Ben ik het niet mee eens, het kan prima. Het is het Ajax spel. Echter, maar, edoch, dan moet wel een andere speler de verdedigende taak opzich nemen. En dat is het probleem.toolkist schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:42:
[...]
Er is ook totaal geen reden om als 9e aanvaller te gaan spelen als je 2-0 voor staat. Benfica, Go Ahead, zomaar een paar voorbeelden waar men van had moeten leren.
Ik vind dit een beetje unfair tov Blind. Ja hij speelt de afgelopen 4-5 wedstrijden niet goed maar de andere kant is wel dat hij de enige is die een goede voorwaartse druk oplegt vanuit de defensie. En daar is hij kneitergoed in (geweest) dit seizoen zie: https://dutchsoccersite.o...d-mystery-finally-solved/.toolkist schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:36:
[...]
Wij noemen dat F-jes voetbal. Ik ben daar waar de bal is.
Blind wakker schudden hoeft van mij niet meer, het is gewoon een risico als je met hem speelt dus zet hem permanent op de bank.
Maarja heel het stadion wil het, dus dat gaat Ten Hag nooit doen.
Wil niet zeggen dat er geen kritiek mag zijn op hem maar er wordt wel heel opportuntisch met zijn prestaties om gegaan. Dat gezegd hebbend, je ziet wel dat Blind niet de snelste is en dat hij de counters er niet uit haalt. Of althans niet als het op snelheid moet. Dat kan je op twee manieren oplossen in mijn optiek. Of Tagliafico erin, of met een Timber en Martinez die de boel kennelijk wél weten dicht te houden achter in.
Als je én Timber en Massaroui mist snap ik ergens ook wel weer dat je niet Nico gaat opstellen. Je mist dan wel heel veel automatismes in de opbouw.
Je kan een zelfde verhaal over Tadic beginnen. Loopt zowat een op een met assists/goals per wedstrijd maar speelt ook al een aantal wedstrijden niet de pannen van het dak. Maar wel een speler die net het verschil kan maken, al is het maar een keer per wedstrijd.
Slotoffensieven van Ajax zijn echt zo treurig om aan te zien.OPSLAGHOND schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:23:
[...]
Ja;
- De onverwachte 2 bonuspunten op het einde.
Én Tadic- De wekelijkse uitdaging waarbij Blind en Gravenberch niet gewisseld mochten worden.
Én Massroui, want Rensch speelde als een natte krant.- Timber werd gemist.
Onana heeft ook wel een slechtere verdediging voor hem staan in die twee wedstrijden.- Onana incasseerde doelpunt 3 en 4 in slechts twee wedstrijden, net zoveel als Pasveer in 20 wedstrijden.
Van Hanegem maakt zich in zijn column in het AD weer eens belachelijk door te stellen dat het in zijn ogen geen penalty zou moeten zijn voor Ajax: klik
Duidelijker dan dit wordt het toch gewoon niet, of kijk ik nou door een Ajax bril? Binnen de 16 een sliding inzetten die wel de man maar niet de bal raakt. Hoe duidelijk wil je het hebben? Dit heeft niets te maken met "Higler geeft ze makkelijk", het is er gewoon een volgens het boekje. Zag je ook aan de reacties van RKC zelf; gewoon een domme overtreding van de verdediger en dat beseften ze zelf ook prima.
Duidelijker dan dit wordt het toch gewoon niet, of kijk ik nou door een Ajax bril? Binnen de 16 een sliding inzetten die wel de man maar niet de bal raakt. Hoe duidelijk wil je het hebben? Dit heeft niets te maken met "Higler geeft ze makkelijk", het is er gewoon een volgens het boekje. Zag je ook aan de reacties van RKC zelf; gewoon een domme overtreding van de verdediger en dat beseften ze zelf ook prima.
Op basis van de spelregels 100% een pingel, geen twijfel. Wel ben ik van mening dat de spelregels anders moeten waardoor dit geen pingel is. Totaal niet gevaarlijk, totaal geen doelpoging waardig. En dan beloond met een 100% scoringskans.Jorizzz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:04:
Van Hanegem maakt zich in zijn column in het AD weer eens belachelijk door te stellen dat het in zijn ogen geen penalty zou moeten zijn voor Ajax: klik
Dat is inderdaad het algemene probleem met het 16 meter gebied, je krijgt overal direct een penalty voor, waar dit vaak niet in verhouding is met de mogelijkheid op een doelpunt vanuit die positie als de overtreding niet gemaakt wordt. Maar goed dan moet je weer meer variabelen gaan toevoegen aan de arbitrage, daar wordt het waarschijnlijk weer niet beter vangroggy schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:30:
[...]
