Maar gaat het niet om de prestaties nú en niet in het verleden. Marseille maakt het dit seizoen in de onderlinge wedstrijden PSG ook lastig, is PSG dan ook Europese middenmoot?Verwijderd schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:31:
[...]
Maakte Til tegen Drita niet de winnende in blessuretijd? Terecht dat er twijfels waren.
Marseille heeft van de laatste 18 wedstrijden in de groepsfase EL en CL er maar twee gewonnen.
Marseille is net als Feyenoord Europese middenmoot. Verder is het wel gewoon een TOP prestatie.
Waarop baseren we eigenlijk hoe goed een tegenstander is, op prestaties uit het verleden, of kijken we naar het heden en hoe de ploeg nu presteert?
Dit is precies waar de gehele discussie over gaat. Ik zou hierop kunnen reageren met 'toen Ajax Real versloeg was Real niet in goede doen', maar daar wil ik niet aan beginnen. Ajax heeft het toen gewoon erg goed gedaan, Feyenoord doet het nu goed en de volgende keer is het iemand anders.
Dus nogmaals: Waarop baseren we dit? Een ploeg uit de top 50 (middenmoot zeg maar
Sentiment en gevoel speelt (té veel in mijn optiek) een grote rol hierbij.
Zo kan je (voor die goede EL + CL campagne van Ajax) dat vanuit de kant van hun tegenstanders ook wegzetten als een 'makkie' op papier, want wat had Ajax de jaren daarvoor nou Europees gezien gepresteerd?
Gelukkig worden wedstrijden niet op papier gespeeld anders had Ajax nooit in de Finale EL en kwartfinale CL gespeeld.
[ Voor 10% gewijzigd door jbdeiman op 02-05-2022 16:40 ]