On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Meer kans hebben waarop? Coefficienten, maar verder?ElPaco schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:36:
[...]
Mwa, zo denigrerend hoeft niet. Mooi toch dat NL ploegen zo meer kans hebben
Ben gewoon wat teleurgesteld dat we niet meer teams in CL of EL hebben.
Dat Conference League verbleekt qua niveau wel bij de CL of EL vind ik.
Wel leuk voor Vitesse zo. Knap gedaan. En ook wel leuk dat er nog steeds Nederlandse teams in Europees verband te zien zijn.
Maar gezien het niveau van de Conference League neem ik niet alle overwinningen even serieus. Het wordt pas bijzonder mi als je halve finales /finale oid haalt.
[ Voor 25% gewijzigd door Harribo op 24-02-2022 22:58 ]
Ach waarom, ik heb het idee dat we dit soort clubs die we niet kennen al snel afschrijven. Dit was ook weer niet zo'n enorm slechte ploeg ofzo. Als je kijkt naar de EL en CL, daar zitten ook gewoon een hoop goeie ploegen in. Ja, deze CL is duidelijk een stuk zwakker, maar het is toch mooi dat die ploegen ook een kans krijgen?Harribo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:50:
[...]
Meer kans hebben waarop? Coefficienten, maar verder?
Ben gewoon wat teleurgesteld dat we niet meer teams in CL of EL hebben.
Wel leuk voor Vitesse zo. Knap gedaan.
Ik vraag me ook af of je veel EL-wedstrijden hebt gezien, want dat niveau is niet zo denderend veel hoger dan dit. De CL zou ik nog wel als een niveau hoger zien, maar da's ook niet zo gek als je bedenkt dat die ploegen vaak een budget hebben dat zo'n 10x (of meer) zo hoog is.
Uiteindelijk heb ik een beetje het idee dat je eigenlijk zegt, ik wacht op die CL met al die ploegen die zo rijk zijn dat ze de beste spelers kunnen kopen. Die mening deel ik niet echt en ik vind dit echt niet minder om te kijken. Ja, het spel is wat minder, maar die kut CL-ploegen die een oneindig budget hebben... Nouja, ook niet mijn ding.
Spelen op Europees niveau, toch wel een van betere manieren om het niveau op te krikken zodat we als land meer ploegen hebben die gewend zijn Europees te spelen.Harribo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:50:
[...]
Meer kans hebben waarop? Coefficienten, maar verder?
PSV heeft aangetoond op alle 3 de niveaus een even waardeloos niveau op de mat te leggen. Ajax kan boven zichzelf uitstijgen in de CL en Vitesse heeft weer eens laten zien dat ze in een Europese pot meer kunnen.Ben gewoon wat teleurgesteld dat we niet meer teams in CL of EL hebben.
Je hoeft ze gelukkig ook niet te kijken, maar al die punten die we zo pakken zorgen er wel voor dat we op een gegeven moment 2 ploegen standaard in de CL hebben om eens wat te noemen. Daarnaast is dit dus voor het eerst ooit dat er meer dan 3 Nl ploegen nog Europees spelen in maart, we kunnen er ook gewoon even van genieten ipv zuur doenWel leuk voor Vitesse zo. Knap gedaan. En ook wel leuk dat er nog steeds Nederlandse teams in Europees verband te zien zijn.
Maar gezien het niveau van de Conference League neem ik niet alle overwinningen even serieus. Het wordt pas bijzonder mi als je halve finales /finale oid haalt.
✅ Met 5 clubs overzomeren was knap
— Michel Abbink (@sportzeloot) 24 februari 2022
✅ Met 5 clubs overwinteren was sensationeel
✅ Met 5 clubs de lente halen is ronduit absurd
Bedankt @AFCAjax, @AZAlkmaar, @Feyenoord, @PSV en @MijnVitesse. Volle bak richting plek 6 👌 pic.twitter.com/NvVJMcjVRD
Andere clubs/landen gaan hier ook uiteindelijk van profiteren en net als bij de CL en EL gaan ook bij de cL uiteindelijk de grotere clubs/landen profiteren omdat ook zij met nog meer clubs in Europa mogen spelen.
