Automatische meldingen voor Marktplaats, 2dehands en vinted? MarktAlert.nl
Oke, jij kan dus mijn gedichten gaan schrijven voor sinterklaasExocet schreef op woensdag 3 november 2021 @ 23:25:
[...]
Ach ja, malen zal wel balen, die hadden verwacht een goed resultaat te halen en niet alsnog te falen.
even warmdraaien voor Sinterklaas
Ja dat is inderdaad grappig.Mosin schreef op woensdag 3 november 2021 @ 23:20:
Prachtig hoe Tadic, Nederlands praat. Lig in een deuk![]()
@ephymerous
Naja, hij is spits en moet gewoon scoren. Dat doet ‘ie gelukkig.
Maar ik vind het wel goed dat hij tenminste Nederlands spreekt.
Ik vind het wat stuitend als een buitenlandse speler hier bijvoorbeeld 6 jaar voetbalt en het gewoon vertikt Nederlands te leren en te praten.
Absoluut. Daar kun je niks van zeggen.Harribo schreef op woensdag 3 november 2021 @ 23:46:
[...]
Ja dat is inderdaad grappig.
Maar ik vind het wel goed dat hij tenminste Nederlands spreekt.
Ik vind het wat stuitend als een buitenlandse speler hier bijvoorbeeld 6 jaar voetbalt en het gewoon vertikt Nederlands te leren en te praten.
Zegt ook wel iets over zijn persoonlijkheid.
Met geluk sta je nu niet op een doelsaldo van +12KingKoning schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:55:
En geluk of niet (...)
Dit is (veel) meer kunde dan geluk.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Zoals Sierd aan het begin van de wedstrijd al zei.. Als je nou Malen bent en met al die geblesseerden nu nog geen basisplaats hebt...Exocet schreef op woensdag 3 november 2021 @ 23:19:
Malen schuift alles op de rode kaart, zwaktebod.
Klopt toch wel redelijk volgens dit bericht.
https://www.ajaxshowtime....voor-achtste-finale-lonkt
15,5m startpremie
20,5m coefficientpremie
2-3m marketpool
11,2m 4 overwinningen
9,6m volgende ronde
4m recettes poulewedstrijden.
Je kunt te ver gaan in je enthousiasmesnmght schreef op woensdag 3 november 2021 @ 23:01:
En vooruit zelfs Labyad mag meedoen.
[YouTube: https://youtu.be/kjU0Xhv34_Q]
[ Voor 9% gewijzigd door Gynnad op 04-11-2021 06:57 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Wishing you a quick recovery my friend… 😜 https://t.co/T97BoAQg8y pic.twitter.com/7VupcviyzY
— Dušan Tadić (@DT10_Official) 3 november 2021
Hij had het er over dat Dortmund 6 speler mist.toolkist schreef op donderdag 4 november 2021 @ 01:07:
[...]
Zoals Sierd aan het begin van de wedstrijd al zei.. Als je nou Malen bent en met al die geblesseerden nu nog geen basisplaats hebt...
Malen kan op misschien 2 posities spelen, dat je er niet in staat omdat een linksback of middenvelder niet mee kan doen heeft niet zoveel invloed.
Als je niet dé stand-in van Haaland bent en er niet in staat op het moment dat hij niet speelt doe je het niet goed.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
“Geluk”snmght schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:01:
Hopen dat onze andere clubs minstens zo veel geluk hebben als wij gisteren dan wordt het allemaal nog mooier!
Is die kaart alweer getrokken?
Het enige geluk wat ik kan bedenken is dat wat Ryan Gravenberch heeft. Hoe die vertragend werkt, trage handelingssnelheid heeft, het standaard balletje op de linksbuiten speelt, geen scorend vermogen heeft en altijd mag blijven staan…
Dat noem ik geluk.
Ik ga niet zeggen dat ie helemaal niks kan, maar een weekje of wat op de bank lijkt me geen slecht idee teneinde een signaal af te geven.
[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 04-11-2021 08:08 ]
Nou je hoop voor PSV mag in de ijskast. Los van de vorm van PSV zijn Götze, Gakpo, Madueke, Pröpper en Thomas er niet bij. Zeker de eerste 3 ga je missen.snmght schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:01:
Hopen dat onze andere clubs minstens zo veel geluk hebben als wij gisteren dan wordt het allemaal nog mooier!
Ik snap de haat tegen Pasveer niet zo goed. hij heeft 34 van de 38 ballen op doel tegengehouden in de Eredivisie en CL bij elkaar. Andere keepers (zeker in de ED) komen daar niet bij in de buurt.Deadsy schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:45:
Zit je alleen al qua overwinningen op meer dan 10mln premie.
Daar kun je toch wel een doelman voor halen
bron
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Never nooit geen penalty.
Dan was die van Rensch vs heracles zelfs nog eerder een penalty
Ik ga grotendeels in je verhaal mee, enige twijfel of het niet onkunde is. Gisteren zijn twee middenvelders gewisseld... de minste mocht blijven staan.
Twee doelpunten zijn vijf verliespunten ofzo. Weinig ballen klemvast waardoor soms spannende situaties ontstaan. Ik snap de roep om een andere keeper welElPaco schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:11:
Ik snap de haat tegen Pasveer niet zo goed. hij heeft 34 van de 38 ballen op doel tegengehouden in de Eredivisie en CL bij elkaar. Andere keepers (zeker in de ED) komen daar niet bij in de buurt.
bron
Zo is dat. Soms heb je het mee en soms heb je het tegen, gisteren was beide het geval. Helaas veel selectieve verontwaardiging uit het Duitse kamp.Han schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:34:
Voor beiden geldt; je kan hem geven.
