Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat ook nog inderdaad. Zou heel erg mooi zijn.Player1S schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:00:
[...]
Nu Fortuna nog even overwinning veilig stellen
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Edit: PSV 2-1 Ledezma.
[ Voor 14% gewijzigd door Maarten_E op 15-05-2022 16:05 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Het verschil tussen play-offs Europa en degradatie is maar ~6 punten. Dus 2 wedstrijden winnen of verliezen maakt een enorm verschil.Maarten_E schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:04:
Ik moet zeggen dat ik compleet had gemist dat Heracles er zo slecht voorstond. Pfoeh.
Moeten nog wel eerst nacompetitie spelen. Maar word zwaar voor zeTyphone schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:10:
Heracles raus. Met dat jankveld. Hoeveel kunstgrasvelden krijgen we ervoor terug?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Nacompetitie nu, niet er uit.Typhone schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:10:
Heracles raus. Met dat jankveld. Hoeveel kunstgrasvelden krijgen we ervoor terug?
Die van FC EindhovenTyphone schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:10:

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Afscheidscadeautje. Die titel is bijzaak, deze corner, dat was het doel dit jaarOPSLAGHOND schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:14:
Laatste wedstrijd van Erik een goede corner zien ... Onverwacht!
In een pot die nergens om gaat eigenlijk? Naja premies dan...dr.lowtune schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:19:
Beetje tijdrekken van Twente, toegegeven, best goede acteurs/actrices uit die regio. Volgens mij komt ook Ilse Warringa (Juf Ank) uit die regio.
Ondanks het kampioenschap een matig seizoen.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:18
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Leuke slotfase
[ Voor 26% gewijzigd door Maarten_E op 15-05-2022 16:27 ]
Kampioen en overwintering in de CL, dat is gewoon een prima seizoen. Voor de winterstop misschien ook wel het beste voetbal van Europa.Dwight84 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:22:
Seizoen eindelijk ten einde voor Ajax.. enige lichtpuntje van vandaag is dat Ten Hag eindelijk weg is.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dat laatste is een grapje denk ik? Maar misschien wel ja... Misschien ook niet.Gynnad schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:30:
[...]
Kampioen en overwintering in de CL, dat is gewoon een prima seizoen. Voor de winterstop misschien ook wel het beste voetbal van Europa.
Hou er rekening mee dat je straks onder schreuder smeekt om ten hagDwight84 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:22:
Seizoen eindelijk ten einde voor Ajax.. enige lichtpuntje van vandaag is dat Ten Hag eindelijk weg is.
Was een leuk eerste seizoenshelft maar uiteindelijk speel je een heel seizoen en heb ik me meer dood lopen ergeren dan echt genoten. Met hakken over de sloot kampioen.Gynnad schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:30:
[...]
Kampioen en overwintering in de CL, dat is gewoon een prima seizoen. Voor de winterstop misschien ook wel het beste voetbal van Europa.
Een seizoen die ik over een jaar of 2 vergeten ben. Zoals gezegd blij dat die Ten Hag weg is.
Voor nu ik durf het niet te zeggen. Az niet in goede doen maar ook Utrecht en Vitesse zijn niet bijster in vorm. Heerenveen redelijk in een flow laatste wedstrijden maar natuurlijk daarvoor dramatisch tijden lang.
[ Voor 8% gewijzigd door Cyberkid op 15-05-2022 17:05 ]
En de laatste maanden in het om te jankenGynnad schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:30:
[...]
Willem II is dood en begraven en er is een strijder voor mensenrechten doodgegaan.
Ik hou me niet bezig met play-offs, transfers, ontwikkelingen en alles wat er verder nog gebeurt dus hier houdt het op.
Succes iedereen met zijn/haar club in de playoffs en/of nacompetitie!
Tot volgend seizoen!
[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 15-05-2022 18:49 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
We zullen zien. Als Schreuder een Blind of Tadic wel durft te wisselen als ze niet presteren en jonkies niet alleen inbrengt als ie echt echt echt niet anders meer kan, dan zul je mij niet snel zien klagen.Player1S schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:34:
[...]
Hou er rekening mee dat je straks onder schreuder smeekt om ten hag
Als de opvolger van de lamme de blinde blijkt te zijn wil niet zeggen dat we dan maar tevreden moeten zijn met de lamme. Wat was het pover dit seizoen.Player1S schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:34:
[...]
Hou er rekening mee dat je straks onder schreuder smeekt om ten hag
XXXVI
Hoewel ik ook teleurgesteld ben over de resultaten in de Champions League (Benfica thuis verliezen had gewoon niet gemoeten), de Beker finale (again van PSV verliezen om een prijs is gewoon jammer) en het spel van na de winterstop (hoewel jij waarschijnlijk vind dat het al langer zo is) vind ik het overdreven.ephymerous schreef op zondag 15 mei 2022 @ 17:36:
[...]
Als de opvolger van de lamme de blinde blijkt te zijn wil niet zeggen dat we dan maar tevreden moeten zijn met de lamme. Wat was het pover dit seizoen.
In 2022 in de Eredivisie uiteindelijk maar 1 keer verloren, 2 keer gelijk gespeeld.
Onder Ten Hag zijn er drie volledige seizoenen gespeeld waarin er 3 keer de titel gepakt werd. Én ook nog eens met ronkende doelsaldo's, +87, +88 en +83. Twee keer overwinterd in de Champions League. Twee bekers gepakt.
Ik vind het allemaal prima om kritisch te zijn, maar moet nog maar zien of deze statistieken snel door een volgende trainer geëvenaard worden.
.
Er werd ook meer dan genoeg mooi gespeeld. Zelfs dit seizoen nog in de Champions League. Maar dat wordt of allemaal gebagatelliseerd. Ik heb liever de statistieken en resultaten en elk seizoen een reeks slechte wedstrijden dan Bosz stijl kamikaze voetbal en aan het eind van het liedje niets. De laatste seizoen onder Frank de Boer waren qua voetbal over een heel seizoen gezien veel meer behelpen dat de laatste 4,5 jaar.OPSLAGHOND schreef op zondag 15 mei 2022 @ 18:07:
Cijfertjes boeien me geen ene donder, er moet ook met enige regelmaat mooi gewonnen worden en de Mickey Mouse competitie moet je met een zoveel keer groter budget met 2 vingers in de neus winnen.
Actie = reactie..Agent47 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 15:20:
[...]
Oh ja want er wordt in de arena of in het Philips stadion nooit “ bommen op Rotterdam “ gezongen?
Ik keur dit ook niet goed hoor maar het is echt niet alleen Feyenoord .
Als de keuze is met slecht voetbal kampioen of voor de winter al uitgespeeld dan is voor mij de keus reuze simpel.ephymerous schreef op zondag 15 mei 2022 @ 17:36:
[...]
Als de opvolger van de lamme de blinde blijkt te zijn wil niet zeggen dat we dan maar tevreden moeten zijn met de lamme. Wat was het pover dit seizoen.
