Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 311 Laatste
Acties:
  • 483.206 views

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Napo schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:33:
[...]

Het is ook dat Ajax nogal krap zat met enkel Neres, Antony en Berghius als rechtsbuiten :+
Anthony of Neres wordt vast nog verkocht, en degenen die niet verkocht worden hebben geen zin in de Eredivisie en dus continu vormdip. Berghuis gaat nog wel een stapeltje schorsingen pakken en ruzie maken. Denk dat er nóg wel eentje bij kan. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-11 13:31
Snowdog schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:34:
[...]

Begroting van FC Groningen voor een wisselspeler bedoel je, maar ik snap niet helemaal waarom Ajax nog naar buitenspelers zoekt. Verwachten ze Neres of Antony nog kwijt te kunnen? Kan me niet voorstellen dat die zoveel waard zijn op dit moment.
Verwachten ze nog dat Neres vertrekt?

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:36:
[...]

Verwachten ze nog dat Neres vertrekt?
Ik denk zelfs dat het bittere noodzaak is, de selectie is nu echt te groot, zeker in de aanval.

Daramy in actie
[YouTube: Mohamed Daramy ● Welcome to Ajax 🔴⚪ BEST Skills & Goals]

[ Voor 20% gewijzigd door Exocet op 22-08-2021 20:42 ]

• DoeEensGek
Exocet schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:38:
[...]

Ik denk zelfs dat het bittere noodzaak is, de selectie is nu echt te groot, zeker in de aanval
Het psg syndroom ;). Het lijkt me Inderdaad ook een kwestie van tijd, maar denk dat er pas van de winter meer verkocht gaat worden.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:15

Superkiwi

Hoi doei

Quad schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:32:
Jullie zien het anders dan ik denk ik, maar anders dan voorgaande jaren denk ik dat PSV dit seizoen met kop en schouders de titel pakt.
Nou, mijn voetbalpoule zegt toch echt dat Ajax kampioen wordt.
Ik heb jullie (PSV) al de topscorer (Zahavi) gegeven, is dat niet genoeg om mee te beginnen?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Snowdog schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:28:
[...]

Wat een negativiteit man, als ik Ajacied was geweest zou ik mijn hoop op die 1e helft tegen PSV houden (tot Tagliafico rood kreeg). Dat was toch gewoon prima spel? Dat zie ik geen ploeg in de Eredivisie doen en met dat soort spel gaan ze ook in de CL de mindere goden zeker op de knieën krijgen, wellicht zelfs meer dan dat.

Ik hoop echt dat PSV dit jaar Ajax kan uitdagen voor de titel, maar die 1e helft daar heeft me wel laten zien dat Ajax voetballend nog altijd een stuk beter is. Dan kan je 4-0 winnen, maar persoonlijk had ik toch het idee dat Ajax in die 1e helft had laten zien dat ze toch wel de betere partij waren..

Anyway, denk zeker dat PSV dit jaar sterker is (dan vorig jaar) en dat het wellicht spannend zou kunnen worden, maar Ajax is wmb nog altijd de favoriet. Hoop dat PSV een beetje kan groeien in het seizoen, want anders vrees ik Ajax er toch weer gewoon met de titel vandoor gaat.
Een half uurtje het betere spel, daar krijg je geen punten voor. Het is geen jury sport. Vervolgens wordt je gewoon met 4-0 afgedroogd in eigen huis. Nee, dit jaar wordt een “tussenjaar”. Volgend jaar nieuwe coach en dan bouwen aan een nieuw tijdperk.

Verwijderd

Maar goed om te weten dat slaan dus mag, zolang je iemand maar niet het licht uit de ogen slaat. Ik voorspel een schrikbarende toename van de hoeveelheid knokpartijtjes op amateurvelden in Nederland.

Je hebt als betaald voetbal een voorbeeldfunctie. Dit heeft op een voetbalveld niks te zoeken. Gewoon rood.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Napo schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:33:
[...]

Het is ook dat Ajax nogal krap zat met enkel Neres, Antony en Berghius als rechtsbuiten :+
Naast Berghius voor de uitwedstrijden hebben ze ook Berghuis voor de thuiswedstrijden. Voordeel van het shirt dit jaar is dat ze dat niet kunnen verprutsen :P

WoT stats

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-11 09:43
Mark31 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:49:
[...]

Sinds vorige jaar gaat het om hoe hard de overtreding is.
Natrappen is bijvoorbeeld niet meer per definitie rood.
Als er hard word nagetrapt is het rood, bij een zacht tikje geel.
Dat zijn de regels anno nu.
Ik kan mij voorstellen dat een trappende beweging of een duwtje in het heetst van de strijd onder die regels geen rood meer is, maar iemand achterna rennen en met een vuist in zijn nek slaan had altijd rood moeten zijn. Ook onder de nieuwe regels.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
donleone83 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:04:
[...]

Ik kan mij voorstellen dat een trappende beweging of een duwtje in het heetst van de strijd onder die regels geen rood meer is, maar iemand achterna rennen en met een vuist in zijn nek slaan had altijd rood moeten zijn. Ook onder de nieuwe regels.
En minimaal 5 wedstrijden schorsing. Doe normaal, ga kickboksen ofzo als je je tegenstander graag wil slaan. Bij voetbal hoort dit totaal niet bij het spel. Wegwezen!

(Zelfs al raakt hij de tegenstander niet eens, dan nog zou rood op zijn plaats zijn. Is gewoon agressief wangedrag.)

alles kan off-topic

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:55

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:02:
Maar goed om te weten dat slaan dus mag, zolang je iemand maar niet het licht uit de ogen slaat. Ik voorspel een schrikbarende toename van de hoeveelheid knokpartijtjes op amateurvelden in Nederland.

Je hebt als betaald voetbal een voorbeeldfunctie. Dit heeft op een voetbalveld niks te zoeken. Gewoon rood.
De regel is niet nieuw....

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik vind het nogal voorbarig allemaal om Ajax nu al af te schrijven.
PSV oogt inderdaad beter dan vorig jaar en die spelen leuk voetbal. Ik zou ze zeker als kanshebber voor de titel aanmerken.
Ajax draait nog niet goed maar we winnen wel overtuigend van (een zwak, dat moet gezegd) NEC. Dat we vandaag slechts één punt pakken tegen Twente en matig voetbal lieten zien kan gebeuren. De laatste keer dat we verloren in de eredivisie was 5 december vorig jaar en ook dat was tegen Twente.
Ik heb er alle hoop in dat dit elftal straks gewoon gaat draaien.

