[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 298 ... 311 Laatste
Acties:
  • 481.966 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

dutchgio schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 07:27:
Tja bij Sparta werkte het wel een paar wedstrijden voor het einde van de competitie. Nadat Rankovic op non-actief werd gezet en Fraser opstapte wist Steijn ze er in te houden.
Bij Willem II en heeeeeeel veel andere clubs lukte dat echter niet zoals gepland. Ik vond het daarom ook van extreem respect getuigen wat Emmen deed met Lukkien. En voila… jaar later zijn ze er gewoon weer.

Geen paniek, eerste divisie begroting aanhouden en weten dat degradatie part of life is. En lekker genieten in de Eredivisie.

ADO Den Haag ook. Als Ajacied heb ik er niks mee maar dat potsierlijke gedrag met Chinese investeerders en die opportunistische bullshit aan de top moet gestraft worden. Dat is afgelopen jaar gebeurd, schoon schip gemaakt en nu staan ze leuk te ballen. Laat ze maar terugkomen. Het negatieve sentiment is weg daarmee.
Bij FC Twente idem. Heb geen aversie meer tegen ze.

Maar Emmen (heb ik verder niks mee haha) heeft wel de maximale gunfactor bij mij vanwege hun verstandige en nuchtere beleid. Dat is zelfs verstandiger dan het beleid van Ajax want als die CL mislopen is het begrotingstekort in één klap 65+ miljoen euro (!).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:29:
[...]

Bij Willem II en heeeeeeel veel andere clubs lukte dat echter niet zoals gepland. Ik vond het daarom ook van extreem respect getuigen wat Emmen deed met Lukkien. En voila… jaar later zijn ze er gewoon weer.

Geen paniek, eerste divisie begroting aanhouden en weten dat degradatie part of life is. En lekker genieten in de Eredivisie.

ADO Den Haag ook. Als Ajacied heb ik er niks mee maar dat potsierlijke gedrag met Chinese investeerders en die opportunistische bullshit aan de top moet gestraft worden. Dat is afgelopen jaar gebeurd, schoon schip gemaakt en nu staan ze leuk te ballen. Laat ze maar terugkomen. Het negatieve sentiment is weg daarmee.
Bij FC Twente idem. Heb geen aversie meer tegen ze.

Maar Emmen (heb ik verder niks mee haha) heeft wel de maximale gunfactor bij mij vanwege hun verstandige en nuchtere beleid. Dat is zelfs verstandiger dan het beleid van Ajax want als die CL mislopen is het begrotingstekort in één klap 65+ miljoen euro (!).
Volgens mij een stuk minder, want dan hoeven er ook een hele verzameling aan bonussen niet uitgekeerd te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

toolkist schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:50:
Volgens mij een stuk minder, want dan hoeven er ook een hele verzameling aan bonussen niet uitgekeerd te worden.
Buiten dat, de kans dat Ajax vanwege deze gekozen strategie geen CL behaalt is vrij klein. Zelfs al worden ze tweede dan is de voorronde zeker haalbaar vanwege hun geplaatste status. Tevens is de kans groot dat directe plaatsing voor plek 2 volgend seizoen binnen is. De gekozen strategie heeft er daarnaast ook voor gezorgd dat het eigen vermogen een jaar zonder CL kan opvangen. Al met al zou ik mij niet al te druk maken over het 'tekort', het heeft dusdanig veel opgeleverd dat het gedragen kan worden, los van de transfer inkomsten.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

JoteW schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 18:58:
Heracles had al 4-0 achter kunnen staan qua kansen binnen een kwartier, de tandjes zeg xD
Het wanbeleid van Heracles wordt de ondergang. Er moeten toch koppen gaan rollen aanstaande maandag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Stimulate14 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:28:
[...]

Het wanbeleid van Heracles wordt de ondergang. Er moeten toch koppen gaan rollen aanstaande maandag?
Die hebben al gerold! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik kom net mijn bed uit, zijn er mensen na de trainer eruit gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Han schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:17:
[...]
De gekozen strategie heeft er daarnaast ook voor gezorgd dat het eigen vermogen een jaar zonder CL kan opvangen. Al met al zou ik mij niet al te druk maken over het 'tekort', het heeft dusdanig veel opgeleverd dat het gedragen kan worden, los van de transfer inkomsten.
Nou dat valt ook wel tegen hoor. Ja er is eigen vermogen en er is een buffer maar eigen vermogen is niet een soort pinautomaat.

Europese premies zijn gewoon een enorm belangrijke inkomstenbron voor Ajax en daar is de begroting ook op ingericht. In 20/21 en 19/20 zijn de premies alleen al zo'n 43-45 miljoen euro, Meer dan seizoenkaarten, recettes en business seats bij elkaar.

Ajax gaat niet failliet aan een jaar geen Champions League inkomen maar het zal we een knauw opleveren. Geen bonussen hoeven uit te betalen staat in geen verhouding met de verloren inkomsten (overigens geen Champions League is ook geen bonussen van sponsoren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Stimulate14 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:31:
[...]