Tenzij de rest nog slechter presteert komend seizoen verwacht ik dat schreuder al voor november uigekotst word en kerst niet haalt
Enkel de eerste helft van het seizoen, na de winterstop was het merendeel niet veel soeps.PolarBear schreef op zondag 15 mei 2022 @ 18:11:
[...]Er werd ook meer dan genoeg mooi gespeeld. Zelfs dit seizoen nog in de Champions League. Maar dat wordt of allemaal gebagatelliseerd.
Dat snap ik anders had je Ten Hag ook niet gemogen.Ik heb liever de statistieken en resultaten en elk seizoen een reeks slechte wedstrijden dan Bosz stijl kamikaze voetbal en aan het eind van het liedje niets.
Ik had Bosz wel eens willen zien met het budget en spelersmateriaal waar Ten Hag over beschikken kon.
Frank de Boer heeft in mijn ogen de basis gelegd voor deze goede periode, daarvoor was het zoveel slechter dat het even niet mooi hoefde. Het waren wel 4 lange seizoenen.De laatste seizoen onder Frank de Boer waren qua voetbal over een heel seizoen gezien veel meer behelpen dat de laatste 4,5 jaar.
Stop toch eens met deze onzin. Waarom al vooraf afserveren? Op basis van wat? En waarom? Identiek geneuzel als bij de aanstelling van ten Hag destijds. En nu, 4,5 jaar later, een halve finale CL, 3’landtitels, 2 KNVB bekers en heel veel punten op de europese coëfficiëntenlijst rijker gebeurt het zelfde voor zijn opvolger. Chapeau voor de glazen bol, allemaal super gefundeerd en last but not least, een fantastische bijdragePlayer1S schreef op zondag 15 mei 2022 @ 18:49:
Tenzij de rest nog slechter presteert komend seizoen verwacht ik dat schreuder al voor november uigekotst word en kerst niet haalt
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Top coach.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Hij is al bijna in Manchester
Confirmed, Erik ten Hag will arrive in Manchester on Monday to begin his new chapter as new Man Utd head coach. 🔴🛩 #MUFC
— Fabrizio Romano (@FabrizioRomano) 15 mei 2022
Mitchell van der Gaar will be part of his coaching staff, work in progress also for Steve McClaren to join them.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Eindelijk ook fysiek, maar al weken/maanden mentaal.Exocet schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:22:
[...]Hij is al bijna in Manchester
Ja CL, dan hoefde niemand gemotiveerd te worden dat was makkelijk.PolarBear schreef op zondag 15 mei 2022 @ 18:11:
[...]
Er werd ook meer dan genoeg mooi gespeeld. Zelfs dit seizoen nog in de Champions League. Maar dat wordt of allemaal gebagatelliseerd. Ik heb liever de statistieken en resultaten en elk seizoen een reeks slechte wedstrijden dan Bosz stijl kamikaze voetbal en aan het eind van het liedje niets. De laatste seizoen onder Frank de Boer waren qua voetbal over een heel seizoen gezien veel meer behelpen dat de laatste 4,5 jaar.
Maar juist tegen de kleintjes uit de Eredivisie wilde dat maar niet lukken, zeker na de winterstop niet meer.
Nu is het hopen dat Schreuder kan voortborduren op hetgeen goed was, en de zwakke momenten kan verbeteren.
De statistieken erop naslaan is lekker rationeel. Voetbal is ook emotie en ik heb heel veel pover voetbal gezien. Daarnaast amper een goede wissel en als klap op de vuurpijl een aantal zekere overwinningen zien verdampen.PolarBear schreef op zondag 15 mei 2022 @ 18:02:
[...]
Hoewel ik ook teleurgesteld ben over de resultaten in de Champions League (Benfica thuis verliezen had gewoon niet gemoeten), de Beker finale (again van PSV verliezen om een prijs is gewoon jammer) en het spel van na de winterstop (hoewel jij waarschijnlijk vind dat het al langer zo is) vind ik het overdreven.
In 2022 in de Eredivisie uiteindelijk maar 1 keer verloren, 2 keer gelijk gespeeld.
Onder Ten Hag zijn er drie volledige seizoenen gespeeld waarin er 3 keer de titel gepakt werd. Én ook nog eens met ronkende doelsaldo's, +87, +88 en +83. Twee keer overwinterd in de Champions League. Twee bekers gepakt.
Ik vind het allemaal prima om kritisch te zijn, maar moet nog maar zien of deze statistieken snel door een volgende trainer geëvenaard worden.
.
Vergeet ook niet dat Ajax nationaal maar een seizoen echt eenvoudig kampioen is geworden. Van Bommel, Corona en Schmidt hebben flink geholpen.
Ik weet ook niet of de statistieken worden geëvenaard. Dat maakt me ook niet perse uit; hopelijk worden we meer vermaakt. Een as met Alvarez, Klaassen en Haller, dat is niet des Ajax
XXXVI
Twee keer de dubbel, drie keer een landstitel, een JCS (voor zover je daar waarde aan hecht
Nu kunnen we lekker makkelijk scoren en zeggen dat 't maar een simpele provinciaal was die niks op de bank van ons aller Ajax had te zoeken, maar daar hebben we 't mis. Schmidt heeft goed gescoordd met PSV en Ajax was gewoon net wat beter. Het gat qua doelsaldo is dit seizoen in de eerste helft geslagen, maar qua punten in het tweede seizoenhelft.
Vaak heb ik naar Ajax zitten kijken en dan werd zo'n net niet wedstrijd ook echt een net niet wedstrijd, maar onder Ten Hag was er altijd 't geloof en de wil om de drie punten te pakken. En die wil heeft ons dit jaar ook de titel opgeleverd. Dus dankjewel Erik, voor drie fantastische jaren en hopelijk zet je je werk voort in Manchester en ga je daar veel successen beleven. Ik ga je in ieder geval missen als coach van Ajax 1. Ik denk dat we over 8 maanden met heimwee naar je terug verlangen.
Het boek is niet uit, maar we zijn toe aan een nieuw hoofdstuk.JanW schreef op zondag 15 mei 2022 @ 22:22:
Een zwarte bladzijde in de geschiedenisboeken van Ajax. De beste coach in de afgelopen 20 jaar is vertrokken. Wat hobbelig begon, met een aangeslagen selectie na het Nouri-incident, eindigt met weer een titel.
Twee keer de dubbel, drie keer een landstitel, een JCS (voor zover je daar waarde aan hecht) en geweldige Europese avonturen. Uiteraard was er wel wat aan te merken, maar de stoïcijnsheid, de vastberadenheid en de bereidheid om voor elkaar te gaan heeft ie echt erin gebracht.
Nu kunnen we lekker makkelijk scoren en zeggen dat 't maar een simpele provinciaal was die niks op de bank van ons aller Ajax had te zoeken, maar daar hebben we 't mis. Schmidt heeft goed gescoordd met PSV en Ajax was gewoon net wat beter. Het gat qua doelsaldo is dit seizoen in de eerste helft geslagen, maar qua punten in het tweede seizoenhelft.
Vaak heb ik naar Ajax zitten kijken en dan werd zo'n net niet wedstrijd ook echt een net niet wedstrijd, maar onder Ten Hag was er altijd 't geloof en de wil om de drie punten te pakken. En die wil heeft ons dit jaar ook de titel opgeleverd. Dus dankjewel Erik, voor drie fantastische jaren en hopelijk zet je je werk voort in Manchester en ga je daar veel successen beleven. Ik ga je in ieder geval missen als coach van Ajax 1. Ik denk dat we over 8 maanden met heimwee naar je terug verlangen.
