[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 181 ... 311 Laatste
Acties:
  • 485.774 views

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
ParaDroid2 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:07:
Als niet-Ajax fan vraag ik me af, wat moeten ze dan met Bergwijn? Antony of Tadic gaat hij er niet uit spelen en zoveel beter dan een Neres vind ik hem ook niet voor op de bank. Verder heeft Ajax nog wel een paar buitenspelers, Berghuis kan daarnaast ook nog op de flank.
Volgens mij is Antony al bijna verkocht en heeft Tadic bjina een rollator nodig om zich nog een beetje over het veld te verplaatsen.
Daarbij, Ajax leidt geen spelers op, die kopen hun selectie bij elkaar. >:)

alles kan off-topic

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:28
dutchgio schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:29:
Ik denk inspelend op een vertrek van Neres en Antony, die wel eens onhoudbaar kan worden komende zomer al.
Shaktar Donetsk zou concreet belangstelling hebben voor Neres deze transferperiode, zou 15 miljoen moeten kosten.

Bergwijn als vervanger kan geen kwaad, Berghuis staat nu op 10 en Daramy is nog te licht voor CL/toppers Eredivisie.

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03:17
Verwacht wordt dat Neres in januari al vertrekt (Shaktar wellicht), maar voor op de linkerflank is er toch ook nog Daramy? In z’n invalbeurten niet geheel florisant, maar hij kan allicht nog een extra kans krijgen lijkt mij.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als niet-Ajax fan vraag ik me af, wat moeten ze dan met Bergwijn? Antony of Tadic gaat hij er niet uit spelen en zoveel beter dan een Neres vind ik hem ook niet voor op de bank. Verder heeft Ajax nog wel een paar buitenspelers, Berghuis kan daarnaast ook nog op de flank.
Daarom vind ik die 18m ook teveel. Hij zal 't best waard zijn gezien de 30m 2 seizoenen terug, maar niet voor de rol die ie bij Ajax normaliter gaat spelen.
In ieder geval wel positief dat ie en NL is en niet al te oud.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:56:
[...]

Daarom vind ik die 18m ook teveel. Hij zal 't best waard zijn gezien de 30m 2 seizoenen terug, maar niet voor de rol die ie bij Ajax normaliter gaat spelen.
In ieder geval wel positief dat ie en NL is en niet al te oud.
En stel dat je Neres voor hetzelfde bedrag kunt verkopen als dat je Bergwijn kunt kopen?

• toolkist
  • Niet online
Exocet schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:55:
[...]

En stel dat je Neres voor hetzelfde bedrag kunt verkopen als dat je Bergwijn kunt kopen?
Dan nog niet.
Voor 18m haal je een onbetwiste basisspeler die 1 van de toppers in je team gaat zijn, niemand iemand die af en toe mag spelen als Tadic/Haller er niet is.

[ Voor 25% gewijzigd door toolkist op 10-01-2022 20:33 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

toolkist schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:06:
Dan nog niet.
Voor 18m haal je een onbetwiste basisspeler die 1 van de toppers in je team gaat zijn, niemand iemand die af en toe mag spelen als Tadic/Haller er niet is.
Tadic is bezig aan zijn laatste seizoen als basisspeler. Ik zou het persoonlijk toejuichen wanneer Bergwijn kan worden binnengehaald. Met een beetje geluk hoef je niet al te veel bij te leggen door de verkoop van Neres. Voordeel van Bergwijn is dat hij op meerdere plekken inzetbaar is, in tegenstelling tot Neres. Wanneer je als Ajax zijnde met zijn huidige vorm kan verkopen voor een bedrag met 7 cijfers dan moet je dat gewoon doen, het is een wisselspeler die uur vorm is. En met Bergwijn haal je een speler in huis die alles wil geven zodat hij straks met Oranje mee kan en zich wellicht in de basis kan spelen. In mijn ogen een. no-brainer dit.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:23:
[...]

Tadic is bezig aan zijn laatste seizoen als basisspeler. Ik zou het persoonlijk toejuichen wanneer Bergwijn kan worden binnengehaald. Met een beetje geluk hoef je niet al te veel bij te leggen door de verkoop van Neres. Voordeel van Bergwijn is dat hij op meerdere plekken inzetbaar is, in tegenstelling tot Neres. Wanneer je als Ajax zijnde met zijn huidige vorm kan verkopen voor een bedrag met 7 cijfers dan moet je dat gewoon doen, het is een wisselspeler die uur vorm is. En met Bergwijn haal je een speler in huis die alles wil geven zodat hij straks met Oranje mee kan en zich wellicht in de basis kan spelen. In mijn ogen een. no-brainer dit.
Neres moet je zowiezo verkopen, daar is geen twijfel over. Zelfs als Shaktar vasthoudt aan die 15m. Het gaat mij om de vervanger. 20m voor een speler die niet gegarandeerd in de basis staat vind ik gewoon veel te veel. Ik heb zelf dan stukken liever Kluivert. Die kost zo'n beetje de helft, is ook op meerdere plekken inzetbaar en heeft naar mijn mening ook meer een echte passeer actie in zich dan Bergwijn.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:45
Neres eruit en Bergwijn er in met een min of meer gesloten beurs moet je altijd doen. Neres gaat hem gewoon niet meer worden, Bergwijn misschien wel. Bergwijn is iemand die Ajax al heel lang wil en de club en veel medespelers al kent, en is ook een speler die zich heeft bewezen in de Eredivisie. Met het WK op komst zal hij op en top gemotiveerd zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-01 12:23