Ik kom net mijn bed uit, zijn er mensen na de trainer eruit gegooid?
Nee nee, niet erna, maar wel voor gisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:31
Geen Wijndal bij AZ dat scheelt. Benieuwd wat het wordt zometeen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:01
Friese volkslied, zouden ze ook eens moeten verbieden.

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bennieeee
Amin Sarr wat is dat een ongelooflijk fijne spits zeg. Balvast, snel en scorend vermogen. Terecht deze 2-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:52

Vos

AFCA

Mooie goal hoor!

En weer! :D

[ Voor 33% gewijzigd door Vos op 19-05-2022 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bennieeee
Jaaaaaa!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:54
Wat doet Houwen daar zeg...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:50

Superkiwi

Hoi doei

Ik kom toch nog even mijn ongenoegen uiten.
Wat een belachelijke onzin dat AZ playoffs moet spelen tegen een ploeg die 20(!) punten onder hen geëindigd is, dat zijn 7(!) wedstrijden die AZ meer gewonnen heeft dan Heerenveen. Zelfs Vitesse en Utrecht staan respectievelijk 10 en 14 punten onder AZ.
Als er één club het verdient om de voorronde Conference League in te gaan is het AZ die keurig 5e zijn geworden en niet een Heerenveen die met 1/3 punten minder 8e staan.
Ik hoop dat AZ haar vorm kan terugvinden en deze playoffs wint, ze hebben het na 34 wedstrijden verdiend.
En nu is het tijd voor koffie ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Superkiwi schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:05:
Wat een belachelijke onzin dat AZ playoffs moet spelen tegen een ploeg die 20(!) punten onder hen geëindigd is, dat zijn 7(!) wedstrijden die AZ meer gewonnen heeft dan Heerenveen. Zelfs Vitesse en Utrecht staan respectievelijk 10 en 14 punten onder AZ.
Als er één club het verdient om de voorronde Conference League in te gaan is het AZ die keurig 5e zijn geworden en niet een Heerenveen die met 1/3 punten minder 8e staan.
Ik hoop dat AZ haar vorm kan terugvinden en deze playoffs wint, ze hebben het na 34 wedstrijden verdiend.
Is het niet in België dat je 20 punten meer dan de nummer 2 kan hebben maar toch geen landskampioen wordt omdat je in de play-offs erna verliest? Belachelijk systeem ook.

Aan de andere kant, als AZ zo veel meer punten heeft zou Heerenveen ook geen probleem mogen zijn ;)

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ElPaco schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:08:
[...]
Aan de andere kant, als AZ zo veel meer punten heeft zou Heerenveen ook geen probleem mogen zijn ;)
In theorie ben ik het met je eens.
Je hoort al een 'maar' aankomen dus hier komt ie:
AZ heeft het hele seizoen geknokt voor een 4e plaats die recht geeft op de 3e voorronde Conference League.
Ze zijn moegestreden en dat heeft geresulteerd in een 5e in plaats van een 4e plek op de ranglijst. En nu ze uitgeput op de grasmat liggen moeten ze nog 4 wedstrijden spelen tegen ploegen die wellicht hun krachten hebben gespaard omdat ze al zeker waren van minimaal een 8e plaats.
Ik vind dat oneerlijk. Om eerlijk te zijn best wel smerig oneerlijk. De playoffs zijn een lachertje, daar moeten we echt zo snel mogelijk vanaf.

In België net zoiets ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Nu online
Superkiwi schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:14:
[...]

Maar je hoort al een 'maar' aankomen dus hier komt ie:
AZ heeft het hele seizoen geknokt voor een 4e plaats die recht geeft op de 3e voorronde Conference League.
Ze zijn moegestreden en dat heeft geresulteerd in een 5e in plaats van een 4e plek op de ranglijst. En nu ze uitgeput op de grasmat liggen moeten ze nog 4 wedstrijden spelen tegen ploegen die wellicht hun krachten hebben gespaard omdat ze al zeker waren van minimaal een 8e plaats.
Ik vind dat oneerlijk. Om eerlijk te zijn best wel smerig oneerlijk. De playoffs zijn een lachertje, daar moeten we echt zo snel mogelijk vanaf.
Helemaal met je eens hoor!

Nou gaat het voor de wedstrijd tegen Heerenveen natuurlijk niet op, die hebben helemaal tot het eind moeten strijden voor die 8e plek. De volgende ronde tegen Vitesse / Utrecht heb je wel gelijk, die wisten al een paar wedstrijden waar ze zouden eindigen.

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Playoffs voor Europees voetbal moeten we inderdaad vanaf.
Playoffs voor promotie/degradatie vind ik wel een extra toevoeging. Alleen vind ik persoonlijk beter dat de playoff plek voor degradatie in de Eredivisie (Heracles nu dus) beter de finale ronde had kunnen zijn.

Winnaar playoff van de KKD moet nog spelen tegen de Eredivisieclub.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Superkiwi schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:14:
[...]

