[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 311 Laatste
Acties:
  • 483.221 views

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:44

Superkiwi

Hoi doei

toolkist schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:24:
[...]
Nou ja, de kansen waren er ook wel en gaat 1 ervan erin is PSV ineens volgens iedereen veel sterker dan Benfica geweest.
En voor mij waren ze dat ook, alleen maken ze het niet af.
Waarschijnlijk wel ja.
De bal van Zahavi had er wel in gemoeten en de rebound van Vertessen kon ook beter. Als het hier 1-0 was geworden had je waarschijnlijk wel CL gehaald.
Ik vond PSV over het algmeen ook beter, het enige is dat de verdediging van Benfica gewoon erg goed was vanavond.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:41
Waarom terug blijven komen op hoe goed ze waren in die 4 wedstrijden van de andere 2 voorrondes. Dat waren wedstrijden tegen zeer zwakke ploegen.

Schmidt kan op zijn minst accepteren dat hij fouten gemaakt heeft met de wissels, maar blijft gewoon herhalen dat dit voetbal is en dat dit soort dingen gebeuren

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-11 13:11
Deadsy schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:32:
Waarom terug blijven komen op hoe goed ze waren in die 4 wedstrijden van de andere 2 voorrondes. Dat waren wedstrijden tegen zeer zwakke ploegen.

Schmidt kan op zijn minst accepteren dat hij fouten gemaakt heeft met de wissels, maar blijft gewoon herhalen dat dit voetbal is en dat dit soort dingen gebeuren
PSV speelt gewoon al tijden goed voetbal. Hoezo fouten met wissels? Omdat Vertessen niet de rebound erin schiet?

Waarom moet altijd gelijk gefileerd worden.. 2/3 kansen die erin MOETEN maar niet erin gaan, dan ben je exit op CL niveau ja en dat geeft Schmidt gewoon hier aan en heeft die gelijk in

• Deadsy
dglavimans schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:36:
[...]

PSV speelt gewoon al tijden goed voetbal. Hoezo fouten met wissels? Omdat Vertessen niet de rebound erin schiet?

Waarom moet altijd gelijk gefileerd worden.. 2/3 kansen die erin MOETEN maar niet erin gaan, dan ben je exit op CL niveau ja en dat geeft Schmidt gewoon hier aan en heeft die gelijk in
Hij wisselt ongeveer positie op positie terwijl je een goal moet maken.
En dan nog eens een paar minuten voor tijd nog eens wisselen met spelers waar je echt niets aan hebt (geen lengte, geen scorend vermogen).

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:12
[...]

Nouja, je kunt je wel afvragen waarom je Bruma en Vertessen brengt in zo'n wedstrijd. Ik zou het als coach nooit gedaan hebben. En dat hele verhaal die moeten erin op CL niveau. Genoeg CL-wedstrijden waarin teams kansen van dezelfde grootte of nog grotere kansen missen.

Je moet hier vanavond gewoon winnen en waarom je dan ooit Madueke eruit haalt voor mensen als Vertessen of Bruma, dat is op zijn minst toch wel opmerkelijk te noemen. Ik kan me de kritiek op Schmidt dan ook zeker voorstellen, ook al is het voetbal.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:52

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Madueke is pas 19 dat wordt wel eens vergeten. Je kunt niet van hem verwachten dat hij iedere wedstrijd beslissend gaat zijn. Dat is dan ook meteen de zwakte van PSV dat je teveel op 1 speler gaat leunen. Zahavi maakte hem ook niet vandaag en dan kom je dus net te kort voor de CL.

Dat is dan puur op het wedstrijdresultaat van beide wedstrijden. In de poule fase had je best wel een paar leuke wedstrijden kunnen hebben met dit PSV. Het blijft jammer dat het er net niet in zat.

Tweakers Discord

• dglavimans
Snowdog schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:39:
[...]

Nouja, je kunt je wel afvragen waarom je Bruma en Vertessen brengt in zo'n wedstrijd. Ik zou het als coach nooit gedaan hebben. En dat hele verhaal die moeten erin op CL niveau. Genoeg CL-wedstrijden waarin teams kansen van dezelfde grootte of nog grotere kansen missen.

Je moet hier vanavond gewoon winnen en waarom je dan ooit Madueke eruit haalt voor mensen als Vertessen of Bruma, dat is op zijn minst toch wel opmerkelijk te noemen. Ik kan me de kritiek op Schmidt dan ook zeker voorstellen, ook al is het voetbal.
Vond Madueke ook geen potten breken.. En Vertessen had toch echt zijn moment, Bruma ook 2/3 afgelopen matches gewoon goed/gescoord?

Maar wanneer je niet wisselt krijg je te horen waarom breng je geen nieuwe krachten..

Weet niet.. Wat een off-day, eerste keer in lange tijd dat ik ook echt zuur ervan ben want dit team hoort gewoon CL te spelen.. Laatste jaren PSV was wel whatever maar deze komt weer eens binnen

[ Voor 3% gewijzigd door dglavimans op 24-08-2021 23:44 ]

• Snowdog
Deadsy schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:38:
[...]

Hij wisselt ongeveer positie op positie terwijl je een goal moet maken.
En dan nog eens een paar minuten voor tijd nog eens wisselen met spelers waar je echt niets aan hebt (geen lengte, geen scorend vermogen).
Leek inderdaad wel om de tegenstander te helpen, heb je een goal nodig, ga je in de 90e minuut nog even 2 spelers erin brengen die verder geen enkele bijdrage leveren (en waarbij Thomas ook nog zeer ongelukkig inviel). Zeer apart.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:14
dglavimans schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:42:
[...]

Vond Madueke ook geen potten breken.. En Vertessen had toch echt zijn moment, Bruma ook 2/3 afgelopen matches gewoon goed/gescoord?

Maar wanneer je niet wisselt krijg je te horen waarom breng je geen nieuwe krachten..

Weet niet.. Wat een off-day, eerste keer in lange tijd dat ik ook echt zuur ervan ben want dit team hoort gewoon CL te spelen.. Laatste jaren PSV was wel whatever maar deze komt weer eens binnen
Je verliest uit ook gewoon hè.

Weliswaar laat gezien, maar dit soort opmerkingen zijn niet nodig

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 08-09-2021 12:13 ]

• Snowdog
dglavimans schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:42:
[...]

Weet niet.. Wat een off-day, eerste keer in lange tijd dat ik ook echt zuur ervan ben want dit team hoort gewoon CL te spelen
Nouja, ik zou toch echt liever Madueke zien die af en toe nog gevaarlijk was en dichtbij een goal en waarvan je weet dat elke bal er in potentie in kan vliegen dan een Vertessen die zelden scoort of een Bruma waarvan je weet dat hij gewoon onbetrouwbaar is en regelmatig ballen verspeelt, juist in een periode dat je goals moet maken en eigenlijk geen balverlies kan leiden.

