Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Hij bedoelt natuurlijk de Eredivisie winnen... Wat lastig word in de huidige vormGonadan schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:45:
[...]
Dat ontkent niemand, maar stellen dat de Eredivisie te hoog gegrepen is slaat natuurlijk nergens op. Eerste divisie niveau is toch echt nog wel wat anders.
Kortom, het loopt nog niet echt.
1-1 is wel een terechte uitslag denk ik.
Uit tegen Lille speelde Ajax heel erg goed. Niet de minste tegenstander lijkt me...Erapaz schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:39:
[...]
Sorry, absoluut niet bedoeld om te trollen. Dit overkomt Ajax heel vaak, zelfs vorig jaar, toen werd er wel gewonnen maar ook ruk gespeeld. Welke wedstrijd tegen een goede tegenstander hebben ze vorig jaar goed gespeeld?
Verder kan ik mij nog een 1-0 nederlaag tegen Heracles en een vernedering van jewelste herinneren tegen Feyenoord in het seizoen dat Ajax de halve finale CL bereikte. Ervaring leert dat zo'n zaadpot tegen Twente niet zoveel zegt over hoe Ajax straks in de CL gaat spelen. Dit was gewoon een mentaliteit/vorm kwestie. Blind die opeens de slechtste passer uit de selectie is... Gravenberch die alles verprutst...
[ Voor 8% gewijzigd door VDS91 op 22-08-2021 16:00 ]
Gunner schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:49:
Make us proud. Papendrecht.
Mag ik je er aan herinneren dat je vorig seizoen Kudus na een wedstrijd of 5 stelselmatig de allerbeste middenvelder uit de hele Eredivisie noemde? 🙃Mark31 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:22:
altijd zo erg waan van de dag in de voetballerij .
alles kan off-topic
Ze hebben gelijkgespeeld.LZ86 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:09:
lol. Ik kom thuis uit t werk en zie ineens Ajax Twente 1-1?
Wat is er gebeurd dan?
Als je het wilt weten kun je altijd de hele wedstrijd nog even terugkijkenLZ86 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:09:
lol. Ik kom thuis uit t werk en zie ineens Ajax Twente 1-1?
Wat is er gebeurd dan?
1. Ajax speelde weer een ouderwetse 12.15 wedstrijd, geen inzet, slap, slordig.LZ86 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:12:
[...]
Dank, dat had ik nog niet door![]()
Ik ga wel even ergens een samenvatting zoeken
2. Ajax had weer eens moeite met het (anti) voetbal van Ron Jans.
Veel meer is er ook niet direct aan de hand.
Tegen Lille thuis waren ze goed (of was Lille slecht?). Tegen PSV vond ik ze alle 3x niet overtuigend. Roma thuis, als Tadic die penalty niet gemist, was het misschien gewoon 2-0/3-0 geweest.Gonadan schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:47:
[...]
Tja wat is goed. Gaat het om resultaten of sprankelend en overtuigend spel?
Als we het seizoen van halve finale CL pakken dan ligt de lat al snel hoog, maar ik ben het met je eens dat het vorig jaar wel te vaak te weinig overtuigend was.
Altijd weer dat mentaliteit argument, alsof er geen professionals bij Ajax voetballen.VDS91 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:58:
[...]
Uit tegen Lille speelde Ajax heel erg goed. Niet de minste tegenstander lijkt me...
Verder kan ik mij nog een 1-0 nederlaag tegen Heracles en een vernedering van jewelste herinneren tegen Feyenoord in het seizoen dat Ajax de halve finale CL bereikte. Ervaring leert dat zo'n zaadpot tegen Twente niet zoveel zegt over hoe Ajax straks in de CL gaat spelen. Dit was gewoon een mentaliteit/vorm kwestie. Blind die opeens de slechtste passer uit de selectie is... Gravenberch die alles verprutst...
Ook profs kunnen een lage mentaliteit hebben als ze niet uitgedaagd wordenErapaz schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:23:
[...]
Altijd weer dat mentaliteit argument, alsof er geen professionals bij Ajax voetballen.