3 Europese finales met Engelse, Spaanse, Duitse, Italiaanse en Franse clubs.
Komt er dan nog een Easy League zodat we twee CL's en twee EL's hebben?
Deels mee eens. Al vind ik tegenstanders als leicester, Roma en Marseille best pittig voor elke Nederlandse ploeg.OPSLAGHOND schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:47:
'Goed doen' is wel een stuk makkelijker als je de moeilijkheidsgraad very easy aan het keuzemenu toe gaat voegen.
Daarentegen heeft Feyenoord union Berlin en slavia Praag weggespeeld. Zijn gewoon Europa league tegenstanders. Geen champions league tegenstanders nog inderdaad.
[ Voor 19% gewijzigd door Agent47 op 24-02-2022 23:09 ]
Hoewel ik Rapid en Maccabi nu niet echt klinkende namen vind.
Maar ja je moet ze wel verslaan, niet dat dat een walk over is. In die zin wel weer knap.
Ik vind het gat tussen deze ECL en de EL/CL qua namen wel groot. Ook qua spel.
Wil maar mee zeggen dat we niet moeten denken dat we opeens ploegen hebben die Europees goed mee kunnen. Zo goed zijn we namelijk niet.
In het land van blinden is 1 oog koning.
Hoewel ik wel denk dat als fc Groningen het flikte wat Vitesse nu doet dat ik door het dolle heen zou zijn
Hier oa te zien
Is Nederland geholpen door de nieuwe opzet? Absoluut. Maar dan moet je er wel gebruik van maken, en dat doen we ten volste.

[ Voor 9% gewijzigd door Maarten_E op 24-02-2022 23:46 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Genoeg tegenstanders waar je dan favoriet tegen bent.Mogelijke tegenstanders Feyenoord en AZ
FK Bodø/Glimt
FK Partizan
Olympique Marseille
Leicester City
PAOK
Slavia Praag
Mogelijke tegenstanders PSV en Vitesse
FC Basel
FC Kopenhagen
KAA Gent
LASK
Stade Rennes
AS Roma
Mooi gezegd Maarten. Je hebt helemaal gelijk.Maarten_E schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 23:45:
Laten we wel wezen. Een paar jaar geleden was zowat iedere tegenstander op Europees niveau een zware kluif voor een Nederlandse ED-club
......
Is Nederland geholpen door de nieuwe opzet? Absoluut. Maar dan moet je er wel gebruik van maken, en dat doen we ten volste.
Jaren geleden was dit niet gelukt, wat dat betreft doen de Nederlandse teams het nu beter
vrijdag20u
RKC v FC Twente
-
zaterdag
16:30u
Heracles v PEC Zwolle
18:45u
FC Groningen v Willem II
21u
SC Cambuur v Fortuna Sittard
-
zondag
12:15u
AZ v Feyenoord
Vitesse v N.E.C.
14:30u
Sparta v PSV
16:45u
GAE v Ajax
20u
sc Heerenveen v FC Utrecht
Enjoy

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 25-02-2022 10:43 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Is te doen voor PSV, stug, maar te doenPSV vs. FC Kopenhagen
Vitesse vs. AS Roma
En tja, Vitesse, dat lijkt mij einde toernooi.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dat dachten we over Tottenham Hotspur ook.Han schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:22:
Loting tot nu toe:
[...]
Is te doen voor PSV, stug, maar te doen
En tja, Vitesse, dat lijkt mij einde toernooi.
(Ja dit is knock out fase, maar men had al 0 punten tegen TH ingecalculeerd.)
PSV heeft niet te klagen over die loting, ik moet het alleen nog wel zien gebeuren met de wisselvalligheid. Gevoel zegt dat het wel te doen moet zijn.
Edit: Dat zijn eigenlijk behalve voor Vitesse allemaal prima lotingen, we hadden erger kunnen treffen. Mooi zo!
[ Voor 10% gewijzigd door Maarten_E op 25-02-2022 13:24 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Bij FK Partizan is hun topscorer geschorst. Komt goed uit
[ Voor 45% gewijzigd door Agent47 op 25-02-2022 13:26 ]
Bij Feyenoord ook, Guus TilAgent47 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:26:
Prima loting voor Feyenoord, Az en PSV.
