Toch zeker een 5/7 rating waardigElPaco schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:48:
[...]
Dank je. Ik ben er wel trots op. Een van mijn betere momenten al zeg ik het zelf.
Johan Cruijff is terug!
En het is een PSV'er. Of dat goed is of niet moeten we nog uitvinden.
[ Voor 18% gewijzigd door Maarten_E op 03-08-2021 21:51 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Hahaha, misschien moet ik niet alleen maar headlines lezenElPaco schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:33:
[...]
Dat is Jeffrey Bruma, niet de Bruma die nu op de bank zit
Jinx!!Exocet schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:50:
3 of 4 maakt toch niks uit, tegen dit team ga je nooit in de problemen komen in de return
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Toch jammer dat ze er niet nog een paar hebben ingetikt in de 2e helft, zo makkelijk als ze er de 1e helft invlogen, zo wilde het maar niet lukken in de 2e. Wel makkelijke win zo. Hopen dat het volgende week geen ander verhaal is.
Wat is de slechtste shirtsponsor van dit seizoen eigenlijk?
Easytoys in de KKD, MetropoolregioBrainportEindhoven of Waterontharder.com?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
ftfyElPaco schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:53:
Puntjes voor UEFA zijn weer binnen en we kunnen op naar overmorgen. Hup Feyenoord! Hup Vitesse!
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Kan gewoon met de top mee. Ik zie PSV als titel favoriet in de ED, die zijn vandaag wel beter dan een verzwakt Midtjylland maar de uitslag komt ook doordat beide ploegen wilden voetballen.DonRoger schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:27:
Ik vraag mij oprecht af met welke Eredivisie club je FC Midtjylland kan vergelijken. Ik heb zelf niet het idee dat FC Midtjylland zo verschrikkelijk slecht is.
alles kan off-topic
Het publiek bedanken als ze je zo gesteund hebben lijkt me dan weer primatoolkist schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:57:
Een ere ronde als je 1e leg wint lijkt me wat voorbarig maar goed
Net zoals ze na vrijwel elke wedstrijd doen in het eigen stadion. Een team dat haar fans bedankt is inderdaad overbodig...toolkist schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:57:
Een ere ronde als je 1e leg wint lijkt me wat voorbarig maar goed
Waterontharder sowieso niet want die is er al weer mee gestopt: https://www.sponsorreport...als-hoofdsponsor-vitesse/Maarten_E schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:57:
Wat is de slechtste shirtsponsor van dit seizoen eigenlijk?
gelukkig is de return ook al volgende week, dus je treft weer een gehavende club
PSV boven Ajax? Waar baseer je dat dan weer op?Ankona schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:59:
[...]
Kan gewoon met de top mee. Ik zie PSV als titel favoriet in de ED, die zijn vandaag wel beter dan een verzwakt Midtjylland maar de uitslag komt ook doordat beide ploegen wilden voetballen.
Op de prestaties tegen de lame en de blinde.hotymoty schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:26:
[...]
PSV boven Ajax? Waar baseer je dat dan weer op?
Je kunt uiteraard nog lang niet zeggen waar PSV staat, omdat de 3 officiele wedstrijden van hun tegen zeer zwakke tegenstanders waren.
na de pot tegen Ajax kan men pas wat zeggen, de uitslagen zorgen wel voor een lekker gevoel bij de spelers.
Kennen ze blijkbaar niet overal. Ook bij FC Twente wordt na elke wedstrijd, zelfs als die verloren is, door de spelers een rondje om het veld gelopen om de support te bedanken.Napo schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:59:
[...]
Net zoals ze na vrijwel elke wedstrijd doen in het eigen stadion. Een team dat haar fans bedankt is inderdaad overbodig...
Bij de vereniging van Toolkist is deze waardering van de spelers richting de supporters er misschien niet?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Nederland kent een top met twee clubs, Ajax en PSV. Al was Ajax vorig seizoen natuurlijk de eenzame top. Ook AZ van vorig seizoen haakt misschien nog net aan bij de top. Nee, die Denen kunnen daar niet aan tippen.Ankona schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:59:
[...]
Kan gewoon met de top mee. Ik zie PSV als titel favoriet in de ED, die zijn vandaag wel beter dan een verzwakt Midtjylland maar de uitslag komt ook doordat beide ploegen wilden voetballen.
Midtjylland is normaliter niveau Vitesse/AZ. Niveau subtop. Een paar klassen minder dan de twee topclubs in Nederland. Het gehavende Midtjylland van vandaag is denk ik niveau Feyenoord/Fc Utrecht. Net boven de middenmoot.
[ Voor 13% gewijzigd door VDS91 op 03-08-2021 23:04 ]
Gaan we die zinloze kutdiscussie over "topclubs" weer beginnen? Of vind je het gewoon lekker om te blijven herhalen dat je eigen clubje een "topclub" is. Topclub, topclub, topclub, topclub, topclub. Iedereen weet echt wel dat de titelstrijd tussen Ajax en PSV gaat op dit moment.VDS91 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:01:
[...]
Nederland kent een top met twee clubs, Ajax en PSV. Al was Ajax vorig seizoen natuurlijk de eenzame top. Ook AZ van vorig seizoen haakt misschien nog net aan bij de top. Nee, die Denen kunnen daar niet aan tippen.
Midtjylland is normaliter niveau Vitesse/AZ. Niveau subtop. Een paar klassen minder dan de twee topclubs in Nederland. Het gehavende Midtjylland van vandaag is denk ik niveau Feyenoord/Fc Utrecht. Net boven de middenmoot.