Geldt trouwens voor elke beroepsgroep.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
alles kan off-topic
AZ heeft uitstel gevraagd en gekregen, de rest niet.Ankona schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:31:
Weet iemand waarom az niet speelt? Ik lees iets over Europees voetbal, maar dat hebben Feyenoord, PSV en Vitesse ook en ook al een paar weken langer.
PSV koos er zelf voor om te spelen, geen idee over de andere clubs, maar ik denk eenzelfde verhaalAnkona schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:31:
Weet iemand waarom az niet speelt? Ik lees iets over Europees voetbal, maar dat hebben Feyenoord, PSV en Vitesse ook en ook al een paar weken langer.
Nou ja zeg. Waar is de ophef?PolarBear schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:33:
[...]
AZ heeft uitstel gevraagd en gekregen, de rest niet.
Ik stel dat vaker en word dan door een deel hier weggehoond. Het voetbal is dramatisch sinds Chelsea uit. En ja, dat is lang geleden.Erapaz schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:39:
[...]
Sorry, absoluut niet bedoeld om te trollen. Dit overkomt Ajax heel vaak, zelfs vorig jaar, toen werd er wel gewonnen maar ook ruk gespeeld. Welke wedstrijd tegen een goede tegenstander hebben ze vorig jaar goed gespeeld?
XXXVI
AZ had uitstel gevraagd, Feyenoord niet.Ankona schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:31:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Tegen PSV waren ze vrij goed nadat ze 2-0 acher stonden. Dat was echt een sterk Ajax imo en ze verdienden daar meer dan de 2-2 die het uiteindelijk werd.ephymerous schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:37:
[...]
Ik stel dat vaker en word dan door een deel hier weggehoond. Het voetbal is dramatisch sinds Chelsea uit. En ja, dat is lang geleden.
alles kan off-topic
Volgens mij kreeg elke club die het aanvroeg ook uitstel, alleen vonden veel clubs dat blijkbaar niet nodig. Ik vind het wel apart dat juist AZ, dat niet echt wedstrijdritme lijkt te hebben, uitstel heeft aangevraagd. Maar als het ze helpt op donderdag, dan is het helemaal prima.Ankona schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:40:
AZ wacht dus liever tot ze nog meer spelers kwijt zijn. Tja, ook een keuze. Maar waarom hebben ze dan ook uitstel gekregen? Dat je niet binnen 2 dagen weer moet spelen ok, maar het gaat om een wedstrijd die pas donderdag is. Spelen ze dan komende speelronde ook niet?
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Wisten ze dat toen ook al toen ze uitstel vroegen?Agent47 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:42:
Als az nou tegen Ajax speelde had ik die uitstel wel begrepen. Maar tegen respectievelijk Fortuna, moet te doen zijn toch?
Eens, dat was het keerpunt. De dubbele rode kaart zijn ze nooit meer te boven gekomen. Elke keer weer “uit vorm”, “ligt aan de mentaliteit”.ephymerous schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:37:
[...]
Ik stel dat vaker en word dan door een deel hier weggehoond. Het voetbal is dramatisch sinds Chelsea uit. En ja, dat is lang geleden.
“MAAr Ze kUnNen NIet eLKe weDstriJD speLEN zoALS in 2018/2019”
alles kan off-topic
Jokkebrokephymerous schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:37:
[...]
Edit: linkje ff weg
[ Voor 12% gewijzigd door Martinusz op 22-08-2021 21:19 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat zijn ze normaal al niet toch? Helaas wat mij betreft.Ankona schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:59:
Wat zijn die tribunes bij Vitesse leeg, het was toch de bedoeling dat ze voor 2/3 gevuld zouden zijn?
Want?PLAE schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:12:
[...]
Dat zijn ze normaal al niet toch? Helaas wat mij betreft.
alles kan off-topic
Yeah inderdaad. De middenmoot is aardig leeggekocht dit seizoen zo te zien. Geeft wat spanning mbt potjes. Wel leuk.Ankona schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:21:
Zo zeg, dat Vitesse is wel erg slecht. 2-0 tegen de absolute degradatie kandidaat.
