[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 311 Laatste
Acties:
  • 482.057 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
418O2 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:30:
[...]

die user roept "Ik schaal hem op 3-4 miljoen in". Daar reageer ik op. De enige waarde die een speler heeft is de waarde die de markt betaalt.
En sommige spelers zijn zwaar overrated.

Wat maakt in jouw ogen die speler dan zo goed? Voor 4 miljoen koop je echt wel spelers die in de ED iets brengen. Dat een aanvallende speler bij Ajax wat doelpuntjes mee kan pakken zegt mij niet zoveel, zet je daar elke week Michiel Kramer in de spits dan scoort hij ook een behoorlijk aantal keer.

Hij is niet slecht, maar ik zou als club verder kijken als ik meer te besteden had. In mijn ogen is hij dus gewoon niet meer waard. Jij vindt duidelijk van wel en laat dat bij herhaling merken maar beargumenteert niets, dat is dan wel weer jammer.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Baseman77 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:29:
[...]

Tadic is 32, Klaassen is 28, Haller is 27, Tagliafico is 28, Blind is 31 en Stekel is 38.
De nieuwe aankopen Berghuis en Pasveer zijn respectievelijk 29 en 37.

Dat is blijkbaar geen probleem?
Jawel, dat is het wel en al vaker gemeld hier o.a. door mezelf...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:39:
[...]

Wat maakt in jouw ogen die speler dan zo goed? Voor 4 miljoen koop je echt wel spelers die in de ED iets brengen. Dat een aanvallende speler bij Ajax wat doelpuntjes mee kan pakken zegt mij niet zoveel, zet je daar elke week Michiel Kramer in de spits dan scoort hij ook een behoorlijk aantal keer.

Hij is niet slecht, maar ik zou als club verder kijken als ik meer te besteden had. In mijn ogen is hij dus gewoon niet meer waard. Jij vindt duidelijk van wel en laat dat bij herhaling merken maar beargumenteert niets, dat is dan wel weer jammer.
Daarom speelt ie ook in Brazilie <23, daar is tenslotte helemaal geen concurrentie ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:22
Ankona schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:39:
[...]

Ik beargumenteer het wel, alleen jij vindt mijn argumenten niet relevant. Moet je lekker zelf weten verder. We kunnen kort of lang lullen, maar als Antony wordt getransfereerd weten we wie gelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Pröpper speelde 3 seizoenen alles en naar volle tevredenheid, vorig seizoen raakte hij echter geblesseerd en in de tussentijd presteerden zijn vervangers uitstekend. Daardoor kwam hij op de bank terecht en mocht hij uiteindelijk vertrekken. Dat wil niet zeggen dat hij niet goed genoeg meer was, helemaal voor de Eredivisie.

Op de trainingen laat hij overigens zien nog uitstekend te kunnen voetballen, zijn overzicht en balcontrole vallen goed op in de oefenvormen van Schmidt. Met name als men heel weinig tijd heeft aan de bal, dan is hij rustig en beheerst en verliest hij nauwelijks de bal.
Oh je hoort mij ook niet zeggen dat ie voor Eredivisie niet goed genoeg is. Alleen dat ie voor Brighton blijkbaar niet goed genoeg meer was om in de PL te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 13:35

Baseman77

We move

toolkist schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:45:
Alleen dat ie voor Brighton blijkbaar niet goed genoeg meer was om in de PL te spelen.
Hij was vooral te duur voor de bank.
Brighton zit financieel wat zwaar en moest ruimte maken in het salarishuis, daarom waren o.a. Pröpper en Jahanbakhsh goedkoop op te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02
418O2 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:43:
[...]

maar als Antony wordt getransfereerd weten we wie gelijk hebben.
Transferwaardes an sich zeggen anno 2021 toch geen ene ruk over hoe goed een speler is? Clubs in de PL betalen veel meer voor spelers van andere PL clubs dan voor spelers van buiten. En een speler met een Ajax-shirtje is veel meer waard dan een speler met een PSV-shirtje. Dat zegt niets over de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:30:
[...]

De enige waarde die een speler heeft is de waarde die de markt betaalt.
Dat sowieso en zelfs dat is geen exacte wetenschap ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:22
D-e-n schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:08:
[...]

Transferwaardes an sich zeggen anno 2021 toch geen ene ruk over hoe goed een speler is? Clubs in de PL betalen veel meer voor spelers van andere PL clubs dan voor spelers van buiten. En een speler met een Ajax-shirtje is veel meer waard dan een speler met een PSV-shirtje. Dat zegt niets over de kwaliteit.
Dat is een hele andere discussie. Man man man wat lezen jullie allemaal in posts? Ik ga weer uit dit topic want dit is niet te doen

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 27-07-2021 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
418O2 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:12:
[...]

Dat is een hele andere discussie. Man man man wat lezen jullie allemaal in posts? Ik ga weer uit dit topic want dit is niet te doen
Is dat andersom ook niet zo? Als iemand hier klaagt dat spelers "overated" zijn of dat het bedrag bezopen is dan weet die persoon ook wel dat clubs soms achterlijke bedragen betalen. Maar dan kan dat nog steeds een te hoog bedrag zijn. De markt is niet de heilige graal he?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

toolkist schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:45:
Alleen dat ie voor Brighton blijkbaar niet goed genoeg meer was om in de PL te spelen.
Tja...

En Klaassen was te slecht voor Everton en Werder, Blind te slecht voor United, Haller te matig voor West Ham, Berghuis te slecht voor Watford, etc. etc.

