[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 311 Laatste
Acties:
  • 482.057 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:27

Agent47

I always close my contracts.

Ik als Feyenoorder wil alleen zeggen:

Toornstra, Fer, kokcu allemaal weg.

Enige voordeel van vanavond is coëfficiënten punten voor Nederland.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J0rdym23
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:51
Sympathieke gozer die Til, goede 3 goals en daar door een ronde verder.

Hopelijk gooit Slot Kokcu eruit, werkelijk alleen maar bal verlies.
Enig plus puntje was zijn corner waar de 3 - 2 uitkwam.

Verder zijn dit soort wedstrijden slecht voor mijn hart _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:15
Volgende ronde doet Vitesse mee, dus kans dat het dan allemaal weer anders uit ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
J0rdym23 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:35:
Sympathieke gozer die Til, goede 3 goals en daar door een ronde verder.

Hopelijk gooit Slot Kokcu eruit, werkelijk alleen maar bal verlies.
Enig plus puntje was zijn corner waar de 3 - 2 uitkwam.

Verder zijn dit soort wedstrijden slecht voor mijn hart _O-
Heb hem wel 2 of 3 leuke dingen zien doen.
Maar voor de rest inderdaad bizar veel bal verlies, slechte pasjes en slechte bal aannames.

Dat bal verlies mag wanneer je er 2 maakt, of vrij veel lekkere pasjes geeft, maar dat doet hij niet.
Er is bij hem gewoon geen groei

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Wel leuk (en opvallend) hoe sommigen hier reageren.
"Je moet je kapot schamen hoe je juicht, Feyenoord gaat onder Sparta eindigen" en dat soort loze opmerkingen. Ik word er een beetje moe van als ik eerlijk ben.

Het was een kut-pot, maar gezien de geschiedenis van Feyenoord had je hier ook gewoon uit kunnen vliegen, is het raar dat je dan juicht (alsof je de CL hebt gewonnen!!!) omdat Til in de laatste minuut scoort?

Tevens zit Slot er pas net, spelen we met een rechtsback die pas een maand in Nederland speelt, spelen we met Jahanbakhsh die niet wedstrijdfit is én spelen we nog zonder onze RCV. Natuurlijk is het dan aftasten. Maar nee, we gaan onder Sparta eindigen!!! :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
D-e-n schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:04:
[...]

Diemers mocht weg dacht ik. Dan liever die gast uit de jeugd die vorig jaar Fer al eens goed verving. Alleen Advocaat durfde hem toen niet te laten staan.
Achraf El Bouchataoui bedoel je? 10x liever dan Fer ja. Veel meer voetballend vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0rdym23
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:51
Deadsy schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:40:
[...]

Heb hem wel 2 of 3 leuke dingen zien doen.
Maar voor de rest inderdaad bizar veel bal verlies, slechte pasjes en slechte bal aannames.

Dat bal verlies mag wanneer je er 2 maakt, of vrij veel lekkere pasjes geeft, maar dat doet hij niet.
Er is bij hem gewoon geen groei
Antonucci mag het wel gaan proberen van mij, kokcu heeft nu meerder trainers gehad zonder een groei.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:21
Het schijnt dat Ajax een leuke rechtsbuiten heeft, die zou best bij Feyenoord passen...

Serieus: Berghuis mag in z'n handjes knijpen dat hij weg is.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
Miki schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:02:

Hopelijk wordt Slot wat tijd gegund om een ploeg te bouwen maar ook geaccepteerd dat met het beperkte spelersmateriaal niet voor het kampioenschap kunnen en hoeven te gaan.
Ja probleem is alleen dat hij die tijd nu niet krijgt wat betreft Europees voetbal.
Maar Slot moet zeker zijn tijd krijgen.

Feyenoord is eigenlijk tijden al niet heel goed.
Wel jammer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24
PrinsPils schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:22:
[...]

Waarom toch altijd dit negatieve gedoe. Tuurlijk was het niet goed en win je van een veredelde amateurclub. Maar de belangen zijn groot, de spanning in het stadion wordt naarmate de wedstrijd vordert steeds groter en als je dan in extremis wint er is gelukkig ontlading.
Negatief gedoe? Die gasten staan 297e op de UEFA ranking. Schaamte is de enige passende emotie. Ook al begint Slot nog maar net.

En ja, ik ben voor de Nederlandse clubs in Europa dus ik ben opgelucht dat Feyenoord door is.
Geniet er gewoon van dat er weer wat sfeer is, of het nou tegen FC Drita of Real Madrid is.
Dat is misschien mijn Ajax bril maar ik loop niet warm voor voorrondes tegen nietszeggende tegenstanders. Die kan je alleen maar verliezen.

XXXVI

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Guus Til I die

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:19
ephymerous schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:05:
[...]

Negatief gedoe? Die gasten staan 297e op de UEFA ranking. Schaamte is de enige passende emotie. Ook al begint Slot nog maar net.

En ja, ik ben voor de Nederlandse clubs in Europa dus ik ben opgelucht dat Feyenoord door is.

[...]

Dat is misschien mijn Ajax bril maar ik loop niet warm voor voorrondes tegen nietszeggende tegenstanders. Die kan je alleen maar verliezen.
Dan heb je blijkbaar geen idee hoe het is om, in het stadion als supporter, een dergelijke (belangrijke!) wedstrijd te beleven. Al is het nog zo’n fluttegenstander.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:25
PrinsPils schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:23:
[...]

Dan heb je blijkbaar geen idee hoe het is om, in het stadion als supporter, een dergelijke (belangrijke!) wedstrijd te beleven. Al is het nog zo’n fluttegenstander.
Oh de ontlading zal vast groot zijn, maar dat betekent niet dat er geen negatieve geluiden mogen zijn. Wees eerlijk, er wordt in 2 wedstrijd met pijn en moeite gewonnen van het club van 't niveau van pak em beet Heracles.

Juichen is terecht, enigzins kritisch zijn ook. Zo erg is dat toch niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:44
Vorige keer dat Feyenoord zo enorm belabberd (op het schandalige af) voetbalde in voorronden ging het met hakken over de sloot de groepsfase in door een late goal van Manu. Om vervolgens een epische groepsfase te beleven en genaaid door Turpin onterecht er tegen Roma uit te vliegen.

Ik zou tekenen voor weer zo'n campagne.

Maar ik zou me als speler kapotschamen zulk spel tegen een amateurclub op de mat te leggen.
Gaat vrees ik weer een kutseizoen worden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PrinsPils
Terranova schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:41:
[...]

Oh de ontlading zal vast groot zijn, maar dat betekent niet dat er geen negatieve geluiden mogen zijn. Wees eerlijk, er wordt in 2 wedstrijd met pijn en moeite gewonnen van het club van 't niveau van pak em beet Heracles.

Zeker mag je kritisch zijn! Ben ik ook. Was een waardeloze pot, waarbij we nog blij mogen zijn dat we tegen een semi-amateurclub de wedstrijd over de streep trekken. Om te janken was het niveau. Kokcu en Fer als tragische dieptepunten. Dat zag iedereen, ook de trainer en spelers getuige de interviews naderhand.

Wat ik dan niet zo goed snap, is dat men dan cynisch doet over zo ongeveer het enige positieve van de avond: supporters die weer voor sfeer zorgen, blij zijn dat er toch nog gewonnen wordt en spelers die ook even ontladen. Wees blij dat dit weer kan in de stadions!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:13

Superkiwi

Hoi doei

remco112 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:41:
Wel leuk (en opvallend) hoe sommigen hier reageren.
...
(lange rant)
...
Ik snap je betoog en heb de wedstrijd niet gezien maar een club als Feyenoord zou, in welke staat ze ook verkeren, toch niet zó veel moeite moeten hebben met een club uit Kosovo (of all places) waar voorafgaande aan de loting niemand van gehoord had?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ballondier
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-06 16:29
Dit zijn wedstrijden die je alleen maar kan verliezen. Gewoon blij zijn met het bereiken van de volgende ronde en verder deze wedstrijden zo snel mogelijk vergeten.

Ik geloof ook niet zo in de voorspellende waarde van potjes gespeeld in het pre-seizoen. Slecht voetbal nu hoeft niet te betekenen dat Feyenoord dit seizoen ondermaats zal presteren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:05
Feyenoord moet deze fase gewoon overleven. De selectie is nog niet compleet en ingespeeld en het vertrouwen is broos. Dat het moeizaam gaat doet er niet toe zo lang je maar wint. Hopelijk zien we progressie en overwinningen helpen daarbij.