Op basis van de spelregels 100% een pingel, geen twijfel. Wel ben ik van mening dat de spelregels anders moeten waardoor dit geen pingel is. Totaal niet gevaarlijk, totaal geen doelpoging waardig. En dan beloond met een 100% scoringskans.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Nog meer variabelen. De scheidsrechters kunnen de huidige situatie vaak maar net aan. Daarnaast is het in mijn ogen ook goed dat er een gebied is op het voetbalveld waarin de aanvaller wat meer "beschermd" is, komt het spel juist ten goede. Verdedigers moeten handiger zijn in deze situaties, niet dom erin glijden zoals Wouters van RKC zondag deed, maar op je benen blijven staan.
Inderdaad, 100% penalty.Jorizzz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:04:
Als dit Feyenoord was geweest en er geen penalty was gegeven, dan had Willem daar over geklaagd in z'n column.
Wat is een 100% scoringskans nou weer? Honderdmiljoenmiljard xG?groggy schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:30:
[...]
Op basis van de spelregels 100% een pingel, geen twijfel. Wel ben ik van mening dat de spelregels anders moeten waardoor dit geen pingel is. Totaal niet gevaarlijk, totaal geen doelpoging waardig. En dan beloond met een 100% scoringskans.
Tadic mist er genoeg de laatste dagen.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Je snapt zelf toch ook wel dat iemand op de achterlijn, op de hoek van de 16 meter nog veel meer werk te doen heeft dan iemand die één op één voor de keeper staat?
Kwam de assist voor het eerste doelpunt niet zo een beetje vanaf dezelfde positie? Is het dan een kansrijke scoringsmogelijkheid?JanW schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:55:
Je snapt zelf toch ook wel dat iemand op de achterlijn, op de hoek van de 16 meter nog veel meer werk te doen heeft dan iemand die één op één voor de keeper staat?
groggy schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:30:
[...]
Laten we alsjeblieft nog meer onduidelijkheid gaan toevoegen aan de spelregels, het is al onduidelijk genoeg met allerlei regels. Er is ooit bedacht dat een overtreding een vrije trap tot gevolg heeft. Hoe dichter je bij het doel staat, hoe groter het nadeel voor de partij waarop de overtreding gemaakt is, dus als het heel dicht bij het doel gebeurt (lees: binnen het strafschopgebied), dan is het een penalty. Duidelijker kan het niet en als je het aan mij vraagt moet je het ook niet ingewikkelder willen maken dan dat.Martinusz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:35:
[...]
Dat is inderdaad het algemene probleem met het 16 meter gebied, je krijgt overal direct een penalty voor, waar dit vaak niet in verhouding is met de mogelijkheid op een doelpunt vanuit die positie als de overtreding niet gemaakt wordt. Maar goed dan moet je weer meer variabelen gaan toevoegen aan de arbitrage, daar wordt het waarschijnlijk weer niet beter van
Stel jezelf de vraag: zouden Immers of Kramer deze gemaakt hebben?
Is het antwoord 'ja', dan is het een 100% scoringskans.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Naah, "maar" .76 xGsnmght schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:51:
[...]
Wat is een 100% scoringskans nou weer? Honderdmiljoenmiljard xG?
Maar juist daarom is de sliding van Wouters zo intens dom. Zelfs al wordt je op de achterlijn, in de hoek van het zestienmetergebied voorbij gespeeld dan stonden er nog meer verdedigers van RKC.JanW schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:55:
Zou een indirecte vrijetrap in sommige gevallen - waarbij ik niet zeg dit geval en zeker niet nu omdat de regels dat niet faciliteren - beter zijn? Wellicht maar dat geeft natuurlijk wel weer een groter grijs gebied.
Uiteraard. Maar semantische ridder als ik ben val ik wel over wat er feitelijk gezegd wordt met "een 100% scoringskans".JanW schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:55:
Strikt genomen is elke kans een 100% scoringskans.

De kans dat je daadwerkelijk scoort kan wel verschillen maar zal ook nooit 100% zijn.
Vandaar 't woordje kans
De kans moet je nog omzetten in een doelpunt, dat is voor de één iets makkelijker dan voor de ander. Nagoed, deze disccussie is niet zo interessant
Van Hanegem is zuur dat Ajax een penalty krijgt. Niks nieuws onder de zon.
Van Hanegem is zuur dat Ajax een penalty krijgt. Niks nieuws onder de zon.
Dan moeten er nog wat extra lijnen worden getrokken in de 16 om de grijze gebieden weg te werken.Napo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:27:
[...]
Maar juist daarom is de sliding van Wouters zo intens dom. Zelfs al wordt je op de achterlijn, in de hoek van het zestienmetergebied voorbij gespeeld dan stonden er nog meer verdedigers van RKC.
Zou een indirecte vrijetrap in sommige gevallen - waarbij ik niet zeg dit geval en zeker niet nu omdat de regels dat niet faciliteren - beter zijn? Wellicht maar dat geeft natuurlijk wel weer een groter grijs gebied.