Dat stukje Schmidt snap ik echt niet. Uiteindelijk werkte het ook absoluut niet, want het team werd er absoluut niet beter op. En de basisspelers moeten toch wel een hele wedstrijd uit kunnen spelen.

• dglavimans
418O2 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:46:
[...]

Maar ik ben beyond excited. Fantastische avond als Ajax supporter zo :)
Heeft uit verliezen te maken met dat PSV een off day speelde dan? :')

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

Nou ja, Madueke van Ginkel en Max eruit snapte ik totaal niet.
Net als Thomas inbrengen (en daar dan lange ballen op spelen die hij door moet koppen :X )

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Snowdog schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:43:
[...]
ga je in de 90e minuut nog even 2 spelers erin brengen die verder geen enkele bijdrage leveren
Stelletje tijdrekkers. Die Portugezen wisselen tenminste nog 10 minuten voor tijd :+

• toolkist
  • Niet online
[...]

Maar ik ben beyond excited. Fantastische avond als Ajax supporter Catch22 zo :)
FTFY.
En plaatsvervangende schaamte hier maar goed.

• dglavimans
toolkist schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:49:
[...]

Nou ja, Madueke van Ginkel en Max eruit snapte ik totaal niet.
Net als Thomas inbrengen (en daar dan lange ballen op spelen die hij door moet koppen :X )
Ja de lange ballen was wel een dingetje… Hebben we gewoon geen materiaal voor (net als corners)..

Voor de goeie orde vond ik ons niet beter spelen na de wissels maar vond zelf wel dat er iets moest gebeuren.. Bank is alleen niet super breed van PSV en iig Bruma speelde afgelopen wedstrijden oke..

Maja het zou wel ik ga lekker in me bed uithuilen en weer voorbereiden op de donderdag matches :p

• upschur
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-11 08:47
[...]

Rare opmerking, ik zie psv ajax of wie dan ook graag winnen Europees als feyenoord supporter

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

dglavimans schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:53:
[...]
Ja de lange ballen was wel een dingetje… Hebben we gewoon geen materiaal voor (net als corners)..
Zullen we Madueke ruilen voor Haller?

• dglavimans
Superkiwi schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 00:01:
[...]

Zullen we Madueke ruilen voor Haller?
Mneeee die hebben jullie zelf nog heel hard nodig voor de CL :+

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:28
dglavimans schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 00:03:
[...]

Mneeee die hebben jullie zelf nog heel hard nodig voor de CL :+
Is hij ingeschreven dan? :+

WoT stats

• upschur
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-11 08:47
Ik zie van gaal mandueke nog oproepen ook, die doet geen ziyechje denk

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:54
Zonde PSV, zat m.i. meer in. Benfica niet beter, wel gelukkiger.

Helaas typisch NLse club. Dan maar ver komen in de EL ;)

• ElPaco
upschur schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 00:07:
Ik zie van gaal mandueke nog oproepen ook, die doet geen ziyechje denk
Voor welk team gaat van Gaal hem oproepen dan? Madueke is een Engelsman ;)

WoT stats

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:19
upschur schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:15:
[...]

Typische feyenoord wedstrijd dus..

Beter zijn en het leverd niks op.
Volgende keer :+ erbij zetten en het is helemaal goed. ;) Maar het is ook wel Nederlands voetbal, zit er hier redelijk ingeslepen.
Snowdog schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:18:
[...]

Nouja, ik zie die efficiëntie altijd als een soort van half geluk. Tegen Ajax was PSV ook enorm efficiënt. In deze wedstrijd niet. Je zal vast ook genoeg wedstrijden zien waarin dit Benfica niet zo efficiënt is. Vorm van de dag. Dat zou ik redelijker vinden. Anyway, ja, jammer, maar de EL is ook leuk wat mij betreft. Het is alleen zonde dat ze het zo weggeven, want er zat toch echt wel meer in.

Andere kant, in de EL hebben ze waarschijnlijk meer kans om verder door te komen, dus dat zou ook al heel mooi zijn. Beter dan in een enorm moeilijke CL poule komen en hopen dat je met een paar punten eindigt.
Ik zie efficiëntie toch ook als een stukje kwaliteit. Natuurlijk moet je ook wat geluk hebben, maar als zoiets een club 1 keer gebeurt is het geluk, Benfica heeft dit vaker dat 1 doelpunt genoeg is, dan is het m.i. toch echt ook een kwaliteit.

• Typhone
  • Laatst online: 16:37

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Deze mis ik even. We krijgen de waarde van de linksback van Willem II als extra TV geld maar verder heb ik nog niks gehoord of gelezen of ze na zondag wèl een bal over 10m kunnen in de voet kunnen spelen bij Ajax. Vooralsnog is de week gitzwart.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier de reacties van van Ginkel en Schmidt, maar wat mij vooral opvalt, is de non-verbale reactie van Gerbrands (zie fillmpje onderaan). Lijkt wel of hij vanalles moet overpeinsen na de uitschakeling (of hij heeft hoofdpijn :))

https://nos.nl/artikel/23...eague-heel-teleurstellend

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:09
Tja, als je bijna 35 miljoen mis loopt dan moet je even relativeren en een plan bedenken hoe je je budget rond krijgt.

System | Racing is in my Blood

• 418O2
dglavimans schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:47:
[...]

Heeft uit verliezen te maken met dat PSV een off day speelde dan? :')
Ja. Dan had je dus tenminste twee off days tegen dezelfde tegenstander. Metje :')

• 418O2
Typhone schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 07:22:
[...]

Deze mis ik even. We krijgen de waarde van de linksback van Willem II als extra TV geld maar verder heb ik nog niks gehoord of gelezen of ze na zondag wèl een bal over 10m kunnen in de voet kunnen spelen bij Ajax. Vooralsnog is de week gitzwart.
Onze concurrent krijgt geen 35 miljoen...

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Barfman schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 07:44:
Tja, als je bijna 35 miljoen mis loopt dan moet je even relativeren en een plan bedenken hoe je je budget rond krijgt.
Laat die oude koe eens liggen..

[ Voor 22% gewijzigd door Outerspace op 25-08-2021 22:27 ]

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-11 22:04
Barfman schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 07:44:
Ik las ergens dat het initiële verschil met de EL ‘maar’ 15 miljoen zou zijn. Je krijgt tegenwoordig ook al 5 miljoen voor het spelen van deze laatste playoff. Ik vind het vooral rot voor de Europese coëfficiënten, een plaatsing levert je al 4 punten op. Zou houd je grote landen trouwens we in het zadel, standaard al 16 punten te pakken voor ze.