Denk nog steeds Ajax / PSV 1 en 2 (willekeurige volgorde, beiden goede kans) Feyenoord 3, en dan op grote afstand de rest.
Utrecht en misschien Groningen kunnen daar nog wel een beetje tussenin hangen.LZ86 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:37:
[...]
Yeah inderdaad. De middenmoot is aardig leeggekocht dit seizoen zo te zien. Geeft wat spanning mbt potjes. Wel leuk.
Denk nog steeds Ajax / PSV 1 en 2 (willekeurige volgorde, beiden goede kans) Feyenoord 3, en dan op grote afstand de rest.
Maar het geeft wel de noodzaak aan om de inkomsten meer evenredig te verdelen. Zoveel zwakke teams is voor niemand goed.
alles kan off-topic
Vitesse begreep 2/3 leeg. Maar zonder dollen het tis toch jammer dat ze het niet wat voller krijgen.Ankona schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:59:
Wat zijn die tribunes bij Vitesse leeg, het was toch de bedoeling dat ze voor 2/3 gevuld zouden zijn?
Die hebben ook geen verstand van voetbal
AZ zou Feyenoord volgens die lui ook voorbij zijn. En zie nu, die zijn (zoals verwacht) nergens meer.
Ik vind het wel een mooie club met dito stadion.
Verwijderd
Heb in de voorgaande jaren ook van die kreten gehoord. Dan weer Vitesse, dan weer az, dan weer Utrecht… maarhoed gelukkig zitten ze er vaak naast
dat komt omdat we een wereldcompetitie hebben met alleen maar topploegenVerwijderd schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:11:
[...]
Heb in de voorgaande jaren ook van die kreten gehoord. Dan weer Vitesse, dan weer az, dan weer Utrecht… maarhoed gelukkig zitten ze er vaak naast
Helemaal politiek correct en moderator-proof deze opmerkingbie100 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:17:
[...]
dat komt omdat we een wereldcompetitie hebben met alleen maar topploegen
Dan zullen ze volgende week wel briljant spelenAnkona schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:21:
Zo zeg, dat Vitesse is wel erg slecht. 2-0 tegen de absolute degradatie kandidaat.
Het blijft ook gewoon een bijzondere keuze. Ongeacht de uitkomst van de kwalificatiewedstrijd ga je nu later in het seizoen nu een drukker programma krijgen. Blij toe dat de overige clubs de keuze hebben gemaakt om er vanaf te zien, als er iets bij hoort om in de top van de Eredivisie mee te draaien is het wel het drukkere programma door Europese wedstrijden.Ankona schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:31:
dat komt omdat ik dan meen heSuperkiwi schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:18:
[...]
Helemaal politiek correct en moderator-proof deze opmerking
AZ moet gewoon wat van die 50m uitgeven als ze echt als top 4 gezien willen worden. Dat gaat echt niet lukken als je leeggekocht wordt en dan 4m uitgeeft ofzo.Ankona schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:40:
[...]
Utrecht en misschien Groningen kunnen daar nog wel een beetje tussenin hangen.
Maar het geeft wel de noodzaak aan om de inkomsten meer evenredig te verdelen. Zoveel zwakke teams is voor niemand goed.
Wel een stuk vollere bankrekeningLZ86 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:09:
[...]
Die hebben ook geen verstand van voetbal![]()
AZ zou Feyenoord volgens die lui ook voorbij zijn. En zie nu, die zijn (zoals verwacht) nergens meer.
Weet niet, ze moeten nog een nieuw dak aflossen geloof iktoolkist schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:24:
[...]
Wel een stuk vollere bankrekeningFor what it's worth.
In feite heeft Ajax dat ook een aantal jaren gedaan met als resultaat waar ze nu staan (al zijn ze nu vooral weer traditioneel sportief aan het cashen en teren ze in op hun organisatorische gezondheid)
alles kan off-topic
Verwijderd
Vitesse komt Feyenoord NOOIT voorbij. Niet qua fans, uitstraling en sportieve prestaties. 1x in de 100 jaar erboven eindigen wil niet zeggen dat ze Feyenoord voorbij zijnExocet schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:24:
[...]