Een scoringskans zal voornamelijk in een cirkle rond de huidige strafschopstip zitten maar dan is de vraag of een positie op de achterlijn voor een assist goed zou zijn voor een strafschop. Veel vragen en consequenties van zo'n aanpassing. Iets waar ik overigens niet per definite tegen zou zijn, integendeel.JanW schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:39:
[...]
Dan moeten er nog wat extra lijnen worden getrokken in de 16 om de grijze gebieden weg te werken.
Dat doet niets af aan de sitautie tijdens Ajax - RKC. Conform regels zou dit altijd een strafschop moeten zijn
Klopt, maar hij is ook voor een deel verantwoordelijk voor dat de verdediging goed staat. Daarnaast, de tweede kon die hebben.PolarBear schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:02:
[...]
Onana heeft ook wel een slechtere verdediging voor hem staan in die twee wedstrijden.
Aan de andere kant zelfs zonder keeper op goal had van der Venne nooit zo vrij mogen uithalen.MM99 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:41:
[...]
Klopt, maar hij is ook voor een deel verantwoordelijk voor dat de verdediging goed staat. Daarnaast, de tweede kon die hebben.
Hij speelt al langer niet goed, maar toen ie begin dit seizoen nog prima speelde was er ook geen kritiek van mij. Nu is het zwaar ondermaats wat ie laat zien, dus nu krijgt ie kritiek. Niks oneerlijks aan. Zeker als er een betere speler voor op de bank wordt gehouden.PolarBear schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:02:
[...]
Ik vind dit een beetje unfair tov Blind. Ja hij speelt de afgelopen 4-5 wedstrijden niet goed maar de andere kant is wel dat hij de enige is die een goede voorwaartse druk oplegt vanuit de defensie. En daar is hij kneitergoed in (geweest) dit seizoen zie: https://dutchsoccersite.o...d-mystery-finally-solved/.
Wil niet zeggen dat er geen kritiek mag zijn op hem maar er wordt wel heel opportuntisch met zijn prestaties om gegaan. Dat gezegd hebbend, je ziet wel dat Blind niet de snelste is en dat hij de counters er niet uit haalt. Of althans niet als het op snelheid moet. Dat kan je op twee manieren oplossen in mijn optiek. Of Tagliafico erin, of met een Timber en Martinez die de boel kennelijk wél weten dicht te houden achter in.
Qua voorwaartse druk, probleem is juist dat ze achterin allemaal aan willen vallen, op Martinez na. Mazraoui/Rensch, Timber/Schuurs, Blind, allemaal willen ze graag met de bal in de voet naar voren en vergeten ze dat er ook nog iets als "voorsprong vasthouden" is.
't is wat dat betreft inmiddels doorgeslagen naar kamikaze voetbal en als ze niet uitkijken gaan ze daarmee gewoon verliezen van Benfica in de 2e wedstrijd.
Net als heel veel ‘100% penalty’-beweringen, was dit er zeker geen, in mijn optiek.
Sliding richting bal, speler duikt grif over dat been heen.
Domme sliding + slimme duik + matige arbitrage ≠ ‘terechte pingel’.
We zien dit soort slidings op dit soort plekken vaker niet beloond worden dan wel, durf ik te beweren.
En dan is zo’n ‘beloning’ wel echt een cadeautje.
Domme sliding + slimme duik + matige arbitrage ≠ ‘terechte pingel’.
We zien dit soort slidings op dit soort plekken vaker niet beloond worden dan wel, durf ik te beweren.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Alleen al tegen Ajax heb ik ze vaak genoeg gegeven zien worden de afgelopen jaren.
Maakt Anthony er het meeste van? Jazeker. Maar die verdediger moet daar gewoon niet zo inglijden
Maakt Anthony er het meeste van? Jazeker. Maar die verdediger moet daar gewoon niet zo inglijden
Ramzzz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:59:
Net als heel veel ‘100% penalty’-beweringen, was dit er zeker geen, in mijn optiek.
Domme sliding + slimme duik + matige arbitrage ≠ ‘terechte pingel’.![]()
:fill(white):strip_exif()/f/image/07tusskJOUcV57Lo6rQ2Uftt.png?f=user_large)
RKC speler mist de bal, raakt de speler. Case closed.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
En als Antony erg laat in de wedstrijd een open goal laat liggen, maakt het de boel weer eerlijk, toch ?Ramzzz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:59:
Domme sliding + slimme duik + matige arbitrage ≠ ‘terechte pingel’.![]()
Inderdaad case closed! Als je dit geen penalty vindt, dan wordt het tijd een andere sport te gaan zoeken. Domme overtreding waarbij de bal compleet gemist wordt en de speler onderuit wordt gehaald. 100% penalty dus!Gynnad schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:08:
[...]
[Afbeelding]
RKC speler mist de bal, raakt de speler. Case closed.
Tomorrow is not today!
Nou mannen het was weer een mooi seizoen maar give the cup to them today, Aad de Mos verwacht een spannende titelstrijd. Ajax geeft dus niets meer weg.
