[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 251 ... 311 Laatste
Acties:
  • 482.050 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:05:
[...]

De Gravenberch transfer, als de geruchten kloppen, onderstreept juist het punt dat de transfermarkt niet op zn gat ligt en er juist sprake van inflatie is. 25 miljoen voor een 1 jarige contract voor een speler die, op zn zachtst gezegd, nog wat te leren heeft, waar vergelijk je dat mee in 2018?
In 2018 zou ie makkelijk voor 25 zonder bonussen gegaan zijn.
Nu is het 15 met 10m aan variabelen die nog lang niet zeker zijn en over langere tijd uitgesmeerd worden (dus ik gok zomaar een aantal kampioenschappen, een flink aantal wedstrijden spelen voor Bayern, etc).
Dat Ajax dan 35 vraagt is leuk maar slaat ook als een tang op een varken, daar leven ze ook nog in de gouden eeuw qua transferbedragen (of: "hey Overmars kon dat, eens kijken of ik dat ook kan?')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:08:
[...](of: "hey Overmars kon dat, eens kijken of ik dat ook kan?')
Misschien heeft de opvolger van Overmars ook een gouden pik. O-)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 06:50
Joh, leg eens uit, welke speler met 1 jarig contract ging voor zo'n bedrag in die tijd? Waar vergelijk je mee? Klaassen ging voor 27M dat jaar, maar die lag nog lang vast, scoorde ook meer, was aanvoerder, behaalde een Europese finale etc.

[ Voor 22% gewijzigd door ph4ge op 15-04-2022 00:12 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:50
ph4ge schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:10:
[...]

Joh, leg eens uit, welke speler met 1 jarig contract ging voor zo'n bedrag in die tijd? Waar vergelijk je mee?
Dit was de tijd dat Ajax talenten nog keurig verlengden in plaats van gratis de deur uit te willen lopen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

[...]

En toen kreeg je er een pak luiers gratis bij... :z

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De Gravenberch transfer, als de geruchten kloppen, onderstreept juist het punt dat de transfermarkt niet op zn gat ligt en er juist sprake van inflatie is. 25 miljoen voor een 1 jarige contract voor een speler die, op zn zachtst gezegd, nog wat te leren heeft, waar vergelijk je dat mee in 2018?
Ging Klaassen toen niet voor zoiets naar Everton?
Er zijn er een aantal wel heel erg bezig om enige euforie gelijk met azijn te overgieten.

Nogmaals, Jahanbanks 25 miljoen, 5 jaar inflatie, weinig internationale prestaties. Dat is een concrete en logische vergelijking. Noem het hoe je wil, maar doen alsof dat onrealistisch is is gebaseerd op een gevoel, niets meer niets minder.
Jij hebt er een gevoel bij, anderen ook. Mijn gevoel is dat je vergelijking op zich niet verkeerd is, maar dat ik sceptisch ben over de markt en daarom denk dat je wel wat geluk nodig hebt om zo'n deal te beklinken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
Vrijdag, 15 april 2022 om 00:01 • Jeroen van Poppel • Laatste update: 00:05

Nederland heeft een nieuwe klap op de coëfficiëntenranglijst uitgedeeld aan Portugal. Feyenoord behaalde de volle buit met winst bij Slavia Praag (1-3) en Nederland slaat daarmee een diepere krater richting de Portugezen. De concurrent is klaar in Europa en kan alleen bidden dat Nederland de voorsprong nog verder vergroot in het restant van het seizoen. Nederland heeft nu al een marge van bijna 2 punten op Portugal (op de stand die vanaf 1 juli gaat gelden) en heeft een riante uitgangspositie om volgend jaar mei twee directe Champions League-tickets veilig te stellen.

Het had nog veel mooier kunnen worden voor Nederland, maar PSV zag een 1-0 voorsprong in de slotfase omgebogen worden in een 1-2 nederlaag tegen Leicester City: 0 punten. Feyenoord volbracht zijn missie en behaalde 2 clubpunten voor de winst in Tsjechië, plus 1 bonusclubpunt voor het bereiken van de halve finale van de Conference League. De 3 punten worden voor Nederland gedeeld door 5 Europese deelnemers: 0,6 punt erbij. In deze fase van het seizoen, waarin bijna alle punten al verdeeld zijn, een flinke boost voor Nederland, dat dit seizoen op een absoluut recordscore van 18,4 punt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Gonadan schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:12:
[...]

[...]

Jij hebt er een gevoel bij, anderen ook. Mijn gevoel is dat je vergelijking op zich niet verkeerd is, maar dat ik sceptisch ben over de markt en daarom denk dat je wel wat geluk nodig hebt om zo'n deal te beklinken.
absoluut top talent? en slechts 18? dus heel veel ruimte om te groeien, bij bayern is het niveau hoger dus dauw je hem ook naar een hoger niveau.

voor bayern is dit natuurlijk een hele kleine investering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:10:
[...]

Joh, leg eens uit, welke speler met 1 jarig contract ging voor zo'n bedrag in die tijd? Waar vergelijk je mee?
Je weet dat Gravenberch gezien wordt als zo'n beetje het grootste talent in Europa, of niet? (dat wij het dit seizoen niet vaak genoeg zien laat ik daar even buiten).

Maar laten we eens beginnen met Mbappe die een contract voor een jaar had en 145m kostte... :+
Courtois, 35m
Hazard (het broertje van), 25m.
Seri, naar Fulham, 30m
Alexis Sanchez, van Arsenal naar Utd, halfjaar contract, 34m.
Kehrer, naar PSG, 37m

https://www.transfermarkt...t-hadden/view/news/390120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
toolkist schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:15:
[...]

Je weet dat Gravenberch gezien wordt als zo'n beetje het grootste talent in Europa, of niet? (dat wij het dit seizoen niet vaak genoeg zien laat ik daar even buiten).

Maar laten we eens beginnen met Mbappe die een contract voor een jaar had en 145m kostte... :+
Courtois, 35m
Seri, naar Fulham, 30m
Kehrer, naar PSG, 37m

samen met pedri idd de top talenten van europa al moet ik wel zeggen dat die het laatste jaar voor mijn gevoel wel een beetje stil staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

milotic schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:15:
[...]

absoluut top talent? en slechts 18? dus heel veel ruimte om te groeien, bij bayern is het niveau hoger dus dauw je hem ook naar een hoger niveau.

voor bayern is dit natuurlijk een hele kleine investering :)
Houten klaas en raakt geen pepernoot als ik het topic tijdens een wedstrijd mag geloven. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Gonadan schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:17:
[...]

Houten klaas en raakt geen pepernoot als ik het topic tijdens een wedstrijd mag geloven. :+
is het afgelopen jaar ook wel matig idd maar goed mag dat als je 18 bent? ik bedoel uberhaupt al knap dat die zoveel cl wedstrijden en eredivisie wedstrijden gespeeld heeft op die leeftijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
https://www.bbc.com/sport/football/60482929

artikel (deel uit een serie van 11) van de BBC over de meest talentvolle spelers wereldwijd.

[edit] innmiddels nog 2 te gaan in die serie:
https://www.bbc.com/sport/football/61027638

[ Voor 25% gewijzigd door toolkist op 15-04-2022 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Gonadan schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:12:
Klaassen lag zowel langer vast als had veel meer laten zien, gouden schoen gewonnen, EL finale gespeeld, aanvoerder, en is bovendien een aanvallende speler. Allen factoren die die prijs een stuk hoger zouden moeten maken, maar in de markt van vandaag wordt hetzelfde betaalt voor een spelers die niet onomstreden is en 1 jaar contract heeft.