Iedere Feyenoorder zal ook met Trencin etc. in z'n hoofd hebben gezeten. Ik kreeg ook alweer appjes als 'het is weer zo'n avond'. Dat het dan toch goed komt maakt wat los. Dat is precies wat iedereen nodig had.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:07:
[...]

Een yes snap ik best maar doen alsof je de CL hebt gewonnen past mijn inziens niet.
Als het voor geen meter loopt, je 1-2 achter staat en je Europese uitschakeling dus wellicht al aan ziet komen, en dan toch nog 3-2 wint kan ik me die ontlading prima voorstellen. En dat je dat met supporters viert nu die eindelijk weer eens in het stadion zitten net zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
Terranova schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:41:
[...]

Pak en beet Heracles? Nee hoor, dit is niveau Helmond sport. Je doet Heracles tekort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Het was niet best en iedereen weet dat het weer een moeizaam seizoen wordt voor Feyenoord. Wat mij betreft kunnen we dan ook stoppen met bashen op het spel van deze ploeg.
Als je de selectie en begroting ziet is Feyenoord al lang geen topclub meer, maar hoort in het rijtje Vitesse en AZ. Je hebt Ajax, dan PSV en ver daarachter de rest.
Feyenoord heeft jaren geleden de boot gemist door het wanbeleid dat is gevoerd sinds het vertrek van v/d Herik. Jeugdafdeling laten versloffen, geen 2e elftal in de Jupiler League, geklungel over het stadion, etc. etc.
Daarnaast is de club vaak ongelukkig oliedom met transfers. Voor Jorgensen kon men enkele jaren geleden bijvoorbeeld >20miljoen vangen, niet gedaan. Talentvolle spelers die naar de Kuip komen slagen maar zelden, belanden op de bank en/of verdwijnen voor een schijntje via de achter deur. Daar waar ze bij rivaal Ajax uitgroeien tot vaste waarde en top transfers maken. Geeft te denken.
De laatste prijzen zijn met name gepakt doordat oud spelers als v Persie en Kuyt terug keerden. Nu Berghuis weg is zie je het gebrek aan creativiteit en voetballend vermogen weer bovendrijven. En wie zal er nog meer vertrekken...?
Nee, mag als Feyenoorder in mijn handjes knijpen voor top 5 dit seizoen. Maar ik vrees erger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 15:17

Typhone

Who Dares Wins

PrinsPils schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:23:
[...]

Even gericht op die supportersbeleving. Wat jij hier zegt is absoluut onzin. Tegen bepaalde clubs zal er nooit een bepaalde beleving zijn. Dat heb ik lang genoeg zelf meegemaakt. Spelen tegen Juventus in de EL is anders dan tegen Juventus in de CL. Die CL avonden zijn magistraal. Die CL campagnes ervoor zijn pas in de laatste beslissende wedstrijd magistraal en vol beleving. Alles voorportalen komen qua beleving helemaal nergens en dat zal het in de regel ook nooit komen.

Voor de rest mag er rustig feest gevierd worden van mij want de coëfficiënten tellen momenteel maar ik vrees met grote vrees voor Vitesse getuige hun voorbereiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:48:
Nee, mag als Feyenoorder in mijn handjes knijpen voor top 5 dit seizoen. Maar ik vrees erger.
Vind jij clubs als Vitesse en Utrecht dan wel overtuigen? Het is te vroeg voor conclusies, de ploeg is echt nog in opbouw. Ik zie weldegelijk al verbetering, er werden nu bijv. wel veel kansen gecreëerd en ook 3x afgemaakt. Jahanbanks laat ondanks dat hij er net bij is al zien een versterking te zijn. Voor de overduidelijke zwakke plek (Fer centraal achterin) is nu versterking gehaald en wellicht heeft het vertrouwen ook een boost gekregen.

Natuurlijk is het ondenkbaar dat je met Ajax en PSV kan concurreren, maar best of the rest is gewoon mogelijk. En anders via playoffs of beker Europees voetbal halen, dat is een realistisch doel.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 30-07-2021 09:04 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feyenoord heeft jaren geleden de boot gemist door het wanbeleid dat is gevoerd sinds het vertrek van v/d Herik.
Toen Feyenoord onder curatele kwam van de KNVB in 2006 was Jorien van den Herik nog steeds voorzitter.

Hoeveel boten heeft Feyenoord wel niet gemist sinds pakweg 1974 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:59:
[...]

Even gericht op die supportersbeleving. Wat jij hier zegt is absoluut onzin. Tegen bepaalde clubs zal er nooit een bepaalde beleving zijn. Dat heb ik lang genoeg zelf meegemaakt. Spelen tegen Juventus in de EL is anders dan tegen Juventus in de CL. Die CL avonden zijn magistraal. Die CL campagnes ervoor zijn pas in de laatste beslissende wedstrijd magistraal en vol beleving. Alles voorportalen komen qua beleving helemaal nergens en dat zal het in de regel ook nooit komen.
Ieder zo zijn eigen manier van suppoertersbeleving, dat het voor jou zo werkt maakt het nog niet zo dat het voor andere zo is of dat het absoluut onzin is. Zoals ook te zien was kan een zwaarbevochten overwinning tegen een (op het oog) nietszeggende tegenstander tot euforie leiden. Dat heeft dan wellicht wat minder met de tegenstander te maken maar des te meer met het resultaat, het team, de wedstrijd zelf en de gevolgen van de overwinning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
VDS91 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:19:
[...]

Pak en beet Heracles? Nee hoor, dit is niveau Helmond sport. Je doet Heracles tekort.
Misschien doe je zelfs Helmond Sport tekort....

Lees nu dat Feyenoord interesse heeft in Joey Veerman?
Tuurlijk leuke speler maar ze hebben juist afmakers voorin nodig volgens mij

[ Voor 21% gewijzigd door Harribo op 30-07-2021 09:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:04:
[...]

Ieder zo zijn eigen manier van suppoertersbeleving, dat het voor jou zo werkt maakt het nog niet zo dat het voor andere zo is of dat het absoluut onzin is. Zoals ook te zien was kan een zwaarbevochten overwinning tegen een (op het oog) nietszeggende tegenstander tot euforie leiden. Dat heeft dan wellicht wat minder met de tegenstander te maken maar des te meer met het resultaat, het team, de wedstrijd zelf en de gevolgen van de overwinning.
Wij zijn het daar nog steeds over eens maar het stellen dat zo'n pot standaard heel speciaal is los van de tegenstander en de speciale beleving die erbij komt is gewoon niet waar. Daarbij ken ik @ephymerous toevallig goed genoeg om te weten dat 'ie goed weet wat beleving is ;). Ook bij Feyenoord is zo'n wedstrijd niets qua beleving.

Dat het ultieme einde met een groot feest gevierd wordt en veel euforie vind ik prachtig. Werd potverdikkie tijd dat er weer eens iets van emotie in een voetbalstadion te zien is, welke club het ook is. Ben ook oprecht benieuwd of dat invloed gaat hebben op met name de grote clubs. Die zijn grotendeels (Ajax, PSV, Feyenoord) het absolute winnen gewend met fans die overal tegen ze zijn. Afgelopen 1,5 jaar is daar geen enkele mentale weerbaarheid tegen opgebouwd. Spelen tegen Feyenoord is leuk maar ik wil een Antony of een Rensch wel eens zien aan de zijlijn in een volle Kuip. Dat is wel even andere koek dan voor 24 camera's en 50 journalisten spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 30-07-2021 09:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:22
Harribo schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:05:
[...]

Maar volgens mij is Joey aardig aan de prijs....hoe gaan ze dat betalen :?
Napo schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:04:
[...]

Precies, ik denk ook niet dat er veel Feyenoorders zijn die eenmaal buiten het stadion of deze morgen heel tevreden terugkijken op gisteravond, het resultaat is er, en daar is alles mee gezegd.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Harribo schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:05:
[...]

Nog mooier dat Joey Veerman zelf graag wil verkassen geeft ie aan op VI. Op basis van wat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 10:53
Veerman heb je helemaal niets aan, je hebt een goede CVM nodig zodat hij vrij kan voetballen en een bal vaste spits zodat het middenveld kan aansluiten. Beide heb je momenteel niet dus ik zou het een rare aankoop vinden. Daarbij heeft Heerenveen al 5+ afgeslagen dus lijkt Feyenoord bij voorbaat kansloos daar.

Edit: En 7 miljoen voor een Veerman is veels te veel geld. Is helemaal niet een dragende spelers/leider die Feyenoord nu nodig heeft of verder brengt.