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 18:46
Ik snap echt helemaal niets van die positieve commentaren over psv. Vorige week de misplaatste jubelstemming dat ze zo goed hadden gespeeld en dat ze het thuis wel even zouden rechtzetten, psv werd de grootste kans toegedicht en was er al bijna. Dan komen ze thuis uiteindelijk 65 (!) minuten tegen 10 man te spelen en weten niet te scoren. En dan toch volhouden dat psv de beste is over 2 wedstrijden.

Ze hebben gewoon keihard gefaald en 35 miljoen weggegeven wat grote gevolgen kan hebben, ze hebben immers niet zomaar 50 miljoen geleend (al wordt die lening eufemistisch een kapitaalinjectie genoemd).

Als dit Ajax was overkomen dan waren de messen terecht geslepen maar psv wodt overladen met lof. En dat is de pijnlijke conclusie van gisteravond: bij ajax worden topprestaties verwacht en bij psv is men kennelijk blij om mee te doen. Het gat met Ajax is gisteren zowel sportief als financieel groter geworden.

Verwijderd

Zingo schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 07:54:
[...]

Ik las ergens dat het initiële verschil met de EL ‘maar’ 15 miljoen zou zijn. Je krijgt tegenwoordig ook al 5 miljoen voor het spelen van deze laatste playoff. Ik vind het vooral rot voor de Europese coëfficiënten, een plaatsing levert je al 4 punten op. Zou houd je grote landen trouwens we in het zadel, standaard al 16 punten te pakken voor ze.
PSV komt met 4,500 punt uit de voorronde. Dat hebben clubs uit de grote voetballanden niet. Los daarvan krijgen clubs in de Europa League dit seizoen ook bonuspunten. Vier voor de groepswinnaar en twee voor de nummer 2.

Normaal gesproken pakken clubs die overwinteren via de Europa League groepsfase meer coeff. punten dan de nummers 3 en 4 van de CL.

Het was ook geen 35 miljoen.

CL :

- 15,64 startpremie
- 11,37 coefficienten premie
- 0,95 mediapot

EL :

- 3,63 startpremie
- 3,7 coefficienten premie
- 5,0 play-offs CL
- 0,2 mediapot CL
- 2 ? mediapot EL

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2021 08:08 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

418O2 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 07:47:
[...]

Onze concurrent krijgt geen 35 miljoen...
Iets minder dacht ik maar met volle stadions lopen ze wel fors inkomsten mis nu. Jammer van de coëfficiënten though. Maar voordat wij Ajacieden naar PSV mogen kijken leren we eerst maar eens voetballen. Lang geleden dat ik Ajax afgezet heb (Frank de Boer era) omdat het zo schrijnend was. Let op dat er straks 1 zwakke broeder in de onze poule zit en precies die wedstrijd kiest Ajax uit voor het jaarlijkse zwakke duel. Tegen Atalanta gezien, jaar ervoor tegen Valencia thuis oh man oh man.

• 418O2
Typhone schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:17:
[...]

Iets minder dacht ik maar met volle stadions lopen ze wel fors inkomsten mis nu. Jammer van de coëfficiënten though. Maar voordat wij Ajacieden naar PSV mogen kijken leren we eerst maar eens voetballen. Lang geleden dat ik Ajax afgezet heb (Frank de Boer era) omdat het zo schrijnend was. Let op dat er straks 1 zwakke broeder in de onze poule zit en precies die wedstrijd kiest Ajax uit voor het jaarlijkse zwakke duel. Tegen Atalanta gezien, jaar ervoor tegen Valencia thuis oh man oh man.
je zit helemaal in de rats omdat we tegen twente gelijk spelen? Vorig jaar e-z kampioen met hetzelfde team als wat er nu staat. Ik maak me niet zo druk.

• dglavimans
418O2 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 07:47:
[...]

Ja. Dan had je dus tenminste twee off days tegen dezelfde tegenstander. Metje :')
Off day als in de kansen die je krijgt gewoon niet benutten en heel anders te spelen als dat je de afgelopen matches deed. Tis niet zo lastig :p

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-11 09:37
ElPaco schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 00:19:
[...]

Van Gaal kennende doet hij ook de selectie voor alle andere landenteams en coacht hij tevens die bondscoaches.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

418O2 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:19:
[...]

je zit helemaal in de rats omdat we tegen twente gelijk spelen? Vorig jaar e-z kampioen met hetzelfde team als wat er nu staat. Ik maak me niet zo druk.
Dit jaar 0-4 op de broek van PSV, 2x een rode kaart moeten hebben, 1-1 kansloos tegen Twente en nu mogen we trots de CL in. Ik zie nog geen groot licht schijnen op dit moment. Maar ik heb graag ongelijk uiteindelijk :P. Juist omdat het team bij elkaar is gebleven had ik meer verwacht maar helaas.

• 418O2
Typhone schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:54:
[...]

Dit jaar 0-4 op de broek van PSV, 2x een rode kaart moeten hebben, 1-1 kansloos tegen Twente en nu mogen we trots de CL in. Ik zie nog geen groot licht schijnen op dit moment. Maar ik heb graag ongelijk uiteindelijk :P. Juist omdat het team bij elkaar is gebleven had ik meer verwacht maar helaas.
Die oefenwedstrijd tegen PSV maak ik me niet druk om persoonlijk. Ik vrees meer voor de loting vandaag tbh :P

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

418O2 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:55:
Ik vrees meer voor de loting vandaag tbh :P
Ik vrees voor de loting van vrijdag :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Han schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:00:
[...]

Ik vrees voor de loting van vrijdag :P
Donderdagavond 18:00 haha. Allebei verkeerd

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
418O2 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:19:
[...]

Vorig jaar was de competitie veel minder, kampioenschap van de armoede. Overigens trok Ajax hem uit tegen Twente toen ter nauwernood over de streep. Lukte deze keer niet, dus we zijn weer afgezakt naar het niveau waar we dit soort wedstrijden niet kunnen winnen.

Europees wordt het helaas niet overwinteren dit jaar. Vorig jaar noemde Overmars een "tussenjaar", maar ik zie geen reden waarom dit team sterker is dan vorig jaar, zonder Onana ook nog eens nu.

• Han
  • Niet online

Han

Typhone schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:01:
Donderdagavond 18:00 haha. Allebei verkeerd
Donderdagavond kan ik niet kijken, dus vrijdag uitzending gemist…. :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Erapaz schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:20:
[...]

