Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 311 Laatste
Acties:
  • 483.224 views

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:25

Superkiwi

Hoi doei

Hele middag op de start van de F1 zitten wachten dus enkel de samenvattingen gezien net.
Fey op de broek gehad van Utrecht en Vitesse op de blote bips gehad van Ajax :D
Beiden niet verwacht maar zeker niet minder blij mee.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Superkiwi schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 19:56:
Hele middag op de start van de F1 zitten wachten dus enkel de samenvattingen gezien net.
Fey op de broek gehad van Utrecht en Vitesse op de blote bips gehad van Ajax :D
Beiden niet verwacht maar zeker niet minder blij mee.
Al met al een goede dag toch? :) Behalve dat Feyenoord verloren heeft ;)

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:25

Superkiwi

Hoi doei

Bulletdodger schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:07:
[...]

Al met al een goede dag toch? :) Behalve dat Feyenoord verloren heeft ;)
Hele goede dag :)
Ik achtte Vitesse toch wel een tandje lastiger dan Twente maar dat viel dus mee. Wellicht omdat Vitesse nog wat moe was van de pot tegen Anderlecht?
Feyenoord mag vaker verliezen, het is immers een concurrent ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Getuige de uitspraken van Letsch (bij de NOS meende ik) had niemand bij Vitesse denk ik vertrouwen in een punt (of 3). Met die instelling kun je ook wel verwachten dat je naar de slachtbank gaat. Ik denk dat de wedstrijd van donderdag zeker meespeelt, en wat ook meespeelt is dat het vaste centrale duo van Vitesse geblesseerd is. Een club als Vitesse heeft i.t.t. Ajax, etc. geen spelers achter de hand die vergelijkbnaar zijn. Oroz (komt van 2de divisie Oostenrijk) en Hajek (staat normaal reserve) zijn niet te vergelijken met Rasmussen en Doekhi. Daarnaast mag de rol van Pasveer niet onderschat worden, als Vitesse supporter is het dan toch pijnlijk om te zien dat hij nu op de bank zit.... Vitesse was al met al niet in beste doen, maar zelfs als ze dat zouden zijn is er natuurlijk gewoon een gigantisch kwaliteitsverschil tussen beide elftallen.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:15
En Mo Ihattaren is weg (zo goed als)!

Voor ongeveer 5 miljoen naar Juve, dat hem meteen doorverhuurd aan Sampdoria.

WoT stats

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:41
Tagliafico op weg naar West Ham United. Hopelijk haalt Ajax nog een vervanger (Wijndal?) of gaan ze Rensch daar laten spelen wanneer er snelheid nodig is?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:00

Vos

AFCA

Gynnad schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:22:
Tagliafico op weg naar West Ham United. Hopelijk haalt Ajax nog een vervanger (Wijndal?) of gaan ze Rensch daar laten spelen wanneer er snelheid nodig is?
Dan is je enige linkspoot voor die positie Blind? Brrr

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Oh oh.. :|

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik hoop dat ze dan doorpakken op Wijndal inderdaad, maar betwijfel het. Ik zie AZ ook goed de hoofdprijs vragen gezien de timing en dat ze al bakken met geld gevangen hebben deze transferperiode.

Of zouden ze stiekem echt geïnteresseerd zijn in Malacia (hopelijk niet)

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:40
Vos schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:29:
[...]

Dan is je enige linkspoot voor die positie Blind? Brrr
Of Martinez, maar beide brrr voor die positie idd :p

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:30
Martinusz schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:08:
[...]

Of Martinez, maar beide brrr voor die positie idd :p
Is hij niet ooit gehaald voor die plek?

• Martinusz
Deadsy schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:53:
[...]

Is hij niet ooit gehaald voor die plek?
Klopt ;)
Maar Martinez lekker centraal houden en Blind op middenveld, kortom nieuwe LB nodig.

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
The Atletic ontkent het gerucht van Nico.
Ik hoop echt dat hij blijft, voorin en middenveld bomvol , achterin is nu al dun bezaaid.

Indien Nico vertrekt houd je Mazraoui Timber Martinez Blind als basis over met Rensch en Schuurs als backup.
Veel te weinig met Mazraoui die veel blessures kent, en Blind met zijn rikketik.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mark31 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:34:
The Atletic ontkent het gerucht van Nico.
Ik hoop echt dat hij blijft, voorin en middenveld bomvol , achterin is nu al dun bezaaid.

Indien Nico vertrekt houd je Mazraoui Timber Martinez Blind als basis over met Rensch en Schuurs als backup.
Veel te weinig met Mazraoui die veel blessures kent, en Blind met zijn rikketik.
Neres moet eigenlijk weg, maar rondom hem is het behoorlijk stil.

• Mark31
Exocet schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:46:
[...]

Neres moet eigenlijk weg, maar rondom hem is het behoorlijk stil.
Schijnt achter de schermen wel onderhandelingen gaande te zijn, idem onana.
Maar of het gaat lukken binnen de tijd is de vraag.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-11 08:57
Misschien is Mickey van de Ven van Volendam wat.

Niet serieus, maar ik had even een bruggetje nodig naar het arbitraal vonnis in de zaak van Van de Ven/Raiola vs. FC Volendam, waarbij de laatste in het gelijk is gesteld. Redelijk stukje leesvoer, maar geeft een leuk inkijkje in hoe de verkoop van een speler in z'n werk gaat, tenminste als Mino zijn zin wil krijgen (maar niet krijgt).

• ElPaco
Vinícius lijkt de komende 2 jaar voor PSV te gaan spelen, wel op huurbasis helaas.

WoT stats

• Deadsy
ElPaco schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:54:
Vinícius lijkt de komende 2 jaar voor PSV te gaan spelen, wel op huurbasis helaas.
Hoop voor hun dat hij beter is dan hun andere langdurige huur deal

Verwijderd

autje schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 20:47:
het arbitraal vonnis in de zaak van Van de Ven/Raiola vs. FC Volendam, waarbij de laatste in het gelijk is gesteld. Redelijk stukje leesvoer, maar geeft een leuk inkijkje in hoe de verkoop van een speler in z'n werk gaat, tenminste als Mino zijn zin wil krijgen (maar niet krijgt).
en “Team Jonk” financieel te laten mee profiteren van transferopbrengsten,

Is het wenselijk dat de trainer die opstelling bepaald meedeelt in transfers?

