[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 281 ... 311 Laatste
Acties:
  • 481.998 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-09 14:45

Vos

AFCA

ph4ge schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:42:
[...]

Lees voor de grap het topic van vorig seizoen of begin dit seizoen terug. Menig Feyenoorder waaronder ik betoogden dat het laffe spel van Advocaat heel veel punten kostte en dat er gewoon meer in de spelersgroep zat, terwijl de media en een groot deel van de rest van dit topic dacht dat Advocaat het maximale eruit had geperst door achter Vitesse te eindigen.

Ik ben ook benieuwd naar seizoen 2 van de Disney documentair. Vorige seizoen was diep donker en iedereen liep met de pest in z'n lijf, volgens mij is dat sentiment onder Slot snel gekanteld.

[...]

Dit seizoen was het verschil aanzienlijk kleiner dan de ranglijst doet vermoeden. Het zwaardere programma en een forse dosis pech hebben er voor gezorgd dat Feyenoord op dit moment niet meer mee doet om het kampioenschap, aan het voetbal lag het niet. Alleen al die 6 gestolen punten van Ajax hadden de ranglijst radicaal anders gemaakt.

[...]

Tja, dat Berghuis zo'n beroepsleugenaar bleek te zijn maakt mij skeptisch, maar ik geloof niet dat er 1 iemand in de huidige selectie van Feyenoord deze stap zou maken.
Dat mag toch nooit een excuus zijn? Althans wij Ajacieden mogen dat ook nooit gebruiken ;)

Pech is veelal een gevoel. Of heb jij cijfers?

En Ajax heeft 6 punten gestolen? Of bedoel je dat gelijke spelen terechter waren geweest?

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 06-05-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 20:44
Vos schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:45:Pech is veelal een gevoel. Of heb jij cijfers?
Cijfers als Expected Points worden hier toch altijd ter discussie gesteld. Als we iets zeggen over bijv. de zeer lage hoeveelheid penalties of over Higler is dat ook niet objectief.

Als je de wedstrijd verslagen in de media terugleest afgelopen seizoen zijn er in ieder geval heel wat wedstrijden waar Feyenoord volgens de media te weinig kreeg, en weinig tot geen waar ze te veel kregen.

In de onderlinge duels kwam Feyenoord steevast goed voor de dag. En het zware programma is geen excuus, gewoon een feit.

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 06-05-2022 15:51 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

ph4ge schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:48:
[...]

Cijfers als Expected Goals worden hier toch altijd ter discussie gesteld. Als we iets zeggen over bijv. de zeer lage hoeveelheid penalties of over Higler is dat ook niet objectief.

Als je de wedstrijd verslagen in de media terugleest afgelopen seizoen zijn er in ieder geval heel wat wedstrijden waar Feyenoord volgens de media te weinig kreeg, en weinig tot geen waar ze te veel kregen.

In de onderlinge duels kwam Feyenoord steevast goed voor de dag. En het zware programma is geen excuus, gewoon een feit.
Dat programma is een feit, het aandragen voor de prestaties kan een excuus zijn. Het kan je mentaal ook voortstuwen qua prestaties.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:40

Superkiwi

Hoi doei

ph4ge schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:42:
[...]
Alleen al die 6 gestolen punten van Ajax hadden de ranglijst radicaal anders gemaakt.
Euh wat? :D
Volgens mij hebben we die 3-2 toch echt zelf over de streep getrokken, evenals de 0-2 in Rotterdam.
Van 6 gestolen punten is absoluut geen sprake.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Vos schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:50:
[...]

Dat programma is een feit, het aandragen voor de prestaties kan een excuus zijn. Het kan je mentaal ook voortstuwen qua prestaties.
Hier gaan we niet uitkomen, uiteindelijk is de huidige tussenstand de enige waar we het over eens zijn. Maar dat blijft scoreboard journalistiek.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Superkiwi schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:55:
[...]

Euh wat? :D
Volgens mij hebben we die 3-2 toch echt zelf over de streep getrokken, evenals de 0-2 in Rotterdam.
Van 6 gestolen punten is absoluut geen sprake.
Het heeft weinig zin om iets te herhalen wat al uitgebreid besproken is in dit topic. Ik zou zeggen lees het nog eens terug. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ph4ge schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:48:
[...]
Om even een quote van 'jullie' erbij te halen als 'wij' vonden dat we meer verdienden:
"Met balbezit win je geen wedstrijden".
Het gaat om doelpunten maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ph4ge schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:58:
[...]

Het heeft weinig zin om iets te herhalen wat al uitgebreid besproken is in dit topic. Ik zou zeggen lees het nog eens terug. :)
Jij haalt het zojuist zelf aan maar er mag niet op gereageerd worden? Oké dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Superkiwi schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:59:
[...]

Om even een quote van 'jullie' erbij te halen als 'wij' vonden dat we meer verdienden:
"Met balbezit win je geen wedstrijden".
Het gaat om doelpunten maken.
Ik weet niet wie of wat je nu quote, maar ook in dit topic was de tendens dat Ajax niet mocht klagen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:18

snmght

imho dan he

Superkiwi schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:00:
[...]

Hahahahaha echt he, ik ga stuk. :')

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ph4ge schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:05:
[...]
Ik weet niet wie of wat je nu quote, maar ook in dit topic was de tendens dat Ajax niet mocht klagen.
Het is een quote die vaak gebruikt werd als Ajax punten liet liggen, zeker als wij vonden dat we dankzij het veldoverwicht meer verdiende.
Zeker mogen wij niet klagen als je kijkt dat we in de laatste wedstrijden vaak in de slotminuten de winnende maken, maar dat is wel onze eigen verdienste geweest.

