niet rijker kwa transfersom.
Madueke en gakpo zijn hun cashcows.
Alleen wel zonde dat Teze niet meer centraal speelt dit seizoen imo. Vind hem op rechtsback toch echt een stuk zwakker dan centraal. Hoop dat hij daar nog stappen in kan zetten, maar zie hem op deze manier niet snel de voorkeur krijgen boven Mwene (die het toch beter doet imo).ElPaco schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:03:
[...]
En in mindere mate Teze en Obispo, aangezien die (samen met Gakpo) helemaal eigen jeugd zijn. Dus relatief weinig kosten aan gehad.
Mwa, ik heb het idee dat Mwene het verdedigend iets beter doet en dat Teze wat beter mee naar voren komt. Ze zitten in ieder geval dicht tegen elkaar aan kwa niveau.Snowdog schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:56:
[...]
Alleen wel zonde dat Teze niet meer centraal speelt dit seizoen imo. Vind hem op rechtsback toch echt een stuk zwakker dan centraal. Hoop dat hij daar nog stappen in kan zetten, maar zie hem op deze manier niet snel de voorkeur krijgen boven Mwene (die het toch beter doet imo).
Zolang hij het op de training goed laat zien en echt knokt met Mwene om die basisplek dan denk ik dat het voor beiden (en het team) goed is. Ook fijn dat er is als backup voor Ramalho.
Verwijderd
ElPaco schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:09:
[...]
Ach, 1400 minuten in een seizoen waar je pas de 5e wedstrijd bij het elftal zit is niet slecht.
Rare manier van rekenen hier op Tweakers.ElPaco schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:16:
[...]
Maar in zijn geval dus niet 34 maar 29 wedstrijden (hij is pas in oktober bij PSV gekomen).
Een fitte Supermario had 30 competitiewedstrijden kunnen spelen voor PSV.
17x basis, 1 invalbeurt, 10x gewisseld en 1411 speelminuten.
Transfermarkt heeft hem op 4 spierblessures staan. 1, 1, 8 en 2 gemiste wedstrijden.
Gotze heeft een stofwisselingsziekte. Dat is chronisch, maar kan wel stabiel zijn. Een grotere kans op spierblessures en een langzamer herstel. Hij lag toch wel in de lijn der verwachting dat hij zou blijven.
Wel logisch aangezien Ramalho het natuurlijk nóg beter doet dan Teze. Als RB ben ik ook nog niet 100% overtuigd van Teze.Snowdog schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:56:
[...]
Alleen wel zonde dat Teze niet meer centraal speelt dit seizoen imo. Vind hem op rechtsback toch echt een stuk zwakker dan centraal. Hoop dat hij daar nog stappen in kan zetten, maar zie hem op deze manier niet snel de voorkeur krijgen boven Mwene (die het toch beter doet imo).
Wat betreft dat laatste, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Hij had ook gewoon geen verlenging kunnen tekenen en na een goed seizoen vertrekken naar een betere club. Dat was wat mij betreft waarschijnlijker geweest. Zelfs spelers die al langer bij de club spelen (een Ihattaren en Dumfries) zie je hun contract niet verlengen en ook bij bv. Ajax kan dat voorkomen met een Brobbey en Onana.Verwijderd schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:19:
[...]
[...]
Rare manier van rekenen hier op Tweakers.
Een fitte Supermario had 30 competitiewedstrijden kunnen spelen voor PSV.
17x basis, 1 invalbeurt, 10x gewisseld en 1411 speelminuten.
Transfermarkt heeft hem op 4 spierblessures staan. 1, 1, 8 en 2 gemiste wedstrijden.
Gotze heeft een stofwisselingsziekte. Dat is chronisch, maar kan wel stabiel zijn. Een grotere kans op spierblessures en een langzamer herstel. Hij lag toch wel in de lijn der verwachting dat hij zou blijven.
Verder hebben die blessures uiteraard een grote invloed gehad. Dat zal zoals je al zegt altijd een weakness blijven, maar hij lijkt tot dusverre iig erg fit. Dat geeft wel wat optimisme. En zoals @ElPaco al aangaf, met Schmidt ga je natuurlijk sowieso niet alles spelen. Ik vrees dat dat dit seizoen niet anders zal zijn, want hij heeft nu alweer een aantal vrij aparte moves (wissels/basisopstelling in Eredivisie) op zijn naam staan.
Buiten de bijzondere/ vreemde/ rare wissels, vind ik het wel een mooi principe hoor om spelers zo nu en dan rust te geven. Blessures komen daardoor minder (zwaar) voor bijvoorbeeld.Snowdog schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:30:
[...]