[ Voor 40% gewijzigd door ephymerous op 04-11-2021 09:02 ]
XXXVI
Bedoel het met een knipoog hoor. Ik denk dat 11 tegen 11 ons beter was uitgekomen overigens. Dan voetbalt Dortmund toch wat vrijer en komen er meer ruimtes.
Nu komen zij en met minder te staan en op een magere voorsprong. Reken maar dat ze afgesproken hebben om te proberen dat over de streep te trekken en behoudend te spelen (=/= bus parkeren). Vergeet niet dat ze afgedroogd zijn tegen deze tegenstander twee weken eerder en niet weer zo een blamage willen, zeker niet voor de eigen fans.
Ik denk dat geen rode kaart niet automagisch betekent dat Ajax het niet gered had zoals ik op sommige plekken lees.
Hij deed het gisteren weer prima. En haat is een groot woord. Maar Pasveer is op de kop af 38 he, en Gorter is er (kennelijk) nog niet helemaal klaar voor. Dan heb je toch een hiaat in je doelmanbezetting als topclub zijnde.ElPaco schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:11:
[...]
Ik snap de haat tegen Pasveer niet zo goed. hij heeft 34 van de 38 ballen op doel tegengehouden in de Eredivisie en CL bij elkaar. Andere keepers (zeker in de ED) komen daar niet bij in de buurt.
bron
Als er niet zo'n enorm theater was gemaakt had hij gewoon laten doorvoetballen bij die rode kaart. Die Duitser gaat niet eens richting de speler, hij blokkeert gewoon de doorgang en Antony zoekt hem op en maakt een kansloze actie waarbij hij de bal van zich wegspeelt en zelf richting de speler gaat. Ook is het op de middenlijn, je moet al ver zoeken om het geel te vinden voor het onderbreken van een veel belovende aanval. Dat was echt een blunder van de arbitrage, met name van de VAR die het in alle rust en vanuit alle hoeken kan bekijken.Han schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:34:
Voor beiden geldt; je kan hem geven. Waarbij ik de penalty begrijpelijker vind dan die rode kaart. Dat laatste heeft ook zeker te maken met het feit dat het er door een slowmotion minder erg uit ziet dan op normale snelheid. Met normale snelheid zie je inderdaad die lompheid waardoor je rood kan geven. Als er geel was gegeven dan was er ook discussie geweest, met voor en tegenstanders. Dat de VAR de beslissing niet terugdraaide begrijp ik dan wel helemaal. Die trekt alleen een beslissing in twijfel wanneer uit beelden blijkt dat de scheidsrechter er faliekant naast zit. En die tackel was dermate lomp en gevaarlijk, ondanks het feit dat hij de speler niet raakt en ondanks het verschrikkelijke theater, dat er iets voor te zeggen is.
Bij die penalty is er gewoon duidelijk contact en niet eens de intentie om de bal te spelen. Dat was gewoon onhandig van die back van Ajax.
Zelfs met alle beelden en de VAR blijft er discussie, wat een vreemd spelletje is het toch eigenlijk.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik weet niet of je een keeper gaat vinden die net als Pasveer rond de 90% van de ballen heeft. Als ik kijk naar andere keepers uit de Bundesliga, LaLiga, Eredivise en de Premier League dan heeft Pasveer het beste stoppercentage. Dan is er natuurlijk van alles te zeggen over hoe groot de kansen zijn, maar er wordt nu door iedereen gedaan alsof Pasveer er niks van kan.ephymerous schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:59:
[...]
Twee doelpunten zijn vijf verliespunten ofzo. Weinig ballen klemvast waardoor soms spannende situaties ontstaan. Ik snap de roep om een andere keeper wel
Sta je opeens CL te voetballen
Serieus?ph4ge schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:09:
[...]
Als er niet zo'n enorm theater was gemaakt had hij gewoon laten doorvoetballen bij die rode kaart. Die Duitser gaat niet eens richting de speler, hij blokkeert gewoon de doorgang en Antony zoekt hem op en maakt een kansloze actie waarbij hij de bal van zich wegspeelt en zelf richting de speler gaat. Ook is het op de middenlijn, je moet al ver zoeken om het geel te vinden voor het onderbreken van een veel belovende aanval. Dat was echt een blunder van de arbitrage, met name van de VAR die het in alle rust en vanuit alle hoeken kan bekijken.
Bij die penalty is er gewoon duidelijk contact en niet eens de intentie om de bal te spelen. Dat was gewoon onhandig van die back van Ajax.
Zelfs met alle beelden en de VAR blijft er discussie, wat een vreemd spelletje is het toch eigenlijk.
Er was contact omdat Bellingham express zijn been liet staan waardoor Mazraoui zijn knie , Bellinghams voet heel zachtjes raakt, vervolgens zet hij ook nog een stap, ziet dat hij de bal niet meer kan halen en valt dan pas.
Echt dacht echt van dit is echt weer zo een Chelsea uit wedstrijd toen hij die penalty gaf.