Wat een gezeik allemaal, net als over die transferwaarde. De transferwaarde wordt bepaald door de kopende partij, wat die er voor neerlegt, niks anders. Wat een ieder vindt wat een speler waar is, lekker boeiend. Man man man, het lijkt hier af en toe wel het Libelle forum. Nog even en we gaan discussie voeren welke speler de grootste, dikste of langste piemel heeft.

niet enkel bedoeld voor diegene die ik quote, maar in het geheel hier, al pagina's dom gelul met argumenten die net zo sterk zijn als de tegenargumenten.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

D-e-n schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:17:
De markt is niet de heilige graal he?
Dat is het eigenlijk wel, wat die bepaald de prijs. Je kan wel vinden dat een speler een bepaald bedrag waard is maar wanneer niemand dat er voor over heeft dan sta je met lege handen. Aan de andere kant, de markt veroorzaakt ook een domino effect; wanneer een speler voor een aanzienlijk bedrag gehaald wordt dan zal de verkopende club een opvolger ook niet voor een appel en een ei krijgen, zo werkt dat. EN dan zie je bedragen voorbij vliegen die je met een normaal verstand niet kan bevatten. We kunnen er allemaal wat van vinden maar het gaat weinig veranderen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 18:22

Typhone

Who Dares Wins

Han schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:21:
[...]

Nog even en we gaan discussie voeren welke speler de grootste, dikste of langste piemel heeft.
In dat licht bezien vind ik dat wel een interessant topic voor het vrouwenvoetbal met enkele andere 'identifiers' :+ :D
;)

Zonder gekheid:

Het is wel mooi hoe wij alles lopen te verdedigen natuurlijk alsof we ook maar ergens invloed op zouden hebben ;). Maar ach het houdt je bezig. T'is wat je zegt, die waarde wordt puur bepaald door de verkopende club en wat de gek ervoor geeft. Bestaan er statistieken wat het netto rendement van een voetballer zou zijn eigenlijk? Hoogst interessant in elk geval! Of iemand in de PL slaagt of niet vind ik ook altijd een non-discussie. Levert vaak (in geval van Ajax) veel geld op maar spelers doen het zelden tot nooit goed daar.

Ligt dat puur aan de speler? Ik betwijfel het. Zo hoogstaand is het niveau daar lang niet altijd.

[ Voor 50% gewijzigd door Typhone op 27-07-2021 12:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
@Han
De "te slecht voor" discussie is inderdaad tenenkrommend. Want spelers moeten ook maar net in het systeem passen en zeker in de PL hebben ze daar vaak nul boodschap aan. Daar heeft zelfs Ziyech last van.

Zeuren over transferwaardes is wat mij betreft niks mis mee. Ik word eerder moe van open deuren als "dat is de markt" of figuren die dan denken te moeten bewijzen dat het bedrag niet belachelijk is. Bedragen zijn vaker wel belachelijk dan niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
niet enkel bedoeld voor diegene die ik quote, maar in het geheel hier, al pagina's dom gelul met argumenten die net zo sterk zijn als de tegenargumenten.
De objectiviteit, totaal niet ingegeven door club voorkeur spat er vanaf :+

En over de markt.. Is het niet een Duitse hobbyist welke veel clubs te serieus nemen? Die voor de lol wat bedragen uit zijn mouw schudt. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

D-e-n schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:26:
@Han
[....] of figuren die dan denken te moeten bewijzen dat het bedrag niet belachelijk is.
En visa versa, net zo teenkrommend. De een gedraagd zich als de makelaar zelf en de ander als de heilige graal met one-liners die als de absolute waarheid wordt neergezet. Fantastisch weer hier. En straks gaan we weer met z'n allen huilen in het feedbacktopic. Dan is de cricel weer rond en gaat het weer een paar weken 'normaal' hier. Een ding is wel duidelijk; tijd dat de competitie weer gaat beginnen, dan gaat het tenminste weer hoofdzakelijk over het voetbal an sich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Han schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:30:
[...]

tijd dat de competitie weer gaat beginnen, dan gaat het tenminste weer hoofdzakelijk over het voetbal an sich.
Altijd goed om een optimist te zien :D

Transferperiodes zijn altijd van een interesant niveau laat staan het moment dat zowel de competitie begint alsmede de transferwindow open is. Paniekaankopen geven net zo zo niet meer bijzondere discussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Tja...

En Klaassen was te slecht voor Everton en Werder, Blind te slecht voor United, Haller te matig voor West Ham, Berghuis te slecht voor Watford, etc. etc.

Wat een gezeik allemaal, net als over die transferwaarde. De transferwaarde wordt bepaald door de kopende partij, wat die er voor neerlegt, niks anders.
Lees je überhaupt het topic wel of scan je anderhalve post en trek je dan je conclusie dat het allemaal maar weer gezeik is?
Er wordt gesteld dat het nog afwachten is of Propper/Van Ginkel hun oude niveau gaan halen gezien afgelopen seizoenen. Is dat nou echt zo vreemd? Is dat nou zo'n gigantisch gezeik?
Als je dat al niet meer kan hebben als discussie niveau dan ligt dat echt niet aan het niveau in het topic...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
[...]
Wat een gezeik allemaal, net als over die transferwaarde. De transferwaarde wordt bepaald door de kopende partij, wat die er voor neerlegt, niks anders. Wat een ieder vindt wat een speler waar is, lekker boeiend. Man man man, het lijkt hier af en toe wel het Libelle forum.
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

toolkist schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:51:
[...]