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=401148
Nou Ajax is wel in hele slechte doen. Paar keer punten verliezen, Psv winnen en de wereld ziet er anders uit...snmght schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:11:
Nou mannen het was weer een mooi seizoen maar give the cup to them today, Aad de Mos verwacht een spannende titelstrijd. Ajax geeft dus niets meer weg.
Ah kijk, Ajax heeft de volgende oud-PSVer gevonden om aan zich te binden. Snap ik ook wel nu Pasveer zo goed bevalt.
Keeper Tyton komt een paar maandjes het vuile werk opknappen nu blijkt dat Onana er eigenlijk niet zoveel zin meer in heeft.
Tyton is pas 35 dus die kan vast nog wel even mee
https://www.ed.nl/nederla...vast-verlichten~a3f2b8ae/
Keeper Tyton komt een paar maandjes het vuile werk opknappen nu blijkt dat Onana er eigenlijk niet zoveel zin meer in heeft.
Pffff ... weer middelmaat.
Was al blij dat de transfer van Ruiter afketste.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Ach ja dagkoersen. Twee blessures of een slechte wedstrijd bij PSV en Ajax wordt weer met twee vingers in de neus kampioen. Vergeet niet PSV moet ook alles winnen om kampioen te worden als Ajax een slippertje maakt. Denk wel dat Utrecht - PSV geen probleem wordt, wat veel mensen wel denken.Harribo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:19:
[...]
Nou Ajax is wel in hele slechte doen. Paar keer punten verliezen, Psv winnen en de wereld ziet er anders uit...
1. Noem een topkeeper die nu contractloos op te pikken is;OPSLAGHOND schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:37:
Pffff ... weer middelmaat.
2. Hoeveel wedstrijden denk je dat hij gaat spelen?
Waarom een topkeeper dat is tyton ook niet?PolarBear schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:41:
[...]
1. Noem een topkeeper die nu contractloos op te pikken is;
2. Hoeveel wedstrijden denk je dat hij gaat spelen?
Hoeveel wedstrijden mag Onana nog matig keepen denk je?
Wat moet je nou met een nieuwe keeper als je verdedigers lopen te prutsen? Maar goed, ik denk dat ze voornamelijk bang zijn dat Onana geblesseerd raakt en je echt aan de jeugd moet beginnen.
Over jeugd gesproken: https://www.vi.nl/nieuws/...-komt-over-van-anderlecht
Blijkbaar was dit jochie al de moeite om helemaal achteraan te jagen.
Over jeugd gesproken: https://www.vi.nl/nieuws/...-komt-over-van-anderlecht
Blijkbaar was dit jochie al de moeite om helemaal achteraan te jagen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Lekker makkelijk de vraag ontwijken. Dat is geen antwoord op de vraag die wordt gesteld. In plaats van afgeven kan je ook kijken naar de alternatieven die er wel zijn. Jij zegt zelf "Pfff, weer middelmaat". Dan heb je vast wel voorbeelden van keepers die niet geblesseerd zijn en gratis zijn op te pikken op dit moment.OPSLAGHOND schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:58:
[...]
Waarom een topkeeper dat is tyton ook niet?
Ajax heeft op het moment één fitte keeper, met Benfica thuis en de cruciale fase in de Eredivisie voor de boeg lijkt 't me wel fijn dat er een vervanger beschikbaar is die er meteen kan staan. Tyton is een reservekeeper, gehaald om tijdelijk er te staan, mocht Onana geblesseerd raken. Prima oplossing.
Kijk eens op transfermarkt naar clubloze keepers. Daar zit weinig tussen waar je wat aan hebt (logischerwijs)OPSLAGHOND schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:58:
[...]
Waarom een topkeeper dat is tyton ook niet?
Vanaf nu kun je ook in Rusland gaan shoppen
alles kan off-topic
Je kunt de spelers alleen tot de zomer vast leggen, daarna gaan ze gewoon weer terug naar de Russische clubs als ik het goed begrijp.Ankona schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:23:
En laat dat nou net voor de Ajax casus prima zijnGynnad schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:49:
[...]
Je kunt de spelers alleen tot de zomer vast leggen, daarna gaan ze gewoon weer terug naar de Russische clubs als ik het goed begrijp.
alles kan off-topic
Dat is nou niet een league waar heel veel buitenkansjes spelen, zeker niet keepers. VI heeft er een aantal op een rijtje gezet: https://www.vi.nl/pro/tie...land-snel-kunnen-verlatenAnkona schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:23:
Bij Willem II wordt de good old we ontslaan de trainer (Fred Grim) en hopen op een kentering methode weer uit de kast getrokken
maar ook TD Joris Mathijsen op non-actief gezet.