Leuk hoor die gevoelens die mensen hebben bij spelers van Feyenoord en het gebrek aan financiële waarde, maar laten we niet doen alsof dat gevoel objectief is en alsof het toevallig is dat die gevoelens tot uiting komen op een mooie avond voor Feyenoord.

De transfer van Jahanbanks is een prima benchmark, beter dan de gevoelens van sommige deelnemers in dit topic.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 15-04-2022 00:21 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
toolkist schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:18:
https://www.bbc.com/sport/football/60482929

artikel (deel uit een serie van 11) van de BBC over de meest talentvolle spelers wereldwijd.
zolang het geen rio ferdinant is of wayne rooney ga ik het artikel lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
ph4ge schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:19:
[...]

Klaassen lag zowel langer vast als had veel meer laten zien, gouden schoen gewonnen, EL finale gespeeld, aanvoerder, en is bovendien een aanvallende speler. Allen factoren die die prijs een stuk hoger zouden moeten maken, maar in de markt van vandaag wordt hetzelfde betaalt voor een spelers die niet onomstreden is en 1 jaar contract heeft.

Leuk hoor die gevoelens die mensen hebben bij spelers van Feyenoord, maar laten we niet doen alsof dat gevoel objectief is en alsof het toevallig is dat die gevoelens tot uiting komen op een mooie avond voor Feyenoord.
ach ja we hebben het bij donnie van de beek ook gezien, zijn maar verrekt weinig nederlanders die het maken in de uk, geloof dat van persie van nistelrooy en bergkamp de laatste waren? de rest is allemaal vrij hard op hun bek gegaan.

heb toch het gevoel dat het aan het tempo ligt daaro! als je bijv. kijkt naar die danoruma bij villareal das echt wel een verademing om na te kijken, of hij heeft gewoon de juiste club uitgezocht net onder de top beetje valencia villareal etc denk dat bijv een depay bij zon club ook beter tot ze recht zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
milotic schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:19:
[...]

zolang het geen rio ferdinant is of wayne rooney ga ik het artikel lezen ;)
Tot nu toe alleen een "Engelse" keeper (die in Frankrijk door aan het breken is).
En er staat zo niet bij wiens mening het is. Wellicht dat dat uit de podcasts blijkt maar die heb ik nog niet geluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
toolkist schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:22:
[...]

Tot nu toe alleen een "Engelse" keeper (die in Frankrijk door aan het breken is).
En er staat zo niet bij wiens mening het is. Wellicht dat dat uit de podcasts blijkt maar die heb ik nog niet geluisterd.
wie is dat dan? die robert green van es sietenne of zoiets? (dunno hoe die club precies heet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:22:
[...]

Er staat in het artikel gewoon dat het een mening van een Telegraaf journalist is (Marcel van der Kraan) , en de andere mening is van een fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
ph4ge schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:23:
[...]

Er staat in het artikel gewoon dat het een mening van een Telegraaf journalist is, en de andere mening is van een fan.
zou het valentijn driessen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
milotic schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:24:
[...]

zou het valentijn driessen zijn?
Marcel van der Kraan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
en alsof het toevallig is dat die gevoelens tot uiting komen op een mooie avond voor Feyenoord.
"Jullie" beginnen er zelf over. Dan kun je reacties verwachten toch?

Gewoon blij zijn dat Feyenoord door is, dat zijn wij ook, klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Leuk hoor die gevoelens die mensen hebben bij spelers van Feyenoord en het gebrek aan financiële waarde, maar laten we niet doen alsof dat gevoel objectief is en alsof het toevallig is dat die gevoelens tot uiting komen op een mooie avond voor Feyenoord.
Goed, blijkbaar kan je discussie over de markt niet los zien van Feyenoord of de spelers. Dan snap ik dat je gevoel is dat iedereen maar weer tegen Feyenoord is, maar laat ik duidelijk zijn. Ook dat is maar een gevoel, zo creëer je een sfeer geheel zelf. Zonde op zo'n mooie avond. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
die ken ik niet :) moet je ook eerlijk bekennen dat ik met de telegraaf vrij weinig heb :-) als ik een krant lees dan is het de volks krant verder is het voornamelijk bbc en wat voetbalzone etc niet dat die echt serieus te nemen zijn maar goed het is maar voetbal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Gonadan schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:26:
[...]

Goed, blijkbaar kan je discussie over de markt niet los zien van Feyenoord of de spelers. Dan snap ik dat je gevoel is dat iedereen maar weer tegen Feyenoord is, maar laat ik duidelijk zijn. Ook dat is maar een gevoel, zo creëer je een sfeer geheel zelf. Zonde op zo'n mooie avond. :)
idd laat ik het anders stellen en daar is geen woord gelogen aan.

speelt sinistera bij ajax + 25 miljoen
speelt sinistera bij feyenoord +12 miljoen

100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:15:
[...]

Courtois, 35m
Seri, naar Fulham, 30m
Kehrer, naar PSG, 37m

OK, je vergelijkt dus met spelers die überhaupt niet in de Eredivisie of bij Ajax speelde. Spelers die iets meer hebben laten zien ook. Tja, dan kan ik Sini ook met Ronaldo vergelijken, slaat net zo goed nergens op.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 15-04-2022 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:23:
[...]

Er staat in het artikel gewoon dat het een mening van een Telegraaf journalist is (Marcel van der Kraan) , en de andere mening is van een fan.
Even beter lezen... ze kiezen zelf spelers uit en vragen dan bij een journalist en een fan een mening over die speler...
The Wunderkids team, in conjunction with BBC Sport, have come up with 11 players and presenter Steve Crossman will be joined by experts to discuss the latest inclusion, with one new player revealed each week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Maar dat deed het toen dus niet, en dat is het punt. Je kunt het ene voorbeeld cherrypicken, maar soms krijg je gewoon niet want je zelf vindt dat een speler waard is. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

milotic schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:26:
[...]

idd laat ik het anders stellen en daar is geen woord gelogen aan.

speelt sinistera bij ajax + 25 miljoen
speelt sinistera bij feyenoord +12 miljoen

100%
Dat is niet het punt wat ik probeerde te maken en voelt op dit moment meer aan als bewust extra olie op het vuur gooien, dat lijkt me niet de bedoeling. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Gonadan schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:27:
[...]

Maar dat deed het toen dus niet, en dat is het punt. Je kunt het ene voorbeeld cherrypicken, maar soms krijg je gewoon niet want je zelf vindt dat een speler waard is. :)
Maar dat een speler het überhaupt niet waard is zonder te onderbouwen waarom, terwijl er prima vergelijkingsmateriaal is, is echt wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Gonadan schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:27:
[...]

dat klaasen niet mee kon komen bij everton zegt toch genoeg? tempo ligt daar gewoon voor hem te hoog bij ajax hoeft die van de 34 wedstrijden er hooguit 6 wat extra te lopen.

wel prima voetballer lmao maar voor het nederlands elftal bijv komt die echt wel zwaar te kort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:27:
[...]

OK, je vergelijkt dus met spelers die überhaupt niet in de Eredivisie of bij Ajax speelde. Tja, dan kan ik Sini ook met Ronaldo vergelijken.
Is toch dezelfde transfermarkt?
Ik heb het niet over de transfermarkt in NL, maar die in Europa. Over bedragen die Europese topclubs, wat Bayern ook is, destijds neerlegden voor kortlopende contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Gonadan schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:29:
[...]

