[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 311 Laatste
Acties:
  • 482.057 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

hoevenpe schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:59:
Het is gewoon jammer dat Feyenoord, AZ, Vitesse, Twente en Utrecht niet genoeg kunnen aanhaken. Zo wordt het weer en in-de-neus-seizoen voor Ajax, is die vierde ster een kwestie van tijd.
Ik heb er mijn bedenkingen bij om eerlijk te zijn. PSV heeft zich prima versterkt afgelopen periode en ik heb de verwachting dat de verkoop van Malen een deur is naar meer geld in het laatje. Dumfries zal waarschijnlijk ook nog vertrekken en ik heb het gevoel dat ook voor hem een goed prijskaartje om zijn nek hangt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:20
carpebios schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:02:
Ik zie PSV het ze ook nog niet echt moeilijk maken hoor.
Geef me nog een paar weken hoop, niet dat ik fan ben van PSV maar toch...

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 30-07-2021 22:13 . Reden: Het is PSV, niet lampies. ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik ben wel positief over PSV, op de een of andere manier lijken ze het weer te flikken om een paar leuke versterkingen binnen te halen en het spel lijkt ook op zijn plek te vallen.
PSV gaat het Ajax nog lastig maken en dat met een budget dat ongeveer een factor 3 lager is.

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 30-07-2021 22:13 . Reden: Het is PSV, niet lampjes. ]

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
offtopic:
@Outerspace
Naamsverbastering was niet neerbuigend bedoeld, got the message

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Het grootste probleem is de europese verdiensten. Het is zo'n vicieuse cirkel.
De inkomsten voor de groepsfase CL en plaats op coefficientlijst zijn meer dan de begroting van vele clubs in de eredivisie waardoor de ploeg die dit binnenhaalt een immense boost krijgt waarmee het team verbetert kan worden waardoor er weer eerder CL behaald kan worden en weer die dikke paycheck enz.

Tenzij de UEFA ooit besluit om de verdiensten gelijker te verdelen (zie ik echter nooit gebeuren), worden de verschillen alleen maar groter. De verdiensten zijn gewoon te hoog in relatie tot de normale verdiensten van een ED club.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Ergens is het jammer voor Ajax: al die makkelijke kampioenschappen voelen vervaagd, seizoenen die ik me actief herinner zijn de hattrick van Kuyt in de Kuip, met koorts in bed kijken naar Twente tegen Ajax, AZ die de faalt in de laatste ronde, etc.

Zonder goed Feyenoord of PSV krijgt zo'n schaal minder glans.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-10 16:39
Outerspace schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:24:
[...]

waarbij de troll kaart helaas wordt gegrepen
Mijn schuld waarvoor excuses. Ik kan er alleen met mijn pet oprecht niet bij dat er hier zoveel mensen zijn die droog beweren dat Feyenoord geen topclub is nu de club wat in zwaar weer zit. Qua achterban, stadion en historische successen de tweede club van het land, qua budget de derde. Een club die vier seizoenen geleden (toen de budgetkloof met Ajax er ook al was) kampioen werd door 34 speelronden bovenaan te staan (vrij uniek). Laatste Nederlandse team met een Europese prijs. Afgelopen 10 seizoenen 7 keer in de top 3. En dan Feyenoord zomaar afwimpelen als “vergelijkbaar met Vitesse en AZ”: dan heb je wat mij betreft weinig realiteitszin of je bent vanuit misplaatste arrogantie bewust olie op het vuur aan het gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-10 14:44

snmght

imho dan he

Nog geen club voor Dumfries.. Klaiber langdurig geblesseerd. Ik zie kansen.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
snmght schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:35:
Zou wel een stunt zijn zeg, maar zie dat niet zo snel gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ajax heeft 3 rechtbacks (Mazraoui, Klaiber en Rensch), waarbij Timber ook als RB uit de voeten kan. Ik zie geen enkel toegevoegde waarde om Dumfries erbij te zetten. A) Hij wil naar het buitenland, B) Hij is te duur om als bankzitter te fungeren of Mazraoui als bankzitter te hebben.

Die gaat vast naar een andere Europese club, maar niet naar Ajax.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:44

OMX2000

By any means necessary...

Dumfries moet naar het buitenland. Best bijzonder dat er geen club voor hem komt.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:53
Wat is een topclub? Wat is de definitie daarvan?
Dan pas kan je meten. Anders blijft het nu onduidelijk en kan er twee kanten op gepraat worden zoals hier.

Topclub of niet, Feyenoord speelt in ieder geval nog niet zo goed. Dat is een understatement.
Hoop dat dat beter wordt, want Feyenoord draagt de sympathie van veel mensen.

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 30-07-2021 23:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:25
Outerspace schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:24:
[...]
Dat heb ik niet als we in de Koel spelen ;)
Ik wel, die trap is levensgevaarlijk. Flikkert er elkaar jaar wel eentje bijna vanaf. Ooit gaat het fout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
donleone83 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:29:
[...]

Mijn schuld waarvoor excuses. Ik kan er alleen met mijn pet oprecht niet bij dat er hier zoveel mensen zijn die droog beweren dat Feyenoord geen topclub is nu de club wat in zwaar weer zit. Qua achterban, stadion en historische successen de tweede club van het land, qua budget de derde. Een club die vier seizoenen geleden (toen de budgetkloof met Ajax er ook al was) kampioen werd door 34 speelronden bovenaan te staan (vrij uniek). Laatste Nederlandse team met een Europese prijs. Afgelopen 10 seizoenen 7 keer in de top 3. En dan Feyenoord zomaar afwimpelen als “vergelijkbaar met Vitesse en AZ”: dan heb je wat mij betreft weinig realiteitszin of je bent vanuit misplaatste arrogantie bewust olie op het vuur aan het gooien.
Alleen vond je dat ik trollde terwijl ik niks gezegd heb over topclub ja/nee ;)
Want volgens mij heb ik al vaak genoeg gezegd dat ik Feyenoord altijd als topclub blijf beschouwen . Maar goed, zand erover :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Een club die vier seizoenen geleden (toen de budgetkloof met Ajax er ook al was) kampioen werd door 34 speelronden bovenaan te staan (vrij uniek).
Een prima voorbeeld waarom er kansen liggen voor PSV om dit seizoen kampioen te worden. Je hoeft niet beter te zijn dan Ajax. Je moet beter zijn dan de overige 16 clubs.