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
toolkist schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:54:
[...]

Ik hoop dat ze dan doorpakken op Wijndal inderdaad, maar betwijfel het. Ik zie AZ ook goed de hoofdprijs vragen gezien de timing en dat ze al bakken met geld gevangen hebben deze transferperiode.

Of zouden ze stiekem echt geïnteresseerd zijn in Malacia (hopelijk niet)
Dan gewoon Rensch de kans geven. Heeft talent zat en vorig jaar al laten zien dat hij stabiel genoeg is. Bovendien tweebenig, dus kan prima als linksback spelen.

Wijndal of Malacia halen en dan Rensch laten banken is onnodig en kapitaalvernietiging.

[ Voor 7% gewijzigd door VDS91 op 31-08-2021 08:01 ]

• ElPaco
Deadsy schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 00:12:
[...]

Hoop voor hun dat hij beter is dan hun andere langdurige huur deal
Sowieso voelt dit een beetje aan alsof er werd gerekend op de komst van Luuk de Jong en toen hij niet kwam dat ze snel een plan B moesten bedenken. 2 jarig huur heb ik altijd al raar gevonden.

WoT stats

• Martinusz
VDS91 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:00:
[...]

Dan gewoon Rensch de kans geven. Heeft talent zat en vorig jaar al laten zien dat hij stabiel genoeg is. Bovendien tweebenig, dus kan prima als linksback spelen.

Wijndal of Malacia halen en dan Rensch laten banken is onnodig en kapitaalvernietiging.
Maar dan zit je wel dun in je linksbacks ;)

Edit: waarbij je niet perse iemand moet kopen die nummer 1 LB is :)
Geen idee of er nog wat in Jong loopt?

[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 31-08-2021 09:21 ]

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:20
Martinusz schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:33:
[...]

Rensch, Blind en evt Martinez. Handig zeg, die multifunctionele spelers.

• Martinusz
DeKever schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:29:
[...]

Rensch, Blind en evt Martinez. Handig zeg, die multifunctionele spelers.
Nee dat moet je niet willen, ja als 3de backup, maar je hebt gewoon 2 LB’s nodig, 1 voor de basis en een talent ofzo als backup.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:58
[...]

Met de huidige bezetting is het idd onzin om op het laatste moment een basisspeler te gaan halen, daar betaal je de hoofdprijs voor. Verder denk ik dat Ajax geleerd heeft van vorig jaar, toen moest Klaiber zo nodig gehaald worden toen Dest vertrok. Achteraf bleek Rensch gewoon (veel) beter.

Youri Baas mocht in de voorbereiding mee op trainingskamp naar Oostenrijk. Dat is volgens mij wel een teken dat ze daar voor de toekomst wat in zien. Wat mij betreft liever die jongen een kans geven dan een linksbenige Klaiber halen.

• toolkist
  • Niet online
VDS91 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:00:
[...]

Zodat je ook geen backup meer hebt achter Mazraoui, die volgens mij nog nooit een seizoen gespeeld heeft zonder blessures? Lijkt me niet handig. Plus Mazraoui heeft die concurrentie voor z'n plek nodig om gemotiveerd te blijven spelen.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-11 20:30

Qu3st

[...]

In Jong Ajax is er niet gelijk een vervanger of standin. En niet alleen met LB zit je dun, dan gewoon over de hele linie heen. Rensch is dan de vervanger voor Mazraoui (man van glas) én Blind (kan hij het fysiek aan om heel seizoen fit te blijven?). Dan heb je echt nog wel een verdediger erbij nodig.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Qu3st schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:53:
[...]

In Jong Ajax is er niet gelijk een vervanger of standin. En niet alleen met LB zit je dun, dan gewoon over de hele linie heen. Rensch is dan de vervanger voor Mazraoui (man van glas) én Blind (kan hij het fysiek aan om heel seizoen fit te blijven?). Dan heb je echt nog wel een verdediger erbij nodig.
Timber kan ook rechtsback spelen, Alvarez en Perr kunnen centraal. Klaiber is voorlopig nog niet beschikbaar. Doorstroom vanuit Jong Ajax zal wel weer aantrekken, vergeet niet dat alles onder Jong niet speelde vorig jaar (in competitie verband) en dat heeft de doorstroom/ontwikkeling wat geremd.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-11 20:30

Qu3st

PolarBear schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:50:
[...]

Timber kan ook rechtsback spelen, Alvarez en Perr kunnen centraal. Klaiber is voorlopig nog niet beschikbaar. Doorstroom vanuit Jong Ajax zal wel weer aantrekken, vergeet niet dat alles onder Jong niet speelde vorig jaar (in competitie verband) en dat heeft de doorstroom/ontwikkeling wat geremd.
Klaiber is er pas eind van seizoen er pas. En nu heb je voor de komende drukke periode echt wel een extra back nodig. 7 man voor 4 posities? Ik vind het karig. En dat Jong Ajax heeft gewoon toch in Keuken Kampioen Divisie gespeeld vorig jaar?

• toolkist
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:50:
[...]

Ja lekker, je centrale verdediging en middenveld moeten veranderen omdat 1 speler er niet is.
En als Rensch zelf een keer geblesseerd is kun je ook de boel weer overhoop halen?
Ik geloof niet meer dat Nico nog vertrekt deze transferperiode, maar zo wel dan alleen met een vervanger svp.

• toolkist
  • Niet online
Qu3st schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:05:
[...]

Klaiber is er pas eind van seizoen er pas. En nu heb je voor de komende drukke periode echt wel een extra back nodig. 7 man voor 4 posities? Ik vind het karig. En dat Jong Ajax heeft gewoon toch in Keuken Kampioen Divisie gespeeld vorig jaar?
Hij bedoelt dat de spelers die deze zomer doorgestroomd zijn naar Jong Ajax vorig jaar geen competitie speelden.

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
ElPaco schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:09:

Wat de heren van veronica inside al zeiden, het is de laatste kans voor hem, nu moet hij het echt laten zien dat het niet aan hem ligt. Ik heb er wel een hard hoofd in.