• Vos

Vos

AFCA

donleone83 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:04:
[...]

Heb jij een 8K scherm en stream waarop dit te zien was? Het was zo ver weg...

(En nee, ik keur het niet goed.)

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 22-08-2021 21:17 ]

• donleone83
Vos schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:16:
[...]

Probeer je het nu goed te praten? Heb je de beelden gezien? Hij rent hem achterna en slaat hem vol van achteren op zijn achterhoofd/nek.

• Vos

Vos

AFCA

donleone83 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:19:
[...]

Probeer je het nu goed te praten? Heb je de beelden gezien? Hij rent hem achterna en slaat hem vol van achteren op zijn achterhoofd/nek.
Zucht...lees eerst mijn bericht voor je reageert.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Vos schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:16:
[...]

(En nee, ik keur het niet goed.)
De vuist en de plek die geraakt wordt is inderdaad lastig/niet te zien. Wat mij betreft - en dat geef je zo te zien aan - ondergeschikt aan de actie die alsnog verwerpelijk is.

• donleone83
Vos schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:22:
[...]

Zucht...lees eerst mijn bericht voor je reageert.
Ik was al aan het reageren voordat ik je ninja-edit las. No offense.

Ik lees nu dat Wiedemeijer en Higler het ook goed praten. Omgekeerde wereld dit.

• Vos

Vos

AFCA

donleone83 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:23:
[...]

Ik was al aan het reageren voordat ik je ninja-edit las. No offense.

Ik lees nu dat Wiedemeijer en Higler het ook goed praten. Omgekeerde wereld dit.
Mijn edit was 2 minuten voor jouw bericht ;). Ook tijdens de wedstrijd zei ik al dat hij goed weg kwam.

Ik reageer enkel op het bericht van een vuist, wat gewoon niet te zien is. Het kan ook een veeg zijn.

Beide is fout, maar mijns inziens wel degelijk een verschil. Net als een elleboog versus een hand bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 22-08-2021 21:26 ]

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-11 09:01
Quad schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:32:
Jullie zien het anders dan ik denk ik, maar anders dan voorgaande jaren denk ik dat PSV dit seizoen met kop en schouders de titel pakt. Sterker nog, ik denk dat ze hooguit 1 verliespot krijgen in de competitie.

PSV is een gebalanceerd elftal met een goede coach en dito reservebank. Ajax heeft een leuk basiself maar de rest is grotendeels middelmaat en een coach die voorspelbaar is.
Grappig, ik denk er andersom over.
PSV's basiselftal is beter over de hele linie (verdediging is gelijkwaardig, misschien iets minder zelfs). Maar ik word niet overdreven warm van wat er op de reservebank zit, voor sommige posities lijken ook nauwelijks een fatsoenlijke reserve rond te lopen. (Vertessen, anyone?) Ben bang dat Ajax daar toch wel een voordeeltje heeft tov PSV, en het richting het eind van de competitie nog weleens heel spannend kan worden.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Met terugwerkende kracht Jansen ook maar rood geven dan, die gaf Berghuis ook een tik van achteren :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Vos

Vos

AFCA

Martinusz schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:27:
Met terugwerkende kracht Jansen ook maar rood geven dan, die gaf Berghuis ook een tik van achteren :+
Er was ook een overtreding van achteren op Tadic. En een arm (of zoals ze hier zeggen elleboog ;) ) bij Martinez.

Maar veelal worden overtredingen door een bepaalde bril bekeken, en daar doe ik vast ook aan mee ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Vos op 22-08-2021 21:29 ]

• donleone83
Vos schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:25:
[...]

Mijn edit was 2 minuten voor jouw bericht ;). Ook tijdens de wedstrijd zei ik al dat Ajax weg kwam. Ik reageer enkel op het bericht van een vuist, was gewoon niet te zien is. Het kan ook een veeg zijn.

Beide is fout, maar mijns inziens wel degelijk een verschil.
Ik was al aan het typen, drukte op enter voordat ik je edit gezien had. Mea culpa.

Ik vind dat daar inderdaad in heel veel situaties verschil in zit, bijvoorbeeld bij een opstootje of net na een overtreding. Maar voor mij is iemand gefrustreerd achterna rennen en van achter zonder bal in de buurt een slaande beweging maken altijd rood. In de meerdere seconden tussen het voorval en Sadilek achterna rennen om hem te raken had Alvarez zich prima kunnen bedenken. Voor mij betekent dit dat zijn intenties altijd gewelddadig waren en dit dus 100% rood verdiend had.

• Napo
  • Niet online
[...]

Inderdaad fijn dat de scheidsrechtersbaas aangeeft dat beide uitkomsten (geel en rood) acceptabele uitkomsten zijn. Als scheidsrechterskorps moet je mijn inziens uniformiteit in het toepassen van regels uitstralen en dat wordt hiermee niet gedaan :/

• Vos

Vos

AFCA

donleone83 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:28:
[...]

Ik was al aan het typen, drukte op enter voordat ik je edit gezien had. Mea culpa.

Ik vind dat daar inderdaad in heel veel situaties verschil in zit, bijvoorbeeld bij een opstootje of net na een overtreding. Maar voor mij is iemand gefrustreerd achterna rennen en van achter zonder bal in de buurt een slaande beweging maken altijd rood. In de meerdere seconden tussen het voorval en Sadilek achterna rennen om hem te raken had Alvarez zich prima kunnen bedenken. Voor mij betekent dit dat zijn intenties altijd gewelddadig waren en dit dus 100% rood verdiend had.
Mag van mij ook rood zijn hoor. Als het maar consequent wordt doorgevoerd, wat vanmiddag bij Higler wel mis ging.

• donleone83
Napo schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:30:
[...]

Inderdaad fijn dat de scheidsrechtersbaas aangeeft dat beide uitkomsten (geel en rood) acceptabele uitkomsten zijn. Als scheidsrechterskorps moet je mijn inziens uniformiteit in het toepassen van regels uitstralen en dat wordt hiermee niet gedaan :/
Vos schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:31:
[...]