Ik ben overigens van mening dat Ajax die titel heeft verspeeld door de Europese campagne van 19 wedstrijden.
Qua achterban, stadion en historische successen de tweede club van het land, qua budget de derde.
Sportief is PSV natuurlijk de tweede club van Nederland. PSV heeft 21 Eredivisie titels en Feyenoord slechts 10.
DarkFire1985 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:18:
Tenzij de UEFA ooit besluit om de verdiensten gelijker te verdelen (zie ik echter nooit gebeuren), worden de verschillen alleen maar groter. De verdiensten zijn gewoon te hoog in relatie tot de normale verdiensten van een ED club.
Jij wil dat er meer geld van de Europese toernooien gaat naar de clubs die niet Europees spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 11:19
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 06:49:

[...]

Jij wil dat er meer geld van de Europese toernooien gaat naar de clubs die niet Europees spelen?
Ik vermoed dat hij(/zij) wil dat de financiële verschillen tussen CL en EL kleiner worden. Groepsfase CL overleven levert je financieel meer op dan de EL winnen volgens mij. Het gat tussen EL en conference league is volgens mij veel kleiner.

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:26

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

[...]

Mijn schuld waarvoor excuses. Ik kan er alleen met mijn pet oprecht niet bij dat er hier zoveel mensen zijn die droog beweren dat Feyenoord geen topclub is nu de club wat in zwaar weer zit.
[..]
Helaas is dit niet ‘nu’ maar echt al tijden dat Feyenoord in zwaar weer zit…. Het is al decennia lang een top 2 waarbij soms een subtopper (AZ, Twente en ook Feyenoord) een keer een topjaar draait en kampioen wordt.
[..]
Qua achterban, stadion en historische successen de tweede club van het land, qua budget de derde.
[..]
Achterban hebben ze inderdaad zeer trouw en de Kuip is inderdaad erg groot maar ook oud en versleten dus daar kun je over twisten. Qua successen natuurlijk niet: daar is Feyenoord afgetekend de derde club.
Ajax 35x kampioen, PSV 24x, Feyenoord 15x
Kijk je alleen naar deze eeuw is het
PSV 9x, Ajax 8x, AZ 1x, Twente 1x, Feyenoord 1x
[..]
Een club die vier seizoenen geleden (toen de budgetkloof met Ajax er ook al was) kampioen werd door 34 speelronden bovenaan te staan (vrij uniek).
[..]
Klopt dat seizoen viel alles goed, prestatie van formaat maar het seizoen daarna donderde het ook weer compleet in elkaar en was P3 weer het maximaal haalbare…
[..]
Laatste Nederlandse team met een Europese prijs.
[..]
Ook een topprestatie maar dat was in 2002! Sindsdien grossiert Feyenoord volgens mij vooral in zo snel mogelijk eruit vliegen…
[..]
Afgelopen 10 seizoenen 7 keer in de top 3. En dan Feyenoord zomaar afwimpelen als “vergelijkbaar met Vitesse en AZ”: dan heb je wat mij betreft weinig realiteitszin of je bent vanuit misplaatste arrogantie bewust olie op het vuur aan het gooien.
Vergelijkbaar met Vitesse gaat wellicht wat ver maar AZ en Feyenoord schat ik inderdaad vergelijkbaar in waarbij AZ gezien de spelers/begroting die eerder aangehaald werden Feyenoord misschien wel (tijdelijk?) voorbij is.

En raar is het overigens niet dat Feyenoord afzakt; de begroting is structureel lager dan van Ajax en PSV… helaas is voetbal 100% een geld kwestie geworden. Het feit dat de laatste vette jaren alleen Ajax uit de gigantische CL ruif heeft mogen eten heeft dat alleen maar vergroot.
PSV zal er hard aan moeten trekken om de competitie spannend te maken. De situatie is gewoon zo dat Ajax in een winterstop gewoon 16 miljoen stuk kan slaan op een spits; PSV heeft pas 3x meer dan 10 miljoen betaald (voor Kezman, Lozano en voor Bruma :'( )
Hoe vaak heeft Feyenoord al meer dan 10 miljoen uitgegeven aan een speler? Juist… nog nooit…

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElPaco schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 07:16:
[...]

Ik vermoed dat hij(/zij) wil dat de financiële verschillen tussen CL en EL kleiner worden. Groepsfase CL overleven levert je financieel meer op dan de EL winnen volgens mij. Het gat tussen EL en conference league is volgens mij veel kleiner.
Maar dat is toch niet vreemd. In de vorige cyclus (2018-2021) verdiende de UEFA 8x zoveel aan de CL als aan de EL. Het verschil is prijzengeld was desondanks veel kleiner, ongeveer 3.5 tot 1.

Moet er dan ook meer geld van het Eredivisie naar de KKD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 07:47:
[...]

Maar dat is toch niet vreemd. In de vorige cyclus (2018-2021) verdiende de UEFA 8x zoveel aan de CL als aan de EL. Het verschil is prijzengeld was desondanks veel kleiner, ongeveer 3.5 tot 1.

Moet er dan ook meer geld van het Eredivisie naar de KKD ?
Klopt inderdaad. En nee ik zeg niet dat het logisch is maar het creëert deels die vicieuze cirkel.