Vorig seizoen over 34 wedstrijden wel, dit seizoen over 2 wedstrijden niet.
Iets over een zwaluw?
Alleen van de spelers die AZ beter kunnen maken en enigszins gearriveerde namen zijn, wil niemand naar AZ, met alle respect. Kan je nog zoveel geld hebben maar het blijft een club zonder historische aantrekkingskracht, een vrij lege prijzenkast en met een zeer beperkte fanbase.toolkist schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:22:
[...]
AZ moet gewoon wat van die 50m uitgeven als ze echt als top 4 gezien willen worden. Dat gaat echt niet lukken als je leeggekocht wordt en dan 4m uitgeeft ofzo.
Ach ja, dan weten we in ieder geval hoe Vitesse de rest van het jaar niet moet spelen.
Maar wel bewezen dat spelers die bij AZ slagen door kunnen naar Europese subtop. Genoeg spelers die daar gevoelig voor zijn.donleone83 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:26:
[...]
Alleen van de spelers die AZ beter kunnen maken en enigszins gearriveerde namen zijn, wil niemand naar AZ, met alle respect. Kan je nog zoveel geld hebben maar het blijft een club zonder historische aantrekkingskracht, een vrij lege prijzenkast en met een zeer beperkte fanbase.
Grotendeels verzekeringswerk voor zover ik weet.LZ86 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:26:
[...]
Weet niet, ze moeten nog een nieuw dak aflossen geloof ik
vind ik ook hoor als Arnhemmer vooral De Roze Kameraden zijn topVerwijderd schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:26:
[...]
Vitesse komt Feyenoord NOOIT voorbij. Niet qua fans, uitstraling en sportieve prestaties. 1x in de 100 jaar erboven eindigen wil niet zeggen dat ze Feyenoord voorbij zijn
En dan nog, ze moeten, net zoals vele andere flink nog wat verliezen goedmaken van het coronajaar dat er niets kon. Denk niet dat ze die 50 miljoen daadwerkelijk in de selectie kunnen gaan steken.toolkist schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:29:
[...]
Grotendeels verzekeringswerk voor zover ik weet.
Het voordeel van de Nederlands competitie is dat zo'n speler nog enigszins bovenin de competitie mee kan draaien terwijl ze in grotere competities waarschijnlijk bij clubs terecht komen die om een positie in het rechterrijtje spelen. Ander soort spel dat je daardoor speelt en genoeg spelers die daardoor niet uit de verf komen.toolkist schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:28:
[...]
Maar wel bewezen dat spelers die bij AZ slagen door kunnen naar Europese subtop. Genoeg spelers die daar gevoelig voor zijn.
AZ heeft inderdaad niet het rijke verleden noch de prijzen maar welke clubs die in dezelfde groep spelers zoeken hebben dat wel en hoe relevant zijn die prijzen en historie voor de inkosten/ervaring die de speler nu kan opdoen. Zeker als AZ in Europa uitkomt zouden ze een redelijk perspectief kunnen bieden voor wat meer ervaren spelers.
[ Voor 5% gewijzigd door Napo op 22-08-2021 18:38 ]
AZ had de afgelopen 3 seizoenen vooral geluk met een gouden generatie jeugd, dat gebeurt elke club wel eens.Napo schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:38:
[...]
Het voordeel van de Nederlands competitie is dat zo'n speler nog enigszins bovenin de competitie mee kan draaien terwijl ze in grotere competities waarschijnlijk bij clubs terecht komen die om een positie in het rechterrijtje spelen. Ander soort spel dat je daardoor speelt en genoeg spelers die daardoor niet uit de verf komen.
AZ heeft inderdaad niet het rijke verleden noch de prijzen maar welke clubs die in dezelfde groep spelers zoeken hebben dat wel en hoe relevant zijn die prijzen en historie voor de inkosten/ervaring die de speler nu kan opdoen. Zeker als AZ in Europa uitkomt zouden ze een redelijk perspectief kunnen bieden voor wat meer ervaren spelers.