Vorig jaar was de competitie veel minder, kampioenschap van de armoede. Overigens trok Ajax hem uit tegen Twente toen ter nauwernood over de streep. Lukte deze keer niet, dus we zijn weer afgezakt naar het niveau waar we dit soort wedstrijden niet kunnen winnen.
Kampioen van de armoede zou ik het niet noemen, zeker niet met het puntenverschil dat Ajax heeft weten te bewerkstelligen. Vorig jaar stond er een meer dan prima team voor de Eredivisie en dat is in grote lijnen nog steeds zo natuurlijk.
Europees wordt het helaas niet overwinteren dit jaar. Vorig jaar noemde Overmars een "tussenjaar", maar ik zie geen reden waarom dit team sterker is dan vorig jaar, zonder Onana ook nog eens nu.
De keeperspositie is nu niet bijzonder sterk en dat kan een verschil opleveren. Onana had ik de bal tegen FC Twente wel zien stoppen, dat blifjt toch wel een groot gemis. Met Blind die stukje bij beetje wat minder wordt komen de zwaktes daar wat naar voren en de bekende risicos die je met bepaalde spelers en kaarten loopt zijn er nog steeds. Tussenjaar is wellicht een overstatement maar het is wel de vraag waar je de club naar toe wil.

Het lastige is dat je voor het beoogde niveau direct flink moet investeren wat veel risico met zich meeneemt. Wil je bouwen op jonge spelers neem je het risico op sportief vlak. Als Nederlandse club - en eigenlijk enkel Ajax op dit moment - blijft dat wel een bijzonder lastige balanceeract lijkt mij.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11 12:58
ElPaco schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 00:19:
[...]

Kunnen we hem niet al bijna neutraliseren? Want toch nog niet voor Engeland gespeeld en met NL paspoort geld hij voor Italie/Spanje/etc. weer als een Europese speler en niet als 1 van er buiten.
Trippier is bijvoorbeeld een beetje een probleem voor Athletico aangezien die nu niet meer als Europese speler geld.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Exocet schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 07:37:
[...] wat mij vooral opvalt, is de non-verbale reactie van Gerbrands (zie fillmpje onderaan). Lijkt wel of hij vanalles moet overpeinsen na de uitschakeling (of hij heeft hoofdpijn :))
Hij heeft te dicht bij de trommelaar gezeten.
;)

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:59
Dat coëfficiëntenverlies valt wel mee. In de EL winnen ze vast wel twee potjes meer dan in de
CL, het verschil is dan weer weggepoetst. Het verlies aan prestige en geld lijkt mij veel pijnlijker, ook voor de eredivisie.

• Erapaz
Napo schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:28:
[...]

Kampioen van de armoede zou ik het niet noemen, zeker niet met het puntenverschil dat Ajax heeft weten te bewerkstelligen. Vorig jaar stond er een meer dan prima team voor de Eredivisie en dat is in grote lijnen nog steeds zo natuurlijk.

[...]

De keeperspositie is nu niet bijzonder sterk en dat kan een verschil opleveren. Onana had ik de bal tegen FC Twente wel zien stoppen, dat blifjt toch wel een groot gemis. Met Blind die stukje bij beetje wat minder wordt komen de zwaktes daar wat naar voren en de bekende risicos die je met bepaalde spelers en kaarten loopt zijn er nog steeds. Tussenjaar is wellicht een overstatement maar het is wel de vraag waar je de club naar toe wil.

Het lastige is dat je voor het beoogde niveau direct flink moet investeren wat veel risico met zich meeneemt. Wil je bouwen op jonge spelers neem je het risico op sportief vlak. Als Nederlandse club - en eigenlijk enkel Ajax op dit moment - blijft dat wel een bijzonder lastige balanceeract lijkt mij.
De term tussenjaar komt van Overmars zelf. Als hij vorig jaar een tussenjaar noemt, wat is er dan voor dit jaar veranderd? Ik neem aan dat als je zegt, verwacht dit jaar niet te veel, het is een tussenjaar, dat je dan een plan hebt voor het seizoen erop. Met een grote verandering waar je een jaar voor nodig hebt. Ik zie dat niet helemaal, en verwacht dit jaar geen beter Ajax, terwijl de concurrentie wel weer sterker is.
Het lijkt er ook op dat de CL groep sterker wordt als je naar de loting kijkt, en Europees zullen meer teams weer de zaken op orde hebben waar vorige jaar nog veel last was van corona.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:03
Pompi schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:33:
[...]

Kunnen we hem niet al bijna neutraliseren? Want toch nog niet voor Engeland gespeeld en met NL paspoort geld hij voor Italie/Spanje/etc. weer als een Europese speler en niet als 1 van er buiten.
Trippier is bijvoorbeeld een beetje een probleem voor Athletico aangezien die nu niet meer als Europese speler geld.
vier goede wedstrijden gespeeld en dan laten naturaliseren om met het Nederlands elftal mee te laten doen is wel heel optimistisch

denk dat die het zelf ook niet zou willen btw

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-11 08:57
Lijkt mij dat Madueke als Engelsman toch vooral in de PL zal willen slagen. Voordeel voor PSV is dat PL clubs voor Engelse spelers altijd belachelijk hoge bedragen neertellen (voor de kwaliteit die ze ervoor krijgen), want 'eigen'. Dus zowel Madueke als PSV zal willen dat hij naar de PL overstapt. Neem aan volgend seizoen. En op dat moment zal hij ook voor het Engels elftal willen gaan. Ik zie geen enkele reden waarom hij überhaupt naturalisatie zou overwegen.

• Han
  • Niet online

Han

Erapaz schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:39:
De term tussenjaar komt van Overmars zelf. Als hij vorig jaar een tussenjaar noemt, wat is er dan voor dit jaar veranderd?
Corona, dat is er veranderd :)

Overmars (en dus Overmars) ging er vanuit dat in deze transferwindow spelers als Onana, Neres en Tagliafico de nodige miljoenen zouden opleveren. Los van het feit dat het kapitaal van Europese clubs drastisch is verdampt valt Onana als inkomstenbron weg en zijn Neres en Tagliafico gedevalueerd qua waarde vanwege een minder seizoen. En wanneer Ajax niet kan verkopen valt hun belangrijkste inkomstenbron weg. Tel daar het enorme verlies bij op vanwege het gebaar naar de fan (zeer royale compensatie) en zie daar de reden dat er ook niks spectaculairs bij komt. Dus ja, als vorig jaar een tussenjaar was en geldt dat voor het huidige seizoen zeer zeker.

• Han
  • Niet online

Han

Erapaz schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:39:Met een grote verandering waar je een jaar voor nodig hebt. Ik zie dat niet helemaal, en verwacht dit jaar geen beter Ajax, terwijl de concurrentie wel weer sterker is.
Je kan plannen wat je wil, maar dit scenario in relatie tot Corona had niemand kunnen voorspellen. Dus helaas pindakaas. De plannen zullen er echt wel zijn geweest maar de omstandigheden zijn drastisch veranderd. Dat de concurrentie we sterker is geworden roept bij mij wel vraagtekens op. Als een rijke club als Ajax dermate veel last heeft dan zouden de overige teams dat ook minimaal even hard moeten voelen. Wie weet wat voor een lijken er allemaal uit de kast komen vallen volgend jaar. Het geld moet toch ergens vandaan komen.
Het lijkt er ook op dat de CL groep sterker wordt als je naar de loting kijkt, en Europees zullen meer teams weer de zaken op orde hebben waar vorige jaar nog veel last was van corona.
Je ziet veel grootmachten ontzettende risico’s nemen. Mooi voorbeeld is Barcelona, die een decennia al op de pof leefde en nu op de blaren moet zitten. Real zit ook in dat zelfde schuitje maar gaan mogelijk wel Mbappe halen voor een duizelingwekkend bedrag. En dat na een sportief slecht jaar en Corona.