Bij FK Partizan is hun topscorer geschorst. Komt goed uit
XXXVI
Verwijderd
Ondanks dat ik Feyenoorder ben. Ik vind die Til niet zo bijzonder. Ik vind hem echt een houten klaas. Toornstra kan prima voor 1 wedstrijd op die plek. Hendricx kan ook nog mits met de punt naar achteren gespeeld gaat worden.doomtech schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:33:
[...]
Bij Feyenoord ook, Guus TilDus dat weegt tegen elkaar op.
Niet voor niets dat we twee con League tickets hebben maar nu wel 4 clubs in de con League hebbenHarribo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 23:20:
Och ik geniet er wel van hoor!
Hoewel ik Rapid en Maccabi nu niet echt klinkende namen vind.
Maar ja je moet ze wel verslaan, niet dat dat een walk over is. In die zin wel weer knap.
Ik vind het gat tussen deze ECL en de EL/CL qua namen wel groot. Ook qua spel.
Wil maar mee zeggen dat we niet moeten denken dat we opeens ploegen hebben die Europees goed mee kunnen. Zo goed zijn we namelijk niet.
In het land van blinden is 1 oog koning.
Hoewel ik wel denk dat als fc Groningen het flikte wat Vitesse nu doet dat ik door het dolle heen zou zijn
Ik neig toch vooral naar zuur, want de grote competieties hebben niet ineens nog meer plekken gekregen en de kleinere competities raken die plekken ook niet zomaar meer kwijt. Het gaat dus echt wel in de breedte wat dit oplevert, ipv vooral voor de bestaande competities.OPSLAGHOND schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 23:07:
Zuur of realistisch?
Andere clubs/landen gaan hier ook uiteindelijk van profiteren en net als bij de CL en EL gaan ook bij de cL uiteindelijk de grotere clubs/landen profiteren omdat ook zij met nog meer clubs in Europa mogen spelen.
3 Europese finales met Engelse, Spaanse, Duitse, Italiaanse en Franse clubs.
Komt er dan nog een Easy League zodat we twee CL's en twee EL's hebben?
De NL's afvaardiging is daar in mijn ogen een sterk voorbeeld van, wat dit in de breedte doet:
Hebben we ineens meer ploegen die Europa in mogen dit jaar door de conference Leauge?
Nee:
(voor de conference leauge:
Ajax: groepsfase Champions League
AZ: 3e voorronde Champions League
Feyenoord: groepsfase Europa League
PSV: 3e voorronde Europa League
Willem II: 2e voorronde Europa League)
Dus de verdeling is vooral anders geworden, maar het is niet zo dat Engeland (bijvoorbeeld) van 8 naar 12 ploegen is gegaan.
Dit dus inderdaad. Het zijn wellicht geen grote namen, maar zijn ook zeker geen koekenbakkers hoor. 't is niet zo alsof ze tegen het 5e elftal van Lutjebroek moeten spelen. Er zijn zeker kansen, maar dit soort ploegen (underdogs) kunnen ook heel vaak allemaal reserves vinden overal, waardoor ze 150 procent kunnne geven en er echt bovenop klappen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:51:
Wat vonden we twee seizoenen geleden van Partizan? Het AZ van Arne Slot speelde destijds twee keer 2-2 in poulefase van de EL.
Ik heb wel vertrouwen in Slot in die zin dat hij niet snel van onderschatting last zal hebben en dat ook weet over te brengen op de ploeg.
Ik ben benieuwd of de coëfficiënten verdeling blijft zoals ie is. Het is mijn inziens wel een beetje krom dat een overwinning in de CoL evenveel waard is. Voor nu vooral erg prettig, even die tweede CL plek veilig stellenjbdeiman schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:08:
[...]
Het gaat dus echt wel in de breedte wat dit oplevert,
XXXVI
Hoezo is dat krom? Je krijgt al enorm veel geld en bonuspunten. Het hele systeem is al gebouwd om de rijkste clubs alleen maar rijker te maken.ephymerous schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:51:
[...]