Je laatste posts komen op mij over alsof Feyenoord dit seizoen veel benadeeld is en dat is niet het geval dus ligt het toch echt aan Feyenoord zelf dat het verschil op de ranglijst is zoals ie nu is.

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 06-05-2022 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Superkiwi schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:00:
Ffs ik begin toch met te zeggen dat het geen zin heeft de discussie te voeren omdat we het toch nergens over eens gaan worden? Dat er gelijk zo op gedoken wordt is precies wat ik bedoel.

Goed joh, dan gaan we weer de discussie overnieuw doen over dat Antony in de eerste wedstrijd rood had moeten krijgen en Feyenoord in de tweede wedstrijd een penalty. Wat schieten we er mee op? Het staat er allemaal al

Ik denk dat het verschil kleiner is dan de ranglijst doet vermoeden, jij denkt van niet. Sorry dat ik het benoemde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ph4ge schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:16:
[...]
Ffs ik begin toch met te zeggen dat het geen zin heeft de discussie te voeren omdat we het toch nergens over eens gaan worden? Dat er gelijk zo op gedoken wordt is precies wat ik bedoel.
Als je dat al weet, waarom het dan alsnog aanhalen als je weet dat er op gereageerd gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Superkiwi schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:14:
Je laatste posts komen op mij over alsof Feyenoord dit seizoen veel benadeeld is en dat is niet het geval dus ligt het toch echt aan Feyenoord zelf dat het verschil op de ranglijst is zoals ie nu is.
1000 maal excuses. De ranglijst is de ultieme en enige waarheid. Hoe durf ik te suggereren dat er een verhaal achter zit en dat het verschil kleiner is (ik zeg niet eens dat er geen verschil is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Superkiwi schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:18:
[...]

Als je dat al weet, waarom het dan alsnog aanhalen als je weet dat er op gereageerd gaat worden?
Nogmaals excuses ik had beter moeten weten. Ik dacht dat ik wel even iets kon zeggen over scoreboard journalistiek zonder me gelijk te hoeven verantwoorden over een wedstrijd van een half jaar geleden.

[ Voor 23% gewijzigd door ph4ge op 06-05-2022 16:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Zijn we het uiteindelijk tóch eens geworden.
Als je in de buurt was kreeg je een biertje van me ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Superkiwi schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:26:
Zijn we het uiteindelijk tóch eens geworden.
Als je in de buurt was kreeg je een biertje van me ;)
Don't worry ik zit all inclusive in de zon dus de volgende is ter ere van jou *;

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PWM schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:30:
[...]

Die was in 1994 al weg :p
Net toen iemand zijn hoofd had laten tatoeëren op zijn rug.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Exocet schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:42:
[...]

Zaterdagavond wordt interessant voor de degradatiestrijd.
Voor wie dat interesseert wel ja, om 20:45u kijk ik Liverpool ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
CR1691 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:31:
[...]

Ja dat is inderdaad gek want het komt bijna niet voor. Zeker niet onder echte Feyenoorders en Ajacieden. Zoals ik ook al aangaf kun je je ook niets voorstellen bij een Blind of Klaassen in een Feyenoord-shirt.

Wat betreft je overige opmerking, het klopt dat Ajax de meeste prijzen heeft. Dat maakt mij verder niks uit omdat het niet iets voor mij is om een club wel of niet te supporten.
Dude ben je nou nog aan het zeuren dat er eindelijk eens Ajax supporters zijn die een speler van Feyenoord goed genoeg vinden om bij hun eigen ploeg te zien spelen?

Eerst werden ze onderschat en was dat (terecht) niet goed, nu worden ze op waarde geschat is het weer niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 13:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jB4utTAILfNEg_l9DFx-VtUO38s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D9Cr69rEyU1DkcwbwLW3Y3tB.jpg?f=fotoalbum_large

Hup FCE! Wat hebben die een lekker seizoen zeg! En hoe tof als je dan op het eind nog zo'n eindsprint trekt na de 1-0 van vorige week tegen Emmen al.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

@ph4ge
Even een iets genuanceerder antwoord tov mijn posts van vanmiddag, die waren wellicht iets teveel vanuit de emotie gepost ;)

Elk jaar is het aan het eind van het seizoen dat supporters van club X vinden dat hun club hoger had moeten staan omdat ze in enkele wedstrijden benadeeld zouden zijn.
We vergeten vaak de keren dat dubieuze beslissingen wél in ons voordeel uitvielen.
Daarom is de conclusie meestal dat deze meevallers en tegenvallers tegen elkaar weg te strepen zijn en aan het eind van de rit elke club staat waar ie na 34 wedstrijden hoort te staan.

No hard feelings verder hoor, het gaat er vaker wat heter aan toe aan het eind van het seizoen en ook ik laat me dan tegen beter weten in te veel meeslepen.
Fijne vakantie verder! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gelukkig zijn we bij Cambuur - RKC weer bijna een minuut of 5 bezig om vast te stellen of het wel of niet buitenspel is :/

Wat sowieso een "fout" is van Kramer, blijf je er van af dan was het ook wel een doelpunt geweest.

[ Voor 29% gewijzigd door Napo op 06-05-2022 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Superkiwi schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:41:
@ph4ge
Even een iets genuanceerder antwoord tov mijn posts van vanmiddag, die waren wellicht iets teveel vanuit de emotie gepost ;)

Elk jaar is het aan het eind van het seizoen dat supporters van club X vinden dat hun club hoger had moeten staan omdat ze in enkele wedstrijden benadeeld zouden zijn.
We vergeten vaak de keren dat dubieuze beslissingen wél in ons voordeel uitvielen.
Daarom is de conclusie meestal dat deze meevallers en tegenvallers tegen elkaar weg te strepen zijn en aan het eind van de rit elke club staat waar ie na 34 wedstrijden hoort te staan.

