[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 177 ... 311 Laatste
Acties:
  • 485.658 views

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik niet in ieder geval.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Verwijderd

Napo schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:51:
[...]

Martin Jol (die het fundament voor de Boer legde) ook! Lijkt me een potentieel goed duo.
17 wedstrijden 32 punten. Dat was geen fundament, maar drijfzand.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-01 11:11

Agent47

I always close my contracts.

dutchgio schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:51:
[...]

Zolang het maar een kale trainer is!
JAAP STAM ;)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-01 15:19
Denk dat veel van hun kaal worden door alle stress die Ten Hag ze geeft :+

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:29
Typhone schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:38:
[...]

Op de Champions League na draait Ajax één van de slechtste seizoenen van de afgelopen jaren hè. Maar dat lijkt compleet vergeten te worden door de mensen. Dat terwijl we op dit moment het duurste team hebben wat Ajax ooit heeft gehad.
Kun je dit ook onderbouwen met getallen?

Neem vorig seizoen na 17 wedstrijden:
13 gewonnen
2 verloren
2 gelijk
Doelsaldo 57-13(+44) (hier zat ook de 13-0 tegen VVV bij)

Dit seizoen:
12 gewonnen
2 verloren
3 gelijk
Doelsaldo 51-4 (+47)

Een schokkend verschil /s.
Het blijft fascinerend dat 4 tegendoelpunten 12 verliespunten opleveren.

Ajax is de laatste weken niet in grootse vorm, maar er is geen enkel team dat een heel seizoen de pannen van het dak speelt. Nog één wedstrijd winnen, en dan in de winterstop bijtanken. Overigens niet met Brobbey, please.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:26

gws24

Thinking is hard!

Typhone schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:34:
[...]

Begint het volk zometeen weer Bosz te roepen... het worden bange weken!
Inderdaad, krijgen we weer kamikaze voetbal en kunnen we elke keer na een verloren wedstrijd zeggen dat we het betere van het spel hadden. Eerste wat die volgens mij zou doen is Martinez en Alvarez op de bank zetten om meer voetbal in de ploeg te brengen :X

Net even de stand in Frankrijk opgezocht en Lyon is de laatste 10 jaar 1x 7e, 1x 5e en voor de rest top 4 geworden en op dit moment staan ze 13e...

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:13

Typhone

Who Dares Wins

Nope, maar dat maakt mij dus beter :D

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:01
Napo schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:51:
[...]

Martin Jol (die het fundament voor de Boer legde) ook! Lijkt me een potentieel goed duo.
Het fundament van Atouba, Tainio, verloren zoon Mido met een beetje overgewicht. Gouden tijden.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:51
Ik verwacht dat iedere buitenlandse voetbalfan die per ongeluk de "Erediviszjszzjj" pagina van zijn voetbalwebsite opent een rolberoerte krijgt als hij de huidige stand ziet. Die zal verwachten dat Ajax met 11 punten voorsprong soeverein bovenaan staat. Dat we qua spanning een fantastische eerste seizoenshelft hebben zat nou niet bepaald in de lijn der verwachting, wat mij betreft.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-01 01:17
Maarten_E schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:22:
Ik verwacht dat iedere buitenlandse voetbalfan die per ongeluk de "Erediviszjszzjj" pagina van zijn voetbalwebsite opent een rolberoerte krijgt als hij de huidige stand ziet. Die zal verwachten dat Ajax met 11 punten voorsprong soeverein bovenaan staat. Dat we qua spanning een fantastische eerste seizoenshelft hebben zat nou niet bepaald in de lijn der verwachting, wat mij betreft.
Alleen als die buitenlandse fan de hartverzakking heeft overleefd na het zien van de plek van Juventus in de serie A. Zelfs de dominante clubs in de competities met altijd dezelfde winnaar verliezen wel eens. Bayern heefft 43 uit 17, PSG had 42 uit 17. De 39 van Ajax steken daar toch helemaal niet zo gek bij af. Ik vind het eerlijk gezegd opvallender hoe goed PSV en Feyenoord het dit seizoen doen.

Regeren is vooruitschuiven

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Meer punten in een zwaardere competitie, dan zou je Ajax toch juist hoger verwachten door het verschil met de kleine clubs.

PSG en Bayern staan wel met een ruime afstand op plek 1.
Real heeft Sevilla dichtbij op plek 2 maar daarachter zit wel een groot gat.
Het kan dus zeker wel.

• T-MOB
  • Laatst online: 08-01 01:17
dutchgio schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:59:
PSG en Bayern staan wel met een ruime afstand op plek 1.
Juist, maar met niet veel meer punten dan Ajax. Mijn conclusie is dat Ajax geen 11 punten losstaat omdat PSV en Feyenoord beter presteren dan verwacht. Alleen als Ajax alles had gewonnen had het 11 punten boven PSV gestaan. Ik weet wel dat Ajaxieden vinden dat Ajax altijd 5-0 moet winnen met oogstrelend voetbal. Maar om dat nou de norm te maken...