• toolkist
  • Niet online
Bozenik, Haps, Burger, er wordt last minute nog ff flink gesnoeid in de selectie van Feyenoord.

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
toolkist schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:34:
Bozenik, Haps, Burger, er wordt last minute nog ff flink gesnoeid in de selectie van Feyenoord.
Het is een chaos! :D (Venezia wel echt prachtige shirts!)

Hoop dat Arnesen met meer dan alleen Nelson aan komt zetten. Micky van de Ven gaat waarschijnlijk naar Wolfsburg. Selectie is wel erg smal zo.

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:46
Leuk om te volgen op de FC Afkicken YouTube. Tot 0:00 live met verschillende gasten. Nu Randy en Peter Hyballa. Telkens het laatste transfernieuws uit met name de eredivisie en telefoontjes met Nederlandse spelers die over de grens spelen!

Twente komt eraan!

• PolarBear
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:32:
[...]

Hij bedoelt dat de spelers die deze zomer doorgestroomd zijn naar Jong Ajax vorig jaar geen competitie speelden.
Precies dat. De O18 (of whatever het tegenwoordig is) heeft (vrijwel) niet gespeeld. Een aantal jongens zijn doorgestroomd maar de stap naar Jong is wel vrij groot. Dus je hebt een aantal jongen wat niet of nauwelijks competitie heeft gespeeld, een aantal jongens die in Jong hebben gespeeld die daar nog (net) niet aan toe waren en een aantal jongens die voor langere of kortere tijd blessures hebben gehad. Jong Ajax loopt dus nog niet optimaal en dat zal je komend seizoen ook wel aan de doorstroom zien. Taylor, Fitz-Jim, Jensen zitten allemaal wel richting het eerste maar zijn er nog niet, en het zijn zeker geen verdedigers. Dat is sowieso een punt waar Jong nu ook niet breed in zit.

Buiten de verdedigers is het ook wel een do-or-die seizoen voor Sontje Hansen en Unuvar lijkt mij. Die waren vorig jaar geblesseerd/onzichtbaar en lijkt niet het veel belovende niveau te halen wat ze werd toegeschreven.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:41
toolkist schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:34:
Een half miljoen voor Haps dat is ook niet veel, niet dat het nou zo'n geweldige speler is maar dat zijn KKD bedragen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:39:
[...]

Een half miljoen voor Haps dat is ook niet veel, niet dat het nou zo'n geweldige speler is maar dat zijn KKD bedragen.
Had toch ook nog maar een contract voor een jaar meen ik?
Tis niet de hoofdprijs, maar als je met de opbrengsten voor hem en Burger die vdVen kan halen (en Antonucci weer verhuren aan Volendam?) dan haal je daar toch een leuke talentvolle speler mee binnen die als backup voor Senesi en Malacia een jaar kan wennen en vervolgens (hopelijk) door kan groeien naar het 1e.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11 12:58
ElPaco schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:09:

Ah de Ouasim Bouy route, door Riaola weg gebracht worden naar Juventus en dan eeuwig verhuurd worden om uiteindelijk in de vergetelheid te raken.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:49
Pompi schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:58:
[...]

Ah de Ouasim Bouy route, door Riaola weg gebracht worden naar Juventus en dan eeuwig verhuurd worden om uiteindelijk in de vergetelheid te raken.
we zullen zien, ik denk ook dat de NL suptop, bijvoorbeeld AZ of Feyenoord, hem meer had kunnen brengen.... Maar wie weet, misschien is een totaal ander land / omgeving goed voor hem.

• toolkist
  • Niet online
KingKoning schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:04:
[...]

we zullen zien, ik denk ook dat de NL suptop, bijvoorbeeld AZ of Feyenoord, hem meer had kunnen brengen.... Maar wie weet, misschien is een totaal ander land / omgeving goed voor hem.
Die willen alleen geen 5m voor hem betalen ;)

• Pompi
KingKoning schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:04:
[...]

Dan AS Monaco, waarover geruchten waren, nog beter geweest aangezien die wel vaker jongere speler de kans geven en dan voor grote bedragen weer door verkopen. Denk aan een Mbappe, Bakoyoko, Bernardo Silva, James, etc.. Bij Juventus weet je gewoon dat als je niet een toptalent met uitstekende werkinzet bent, je niet aan de bak gaat komen. Zelfs een Kulesevski, die 2 jaar geleden toch echt een topjaar had in de Serie A en daarna voor groot geld overgenomen is, zit gewoon op de bank

Verwijderd

Pompi schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:10:
[...]
Zelfs een Kulesevski, die 2 jaar geleden toch echt een topjaar had in de Serie A en daarna voor groot geld overgenomen is, zit gewoon op de bank
Vorig seizoen 47 wedstrijden waarvan 28x basis.

2.738 speelminuten, meer als bijvoorbeeld Bonucci.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2021 16:17 ]

• Pompi
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:16:
[...]

Vorig seizoen 47 wedstrijden waarvan 28x basis.

2.738 speelminuten, meer als bijvoorbeeld Bonucci.
Weet ik, daarom heb ik het over dit seizoen waar hij gewoon op de bank is gekomen bij weer een echt Italiaanse trainer. Pirlo was via de jeugd als trainer doorgekomen en wou daarom verjongen, maar Allegri gaat het weer alleen om het winnen en dan zegt het veel als zo'n speler alweer op de bank komt. Hoe gaat een Ihatarren daar dan ooit doorbreken.
Die Romero die nu bij Tottenham speelt, was van Juventus die hem vorig jaar en mogelijk het jaar ervoor verhuurd had aan Atalanta Bergamo. Dat is ook geen slechte speler en toch heeft Juventus hem laten gaan. Je moet dus zoals ik zei over exceptionele klasse beschikken om het daar te redden. Ihatarren heeft het talent er waarschijnlijk wel voor, maar alleen daarmee red je het daar niet.

• ElPaco
Pompi schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:58:
[...]

Heel eerlijk, I don't care. Hij staat niet meer bij PSV op de loonlijst en nu hij verhuurd gaat worden heeft hij tenminste nog iets kans op speelminuten, dat had hij bij PSV namelijk niet.

