[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 273 ... 311 Laatste
Acties:
  • 482.007 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-09 18:44
Verwijderd schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:31:
[...]

Maakte Til tegen Drita niet de winnende in blessuretijd? Terecht dat er twijfels waren.

Marseille heeft van de laatste 18 wedstrijden in de groepsfase EL en CL er maar twee gewonnen.

Marseille is net als Feyenoord Europese middenmoot. Verder is het wel gewoon een TOP prestatie.
Maar gaat het niet om de prestaties nú en niet in het verleden. Marseille maakt het dit seizoen in de onderlinge wedstrijden PSG ook lastig, is PSG dan ook Europese middenmoot?
Waarop baseren we eigenlijk hoe goed een tegenstander is, op prestaties uit het verleden, of kijken we naar het heden en hoe de ploeg nu presteert?

Dit is precies waar de gehele discussie over gaat. Ik zou hierop kunnen reageren met 'toen Ajax Real versloeg was Real niet in goede doen', maar daar wil ik niet aan beginnen. Ajax heeft het toen gewoon erg goed gedaan, Feyenoord doet het nu goed en de volgende keer is het iemand anders.

Dus nogmaals: Waarop baseren we dit? Een ploeg uit de top 50 (middenmoot zeg maar :P) die in de CL ver komt, omdat alles toevallig goed valt en tegenstanders het niet gewend zijn dat een ploeg zo speelt, die is middenmoot omdat dat in het verleden zo was?
Sentiment en gevoel speelt (té veel in mijn optiek) een grote rol hierbij.

Zo kan je (voor die goede EL + CL campagne van Ajax) dat vanuit de kant van hun tegenstanders ook wegzetten als een 'makkie' op papier, want wat had Ajax de jaren daarvoor nou Europees gezien gepresteerd?
Gelukkig worden wedstrijden niet op papier gespeeld anders had Ajax nooit in de Finale EL en kwartfinale CL gespeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door jbdeiman op 02-05-2022 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-09 19:09
Verwijderd schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:31:
[...]

Maakte Til tegen Drita niet de winnende in blessuretijd? Terecht dat er twijfels waren.

Marseille heeft van de laatste 18 wedstrijden in de groepsfase EL en CL er maar twee gewonnen.

Marseille is net als Feyenoord Europese middenmoot. Verder is het wel gewoon een TOP prestatie.
Niemand zegt toch dat het Europese top clubs zijn? Beiden hebben in de CL waarschijnlijk niet heel veel te zoeken. Maar halve finalist zijn in de Europa League light zeg maar, is gewoon goed. En als de eredivisie 4 of 5 clubs Europa kan insturen waarvan er in theorie 1 of 2 kunnen overwinteren in de CL en de rest bij de laatste 8 van de overige competities overblijft dan doe je het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Terranova schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:34:
[...]

Nou, de Conference league is in principe ook een lachtertje tot na de poulefase. Met de EL teams erbij krijg je dan toch een hele goede playoffs fase.
Natuurlijk, want Union Berlin, Kopenhagen, Tottenham, AS Roma, Partizan, PAOK, Stade Rennes, om er maar een aantal uit te pikken hadden enorm misstaan in de Europa leauge? Ja het is geen Champions league, maar met de prestaties van de NL'se ploegen in de EL de laatste jaren waren ze daar gelijk uitgeschakeld geweest.
Na de Poulefase kwamen daar nog Rapid Wien, PSV, Slavia Praag, Marseille, Leicester, Midtjylland, Bodo Glimt, (versloeg toch Celtic) bij. Maar zelfs dan blijft het blijkbaar een nationale sport om prestaties onderuit te halen, want het is geen CL..

Op diezelfde manier kunnen we de prestatie van de aanstaande kampioen ook wel neersabelen, want wat heb j enu aan tegenstanders in de competitie. Dat ze nog geen kampioen zijn mag schandalig worden genoemd.

Sorry aan de Ajacieden overigens, is zo even het sterkste voorbeeld wat in me opkomt om aan te geven wat supporters van verschillende ploegen onderling doen. Ik zou zeggen laten we er mét elkaar vooral van genieten dat er nog steeds een NL'se ploeg in Europa speelt, dat met zijn allen toejuichen en hopen op nog meer.
(dat deed ikzelf in de EL campagne van Ajax (en later de CL) ook, heb ook zelfs wel even gebaald dat ze het niet hebben gehaald, al scheelt dat wel veel geouwehoer voor een aantal jaren bij de koffie automaat op het werk :+ )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-09 11:25
jbdeiman schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:49:
[...]