Regeren is vooruitschuiven

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Brobbey schijnt bijna rond te zijn. 100% salaris betaald door Ajax en geen optie koop.
Ik post em: :r

Brevet van onvermogen.
Over 1,5 jaar Mazraoui en Gravenberch terughalen als ze ergens in de kou zitten te verpieteren?
Tenzij Brobbey er 15 inlegt waaronder 3 tegen PSV en FC Utrecht (beiden uit) begrijp ik hier geen fuck van.
Dit is toch je reinste kapitaalvernietiging?

@Maarten_E
Ik kreeg na het lezen van jouw bericht én het checken van de stand én het bericht van Fabrizio Romano een dubbele rotberoerte.

[ Voor 78% gewijzigd door Typhone op 21-12-2021 09:18 ]

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-01 13:38

snmght

imho dan he

Zidane en Guardiola zijn ook kaal.

Schreuder zie ik wel iets in daar liepen toch veel jongens mee weg..

Overmars wel even doorselecteren want Brobbey terughalen is al uiterst twijfelachtig maar als je dan inderdaad zijn salaris overneemt en geen optie/intentie tot koop hebt ben je echt wanhopig en amateuristisch bezig.

Gooi dan die 2,5 miljoen bovenop het bod dat al bij Nous ligt, is het beter besteed..

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:54
Superkiwi schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:00:
[...]

Sinds wanneer spelen we in de CL zoals we in de competitie doen?
Precies.
Komt wel goed schatje ;)
Tot nu toe wel maar ik vind Benfica een lepe taaie ploeg. Ik ben er pas gerust op als ze werkelijk verslagen zijn

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:14:
Brobbey schijnt bijna rond te zijn. 100% salaris betaald door Ajax en geen optie koop.
Enerzijds een bijzonder constructie maar als je puur naar de korte termijn kijkt wellicht wel de beste optie. Een speler die in het verleden bij Ajax heeft gespeeld onder dezelfde trainer en derhalve goed bekend zou moeten zijn met de spelopvatting, tijd om aan te passen zou derhalve laag moeten zijn en kan dan potentieel dus direct renderen. Je weet wat je binnenhaalt.
Brevet van onvermogen.
Over 1,5 jaar Mazraoui en Gravenberch terughalen als ze ergens in de kou zitten te verpieteren?
Tenzij Brobbey er 15 inlegt waaronder 3 tegen PSV en FC Utrecht (beiden uit) begrijp ik hier geen fuck van.
De vraag wordt dan welke andere spits je nog in de selectie hebt (of er gespeeld heeft). Kudus zou kunnen maar die is geblesseerd. Labyad hoeven we denk ik niet al te veel tijd aan te besteden. Tadic kan maar gebeurt niet echt in de Eredivsie. Daramy is een optie. En dan heb je twee echte spitsen met Haller (risico afrikacup) en Danilo.

Deze bezetting is niet heel breed en gaat al heel snal naar significant minder (Danilo) of een speler op niet zijn beste positie (Tadic/Daramy/Labyad). Een huurperiode kan dan een prima overbrugging.

Het zou overigens niet mijn eerste keuze zijn maar de optie is ook niet heel vergezocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 21-12-2021 09:56 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:56:
[...]

De vraag wordt dan welke andere spits je nog in de selectie hebt (of er gespeeld heeft). Kudus zou kunnen maar die is geblesseerd. Labyad hoeven we denk ik niet al te veel tijd aan te besteden. Tadic kan maar gebeurt niet echt in de Eredivsie. Daramy is een optie. En dan heb je twee echte spitsen met Haller (risico afrikacup) en Danilo.

Deze bezetting is niet heel breed en gaat al heel snal naar significant minder (Danilo) of een speler op niet zijn beste positie (Tadic/Daramy/Labyad). Een huurperiode kan dan een prima overbrugging.

Het zou overigens niet mijn eerste keuze zijn maar de optie is ook niet heel vergezocht.
Ik denk niet dat je moet gaan kijken in de selectie van Ajax maar elders moet gaan kijken. Oplossing zoeken naar een spits die vanuit een ander systeem kan spelen. Niet een spits die vanuit het voetbal in de bal moet komen met voorzetten vanaf de zijkant.

• autje
Napo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:56:
[...]

Enerzijds een bijzonder constructie maar als je puur naar de korte termijn kijkt wellicht wel de beste optie. Een speler die in het verleden bij Ajax heeft gespeeld onder dezelfde trainer en derhalve goed bekend zou moeten zijn met de spelopvatting, tijd om aan te passen zou derhalve laag moeten zijn en kan dan potentieel dus direct renderen. Je weet wat je binnenhaalt.
Dit is op zich wel logisch als hij als pinchhitter/breekijzer gebruikt gaat worden. Niet als je hem hele wedstrijden wil laten spelen (dat redt ie toch niet).