[ Voor 19% gewijzigd door Rendiertje op 30-07-2021 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Zag de statistieken van de wedstrijd Luzern - Young Boys van vorige week uit de Zwitserse competitie.
Ging gelijk op met een nipte overwinning voor Young Boys, 3-4.

En dan te bedenken dat Feyenoord gewoon zeer slecht speelt... Wordt heel moeilijk tegen Luzern vrees ik.

Raar dat Feyenoord veerman wil, daar vraagt Heerenveen toch ook teveel voor?
Ik bedoel dan zijn er investeerders en dan ga je je geld verkwisten aan een middenvelder die te duur is?
En ook terwijl er voorin afmakers nodig.

Als je je gezond verstand niet gebruikt, wordt het niets natuurlijk.

[ Voor 43% gewijzigd door Harribo op 30-07-2021 09:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:31:
Zag de statistieken van de wedstrijd Luzern - Young Boys van vorige week uit de Zwitserse competitie.
Ging gelijk op met een nipte overwinning voor Young Boys, 3-4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 21:26

Vos

AFCA

Het was niet best en iedereen weet dat het weer een moeizaam seizoen wordt voor Feyenoord. Wat mij betreft kunnen we dan ook stoppen met bashen op het spel van deze ploeg.
Als je de selectie en begroting ziet is Feyenoord al lang geen topclub meer, maar hoort in het rijtje Vitesse en AZ. Je hebt Ajax, dan PSV en ver daarachter de rest.
...
Als AZ of Vitesse dit spel op dit mat had gelegd was de kritiek net zo stevig. Ze speelden gewoon (ver) onder hun kunnen. Een aardig deel van de selectie staat nog en is op papier (jaja) natuurlijk stukken beter dan Drita. Dus om dat dan bashen te noemen? Als je onder je kunnen speelt mag dat gewoon benoemt worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 30-07-2021 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feyenoord stopt onderhandelingen met Geertruida

Het lijkt uitgesloten dat Feyenoord en Lutsharel Geertruida elkaar nog vinden in een nieuw contract. De club heeft vorige week de onderhandelingen gestaakt met het management van de 21-jarige verdediger, nadat een uiterste aanbieding vanuit de club door het management van de speler terzijde was geschoven.

Feyenoord wil contract Bijlow openbreken en verlengen

Feyenoord wil de ontwikkeling die keeper Justin Bijlow doormaakt belonen met een nieuw contract. De sluitpost van de Rotterdammers ligt op dit moment nog vast tot medio 2023. Een eerste gesprek tussen de zaakwaarnemer van Bijlow en de club leidde echter nog niet tot een akkoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:39
Feyenoord was vreselijk slecht gisteren en kritiek is terecht, maar laten we niet vergeten dat die Europese oostblok teams altijd zeer vervelend zijn om tegen te spelen zo vroeg in het seizoen als een team nog compleet niet ingespeeld is. Ze hoeven niets, leunen achteruit, parkeren de bus en gokken op de counter. In de tussentijd maken ze de wedstrijd dood met kleine overtedingen en rekken ze continu tijd. Trouwens ook precies het type voetbal dat Feyenoord niet ligt omdat er al jaren geen duidelijk voetbalvisie met bijbehorende automatismes is. Het is niet voor niets dat Feyenoord haast nooit zomaar met grote cijfers van verdedigende tegenstanders wint.

Volgende ronde tegen Luzern is een hele andere wedstrijd. Namelijk ook een team dat zal “moeten” en het spel zal willen maken. Zal een veel meer open wedstrijd worden met meer ruimtes. Traditioneel gezien het type wedstrijd wat Feyenoord ook gewoon beter ligt.

Je hoeft je helemaal nergens voor dood te schamen. Je voorkomt een blamage door niet te verliezen. Dat het lelijk en met hakken over de sloot was doet er niet meer toe. Dit zijn namelijk wel typisch de soort wedstrijden die als je ze wint vertrouwen in een ploeg brengen en als je ze verliest vanaf moment 1 twijfel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

donleone83 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:47:
Feyenoord was vreselijk slecht gisteren en kritiek is terecht, maar laten we niet vergeten dat die Europese oostblok teams altijd zeer vervelend zijn om tegen te spelen zo vroeg in het seizoen als een team nog compleet niet ingespeeld is. Ze hoeven niets, leunen achteruit, parkeren de bus en gokken op de counter. In de tussentijd maken ze de wedstrijd dood met kleine overtedingen en rekken ze continu tijd. Trouwens ook precies het type voetbal dat Feyenoord niet ligt omdat er al jaren geen duidelijk voetbalvisie met bijbehorende automatismes is. Het is niet voor niets dat Feyenoord haast nooit zomaar met grote cijfers van verdedigende tegenstanders wint.

Volgende ronde tegen Luzern is een hele andere wedstrijd. Namelijk ook een team dat zal “moeten” en het spel zal willen maken. Zal een veel meer open wedstrijd worden met meer ruimtes. Traditioneel gezien het type wedstrijd wat Feyenoord ook gewoon beter ligt.

Je hoeft je helemaal nergens voor dood te schamen. Je voorkomt een blamage door niet te verliezen. Dat het lelijk en met hakken over de sloot was doet er niet meer toe. Dit zijn namelijk wel typisch de soort wedstrijden die als je ze wint vertrouwen in een ploeg brengen en als je ze verliest vanaf moment 1 twijfel.
Drita zit ook in de voorbereiding? :p 21/8 spelen ze de eerste competitie wedstrijd.

Wel eens dat zij niks hoeven en het spel 'dood' proberen te maken. Maar dat komt ook door het niveau verschil. Wij speelden ook wel eens oefenpotjes tegen FC Emmen, dan stonden wij ook in de loopgraven ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 30-07-2021 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
Vos schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:48:
[...]

Drita zit ook in de voorbereiding? :p 21/8 spelen ze de eerste competitie wedstrijd.

Wel eens dat zij niks hoeven en het spel 'dood' proberen te maken. Maar dat komt ook door het niveau verschil. Wij speelden ook wel eens oefenpotjes tegen FC Emmen, dan stonden wij ook in de loopgraven ;).
En als de eerste goal dan niet snel valt zoals in de eerste pot (of wel maar je geeft zomaar twee hele dure doelpunten weg 🤣), wordt het nog een uiterst frustrerende pot. Dan is ieder positief resultaat gewoon prima. Snel vergeten en weer doorgaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

donleone83 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:54:
[...]

En als de eerste goal dan niet snel valt zoals in de eerste pot (of wel maar je geeft zomaar twee hele dure doelpunten weg 🤣), wordt het nog een uiterst frustrerende pot. Dan is ieder positief resultaat gewoon prima. Snel vergeten en weer doorgaan.
Inderdaad, vergeten en richten op volgende pot :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
Superkiwi schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 00:36:
[...]

Ik snap je betoog en heb de wedstrijd niet gezien maar een club als Feyenoord zou, in welke staat ze ook verkeren, toch niet zó veel moeite moeten hebben met een club uit Kosovo (of all places) waar voorafgaande aan de loting niemand van gehoord had?
Compleet met je eens. En gezien de kansen van Drita, had je er ook gewoon uit moeten vliegen. Organisatie was soms helemaal nergens te bekennen. Gelukkig waren zij niet zo doelgericht, anders had je gewoon 3-5 verloren.

En je hebt wel een typische Feyenoord-wedstrijd gemist hoor :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:19
donleone83 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:47:
Daarom is PSV dit seizoen extra vroeg begonnen met trainingen en veel oefenpotten. Juist om die automatismen er zo snel mogelijk in te krijgen en er wel meteen als team te staan. Ook dus al heel vroeg bezig op de transfermarkt en meteen rekening houden met de heren waarvan je weet dat ze hoogstwaarschijnlijk gaan vertrekken.

Overigens eens met het, de buit is binnen, vergeten en gauw door naar de volgende.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
ElPaco schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:05:
[...]

Daarom is PSV dit seizoen extra vroeg begonnen met trainingen en veel oefenpotten. Juist om die automatismen er zo snel mogelijk in te krijgen en er wel meteen als team te staan. Ook dus al heel vroeg bezig op de transfermarkt en meteen rekening houden met de heren waarvan je weet dat ze hoogstwaarschijnlijk gaan vertrekken.

Overigens eens met het, de buit is binnen, vergeten en gauw door naar de volgende.
Goed beleid van PSV inderdaad. Nu is beleid wel een stuk makkelijker te voeren met geld in je portemonnee en ruimte in je salarishuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
donleone83 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:07:
[...]