Natuurlijk, want Union Berlin, Kopenhagen, Tottenham, AS Roma, Partizan, PAOK, Stade Rennes, om er maar een aantal uit te pikken hadden enorm misstaan in de Europa leauge? Ja het is geen Champions league, maar met de prestaties van de NL'se ploegen in de EL de laatste jaren waren ze daar gelijk uitgeschakeld geweest.
Na de Poulefase kwamen daar nog Rapid Wien, PSV, Slavia Praag, Marseille, Leicester, Midtjylland, Bodo Glimt, (versloeg toch Celtic) bij. Maar zelfs dan blijft het blijkbaar een nationale sport om prestaties onderuit te halen, want het is geen CL..

Op diezelfde manier kunnen we de prestatie van de aanstaande kampioen ook wel neersabelen, want wat heb j enu aan tegenstanders in de competitie. Dat ze nog geen kampioen zijn mag schandalig worden genoemd.

Sorry aan de Ajacieden overigens, is zo even het sterkste voorbeeld wat in me opkomt om aan te geven wat supporters van verschillende ploegen onderling doen. Ik zou zeggen laten we er mét elkaar vooral van genieten dat er nog steeds een NL'se ploeg in Europa speelt, dat met zijn allen toejuichen en hopen op nog meer.
(dat deed ikzelf in de EL campagne van Ajax (en later de CL) ook, heb ook zelfs wel even gebaald dat ze het niet hebben gehaald, al scheelt dat wel veel geouwehoer voor een aantal jaren bij de koffie automaat op het werk :+ )
Conference League is gewoon de Croky Cup van het Europese voetbal.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 15:53
[...]

Je kiest er precies de verkeerde ploegen uit. Normaal gesproken zouden die clubs ook de EL in gaan, maar die laatste plekken van een land zijn nu naar de ECL gegaan. Het hele idee van de competitie is ook dat clubs die normaal geen toernooi halen, nu wel een toernooi hebben. Teams die normaal de poulefase niet overleven nu alsnog in de 2e helft van het seizoen Europees spelen.

Vandaar dat teams zoals: Anorthosis Famagusta, HJK, Flora Tallinn, Alashkert, LASK eindelijk een poulefase halen. En het leuke is, dat zijn allemaal ploegen uit poules A en B. Kan je nagaan hoeveel meer van dat soort teams er in de competitie zaten, etc.

Wat dat betreft is het toernooi geslaagd, maar blijft het wel een blotekontencup totdat de playoff fase begint.
Daarna zijn het gewoon de sterkere teams die er staan en is het ook een sterke competitie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Terranova schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:00:
[...]

Je kiest er precies de verkeerde ploegen uit. Normaal gesproken zouden die clubs ook de EL in gaan, maar die laatste plekken van een land zijn nu naar de ECL gegaan. Het hele idee van de competitie is ook dat clubs die normaal geen toernooi halen, nu wel een toernooi hebben. Teams die normaal de poulefase niet overleven nu alsnog in de 2e helft van het seizoen Europees spelen.

Vandaar dat teams zoals: Anorthosis Famagusta, HJK, Flora Tallinn, Alashkert, LASK eindelijk een poulefase halen. En het leuke is, dat zijn allemaal ploegen uit poules A en B. Kan je nagaan hoeveel meer van dat soort teams er in de competitie zaten, etc.

Wat dat betreft is het toernooi geslaagd, maar blijft het wel een blotekontencup totdat de playoff fase begint.
Daarna zijn het gewoon de sterkere teams die er staan en is het ook een sterke competitie.
Dank voor de wat genuanceerder reactie dan je voorganger. Wat ik bedoelde is eigenlijk ook wat jij verwoord:
Er zitten een aantal ploegen in die normaal in de EL hadden gespeeld (ik benoem alleen de verkeerde, het ging mij om het principe), dus appeltje eitje is het dan natuurlijk niet, 2e worden in de poulefase en je kon zomaar loten tegen een serieuze EL ganger die met pech 2e is geworden en je ligt al uit het toernooi.

Vanaf de playoff-fase is de weerstand zeker groter, dan in de poulefase, het gaat mij vooral om het sentiment bij velen, dat 'omdat het het 3e toernooi is' er geen serieuze tegenstand is, terwijl dat toch alleszins onjuist is gebleken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:57:
[...]