Jaarsalaris is naar verluidt 3 miljoen, maar als we hem maar een half jaar huren dan hoeven we ook maar de helft te betalen, lijkt me. Voor 1,5 miljoen val je je er geen buil aan. We hebben wel net 70 miljoen bij elkaar gevoetbald, maar het blijft corona-tijd, dus het is een goedkopere optie dan nu iemand aantrekken.

Wat me tegen staat is zijn blessuregevoeligheid (plus dat ik hem niet zo goed vind) en zijn matige conditie.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:23
Pompi schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:13:
[...]

Denk dat veel van hun kaal worden door alle stress die Ten Hag ze geeft :+
Thanks, ik heb nu eindelijk de verklaring voor mijn kaalheid. Ik begon op mijn 23e al, toen stonden van Basten (pannenkoek :+ ) en van 't Schip aan het roer :o

XXXVI

• snmght

snmght

imho dan he

Ik had Luuk de Jong nog een betere optie gevonden. Dare I say: 'nuff said?

Luuk is in ieder geval geen ondankbare deserteur.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

autje schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:22:
[...]

Dit is op zich wel logisch als hij als pinchhitter/breekijzer gebruikt gaat worden. Niet als je hem hele wedstrijden wil laten spelen (dat redt ie toch niet).

Jaarsalaris is naar verluidt 3 miljoen, maar als we hem maar een half jaar huren dan hoeven we ook maar de helft te betalen, lijkt me. Voor 1,5 miljoen val je je er geen buil aan. We hebben wel net 70 miljoen bij elkaar gevoetbald, maar het blijft corona-tijd, dus het is een goedkopere optie dan nu iemand aantrekken.

Wat me tegen staat is zijn blessuregevoeligheid (plus dat ik hem niet zo goed vind) en zijn matige conditie.
Daar is circa 52 miljoen van besteedbaar. En dat is nodig om een gat op te vullen ;).

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
snmght schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:35:
Dat is Brobbey ook niet. Die jongen is gewoon beïnvloed door zijn zaakwaarnemer en is te jong om al zelf volledig bewust te zijn van de consequenties van zijn keuzes.

• Napo
  • Niet online
snmght schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:35:
Een ondankbare deserteur omdat hij zijn contract destijds niet verlengde? Wat zijn de onspreekbare dingen die hij heeft gedaan?

Als je Ihattaren op zo'n manier zou beschrijven zou ik er nog enigszins in mee willen gaan. Een speler die een contract tekent en dan schijnbaar gewoon verdwijnt. Dat heeft Brobbey zover ik weet niet gedaan, hij heeft een keuze gemaakt om ergens anders zijn heil te zoeken en dat is zijn goed recht.

• snmght

snmght

imho dan he

@Napo / @SterqVerhael alsof je niet oud genoeg bent om zelf na te denken. Hij had zijn oor ook kunnen laten hangen naar Overmars of Van der Sar of Ten Hag of andere invloeden uit zijn eigen omgeving die het perspectief bij Ajax benadrukten en de voordelen van een langer verblijf.

Uiteindelijk laat hij zich toch gek maken door zijn zaakwaarnemer maar kiest hij voor een ander pad. Prima, dat mag, niet iedereen vindt Ajax de beste club ter wereld zoals ik dat soms doe. Maar door de achterdeur vertrekken zou wat mij betreft moeten betekenen dat je niet meer terug hoeft te keren.

• Napo
  • Niet online
snmght schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:49:
Maar door de achterdeur vertrekken zou wat mij betreft moeten betekenen dat je niet meer terug hoeft te keren.
Afhankelijk van de speler (kwaliteit) en de situatie (band tussen trainer en speler) is het laten terugkeren van niet zo succesvolle spelers wat mij betreft niet de eerst, tweede, of derde keuze. Enkel en alleen als er echt geen andere opties zijn.

Dat hij leert dat keuzes consequenties hebben is goed en dat hij daar dan op zo'n moment last van ondervind is een gevolg waar hij zelf debet aan is.

Hem bestempelen als deserteur gaat echter een aantal stappen te ver. Hij heeft niets gedaan wat niet mag.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

dutchgio schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:51:
[...]

Zolang het maar een kale trainer is!
Ik scheer me graag speciaal voor dit doel kaal, en maak vervolgens PSV kampioen.

spoiler:
… als trainer van Ajax. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• autje
Typhone schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:36:
[...]

Daar is circa 52 miljoen van besteedbaar. En dat is nodig om een gat op te vullen ;).
Eens te meer reden om iemand voor anderhalf miljoen te huren, in plaats van veel geld uit te geven voor een stand-in (voor Haller) waarvan je niet weet of het werkt.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-01 08:55
Ik post em: :r

Brevet van onvermogen.