Ik ben benieuwd of de coëfficiënten verdeling blijft zoals ie is. Het is mijn inziens wel een beetje krom dat een overwinning in de CoL evenveel waard is. Voor nu vooral erg prettig, even die tweede CL plek veilig stellen
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dit dus (@ephymerous ), in de CL nog meer punten laten halen heeft geen zin, want dat zou het model van 'de groten groter maken' alleen maar in stand houden/ versterken. Dit model was / is ook bedoeld om andere landen ook wat meer kans te geven punten te halen en wellicht ook (zij het op en af) EL te kunnen spelen, omdat ze qua niveau tussen conference League en Europa League zweven.ph4ge schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:54:
[...]
Hoezo is dat krom? Je krijgt al enorm veel geld en bonuspunten. Het hele systeem is al gebouwd om de rijkste clubs alleen maar rijker te maken.
Hiermee dicht je niet het financiële gat, maar worden andere clubs sportief ook interessanter omdat ze ook Europees spelen.
Daardoor krijg je leuke golfbewegingen. Een land kan makkelijk klimmen maar mag zich daarna bewijzen (of weer hard zakken)ephymerous schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:51:
[...]
Ik ben benieuwd of de coëfficiënten verdeling blijft zoals ie is. Het is mijn inziens wel een beetje krom dat een overwinning in de CoL evenveel waard is. Voor nu vooral erg prettig, even die tweede CL plek veilig stellen
alles kan off-topic
Natuurlijk is het niveau in de CL hoger, maar een club die niet draait komt ook niet ver in de CoL.
Hmmm, ik bedenk me net dat Vitesse momenteel slecht draait en AZ was ook niet al te best aan het vrgin van het jaar. Misschien is het huidige systeem inderdaad niet het beste om de kracht van de competitie te meten.
Voor tieties zit je volgens mij op de verkeerde website.jbdeiman schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:08:
[...]
Ik neig toch vooral naar zuur, want de grote competieties hebben niet ineens nog meer plekken gekregen en de kleinere competities raken die plekken ook niet zomaar meer kwijt.
En nu spelen de vier overige clubs dus precies op de plek die er eerst niet was, maar wat wel meer het niveau is wat ze aankunnen.Het gaat dus echt wel in de breedte wat dit oplevert, ipv vooral voor de bestaande competities.
De NL's afvaardiging is daar in mijn ogen een sterk voorbeeld van, wat dit in de breedte doet:
Hebben we ineens meer ploegen die Europa in mogen dit jaar door de conference Leauge?
Nee:
(voor de conference leauge:
Ajax: groepsfase Champions League
AZ: 3e voorronde Champions League
Feyenoord: groepsfase Europa League
PSV: 3e voorronde Europa League
Willem II: 2e voorronde Europa League)
Prima, maar dat het nu goed valt wil niet zeggen dat dat ieder jaar zo is.
Als een Ajacied spreekt over stelselmatig goed presteren dan weten we wat de rest roept, maar nu moeten we allemaal vooral positief blijven denken.
Achja ... hoop doet leven.
Winnen van de gemiddelde tegenstander in de CL of UL is toch een grotere prestatie. Overigens vind ik de verdeling in geld ook kromph4ge schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:54:
[...]
Hoezo is dat krom? Je krijgt al enorm veel geld en bonuspunten. Het hele systeem is al gebouwd om de rijkste clubs alleen maar rijker te maken.
XXXVI
Is dat zo? Er zit veel meer geld in dat toernooi, dus speel je tegen rijkere tegenstanders. Relatief vind ik bijv. de prestatie van Vitesse veel knapper.ephymerous schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:12:
[...]