Mag van mij ook rood zijn hoor. Als het maar consequent wordt doorgevoerd, wat vanmiddag bij Higler wel mis ging.
Het lijkt wel alsof we met de VAR nog meer in de kramp geschoten zijn qua regels. Wellicht omdat er meer kritiek kan zijn op eigen interpretatie van de scheidsrechter? Ergens goed dat het allemaal geprobeerd wordt zo duidelijk mogelijk te maken, tegelijkertijd zijn we wat mij betreft aan het doorslaan als we de subjectieve beoordeling van de scheids bij agressief gedrag gaan proberen te duiden en uit te spellen. Het wordt er niet makkelijker op zeg maar.

• Ankona
[...]

Wiedemeijer staat nou niet bepaald bekend om zijn kennis van het spel.

alles kan off-topic

• Martinusz
  • Nu online
Hebben we überhaupt nog wel een redelijke scheidsrechter in het korps :?

• Ankona
Martinusz schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:39:
Hebben we überhaupt nog wel een redelijke scheidsrechter in het korps :?
Higler is over het algemeen niet slecht, vandaag had hij een wat mindere dag. Kan gebeuren, zo'n man staat er behoorlijk alleen voor, zeker als de var hem in de steek laat.

alles kan off-topic

• Vos

Vos

AFCA

Ankona schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:48:
[...]

Higler is over het algemeen niet slecht, vandaag had hij een wat mindere dag. Kan gebeuren, zo'n man staat er behoorlijk alleen voor, zeker als de var hem in de steek laat.
Zijn reputatie is verre van goed naar mijn weten.

• Napo
  • Niet online
Vos schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:00:
[...]

Zijn reputatie is verre van goed naar mijn weten.
Higler heeft een ontzettend twijfelachtig begin gehad maar op basis van wat ik de laatste tijd heb gezien is het nu wel een meer dan prima scheidsrechter.

In ieder geval geen Nijhuis die zijn eigen regels blijft bedenken en toepassen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:42

Quad

Doof

Superkiwi schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:44:
[...]

Nou, mijn voetbalpoule zegt toch echt dat Ajax kampioen wordt.
Ik heb jullie (PSV) al de topscorer (Zahavi) gegeven, is dat niet genoeg om mee te beginnen?
Wel leuk, voorspellingen in het begin van het seizoen. :)
Klein detail, ik ben niet voor PSV.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Quad schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 23:01:
[...]
Wel leuk, voorspellingen in het begin van het seizoen. :)
Ja sorry, dat moet van @Lekkerboeie86 en @Typhone :P

• upschur
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-11 08:47
Hoeveel van die berghius shirtjes zouden ze hebben?

Of word dit per wedstrijd gedrukt?

• Maarten_E
upschur schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 23:46:

Berghius op een Marleyshirt, hoeveel kans is daarop? :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• upschur
Foutje kan gebeuren, grote kans dat iemand ze baan kwijt is nu.

Gun je niemand.

• Maarten_E
Als je daarvoor je baan kwijtraakt zou het wel triest gesteld zijn. Kan je iedere wegenbouwer ontslaan, want de omleidingsborden op de weg zijn vaak abracadabra.

• upschur
Maarten_E schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 23:48:
[...]

Berghius op een Marleyshirt, hoeveel kans is daarop? :+
Berghius
Derde tenue
Rugnummer random

Kom niet op checkout.

Zijn hype al voor haha

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:19:
[...]

Zal wel komen door dat ie hem een Mexicaanse tacovreter noemde...
Nee dat weet ik niet, ja dat verzin ik nu, net zoals jij verzint dat ie hem vol slaat... :Y)
Misschien een keer UFC kijken ofzo, dan zie je wat vol slaan is.

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:33:
[...]

[...]

Het lijkt wel alsof we met de VAR nog meer in de kramp geschoten zijn qua regels. Wellicht omdat er meer kritiek kan zijn op eigen interpretatie van de scheidsrechter? Ergens goed dat het allemaal geprobeerd wordt zo duidelijk mogelijk te maken, tegelijkertijd zijn we wat mij betreft aan het doorslaan als we de subjectieve beoordeling van de scheids bij agressief gedrag gaan proberen te duiden en uit te spellen. Het wordt er niet makkelijker op zeg maar.
Helemaal mee eens. En ze blijven maar grijze gebieden toevoegen ipv die uit de regels te slopen.

• DoeEensGek
upschur schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 23:56:
Foutje kan gebeuren, grote kans dat iemand ze baan kwijt is nu.

Gun je niemand.
Baan kwijt? W t fu. Een foutje maken mag nogsteeds hoor.

• Exocet
  • Niet online
DoeEensGek schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 06:47:
[...]

Baan kwijt? W t fu. Een foutje maken mag nogsteeds hoor.
Don't feed the troll

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
donleone83 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:33:
[...]

[...]

Klopt, de discussie verplaatst zich maar is er nog steeds. De VAR maakt het er niet leuker op, zo snel mogelijk mee stoppen dus.

• DoeEensGek
Moeten die geen ontbijt? :)

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 00:44:
[...]

Zal wel komen door dat ie hem een Mexicaanse tacovreter noemde...
Wellicht heeft Blind Sadilek wel iets toegewenst....

De whataboutismes vieren hoogtij

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Ajax miste ook diepgang,met Daramy hebben ze dat erbij gekregen.
Klaassen heeft het ook maar is uit vorm

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Superkiwi schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:15:
Ik vind het nogal voorbarig allemaal om Ajax nu al af te schrijven.
PSV oogt inderdaad beter dan vorig jaar en die spelen leuk voetbal. Ik zou ze zeker als kanshebber voor de titel aanmerken.
Ajax draait nog niet goed maar we winnen wel overtuigend van (een zwak, dat moet gezegd) NEC. Dat we vandaag slechts één punt pakken tegen Twente en matig voetbal lieten zien kan gebeuren. De laatste keer dat we verloren in de eredivisie was 5 december vorig jaar en ook dat was tegen Twente.
Ik heb er alle hoop in dat dit elftal straks gewoon gaat draaien.
Wat je nu ziet is echt puur opportunistisch, PSV speelt in het begin van het seizoen goed dus worden ze kampioen, Ajax speelt minder in het begin dus Erik ten Hag moet ontslagen worden, ze overwinteren niet en ze worden 10e in de competitie. Over een maand of drie kan de wereld er weer heel anders uitzien en tegen de winsterstop kan Roger Smidt bij wijze van spreken ontslagen zijn vanwege teleurstellende prestaties in de Europa League. Het kan verkeren.