Was er never nooit geen
Als je daarvoor een strafschop geeft kan je er 10 in een wedstrijd geven
Bekijk het nog een paar keer in volle snelheid. Als Anthony niet opspringt kan hij fors geraakt worden. Dat doorrollen is onnodig. Maar zo debiel inkomen op het middenveld ook. Daarmee vind ik het niet perse een rode kaart maar stel ik wel dat je 'm kan geven.ph4ge schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:09:
[...]
Als er niet zo'n enorm theater was gemaakt had hij gewoon laten doorvoetballen bij die rode kaart. Die Duitser gaat niet eens richting de speler, hij blokkeert gewoon de doorgang en Antony zoekt hem op en maakt een kansloze actie waarbij hij de bal van zich wegspeelt en zelf richting de speler gaat. Ook is het op de middenlijn, je moet al ver zoeken om het geel te vinden voor het onderbreken van een veel belovende aanval. Dat was echt een blunder van de arbitrage, met name van de VAR die het in alle rust en vanuit alle hoeken kan bekijken.
En de penalty is ook niet zo duidelijk als jij het stelt. Ik vraag me oprecht af of je serieus bent?
Dat is ook een mooi verhaal en via via uit het Tukkerse hoor ik dat hij dat zelf ook zo ervaartPWM schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:16:
Ik vind die Pasveer wel mooi. Sta je een beetje in Deventer en Almelo te voetballen voor een modaal salaris, haalt PSV je als reservedoelman. Vier jaar niet spelen, mag je opeens naar Vitesse, waar je ook niet altijd speelt, maar wel lekker op > middenmoot niveau.
Sta je opeens CL te voetballenPrachtig toch. En goed ook overigens. Ik vind het een mooi verhaal
[ Voor 25% gewijzigd door ephymerous op 04-11-2021 09:23 ]
XXXVI
Alvarez kreeg een duw, gleed uit waardoor hij zijn tegenstander raakte.
1e overtreding was op Alvarez.
Exact copy van 2e gele Blind vs Chelsea
Hij glijdt duidelijk voor hem langs in plaats van naar hem toe. Als Antony niet was gesprongen was hij gestruikeld over iemand die er al lag, en aangezien hij de bal al kwijt was is dat ook amper een overtreding. Gezien de richting van de tackle is er no way dat hij Antony vol zal raken, niet voor niets kwam Antony op de knie van die verdediger terecht, die was gewoon veel eerder op die plaats. Het is echt nooit rood, voor de intensiteit kan je geel geven.ephymerous schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:19:
Bekijk het nog een paar keer in volle snelheid. Als Anthony niet opspringt kan hij fors geraakt worden. Dat doorrollen is onnodig. Maar zo debiel inkomen op het middenveld ook. Daarmee vind ik het niet perse een rode kaart maar stel ik wel dat je 'm kan geven.
Hij raakt hem gewoon, zonder intentie om de bal te spelen, en daardoor is die speler uit balans. Lichte overtreding, maar het is wel gewoon een overtreding, en dat in de 16. Zelfs als die spits "expres zn been liet staan" (ik zou niet weten wat hij dan had moeten doen en hij zag Mazraoui nooit komen zodat hij dit kon plannen), hij wordt gewoon geraakt op zn been, in de 16, terwijl hij de bal heeft en de verdediger geen eens een poging doet om fair de bal af te pakken. Kan je gewoon een penalty voor geven.ephymerous schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:19:
En de penalty is ook niet zo duidelijk als jij het stelt. Ik vraag me oprecht af of je serieus bent?
[ Voor 28% gewijzigd door ph4ge op 04-11-2021 09:35 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Hij loopt eerst door, vervolgens valt hij zelf.ph4ge schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:28:
[...]
Hij glijdt duidelijk voor hem langs in plaats van naar hem toe. Als Antony niet was gesprongen was hij gestruikeld over iemand die er al lag, en aangezien hij de bal al kwijt was is dat ook amper een overtreding. Gezien de richting van de tackle is er no way dat hij Antony vol zal raken, niet voor niets kwam Antony op de knie van die verdediger terecht, die was gewoon veel eerder op die plaats. Het is echt nooit rood, voor de intensiteit kan je geel geven.
[...]
Hij raakt hem gewoon, zonder intentie om de bal te spelen, en daardoor is die speler uit balans. Lichte overtreding, maar het is er gewoon 1. Zelfs als die spits "expres zn been liet staan" (ik zou niet weten wat hij dan had moeten doen en hij zag Mazraoui nooit komen zodat hij dit kon plannen), hij wordt gewoon geraakt.
De overtreding was dus zo licht dat hij nog makkelijk op de benen kon blijven staan, daarnaast zoekt hij het contactmoment op en niet Nous.
Ik denk dat 7 van de 10 scheidsrechters hem niet geven
Er staat nergens in de regels dat een lichte overtreding geen penalty is. Overtreding in de 16 is gewoon een penalty. Als scheidsrechters dit zien geven ze hem gewoon 100% (dat het licht is en daardoor makkelijk over het hoofd gezien wordt is wat anders).Mark31 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:35:
Hij loopt eerst door, vervolgens valt hij zelf.
De overtreding was dus zo licht dat hij nog makkelijk op de benen kon blijven staan, daarnaast zoekt hij het contactmoment op en niet Nous.
[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 04-11-2021 09:37 ]
Dat is dus niet zo, dan had Ajax met situatie Rensch vs Heracles ook een strafschop verdient, dat was er zelfs meer een dan Bellingham.ph4ge schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:36:
[...]