Van wat ik als buitenwacht er van mee kan krijgen heeft hij het vooral aan zichzelf te danken dat hij nu staat waar hij staat. Hij is er natuurlijk ook zelf bij wanneer hij tekent voor Juve, hij zal ook wel weten hoe een dergelijke club omgaat met jong talent (want dat is hij natuurlijk nog steeds). Dat is een stuk huiswerk wat wel van hem verwacht mag worden.

WoT stats

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het blijft eeuwig zonde dat PSV er niet in geslaagd is om hem te motiveren, maar een makkelijke jongen zal het ook niet zijn geweest. Het type dwarsligger heeft elke club, maar het is dubbel balen als het om een groot talent gaat.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• toolkist
  • Niet online
Voor die 5.5m vind ik het echt jammer dat Ajax het niet geprobeerd heeft met hem.
Hij heeft echt nog steeds wel de potentie om even goed te worden als Ziyech bv

Verwijderd

toolkist schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:55:
Voor die 5.5m vind ik het echt jammer dat Ajax het niet geprobeerd heeft met hem.
Welk perpectief op speeltijd is er in Amsterdam voor Ihattaren?

Bovendien een speler van Raiola. Ik zou het alleen hebben gedaan onder de voorwaarde dat Gravenberch zijn contract verlengd tot en met 2025.

• ElPaco
Zou me niet verbazen dat de prijs voor Ajax niet 5,5 was maar een stuk meer. En dan nog zit je er mee als hij niet rendeert.

Misschien zien we hem over een paar jaar in het NL elftal weer ;)

WoT stats

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:27:
[...]

Welk perpectief op speeltijd is er in Amsterdam voor Ihattaren?

Bovendien een speler van Raiola. Ik zou het alleen hebben gedaan onder de voorwaarde dat Gravenberch zijn contract verlengd tot en met 2025.
Zonder Berghuis erbij? Genoeg perspectief. En op 10 idem.
ElPaco schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:33:
[...]

Zou me niet verbazen dat de prijs voor Ajax niet 5,5 was maar een stuk meer. En dan nog zit je er mee als hij niet rendeert.

Misschien zien we hem over een paar jaar in het NL elftal weer ;)
Dan 7,5m, ook prima.
Maar goed, kan volgend jaar ook nog ;)

Volgens geruchten Luuk de Jong wellicht naar Barca...
Dat zou toch wel echt de bevestiging van het einde van een tijdperk zijn..

Van : Neymar Suarez Messi
Naar Depay De Jong Braithwaite

:X

[ Voor 24% gewijzigd door toolkist op 31-08-2021 20:38 ]

Verwijderd

toolkist schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:37:
[...]

Zonder Berghuis erbij? Genoeg perspectief. En op 10 idem.
Heb je een tijdmachine?

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Wie Burger heeft weten te slijten aan Basel verdient een standbeeld _O-
Zo'n matige speler...

Groningen 3, misschien 4,nieuwe spelers.
Op de lange termijn is Groningen financieel goed bezig.

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 31-08-2021 21:15 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Rond Ajax blijft het stil voorlopig. Best irritant want ik heb het idee dat er een middenvelder bij moet en voor de cv positie ook.
Als Tagliafico blijft hoeft de back positie niet worden aangevuld.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Deadsy
Feyenoord gaat Dessers huren

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:21
Quad schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:14:
Rond Ajax blijft het stil voorlopig. Best irritant want ik heb het idee dat er een middenvelder bij moet en voor de cv positie ook.
Als Tagliafico blijft hoeft de back positie niet worden aangevuld.
Je hebt op zich toch best een heel aardige opvolger vanuit de jeugd? Lijkt me me wel een prima iets. Je moet die spelers toch een keer de kans geven. Wat betreft middenvelder, voor wie? Gravenberch? Lijkt mij dat Ajax niet heel erg nodig versterkingen nodig heeft. Snap die stilte wat dat betreft dan ook wel.

• DeKever
Dessers was de sensatie van een aantal jaren geleden, bij Heracles. Ik vind het best een poging waard, maar waarom huren? Straks scoort ie 17, houd je er financieel nog niks aan over.

Ik ben zelf fan van Henk Veerman. Heb je ook geen restwaarde aan, maar hij heeft bewezen het net te kunnen vinden, bij Heerenveen.

• Deadsy
DeKever schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:51:
[...]

Dessers was de sensatie van een aantal jaren geleden, bij Heracles. Ik vind het best een poging waard, maar waarom huren? Straks scoort ie 17, houd je er financieel nog niks aan over.

Ik ben zelf fan van Henk Veerman. Heb je ook geen restwaarde aan, maar hij heeft bewezen het net te kunnen vinden, bij Heerenveen.
Denk dat er gewoon geen geld is, zelfs na al die transfers

• ElPaco
Viergever inmiddels naar Duitsland vertrokken, dus niet naar Feyenoord.

WoT stats

• Exocet
  • Niet online
ElPaco schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:01:
3 ton? Je zou zeggen geef er dan vier...

• JustSomeone
  • Laatst online: 18:21
[...]

Hij is gehaald met optie tot koop

• remco112
[...]

Is gehuurd met optie tot koop! :)

• remco112
JustSomeone schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:26:
[...]

Hij is gehaald met optie tot koop
Damn! Je was met net 5 seconden voor :D

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:02
ElPaco schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:01:
Ik was er al bang voor, PSV met deze uitgaande transfer toch echt een titelkandidaat >:)

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Ik lees dat er een koop optie bij zit, dat is dus nog mooier. Valt hij tegen dan geef je hem terug, wil je hem houden dan heb je zelf de kaarten in handen. Dus eigenlijk kopen met proeftijd en zonder dat je nu de spaarpot kapot hoeft te slaan.

alles kan off-topic

• Ankona
remco112 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:26:
[...]

Damn! Je was met net 5 seconden voor :D
Damn! Ik hobbel daar weer achteraan... :D

alles kan off-topic

• Typhone
  • Laatst online: 17:07

Typhone

Who Dares Wins

De cijfers van Ajax komen eraan en dan zul je zien dat het goed is dat we hem niet gehaald hebben. Wel jammer dat er niemand verkocht is. Aan de andere kant: dan hebben we een ingespeeld team met in de basis nog veel meer potentie.