Dat is niet het punt wat ik probeerde te maken en voelt op dit moment meer aan als bewust extra olie op het vuur gooien, dat lijkt me niet de bedoeling. :)
weet ik maar zo is het vanuit het oogpunt van europese clubs wel het geval

no hard feelings het is laat paar biertjes op laten we het maar gewoon lekker houden op feyenoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ph4ge schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:29:
[...]

Maar dat een speler het überhaupt niet waard is zonder te onderbouwen waarom, terwijl er prima vergelijkingsmateriaal is, is echt wat anders.
Maar dat is het punt toch ook steeds? De speler is het wel waard, maar het is de vraag of je het er voor gaat krijgen. Dat is juist nu het nadeel, je bent afhankelijk van of clubs weer gewoon gaan betalen wat ze altijd deden, of meer.
Dat zegt niets over de speler zelf, maar gaat puur over de bereidwilligheid tot het strooien met miljoenen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:29:
[...]

Is toch dezelfde transfermarkt?
Ik heb het niet over de transfermarkt in NL, maar die in Europa. Over bedragen die Europese topclubs, wat Bayern ook is, destijds neerlegden voor kortlopende contracten.
Ja inderdaad, prima vergelijking. Sini zit ook op diezelfde markt, dus is me nog steeds niet duidelijk waarom hij minder waard zou zijn.

Vergelijkbare spelers bij vergelijkbare clubs zeggen iets over de waarde. Niet volstrekte willekeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milotic
ben wel reuze benieuwd wat zon antony van ajax gaat opleveren? gok toch wel een miljoen of 30 35 dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:29:
[...]

Dat onderbouw ik wel, alleen "vind jij van niet" zonder enige onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
ph4ge schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:31:
[...]

Ja inderdaad, prima vergelijking. Sini zit ook op diezelfde markt, dus is me nog steeds niet duidelijk waarom hij minder waard zou zijn.

Vergelijkbare spelers bij vergelijkbare clubs zeggen iets over de waarde. Niet volstrekte willekeur.
omdat europese clubs gewoon weten dat ze bij feyenoord met een veel minder bod goed wegkomen dan bijv bij een ajax die de centen niet direct nodig hebben.

ajax verkoopt alleen voor de hoofdprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:31:
[...]

Dat onderbouw ik wel, alleen "vind jij van niet" zonder enige onderbouwing.
Ja, je onderbouwing is je gevoel en Mbappe, je hebt gelijk, hoewel je onderbouwing nergens op slaat heb je het wel onderbouwd. Mijn oprechte excuses!

Valt me mee dat je niet met Neymar vergelijkt, nou dan doe ik het maar. 222 miljoen voor Sinistera, want het is dezelfde markt. OK, covid, dan doen we het voor de helft.
milotic schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:32:
[...]

omdat europese clubs gewoon weten dat ze bij feyenoord met een veel minder bod goed wegkomen dan bijv bij een ajax die de centen niet direct nodig hebben.

ajax verkoopt alleen voor de hoofdprijs
Ik vergelijk helemaal niet met Ajax. Het is duidelijk dat hij dan minimaal 2x zoveel waard was.

[ Voor 47% gewijzigd door ph4ge op 15-04-2022 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

milotic schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:31:
ben wel reuze benieuwd wat zon antony van ajax gaat opleveren? gok toch wel een miljoen of 30 35 dan
Dat hangt er van af of hij zich verder ontwikkelt in scoren of in rollen, en met wat voor contract en recente prestaties hij de markt op gaat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milotic
zomn mbappe is trouwens geen vergelijking dat gaat voor mij gevoel echt totaal nergens meer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Gonadan schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:32:
[...]

Dat hangt er van af of hij zich verder ontwikkelt in scoren of in rollen, en met wat voor contract en recente prestaties hij de markt op gaat.
vind je persoonlijk van hem dan? hoor madrid hoor man united zou die het niveau aankunnen? heb nog me twijfels erbij in nederland is het niet zo heel lastig he! word in spanje of in de uk wel ff anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

milotic schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:34:
vind je persoonlijk van hem dan? hoor madrid hoor man united zou die het niveau aankunnen? heb nog me twijfels erbij in nederland is het niet zo heel lastig he! word in spanje of in de uk wel ff anders
Er zit potentie in maar we gaan nu pas echt zien wat hij kan. Dergelijke spelers doen het vaak even heel erg goed, maar daarna weet men wat ze kunnen en zitten er dichter en feller op. Dan ga je zien hoe ze daarmee om kunnen gaan en of ze dat kunnen ontstijgen of stagneren.
Op de maniertjes na ben ik erg van hem gecharmeerd, maar ik vind hem de laatste tijd ook wel erg makkelijk uit z'n spel te halen. Daar is zeker nog winst te behalen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:31:
[...]

Minder dan Gravenberch? Simpel. Sinisterra wordt niet als 1 van de grootste talenten gezien. Speelt niet bij Ajax wat, om de een of andere reden, gewoon mee vangt voor een speler dan elke andere NL club.
is 22, geen 19. Speelt Conference league geen Champions league.

Bij Ajax had Sinisterra geheid wel die 25m opgeleverd, verwacht ik. Niet omdat ik dat dan ineens wel terecht vind, maar omdat er in het buitenland gegeild wordt op spelers van Ajax.

Ik ga niet zeggen dat Timber "dubbel zo goed" is als Senesi, wel dat ie dubbel zoveel op gaat leveren. Waarom? Jong en Ajax....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
toolkist schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:36:
[...]

Minder dan Gravenberch? Simpel. Sinisterra wordt niet als 1 van de grootste talenten gezien. Speelt niet bij Ajax wat, om de een of andere reden, gewoon mee vangt voor een speler dan elke andere NL club.

Bij Ajax had Sinisterra geheid wel die 25m opgeleverd, verwacht ik. Niet omdat ik dat dan ineens wel terecht vind, maar omdat er in het buitenland gegeild wordt op spelers van Ajax.

Ik ga niet zeggen dat Timber "dubbel zo goed" is als Senesi, wel dat ie dubbel zoveel op gaat leveren. Waarom? Jong en Ajax....
sluit me hier volkomen bij aan :) ajax is groot in de wereld en dat is feyenoord niet :-) doe me weer erg denken aan vincent janssen van az >:)

[ Voor 6% gewijzigd door milotic op 15-04-2022 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:36:
[...]

Daarom moet je ook spelers van vergelijkbare clubs en vergelijkbare leeftijd vergelijken als je de waarde wil bepalen. Daarom vergelijk ik hem met een speler van AZ en niet met een speler van Ajax. En daarom is het van de pot gerukt dat jij Gravenberch vergelijkt met een Mbappe en niet met een Klaassen. Leuk die compleet andere doelpalen, doe er nog een.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:32:
[...]

Ja, je onderbouwing is je gevoel en Mbappe, je hebt gelijk, hoewel je onderbouwing nergens op slaat heb je het wel onderbouwd. Mijn oprechte excuses!

Valt me mee dat je niet met Neymar vergelijkt, nou dan doe ik het maar. 222 miljoen voor Sinistera, want het is dezelfde markt. OK, covid, dan doen we het voor de helft.

[...]