Wat betreft dat laatste, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Hij had ook gewoon geen verlenging kunnen tekenen en na een goed seizoen vertrekken naar een betere club. Dat was wat mij betreft waarschijnlijker geweest. Zelfs spelers die al langer bij de club spelen (een Ihattaren en Dumfries) zie je hun contract niet verlengen en ook bij bv. Ajax kan dat voorkomen met een Brobbey en Onana.
Verder hebben die blessures uiteraard een grote invloed gehad. Dat zal zoals je al zegt altijd een weakness blijven, maar hij lijkt tot dusverre iig erg fit. Dat geeft wel wat optimisme. En zoals @ElPaco al aangaf, met Schmidt ga je natuurlijk sowieso niet alles spelen. Ik vrees dat dat dit seizoen niet anders zal zijn, want hij heeft nu alweer een aantal vrij aparte moves (wissels/basisopstelling in Eredivisie) op zijn naam staan.
Als je een brede selectie hebt (Ajax vind ik een voorbeeld waar dat minder goed gaat), is het slim om spelers af en toe rust te geven, wanneer je competitie/ beker en Europees speelt.
In 1 keer een groep spelers rust geven ben ik niet zo van, maar 1 of 2 per wedstrijd, zou moeten kunnen.
Ajax heeft Stekelenburg/Pasveer/Gorterjbdeiman schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:11:
[...]
Buiten de bijzondere/ vreemde/ rare wissels, vind ik het wel een mooi principe hoor om spelers zo nu en dan rust te geven. Blessures komen daardoor minder (zwaar) voor bijvoorbeeld.
Als je een brede selectie hebt (Ajax vind ik een voorbeeld waar dat minder goed gaat), is het slim om spelers af en toe rust te geven, wanneer je competitie/ beker en Europees speelt.
In 1 keer een groep spelers rust geven ben ik niet zo van, maar 1 of 2 per wedstrijd, zou moeten kunnen.
Mazraoui/Rensch
Timber/Schuurs
Martinez/Blind
Blind/Tagliafico /Rensch
Alvarez/Taylor
Gravenberch/Blind
Klaassen/Kudus
Antony/Berghuis
Haller/Tadic
Tadic/Daramy/Neres.
PSV
Drommel/Mvogo
Mwene/Teze
Ramalho/Teze
Boscagli/Obispo
Max/Oppegaard
Sangare/Thomas
Van Ginkel/Propper
Gotze/Mauro
Madueke/Doan
Zahavi/Vinicius
Gakpo/Vertessen
Vind de bank van Ajax iets sterker
Gakpo geblesseerd afgehaakt bij het NL elftal:
Gelukkig heeft PSV verder geen belangrijke wedstrijden voor de boeg.. oh wacht..
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/soQ90r6kd2oKOFLSWR0UNLbv.jpg?f=user_large)
Hopelijk is hij deze week weer fit.
Cody Gakpo heeft het trainingskamp van Oranje met een blessure verlaten. Ernst nog onduidelijk. PSV speelt komende week drie topduels, even afwachten hoe of wat.
— Rik Elfrink (@RikElfrink) 6 september 2021
Gelukkig heeft PSV verder geen belangrijke wedstrijden voor de boeg.. oh wacht..
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/soQ90r6kd2oKOFLSWR0UNLbv.jpg?f=user_large)
Dat vind ik ook, maar dan begrijp je denk ik mijn insteek (Waarom gaat het niet goed) niet helemaal. Bij Ajax wordt door de trainer minder gerouleerd, daarmee zijn het vaker dezelfde spelers die wedstrijden (geheel) spelen. Ik vind het principe met die volle programma's om wisselend wat spelers rust te kunnen geven een prima principe om aan de volle speelkalender te kunnen voldoen.Mark31 schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:56:
[...]
Ajax heeft Stekelenburg/Pasveer/Gorter
Mazraoui/Rensch
Timber/Schuurs
Martinez/Blind
Blind/Tagliafico /Rensch
Alvarez/Taylor
Gravenberch/Blind
Klaassen/Kudus
Antony/Berghuis
Haller/Tadic
Tadic/Daramy/Neres.
PSV
Drommel/Mvogo
Mwene/Teze
Ramalho/Teze
Boscagli/Obispo
Max/Oppegaard
Sangare/Thomas
Van Ginkel/Propper
Gotze/Mauro
Madueke/Doan
Zahavi/Vinicius
Gakpo/Vertessen
Met uitzondering van een enkele positie zou ik dat ook wel zeggen ja.Mark31 schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:56:
[...]