Je hoort al een 'maar' aankomen dus hier komt ie:

In België net zoiets ja.
De theorie was dat meer wedstrijden ergens om zouden gaan aan het einde van de competitie, dat is leuk voor de eredivisie, maar Europees kun je hier dus best een flater mee slaan.
Je wilt de sterkste teams in Europa, dat zou naar mijn mening gewoon op basis van de ranglijst de bovenste x clubs moeten zijn, die hebben over een heel seizoen laten zien dat ze dat verdienen en in die zin dus stabiel hebben gepresteerd om op die plaats te eindigen.

Nu is het bij elke club natuurlijk zo dat het maar afwachten is hoe het team het volgende seizoen in Europa dan eruit ziet, maar voor mijn gevoel zijn de teams op de x eerste plekken van de ranglijst vaak wat stabieler dan een club op plek 8, maar die wellicht door een opvlieging van 4 wedstrijdjes wel de Europese plek heeft bemachtigd.

Zijn er eigenlijk andere landen met play-offs voor EU plekken? Volgens mij niet toch? (behalve achterlijk systeem in België ;) )

Edit:
Herinneren we nog dat Go Ahead Eagles europa in ging wegens iets van fairplay ik weet het niet eens meer, dramatisch voor de punten -O-

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 20-05-2022 10:31 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Laatst online: 15:54
Ben het hier helemaal mee eens, het zou echt armoede zijn als de finale FC Utrecht - Heerenveen wordt.
Het verschil tussen Heerenveen en Utrecht (de nummer 7) was 6 punten, het verschil tussen Heerenveen en play-offs degradatie vrijwel even groot (7 punten). Dat gaat echt nergens over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ik vind die hele playoffs rondom die Europese tickets een gedrocht en totaal onzinnig. Ik vermoed dat de kijkcijfers ook dramatisch zijn dus daarvoor hoeft men het ook niet te doen. Ik snap niet wat er mis is om na 34 wedstrijden er een streep onder te zetten en op basis van de prestaties in de competitie de plekken te verdelen. Dat er playoffs zijn rondom promotie degradatie kan ik nog wel billikken, maar sec gezien geldt daar het zelfde voor, het gaat om de prestaties over de wedstrijden binnen de reguliere competitie, thatt's it. Als je pech hebt als club en je hebt aan het einde van de competitie enkele cruciale spelers met een blessure dan kan dat zomaar resulteren in een negatief resultaat die normaliter positief zou zijn geweest aan het einde van het reguliere seizoen. Best wel krom.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:59
[...]

Is het niet in België dat je 20 punten meer dan de nummer 2 kan hebben maar toch geen landskampioen wordt omdat je in de play-offs erna verliest? Belachelijk systeem ook.

In België worden je punten doodleuk gehalveerd en ga je daarmee de kampioenspoule in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:28
JanW schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:18:
[...]

In België worden je punten doodleuk gehalveerd en ga je daarmee de kampioenspoule in.
Ja Union heeft meer te klagen dan AZ, dat is echt een raar systeem in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:12
Han schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:44:
[...]

Ik vind die hele playoffs rondom die Europese tickets een gedrocht en totaal onzinnig. Ik vermoed dat de kijkcijfers ook dramatisch zijn dus daarvoor hoeft men het ook niet te doen. Ik snap niet wat er mis is om na 34 wedstrijden er een streep onder te zetten en op basis van de prestaties in de competitie de plekken te verdelen. Dat er playoffs zijn rondom promotie degradatie kan ik nog wel billikken, maar sec gezien geldt daar het zelfde voor, het gaat om de prestaties over de wedstrijden binnen de reguliere competitie, thatt's it. Als je pech hebt als club en je hebt aan het einde van de competitie enkele cruciale spelers met een blessure dan kan dat zomaar resulteren in een negatief resultaat die normaliter positief zou zijn geweest aan het einde van het reguliere seizoen. Best wel krom.
Het idee is denk ik niet alleen de kijkcijfers van de playoffs, maar ook dat de ED voor pakweg plaats 4 t/m 11 daardoor spannender is tot het einde. Immers zijn er dan meer potentiele europese plekken te verdelen.
Zonde die playoffs zouden veel clubs al veel eerder uitgevoetbald zijn, als de europese plekken onhaalbaar zijn en ze zijn veilig voor de degradatie plekken.

Of dat een probleem is, dat is een discussie waard natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Dit en in de voorronde Conference League komt je teams van een nog lager niveau dan Heerenveen tegen waarschijnlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Martinusz schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:29:
Zijn er eigenlijk andere landen met play-offs voor EU plekken? Volgens mij niet toch? (behalve achterlijk systeem in België ;) )
Niet alleen in België. Van de huidige top 18 op de UEFA landencoëfficiënt zijn er zeven die na de reguliere competitie een kampioensgroep hebben voor de Europese tickets.

8. Oostenrijk
9. Schotland
11. Servië
13. België
14. Zwitserland vanaf 2023/24
15. Griekenland
16. Tsjechië
18. Denemarken

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2022 12:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:10:
[...]

Niet alleen in België. Van de huidige top 18 op de UEFA landencoëfficiënt zijn er zeven die na de reguliere competitie een kampioensgroep hebben voor de Europese tickets.