Goed beleid van PSV inderdaad. Nu is beleid wel een stuk makkelijker te voeren met geld in je portemonnee en ruimte in je salarishuis.
Absoluut, maar 4 weken eerder beginnen met trainen kost je niks extra. Kwa transfers is Feyenoord denk ik goed bezig geweest, ze hebben ook al vroeg nieuwe spelers aangetrokken en dat bleken gisteren ook wel degene die Feyenoord nodig had :)

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:13

Superkiwi

Hoi doei

remco112 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:04:
[...]
En je hebt wel een typische Feyenoord-wedstrijd gemist hoor :D
Je weet het zo te verkopen dat ik al tijd heb vrijgemaakt om de potjes tegen Luzern te kijken :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ElPaco schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:09:
[...]

Absoluut, maar 4 weken eerder beginnen met trainen kost je niks extra. Kwa transfers is Feyenoord denk ik goed bezig geweest, ze hebben ook al vroeg nieuwe spelers aangetrokken en dat bleken gisteren ook wel degene die Feyenoord nodig had :)
De eerste training van PSV was op vrijdag 25 juni.
De eerste oefenwedstrijd op zaterdag 3 juli.

De eerste training van Feyenoord was op maandag 21 juni.
De eerste oefenwedstrijd op zaterdag 26 juni.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2021 10:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remco112
Feyenoord stopt onderhandelingen met Geertruida
Zie hier de gevolgen van zaakwaarnemers die het absolute onderste uit de kan (en misschien wel meer) willen halen :r Die waren er ook verantwoordelijk voor dat Summerville en Bogarde weg gingen. Doodzonde dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:15:
[...]

De eerste training van PSV was op vrijdag 25 juni.
De eerste oefenwedstrijd op zaterdag 3 juli.

De eerste training van Feyenoord was op maandag 21 juni.
De eerste oefenwedstrijd op zaterdag 26 juni.
Maar hoe kan het dan dat er gister geen team stond? Kijk dat iemand die er net een paar dagen is nog niet al zijn medespelers blind kan vinden kan ik inkomen, maar voor mijn gevoel waren het vooral de spelers die vorig jaar ook al samen speelden die elkaar gewoon niet begrepen. Dat is toch de reden dat je traint, voor die automatismen?

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
ElPaco schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:28:
[...]

Maar hoe kan het dan dat er gister geen team stond? Kijk dat iemand die er net een paar dagen is nog niet al zijn medespelers blind kan vinden kan ik inkomen, maar voor mijn gevoel waren het vooral de spelers die vorig jaar ook al samen speelden die elkaar gewoon niet begrepen. Dat is toch de reden dat je traint, voor die automatismen?
Welkom in het leven van een Feyenoord fan. Ik vraag mij als sinds het vertrek van Fred Rutten af waarom het voetbal niet om aan te gluren is, van toeval aan elkaar hangt en er geen enkele Feyenoorder beter wordt als hij meer speelt. Ongelooflijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
donleone83 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:37:
[...]

Welkom in het leven van een Feyenoord fan. Io vraag mij als sinds het vertrek van Fred Rutten af waarom het voetbal niet om aan te gluren is, van toeval aan elkaar hangt en er geen enkele Feyenoorder beter wordt als hij meer speelt. Ongelooflijk.
Advocaat in het bijzonder heeft nooit iets erin geslepen. Slot begint echt helemaal op 0 wat dat aan gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:53
ph4ge schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:00:
[...]

Vind jij clubs als Vitesse en Utrecht dan wel overtuigen? Het is te vroeg voor conclusies, de ploeg is echt nog in opbouw. Ik zie weldegelijk al verbetering, er werden nu bijv. wel veel kansen gecreëerd en ook 3x afgemaakt. Jahanbanks laat ondanks dat hij er net bij is al zien een versterking te zijn. Voor de overduidelijke zwakke plek (Fer centraal achterin) is nu versterking gehaald en wellicht heeft het vertrouwen ook een boost gekregen.

Natuurlijk is het ondenkbaar dat je met Ajax en PSV kan concurreren, maar best of the rest is gewoon mogelijk. En anders via playoffs of beker Europees voetbal halen, dat is een realistisch doel.
Over Vitesse kan ik niets zeggen maar wat ik tot nu toe van Utrecht gezien heb stemt mij (als Utrecht fan) positief.
Lopen leuk te ballen in de oefen wedstrijden en een 1-5 overwinning over 135 minuten tegen Bayern Leverkusen (nr 6 afgelopen jaar in de Bundesliga), winst tegen Brugge (kampioen) geeft mij wel vertrouwen. Ik heb slechtere voorbereidingen gezien bij Utrecht ;) .
Zijn nog genoeg verbeterpuntjes te hoor maar op dit moment overtuigd Utrecht mij wel degelijk (in vergelijking met de afgelopen jaren) en heb ik het gevoel dat ze op dit moment verder zijn dan Feyenoord.
Maar 29 augustus weten we echt hoe het ervoor staat ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Togi schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:43:
[...]

Over Vitesse kan ik niets zeggen maar wat ik tot nu toe van Utrecht gezien heb stemt mij (als Utrecht fan) positief.
Lopen leuk te ballen in de oefen wedstrijden en een 1-5 overwinning over 135 minuten tegen Bayern Leverkusen (nr 6 afgelopen jaar in de Bundesliga), winst tegen Brugge (kampioen) geeft mij wel vertrouwen. Ik heb slechtere voorbereidingen gezien bij Utrecht ;) .
Zijn nog genoeg verbeterpuntjes te hoor maar op dit moment overtuigd Utrecht mij wel degelijk (in vergelijking met de afgelopen jaren) en heb ik het gevoel dat ze op dit moment verder zijn dan Feyenoord.
Maar 29 augustus weten we echt hoe het ervoor staat ;)
Tja, Feyenoord heeft ook een paar aardige oefenwedstrijden achter de rug. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
remco112 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:18:
[...]

Zie hier de gevolgen van zaakwaarnemers die het absolute onderste uit de kan (en misschien wel meer) willen halen :r Die waren er ook verantwoordelijk voor dat Summerville en Bogarde weg gingen. Doodzonde dit!
Vanwaar denk je dat de zaakwaarnemer/speler het absolute onderste uit de kan zou willen halen?

Een stap omhoog is snel gemaakt zeker met het huidige perspectief van Feyenoord. Van een club in de Eredivisie die dit jaar - op basis van het vertoonde spel tegen FC Drita - waarschijnlijk niet uitkomt in de groepsfase van een Europese competitie naar bijvoorbeeld een club in het rechter rijtje in Engeland, Duitsland of Spanje.

Met een jaar contract te gaan moet je als Feyenoord bijna wel verkopen wil je nog iets krijgen voor een jeugdspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 22:16

OMX2000

By any means necessary...

Spuit 11 heeft even gemist waarom Feyenoord tegen Atletico mag spelen a.s. zondag. Hoe dan?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
OMX2000 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:47:
Spuit 11 heeft even gemist waarom Feyenoord tegen Atletico mag spelen a.s. zondag. Hoe dan?
Ze mogen zondag niet tegen Atlético Madrid spelen, dat is pas op 8 augustus. Zondag staat er een tegenstander van een compleet ander kaliber, dat kan nog een hele kluif worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
Napo schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:47:
[...]

Vanwaar denk je dat de zaakwaarnemer/speler het absolute onderste uit de kan zou willen halen?

Een stap omhoog is snel gemaakt zeker met het huidige perspectief van Feyenoord. Van een club in de Eredivisie die dit jaar - op basis van het vertoonde spel tegen FC Drita - waarschijnlijk niet uitkomt in de groepsfase van een Europese competitie naar bijvoorbeeld een club in het rechter rijtje in Engeland, Duitsland of Spanje.

Met een jaar contract te gaan moet je als Feyenoord bijna wel verkopen wil je nog iets krijgen voor een jeugdspeler.
Omdat Arnesen al heeft aangegeven dat ze niet meer kunnen bieden. Bij Summerville vroegen ze ook rond de miljoen(!!!!) salaris per jaar.

Tevens is Geertruida geen jeugdspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:44:
[...]
Als AZ of Vitesse dit spel op dit mat had gelegd was de kritiek net zo stevig. Ze speelden gewoon (ver) onder hun kunnen. Een aardig deel van de selectie staat nog en is op papier (jaja) natuurlijk stukken beter dan Drita. Dus om dat dan bashen te noemen? Als je onder je kunnen speelt mag dat gewoon benoemt worden.
Ja het spel was dramatisch, maar het belangrijkste is dat Fey heeft gewonnen en doorgaat. De selectie is gewoon heel smal, ook dit jaar weer. Verwacht geen goed voetbal, en zeker geen prijzen.
Verder zeg ik ook niet dat er geen kritiek mag zijn? Maar jij wilt graag blijven benoemen dat het een slechte pot was.. Dat weten we nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
remco112 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:04:
[...]