Ajax heeft Stekelenburg/Pasveer/Gorter
Mazraoui/Rensch
Timber/Schuurs
Martinez/Blind
Blind/Tagliafico /Rensch
Alvarez/Taylor
Gravenberch/Blind
Klaassen/Kudus
Antony/Berghuis
Haller/Tadic
Tadic/Daramy/Neres.
PSV
Drommel/Mvogo
Mwene/Teze
Ramalho/Teze
Boscagli/Obispo
Max/Oppegaard
Sangare/Thomas
Van Ginkel/Propper
Gotze/Mauro
Madueke/Doan
Zahavi/Vinicius
Gakpo/Vertessen
Het zal ook nietElPaco schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:58:
Gakpo geblesseerd afgehaakt bij het NL elftal:
[Twitter]
[Afbeelding]
De blessure van Gakpo lijkt mee te vallen.
Hij mist de interland van vanavond en waarschijnlijk de wedstrijd tegen AZ, daarna zou hij weer fit moeten zijn.
Dat hij is gekomen was al vrij onvoorstelbaar, dat hij blijft is dit helemaal.
Hij koos vorig seizoen voor PSV ondanks interesse van Bayern en andere clubs uit de topcompetities (hij kon ook 'gewoon' verlengen bij Dortmund) en ook de afgelopen transferperiode kon hij naar grote clubs, wat na dit seizoen ongetwijfeld wederom het geval zal zijn. Dan ligt bijtekenen niet bepaald in de lijn der verwachting.
Wederom een enorme stunt dus
Hij mist de interland van vanavond en waarschijnlijk de wedstrijd tegen AZ, daarna zou hij weer fit moeten zijn.
Hoe kom je hier eigenlijk bij?Verwijderd schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:19:
Hij lag toch wel in de lijn der verwachting dat hij zou blijven.
Dat hij is gekomen was al vrij onvoorstelbaar, dat hij blijft is dit helemaal.
Hij koos vorig seizoen voor PSV ondanks interesse van Bayern en andere clubs uit de topcompetities (hij kon ook 'gewoon' verlengen bij Dortmund) en ook de afgelopen transferperiode kon hij naar grote clubs, wat na dit seizoen ongetwijfeld wederom het geval zal zijn. Dan ligt bijtekenen niet bepaald in de lijn der verwachting.
Wederom een enorme stunt dus
Dat kunnen ze inderdaad, alleen niet makkelijk en zeker niet langdurig.Martinusz schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:49:
maar profs op hoogste niveau kunnen makkelijk 3 potjes per week voetballen
Fysiek is minimaal 48 uur hersteltijd nodig, mentaal minimaal 72 uur. Los van pijntjes en lichte blessures die in deze korte tijd niet herstellen.
https://www.allesoverspor...duurt-langer-dan-gedacht/
Verder heeft Verheijen een onderzoek gedaan naar de invloed van minder rust voor spelers en hieruit bleek dat spelers minimaal 3 dagen volledige rust nodig hebben om optimaal te presteren.
Heb je maar twee dagen rust gehad en speel je tegen een team dat langer heeft kunnen uitrusten, is de kans om te winnen 40 procent lager dan normaal.
“Het verschil zit ‘m in het laatste halfuur van een wedstrijd. Als je maar twee dagen rust hebt en je speelt tegen teams die meer rust hebben gehad, maak je 30 procent minder doelpunten dan normaal en krijg je 35 procent meer doelpunten tegen. Uit een Italiaans onderzoek blijkt dat het energieniveau van spelers na twee dagen rust, maar tot 70 procent is hersteld.”
Punt is alleen dat de tegenstanders ook profs van het hoogste niveau hebben die zich dan beter op de wedstijd voor kunnen bereiden.Baseman77 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:19:
[...]
Dat kunnen ze inderdaad, alleen niet makkelijk en zeker niet langdurig.
Fysiek is minimaal 48 uur hersteltijd nodig, mentaal minimaal 72 uur. Los van pijntjes en lichte blessures die in deze korte tijd niet herstellen.
https://www.allesoverspor...duurt-langer-dan-gedacht/
Verder heeft Verheijen een onderzoek gedaan naar de invloed van minder rust voor spelers en hieruit bleek dat spelers minimaal 3 dagen volledige rust nodig hebben om optimaal te presteren.
[...]
En... topsporters kunnen doorgaans dieper gaan dan minder getrainde sporters en hebben dan ook meer hersteltijd nodig
alles kan off-topic
Correct dat is op het salaris na bijna pure winst en zullen vermoedelijk toch ook miljoenen op gaan leveren. Ik zie een Ramalho als hij zo blijft spelen ook voor meer vertrekken dan waar hij voor gekomen is.ElPaco schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:03:
[...]