snmght

imho dan he

Ik ben er ook geen groot voorstander van maar als ik het omdraai; als Bergwijn zelf bereid is in te stappen met de concurentie die na het vertrek van Neres blijft.. Dan ruil je (al dan niet nagenoeg) met gesloten beurzen Neres in voor een minstens gelijkwaardige vervanger die wél blijft.
‘Senesi kan voor 19 miljoen euro overstap maken naar de Premier League’
Marcos Senesi staat nog steeds op de radar van clubs uit de Premier League. Newcastle United en Brighton & Hove Albion willen de verdediger van Feyenoord tijdens de winterse transferwindow inlijven, meldt journalist Peter O'Rourke op Twitter. Senesi beschikt bij Feyenoord nog over een contract tot medio 2023. Eerder werd de Argentijn al in verband gebracht met West Ham United, Manchester United, Tottenham Hotspur, Aston Villa, Leeds United.
Dit zou ik dan weer doen als ik Feyenoord was, misschien nog iets meer er uit proberen te slepen als 21 miljoen en/of een deftig percentage doorverkoop.

Je wilt van Senesi niet de nieuwe Jorgensen / Neres maken.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:32
ph4ge schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:56:
[...]

Neres eruit en Bergwijn er in met een min of meer gesloten beurs moet je altijd doen. Neres gaat hem gewoon niet meer worden, Bergwijn misschien wel. Bergwijn is iemand die Ajax al heel lang wil en de club en veel medespelers al kent, en is ook een speler die zich heeft bewezen in de Eredivisie. Met het WK op komst zal hij op en top gemotiveerd zijn.
Maar met het WK op komst kan Bergwijn ook zomaar een bankzitter worden. Of gaat Tadic afbouwen?
Ik kan er met mijn pet niet bij dat Bergwijn een transfer naar Ajax zou willen. Hij kan vast ook elders terecht.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:43
Senesi 19 miljoen? Dat lijkt mij een buitenkansje, ik zou zeggen meteen doen.

Bergwijn vind ik een goede speler, vooral 1 op 1 door zijn snelheid en fysiek.
Maar niet een speler mi die het niveau van de CL top aan kan. Ergens probeert Ajax daar wel te komen toch?

Bergwijn bankzitter of niet, vanuit Ajax perspectief kan je hem er wel bij hebben. Vraag me alleen af of Bergwijn dan veel inlevert qua salaris?

Neres weg, Bergwijn komt, met een paar miljoen verlies, klinkt goed.
Neres is al een hele lange tijd weinig meer.
Shaktar zijn nu blij met Traore natuurlijk, eerder overgekomen van Ajax, meteen toe slaan mi.

[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 11-01-2022 16:14 ]

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
snmght schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:56:
Ik ben er ook geen groot voorstander van maar als ik het omdraai; als Bergwijn zelf bereid is in te stappen met de concurentie die na het vertrek van Neres blijft.. Dan ruil je (al dan niet nagenoeg) met gesloten beurzen Neres in voor een minstens gelijkwaardige vervanger die wél blijft.

[...]

Dit zou ik dan weer doen als ik Feyenoord was, misschien nog iets meer er uit proberen te slepen als 21 miljoen en/of een deftig percentage doorverkoop.

Je wilt van Senesi niet de nieuwe Jorgensen / Neres maken.
De titel van dat artikel klopt niet helemaal met de inhoud: Feyenoord wil 19 miljoen volgens Peter O'Rourke, dat is nog niet geboden. Mocht het geboden worden is het inderdaad strik erom, maar dat is elk bod boven de 15 miljoen voor elke speler van Feyenoord.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:26

gws24

Thinking is hard!

Neres, volgens zijn zaakwaarnemer voor 15 miljoen naar Sjachtar:
David Neres (24) gaat Ajax na vijf jaar verlaten. De Braziliaanse aanvaller verkast naar Sjachtar Donetsk, dat een bedrag van rond de 15 miljoen euro voor hem over heeft.

Daarover heeft Ajax een mondeling akkoord bereikt met de topclub uit Oekraïne, die de voorbije jaren meerdere Brazilianen op weg naar de Europese top hielp. Datzelfde heeft Sjachtar nu ook voor ogen met Neres. Voor hem ligt een meerjarig contract klaar, meldt zijn zaakwaarnemer Revien Kanhai van Forza Sports Group.
bron: https://www.ad.nl/nederla...n-naar-oekraine~a4f60d3a/

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49
gws24 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:38:
Neres, volgens zijn zaakwaarnemer voor 15 miljoen naar Sjachtar:

[...]
bron: https://www.ad.nl/nederla...n-naar-oekraine~a4f60d3a/
Legendarische wedstrijden gespeeld. Helaas de laatste tijd uit vorm. Prima om te verkopen :)

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:07:
[...]

Maar met het WK op komst kan Bergwijn ook zomaar een bankzitter worden. Of gaat Tadic afbouwen?
Ik kan er met mijn pet niet bij dat Bergwijn een transfer naar Ajax zou willen. Hij kan vast ook elders terecht.
Newcastle zou hem ook willen hebben. Dat zie ik ook wel eerder gebeuren, bv huur met verplichte optie tot koop als ze in de PL blijven). Zou ik als ik Bergwijn was ook eerder voor opteren.

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:12:
Senesi 19 miljoen? Dat lijkt mij een buitenkansje, ik zou zeggen meteen doen.

Bergwijn vind ik een goede speler, vooral 1 op 1 door zijn snelheid en fysiek.
Maar niet een speler mi die het niveau van de CL top aan kan. Ergens probeert Ajax daar wel te komen toch?

Bergwijn bankzitter of niet, vanuit Ajax perspectief kan je hem er wel bij hebben. Vraag me alleen af of Bergwijn dan veel inlevert qua salaris?