En how the fuck wilde jij Feyenoord inschatten op het niveau Utrecht? We zijn nog niet eens begonnen aan de competitie en Slot is net begonnen als trainer. Maar een aantal jaren terugkijkend: zelfs met al die kutseizoenen eindigt Feyenoord bijna altijd ruim boven Utrecht. Om over het verschil in begroting nog maar niet te spreken.
Het elftal van Feyenoord is totaal nog niet in evenwicht en gaat niet meedoen om plek één maar dat denigrerende gewauwel van de fans van zogenaamde "topclubs" begint me mateloos te irriteren.
[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 04-08-2021 00:03 . Reden: typefouten ]
Waarom denk jij dat Ajax kampioen wordt en geen PSV?hotymoty schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:26:
[...]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Als je het zinloos vindt, waarom reageer je er dan zo gefrustreerd op met van die stoere krachttermen? Wat een frustratie zeg. Ik wou alleen aangeven wat het niveau van die Denen is i.r.t de twee topclubs in Nederland.D-e-n schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:52:
[...]
Gaan we die zinloze kutdiscussie over "topclubs" weer beginnen? Of vind je het gewoon lekker om te blijven herhalen dat je eigen clubje een "topclub" is. Topclub, topclub, topclub, topclub, topclub. Iedereen weet echt wel dat de titelstrijd tussen Ajax en PSV gaat op dit moment.
En how the fuck wilde jij Feyenoord inschatten op het niveau Utrecht? We zijn nog niet eens begonnen aan de competitie en Slot is net begonnen als trainer. Maar een aantal jaren terugkijkend: zelfs met al die kutseizoenen eindigt Feyenoord bijna altijd ruim boven Utrecht. Om over het verschil in begroting nog maar niet te spreken.
Het elftal van Feyenoord is totaal nog niet in evenwicht en gaat niet meedoen om plek één maar dat denigrerende gewauwel van de fans van zogenaamde "topclubs" begint me mateloos te irriteren.
[ Voor 4% gewijzigd door VDS91 op 04-08-2021 06:48 ]
Yup, en ook boven AZ, RKC en zelfs Feyenoord. Waarop ik het baseer? Dat team draaide vorig jaar al best lekker en lijkt zich goed door te ontwikkelen. Staat gewoon een goed en uitgebalanceerd team. Gaat de rest het heel moeilijk tegen krijgen.hotymoty schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:26:
[...]
alles kan off-topic
Torenhoog favoriet en ze zullen moeten na zoveel jaar geen prijs te hebben gepakt, geen kampioen worden dan is het seizoen gefaald voor PSV.Ankona schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 07:37:
[...]
Yup, en ook boven AZ, RKC en zelfs Feyenoord. Waarop ik het baseer? Dat team draaide vorig jaar al best lekker en lijkt zich goed door te ontwikkelen. Staat gewoon een goed en uitgebalanceerd team. Gaat de rest het heel moeilijk tegen krijgen.
Mensen die nu Ajax afschrijven terwijl de selectie juist sterker is geworden..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik schrijf geen enkele club af maar er is meer dan alleen Ajax. Ajax zal echt wel tweede worden dit seizoen en mogelijk ook wel kampioen. Dat weten we pas in mei. Maar voor mij is PSV gewoon de favoriet. Prima als je er anders over denkt maar zo verwacht ik het. (En nee, ik ben geen PSV fan, die club doet mij niets. Het liefst zie ik een top 3 met Heerenveen, Kowet en Feyenoord, de rest mag degraderen. Ik denk alleen dat dat niet heel realistisch is.)Gynnad schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 07:41:
[...]
Torenhoog favoriet en ze zullen moeten na zoveel jaar geen prijs te hebben gepakt, geen kampioen worden dan is het seizoen gefaald voor PSV.
Mensen die nu Ajax afschrijven terwijl de selectie juist sterker is geworden..![]()
alles kan off-topic
Sterker? Mindere keepers, nog maar 1 spits, nee ik vind Ajax zeker niet sterker geworden.Gynnad schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 07:41:
Mensen die nu Ajax afschrijven terwijl de selectie juist sterker is geworden..![]()
PSV lijkt wel degelijk sterker geworden, al zal er voor Malen nog wel iemand gehaald moeten worden.
En dan kan het zomaar een heel spannend seizoen worden waarbij het helemaal niet raar is dat niet iedereen Ajax als de favoriet ziet...
Mindere keepers? Onana speelde de helft van vorig jaar niet en is er nog steeds. Stekelenburg en Pasveer heb je als keepers, wat voor de Nederlandse competitie meer dan prima is. Voorin heb je een Haller (backup Danillo) die nu vanaf het begin mee draait en op de vleugels heb je Tadic, Neres, Anthony en Berghuis.toolkist schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:12:
[...]
Sterker? Mindere keepers, nog maar 1 spits, nee ik vind Ajax zeker niet sterker geworden.
PSV lijkt wel degelijk sterker geworden, al zal er voor Malen nog wel iemand gehaald moeten worden.
En dan kan het zomaar een heel spannend seizoen worden waarbij het helemaal niet raar is dat niet iedereen Ajax als de favoriet ziet...
Zo lang er niets vertrekt bij Ajax, denk ik niet dat je er niet slechter op bent geworden. Traore en Brobbey zijn weg, maar de 1e seizoenshelft met Traore in de spits was toch ook niet de oplossing. Brobbey was een aardige invaller, maar daarvan moet ook nog maar blijken dat hij het vol gaat houden (bij Leipzig nu dan).