En in mindere mate Teze en Obispo, aangezien die (samen met Gakpo) helemaal eigen jeugd zijn. Dus relatief weinig kosten aan gehad.
Max is toch ook gekocht? Lijkt me ook wel winst op te maken. Het ziet er op dit moment financieel en sportief gewoon prima uit bij PSV, ook zonder behalen CL.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Max is vorig jaar voor 8 miljoen gekocht ja. Ik hoop vooral dat Ramalho blijft, die hebben we nodigsnmght schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:58:
[...]
Correct dat is op het salaris na bijna pure winst en zullen vermoedelijk toch ook miljoenen op gaan leveren. Ik zie een Ramalho als hij zo blijft spelen ook voor meer vertrekken dan waar hij voor gekomen is.
Max is toch ook gekocht? Lijkt me ook wel winst op te maken. Het ziet er op dit moment financieel en sportief gewoon prima uit bij PSV, ook zonder behalen CL.
Bedoel zeker niet per se komende zomer al weer he.ElPaco schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:34:
[...]
Max is vorig jaar voor 8 miljoen gekocht ja. Ik hoop vooral dat Ramalho blijft, die hebben we nodigNet als Max trouwens.
Laat ze komend jaar wel schitteren in de CL en de transferwaarde gaat sky-high.
Martinez verlengd zijn contract.
En gravenberch heeft een optie van nog een jaar in zijn contrAct (2024)
En gravenberch heeft een optie van nog een jaar in zijn contrAct (2024)
Ramalho is volgend jaar 30snmght schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:58:
[...]
Correct dat is op het salaris na bijna pure winst en zullen vermoedelijk toch ook miljoenen op gaan leveren. Ik zie een Ramalho als hij zo blijft spelen ook voor meer vertrekken dan waar hij voor gekomen is.
Max is volgend jaar 29.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WC7UMSbifrJRemxvtzQNyTTn.jpg?f=user_large)
6-0, doei Türkiye!
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Turkije is echt heerlijk slecht vanavond, net als op het Ek 
Van Gaal heeft het spelletje wel aardig door denk ik.
Van Gaal heeft het spelletje wel aardig door denk ik.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Mooi om van Gaal met een lach op z'n gezicht het interview te zien doen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Meer dan 2.5m voor Ramalho moet ook op z'n 30e nog wel lukken hoorMark31 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:36:
[...]
Ramalho is volgend jaar 30
Max is volgend jaar 29.
En 10m voor Max ook best als ie een goed seizoen draait.
Ook voor de niet Ajacieden interessant, je hoort zelden een directeur van een beursgenoteerde voetbalclub over de transfers. Natuurlijk niet overal een antwoord op maar wel open.
Ik weet het nog niet. Bij Max moet je accepteren dat hij verdedigend zeer zwak is, het is de vraag hoeveel clubs daar zin in hebben.toolkist schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:32:
[...]
Meer dan 2.5m voor Ramalho moet ook op z'n 30e nog wel lukken hoor
En 10m voor Max ook best als ie een goed seizoen draait.
CL voetbal had geholpen en het is nu maar afwachten hoe sterk beide zullen presteren in de EL.
Heu dit weekend gaat er weer gevoetbald worden!
AZ-PSV kijk ik toch wel even met een schuin oog naar.
Lijkt alweer lang geleden. Verwacht toch wel een redelijk makkelijke overwinning voor PSV gezien de vorm van beide ploegen.Typhone schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:54:
Heu dit weekend gaat er weer gevoetbald worden!
En juist daarom zou het spannend kunnen worden. Pittige wedstrijden zijn aardig te voorspellen, maar een Az zou in deze wedstrijd boven zichzelf uit kunnen stijgen terwijl PSV motivatie problemen kan hebben.Exocet schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:07:
[...]
Lijkt alweer lang geleden. Verwacht toch wel een redelijk makkelijke overwinning voor PSV gezien de vorm van beide ploegen.
Gezien de vorm en de kwaliteiten verwacht ik ook een simpele overwinning voor PSV, ben benieuwd.
alles kan off-topic
Het is ook nog niet zeker of Gakpo mee kan doen, nogal een aderlating als Mauro ofzo op zijn plek staat. Ik denk dat het enorm spannend gaat worden.