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:35:
[...]
Je kan plannen wat je wil, maar dit scenario in relatie tot Corona had niemand kunnen voorspellen. Dus helaas pindakaas. De plannen zullen er echt wel zijn geweest maar de omstandigheden zijn drastisch veranderd. Dat de concurrentie we sterker is geworden roept bij mij wel vraagtekens op. Als een rijke club als Ajax dermate veel last heeft dan zouden de overige teams dat ook minimaal even hard moeten voelen. Wie weet wat voor een lijken er allemaal uit de kast komen vallen volgend jaar. Het geld moet toch ergens vandaan komen.
Bij PSV is dat bv die 'sponsor'deal (achtergestelde lening o.i.d.?) in combinatie met een nieuwe hypotheek op het stadion van een 20m. Plus natuurlijk de verkoop van Malen en Dumfries.
Maar nu geen CL, Doan en Bruma die nog niet lijken te vertrekken, dan zal er bij PSV toch ook nog wel 2x achter de oren worden gekrabd voordat bv Luuk de Jong nog gehaald wordt..

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:35:
Je ziet veel grootmachten ontzettende risico’s nemen. Mooi voorbeeld is Barcelona, die een decennia al op de pof leefde en nu op de blaren moet zitten. Real zit ook in dat zelfde schuitje maar gaan mogelijk wel Mbappe halen voor een duizelingwekkend bedrag. En dat na een sportief slecht jaar en Corona.
Verschil is dat Real volgens mij een neutraal resultaat haalde, waar Barcelona honderden miljoenen verlies maakte. Real wist wel de nodige spelers te verkopen (100m inkomsten) zonder zelf een cent uit te geven aan transfersommen.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Han schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:27:
[...]

Overmars (en dus Overmars) ging er vanuit dat in deze transferwindow spelers als Onana, Neres en Tagliafico de nodige miljoenen zouden opleveren. Los van het feit dat het kapitaal van Europese clubs drastisch is verdampt valt Onana als inkomstenbron weg en zijn Neres en Tagliafico gedevalueerd qua waarde vanwege een minder seizoen. En wanneer Ajax niet kan verkopen valt hun belangrijkste inkomstenbron weg. Tel daar het enorme verlies bij op vanwege het gebaar naar de fan (zeer royale compensatie) en zie daar de reden dat er ook niks spectaculairs bij komt. Dus ja, als vorig jaar een tussenjaar was en geldt dat voor het huidige seizoen zeer zeker.
Helemaal waar, op die spelers is flink wat afgeschreven, dat gaat Ajax wel voelen. Zeker Onana, die levert zeer waarschijnlijk nul euro op.
Aan de andere kant waren er ook wel meevallers met 5 miljoen voor Scherpen en 10 miljoen voor Traoré.

• Erapaz
Han schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:27:
[...]

Corona was er al aan het begin van het seizoen. Het transfergeld was al op in de zomer vorig jaar. Dat Onana, Nico en Neres niks meer opleveren komt niet door corona. Dus de verandering is niet corona.
Ik ben benieuwd wat het masterplan van Overmars was en of dat nog steeds loopt. Ik had de opmerking "tussenjaar" meer opgevat als, we gaan dit seizoen (20/21) de selectie vorm voor volgend seizoen (21/22). Dat klopt ook, de selectie is op Berghuis na bijna hetzelfde gebleven. Alleen liep het vorig jaar al beter dan verwacht en valt het nu een beetje tegen.

• ElPaco
toolkist schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:40:
[...]

Bij PSV is dat bv die 'sponsor'deal (achtergestelde lening o.i.d.?) in combinatie met een nieuwe hypotheek op het stadion van een 20m. Plus natuurlijk de verkoop van Malen en Dumfries.
Maar nu geen CL, Doan en Bruma die nog niet lijken te vertrekken, dan zal er bij PSV toch ook nog wel 2x achter de oren worden gekrabd voordat bv Luuk de Jong nog gehaald wordt..
Nou ja, PSV wilde toch een bredere selectie? Bruma doet het vooralsnog niet zo slecht als in zijn 1e seizoen bij PSV, die gaan we misschien nog heel hard nodig hebben. En ik zie ook zomaar gebeuren dat een Doan Thomas uit de 1e reserves gaat spelen. Doan is pas net terug van de OS, dus die zit nog niet zo in het team.

PSV heeft goed gehandeld met Dumfries, Rosario en Malen. Los van die sponsordeal of hoe je het ook noemt is er flink wat geld binnen gekomen.

Als de Jong gehaald wordt zal hij toch een flink loonoffer moeten doen, anders past het gewoon niet. Gisteren werd een type als de Jong wel enorm gemist. Stel je voor dat die 12 corners niet kort werden genomen maar allemaal op het hoofd van de Jong hadden gelegen. Dan was je lachend met 4-0 naar de CL door gegaan (laat de haat nu maar komen }) ).

Gelukkig begroot PSV op bereiken EL groepsfase en was alles uit CL 'extra' geweest. Het was een hele welkome extra geweest, dat wel.

WoT stats

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Exocet schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:43:
[...]

Helemaal waar, op die spelers is flink wat afgeschreven, dat gaat Ajax wel voelen. Zeker Onana, die levert zeer waarschijnlijk nul euro op.
Ik snap wat je wil zeggen maar boekhoudkundig is het niet helemaal waar. De transfersommen (+ bijkomende kosten) worden geactiveerd en afgeschreven. De huidige waarde van een speler doet niets voor de financiële cijfers. Natuurlijk heeft het wel invloed op mogelijke toekomstige opbrengsten en er zal ongetwijfeld een schatting zijn van de waarde van spelers. Aan de andere kant wordt er een x bedrag aan netto transferkosten/opbrengsten begroot en hoe dat tot stand komt maakt niet heel veel uit.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:26
Al met al kost dat pilletje van Onana Ajax dus hwrs miljoenen.... Lekker dan...

Verwijderd

Onana is gewoon een grote egoïst. Jammer dat hij zo goed en transfervrij is en daardoor een mooie stap gaat maken maar met zo’n smerige houding nadat je zelf zo’n enorme fout maakt ben je bij mij wel afgedaan.