@Maarten_E
Ik kreeg na het lezen van jouw bericht én het checken van de stand én het bericht van Fabrizio Romano een dubbele rotberoerte.
Geen optie tot koop is wel raar. Als hij een dik succes is wil je hem neem ik aan vastleggen, en Ajax is in de positie om dat te doen.

Ik snap wel dat dit scheve gezichten oplevert bij de Ajax fans.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• SterqVerhael
snmght schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:49:
@Napo / @SterqVerhael alsof je niet oud genoeg bent om zelf na te denken. Hij had zijn oor ook kunnen laten hangen naar Overmars of Van der Sar of Ten Hag of andere invloeden uit zijn eigen omgeving die het perspectief bij Ajax benadrukten en de voordelen van een langer verblijf.

Uiteindelijk laat hij zich toch gek maken door zijn zaakwaarnemer maar kiest hij voor een ander pad. Prima, dat mag, niet iedereen vindt Ajax de beste club ter wereld zoals ik dat soms doe. Maar door de achterdeur vertrekken zou wat mij betreft moeten betekenen dat je niet meer terug hoeft te keren.
Je laat het overkomen alsof je van de hoed en de rand weet. Lijkt me niet, dus dan zou ik toch minder snel op deze manier (ver)oordelen. Hij is ook niet door de achterdeur vertrokken in mijn ogen.

Vorig seizoen deed hij het op (soms ook bepalende momenten) in mijn ogen prima. Bovendien is hij echt een andere speler dan Haller. Prima sub.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:09

Qu3st

SterqVerhael schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:46:
[...]

Je laat het overkomen alsof je van de hoed en de rand weet. Lijkt me niet, dus dan zou ik toch minder snel op deze manier (ver)oordelen. Hij is ook niet door de achterdeur vertrokken in mijn ogen.

Vorig seizoen deed hij het op (soms ook bepalende momenten) in mijn ogen prima. Bovendien is hij echt een andere speler dan Haller. Prima sub.
Prima sub, maar niet voor het geld wat ie ervoor krijgt.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Dus voor 1,5 miljoen een half seizoen een pinch-hitter huren?
Dat heeft die makelaar van hem goed geregeld!
Oh is dat wederom die geldwolf van een Raiola?

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:56:
Zo vangt hij het meeste geld, elke 6 maanden de speler van club laten wisselen.
Ik had hem laten zitten. Eerst gratis vertrekken en iedereen aan liegen terwijl hij al lang bij Leipzig zijn krabbel had gezet.
En nu huilen en Ajax laten betalen om hem een half jaar te huren.

• Napo
  • Niet online
Deadsy schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:01:
[...]

En nu huilen en Ajax laten betalen om hem een half jaar te huren.
Waar is dit op gebaseerd?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

autje schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:06:
[...]

Eens te meer reden om iemand voor anderhalf miljoen te huren, in plaats van veel geld uit te geven voor een stand-in (voor Haller) waarvan je niet weet of het werkt.
Oneens, dan kijk je puur naar geld maar niet naar beleid. Als dit beleid wordt structureel (en vooralsnog wijst het die richting op met Mazraoui, Gravenberch in het kielzog van Brobbey) dan voer je geen goed beleid.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Brobbey blijft, Brobbey gaat, Brobbey blijft, Brobbey gaat etcetera, maar loopt gratis de deur uit.
Onana gaat zelf in de fout, zit nu op de bank, kreeg zelfs speeltijd in de beker, maar loopt gratis de deur uit.
Mazraoui heeft standaard een basisplaats maar loopt gratis de deur uit.
Gravenberch speelt ruk, blijft een basisplaats krijgen, maar waarom zou hij niet exact hetzelfde doen?
Het heeft toch geen gevolgen voor zijn speeltijd.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

OPSLAGHOND schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:10:
Brobbey blijft, Brobbey gaat, Brobbey blijft, Brobbey gaat etcetera, maar loopt gratis de deur uit.
Onana gaat zelf in de fout, zit nu op de bank, kreeg zelfs speeltijd in de beker, maar loopt gratis de deur uit.
Mazraoui heeft standaard een basisplaats maar loopt gratis de deur uit.
Gravenberch speelt ruk, blijft een basisplaats krijgen, maar waarom zou hij niet exact hetzelfde doen?
Het heeft toch geen gevolgen voor zijn speeltijd.
Spijker - Kop inderdaad.
Want je kunt de sportieve prestaties wel proberen hoog te houden als er geen geld van transfers in het laadje komt dan duurt dat nog maximaal 1,5 seizoen en dan lopen we achter de feiten aan.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
José Fortes is samen met Raiola zijn zaakwaarnemer blijkbaar.

Knap werk inderdaad. Eerst niet bijtekenen, geld pakken bij Leipzig en vervolgens Ajax duur laten betalen om Brobbey weer te huren (!).