Winnen van de gemiddelde tegenstander in de CL of UL is toch een grotere prestatie. Overigens vind ik de verdeling in geld ook krom
Het laatste wat we met z'n allen moeten willen is nog meer mechanieken om grote clubs te beschermen en verticale beweging te voorkomen. Het is al gek genoeg dat je op basis van prestaties in het verleden voor of nadelen in de toekomst hebt.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Maar door daar nu goed te presteren is er voor die ploegen ook meer mogelijk. Even simpel gesteld, Feyenoord speelt een jaar champions league omdat er 2 plekken zijn, dat houden we als NL zijnde geen jaren vol verwacht ik. Maar dat startgeld is wel een injectie waar een club mooie dingen mee kan doen. Het jaar erop is er een andere competitie waarvan een club daarin kan instromen, en op die manier ineens budget beschikbaar heeft. Zo is het wel mogelijk dat andere landen en clubs ook punten halen en ik verwacht ook wel wat meer verschuiving doordat de mindere landen/ clubs eerst in de conference League spelen en daar punten halen waardoor ze op een gunstiger positie komen.OPSLAGHOND schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:23:
[...]
Voor tieties zit je volgens mij op de verkeerde website.
[...]
En nu spelen de vier overige clubs dus precies op de plek die er eerst niet was, maar wat wel meer het niveau is wat ze aankunnen.
Prima, maar dat het nu goed valt wil niet zeggen dat dat ieder jaar zo is.
Als een Ajacied spreekt over stelselmatig goed presteren dan weten we wat de rest roept, maar nu moeten we allemaal vooral positief blijven denken.
Achja ... hoop doet leven.
Ik doelde met het aanhalen van de Nederlandse clubs (en het aantal wat Europa in mag) vooral op een eerdere opmerking waarin werd gesteld dat dit weer alleen in het voordeel van de al sterk vertegenwoordigde landen gaat. Maar als het aantal plekken voor die landen gelijk is (zoals bij Nederland) maar anders verspreid is en aan het eind (in de conference League ) er posities bijkomen voor de kleinere competities, dan is het resultaat wat mij betreft netto in het voordeel van die kleinere competities.
Wel goed opgelost door de arbitrage en teams voor zover ik kon zien. Eerst het veld af, samen het veld op (iedereen dacht dat ze door zouden) ingooien en stoppen met spelen en echt gezamenlijk een duidelijk statement maken, door allemaal te knielen en daarna de wedstrijd definitief te stoppen.BoB_HenK schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:35:
Het is weer eens zo ver, dieptrieste droeftoeters bij MVV: FC Dordrecht-MVV tijdelijk stilgelegd vanwege racistische spreekkoren
Enige jammere hieraan was dat het al aan t einde van de wedstrijd was, want dan komt het .onder hard over zodat de boosdoeners én (helaas) de gegoede supporters er ook echt nadeel bij hebben en misschien een keer zelf nadenken of elkaar gaan aanspreken op gedrag.
Ik verwacht ook niet dat de wedstrijd nog wordt uitgespeeld de laatste paar minuten, maar dat de uitslag gewoon blijft staan.
[ Voor 6% gewijzigd door jbdeiman op 26-02-2022 07:33 ]
Van de Kerkhof als scheidsrechter en Leo Driessen als commentator... Dubbele onkunde, jippie
Gelukkig valt de schade nog mee, Groningen op 1-0
Al had de scheids nog wel ff na mogen denken voordat ie die speler meteen geel gaf.jbdeiman schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 07:32:
[...]
Wel goed opgelost door de arbitrage en teams voor zover ik kon zien. Eerst het veld af, samen het veld op (iedereen dacht dat ze door zouden) ingooien en stoppen met spelen en echt gezamenlijk een duidelijk statement maken, door allemaal te knielen en daarna de wedstrijd definitief te stoppen.
Enige jammere hieraan was dat het al aan t einde van de wedstrijd was, want dan komt het .onder hard over zodat de boosdoeners én (helaas) de gegoede supporters er ook echt nadeel bij hebben en misschien een keer zelf nadenken of elkaar gaan aanspreken op gedrag.
Ik verwacht ook niet dat de wedstrijd nog wordt uitgespeeld de laatste paar minuten, maar dat de uitslag gewoon blijft staan.
Geeft wel weer aan hoe gehaast ze zijn met kaarten te trekken ipv eerst eens na te denken.
Tis wat met sommige scheidsrechters
Tjonge als een vd 3 clubs niet spelen, is het hier ook meteen stil
Dat die afgekeurd wordt is juist helemaal prima, je ziet die gast alleen maar kijken om te blocken.Harribo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:56:
Zag Cambuur - Fortuna... Ongelooflijk dat die goal van Fortuna wordt afgekeurd.