We winnen de Europacup en daarna worden we wereldkampioen. Het zijn grote woorden, maar dit was een belofte/hoop een tidje terug. We gaan niet weer opnieuw beginnen.
Als Nederlandse club ontkom je er niet aan en moet je na een goede periode altijd opnieuw beginnen.
Bosz zit nu by Olympique Lyonnais, een totaalbudget van +/- 250 miljoen. Ja moeilijke competitie etc etc, maar wel 8e in Lique 1.OPSLAGHOND schreef op zondag 15 mei 2022 @ 19:18:
[...]
Dat snap ik anders had je Ten Hag ook niet gemogen.
Ik had Bosz wel eens willen zien met het budget en spelersmateriaal waar Ten Hag over beschikken kon.
Ja en de emotie is ook altijd zo goed als de laatste wedstrijd. Als je over 4 jaar kijkt is er echt meer goeds dan slechts te melden hoor. Óók in de eredivisie zijn meer dan prima potjes gespeeld. Ik denk bijvoorbeeld aan een wedstrijd Ajax -Utrecht wat echt een van de betere wedstrijden, maar ook dit seizoen was een Ajax - Cambuur ontzettend vermakelijk (voor door de uitslag) of de 5-0 Ajax - PSV (heerlijke revanche op iedereen die dacht dat PSV wel even kampioen ging worden door de JC schaal uitslag).ephymerous schreef op zondag 15 mei 2022 @ 21:45:
[...]
De statistieken erop naslaan is lekker rationeel. Voetbal is ook emotie en ik heb heel veel pover voetbal gezien. Daarnaast amper een goede wissel en als klap op de vuurpijl een aantal zekere overwinningen zien verdampen.
En ja ik heb mij ook geërgerd aan het voetbal van de laatste weken, eigenlijk sinds Benfica al. Maar tegelijkertijd heb ik wel ook oog dat we wel een hoop wedstrijden uit het vuur hebben gesleept en wel het kampioenschap binnen hebben gehaald.
Mja, Ajax is met 83 punten kampioen geworden. Dat is zeker geen uitzonderlijk hoog aantal maar in de afgelopen 20 jaar was het maar 8 seizoen niet genoeg om kampioen te worden. Behoorlijk gemiddeld dus.Vergeet ook niet dat Ajax nationaal maar een seizoen echt eenvoudig kampioen is geworden. Van Bommel, Corona en Schmidt hebben flink geholpen.
Haller vond ik vrij goed spelen dit seizoen maar sinds Antony weg is lijkt de hele aanval wel de weg kwijt. Het gebrek aan snelle buitenspelers was echt een van de oorzaken van het moeizame en lelijke spel wat mij betreft. Achter af gezien was de verkoop van Neres om meerdere redenen niet zo handig.Ik weet ook niet of de statistieken worden geëvenaard. Dat maakt me ook niet perse uit; hopelijk worden we meer vermaakt. Een as met Alvarez, Klaassen en Haller, dat is niet des Ajax
Mja ben het @mavaros eens. Ik zie Ajax echt niet helemaal vanaf niets beginnen. En juist door selecteren, al dan niet gedwongen, is helemaal niet slecht voor de kwaliteiten van je team. Hoewel geld zeker wel helpt zijn clubs als Machester City en PSG toch wel het voorbeeld dat de return on investment op een gegeven moment ook wel laag wordt. Met alleen maar een bak geld (of zelfs een bak geld en een goede coach) kan je toch niet met zekerheid de Champions League of zelfs de landstitel kopen).JanW schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:22:
Als Nederlandse club ontkom je er niet aan en moet je na een goede periode altijd opnieuw beginnen.
Ben ik met u eens, maar Ajax kan de verkopen tegenwoordig volwaardig opvangen. Eigen kweek of desnoods aankoop. Het tegenwoordig geen straf meer om bij Ajax te mogen voetballen. Ze hebben de knaken en spelen altijd mee om de prijzen. Verder zijn Ajaxspelers duur, behalve voor de grotere clubs.JanW schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:22:
Dat we toe zijn aan een nieuw hoofdstuk ben ik 't ook wel deels mee eens. Maar opnieuw beginnen moet je als Nederlandse club altijd. Zodra je spelers hebt die er bovenuit steken qua prestaties, worden ze weggekocht en kan je ze bijna nooit behouden. Tadic wel, maar die is wat meer op leeftijd. Maar De Ligt, De Jong, Ziyech, Mazraoui. Ze zijn allemaal niet te behouden. De sportieve uitdaging en de kans op Europese prijzen is in andere competities veel groter. En een vetter salaris natuurlijk, anders kan je bijvoorbeeld ook niet verklaren waarom een Wijnaldum naar PSG gaat. Echt niet voor het sportieve plaatje, maar puur vanwege de centen.
Een Feyenoord of PSV gaat het moeilijker krijgen als een deel van hun elftal wordt weggekocht. Dan wordt het maar afwachten of de vervangende spelers van dezelfde of lieftst betere kwaliteit zijn. Verder vissen zij toch nog altijd uit de vijver met mindere spelers. Daar kan je verder weinig aan doen, dus het is geen kritiek ofzo.
Als Feyenoord de uCL wint, gaan er ook nieuwe deuren open en hebben ze wat financiele ademruimte. De status hebben ze dan nog niet, want uCL, maar als ze aankomend seizoen weer een prima Europese campagne doormaken, gaan er ook spelers komen die je nu niet kan krijgen.
We staan er allemaal niet zo hopeloos voor.
Hup Willem II en Hup FC Eindhoven
Als je mij dit 5 jaar geleden had gezegd dan had ik je laten opnemen.Han schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:50:
Soms zegt een plaatje meer dan 1000 woorden:
[Afbeelding]
Had het maar gedaan, dan had ik nu een sixpack in plaats van een bierbuikjeStimulate14 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:27:
Als je mij dit 5 jaar geleden had gezegd dan had ik je laten opnemen.
In ander nieuws: Feyenoord O21 is voorjaarskampioen geworden. Ze spelen zaterdag 21 mei een kampioenswedstrijd tegen de najaarskampioen Almere City O21. Als Feyenoord O21 dit wint en Jong Volendam eindigt in het rechterrijtje (nu op plek 14 met nog 4 wedstrijden te gaan) dan volgt er een tweeluik met Jong Volendam. Als ze dat winnen dat treedt Feyenoord O21 eindelijk toe tot de voetbalpiramide.
Ik hoop dat Jong Feyenoord over 3 jaar in de Eerste Divisie speelt.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Dan loopt Ajax echt mijlenver voor PSV. Ik bedoel een gewonnen bekerfinale altijd koesteren, in een seizoen waar je de eigen kampioenschap aspiraties hebt weggooit in de onderlinge wedstrijden met Ajax en Feyenoord. Een seizoen waar je voorronde Champions League speelt en vervolgens er in de Conference League uitvliegt. Het is weinig ambitieus.