Vorig jaar pakte ajax zo'n 45 mln uit de CL.
PSV had in zijn totaliteit net iets meer dan 10 mln, dat is slechts 67% van de startpremie van de CL.
https://www.vi.nl/nieuws/...-krijgt-veel-meer-dan-psv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkFire1985 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:07:
[...]

Klopt inderdaad. En nee ik zeg niet dat het logisch is maar het creëert deels die vicieuze cirkel.

Vorig jaar pakte ajax zo'n 45 mln uit de CL.
PSV had in zijn totaliteit net iets meer dan 10 mln, dat is slechts 67% van de startpremie van de CL.
https://www.vi.nl/nieuws/...-krijgt-veel-meer-dan-psv
Ik ben bekend met de bedragen en de verdelingen. Is dat de verantwoordelijkheid van de UEFA ?

PSV kan zich deze zomer voor de vierde keer in zeven seizoenen plaatsen voor de groepsfase CL. Net zo vaak als Ajax in dezelfde periode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Ik ben heel benieuwd vandaag naar Ajax in de oefenpot tegen Leipzig.
Als je afgaat op de trainingen word eindelijk de beste 11 toegepast.

Stekelenburg : Mazraoui Timber Martinez Tagliafico: Blind (6 ) Gravenberch Klaassen : Berghuis Haller Tadic

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

https://www.telegraaf.nl/...mgekomen-bij-auto-ongeluk

Ajax-talent Noah Gesser (16) omgekomen bij auto-ongeluk

16 en 18, wat een ellende :(

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 31-07-2021 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-10 16:58
Schieten we er iets mee op als sommigen eindelijk bewijzen dat club A wel of geen topclub is? Laat het lekker los, wat schiet je er mee op. Geniet van voetbal, erger je aan spelers, maar ik hoef geen ellenlange posts te lezen met argumenten die elke 3 maanden terugkomen.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:57
bregweb schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:47:
Schieten we er iets mee op als sommigen eindelijk bewijzen dat club A wel of geen topclub is? Laat het lekker los, wat schiet je er mee op. Geniet van voetbal, erger je aan spelers, maar ik hoef geen ellenlange posts te lezen met argumenten die elke 3 maanden terugkomen.
Beetje irritante discussie inderdaad die vooral degenen die geen supporter van de betreffende club zijn schijnt te interesseren. Op mij komt het over als "we wrijven het er nog eens lekker in".

En even concreet over Feyenoord: los van het etiketje is er echt geen Feyenoord-fan te vinden die denkt dat Feyenoord in deze tijd kan meedoen om de titel. Maar kom op: Feyenoord eindigt de laatste tien jaar praktisch altijd boven AZ, heeft een hogere begroting en meer toeschouwers. AZ had vorig jaar een talentvolle groep maar doen alsof Feyenoord definitief is "ingehaald" door AZ of gelijk is aan Vitesse of Utrecht is ook gewoon denigrerend.

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 31-07-2021 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

D-e-n schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:10:
[...]

Beetje irritante discussie inderdaad die vooral degenen die geen supporter van de betreffende club zijn schijnt te interesseren. Op mij komt het over als "we wrijven het er nog eens lekker in".

En even concreet over Feyenoord: los van het etiketje is er echt geen Feyenoord-fan te vinden die denkt dat Feyenoord in deze tijd kan meedoen om de titel. Maar kom op: Feyenoord eindigt de laatste tien jaar praktisch altijd boven AZ, heeft een hogere begroting en meer toeschouwers. AZ had vorig jaar een talentvolle groep maar doen alsof Feyenoord definitief is "ingehaald" door AZ of gelijk is aan Vitesse of Utrecht is ook gewoon denigrerend.
Kampioen zeker niet nee. Maar leuke wedstrijden tegen PSV en Ajax was vaak wel zo. En de kuip vind ik het stadion met de meest indrukwekkende sfeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:13

Superkiwi

Hoi doei

bregweb schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:47:
Schieten we er iets mee op als sommigen eindelijk bewijzen dat club A wel of geen topclub is?
Anders bekeken: van de honderden voetbalclubs in Nederland spelen er slechts 18 op het hoogst haalbare niveau in Nederland. Ergo: nationaal gezien zijn we allemaal topclubs 8)

[ Voor 36% gewijzigd door Superkiwi op 31-07-2021 13:33 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

D-e-n schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:10:
[...]
Die discussies komen elke keer pas naar voren als er iemand een betoog houdt waarom Feyenoord in hun ogen nog wél een topclub is. Logisch dat daar reacties op komen en als je naar de statistieken kijkt kun je niet anders dan concluderen dat de term topclub al een tijdje niet meer op Feyenoord van toepassing is.
Niet leuk om te horen maar ik denk dat de meesten wel zo realistisch zijn om dat wel in te zien, hoe pijnlijk dat misschien ook is.

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 31-07-2021 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Over de discussie Ajax vs PSV een stukje terug: ik zou PSV zeker niet uitvlakken als serieuze kandidaat voor de titel. Die hebben gewoon een heel aardig team staan.
Niet dat het gaat gebeuren want ik heb het niet in mijn poule voorspelling staan maar ik denk dat het wel heel spannend gaat worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
Superkiwi schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:32:
[...]

Die discussies komen elke keer pas naar voren als er iemand een betoog houdt waarom Feyenoord in hun ogen nog wél een topclub is.
Welke Feyenoorder begint daarover dan? Ik zie ze niet hier. Feyenoorders hebben wel wat nuttigers te doen dan in een forum vol met Ajacieden te gaan "woordneuken" over een nietszeggende term als "topclub".

Het enige wat de gemiddelde Feyenoorder hier wil is een beetje respect. Respect voor een club met een grote aanhang, grote traditie en nog altijd met de derde begroting van Nederland. Daarmee is Feyenoord op dit moment absoluut niet gelijkwaardig aan Ajax of PSV maar ook verre van zomaar een AZ of Vitesse.