Ik vind fc Groningen ook een topclub 
Soms ook een tobclub....
Soms ook een tobclub....
En de nodige middelmaat nog onder contract, wat moet je nog met Schuurs, Ekkelenkamp en Labyad?toolkist schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:12:
[...]
Sterker? Mindere keepers, nog maar 1 spits, nee ik vind Ajax zeker niet sterker geworden.
Ik ben bang dat de vorm van ETH wordt doorgetrokken. Lekker anti voetbal met die Alvarez op het middenveld. Afgelopen januari viel het allemaal net de goede kant op en lijkt het hosanna. Voor dit seizoen ben ik er bang voor.
XXXVI
Dat zal wel eens een zand in de ogen potje kunnen worden wat Ajax makkelijk wint omdat PSV er niks om geeft en (terecht) de focus op de CL gooit. CL thuis is altijd een mooie graadmeter om te zien waar Ajax staat. Als dat een wedstrijd is waar kansen komen dan weet je vaak dat het goed zit en dat er hooguit geschaafd moet worden. Is dat een klassieke 'zaadpot' dan is er werk aan de winkel voor Ten Hag. Maar die oefenpotjes zijn gevaarlijk want die zeggen niks. Ajax had 9-0 voor kunnen staan tegen Bayern en ook 9-20 kunnen verliezen. Let op het gebruik van het woord 'kunnen' want in de CL wordt dat MOETEN. In grote wedstrijden idem.Deadsy schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:37:
[...]
na de pot tegen Ajax kan men pas wat zeggen, de uitslagen zorgen wel voor een lekker gevoel bij de spelers.
[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 04-08-2021 09:38 ]
Tuurlijk is er meer dan alleen Ajax, maar er is maar één club de besteAnkona schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 07:49:
[...]
Ik schrijf geen enkele club af maar er is meer dan alleen Ajax.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik geef PSV zondag zaterdag wel een serieuze kans om de schaal te pakken.
Ze hebben al 3 wedstrijden CL gespeeld, zitten daardoor al goed in het ritme en zijn al op elkaar ingespeeld.
Ze hebben al 3 wedstrijden CL gespeeld, zitten daardoor al goed in het ritme en zijn al op elkaar ingespeeld.
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 04-08-2021 09:46 ]
FTFYSuperkiwi schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:42:
Ik geef PSV zondag ZATERDAG wel een serieuze kans om de schaal te pakken.
Ik vind PSV wel serieus indruk maken in de voorrondes van de CL waar Ajax in de oefenwedstrijden erg stroperig voetbal liet zien. Zal close worden dit seizoen.
Flickr PSN ID= cheironnl
Thanks.
Ik dacht dat het schrikkeljaar was, daardoor was ik in de war
Zoals Ten Hag zei: vanaf januari komen de prijzen en moet het team er staan.cheiron schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:45:
Ik vind PSV wel serieus indruk maken in de voorrondes van de CL waar Ajax in de oefenwedstrijden erg stroperig voetbal liet zien. Zal close worden dit seizoen.
Zoals Typhone zegt: dat moet vanaf 7 augustus
[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 04-08-2021 09:51 ]
Psv speelt nu zowat "de Hollandse school" met een Duitser aan het roer .
Formatie 433 met vleugelspitsen.
Dat is vaker gedaan her en der.... alleen.... Madueke en Gakpo kunnen tenminste een man uitspelen en dat is zeer belangrijk om te slagen met zo'n formatie denk ik.
Hoe vaak zie je niet dat teams 433 spelen met vleugelspitsen die nog geen lantaarnpaal voorbij komen? Of alleen maar naar binnen komen en de boel daar drukker maken omdat ze niet de snelheid, lef en klasse hebben om de achterlijn te halen?
Zoals Psv nu speelt, zo moet het gespeeld worden mi. Dàn wordt je ook echt gevaarlijk als team.
Leuk ook om te zien
Formatie 433 met vleugelspitsen.
Dat is vaker gedaan her en der.... alleen.... Madueke en Gakpo kunnen tenminste een man uitspelen en dat is zeer belangrijk om te slagen met zo'n formatie denk ik.
Hoe vaak zie je niet dat teams 433 spelen met vleugelspitsen die nog geen lantaarnpaal voorbij komen? Of alleen maar naar binnen komen en de boel daar drukker maken omdat ze niet de snelheid, lef en klasse hebben om de achterlijn te halen?
Zoals Psv nu speelt, zo moet het gespeeld worden mi. Dàn wordt je ook echt gevaarlijk als team.
Leuk ook om te zien
[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 04-08-2021 10:31 ]
@Gynnad ik denk dat je Brobbey nu wel erg tekort doet. Scoorde wel vaak en tegen grote ploegen als invaller. Dat we er van Brobbey - > Danilo niet minder op zouden worden kan ik niet echt serieus nemen.
Als Stekelenburg (of Pasveer) zo keept als afgelopen half seizoen merk je in de eredivisie geen verschil met Onana. Maar gezien de pensioenleeftijd van deze mannen nadert is het de vraag wanneer het verval optreedt. Europees denk ik dat ze beiden het CL niveau niet hebben waar Onana dat wel heeft.
Overmars is tevens duidelijk geweest dat Neres lijkt te vertrekken. Nu heb je daar Berghuis voor gehaald dus dat blijft redelijk gelijk, misschien zelfs een lichte verbetering.