Neres weg, Bergwijn komt, met een paar miljoen verlies, klinkt goed.
Neres is al een hele lange tijd weinig meer.
Shaktar zijn nu blij met Traore natuurlijk, eerder overgekomen van Ajax, meteen toe slaan mi.
Nou ja blij, die ligt er een aantal maanden geblesseerd uit helaas.

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 19:03
Neres vertrekt, Antony zal niet lang te houden zijn en Tadic heeft ook niet het eeuwige leven. Met Berghuis haal je een 'utility player' van niveau in huis, die op alle posities in voorin voldoende uit de voeten kan. Past bovendien in de wens om Nederlandse internationals te halen.

Absoluut geen top transfer, maar mocht je Bergwijn voor 'netto' (na verkoop Neres) kunnen halen voor 5-7 miljoen ook zeker geen beroerde aankoop.

[ Voor 0% gewijzigd door BoB_HenK op 11-01-2022 20:17 . Reden: Typo ]

• Harribo
Het wordt Ajax nog niet makkelijk gemaakt Bergwijn te halen als ik het zo lees...

@BoB_HenK inderdaad, dan is Bergwijn geen overbodige luxe

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Tadic is bezig aan zijn laatste seizoen als basisspeler.
Tadic is super fit, gemotiveerd en amper geblesseerd (bij Ajax geen wedstrijd gemist wegens blessure als ik Transfermarkt mag geloven). 8 doelpunten en 13 assists dit seizoen. Ja hij is 33 (net geworden in nov). Maar ik zie hem gezien zijn vorm nog niet als laatste seizoen basisspeler. Ook omdat zijn links buiten rol er nooit een was die gebouwd was op snelheid.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als Schöne nog zo fit was geweest had ie ook bij Ajax mogen blijven, maar Schöne is nooit zo fit geweest helaas.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-01 12:21
https://www.fcupdate.nl/v...-slecht-nieuws-voor-ajax/

Titel: Nieuw megacontract Coman is slecht nieuws voor Ajax
Volgens het Duitse Sport1 is de contractverlenging van Coman slecht nieuws voor Ajax. Bayern München voerde onlangs een verkennend gesprek met Antony over een mogelijke miljoenentransfer, maar na het langer binden van Coman lijkt de Braziliaan niet meer op de verlanglijst van Bayern te staan. Ajax zal zich echter geen zorgen maken: ook diverse andere clubs houden Antony in de gaten.
Dit vind ik toch wel een beetje vreemd gebracht. Alsof Ajax van Antony af zou willen. Zelfs al krijgen ze er 50 miljoen voor, zullen ze áltijd nog een half jaar wachten lijkt me.

• snmght

snmght

imho dan he

LoeWn schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:55:

[...]

Dit vind ik toch wel een beetje vreemd gebracht. Alsof Ajax van Antony af zou willen. Zelfs al krijgen ze er 50 miljoen voor, zullen ze áltijd nog een half jaar wachten lijkt me.
Precies, we spelen groepsfase CL en gezien het niveau dat de rest dit seizoen gemiddeld laat zien is hij (samen met GOAT Haller :P) een van de weinigen van CL niveau. Die mag gewoon absoluut niet weg.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:26

gws24

Thinking is hard!

[...]

Inderdaad, er is voor Ajax helemaal geen reden om Antony al te verkopen aangezien hij nog een contract tot 2025 heeft tenzij er echt veel (teveel) betaald wordt. Ik denk zelfs dat het in zomer 2023 als hij nog een contract voor 2 jaar heeft echt pas gaat spelen, zeker als hij het op het wk goed doet.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• dekwakker
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-01-2022
Woeps, foutje

[ Voor 100% gewijzigd door dekwakker op 12-01-2022 21:23 . Reden: Foutje bij andere edit ]

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
Zahavi wil blijkbaar niet meer terug naar PSV, of anders gezegd, zijn vrouw wil absoluut niet meer in Nederland wonen na de 2e woningoverval.

Ik snap dat zij dat niet wil, maar het zou wel heel zuur zijn voor PSV (nog los van het feit dat Zahavi nu geblesseerd is).

bron

WoT stats

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:46

[...]

Voetbalnieuwssite gebruikt click-bait titel. En het werkt, want het is al 1,5 dag het meest gelezen item op de site :/

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:25
ElPaco schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:43:
Zahavi wil blijkbaar niet meer terug naar PSV, of anders gezegd, zijn vrouw wil absoluut niet meer in Nederland wonen na de 2e woningoverval.

Ik snap dat zij dat niet wil, maar het zou wel heel zuur zijn voor PSV (nog los van het feit dat Zahavi nu geblesseerd is).

bron
Zahavi is als voetballer iemand die weinig toevoegt aan het team. Als hij niet scoort heb je er niks aan. Een soort Huntelaar.

Voor dat salaris kan je beter Bergwijn terughuren.

• ElPaco
DeKever schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:01:
[...]

Zahavi is als voetballer iemand die weinig toevoegt aan het team. Als hij niet scoort heb je er niks aan. Een soort Huntelaar.

Voor dat salaris kan je beter Bergwijn terughuren.
Maar hij scoorde juist wel met enige regelmaat. En met corona wil je geen al te dunne selectie.

Als Tottenham de optie heeft Bergwijn te verhuren aan PSV of te verkopen aan Ajax dan verwacht ik dat hij naar Ajax gaat, dat levert ze meer op. Ik denk niet dat hij nog echt in de plannen van Tottenham gaat voorkomen.

PSV schuift nu een aantal jonkies door uit Jong PSV, wat prima is, maar nu was bij Jong PSV afgelopen wedstrijd daardoor wel de situatie dat daar 4 jongens debuteerden in het profvoetbal (en met succes, want 5-1 gewonnen van Almere). Een speler als Fofana kan hierdoor wel meer kans krijgen in het eerste.