Edit:
Ik word ook zo doodmoe van die "te hoge verwachtingen" die vooral door de media en niet-Feyenoorders op Feyenoord geplakt worden. De gemiddelde Feyenoorder heeft helemaal geen te hoge verwachtingen.
De gemiddelde Feyenoorder wil een beetje leuk voetbal met een enthousiaste talentvolle groep met een trainer die een tactisch plan heeft. De gemiddelde Feyenoorder wil zien dat spelers beter worden. De gemiddelde Feyenoorder snapt best dat je tegen Ajax misschien met de kont in de goal moet spelen maar vindt het bezopen dat een trainer ook tegen pakweg RKC uit angst terugvalt op een trage ouwe lul.
En geen Feyenoorder die eist dat we meedoen om de titel. Maar van een club met de derde begroting van Nederland is het niet onrealistisch om te verwachten dat je in een modale competitie als de eredivisie naar de derde plaats kijkt.

[ Voor 35% gewijzigd door D-e-n op 31-07-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

D-e-n schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:05:
[...]
Welke Feyenoorder begint daarover dan?
Ik zei "iemand", niet "Feyenoorder" ;)

Het tweede deel van je betoog kan ik me niet in vinden want ik denk niet dat er iemand is hier die géén respect heeft voor de club Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[...]

Welke Feyenoorder begint daarover dan? Ik zie ze niet hier.
[..]
Geen idee of donleone83 in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022" een Feyenoorder is maar die gebruikt die term en daar reageerde ik op.
[...]
Feyenoorders hebben wel wat nuttigers te doen dan in een forum vol met Ajacieden te gaan "woordneuken" over een nietszeggende term als "topclub".

Het enige wat de gemiddelde Feyenoorder hier wil is een beetje respect. Respect voor een club met een grote aanhang, grote traditie en nog altijd met de derde begroting van Nederland. Daarmee is Feyenoord op dit moment absoluut niet gelijkwaardig aan Ajax of PSV maar ook verre van zomaar een AZ of Vitesse.
En terecht. Vanuit mij (als absoluut niet Ajacied ;) ) alle respect voor de historie en aanhang van Feyenoord. Mijn reactie op @donleone83 was absoluut niet respectloos bedoelt, integendeel zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Tomba schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:16:
[...]

Geen idee of donleone83 in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022" een Feyenoorder is maar die gebruikt die term en daar reageerde ik op.
Maar @donleone83 reageert volgens dan mij weer op een discussie die hij las over het woordje "topclub", ik vermoed uit ergernis.

Het ging mij ook niet om jouw reactie, meer in het algemeen.

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 31-07-2021 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:44
Over de discussie Ajax vs PSV een stukje terug: ik zou PSV zeker niet uitvlakken als serieuze kandidaat voor de titel. Die hebben gewoon een heel aardig team staan.
Niet dat het gaat gebeuren want ik heb het niet in mijn poule voorspelling staan maar ik denk dat het wel heel spannend gaat worden.
Dit hoor je elk jaar, maar PSV valt toch echt wel tegen de laatste jaren. Ik moet de eerste wedstrijd in de eredivisie nog zien, waarbij je een met een gerust hart naar kunt kijken, zonder dat de tegendoelpunten je rond de oren vliegen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Ik word ook zo doodmoe van die "te hoge verwachtingen" die vooral door de media en niet-Feyenoorders op Feyenoord geplakt worden.
Excuus, vorig jaar deed ik dat ook door ze in mijn poule op voorhand als kampioen te bestempelen.
Daarom heb ze nu een klein beetje omlaag geschoven ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Die discussies komen elke keer pas naar voren als er iemand een betoog houdt waarom Feyenoord in hun ogen nog wél een topclub is. Logisch dat daar reacties op komen en als je naar de statistieken kijkt kun je niet anders dan concluderen dat de term topclub al een tijdje niet meer op Feyenoord van toepassing is.
Niet leuk om te horen maar ik denk dat de meesten wel zo realistisch zijn om dat wel in te zien, hoe pijnlijk dat misschien ook is.
Wat noem je een tijdje en in welke termijnen denk jij dat dat bijgestuurd kan worden?

Feyenoord heeft door mismanagement (dank u Van Geel en anderen) financieel een flinke achterstand opgelopen en door niet met een jong team in de piramide te stappen (waar principieel iets voor te zeggen valt maar egoïstisch gezien je jezelf tekort doet) een slag met Ajax, PSV en Az gemist.
En net nu alles weer enigszins op de rails leek te komen klapt daar die corona overheen waardoor weer flink in de begroting gesneden moest worden.

Feyenoord heeft de naam en de achterban om structureel in de top 3 te spelen en in goede jaren de prijzen te pakken. Dat potentieel is niet verdwenen, de puinhopen moet alleen opgeruimd worden en daar is wat tijd voor nodig.
Ajax heeft als voordeel dat ze de default favoriet zijn voor voetbal kijkend Nederland. Hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben, geen idee, maar ze vreten er al jaren goed van. Daardoor hebben ze altijd net wat meer aandacht en geld dan de rest. (en ja, zeker de laatste jaren hebben ze ook met verkopen van jonge spelers goed geboerd) Helaas is het in voetbal steeds meer dat je geld met geld verdient dus die voorsprong is lastig in te lopen voor andere clubs.
Wat PSV doet vind ik erg knap en ook bijzonder. Landelijk hebben ze toch veel minder aanhang dan Ajax en Feyenoord, toch weten ze al decennia lang een goede selectie neer te zetten en ook regelmatig echt goede talenten te scouten. Voor komend jaar zie ik PSV eigenlijk ook als favoriet, ik heb het idee dat dat plaatje beter klopt dan bij Ajax.