Ik vergelijk helemaal niet met Ajax. Het is duidelijk dat hij dan minimaal 2x zoveel waard was.
Je hebt m'n post dus niet afgelezen nadat ik Mbappe (met nota bene een :+ smiley, jeweetwel, dat ding wat je gebruikt als je iets niet serieus meent) noemde.
Prima, dan heeft verder discussiëren ook geen zin.
milotic schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:33:
zomn mbappe is trouwens geen vergelijking dat gaat voor mij gevoel echt totaal nergens meer over
Ook voor jou, zie de :+

Er staat een heel lijstje met namen nadat ik Mbappe noemde.
Wereldtoppers als Kehrer, Seri...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
ph4ge schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:39:
[...]

Daarom moet je ook spelers van vergelijkbare clubs en vergelijkbare leeftijd vergelijken als je de waarde wil bepalen. Daarom vergelijk ik hem met een speler van AZ en niet met een speler van Ajax. En daarom is het van de pot gerukt dat jij Gravenberch vergelijkt met een Mbappe en niet met een Klaassen.
als je kijkt naar zon wijndal van az (prima speler voor een leuke middenmoter in de budesliga) die levert nu 6/7 miljoen op gaat die naar ajax dan levert die over 3 jaar het dubbele op.

schijnt trouwens dat ten hag timber mee wilt nemen naar united dat is best apart denk dat united behoefte heeft aan 2 slagers achterin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:40:
O, geloof me, dat was al lang duidelijk. Je begon zelf al gelijk over je gevoel, en daar valt niet mee te discussiëren, zeker niet als er zo dik op ligt waar dat gevoel op deze avond vandaan komt.

Als Feyenoord wint moet er in dit topic kennelijk altijd gelijk bij gezegd worden dat het voetbal slecht is en de spelers waardeloos. Valt me mee dat Slavia nog geen campingelftal genoemd is, die mist nog op de bingo kaart.

[ Voor 23% gewijzigd door ph4ge op 15-04-2022 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
toolkist schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:40:
[...]

Je hebt m'n post dus niet afgelezen nadat ik Mbappe (met nota bene een :+ smiley, jeweetwel, dat ding wat je gebruikt als je iets niet serieus meent) noemde.

[...]

Ook voor jou, zie de :+

Er staat een heel lijstje met namen nadat ik Mbappe noemde.
Wereldtoppers als Kehrer, Seri...
i know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
haha mensen dan worden we om dat gezelligheid te behouden toch gewoon wereld kampioen eerste 5 rondjes zijn van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Orkun Kökçü kan nog niet genieten van de 1-3 zege op Slavia Praag in de kwartfinale van de Conference League. Donderdagavond wist Feyenoord na het 1-1 gelijkspel een ticket voor de halve finale af te dwingen, maar toch overheerst de teleurstelling bij de middenvelder. Dat heeft alles te maken met zijn persoonlijke fout die voorafging aan de 1-1 van de Tsjechen. “Het gevoel is zwaar kut”, concludeert Kökçü.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:41:
[...]

O, geloof me, dat was al lang duidelijk. Je begon zelf al gelijk over je gevoel, en daar valt niet mee te discussiëren, zeker niet als er zo dik op ligt waar dat gevoel op deze avond vandaan komt.

Als Feyenoord wint moet er in dit topic kennelijk altijd gelijk bij gezegd worden dat het voetbal slecht is en de spelers waardeloos.
Nou, waar komt het vandaan dan? Ik ben heel benieuwd.
Jij bent degene die hier half leest en er allerlei andere zaken bij haalt. Alsof, omdat Feyenoord vandaag gewonnen heeft, alle mogelijke pro Feyenoord onzin geroepen mag worden en wij het er maar mee eens moeten zijn "want Feyenoord heeft een goede prestatie neergezet, dus je mag niet negatief doen'.
Terwijl er ook gewoon beaamd wordt *dat* Feyenoord een goede prestatie heeft geleverd.

Je vraagt om "spelers als Klaassen" terwijl ik Kehrer, Seri en Thorgan Hazard noem...
Maar nee, door blijven zagen over het niet serieuze voorbeeld Mbappe en niet gewoon toegeven dat je het verkeerd gelezen hebt in je zowat blinde woede volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
[b]toolkist in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022"toolkist schreef op vrijdag 15 april 2022 @
Je vraagt om "spelers als Klaassen" terwijl ik Kehrer, Seri en Thorgan Hazard noem...
Ook spelers die überhaupt niet uit de Eredivisie komen, zoals ik al zei. Totaal onvergelijkbaar.
toolkist schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:46:
Nou, waar komt het vandaan dan? Ik ben heel benieuwd.
Ik kan me zo voorstellen dat je als kleuter ooit gepest bent door een jongetje in een Feyenoord shirt, maar dat is slechts speculeren. :+

[ Voor 30% gewijzigd door ph4ge op 15-04-2022 00:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

milotic schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:43:
Orkun Kökçü kan nog niet genieten van de 1-3 zege op Slavia Praag in de kwartfinale van de Conference League. Donderdagavond wist Feyenoord na het 1-1 gelijkspel een ticket voor de halve finale af te dwingen, maar toch overheerst de teleurstelling bij de middenvelder. Dat heeft alles te maken met zijn persoonlijke fout die voorafging aan de 1-1 van de Tsjechen. “Het gevoel is zwaar kut”, concludeert Kökçü.
Ik las het ja, vind het wel sneu voor hem. Uiteraard lovenswaardig dat hij zich schuldig voelt, maar het is ook maar een incident. Kan gebeuren en het heeft geen gevolgen gehad. Genieten van de feiten en blij zijn dat je door gaat naar de volgende ronde.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:41:
[...]

Als Feyenoord wint moet er in dit topic kennelijk altijd gelijk bij gezegd worden dat het voetbal slecht is en de spelers waardeloos. Valt me mee dat Slavia nog geen campingelftal genoemd is, die mist nog op de bingo kaart.
Leg nou geen woorden in de mond, want die staan er helemaal niet.
Net zoals Gonadan zegt, die spelers kunnen het prima waard zijn (ik vind Malacia bv echt een goede back), de markt is gewoon minder dan pre-covid. En niet alleen richting Feyenoord, ook richting Ajax, en gewoon klote voor het NL voetbal wat het daar toch grotendeels van moet hebben.

Maar goed, we zullen na de zomer wel zien wie er het dichtste bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:50:
[...]

Leg nou geen woorden in de mond, want die staan er helemaal niet.
Net zoals Gonadan zegt, die spelers kunnen het prima waard zijn (ik vind Malacia bv echt een goede back), de markt is gewoon minder dan pre-covid. En niet alleen richting Feyenoord, ook richting Ajax, en gewoon klote voor het NL voetbal wat het daar toch grotendeels van moet hebben.

Maar goed, we zullen na de zomer wel zien wie er het dichtste bij zit.
Zolang Sparta een keeper voor 6 miljoen verkoopt en Ajax een speler met 1 jaar contract die nog alles te bewijzen heeft voor 25 miljoen verkoopt is voor jouw gevoel geen enkele aanleiding.

Oprechte vraag, denk je dat Ajax Sinistera niet zou kopen voor de geopperde 10 miljoen plus bonussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
[...]

[...]

Er zijn er een aantal wel heel erg bezig om enige euforie gelijk met azijn te overgieten.

Nogmaals, Jahanbanks 25 miljoen, 5 jaar inflatie, weinig internationale prestaties. Dat is een concrete en logische vergelijking. Noem het hoe je wil, maar doen alsof dat onrealistisch is is gebaseerd op een gevoel, niets meer niets minder.
Je hebt wel over Bayern hè de enigste club met een eigen vermogen waar je u tegen zegt zonder rijke olie baas en zonder schulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
milotic schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:53:
[...]