Resultaten in de eerste paar wedstrijden van het seizoen zijn geen garantie voor de toekomst. Dat zien we vrijwel elk jaar weer. Net als Ajax elke keer moeite heeft met een ploeg van Ron Jans is dit ook elk jaar een terugkomend verhaal.

• PolarBear
  • Niet online
upschur schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 23:46:

Voor zover ik weet hebben ze bij Ajax elke Eredivisiewedstrijd nieuwe shirts, voor elke Europese wedstrijd zelfs twee shirts per persoon. En die worden allemaal individueel bedrukt.

• Ankona
PolarBear schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:14:
[...]

Voor zover ik weet hebben ze bij Ajax elke Eredivisiewedstrijd nieuwe shirts, voor elke Europese wedstrijd zelfs twee shirts per persoon. En die worden allemaal individueel bedrukt.
Hebben die spelers geen ouders die bij toerbeurt de wastas meekrijgen? Zo gaat het bij mijn zoon in het elftal tenminste.

alles kan off-topic

• Mark31
Vorige jaar verloor Ajax rond deze tijd ook kansloos vs Groningen.
Iedereen schreef Ajax af, rest weten we wel.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ankona schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:42:
[...]
Hebben die spelers geen ouders die bij toerbeurt de wastas meekrijgen? Zo gaat het bij mijn zoon in het elftal tenminste.
*knip*
We gaan iets te ver off-topic

[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 23-08-2021 10:49 ]

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:57
Mark31 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:44:
Vorige jaar verloor Ajax rond deze tijd ook kansloos vs Groningen.
Iedereen schreef Ajax af, rest weten we wel.
Precies, en toen begon PSV ook 'fris', en meer van dat soort termen. Het is de waan van de dag.

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:34:
[...]

Wellicht heeft Blind Sadilek wel iets toegewenst....

De whataboutismes vieren hoogtij
Vooral ook heel serieus nemen die post... 8)7
Maar je ziet Sadilek langslopen bij Alvarez en z'n hoofd nog even omdraaien. Dat is echt niet om hem goedemorgen te wensen of om nog eens te kijken hoe knap hij eigenlijk is. Tis echter wel duidelijk dat Alvarez daarop reageert, dus er is echt wel iets gezefd daar...

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:57
Als ik dan naar de beelden van Marseille - Nice kijk, dan valt dit wel mee toch? :P

• Snowdog
  • Laatst online: 11:48
autje schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:11:
[...]

Precies, en toen begon PSV ook 'fris', en meer van dat soort termen. Het is de waan van de dag.
Zo fris begonnen ze in Eindhoven vorig jaar ook niet hoor :P
Maar goed, verder is het idd wel de waan van de dag. Komt allemaal wel goed.

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:15:
[...]

Moet je ook zeker niet doen, het enige is dat er users zijn die er constant zaken bij pogen te trekken op reacties over de actie van Alvarez, je weet wel, de klassieke whataboutismes. Ja maar is niet een bijzonder sterk argument.
Maar je ziet Sadilek langslopen bij Alvarez en z'n hoofd nog even omdraaien. Dat is echt niet om hem goedemorgen te wensen of om nog eens te kijken hoe knap hij eigenlijk is. Tis echter wel duidelijk dat Alvarez daarop reageert, dus er is echt wel iets gezefd daar...
En al zegt Sadilek wat en dat kan ook ongewenst gedrag zijn wat zeker geen plaats heeft op een voetbalveld doet dat nog steeds helemaal niets af aan de actie van Alvarez. De (re)actie mag gewoonweg niet plaatsvinden zeker niet als professioneel voetballer waar je het team kan benadelen met zo'n actie.

Tot op heden is het een aanname dat Sadilek iets gezegd heeft laat staan dat het iets is dat niet door de beugel kan. Als de aanname is dat Sadilek iets zegt dan kan je die aanname ook maken voor Alvarez als reactie op de sliding die Sadilek daarvoor had ingezet, dat zal dan ook niet zijn om hem goedemorgen te wensen.

• PolarBear
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:15:
[...]

Als je wat wedstrijden Coppa America hebt gezien (ok, Alvarez speelde Gold Cup) dan is dit schering en inslag. Eigenlijk heel raar voetbal want ze maken schwalbes bij het leven maar bij de spijkerharde overtredingen gaan ze negen van de tien keer gewoon verder. Goed Alvarez (en andere) moeten dit gewoon niet doen.

Ajax moet echt leren niet mee te gaan in dit soort 'vecht/anti' voetbal. Niet tegen Twente, niet tegen een Getafe. Uiteindelijk is meer tempo en op techniek de duels winnen een veel beter antwoord.

• Mark31
Daarnaast was het eerder een duw, het was met de platte hand.
Maar Twente was al heel de wedstrijd aan het zuigen, leek wel Portugees
Maar Ajax moet daar niet aan meedoen

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:25:
En al zegt Sadilek wat en dat kan ook ongewenst gedrag zijn wat zeker geen plaats heeft op een voetbalveld doet dat nog steeds helemaal niets af aan de actie van Alvarez. De (re)actie mag gewoonweg niet plaatsvinden zeker niet als professioneel voetballer waar je het team kan benadelen met zo'n actie.
Oh jawel hoor. Stel hij zou Alvarez z'n moeder voor van alles en nog wat uitgemaakt hebben, dan mag ie van mij gewoon een tik in z'n gezicht krijgen.
Maar goed, als dan eventueel...

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Mark31 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:44:
En? Dat mag niet bij het grote Ajax?

• Ankona
Al heel de wedstrijd? De wedstrijd was nog geen 20 minuten oud, de spelers waren net warm gelopen op het moment dat Ajax al twee rode kaarten had kunnen/moeten hebben. Dat kun je niet op Twente afschuiven.

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:46:
[...]

