donleone83 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:29:
[...]
Mijn schuld waarvoor excuses. Ik kan er alleen met mijn pet oprecht niet bij dat er hier zoveel mensen zijn die droog beweren dat Feyenoord geen topclub is nu de club wat in zwaar weer zit.
[..]
Helaas is dit niet ‘nu’ maar echt al tijden dat Feyenoord in zwaar weer zit…. Het is al decennia lang een top 2 waarbij soms een subtopper (AZ, Twente en ook Feyenoord) een keer een topjaar draait en kampioen wordt.
[..]
Qua achterban, stadion en historische successen de tweede club van het land, qua budget de derde.
[..]
Achterban hebben ze inderdaad zeer trouw en de Kuip is inderdaad erg groot maar ook oud en versleten dus daar kun je over twisten. Qua successen natuurlijk niet: daar is Feyenoord afgetekend de derde club.
Ajax 35x kampioen, PSV 24x, Feyenoord 15x
Kijk je alleen naar deze eeuw is het
PSV 9x, Ajax 8x, AZ 1x, Twente 1x, Feyenoord 1x
[..]
Een club die vier seizoenen geleden (toen de budgetkloof met Ajax er ook al was) kampioen werd door 34 speelronden bovenaan te staan (vrij uniek).
[..]
Klopt dat seizoen viel alles goed, prestatie van formaat maar het seizoen daarna donderde het ook weer compleet in elkaar en was P3 weer het maximaal haalbare…
[..]
Laatste Nederlandse team met een Europese prijs.
[..]
Ook een topprestatie maar dat was in 2002! Sindsdien grossiert Feyenoord volgens mij vooral in zo snel mogelijk eruit vliegen…
[..]
Afgelopen 10 seizoenen 7 keer in de top 3. En dan Feyenoord zomaar afwimpelen als “vergelijkbaar met Vitesse en AZ”: dan heb je wat mij betreft weinig realiteitszin of je bent vanuit misplaatste arrogantie bewust olie op het vuur aan het gooien.
Vergelijkbaar met Vitesse gaat wellicht wat ver maar AZ en Feyenoord schat ik inderdaad vergelijkbaar in waarbij AZ gezien de spelers/begroting die eerder aangehaald werden Feyenoord misschien wel (tijdelijk?) voorbij is.
En raar is het overigens niet dat Feyenoord afzakt; de begroting is structureel lager dan van Ajax en PSV… helaas is voetbal 100% een geld kwestie geworden. Het feit dat de laatste vette jaren alleen Ajax uit de gigantische CL ruif heeft mogen eten heeft dat alleen maar vergroot.
PSV zal er hard aan moeten trekken om de competitie spannend te maken. De situatie is gewoon zo dat Ajax in een winterstop gewoon 16 miljoen stuk kan slaan op een spits; PSV heeft pas 3x meer dan 10 miljoen betaald (voor Kezman, Lozano en voor Bruma

)
Hoe vaak heeft Feyenoord al meer dan 10 miljoen uitgegeven aan een speler? Juist… nog nooit…