Er staat nergens in de regels dat een lichte overtreding geen penalty is. Overtreding in de 16 is gewoon een penalty. Als scheidsrechters dit zien geven ze hem gewoon 100%.
Als verdediger weet ik dat aanvallers de contact zoeken, dat is never nooit geen penalty
Veel scheidsrechters zijn dat gelukkig mee eens.
Duidelijke penalty is dat de verdediger de contact opzoekt naar de aanvaller en een overtreding begaat.
Maar als de aanvaller zijn been tussen jou benen propt bijvoorbeeld, is er contact, maar never nooit geen penalty.
Ik weet niet welke situatie je bedoelt, maar zelfs als er toen een fout is gemaakt is dat geen reden om dit geen fout te vinden.Mark31 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:39:
Dat is dus niet zo, dan had Ajax met situatie Rensch vs Heracles ook een strafschop verdient, dat was er zelfs meer een dan Bellingham.
Het was al wat anders geweest als Mazraoui bijvoorbeeld voor de bal ging, maar dat was niet zo. Het was geen duel om de bal waarbij wat contact is.
Dat had Mazraoui ook moeten weten, des te dommer/ongelukkiger is deze actie.Mark31 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:39:
Als verdediger weet ik dat aanvallers de contact zoeken, dat is never nooit geen penalty
Dat is helaas niet de regel.Mark31 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:39:
Veel scheidsrechters zijn dat gelukkig mee eens.
Duidelijke penalty is dat de verdediger de contact opzoekt naar de aanvaller en een overtreding begaat.
Met alle respect, maar dat is niet wat hier gebeurde. Voor zover het relevant is, ik geloof niet dat deze aanvaller zich bewust was van dat Mazraoui achter hem liep en een actie maakte om dit contact af te dwingen. Ik geloof wel dat hij op zoek was naar de overtreding, maar dat hoort gewoon bij het spelletje, daar moet je als verdediger niet in trappen.Mark31 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:39:
Maar als de aanvaller zijn been tussen jou benen propt bijvoorbeeld, is er contact, maar never nooit geen penalty.
De aanvaller wordt gewoon duidelijk geraakt op een onreglementaire manier. Het is licht, hij zoekt het op, hij doet geen poging om te blijven staan. Allemaal waar, maar het blijft een overtreding, imo.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 04-11-2021 09:47 ]
Als ik deze logica toe pas op Heracles-Ajax, had Ajax dus ook gewoon een penalty moeten hebben toen Rensch in het penalty gebied boven op zijn voet geraakt werd zonder dat de bal gespeeld werd? En toen riep iedereen inclusief de commentatoor dat het geen penalty was omdat het contact te licht was. Dan moeten we regels aangepast worden als de interpretatie zo vrijblijvend is, anders gaat elk tikje een penalty kunnen geven.ph4ge schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:28:
[...]
Hij raakt hem gewoon, zonder intentie om de bal te spelen, en daardoor is die speler uit balans. Lichte overtreding, maar het is wel gewoon een overtreding, en dat in de 16. Zelfs als die spits "expres zn been liet staan" (ik zou niet weten wat hij dan had moeten doen en hij zag Mazraoui nooit komen zodat hij dit kon plannen), hij wordt gewoon geraakt op zn been, in de 16, terwijl hij de bal heeft en de verdediger geen eens een poging doet om fair de bal af te pakken. Kan je gewoon een penalty voor geven.
Gaat mij minder om dat de penalty gegeven werd want zoals je zegt kan je hem geven, maar meer dat als je beelden gaat vertragen dat elk mini tikje meteen iets heel ergs lijkt. De scheids gaf in eerste instantie zelf aan dat het niks was omdat hij het contact te licht vond, dat deed hij volgens mij door zijn eigen voet even aan te tikken.
Het grappige is dat die rode kaart onschuldiger lijkt als je het vertraagt en uit alle hoeken bekijkt, en de penalty een lichte maar duidelijke overtreding is als je het vertraagt en uit alle hoeken bekijkt.Pompi schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:44:
Gaat mij minder om dat de penalty gegeven werd want zoals je zegt kan je hem geven, maar meer dat als je beelden gaat vertragen dat elk mini tikje meteen iets heel ergs lijkt.
[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 04-11-2021 09:53 ]
De regel wordt helaas te vaak geïnterpreteerd hoe de kijker denkt dat het moet zijn ;-) (en dus heel vaak verre van objectief). Gelukkig is idd voor de regels de scheidsrechter (en vaak falende VAR) en niet de kijker.ph4ge schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:44:
Dat is helaas niet de regel.
Op de Duitse TV hebben ze het beeld stil gezet en in dat beeld staat anthony bovenop het been van Hummels. De reporter gaf aan dat zelfs de rode kaart naar anthony had kunnen gaan als je de beelden zo bekeek. Dus vertragen kan een heel ander beeld geven.ph4ge schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:51:
[...]
Het grappige is dat die rode kaart onschuldiger lijkt als je het vertraagt en uit alle hoeken bekijkt, en de penalty een lichte maar duidelijke overtreding is als je het vertraagt en uit alle hoeken bekijkt.Ik kan me heel goed voorstellen dat je in het veld die penalty mist en die overtreding bij een rode kaart een stuk erger lijkt (zeker met het betere acteerwerk van het slachtoffer).
[ Voor 51% gewijzigd door rikoos op 04-11-2021 09:55 ]
Dat is zeker waar, maar ik heb het vermoeden dat die rode kaart meer voor de intentie gegeven is. En blijkbaar had de UEFA aangegeven daar strenger op te handelenph4ge schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:51:
[...]