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:51

@Maarten_E
Sorry :P
Desalniettemin verwacht ik wel dat Ajax uiteindelijk wel de titel zal pakken, tenzij PSV relatief vlug uit de CoL ligt, ze fit weten te blijven en Schmidt er een logisch wisselbeleid op na gaat houden.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• snmght

snmght

imho dan he

SterqVerhael schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:46:
[...]

Je laat het overkomen alsof je van de hoed en de rand weet.
Waar en hoe? :?

Ik zie een speler die ergens anders meer kon verdienen dan Ajax wilde bieden en zodoende vertrekt nu weer terugkeren. Niets met hoed of rand te maken, wel heel veel met wanbeleid.

• SterqVerhael
snmght schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:49:
[...]

Waar en hoe? :?

Ik zie een speler die ergens anders meer kon verdienen dan Ajax wilde bieden en zodoende vertrekt nu weer terugkeren. Niets met hoed of rand te maken, wel heel veel met wanbeleid.
Gelukkig zit Overmars op die plek bij Ajax. :+

Heeft iedereen hier het contract wat (volgens mij nog niet getekend is) van Brobbey al ingezien? Ik heb er niet zo'n vrees voor. Overmars is een prima onderhandelaar.

[ Voor 18% gewijzigd door SterqVerhael op 21-12-2021 14:11 ]

• autje
Typhone schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:03:
[...]

Oneens, dan kijk je puur naar geld maar niet naar beleid. Als dit beleid wordt structureel (en vooralsnog wijst het die richting op met Mazraoui, Gravenberch in het kielzog van Brobbey) dan voer je geen goed beleid.
Daar ben ik het wel mee eens, maar vooralsnog is het terughuren van een voor niks vertrokken speler, in dit geval Brobbey, nog een incident en geen beleid. Als het al gaat gebeuren. En dan is het ook maar voor een half jaar, tegen geringe kosten (in corona-tijd een belangrijke factor). Het feit dat ze geen optie tot koop zouden bedingen zegt al genoeg: ze zien het niet echt in hem zitten, en hij is een redelijk goedkoop noodverband. Dan nog zou ik ergens anders naar kijken, maar dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat ik hem niet zo goed vind, en het feit dat hij de helft van de tijd geblesseerd is. In feite is die jongen fysiek niet geschikt voor topvoetbal.

Het voor niks laten vertrekken is wel een probleem, maar dat ligt voornamelijk aan Raiola. Het is zeker niet het beleid van Ajax om dat te laten gebeuren, maar die mensenhandelaar weet het met regelmaat voor elkaar te krijgen. Dan kun je twee dingen doen: geen spelers meer aantrekken die bij Raiola zitten, en als een jeugdspeler hem als zaakwaarnemer aantrekt duidelijk maken dat je meteen op de verkooplijst gaat. Of (en misschien wel 'en') op zijn minst een jaar voor het verlopen van het contract duidelijk maken dat er een keuze is: of verlengen, of niet spelen. Liefst al anderhalf jaar van tevoren (dus Gravenberch zou dat deze winter te horen moeten krijgen). Datheeft Ajax in het verleden gedaan, maar daar is helaas van afgeweken.

Het probleem is dat Ajax tot nu toe de kwaliteit van een speler vaak verkiest boven het voor niets laten gaan. Ik zou dat liever niet doen, of in heel uitzonderlijke gevallen (de genoemde gevallen zijn dat niet), maar het hangt ook een beetje af van de investering die er tot dan toe in zo'n speler is gestopt, en wat je ermee terug kan verdienen (bijv. via CL miljoenen) als je zo'n speler wel laat spelen. Dat laatste is een gok (je moet die miljoenen maar zien te halen), en ook daar denk ik dat bijv. de genoemde drie namen geen substantiële bijdrage leveren. Die zijn alle drie m.i. redelijk vervangbaar en geen sleutelspelers.

• autje
dutchgio schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:19:
[...]

José Fortes is samen met Raiola zijn zaakwaarnemer blijkbaar.

Knap werk inderdaad. Eerst niet bijtekenen, geld pakken bij Leipzig en vervolgens Ajax duur laten betalen om Brobbey weer te huren (!).
De vraag is: is er een goedkopere oplossing?

• OPSLAGHOND
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:24:
[...]De vraag is: is er een goedkopere oplossing?
Niet zolang Raiola erbij betrokken is.

• autje
Wat is overigens de status van Martinez? Viel uit met een hamstringblessure, maar hoe ernstig was die? Kan er niks over vinden.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:39:
Wat is overigens de status van Martinez? Viel uit met een hamstringblessure, maar hoe ernstig was die? Kan er niks over vinden.
Zou morgen niet meedoen, dat werd na de 'wedstrijd' van zondag gezegd.
Hij liep ook moeizaam het veld over na de wedstrijd.

[ Voor 8% gewijzigd door OPSLAGHOND op 21-12-2021 15:48 ]

• autje
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:47:
[...]