Tis wat met sommige scheidsrechters
Tjonge als een vd 3 clubs niet spelen, is het hier ook meteen stil
Het zegt ook genoeg dat ze naar Nijhuis met z'n eigen set regeltjes moeten wijzen als vergelijking, want elke andere scheids keurt dit ook gewoon af.

Verwijderd
Je hebt het zelf ook niet goed gezien. De actie die door de scheidsrechter als overtreding werd beoordeeld bij het afgekeurde doelpunt werd niet gemaakt door Flemming. Maar door de nummer 2 van Fortuna. Die blokkeerde de speler van Cambuur die met Flemming mee wilde lopen.chim0 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:04:
Scheidsie bij Cambuur - Fortuna had niet zijn dag. Eerst laat ie doorspelen waarbij op Flemming een overtreding wordt gemaakt en vervolgens keurt ie een goal af waarbij dezelfde Flemming een overtreding begaan zou hebben, waar niks aan de hand was. Hij heeft nog 10 minuten naar het scherm zitten staren en er nog naast zitten.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2022 09:59 ]
Dat heb ik dan gemist. In eerste instantie ging het over Flemming. Zal de beelden nog eens bekijken.Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:57:
[...]
Je hebt het zelf ook niet goed gezien. De actie die door de scheidsrechter als overtreding werd beoordeeld bij het afgekeurde doelpunt werd niet gemaakt door Flemming. Maar door de nummer 2 van Fortuna. Die blokkeerde de speler van Cambuur die met Flemming mee wilde lopen.
Was het volgens jou overduidelijk blokkeren of lichaam gebruiken om af te schermen?
Dat is verboden? Ik dacht het niet?toolkist schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:12:
[...]
Dat die afgekeurd wordt is juist helemaal prima, je ziet die gast alleen maar kijken om te blocken.
Het zegt ook genoeg dat ze naar Nijhuis met z'n eigen set regeltjes moeten wijzen als vergelijking, want elke andere scheids keurt dit ook gewoon af.
Nee hoor als we hier al doelpunten voor gaan afkeuren...
Verwijderd
De afgekeurde goal zit in de ESPN.nl samenvatting. Die nummer 2 zet bewust een stapje op zij om de Cambuur speler te blokkeren.chim0 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:24:
[...]
Dat heb ik dan gemist. In eerste instantie ging het over Flemming. Zal de beelden nog eens bekijken.
Was het volgens jou overduidelijk blokkeren of lichaam gebruiken om af te schermen?
Heb de beelden teruggezien en idd die Fortuna speler kijkt naar die Cambuur speler en zet een blok. Wat is daar mis mee? Natuurlijk kijkt ie om zich heen. Hij moet toch weten wie eraan komt? Het is een standaard situatie en je schermt je omgeving af. Totaal niks aan de hand hier. Ook de commentator zei "Doet ie goed".Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:33:
[...]
De afgekeurde goal zit in de ESPN.nl samenvatting. Die nummer 2 zet bewust een stapje op zij om de Cambuur speler te blokkeren.
Maar heb je die Cambuur speler gezien? Die loopt er bewust tegenaan, laat zich vallen en trekt daarbij een gezicht alsof ie door een sniper doodgeschoten wordt en valt neer als een stervende zwaan. Die gast verdient meer Oscars dan Katharine Hepburn!
Nee sorry, met deze beslissing ben ik het totaal oneens. Dit soort situaties gebeuren een miljoen keer in een wedstrijd. Het is voetbal, geen ballet. Die Cambuur speler verdient een gele kaart voor theater.
Ben benieuwd!
Verwijderd
Denk een gelijkspelletje vandaag, 1-1krissie100 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:50:
Zowel AZ als Feyenoord passen zich aan en spelen op papier allebei iets meer verdedigend dan normaal.
Ben benieuwd!
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Lijkt mij ook.krissie100 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:35:
Dit is toch rood!?!
XXXVI
Tomorrow is not today!
Hij stond op z’n voet. Geel was terecht.Sydney08 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:39:
Waarom vonden jullie het rood? Zie AZ graag winnen, maar vond dit een erg lichte overtreding. Tevens krijg je niet snel een rode kaart en penalty tegelijk dacht ik.