Ajax zocht nog een keeper toch?Martinusz schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:13:
Bij Willem II wordt de good old we ontslaan de trainer (Fred Grim) en hopen op een kentering methode weer uit de kast getrokkenmaar ook TD Joris Mathijsen op non-actief gezet.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Van Geel zelf is nog niet klaar met de boel slopen, die blijft nog even voor hij de volgende club naar de afgrond gaat helpen.Martinusz schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:13:
Bij Willem II wordt de good old we ontslaan de trainer (Fred Grim) en hopen op een kentering methode weer uit de kast getrokkenmaar ook TD Joris Mathijsen op non-actief gezet.
alles kan off-topic
Heeft VI ofzo niet eens onderzoekje gedaan naar hoe effectief het is om over de helft van de competitie een trainer te ontslaan, ben toch echt weleens benieuwd hoe vaak dat ook echt iets opgeleverd heeft...
En ja je weet nooit hoe het had gelopen met de oude trainer voor de groep.
Keiharde cijfers zouden in de altijd goed in cherry picking (Thierry picking?) voetbalwereld 0,0 (afgerond naar boven) effect hebben.Martinusz schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:49:
Heeft VI ofzo niet eens onderzoekje gedaan naar hoe effectief het is om over de helft van de competitie een trainer te ontslaan, ben toch echt weleens benieuwd hoe vaak dat ook echt iets opgeleverd heeft...
Voetbal is bij uitstek een 'metaverse' vol gelul in de ruimte.
En toch zijn er diverse clubs erg succesvol (in verhouding) met hun statistische aanpak. Zie Brentford en Midtjylland bijvoorbeeld.Ramzzz schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:08:
[...]
Keiharde cijfers zouden in de altijd goed in cherry picking (Thierry picking?) voetbalwereld 0,0 (afgerond naar boven) effect hebben.
Voetbal is bij uitstek een 'metaverse' vol gelul in de ruimte.
Ik heb nog nooit een statistiek een doelpunt zien maken
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Mooi zo, Jordi Cruijff lijkt af te vallen voor de baan van TD bij Ajax. Gaat een nieuw contract tekenen bij Barcelona.
Zijn alleen geen andere goede kandidaten, ben benieuwd waar ze mee gaan komen.toolkist schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:22:
Mooi zo, Jordi Cruijff lijkt af te vallen voor de baan van TD bij Ajax. Gaat een nieuw contract tekenen bij Barcelona.
Lekker Vitesse - Sparta 6 minuten laten spelen... Wat een beslissing.
Ze moeten wel, om het eerlijk te houden richting de andere clubs die vechten om degradatie.krissie100 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:41:
Mwah, wat mij betreft had Vitesse deze wedstrijd met 0-3 verloren. En dat zeg ik als Vitesse aanhanger. Dit slaat w.m.b. nergens op.
Wat mij betreft geven ze Vitesse 3 minpunten met uitspelen wedstrijd. Dan kunnen ze er 0 van maken door alsnog te winnen (lijkt me sterk, maar dan nog hebben ze 3 punten minder dan ze anders zouden hebben) en blijft de degradatiestrijd wel eerlijk naar de andere clubs toe.ParaDroid2 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:19:
Mwah, wat mij betreft had Vitesse deze wedstrijd met 0-3 verloren. En dat zeg ik als Vitesse aanhanger. Dit slaat w.m.b. nergens op.
Verwijderd
Hoeveel thuiswedstrijden speelt Vitesse nog? Ik voorspel NEC supporters in een geel zwart shirtje op het veld bij elk van die thuiswedstrijden.ParaDroid2 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:19:
WTFkrissie100 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:41:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Wat een kul.krissie100 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:41:
Reglementair 0-3 was hier beter geweest.
Ware het niet dat de reglementen hier blijkbaar niet in voorzien.
Of een verklaring van Vitesse dat ze het erbij zouden laten.
Nu wordt Sparta in feite nóg een keer benadeeld.
En het Vitesse-tuig beloond voor slecht gedrag.
[edit]
O, en Promes is inmiddels wel volledig door het ijs gezakt, en kan een optreden in Oranje gevoeglijk vergeten…
Alles glashard bij elkaar gelogen.
Oranje-international Promes bekent steekpartij in geheime telefoontaps
Voetballer en Oranje-international Quincy Promes (30), die wordt vervolgd voor poging tot doodslag op zijn neef, heeft de steekpartij in meerdere gesprekken met zijn familie bekend. Dat deed hij via de telefoon terwijl hij niet wist dat hij door de politie werd getapt.
[ Voor 47% gewijzigd door Ramzzz op 08-03-2022 22:03 ]
Ik snap helemaal niks van deze transfer. Onana doet het niet zo geweldig(ik snap uberhaupt niet waarom hij nog bij Ajax speelt), terwijl Pasveer niet de pas(v)eren(ghehe) isElPaco schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:22:
Ah kijk, Ajax heeft de volgende oud-PSVer gevonden om aan zich te binden. Snap ik ook wel nu Pasveer zo goed bevalt.
Uh omdat o.a. pasveer geblesseerd isMeijer schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:32:
[...]