Zou morgen niet meedoen, dat werd na de 'wedstrijd' van zondag gezegd.
Hij liep ook moeizaam het veld over na de wedstrijd.
Dat verwachtte ik al niet, maar een hamstring kan ook een langdurig ding zijn. Ik zou hem er tegen Utrecht en PSV toch graag weer bij hebben.

• SterqVerhael
autje schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:49:
[...]

Dat verwachtte ik al niet, maar een hamstring kan ook een langdurig ding zijn. Ik zou hem er tegen Utrecht en PSV toch graag weer bij hebben.
Tegen PSV moet wel lukken lijkt me. Dat is over praktisch 1 maand. Hangt van de 'schade' af. Als hij op tijd van het veld is gestapt en gestopt is voordat het te erg werd kan die korte winterstop gunstig zijn voor het herstel.

• Harribo
Ja veel geld, best belachelijk.

Toch, ik vind het wel ergens een goede zet.
Je hebt nu een compleet ander type speler in de spits dan Haller.
Ook een ander type dan Tadic.

Mocht je in de CL nu snelheid nodig hebben om bijvoorbeeld te counteren dan heb je nu tenminste een (andere) optie.
Dat heeft Brobbey tenminste toen wel bewezen in de Europese wedstrijden. Kan het verschil worden tussen een ronde verder of niet.

En geld heeft Ajax nu wel. Die 1,5 miljoen zullen ze nu absoluut niet wakker van liggen.
Hoewel het mij wel wenselijk lijkt dat ze naast de CL inkomsten ook een uitgaande transfer klap maken.

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:22:
[...]

Geen optie tot koop is wel raar. Als hij een dik succes is wil je hem neem ik aan vastleggen, en Ajax is in de positie om dat te doen.

Ik snap wel dat dit scheve gezichten oplevert bij de Ajax fans.
Volgens de berichten gisteren zou Ajax wel degelijk nog willen onderhandelen over een optie tot koop.@Typhone wat was jouw bron/welk bericht heb je gelezen?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:45:
[...]

Volgens de berichten gisteren zou Ajax wel degelijk nog willen onderhandelen over een optie tot koop.@Typhone wat was jouw bron/welk bericht heb je gelezen?
Fabrizio Romano @ Twitter

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Sinisterra en Trauner er morgen niet bij voor Feyenoord tegen Heerenveen. Wordt een lastige pot, bij puntverlies kunnen de achtervolgers erg dichtbij komen.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bombvis schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:01:
Sinisterra en Trauner er morgen niet bij voor Feyenoord tegen Heerenveen. Wordt een lastige pot, bij puntverlies kunnen de achtervolgers erg dichtbij komen.
Heerenveen is bepaald niet overtuigend, overwinning voor Feyenoord lijkt me het meest waarschijnlijk

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 18
Live:45’ Vitesse v PEC Zwolle
21u
AZ v FC Groningen
-
woensdag
18:45u
sc Heerenveen v Feyenoord
Willem II v N.E.C.
20u
Heracles v SC Cambuur
21u
Ajax v Fortuna Sittard
FC Utrecht v FC Twente
-
donderdag
PSV v Go Ahead Eagles
21u
Sparta v RKC Waalwijk

*O* *O* *O*

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• toolkist
  • Niet online
Maar die zegt 'as per Verweij' oid oftewel die noemt de telegraaf als bron :X

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En in Spanje gaan geruchten dat Barcelona hun spitsen probleem willen oplossen met Haller…. Ik zeg, tik maar 50 miljoen af, breng ik hem hoogst persoonlijk, met strik :o

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-01 11:58
Wat speelt Vitesse een belabberde wedstrijd... Nog 5 min om de 1-0 overde streep te trekken en dan is het tijd voor rust. Het zware programma heeft zo te zien flink invloed.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:54
Succes @krissie100 en @Harribo! Dat de wedstrijd beter mag zijn dan die van Vitesse net!

WoT stats

• ElPaco
Na 3 minuten al rood Groningen. Nou, alvast gefeliciteerd @krissie100 en jammer @Harribo, dat was snel voorbij.

WoT stats

• Harribo
Ok ik ga er nu voor zitten... Az - Groningen, laatste potje dit jaar
Misschien heeft Groningen geluk op een punt ...

Gelijk na 3 minuten rode kaart voor fc Groningen
Nou dat was de wedstrijd dan weer. Pffff
Tot volgend jaar!

• ParaDroid2
Wat een domme plek om zo te corrigeren...

• Harribo
ParaDroid2 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:08:
Wat een domme plek om zo te corrigeren...
Elke week worden er cruciale fouten gemaakt door verschillende spelers, ik kijk er helaas niet meer van op.
Niveau is verschrikkelijk slecht tegenwoordig bij Groningen. Tis bidden voor betere tijden.