Ik maak me nog niet veel zorgen over Ajax. Het team van vorig jaar is er nog en daarmee word je fluitend kampioen. Het probleem zit in de vorm, die ontbreekt bij een deel van de spelers. En de aankopen Haller, Anthony en Berghuis renderen nog te weinig. Maar in NL mag dat geen probleem opleveren.

PSV is goed gestart maar liet het niet zien toen het echt moest (Benfica) en heeft het deels te danken aan de bloedvorm van Madueke. Zakt hij terug dan is het aanvallend ook meteen minder. Ik gok er op dat dit niet zijn basis niveau zal zijn voor het hele seizoen en PSV evengoed punten laat liggen. De hosanna na de start tegen matige tegenstanders is nu ook wel voorbij.

Reken gewoon op puntverlies uit bij AZ, Feyenoord, PSV, Utrecht, Twente en Vitesse. Dan verspeel je een punt of 12. Verspeeld er thuis nog eens 10. Met de andere 80 word je ook wel kampioen :)

Ik had overigens liever een goede keeper van 15mln gezien dan weer een buitenspeler. Wat dat betreft is Overmars blijkbaar nog steeds op zoek naar iemand die beter is dan hijzelf :+

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:53:

Het team van vorig jaar is er nog en daarmee word je fluitend kampioen.
Fluitend nog wel? Ben benieuwd.

• Han
  • Niet online

Han

Harribo schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:13:
Al met al kost dat pilletje van Onana Ajax dus hwrs miljoenen.... Lekker dan...
Yep… en gezien zijn houding zou ik als Ajax in ieder geval stoppen met het betalen van het salaris. Het is zijn fout en Ajax kost het geld. Qua transfer inkomsten kan je niks verhalen qua club, Onana dient netjes zijn contract uit, maar het gemis als keeper, totaal niet inzetbaar zijn, proceskosten, loonkosten en extra uitgaven voor een vervanger zou ik vanwege zijn houding tot op de cent nauwkeurig gaan verhalen. Dan maar niet netjes uit elkaar, waarbij Onana de veroorzaker is.

• autje
Erapaz schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:48:
[...]

Corona was er al aan het begin van het seizoen. Het transfergeld was al op in de zomer vorig jaar. Dat Onana, Nico en Neres niks meer opleveren komt niet door corona. Dus de verandering is niet corona.
Ik ben benieuwd wat het masterplan van Overmars was en of dat nog steeds loopt. Ik had de opmerking "tussenjaar" meer opgevat als, we gaan dit seizoen (20/21) de selectie vorm voor volgend seizoen (21/22). Dat klopt ook, de selectie is op Berghuis na bijna hetzelfde gebleven. Alleen liep het vorig jaar al beter dan verwacht en valt het nu een beetje tegen.
Wat valt er tegen dan? Ajax speelt één uitwedstrijd gelijk en meteen is Leiden in last. Die JC schaal tegen PSV maak ik me niet zo druk over, want 11 tegen 11 was Ajax beter, en met 10 tegen 11 maakten ze het PSV ook nog lastig. Die uitslag strooit zand in de ogen.

Ik maak me niet zo druk. Ik denk wel dat het plan was om voor dat trio 60-70M op te halen, en daar weer mee te investeren, maar toen kwam corona, blessures (Neres) en een pilletje.

Overigens zijn er geruchten over Neres en Lyon, maar eerst zien en dan geloven.

Verwijderd

remco112 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:55:
[...]

Fluitend nog wel? Ben benieuwd.
Vorig jaar 16 punten verschil. De concurrentie is niet (bewezen) sterker geworden (PSV) en zelfs zwakker (AZ en FEY) dus in theorie zie ik geen reden tot zorg. Ajax kan het alleen zelf verpesten met futloos voetbal zoals zondag.

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:55:
[...]

Yep… en gezien zijn houding zou ik als Ajax in ieder geval stoppen met het betalen van het salaris. Het is zijn fout en Ajax kost het geld. Qua transfer inkomsten kan je niks verhalen qua club, Onana dient netjes zijn contract uit, maar het gemis als keeper, totaal niet inzetbaar zijn, proceskosten, loonkosten en extra uitgaven voor een vervanger zou ik vanwege zijn houding tot op de cent nauwkeurig gaan verhalen. Dan maar niet netjes uit elkaar, waarbij Onana de veroorzaker is.
Dat gaat natuurlijk nooit lukken nu Ajax overal geroepen heeft dat het pilletje geen kwade wil was maar een fout. Dan kun je ook niet ineens salaris in gaan houden.

• autje
Ik zou hem, mits de motivatie er nog is, na de winterstop gewoon inzetten. Dan zijn de punten te verdelen, en hij is twee klassen beter dan Stekelenburg en Pasveer. Hij is een puntenpakker, die andere twee niet.

Als je kampioen wordt heeft PSV financieel toch wel een issue. Het is dus zaak om kampioen te worden (nou moet dat sowieso altijd natuurlijk :P). De kans daarop moet je maximaliseren, en dat doe je door hem op te stellen. Hij loopt toch wel gratis de deur uit.

• remco112
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:36:
[...]

Vorig jaar 16 punten verschil. De concurrentie is niet (bewezen) sterker geworden (PSV) en zelfs zwakker (AZ en FEY) dus in theorie zie ik geen reden tot zorg. Ajax kan het alleen zelf verpesten met futloos voetbal zoals zondag.
Feyenoord zwakker? :D

Feyenoord is vele malen sterker dan vorig seizoen, natuurlijk gaan we geen kampioen worden, maar zo kansloos als vorig seizoen is het zeker niet.

• toolkist
  • Niet online
remco112 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:44:
[...]

Feyenoord zwakker? :D

Feyenoord is vele malen sterker dan vorig seizoen, natuurlijk gaan we geen kampioen worden, maar zo kansloos als vorig seizoen is het zeker niet.
Hij ziet Feyenoord niet als concurrent gok ik zo ;)

• remco112
toolkist schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:45:
[...]

Hij ziet Feyenoord niet als concurrent gok ik zo ;)
En dat is volledig terecht :)

De selectie is veel te smal om over een kampioenschap te praten. Als je alleen al afgelopen zondag zag, van Senesi naar Burger is een behoorlijke downgrade. De eerste 13 spelers van Feyenoord zijn van een prima niveau, daarna wordt het kiele kiele.

• Han
  • Niet online

Han

Feyenoord moet zo lang mogelijk vast gaan houden aan deze selectie met wellicht nog een spits er bij. Geef de huidige trainer tijd en vertrouwen, dan komt het wel goed denk ik. Alleen nog hopen dat ze met een haalbaar plan komen voor een stadion en het huidige laten schieten. Anders staat Feyenoord over enkele jaren wederom het water aan de lippen. Ik zie ze liever gezond en weer aansluiten bij de top. Beter voor de competitie en beter voor Nederland in Europees verband.

• Napo
  • Niet online
[...]