Omdat Arnesen al heeft aangegeven dat ze niet meer kunnen bieden.
En dan moet de speler maar akkoord gaan omdat ze niet meer kunnen bieden? Dat feyenoord de middelen niet heeft is wat minder het probleem van de speler, als hij meer wil (en wellicht kan) verdienen bij een andere club is dat zijn goed recht. Bijtekenen is geen plicht en als ze er financieel niet uitkomen toch echt het probleem van Feyenoord.

De zaakwaarnemer/speler zal ook best weten dat Feyenoord moet verlengen of verkopen. Een verkoop zal beperkte inkomsten opleveren voor de club door de blessure (en kwaliteiten) en dus is verlengen hetgeen geld zou opleveren voor Feyenoord. De vraag is dan ook, hoeveel wil de club in salaris investeren om een potentiele transfersom in de toekomst binnen te kunnen halen.
Heeft zo te zien in de u17 en u19 gespeeld, dus wat mij betreft wel een jeugdspeler.

[ Voor 19% gewijzigd door Napo op 30-07-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:05:
[...]

Ja het spel was dramatisch, maar het belangrijkste is dat Fey heeft gewonnen en doorgaat. De selectie is gewoon heel smal, ook dit jaar weer. Verwacht geen goed voetbal, en zeker geen prijzen.
Verder zeg ik ook niet dat er geen kritiek mag zijn? Maar jij wilt graag blijven benoemen dat het een slechte pot was.. Dat weten we nu wel.
Dat wil ik helemaal niet :). Lees mijn latere reactie... Ik bedoel dat je na een pot, dus ook toekomstige, kritisch mag/moet zijn. Jij suggereert dat er dit seizoen niet meer gebashed mag worden omdat het toch weinig wordt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 30-07-2021 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
remco112 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:04:
[...]

Omdat Arnesen al heeft aangegeven dat ze niet meer kunnen bieden. Bij Summerville vroegen ze ook rond de miljoen(!!!!) salaris per jaar.

Bij Summerville speelde dat hele verhaal rond die bedreiging en zijn verbanning natuurlijk ook mee. Absurd dat hij een miljoen per jaar wilde hebben.

Geertruida heeft het blijkbaar helaas ook al hoog in de bol. Het is wel een zorgelijke ontwikkeling dat jeugdspelers (op Bijlow na) niet voor Feyenoord lijken te willen voetballen tegen prima marktconforme voorwaarden. Dit zijn natuurlijk typisch allemaal jongens die, als ze nu al zo vrieg vertrkken, in de vergetelheid raken na een mislukt avontuur bij een club als Coventry City.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 10:53
Geertruida heeft pas 1 half jaar beetje gepresteerd en ligt nu in de lappenmand voor een lagere tijd. Dus ik denk dat er niet al te veel te eisen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
Napo schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:07:
[...]

En dan moet de speler maar akkoord gaan omdat ze niet meer kunnen bieden? Dat feyenoord de middelen niet heeft is wat minder het probleem van de speler, als hij meer wil (en wellicht kan) verdienen bij een andere club is dat zijn goed recht. Bijtekenen is geen plicht en als ze er financieel niet uitkomen toch echt het probleem van Feyenoord.

[...]

Heeft zo te zien in de u17 en u19 gespeeld, dus wat mij betreft wel een jeugdspeler.
Ik denk dat we beiden een andere definitie van jeugdspeler hanteren . Ik dacht dat je bedoelde dat hij nu nog in de jeugd speelt ;)

Gezien ze 1 miljoen salaris durven te vragen voor een middelmatig talentje als Summerville, ben ik benieuwd wat ze voor Geertruida durven te vragen. Het is inderdaad geen plicht om bij te tekenen, zeg ik ook nergens. Maar ik vind dat Geertruida zich veel te veel laat beïnvloeden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PrinsPils
Typhone schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:59:
[...]

Voor de rest mag er rustig feest gevierd worden van mij want de coëfficiënten tellen momenteel maar ik vrees met grote vrees voor Vitesse getuige hun voorbereiding.
De ontlading gisteren zat ook helemaal niet in de tegenstander, maar puur in het wedstrijdverloop en het feit dat het, hoe treurig ook, toch Europees voetbal is wat je moet zien te behalen.

Ik heb ik de Kuip geweldige avonden gehad tegen bijvoorbeeld Rubin Kazan en Zorya Luhansk, en qua beleving en sfeer veel mindere potten in de groepsfase CL/EL (veel verder komt Feyenoord helaas zelden). Natuurlijk speelt de situatie waarin Feyenoord (of Ajax) verkeert daarin een grote rol.

Edit/ Kuban Krasnodar, niet Rubin Kazan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:53
PrinsPils schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:16:
[...]

De ontlading gisteren zat ook helemaal niet in de tegenstander, maar puur in het wedstrijdverloop en het feit dat het, hoe treurig ook, toch Europees voetbal is wat je moet zien te behalen.

Ik heb ik de Kuip geweldige avonden gehad tegen bijvoorbeeld Rubin Kazan en Zorya Luhansk, en qua beleving en sfeer veel mindere potten in de groepsfase CL/EL (veel verder komt Feyenoord helaas zelden). Natuurlijk speelt de situatie waarin Feyenoord (of Ajax) verkeert daarin een grote rol.
En gewoon dat het de eerste wedstrijd is sinds lange tijd dat ze weer kunnen juichen.
Was afgelopen jaar natuurlijk een verschikkelijk seizoen, waar je niet verder kwam dan juichen op je eigen bank.
En dan maakt hoe het gaat niet uit en telt alleen het resultaat en ben je allemaal alleen al blij dat je er weer eens bij kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Geertruida heeft een paar aardige wedstrijden gespeeld maar ook wedstrijden waarin hij achter de feiten aan liep.
Geen hoogvlieger nu mi.
Lekker laten gaan dan. Jammer dat wrs zo'n zaakwaarnemer zo'n jongen in feite benadeeld.

Bij Feyenoord lopen er nu geen hoogvliegers, iedereen kan gerust vervangen worden behalve Til gisteren.
En misschien Bijlow

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 30-07-2021 11:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ik snap Geertruida op zich wel. Afgelopen jaar loonoffer doorgedrukt en tegelijk wel die Pratto halen. Vervolgens komen ze voor verlenging om transferrecht veilig te stellen dan is er weer geen geld (laatste centen besteed aan die Oostenrijker). En dan lopen er nog een paar grootverdieners die echt niet beter presteren.

Als iemand met een kantoorbaan in een dergelijke situatie zat, zouden we hem voor gek verklaren als hij niet op zoek ging naar een andere baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:58
Ik heb wel een heerlijke pot voetbal zitten kijken, misschien wel juist door de missers en de spanning. Meestal zap ik weg tijdens wedstrijden als het niet mijn eigen cluppie is, maar deze heb ik helemaal uitgekeken.

Slechte spel lag niet alleen aan automatismen, ik heb voorzetten gezien die in de 2e ring terecht kwamen, ik zie Linssen nog steeds niet zijn Vitesse niveau aantikken, Fer moet nog een hoop leren als laatste man, laten we hopen dat die Oostenrijker een goede versterking is en snel mee kan doen.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
Sempy schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:49:
Ik snap Geertruida op zich wel. Afgelopen jaar loonoffer doorgedrukt en tegelijk wel die Pratto halen. Vervolgens komen ze voor verlenging om transferrecht veilig te stellen dan is er weer geen geld (laatste centen besteed aan die Oostenrijker). En dan lopen er nog een paar grootverdieners die echt niet beter presteren.

Als iemand met een kantoorbaan in een dergelijke situatie zat, zouden we hem voor gek verklaren als hij niet op zoek ging naar een andere baan.
Nee hoor. Niet als het om iemand met een kantoorbaan gaat die net komt kijken maar wel enigszins talent heeft en een half jaar leuk meegedaan heeft om er vervolgens maanden uit te liggen door ziekte. Kromme vergelijking.