Er zijn onder Schmidt maar heel weinig spelers beter geworden en vooral veel spelers slechter. Gakpo noemt hij als iemand die beter is geworden, maar die jongen barst van het talent, die zou altijd beter worden. Gakpo is veel geblesseerd geweest, ik denk dat als dat minder was hij veel verder zou zijn.
Mauro is er een die wel beter is geworden onder Schmidt, net als Doan. Verder zullen mij vooral de enorme hoeveelheid blessures en de idiote opstellingen bijblijven aan de periode Schmidt.
In een jaar dat Ajax echt wel te pakken was (dit jaar dus, niet vorig jaar) is het compleet mis gegaan in (bijna) alle topwedstrijden van de eredivisie. Daarnaast Europees denk ik ook niet het maximale er uit gehaald (ook al is het geen schande om er uit te gaan tegen een ploeg als Benfica (CL play-offs) of Leichester).
We moeten ook realistisch zijn, Ajax heeft het budget en de ambitie om top 16 van Europa te zijn (als ik me niet vergis), PSV mikt nu volgens mij op top 32 in Europa met een dito begroting. Laten we hopen dat heel NL profiteert van het fantastische Europese seizoen en dat we dat grotendeels vol kunnen houden de komende jaren.
Mwoh... laten we eerlijk zijn en stellen dat het PSV in die competitiewedstrijden tegen Ajax en Feyenoord ook niet echt heeft meegezet. Daar heeft Scmidt ook echt wel een punt. En ja, je verliest een kampioenschap over meer dan die twee wedstrijden, maar juist die twee hebben een significante rol gespeelt. Stel hé, stel, de bal van Blind was over de lijn en de VAR had ingegrepen. Dan was de wedstrijd in een gelijkspel geeindigd en hadden ze de punten verdeeld. En wanneer de VAR z'n werk had gedaan en de onterechte penalty voor Feyenoord had ingetrokken. Dan had PSV die wedstrijd gewonnen. Dat zijn toch 5 punten die PSV door de neus geboort kreeg en waar Ajax 2 punten direct uitliep op PSV. Natuurlijk zijn er andere momenten dat het mee zat voor PSV, maar dat gold ook voor Ajax. Specifiek die twee wedstrijden, waarin jij stelt dat ze het kampioenschap hebben weggegooit, is het verschil zo ontzettend flinterdun geweest en had het kwartje met het gemak de andere kant op kunnen vallen. En dan had Schmidt met 3 prijzen afscheid genomen, waarvan één kampioenschap. Dan had de wereld er heel anders uit gezien in voetballend Nederland. En de dubbel en directe plaatsing voor de CL. Het geluk viel een paar keer de kant van Ajax op en heeft zeker bijgedragen aan dit kampioenschap, want als het had tegen gezeten dan had ik nog wel willen zien of Ajax het over de streep had getrokken, zo geweldig liep het niet meer. Kortom, zo groot zijn de verschillen in mijn ogen niet, helemaal niet in de tweede helft van de competitiePolarBear schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:36:
Dan loopt Ajax echt mijlenver voor PSV. Ik bedoel een gewonnen bekerfinale altijd koesteren, in een seizoen waar je de eigen kampioenschap aspiraties hebt weggooit in de onderlinge wedstrijden met Ajax en Feyenoord.
Is Doan wel echt beter geworden onder Schmidt? Ik denk eerder dat het ligt aan het jaar in Duitsland/Bundesliga, waar ze toen ook erg tevreden over hem waren. Want vergeet niet dat hij een jaar lang verhuurd was omdat Schmidt hem niet goed genoeg vond en dit jaar pas in team kwam toen er meerdere blessures waren.ElPaco schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:53:
Mauro is er een die wel beter is geworden onder Schmidt, net als Doan. Verder zullen mij vooral de enorme hoeveelheid blessures en de idiote opstellingen bijblijven aan de periode Schmidt.
Bielefeld laat Doan met pijn in het hart terugkeren naar PSV
Dat betekent niet dat Doan geen goede indruk maakte. Bielefeld handhaafde zich met de vijftiende plek in de Bundesliga en de Japanse aanvaller miste geen enkele wedstrijd. Voor bijna vijf miljoen euro kan de Duitse club Doan definitief inlijven, maar die som is te hoog voor Bielefeld. 'De kans dat hij blijft is nul. Ritsu gaat ons verlaten', zegt sportief directeur Samir Arabi tegen Kicker.
Bielefeld had Doan graag overgenomen van PSV en de Japanner wilde ook graag blijven. 'Ze hebben me de kans gegeven in deze competitie te spelen. Ik hou van deze club.' Arabi liet eerder al weten dat de kans klein was vanwege de transfersom. 'Samen met het salaris is het twintig, dertig procent van ons budget.'
Wat een kul dit.Han schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:10:
[...]
Mwoh... laten we eerlijk zijn en stellen dat het PSV in die competitiewedstrijden tegen Ajax en Feyenoord ook niet echt heeft meegezet. Daar heeft Scmidt ook echt wel een punt. En ja, je verliest een kampioenschap over meer dan die twee wedstrijden, maar juist die twee hebben een significante rol gespeelt. Stel hé, stel, de bal van Blind was over de lijn en de VAR had ingegrepen. Dan was de wedstrijd in een gelijkspel geeindigd en hadden ze de punten verdeeld. En wanneer de VAR z'n werk had gedaan en de onterechte penalty voor Feyenoord had ingetrokken. Dan had PSV die wedstrijd gewonnen. Dat zijn toch 5 punten die PSV door de neus geboort kreeg en waar Ajax 2 punten direct uitliep op PSV. Natuurlijk zijn er andere momenten dat het mee zat voor PSV, maar dat gold ook voor Ajax. Specifiek die twee wedstrijden, waarin jij stelt dat ze het kampioenschap hebben weggegooit, is het verschil zo ontzettend flinterdun geweest en had het kwartje met het gemak de andere kant op kunnen vallen. En dan had Schmidt met 3 prijzen afscheid genomen, waarvan één kampioenschap. Dan had de wereld er heel anders uit gezien in voetballend Nederland. En de dubbel en directe plaatsing voor de CL. Het geluk viel een paar keer de kant van Ajax op en heeft zeker bijgedragen aan dit kampioenschap, want als het had tegen gezeten dan had ik nog wel willen zien of Ajax het over de streep had getrokken, zo geweldig liep het niet meer. Kortom, zo groot zijn de verschillen in mijn ogen niet, helemaal niet in de tweede helft van de competitie
Stel he, dat Ajax in de eerste seizoenshelft met een doelsaldo van ongeveer 50 voor en 3 tegen, niet 7 of 9 verliespunten had gehad (wat echt een idiote statistiek was), dan hadden die 2 wedstrijden van PSV geen zak uitgemaakt.
Het feit dat het close is gebleven komt voornamelijk door Ajax zelf. PSV heeft een goed seizoen gedraaid, een seizoen waarin je zeker kampioen zou kunnen worden gezien het aantal behaalde punten, maar als Ajax ook maar iets van oude vorm had vastgehouden na de winterstop dan was het verschil veel groter geweest. Daarom wordt een schaal uitgedeeld na 34 wedstrijden. Iedereen dacht voor de winterstop dat Ajax bij wijze van spreken al in maart kampioen kon worden, maar je ziet dat er nog van alles mis heeft kunnen gaan.