Sevilla - Barca maar kijken, ik kan dit eenrichtingsverkeer niet 75 minuten aankijken

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 21-12-2021 21:18 ]

• ParaDroid2
Toch bijzonder, ik heb niet het idee dat Groningen nou zo'n slechte selectie heeft. Zo rond plek 9 ongeveer, maar het loopt voor gene meter.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:23
Exocet schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:14:
[...]

Heerenveen is bepaald niet overtuigend, overwinning voor Feyenoord lijkt me het meest waarschijnlijk
Nou Feyenoord was zondag net iets slechter dan de tegenstander. In die vorm heb je het tegen iedereen lastig. Zeker uit in Heerenveen in de kou.

XXXVI

• Harribo
ParaDroid2 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:23:
Toch bijzonder, ik heb niet het idee dat Groningen nou zo'n slechte selectie heeft. Zo rond plek 9 ongeveer, maar het loopt voor gene meter.
Ik weet ook niet wat er aan de hand is met Groningen.
Maar ze kunnen hooguit 3x de bal rondtikken daarna zijn ze hem vaak kwijt.

Denk dat het tijd wordt dat buys opstapt. Zit totaal geen samenspel in. Verdedigend wel maar aanvallend totaal niet.
En ik krijg ook het idee dat spelers nerveus van hem worden.

Groningen mag blij zijn dat Ngonge of Strand Larsen er af en toe een inschiet. We mogen blij zijn met plek 13 nu.

Trouwens Vitesse - pec. Ik heb die wedstrijd niet gezien maar het valt mij wel op dat pec de laatste weken beter is gaan spelen.

En wat mij betreft moet Feyenoord gewoon kunnen winnen van Heerenveen. Zo stabiel is Heerenveen niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Harribo op 21-12-2021 23:05 ]

• OMX2000
  • Laatst online: 20:19

OMX2000

By any means necessary...

ephymerous schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:50:
[...]

Nou Feyenoord was zondag net iets slechter dan de tegenstander. In die vorm heb je het tegen iedereen lastig. Zeker uit in Heerenveen in de kou.
Niet mee eens. Ze waren 1 keer ongelukkig. En dat doet wat met het spel. Die penalty overkomt je alleen door de “gretigheid” van een aanvaller. Beide teams waren slecht!

Feyenoord had mogelijk de uitschakeling uit de beker nog in hun kop, en de verlenging in hun benen. Hoe ze het tegen Heerenveen gaan doen is totaal niks over te zeggen. Misschien willen ze “wraak” nemen, misschien zitten ze erdoorheen en snakken ze naar de winterstop.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:30:
En in Spanje gaan geruchten dat Barcelona hun spitsen probleem willen oplossen met Haller…. Ik zeg, tik maar 50 miljoen af, breng ik hem hoogst persoonlijk, met strik :o
Ik zie eerder Newcastle met zo'n bod komen. Barca heeft geen geld dus al die geruchten geloof ik niet. De eerste centen die daar vrij komen gaan naar Torres van City.

• Deadsy
Bijna de hele wedstrijd met 10 man. Ik had een hogere uitslag verwacht

• Deadsy
toolkist schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 23:49:
[...]

Ik zie eerder Newcastle met zo'n bod komen. Barca heeft geen geld dus al die geruchten geloof ik niet. De eerste centen die daar vrij komen gaan naar Torres van City.
Daarnaast is hij ook niet het type dat ze nodig hebben.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:51
ElPaco schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:02:
Succes @krissie100 en @Harribo! Dat de wedstrijd beter mag zijn dan die van Vitesse net!
Het was fantastisch... Leek een beetje op handbal na die rode kaart (geel had van mij ook gemogen maargoed).

Fijne nacht!

• autje
toolkist schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:34:
[...]

Maar die zegt 'as per Verweij' oid oftewel die noemt de telegraaf als bron :X
En De Telegraaf weet tegenwoordig niet eens meer hoe de koffiejuffrouw bij Ajax heet, zo weinig wordt er naar ze gelekt.

• Harribo
autje schreef op woensdag 22 december 2021 @ 07:17:
[...]

En De Telegraaf weet tegenwoordig niet eens meer hoe de koffiejuffrouw bij Ajax heet, zo weinig wordt er naar ze gelekt.
Met Truus zit je vaak wel goed

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Harribo schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:05:
[...]

Met Truus zit je vaak wel goed
Maar ze heet Nathalie :)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

2e deel Eredivisie speelronde 18
woensdag
sc Heerenveen v Feyenoord
Willem II v N.E.C.
20u
Heracles v SC Cambuur
21u
Ajax v Fortuna Sittard
FC Utrecht v FC Twente
-
donderdag
PSV v Go Ahead Eagles
21u
Sparta v RKC Waalwijk

*O* *O* *O*

gister gespeeld
Vitesse 1-0 PEC Zwolle
AZ 1-0 FC Groningen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DeKever
  • Laatst online: 22:55
Exocet schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:14:
[...]