Onana snel een nieuw contract aanbieden en bij weigeren letterlijk kapot laten vallen.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:45
Feyenoord in:

1. Gernot Trauner 1,00 mln. €
2. Marcus Holmgren Pedersen 1,00 mln. €
3. Alireza Jahanbakhsh 1,00 mln. € ?
4. Fredrik Aursnes 450 dzd. €
5. Ofir Marciano transfervrij
6. Cyriel Dessers huur (optie koop +- 4,00 mln. €)
7. Reiss Nelson huur
8. Guus Til huur

Feyenoord uit:

1. Steven Berghuis 5,50 mln. €
2. Wouter Burger 700 dzd. €
3. Ridgeciano Haps 500 dzd. €
4. Dylan Vente transfervrij
5. Leroy Fer transfervrij
6. Liam Kelly transfervrij
7. Eric Botteghin transfervrij
8. Ramón ten Hove transfervrij
9. Nicolai Jörgensen transfervrij
10. Nick Marsman transfervrij
11. George Johnston transfervrij
12. Sven van Beek transfervrij
13. Bart Nieuwkoop transfervrij
14. Luciano Narsingh transfervrij
15. Marouan Azarkan huur
16. Achraf El Bouchataoui huur
17. Christian Conteh huur
18. Robert Bozenik huur

Er is flink gesaneerd bij Feyenoord, in de breedte wordt het nu wel erg knap maar volgens Woerts zouden er nu investeerders instappen dus ik ben benieuwd. Er staan wel pijnlijke namen tussen de 18 uitgaande spelers. Berghuis, Haps, Jorgenson, Van Beek en Nieuwkoop waren ooit serieus geld waard.

Ik denk dat er een competitief basiselftal staat, maar dat er niks mag gebeuren qua blessures, schorsingen of vormdip. We zagen zondag al dat een Senesi eigenlijk niet gemist kan worden, dat zal wel vaker zijn dit seizoen. Om de prijzen meedoen zal niet lukken met deze smalle selectie, ik denk dat plek 4 realistisch is. Hopelijk zitten er een paar mooie pieken in het seizoen.
Typhone schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:13:
De cijfers van Ajax komen eraan en dan zul je zien dat het goed is dat we hem niet gehaald hebben. Wel jammer dat er niemand verkocht is. Aan de andere kant: dan hebben we een ingespeeld team met in de basis nog veel meer potentie.

Onana snel een nieuw contract aanbieden en bij weigeren letterlijk kapot laten vallen.
Alleen Brobbery is een speler die (mogelijk) het niveau van Ajax aan kon, verder niemand kwijt maar er wel een boel spelers bij. Danilo, Berghuis, Daramy en Neres (weer terug), dat wordt wel dringen, ga dat maar eens managen. Pasveer, Stekelenburg en Onana kan ook nog weleens onrust opleveren. Bestaat er zoiets als een selectie die te breed is? Dat terwijl het in de verdediging allemaal zo breed niet is. Overmars werkt wonderen maar deze transferzomer is volgens mij wel een teleurstelling gebleken.

[ Voor 25% gewijzigd door ph4ge op 01-09-2021 09:39 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• remco112
ph4ge schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:19:
maar volgens Woerts zouden er nu investeerders instappen dus ik ben benieuwd
Dat zegt die fantast al maanden joh :D

Ik ben bang voor blessures bij Feyenoord, wanneer Geertruida fit is, heb je bijvoorbeeld maar zes(!!!) verdedigers in je selectie. Ik ben voornamelijk tevreden met de troep die geruimd is. Bij van Geel zat je waarschijnlijk nog vast aan types als Sven van Beek.

• DeKever
Ankona schreef op woensdag 1 september 2021 @ 07:52:
[...]

Ik lees dat er een koop optie bij zit, dat is dus nog mooier. Valt hij tegen dan geef je hem terug, wil je hem houden dan heb je zelf de kaarten in handen. Dus eigenlijk kopen met proeftijd en zonder dat je nu de spaarpot kapot hoeft te slaan.
Prima actie dan wat mij betreft, goede leeftijd, talent en de nodige ervaring. Enige puntje van kritiek is dat Feyenoord vaak op dit type speler gokt.

De uitzondering Haps (jong dus duur) heeft dan weer "minder goed uitgepakt", Advocaat nog bedankt.

• Exocet
  • Niet online
DeKever schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:49:
[...]

Prima actie dan wat mij betreft, goede leeftijd, talent en de nodige ervaring. Enige puntje van kritiek is dat Feyenoord vaak op dit type speler gokt.

De uitzondering Haps (jong dus duur) heeft dan weer "minder goed uitgepakt", Advocaat nog bedankt.
Zit net te kijken op transfermarkt, maar Haps is dus gekocht voor 6 miljoen en nu verkocht voor 500 duizend :X Terwijl nu z'n marktwaarde op 4,5 miljoen wordt geschat.

• Ankona
Exocet schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:51:
[...]

Zit net te kijken op transfermarkt, maar Haps is dus gekocht voor 6 miljoen en nu verkocht voor 500 duizend :X Terwijl nu z'n marktwaarde op 4,5 miljoen wordt geschat.
Ja, je zou denken dat iemand zich een nulletje verkeken heeft.

Speelt natuurlijk wel mee dat hij weinig heeft laten zien de laatste jaren (Fer werd voor hij gedumpt werd nog even strategisch aanvoerder) en daarvoor een tijd lang veel geblesseerd was.

alles kan off-topic

• OMX2000
  • Laatst online: 11:38

OMX2000

By any means necessary...

[...]

Da's heel zuur. Maar Haps is na zijn blessure, en doordat Malacia zijn plek in had genomen nooit meer de oude geworden. Er zit sowieso niet veel rust in zijn spel, maar het lijkt er wel op dat als je hem geen vertrouwen geeft hij helemaal niet meer presteert. Toen hij fit was, wist hij nog wel eens te verrassen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• remco112
[...]