Als Stekelenburg (of Pasveer) zo keept als afgelopen half seizoen merk je in de eredivisie geen verschil met Onana. Maar gezien de pensioenleeftijd van deze mannen nadert is het de vraag wanneer het verval optreedt. Europees denk ik dat ze beiden het CL niveau niet hebben waar Onana dat wel heeft.
Overmars is tevens duidelijk geweest dat Neres lijkt te vertrekken. Nu heb je daar Berghuis voor gehaald dus dat blijft redelijk gelijk, misschien zelfs een lichte verbetering.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Verwijderd
Scoorde vaak en tegen grote ploegen? Over wie hebben we het eigenlijk?snmght schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:03:
@Gynnad ik denk dat je Brobbey nu wel erg tekort doet. Scoorde wel vaak en tegen grote ploegen als invaller. Dat we er van Brobbey - > Danilo niet minder op zouden worden kan ik niet echt serieus nemen.
12 optredens in de Eredivisie met doelpunten tegen Fortuna, Ado en Willem II.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2021 11:12 ]
Zegt helemaal niets. Kan me een seizoen herinneren waarin Ajax in de voorbereiding kansloos verloor van een club uit volgens mij het Oostenrijkse tweede niveau.cheiron schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:45:
Vervolgens bereikten ze in hetzelfde seizoen de halve finale CL door Real Madrid en Juventus te verslaan.
Onana is 10x beter dan 'DeBoertje' Pasveer (elke wedstrijd wel een 'oepsie' moment) en Stekelenburg. En gaat echt geen wedstrijd meer spelen voor Ajax.Gynnad schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:53:
[...]
Mindere keepers? Onana speelde de helft van vorig jaar niet en is er nog steeds. Stekelenburg en Pasveer heb je als keepers, wat voor de Nederlandse competitie meer dan prima is. Voorin heb je een Haller (backup Danillo) die nu vanaf het begin mee draait en op de vleugels heb je Tadic, Neres, Anthony en Berghuis.
Zo lang er niets vertrekt bij Ajax, denk ik niet dat je er niet slechter op bent geworden. Traore en Brobbey zijn weg, maar de 1e seizoenshelft met Traore in de spits was toch ook niet de oplossing. Brobbey was een aardige invaller, maar daarvan moet ook nog maar blijken dat hij het vol gaat houden (bij Leipzig nu dan).
Haller vind ik serieus een verslechtering tov Traoré. Die kon je nog wel eens aanspelen, bij Haller is de bal dan kwijt. Achter Haller heb je nu niks, Of Tadic moet centraal maar dan heb je op links niemand (Berghuis, Neres en Anthony alle 3 verre van optimaal op links). Dus ja, ik vind dat Ajax er minder op is geworden.
Denk dat je AZ wel mag afschrijven. DIe gouden generatie waarmee ze hoge ogen gooiden is inmiddels weggekocht, de trainer die het bewerkstelligde is weg. Die zullen wel in het linkerrijtje belanden, maar zo goed als afgelopen 3 seizoenen kun je denk ik wel vergeten.
Misschien is Ihattaren iets voor AZ? Heb het idee dat 'moeilijke jongens' vaak wel weten te renderen bij die ploeg.
Ik moet zeggen dat ik Haller voetballend ook vind tegenvallen voorlopig, maar om nu te stellen dat hij slechter is dan Traoré is wel het extreme uiterste. Komt nog is bij dat Haller uitstekende statistieken kan overleggen ondanks zijn mindere spel. Die staat gewoon garant voor minimaal 20 doelpunten in de eredivisie. Traoré scoorde alleen toevallig 5x tegen VVV. Verder heeft hij nauwelijks iets gepresteerd. Brobbey was aantoonbaar beter.toolkist schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:29:
[...]
Onana is 10x beter dan 'DeBoertje' Pasveer (elke wedstrijd wel een 'oepsie' moment) en Stekelenburg. En gaat echt geen wedstrijd meer spelen voor Ajax.
Haller vind ik serieus een verslechtering tov Traoré. Die kon je nog wel eens aanspelen, bij Haller is de bal dan kwijt. Achter Haller heb je nu niks, Of Tadic moet centraal maar dan heb je op links niemand (Berghuis, Neres en Anthony alle 3 verre van optimaal op links). Dus ja, ik vind dat Ajax er minder op is geworden.
Zelf kan ik er met mijn hoofd niet bij dat mensen zeggen dat Ajax is verslechterd of minder is geworden. Er is geen één bepalende speler van vorig seizoen vertrokken en de talenten zijn allemaal weer een jaartje rijper. De basis bestaat uit spelers die het allemaal hebben bewezen op het hoogste niveau en je hebt een bank met vermoedelijk Antony, Kudus, Neres/Berghuis, Rensch, Alvarez, Schuurs... Dat is kwalitatief gezien gewoon de top in de eredivisie.
Ajax is de favoriet. Daar twijfel ik niet over. Wel blijft het een feit dat het verschil tussen PSV/Ajax en de rest van de eredivisie gigantisch. PSV zie ik dus ook nauwelijks punten verspillen tegen de kleintjes. Het zal dus een strijd worden tot de laatste dag. Dit PSV walst over het uitgeklede AZ of het middelmatige Feyenoord heen.
Verder wel mee eens dat het verschil tussen Onana en Stekelenburg/Pasveer zeker op internationaal te groot is. Maar ook Stekelenburg/Pasveer zijn niet minder dan wat er bij PSV op goal staat.