Al heel de wedstrijd? De wedstrijd was nog geen 20 minuten oud, de spelers waren net warm gelopen op het moment dat Ajax al twee rode kaarten had kunnen/moeten hebben. Dat kun je niet op Twente afschuiven.
Alvarez was zeker na het half uur, want daarvoor heb ik nagenoeg niks gezien wegens familiebezoek :p

• donleone83
[...]

Belooft wat voor de rest van het seizoen, als de Ajacieden zo op te naaien zijn dat ze in de eerste helft al zo gefrustreerd raken dat twee keer rood verdiend was geweest. Dan heb je niet echt een lekkere start als team, helemaal niet als je kwalitatief superieur bent aan in ieder geval 16 van de 17 tegenstanders in de competitie.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:21

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De bezem is even door het topic geweest voor (te)off-topic posts of wat gekibbel.

Tweakers Discord

• Mark31
remco112 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:45:
[...]

En? Dat mag niet bij het grote Ajax?
Mag wel, maar iedereen vond Alvarez en Klaassen onsportief voor hun charges.
Niemand benoemt Twente daarover.
Het mag, maar is net zo goed onsportief.

• Napo
  • Niet online
Mark31 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:54:
[...]

Mag wel, maar iedereen vond Alvarez en Klaassen onsportief voor hun charges.
Niemand benoemt Twente daarover.
Het mag, maar is net zo goed onsportief.
Wat voor onsportieve acties waren er dan van FC Twente die het boekje te buiten zijn gegaan en niet bestaft zijn?

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:44:
[...]

Oh jawel hoor. Stel hij zou Alvarez z'n moeder voor van alles en nog wat uitgemaakt hebben, dan mag ie van mij gewoon een tik in z'n gezicht krijgen.
Interesant. Een speler roept iets wat niet geroepen behoort te worden en dan is het acceptabel dat de speler daar geweldadig op mag reageren? Gelukkig zijn de regels niet zo opgesteld, zou een mooie boel worden.

Spelers moeten elkaar niets toewensen, spelers moeten van elkaar afblijven (buiten contactmomenten zoals bijvoorbeeld een schouderduw) en slaande bewegingen horen daar wat mij betreft al helemaal niet bij.
Maakt de impact van de actie kleiner maar ook daar heeft Alvarez gewoon van zijn tegenstander af te blijven. Of een duw dan een rode kaart zou moeten zijn of niet is over te discusseren maar zelfs dan waarom neemt een speler zo'n risico.
Er zit zoveel meer voetbal in het elftal dan dat er gisteren uit kwam en meegaan in het spel van de tegenstander helpt het team eigenlijk nooit.

• Mark31
[...]

Zoals je weet zijn de regels sinds vorige jaar dat de hardheid van het natrappen/slaan.
Beide waren zeer licht zonder al teveel snelheid, conform de regels geel.
Aangezien Higler het alleen bij Klaassen zag gaf hij alleen Klaassen geel.
De VAR kan niet terug roepen voor geel.

[ Voor 10% gewijzigd door Mark31 op 23-08-2021 10:59 ]

• Mark31
Napo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:54:
[...]

Wat voor onsportieve acties waren er dan van FC Twente die het boekje te buiten zijn gegaan en niet bestaft zijn?
Met name constant janken bij de scheids, kaarten aannaien, vallen om niks ..
Dat is Portugeze komedie.

En inderdaad je hebt gelijk Ajax had daar niet in mee moeten gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Mark31 op 23-08-2021 11:00 ]

• Ankona
Mark31 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:56:
[...]

Zoals je weet zijn de regels sinds vorige jaar dat de hardheid van het natrappen/slaan.
Beide waren zeer licht zonder al teveel snelheid, conform de regels geel.
Aangezien Higler het alleen bij Klaassen zag gaf hij alleen Klaassen geel.
De VAR kan niet terug roepen voor geel.
Zoals je weet zijn er ook vorig jaar voor minder rode kaarten uitgedeeld.

Er is idd vorige jaar extra ruis in de interpretatie gekomen waarbij het kracht aspect soms gebruikt wordt om falen van scheidsrechters goed te praten.
Het blijft gewoon walgelijk wangedrag wat niet op de voetbalvelden thuis hoort. Rode kaart en een flinke schorsing. Niets anders, wegwezen.

alles kan off-topic

• Mark31
Ankona schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:00:
[...]

Er is idd vorige jaar extra ruis in de interpretatie gekomen waarbij het kracht aspect soms gebruikt wordt om falen van scheidsrechters goed te praten.
Het blijft gewoon walgelijk wangedrag wat niet op de voetbalvelden thuis hoort. Rode kaart en een flinke schorsing. Niets anders, wegwezen.
Dat vind jij, persoonlijk vind ik dat zelf ook.
Maar de regels zijn anders.
Dus dan kan je hoog en laag springen maar anno 2021 is dit geel.

• tweakduke

tweakduke

Toch ligt de bal bij Highler bij deze. De VAR heeft hem verteld wat hij heeft gezien, maar waarom vraagt hij niet aan de spelers wat er is gebeurt en gaat hij niet zelf even kijken. Dat grijze gebied moet hij toch zelf beoordelen lijkt mij.

Uiteindelijk had wat mij betreft dat gewoon rood moeten zijn, want iemand van achteren een klap geven dat is in geen enkel geval goed te praten. Dat zal wel even napraten worden in Zeist.

Tweakers Discord

• Napo
  • Niet online
Mark31 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:58:
[...]

Met name constant janken bij de scheids, kaarten aannaien, vallen om niks ..
Het "constant janken" gebeurt helaas over en weer, dat is niet exclusief voor FC twente, als je ziet dat de gele kaart voor Klaassen (wat mijns inziens niet onder aannaaien valt) direct Blind en Tadic erbij staan kan je dat niet exclusief voor FC Twente aandragen. De gele kaart van Haller is overigens net zo terecht en dat waren de kaarten die gegeven zijn. Wellicht doel je op de niet succesvol "aangenaaide" kaarten?

Het vallen om niets kan ik me niet voor de geest halen, wat voor schwalbes zijn er geweest in de wedstrijd?