Ik snap helemaal niks van deze transfer. Onana doet het niet zo geweldig(ik snap uberhaupt niet waarom hij nog bij Ajax speelt), terwijl Pasveer niet de pas(v)eren(ghehe) is
Heb je de laatste wedstrijden van Pasveer wel gezien?Meijer schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:32:
[...]
Ik snap helemaal niks van deze transfer. Onana doet het niet zo geweldig(ik snap uberhaupt niet waarom hij nog bij Ajax speelt), terwijl Pasveer niet de pas(v)eren(ghehe) is
Hij zakt langzaam weer terug naar het oude niveau.
Feitelijk zou Vitesse nu gewoon moeten zeggen dat ze het erbij laten. Voor zes minuten de bus in stappen slaat nergens op en het zou wel een terecht statement zijn naar de achterban.Ramzzz schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:45:
Wat een kul.
Reglementair 0-3 was hier beter geweest.
Ware het niet dat de reglementen hier blijkbaar niet in voorzien.
Of een verklaring van Vitesse dat ze het erbij zouden laten.
Nu wordt Sparta in feite nóg een keer benadeeld.
En het Vitesse-tuig beloond voor slecht gedrag.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De enige correcte respons hier.Gonadan schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:43:
[...]
Feitelijk zou Vitesse nu gewoon moeten zeggen dat ze het erbij laten. Voor zes minuten de bus in stappen slaat nergens op en het zou wel een terecht statement zijn naar de achterban.
Opgeven dus, bij de stand 0-1.
Geen idee wat reglementair mogelijk is, misschien hadden de teams pro-forma een voet in het veld moeten zetten zodat de scheidsrechter een eindsignaal had kunnen geven. Maar dat is achteraf.krissie100 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:41:
Nu kan Vitesse nog even goed voorbereid 6 minuten lang vol gas geven en voor een resultaat gaan. Wat best realistisch is dus die moeite zullen ze er wel voor over hebben. Liever had ik gezien dat het administratief afgehandeld en afgesloten was.
alles kan off-topic
Administratief afhandelen betekent dat andere clubs in theorie benadeeld worden, Sparta doet goede zaken voor degradatie. Voor 6 minuten lijkt onbenullig, maar waar trek je die grens? Stel dat dit de laatste speelronde gebeurt was bij een stand voor tegenstander Ajax waarmee ze hakken over de sloot kampioen waren geworden, dan had iedereen 6 minuten uitspelen logisch gevonden.
Op zich goed dat KNVB gewoon streeft na regulier uitspelen wedstrijd, daarnaast komt er nog een tuchtzaak waar de straf voor de ongeregeldheden opgelegd moet worden.
Op zich goed dat KNVB gewoon streeft na regulier uitspelen wedstrijd, daarnaast komt er nog een tuchtzaak waar de straf voor de ongeregeldheden opgelegd moet worden.
Ja joh, en ‘gewoon’ even van Rotterdam-West naar Arnhem voor die 6 minuten…
Klopt, KNVB heeft de keuze uit uitspelen of overspelen. Uitspelen lijkt dan het meest eerlijk en ook het meest in het voordeel van Sparta. Overspelen zou een beloning voor Vitesse zijn.Sempy schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:54:
Administratief afhandelen betekent dat andere clubs in theorie benadeeld worden, Sparta doet goede zaken voor degradatie. Voor 6 minuten lijkt onbenullig, maar waar trek je die grens? Stel dat dit de laatste speelronde gebeurt was bij een stand voor tegenstander Ajax waarmee ze hakken over de sloot kampioen waren geworden, dan had iedereen 6 minuten uitspelen logisch gevonden.
Bij het uitspelen kan de scheidsrechter altijd nog na 10 seconde besluiten dat het klaar is al zal dat wel gedonder geven als Vitesse daar niet (vooraf) expliciet mee instemt.
alles kan off-topic
Of uitspelen op het kasteel. Waarom niet? Er hoeft toch geen publiek mee.Ramzzz schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:02:
Ja joh, en ‘gewoon’ even van Rotterdam-West naar Arnhem voor die 6 minuten…
alles kan off-topic
Het gaat vooral om dat er (redelijk nutteloos) een bus het halve land door moet. Het ligt ook weer niet naast elkaar. Maar het is wel jammer dat het hele circus voor die 6 minuten moet worden opgetuigd.Ankona schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:06:
[...]
Of uitspelen op het kasteel. Waarom niet? Er hoeft toch geen publiek mee.
Punt is natuurlijk dat Sparta heeft aangegeven niet door te willen spelen, niet Vitesse. In een heel extreem geval zou je als club bij een voorsprong elk klein incident aan kunnen gaan grijpen om niet verder te willen spelen en daarvoor dan beloond te worden met het staken en niet meer verder spelen van die wedstrijd.