Lees je überhaupt het topic wel of scan je anderhalve post en trek je dan je conclusie dat het allemaal maar weer gezeik is?
Ik lees elke post in dit topic, wees gerust ;)
Lees je die van mij ook goed genoeg?
Als je dat al niet meer kan hebben als discussie niveau dan ligt dat echt niet aan het niveau in het topic...
Dat sowieso, maar dat is meestal wanneer iemand zich ergens aan ergerd, dat ligt aan de persoon zelf, zo werkt dat :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:01

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Nog even en we gaan discussie voeren welke speler de grootste, dikste of langste piemel heeft.
Ik denk Brobbey, in elke categorie.
Verder wil ik hier niet inhoudelijk op ingaan.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 10:48

snmght

imho dan he

Nou nou, off-season worden er wat oneliners en gechargeerde uitspraken gedaan over een luchtkasteel als marktwaarde en het is hier meteen een grote puinzooi. Da's pas gechargeerd.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 16:31
@Han hoe weet jij trouwens hoe het op het Libelle forum eraan toe gaat :o :(:)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Martinusz schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:27:
@Han hoe weet jij trouwens hoe het op het Libelle forum eraan toe gaat :o :(:)
Net als @Superkiwi bepaalde dingen weet over Brobby; van horen zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Ik weet wel wie de grootste lul is: Diemers (of toch Berghuis :P)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
remco112 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:59:
Ik weet wel wie de grootste lul is: Diemers (of toch Berghuis :P)
En ik maar denken dat het tussen Gözübüyük of Nijhuis zou gaan :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Malen naar Dortmund nu officieel rond volgens VI, verstandige stap lijkt me dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:36:
Malen naar Dortmund nu officieel rond volgens VI, verstandige stap lijkt me dit.
Het stond iets eerder al op de eigen website van Borussia Dortmund.
Borussia Dortmund verpflichtet Donyell Malen
VI heeft nog zelden eigen nieuwtjes.

Prima transfer. Voor alle partijen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2021 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Harribo schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:01:
Wat een grap, Rosario kwijt worden voor 6 miljoen.
Grote strik erom heen!
Scherpen ging ook voor 6,75 miljoen euro.
Marin voor 10, Traore voor 10 , dus is helemaal niet zo gek voor oude aanvoerder PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
[...]

Tadic is 32, Klaassen is 28, Haller is 27, Tagliafico is 28, Blind is 31 en Stekel is 38.
De nieuwe aankopen Berghuis en Pasveer zijn respectievelijk 29 en 37.

Dat is blijkbaar geen probleem?

PS: Ik zie dat overigens niet als een probleem, aangezien een balans tussen de verschillende leeftijdsgroepen juist ontzettend belangrijk is. Met te veel jeugd kom je er niet, helemaal internationaal.

Internationaal zijn met name de topteams gemiddeld ook ouder, juist omdat ervaring (in combinatie met kwaliteiten) de doorslag kan geven.

[...]

De balans was afgelopen seizoen juist weg, door een tekort aan spelers met ervaring en de juiste instelling.
Mede daarom zijn Van Ginkel en Pröpper aangetrokken, zij hebben de ervaring, de leeftijd, het leiderschap (met name Van Ginkel), de instelling en de kwaliteiten om PSV sterker te maken.

Hetzelfde geldt overigens voor Ramalho.
Puur qua kwaliteiten is hij niet (veel) beter dan Teze en Boscagli, maar door zijn ervaring en leiderschap staat het achterin meteen veel beter bij PSV. Dat helpt, helemaal in een voetbalwijze die Nederlanders niet kennen (en ja, dat zegt veel over een gebrek in de opleidingen).

Waarbij de 23 jarige Sangaré heel veel zal spelen, Van Ginkel en Pröpper zullen meer onderling afwisselen.

[...]

Nou ja, Stekel en Pasveer zijn niet erg blessuregevoelig.
Al snap ik ook niet helemaal waarom Pasveer gehaald is terwijl Stekel bleef.

[...]

Waarom denk je dat PSV hem vorig seizoen zo graag wilde hebben, terwijl men wist dat hij het grootste gedeelte van het seizoen moet revalideren? Dat was een investering (in tijd en energie, aangezien Chelsea zijn salaris betaalde) voor dit seizoen. PSV heeft daardoor uitstekend kunnen inschatten hoe sterk Van Ginkel nu is.

Hij zal niet wekelijks spelen, maar mede daarom is Pröpper ook gehaald. Ik verwacht dat Pröpper meestal basisspeler wordt en Van Ginkel eerder zal invallen.

[...]

Pröpper speelde 3 seizoenen alles en naar volle tevredenheid, vorig seizoen raakte hij echter geblesseerd en in de tussentijd presteerden zijn vervangers uitstekend. Daardoor kwam hij op de bank terecht en mocht hij uiteindelijk vertrekken. Dat wil niet zeggen dat hij niet goed genoeg meer was, helemaal voor de Eredivisie.

Op de trainingen laat hij overigens zien nog uitstekend te kunnen voetballen, zijn overzicht en balcontrole vallen goed op in de oefenvormen van Schmidt. Met name als men heel weinig tijd heeft aan de bal, dan is hij rustig en beheerst en verliest hij nauwelijks de bal.
Wat maakt de leeftijd uit?
Dankzij de Routine van Ajax samen met jeugd gemixed, kunnen de talenten zich beter ontwikkelen, dat is gewoon belangrijk.
Daarnaast een Tadic en een Blind hebben heel veel betekend voor dit Ajax, Klaassen heeft het vorige jaar ook laten zien en is ook mede belangrijk geweest voor de Titel.
Dus ze hebben allen hun waardes gehad in hun manier , dus waarom is dat erg?
Daar tegenover staan jonkies als Rensch, Timber, Martinez, Gravenberch, Alvarez , Antony , Gorter , die veel waardes waarborgen.
En in de jeugdopleiding heb je ook een Rasmussen lopen die echt wel tegen 1 aanhikt, samen met Fitz Jim.
Dus zolang je genoeg restwaardes hebt is het totaal geen probleem, daarnaast als de ervaren spelers mede belangrijk zijn aan Titels, Ver geraken Europees, haal je er ook winst uit.
Zonder Blind en Tadic had Ajax dat jaar niet zo gepresteerd, had De Ligt en Frenkie De Jong niet dusdanig veel opgeleverd.
Het is een Factor beide.
Niet elke speler moet Transfersommen opleveren , sommige moeten ook je elftal in balans houden (ervaring ) en beter maken .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:27

gws24

Thinking is hard!