Wisselspeler, contract wat afliep, zomaar twee maanden van de aardbodem verdwenen vorig seizoen. Zal ook rustig 6-8 ton salaris opstrijken per seizoen. Ik ben er totaal niet rouwig om. Ben er wel rouwig om dat ze geen vervanger hebben gehaald :X

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:19:
Alleen Brobbery is een speler die (mogelijk) het niveau van Ajax aan kon, verder niemand kwijt maar er wel een boel spelers bij. Danilo, Berghuis, Daramy en Neres (weer terug), dat wordt wel dringen, ga dat maar eens managen. Pasveer, Stekelenburg en Onana kan ook nog weleens onrust opleveren. Bestaat er zoiets als een selectie die te breed is? Dat terwijl het in de verdediging allemaal zo breed niet is. Overmars werkt wonderen maar deze transferzomer is volgens mij wel een teleurstelling gebleken.
Yup, ik vind deze transferzomer uitermate zwak van Ajax.
Geen 2e spits, 26 vleugelspelers, middelmaat (Labyad etc) die niet verkocht wordt, lopen leuren met Neres, etc. Overmars heeft het wel eens beter gedaan.
Qua Pasveer/Stekelenburg/Onana zie ik nog niet zo snel problemen, Onana mag sowieso pas begin november weer spelen en iets meer dan een maand later zal ie vertrokken zij (al hop ik dat ie bijtekent, al is het maar voor een jaar). Pasveer moet alles en iedereen op z'n blote knieën bedanken dat Ajax hem überhaupt gehaald heeft, doet ie 1x moeilijk mag ie van mij op de bank bij Jong Ajax gaan zitten.

Al met al een zomer met te weinig mutaties in de basis 11. Wat fris bloed zorgt over het algemeen dat de selectie niet inkakt, dat zie ik nog wel een probleem worden dit seizoen.

• Harribo
  • Nu online
Het lijkt alsof de Ajax magie van de afgelopen seizoenen wat uitgewerkt is.
Vooral een Neres, Gravenberch presteren niet zo goed mi. Allebei te slap.

En Berghuis vind ik nog steeds immens overrated.
Komen ze volgens mij bij Ajax ook achter.

Berghuis vanavond wel in de basis bij Oranje, dat is echt aan gebrek bij beter

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:48
Gravenberch speelde juist heel sterk en goed tegen Vitesse afgelopen weekend. Is ook nog maar 19, dus die gaat daarin hopelijk nog wel groeien. Te slap is ie echt niet, maar zo komt ie wel over, maar dat is ook deels z'n motoriek en manier van handelen.

• Harribo
  • Nu online
JanW schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:52:
Gravenberch speelde juist heel sterk en goed tegen Vitesse afgelopen weekend. Is ook nog maar 19, dus die gaat daarin hopelijk nog wel groeien. Te slap is ie echt niet, maar zo komt ie wel over, maar dat is ook deels z'n motoriek en manier van handelen.
In een dominant Ajax tegen een mindere tegenstander in de Eredivisie dan lijkt het soms wat. Dan krijgt hij alle tijd.
Zodra er echt een serieuze tegenstander is Europees laat hij het op alle fronten afweten.

Ik snap daarom ook heel goed dat een van Gaal voor Klaassen kiest ipv gravenberch.

Ik wil niet vervelend doen maar hoe dacht je dat een vd Vaart, Sneijder, Davids, Seedorf het op die leeftijd deden?
Nee we juichen echt te snel hier met jonge spelers. Zelfde met Ihataren

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 01-09-2021 12:31 ]

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:29:
Ik snap daarom ook heel goed dat een van Gaal voor Klaassen kiest ipv gravenberch.
Ik ook, want dat zijn 2 totaal verschillende types. Met Frenkie de Jong in het team heb je er weinig aan om ook Gravenberch op te stellen, dezelfde types waarbij de Jong natuurlijk veel verder is.

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
[...]

In een dominant Ajax tegen een mindere tegenstander in de Eredivisie dan lijkt het soms wat. Dan krijgt hij alle tijd.
Zodra er echt een serieuze tegenstander is Europees laat hij het op alle fronten afweten.

Ik wil niet vervelend doen maar hoe dacht je dat een vd Vaart, Sneijder, Davids, Seedorf het op die leeftijd deden?
Je beseft dat Gravenberch onlangs pas 19 jaar is geworden toch? Hoezo laat hij het trouwens Europees afweten op alle fronten tegen een serieuze tegenstander? Uit tegen Liverpool misschien wel de beste man van Ajax. Vergelijking met Ihattarren slaat ook nergens op.

[ Voor 4% gewijzigd door VDS91 op 01-09-2021 13:08 ]

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

De verwachtingen bij een jonge speler zijn gemiddeld genomen wat lager waardoor ze gemakkelijker positief opvallen. Op een gegeven moment moeten ze echter de stap maken van doorbrekende jeugdspeler naar vaste waarde in het elftal waar eveneens andere verwachtingen bij komen.

Een talent dat in zijn eerste invalbeurten een goede indruk maakt is top
Diezelfde speler die aan het einde van een seizoen met afdoende basisplaatsen nog wisselvallig is wordt daar op een moment op afgerekend.

De maatstaaf van een speler veranderd met de tijd (zie ook aankoop Haller en de bijbehorende verwachtingen)

Snel juichen mag, potentie herkennen en uitspreken ook maar de speler - en de mensen eromheen - moeten zich realiseren dat een geweldige start niet meer dan dat is.

• Mark31
Ajax heeft met Antony,Tadi,Haller gewoon een goede voorhoede , vind dat er te dramatisch over gedaan word.
Het is jammer dat Onana, en Neres niet vertrokken zijn die overbodig zijn

Ik vind Ajax een moeilijkere programma heeft gehad met Twente,Vitesse,NEC dan PSV met Cambuur,Heracles en Groningen.
Daarnaast PSV heeft 3 tegengoals tegen de clubs, vind ik erg veel.

• Napo
  • Niet online
Mark31 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:32:
Ik vind Ajax een moeilijkere programma heeft gehad met Twente,Vitesse,NEC dan PSV met Cambuur,Heracles en Groningen.
Daarnaast PSV heeft 3 tegengoals tegen de clubs, vind ik erg veel.
Beiden gespeeld tegen een promovendus (NEC/Cambuur)
Beiden gespeeld tegen een middenmoter (FC Twente/FC Groningen)
Ajax heeft dan tegen Vitesse gespeeld (subtop) en PSV tegen Heracles Almelo (middenmoter).