Het grappige is dat die rode kaart onschuldiger lijkt als je het vertraagt en uit alle hoeken bekijkt, en de penalty een lichte maar duidelijke overtreding is als je het vertraagt en uit alle hoeken bekijkt.Ik kan me heel goed voorstellen dat je in het veld die penalty mist en die overtreding bij een rode kaart een stuk erger lijkt (zeker met het betere acteerwerk van het slachtoffer). Daar is de VAR voor. En mijn persoonlijke mening is dat die rode kaart er niet een is in de categorie "je kan hem geven", maar die penalty wel.
[Twitter: https://twitter.com/chris78williams/status/1456033780066619394]
Ik vind dat altijd zo bijzonder. Op de een of andere manier wordt contact in de 16 altijd anders beoordeeld dan op rest van het veld. Dit is op zijn ergst een ongelukkige botsing, ergens anders op het veld zou dit toch never nooit als een overtreding worden gezien. Omgekeerd zie je dat trouwens ook, duwen of vasthouden en dan niet fluiten omdat het te licht zou zijn voor een penalty, terwijl eenzelfde actie op het middenveld altijd wordt afgefloten.ph4ge schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:28:
[...]
Hij raakt hem gewoon, zonder intentie om de bal te spelen, en daardoor is die speler uit balans. Lichte overtreding, maar het is wel gewoon een overtreding, en dat in de 16.
Gisteren hadden zowel de rode kaart als de penalty van mij niet gehoeven, maar je kunt ze geven. Mede door de penalty was het gelukkig nog wel vermakelijk. En een prima resultaat
Regeren is vooruitschuiven
Kijk de 1e helft nog eens, hoeveel grote kansen Dortmund kreeg maar niet afmaakte, zelfs voor zowat open goal niet. Je had bij rust prima 3-0 achter kunnen staan.
't was zeker niet alleen geluk en die kansen missen kun je ook gebrek aan kwaliteit noemen, maar zeker in de 1e helft zat het Ajax niks tegen.
Ik vroeg het na bij een gast uit Engeland die ik ken omdat Oliver best bekend staat als een goeie scheids daar. Hij zei ook al dat ze in Engeland meer op de intentie zijn gaan focussen dan op 'raakt ie em ja of nee'.Pompi schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:55:
[...]
Dat is zeker waar, maar ik heb het vermoeden dat die rode kaart meer voor de intentie gegeven is. En blijkbaar had de UEFA aangegeven daar strenger op te handelen
[Twitter]
Dan nog vond ik rood zwaar, maar dan is het in ieder geval voor mij makkelijker te begrijpen waarom ie niet ingrijpt na het zien van de beelden.
Maar natuurlijk.rikoos schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:53:
[...]
Op de Duitse TV hebben ze het beeld stil gezet en in dat beeld staat anthony bovenop het been van Hummels. De reporter gaf aan dat zelfs de rode kaart naar anthony had kunnen gaan als je de beelden zo bekeek. Dus vertragen kan een heel ander beeld geven.
In dat kader kun je met een sliding iemand zijn been breken en het beeld enkele seconden later stilzetten om de conclusie te trekken dat ie 'm helemaal niet raakt
Er was geen intentie om de bal te spelen maar intentie om voor de man te komen. Er was nog minder intentie om de man neer te spelen. Als zo'n situatie een strafschop oplevert dan heb je er 300 per wedstrijd. Er was ook een hand die niet STRAK langs het lichaam hing bij een Dortmund speler. Net zo min een penalty als dit. Net zo min als dat die rode kaart rood was ook.ph4ge schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:09:
[...]
Dan zitten 7 van de 10 scheidsrechters fout.Mark31 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:35:
[...]
Hij loopt eerst door, vervolgens valt hij zelf.
Ik snap zelf echt niet dat er überhaupt nog discussie is over penalty ja/nee. Mazraoui raakt em (niet andersom), Mazraoui zorgt er daarmee voor dat die gast niet meer kon schieten.->100% strafschop elke keer weer.
Ik ben het ermee eens dat ondanks de snelheid en intentie van de sliding de rode kaart misschien wat te zwaar was. Maar ja, raakt ie 'm op de enkel dan is het einde Anthony.
En de penalty? Mazraoui raakt tijdens het achterlangs kruisen met zijn knie de voet van de aanvaller, dat deze daarna op een hele aparte manier zijn volgende stap zet en ten valt komt doet er eigenlijk niet meer toe; het contact was er. Terechte pingel imo.
Wel weer lekkere goals hoor
Ik kan er nog steeds niet bij hoe we tegen Utrecht en Heracles deze mentaliteit niet op kunnen brengen, zelfs niet heel eventjes...
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Z'n linkerbeen (die voet werd (dacht ik) geraakt door Mazraoui) heeft de grond toch niet meer geraakt voor ie neerging?OPSLAGHOND schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:08:
Waarom zet hij dan eerst nog zijn been neer en gaat hij vervolgens Antony-achtig naar de grond?/
Omdat hij nog even moest bedenken hoe hij precies ging vallen.OPSLAGHOND schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:08:
Waarom zet hij dan eerst nog zijn been neer en gaat hij vervolgens Antony-achtig naar de grond?/
Als ie op zijn Arjan Robbens naar de grond was gegaan had de scheids het misschien weggewoven, wie weet.