Maar goed, laat PSV maar lekker denken dat de VAR de reden is dat ze geen kampioen zijn geworden. Kunnen ze misschien weer wat leningen aanvragen en rare transfer constructies bedenken om aan te haken.
We hoeven het uiteraard niet eens te zijn, no probsJP_Frost schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:51:
Wat een kul dit.
Je noemt mijn post 'kul' terwijl het is gebaseerd op twee momenten die daadwerkelijk zijn voorgevallen. En dan kom jij, om mijn 'kul' aan te tonen, met zaken die niet zijn voorgevallen. Maak er dan gewoon van dat wanneer Ajax geen enkele wedstrijd had verloren dit seizoen het allemaal niet meer relevant zou zijn, dat is in de zelfde strekking, it didn't happenStel he, dat Ajax in de eerste seizoenshelft met een doelsaldo van ongeveer 50 voor en 3 tegen, niet 7 of 9 verliespunten had gehad (wat echt een idiote statistiek was), dan hadden die 2 wedstrijden van PSV geen zak uitgemaakt.
Joh? Ik had al bijna Willem II de schuld gegeven, bedankt voor deze opheldering.Het feit dat het close is gebleven komt voornamelijk door Ajax zelf.
Je meent het? Je roept nogal namens de stichting 'open deur'. Je kan ook stellen dat PSV ondanks het goede spel van Ajax toch moeiteloos in het spoor van Ajax heeft kunnen blijven. Net als PSV liet Ajax onnodig punten liggen in de wedstrijden waar het niet liep. Liep het wel dan werden vaak grote cijfgers behaald en mooi voetbal getoont, maar ook daar gaat het niet altijd niet om, ook de wedstrijden waarin het niet loopt, daar moet je de punten weten binnen te slepen. En dat lukte Ajax een paar keer gewoon niet en bleven mindere teams prima op de been tegen Ajax. Plan A liep fantastisch maar als Plan A niet werkte was er geen Plan B en gingen ze nat.PSV heeft een goed seizoen gedraaid, een seizoen waarin je zeker kampioen zou kunnen worden gezien het aantal behaalde punten, maar als Ajax ook maar iets van oude vorm had vastgehouden na de winterstop dan was het verschil veel groter geweest.
Mjah, en vooraf was PSV de grote favoriet. Maar je kan moeilijk ontkennen dat de onderlinge duels tussen de topteams even belangrijk zijn als de overige 28. En natuurlijk, degene die na 34 wedstrijden bovenaan staat is de terechte kampioen. Maar er werd gesteld dat het verschil tussen PSV en Ajax groot is, dat betwijfel ik, met name vanwege de redenen die ik aandroeg. Het gaat mij niet om terecht of onterecht kampioen zijn, dan lees je mijn verhaal verkeerd. Ik geef enkel aan dat het verschil flinterdun was en haal twee belangrijke momenten aan waardoor het verschil wellciht zelfs de andere kant op kan vallen.Daarom wordt een schaal uitgedeeld na 34 wedstrijden. Iedereen dacht voor de winterstop dat Ajax bij wijze van spreken al in maart kampioen kon worden, maar je ziet dat er nog van alles mis heeft kunnen gaan.
Als Ajacied moet ik ook wel lachen om dat gedrag. Zelfs bij het feliciteren van Ajax halen ze de VAR er bij, in mijn ogen laat je je dan erg kennen. Ik had als directie Schmidt al lang teruggefloten vanwege zijn gedrag. Het lag nooit aan hem maar altijd aan de leiding op het veld. Net als bij Feyenoord-PSV, hadden ze hun overwicht in de eerste helft beter uitgedrukt op het veld dan had die penalty niks uitgemaakt, ze hadden toen meerdere keren meer moeten scoren. En dat kunnen ze alleen zichzelf kwalijk nemen, niemand anders. Voor wat betreft de opmerkingen over leningen etc., ik verlaag mij liever niet tot dat niveau, slaat nergens opMaar goed, laat PSV maar lekker denken dat de VAR de reden is dat ze geen kampioen zijn geworden. Kunnen ze misschien weer wat leningen aanvragen en rare transfer constructies bedenken om aan te haken.
[ Voor 10% gewijzigd door Han op 16-05-2022 12:14 ]
Je zegt nu dat mijn voorbeeld niet is voorgevallen. Ik heb even de exact cijfers gezocht maar Ajax had bij de winterstop een doelsaldo van 56 voor en 4 tegen. Daar stonden 10 (!) verliespunten tegenover. Dat is absurd. Normaal gesproken ben je met zo'n doelsaldo praktisch ongeslagen. Op dat moment was het verschil tussen Ajax en PSV echt wel heel groot (ondanks de ranglijst) en begon half Nederland te roeptoeteren over het Bayern Munchen van de eredivisie.Han schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:06:
[...]
Je noemt mijn post 'kul' terwijl het is gebaseerd op twee momenten die daadwerkelijk zijn voorgevallen. En dan kom jij, om mijn 'kul' aan te tonen, met zaken die niet zijn voorgevallen. Maak er dan gewoon van dat wanneer Ajax geen enkele wedstrijd had verloren dit seizoen het allemaal niet meer relevant zou zijn, dat is in de zelfde strekking, it didn't happen
Ik vind wel dat het noemen van de leningen ergens op slaat aangezien PSV hele aparte manieren verzint om financieel in het kielzog van Ajax te blijven. Dat geeft het verschil tussen beide clubs ook wel goed weer.Als Ajacied moet ik ook wel lachen om dat gedrag. Zelfs bij het feliciteren van Ajax halen ze de VAR er bij, in mijn ogen laat je je dan erg kennen. Ik had als directie Schmidt al lang teruggefloten vanwege zijn gedrag. Het lag nooit aan hem maar altijd aan de leiding op het veld. Net als bij Feyenoord-PSV, hadden ze hun overwicht in de eerste helft beter uitgedrukt op het veld dan had die penalty niks uitgemaakt, ze hadden toen meerdere keren meer moeten scoren. En dat kunnen ze alleen zichzelf kwalijk nemen, niemand anders. Voor wat betreft de opmerkingen over leningen etc., ik verlaag mij liever niet tot dat niveau, slaat nergens op
Maar goed, agree to disagree.
Je hebt het alleen maar over de pech van PSV en het geluk van Ajax, het is ook vaak genoeg andersom geweest, altijd makkelijk om alleen de zaken te benoemen die in je nadeel hebben gewerkt.Han schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:10:
[...]