@Mark31 Volgens mij zijn jij en @Baseman77 het in dit geval compleet met elkaar eens. Hij haalt alleen Ajax en die spelers er bij als voorbeeld om aan te geven dat ervaring juist ook belangrijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door gws24 op 27-07-2021 21:22 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 18:46
D-e-n schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:17:
[...]

Is dat andersom ook niet zo? Als iemand hier klaagt dat spelers "overated" zijn of dat het bedrag bezopen is dan weet die persoon ook wel dat clubs soms achterlijke bedragen betalen. Maar dan kan dat nog steeds een te hoog bedrag zijn. De markt is niet de heilige graal he?
Tja je kunt van het kapitalisme vinden wat je wil, maar de prijs wordt gewoon bepaald door de markt: koper en verkoper gaan vrijwillig een verbintenis aan. Dat het soms absurd is zal absoluut af en toe het geval zijn maar is niet uniek voor voetbalmarkt, neem maar eens een kijkje op de huizenmarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:35
Exo81 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:59:
[...]

Tja je kunt van het kapitalisme vinden wat je wil, maar de prijs wordt gewoon bepaald door de markt: koper en verkoper gaan vrijwillig een verbintenis aan. Dat het soms absurd is zal absoluut af en toe het geval zijn maar is niet uniek voor voetbalmarkt, neem maar eens een kijkje op de huizenmarkt.
Oh, ja, laten we alles op kapitalisme gooien, want de huizenmarkt een markt die puur door vraag en aanbod bepaald wordt. Eh, yea, right? Dat is een beetje net zoiets als beweren dat de vraag van diabetesmedicijnen in de VS een gevolg is van vraag en aanbod en dus een geweldige marktwerking en kapitalisme.

Ik ben het met je eens dat de prijs voor spelers meer met vraag en aanbod te maken heeft (tenzij het home grown players zijn), maar de rest van je argument is eh... niet geweldig. Toch veel succes als je een kijkje gaat nemen op de huizenmarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:10
Mark31 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:54:
[...]

Wat maakt de leeftijd uit?
Restwaarde. Oudere spelers kosten een hoop geld (aankoop, maar ook salaris), en leveren daarna niet zoveel meer op omdat ze of stoppen, of omdat een andere club niet zoveel meer betaalt voor een 30+ speler. Nu is ervaring belangrijk, dus in die zin moet je een beetje verlies op de koop toe nemen, maar de balans dreigt bij Ajax (en ook wel PSV) door te slaan. Het blijft ook een bedrijf natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 16:17
Tsja, wat is een speler waard??? Laat ik het neutraal houden door geen namen te noemen, komt de discussie ten goede.

Heeft te maken met de richting die het voetbal opgaat de laatste jaren: GELD, GELD, GELD! Kijk naar de SuperLeague, verdeling van gelden in de CL, televisiegeld in de Premier League. De grote clubs harken veels te veel geld binnen, mogen torenhoge schulden hebben, harken via illegale sponsordeals nog meer geld binnen.

De discussie of speler A nu wel of niet 10 Miljoen € waard is, valt volkomen in het water als je 30 miljoen mag uitgeven aan die speler, dan doe je het goed en hou je zelfs 20 Miljoen over!

Als een top 8 CL club voor 500 Miljoen € in totaal 5 spelers mag kopen, dan gaat de gemiddelde prijs al vrij snel omhoog. Die spelers worden bij de top 32 weggekocht voor 100 Miljoen € die ook weer 5 spelers gaan kopen.

De rest van de clubs die wel een goede boekhouding moeten voeren zijn de pineut, alle talenten worden al weggekocht voor ze zich kunnen ontplooien, goede spelers kunnen in belachelijk competities 2x zoveel verdienen. Kinderen van 18 jaar zijn al miljonair en hebben geen flauw benul van clubliefde.

Als ik mijn pessimistische bril op zet zijn we het voetbal kapot aan het maken.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
Ben benieuwd naar Trauner voor Feyenoord. Sowieso blij dat je ze iets hebben gekocht voor achterin.
Nu nog even Fer en Diemers eruit. En een goede spits erbij! Denk dat we uiteindelijk toch een vrij magere selectie hebben. Maar dat geeft de jeugd wellicht meer kans.

Feyenoord speelt tegen Atletico in de openingswedstrijd. Mooie tegenstander! Kampioen van Spanje moeten we toch kunnen hebben in de Kuip :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:22
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:37:
Ben benieuwd naar Trauner voor Feyenoord. Sowieso blij dat je ze iets hebben gekocht voor achterin.
Nu nog even Fer en Diemers eruit. En een goede spits erbij! Denk dat we uiteindelijk toch een vrij magere selectie hebben. Maar dat geeft de jeugd wellicht meer kans.

Feyenoord speelt tegen Atletico in de openingswedstrijd. Mooie tegenstander! Kampioen van Spanje moeten we toch kunnen hebben in de Kuip :p
Ik ken hem niet, maar het is de categorie waarin we moeten zoeken en de geluiden zijn positief. Ik vind het wel prima dat we tussen alle jonge verdedigers ook een beetje ervaring hebben. Bijlow, Geertruida, Senesi, Trauner, Malacia, 4 spelers met potentie en 1 speler er tussen die op zn piek is en ervaring heeft is op papier goed beleid.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 13:41
Meanwhile, is Ihattaren gespot in Nice met Raiola. Zou het de volgende transfer voor PSV zijn?

Ergens hoop ik op een miljoen of 10-15 maar wel dik doorverkooppercentage.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:34:
Meanwhile, is Ihattaren gespot in Nice met Raiola. Zou het de volgende transfer voor PSV zijn?

Ergens hoop ik op een miljoen of 10-15 maar wel dik doorverkooppercentage.
Ik vrees dat je al blij mag zijn met 8 gezien de contractduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
toolkist schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:36:
[...]