No hard feelings verder hoor, het gaat er vaker wat heter aan toe aan het eind van het seizoen en ook ik laat me dan tegen beter weten in te veel meeslepen.
Geen probleem, maar ik zei niet eens dat Feyenoord hoger of Ajax lager had moeten staan, maar slechts dat het gat naar mijn mening kleiner is dan het gat op de ranglijst. ;) Natuurlijk heeft Ajax meer individuele kwaliteit en zeker gezien de eerste seizoenshelft is het aanstaande kampioenschap terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

ph4ge schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 09:11:
[...]

Geen probleem, maar ik zei niet eens dat Feyenoord hoger of Ajax lager had moeten staan, maar slechts dat het gat naar mijn mening kleiner is dan het gat op de ranglijst. ;) Natuurlijk heeft Ajax meer individuele kwaliteit en zeker gezien de eerste seizoenshelft is het aanstaande kampioenschap terecht.
Het zou ook wel bijzonder zijn als Ajax met deze selectie geen kampioen zou worden, er zit meer kwaliteit in dan Ten Hag teniet kan doen (alsjeblieft Ajaxcieden, ik heb het even voor jullie gezegd :P ).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

dr.lowtune schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 09:35:
Het zou ook wel bijzonder zijn als Ajax met deze selectie geen kampioen zou worden, er zit meer kwaliteit in dan Ten Hag teniet kan doen (alsjeblieft Ajaxcieden, ik heb het even voor jullie gezegd :P ).
Aan de kwaliteit van de selectie ligt het ook niet. Echter de halve selectie is bezig met volgend seizoen en waar te gaan spelen in plaats van zich als teamspeler in te zetten op het veld. Daar waar het voor de winterstop nog als een geoliede machine speelde is het collectief nu ver te zoeken. Tel daar een trainer bij op die zijn focus niet meer voor de volle 100% voor Ajax heeft en zie daar een groot probleem. En met blessures voor Pasveer, Antony, Martinez en Gravenberch mis je best wel wat kwaliteit en zijn de automatismen ver te zoeken.

Ik voorspel dat Ajax morgen tegen AZ maximaal één punt gaat halen en PSV met één (laat) doelpunt van Feyenoord gaat winnen. Dus zondag zal het vertrouwen bij Ajax nog verder wegzakken en zullen de laatste 2 speelronden echt billenknijpen worden.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:05
dr.lowtune schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 09:35:
[...]

Ben altijd nog blij dat geld geen wedstrijden wint, dan zou het wel erg saai worden. Kwaliteit van spelers op zichzelf is wel van belang, maar het team is nog belangrijker, de balans en elkaar alles gunnen staat nog hoger in de pikorde gelukkig.
Kwalitatief zijn de meeste spelers bij Ajax beter dan die van Feyenoord, maar de spirit als het niet zo loopt als het moet is heel anders. (Dit kan ook met de trainer te maken hebben)
Bij Ajax is het zo dat als het niet loopt zoals het moet, het toch zo moet gaan lopen als het moet/ was afgesproken. Bij Feyenoord in de groep merk je meer dat als het niet loopt zoals het moet, dat het maar niet zoals het loopt, die zij meer in staat zich aan te passen aan de omstandigheden IPV dat de omstandigheden zich aan jou moeten aanpassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

jbdeiman schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:09:
Bij Ajax is het zo dat als het niet loopt zoals het moet, het toch zo moet gaan lopen als het moet/ was afgesproken. Bij Feyenoord in de groep merk je meer dat als het niet loopt zoals het moet, dat het maar niet zoals het loopt, die zij meer in staat zich aan te passen aan de omstandigheden IPV dat de omstandigheden zich aan jou moeten aanpassen.
Als dat echt zo zou zijn dan zou Feyenoord eerste staan en Ajax derde ;)

Totaal oneens met wat jij daar post. Ook Feyenoord gaat door de ondergrens wanneer het niet loopt, net als een PSV. De hoeveelheid omstandigheden bij Ajax komen echter nu allemaal samen, blessures, transfers, bestuurlijke onrust, etc. En dat heeft zijn weerslag. Gooi al die omstandigheden richting Rotterdam of Eindhoven en je zal daar het zelfde zien.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 26-09 09:51
jbdeiman schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:09:
[...]

Ben altijd nog blij dat geld geen wedstrijden wint, dan zou het wel erg saai worden. Kwaliteit van spelers op zichzelf is wel van belang, maar het team is nog belangrijker, de balans en elkaar alles gunnen staat nog hoger in de pikorde gelukkig.
Kwalitatief zijn de meeste spelers bij Ajax beter dan die van Feyenoord, maar de spirit als het niet zo loopt als het moet is heel anders. (Dit kan ook met de trainer te maken hebben)
Het is godszegen dat de poen niet bepaalt of je wint. Kijk naar Chelsea of Man City. Die hebben een elftal dat de eredivisie 6x kan opkopen, de beste spelers hebben, maar een vrij lege prijzenkast bezitten. Je zou maar supporter zijn van zo'n nepclub.

De Nederlandse clubs hebben die luxe niet, maar onze prijzenkast is royaal gevuld. Zeker als je weet dat Nederland maar een klein landje is. Daarom is de prestatie van Feyenoord gewoon heel goed. Dat staat los van de clubkleur. Hetzelfde geldt ook voor AZ en Vitesse, want die twee hadden ook zomaar met wat mazzel in de finale kunnen staan. Het is helaas net niet gelukt.