AZ zonder sterkhouders die allemaal verkocht zijn, PSV in vorm, dit wordt voor mij een hele makkelijke overwinning voor PSV. Zowat geen beter moment om AZ in Alkmaar te treffen.ElPaco schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:30:
Het is ook nog niet zeker of Gakpo mee kan doen, nogal een aderlating als Mauro ofzo op zijn plek staat. Ik denk dat het enorm spannend gaat worden.
Na zo'n interlandperiode weet ik niet of ze nog in vorm zijn, het breekt nogal. We gaan het zaterdag zien. Ik hoop natuurlijk op een walkover voor PSV, net zoals de supporters van AZ hopen dat het een walkover voor hun wordttoolkist schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:56:
[...]
AZ zonder sterkhouders die allemaal verkocht zijn, PSV in vorm, dit wordt voor mij een hele makkelijke overwinning voor PSV. Zowat geen beter moment om AZ in Alkmaar te treffen.
Vorig jaar was die wedstrijd inderdaad een stuk spannender.toolkist schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:56:
[...]
AZ zonder sterkhouders die allemaal verkocht zijn, PSV in vorm, dit wordt voor mij een hele makkelijke overwinning voor PSV. Zowat geen beter moment om AZ in Alkmaar te treffen.
inderdaad, kan me niet voorstellen dat AZ veel te bieden heeft.Exocet schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:07:
[...]
Lijkt alweer lang geleden. Verwacht toch wel een redelijk makkelijke overwinning voor PSV gezien de vorm van beide ploegen.
Ik kan me vast niet voorstellen dat de AZ supporters dit jaar hele hoge verwachtingen hebben maar wie weet.. @krissie100 is volgens mij een AZ supporter, wellicht dat hij een idee heeft wat binnen de AZ aanhang de verwachtingen zijn?ElPaco schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:16:
[...]
Na zo'n interlandperiode weet ik niet of ze nog in vorm zijn, het breekt nogal. We gaan het zaterdag zien. Ik hoop natuurlijk op een walkover voor PSV, net zoals de supporters van AZ hopen dat het een walkover voor hun wordt
PSV mist Pröpper (blessure) en Vinicius (nog geen werkvergunning).
Sangaré en Gakpo zijn onzeker i.v.m. lichte blessures.
Maar dan nog moet PSV 'gewoon' winnen van AZ.
AZ is Boadu, Stengs en Koopmeiners kwijt en hun vervangers zijn niet van hetzelfde niveau, terwijl PSV dit seizoen tot nu toe een hele sterke indruk maakt.
Als PSV echt mee wil doen voor het kampioenschap dan dient er gewonnen te worden, als statement en als bewijs dat er weer toppers gewonnen kunnen worden.
Sangaré en Gakpo zijn onzeker i.v.m. lichte blessures.
Maar dan nog moet PSV 'gewoon' winnen van AZ.
AZ is Boadu, Stengs en Koopmeiners kwijt en hun vervangers zijn niet van hetzelfde niveau, terwijl PSV dit seizoen tot nu toe een hele sterke indruk maakt.
Als PSV echt mee wil doen voor het kampioenschap dan dient er gewonnen te worden, als statement en als bewijs dat er weer toppers gewonnen kunnen worden.
PSV heeft een bredere basis en de namen die ontbreken zijn minder spel bepalend dan wat AZ allemaal weg heeft laten gaan. PSV mag geen enkele moeite hebben met wat er nog van AZ over is. (En juist daarom zouden ze wel van zichzelf kunnen verliezen in die wedstrijd, niet van AZ)
alles kan off-topic
@Ankona dat is fraai, op voorhand vast verkondigen dat ook bij verlies dat niet de verdienste van AZ is.
Dat bewijs is toch op 7 August al geleverdBaseman77 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:42:
Ajax mist Martinez en Tagliafico omdat die vannacht om half 2 nog een wedstrijd hadden met Argentinie.
Gorter is geblesseerd geraakt bij Jong Oranje, Stekelenburg is ook geblesseerd , idem kudus en Klaassen .
Dus Stekelenburg,Gorter,Martinez,Tagliafico,Klaassen en Kudus.
Denk ietsje meer dan PSV.
Vermoedelijke opstelling
Pasveer Mazraoui Timber Blind Rensch Alvarez Gravenberch Berghuis Antony Haller Tadic.
Gorter is geblesseerd geraakt bij Jong Oranje, Stekelenburg is ook geblesseerd , idem kudus en Klaassen .
Dus Stekelenburg,Gorter,Martinez,Tagliafico,Klaassen en Kudus.
Vermoedelijke opstelling
Pasveer Mazraoui Timber Blind Rensch Alvarez Gravenberch Berghuis Antony Haller Tadic.
Waar voegt die vergelijking precies toe?Mark31 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:26:
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022