Je hebt wel over Bayern hè de enigste club met een eigen vermogen waar je u tegen zegt zonder rijke olie baas.
Waarom zou Bayern meer betalen dan strikt noodzakelijk? Als er geen concurrentie zou zijn die (bijna) net zoveel zou kunnen betalen zouden ze het ook niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
ph4ge schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:53:
[...]

Zolang Sparta een keeper voor 6 miljoen verkoopt en Ajax een speler met 1 jaar contract die nog alles te bewijzen heeft voor 25 miljoen verkoopt is voor jouw gevoel geen enkele aanleiding.

Oprechte vraag, denk je dat Ajax Sinistera niet zou kopen voor de geopperde 10 miljoen plus bonussen?
Als ze Berghuis al halen bij de vijand ja waarom niet de tijd van club liefde is allang voorbij. Op Bram van Polen na dan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:47:
[...]

Ook spelers die überhaupt niet uit de Eredivisie komen, zoals ik al zei. Totaal onvergelijkbaar.

[...]
Ik kan me zo voorstellen dat je als kleuter ooit gepest bent door een jongetje in een Feyenoord shirt, maar dat is slechts speculeren. :+
Ja zo kan ik het ook. Je voorwaarde net zo nauw maken dat er niet meer aan te voldoen valt. Straks moet de voornaam ook nog met ee R beginnen en de achternaam met een G. ongeveer 1.90 lang, nog andere wensen?
Je weet goed dat dit bij Ajax een unicum is en dat PSV Feyenoord en AZ ook geen recente voorbeelden hebben omdat ze überhaupt of niet recent genoeg CL gespeeld hebben (laat staan rondes na de groepsfase), of met een speler die als zo'n groot talent gezien wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
ph4ge schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:54:
[...]

Waarom zou Bayern meer betalen dan strikt noodzakelijk? Als er geen concurrentie zou zijn die (bijna) net zoveel zou kunnen betalen zouden ze het ook niet doen.
Omdat op elke positie een oud voetballer zit en geen kneus uit het bedrijfsleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:53:
[...]

10 plus wat bonussen? Zou van mij mogen. Zoals ze van mij ook 10-12 voor Malacia neer mogen leggen. Maar dat is nogal een eind vandaan van de 25 voor Sinisterra die genoemd werd net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
milotic schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:56:
[...]

Omdat op elke positie een oud voetballer zit en geen kneus uit het bedrijfsleven
Bayern is niet een van de rijkste clubs ter wereld geworden omdat ze onnodig veel betalen voor spelers. Dit doen ze alleen omdat ze denken/weten dat de speler anders naar een concurrent gaat.

Ik geloof er ook helemaal niets van dat dit de top transfer van de zomer wordt. Vorige zomer zijn er als ik het hoed begrijp 70 spelers voor 25 miljoen euro of meer verhandeld in Europa.
toolkist schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:55:
[...]

Ja zo kan ik het ook. Je voorwaarde net zo nauw maken dat er niet meer aan te voldoen valt. Straks moet de voornaam ook nog met ee R beginnen en de achternaam met een G. ongeveer 1.90 lang, nog andere wensen?
Je weet goed dat dit bij Ajax een unicum is en dat PSV Feyenoord en AZ ook geen recente voorbeelden hebben omdat ze überhaupt of niet recent genoeg CL gespeeld hebben (laat staan rondes na de groepsfase), of met een speler die als zo'n groot talent gezien wordt.
Wie stelt moet bewijzen. Dat Gravenberch 5 jaar geleden makkelijk hetzelfde of meer zou opbrengen blijkt hier gewoon niet uit. Klaassen, goude schoen winnaar, finale in de benen, aanvallende speler, aanvoerder, 3 jaar contract, bracht ongeveer hetzelfde op in die tijd. Hele andere spelers van een hele andere competities en clubs zijn veel slechter vergelijkingsmateriaal, daar is niets onredelijks aan.

[ Voor 54% gewijzigd door ph4ge op 15-04-2022 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:58:
[...]

Bayern is niet een van de rijkste clubs ter wereld geworden omdat ze onnodig veel betalen voor spelers. Dit doen ze alleen omdat ze denken/weten dat de speler anders naar een concurrent gaat.

Ik geloof er ook helemaal niets van dat dit de top transfer van de zomer wordt.
Tuurlijk wordt ie dat niet, dat wordt 100% Haaland of Mbappe (als alle tekengelden etc meegenomen worden). Voor de *echte* top zal altijd dik betaald worden.
Dat zijn Ajax en Feyenoord echter allebei niet en die spelers hebben ze ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 01:00:
[...]

Tuurlijk wordt ie dat niet, dat wordt 100% Haaland of Mbappe (als alle tekengelden etc meegenomen worden). Voor de *echte* top zal altijd dik betaald worden.
Dat zijn Ajax en Feyenoord echter allebei niet en die spelers hebben ze ook niet.
Daarom vergelijk ik daar ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:58:
Wie stelt moet bewijzen. Dat Gravenberch 5 jaar geleden makkelijk hetzelfde of meer zou opbrengen blijkt hier gewoon niet uit. Klaassen, goude schoen winnaar, finale in de benen, aanvallende speler, aanvoerder, 3 jaar contract, bracht ongeveer hetzelfde op in die tijd. Hele andere spelers van een hele andere competities en clubs zijn veel slechter vergelijkingsmateriaal, daar is niets onredelijks aan.
Al zou ik aankomen met z'n broer dan zou je het nog niet aannemen, want het is Ryan Gravenberch niet.
Dus ik laat het hierbij zitten en ga lekker slapen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 01:03:
[...]

Al zou ik aankomen met z'n broer dan zou je het nog niet aannemen, want het is Ryan Gravenberch niet.
Dus ik laat het hierbij zitten en ga lekker slapen :p
Als je niet kan onderbouwen moet je het niet stellen. Er is nog nooit een speler in Nederland/Nederlander met 1 jaar contract maar in de buurt gekomen van dit bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 01:02:
[...]

Daarom vergelijk ik daar ook niet mee.
Ik ook niet... Thorgan Hazard. Wereldtopper.
Jean Michael Seri, wie?
Klaassen als 24 jarige middenvelder met bergen CL ervaring mag wel, Seri als 26 jarige speler 2 seizoenen EL als ervaring niet 'want niet vergelijkbaar'.... tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Nou ga jij dan eens uitleggen waarom Sinisterra en Jahanbakhsh wel zo te vergelijken zijn.
Waar je ook mee komt, klopt niet want het zijn niet dezelfde spelers/dezelfde club/hetzelfde jaar/dezelfde ervaring/hetzelfde land/dezelfde statistieken/verzin maar wat redenen.

Wijdt er wellicht ook nog een stukje aan waarom Kuijt 18m opleverde en Sneijder 27m, in hetzelfde jaar...

Ik lees morgen wel waar je mee gekomen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 01:07:
[...]

Ik ook niet... Thorgan Hazard. Wereldtopper.
Jean Michael Seri, wie?
Klaassen als 24 jarige middenvelder met bergen CL ervaring mag wel, Seri als 26 jarige speler 2 seizoenen EL als ervaring niet 'want niet vergelijkbaar'.... tja
Ik ga eerlijk zijn, ik ken heel die Seri niet. Misschien was hij wel heel goed. Je mag doen wat je wilt. Kennelijk is hij heel vergelijkbaar met Gravenberch, of maak je nu het punt dat hij juist niet vergelijkbaar is? Mbappe is dat in ieder geval niet.