8. Oostenrijk
9. Schotland
11. Servië
13. België
14. Zwitserland vanaf 2023/24
15. Griekenland
17. Tsjechië
18. Denemarken
Aha allemaal de net-niet competities dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:27
KingKoning schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:01:
[...]
Het idee is denk ik niet alleen de kijkcijfers van de playoffs, maar ook dat de ED voor pakweg plaats 4 t/m 11 daardoor spannender is tot het einde. Immers zijn er dan meer potentiele europese plekken te verdelen.
Zonde die playoffs zouden veel clubs al veel eerder uitgevoetbald zijn, als de europese plekken onhaalbaar zijn en ze zijn veilig voor de degradatie plekken.
Dat is niet helemaal waar, je verschuift alleen de spanning van plek 4/5 naar plek 7/8. Nu waren Vitesse en Utrecht al weken nergens meer om aan het voetballen omdat ze zeker weten playoffs hadden. Dan kun je toch beter hebben dat het voor Heerenveen, Cambuur, RKC en NEC nergens meer om gaat.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

KingKoning schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:01:
[...]
Zonde die playoffs zouden veel clubs al veel eerder uitgevoetbald zijn, als de europese plekken onhaalbaar zijn
Dat snijdt aan twee kanten.
Een ploeg als Vitesse weet al vrij vroeg dat ze al bij de top 8 gaan eindigen en dat de 4e plaats onhaalbaar is, die zijn dus al vrij vroeg 'uitgevoetbald' en kunnen spelers rust geven terwijl een ploeg als AZ nog lang strijdt voor die 4e plaats met vermoeidheid en wellicht overbelasting tot gevolg.
En dan mag het 'frisse' Vitesse het opnemen tegen het vermoeide AZ om uit te maken wie er Europa in mag.

Ik probeer echt iets positiefs in de playoffs te zien maar ik zie het niet. Leuk voor de fans? Niet voor de fans van de club die na 34 wedstrijden verdiend 5e staat kan ik je vertellen (ik heb de wedstrijd gisteren gekeken met een AZ supporter). Voor de neutrale kijker dan? Ook niet, want zoveel kijkers trekken de playoffs in de regel niet. Sterker nog, de stadions zitten niet eens vol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Martinusz schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:11:
Aha allemaal de net-niet competities dus :P
Eigenlijk is het dus een Mickey-Mouse-syndroom :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:27
Superkiwi schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:19:
[...]

Dat snijdt aan twee kanten.
Een ploeg als Vitesse weet al vrij vroeg dat ze al bij de top 8 gaan eindigen en dat de 4e plaats onhaalbaar is, die zijn dus al vrij vroeg 'uitgevoetbald' en kunnen spelers rust geven terwijl een ploeg als AZ nog lang strijdt voor die 4e plaats met vermoeidheid en wellicht overbelasting tot gevolg.
En dan mag het 'frisse' Vitesse het opnemen tegen het vermoeide AZ om uit te maken wie er Europa in mag.

Ik probeer echt iets positiefs in de playoffs te zien maar ik zie het niet. Leuk voor de fans? Niet voor de fans van de club die na 34 wedstrijden verdiend 5e staat kan ik je vertellen (ik heb de wedstrijd gisteren gekeken met een AZ supporter). Voor de neutrale kijker dan? Ook niet, want zoveel kijkers trekken de playoffs in de regel niet. Sterker nog, de stadions zitten niet eens vol.
Precies, als je dan met playoffs wil werken kun je dan nog beter wat eerlijker maken met een systeem van 3 ploegen. Plekken 6 en 7 spelen onderling een ronde; de winnaar daarvan speelt een finaleronde tegen nummer 5.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Zodat de nummer 5 nog even rust heeft en wat energie kan bijtanken?
Dat zou ik, hoewel het kiezen tussen twee kwaden blijft, wel een betere/eerlijkere oplossing vinden dan de huidige opzet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robin8821
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-09 10:08
Ach, dat "gezeur" elk jaar over de Europese plays offs. Het heeft ook veel voordelen, anders ben je vanaf positie 7 vanaf half maart al klaar. Het zijn ook Europese wedstrijden, dus als teams daar niet mee om kunnen gaan, hoezo gaan zij dan meer punten halen?

Dat AZ 5de wordt is zuur, maar normaliter was dat twente/vitesse geweest, en dan is het altijd maar de vraag hoe die selecties er volgend jaar uitzien, en zij dan presteren.

Het voegt wel spanning toe, en de wedstrijden zijn juist leuk door de do or die elementen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:24
Feyenoord volgend jaar verzekerd van de groepsfase Europa League.
Dat lijkt me goed nieuws voor Feyenoord.
Met dank aan Roma.

https://m.fcupdate.nl/voe...innen-voor-rotterdammers/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Meevallertje voor Feyenoord, door Roma nu groepsfase EL! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:09
Martinusz schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:25:
Meevallertje voor Feyenoord, door Roma nu groepsfase EL! :)
Dat betekent gegarandeerd een kleine 10M aan inkomsten :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:55:
Dat betekent gegarandeerd een kleine 10M aan inkomsten :)
Met play-offs EL was Feyenoord als zeker van minimaal groepsfase ECL. Het verschil tussen die twee is geen 10M.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Nog ter aanvulling :
Als Feyenoord de groepsfase Europa League niet overleefd en derde wordt in de groep, dan stoomt het door naar de Conference League.