We zullen donderdag zien hoe die uitwerking was, door spelers rust te geven, niet mee te laten voetballen (en dan ook nog eens de spanning in de competitie helemaal terug te krijgen door het verlies).
Uiteindelijk is het (financieel gezien) voor Marseille veel handiger om 2e te worden in de competitie. Maar prestige-wise is het natuurlijk ook heel interessant vol voor de Conference Leauge te gaan.

Als Feyenoorder (ben ik zelf ook) vind ik het ook logisch dat je zo redeneert, het is toch mooi om te zien dat je tegenstander er in wedstrijden die dan ook nog wel ergens om gaan rekening mee houdt dat ze (nogmaals) tegen je moeten spelen?
Daarbij ben ik het ook wel eens met de weerstand tegen 'Het is maar de conference League', in die zin dat er best wel een aantal behoorlijke tegenstanders in hebben gezeten.
Een Ajax/ PSV had hier ook gewoon moeite mee gehad, al is dat alleen al omdat de manier van spelen ze vaak niet ligt. Een aantal tegenstanders zakt flink in en voetbalt niet zo vooruit als wat (met name) Ajax bijvoorbeeld prettig vindt. Dat gecombineerd met een goed fysiek maakt dat het lastig voetballen wordt.

Downplayen van prestaties van een ander ben ik overigens sowieso niet zo van, zeker niet Europees. Wat we echter doen met elkaar is kijken naar prijzen uit het verleden, of de namen die een team op papier heeft staan en op basis daarvan zeggen 'dat een team een stuk zwakker is dan een ander'. Zo kan ik ook roepen dat Marseille 0-0 had gespeeld tegen PSG (en een keer 2-1 verloren), is Marseille dan ineens toch CL materiaal?
Het blijft voetbal, een spelletje van momenten, tactiek, inzet én nog veel meer.

Overigens reken ik me nog helemaal niet rijk wat dat aan gaat, het schijnt dat een aantal van die spelers sowieso wat meer gerouleerd worden in de competitie/ beker en Europees. Gelukkig dan weer wel (ik heb uitslagen even teruggekeken van Marseille) dat ze vaak net winnen met 1 doelpunt verschil (uitschieters daargelaten), dus dan zouden we donderdag een verlenging zien, al hoop ik in het voordeel van Feyenoord dat het voor die tijd al beslist is.
Wat heeft dat vergelijken met Ajax en PSV in hemelsnaam voor zin? Je hebt geen idee hoe die het zouden doen want ze spelen er niet. Voor hetzelfde geldt hadden die nu in de halve finale allebei 4-0 gewonnen en had je een finale Ajax-PSV gehad :+
Richt op je eigen team, geniet van de prestatie zo lang het kan (hopelijk t/m de finale) en laat zinloze vergelijkingen (zoals ook Slot deed) achterwege dan trigger je ook een stuk minder 'ja maar het is maar...' reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:09
Terranova schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:34:
[...]

Nou, de Conference league is in principe ook een lachtertje tot na de poulefase. Met de EL teams erbij krijg je dan toch een hele goede playoffs fase.
In de poulefase speelde Feyenoord ook al tegen Slavia en schakelde het Union Berlin uit, dat hoger in de Bundesliga staat dan EL halve finalist Frankfurt.

Vergeet niet dat de deelnemers in de Conf. League vaak maar één plekje lager in hun competitie zijn geeindigd dan de EL deelnemer en voor competities als die uit Frankrijk, Duitsland, Spanje, Engeland of Italië maakt dat qua kwaliteit natuurlijk niet zoveel uit. Nu wordt Marseille misschien tweede, volgend jaar misschien slechts viijfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
toolkist schreef op maandag 2 mei 2022 @ 18:47:
[...]

Wat heeft dat vergelijken met Ajax en PSV in hemelsnaam voor zin? Je hebt geen idee hoe die het zouden doen want ze spelen er niet. Voor hetzelfde geldt hadden die nu in de halve finale allebei 4-0 gewonnen en had je een finale Ajax-PSV gehad :+
Richt op je eigen team, geniet van de prestatie zo lang het kan (hopelijk t/m de finale) en laat zinloze vergelijkingen (zoals ook Slot deed) achterwege dan trigger je ook een stuk minder 'ja maar het is maar...' reacties.
Ik reageerde juist op die reacties die ik niet triggerde, want ik had niet gereageerd. Punt wat ik de hele tijd maak is juist dat vergelijken geen zin heeft. Het zijn vaak moment opnames. Je weet het Gewoon niet dus het downplayen van prestaties onderling is niet nodig. Volgens mij (als je mijn reacties verder leest) gaat het er meer om om voorbeelden te geven dat het andersom ook nergens voor nodig is/ nergens op slaat.