Voetbal hoort niet om de poen te draaien. Een goede jeugdopleiding en later wat aanvullingen hoort te volstaan om mee te doen met de grote jongens. En Feyenoord flikt het toch maar dit seizoen. Daar verdienen ze hulde voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Han schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:23:
[...]
Gooi al die omstandigheden richting Rotterdam of Eindhoven en je zal daar het zelfde zien.
Heeft PSV dit seizoen al eens met dezelfde 11 in de wei gestaan als de wedstrijd ervoor?

Of we dat dan op blessures of (blessures door) bestuurlijke onrust/onvermogen moeten gooien is een 2e ;)

WoT stats

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Han schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:07:
[...]
Aan de kwaliteit van de selectie ligt het ook niet. Echter de halve selectie is bezig met volgend seizoen en waar te gaan spelen in plaats van zich als teamspeler in te zetten op het veld.
Ik pleit voor kleine lettertjes in het contract:
"Geen kampioen dan geen transfer".
Eens zien of ze dan nog zo ongemotiveerd spelen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Superkiwi schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 11:46:
[...]

Ik pleit voor kleine lettertjes in het contract:
"Geen kampioen dan geen transfer".
Eens zien of ze dan nog zo ongemotiveerd spelen ;)
Want, dan zou je die ongemotiveerde lakse donders in je selectie willen houden? :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Ramzzz schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:40:
[...]

Want, dan zou je die ongemotiveerde lakse donders in je selectie willen houden? :?
Net zo effectief als spelers terug zetten naar het tweede elftal als ze niet bijtekenen in het laatste contractjaar. In theorie lijkt dat ook een prima uitgangspunt maar de praktijk is weerbarstiger.

Menig speler bij clubs als Ajax & PSV maar ook bij andere clubs zullen spelers een kampioensbonus in hun verloning hebben staan. Buiten de intresieke motivatie (anders horen ze wat dat betreft al niet bij een BVO thuis laat staan bij de top van een competitie) gaan negatieve prikkels waarschijnlijk niet bijzonder goed helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ramzzz schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:40:
[...]

Daarom moet je ze gemotiveerd houden ;)

Ik weet dat het waarschijnlijk niet zo simpel is als dat ik het doe klinken maar je moet toch iets om ze gemotiveerd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Han schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:23:
[...]

Als dat echt zo zou zijn dan zou Feyenoord eerste staan en Ajax derde ;)

Totaal oneens met wat jij daar post. Ook Feyenoord gaat door de ondergrens wanneer het niet loopt, net als een PSV. De hoeveelheid omstandigheden bij Ajax komen echter nu allemaal samen, blessures, transfers, bestuurlijke onrust, etc. En dat heeft zijn weerslag. Gooi al die omstandigheden richting Rotterdam of Eindhoven en je zal daar het zelfde zien.
In doel er niet op dat het niet loopt de laatste weken, ze spelen het eigen spelletje niet meer, maar doel erop dat er eigenlijk geen plan B is.
Het eerste plan bij Feyenoord is (godzijdank) tegenwoordig verzorgd en aanvallend druk zetten. Een beetje vergelijkbaar met hoe Ajax graag speelt. Tegen Marseille was dat niet haalbaar meer, dus werd er wat meer ingezakt. Er werd dus op een andere manier gestreden dan gewenst, dus met een plan B, waar Ajax blijft volharden in hun eigen manier van spelen.

Ten Hag zei ook altijd, dat Ajax gewoon niet goed genoeg was, of spelers afspraken niet goed na kwamen, nooit dat de tegenstander de zaken t.a.v. het favoriete (enige) spel dat Ajax speelt goed voor elkaar had.
Als je maar een manier van spelen hebt dan vinden tegenstanders daar een weerwoord op. Marseille had dit donderdag bijvoorbeeld goed voor elkaar, waardoor Feyenoord niet ten aanval kon trekken en druk zetten ook erg lastig was. Dan moet je wat anders doen, je tegenstander verrassen. Dat bedoel ik met mijn eerdere betoog, ik doel niet op verliespunten of verloren wedstrijden maar dat wedstrijden op meer dan 1 manier gespeeld/ gewonnen kunnen worden.

Feyenoord heb ik dat zien doen, tegen Marseille bijvoorbeeld, Dessers zelfs regelmatig meeverdedigend gezien, daar gaat het mij om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:18
Superkiwi schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:41:
@ph4ge

Op zich is t wel ‘interessant’ dat het gat tussen Ajax-Feyenoord op de ranglijst ‘volledig’ aan de onderlinge wedstrijden ligt. Had Feyenoord ze gewonnen, dan hadden ze boven Ajax gestaan. En volgens mij is de algemene tendens wel dat Ajax niet te klagen heeft dat ze 2x gewonnen hebben. Aan de andere kant is zulke wedstrijden ook als je slechter zou zijn gewoon winnen ook een kwaliteit natuurlijk. En/of t geluk dat je nodig hebt om kampioen te worden.

Op basis van bovenstaande kan ik me wel in t argument vinden van @ph4ge dat t gat op de ranglijst groter lijkt dan t mogelijk is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

rik86 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:44:
[...]
Op zich is t wel ‘interessant’ dat het gat tussen Ajax-Feyenoord op de ranglijst ‘volledig’ aan de onderlinge wedstrijden ligt.
Als als....
Als wij Europese voorronden hadden gespeeld zouden we bij aanvang van de competitie beter op elkaar ingespeeld zijn en niet gelijk hebben gespeeld tegen Twente.