En dan moet je als je club realiseren dat zo'n houding op termijn nog veel meer kan kosten dan nu deze kostenpost af te schrijven. Zelfde met moeilijk doen indien een jeugdspelers een transfer wil maken. Je verlies nemen en doorselecteren is soms helaas de beste optie voor de lange termijn.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Benfica was verdedigend echt goed bezig, zeker na de rode kaart zag je al dat ze voor de 0-0 gingen. Voor Feyenoord hoop ik dat het nog even doorgaat zo, maar verwacht met betere tegenstander dat ze het moeilijk gaan krijgen. Eerst in Zweden kijken hoe het gaat morgenavond, en zondag tegen FC Utrecht ook uit.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• remco112
AZ wordt 'uitgezonden' op Facebook

Heel leuk, die sneer van Robert Eenhoorn, maar het is toch gewoon een kwestie van vraag en aanbod?

• Pompi
remco112 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:42:

Heel leuk, die sneer van Robert Eenhoorn, maar het is toch gewoon een kwestie van vraag en aanbod?
Zo dacht ik er ook over, plus als zij gewoon vorige week beter hun best hadden gedaan en niet in een bijna onmogelijke situatie hadden gezeten was er vast ook meer geboden. Lijkt echt alsof ze daar in de directie van AZ het te hoog in hun bol hebben gekregen de afgelopen jaren

• DoeEensGek
  • Laatst online: 16-11 13:31

Ik las het net ook.

https://www.voetbalprimeu...-begrijpen-celtic-nu.html
"Nadat biedingen voor deze wedstrijd bij ons waren binnengekomen, begrijpen we nu ook beter waarom vorige week door Celtic geen overeenkomst is gesloten. Vanuit het buitenland is er meer dan voldoende serieuze interesse, maar bij de Nederlandse zenders ligt dat blijkbaar anders", aldus algemeen directeur Robert Eenhoorn.
Het is gewoon een kwestie van kijkcijfers.

• DoeEensGek
Pompi schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:49:
[...]

Zo dacht ik er ook over, plus als zij gewoon vorige week beter hun best hadden gedaan en niet in een bijna onmogelijke situatie hadden gezeten was er vast ook meer geboden. Lijkt echt alsof ze daar in de directie van AZ het te hoog in hun bol hebben gekregen de afgelopen jaren
Dit zal gerust ook meetellen. En in het begin zal je nog kijkers mislopen die Feyenoord kijken. Die club trekt veel meer bekijks.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:26
[...]

Ik zou eerst eens met hem gaan praten, kijken of hij zelf ergens nog wat water bij de wijn wil doen.
Bijvoorbeeld tóch een beetje transfergeld vragen of geven om Ajax te compenseren.
Je hard opstellen kan eventueel daarna nog altijd

Hahaha een gemankeerd platform, ben benieuwd.
Snap Az wel, dit kost niks en is kant en klaar op korte termijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Harribo op 25-08-2021 16:16 ]

• Deadsy
Het helpt niet dat ze op dezelfde avond spelen als Feyenoord.

Maar ik heb zo mijn twijfels dat er echt zo veel interesse is vanuit het buitenland, buiten Schotland dan.

• Napo
  • Niet online
Ondanks de uitschakeling van PSV gisteren in de CL toch wat positiviteit.

waar dat natuurlijk nog steeds geen garantie is dat hij geen transfer maakt :+

• toolkist
  • Niet online
Pompi schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:49:
[...]

Lijkt?

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:12:
Hahaha een gemankeerd platform, ben benieuwd.
Snap Az wel, dit kost niks en is kant en klaar op korte termijn.
Maar je weet nu ook zeker dat er nog minder mensen naar je wedstrijd kijken... Zulllen je sponsoren (hoofd- en bordsponsors) leuk vinden...

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:39:
Het helpt niet dat ze op dezelfde avond spelen als Feyenoord.

Maar ik heb zo mijn twijfels dat er echt zo veel interesse is vanuit het buitenland, buiten Schotland dan.
Wellicht sportzenders die deze wedstrijden kopen voor zendervulling? Maar zal niet voor de hoofdprijs zijn.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

Die man heeft ergens een steekje los en denkt dat AZ de grootste club van Nederland is :N

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:33:
[...]

Die man heeft ergens een steekje los en denkt dat AZ de grootste club van Nederland is :N
'Waar het ons om gaat: wat is de ontwikkeling hiervan? En die is niet goed', vervolgde de directeur van AZ zijn toelichting tegenover de aanwezige journaisten. 'In de toekomst gaat het misschien niet over AZ, maar over Vitesse, FC Utrecht of andere clubs. Wij doen het nu op deze manier. We zijn wel vaker degenen die zeggen: het klopt niet helemaal. Uiteindelijk moet je naar een systeem toe dat het overkoepelend gebeurt.'
Of beter: We zijn wel vaker degenen die meer willen dan we verdienen...
Als je geen kijkers en dus bijbehorende reclamegelden trekt waarom zou je dan uitgezonden moeten worden?
Waarom moet dat dan maar weer "overkoepelend", oftewel meeliftend op de toeschouwers van de 3 clubs die wel toeschouwers trekken (en die dan ongetwijfeld ook minder krijgen omdat de productiekosten en tvgelden voor AZ ook ergens gecompenseerd moeten worden)...

• Snowdog
toolkist schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:03:
[...]

[...]

Of beter: We zijn wel vaker degenen die meer willen dan we verdienen...
Als je geen kijkers en dus bijbehorende reclamegelden trekt waarom zou je dan uitgezonden moeten worden?
Waarom moet dat dan maar weer "overkoepelend", oftewel meeliftend op de toeschouwers van de 3 clubs die wel toeschouwers trekken (en die dan ongetwijfeld ook minder krijgen omdat de productiekosten en tvgelden voor AZ ook ergens gecompenseerd moeten worden)...
Prima toch? Wat boeien die paar centen (geen idee wat het oplevert overigens, maar zoveel zal het niet zijn gok ik). Lijkt me wel zo eerlijk voor de ploegen die Europees voetbal spelen en we hoeven niet alles hyperkapitalistisch te benaderen en ploegen die goed presteren in en buiten NL te benadelen omdat ze toevallig wat minder publiek trekken. Hang er een component met betrekking tot prestaties en evt zelfs welk bekertournooi aan en je bent van het gezeur af en je hebt een eerlijkere verdeling.

• toolkist
  • Niet online
Snowdog schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:30:
en je hebt een eerlijkere verdeling.
Eerlijker dan zelf je eigen centen verdienen? Weinig eerlijkers aan...

• Snowdog
toolkist schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:33:
[...]