Wordt het dan 4e,dan is het uitgeschakeld in Europa.

Dat betekent nu al dat Feyenoord ook een grote kans heeft om na de winter nog actief te zijn in Europa.
Leuk voor de Nederlandse kijker!

Bron; https://www.uel-voetbal.nl/speelschema#groepsfase

De tweede plaats in de groepsfase Europa League gaat óf door óf speelt Europa League play-offs. Volgens mij bij verlies alsnog naar de Conference League lijkt mij?
Van @Verwijderd
Als je 2e wordt in de EL groepfase dan speel je tegen een nummer uit de CL om verder te komen in de EL. Bij verlies ben je uitgeschakeld.

[ Voor 28% gewijzigd door Harribo op 21-05-2022 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Hoe zit het met de route voor PSV?
Ik lees namelijk her en der 2e en 3e voorronde CL.

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:19:
PSV begint in de 3e voorronde CL.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harribo
Quad schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:19:
Derde voorronde.
Betekent dat ze twee tegenstanders (4 wedstrijden) moeten overleven om in de groepsfase champions League te komen.

Dit technisch stroomschema past daar ook bij :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgZUAtz6-ts9OvBpGdBM8MEJrbE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ac8xlC1ihuJElrh8F2MOKKAy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:13:
De tweede plaats in de groepsfase Europa League gaat óf door óf speelt Europa League play-offs. Volgens mij bij verlies alsnog naar de Conference League lijkt mij?
Als je 2e wordt in de EL groepfase dan speel je tegen een nummer 3 uit de CL om verder te komen in de EL. Bij verlies ben je uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:22:
[...]

Als je 2e wordt in de EL groepfase dan speel je tegen een nummer 3 uit de CL om verder te komen in de EL. Bij verlies ben je uitgeschakeld.
We volgen het nog... Nog wel ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hierbij feliciteer ik het al op elkaar ingespeelde PSV op voorhand al met de JC schaal :+

*ultravroege jinx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:48
Superkiwi schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:44:
Hierbij feliciteer ik het al op elkaar ingespeelde PSV op voorhand al met de JC schaal :+

*ultravroege jinx
Want dat is toch geen prijs. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Nu online
Harribo schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:21:
[...]

Derde voorronde.
Betekent dat ze twee tegenstanders (4 wedstrijden) moeten overleven om in de groepsfase champions League te komen.

Dit technisch stroomschema past daar ook bij :)
[Afbeelding]
Mijn stem heb je om dit stroomschema in de startpost van het volgende deel te stoppen. Ik heb er zelfs een bookmark naar van de vorige keer dat je hem deelde.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ElPaco schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:07:
Mijn stem heb je om dit stroomschema in de startpost van het volgende deel te stoppen. Ik heb er zelfs een bookmark naar van de vorige keer dat je hem deelde.
Dit schema klopt voor komende zomer al niet meer. Er wordt over het hele schema geschoven, omdat finalisten van dit seizoen zich ook via de eigen competities hebben gekwalificeerd voor Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Superkiwi schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:44:

*ultravroege jinx
Die fruitmand zonder fruit?

Ach, best nuttig als dienblad in de kantine. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Nu online
Vanwege een verhuizing schakel ik net pas in voor de play offs, eerste wat ik zie is een ongeldig doelpunt voor ADO, lekker dan :p

Iemand aan het kijken? Is de stand wel naar verhouding?

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ramzzz schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:49:
[...]

Die fruitmand zonder fruit?

Ach, best nuttig als dienblad in de kantine. :+
Ik vind de Johan Cruyff schaal ook niet heel spannend.

Stroomschema wordt zeker online nog gewijzigd?

Btw... Ik vraag me af... Wat voor soort mensen zijn fan van fc Eindhoven? Als ik in Eindhoven zou wonen, zou ik toch bij PSV gaan kijken?.. Enfin..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:37
Jong Feyenoord verliest van Jong Almere en treedt daardoor komend seizoen nog niet toe in de voetbalpiramide.

Blijft toch pijnlijk voor Feyenoord dat ze dat destijds niet hebben gedaan.

Zit er momenteel ook al degradatie regeling in voor de jong ploegen uit de eerste divisie?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Laatst online: 14:59
Harribo schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:57:

Btw... Ik vraag me af... Wat voor soort mensen zijn fan van fc Eindhoven? Als ik in Eindhoven zou wonen, zou ik toch bij PSV gaan kijken?.. Enfin..
Vind het een beetje een gekke vraag. Wat voor soort mensen zijn fan van Sparta of Excelsior? Alhoewel die clubs wel vaker in de ED hebben gespeeld dan Eindhoven. FC Eindhoven is duidelijk wel de minder populaire club, en dat weten ze zelf ook. Voor een aantal supporters speelt mee dat ze het niet zo hebben op het hele apparaat dat achter PSV (Philips) zit. Vergelijk het met een sjeik van City of PSG, maar dan een bedrijf. Kosten nog moeite hoefde gespaard te worden en ze konden dingen, zeker toen Philips hoofdsponsor was. Tegenwoordig is dat wel minder natuurlijk en houdt PSV wat meer zijn eigen broek op (en soms wat hulp van de gemeente Eindhoven :+ .) Vergeet ook niet dat FC Eindhoven een oudere club is dan PSV (1909/1913), en daardoor door sommigen wordt gezien als de eerste professionele club van Eindhoven, alhoewel minder succesvol.