Nouja, club gefinancierd vanuit Rusland, ik weet het niet. Blijkbaar boeit het niemand wat. Al hoop ik ook dat ze nog wel ff wat Europese puntjes sprokkelen. Ergens is het echter wel triest dat we in voetbal alles maar ok vinden (nouja, eigenlijk geldt dat voor alles wel waarschijnlijk, zolang er maar geld over de tafel komt).PLAE schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:10:
[...]
Ik vind het wel een mooie club met dito stadion.
[ Voor 10% gewijzigd door Snowdog op 22-08-2021 18:49 ]
Kijkende naar de seizoenen sinds 2000/01 is AZ echter geen eendagsvlieg (of in dit geval 3 jaar dankzij een goede generatie)LZ86 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:42:
[...]
AZ had de afgelopen 3 seizoenen vooral geluk met een gouden generatie jeugd, dat gebeurt elke club wel eens.
- 12 van de 21 seizoenen in de top 4 eindigen
- 16 van de 21 seizoenen in het linker rijtje
- 5 van de 21 seizoenen in het rechter rijtje waarvan 3* in 2000/01, 2001/02, 2002/03.
*overigens niet heel verrassend nadat ze in 1998/99 pas weer terug zijn gekomen in de Eredivisie
[ Voor 8% gewijzigd door Napo op 22-08-2021 18:54 ]
Net als die elleboog van Klaassen even daarvoor.donleone83 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:09:
Zie nu de herhaling van Ajax, maar hoe kan die tik van Alvarez niet donkerrood zijn? Onbegrijpelijk echt!
alles kan off-topic
Die elleboog kan je nog enigszins discussie over voeren dat het onbedoeld is, bij de actie van Alvarez is dat natuurlijk wat lastiger. Zoals wel vaker benoemd zijn de regels - zoals ook bij natrappen - nu zo bijzonder dat "kracht" een factor speelt.Ankona schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:11:
[...]
Net als die elleboog van Klaassen even daarvoor.
De elleboog zit op een iets andere plek, was onderarmAnkona schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:11:
[...]
Net als die elleboog van Klaassen even daarvoor.
Maar wat hierboven ook gezegd wordt, niet iedere tik is gelijk meer rood met de huidige regels.
[ Voor 27% gewijzigd door Vos op 22-08-2021 19:22 ]
Graag ook nog even een microfoon richten op wat Sadilek hem nog te vertellen had dan...donleone83 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:09:
Zie nu de herhaling van Ajax, maar hoe kan die tik van Alvarez niet donkerrood zijn? Onbegrijpelijk echt!
Op welke wijze maakt dat ook maar iets uit voor de actie die Alvarez uitvoert?toolkist schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:37:
[...]
Graag ook nog even een microfoon richten op wat Sadilek hem nog te vertellen had dan...
Maakt natuurlijk helemaal niets uit. Vol bewust iemand van achter op zijn hoofd slaan is altijd rood normaal gesproken. Ajax komt hier bizar/onbegrijpelijk goed weg.toolkist schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:37:
[...]
Graag ook nog even een microfoon richten op wat Sadilek hem nog te vertellen had dan...
Sinds vorige jaar gaat het om hoe hard de overtreding is.donleone83 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:09:
Natrappen is bijvoorbeeld niet meer per definitie rood.
Als er hard word nagetrapt is het rood, bij een zacht tikje geel.
Dat zijn de regels anno nu.
Waar haal je dat vandaan?Mark31 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:49:
[...]
Sinds vorige jaar gaat het om hoe hard de overtreding is.
Natrappen is bijvoorbeeld niet meer per definitie rood.
Als er hard word nagetrapt is het rood, bij een zacht tikje geel.
Dat zijn de regels anno nu.
Het begon volgens mij hier mee: https://www.voetbalprimeu...dig-voor-rode-kaart-.html
"Maar ook deze is veranderd. Een jaar of twee geleden hebben ze de zogenaamde 'brutality' ingebracht. Dat wil zeggen dat een natrappende beweging met een bepaalde kracht en gemeenheid moet gebeuren voor een rode kaart. Dit is te licht en dus geel."