Laten we genieten van de prestaties van eender welke Nederlandse club, zonder elkaar te downplayen of aan te geven dit is beter, of de tegenstanders zijn slecht. Uiteindelijk hebben we daar allemaal baat bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:27
Zonder dollen, goede prestatie van Feyenoord en er is hoop dat ze in de finale kunnen komen. Daarentegen kijk ik dan wel met een "wat als..." naar die wedstrijd tegen Leicester, het was terecht maar het is meer de manier waarop.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 07:16

Typhone

Who Dares Wins

Hahahaha wat een discussie. Wordt weer een week extra rondjes lopen want de popcorn smaakt goed!

Het is toch gewoon PRIMA wat Feyenoord doet? Dat gelul over topploeg is niet relevant. Die zijn er maar 8 ofzo en die zijn er allemaal niet gekomen omdat ze het van oorsprong waren maar omdat er sjeiks en andere brute investeerders zijn gekomen. Ik noem een Chelsea, PSG, Man City. Vieze nepclubs waar ik nooit supporter van zou kunnen zijn. Let maar op wat Newcastle over een paar jaar is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

Het is toch mooi wat Feyenoord doet voor het Nederlandse voetbal. Gaat er om dat NL weer op de kaart komt betreft voetbal. Ik hoop dat ze de finale halen.

Oh en ik ben een Ajax supporter.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 21:18

snmght

imho dan he

Dus eigenlijk zijn we het allemaal met elkaar eens, zeldzaam!
- Geweldig wat Feyenoord presteert, dat eerst en vooral!
- Hopelijk pakken ze ook gelijk de cup;
- Marseille is noch Europese top, noch middelmaat;
- De CoL is FC knudde in de groepsfase maar hoe verder je komt hoe hoger het niveau, uiteindelijk gewoon gelijkwaardig aan Europa League;

O+

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:48

Agent47

I always close my contracts.

snmght schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:56:
Dus eigenlijk zijn we het allemaal met elkaar eens, zeldzaam!
- Geweldig wat Feyenoord presteert, dat eerst en vooral!
- Hopelijk pakken ze ook gelijk de cup;
- Marseille is noch Europese top, noch middelmaat;
- De CoL is FC knudde in de groepsfase maar hoe verder je komt hoe hoger het niveau, uiteindelijk gewoon gelijkwaardig aan Europa League;

O+
Vergeet niet: Uefa vult de zakken wegens boetes vanwege het gooien van bier in Euforie bij een doelpunt. :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Agent47 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:12:
[...]

Vergeet niet: Uefa vult de zakken wegens boetes vanwege het gooien van bier in Euforie bij een doelpunt. :+
Ha, glad ijs. Ik vind dat voorval op zichzelf niet per se boetewaardig (of boetenodig). Echter je hebt als club de schijn al behoorlijk tegen gezien eerdere sancties; en de facto:

- Is het toegestaan voorwerpen op het veld te gooien?
- Werden er voorwerpen op het veld gegooid door Feyenoord supporters?

... dus..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Op diezelfde manier kunnen we de prestatie van de aanstaande kampioen ook wel neersabelen, want wat heb je nu aan tegenstanders in de competitie.
Als ik het me goed herinner werd dat zelfs vóór het begin van de competitie al gedaan :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

@OPSLAGHOND hoe laat kom je morgen met je polletje? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Superkiwi schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:23:
@OPSLAGHOND hoe laat kom je morgen met je polletje? ;)
Vlak voor de wedstrijd als niemand me voor is ... :(

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Afbeeldingslocatie: https://static.wikia.nocookie.net/06afc5af-7f39-48ef-8d98-99c2dcb52111

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

snmght schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:15:
[...]

Ha, glad ijs. Ik vind dat voorval op zichzelf niet per se boetewaardig (of boetenodig). Echter je hebt als club de schijn al behoorlijk tegen gezien eerdere sancties; en de facto:

- Is het toegestaan voorwerpen op het veld te gooien?
- Werden er voorwerpen op het veld gegooid door Feyenoord supporters?