[ Voor 0% gewijzigd door ElPaco op 13-01-2022 10:21 . Reden: typo ]

WoT stats

• Harribo
Zahavi kan je niet missen vind ik . De enige die het net weet te vinden in oa de Europese wedstrijden, afgezien van Gakpo.
De andere twee spitsen heb je mi tot nu toe echt geen fluit aan (romero/Vinicius).

• ElPaco
Harribo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:17:
Zahavi kan je niet missen vind ik . De enige die het net weet te vinden in oa de Europese wedstrijden, afgezien van Gakpo.
De andere twee spitsen heb je mi tot nu toe echt geen fluit aan (romero/Vinicius).
Romero was geblesseerd. Die heeft dit seizoen 36 minuten op het veld gestaan in het eerste en in die tijd 2 assists gegeven, dat lijken me vrij prima statistieken ;)

Maar PSV moet het nu hebben van bijvoorbeeld een Vertessen en hoewel die dit seizoen al echt wel een stuk beter is dan vorig seizoen schat ik Zahavi echt nog wel hoger in.

WoT stats

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:29:
[...]

Romero was geblesseerd. Die heeft dit seizoen 36 minuten op het veld gestaan in het eerste en in die tijd 2 assists gegeven, dat lijken me vrij prima statistieken ;)
Pfff. in 2020 liep ie tenminste nog 1 op 1 (qua doelpunten) in de Eredivisie :+

• snmght

snmght

imho dan he

Pfoe dat lijkt me een aderlating voor PSV, maar geen idee wie dan een geschikt alternatief zou zijn..

Die Vinicius, Romero en Vertessen vind ik om uiteenlopende redenen geen 1e spits voor PSV. Een week geleden zou ik Luuk nog noemen maar die lijkt wel te gaan blijven (en geef hem eens ongelijk).

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:25

bron
Omdenken: ze kopen een huis net over de grens bij Eindhoven in België :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

• ElPaco
Martinusz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:58:
[...]

Omdenken: ze kopen een huis net over de grens bij Eindhoven in België :P
Ja ze wonen nu in Amsterdam, zou ik zelf ook niet doen, je ziet wat er van komt ;)
/s

WoT stats

• DeKever
Harribo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:17:
Als jet afzet tegen de centrumspitsen die er nu zijn is Zahavi de beste. Ik ken natuurlijk de markt niet, maar je zou toch zeggen dat je voor het salaris van Zahavi nog wel een ervaren doelpuntenmaker moet kunnen aantrekken/huren. In de winter krijg je meestal niet de mensen in vorm, maar goed. Misschien wil De Jong wel.

• Ankona
ElPaco schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:13:
[...]

Ja ze wonen nu in Amsterdam, zou ik zelf ook niet doen, je ziet wat er van komt ;)
/s
En dan krijgt heel Nederland de schuld

alles kan off-topic

• snmght

snmght

imho dan he

DeKever schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:35:
[...]

Als jet afzet tegen de centrumspitsen die er nu zijn is Zahavi de beste. Ik ken natuurlijk de markt niet, maar je zou toch zeggen dat je voor het salaris van Zahavi nog wel een ervaren doelpuntenmaker moet kunnen aantrekken/huren. In de winter krijg je meestal niet de mensen in vorm, maar goed. Misschien wil De Jong wel.
Moet je wel voorzichtig mee zijn. Feyenoord huurde laatst ook een ervaren doelpuntenmaker, ene zekere Pratto.

Die is overigens nog steeds clubloos. Mocht ie hersteld zijn kan PSV misschien een prestatiecontract afspreken. :+

• DeKever
snmght schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:37:
[...]

Moet je wel voorzichtig mee zijn. Feyenoord huurde laatst ook een ervaren doelpuntenmaker, ene zekere Pratto.

Die is overigens nog steeds clubloos. Mocht ie hersteld zijn kan PSV misschien een prestatiecontract afspreken. :+
Wat ik zeg, in de winter krijg je niet de beste. Ik denk eigenlijk dat ze Pratto niet zo heel goed bekeken hebben toen ze hem aantrokken. Hij oogde direct al wat log, om niet te zeggen dik. Bovendien shop je een salarisklasse hoger.

• Bombvis
  • Niet online
snmght schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:37:
[...]

Pratto speelt bij Velez Sarsfield toch? Of is z'n contract daar ook alweer teneinde?

• Han
  • Niet online

Han

En het is definitief:

Ajax en FK Shakhtar Donetsk bereiken akkoord over Neres
Ajax en Shakhtar Donetsk hebben overeenstemming bereikt over de overgang van David Neres. De transfer naar de Oekraïense club is onder voorbehoud van de vervulling van een aantal voorwaarden, waaronder de medische keuring. De vleugelaanvaller stond nog tot en met 30 juni 2023 onder contract bij Ajax. Ajax ontvangt een transfersom van € 12 miljoen. Dat bedrag kan via variabelen nog oplopen naar € 16 miljoen.
Van 43 naar 12 miljoen in 2 jaar, zonde :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• snmght

snmght

imho dan he

Bombvis schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:23:
[...]
Pratto speelt bij Velez Sarsfield toch? Of is z'n contract daar ook alweer teneinde?
Ik keek alleen even gauw op Wikipedia daar leek hij nu clubloos. Volgens Transfermarkt heb jij gelijk. Des te beter, hij is fit! En transferswaarde wordt op zo'n 6 ton geschat dus ik zie een buitenkans voor John de Jong!

• snmght

snmght

imho dan he

Han schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:57:
En het is definitief:

Ajax en FK Shakhtar Donetsk bereiken akkoord over Neres
[...]

Zeker zonde maar het is een prima som (mogelijk 16 overigens). Voor een wisselspeler die al geruime tijd geblesseerd en/of uit vorm is vind ik het bedrag echt meer dan prima.