[ Voor 29% gewijzigd door Vos op 22-08-2021 19:58 ]
Ik vind het grappig, maar ivm privacy kun je misschien de link weglaten en gewoon zeggen dat @ephymerous deze tweet eerder heeft gestuurd. Maar misschien ben ik nu aan het mierenneuken en teveel off-topic
Ben ik blij mee.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Tegen Roma kon je van tevoren uittekenen, tegen Italianen gaat het op de één of andere manier altijd zo.Erapaz schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:20:
Tegen Lille thuis waren ze goed (of was Lille slecht?). Tegen PSV vond ik ze alle 3x niet overtuigend. Roma thuis, als Tadic die penalty niet gemist, was het misschien gewoon 2-0/3-0 geweest.
Ik moet wel zeggen dat ik natuurlijk niet meer alle wedstrijden goed op het netvlies heb staan, maar bijvoorbeeld de 2-2 tegen PSV kan je op meerdere manieren uitleggen. Enerzijds is het slap starten en nog goed wegkomen met een gelijkspel, anderzijds heb je het wel over dé concurrent voor het kampioenschap. Als je dan de eerste helft overrompeld wordt en dat de tweede helft om weet te draaien is dat ook juist weer goed. Het is wel PSV waar je het dan over hebt, met stellen dat Ajax niet overtuigt omdat ze daar niet gewoon even van winnen doe je eigenlijk PSV tekort.
In die zin vind ik het dan ook lastig om te beoordelen of ze genoeg overtuigen of niet. Ik geef toe dat ik vorig seizoen ook een knagend gevoel had dat het allemaal net even een tandje te weinig was, maar je moet ook realistisch blijven. In tegenstelling tot wat sommigen willen geloven is Ajax nu eenmaal niet de beste van de wereld.
Het enige wat mij immens frustreert is dat het bijna elk seizoen zo is, ze lijken er nooit echt klaar voor te zijn. Ajax leek ervan geleerd te hebben en vorig jaar (was het vorig jaar?) was de start eindelijk eens wel goed, maar dit jaar lijkt het vooralsnog weer als vanouds.
Natuurlijk is het nog wat voorbarig, maar vertrouwen geeft het nu niet.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat een belachelijkheid, heb dat totaal niet meegekregen, maar de hardheid van een overtreding kan je als scheids (of VAR) gewoon moeilijk beoordelen, tenzij hindsight. Het zou (imo) gewoon altijd rood moeten zijn als iemand zoiets uithaalt. Ben wel verbaasd dat dat blijkbaar niet het geval is.Vos schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:57:
[...]
Het begon volgens mij hier mee: https://www.voetbalprimeu...dig-voor-rode-kaart-.html
[...]
Heb ook het idee dat we dan veel overtredingen uit het verleden nog wel even terug kunnen halen en anders kunnen beoordelen. Het moet niet gekker worden...
Denk vooral dat de rest erg matig was vorig jaar, zowel in de Eredivisie als EL. PSV was ook niet best had Ajax 3x van moeten winnen. PSV dit jaar is veel sterker, dus het kampioenschap gaat erg moeilijk worden.Gonadan schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:00:
[...]
Tegen Roma kon je van tevoren uittekenen, tegen Italianen gaat het op de één of andere manier altijd zo.
Ik moet wel zeggen dat ik natuurlijk niet meer alle wedstrijden goed op het netvlies heb staan, maar bijvoorbeeld de 2-2 tegen PSV kan je op meerdere manieren uitleggen. Enerzijds is het slap starten en nog goed wegkomen met een gelijkspel, anderzijds heb je het wel over dé concurrent voor het kampioenschap. Als je dan de eerste helft overrompeld wordt en dat de tweede helft om weet te draaien is dat ook juist weer goed. Het is wel PSV waar je het dan over hebt, met stellen dat Ajax niet overtuigt omdat ze daar niet gewoon even van winnen doe je eigenlijk PSV tekort.
In die zin vind ik het dan ook lastig om te beoordelen of ze genoeg overtuigen of niet. Ik geef toe dat ik vorig seizoen ook een knagend gevoel had dat het allemaal net even een tandje te weinig was, maar je moet ook realistisch blijven. In tegenstelling tot wat sommigen willen geloven is Ajax nu eenmaal niet de beste van de wereld.