Overal is het verschil niet bijzonder groot na een ontzettend beperkt aantal wedstrijden. Ajax laat punten liggen tegen een middenmotor ondanks de mindere tegendoelpunten. Liever een wedstrijd winnen met 2 tegendoelpunt dan het aantal bepekeren tot 1 en verliezen :+

Dan is het drukkere programma van PSV (en één tegenstander van Ajax) nog buiten beschouwing gelaten aangezien daar voor- en nadelen aanzitten

• Mark31
Napo schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:46:
[...]

Ajax heeft dan tegen Vitesse gespeeld (subtop) en PSV tegen Heracles Almelo (middenmoter).

Overal is het verschil niet bijzonder groot na een ontzettend beperkt aantal wedstrijden. Ajax laat punten liggen tegen een middenmotor ondanks de mindere tegendoelpunten. Liever een wedstrijd winnen met 2 tegendoelpunt dan het aantal bepekeren tot 1 en verliezen :+

Dan is het drukkere programma van PSV (en één tegenstander van Ajax) nog buiten beschouwing gelaten aangezien daar voor- en nadelen aanzitten
NEC en Cambuur kan je vergelijken idd, Twente en Groningen ook.
Maar Vitesse is echt wel een stuk beter dan Heracles.

• Mark31
Napo schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:46:
[...]

Daarnaast Twente speelde als enige gegroepeerd, rest speelde op de aanval wat makkelijk voor Ajax en PSV is.

• Napo
  • Niet online
Mark31 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:05:
[...]

Daarnaast Twente speelde als enige gegroepeerd, rest speelde op de aanval wat makkelijk voor Ajax en PSV is.
Dat is niet iets wat ik als verzwarende factor zou aandragen. Een tegenstander die een strijdplan heeft maakt de wedstrijd inderdaad lastiger om te winnen voor een club maar is de tegenstander daardoor beter? Enerzijds ja maar dan wordt het vaststellen van een zwaarder programma wel bijzonder lastig.

Club X kwam achter tegen club Y door reden Z. Maakt dat het programma zwaarder? Nee, wat mij betreft niet. Is thuis tegen een subtop team dan ook gemakkelijekr dan uit tegen een middenmoter?

• remco112
En ik maar denken dat de KNVB zo makkelijk meewerkt met het verplaatsen van wedstrijden

Naast de vele moeilijke wedstrijden die Feyenoord heeft na de CoL vind ik dit weer uiterst opvallend.

Verwijderd

remco112 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:14:
En ik maar denken dat de KNVB zo makkelijk meewerkt met het verplaatsen van wedstrijden

Naast de vele moeilijke wedstrijden die Feyenoord heeft na de CoL vind ik dit weer uiterst opvallend.
Woensdag 1 december is de enige vrije midweek in de eerste seizoenshelft. Dat betekent dat elke volgende gedwongen verplaatsing naar de 2e seizoenshelft moet. Ik begrijp wel dat de KNVB dit wil voorkomen.

Ajax speelt overigens ook op 1 december de thuiswedstrijd tegen Willem II, maar die komt van 4 december.

• remco112
Verwijderd schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:21:
[...]

Woensdag 1 december is de enige vrije midweek in de eerste seizoenshelft. Dat betekent dat elke volgende gedwongen verplaatsing naar de 2e seizoenshelft moet. Ik begrijp wel dat de KNVB dit wil voorkomen.

Ajax speelt overigens ook op 1 december de thuiswedstrijd tegen Willem II, maar die komt van 4 december.
AZ is ook verplaatst naar 1 of 2 december. Waarom kan het op verzoek van Feyenoord dan niet?

Verwijderd

remco112 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:24:
[...]

AZ is ook verplaatst naar 1 of 2 december. Waarom kan het op verzoek van Feyenoord dan niet?
Correct, AZ thuis tegen Fortuna Sittard.

Misschien doet de gemeente Almelo moeilijk. Alle verzoeken, ook die op basis van de veranderagenda, zijn onder voorbehoud van toestemming van de lokale driehoek.

Ik ga er vanuit dat Feyenoord dit verzoek uiterlijk 30 augustus heeft gedaan. Anders hebben Heracles en ESPN ook inspraak.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2021 17:28 ]

• remco112
Verwijderd schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:27:
[...]

Correct, AZ thuis tegen Fortuna Sittard.

Misschien doet de gemeente Almelo moeilijk. Alle verzoeken, ook die op basis van de veranderagenda, zijn onder voorbehoud van toestemming van de lokale driehoek.

Ik ga er vanuit dat Feyenoord dit verzoek uiterlijk 30 augustus heeft gedaan. Anders hebben Heracles en ESPN ook inspraak.
"De KNVB laat weten dat Competitiezaken bezig is met een ‘herziening’ van het competitieprogramma, nu bekend is welke clubs Europees voetbal spelen."

Iets te vroeg gereageerd van mij :P
Laten we hopen dat ze het behoorlijk aan gaan passen, want AZ en Feyenoord worden echt behoorlijk genaaid als je het programma ziet.

• Napo
  • Niet online
remco112 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:24:
[...]

De verplaatsing van de wedstrijd van AZ was natuurlijk wel anders dan de verplaatsing waar Feyenoord om vraagt. AZ speelde een kwalificatieronde terwijl Feyenoord een wedstrijd in de groepsfase van een hoofdtoernooi speelt wellicht dat dit een verschil maakt.

• remco112
Napo schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:30:
[...]

De verplaatsing van de wedstrijd van AZ was natuurlijk wel anders dan de verplaatsing waar Feyenoord om vraagt. AZ speelde een kwalificatieronde terwijl Feyenoord een wedstrijd in de groepsfase van een hoofdtoernooi speelt wellicht dat dit een verschil maakt.
De KNVB schrijft: 'Deze wijziging komt voort uit de afspraken die alle Eredivisieclubs en de Eredivisie CV met elkaar onderling en in overleg met de KNVB hebben gemaakt in het kader van de veranderagenda. Eredivisiewedstrijden kunnen verplaatst worden als Nederlandse deelnemers aan de Champions League of Europa League aangeven zich hierdoor beter te kunnen voorbereiden. De KNVB faciliteert deze afspraak.'
Misschien had Feyenoord net als Dick Advocaat beter de kleine lettertjes moeten lezen wat daadwerkelijk Europees voetbal is :P

• Ankona
remco112 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:14:

Idioot, waar is die KNVB mee bezig? Voor een andere club werd ooit een complete speelronde verplaatst. Misschien dat de burgemeester nog zo vriendelijk wil zijn om de wedstrijd gewoon te verbieden.

alles kan off-topic

Verwijderd

remco112 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:30:
[...]