... dus..
Wat heb jij trouwens een heerlijke ondertitel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Stimulate14 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:51:
[...]

Wat heb jij trouwens een heerlijke ondertitel.
Valt dit niet onder de noemer ‘ontoelaatbaar gedrag’ - #metoo?

:+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ramzzz schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:06:
[...]

Valt dit niet onder de noemer ‘ontoelaatbaar gedrag’ - #metoo?

:+
Ik moest lachen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Einde seizoen voor Gravenberch, het wordt nog lastig voor Ajax

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Exocet schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:59:
Ook opvallend dat veel blessures pas na het lange dubbele programma zijn ontstaan, tenminste wel een aantal van de blessures.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 21:38

MeNTaL_TO

The future is not set

Zeker wel op tijd fit voor zijn medische keuring? :+

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:41

Vos

AFCA

Net als Martinez, Schuurs en Antony.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

En ook zonder hen zou het een schande zijn om geen kampioen te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:12:
[...]

En terecht, bier is om te drinken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ajax wordt gewoon kampioen lijkt me? Genoeg materiaal om in te laten vallen de laatste 4 wedstrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

snmght schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:37:
En ook zonder hen zou het een schande zijn om geen kampioen te worden.
Precies. De breedste bank. Al is het voor AZ misschien wel een trigger. Anderzijds als Feyenoord de finale haalt gaan ze tegen PSV met een gouden pik de grasmat op. Wordt erg interessant zondag, alleen niet voor mijn hart.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Agent47 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:53:
Ajax wordt gewoon kampioen lijkt me? Genoeg materiaal om in te laten vallen de laatste 4 wedstrijden.
En genoeg ruimte om wat aan te kutten. Kunt ook nog schadeloos een keer verliezen, PSV moet ook alles zien te winnen..

Ik ga geen Driesje doen maar ik zie het ook niet meer mis gaan eigenlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

snmght schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:56:
[...]

Ik ga geen Driesje doen maar ik zie het ook niet meer mis gaan eigenlijk.
Kijk nou uit. Ik ben angstig sinds de Graafschap uit, even winnen daar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Laten we niet vergeten dat Roger Schmidt ons ook de titel gunt. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-09 23:03
Ajax loopt op de laatste benen, vooral mentaal. Ik zeg dat als ze een tik krijgen tegen AZ (gelijkspel in de laatste minuut oid of verliezen), en PSV wint, dat ze geen kampioen worden.

Tot zover de glazen bol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
Agent47 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:53:
3 wedstrijden zijn het nog maar AZ (uit), Heerenveen (thuis) en Vitesse (uit).

In deze wedstrijden moet Ajax minimaal 5 punten pakken om het volledig in eigen hand te houden.

[ Voor 14% gewijzigd door Gynnad op 05-05-2022 12:19 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Feyenoord wint vanavond en die hebben daarna zo'n pak adrenaline in de zak dat ze PSV zonder angst of beven tegemoet gaan en compleet van het matje rollen. Dat wij enkele uren daarvoor al 3 punten tegen AZ gepakt hebben speelt ook in die koppies van de Eindhovenaren en die druk wordt ze te veel.
Na zondag is alles weer koek en ei.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Superkiwi schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:18:
Feyenoord wint vanavond en die hebben daarna zo'n pak adrenaline in de zak dat ze PSV zonder angst of beven tegemoet gaan en compleet van het matje rollen. Dat wij enkele uren daarvoor al 3 punten tegen AZ gepakt hebben speelt ook in die koppies van de Eindhovenaren, en die druk wordt ze te veel.
Na zondag is alles weer koek en ei.
Feyenoord wint vanavond echt niet zomaar. Ik hoop het of gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DeKever schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:03:
Ajax loopt op de laatste benen, vooral mentaal. Ik zeg dat als ze een tik krijgen tegen AZ (gelijkspel in de laatste minuut oid of verliezen), en PSV wint, dat ze geen kampioen worden.

Tot zover de glazen bol.
Je krijgt bij de Toto 23x je inzet als PSV kampioen wordt. Ik zou wel weten als mijn glazen bol niet kapot was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 15:53
Verwijderd schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:54:
[...]

Je krijgt bij de Toto 23x je inzet als PSV kampioen wordt. Ik zou wel weten als mijn glazen bol niet kapot was.
geen slecht idee, heb in't verleden wel vaker een tientje oid op de tegenstander van Ajax gezet. Geen kampioen worden doet pijn, maar 230 euro verzacht het wel :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-09 23:03
Verwijderd schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:54:
[...]