Het is laat, dat Gravenberch naar verluid meer dan 2x zoveel oplevert als elke andere Nederlander / speler in de Eredivisie met een 1 jarig contract maar desalniettemin 5 jaar geleden nog veel meer had opgeleverd is helemaal prima joh. Als we het maar niet over de overwinning van Feyenoord hebben, of God behoede dat ze een keer een goede kans hebben op een leuke transfer (geen top 10 transfer of iets dergelijks, een fractie van wat Ajax en PSV ophalen).

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 15-04-2022 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 01:11:
Nou ga jij dan eens uitleggen waarom Sinisterra en Jahanbakhsh wel zo te vergelijken zijn.
AZ is geen grotere club dan Feyenoord. Hij was iets ouder. Is ook geen Nederlander. Zelfde looptijd contract. Ook een buitenspeler. Misschien iets meer laten zien in Nederland en iets minder daar buiten.

Met wie zou jij hem vergelijken? Want het punt is juist dat je alleen maar uit gevoel put en het duidelijk is waar je gevoel vandaan komt.
toolkist schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 01:11:
Wijdt er wellicht ook nog een stukje aan waarom Kuijt 18m opleverde en Sneijder 27m, in hetzelfde jaar...

Ik lees morgen wel waar je mee gekomen bent.
Totaal onvergelijkbaar, al is het maar omdat Ajax altijd meer krijgt voor z'n spelers en Sneijder op een hele andere positie staat. Ook waren er grote vraagtekens of Kuijt niet bij Feyenoord aan z'n top zat omdat hij minder ruw talent heeft.

Ik denk dat beide heren vandaag 2x zoveel zouden opleveren, als het niet meer is. Ondanks Covid.

[ Voor 44% gewijzigd door ph4ge op 15-04-2022 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Die jongen uit Iran kan er niks van leuk gedaan bij AZ verder overal geflopt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Top avond voor ons Feyenoord. Marseille word lastig, maar niets is onmogelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LZ86 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 05:33:
Top avond voor ons Feyenoord. Marseille word lastig, maar niets is onmogelijk!
Weekje herstellen en dan zeven wedstrijden in 22 dagen.
  • 24-04 FC Utrecht thuis
  • 28-04 Olympique Marseille thuis
  • 01-05 Fortuna Sittard uit
  • 05-05 Olympique Marseille uit
  • 08-05 PSV thuis
  • 11-05 Go Ahead Eagles uit
  • 15-05 FC Twente thuis
Een scenario waarbij Feyenoord richting de play-offs gaat is niet ondenkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:09

Vos

AFCA

Agent47 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:25:
Jezus wat een afgunst weer hier zeg van sommige tweakers. Feyenoord is gewoon terecht door op basis van2 wedstrijden.

Heb je een fatsoenlijke keeper dan win je die eerste wedstrijd sowieso met 3-1.

Gewoon goed gedaan. Marseille is moeilijker dan Slavia Praag. Maar niet onmogelijk.
Feyenoord zeker terecht door, maar je keeper punt is grappig. Heb je hun beide keepers zien spelen? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 17:42
Mooie avond voor de coefficienten! Portugal eruit en feyenoord 6e (!) van Europa in behaalde punten.

Ik denk dat ze tegen Marseille boven zichzelf moeten uitstijgen, die zijn erg goed dit jaar.

Top voor nl dat de punten nu ook van andere clubs komen dan ajax, hard nodig om plek 6 vast te houden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zo zeg, dat zijn nog een hoop posts na zo'n late wedstrijd :o

Mooi dat Feyenoord door is naar de halve finale, daar word je als Nederlander uitermate blij van :)

Ik vrees dat de volgende tegenstander andere koek zal zijn dan wat ze tot nu toe getroffen hebben, maar niks is onmogelijk, helemaal thuis in een volle Kuip kan het gaan spoken waardoor spelers boven zichzelf uit gaan stijgen, mouwen opstropen en gaan.

Ik snap de irritatie wel van sommigen hier, die voel ik ook regelmatig wanneer het Europese optreden van Ajax (gevoelsmatig) werd gebaggataliseerd. Op het moment dat de euforie en de adrenaline nog volop aanwezig is zijn reacties met een meer neutrale blik niet leuk en voelt het als trollen. Laten we blij zijn met de ontwikkeling die we als Nederland meemaken dit seizoen. Een clean sheet in de CL groepsfase, twee ploegen in de kwartfinale van een Europees toernooi en als kers op de taart zelfs een afvaardiging in de halve finale, super :)

Aan de andere kant, laten we ook wel reeel blijven. Waar Ajax enkele jaren geleden het geluk aan de kont had hangen toen ze de finale van de EL haalden heeft Feyenoord ook geen klagen gehad qua tegenstanders. Ja, het is het troosttoenooi van Europa, en met tegenstanders als Maccabi Haifa, Slavia Praag, 1.FC Union Berlin en Partizan Belgrado hebben ze ook niet echt tegenstanders van formaat gehad en zou je zelf mogen verwachten dat ze door zouden stoten. Maar dat was jaren lang geen garantie, toen vlogen de Nederlandse ploegen er tegen een gemiddelde FC Bal op het Dak met gemak uit. Gelukkig ligt deze tijd nu hopelijk achter ons, al maakt één zwaluw nog geen zomer :)

Flink balen van PSV gisteren. Het is nou niet zo dat Leicester een topploeg is, ze hadden echt kunnen winnen in mijn optiek, maar het zelf laten liggen gisteravond.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
D-e-n schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:08:
[...]

What the fuck, toon eens iets meer respect. Feyenoord heeft heel veel wedstrijden gewoon heel goed voetbal gespeeld onder Slot. Dat 't vanavond werken was doet daar niks aan af.
Oké. Respect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
Han schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 07:36:
Zo zeg, dat zijn nog een hoop posts na zo'n late wedstrijd :o

Mooi dat Feyenoord door is naar de halve finale, daar word je als Nederlander uitermate blij van :)

Ik vrees dat de volgende tegenstander andere koek zal zijn dan wat ze tot nu toe getroffen hebben, maar niks is onmogelijk, helemaal thuis in een volle Kuip kan het gaan spoken waardoor spelers boven zichzelf uit gaan stijgen, mouwen opstropen en gaan.

Ik snap de irritatie wel van sommigen hier, die voel ik ook regelmatig wanneer het Europese optreden van Ajax (gevoelsmatig) werd gebaggataliseerd. Op het moment dat de euforie en de adrenaline nog volop aanwezig is zijn reacties met een meer neutrale blik niet leuk en voelt het als trollen. Laten we blij zijn met de ontwikkeling die we als Nederland meemaken dit seizoen. Een clean sheet in de CL groepsfase, twee ploegen in de kwartfinale van een Europees toernooi en als kers op de taart zelfs een afvaardiging in de halve finale, super :)

Aan de andere kant, laten we ook wel reeel blijven. Waar Ajax enkele jaren geleden het geluk aan de kont had hangen toen ze de finale van de EL haalden heeft Feyenoord ook geen klagen gehad qua tegenstanders. Ja, het is het troosttoenooi van Europa, en met tegenstanders als Maccabi Haifa, Slavia Praag, 1.FC Union Berlin en Partizan Belgrado hebben ze ook niet echt tegenstanders van formaat gehad en zou je zelf mogen verwachten dat ze door zouden stoten. Maar dat was jaren lang geen garantie, toen vlogen de Nederlandse ploegen er tegen een gemiddelde FC Bal op het Dak met gemak uit. Gelukkig ligt deze tijd nu hopelijk achter ons, al maakt één zwaluw nog geen zomer :)

Flink balen van PSV gisteren. Het is nou niet zo dat Leicester een topploeg is, ze hadden echt kunnen winnen in mijn optiek, maar het zelf laten liggen gisteravond.
Het eerlijke verhaal is dat we het als Nederland helemaal nooit meer over zwakkere tegenstanders of kleinere landen kunnen hebben. We zijn jarenlang afgegleden naar de kelder van het Europese voetbal en wisten zelfs daarin niet te overleven.