Ikzelf ben niet per se fan, ben nog nooit bij een wedstrijd geweest van FC Eindhoven, maar in de KKD is het wel "mijn" club. En ik vermoed dat de meeste PSV-fans er zo in staan, er is volgens mij ook niet zo'n grote broer/kleine broer strijd zoals in Rotterdam.

[ Voor 10% gewijzigd door Maarten_E op 21-05-2022 19:16 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gynnad schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:59:
Zit er momenteel ook al degradatie regeling in voor de jong ploegen uit de eerste divisie?
Ja, maar onder voorwaarden.

Als het laagst geklasseerde beloftenteam op plek 11-18 eindigt dan volgt een play-off mits een beloftenteam in de tweede divisie kampioen wordt. Het laagst geklasseerde beloftenteam degradeert rechtstreeks met plek 19 of 20 als een beloftenteam 1e danwel 2e wordt in de tweede divisie.

Dat tweede scenario was dit seizoen bijna van toepassing op Jong Utrecht. Maar Telstar verspeelde een 1-3 voorsprong in Kerkrade op de laatste speeldag.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2022 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Volle bak bij Heracles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Nee. Alleen staat het op een kluitje waarmee het hele argument van beperkte bezetting ivm veiligheid ook de prullenbak in kan.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Hop, nog 2 van deze goals en ze staan weer gelijk!

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Tijd dat Excelsior er een paar in legt

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Maarten_E schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 19:07:
[...]

Vind het een beetje een gekke vraag. Wat voor soort mensen zijn fan van Sparta of Excelsior? Alhoewel die clubs wel vaker in de ED hebben gespeeld dan Eindhoven. FC Eindhoven is duidelijk wel de minder populaire club, en dat weten ze zelf ook. Voor een aantal supporters speelt mee dat ze het niet zo hebben op het hele apparaat dat achter PSV (Philips) zit. Vergelijk het met een sjeik van City of PSG, maar dan een bedrijf. Kosten nog moeite hoefde gespaard te worden en ze konden dingen, zeker toen Philips hoofdsponsor was. Tegenwoordig is dat wel minder natuurlijk en houdt PSV wat meer zijn eigen broek op (en soms wat hulp van de gemeente Eindhoven :+ .) Vergeet ook niet dat FC Eindhoven een oudere club is dan PSV (1909/1913), en daardoor door sommigen wordt gezien als de eerste professionele club van Eindhoven, alhoewel minder succesvol.

Ikzelf ben niet per se fan, ben nog nooit bij een wedstrijd geweest van FC Eindhoven, maar in de KKD is het wel "mijn" club. En ik vermoed dat de meeste PSV-fans er zo in staan, er is volgens mij ook niet zo'n grote broer/kleine broer strijd zoals in Rotterdam.
Ah ok duidelijke uitleg dank. Klinkt ook als een rare vraag maar bijvoorbeeld bij Sparta< - >Feyenoord schijnt echt verschil te zitten. Ras Rotterdam schijnt voor Sparta te zijn?

En natuurlijk zullen ook mensen uit Eindhoven ook voor fc Eindhoven zijn, naast Psv. En ze spelen natuurlijk ook op vrijdag dus heb je 2 clubs van je stad.
Was gewoon benieuwd.

Heracles doet zijn best maar heb nog niet het idee dat ze er nu over heen gaan. Gaat veel mis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zo wat een gatenkaas achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

BAM!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Dit gaat niet meer goed komen..

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zonder kaart? Dat had rood moeten zijn... Omdraaien en gestrekt been vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

toolkist schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:19:
Zonder kaart? Dat had rood moeten zijn... Omdraaien en gestrekt been vooruit.
Vind de scheidsrechters in beide potten vandaag raar fluiten. Ene keer mag alles en dan weer fluiten voor iets wat veel minder erg was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Quad schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:08:
Dit gaat niet meer goed komen..
Stadion is leeg zowat hahaha dus daar denkt iedereen hetzelfde over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
Doei kunstgrasveld. Maar ja komend seizoen komen er al weer 2 bij (Emmen en Volendam) mocht Excelsior promoveren hebben we er 4 komend jaar in de eredivisie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Word zo wel druk bovenin de eerste divisie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Player1S schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:38:
Word zo wel druk bovenin de eerste divisie
Alleen maar goed. Boem 1-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Eindelijk, spel stilgelegd en het vuurwerk (zwart) waarvan je wist dat het zou komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Gewoon gaas spannen de volgende keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Mooi ook die scheidsrechter die staat te overleggen wat te doen. Fluit twee keer op je fluit en beëindig de wedstrijd gewoon. Wat een bureaucratie. Gaan ze dalijk nog 5 minuten uitspelen zeker 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Typhone schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:51:
Mooi ook die scheidsrechter die staat te overleggen wat te doen. Fluit twee keer op je fluit en beëindig de wedstrijd gewoon. Wat een bureaucratie. Gaan ze dalijk nog 5 minuten uitspelen zeker 😂
Die keeper gaat daar toch niet meer staan? Wat een idioten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Exocet schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:53:
[...]