Ja, maar als Ajax zondag een tik krijgt dan blijft die quotering niet staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Het gaat een hete avond worden, maar de 'supporters' zijn al bezig met een warming-up in de stad ...

@Superkiwi Doe dan dat polletje!!!! :(:)

[ Voor 18% gewijzigd door OPSLAGHOND op 05-05-2022 17:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

OPSLAGHOND schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:26:
Het gaat een hete avond worden, maar de 'supporters' zijn al bezig met een warming-up in de stad ...

@Superkiwi Doe dan dat polletje!!!! :(:)
Hier!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAklnGEvqUKNFxVWjSzUPsPIvbA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/yHEKPTjHEDPvmhTyZFPYIBjg.gif?f=user_large

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nou kijk er naar uit vanavond 21:00! Go Feyenoord!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Poll: Marseille Vs Feyenoord
Feyenoord gaat door
Marseille gaat door
Relluh!
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404489&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
OPSLAGHOND schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:11:
Poll: Marseille Vs Feyenoord
Feyenoord gaat door
Marseille gaat door
Relluh!
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik denk B én C, helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:17
klassiekertje, maar actueel (Hooligans en verkeerde logo):

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:17
Feyenoord gaat uiteindelijk vrij gemakkelijk door, want dat is al het hele seizoen het geval.

Een paar jaar terug overkwam Ajax hetzelfde. Iedereen maar roepen dat de tegenstander zou winnen, en dat gebeurde uiteindelijk ook, maar dit is de Conference League.

Feyenoord heeft de mazzel aan zijn kont hangen, en daarom winnen ze de UCL.

Hup Feyenoord!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Jemig wat een spanning! Kom op Feyenoord! Ik ga aan de alcohol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 07:06

OMX2000

By any means necessary...

Baksteen tegen de spelersbus van Feyenoord en half uur te laat…

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Politie heeft net ook vanuit het niets traangas in de fanzone geschoten, waarschijnlijk geschrokken door de donder toen het onweer opeens kwam. Ouderwets Franse avond dus.

Verder, weinig vertrouwen helaas. Maar goed, dat heb ik mee uit het verleden, wellicht kunnen ze verrassen.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 05-05-2022 20:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Bij welke houseparty heeft veronica deze veldpresentatrice vandaan getrokken?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Pff, wat is die van Marwijk oud geworden en wat komt er weinig zinnigs uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

PWM schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:38:
Politie heeft net ook vanuit het niets traangas in de fanzone geschoten, waarschijnlijk geschrokken door de donder toen het onweer opeens kwam. Ouderwets Franse avond dus.

Verder, weinig vertrouwen helaas. Maar goed, dat heb ik mee uit het verleden, wellicht kunnen ze verrassen.
Zucht! Maar we gaan het meemaken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Feyenoord gaat gewoon door. Hoop houden op Neerlands succes.

Uefa maffia, is dat het uitvak?

[ Voor 22% gewijzigd door Quad op 05-05-2022 20:58 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Zitten die Rotterdammers nu weer vuurwerk af te steken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Quad schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:57:
Feyenoord gaat gewoon door. Hoop houden op Neerlands succes.

Uefa maffia, is dat het uitvak?
Marseille vak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Wat een tifo van hun kant zeg. UEFA maffia doek. Dat is wel heel dom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 15:22
Ik vind dit Puma design echt niet mooi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Heeft iemand de bril van Davids mee? Komt goed van pas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Indrukwekkende minuut stilte 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Er is niks te zien.

Weg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Typhone schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:01:
Indrukwekkende minuut stilte 😂
7 seconden, doe dan niks he

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Dit was dezelfde minuut als die die kerel van de UEFA had voor Mandela

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
PWM schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:02:
[...]

7 seconden, doe dan niks he
Is dat in hondentijd geen minuut? :P

Dat rookgordijn werkt wel, zie helemaal niets

[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 05-05-2022 21:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

LZ86 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:03:
[...]

Inderdaad...
Mogen het dak wel even open doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Ajax won ooit ook zo'n mistwedstrijd.

Je gaat verdorie steeds minder zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Op welke zender is de wedstrijd te volgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

LZ86 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:03:
[...]