Was het überhaupt wel een overtreding? Rood en een penalty kan überhaupt niet natuurlijk, de wens is de vader van de gedachte.Sydney08 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:39:
Waarom vonden jullie het rood? Zie AZ graag winnen, maar vond dit een erg lichte overtreding. Tevens krijg je niet snel een rode kaart en penalty tegelijk dacht ik.
Verwijderd
Nog niet eens geel, Hendrix kreeg juist een duwkrissie100 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:35:
Dit is toch rood!?!
Dat kan wel, als de overtreding (zeer) zwaar is.ph4ge schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:43:
[...]
Was het überhaupt wel een overtreding? Rood en een penalty kan überhaupt niet natuurlijk, de wens is de vader van de gedachte.
Tomorrow is not today!
De eerste penal niet gezien.
[ Voor 22% gewijzigd door ph4ge op 27-02-2022 12:49 ]
alles kan off-topic
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 19:51
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Na 1 strafschop achter kun je het nog pogen te herstellen, nu wordt het lastig.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
En ondertussen staat het 3-0
Blijkbaar buitenspel.
[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 27-02-2022 12:52 ]
XXXVI
alles kan off-topic
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Jij bent echt 200% tegen Feyenoord hè?
Nee, hij is voor Ajax.
Tegen Feyenoord hoef je niet te zijn als ze zo spelen, dat het weer even een tijdje meezat gaf een vertekend beeld.
[ Voor 24% gewijzigd door OPSLAGHOND op 27-02-2022 12:54 ]
100% is goed te begrijpen. 200% net niet nee
Tomorrow is not today!
Nee hoor. Zulke reacties zijn toch mooi (en sneu) ? Altijd het zoeken bij een ander ipv naar je eigen te kijken.
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 27-02-2022 12:54 ]
Ik snap niet waarom Ajacieden zich druk zouden moeten maken om AZ-Feyenoord. Maakt voor Ajax allemaal geen ruk uit toch? Die eredivisie is wat dat betreft toch wel beslist.
Wie maakt zich druk? Ik heb beide kinderen op bed en lig zolang het duurt lekker op de bank voetbal te kijkenD-e-n schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:55:
[...]
Ik snap niet waarom Ajacieden zich druk zouden moeten maken om AZ-Feyenoord. Maakt voor Ajax allemaal geen ruk uit toch? Die eredivisie is wat dat betreft toch wel beslist.
[ Voor 74% gewijzigd door ephymerous op 27-02-2022 12:57 ]
XXXVI
Gezien de eerste 3 gele kaarten voor Feyenoord voor helemaal niks zijn gegeven is die overtreding van de Wit natuurlijk donker rood.Agent47 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:54:
Word wel een schop partij deze middag
Ik maak me ook totaal niet druk, lig heerlijk op de bank en deze mooie voetbalmiddag begint leuk!D-e-n schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:55:
[...]
alles kan off-topic
Welke Ajacieden maken zich druk dan? Gewoon lekker potje voetbal kijken, waarbij de ploeg die het dichtst bij Ajax staat hopelijk punten verspeelt.D-e-n schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:55:
[...]
Stond AZ dichter op Ajax, dan was ik voor Feyenoord.
[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 27-02-2022 13:01 ]
Ehm? Vanwege de twee terechte penalty’s?Ankona schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:59:
Nog 5 minuten dan is het rust. Ik hoop dat er in Zeist nog integere personen zitten die dan bellen dat ze kunnen douchen. Dit slaat nergens op, die pot moet over.
XXXVI
Dan maak je je kennelijk druk dusVos schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:59:
[...]
waarbij de dichtstbijzijnde concurrent hopelijk punten verspeelt.
Stond AZ dichter op Ajax, dan was ik voor Feyenoord.
Nee hoorD-e-n schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:01:
[...]
Dan maak je je kennelijk druk dusLijkt me niet nodig. Feyenoord wordt geen kampioen, ook al winnen ze vandaag. En AZ al helemaal niet. Dus als ik Ajacied was zou het me aan mijn reet roesten.
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022