[ Voor 4% gewijzigd door VDS91 op 04-08-2021 11:45 ]
We hebben het alleen over de Eredivisie, daar heb je dan Haller en Tadic die in de spits kunnen spelen en Anthony, Tadic en Berghuis die op de flanken kunnen spelen (er vanuit gaan dat Neres dan weg gaat). Danillo kun je dan laten invallen/spelen tegen de wat mindere ploegen.snmght schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:03:
Absoluut mee eens, Onana is van wereldklasse, in de CL ga je die missen. Echter ging het hier over de Eredivisiesnmght schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:03:
Hier ben ik het niet mee eens, Haller is echt wel een paar klasse beter dan Traore. Traore doet het leuk tegen de mindere ploegen, maar tegen wat betere ploegen zag je hem nauwelijks. Met Haller zijn we er flink op vooruit gegaan en vooral met een Berghuis en Tadic op de vleugels kan hij de nodige ballen verwachten die hij erin kan koppen/schieten.toolkist schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:29:
[...]
Onana is 10x beter dan 'DeBoertje' Pasveer (elke wedstrijd wel een 'oepsie' moment) en Stekelenburg. En gaat echt geen wedstrijd meer spelen voor Ajax.
[ Voor 29% gewijzigd door Gynnad op 04-08-2021 11:51 ]
De keren na VVV uit dan Traoré goed gespeeld heeft ga je halen op 0 vingers van 0 handen. Dus die missen we niet.
Haller een verslechtering tov Brobbey, daar valt over te praten, maar Traoré? Die bakt er niks van (Buiten VVV uit) en paste totaal niet in het Ajax spelletje.toolkist schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:29:
[...]
Haller vind ik serieus een verslechtering tov Traoré. Die kon je nog wel eens aanspelen, bij Haller is de bal dan kwijt.
Ik denk overigens dat Haller er nog wel komt, spelers moeten vaak even wennen in een eerste seizoen bij Ajax, en hij heeft het lastig gehad met de uitsluiting in de EL lijkt me.
Hoezo is PSV favoriet voor de titel?Ankona schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 07:49:
[...]
Ik schrijf geen enkele club af maar er is meer dan alleen Ajax. Ajax zal echt wel tweede worden dit seizoen en mogelijk ook wel kampioen. Dat weten we pas in mei. Maar voor mij is PSV gewoon de favoriet. Prima als je er anders over denkt maar zo verwacht ik het. (En nee, ik ben geen PSV fan, die club doet mij niets. Het liefst zie ik een top 3 met Heerenveen, Kowet en Feyenoord, de rest mag degraderen. Ik denk alleen dat dat niet heel realistisch is.)
Galatasaray tov vorige jaar miste 8 speler.
Midsjiland tov vorige seizoen 3 verkocht en 5 corona!
Daarnaast kijk Ajax-Midsjiland vorige jaar toen midsjiland een beter elftal dan nu.
Toen miste Traore 3 grote kansen en Labyad 1, einduitslag 3-1 wat ook zomaar 6 a 7-1 kon zijn.
Vond voor de 1-0 van PSV helemaal niet zo sterk, denk dat als ze wat tegenstand krijgen in een keer niet meer zo goed lijken.
Maar ze hebben wel een goed gevulde bankrekening.LZ86 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:36:
Denk dat je AZ wel mag afschrijven. DIe gouden generatie waarmee ze hoge ogen gooiden is inmiddels weggekocht, de trainer die het bewerkstelligde is weg. Die zullen wel in het linkerrijtje belanden, maar zo goed als afgelopen 3 seizoenen kun je denk ik wel vergeten.
Ik denk ook dat ze sportief een flinke stap terug zullen moeten doen. Hopen voor ze dat ze met goed beleid een gezonde club blijven met de nodige successen in de toekomst.
alles kan off-topic
Ajax speelde tegen Leipzig voor het eerst met hun beste 11.cheiron schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:45:
Waar de meeste nog maar 1 week trainde.
Leipzig is echt wel 3 klasses beter dan Galatasaray en Midsjiland .
Kan je dat dan vergelijken?
Lijkt me niet .
Die gevulde bankrekening mogen ze coronaverliezen mee opvangen en de kosten van de reparatie van het stadion vorig jaar dragen lijkt me?Ankona schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:12:
[...]
Maar ze hebben wel een goed gevulde bankrekening.
Ik denk ook dat ze sportief een flinke stap terug zullen moeten doen. Hopen voor ze dat ze met goed beleid een gezonde club blijven met de nodige successen in de toekomst.
Sportief gaan ze inderdaad flink terug nu ze hun goede kern verkocht hebben. Ze zullen denk ik hoog in de middenmoot gaan komen rondom Utrecht en Vitesse
Kijk even naar afgelopen drie jaar…Outerspace schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 02:08:
[...]
Waarom denk jij dat Ajax kampioen wordt en geen PSV?
Dan constateer ik dat het spel onder ETH een neergaande lijn laat zien. Ook is alle creativiteit op het middenveld vakkundig weggepoetst en spelen daar stofzuigers als Alvarez. Hopelijk wordt hij nog verkocht want die zogenaamde balans kost zoveel “voetbal”.
[ Voor 10% gewijzigd door ephymerous op 04-08-2021 13:07 ]
XXXVI
Ah ik ging er van uit dat we breder keken dan de eredivisie. Hij heeft in Europa toch ook zijn doelpunten meegepakt.Verwijderd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:10:
[...]