En de uitdagers, Vitesse, Az, Utrecht. Het is altijd weer de vraag wat ze op het veld weten te zetten. Az had de laatste jaren een leuke opbrengst uit hun eigen jeugd. Echter, als die verkocht worden, waar staan ze dan? Vitesse is elk jaar weer de vraag wat ze huren en hoe alle stukjes op hun plek vallen. Vorig jaar zaten ze goed. Utrecht, .... tja op een of andere manier valt dat altijd weer tegen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

D-e-n schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:20:
[...]

Maar @donleone83 reageert volgens dan mij weer op een discussie over het woordje "topclub", ik vermoed uit ergernis.
Hij zegt letterlijk
Ik kan er alleen met mijn pet oprecht niet bij dat er hier zoveel mensen zijn die droog beweren dat Feyenoord geen topclub is nu de club wat in zwaar weer zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Tomba schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:21:
[...]

Hij zegt letterlijk

[...]
Maar dan begint hij die discussie toch niet? Iemand anders begint daar kennelijk over en hij stoort zich er aan.

Verder is het vooral een loze term die iedereen naar eigen behoefte kan oprekken of juist verengen.

[ Voor 21% gewijzigd door D-e-n op 31-07-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ankona schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:21:
[...]
(...) in welke termijnen denk jij dat dat bijgestuurd kan worden?
Voor de Feyenoordfans hoop ik zo snel mogelijk, ik heb daar als leek echt geen sluitend antwoord op.

Zoals de meesten hier wel weten hou ik me niet echt bezig met management, financiële situaties, aankoopbeleid, bestuur en dergelijke, ook niet bij mijn eigen club.
Ik kijk de sport al ruim 30 jaar omdat ik fan ben van het spelletje en zie altijd bij aanvang van het seizoen wel welke spelers er gekocht/verkocht zijn en hoe het ervoor staat.
Randzaken is niet iets waar ik me veel mee bezig hou, dat laat ik lekker aan de experts (lees: jullie) over.
Uiteraard lees ik wel mee maar mijn kennis is te beperkt om me in zulke discussies te mengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-10 13:44
Tja, het is niet leuk je club te zien afzakken. Maar het is wel compleet duidelijk hoe het zover heeft kunnen komen ( puinhopen van v Geel, Corona). De vraag is nu meer, hoelang en hoe gaan we de weg omhoog weer vinden.

Allicht zal dat nieuwe stadion een hoop schelen in budget, maar het lijkt me dat je meer ijzers in het vuur moet hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:57
https://www.nu.nl/voetbal...akomen-van-afspraken.html

Die zie ik niet meer in actie komen bij PSV. Jammer dat het zo moet, want dit drukt de transfersom behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Sempy schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:59:

Die zie ik niet meer in actie komen bij PSV. Jammer dat het zo moet, want dit drukt de transfersom behoorlijk.
Dan toch onterecht ziek gemeld en ongeoorloofd naar Nice/Monaco gegaan als ik dit zo lees. Die jongen gaat op deze manier nooit zijn talent ten volle benutten.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Ajax trouwens op 1-0 voorsprong tegen RBL door een goal van Tadic in de 4e minuut

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Sempy schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:59:

Denk dat hij en zijn zaakwaarnemer dat ook wel doorhebben ;) Ik weet hml niks nie wat er nij PSV is gebeurd rondom Ihataren. Maar lijkt op een gevalletje lastige jongen waar een club niet mee om kan gaan. Wie zit er dan “fout”? Ik denk zowel PSV, Ihataren en zijn zaakwaarnemer.

Ik vind hem nog niet rijp genoeg voor het buitenland. Hopelijk verrast ie ons en weet wat positief in NLse elftal te brengen door ergens in binnen of buitenland terecht te komen waar ie wel tot zijn recht gaat komen.

Als Kuyt of van Persie nog bij Feyenoord hadden rondgelopen (elftal) dan had een gang naar Feyenoord niet zo gek geweest. Nu zou dat een heeeeele bijzondere keus zijn voor hem. Als Feyenoord al genoeg geld had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:09
https://www.vi.nl/nieuws/...k-naar-het-wk-gaan-leiden

De man is in een seizoen een totale karikatuur van zichzelf geworden, en toch totaal niet meer serieus te nemen. Er komt iemand met een zak geld voorbij en hup, Dickie doet weer mee. Zonde hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
PrinsPils schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 16:46:

De man is in een seizoen een totale karikatuur van zichzelf geworden, en toch totaal niet meer serieus te nemen. Er komt iemand met een zak geld voorbij en hup, Dickie doet weer mee. Zonde hoor.
Hoezo karikatuur? Het is toch al jaren duidelijk dat ie een geldwolf is. Dit is iig geen verrassing voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
PrinsPils schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 16:46:

Verbaast mij niets en had eigenlijk ook niet anders verwacht. Elke keer als hij gevraagd wordt zegt hij toch weer ja. Of het nou voor het geld is (waar hij al aardig wat van heeft maar ook niet vies van is) of omdat thuis zitten niets voor hem is zou ik niet durven zeggen. (Ik denk eigenlijk beiden)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:48
gws24 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 16:13:
Ajax trouwens op 1-0 voorsprong tegen RBL door een goal van Tadic in de 4e minuut
En de tweede helft is erg matig. Frank de Boer voetbal met een dure selectie. Het is maar een oefenwedstrijd maar ETH geeft nog niet de indruk dat het voetbal beter wordt dit seizoen.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
ephymerous schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:23:
[...]

En de tweede helft is erg matig. Frank de Boer voetbal met een dure selectie. Het is maar een oefenwedstrijd maar ETH geeft nog niet de indruk dat het voetbal beter wordt dit seizoen.
Inderdaad, erg zwak optreden vandaag.
Bij PSV zag het er een stuk beter uit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
Ik heb echt moeite met wakker blijven met dit voetbal, man man man. Mag hopen dat het bij dit voetbal in oefenwedstrijden blijft.