Maar het doet er eigenlijk niet toe hoe ie valt, er was contact en daar zit Mazraoui gewoon fout. Het is daarna aan de speler om een mooie manier van tuimelen te presenteren. Overdreven vallen of niet, contact is contact en daar staat maar één straf op.
Ik snap het helemaal, maar bij Antony noemen ze het theater en bij de penalty was er contact.Superkiwi schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:12:
[...]
Omdat hij nog even moest bedenken hoe hij precies ging vallen.
Als ie op zijn Arjan Robbens naar de grond was gegaan had de scheids het misschien weggewoven, wie weet.
Maar het doet er eigenlijk niet toe hoe ie valt, er was contact en daar zit Mazraoui gewoon fout. Het is daarna aan de speler om een mooie manier van tuimelen te presenteren. Overdreven vallen of niet, contact is contact en daar staat maar één straf op.
Bij beide was er contact en bij beide was er theater.
Penalty was terecht, niet handig van Mazraoui.
Rode kaart was terecht gezien het been van Hummels, de noppen vooruit en de aankondiging van de UEFA.
Dat theater is kut en had ook wel met geel bestraft mogen worden voor beide spelers.
K to the KillaZ
100% met je eens.OPSLAGHOND schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:17:
[...]
Bij beide was er contact en bij beide was er theater.
Het is geen haat tegen hem.ElPaco schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:11:
[...]
Nou je hoop voor PSV mag in de ijskast. Los van de vorm van PSV zijn Götze, Gakpo, Madueke, Pröpper en Thomas er niet bij. Zeker de eerste 3 ga je missen.
[...]
bron
Het is vooral kijken naar de toekomst.
Pasveer word 38, hij doet het nu top maar zal geen jaren in het doel staan.
Als ze Gorter niet af en toe een kans geven dit seizoen dan moet je gaan kijken of er niet iets beschikbaar is op de markt waar je jaren mee vooruit kunt
Ik quote nu toevallig jou met een opmerking over Pasveer, maar als je zoekt op Pasveer in dit topic is het ongeveer 80% posts die negatief zijn, vandaar mijn berichtDeadsy schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:04:
[...]
Het is geen haat tegen hem.
Het is vooral kijken naar de toekomst.
Pasveer word 38, hij doet het nu top maar zal geen jaren in het doel staan.
Als ze Gorter niet af en toe een kans geven dit seizoen dan moet je gaan kijken of er niet iets beschikbaar is op de markt waar je jaren mee vooruit kunt
Pasveer heeft je onder andere zo ver geholpen, nu zou je Gorter op doel kunnen zetten voor de laatste 2 wedstrijden in de CL bijvoorbeeld.
Zijn eerste paar wedstrijden was ik ook niet overtuigd maar de laatste maand heeft hij wel flink vertrouwen getankt en dat zie je terug in zijn keeperswerk. Van mij mag ie voorlopig blijven staan
Ben je matig als je behalve die wedstrijd om de JC na 15 duels pas 3 goals om de oren hebt gehad? De primaire taak van een keeper is voorkomen dat de bal in het doel gaat. Secundair is dat zo doen dat er niet meteen nog een kans ontstaat (dus bal klemmen ipv wegstoten bijvoorbeeld) en tertiair is lekker meevoetballen.Superkiwi schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:15:
Pasveer deed het tegen PSV, Dortmund (vooral de eerste wedstrijd) en Heracles gewoon goed, daar is niks op af te dingen. De wedstrijden daarvoor was ie vrij matig, ik denk dat we het daar ook wel over eens kunnen zijn toch?
Zijn eerste paar wedstrijden was ik ook niet overtuigd maar de laatste maand heeft hij wel flink vertrouwen getankt en dat zie je terug in zijn keeperswerk. Van mij mag ie voorlopig blijven staan
Pasveer doet die primaire taak meer dan prima, die andere 2 kan je over discussieren.
Drommel doet die 3e taak prima, helaas snapt hij nog niet dat hij vooral ballen moet tegenhouden en dat de rest dan vanzelf komt. Nou is de verdediging van PSV minder dan die van Ajax, maar dan nog is het treurig om te zien hoe groot het verschil in keepers is.
De keepers in de eredivisie die dit jaar het meeste hebben doorgelaten redden alsnog gemiddeld ruim 60% van de ballen die op doel gaan. Drommel zit op 47%...
Drommels!ElPaco schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:34:
[...]
Ben je matig als je behalve die wedstrijd om de JC na 15 duels pas 3 goals om de oren hebt gehad? De primaire taak van een keeper is voorkomen dat de bal in het doel gaat. Secundair is dat zo doen dat er niet meteen nog een kans ontstaat (dus bal klemmen ipv wegstoten bijvoorbeeld) en tertiair is lekker meevoetballen.
Pasveer doet die primaire taak meer dan prima, die andere 2 kan je over discussieren.
Drommel doet die 3e taak prima, helaas snapt hij nog niet dat hij vooral ballen moet tegenhouden en dat de rest dan vanzelf komt. Nou is de verdediging van PSV minder dan die van Ajax, maar dan nog is het treurig om te zien hoe groot het verschil in keepers is.
De keepers in de eredivisie die dit jaar het meeste hebben doorgelaten redden alsnog gemiddeld ruim 60% van de ballen die op doel gaan. Drommel zit op 47%...