Maakt wel de 'gap' richting verwachte som voor Bergwijn erg groot..

[ Voor 3% gewijzigd door snmght op 14-01-2022 09:21 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-01 23:26
Han schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:57:
Dat is ook meer een realistische waarde voor een speler als Nerez dan die 43 miljoen. Doet Ajax sws altijd goed hoor, de afgelopen jaren spelers laag inkopen en verkopen voor absurde bedragen die later bij de nieuwe club minder waard worden (natuurlijk muv de echte toppers als de Jong en de Ligt).

(zou willen dat mijn club dat ook lukte ;-))

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01 13:33

bron
Ik wil totaal niet victim blamen, maar als je zag wat voor huis ze hadden uitgekozen was het redelijk te voorspellen dat ze getarget zouden worden nadat bekend was dat ze daar woonden. Omdat ze in de buurt van de Joodse gemeenschap wouden wonen, zijn ze in Buitenveldert gaan wonen. Maar ik schat dat hun voordeur maximaal een paar meter van de stoep ligt zonder enige vorm van een echt hek. Dan krijg je uiteraard van die 1 hersencel-ige mensen die denken snel geld te kunnen verdienen door daar gebruik van te gaan maken. Ik denk dat als ze net als bijvoorbeeld Ziyech in zo'n toren op de Zuidas waren gaan wonen, dit veel minder snel gebeurd was en dan woonden ze als nog op enkele minuten van de Joodse gemeenschap.

Verder snap ik volledig dat ze zich niet meer prettig in dat huis voelen, maar er zullen toch wel villa's of penthouses in regio Eindhoven te krijgen zijn die beter beschermd zijn? Ja dan heb je niet de Joodse gemeenschap zoals je in Buitenveldert of Israel hebt. Al had je die denk ik ook niet toen hij nog in China voetbalde.

• ephymerous
Pompi schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:48:
[...]

Ik wil totaal niet victim blamen, maar als je zag wat voor huis ze hadden uitgekozen was het redelijk te voorspellen dat ze getarget zouden worden nadat bekend was dat ze daar woonden. Omdat ze in de buurt van de Joodse gemeenschap wouden wonen, zijn ze in Buitenveldert gaan wonen. Maar ik schat dat hun voordeur maximaal een paar meter van de stoep ligt zonder enige vorm van een echt hek. Dan krijg je uiteraard van die 1 hersencel-ige mensen die denken snel geld te kunnen verdienen door daar gebruik van te gaan maken. Ik denk dat als ze net als bijvoorbeeld Ziyech in zo'n toren op de Zuidas waren gaan wonen, dit veel minder snel gebeurd was en dan woonden ze als nog op enkele minuten van de Joodse gemeenschap.

Verder snap ik volledig dat ze zich niet meer prettig in dat huis voelen, maar er zullen toch wel villa's of penthouses in regio Eindhoven te krijgen zijn die beter beschermd zijn? Ja dan heb je niet de Joodse gemeenschap zoals je in Buitenveldert of Israel hebt. Al had je die denk ik ook niet toen hij nog in China voetbalde.
Vooropgesteld dat het niet hoort is het absoluut niet handig. Ik vind het ook wel wat kort door de bocht van de familie Zahavi om daarmee heel Nederland over één kam te scheren.

XXXVI

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:34
rikoos schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:38:
[...]

Dat is ook meer een realistische waarde voor een speler als Nerez dan die 43 miljoen. Doet Ajax sws altijd goed hoor, de afgelopen jaren spelers laag inkopen en verkopen voor absurde bedragen die later bij de nieuwe club minder waard worden (natuurlijk muv de echte toppers als de Jong en de Ligt).

(zou willen dat mijn club dat ook lukte ;-))
Volgens mij maakt Ajax een verlies op Neres. Afschrijving en dergelijke buitenschouwing laten. Ik dacht dat de totale som op 22 mln bleek te liggen met aankopen van de laatste rechten met Antony.

• Bombvis
  • Niet online
Bazoer niet naar Feyenoord deze winter, wel komt wellicht Cole Bassett uit Amerika. Zou om anderhalf jaar huur gaan met optie tot koop, speelt op de 8/10 positie

• Han
  • Niet online

Han

rickskeg99 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:43:
Volgens mij maakt Ajax een verlies op Neres. Afschrijving en dergelijke buitenschouwing laten. Ik dacht dat de totale som op 22 mln bleek te liggen met aankopen van de laatste rechten met Antony.
Naar mijn weten heeft Ajax Neres destijds gekocht voor 12 miljoen, wat kon oplopen tot 15 miljoen, onder andere door een doorverkoop clausule van 20% op de transferprijs van 12 miljoen. Die 20% heeft Ajax toen bij de transfer van Antony al uitgekeerd, zo'n kleine 2,5 miljoen. Dus ja, Ajax heeft op dit moment een klein verlies op Neres geleden, maar dat kan nog verdwijnen door toekomstige bonussen vanuit Shaktar :)

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:27
Han schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:49:
[...]

Naar mijn weten heeft Ajax Neres destijds gekocht voor 12 miljoen, wat kon oplopen tot 15 miljoen, onder andere door een doorverkoop clausule van 20% op de transferprijs van 12 miljoen. Die 20% heeft Ajax toen bij de transfer van Antony al uitgekeerd, zo'n kleine 2,5 miljoen. Dus ja, Ajax heeft op dit moment een klein verlies op Neres geleden, maar dat kan nog verdwijnen door toekomstige bonussen vanuit Shaktar :)
Ik zou het niet eens een verlies noemen. Het is een speler die 5 jaar voor Ajax heeft gespeeld, Monetair verlies misschien, maar hij heeft genoeg gebracht voor dat geld

• Ankona
Bombvis schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:11:
Bazoer niet naar Feyenoord deze winter, wel komt wellicht Cole Bassett uit Amerika. Zou om anderhalf jaar huur gaan met optie tot koop, speelt op de 8/10 positie
De drang om er snel een middenvelder bij te halen is wel erg groot, ik vermoed dat er met Kokcu iets redelijk concreet aan het worden is.

alles kan off-topic

• Exocet
  • Niet online
Bij Traoré deed Ajax het beter toen hij naar Shaktar ging. 10 miljoen! Bizar dat daar toen zoveel voor kregen.