Scoorde vaak en tegen grote ploegen? Over wie hebben we het eigenlijk?
12 optredens in de Eredivisie met doelpunten tegen Fortuna, Ado en Willem II.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Het doel van een oefenwedstrijd is niet zo zeer winnen maar om er voor te zorgen dat de spelers de juiste spelopvatting weten te krijgen en zo op elkaar ingespeeld weten re raken. Als je dan wint is het positief maar een verlies hoeft niet per definitie erg te zijn. Een kwalificatiewedstrijd heeft een ander doel, winnen, gaat dat niet goedschiks dan maar kwaadschiks.Mark31 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:13:
[...]
Ajax speelde tegen Leipzig voor het eerst met hun beste 11.
Waar de meeste nog maar 1 week trainde.
Leipzig is echt wel 3 klasses beter dan Galatasaray en Midsjiland Midtjylland .
Kan je dat dan vergelijken?
Na de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal is er pas wat meer te zeggen over de verhoudingen tussen Ajax en PSV. En zelfs dat is afhankelijk van de instelling van beide clubs. Gaan ze er vol voor of zien ze het als een veredelde oefenwedstrijd, spelers laten rusten voor de kwalificatie in de CL etc.
ik ga er even vanuit dat de "lijkt me niet" slaat op het wel of niet close worden van het aanstaande voetbalseizoen en niet op het vergelijken van de wedstrijden
[ Voor 8% gewijzigd door Napo op 04-08-2021 14:07 ]
Ik maak in de loop van volgende week wel een kampioenspolletje, kunnen we zien hoe iedereen erover denkt
Stuur ze naar de voetbalpoule! Kunnen ze bewijzen of ze goed zaten.Superkiwi schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:27:
Ik maak in de loop van volgende week wel een kampioenspolletje, kunnen we zien hoe iedereen erover denkt
Als je dit nou eens zonder "kut", "how the fuck" doet, heb je evenveel bereik en het past ook nog eens beterD-e-n schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:52:
[...]
Gaan we die zinloze kutdiscussie over "topclubs" weer beginnen? Of vind je het gewoon lekker om te blijven herhalen dat je eigen clubje een "topclub" is. Topclub, topclub, topclub, topclub, topclub. Iedereen weet echt wel dat de titelstrijd tussen Ajax en PSV gaat op dit moment.
Verder ben ik het eens met je betoog, ja dit mag je quoten
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
D-e-n schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:52:
[...]
Iedereen weet echt wel dat de titelstrijd tussen Ajax en PSV gaat op dit moment.
Hier klopt iets niet D-e-nWe zijn nog niet eens begonnen aan de competitie
Misschien staat ons wel een verrassing te wachten.
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 04-08-2021 15:16 ]
Toch is de dominantie in de ED gegroeid. Afgelopen seizoen was het appeltje eitje terwijl de 2 seizoenen ervoor het nog kielekiele was en er hele reeksen van zeer slechte wedstrijden en veel punt verlies was. Zelfs in 18/19 met Frenkie en de rest.ephymerous schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:06:
[...]
Dan constateer ik dat het spel onder ETH een neergaande lijn laat zien. Ook is alle creativiteit op het middenveld vakkundig weggepoetst en spelen daar stofzuigers als Alvarez. Hopelijk wordt hij nog verkocht want die zogenaamde balans kost zoveel “voetbal”.
Heeft mijn inziens met de concurrentie te maken. Het is dat Corona het seizoen stopte… ik had het nog moeten zien.Erapaz schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:46:
[...]
Toch is de dominantie in de ED gegroeid. Afgelopen seizoen was het appeltje eitje terwijl de 2 seizoenen ervoor het nog kielekiele was en er hele reeksen van zeer slechte wedstrijden en veel punt verlies was. Zelfs in 18/19 met Frenkie en de rest.
XXXVI
Kap nou toch eens met dat 'Ajax is echt wel beter want zie die en die wedstrijd toen Ajax tegen ze speelde en die was er niet bij en dat zat tegen en hier heb ik nog een onzinnige reden en daar een dom excuus'... Hoogst irritant om te lezen en dan ben ik nog voor Ajax..Mark31 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:11:
[...]
Hoezo is PSV favoriet voor de titel?
Galatasaray tov vorige jaar miste 8 speler.
Midsjiland tov vorige seizoen 3 verkocht en 5 corona!
Daarnaast kijk Ajax-Midsjiland vorige jaar toen midsjiland een beter elftal dan nu.
Toen miste Traore 3 grote kansen en Labyad 1, einduitslag 3-1 wat ook zomaar 6 a 7-1 kon zijn.
Vond voor de 1-0 van PSV helemaal niet zo sterk, denk dat als ze wat tegenstand krijgen in een keer niet meer zo goed lijken.
34*17 wedstrijden voorspellen of alleen een eindstand.. Ik weet wel waar mijn voorkeur naar uit gaatTyphone schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:36:
[...]
Stuur ze naar de voetbalpoule! Kunnen ze bewijzen of ze goed zaten.
Volledig mee eens. Ik ben ook voor Ajax, maar vind PSV tot nu toe een zeer sterke indruk maken met (eindelijk weer eens) best wel aantrekkelijk voetbal. Kun je toch gewoon toegeven, ook als het niet je favo club is?toolkist schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:42:
[...]