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat zijn knappe cijfers maar ze interpreteren als "dan moet Pasveer wel heel goed zijn" is scorebordjournalistiek.ElPaco schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:34:
[...]
Ben je matig als je behalve die wedstrijd om de JC na 15 duels pas 3 goals om de oren hebt gehad? De primaire taak van een keeper is voorkomen dat de bal in het doel gaat.
Zijn eerste wedstrijden als basiskeeper kwam hij niet heel goed over en zag hij er allesbehalve zeker uit bij reddingen. Zijn blunder tegen Sporting hielp daar niet aan mee.
Dat we zo weinig tegendoelpunten tegen hebben gehad heeft niet alleen met Pasveer te maken, de verdediging speelt daar ook een hele grote rol in door weinig kansen weg te geven. Dat hij 3 schoten van Haaland pakt is een leuke statistiek maar daar heeft hij ook geen katachtige reddingen voor hoeven te verrichten, de schoten waren praktisch allemaal recht op hem.
Maar goed, zoals ik hierboven al aangaf vind ik dat hij het de laatste tijd gewoon goed doet dus mijn steun heeft ie voor nu.
Dezelfde scorebordjouranlistiek zou je op Haller kunnen toepassen en ook die was gewoon matig, ook al spreken de cijfers nu in zijn voordeel.
Het heeft zeker niet alleen met Pasveer te maken nee, maar Pasveer heeft maar 10 ballen minder op doel gehad in de eredivisie van Drommel, dus ook al zag het er onzeker uit, hij had ze tenminste.Superkiwi schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:52:
[...]
Dat zijn knappe cijfers maar ze interpreteren als "dan moet Pasveer wel heel goed zijn" is scorebordjournalistiek.
Zijn eerste wedstrijden als basiskeeper kwam hij niet heel goed over en zag hij er allesbehalve zeker uit bij reddingen. Zijn blunder tegen Sporting hielp daar niet aan mee.
Dat we zo weinig tegendoelpunten tegen hebben gehad heeft niet alleen met Pasveer te maken, de verdediging speelt daar ook een hele grote rol in door weinig kansen weg te geven. Dat hij 3 schoten van Haaland pakt is een leuke statistiek maar daar heeft hij ook geen katachtige reddingen voor hoeven te verrichten, de schoten waren praktisch allemaal recht op hem.
Maar goed, zoals ik hierboven al aangaf vind ik dat hij het de laatste tijd gewoon goed doet dus mijn steun heeft ie voor nu.
Dezelfde scorebordjouranlistiek zou je op Haller kunnen toepassen en ook die was gewoon matig, ook al spreken de cijfers nu in zijn voordeel.
Hoe dan ook, als jullie er van af willen, geef maar aan PSV
Nee nee ElPaco, Pasveer blijft mooi bij onsElPaco schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:12:
[...]
Hoe dan ook, als jullie er van af willen, geef maar aan PSV
Scorebord of niet. Leg de CL-cijfers van Haller naast topspitsen als Ronaldo, Lewandowski of Benzema en hij steekt er gewoon goed naast af. Meeste balveroveringen, meeste luchtduels gewonnen, meeste assists, tweede aantal goals. Wanneer ben je eigenlijk wel goed genoeg voor de spitspositie bij Ajax?Superkiwi schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:52:
[...]
Het lastige bij het beoordelen van keeper vind ik trouwens coaching. Je ziet niet wat een keeper voorkomt door zijn verdediging goed aan te sturen. Hoe dan ook heeft Ajax qua keepers volgens mij best een goede staf ook.
Regeren is vooruitschuiven
Verwijderd
Die vier van Feyenoord en die vijf van Ajax hakken er flink in bij het reddingspercentage van Drommel. Zonder de klassiekers heeft hij een hoger percentage als bijvoorbeeld Bijlow. Die eigenlijk ook veel te veel doelpunten tegen krijgt.ElPaco schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:12:
[...]
Het heeft zeker niet alleen met Pasveer te maken nee, maar Pasveer heeft maar 10 ballen minder op doel gehad in de eredivisie van Drommel, dus ook al zag het er onzeker uit, hij had ze tenminste.
Hoe dan ook, als jullie er van af willen, geef maar aan PSVWe hebben ook al hard gefaald door eerst Mvogo te halen terwijl we Unnerstall hadden en nu Drommel te halen voor Unnerstall, echt super gewoon.
Een wedstrijd als tegen Willem II helpt ook niet. 1 schot op doel, 2 tegendoelpunten..Verwijderd schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:56:
[...]
Die vier van Feyenoord en die vijf van Ajax hakken er flink in bij het reddingspercentage van Drommel. Zonder de klassiekers heeft hij een hoger percentage als bijvoorbeeld Bijlow. Die eigenlijk ook veel te veel doelpunten tegen krijgt.
Edit: Maar goed, een keeper van NEC bijvoorbeeld heeft ook een 5klapper tegen Ajax, dat is nou eenmaal hoe er gescoord is.
[ Voor 12% gewijzigd door ElPaco op 04-11-2021 13:58 ]
Ik zeg niet dat hij niet goed genoeg is toch?T-MOB schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:38:
[...]
Wanneer ben je eigenlijk wel goed genoeg voor de spitspositie bij Ajax?
Het heeft alleen even geduurd
Float like a butterfly, sting like a bee.