Die keeper gaat daar toch niet meer staan? Wat een idioten
Hahaha jawel hij staat er weer. Ze gaan doorvoetballen. Oh wat kansloos haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:00
Eigenlijk moet je als thuisclub na dit soort gedrag een signaal afgeven door niet meer te spelen en de bal te laten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Laatst online: 14:59
Nog steeds de kans op 3 Rotterdamse clubs in de ED. Om de week een derby. :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Die (voormalig) assistent kan net zo goed niks zeggen als ie niet durft te zeggen waarom ze nu degraderen..
"ja pech, ja t zat wat tegen, ja we hadden geen geluk'....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElPaco
  • Nu online
Ondanks de uitschakeling van FC Eindhoven toch goed nieuws in Eindhoven. AS Monaco is in de slotseconden van de competitie 3e geworden waardoor PSV de geplaatste status heeft in de 3e voorronde CL. Hierdoor zou die 1e tweestrijd gewoon haalbaar moeten zijn.

PSV kan loten tegen Sturm Graz, AS Monaco, Union (België) en de winnaar van het duel tussen FC Midtjylland en een andere tegenstander (Fenerbahce, Apoel Nicosia of AEK Larnaca).

WoT stats

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Grootste tegenstander van alleen maar gras uit de Eredivisie... Tijd om opnieuw te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
Is het al 14.30 nu al beginnende zenuwen. Ook al wint AZ en gaan ze door, toch grutsk op wat Heerenveen de laatste pak en beet 10 wedstrijden heeft neergezet. Hopelijk niet teveel mutaties deze zomer en kunnen we doorbouwen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Laatst online: 14:58
bennieeee schreef op zondag 22 mei 2022 @ 07:51:
Is het al 14.30 nu al beginnende zenuwen. Ook al wint AZ en gaan ze door, toch grutsk op wat Heerenveen de laatste pak en beet 10 wedstrijden heeft neergezet. Hopelijk niet teveel mutaties deze zomer en kunnen we doorbouwen _/-\o_
Ik zie het wel gebeuren vanmiddag, het momentum ligt bij Heerenveen. Gelijkspelletje moet lukken. Ik ben niet zo grutsk op de ploeg nog, daarvoor was het dit seizoen te zwak. Pakken ze AZ, dan draait het bij.

Het grootste probleem is de ronduit zwakke doelman. Wat ben ik blij dat die vertrekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op zondag 22 mei 2022 @ 00:58:
Grootste tegenstander van alleen maar gras uit de Eredivisie... Tijd om opnieuw te stemmen.
Een stemming met alleen de Eredivisie clubs gaat geen kunstgrasverbod opleveren. Er ligt een licentiereglement Betaald Voetbal waarin staat dat er op kunstgras gevoetbald mag worden.

En over een aanpassing van dat reglement mogen alle BVO's stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
DeKever schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:03:
[...]

Ik zie het wel gebeuren vanmiddag, het momentum ligt bij Heerenveen. Gelijkspelletje moet lukken. Ik ben niet zo grutsk op de ploeg nog, daarvoor was het dit seizoen te zwak. Pakken ze AZ, dan draait het bij.

Het grootste probleem is de ronduit zwakke doelman. Wat ben ik blij dat die vertrekt.
Eens hoor gezien het gehele seizoen was te zwak. Maar de laatste wedstrijden staat er wel echt een team. Waarbij de winter aankopen allemaal van grote waarde zijn gebleken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Alle Europees spelende clubs staan toch 10% af van het prijzengeld zodat de noodlijdende clubs op gras kunnen gaan spelen? 😜

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:38:
Alle Europees spelende clubs staan toch 10% af van het prijzengeld zodat de noodlijdende clubs op gras kunnen gaan spelen? 😜
10% is een beetje optimistisch
Solidariteit Europees spelende clubs
5% van de UEFA-baten die Eredivisieclubs ontvangen vanuit hun deelname aan de groepsfase tot en met de poulefase van één van de door de UEFA georganiseerde Europese club competities worden met ingang van het seizoen 2019/’20 afgestaan voor herverdeling onder de niet-Europese deelnemers van de Eredivisie. In geval van gelden na de poulefase is het percentage 3,75%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 22:26:
Die (voormalig) assistent kan net zo goed niks zeggen als ie niet durft te zeggen waarom ze nu degraderen..
"ja pech, ja t zat wat tegen, ja we hadden geen geluk'....
Iets met eigen schuld, dikke bult..
Gewoon slecht beleid gevoerd. Burgzorg verkocht, drama met Vloet, voor de play offs je trainer ontslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

bennieeee schreef op zondag 22 mei 2022 @ 07:51:
Ik ga vanmiddag naar AZ - Heerenveen. Ik weet niet voor wie ik moet juichen. Erg leuk!