Kap nou toch eens met dat 'Ajax is echt wel beter want zie die en die wedstrijd toen Ajax tegen ze speelde en die was er niet bij en dat zat tegen en hier heb ik nog een onzinnige reden en daar een dom excuus'... Hoogst irritant om te lezen en dan ben ik nog voor Ajax..
Ja dat dacht ik inderdaad ook, de concurrentie was niet super afgelopen seizoen.ephymerous schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:59:
[...]
Heeft mijn inziens met de concurrentie te maken. Het is dat Corona het seizoen stopte… ik had het nog moeten zien.
Lijkt wel een uitzwaaiwedstrijd. Af en toe gewoon gallery-play.
PSN: DutchTrickle PVoutput
't is iig een stukken beter dan tegen Bayern en Leipzig
't is sowieso wennen na jaren van keepers die de bal overal kunnen krijgen waar ze willen. Mag hopen dat Steek er weer snel in staat.toolkist schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:46:
Elke bal die Pasveer wegtrapt->balverlies
Bij van die vriendschappelijke wedstrijden vraag ik mij altijd af: Where does it Leeds to?
Haller is ondanks zijn statistieken een behoorlijk dure grap.
XXXVI
Als je deze wedstrijd zo ziet en die wedstrijd van gister van PSV, zou de JC schaal nog wel eens een heerlijke wedstrijd kunnen worden met goed voetbal. Beide teams zijn in ieder geval wel redelijk in vorm, daarnaast heeft PSV een groot zatte voorsprong op de Deense ploeg dat ze niet met een volledig B-elftal hoeven te spelen.
Die valt me een partij uit de toon bij al die jongens om hem heen die wél handig zijn met de bal. Wat een verschil met Tadic, Berghuis, Gravenberch, Mazraoui, etc.ephymerous schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:56:
Haller is ondanks zijn statistieken een behoorlijk dure grap.
Die van Gravenberch ookDeadsy schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:06:
ooo die van Schuurs was wel mooi
43. Damnnn, Ryannn! 😳🤤🚀🤟💨#PreSeason #ajalee pic.twitter.com/PzLD1hYCj3
— AFC Ajax (@AFCAjax) 4 augustus 2021
Ik hoop echt dat er nog een spits gehaald word... Ben verder niet zo'n voorstander van het kopen maar dit is de enige plek waar we alle backups verkocht hebben...Koppensneller schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:02:
[...]
Die valt me een partij uit de toon bij al die jongens om hem heen die wél handig zijn met de bal. Wat een verschil met Tadic, Berghuis, Gravenberch, Mazraoui, etc.
Verdedigend wel paar keer een momentje. Lijkt een beetje alsof hij soms momentjes heeft waarbij hij zichzelf/zijn kunnen overschat. Als hij dat er uit krijgt, kan hij nog wel een mooie carrière krijgen.Deadsy schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:06:
ooo die van Schuurs was wel mooi
Het kan zijn dat het komt doordat ik nooit de KKD keek/kijk, maar is de stap van Volendam naar OM niet veel te groot voor Van der Ven? Lijkt echt weer zo'n Rioala transfer te zijn, die meer gaat om geld dan om een club vinden waar jij je goed kan ontwikkelen. OM is erg onrustig geweest de afgelopen jaren, dus had eerder een tussenstap in de eredivisie verwacht of een stabielere club.
Aan de andere kant verdedigend ook juist een aantal keer heel sterk. Ook dat moment tegen bij Bayern met Zirkzee, dat die dan toch doorgaat en het lukt.Pompi schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:10:
[...]
Verdedigend wel paar keer een momentje. Lijkt een beetje alsof hij soms momentjes heeft waarbij hij zichzelf/zijn kunnen overschat. Als hij dat er uit krijgt, kan hij nog wel een mooie carrière krijgen.
Begint een beetje Veltman achtig te worden. Mensen blijven over hem klagen terwijl hij vaak erg belangrijk blijkt.
Dat had de opvolger van Wijndal ofzo moeten worden, dat zou een veel betere stap voor hem zijn geweest.Pompi schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:12:
Het kan zijn dat het komt doordat ik nooit de KKD keek/kijk, maar is de stap van Volendam naar OM niet veel te groot voor Van der Ven? Lijkt echt weer zo'n Rioala transfer te zijn, die meer gaat om geld dan om een club vinden waar jij je goed kan ontwikkelen. OM is erg onrustig geweest de afgelopen jaren, dus had eerder een tussenstap in de eredivisie verwacht of een stabielere club.
Inderdaad, wat moet ten Hag daar nu mee? Par absoluut niet bij Ajax. Of wat moet Overmars daar mee, inruilen?Koppensneller schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:02:
[...]
Die valt me een partij uit de toon bij al die jongens om hem heen die wél handig zijn met de bal. Wat een verschil met Tadic, Berghuis, Gravenberch, Mazraoui, etc.
Is hij niet een CV? Maar dan als nog had AZ hem inderdaad prima kunnen gebruiken denk iktoolkist schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:14:
[...]
Dat had de opvolger van Wijndal ofzo moeten worden, dat zou een veel betere stap voor hem zijn geweest.
Precies, daarom zijn die kleine momentjes die er af en toe insluipen gewoon zo jammer. Want dat zorgt helaas voor beeldvorming en kom daar nog maar eens van af.Erapaz schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:14:
[...]
Aan de andere kant verdedigend ook juist een aantal keer heel sterk. Ook dat moment tegen bij Bayern met Zirkzee, dat die dan toch doorgaat en het lukt.