Edit: De heeft de scheids blijkbaar ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Terranova op 31-07-2021 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

2e helft is inderdaad zeer matig van Ajax kant met een aardige gatenkaas achterin, daarom ook de 1-1. Komt natuurlijk gedeeltelijk door de vele wissels maar dan nog moet het veel beter. Ook de 1e helft was trouwens niet heel goed met veel balverlies en foute passes waar je gewoon merkte dat een aantal spelers net terug waren.

edit: positief puntje is natuurlijk wel dat ze zelfs met dit matige spel niet verliezen :+

[ Voor 12% gewijzigd door gws24 op 31-07-2021 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Exocet schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:40:
[...]

Bij PSV ging het ergens om en ook al zou het niet uit mogen maken zie je bij elk team dat in oefenwedstrijden gewoon geen 100% gegeven wordt. Ben wel benieuwd hoe dat uitwerkt bij de Johan Cruijf schaal omdat PSV dan al 3 wedstrijden voor het echie heeft gespeeld en Ajax geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gws24 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:50:
[...]
Ben wel benieuwd hoe dat uitwerkt bij de Johan Cruijf schaal omdat PSV dan al 3 wedstrijden voor het echie heeft gespeeld en Ajax geen.
PSV speelt op dinsdag 3 augustus en dinsdag 10 augustus tegen FC Midtjylland.

De focus van PSV zal niet bij de Johan Cruijjf Schaal liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:54:
[...]

Misschien, want de CL miljoenen zijn inderdaad vele malen belangrijker maar het zal ook afhangen van de uitslag van de eerste wedstrijd. Als dat ook een 5-1 is, geen idee trouwens hoe goed Midtjylland is op het moment en of dat realistisch is, dan zie ik PSV nog wel vol gaan voor de schaal. De spelers zullen trouwens gewoon willen winnen en die schaal willen pakken dus dan zou Schmidt echt iets met de opstelling moeten uithalen om er niet vol voor te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark31
Leipzig is ook wel andere koek dan Galatasaray
Gigantisch veel pressing waar Ajax het moeilijk mee had.
Werk aan de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
ephymerous schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:23:
[...]

2e helft met Baas,Schuurs,Martha,Jensen, Rensch

Ipv Mazraoui ,Haller, Martinez, Tagliafico, Klaassen .
Vervolgens worden Berghuis, Blind, Gravenberch en Timber ook nog eens gewisseld.

1e helft speelde Ajax met hun sterkste 11, 2e helft B elftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Exocet schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:40:
[...]

PSV speelde tegen Galatasaray die zeer matig zijn, daarnaast traint PSV al veel langer met hun basis 11 .
Ten Hag had het al over dat niet alle Internationals op conditie waren.

Martinez,Tagliafico trainen nog maar 1 week, Blind,Klaassen,Berghuis ,Timber,Stekelenburg 2 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Mark31 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:48:
[...]

PSV speelde tegen Galatasaray die zeer matig zijn, daarnaast traint PSV al veel langer met hun basis 11 .
Ten Hag had het al over dat niet alle Internationals op conditie waren.

Martinez,Tagliafico trainen nog maar 1 week, Blind,Klaassen,Berghuis ,Timber,Stekelenburg 2 weken
En Ajax speelde tegen de halve 2e selectie van RBL, in een oefenwedstrijd. Boeiend, iets met appels en peren dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
toolkist schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:57:
[...]

En Ajax speelde tegen de halve 2e selectie van RBL, in een oefenwedstrijd. Boeiend, iets met appels en peren dus.
Dit is dus een leugen Red Bull speelde met 7 basis spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Mark31 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:02:
[...]

Dit is dus een leugen Red Bull speelde met 7 basis spelers.
Tegen 9 van Ajax

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Gelukkig vond ten Hag het ook niet goed
https://www.vi.nl/nieuws/...en-het-resultaat-was-goed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10 13:15
Het zijn oefen potjes. Je weet nooit hoe hun schema er uit ziet.
Ze gaan niet allemaal voluit spelen, misschien dezelfde ochtend nog een conditie training gehad etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 09-10 15:17

Typhone

Who Dares Wins

Laat Ten Hag maar even rustig zijn ding doen zeg ik voorzichtig. Ik heb er vertrouwen in. Hopelijk komt Ajax snel in goed ritme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Heeft iemand de pot tussen ADO en Feyenoord gezien?
Hoe was het?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:34
Ik lees net dat Feyenoord gelijk heeft gespeeld.

Dat klinkt hoopvol, want het is beter dan verliezen tegen een voetbalploeg uit Kosovo. Het gaat dus de goede kant op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:44
Terranova schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 16:48:
[...]

Hoezo karikatuur? Het is toch al jaren duidelijk dat ie een geldwolf is. Dit is iig geen verrassing voor mij.
Volgens mij geeft deze geldwolf het grootste deel weg aan goede doelen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
mavaros schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:09:
Ik lees net dat Feyenoord gelijk heeft gespeeld.

Dat klinkt hoopvol, want het is beter dan verliezen tegen een voetbalploeg uit Kosovo. Het gaat dus de goede kant op.
Het is beter dan van ADO verliezen, want dat deden ze vorig seizoen in de competitie.

Maar ben bang dat ze het tegen Luzern zeer moeilijk gaan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:15:
[...]

Het is beter dan van ADO verliezen, want dat deden ze vorig seizoen in de competitie.