Gezien de gebeurtenissen in Arnhem kan ik me voorstellen dat Sparta niet meer wilde, maar waar leg je de grens? Uiteindelijk is deze beslissing, hoe stompzinnig het ook lijkt, de enige juiste. Met name omdat de aanklager géén duidelijke schuld van Vitesse heeft geconstateerd in dit hele gebeuren. De KNVB vindt dat je in zo'n geval een club niet mag bestraffen voor het gedrag van de supporters. Daar is wat voor te zeggen natuurlijk.
Gezien de gebeurtenissen in Arnhem kan ik me voorstellen dat Sparta niet meer wilde, maar waar leg je de grens? Uiteindelijk is deze beslissing, hoe stompzinnig het ook lijkt, de enige juiste. Met name omdat de aanklager géén duidelijke schuld van Vitesse heeft geconstateerd in dit hele gebeuren. De KNVB vindt dat je in zo'n geval een club niet mag bestraffen voor het gedrag van de supporters. Daar is wat voor te zeggen natuurlijk.
Zie het in perspectief. In de atletiek is het niet ongebruikelijk de halve wereld af te reizen voor een optreden van 10 seconde.ElPaco schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:20:
[...]
Het gaat vooral om dat er (redelijk nutteloos) een bus het halve land door moet. Het ligt ook weer niet naast elkaar. Maar het is wel jammer dat het hele circus voor die 6 minuten moet worden opgetuigd.
Maar ben het wel met je eens, warming-up duur een stuk langer dan de wedstrijd en het uit-team is gewoon meer dan een halve dag kwijt. Maar wat is het alternatief?
alles kan off-topic
Het hele punt is, dat Vitesse een enorm punt van 'vredelievend zijn' maakte met een V-actie, en vervolgens (een deel van) het thuispubliek zich (extreem) misdragen heeft.
Vredelievende boodschap. Haatactie.
Vitesse had hier het enige juiste moeten doen, gezien de situatie is dat: opgeven wegens wangedrag eigen publiek.
Nu benadeel je Sparta 2x.
Had je toen alsnog - na staken - doorgespeeld, waren de gemoederen zo opgefokt dat er meer ellende te verwachten was.
Vitesse had die pot op morele gronden nooit meer hebben mogen winnen, dus waarom zou je hem uitspelen?
Nogmaals, Vitesse had dit direct al recht kunnen zetten.
Vredelievende boodschap. Haatactie.
Vitesse had hier het enige juiste moeten doen, gezien de situatie is dat: opgeven wegens wangedrag eigen publiek.
Nu benadeel je Sparta 2x.
Had je toen alsnog - na staken - doorgespeeld, waren de gemoederen zo opgefokt dat er meer ellende te verwachten was.
Vitesse had die pot op morele gronden nooit meer hebben mogen winnen, dus waarom zou je hem uitspelen?
Nogmaals, Vitesse had dit direct al recht kunnen zetten.
Dat iedereen het logisch zou vinden lijkt mij nogal een uitspraak, gezien de gemiddelde reacties wanneer Ajax bevoordeeld lijkt te worden.Sempy schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:54:
Wat de KNVB moet nastreven is het zo goed mogelijk volgen van de regels, maar dit gaat niet over de KNVB maar wat we van Vitesse verwachten gezien de omstandigheden.
Los daarvan ben ik het met je eens dat het in theorie een nadelig iets kan zijn voor een deel van de deelnemers in de competitie, maar die situaties heb je altijd al. Ook binnen de reglementen.
We hebben nota bene al play-offs moeten introduceren om te zorgen dat ook de tien/vijftien clubs in het midden van de ranglijst nog daadwerkelijk aan voetballen c.q. hun sportieve plicht deden richting het einde van het seizoen.
Het is gewoonweg jammer dat de regels geen ruimte bieden voor het straffen van Vitesse, dat had een hoop discussie weg genomen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat bieden de regels wel, alleen knipt de KNVB dat terecht op in 2 beslissingen. De eerste is genomen en betekent dat de wedstrijd wordt uitgespeeld om de competitie zo normaal mogelijk te laten verlopen.Gonadan schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:42:
[...]
Het is gewoonweg jammer dat de regels geen ruimte bieden voor het straffen van Vitesse, dat had een hoop discussie weg genomen.
Daarnaast een tuchtzaak en daar kan afhankelijk van de ernst van de situatie van alles worden opgelegd, boetes, sancties publiek en in situaties waarbij de club zelf iets te verwijten valt (waar het hier niet op lijkt) zelfs puntaftrek.
Die splitsing kan ik inderdaad wel begrijpen, dan hoeft de straf voor de één niet per se een voordeel te zijn voor de toevallige tegenstander. Daar kan ik in komen.Sempy schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:12:
Dat bieden de regels wel, alleen knipt de KNVB dat terecht op in 2 beslissingen. De eerste is genomen en betekent dat de wedstrijd wordt uitgespeeld om de competitie zo normaal mogelijk te laten verlopen.