Maar goed, ik ben er van overtuigd dat Feyenoord, mochten ze dit team bij elkaar kunnen houden en zo blijven spelen, volgend seizoen weer leuk meedoet om de titel.
Laat ze morgen eerst maar eens winnen van PSV.
Hup Feyenoord >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand misschien die microfoon eruit halen bij Willem 2 - Heracles?
Wie dacht in godsnaam dat dat een goed idee zou zijn... Een fan, met een microfoon door de speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Willem II en Fortuna op voorsprong, beetje jammer voor PEC Zwolle dit. Hoop niet dat PEC degradeert.

En 0-1 voor FCU.. :(

[ Voor 10% gewijzigd door Quad op 07-05-2022 20:30 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ph4ge schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 09:11:
Het huidige gat op de ranglijst ten opzichte van het actuele verschil in vorm/prestaties bedoel je gok ik. Dat is inderdaad wel een beetje zo dat de ranglijst nu meer verschil laat zien dan je nu op het veld ziet.
Kijk je echter naar de eerste helft van het seizoen dan was toen het gat op de ranglijst misschien wel een stuk kleiner dan die op het veld en hadden zeg nog veel meer voor moeten staan.
Daarom kijken we naar het hele jaar en dan gaat het een beetje op en neer, maar aan het eind is er maar één gat wat telt en dat heeft niets met scorebordjournalistiek te maken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Napo schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:48:
Net zo effectief als spelers terug zetten naar het tweede elftal als ze niet bijtekenen in het laatste contractjaar. In theorie lijkt dat ook een prima uitgangspunt maar de praktijk is weerbarstiger.

Menig speler bij clubs als Ajax & PSV maar ook bij andere clubs zullen spelers een kampioensbonus in hun verloning hebben staan. Buiten de intresieke motivatie (anders horen ze wat dat betreft al niet bij een BVO thuis laat staan bij de top van een competitie) gaan negatieve prikkels waarschijnlijk niet bijzonder goed helpen.
Het idee is dan ook niet zuiver dat men verwacht dat ze dan wel bijtekenen, maar dat je dan ook gewoon alvast vervanging moet gaan inpassen. Je kunt beter investeren in de spelers die het seizoen erna nog wel mee doen en zorgen dat die zoveel mogelijk in de automatismen zitten. De vervanger tot de laatste wedstrijd laten banken is ook niet productief.

En tekenen ze daardoor wel bij dan is het mooi meegenomen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:16
Twente gooit z'n kans op plek 3 weg, jammer want in de laatste speelronde is het nog Feyenoord - Twente.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gynnad schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:41:
Twente gooit z'n kans op plek 3 weg, jammer want in de laatste speelronde is het nog Feyenoord - Twente.
Klopt, Feyenoord hoeft morgen nergens voor te spelen, dus die gaan een tweede elftal opstellen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
Exocet schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:43:
[...]

Klopt, Feyenoord hoeft morgen nergens voor te spelen, dus die gaan een tweede elftal opstellen
Die moeten nog 1 punt halen in 3 wedstrijden, waarbij je het niet op de laatste wedstrijd aan wilt laten komen.

AZ en Twente kunnen als die alle wedstrijden nog winnen er nog overheen namelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Gynnad op 07-05-2022 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Exocet schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:43:
[...]

AZ daarentegen heeft hierdoor wel weer meer kans op plek 4 (en daarmee potentieel ontlopen van de playoffs voor Europees voetbal). Altijd wel goed om te zien dat wedstrijden nog ergens over gaan in de laatste speelrondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gynnad schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:47:
[...]

AZ en Twente kunnen als die alle wedstrijden nog winnen er nog overheen namelijk.
En Feyenoord geen enkel punt weet binnen te halen. Met een ruime voorsprong in doelsaldo zou zelfs een gelijkspel tegen Go Ahead Eagles voldoen. Voor Feyenoord lijkt plek drie vrij zeker zoals je ook al stelt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Napo op 07-05-2022 20:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Napo schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:52:
[...]

En Feyenoord geen enkel punt weet binnen te halen. Met een ruime voorsprong in doelsaldo zou zelfs een gelijkspel tegen Go Ahead Eagles voldoen. Voor Feyenoord lijkt plek drie vrij zeker zoals je ook al stelt :)
Klopt, maar ze moeten dus 1 punt halen in die drie wedstrijden idd. PSV kun je verliezen, maar dan moet je dat punt in Deventer pakken, want de laatste wedstrijd in een rechtstreeks duel weet je nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gynnad schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:57:
[...]

Klopt, maar ze moeten dus 1 punt halen in die drie wedstrijden idd. PSV kun je verliezen, maar dan moet je dat punt in Deventer pakken, want de laatste wedstrijd in een rechtstreeks duel weet je nooit.
Je wil het zeker niet af laten hangen tegen FC Twente, zeker niet als ze ook nog om een direct ticket Europa in spelen. Go Ahead speelt eigenlijk nergens meer om. Geen kans op play-offs. Iets waar ze ook wel hun best voor zullen doen

[ Voor 11% gewijzigd door Napo op 07-05-2022 21:04 . Reden: Plek 8 is natuurlijk nog "gewoon" mogelijk ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 22:00

Typhone

Who Dares Wins

Feyenoord heeft ooit 10-0 verloren van PSV. Die gaan nooit meer lopen verzaken tegen PSV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Wat een achterlijke tackel van die Heracles verdediger, zijn seizoen zit erop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Shit, PEC Zwolle gaat een lastig einde krijgen.
Lijfsbehoud is nog mogelijk, maar nu toch weer onderaan met 2 punten verschil tot de 16e plek.
15e plek wordt wel heel lastig en acht ik niet meer haalbaar.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 21:09
Quad schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 22:02:
Shit, PEC Zwolle gaat een lastig einde krijgen.
Lijfsbehoud is nog mogelijk, maar nu toch weer onderaan met 2 punten verschil tot de 16e plek.
15e plek wordt wel heel lastig en acht ik niet meer haalbaar.
Een zure avond voor PEC. Ik acht nacompetitie het hoogst haalbare.