Begint een beetje Veltman achtig te worden. Mensen blijven over hem klagen terwijl hij vaak erg belangrijk blijkt.
Oh je hebt gelijk.. Naja dan zou ik als Feyenoord wellicht een poging doen als backup achter Senesi en TraunerPompi schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:15:
[...]
Is hij niet een CV? Maar dan als nog had AZ hem inderdaad prima kunnen gebruiken denk ik
Met de opties achterin heeft Ajax denk ik toch wel de beste spelers in de Eredivisie.
Tja een vriendje van Erik. Waarom denk je dat Labyad nog steeds bij Ajax voetbalt?Erapaz schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:15:
[...]
Inderdaad, wat moet ten Hag daar nu mee? Par absoluut niet bij Ajax. Of wat moet Overmars daar mee, inruilen?
XXXVI
Spelers missen of je tegenstander mist spelers heeft wel degelijk invloed op de wedstrijd.toolkist schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:42:
[...]
Kap nou toch eens met dat 'Ajax is echt wel beter want zie die en die wedstrijd toen Ajax tegen ze speelde en die was er niet bij en dat zat tegen en hier heb ik nog een onzinnige reden en daar een dom excuus'... Hoogst irritant om te lezen en dan ben ik nog voor Ajax..
Dat je dat irritant vind en niet belangrijk prima.
En ja ik vind PSV goed spelen maar ze pressen naar voren, als je tegenstanders voetballend zwak zijn dan krijg je dus enorm veel kansen.
Mooi voorbeeld bij de 1-0 van Ajax net tegen Leeds.
Noem je dat kwaliteit ? Of armoede van de tegenstanders?
Tegen een goed voetballende elftal was het niet gebeurt
Dat zijn details die wedstrijden beslissen.
Mooi voorbeeld bij de 1-0 van Ajax net tegen Leeds.
Noem je dat kwaliteit ? Of armoede van de tegenstanders?
Tegen een goed voetballende elftal was het niet gebeurt
Dat zijn details die wedstrijden beslissen.
Wat een geroezemoes als de commentator stil is, lijkt net alsof ik een white noise machine aan heb staan.
Die paar minuten van Danilo zijn toch zoveel beter dan Haller, tenminste dat lijkt al zo. Hij's sneller, dynamische, kaatst beter.
Verwijderd
Denk dat je er met Danilo gewoon op vooruit gaat t.o.v. Haller in huidige vorm.toolkist schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:09:
[...]
Ik hoop echt dat er nog een spits gehaald word... Ben verder niet zo'n voorstander van het kopen maar dit is de enige plek waar we alle backups verkocht hebben...
Ik sta naast het stadion naar tennis te kijken op de lokale club, maar het klinkt wel weer heel fijn om publiek te horen
@toolkist
Haal bij Ajax Blind, Tadic , Klaassen, Berghuis weg
Haal bij PSV Ramalho, Madueke,Gakpo en V Ginkel weg, .
Beide zijn dan zeer matig..
Dus om te stellen dat dat geen invloed op een wedstrijd heeft....
Kijk die periode in het jaar van Ajax toen de competitie gestaakt werd, toen mistten ze op den duur 5 basis spelers, ze verloren toen echt veel punten.
Maar jij noemt het "niet relevant"
Haal bij Ajax Blind, Tadic , Klaassen, Berghuis weg
Haal bij PSV Ramalho, Madueke,Gakpo en V Ginkel weg, .
Beide zijn dan zeer matig..
Dus om te stellen dat dat geen invloed op een wedstrijd heeft....
Kijk die periode in het jaar van Ajax toen de competitie gestaakt werd, toen mistten ze op den duur 5 basis spelers, ze verloren toen echt veel punten.
Maar jij noemt het "niet relevant"
Ik vind Neres overigens nog steeds niet overtuigend. Die is al zo lang uit vorm. Of is dit gewoon zijn niveau en was hij een van de spelers die profiteerden van de lichting 18/19 en daardoor beter leek dan hij was?
Hij's langzaam "gevormd" door Ten Hag. 't speelse is er langzaam uitgesloopt, hij had veel diepgang en maakte veel acties. Alles is nu te safe geworden. Bij Antony zie je het ook al gebeuren.Erapaz schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:05:
Ik vind Neres overigens nog steeds niet overtuigend. Die is al zo lang uit vorm. Of is dit gewoon zijn niveau en was hij een van de spelers die profiteerden van de lichting 18/19 en daardoor beter leek dan hij was?
Teveel zware blessures gehad, 2 jaar er veel uitgelegen , dat kost je je ontwikkeling in die jaren .Erapaz schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:05:
Maar inderdaad zeer jammer , want hij was echt goed.
1e seizoen onder Keizer had hij 15 goals en 15 assist, die vorm lijkt een eeuwigheid geleden.
In de voetbalpoule kun je gewoon beidetoolkist schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:44:
[...]
34*17 wedstrijden voorspellen of alleen een eindstand.. Ik weet wel waar mijn voorkeur naar uit gaat
jij doet gewoon mee toch?
Dit soort wedstrijden stellen weinig voor.
Net als gisteren van Psv.
Dat zijn geen maatstaven.
Als Psv tegen Benfica moet, dàn wil ik ze zien schitteren, dat is pas knap
Net als gisteren van Psv.
Dat zijn geen maatstaven.
Als Psv tegen Benfica moet, dàn wil ik ze zien schitteren, dat is pas knap
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022