Maar ben bang dat ze het tegen Luzern zeer moeilijk gaan krijgen
Is dat gebaseerd op hoe goed Luzern speelt? Twee wedstrijden in de competitie, 1 punt? Ik zeg echt niet dat dit een gemakkelijke wedstrijd voor Feyenoord gaat worden, maar ik denk niet dat er hier veel mensen Luzern volgen en dus weten hoe goed die ploeg daadwerkelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 10:53
Deadsy schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:18:
Heeft iemand de pot tussen ADO en Feyenoord gezien?
Hoe was het?
Het waren 4 blokken van 30 minuten, waarin de eerste 30 bestond uit vrijwel de verwachte basis elf met Til in de spits als enige echte verrassing. Zonder overigens Bijlow. Beetje hetzelfde spelbeeld als tegen Dritta veel balbezit, weinig dreiging.

De andere 3 blokken kwam Reserve/Jong Feyenoord voor de dag, wat wat leuker voetbal opleverde. Waarbij de keeper Jansen gigantisch de fout in ging bij de tegengoal.

Enige positieve wat ik kon zien was dat Trauner veel voetbal van achter verzorgt en ook probeert direct in te passen en daarbij een linie kan overslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:54:
[...]

Indekken gespot. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
toolkist schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:57:
[...]

Oefen wedstrijden kan je heel weinig uit afleiden.
Om meerdere redenen. Niet zo serieus nemen dus.

Uitzondering is wel zo'n reeks als Vitesse nu heeft, die weten niets te winnen of te verliezen.

Vanmiddag de loting van de tegenstanders van de Nederlandse clubs voor de laatste ronde.
Ik kijk vooral dan naar de loting voor Psv, hopelijk biedt dat mogelijkheden.
Hoewel eerst nog Midtylland (wat een moeilijke naam, gewoon maar Genk de volgende ronde, typt makkelijker)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Harribo schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:33:
[...]

Hoewel eerst nog Midtylland (wat een moeilijke naam, gewoon maar Genk de volgende ronde, typt makkelijker)
Als je gewoon mid-Jutland zegt hoef je niet 4x over je tong te struikelen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:06

Quad

Doof

Typhone schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:36:
[...]

Als je gewoon mid-Jutland zegt hoef je niet 4x over je tong te struikelen. :P

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:52
Of zo: :+

Ajax won er vorig jaar 2 keer van, dat zou PSV ook moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
Wat ik al melden, midsjiland is hun 3 topspelers kwijt geraakt, vorige jaar hadden ze een beter elftal dan nu.
Appeltje eitje voor psv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Mark31 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:47:
[...]

Wat ik al melden, midsjiland is hun 3 topspelers kwijt geraakt, vorige jaar hadden ze een beter elftal dan nu.
Appeltje eitje voor psv.
Dat denk ik ook. Zou toch fijn zijn als PSV gewoon de CL haalt en de bonuspunten in de wacht sleept. Hebben we in elk geval 3 avonden in de week leuk voetbal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Appeltje eitje voor psv.
En anders moeten ze zich afvragen of ze wel met de grote jongens mee willen spelen. Kom op zeg. Stel je voor dat het lukt om hiervan te winnen, loot je straks tegen PSG, Barcelona of Juventus. Gaan ze dan ook piepen?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Typhone schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:49:
[...]

Dat denk ik ook. Zou toch fijn zijn als PSV gewoon de CL haalt en de bonuspunten in de wacht sleept. Hebben we in elk geval 3 avonden in de week leuk voetbal!
Niet alleen de punten maar vooral ook de miljoenen voor PSV. Kunnen ze mee groeien, heeft Ajax en de rest ook profijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Zit net zo'n artikel te lezen over Botman. Die heeft toch wel echt gruwelijk pech dat Virgil van Dijk en Matthijs de Ligt bestaan op dit moment hè. Nadat we jaaaaaren met een slechte verdediging hebben gespeeld en een sterke aanval is dat momenteel bij Oranje precies andersom dus veel kansen bij Oranje zal ie niet gaan krijgen.

Blijf het apart vinden dat Lille wederom Paris SG verslaat. Vreemde clubs zowel Lille als Paris SG.
Want Ajax won er afgelopen seizoen gemakkelijk c.q. met moeite mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 02-08-2021 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:52
PSG speelde met een redelijk B elftal, onder andere Mbappe en Neymar deden niet mee. Dat maakt nogal een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
[...]

Appeltje eitje voor psv.
Eerst zien dan geloven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Typhone schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:08:
Zit net zo'n artikel te lezen over Botman. Die heeft toch wel echt gruwelijk pech dat Virgil van Dijk en Matthijs de Ligt bestaan op dit moment hè. Nadat we jaaaaaren met een slechte verdediging hebben gespeeld en een sterke aanval is dat momenteel bij Oranje precies andersom dus veel kansen bij Oranje zal ie niet gaan krijgen.

Blijf het apart vinden dat Lille wederom Paris SG verslaat. Vreemde clubs zowel Lille als Paris SG.
Vergeet De Vrij niet he, nog zo een eindbaas. En dan te bedenken dat we het tot voor kort met mannen als Ooijer en Matthijssen deden inderdaad. :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 21:26

Vos

AFCA

Ik ben niet heel kapot van Botman. Nu zie ik hem niet heel vaak spelen, maar bij de potten tegen Ajax en die voor Jong Oranje was hij matig.

Hij werd in verband gebracht met Engelse clubs, maar het lijkt toch stil te blijven rondom hem.

Wat voor artikel las je?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ephymerous
Vos schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:04:
[...]

Ik ben niet heel kapot van Botman. Nu zie ik hem niet heel vaak spelen, maar bij de potten tegen Ajax en die voor Jong Oranje was hij matig.
Met ruimte in de rug kan hij absoluut niet overweg. Opbouwen lukt 'm ook niet. In sommige tactieken kan hij mijn inziens heel nuttig zijn. Geen materiaal voor Ajax of Oranje.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Vos schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:04:
[...]

Hij werd in verband gebracht met Engelse clubs, maar het lijkt toch stil te blijven rondom hem.