Ook goed, als dat doorverkooppercentage maar hoog is. Dat is denk ik voor PSV nog de enige manier om wat aan Ihattaren te verdienen.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-10 14:51
toolkist schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:36:
[...]

8 met een fatsoenlijk doorverkooppercentage zou echt een topdeal zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

WTF is er met Nice aan de hand dat die zoveel Nederlandse spelers aan het kopen zijn? Kan me niet heugen dat dat een club is met geld tot aan het plafond. Aan de andere kant vraag ik me af hoe sterk die Franse competitie nu echt is. Ajax speelt de kampioen 4x van de mat en het 'Auxerretje' ligt inmiddels al even achter ons.

Begrijp niet wat al die ex NL-voetballers daar opeens te zoeken hebben maar aan de andere kant... aan het gebrek aan kansen wat ze krijgen in de PL (en het aantal NL spelers wat met hangende pootjes terugkomt) zie ik dat wel eens als een belangrijke tussenstap voor NL spelers. Daar waar het kaf nog eens extra van het koren gescheiden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:44:
WTF is er met Nice aan de hand dat die zoveel Nederlandse spelers aan het kopen zijn? Kan me niet heugen dat dat een club is met geld tot aan het plafond. Aan de andere kant vraag ik me af hoe sterk die Franse competitie nu echt is. Ajax speelt de kampioen 4x van de mat en het 'Auxerretje' ligt inmiddels al even achter ons.

Begrijp niet wat al die ex NL-voetballers daar opeens te zoeken hebben maar aan de andere kant... aan het gebrek aan kansen wat ze krijgen in de PL (en het aantal NL spelers wat met hangende pootjes terugkomt) zie ik dat wel eens als een belangrijke tussenstap voor NL spelers. Daar waar het kaf nog eens extra van het koren gescheiden wordt.
Volgens mij hebben die sinds kort een steenrijke eigenaar. De competitie is zeker fysiek 10x sterker dan de Eredivisie, meer weerstand lijkt me alleen maar goed voor de spelers die nu die kant op gaan.
En Nice, bijna altijd lekker weer, veel rijkdom om je heen... Ik geef ze groot gelijk ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Rosario weg bij PSV.
Diemers mag vertrekken bij Feyenoord (volgens voetbalzone, dus maar een gerucht).
Mogen Ajax dan ajb ook zo'n cadeautje krijgen dat Labyad verkocht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:38
ElPaco schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:39:
[...]

Ook goed, als dat doorverkooppercentage maar hoog is. Dat is denk ik voor PSV nog de enige manier om wat aan Ihattaren te verdienen.
Gezien Raiola de zaakwaarnemer is, gaat Ihattaren enkel een transfer maken als dat voor Raiola voordeliger is dan volgend jaar transfervrij zijn. In dit soort gevallen moet je als club helaas blij zijn me de restjes of principieel zijn en helemaal niks vangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
toolkist schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:36:
Rosario weg bij PSV.
Diemers mag vertrekken bij Feyenoord (volgens voetbalzone, dus maar een gerucht).
Mogen Ajax dan ajb ook zo'n cadeautje krijgen dat Labyad verkocht is?
10 miljoen voor Traore is toch een cadeautje?

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Henkie_NtA schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:42:
[...]

8 met een fatsoenlijk doorverkooppercentage zou echt een topdeal zijn lijkt me.
Het zou me verbazen als ze er nog 8 voor krijgen. Hij speelt al ruim een jaar zelden en meestal niet erg overtuigend. Dus ja, zou dat ook wel een topdeal vinden, hoewel ze natuurlijk ook 15m voor Stengs die al even lang uit vorm is hebben neergeteld. Hoop dat hij het iig goed gaat doen daar als hij zou vertrekken, ongeacht wat ze voor hem krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Sempy schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:56:
[...]

Gezien Raiola de zaakwaarnemer is, gaat Ihattaren enkel een transfer maken als dat voor Raiola voordeliger is dan volgend jaar transfervrij zijn. In dit soort gevallen moet je als club helaas blij zijn me de restjes of principieel zijn en helemaal niks vangen.
Ja Raiola is vooral goed in zijn eigen belangen behartigen. Die gast zal inmiddels ook wel miljardair zijn als je ziet wat hij bij al die transfers opstrijkt.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Typhone schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:44:

Speelt de kampioen van de mat? Ik vind dat wel een sterk staaltje scorebordjournalistiek. Die 2e wedstrijd had Ajax gewoon geluk en was Lille sterker. Een gelijkspel zou al een mooie uitkomst zijn geweest voor Ajax, uiteindelijk winnen ze dan met veel geluk. Waarom mensen er hier regelmatig over spreken alsof ze beide wedstrijden gedomineerd hebben mis ik even.

Verder vind ik het ook wel vreemd dat Nice ineens zo'n Nederlandse kolonie aan het worden is. Wel een risicovolle onderneming zou ik zeggen, want het lijkt erop dat ze vooral talentvolle spelers die het niet geweldig doen aantrekken. Hoop voor hun dat het niet allemaal Bruma-tjes worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Snowdog schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:09:
[...]

Speelt de kampioen van de mat? Ik vind dat wel een sterk staaltje scorebordjournalistiek. Die 2e wedstrijd had Ajax gewoon geluk en was Lille sterker. Een gelijkspel zou al een mooie uitkomst zijn geweest voor Ajax, uiteindelijk winnen ze dan met veel geluk. Waarom mensen er hier regelmatig over spreken alsof ze beide wedstrijden gedomineerd hebben mis ik even.

Verder vind ik het ook wel vreemd dat Nice ineens zo'n Nederlandse kolonie aan het worden is. Wel een risicovolle onderneming zou ik zeggen, want het lijkt erop dat ze vooral talentvolle spelers die het niet geweldig doen aantrekken. Hoop voor hun dat het niet allemaal Bruma-tjes worden.
Het is maar wat je wil zien...
Franse media genieten van 'goddelijk' Ajax: 'Kandidaat voor eindzege EL'
https://www.vi.nl/nieuws/...andidaat-voor-eindzege-el

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
Dat was de 1e wedstrijd though. Die was inderdaad goed.