Eerlijker dan zelf je eigen centen verdienen? Weinig eerlijkers aan...
Nee, dat is absoluut niet eerlijk. De grote 3 hebben vanwege hun historie nu eenmaal meer fans etc. dan de rest en dat kun je als kleine(re) club gewoon nooit meer inhalen. Als de verschillen qua tv-inkomsten dan daardoor zo groot worden, dan is dat imo voor niemand goed.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
"Eerlijk" is meestal de grootste nietszeggende dooddoener. Iedereen is het er altijd over eens dat alles eerlijk verdeeld moet worden, alleen de definitie van wat eerlijk is wordt nooit vastgesteld. (voor de een is dat iedereen evenveel, voor de ander is dat iedereen alles wat hij zelf verdient.)

Voor het voetbal in NL zou een homogene verdeling goed zijn, of zelfs de kleine clubs meer dan de grote. Of het iets met eerlijk te maken heeft interesseert mij niet. Het gaat erom dat je in de breedte bestaansrecht creëert voor clubs die de competitie spannend en op niveau kunnen houden. De traditionele grote clubs hebben toch al wel meer mogelijkheden om sponsors aan te trekken en voor te blijven lopen.

alles kan off-topic

• Pompi
Je moet altijd iemand een kans geven dus wou het niet heel direct uitdrukken.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Snowdog schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:37:
[...]Nee, dat is absoluut niet eerlijk. De grote 3 hebben vanwege hun historie nu eenmaal meer fans etc. dan de rest en dat kun je als kleine(re) club gewoon nooit meer inhalen. Als de verschillen qua tv-inkomsten dan daardoor zo groot worden, dan is dat imo voor niemand goed.
Ik gok dat als je het geld 'eerlijk' zou gaan verdelen over alle clubs dat bij de meeste kleine clubs het geld sneller op is dan normaal met een (veel) kleiner budget;
Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/4szks37AbKwAAAAC/itsgone-southpark.gif

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Deadsy
OPSLAGHOND schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:49:
[...]

Ik gok dat als je het geld 'eerlijk' zou gaan verdelen over alle clubs dat bij de meeste kleine clubs het geld sneller op is dan normaal met een (veel) kleiner budget;
[Afbeelding]
Inderdaad, bij veel van die clubs zitten mensen die het geld gewoon weg zitten te gooien in de hoop succes te hebben. En als het verkeerd gaat dan maakt het niets uit, want het is niet hun geld.

Kijk bv naar ADO, Utrecht, Roda.

• autje
Ankona schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:09:
"Eerlijk" is meestal de grootste nietszeggende dooddoener. Iedereen is het er altijd over eens dat alles eerlijk verdeeld moet worden, alleen de definitie van wat eerlijk is wordt nooit vastgesteld. (voor de een is dat iedereen evenveel, voor de ander is dat iedereen alles wat hij zelf verdient.)

Voor het voetbal in NL zou een homogene verdeling goed zijn, of zelfs de kleine clubs meer dan de grote. Of het iets met eerlijk te maken heeft interesseert mij niet. Het gaat erom dat je in de breedte bestaansrecht creëert voor clubs die de competitie spannend en op niveau kunnen houden. De traditionele grote clubs hebben toch al wel meer mogelijkheden om sponsors aan te trekken en voor te blijven lopen.
Als je de competitie spannend en op niveau wilt houden, dan moet je ten eerste het aantal clubs inkrimpen.

• Snowdog
OPSLAGHOND schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:49:
[...]

[Afbeelding]
Deadsy schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 22:53:
[...]

Inderdaad, bij veel van die clubs zitten mensen die het geld gewoon weg zitten te gooien in de hoop succes te hebben. En als het verkeerd gaat dan maakt het niets uit, want het is niet hun geld.

Kijk bv naar ADO, Utrecht, Roda.
Wat een argument. Grappig dat een aantal Feyenoorders het er nog mee eens is ook, de club die het management zo geweldig op orde heeft. En laten we niet doen alsof PSV en Ajax geen missers hebben begaan in het verleden. Het voordeel is dat deze clubs het nog wel kunnen lijden omdat ze gewoon meer inkomsten hebben.

Maar het is sowieso een non-argument om de status quo te handhaven. Een beetje zoals arme mensen alles aan zichzelf te danken hebben en geld dat ze zouden krijgen alleen zouden verbrassen, right? En waarom zou het niet hun eigen geld zijn? Als de verdelingsregels zo worden opgesteld, is het wel hun eigen geld. Daar is niets minder eigen aan dan andere inkomsten.

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
Ekkelenkamp waarschijnlijk toch nog naar Duitsland voor een paar miljoen. Wel een aardige speler, maar komt tekort voor de basis van Ajax.

Raar dat AZ hem niet oppakt, vergelijkbare speler als bijvoorbeeld Til en absoluut meer talent dan De Wit.

[ Voor 10% gewijzigd door VDS91 op 26-08-2021 08:48 ]

Verwijderd

VDS91 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:47:
Ekkelenkamp waarschijnlijk toch nog naar Duitsland voor een paar miljoen. Wel een aardige speler, maar komt tekort voor de basis van Ajax.

Raar dat AZ hem niet oppakt, vergelijkbare speler als bijvoorbeeld Til en absoluut meer talent dan De Wit.
Als je regelmatig roept dat er geen spelers verkocht worden aan de klassieke top drie, dan kan je als AZ zijnde natuurlijk niet aankloppen bij dezelfde clubs voor één van hun spelers.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:56
Volgens Overmars heeft Ekkelenkamp de voorkeur voor een stap naar het Buitenland, Hertha BSC heeft belangstelling. dat zal enerzijds financieel zijn, maar ook in sportief opzicht kan hij in de Bundesliga meer leren dan in de Eredivisie.

• toolkist
  • Niet online
Sempy schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:11:
Volgens Overmars heeft Ekkelenkamp de voorkeur voor een stap naar het Buitenland, Hertha BSC heeft belangstelling. dat zal enerzijds financieel zijn, maar ook in sportief opzicht kan hij in de Bundesliga meer leren dan in de Eredivisie.
Bankzitten kan ie toch al prima?
Die jongen moet lekker naar Twente, Heerenveen of Vitesse gaan. Mooi niveau voor hem en nog steeds een prima salaris.

En een paar miljoen voor een bankzitter met een eenjarig contract? Geloof er niks van. Met 1 miljoen en 10% doorverkoop mag je heel blij zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door toolkist op 26-08-2021 16:37 ]

• DoeEensGek
En ik dacht alweer te laat te zijn voor de loting, maar die is pas 18:00

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:14
DoeEensGek schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:31:
En ik dacht alweer te laat te zijn voor de loting, maar die is pas 18:00

[Twitter]
Nu live op Ziggo Sport

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• DoeEensGek
Het was weer even zappen. Vitesse op fox en Feyenoord bij sbs6.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-11 09:27
Ik ga alvast uit van City Real en Milan. Dan kan het alleen maar meevallen
Pagina: 1 ... 59 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022