Vanuit onze Nederlandse voetbalvisie ben ik er van overtuigd dat je tegen dat soort clubs alleen maar kan verliezen. Ze spelen gegroepeerd, hangen voor de goal en zijn vaak geslepen op de counter met een snelle spits en vernuftige middenvelder. Vanuit onze Nederlandse visie van verzorgd voetbal gebaseerd op balbezit, opbouw van achteruit en een snelle balcirculatie is spelen tegen een team dat zelf wil voetballen en ruimte laat makkelijker.

Overigens staat Union Berlin in de Bundesliga twee plekken hoger en 5 punten los van het Frankfurt dat gisteren Barcelona uit de EL knikkerde en zijn ook Partizan en Slavia echt geen koekenbakkers. Geen enkele reden om de prestatie van Feyenoord te bagatelliseren op basis van de tegenstanders. Op welk niveau dan ook: een Europese halve finale halen is, zoals je zelf ook aangeeft, gewoon knap en een prestatie van formaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

donleone83 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 07:51:
[...]Geen enkele reden om de prestatie van Feyenoord te bagatelliseren op basis van de tegenstanders. Op welk niveau dan ook: een Europese halve finale halen is, zoals je zelf ook aangeeft, gewoon knap en een prestatie van formaat.
Zekers, maar aan de andere kant hoeft het ook niet te worden opgehemeld, het is slechts de Conference League, een divisie lager dan de Europa League. Ja, voor Nederlandse ploegen waren tegenstanders als Maccabi Haifa, Slavia Praag, 1.FC Union Berlin en Partizan Belgrado vaak het eindstation, maar dat zegt in mijn ogen meer over de Nederlandse ploegen en hun instelling dan over de tegenstanders zelf. Gewoon blij zijn dat die tijd (voor nu, lees: dit seizoen) achter ons ligt en we met 5 ploegen Europees hebben overwintert, ik noem dat een flinke stap vooruit. Echter moet je je ook afvragen of dat zonder de komst van de Conference League ook was behaald. Laten we gewoon hopen dat dit stappen zijn die uiteindelijk prestaties in de Europa League en de CL opleveren. Laten we eens beginnen met twee ploegen die deelnemen aan het hoofdtoernooi van de CL en ploegen die overwinteren in de Europa League :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
donleone83 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 07:51:
[...]

Het eerlijke verhaal is dat we het als Nederland helemaal nooit meer over zwakkere tegenstanders of kleinere landen kunnen hebben. We zijn jarenlang afgegleden naar de kelder van het Europese voetbal en wisten zelfs daarin niet te overleven.

Vanuit onze Nederlandse voetbalvisie ben ik er van overtuigd dat je tegen dat soort clubs alleen maar kan verliezen. Ze spelen gegroepeerd, hangen voor de goal en zijn vaak geslepen op de counter met een snelle spits en vernuftige middenvelder. Vanuit onze Nederlandse visie van verzorgd voetbal gebaseerd op balbezit, opbouw van achteruit en een snelle balcirculatie is spelen tegen een team dat zelf wil voetballen en ruimte laat makkelijker.

Overigens staat Union Berlin in de Bundesliga twee plekken hoger en 5 punten los van het Frankfurt dat gisteren Barcelona uit de EL knikkerde en zijn ook Partizan en Slavia echt geen koekenbakkers. Geen enkele reden om de prestatie van Feyenoord te bagatelliseren op basis van de tegenstanders. Op welk niveau dan ook: een Europese halve finale halen is, zoals je zelf ook aangeeft, gewoon knap en een prestatie van formaat.
Mee eens, maar het is ook vooral dat men vooraf al het een troost toernooi is, met allemaal c garnituur. Daar stappen mensen niet snel vanaf als ze hun mening eerder al geventileerd hebben.
Natuurlijk, er zitten ook echt wel dat soort clubs tussen, maar die spelen vaak super scherp, verdedigen met man en macht waardoor je er nauwelijks doorheen komt.

Maar ach, laat die mensen het lekker roepen, zijn dezelfde mensen die roepen dat de beker (of JC schaal) geen echte prijs is wanneer het niet hun eigen clubje betreft.

Oprecht, kijk eens naar het seizoen dat Ajax (wow wat was dat een prestatie) de finale van de UEFA cup haalde: Legia Warschau, CELTA de Vigo, Schalke onder andere. Berlin staat er een stuk beter voor dan Schalke, Legia (eigenlijk vergelijkbare teams/ clubs) wordt nu onder de nietszeggende clubs geschaard omdat mensen niet durven toegeven dat het best meevalt qua clubs en niveau.
Met hierboven wil ik niet de prestaties van Ajax bagatelliseren ofzo overigens, maar vooral duidelijk maken dat meningen zo gekleurd zijn, dat het lastig is er enige nuance uit te halen.

Zo ook de reactie hierboven, Ajax wint van Schalke (ja, doe club die daarna heel snel af gleed) die nu in de 2e Bundesliga speelt. Dat was heel knap, een paar jaar later is Union Berlin (die boven de club die Barcelona uitschakelt staat) uitgeschakeld door Feyenoord en dan stelt zo'n club niets voor.

Wanneer gaan mensen leren dat je niet naar namen en resultaten uit het verleden moet kijken, maar hoe een club het nu doet, zowel Europees in het huidige seizoen als in de competitie. Heel mooi hoor dat club x in het verleden niet veel voorstelde, maar het gaat om het nu. Er kan heel veel op zijn plek vallen waardoor een tegenstander / club boven zichzelf uitstijgt, of iig heel lastig te bespelen is. Is het dan een nietszeggende club of tegenstander die je maar moet oprollen met 5-0, omdat sommigen de club niet kennen omdat die Europees nooit hoge ogen gooide, of de laatste x jaar niet?

Ten slotte wel super mooi dat Feyenoord het heeft gehaald, ik had er na vorige week een hard hoofd in, maar ze hebben mijn ongelijk bewezen. Na de 1-1 dacht ik ook, daar gaan we weer, denk ook dat de assist van hun keeper heel welkom was. :+

[ Voor 14% gewijzigd door jbdeiman op 15-04-2022 08:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:00

Agent47

I always close my contracts.

Vos schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 07:17:
[...]

Feyenoord zeker terecht door, maar je keeper punt is grappig. Heb je hun beide keepers zien spelen? ;)
We raken het steeds meer eens @Vos :*) . Nee akkoord. Ik dacht dat hun keeper vorige week slecht was, maar allemachtig, die laatste 2 tegendoelpunten stond die echt verkeerd. :D

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ik denk trouwens realistisch gezien dat dit het eindstation wordt voor m'n club. Marseille heeft een zwaar betrouwbaar en goed team. Die Mandana keept daar ook al super lang. Dan hebben ze Payet nog voorin rondlopen. Staan gewoon keurig 2e in de Franse League.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:11

OMX2000

By any means necessary...