Daarnaast een tuchtzaak en daar kan afhankelijk van de ernst van de situatie van alles worden opgelegd, boetes, sancties publiek en in situaties waarbij de club zelf iets te verwijten valt (waar het hier niet op lijkt) zelfs puntaftrek.
Dan verwacht ik echter wel dat er daadwerkelijk iets uit die tuchtzaak komt en hier een stevige straf op komt te staan, maar ik ben bang dat dat ijdele hoop is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik voorspel dat geen enkele supporter van NEC in het geel/zwart gekleed gaat 365,25 dagen per jaar.Verwijderd schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:26:
[...]Hoeveel thuiswedstrijden speelt Vitesse nog? Ik voorspel NEC supporters in een geel zwart shirtje op het veld bij elk van die thuiswedstrijden.
Verwijderd
Zoals het seizoen nu gaat zie ik jou nog wel een sprintje trekken in Eindhoven als dit puntenaftrek tot gevolg heeft.OPSLAGHOND schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:33:
Ik voorspel dat geen enkele supporter van NEC in het geel/zwart gekleed gaat 365,25 dagen per jaar.
Als het zou helpen loop ik een marathon.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 06:53:
[...]Zoals het seizoen nu gaat zie ik jou nog wel een sprintje trekken in Eindhoven als dit puntenaftrek tot gevolg heeft.
:strip_exif()/f/image/dkvTQ6j3MNtuFAwXg5H556m0.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanavond staan er weer wedstrijden op het programma in de kelderklasse van het Europese voetbal. Heb goede hoop dat 3 van de 4 clubs vanavond toch de volle buit moeten kunnen pakken, alleen voor Vitesse is alles wat ze pakken meegenomen.
Wat zijn de verwachtingen van de clubsupporters?
PSV en AZ zie ik wel winnen. Feyenoord gaat het niet makkelijk krijgen, maar beginnen met een gelijkspel zie ik wel gebeuren. Vitesse... tja, heeft AS Roma er zin in? We hebben Spurs gezien, en ze hebben nog wel wat te doen (maar wel kans) om volgend seizoen de CL te bereiken. Misschien is het wel het beste om in dit toernooi alleen maar grote namen te treffen
. Die er dan met de pet naar gooien.
Mooi hoor, Hollands avondje en dat in maart.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
PSV gaat het heel lastig krijgen; Kopenhagen is geen makkelijke ploeg. Zal wel weer uitdraaien op onbegrijpelijke wissels van Schmidt en een hoop gemor. Vitesse is natuurlijk appeltje-eitje, Partizan vind ik lastig in te schatten en AZ, tja, ik denk hetzelfde als PSV (minus de onbegrijpelijke wissels van Schmidt dan).
De islam kan uw vrijheid schaden
Denk dat er sowieso geen makkelijke ploegen nu zijn.
Dat Bodo /glimt had Roma verslagen met 6-1 las ik?
En toch, het meest benieuwd ben ik naar Vitesse, kijken of ze nog wat kunnen tegen Roma
En toch, het meest benieuwd ben ik naar Vitesse, kijken of ze nog wat kunnen tegen Roma
Geef az de meeste kans met Ajax in Europa nu. Worden nog lastige potjes voor de Nederlandse ploegen.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Denk inderdaad allemaal wel lastige potjes. Hopen op goede resultatenHarribo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:36:
Denk dat er sowieso geen makkelijke ploegen nu zijn.
4 min. volgens de klok.. is daar het nieuwsjaar elke 10 maart om 18:45u?LAD93 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:48:
Behoorlijk vuurwerk budget bij Partizan Belgrado - Feyenoord.
En die gast van AS Roma nog klagen over die kaart ook. Was gewoon bijzonder lomp en met bijzonder weinig bal.
Joh wedstrijd duurt nog lang. Trouwens nog maar 1-0LAD93 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:59:
Het wordt weer zo’n avondje Feyenoord. Zucht.
Die menig had ook rood verdiend
Zo'n trap van Menig mag eigenlijk wel meer dan geel zijn, nul intentie om de bal te spelen. Tijd voor oranje kaart
Als Vitesse nou ook eens zo in de Eredivisie begint hè... Zo fel, nu nog scoren.
Hoppa goed uitgevoetbald
Snelle 1-1 bij Feyenoord. Prima combinatie.
Partizan had de spelers allemaal voor de bal?
Bijna 2-1...
Partizan had de spelers allemaal voor de bal?
Bijna 2-1...
[ Voor 43% gewijzigd door Vos op 10-03-2022 19:06 ]
Pff kom je goed weg
Feyenoord wel echt heel slordig. Zowel in het opzetten van de aanval als bij standaardsituaties
per aspera ad astra
Zo das knap van Openda om die te missen
Dit moest de 1-0 zijn van Vitesse
Dit moest de 1-0 zijn van Vitesse
[ Voor 34% gewijzigd door Harribo op 10-03-2022 19:19 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022