[ Voor 4% gewijzigd door Exocet op 14-01-2022 13:08 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hop hop hoppaa, we gaan weer van start

Eredivisie speelronde 19
zaterdag
18:45u
N.E.C. v Heracles
20u
FC Twente v sc Heerenveen
Feyenoord v Vitesse
21u
Go Ahead Eagles v RKC
-
zondag12:15u
FC Utrecht v Ajax
14:30u
FC Groningen v PSV
SC Cambuur v Sparta
16:45u
Fortuna Sittard v AZ

Enjoy
*O* *O* *O*

reeds gespeeld
vrijdag 20u
PEC Zwolle 2-0 Willem II

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 15-01-2022 10:47 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• rikoos
rickskeg99 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:43:
[...]

Was ook meer gebaseerd op eerdere verkopen. Dus dat ze eerst meer dan 40 konden pakken op hem. Tuurlijk maken ze wel eens verlies maar vaak ook de hoofdprijs. Geloof wel dat ik ergens las dat Ajax dit jaar echt moest verkopen om geen negatief transfer budget op te lopen (ach welkom in mijn club wereld hahaha).

• Bombvis
  • Niet online
Walemark is rond, dat is bevestigd door Arnesen. Alhoewel het even afwachten is wat ze brengen, ben ik wel enthousiast.

• Harribo
Ik reken weer op 3 punten voor Groningen dit weekend!
Pfff wat een begin tegen Psv...

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Harribo schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:28:
Ik reken weer op 3 punten voor Groningen dit weekend!
Pfff wat een begin tegen Psv...
Ach, jullie spelen thuis…😉

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01 13:33
Bombvis schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:02:
Walemark is rond, dat is bevestigd door Arnesen. Alhoewel het even afwachten is wat ze brengen, ben ik wel enthousiast.
Las ergens dat de kosten tussen de 2,4 en 3 miljoen zouden liggen. Prijzig voor Feyenoord begrippen voor iemand die op de bank gaat zitten. Of verwacht jij dat hij snel die Iranier met lastige naam of Toornstra uit de basis gaat spelen?

• ElPaco
Pompi schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:30:
[...]

Las ergens dat de kosten tussen de 2,4 en 3 miljoen zouden liggen. Prijzig voor Feyenoord begrippen voor iemand die op de bank gaat zitten. Of verwacht jij dat hij snel die Iranier met lastige naam of Toornstra uit de basis gaat spelen?
In de volksmond noemen we die gewoon Jan Bax ;) Spreekt makkelijker uit en het is meteen duidelijk wie je bedoelt :P

Ik dacht eerst serieus dat hij zo heette toen ik een samenvatting van Feyenoord keek

WoT stats

• Bombvis
  • Niet online
Pompi schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:30:
[...]

Jahanbaksh speelt dit seizoen nog niet heel gelukkig, Toornstra is een noodoplossing die zich eigenlijk op het middenveld moet focussen. Daarnaast is Sinisterra nu ook nog niet fit, dan is de spoeling voorin gewoon dun. Midden in een seizoen ergens beginnen is lastig, helemaal als de winterstop al voorbij is, maar als hij bevalt zie ik hem wel snel in de basis verschijnen ja.

• Harribo
Hackus schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:29:
[...]

Ach, jullie spelen thuis…😉
Ja dus... Volgens mij heeft de fc Groningen alleen thuis nog maar 1 wedstrijd gewonnen? Tegen Az.

Leuk voor PSV om er weer in te komen :F

• Gynnad
  • Nu online
Die Bakayoko (jong PSV) heeft z'n vorm ineens ook te pakken

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-01 09:11

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Gynnad schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 06:17:
Die Bakayoko (jong PSV) heeft z'n vorm ineens ook te pakken
Speelt hele seizoen al goed, was voor deze wedstrijd al topscorer van JPSV :p

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• rikoos
ElPaco schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:46:
[...]

In de volksmond noemen we die gewoon Jan Bax ;) Spreekt makkelijker uit en het is meteen duidelijk wie je bedoelt :P

Ik dacht eerst serieus dat hij zo heette toen ik een samenvatting van Feyenoord keek
In de app groepen waarin ik zit: Jan Bakkes :)

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:38
rikoos schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:11:
[...]

In de app groepen waarin ik zit: Jan Bakkes :)
Doet me denken aan Kennedy Bakırcıoğlu, die noemden wij altijd Bakkie Choco.

En Cody Gakpo is niet moeilijk, maar sinds mijn kinderen het tot grote hilariteit verstonden als Cody Gehaktbal, kan ik het nooit meer anders horen als een commentator het uitspreekt :D

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-01 16:50
Ander stuur alireza gewoon terug naar NEC. Ik denk dat we wel een plekkie voor hem hebben.

• ElPaco
Jorizzz schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:12:
[...]