Maar het is inderdaad maar wat je wil zien.
Om nog even wat posts van jouzelf over de 2e wedstrijd aan te halen:
donderdag 25 februari 2021 19:14

Ajax is heel zwak, een wonder dat ze voorstaan
donderdag 25 februari 2021 19:19

Ajax is veel te voorzichtig, bij elke pass lijken ze bang om te bal te verliezen
donderdag 25 februari 2021 20:03

Neres doet nog steeds niks goed
ephymerous schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 20:05:
Wissel aub die Neres :/

Bizar slecht, dit gaat je een goal kosten
dutchgio schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 20:08:
Het had al 1-5 kunnen zijn.
Kom op zeg. Lille heeft absoluut geen afmakers, slappe schoten
Zo dom
Dit gaat nog fout
Sorry voor de brakke quotes, maar is uit een ander topic, geen idee hoe je dat fatsoenlijk quote. De rest kan je zelf wel vinden als het je zou interesseren. Maar goed, het geeft wel een beetje aan dat het geen geweldige wedstrijd was denk ik zo. En dat was het ook niet, waarom je nu zou doen alsof dat wel het geval is, is me niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 15:04
Snowdog schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:34:
[...]

Dat was de 1e wedstrijd though. Die was inderdaad goed.

Maar het is inderdaad maar wat je wil zien.
Om nog even wat posts van jouzelf over de 2e wedstrijd aan te halen:

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Sorry voor de brakke quotes, maar is uit een ander topic, geen idee hoe je dat fatsoenlijk quote. De rest kan je zelf wel vinden als het je zou interesseren. Maar goed, het geeft wel een beetje aan dat het geen geweldige wedstrijd was denk ik zo. En dat was het ook niet, waarom je nu zou doen alsof dat wel het geval is, is me niet helemaal duidelijk.
Ajax hoeft ook niet goed te spelen om beter te zijn dan Lille?

Ik vond Ajax ook onzettend zwak die wedstrijd, maar uiteindelijk toch nog beter dan Lille. Kan je nagaan hoe groot het verschil zou zijn als Ajax een goeie wedstrijd speelde

[ Voor 4% gewijzigd door Terranova op 28-07-2021 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Terranova schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:38:
[...]

Ajax hoeft ook niet goed te spelen om beter te zijn dan Lille?

Ik vond Ajax ook onzettend zwak die wedstrijd, maar uiteindelijk toch nog beter dan Lille.
Nou, dan was je waarschijnlijk geen neutrale kijker en om er dan van te maken "van de mat gespeeld" lijkt me ook niet helemaal neutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Het wordt al enigszins genuanceerd nu, is schijnbaar alleen daar om met raoila te praten over zn toekomst.

https://www.ad.nl/nederla...rtieve-toekomst~ad6ded39/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Henkie_NtA schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:39:
Het wordt al enigszins genuanceerd nu, is schijnbaar alleen daar om met raoila te praten over zn toekomst.

Voor dat soort gesprekken ga je normaal gesproken inderdaad naar het trainingscomplex van Nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:56:
[...]

10 miljoen voor Traore is toch een cadeautje?
Absoluut niet, die had ik graag bij Ajax gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Snowdog schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:45:
[...]

Voor dat soort gesprekken ga je normaal gesproken inderdaad naar het trainingscomplex van Nice.
Als Raiola daar toevallig zit wegens Stengs, Rosario en Kluivert dan ja, dan kan dat best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
toolkist schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:48:
[...]

Als Raiola daar toevallig zit wegens Stengs, Rosario en Kluivert dan ja, dan kan dat best ;)
Lijkt me dat hij in dat geval wel even een taxi kan pakken naar een neutraler plekje, daar moet budget voor zijn zou je zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Snowdog schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:45:
[...]

Oh was die foto ook echt op het trainingscomplex? Dacht op het vliegveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Henkie_NtA schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:50:
[...]

Oh was die foto ook echt op het trainingscomplex? Dacht op het vliegveld.
Zou eerlijk gezegd niet weten waar de foto is genomen, maar volgens bronnen zou hij op het trainingscomplex gespot zijn iig. Dus dat zegt wel vrij veel denk ik. Daarnaast eigenlijk ook wel duidelijk dat hij sowieso moet vertrekken eigenlijk, want speeltijd zal hij dit seizoen bij PSV niet veel krijgen. Zou toch wel enorm jammer zijn als hij weer een jaar op de bank gaat doorbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:03
Het zou inderdaad bij Nice zijn, dat is dan wel apart. Net als dat Boadu er ook bij loopt die met een transfer naar Monaco bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Henkie_NtA schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:39:

Dat deed Rosario ook, tot hij 2 dagen later er toch heen bleek te gaan.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
toolkist schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:46:
[...]

Absoluut niet, die had ik graag bij Ajax gehouden.
Er zullen er vast ook zijn die Rosario bij PSV wilde houden ;)

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25
ElPaco schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:57:
[...]

Ja Raiola is vooral goed in zijn eigen belangen behartigen. Die gast zal inmiddels ook wel miljardair zijn als je ziet wat hij bij al die transfers opstrijkt.
Als je ziet hoe Raiola erbij loopt dan zou je denken dat ie 't allemaal pro bono doet :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
JanW schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:26:
[...]

Als je ziet hoe Raiola erbij loopt dan zou je denken dat ie 't allemaal pro bono doet :X

[Twitter]
Zijn vermogen zit denk ik vooral in zijn omvang ;)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Ben eigenlijk wel benieuwd in hoeverre Mo toestemming van PSV heeft om daar heen te gaan want hij had zich net weer eens ziek gemeld volgens de media. Iemand van de PSV aanhang die daar iets zinnigs over kan zeggen?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

JanW schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:26:
[...]