Mwoh... laten we eerlijk zijn en stellen dat het PSV in die competitiewedstrijden tegen Ajax en Feyenoord ook niet echt heeft meegezet. Daar heeft Scmidt ook echt wel een punt. En ja, je verliest een kampioenschap over meer dan die twee wedstrijden, maar juist die twee hebben een significante rol gespeelt. Stel hé, stel, de bal van Blind was over de lijn en de VAR had ingegrepen. Dan was de wedstrijd in een gelijkspel geeindigd en hadden ze de punten verdeeld. En wanneer de VAR z'n werk had gedaan en de onterechte penalty voor Feyenoord had ingetrokken. Dan had PSV die wedstrijd gewonnen. Dat zijn toch 5 punten die PSV door de neus geboort kreeg en waar Ajax 2 punten direct uitliep op PSV. Natuurlijk zijn er andere momenten dat het mee zat voor PSV, maar dat gold ook voor Ajax. Specifiek die twee wedstrijden, waarin jij stelt dat ze het kampioenschap hebben weggegooit, is het verschil zo ontzettend flinterdun geweest en had het kwartje met het gemak de andere kant op kunnen vallen. En dan had Schmidt met 3 prijzen afscheid genomen, waarvan één kampioenschap. Dan had de wereld er heel anders uit gezien in voetballend Nederland. En de dubbel en directe plaatsing voor de CL. Het geluk viel een paar keer de kant van Ajax op en heeft zeker bijgedragen aan dit kampioenschap, want als het had tegen gezeten dan had ik nog wel willen zien of Ajax het over de streep had getrokken, zo geweldig liep het niet meer. Kortom, zo groot zijn de verschillen in mijn ogen niet, helemaal niet in de tweede helft van de competitie
De bekerfinale zat ontzettend mee voor PSV bijvoorbeeld.
Dit geldt zeker voor de eerste seizoenshelft waar Ajax punten verspeelde in wedstrijden waarin ze veel beter waren en PSV wedstrijden met geluk won in de slotfase. Gezien het vertoonde spel was het eigenlijk niet te geloven dat PSV winterkampioen was.
In de tweede seizoenshelft was het Ajax die ineens met moeite en wat geluk won en PSV beter voor de dag kwam, maar omdat dit recenter is, wordt dit nu onthouden alsof dit de beslissing in het kampioenschap was.
Over het hele seizoen is het mijns inziens gewoon verdiend dat Ajax kampioen is geworden.
Alleen die bal was niet over de lijn.Han schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:10:
[...]
Stel hé, stel, de bal van Blind was over de lijn en de VAR had ingegrepen.
En je kan de lijn van PSV onder Roger Smidt over alle eredivisie tegen Feyenoord/Ajax/AZ doorzetten.
Tegen Ajax 4x gespeeld: 2x verloren 2x gelijk
Tegen Feyenoord 4x gespeeld: 2x verloren 2x gelijk
Tegen AZ 4x gespeeld: 1x gewonnen 3x verloren
Dus tegen de 'traditionele' top 4 een negatief resultaat. Kampioen mag je dan tegen de kleintjes worden maar in de onderlinge resultaten tegen de 'directe' tegenstanders haal je het gewoon niet.
Omdat het over de onderlinge duels ging, daar reageerde ik op, vandaarExocet schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:30:
Je hebt het alleen maar over de pech van PSV en het geluk van Ajax, het is ook vaak genoeg andersom geweest, altijd makkelijk om alleen de zaken te benoemen die in je nadeel hebben gewerkt.
Kleine nuance, het kon niet worden weerlegd. Wanneer de VAR had geoordeelt dat de bal wel over de lijn was geweest dan hadden daar weinig mensen onvrede mee gehad, toch? Voor bijna iedereen gold dat die bal gevoelsmatig wel over de lijn was, mijzelf included, ondanks dat ik blij was dat het niet als zodanig kon worden geconstateerdPolarBear schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:33:
Alleen die bal was niet over de lijn.
Die statestieken kloppen als een bus. Maar wat ik probeerde aan te halen is dat het ook zo maar anders had kunnen zijn op basis van legitieme beoordelingen. Dan had er een gelijkspel bij gekomen en een verliespot af gegaan bij de onderlinge resultaten tegen Ajax en bij de onderlinge wedstrijden tegen Feyenoord een winst er bij en een gelijk spel er af.En je kan de lijn van PSV onder Roger Smidt over alle eredivisie tegen Feyenoord/Ajax/AZ doorzetten.
Tegen Ajax 4x gespeeld: 2x verloren 2x gelijk
Tegen Feyenoord 4x gespeeld: 2x verloren 2x gelijk
Tegen AZ 4x gespeeld: 1x gewonnen 3x verloren
Dus tegen de 'traditionele' top 4 een negatief resultaat. Kampioen mag je dan tegen de kleintjes worden maar in de onderlinge resultaten tegen de 'directe' tegenstanders haal je het gewoon niet.
Maar nogmaals voor alle duidelijkheid. Ik wil niks af doen aan het kampioenschap van Ajax, ik vind het verdient (maar ja, wij van wc-eend...
Als dank zijn sommigen hier hem liever kwijt dan rijk, echt, de voetballerij blijft me verbazen

Euhm, wat?ElPaco schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:53:
Er zijn onder Schmidt maar heel weinig spelers beter geworden en vooral veel spelers slechter.

Als je iets kunt zeggen van Schmidt dan is het wel dat hij een geweldige people manager is, die zijn spelers boven alles zet en ze duidelijk beter maakt.
De spelers Doan, Guti en Mauro werden voor dit seizoen afgeschreven door velen, maar ze hebben zich onder Schmidt opgewerkt tot belangrijke spelers. Sangaré en Gakpo zijn toppers geworden die door veel buitenlandse clubs worden begeerd. Teze is international geworden en zelfs Bruma bleek nuttig te kunnen zijn. Om maar wat te noemen.
Niet voor niets lopen de spelers met hem weg, zoals er binnen heel PSV ontzettend veel waardering is voor hem. Hij nam de club over na Van Bommel, waarbij het een enorme puinhoop was en de spelersgroep helemaal uit elkaar was gevallen. Hij laat na 2 jaar de club echter in prima staat achter, met een spelersgroep die eenheid uitstraalt en die veel meer waard is geworden.
De ontelbare blessures blijven vreemd en opvallend, maar dit seizoen eindigde PSV maar 2 punten achter Ajax en zat het niet bepaald mee op cruciale momenten (zelfs niet met de VAR). Een puntentotaal boven de 80 is altijd prima, dan komt het kampioenschap op details en is er naar verwachting gepresteerd. Een negatief punt blijven de prestaties tegen de 'traditionele' top 4 (dit besliste het kampioenschap in het nadeel van PSV), maar tegen de teams hieronder werden bijna alle wedstrijden gewonnen en dat is zeker niet vanzelfsprekend.
Sportief werd er meer verwacht, met name in zijn 1e seizoen. Maar al met al kan Schmidt met opgeheven hoofd vertrekken en laat hij een prima team en organisatie achter voor Ruud
Nou ja als ze kunnen lopen met al die blessuresBaseman77 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:26:
Niet voor niets lopen de spelers met hem weg
Bijzondere timing. Over twee dagen de degradatie play-offs.