En Cody Gakpo is niet moeilijk, maar sinds mijn kinderen het tot grote hilariteit verstonden als Cody Gehaktbal, kan ik het nooit meer anders horen als een commentator het uitspreekt :D
Oh je bedoelt Koning Gakpo? :p

WoT stats

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:37
Rai Vloet die er al inkomt bij Heracles. Onverwacht, laat ik het zo zeggen.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• ephymerous
Maarten_E schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:16:
Die zal wel blij zijn dat publiek niet welkom is :X

XXXVI

• ParaDroid2
  • Laatst online: 12-01 19:28
Maarten_E schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:16:
Ik vind het schandalig, onverwacht dekt voor mij absoluut niet de lading.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:37
ParaDroid2 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:53:
[...]

Ik vind het schandalig, onverwacht dekt voor mij absoluut niet de lading.
Ik drukte mij eufemistisch uit.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• ParaDroid2
Dat begreep ik inderdaad, maar ik kon het toch niet laten om het even wat duidelijker te stellen. Iemand met een publieke functie hoeft van mij niet weer in the picture gezet te worden. Dat hij mag blijven trainen vind ik tot daar aan toe, opstellen gaat echt te ver.

Anyway, kijken of Vitesse de 0-0 kan vasthouden of er meer kan van maken :)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

ParaDroid2 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:59:

Anyway, kijken of Vitesse de 0-0 kan vasthouden of er meer kan van maken :)
Blijft bijzonder dat er, ondanks een verbod op publiek, toch schade op het veld door vuurwerk is gekomen.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• ParaDroid2
Ja, op de één of andere manier komen ze altijd weer binnen...

Hoppaaaa :D

[ Voor 10% gewijzigd door ParaDroid2 op 15-01-2022 21:30 ]

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Heeft die corona besmetting toen bij Bijlow z’n hersens beschadigd ofzo? Wat een idiote actie op meerdere fronten. Zo uitkomen is niet alleen fucking dom, maar ook gevaarlijk, als hij
Openda had geraakt was dat geen mooi gezicht geweest.

Bijlow kost ons hier de 3 punten.

Edit: gemakkelijk afgekeurd weer, Dessers deed niks hinderlijks.

[ Voor 10% gewijzigd door dr.lowtune op 15-01-2022 21:35 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-01 14:13

Agent47

I always close my contracts.

Die keeper pakt hem toch? Onterecht afgekeurd weer

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Agent47 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:35:
Die keeper pakt hem toch? Onterecht afgekeurd weer
Stond hinderlijk in de weg en ging ook voor de bal. Terecht afgekeurd dus :)

Tomorrow is not today!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:01
Sydney08 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:36:
[...]

Stond hinderlijk in de weg en ging ook voor de bal. Terecht afgekeurd dus :)
Inderdaad volledig terecht afgekeurd, Dessers hinderde daar zowel de keeper als eventueel de verdediger.

• ParaDroid2
Oroz voor Buitink, Vitesse is niet van plan nog te gaan voetballen.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het is januari jongens. Dit is de maand dat Feyenoord zoveel achterstand oploopt, dat de laatste 10 wedstrijden winnen niet meer genoeg is. Ken je klassiekers :+

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Zo, nu nog een kwartiertje tijdrekken door Vitesse bekijken en dan hoop ik dat Feyenoord hier van leert en de komende wedstrijden wel goed speelt.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

PWM schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:39:
Het is januari jongens. Dit is de maand dat Feyenoord zoveel achterstand oploopt, dat de laatste 10 wedstrijden winnen niet meer genoeg is. Ken je klassiekers :+
Het irriteert me dat dit tegen Vitesse gebeurd. Helemaal na het vorige treffen wat gewoon een belediging voor iedereen die van voetbal houdt was. We hadden ons moeten revancheren,

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:05
dr.lowtune schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:44:
[...]

Het irriteert me dat dit tegen Vitesse gebeurd. Helemaal na het vorige treffen wat gewoon een belediging voor iedereen die van voetbal houdt was. We hadden ons moeten revancheren,
Vitesse is altijd een belediging voor iedereen die van voetbal houdt. Vreselijke counterploeg die helemaal niet wil voetballen.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Dat was gewoon een overtreding op Linssen in kansrijke positie?

• Exocet
  • Niet online
donleone83 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:45:
[...]

Vitesse is altijd een belediging voor iedereen die van voetbal houdt. Vreselijke counterploeg die helemaal niet wil voetballen.
Spelen gewoon naar hun mogelijkheden, niet zo zuur doen

• OMX2000
  • Laatst online: 21:34

OMX2000

By any means necessary...

dr.lowtune schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:39:
Zo, nu nog een kwartiertje tijdrekken door Vitesse bekijken en dan hoop ik dat Feyenoord hier van leert en de komende wedstrijden wel goed speelt.
Ze zijn niet scherp. Te traag, en onnauwkeurig. Ik heb een beetje kunnen kijken, en ik vond in de 1e helft Geertruida goes spelen. Ik heb dus niet het doelpunt van Vitesse gezien. Maar ja, dit is wel weer typisch Feyenoord.

We missen nu, zonder Sini, creativiteit. Zeker op het middenveld is het niet goed.

En Bax NU verkopen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• donleone83
Exocet schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:46:
[...]

Spelen gewoon naar hun mogelijkheden, niet zo zuur doen
Stabiel top 6 in Nederland en dan toch altijd voor geen meter willen voetballen. Ik vind dat vrij brak ja. Als je nou vecht tegen degradatie met een megazwakke selectie kan ik mij er iets bij voorstellen, maar ja: het is wel effectief want ze winnen dit seizoen zoals het er nu naar uitziet twee keer van Feyenoord.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

OMX2000 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:49:
[...]

Ze zijn niet scherp. Te traag, en onnauwkeurig. Ik heb een beetje kunnen kijken, en ik vond in de 1e helft Geertruida goes spelen. Ik heb dus niet het doelpunt van Vitesse gezien. Maar ja, dit is wel weer typisch Feyenoord.