Het enige wat mij immens frustreert is dat het bijna elk seizoen zo is, ze lijken er nooit echt klaar voor te zijn. Ajax leek ervan geleerd te hebben en vorig jaar (was het vorig jaar?) was de start eindelijk eens wel goed, maar dit jaar lijkt het vooralsnog weer als vanouds.
Natuurlijk is het nog wat voorbarig, maar vertrouwen geeft het nu niet.
Ik denk dat PSV de schaal pakt, Ajax niet Europees overwintert en dit het laatste jaar van ten Hag is.
Maar laten we wel wezen, er zijn nog 32 wedstrijden te spelen, en ik weet nu al dat er wedstrijden gaan zijn waar PSV'ers en Feyenoorders zich de haren uit het hoofd gaan trekken om de manier waarop PSV/Feyenoord punten gaan verliezen.
No stress, ik neem aan de EtH/de ploeg zich in de spiegel gaan kijken nav dit resultaat.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Wat een negativiteit man, als ik Ajacied was geweest zou ik mijn hoop op die 1e helft tegen PSV houden (tot Tagliafico rood kreeg). Dat was toch gewoon prima spel? Dat zie ik geen ploeg in de Eredivisie doen en met dat soort spel gaan ze ook in de CL de mindere goden zeker op de knieën krijgen, wellicht zelfs meer dan dat.Erapaz schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:17:
[...]
Denk vooral dat de rest erg matig was vorig jaar, zowel in de Eredivisie als EL. PSV was ook niet best had Ajax 3x van moeten winnen. PSV dit jaar is veel sterker, dus het kampioenschap gaat erg moeilijk worden.
Ik denk dat PSV de schaal pakt, Ajax niet Europees overwintert en dit het laatste jaar van ten Hag is.
Ik hoop echt dat PSV dit jaar Ajax kan uitdagen voor de titel, maar die 1e helft daar heeft me wel laten zien dat Ajax voetballend nog altijd een stuk beter is. Dan kan je 4-0 winnen, maar persoonlijk had ik toch het idee dat Ajax in die 1e helft had laten zien dat ze toch wel de betere partij waren..
Anyway, denk zeker dat PSV dit jaar sterker is (dan vorig jaar) en dat het wellicht spannend zou kunnen worden, maar Ajax is wmb nog altijd de favoriet. Hoop dat PSV een beetje kan groeien in het seizoen, want anders vrees ik Ajax er toch weer gewoon met de titel vandoor gaat.
Ajax and @FCKobenhavn have reached an agreement for the transfer of Mohamed Daramy. 🇩🇰🤝
— AFC Ajax (@AFCAjax) 22 augustus 2021
Veel geld voor een wisselspeler
PSV is een gebalanceerd elftal met een goede coach en dito reservebank. Ajax heeft een leuk basiself maar de rest is grotendeels middelmaat en een coach die voorspelbaar is.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Goed dat Haller zich opoffert als wissel.
PSV oogt een stuk beter in balans en sowieso draait en team van Schmidt pas het tweede jaar goed, dus ik schat ze nu ook een stuk sterker in.Erapaz schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:17:
Denk vooral dat de rest erg matig was vorig jaar, zowel in de Eredivisie als EL. PSV was ook niet best had Ajax 3x van moeten winnen. PSV dit jaar is veel sterker, dus het kampioenschap gaat erg moeilijk worden.
Voorspellingen slaan in mijn ogen nergens op na twee speelronden, maar het zou leuk zijn voor de competitie als het weer wat meer in balans is. Hopelijk gaat Feyenoord ook lang mee want dat maakt het nog spannender.
Al is dat allemaal wel errug slecht voor m'n hart.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Begroting van FC Groningen voor een wisselspeler bedoel je, maar ik snap niet helemaal waarom Ajax nog naar buitenspelers zoekt. Verwachten ze Neres of Antony nog kwijt te kunnen? Kan me niet voorstellen dat die zoveel waard zijn op dit moment.
Voor wie dan? Ze hebben al 20 spelers op de flanken.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022