Het meest onsamenhangende en wispelturige elftal van de eredivisie is de beste tegenstander die Feyenoord kon wensen. Ik verwacht een probleemloze avond voor Feyenoord.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:26

gws24

Thinking is hard!

Harribo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 23:03:
[...]

Denk dat het tijd wordt dat buys opstapt.
Danny Buijs vertrekt aan het einde van het seizoen bij FC Groningen. Dat heeft de Trots van het Noorden woensdag bekendgemaakt. Na een evaluatie is besloten het aflopende contract van de 39-jarige trainer niet te verlengen.
bron: https://www.voetbalprimeu...-wordt-niet-verlengd.html

Toen ik het eerste deel van de titel las dacht ik dat je je wens kreeg maar komend halfjaar zit je nog aan hem vast.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Toornstra gepasseerd?
Wat is daar aan de hand?
Ik vind Toornstra toch een van de stabielere spelers van Feyenoord.

Edit Weer een saaie wedstrijd bij Feyenoord, hopelijk gaat het straks beter bij Ajax!

[ Voor 27% gewijzigd door OPSLAGHOND op 22-12-2021 19:14 ]

• Agent47

Agent47

Terechte voorsprong. Heerenveen moet nu en Feyenoord krijgt nog meer ruimte.

• Exocet
  • Niet online
DeKever schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:22:
[...]

Het meest onsamenhangende en wispelturige elftal van de eredivisie is de beste tegenstander die Feyenoord kon wensen. Ik verwacht een probleemloze avond voor Feyenoord.
Je voorspelling is uitgekomen, bij rust al gespeeld.

• Bombvis
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:44:
Toornstra gepasseerd?
Wat is daar aan de hand?
Ik vind Toornstra toch een van de stabielere spelers van Feyenoord.

Edit Weer een saaie wedstrijd bij Feyenoord, hopelijk gaat het straks beter bij Ajax!
Toornstra speelt geen twee wedstrijden per week in de basis. In december: ingevallen tegen Heracles, gewisseld tegen Fortuna, gewisseld tegen Groningen, ingevallen tegen Twente, 90 minuten tegen Ajax en nu dan bank tegen Heerenveen. Valt waarschijnlijk wel weer in.

Wedstrijd gaat beter dan verwacht, heb mij toch onnodig zorgen gemaakt. Toch met een wat meer gerust gevoel de winterstop in als het zo blijft.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-g6PmxAGyiHD0kacPxopAdp47Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IujluWc8ZRPcEGWApseolGle.jpg?f=fotoalbum_large

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gravenberch in de basis, Ten Hag is een zelfkastijder?

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-01 15:23

Grudgie

PSN: Grudgie7

0-3. Lekker. :)

• Bombvis
  • Niet online
0-4, ook lekker Toch niet

[ Voor 36% gewijzigd door Bombvis op 22-12-2021 20:07 ]

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-01 15:23

Grudgie

PSN: Grudgie7

Helaas. Toch niet.

• Napo
  • Niet online
Wel prettig dat er in de audiostream van Heerenveen - Feyenoord af en toe ene wilhelm scream langs komt :/

• Agent47

Agent47

Terechte overwinning. Spelers kunnen mooi ff rusten.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hoe kan je nu zooooooo slecht spelen zondag en dan fluitend freewheelend 0-3 in Heerenveen spelen. Snap daar echt niks van.

• ST10©DE
  • Laatst online: 21:09

ST10©DE

Dus.............

PWM schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:42:
Hoe kan je nu zooooooo slecht spelen zondag en dan fluitend freewheelend 0-3 in Heerenveen spelen. Snap daar echt niks van.
Denk dat ze de tegenstander van afgelopen zondag hebben onderschat.... 8)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Exocet
  • Niet online
Wellicht een andere tegenstander?
Wat was Heerenveen slecht

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:43

Vos

AFCA

Als iemand daar een antwoord op had waarom je de ene pot heel goed speelt en de volgende niet ;). Dat is het leuke van voetbal. Soms ;)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Haller ... #miskoop

• Vos

Vos

AFCA

Doel je op die slechte voorzet? ;)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Fortuna beter de eerste 5 minuten ...

• ElPaco
OPSLAGHOND schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:05:
Fortuna beter de eerste 5 minuten ...
Maar je weet wat ze zeggen he, als je beter bent en je scoort niet valt hij aan de andere kant :p ondanks mijn voorspelling dat Ajax dik wint zou ik het uiteraard niet erg vinden als Ajax punten verspeeld ;)

WoT stats

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ten Hag wissel toch eens ... wanneer komt Brobbey nou?

• ElPaco
Komt Ajax goed weg, die voorzet van Seuntjes had zo tot goal verwerkt kunnen worden. Scheelde niks.

WoT stats

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Bam?

• Vos

Vos

AFCA

Kwee keer schieten voor een knaak?

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:35
Hehe daar is de 1-0

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Lekker, mooie aanval; BAM!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1 ... 177 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022