Maar al met al dus niets waarin FC Twente het boekje te buiten is gegaan om veel discussie over te hebben. Zoals meerdere hebben aangegeven is de kracht van belang voor een rode kaart maar daar is een deel van de deelnemers hier in ieder geval neit blij mee. Dat doet de discussie oplaaien.

• Mark31
tweakduke schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:03:
Toch ligt de bal bij Highler bij deze. De VAR heeft hem verteld wat hij heeft gezien, maar waarom vraagt hij niet aan de spelers wat er is gebeurt en gaat hij niet zelf even kijken. Dat grijze gebied moet hij toch zelf beoordelen lijkt mij.

Uiteindelijk had wat mij betreft dat gewoon rood moeten zijn, want iemand van achteren een klap geven dat is in geen enkel geval goed te praten. Dat zal wel even napraten worden in Zeist.
Maar was het hard?
Daar gaat het om, sla je hard is het rood, schop je hard na is het rood.
Is het een klein tikje is het geel.
Bij niet 100 procent zeker te zeggen rode kaart mag de VAR de scheids niet naar de scherm laten komen.
Dit was inderdaad een grijze gebied, want zo hard ging het niet.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Er is al over nagepraat.

WoT stats

• Ankona
Mark31 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:01:
[...]

Dus dan kan je hoog en laag springen maar anno 2021 is dit geel.
Afhankelijk van welke scheidsrechter je treft, wat de status van je team is en de stand van de maan kan dit tegenwoordig idd geel zijn. Rood kan ook nog gewoon.

alles kan off-topic

• tweakduke

tweakduke

Mark31 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:06:
[...]

Maar was het hard?
Daar gaat het om, sla je hard is het rood, schop je hard na is het rood.
Is het een klein tikje is het geel.
Bij niet 100 procent zeker te zeggen rode kaart mag de VAR de scheids niet naar de scherm laten komen.
Dit was inderdaad een grijze gebied, want zo hard ging het niet.
Ja en daar zit dus een fout in de regel. Als de scheidsrechter het niet had kunnen zien dan mag de VAR hem gewoon naar het scherm roepen wat mij betreft. Op zijn minst was dit geel als je hard / zacht regel toepast.

Tweakers Discord

• Napo
  • Niet online
@Mark31 er gaan twee discussies door elkaar. Feitelijk conform de regels is een gele kaart passend indien het niet hard is. Dat zie ik ook niemand ontkennen hier. De andere discussie die plaatsvindt gaat over het feit dat zo'n actie eigenlijk per definitie niet plaats zou moeten vinden en derhalve een rode kaart zou moeten zijn.

Volgens de regels zal het kloppen maar de regels hebben naar mijn mening simpelweg een probleem door hoe die nu opgesteld is.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:29
Ondanks Groningen fan ben ik ook voor Ajax en erger me vaak wat aan de opschepperige cowboys rondom Twente maar ik moet zeggen dat ik dit een prima uitslag vind.

Waarom? Nou Ajax oogt mij soms te lui, te gearriveerd en mist het vuur. Als ze straks weer Europees moeten in de CL moet dat er écht uit.

Dan is zo'n wedstrijd als dit tegen Twente wel goed.
Twente irriteerde maar mi binnen de regels. Wat denkt Ajax straks Europees tegen te komen dan?
Ook dat soort teams. Denk oa een Getafe.

Nee er moeten mi flink wat spelers bij Ajax scherper en beter spelen.
Twente deed dat goed, punt hebben ze zeker verdient. Hetzelfde kan ook Europees gebeuren, het is niet de Croky Cup he?

Vond dat van Alvarez wel rood. Heel raar dat hij die niet kreeg.

Al met al verdienen sommige spelers een goed bedoelde schop op een desbetreffende plek.
Begin maar met gravenberch, daar erger ik me mij al tijden aan.
Neres gaat misschien weg, scheelt weer een schop.

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 23-08-2021 11:16 ]

• Mark31
Ankona schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:07:
[...]

Afhankelijk van welke scheidsrechter je treft, wat de status van je team is en de stand van de maan kan dit tegenwoordig idd geel zijn. Rood kan ook nog gewoon.
Dus je denkt dat de scheids partijdig was?
Tuurlijk joh.
Herinner me nog 1e helft Tadic kreeg een trap op zijn enkel , geen overtreding , nog geen halve minuut daarna gaf hij een vrije trap voor Twente.
Hoe verklaar je dat dan?

• Mark31
tweakduke schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:08:
[...]

Ja en daar zit dus een fout in de regel. Als de scheidsrechter het niet had kunnen zien dan mag de VAR hem gewoon naar het scherm roepen wat mij betreft. Op zijn minst was dit geel als je hard / zacht regel toepast.
Eens hoor, maar ook hierbij geld dat de regels zeggen dat je alleen bij overduidelijke fouten mag ingrijpen als VAR .
Met de nieuwe regels is dit niet overduidelijk .
Ik zie persoonlijk ook liever de regel terug gedraait worden naar natrappen altijd rood.
Want je geeft nu wel een verkeerd signaal naar de jeugd over.

• Mark31
Napo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:09:
@Mark31 er gaan twee discussies door elkaar. Feitelijk conform de regels is een gele kaart passend indien het niet hard is. Dat zie ik ook niemand ontkennen hier. De andere discussie die plaatsvindt gaat over het feit dat zo'n actie eigenlijk per definitie niet plaats zou moeten vinden en derhalve een rode kaart zou moeten zijn.

Volgens de regels zal het kloppen maar de regels hebben naar mijn mening simpelweg een probleem door hoe die nu opgesteld is.
Eens

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
Wat mij betreft was dat akkefietje met Klaassen geeneens geel. Die tegenstander moet niet uit het niets opeens gaan hijgen in de nek van Klaassen en hem omarmen. Klaassen staat volledig in zijn recht om dat van zich af te stoten. Dat hij dan per ongeluk tegen het gezicht van de tegenstander aankomt en de tegenstander net doet alsof zijn tanden eruit liggen, so be it. Lekker laten gaan. De scheidsrechter van gisteren voelde de wedstrijd totaal niet aan. Echt by far de slechtste van Nederland, die Higler.

Alvarez was wel rood. Dat was een bewuste (zeer lichte) 'natrap' actie. Niet te vergelijken met de actie van Klaassen.

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:00:
[...]