Nu weet ik natuurlijk niet wat Geertruida wil gaan verdienen, maar er is Feyenoord best veel aan gelegen om talentvolle jeugd te behouden. Dat is namelijk je enige manier om kapitaal op te bouwen. Dus je mag er vanuit gaan dat het uiterste bod een salaris is dat alleen de traditionele top 3 in NL betaalt aan zijn jeugdspelers. Het alternatief is dus naar een nietszeggende buitenlandse club want hij heeft zich nog helemaal niet bewezen en in Nederland betalen alleen Ajax en wellicht PSV meer aan hun jeugd en die zitten niet te springen om Geertruida. Hebzucht dus. Waar veel Feyenoord jeugd last van heeft. Komt wellicht ook door het milieu: Rotterdam is toch meer de stad van de armoe dan Amsterdam. In de Ajax jeugd lijken er jongens te spelen die minder financieel gedreven zijn. Jongens als De Ligt, De Jong, Ekkelenkamp, etc. (uit modale of bovenmodale gezinnen) breken amper door bij Feyenoord. Als jij met een contract van 3 jaar in het rechterrijtje in het buitenland je familie financieel onafhankelijk kan voetballen als je opgegroeid bent met 3 man op een kamer in een flatje, kan je dat toch moeilijker weerstaan dan als pap en mam in de vinex in Abcoude in een twee-onder-eenkapper wonen.

Overigens extreem generaliserend dit want ik ken de specifieke situatie van Geertruida helemaal niet. Hij geeft ook nooit interviews :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
donleone83 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:58:
[...]

Nu weet ik natuurlijk niet wat Geertruida wil gaan verdienen, maar er is Feyenoord best veel aan gelegen om talentvolle jeugd te behouden. Dat is namelijk je enige manier om kapitaal op te bouwen. Dus je mag er vanuit gaan dat het uiterste bod een salaris is dat alleen de traditionele top 3 in NL betaalt aan zijn jeugdspelers.
Je moet het salaris echter niet vergelijken met hetgeen een andere club betaald, dat is niet heel relevant. Bij elke transfer zal hij een salaris krijgen dat niet gebasseerd is op zijn verleden in de jeugd. Wellicht krijgt hij alsnog minder dan overige spelers in de selectie en wringt het daar. Vooral koffiedik kijken overigens ;)
Het alternatief is dus naar een nietszeggende buitenlandse club want hij heeft zich nog helemaal niet bewezen en in Nederland betalen alleen Ajax en wellicht PSV meer aan hun jeugd en die zitten niet te springen om Geertruida.
Als hij al naar Ajax of PSV zou kunnen zou hij niet als jeugdspeler ingeschaald worden.
Hebzucht dus. Waar veel Feyenoord jeugd last van heeft. Komt wellicht ook door het milieu: Rotterdam is toch meer de stad van de armoe dan Amsterdam. In de Ajax jeugd lijken er jongens te spelen die minder financieel gedreven zijn.
Nogal een statement en de vergelijking met Ajax gaat wellicht mank. Dat is compleet afhankelijk van het aanbod en de waardering die uitgesproken wordt richting een jeugdspeler. Wordt een speler tijdig genoeg opgewaardeerd (een jaar voor einde contract is tamelijk laat) en is daardoor de compensatie meer comform met de kwaliteiten of doen ze dat niet. Daarnaast speelt het sportieve klimaat ook een onderdeel, bij Ajax is dat significant beter dan bij Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Napo schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:04:
[...]

Je moet het salaris echter niet vergelijken met hetgeen een andere club betaald, dat is niet heel relevant. Bij elke transfer zal hij een salaris krijgen dat niet gebasseerd is op zijn verleden in de jeugd. Wellicht krijgt hij alsnog minder dan overige spelers in de selectie en wringt het daar. Vooral koffiedik kijken overigens ;)
Dat sowieso.
Als hij al naar Ajax of PSV zou kunnen zou hij niet als jeugdspeler ingeschaald worden.
Wordt hij ook helemaal niet. Als Feyenoord een uiterste aanbieding doet die bij zijn positie in de selectie als basisspeler en talent met transferwaarde hoort, zal dat oprecht een prima bod geweest zijn wat passend is voor zijn status bij de club. Met jeugdspeler bedoel ik in dit geval jong talent die vanuit de jeugd doorgebroken is. Excuses voor de verwarring.
Nogal een statement en de vergelijking met Ajax gaat wellicht mank. Dat is compleet afhankelijk van het aanbod en de waardering die uitgesproken wordt richting een jeugdspeler. Wordt een speler tijdig genoeg opgewaardeerd (een jaar voor einde contract is tamelijk laat) en is daardoor de compensatie meer comform met de kwaliteiten of doen ze dat niet. Daarnaast speelt het sportieve klimaat ook een onderdeel, bij Ajax is dat significant beter dan bij Feyenoord.
Dat ze “laat” zijn is niet altijd de schuld van de club. Veel zaakwaarnemers houden praten over een contractverlenging af op het moment dat een speler met talent zijn eerste minuten begint te maken om zo de druk bij de club te leggen en hun onderhandelingspositie te versterken. Toen had hij nog bijna twee jaar contract wat dus prima was. Ik hoor ook al maanden dat ze bezig zijn met een contractverlenging voor Geertruida maar wij weten niet wat er achter de schermen gebeurt.

Dat bij Ajax het sportieve klimaat significant beter is zorgt er ook voor dat er bij Ajax betere talenten doorbreken en ze sneller stappen maken. Met kwaliteit om je heen word je sneller beter. Qua puur talent is Geertruida misschien wel beter dan iemand als Timber die het afgelopen jaar vanuit het niets als een komeet omhooggeschoten is (en zwaar overhyped is overigens, maar dat is een persoonlijke mening).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb het gisteren niet gevolgd, net even gekeken. Ik opende het topic alleen om te kijken of @ephymerous weer zou zeggen dat ze niet mogen juichen.

ephymerous in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022"

Was not dissapointed :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 18:24
[...]

Het alternatief is dus naar een nietszeggende buitenlandse club want hij heeft zich nog helemaal niet bewezen en in Nederland betalen alleen Ajax en wellicht PSV meer aan hun jeugd en die zitten niet te springen om Geertruida. Hebzucht dus. Waar veel Feyenoord jeugd last van heeft.
Los van een stuk emotie rondom de club waar je begonnen bent en de fanatiekheid van supporters, wat houdt een Geertruida rationeel gezien in Rotterdam en hoe verschilt Feyenoord nu werkelijk van de zogenaamde nietszeggende buitenlandse club?

Stel dat hij denkt bij een Franse of Duitse middenmotor evenveel speeltijd te kunnen krijgen tegen een beter salaris en meer weerstand, dan ben je toch gek als je het laat lopen? Moeten ook niet doen alsof Feyenoord nu de schoonheidsprijs verdient voor de aanpak, zoals @Sempy al aangeeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
PWM schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:00:
Ik heb het gisteren niet gevolgd, net even gekeken. Ik opende het topic alleen om te kijken of @ephymerous weer zou zeggen dat ze niet mogen juichen.

ephymerous in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022"

Was not dissapointed :+
Welkom terug in het topic :> :w

Overigens zou ik het Feyenoord ontzettend gunnen om de lat eens wat hoger te leggen.

[ Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 30-07-2021 13:48 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
BoB_HenK schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:37:
[...]

Los van een stuk emotie rondom de club waar je begonnen bent en de fanatiekheid van supporters, wat houdt een Geertruida rationeel gezien in Rotterdam en hoe verschilt Feyenoord nu werkelijk van de zogenaamde nietszeggende buitenlandse club?

Stel dat hij denkt bij een Franse of Duitse middenmotor evenveel speeltijd te kunnen krijgen tegen een beter salaris en meer weerstand, dan ben je toch gek als je het laat lopen? Moeten ook niet doen alsof Feyenoord nu de schoonheidsprijs verdient voor de aanpak, zoals @Sempy al aangeeft
Ruimte om zich te ontwikkelen in een vertrouwde omgeving. Bij de club waar je als jeugdspeler doorgebroken bent heb je ook altijd meer krediet dan als aankoop waardoor er minder druk is.

Laten we verder niet Feyenoord naar beneden praten. Je doet elk jaar mee voor Europees voetbal, de druk is vaak (onrealistisch) hoog en je speelt bij een van de grootste clubs in het land.

[ Voor 10% gewijzigd door donleone83 op 30-07-2021 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
BoB_HenK schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:37:
[...]

Voorlopig heeft Geertruida een pittige knieblessure. Hij weet dus ook dat Feyenoord hem nu niet kan verkopen, en vind het kennelijk prima om op kosten van Feyenoord te revalideren. Het is op zich niet gebruikelijk om te revalideren en vervolgens gratis weg te lopen. De vraag is ook of hij er zelf wat aan heeft.