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
Nou als fan van fc groningen wordt je ook niet blij kan ik je melden....
Zo verschrikkelijk slecht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

ephymerous schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 22:17:
[...]

Een zure avond voor PEC. Ik acht nacompetitie het hoogst haalbare.
PEC moet rechtstreeks tegen Sparta winnen volgende week, week erop thuis tegen PSV.. Die gaan ze niet winnen.

Dan rest dus dat Sparta van Heracles moet verliezen en Willem II van Cambuur en FC Utrecht. Alleen dan komen ze op plek 16.

Ik hoop voor de club en stad dat ze niet degraderen, zijn ze voor mij te groot voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 07-05-2022 22:25 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Is er een degradatiekandidaat met kunstgras? Zo ja, dan mag die club van mij degraderen.
Hup echt gras! *O*

[ Voor 10% gewijzigd door OPSLAGHOND op 07-05-2022 22:31 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

OPSLAGHOND schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 22:30:
Is er een degradatiekandidaat met kunstgras? Zo ja, dan mag die club van mij degraderen.
Tsja Sparta, maar die gaan het volgende seizoen weer op normaal gras voetballen..

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberkid
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-08-2024
Belachelijk slechte prestatie van de clubs die tegen de degradatiekandidaten speelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 22:32:
[...]

Tsja Sparta, maar die gaan het volgende seizoen weer op normaal gras voetballen..
In de kunstkeuken divisie mag ik hopen!

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 26-09 09:51
Het rijtje potentiële degradanten wordt steeds groter. (Lees degene onder de streep.) Zelfs in Heerenveen moeten ze billenknijpen.

Willem II had natuurlijk met 12-0 moeten winnen, maar het feit dat ze hebben gewonnen is de grootste overwinning. Wat een ellendig seizoen draait dit team, terwijl ze bij de top 4 horen, qua voetbalkunde. Ze heten niet voor niks het Ajax van het zuiden.

Maar het is allemaal dus nog niet gelopen. Er zijn nog 6 hele belangrijke punten te halen. En zelfs Sparta sprokkelt nu nog punten bij elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Typhone schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:19:
Feyenoord heeft ooit 10-0 verloren van PSV. Die gaan nooit meer lopen verzaken tegen PSV.
Ik zie dat juist als 1 van de beste dingen die de club ooit is overkomen. Pijnlijk? Ja. Beschamend? Zeker.

Maar die dag was noodzakelijk om de ommekeer te starten. Zonder die oorwassing, waren we geen kampioen geworden.

Door verlies Twente is de druk eraf. Ik zeg, lekker experimenteren morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

mavaros schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 23:12:
Het rijtje potentiële degradanten wordt steeds groter. (Lees degene onder de streep.) Zelfs in Heerenveen moeten ze billenknijpen.

Willem II had natuurlijk met 12-0 moeten winnen, maar het feit dat ze hebben gewonnen is de grootste overwinning. Wat een ellendig seizoen draait dit team, terwijl ze bij de top 4 horen, qua voetbalkunde. Ze heten niet voor niks het Ajax van het zuiden.

Maar het is allemaal dus nog niet gelopen. Er zijn nog 6 hele belangrijke punten te halen. En zelfs Sparta sprokkelt nu nog punten bij elkaar.
Heerenveen billenknijpen? Theoretisch, maar een heuuule kleine kans.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
Het voelt een beetje als D-Day vandaag, maar al verliezen we dan hebben we het nog steeds in eigen hand. Moeten nog tegen Heerenveen en Vitesse die in principe beide nergens meer voor spelen. Moet goed komen dus...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:07
Gynnad schreef op zondag 8 mei 2022 @ 06:53:
Het voelt een beetje als D-Day vandaag, maar al verliezen we dan hebben we het nog steeds in eigen hand. Moeten nog tegen Heerenveen en Vitesse die in principe beide nergens meer voor spelen. Moet goed komen dus...
De meeste clubs spelen altijd ergens voor, nl. zorgen dat Ajax geen kampioen wordt. In ieder geval als je het aan hun fans vraagt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
autje schreef op zondag 8 mei 2022 @ 07:56:
[...]

De meeste clubs spelen altijd ergens voor, nl. zorgen dat Ajax geen kampioen wordt. In ieder geval als je het aan hun fans vraagt.
Fans != Spelers

Net als clubliefde, elke supporter hoopt dat spelers dat hebben, maar als jij hoger op kan/meer kan gaan verdienen bij de concurrent van je werkgever hoef je er denk ik ook niet lang over na te denken toch ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
autje schreef op zondag 8 mei 2022 @ 07:56:
[...]

De meeste clubs spelen altijd ergens voor, nl. zorgen dat Ajax geen kampioen wordt.
Voornamelijk om een wedstrijd te winnen, spelers die hun kwaliteiten willen tentoonstellen en daarmee potentieel een stap hogerop kunnen maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PWM schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 23:24:
[...]

Ik zie dat juist als 1 van de beste dingen die de club ooit is overkomen. Pijnlijk? Ja. Beschamend? Zeker.

Maar die dag was noodzakelijk om de ommekeer te starten. Zonder die oorwassing, waren we geen kampioen geworden.