Helemaal mee eens, hoort niet op het veld dus keihard afstraffen..
Maar daar moeten ze regels dus voor aanpassen.
Ik hoop dan alleen wel dat ze meteen al het andere onsportieve gedrag (voor de bal gaan staan bij vrije trap, bal weggooien/meenemen, etc) ook meteen geel waardig maken. En als iemand zich losrukt na heel enthousiast vasthouden door de tegenpartij->geel. Ook bij een 'elleboog' bij het losrukken. Dan is het zelf uitgelokt en had je je handen maar thuis moeten houden.

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:15:
Ondanks Groningen fan ben ik ook voor Ajax en erger me vaak wat aan de opschepperige cowboys rondom Twente maar ik moet zeggen dat ik dit een prima uitslag vind.

Waarom? Nou Ajax oogt mij soms te lui, te gearriveerd en mist het vuur. Als ze straks weer Europees moeten in de CL moet dat er écht uit.
Nee, dat moet er in de competitie al uit. Het moet de basis van elke wedstrijd zijn en niet alleen tegen Real Madrid etc.
Dan is zo'n wedstrijd als dit tegen Twente wel goed.
Twente irriteerde maar mi binnen de regels. Wat denkt Ajax straks Europees tegen te komen dan?
Ook dat soort teams. Denk oa een Getafe.

Nee er moeten mi flink wat spelers bij Ajax scherper en beter spelen.
Twente deed dat goed, punt hebben ze zeker verdient. Hetzelfde kan ook Europees gebeuren, het is niet de Croky Cup he?
Helemaal eens. Dit was een perfecte wedstrijd om als Ajax van te leren. Sterker nog, ik hoop dat Vitesse het volgende week ook doet, Zwolle daarna, Cambuur daarna, etc. Leer er nou eindelijk maar eens mee om te gaan als Ajax speler (en supporter ;))
Vond dat van Alvarez wel rood. Heel raar dat hij die niet kreeg.
Tja, de regels...
Al met al verdienen sommige spelers een goed bedoelde schop op een desbetreffende plek.
Begin maar met gravenberch, daar erger ik me mij al tijden aan.
Neres gaat misschien weg, scheelt weer een schop.
Van Gravenberch moet inderdaad veel geëist worden als volgende toptalent die door moet groeien naar het volgende niveau, maar gisteren waren spelers als Blind, Klaassen etc toch echt nog bar veel slechter.
Die mochten alleen lekker blijven staan

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:33:
[...]

Ik hoop dan alleen wel dat ze meteen al het andere onsportieve gedrag (voor de bal gaan staan bij vrije trap, bal weggooien/meenemen, etc) ook meteen geel waardig maken.
Dat kunnen ze nu natuurlijk al:
Overtredingen die met een waarschuwing worden bestraft
Een speler ontvangt een waarschuwing indien hij zich schuldig maakt aan:
• het vertragen van een spelhervatting;
• het door woord of gebaar tonen het niet eens te zijn met een beslissing van de scheidsrechter;
• het speelveld betreden, opnieuw betreden of opzettelijk verlaten, zonder toestemming van de
scheidsrechter;
• niet de vereiste afstand in acht nemen bij een scheidsrechtersbal, hoekschop, vrije schop of inworp;
• herhaaldelijk de spelregels overtreden (‘herhaaldelijk’ wordt niet nader vastgelegd qua aantal en/of
patroon);
• onsportief gedrag;
• het betreden van de ‘referee review area’ (RRA);
• op overdreven wijze het herzieningsgebaar (TV scherm) maken.
De hervatting van het spel vertragen
Scheidsrechters moeten spelers die de hervatting van het spel vertragen waarschuwen.
Voorbeelden hiervan zijn:
• doen alsof een inworp genomen wordt, maar dan ineens de inworp aan een ploeggenoot overlaten;
• het verlaten van het speelveld vertragen als de speler gewisseld wordt;
• het nemen van een spelhervatting buitensporig lang vertragen;
de bal wegtrappen of meenemen, of een opstootje uitlokken door de bal opzettelijk te raken nadat de scheidsrechter het spel heeft onderbroken;
• een vrije schop op een verkeerde plaats nemen om af te dwingen dat deze moet worden overgenomen.
De regels maken het nu al mogelijk dat ze spelers kunnen bestraffen voor dat soort acties echter laten ze het liggen in de toepassing ervan. De zin "Overtredingen die met een waarschuwing worden bestraft" is daarin dan ook geen reflectie van de realiteit, het is meer "Overtredingen die met een waarschuwing kunnen worden bestraft" en dan voornamelijk als men het bijzonder bont maakt.
En als iemand zich losrukt na heel enthousiast vasthouden door de tegenpartij->geel. Ook bij een 'elleboog' bij het losrukken. Dan is het zelf uitgelokt en had je je handen maar thuis moeten houden.
Vasthouden moet wellicht sneller bestraft worden met geel ipv enkel een vrije trap. Afhankelijk van hoe losgerukt wordt moet je bekijken wat wel en geen buitensporige handeling is.

[ Voor 21% gewijzigd door Napo op 23-08-2021 12:51 ]

• Ankona
Vasthouden zou altijd geel moeten zijn. Er is geen een normale voetbalactie waarbij je per ongeluk in de situatie komt dat je een tegenstander vast hebt. (Ook dat vrij worstelen bij corners is dan misschien een keer over)

alles kan off-topic

• Martinusz
  • Nu online
Ankona schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:52:
Vasthouden zou altijd geel moeten zijn. Er is geen een normale voetbalactie waarbij je per ongeluk in de situatie komt dat je een tegenstander vast hebt. (Ook dat vrij worstelen bij corners is dan misschien een keer over)
Volgens de regels is dat ook gewoon geel, echter wordt de regel niet consequent toegepast.
Want ja de ene scheids geeft wel 10x geel en de ander wil de wedstrijd een wedstrijd laten zijn en fluit wellicht niet eens.
Ook de scheidsrechters hebben zo hun eigen belangen helaas (bijv. Er goed opstaan voor Europese wedstrijden of bij het publiek (Bas Nijhuis bijv.))

• Ankona
Martinusz schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:04:
[...]