Op basis van deze beelden vind ik dat wel lastig. De VAR is er om de arbitrage te corrigeren wanneer zij een fout maken. Hier was geen sprake van een fout want de bal is niet aantoonbaar over de lijn geweestHan schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:21:
Kleine nuance, het kon niet worden weerlegd. Wanneer de VAR had geoordeelt dat de bal wel over de lijn was geweest dan hadden daar weinig mensen onvrede mee gehad, toch? Voor bijna iedereen gold dat die bal gevoelsmatig wel over de lijn was, mijzelf included, ondanks dat ik blij was dat het niet als zodanig kon worden geconstateerd
Sportief als in prijzen? Zelf had ik veel meer spektakel verwacht van Schmidt qua voetbal. Sterker nog toen hij werd aangesteld was ik stiekem wel een beetje teleurgesteld want ik had het op dat moment niet gek gevonden als hij coach van Ajax zou worden. Al dan niet in de toekomst. Hoe kijk jij daar naar?Baseman77 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:26:
Verhaal over Schmidt
[ Voor 25% gewijzigd door ephymerous op 16-05-2022 15:48 ]
XXXVI
Het Vollgas-Fussball ging als een nachtkaars uit. Als of de maximaal snelheid van 130 km/u naar 80 km/u ging.ephymerous schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:44:
[...]
Sportief als in prijzen? Zelf had ik veel meer spektakel verwacht van Schmidt qua voetbal. Sterker nog toen hij werd aangesteld was ik stiekem wel een beetje teleurgesteld want ik had het op dat moment niet gek gevonden als hij coach van Ajax zou worden. Al dan niet in de toekomst. Hoe kijk jij daar naar?
Meer spektakel niet, wel meer constantheid.ephymerous schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:44:
Zelf had ik veel meer spektakel verwacht van Schmidt qua voetbal.
Zo heeft Schmidt zelf nooit de term Vollgas-Fussball in de mond genomen, dit werd na zijn aanstelling ineens verwacht van allerlei Nederlandse sportjournalisten. Die blijkbaar niet door hadden dat Schmidt na Salzburg anders ging spelen, omdat zijn eerdere Vollgas-Fussball ontzettend intensief is en zelfmoord kan zijn tegen goede tegenstanders. Zelfs na 3 jaar Leverkusen dacht de Nederlandse media nog dat Schmidt hetzelfde spelletje speelde als in die 2 wedstrijden met Salzburg waarin Ajax werd weggeblazen. Veelzeggend ook over deze media, het niveau is over het algemeen niet best.
Zijn 1e seizoen bij PSV was het spel vooral wisselvallig, de 1e helft de tegenstander volledig van het veld spelen om in de 2e helft helemaal in te storten.
Dit was in zijn 2e seizoen stukken beter in balans, maar een wedstrijd definitief afmaken bleef een uitdaging. Helemaal door de vele tegengoals, dat aantal is echt te hoog en daarmee bracht PSV zichzelf regelmatig onnodig in de problemen. Enerzijds door Drommel en de vele blessures, anderzijds door de (te hoge) risico's in het spel. Dit zorgde er wel voor dat het zelden saai was, maar af en toe zoals Ajax 'gewoon' een tegenstander oprollen met 5-0 had best gemogen. Tegen de mindere tegenstanders werd bijna altijd gewonnen, tegen de gelijkwaardige/betere tegenstanders werd echter bijna altijd verloren. Ook Europees, het was te vaak net niet.
Los hiervan heb ik alle lof voor de mens Schmidt en wat hij heeft bereikt bij zowel de spelersgroep als de organisatie.
wat op een bepaalde manier ook gewoon een fout van schmidt en de jong is. Unnerstal laten gaan en dan Drommel halen was al een inschattingsfout. Vervolgens dat rare gewissel tussen Drommel en mvogo...
Schmidt heeft niet veel gedaan om het vertrouwen van zijn keepers te vergroten.
Unnerstal werd vervolgens de hoogst genoteerde keeper in het VI speler van het jaar klassement...
Sowieso belachelijk om Wormuth er op deze manier uit te gooien, die gaat toch al naar Groningen. Heeft echt prima werk gedaan de afgelopen jaren bij Heracles. Dit jaar was de selectie een stuk minder, en dan nog dat gedoe met Vloet. Uiteindelijk is het maar net niet goed genoeg, vooral omdat het onderin best druk is: Hadden ze de laatste wedstrijd gewonnen waren ze "netjes" 12e geworden.Mog schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:37:
Heracles Almelo neemt per direct afscheid van Wormuth (VI.nl)
Bijzondere timing. Over twee dagen de degradatie play-offs.
Regeren is vooruitschuiven
3 van die eerste 5 had ik inderdaad al genoemd, zelfs met de kanttekening bij Gakpo. Sangaré heeft inderdaad een enorme stap gemaakt.Baseman77 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:26:
Euhm, wat?![]()
Als je iets kunt zeggen van Schmidt dan is het wel dat hij een geweldige people manager is, die zijn spelers boven alles zet en ze duidelijk beter maakt.
De spelers Doan, Guti en Mauro werden voor dit seizoen afgeschreven door velen, maar ze hebben zich onder Schmidt opgewerkt tot belangrijke spelers. Sangaré en Gakpo zijn toppers geworden die door veel buitenlandse clubs worden begeerd. Teze is international geworden en zelfs Bruma bleek nuttig te kunnen zijn. Om maar wat te noemen.
Kreeg Guti niet vooral een kans omdat iedereen die voor hem in de pikorde stond niet goed genoeg/geblesseerd was?
Dat spelers met hem weglopen maakt hem nog niet per se een goede trainer. Het was inderdaad een puinhoop en zeker in het 2e jaar zie je steeds beter dat wat Schmidt wil en de groep kan steeds dichter bij elkaar kwam te liggen.Niet voor niets lopen de spelers met hem weg, zoals er binnen heel PSV ontzettend veel waardering is voor hem. Hij nam de club over na Van Bommel, waarbij het een enorme puinhoop was en de spelersgroep helemaal uit elkaar was gevallen. Hij laat na 2 jaar de club echter in prima staat achter, met een spelersgroep die eenheid uitstraalt en die veel meer waard is geworden.
Eens, die blessures hebben de ontwikkeling van sommige spelers wel echt in de weg gezeten. Kijk bijvoorbeeld naar een Madueke, voor Schmidt heeft hij 2 wedstrijden gemist voor zover Transfermarkt dat heeft bijgehouden, in al die jaren. Sinds Schmidt een veelvoud, waarbij vorig jaar maar 1 en dit jaar al een stuk meer. Nou is het natuurlijk niet te zeggen dat dit door Schmidt komt, maar opvallend is het wel. Voor Gakpo geldt hetzelfde.De ontelbare blessures blijven vreemd en opvallend, maar dit seizoen eindigde PSV maar 2 punten achter Ajax en zat het niet bepaald mee op cruciale momenten (zelfs niet met de VAR). Een puntentotaal boven de 80 is altijd prima, dan komt het kampioenschap op details en is er naar verwachting gepresteerd. Een negatief punt blijven de prestaties tegen de 'traditionele' top 4 (dit besliste het kampioenschap in het nadeel van PSV), maar tegen de teams hieronder werden bijna alle wedstrijden gewonnen en dat is zeker niet vanzelfsprekend.
Laten we hopen dat v Nistelrooij de goede dingen doet met de organisatie zoals die is achtergelaten door SchmidtSportief werd er meer verwacht, met name in zijn 1e seizoen. Maar al met al kan Schmidt met opgeheven hoofd vertrekken en laat hij een prima team en organisatie achter voor Ruud
Helemaal mee eens!T-MOB schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:11:
[...]