We missen nu, zonder Sini, creativiteit. Zeker op het middenveld is het niet goed.
Dat is duidelijk, dat maakt de actie van Bijlow nog onbegrijpelijker, je moet gewoon niks weggeven als je verzwakt bent. Qua echt goede kansen was het veel te mager.

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
donleone83 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:45:
[...]

6 punten, dank je wel

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Bijlow mag zich in de sloot gaan wassen, ga je schamen, idioot, waar zat je met je domme kop.

• ParaDroid2
donleone83 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:49:
[...]

Stabiel top 6 in Nederland en dan toch altijd voor geen meter willen voetballen. Ik vind dat vrij brak ja. Als je nou vecht tegen degradatie met een megazwakke selectie kan ik mij er iets bij voorstellen, maar ja: het is wel effectief want ze winnen dit seizoen zoals het er nu naar uitziet twee keer van Feyenoord.
En staan stabiel top 6 in Nederland. Weinig ploegen ook die eenvoudig van ze winnen dus waarom het anders doen?

In Europa heeft Vitesse trouwens wel echt goed/leuk voetbal laten zien (beter dan in NL, dat zal ik toegeven).

• Ankona
dr.lowtune schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:32:
Heeft die corona besmetting toen bij Bijlow z’n hersens beschadigd ofzo? Wat een idiote actie op meerdere fronten. Zo uitkomen is niet alleen fucking dom, maar ook gevaarlijk, als hij
Openda had geraakt was dat geen mooi gezicht geweest.

Bijlow kost ons hier de 3 punten.

Edit: gemakkelijk afgekeurd weer, Dessers deed niks hinderlijks.
Onzin, de actie pakte ongelukkig uit maar hij moest komen. Openda was Pedersen voorbij en Bijlow kon gelijk met hem bij de bal komen. Dan is dat de enige kans die een keeper heeft, heel attent gekeept dus. Alleen pech dat de bal in de kluts weer bij Openda voor de voeten kwam.

Aursnes en Nelson waren heel zwak, Jahanbakhsh werkte zich een slag in de rondte maar was steeds erg ongelukkig en Trauner vond ik ook niet heel best. Dat zijn de spelers die ons de wedstrijd gekost hebben.

Op het veld, Vitesse kon gewoon afwachten en alles naar voren spelen. Met Openda is dat altijd gevaarlijk. Feyenoord was veel te traag aan het breien en heeft in de voorste linie geen gevaar. Dan is het wachten op een foutje / gelukje voor de tegenstander.

alles kan off-topic

• Ankona
dr.lowtune schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:46:
Dat was gewoon een overtreding op Linssen in kansrijke positie?
Lindhout. Daarvan is al langer bekend dat die niet zo'n goede opticien heeft.

alles kan off-topic

• donleone83
Ankona schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:13:
[...]

Onzin, de actie pakte ongelukkig uit maar hij moest komen. Openda was Pedersen voorbij en Bijlow kon gelijk met hem bij de bal komen. Dan is dat de enige kans die een keeper heeft, heel attent gekeept dus. Alleen pech dat de bal in de kluts weer bij Openda voor de voeten kwam.

Aursnes en Nelson waren heel zwak, Jahanbakhsh werkte zich een slag in de rondte maar was steeds erg ongelukkig en Trauner vond ik ook niet heel best. Dat zijn de spelers die ons de wedstrijd gekost hebben.

Op het veld, Vitesse kon gewoon afwachten en alles naar voren spelen. Met Openda is dat altijd gevaarlijk. Feyenoord was veel te traag aan het breien en heeft in de voorste linie geen gevaar. Dan is het wachten op een foutje / gelukje voor de tegenstander.
Heb je het interview na de wedstrijd gezien? Bijlow zelf geeft al aan dat hij daar he-le-maal niets te zoeken had en het volledig zijn fout is.

• Ankona
donleone83 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:19:
[...]

Heb je het interview na de wedstrijd gezien? Bijlow zelf geeft al aan dat hij daar he-le-maal niets te zoeken had en het volledig zijn fout is.
Zegt niet zoveel. Hij baalt dat de actie mislukt maar heeft niet het overzicht om hem te evalueren. Als hij op de doellijn was blijven staan was het op zeker een doelpunt geweest, nu had hij de pech dat die bal voor de voeten van Openda bleef.

alles kan off-topic

• donleone83
Ankona schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:25:
[...]

Zegt niet zoveel. Hij baalt dat de actie mislukt maar heeft niet het overzicht om hem te evalueren. Als hij op de doellijn was blijven staan was het op zeker een doelpunt geweest, nu had hij de pech dat die bal voor de voeten van Openda bleef.
Sorry maar wat een onzin. Als hij daar blijft staan snijdt Pedersen de binnenkant af en moet Openda vanaf randje 16 vanuit een onmogelijke hoek in de korte hoek op doel schieten en die bal is altijd voor Bijlow.

Verwijderd

Die penalty bij Twente heeft mij toch wel verbaasd. Dat je als scheidsrechter het verkeerd ziet kan natuurlijk gebeuren, je hebt maar een paar ogen, maar een kans. Maar hier hebben we toch een VAR voor? Als je dit soort dingen laat passeren moet je serieus gaan twijfelen aan het bestaansrecht van de VAR. Immers de ‘willekeur’ blijft net zo groot maar het is wel een stuk duurder.

Wat voegt dit nog toe op deze manier?

• Gynnad
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pI8VbC30gsGTWDLmqbqT-35VGec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EIrVHcQ1FWFbbqFB0GBrFkXC.jpg?f=fotoalbum_large

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-01 13:16

MM99

That is the way I am!

"Bijlow is de beste keeper van Nederland, Pasveer doet het alleen goed omdat de verdedigers goed zijn"
Pagina: 1 ... 181 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022