Agent47 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:29:
Ik denk trouwens realistisch gezien dat dit het eindstation wordt voor m'n club. Marseille heeft een zwaar betrouwbaar en goed team. Die Mandana keept daar ook al super lang. Dan hebben ze Payet nog voorin rondlopen. Staan gewoon keurig 2e in de Franse League.
Incoming open deur: de bal is rond

Je weet het echt nooit hè. Maar realisitisch gezien houdt het op in de volgende ronde.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Agent47 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:29:
dacht ik ook met vitesse in poule met rennes en spurs, erna rapid en tegen roma was ook prima.

40% 60%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
milotic schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:29:
[...]

dat klaasen niet mee kon komen bij everton zegt toch genoeg? tempo ligt daar gewoon voor hem te hoog bij ajax hoeft die van de 34 wedstrijden er hooguit 6 wat extra te lopen.

wel prima voetballer lmao maar voor het nederlands elftal bijv komt die echt wel zwaar te kort
Wat mij betreft is het een misvatting dat Klaassen niet mee kon komen bij Everton. Naar mijn idee kwam hij terecht in een niet goed lopend team, en werd de trainer die hem had gehaald na 3 maanden ontslagen. Daarna gingen ze een ander systeem spelen waarin hij niet tot zijn recht kwam, en daarom nauwelijks meer een kans kreeg. Hij beschikte niet over het surplus aan kwaliteit waardoor elke trainer hem altijd zou opstellen, dat is waar. Maar het is imo niet terecht om te stellen dat hij niet mee kon bij Everton.

Zelfde geldt voor spelen in het NL elftal. Het is geen speler die er ruim bovenuit steekt. Maar zijn ondergrens ligt vrij hoog, en in het juiste systeem kan het een hele waardevolle speler zijn.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:15
toolkist schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:33:
[...]

En toen douwde je em de heg in omdat ie destijds faalde? :+
Ja ik riep toen uit frustratie dat ik hem nooit meer wilde zien voetballen... Ik riep : ga maar hardlopen of zo ;)
Ik in een villa? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:15
Ik denk trouwens dat het niveau verschil tussen de Conference League en de Europa League er wel is. Totdat de teams verder komen in het toernooi vanaf de kwartfinales of zo.
Dat verschil is er mi nu bijna niet, er staan nu gelijkwaardige teams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:12

Superkiwi

Hoi doei

Harribo schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:54:
Ik denk trouwens dat het niveau verschil tussen de Conference League en de Europa League er wel is.
Natuurlijk is dat verschil er, net als tussen de CL en EL.
Daarom vind ik het best jammer dat clubs uit hogere Europese leagues in hetzelfde seizoen kunnen degraderen naar de lagere leagues.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Superkiwi schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:03:
[...]

Natuurlijk is dat verschil er, net als tussen de CL en EL.
Daarom vind ik het best jammer dat clubs uit hogere Europese leagues in hetzelfde seizoen kunnen degraderen naar de lagere leagues.
slaat nergens op he maar ja meer wedstrijden meer inkomsten uit reclame

uefa :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Harribo schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:54:
Ik denk trouwens dat het niveau verschil tussen de Conference League en de Europa League er wel is. Totdat de teams verder komen in het toernooi vanaf de kwartfinales of zo.
Dat verschil is er mi nu bijna niet, er staan nu gelijkwaardige teams.
Sterker nog. Ik vind de laatste 4 van de Conference League hoogwaardiger dan de Europa League als ik eerlijk mag zijn. Roma, Marseille, Leicester vind ik alle 3 toch een stuk beter dan Rangers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Han schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:02:
[...]

Zekers, maar aan de andere kant hoeft het ook niet te worden opgehemeld, het is slechts de Conference League, een divisie lager dan de Europa League. Ja, voor Nederlandse ploegen waren tegenstanders als Maccabi Haifa, Slavia Praag, 1.FC Union Berlin en Partizan Belgrado vaak het eindstation, maar dat zegt in mijn ogen meer over de Nederlandse ploegen en hun instelling dan over de tegenstanders zelf. Gewoon blij zijn dat die tijd (voor nu, lees: dit seizoen) achter ons ligt en we met 5 ploegen Europees hebben overwintert, ik noem dat een flinke stap vooruit. Echter moet je je ook afvragen of dat zonder de komst van de Conference League ook was behaald. Laten we gewoon hopen dat dit stappen zijn die uiteindelijk prestaties in de Europa League en de CL opleveren. Laten we eens beginnen met twee ploegen die deelnemen aan het hoofdtoernooi van de CL en ploegen die overwinteren in de Europa League :)
Los van de inrichting qua competities denk ik een verandering qua mentaliteit te bespeuren. Nederlandse ploegen zijn wat realistischer gaan spelen en nemen het daarmee wat serieuzer. Dat lijkt zijn vruchten af te werpen en dat mocht ook wel eens na al die jaren van droogte met een incidentele uitschieter.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:24:
[...]

Sterker nog. Ik vind de laatste 4 van de Conference League hoogwaardiger dan de Europa League als ik eerlijk mag zijn. Roma, Marseille, Leicester vind ik alle 3 toch een stuk beter dan Rangers.
En Leipzig West Ham en Frankfurt?
Denk dat het elkaar weinig ontloopt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 05:47:
[...]

Weekje herstellen en dan zeven wedstrijden in 22 dagen.
  • 24-04 FC Utrecht thuis
  • 28-04 Olympique Marseille thuis
  • 01-05 Fortuna Sittard uit
  • 05-05 Olympique Marseille uit
  • 08-05 PSV thuis
  • 11-05 Go Ahead Eagles uit
  • 15-05 FC Twente thuis
Een scenario waarbij Feyenoord richting de play-offs gaat is niet ondenkbaar.
Ach, bij winst van de Conference League plaats je je direct voor de groepsfase EL. Kortste weg naar Europa. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Nu maar hopen dat Feyenoord - Utrecht verplaatst wordt. Optimaal voorbereiden op Marseille.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Agent47 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:22:
Nu maar hopen dat Feyenoord - Utrecht verplaatst wordt. Optimaal voorbereiden op Marseille.
Aangezien er 4 dagen tussen zitten (de wedstrijddag meegerekend aangezien je om 21 uur speelt) ga ik daar niet vanuit. Fortuna - Feyenoord is wel al 2 hele uren naar achter geschoven als compensatie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• donleone83
Bombvis schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:05:
[...]

Aangezien er 4 dagen tussen zitten (de wedstrijddag meegerekend aangezien je om 21 uur speelt) ga ik daar niet vanuit. Fortuna - Feyenoord is wel al 2 hele uren naar achter geschoven als compensatie
Toen Ajax ver kwam in Europa legde de KNVB zowat de hele competitie stil. Laten we hopen dat ze ook nu het belang zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
donleone83 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:07:
[...]

Toen Ajax ver kwam in Europa legde de KNVB zowat de hele competitie stil. Laten we hopen dat ze ook nu het belang zien.
Oh helemaal eens hoor, ben zelf Feyenoorder dus wmb voetballen we pas na het Europese seizoen weer in de competitie, maar ik reken er gewoon niet op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:09

Vos

AFCA

donleone83 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:07:
[...]

De gang van zaken omtrent Europese duels en competitie is als goed is allemaal besproken met alle clubs.

Pagina: 1 ... 251 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022