Sowieso belachelijk om Wormuth er op deze manier uit te gooien, die gaat toch al naar Groningen. Heeft echt prima werk gedaan de afgelopen jaren bij Heracles. Dit jaar was de selectie een stuk minder, en dan nog dat gedoe met Vloet. Uiteindelijk is het maar net niet goed genoeg, vooral omdat het onderin best druk is: Hadden ze de laatste wedstrijd gewonnen waren ze "netjes" 12e geworden.
Zoals Drommel Mvogo Mwene Gutierrez Mauro Junior Vertessen Doan Vinicius en Bruma vervangen voor PSV waardige spelers?ElPaco schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:13:
Laten we hopen dat v Nistelrooij de goede dingen doet met de organisatie zoals die is achtergelaten door Schmidt
Moet een heel eind lukken als je 40+ voor Gakpo vangt, 30+ voor Sangaré en de salarissen van Gotze en Zahavi kwijt bent. Wat dat betreft denk ik dat PSV geen kleinere 'verbouwing' tegemoet gaat dan Ajax of Feyenoord deze zomer.
Eens kijken welke TD z'n team er het beste voor heeft staan na de zomer
Mooi toch? Kans op weer een plastic grasveld minder in de Eredivisie. Hoe meer paniek hoe beter.T-MOB schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:11:
[...]
Sowieso belachelijk om Wormuth er op deze manier uit te gooien, die gaat toch al naar Groningen. Heeft echt prima werk gedaan de afgelopen jaren bij Heracles. Dit jaar was de selectie een stuk minder, en dan nog dat gedoe met Vloet. Uiteindelijk is het maar net niet goed genoeg, vooral omdat het onderin best druk is: Hadden ze de laatste wedstrijd gewonnen waren ze "netjes" 12e geworden.
Is al het plastic uit de Eredivisie, dan snel stemmen dat je er niet meer in komt met een plastic veld.
Met bijna elk competitiejaar, op de jaren na dat het puntverschil zeer groot was (en wat dat is moet je zelf maar invullen) kun je altijd momenten er bij halen hoe het andersom had kunnen zijn en dat het niet mee heeft gezeten.Han schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:10:
[...]
Dus wat je zegt is niet onwaar, maar er is geen seizoen waarin het kampioenschap is beslist in de laatste 2-3 wedstrijden waarbij je dat niet kunt doen, omdat het per definitie om kleine verschillen gaat. Een bal die er net in gaat.
Ik weet nog dat hetzelfde over PSV werd gezegd toen ze kampioen werden omdat ze zoveel wedstrijden net op het einde wonnen, maar dat is ook logisch: Want daarom sta je ook bovenaan.
En hoeveel daaraan volledig te wijten is aan kunde en hoeveel aan geluk is onmogelijk vast te stellen, maar doorgaans heeft de kampioen ook veel wedstrijden net naar zich toe getrokken of net ook wat geluk gehad.
En je kunt altijd zeggen: Had zelf maar wat meer gedaan. Scoor vaker tegen Feyenoord of tegen Ajax en die momenten hadden niet uitgemaakt. Het is net zo waar als dat het onzinnig is.
Volendam en Emmen hebben beide kunstgras toch? En hoe zit dat met een FC Eindhoven en de Graafschap?toolkist schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:28:
[...]
Mooi toch? Kans op weer een plastic grasveld minder in de Eredivisie. Hoe meer paniek hoe beter.
Is al het plastic uit de Eredivisie, dan snel stemmen dat je er niet meer in komt met een plastic veld.
FC Eindhoven heeft kunstgras ja maar er zijn ook veel clubs met een hybride veldPolarBear schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:06:
[...]
En hoe zit dat met een FC Eindhoven en de Graafschap?
De Graafschap niet maar die zijn al klaar in de playoffs.PolarBear schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:06:
[...]
Volendam en Emmen hebben beide kunstgras toch? En hoe zit dat met een FC Eindhoven en de Graafschap?
Excelsior, de tegenstander van Heracles, speelt ook op kunstgras.
Het is dus best mogelijk dat Heracles wordt ingeruild voor een andere kunstgrasclub als er geen shockeffect door het ontslaan van Wormuth komt.
Is gewoon echt knap, 7 jaar in totaal bij Ajax en PSV spelen en geen 1x kampioenSempy schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:55:
https://www.nu.nl/voetbal...g-naar-de-eredivisie.html
De nr2 voor volgend seizoen is al bekend.

@toolkist volgens mij gaan we er zelfs op achteruit qua aantal kunstgrasvelden

[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 16-05-2022 19:47 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
De voetballerij blijft me verbazen.

Mauro en Doan mogen van mij blijven, die zijn prima om er bij te hebben. Maar verder heb je redelijk gelijk.toolkist schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:27:
[...]
Zoals Drommel Mvogo Mwene Gutierrez Mauro Junior Vertessen Doan Vinicius en Bruma vervangen voor PSV waardige spelers?
Moet een heel eind lukken als je 40+ voor Gakpo vangt, 30+ voor Sangaré en de salarissen van Gotze en Zahavi kwijt bent. Wat dat betreft denk ik dat PSV geen kleinere 'verbouwing' tegemoet gaat dan Ajax of Feyenoord deze zomer.
Eens kijken welke TD z'n team er het beste voor heeft staan na de zomer
Ik geloof dat met het weg allen van de salarissen van Zahavi en Götze er ongeveer 5 miljoen per jaar vrij komt. Daar kan je genoeg anderen van betalen.
Ik heb geen moeite met een speler 2 of 3 miljoen per jaar betalen, maar dan moet er wel wat tegenover staan, iets wat in mijn ogen niet is geleverd.
Dat zijn nog kleuters en die kunnen een andere hobby hebben als je drie keer met je ogen knippert.Mog schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:02:
De prestaties van Ten Hag zijn ongelooflijk knap. Veel prijzen, indruk gemaakt in Europa en Ajax naar het volgende niveau getild. Ik ben benieuwd hoe de wisseling van de wacht + het vertrek van een aantal goede spelers zal gaan.
In ander nieuws: Feyenoord O21 is voorjaarskampioen geworden. Ze spelen zaterdag 21 mei een kampioenswedstrijd tegen de najaarskampioen Almere City O21. Als Feyenoord O21 dit wint en Jong Volendam eindigt in het rechterrijtje (nu op plek 14 met nog 4 wedstrijden te gaan) dan volgt er een tweeluik met Jong Volendam. Als ze dat winnen dat treedt Feyenoord O21 eindelijk toe tot de voetbalpiramide.
Ik hoop dat Jong Feyenoord over 3 jaar in de Eerste Divisie speelt.
Maar het is goed te horen dat de voetbalopleiding bij Feyenoord weer een impuls krijgt. Nu moeten ze in Eindhoven nog wakker worden.
Bedoel je FCE of PSV? Want PSV heeft het behoorlijk op orde met spelers als Gakpo, Teze, Obispo die doorbreken. Dan heb je nog spelers die er al even rondlopen en misschien als eigen kweek kunnen tellen zoals Mauro en Vertessen.mavaros schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:49:
[...]
Maar het is goed te horen dat de voetbalopleiding bij Feyenoord weer een impuls krijgt. Nu moeten ze in Eindhoven nog wakker worden.
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022