[Twitter]
Als je zo rijk bent met zo veel macht dan hoef je de schijn niet op te houden en kan je lekker uitbuiken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
In principe mag hij tot 1 september proberen een andere club te vinden. Misschien is het ziek zijn een excuus van de club, misschien van hem of misschien was hij wel echt ziek.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Snowdog schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:38:
[...]

Nou, dan was je waarschijnlijk geen neutrale kijker en om er dan van te maken "van de mat gespeeld" lijkt me ook niet helemaal neutraal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_mguqXxaWk_HKTnshTy0JcLHcE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TghoePjLa91zYOAZuQIIECsP.jpg?f=user_large

4x Ajax vs Lille
4x Winst Ajax
Doelsaldo voor: 9
Doelsaldo tegen: 2

Aangetekend dat Ajax dit jaar tegen de kampioen van Frankrijk speelde.
Conclusie: van de mat gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Typhone schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:03:
[...]

[Afbeelding]

4x Ajax vs Lille
4x Winst Ajax
Doelsaldo voor: 9
Doelsaldo tegen: 2

Aangetekend dat Ajax dit jaar tegen de kampioen van Frankrijk speelde.
Conclusie: van de mat gespeeld.
Ja, dus ze spelen 2 x tegen de kampioen, want dat waren ze een jaar eerder uiteraard niet. En daarvan winnen ze een wedstrijd overtuigend en een moeizaam/met geluk. Daarnaast heeft de uitdrukking "van de mat gespeeld" vooral wat met overtuigend spel te maken en dat was in die laatste wedstrijd toch echt niet het geval. Zoals gezegd, prima voorbeeld van scorebordjournalistiek dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
autje schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:46:
[...]

Restwaarde. Oudere spelers kosten een hoop geld (aankoop, maar ook salaris), en leveren daarna niet zoveel meer op omdat ze of stoppen, of omdat een andere club niet zoveel meer betaalt voor een 30+ speler. Nu is ervaring belangrijk, dus in die zin moet je een beetje verlies op de koop toe nemen, maar de balans dreigt bij Ajax (en ook wel PSV) door te slaan. Het blijft ook een bedrijf natuurlijk.
Blind en Tadic waren zeer belangrijk in de successen van Ajax.
Dankzij die successen had Ajax bijna 100 miljoen verdiend aan de CL en gingen De Ligt en De Jong tezamen voor 150 miljoen.
Vervolgens nu nog 3 x CL waar Ajax in die jaren minimaal 40 a 50 miljoen per jaar opbracht.
Zijn die afschrijvingen dan veel tov inkomsten wat gegenereerd is dankzij de successen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 16:31
Van de mat spelen zou ik ook pas zeggen bij 4-0 of meer ofzo :P
Of dat je heel veel doelpogingen hebt en je tegenstander < 5 ofzo.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
Ik vind van de mat spelen wel erg overdreven, ook bij die 3-0 in de Champions League had Lille ook echt veel kansen (17 schoten, 5 op doel, wel veel minder balbezit) en een paar keer op de paal geschoten if I recall correctly. Maar los daarvan is de Franse competitie over de gehele linie toch gewoon sterker dan de Nederlandse competitie?

En eerlijk is eerlijk, je speelt toch liever met/tegen Neymar en Mbappe dan Tadic en Haller? In Frankrijk hebben ze ook houthakkers, maar de top is toch wel echt beter. Of het een interessantere competitie is weet ik niet, want ik kijk amper Frans voetbal, los van zo nu en dan een Frans team in de Champions League.

[ Voor 10% gewijzigd door ilhanko op 28-07-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:10
Mark31 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:24:
[...]

Blind en Tadic waren zeer belangrijk in de successen van Ajax.
Dankzij die successen had Ajax bijna 100 miljoen verdiend aan de CL en gingen De Ligt en De Jong tezamen voor 150 miljoen.
Vervolgens nu nog 3 x CL waar Ajax in die jaren minimaal 40 a 50 miljoen per jaar opbracht.
Zijn die afschrijvingen dan veel tov inkomsten wat gegenereerd is dankzij de successen?
Vergis je niet in de grootte van het salarishuis. Je moet voor de grap eens opzoeken hoeveel spelers Ajax onder contract heeft. Natuurlijk verdienen die niet allemaal de hoofdprijs, maar alles bij elkaar opgeteld is het best veel, en met een jaar lang lege stadions gaat je vermogen rap omlaag. Natuurlijk heeft Ajax best wat vet op de botten, maar als je allemaal (qua salaris) gearriveerde spelers binnenhaalt dan moet er aan de inkomsten kant ook veel binnenkomen, anders gaat het rap achteruit.

Blind en Tadic hebben als investering een hoop opgeleverd. Ajax zal altijd een mix van jeugd en ervaring moeten zijn, en die ervaring mag best duur zijn. Maar de balans dreigt nu heel erg naar de dure kant door te slaan.

Daarom ben ik blij dat bijvoorbeeld Bergwijn voornamelijk een verhaal lijkt te zijn uit de Telegraaf-duim, en dat ook Alderweireld zijn heil in de zandbak gaat zoeken. Te duur, te oud (Bergwijn natuurlijk niet). We hebben net ook al Berghuis aangeschaft die flink wat kost (salaris), en die je straks niets meer oplevert. We hebben niet ieder jaar een duo De Ligt/De Jong in de verkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Snowdog schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:23:
[...]

Ja, dus ze spelen 2 x tegen de kampioen, want dat waren ze een jaar eerder uiteraard niet. En daarvan winnen ze een wedstrijd overtuigend en een moeizaam/met geluk. Daarnaast heeft de uitdrukking "van de mat gespeeld" vooral wat met overtuigend spel te maken en dat was in die laatste wedstrijd toch echt niet het geval. Zoals gezegd, prima voorbeeld van scorebordjournalistiek dus.
Ik snap dat de uitdrukking van de mat spelen wellicht wat overtrokken is maar die moet je niet zo letterlijk nemen.
Speelde Ajax Real Madrid in 2019 van de mat? Volgens mij niet. Maar ze wonnen wel met 1-4. Ergo van de mat gespeeld ;).