Wellicht dat de geruchten over investeerders ook meespelen. Als investeerders miljoenen pompen in aankopen zijn ze ook wel bereid een miljoentje naar Geertruida te schuiven zou je denken. Vind en koop maar eens een vergelijkbaar talent.

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 30-07-2021 13:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
donleone83 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:47:
[...]

Laten we verder niet Feyenoord naar beneden praten. Je doet elk jaar mee voor Europees voetbal, de druk is vaak (onrealistisch) hoog en je speelt bij een van de grootste clubs in het land.
Feyenoord wordt niet naar beneden gepraat maar naast concurenten in andere competities gelegd. Ik zie Geertruida neit direct naar een Europees spelende club in het buitenland gaan maar een club in het buitenland als tussenstap naar een hoger geplaatste club in diezelfde competitie is niet een onrealistisch scenario. In diverse competities heb je meer weerstand en kan je jezelf potentieel sneller ontwikkelen dan in de Nederlandse competitie met daarnaast de weggenomen twijfel of hij de stap zou aankunnen.

Je raakt dan wellicht de onrealistische hoge druk kwijt, waarschijnlijk een beter salaris, meer weerstand in de competiewedstrijden met waarschijnlijk geen Europese wedstrijden. Al met al denk ik niet dat je direct een stap achteruit doet bij een buitenlandse tranfser.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 18:24
donleone83 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:47:
[...]
Volgens mij schat ik Feyenoord op waarde - de afgelopen 15 jaar 2x Europees weten te overwinteren en de afgelopen 50 jaar 1x per decennium kampioen. Grote achterban of niet, dat zijn wel gewoon de feiten. Vraag is wat je vervolgens een 'nietszeggende' club in het buitenland vindt, maar zodra Geertruida naar een middenmotor/subtopper in het buitenland kan is het sportief en financieel gezien waarschijnlijk een vooruitgang.

Laat overigens onverlet dat het altijd super lullig is om je rug naar een club te keren die je in zware revalidaties hebben gesteund :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

ephymerous schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:46:
[...]

Welkom terug in het topic :> :w

Overigens zou ik het Feyenoord ontzettend gunnen om de lat eens wat hoger te leggen.
Lat hoger leggen is niet zo moeilijk. ;)

Klaiber half jaar uit roulatie. Op zich jammer, want voor de breedte een speler die z'n ziel en zaligheid in het spel legt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:22
Quad schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:57:
[...]

Lat hoger leggen is niet zo moeilijk. ;)

Klaiber half jaar uit roulatie. Op zich jammer, want voor de breedte een speler die z'n ziel en zaligheid in het spel legt.
Al is Mazraoui ook weer terug natuurlijk :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
BoB_HenK schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:14:
[...]

Volgens mij schat ik Feyenoord op waarde - de afgelopen 15 jaar 2x Europees weten te overwinteren en de afgelopen 50 jaar 1x per decennium kampioen. Grote achterban of niet, dat zijn wel gewoon de feiten. Vraag is wat je vervolgens een 'nietszeggende' club in het buitenland vindt, maar zodra Geertruida naar een middenmotor/subtopper in het buitenland kan is het sportief en financieel gezien waarschijnlijk een vooruitgang.

Laat overigens onverlet dat het altijd super lullig is om je rug naar een club te keren die je in zware revalidaties hebben gesteund :/
En dat vind ik dus veel te makkelijk en is echt pure scorebordjournalistiek. Één goed seizoen in de Europa League en een topseizoen in de CL verbloemen dan bij Ajax ook een hele hoop compleet mislukte Europese campagnes in de laatste 10/15 jaar.

Je kan zeggen wat je wilt over Feyenoord (en zelf ben ik ook zeer kritisch op het beleid en de recente prestaties) maar Feyenoord blijft hoe dan ook een topclub in Nederland met potentie die normaal gesproken elk jaar in ieder geval in de top 5 meedraait met de hoop/verwachting om mee te doen om de 2e of 3e plek. Dat is op heel veel vlakken compleet niet vergelijkbaar met het kaliber teams dat zich naar alle waarschijnlijkheid zal melden voor een geblesseerde Geertruida die toevallig driekwart seizoen goed heeft gevoetbald heeft in NL en veel goals heeft gemaakt voor een verdediger. Word je dan bij een pakweg Mainz of Augsburg een betere voetballer dan bij Feyenoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ellia is weg bij Utrecht.
Vraag me af wat zijn salaris was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:58
Deadsy schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:23:
Ellia is weg bij Utrecht.
Vraag me af wat zijn salaris was.
Veels teveel in verhouding tot zijn prestaties.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:44

snmght

imho dan he

donleone83 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:16:
[...]

En dat vind ik dus veel te makkelijk

....

Je kan zeggen wat je wilt over Feyenoord (en zelf ben ik ook zeer kritisch op het beleid en de recente prestaties) maar Feyenoord blijft hoe dan ook een topclub in Nederland met potentie die normaal gesproken elk jaar in ieder geval in de top 5 meedraait met de hoop/verwachting om mee te doen om de 2e of 3e plek.
Ik vind het pas veel te makkelijk dat mensen vol blijven houden dat Feyenoord een topclub is. Subtop it is, dat geef je met 'top 5' ook al aan. In Nederland heb je twee topclubs vandaag de dag en er komen er nul uit Rotterdam.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:44

snmght

imho dan he

Napo schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:20:
[...]

Feyenoord wordt niet naar beneden gepraat maar naast concurenten in andere competities gelegd. Ik zie Geertruida neit direct naar een Europees spelende club in het buitenland gaan maar een club in het buitenland als tussenstap naar een hoger geplaatste club in diezelfde competitie is niet een onrealistisch scenario. In diverse competities heb je meer weerstand en kan je jezelf potentieel sneller ontwikkelen dan in de Nederlandse competitie met daarnaast de weggenomen twijfel of hij de stap zou aankunnen.

Je raakt dan wellicht de onrealistische hoge druk kwijt, waarschijnlijk een beter salaris, meer weerstand in de competiewedstrijden met waarschijnlijk geen Europese wedstrijden. Al met al denk ik niet dat je direct een stap achteruit doet bij een buitenlandse tranfser.
Helemaal mee eens; iedere club in de Bundesliga of Ligue 1 lijkt me in die zin een mooie stap voor hem. Financieel ga je er niet op achteruit; je speelt hooguit misschien niet in die Conference League maar dat moet Feyenoord ook nog maar zien te halen. En je speelt je voor mijn gevoel wat meer in de kijker bij de andere clubs in zo een (hoger aangeschreven) competitie.

Wil je vanuit Feyenoord een binnenlandse transfer omhoog maken dan zijn er wel opties maar krijg je wel de toorn der tokkies over je heen en moet je voortdurend over je schouder kijken. Ook niet echt een feest imho.

Wellicht is hij een geschikte uitbreiding voor de Nederlandse enclave in Nice?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• donleone83
snmght schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:48:
[...]

Ik vind het pas veel te makkelijk dat mensen vol blijven houden dat Feyenoord een topclub is. Subtop it is, dat geef je met 'top 5' ook al aan. In Nederland heb je twee topclubs vandaag de dag en er komen er nul uit Rotterdam.
Was Liverpool dan ook geen topclub meer toen ze jarenlang geen kampioen meer werden? Of Manchester United?

Feyenoord is de afgelopen 10 jaar welgeteld drie keer buiten de top 3 geëindigd in de Eredivisie. 2 keer 4e en het afgelopen seizoen 5e. PSV is in dezelfde periode ook 2 keer 4e geworden. Alleen Ajax staat op eenzame hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
donleone83 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:58:
[...]

Was Liverpool dan ook geen topclub meer toen ze jarenlang geen kampioen meer werden? Of Manchester United?

Feyenoord is de afgelopen 10 jaar welgeteld drie keer buiten de top 3 geëindigd in de Eredivisie. 2 keer 4e en het afgelopen seizoen 5e. PSV is in dezelfde periode ook 2 keer 4e geworden. Alleen Ajax staat op eenzame hoogte.
Buiten de top 3 eindigen, tja het is niet alsof we zo veel top clubs hebben die echt kunnen mee doen om die plekken.

@bregweb
Dus meer dan het minimum loon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
snmght schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:48:
[...]

In prestaties zeker niet. In potentie zeker, het is een club met een ziel, mooie historie, uit een van de grootste steden van Nederland en de een na grootste supportersschare. Goede ingrediënten voor een topclub.