Sindsdien spelen ze ook als monsters tegen PSV. Maar niks experimenteren vandaag. Laat het Rotterdamse fullgass Fussball maar even tekeer gaan heute ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Oef... Niet dat het duidelijk is dat het anders geen buitenspel was, maar toch.. Stel dat.. Lekker geblunderd door, helaas, Bas Nijhuis.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Napo schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:25:
[...]

Voornamelijk om een wedstrijd te winnen, spelers die hun kwaliteiten willen tentoonstellen en daarmee potentieel een stap hogerop kunnen maken.
Inderdaad, zelf winnen komt eerst, dan het jezelf (en t team) in de picture krijgen. Het gaat op zichzelf niet om 'ajax van t kampioenschap te houden', maar als dat lukt is dat mooi meegenomen.
Het staat natuurlijk ook top in de media, wanneer daar staat 'Heerenveen wint van Ajax', of 'Heerenveen ontneemt Ajax kampioenschap'. Die laatste levert meer aandacht op, dus logisch dat dit meespeelt, maar niet omdat het Ajax is, maar omdat je tegen de (bijna) kampioen hebt gewonnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:18

Stimulate14

⭐⭐⭐

PWM schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 23:24:
[...]

Je moet nu juist in die flow blijven anders wordt de finale kansloos. Zeker als je 1-4 op de billen krijgt vanmiddag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
jbdeiman schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:37:
[...]

Inderdaad, zelf winnen komt eerst, dan het jezelf (en t team) in de picture krijgen. Het gaat op zichzelf niet om 'ajax van t kampioenschap te houden', maar als dat lukt is dat mooi meegenomen.
Het staat natuurlijk ook top in de media, wanneer daar staat 'Heerenveen wint van Ajax', of 'Heerenveen ontneemt Ajax kampioenschap'. Die laatste levert meer aandacht op, dus logisch dat dit meespeelt, maar niet omdat het Ajax is, maar omdat je tegen de (bijna) kampioen hebt gewonnen.
In Nederland zijn er bijzonder weinig wedstrijden waar je echt jezelf in de picture kan spelen als je bijvoorbeeld bij Fortuna Sittard zit. Er is meer aandacht voor wedstrijden van de top in de Eredivisie en als je in die wedstrijd uitblinkt dan val je daarmee sneller op (al valt het ook weg als je de week erop niets klaarspeelt). Zeker verrassende uitslagen vallen op.

De hele "ze kunnen het enkel tegen ons opbrengen" staat iets van de realiteit af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Stimulate14 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:38:
[...]

Je moet nu juist in die flow blijven anders wordt de finale kansloos. Zeker als je 1-4 op de billen krijgt vanmiddag.
Die finale is pas over ruim 2 weken, dan is evt verlies echt wel weg, ook omdat er dan nog de 2 laatste Eredivisie rondes tussen zitten.

Gaat echt niet aan vandaag afhangen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:18

Stimulate14

⭐⭐⭐

Quad schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:56:
[...]

Die finale is pas over ruim 2 weken, dan is evt verlies echt wel weg, ook omdat er dan nog de 2 laatste Eredivisie rondes tussen zitten.

Gaat echt niet aan vandaag afhangen.
Dan heb je veel vertrouwen in dit Feyenoord, met de beste opstelling zie ik ze vandaag echt niet winnen van psv hoor. Zeker niet na die pot van donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Stimulate14 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:58:
[...]

Dan heb je veel vertrouwen in dit Feyenoord, met de beste opstelling zie ik ze vandaag echt niet winnen van psv hoor. Zeker niet na die pot van donderdag.
De selectie van PSV is ook niet geweldig mede dankzij de blessures. De vermoeidheid werd in de bekerfinale ook als factor gezien maar daar weten we het resultaat ook van.

Feyenoord zie ik zeker wel kans hebben en wellicht speelt hierin ook de uitslag van AZ - Ajax mee voor de selectie van PSV. Waar het kampioenschap momenteel al een long shot is is dat bij een winst van Ajax zo goed als onmogelijk. Wint AZ dan kan dat voor PSV meewerken.

Maar goed, dat alles is een heel groot wat-als-dan-misschien scenario :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Stimulate14 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:58:
[...]

Ik laat niet merken dat ik vertrouwen heb in Feyenoord voor vanmiddag.
Ik reageer alleen op dat wat jij zegt over de flow richting de finale.

Als Feyenoord vanmiddag met 4-1 verliest heeft dat echt geen invloed op de Conference League finale hoor.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:11
Eigenlijk bizar ook dat niemand die 8e plek wilt pakken lijkt het. Tuurlijk hoop ik dat het Heerenveen wordt. Niet dat ze ene kans hebben dan. Maar het zou ook betekenen dat ze eindigen boven Groningen en Heracles. Dat is vooral belangrijk voor de tv-pot.

Maar goed dan moeten ze vandaag sowieso winnen bij Vitesse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Super Sunday

Vandaag kan de competitie beslist worden; Ajax hoeft alleen maar te winnen van AZ en Feyenoord moet haar sportieve plicht vervullen tegen PSV. Gaat dit lukken?