"De KNVB laat weten dat Competitiezaken bezig is met een ‘herziening’ van het competitieprogramma, nu bekend is welke clubs Europees voetbal spelen."

Iets te vroeg gereageerd van mij :P
Laten we hopen dat ze het behoorlijk aan gaan passen, want AZ en Feyenoord worden echt behoorlijk genaaid als je het programma ziet.
Ze gaan geen wedstrijden omdraaien. Dit worden alleen aanpassingen t.a.v. speeltijd en eventueel speeldag binnen het speelweekend.

Wanneer heeft de UEFA bekend gemaakt dat deze wedstrijd tegen Maccabi Haifa op de dinsdag gespeeld wordt?

• Mark31
Napo schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:12:
[...]

Dat is niet iets wat ik als verzwarende factor zou aandragen. Een tegenstander die een strijdplan heeft maakt de wedstrijd inderdaad lastiger om te winnen voor een club maar is de tegenstander daardoor beter? Enerzijds ja maar dan wordt het vaststellen van een zwaarder programma wel bijzonder lastig.

Club X kwam achter tegen club Y door reden Z. Maakt dat het programma zwaarder? Nee, wat mij betreft niet. Is thuis tegen een subtop team dan ook gemakkelijekr dan uit tegen een middenmoter?
Een goede lijnkeeper met Unnerstall en een gegroepeerde elftal maakt het zeer moeilijk inderdaad.
PSV heeft ook betere spelers dan Benfica, maar Benfica had ook zo een ultra defensieve strijdplan wat het moeilijk maakt.
Daarnaast kwam Groningen er soms wel heel makkelijk doorheen vs PSV.

• Napo
  • Niet online
Ankona schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:37:
[...]

Idioot, waar is die KNVB mee bezig? Voor een andere club werd ooit een complete speelronde verplaatst. Misschien dat de burgemeester nog zo vriendelijk wil zijn om de wedstrijd gewoon te verbieden.
Compleet andere situatie (zowel kwa regels die overigens toen nog niet ingevoerd waren maar dat als voetnoot) doordat er toen geen groepsfase werd gespeelt maar het in de knock-out fase zat.

• Napo
  • Niet online
Mark31 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:39:
[...]

Een goede lijnkeeper met Unnerstall en een gegroepeerde elftal maakt het zeer moeilijk inderdaad.
PSV heeft ook betere spelers dan Benfica, maar Benfica had ook zo een ultra defensieve strijdplan wat het moeilijk maakt.
Daarnaast kwam Groningen er soms wel heel makkelijk doorheen vs PSV.
Je punt is? Teams passen zich soms aan. Had FC Twente een makkelijke wedstrijd omdat een keeper op leeftijd niet goed kon duiken? Zo kan je geel veel randvoorwaarden plaatsen om een programma makkelijker of zwaarder te laten lijken.

• remco112
Verwijderd schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:38:
[...]

Ze gaan geen wedstrijden omdraaien. Dit worden alleen aanpassingen t.a.v. speeltijd en eventueel speeldag binnen het speelweekend.

Wanneer heeft de UEFA bekend gemaakt dat deze wedstrijd tegen Maccabi Haifa op de dinsdag gespeeld wordt?
Eergisteren pas officieel bekend geworden. Bij het presenteren van het speelschema was al aangegeven dat de wedstrijd van donderdag 16 september 18:45 uur nog verplaatst kon worden.

Als je ziet wat voor gezeik het nu al oplevert, vind ik dat de KNVB weer bijzonder amateuristisch bezig is. Zij willen toch ook dat Nederlandse clubs het zo goed doen in Europees verband? Als je dan ziet dat Feyenoord 5x uit moet na een Europese wedstrijd (PSV, Vitesse, Cambuur, Twente & Groningen) en zelfs AZ al zijn wedstrijden na de Conference League uit moet spelen! (Heracles, Cambuur, Groningen, Feyenoord, Vitesse & Ajax) 8)7

Het gaat trouwens om Feyenoord - Heracles. Denk dat de gemeente Almelo hier vrij weinig mee te maken heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door remco112 op 01-09-2021 17:48 ]

• Mark31
Napo schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:41:
[...]

Je punt is? Teams passen zich soms aan. Had FC Twente een makkelijke wedstrijd omdat een keeper op leeftijd niet goed kon duiken? Zo kan je geel veel randvoorwaarden plaatsen om een programma makkelijker of zwaarder te laten lijken.
Conclusie als je weinig ruimte weg geeft tegen zowel Ajax danwel PSV maak je kans.
Twente deed dat als enige, overige clubs gaven Ajax en PSV teveel ruimte.
Enige puntverlies is ook tegen de enige gegroepeerde elftal.
Feit!

• Napo
  • Niet online
remco112 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:44:
[...]

Zij willen toch ook dat Nederlandse clubs het zo goed doen in Europees verband? Als je dan ziet dat Feyenoord 5x uit moet na een Europese wedstrijd (PSV, Vitesse, Cambuur, Twente & Groningen) en zelfs AZ al zijn wedstrijden na de Conference League uit moet spelen! (Heracles, Cambuur, Groningen, Feyenoord, Vitesse & Ajax) 8)7
AZ heeft wel een heerlijke voorbereiding door voor een Europese wedstrijd 6x thuis te spelen waarvan maar 1x tegen een andere Europees spelende ploeg.

Feyenoord kan zich overigens ook optimaal voorbereiden, 0x tegen een Europees spelende club voordat ze aan de bak moeten waarvan ze overigens 5x thuis mogen spelen.

Vitesse en Ajax mogen respectievelijke 5x en 4x naar een tegenstander toe voor een Europeese wedstrijd.

Perspecitef is alles ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Napo op 01-09-2021 17:48 ]

Pagina: 1 ... 66 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022