Als je ziet wat de stad Rotterdam heeft gedaan zou je dat Feyenoord ook gunnen. Die stad is planmatig aangepakt en is zo verbetert. Kijk alleen al naar hoe de inhoud van de Lonely Planet is toegenomen.

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
donleone83 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:16:
[...]

En dat vind ik dus veel te makkelijk en is echt pure scorebordjournalistiek. Één goed seizoen in de Europa League en een topseizoen in de CL verbloemen dan bij Ajax ook een hele hoop compleet mislukte Europese campagnes in de laatste 10/15 jaar.

Je kan zeggen wat je wilt over Feyenoord (en zelf ben ik ook zeer kritisch op het beleid en de recente prestaties) maar Feyenoord blijft hoe dan ook een topclub in Nederland met potentie die normaal gesproken elk jaar in ieder geval in de top 5 meedraait met de hoop/verwachting om mee te doen om de 2e of 3e plek. Dat is op heel veel vlakken compleet niet vergelijkbaar met het kaliber teams dat zich naar alle waarschijnlijkheid zal melden voor een geblesseerde Geertruida die toevallig driekwart seizoen goed heeft gevoetbald heeft in NL en veel goals heeft gemaakt voor een verdediger. Word je dan bij een pakweg Mainz of Augsburg een betere voetballer dan bij Feyenoord?
Kwartfinale EL vorige jaar , Halve finale CL in 2018/2019 EL finale 5 jaar geleden..
Noem het maar niks , maar geen enkele Nederlandse club is in de buurt van Ajax gekomen in Europa de afgelopen 10/15 jaar.
Dus bagataliseer het maar, feiten liegen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
Mark31 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:36:
[...]

Kwartfinale EL vorige jaar , Halve finale CL in 2018/2019 EL finale 5 jaar geleden..
Noem het maar niks , maar geen enkele Nederlandse club is in de buurt van Ajax gekomen in Europa de afgelopen 10/15 jaar.
Ik noem het zeker niet niks en geef ook aan dat Ajax inmiddels op eenzame hoogte staat, maar voor de EL finale vier jaar geleden ging het jarenlang Europees ook volstrekt dramatisch.

Het is een ander speelveld en ik heb hier al vaker aangegeven dat je Feyenoord en Ajax niet meer mag vergelijken met elkaar, maar voor een club die al 15 jaar lang schreeuwt structureel te willen overwinteren in de CL is de score toch ook vrij matig?

Feit is: doen alsof Feyenoord geen topclub meer is puur door de prestaties van de afgelopen jaren (die niet eens significant slechter zijn dan die van PSV bijvoorbeeld) is veel te makkelijk. Het zijn van een topclub zit in veel meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark31 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:36:
[...]
Nederlandse clubs in Europa de vorige 15 seizoenen

1x finale
1x halve finale
8x kwartfinale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Nee hoor. Niet als het om iemand met een kantoorbaan gaat die net komt kijken maar wel enigszins talent heeft en een half jaar leuk meegedaan heeft om er vervolgens maanden uit te liggen door ziekte. Kromme vergelijking.
Door een ongeval tijdens het werk... Niks kroms aan dus.

En AZ zou hem zomaar kunnen halen, die zullen een salaris wat Feyenoord biedt kunnen matchen en evt zelfs een transfersom betalen.

[ Voor 14% gewijzigd door toolkist op 30-07-2021 18:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
toolkist schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:17:
[...]

Door een ongeval tijdens het werk... Niks kroms aan dus.

En AZ zou hem zomaar kunnen halen, die zullen een salaris wat Feyenoord biedt kunnen matchen en evt zelfs een transfersom betalen.
Ben je nou gewoon aan het trollen? Het is vrij algemeen bekend dat Feyenoord nog steeds een structureel hoger budget heeft dan AZ en Vitesse en nog steeds hogere salarissen betaalt. Anderhalf jaar geleden was het gemiddelde salaris bij AZ de helft van dat bij Feyenoord.

Edit: laatste zin verwijderd. Ik was even in de war met een ander. Vanuit je meestal vrij realistische en onderbouwde posts: waar komt je idee vandaan dat AZ meer zou betalen dan Feyenoord aan een speler die uit de eigen jeugd doorgebroken is, transferwaarde vertegenwoordigt en gezien wordt als een talent? En wat voor reden zou hij hebben om voor AZ te kiezen? Met het vertrek van die paar talenten die zich als vedettes gedroegen blijft van dat team ook vrij weinig meer over. Dan schat ik Feyenoord qua selectie toch echt hoger in.

[ Voor 36% gewijzigd door donleone83 op 30-07-2021 18:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:34:
[...]

Ben je nou gewoon aan het trollen? Het is vrij algemeen bekend dat Feyenoord nog steeds een structureel hoger budget heeft dan AZ en Vitesse en nog steeds hogere salarissen betaalt. Anderhalf jaar geleden was het gemiddelde salaris bij AZ de helft van dat bij Feyenoord.
Trollen? Nee ik zie de realiteit.
AZ krijgt 15m binnen voor Stengs, 15m voor Boadu (die gaat ook echt wel) en 15m+ voor Koopmeiners. Wellicht ook nog 15-20 voor Wijndal. Dat is 45 tot 60m aan inkomsten die Feyenoord niet heeft.
OF ze het (willen) betalen weet ik niet, maar kunnen 100% zeker.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remco112
Wat begint dit toch een kut-topic te worden zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

(jarig!)
remco112 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:53:
Wat begint dit toch een kut-topic te worden zeg.
Waarom is het een kut topic? Er is m.i. een gezonde discussie (waarbij de troll kaart helaas wordt gegrepen), die men zelf kan stoppen.

Persoonlijk vind ik Feyenoord nog steeds een topclub. Ik heb nog steeds samengeknepen billetjes als we in de Kuip spelen. Dat heb ik niet als we in de Koel spelen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 22:16

OMX2000

By any means necessary...

Iedereen die van Nederlands voetbal houdt zou het wenselijk moeten vinden dat er minimaal 3/4 clubs zijn die gewaagd zijn aan elkaar. Het maakt de teams beter en de competitie aantrekkelijker om te volgen en interessanter voor buitenlands talent.

Feyenoord is en blijft voorlopig binnen Nederland een topclub. Maar ze moeten er 5 jaar vooruit denken en hun doelstellingen bepalen. Wil je in de buurt van Ajax komen dan moet je ook meer geld en dus externe invloeden accepteren. Geloof je dat je jeugd veel toekomst heeft, dan moet beleid voeren dat je die gastjes niet laat gaan. Maar van buiten lijkt het steeds maar dat we allebei niet doen of willen. (Ja ja van buiten en “we” kan nie, maar deal with it). Dus is hey bijna puur toeval dat je een keer in de buurt van de 1e plek komt.

Ik kijk persoonlijk naar Feyenoord als eerst. En wijt het vertrek van een Berghuis en mogelijk anderen aan het beleid en de toestand waarin Feyenoord nu verkeerd.

Daarna kijk ik wat Ajax doet. En concludeer dan dat dat gewoon een Bayern van Nederland is. En dat ik dat serieus geen zak aan vind. Niet omdat het Ajax is. Maar omdat er dus geen strijd meer is om het landskampioenschap. Misschien dat PSV nog wat uit de trukendoos weet te toveren, maar ik acht die kans niet heel groot.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
Outerspace schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:24:
[...]

Waarom is het een kut topic? Er is m.i. een gezonde discussie (waarbij de troll kaart helaas wordt gegrepen), die men zelf kan stoppen.

Persoonlijk vind ik Feyenoord nog steeds een topclub. Ik heb nog steeds samengeknepen billetjes als we in de Kuip spelen. Dat heb ik niet als we in de Koel spelen ;)
Omdat iedereen vanuit zijn eigen vooringenomen mening de ander gaat vertellen waarom Feyenoord wel of geen topclub is. Net of de ander opeens overtuigd is :D Beetje in cirkels lullen, vind ik het.

Wie is 'we' als ik vragen mag? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco112
Ik wist het!!! Objectiviteit is ver te zoeken hier >:)

Geintje @Outerspace Vind dat je het super doet hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 22:21
Het is gewoon jammer dat Feyenoord, AZ, Vitesse, Twente en Utrecht niet genoeg kunnen aanhaken. Zo wordt het weer en in-de-neus-seizoen voor Ajax, is die vierde ster een kwestie van tijd.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:12
Ik zie PSV het ze ook nog niet echt moeilijk maken hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door carpebios op 30-07-2021 22:02 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Pagina: 1 ... 23 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022