Poll: AZ - Ajax
Winst AZ
Winst Ajax
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404493&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Feyenoord - PSV
Winst Feyenoord
Winst PSV
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404494&layout=6&sort=org

En dan de allesbeslissende vraag:

Poll: Wie staat er 15 mei bovenaan?
Ajax
PSV
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404495&layout=6&sort=org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Voor degene die niet tot vanmiddag kunnen wachten op Feyenoord - PSV is er nu op het YouTube kanaal van PSV live PSV - Feyenoord (vrouwen). Is net een kwartier bezig.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:11
Wat zijn er veel mensen die vertrouwen hebben in PSV. De ploeg die nog geen topwedstrijd gewonnen heeft in de ED.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
ElPaco schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:30:
Voor degene die niet tot vanmiddag kunnen wachten op Feyenoord - PSV is er nu op het YouTube kanaal van PSV live PSV - Feyenoord (vrouwen). Is net een kwartier bezig.
Vooral geen tijd hebben, met die verschrikkelijke dag waarop moeders opeens iets verwachten.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
carpebios schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:36:
Wat zijn er veel mensen die vertrouwen hebben in PSV. De ploeg die nog geen topwedstrijd gewonnen heeft in de ED.
Maar wel tegen Ajax in de beker en Feyenoord is nog moe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Ik denk winst AZ en gelijkspel bij Feyenoord - PSV :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ElPaco schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:30:
Voor degene die niet tot vanmiddag kunnen wachten op Feyenoord - PSV (...)
Of je kijkt via een Pakistaanse site. Daar is het 4 uur later dan hier en is de wedstrijd net begonnen.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/a-/AOh14GiieU-QgTkpJCYy8xrcp9tF748RpRYDbMfBbYjN?height=180&width=180

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Vooral geen tijd hebben, met die verschrikkelijke dag waarop moeders opeens iets verwachten.
Jij bent de reden dat zij moeder is dus eigenlijk verdien JIJ een cadeautje ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Eerder geen vertrouwen in Ajax :p

Denk dat Feyenoord niet volle bak gaat na donderdag. Of iig niet in de sterkste opstelling. En p3 is nagenoeg zeker. Dus meerdere redenen.

[ Voor 21% gewijzigd door Vos op 08-05-2022 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:58
Vos schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:22:
[...]

Eerder geen vertrouwen in Ajax :p

Denk dat Feyenoord niet volle bak gaat na donderdag. Of iig niet in de sterkste opstelling. En p3 is nagenoeg zeker. Dus meerdere redenen.
Ik zou juist zeggen: als Feyenoord vandaag wint dan is p3 zeker, en kan daarna het vizier vól op de Croky Cup. Althans als Ajacied hoop ik dat ze met die instelling het veld op gaan. Net zoals ik hoop dat ze de finale winnen overigens, ondanks mijn flauwe opmerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jorizzz schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:46:
Ik zou juist zeggen: als Feyenoord vandaag wint dan is p3 zeker, en kan daarna het vizier vól op de Croky Cup. Althans als Ajacied hoop ik dat ze met die instelling het veld op gaan. Net zoals ik hoop dat ze de finale winnen overigens, ondanks mijn flauwe opmerking.
Dankzij het gepruts van Twente heeft Feyenoord aan één punt genoeg in de laatste drie wedstrijden om op doelsaldo derde te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ajax weer met een 4-4-2 opstelling, zonder vleugelspelers, man man man. Makkie voor AZ om dit te verdedigen, alles door het centrum. Hopen dat Haller zich laat uitzakken uit de spits om de ballen door te koppen naar Brobby en een doorgeschoven Klaassen. Voor de rest heb ik er een hard hoofd in zonder buitenspelers. Ajax in een 4-4-2 vind ik gewoon tegen alles in waar Ajax voor staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:58
Verwijderd schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:54:
[...]

Dankzij het gepruts van Twente heeft Feyenoord aan één punt genoeg in de laatste drie wedstrijden om op doelsaldo derde te blijven.
En die kan je maar vast in the pocket hebben, zou ik zeggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voorspelling van de dag.
Beide toppers een gelijkspel vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:59:
Voorspelling van de dag.
Beide toppers een gelijkspel vandaag :)
Ik teken er voor… kunnen we woensdag thuis kampioen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Als bij Feyenoord de belangrijkste spelers vandaag maar heel blijven vind ik alles best :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:00

gws24

Thinking is hard!

Als Feyenoord vandaag wint zou het nog 2e kunnen worden als PSV de resterende 2 wedstrijden ook verliest. Niet dat ik verwacht dat dit gaat gebeuren maar deze optie mis ik wel een beetje in de discussie de laatste paar paginas. Daarom gaat Feyenoord denk ik er ook volle bak voor.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Als het moet dan staat Ajax er wel met deze spelers. Heb vertrouwen in een overwinning, jongens als Tadic, Klaassen, Alvarez zullen de sterkhouders moeten zijn om dit varkentje te wassen.
Hou mijn hart vast met Stekelenburg alleen....

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
AZ staat 5e met veel minder punten. Ajax wint dit weer met 2 vingers in de neus. Feyenoord wint again van PSV. Mijn voorspelling staat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

carpebios schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:18:
AZ staat 5e met veel minder punten. Ajax wint dit weer met 2 vingers in de neus. Feyenoord wint again van PSV. Mijn voorspelling staat!
Stuur mij even het contract met handtekening hiervoor! Snel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberkid
Ajax hoeft zich geen zorgen te maken, want Taylor is erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:27
Ik zie AZ ook niet zo snel winnen. Ajax heeft het vaak genoeg bijna verspeeld, maarja, maken dan net in de laatste minuten weer die goal. Ook een kwaliteit. Nu zo vlak bij het einde gaat dat echt niet meer gebeuren

[ Voor 15% gewijzigd door LZ86 op 08-05-2022 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberkid
Hopen dat Brobbey bij Ajax blijft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nico als enige 3x ongeforceerd balverlies. Wake up gast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:25
Cyberkid schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:39:
Hopen dat Brobbey bij Ajax blijft
Dat had hij een jaar eerder moeten doen, gaat nu niet gebeuren. Of je moet hem weer huren.
Pagina: 1 ... 281 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022