Wat voor artikel las je?
Bij VI dat Botman goed beoordeeld werd in de Franse Supercup. Ik ben niet zo'n grote fan van hem maar gun hem het beste. Maar er zijn tijden geweest dat er bijv. een ouderweste Ooijer en een Mathijsen in de basis stonden bij het NL elftal. Of een Martins Indi. Die tijden liggen achter ons inmiddels!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Nou gaat pittig worden voor PSV. Ze hebben net de winnaar van Spartak Moskou/Benfica geloot. Uiteraard eerst nog langs midtjylland komen, hoewel zij corona gevallen hebben in de selectie. Dus nog afwachten wie zij kunnen opstellen.

[ Voor 23% gewijzigd door ElPaco op 02-08-2021 12:18 . Reden: typos en bron ]

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Ook 3 corona besmettingen waaronder Sisto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
ElPaco schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:15:
Nou gaat pittig worden voor PSV. Ze hebben net de winnaar van Spartak Moskou/Benfica geloot. Uiteraard eerst nog langs midtjylland komen, hoewel zij corona gevallen hebben in de selectie. Dus nog afwachten wie zij kunnen opstellen.
Mid Jutland is een formaliteit, die kunnen echt geen fatsoenlijk elftal opstellen. Zou mooi zijn, heb je twee overwinningen.
Daarna wordt het wel pittig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Exocet schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:34:
[...]

Mid Jutland is een formaliteit, die kunnen echt geen fatsoenlijk elftal opstellen. Zou mooi zijn, heb je twee overwinningen.
Daarna wordt het wel pittig ja.
Eerst die formaliteit maar eens 2x winnen. We moeten niet denken dat we er al zijn. De voortekenen zijn gunstig ja, maar het zou niet de eerste keer zijn dat we er als NL ploeg met open ogen intrappen. Ik gok wel op 2x winst PSV tegen Midtjylland, maar we weten dat volgende week pas :)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:15:
Spartak? Kijk maar uit voor Promes dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
toolkist schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:51:
[...]

Ja ik vermoed dat ze komende tijd gaan oefenen met steekvesten aan, zal toch wel doen met de conditie ;)

Maar ik blijf er bij, eerst maar eens die Denen verslaan, dan zien we wel verder. Wel zwaarst mogelijke loting denk ik voor de play-off ronde.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Typhone schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:42:
[...]

Bij VI dat Botman goed beoordeeld werd in de Franse Supercup. Ik ben niet zo'n grote fan van hem maar gun hem het beste. Maar er zijn tijden geweest dat er bijv. een ouderweste Ooijer en een Mathijsen in de basis stonden bij het NL elftal. Of een Martins Indi. Die tijden liggen achter ons inmiddels!
Helaas hebben we nu de aanvallende equivalenten in de aanval staan. Nu kenden Ooijer en Matthijsen hun tekortkomingen. Of Depay en Wijnaldum die kennen vraag ik me af.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Bombvis schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:28:
[...]
Is dat gebaseerd op hoe goed Luzern speelt? Twee wedstrijden in de competitie, 1 punt? Ik zeg echt niet dat dit een gemakkelijke wedstrijd voor Feyenoord gaat worden, maar ik denk niet dat er hier veel mensen Luzern volgen en dus weten hoe goed die ploeg daadwerkelijk is.
Is gebaseerd op hoe slecht Feyenoord speelt.
Ik schat Luzern hoger in dan Drita, dus ga er dan van uit dat Feyenoord het moeilijk gaat krijgen.

Is nog even afwachten of die nieuwe verdediger het probleem achterin gaat oplossen, en ondanks de goals van Til blijft scoren moeilijk voor ze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:51:
[...]

Hij en Depay zouden geld belooft hebben aan een ziek kind. Geen geld overgemaakt en laten niets meer van zich horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:09:
[...]

Hij en Depay zouden geld belooft hebben aan een ziek kind. Geen geld overgemaakt en laten niets meer van zich horen.
En dat heeft wat te maken met voetbal? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 11:55
Op de 1 of andere manier altijd zo bij NL hé, dat er 1 linie is die minder is. Ten tijde van Sneijder, van persie, etc, was het de verdediging, en nu is het weer de aanval.
Weinig generaties waar echt alles goed was (1998/2000 misschien, hoewel dat nostalgie kan zijn :+ ).
Maar dit keer wel een PSG zonder neymar, mbappe marqinous, di maria, veratti. en ook nog zonder ramos, donarumma,

Nog steeds wel een stuk beter dan lille, op papier, maar toch wel anders dan vorig seizoen zonder al die sterren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

KingKoning schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:04:
[...]

Weinig generaties waar echt alles goed was (1998/2000 misschien, hoewel dat nostalgie kan zijn :+ ).
De Boer, Stam, Numan, Reiziger, Bogarde.
Middenveld van epische proporties, aanval van epische proporties.
De nostalgie leert mij dat er niet alles uitgehaald is wat er in zat :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Geen naamsverbasteringen he jongens, anders trek ik aan de rode bel!
Jullie zijn gewaarschuwd >:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ElPaco
Hoog tijd dat PSV ze uitschakelt, dan zijn we er van af })

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
KingKoning schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:04:
[...]
Ik denk eerder aan 1988/90. We hadden alleen geen linksback maar dat heeft Michels met een systeem wissel mooi opgelost toen.
Typhone schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:11:
[...]
De Boer, Stam, Numan, Reiziger, Bogarde.
Middenveld van epische proporties, aanval van epische proporties.
De nostalgie leert mij dat er niet alles uitgehaald is wat er in zat :+
Nu was Numan in mijn ogen nog niet van het niveau van bijvoorbeeld Bronckhorst dus dat kon nog wel beter. Hij heeft volgens mij ook nooit een grote transfer gemaakt. Maar dat elftal was vooral in de breedte sterk. Zelfs Kluivert en Seedorf waren er niet eens zeker van alles te spelen.
Pagina: 1 ... 24 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022