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
Die viel wel heel snel helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
Kolere die Woudenberg kan echt niet verdedigen zeg! Gefeliciteerd AZ dik verdiend vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bennieeee schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:20:
Kolere die Woudenberg kan echt niet verdedigen zeg! Gefeliciteerd AZ dik verdiend vandaag.
Ook een hele mooie pass van Clasie.
Rare manier wel om je doelpunt zo te vieren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bennieeee
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:22:
[...]

Ook een hele mooie pass van Clasie.
Rare manier wel om je doelpunt zo te vieren..
Zeker die verdiend de credits, maar Woudenberg sowieso bij 3 goals betrokken. Blij dat die weg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberkid
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-08-2024
Als er zoveel ploegen uit de 1e divisie mogen meedoen aan de play-offs moet dat ook zo zijn in de Eredivisie. Nu krijgt het team met de beste vorm in de eerste divisie de grootste kans om te promoveren, ten opzichte van het team dat over een heel seizoen beter gepresteerd heeft. Andersom geldt dit ook, waardoor het vanuit het oogpunt van de Eredivisie scheef gaat. PEC degradeert direct, en Heracles is niet het team in vorm. PEC had bij wijze van een wedstrijd tegen Volendam moeten spelen en Heracles 1 tegen Eindhoven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
Het laatste Europese ticket gaat iig naar de nummer 5 of 6 van de ranglijst, dat is gunstig voor het Nederlands voetbal.

Beide ploegen presteerde dit seizoen ook prima in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Cyberkid schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:21:
Als er zoveel ploegen uit de 1e divisie mogen meedoen aan de play-offs moet dat ook zo zijn in de Eredivisie. Nu krijgt het team met de beste vorm in de eerste divisie de grootste kans om te promoveren, ten opzichte van het team dat over een heel seizoen beter gepresteerd heeft. Andersom geldt dit ook, waardoor het vanuit het oogpunt van de Eredivisie scheef gaat. PEC degradeert direct, en Heracles is niet het team in vorm. PEC had bij wijze van een wedstrijd tegen Volendam moeten spelen en Heracles 1 tegen Eindhoven.
Dat was vroeger toch ook zo, 2 poules, in beide een eredivisieclub toch?

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Wel jammer, van heel het noorden/oosten in de eredivisie opeens 2 eruit.

Had best wel zin in potjes tegen heracles en zwolle. Nu ADO maar, daar heb ik nog wel binding mee.

[ Voor 43% gewijzigd door JDx op 22-05-2022 23:16 ]

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Cyberkid schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:21:
Voorheen degradeerde nummer 18 altijd en speelden nummers 16 en 17 play-off wedstrijden. De kans om te promoveren was voor Eerste Divisie teams erg klein. Daarom ben ik blij dat ze dat sinds seizoen 2019/20 de onderste twee direct degraderen. De nummer 16 van de Eredivisie heeft al een mazzeltje dat ze de eerste ronde overslaan en direct in de "halve finale" van de play-offs terecht komen. Bovendien weten clubs van te voren hoe het systeem werkt, ze moeten niet doen alsof het seizoen al af is na 34 (ED) of 38 (1eD) wedstrijden.

Volgend jaar wordt de Eerste Divisie echt heel leuk. Willem II, PEC Zwolle, Heracles, Roda JC, NAC, De Graafschap, Almere City en ADO Den Haag/Excelsior zijn allemaal kandidaten voor promotie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Eigenlijk was het hele rechter rijtje ellende dit seizoen. Willem 2 (17) en Heracles (16) hebben meer wedstrijden gewonnen (9) dan Sparta en net zoveel als de nummer 10 RKC.

Dat is sinds 96/97 nog niet voor gekomen, toen had de nummer 16 RKC net zo veel wedstrijden gewonnen (9) als de nummer 10 FC Groningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

GrooV schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:43:
Eigenlijk was het hele rechter rijtje ellende dit seizoen. Willem 2 (17) en Heracles (16) hebben meer wedstrijden gewonnen (9) dan Sparta en net zoveel als de nummer 10 RKC.

Dat is sinds 96/97 nog niet voor gekomen, toen had de nummer 16 RKC net zo veel wedstrijden gewonnen (9) als de nummer 10 FC Groningen
Inderdaad. Het verschil tussen play-offs Europees voetbal (P8) en play-offs degradatie (P16) was slechts 7 punten. Dat is bizar dicht op elkaar.

2021/22: 7 punten
2020/21: 17 punten
2019/20: 10 punten (Coronajaar, na 26 duels afgelast)
2018/19: 12 punten
2017/18: 16 punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Zonde want een goed presterende middenmoot maakt de titelstrijd ook spannender

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Gynnad
Berghuis en Weghorst naar Go Ahead Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Altijd leuke klikbeet. _O-

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Pagina: 1 ... 298 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022