Blijken ze dalijk tegen Zenith St Petersburg te spelen ipv Marseille :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 15:22
Denk dat iemand net een goal heeft gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

OPSLAGHOND schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:05:
Veronica

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Lekker voor de longen dit. 😅

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
veronica

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:24

Koppensneller

winterrrrrr

Tot die rook optrekt, geen enkele. Daarna Veronica.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Als het 90 minuten zo mistig is, blijft het waarschijnlijk 0-0. Ze zien toch niets. * tekent hier voor :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ik zie bar weinig, niet te volgen zo toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaapstobbe
Als je je ogen dichtknjipt zie je alleen nog de spelers van Marseille

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Wat zijn "harde kernen" toch ongelooflijk dom volk (niet alleen hier, everywhere).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij, of word de rook alleen maar erger en erger?
Dit moeten ze toch daar ook merken, lijkt mij?

Verder, ik weet echt niet wat ik van deze wedstrijd moet denken.
Heb hoop, maar geen goed gevoel...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:06:
Wat zijn "harde kernen" toch ongelooflijk dom volk (niet alleen hier, everywhere).
Komt omdat deze vaak die zachte massa in hun hoofd kapot hebben gesnoven en zodoende er alleen nog maar een "harde" kern in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
Verwijderd schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:07:
Ligt het aan mij, of word de rook alleen maar erger en erger?
Dit moeten ze toch daar ook merken, lijkt mij?

Verder, ik weet echt niet wat ik van deze wedstrijd moet denken.
Heb hoop, maar geen goed gevoel...
Het vertekent, op het veld is het waarschijnlijk lang niet zo erg als het beeld vanaf het veld naar de camera.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 11:32

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Lekker "mistig"
Zolang de spelers genoeg zien is het oké.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Blauwe lampen op rook van fakkels. Wat een iq. Je ziet amper wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:44
jaapstobbe schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:07:
[...]

Het vertekent, op het veld is het waarschijnlijk lang niet zo erg als het beeld vanaf het veld naar de camera.
idd, er was net ook een "laag" shot met een ingooi en de kleuren waren meteen heel anders.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Agent47 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:08:
Blauwe lampen op rook van fakkels. Wat een iq. Je ziet amper wat.
Hopelijk kunnen ze het eruit filteren voordat de DVD uitkomt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Hell, maybe hebben ze die mondkapjes nog in de bus liggen.
Zal vast niet aangenaam zijn voor ze op dit moment daar.

Maar, eerste 10 minuten zijn voor OM.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2022 21:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Dat is donkergeel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Het klote is dat als Marseille scoort na 40 minuten dat je ineens moet omschakelen van verdedigen naar aanvallen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Dat is toch minimaal geel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 11:32

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dit wordt een hartkloppingen wedstrijd, Marseille gaat het spel maken en Feyenoord moet vasthouden en hopen op een counter

Dit is gewoon zeker geel. Smerige overtreding

[ Voor 16% gewijzigd door Rubman op 05-05-2022 21:13 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Er is wel een var nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sodeju, die was geplaatst... En dan een scheids die aangeeft "niet meer doen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geel?
Dat is toch gewoon rood?!?!

Geen bal in de buurt.
Maarja, VAR en Feyenoord dit seizoen... geen goede combinatie... :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:44
Je zou toch juist denken dat je voor dit soort dingen een VAR hebt?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Rubman schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:12:
Dit wordt een hartkloppingen wedstrijd, Marseille gaat het spel maken en Feyenoord moet vasthouden en hopen op een counter

Dit is gewoon zeker geel. Smerige overtreding
Of zelf het spel maken? Kunnen ze wel imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:09
Var?
Smerige Franse regie negeert het bijna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hoe speelt FEY? Ben FRA - WHU aan het kijken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Dat was een rode kaart, maar door de rook kon de scheids het niet goed zien.

Welkom in de Conference League.

edit: Dit gaat een smerige wedstrijd worden.

edit2: Feyenoord moet Marseille lekker laten brijen met de bal op driekwart van het veld. OM probeert Feyenoord in de val te lokken.

[ Voor 47% gewijzigd door mavaros op 05-05-2022 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Die ziet net zo weinig ben ik bang, zou me niet verbazen als het opzettelijk zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:13:
[...]

Geel?
Dat is toch gewoon rood?!?!

Geen bal in de buurt.
Maarja, VAR en Feyenoord dit seizoen... geen goede combinatie... :|
Geel kan, maar rood?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaapstobbe
hij rent gewoon weer hoor
Pagina: 1 ... 273 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022