Volgens de regels is dat ook gewoon geel, echter wordt de regel niet consequent toegepast.
Want ja de ene scheids geeft wel 10x geel en de ander wil de wedstrijd een wedstrijd laten zijn en fluit wellicht niet eens.
Ook de scheidsrechters hebben zo hun eigen belangen helaas (bijv. Er goed opstaan voor Europese wedstrijden of bij het publiek (Bas Nijhuis bijv.))
Beetje kip-ei. Voetballers weten dat scheidsrechters veel te veel gedogen en scheidsrechters kunnen dan niet anders meer dan een hoop doorlaten om de wedstrijd niet dood te fluiten.

alles kan off-topic

• Napo
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:04:
[...]

En daarin zou de KNVB moeten sturen dat scheidsrechters zo uniform mogelijk fluiten. Je kan niet van vandaag op morgen starten met fluiten en bestraffen met een gele kaart voor elke keer dat een speler vasthoudt (in theorie wel maar praktisch gaat dat meer problemen opleveren) echter kan je als KNVB wel tijdig communiceren dat per datum X - zegge start competitie of na de winterstop - er strakker gehandhaafd zal gaan worden. Clubs zijn dan geinformeerd, spelers kunnen geinformeerd worden en dan kan je de onwenselijke gedragingen wegkrijgen.

Grootste nadeel gaat zijn dat er inconsistentie komt met het uitvoeren van de regels in overige competities met daarbij een impact op de Europese prestaties. Echter als niemand een stap zet blijft het altijd bij het oude.

• Ankona
Napo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:55:
[...]

En daarin zou de KNVB moeten sturen dat scheidsrechters zo uniform mogelijk fluiten. Je kan niet van vandaag op morgen starten met fluiten en bestraffen met een gele kaart voor elke keer dat een speler vasthoudt (in theorie wel maar praktisch gaat dat meer problemen opleveren) echter kan je als KNVB wel tijdig communiceren dat per datum X - zegge start competitie of na de winterstop - er strakker gehandhaafd zal gaan worden. Clubs zijn dan geinformeerd, spelers kunnen geinformeerd worden en dan kan je de onwenselijke gedragingen wegkrijgen.

Grootste nadeel gaat zijn dat er inconsistentie komt met het uitvoeren van de regels in overige competities met daarbij een impact op de Europese prestaties. Echter als niemand een stap zet blijft het altijd bij het oude.
Dit is de knvb niet te verwijten, bij voetbal is het internationaal een probleem dat er heel veel gedoogd wordt.

Dat het een contactsport is en er een beetje geduwd wordt is ok, maar eigenlijk is al het andere contact gewoon fout. Dat kan een mislukte poging zijn een bal te veroveren (niets mis mee, kan gebeuren. Vrije trap en verder) of iets opzettelijks als vastpakken (spelbederf, gele kaart en vrije trap)

Zou de knvb de scheidsrechters instrueren om "normaal" volgens de spelregels te fluiten, dan zijn de spelers daar waarschijnlijk binnen 2 weken aan gewend. Echter, als die spelers dan Europees moeten spelen wordt het helemaal een cultuurshock (je zien nu al dat nl spelers niet goed mee kunnen komen met het Zuid-Europese voetbal met schwalbes, zeuren en zuigen.)

Een ander punt waarin voetbal negatief uniek is in de sport wereld is het blaffen tegen de scheidsrechter. Zoals voetballers normaal zijn de scheidsrechters de les lezen.... dat betekent in elke andere sport meteen douchen.

alles kan off-topic

• Maarten_E
Dang Mario, you kinky boy!
PSV rekent op steun fans, maar 'misschien moeten we ze vastbinden'

Demissionair minister Hugo de Jonge herhaalde vandaag dat de fans tijdens de wedstrijd wel op hun stoel moeten blijven zitten. "Is dat de regel?", vroeg Mario Götze. "Oei, ik weet niet hoe het publiek daar op zal reageren en of dat realistisch is. Misschien moeten we ze allemaal vastbinden."

• Exocet
  • Niet online
Blijft een Duitser hé

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
die hebben vast ervaring met dat soort dingen :P

• Mark31
Benfica mist Diego Goncalves.
Nu komt of Gilberto of Almeida als rechtsback, beide hebben het niveau niet

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:35

snmght

imho dan he

Napo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:46:
[...]

Dat kunnen ze nu natuurlijk al:

[...]

[...]

De regels maken het nu al mogelijk dat ze spelers kunnen bestraffen voor dat soort acties echter laten ze het liggen in de toepassing ervan. De zin "Overtredingen die met een waarschuwing worden bestraft" is daarin dan ook geen reflectie van de realiteit, het is meer "Overtredingen die met een waarschuwing kunnen worden bestraft" en dan voornamelijk als men het bijzonder bont maakt.

[...]

Vasthouden moet wellicht sneller bestraft worden met geel ipv enkel een vrije trap. Afhankelijk van hoe losgerukt wordt moet je bekijken wat wel en geen buitensporige handeling is.
Ik lees in je quote alleen over waarschuwingen maar dat is nog geen geel toch?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• DoeEensGek
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/11mfaufea3j71.jpg

Geen idee wat Feyenoord fout heeft gedaan, maar ze hebben als straf Highler aangesteld gekregen. ;) :+

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
DoeEensGek schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:31:
[Afbeelding]

Geen idee wat Feyenoord fout heeft gedaan, maar ze hebben als straf Highler aangesteld gekregen. ;) :+
Zal wel fluiten in voordeel van volgende top drie club

• Napo
  • Niet online
snmght schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:11:
[...]

Ik lees in je quote alleen over waarschuwingen maar dat is nog geen geel toch?
Jawel, vermaning is geen kaart en veldverwijdering is rood ;)

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DyFzyst4q_503e9LXQVYIRU0zTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2IUUxarIsqx6AxtMc5fzVTht.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVBu96Y_9WDx7OOAXlsA4yMc9mo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kt2qn7GzhRy9kxpB6RkExnZL.jpg?f=user_large

• toolkist
  • Niet online
En alweer een feestdag in huize @remco112 ?
Feyenoord geeft Leroy Fer toestemming om Turkse deal af te ronden
En blijkbaar gaat Geertruida bijtekenen. Goeie ontwikkelingen in Rotterdam

[ Voor 24% gewijzigd door toolkist op 24-08-2021 11:50 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022