Ik weet geen goed voorbeeld maar het Ajax van Frank de Boer werd door Red Bull Salzburg écht van de mat gespeeld. Volgens mij geen enkele kans in de hele wedstrijd gehad. Niet zo op alle slakken zout leggen de strekking van het verhaal was wel duidelijk denk ik :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Typhone schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:47:
[...]

Ik snap dat de uitdrukking van de mat spelen wellicht wat overtrokken is maar die moet je niet zo letterlijk nemen.
Speelde Ajax Real Madrid in 2019 van de mat? Volgens mij niet. Maar ze wonnen wel met 1-4. Ergo van de mat gespeeld ;).

Ik weet geen goed voorbeeld maar het Ajax van Frank de Boer werd door Red Bull Salzburg écht van de mat gespeeld. Volgens mij geen enkele kans in de hele wedstrijd gehad. Niet zo op alle slakken zout leggen de strekking van het verhaal was wel duidelijk denk ik :>
Nouja, het gaat er meer om dat ik dit verhaaltje al vaker heb gelezen op het forum hier en dan lijkt het (als je het leest) net alsof Ajax vele malen beter was dan Lille. In die 1e wedstrijd waren ze dat ook, maar uiteindelijk was het over 2 wedstrijden toch nog best close.

Kan me er ook wel in vinden dat je je afvraagt hoe sterk die Franse competitie nou echt is, maar als je dan met zoiets komt om aan te tonen dat ze er niks van kunnen, dan schets je (imo) wel een enigszins vertekend beeld op basis waarvan je niet direct een conclusie kan trekken.

Maar goed, whatever I guess :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:42
Vraag me af of ze vanavond gaan proberen om spelers in de etalage te zetten.
Bv een Bruma laten spelen en hopen dat hij een goal of 2 maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Deadsy schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:39:
Vraag me af of ze vanavond gaan proberen om spelers in de etalage te zetten.
Bv een Bruma laten spelen en hopen dat hij een goal of 2 maakt.
Niet in de basis in ieder geval (lijkt mij ook niet verstandig :P ):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMXf0FSIST8sqCfgjUsfpdQave0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Vyw5Pk8NP25YlAD7EdxrwX1C.png?f=user_large

PS Mensen, het begint al over een paar minuten om 20:00. Rare tijd opeens weer maar zal wel met tijdzone Turkije te maken hebben en dat het allemaal niet gelijktijdig hoeft in de voorrondes.

[ Voor 10% gewijzigd door gws24 op 28-07-2021 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
gws24 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:53:
[...]

[Afbeelding]

PS Mensen, het begint al over een paar minuten om 20:00. Rare tijd opeens weer maar zal wel met tijdzone Turkije te maken hebben en dat het allemaal niet gelijktijdig hoeft in de voorrondes.
ach is niet alsof Bruma eigen goals maakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Ben benieuwd of ze die fluitconcerten de hele wedstrijd vol blijven houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 10:31
gws24 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:53:
[...]

[Afbeelding]

Prima tijd! Mag van mij altijd zo zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-10 15:34
De scheids houdt het kort. Niet nadelig voor PSV.
Wel een grotere kans op een tweede geel o.i.d. op die manier, wat mij de enige kans lijkt voor een wonder voor Galatasaray.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:46
Dat gefluit, heel vervelend om naar te luisteren.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
Het is wel eens fijn om de tijd op de goede manier te zien wegtikken. Zij moeten komen, PSV kan rustig wachten op hun momenten. Zorgt voor genoeg ruimte achter hun verdediging.

Voor die fluitconcerten mag wel geel worden gegeven aan het publiek. Bloedirritant.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Commentator zit blijkbaar op een heel klein scherm te kijken (in het stadion?) want duidelijk te zien in de herhaling dat het een hoekschop was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
Hij had ook niet helemaal door dat Madueke niet Sangare was.
Gotze speelt tot dusverre niet echt gelukkig, v Ginkel ook niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Zo iemand zit ff aan geluidsknoppen. Wat een herrie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Ja inderdaad hahaha, opeens ging er een bom af of zo en staat het geluid op standje tinnitus.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
Heel PSV speelt slordig (behalve misschien Ramalho). Hoezo gaat het geluid van het publiek nu ineens op standje 10? Liever zetten ze het geluid van het publiek gewoon uit.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
Je merkt echt dat psv aan een gelijkspel meer dan genoeg heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
Tja, zelfs flink verliezen mag. Er met 3-0 af gaan is nog geen probleem. Hopelijk pakken ze straks ff een doelpunt, zou mooi zijn als PSV wint voor de UEFA punten.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:11

Quad

Doof

PSV heeft een mooi elftal, en op de bank ook nog wel het eea zitten. Gaat Ajax lastig mee krijgen komend seizoen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:02
Kom op PSV!
Al win je door een frommelgoal, winnen is winnen, zeker in Europa.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Overigens vind ik Gala ook niet echt spelen alsof ze dik moeten winnen.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Maarten_E schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:34:
Kom op PSV!
Al win je door een frommelgoal, winnen is winnen, zeker in Europa.
Tellen deze potten al mee voor de coefficient punten?

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Quad schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:35:
[...]

yup. Niet veel maar elk punt telt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:02
Quad schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:35:
[...]

Ik dacht het wel, maar nu je het zegt...

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Oei, aan het gefluit te horen loopt er een man naakt over het veld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hatseflats! En mooi ook.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
Jaaaa! Frommelgoal!

WoT stats

Pagina: 1 ... 18 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022