Die gaat gewoon weer keepen helaas.Niet direct maar wel binnenkort vrees ik.Martinusz schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:59:
Vanaf vandaag zit overigens de dopingschorsing van Onana er officieel op, ben benieuwd hoe dat gaat lopen…
Laten we eens een controversiële methode hier, de Expected Goals, erbij pakken.ElPaco schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:12:
[...]
Het heeft zeker niet alleen met Pasveer te maken nee, maar Pasveer heeft maar 10 ballen minder op doel gehad in de eredivisie van Drommel, dus ook al zag het er onzeker uit, hij had ze tenminste.
Hoe dan ook, als jullie er van af willen, geef maar aan PSVWe hebben ook al hard gefaald door eerst Mvogo te halen terwijl we Unnerstall hadden en nu Drommel te halen voor Unnerstall, echt super gewoon.
Ajax heeft een 0.92xGA (gemiddeld verwachte aantal tegengoals per Eredivisiewedstrijd), PSV 0.96xGA, Feyenoord 1.01xGA. Doen we dat keer het aantal wedstrijden dan hadden de clubs zoveel tegendoelpunten moeten hebben op basis van kansen: Ajax 10,12 verwachte tegendoeldoelpunten (werkelijkheid 2 tegendoelpunten), PSV 10,56 verwachte tegendoelpunten (werkelijkheid 19 tegendoelpunten), Feyenoord 10,1 verwachte tegendoelpunten (werkelijkheid 13 tegendoelpunten).
Dus Ajax krijgt veel minder tegendoelpunten dan je op basis van de kansenverhouding zou verwachten, PSV juist veel meer. Maarja, in hoeverre kan je dat de keeper aanrekenen? Laat ik het anders zeggen, Ajax scoort 50% meer dan je op basis van de kansen zou verwachten, zou dat nou betekenen dat keepers het collectief af laten weten tegen Ajax? Deze cijfers suggereren hooguit dat Ajax als team het beste presteert, maar dat het verschil een stuk kleiner is dan het aantal doelpunten voor en tegen suggereert (in punten klopt het redelijk).
Ik denk dat je heel weinig over keepers kan zeggen op basis van cijfers. Ik denk dat de laatste weken Pasveer gewoon pakt wat hij moet pakken, er zitten geen wereldreddingen bij en ook geen blunders. Ik denk ook dat de periode nog te kort is om er echt iets zinnigs over te zeggen.
Pasveer gaat een pilletje in zijn eten doenMartinusz schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:59:
Vanaf vandaag zit overigens de dopingschorsing van Onana er officieel op, ben benieuwd hoe dat gaat lopen…
Reminder: wedstrijd is al om 1845u.
Poll: AS Monaco - PSV
• Winst AS Monaco
• Winst PSV
• Gelijkspel
Ook een poll maken? Klik hier
Steek geblesseerd en Gorter is te onervaren om in Ajax 1 te zetten als het er echt om spant. Dus hij wordt reserve achter Pasveer, want die kan je zoals hij nu speelt moeilijk aan de kant schuiven voor iemand die zich niet bepaald populair heeft gemaakt.Martinusz schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:59:
Ik hoop dat PSV de volle buit pakt maar met de afwezigen die @ElPaco schetste is dat denk ik een utopie. Voorzichtig optimistisch zeg ik dan maar een gelijkspel.Superkiwi schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:22:
Nou, laat maar eens zien hoe jullie er over denken vanavond
Reminder: wedstrijd is al om 1845u.
Poll: AS Monaco - PSV
• Winst AS Monaco
• Winst PSV
• Gelijkspel
[Afbeelding]
Mijn voorspelling voor vanavond
Voorlopig zijn we de enigen die enige hoop koesteren op een punt.snmght schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:27:
[...]Voorzichtig optimistisch zeg ik dan maar een gelijkspel.
Wel zijn er twee anonieme dapp're strijders opgedoken die PSV de volle buit zien binnenhalen.
Bij de rest is er geen enkel vertrouwen in een goede afloop...
Kijk en dat is het 'probleem'.. Jij vergelijkt Pasveer met Drommel/Mvogo, wij met OnanaElPaco schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:12:
[...]
Die penalty gisteren? Die had Onana gehad.
Overigens staat Pasveer de afgelopen wedstrijden (Heracles niet gezien) wel prima te keepen ja en heeft ie 'het Pasveertje' (a la het De Boertje, een grote fout elke wedstrijd) al een paar wedstrijden af weten te houden.
Ik denk erover dat je 3 wedstrijden vergeten bentSuperkiwi schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:22:
Nou, laat maar eens zien hoe jullie er over denken vanavond
Of Vinicius moet ze plots weer links en rechts maken.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
He wat?toolkist schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:24:
[...]
Ik denk erover dat je 3 wedstrijden vergeten bent
Poll: AZ - CFR 1907 Cluj
• Winst AZ
• Winst Cluj
• Gelijkspel
Poll: Union Berlin - FEYENOORD
• Winst Union Berlin
• Winst FEYENOORD
• gelijkspel
Poll: Tottenham Hotspur - Vitesse
• Winst Tottenham Hotspur
• Winst Vitesse
• Gelijkspel
[ Voor 0% gewijzigd door Outerspace op 04-11-2021 20:04 . Reden: Autocorrect ]
Gurapportirrut!!!!!!Superkiwi schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:34:
[...]
[
Poll: Tottenham Hotspur - Vitesse
• Winst Tottenham Hutspot
• Winst Vitesse
• Gelijkspel
[Afbeelding]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Gaat Tottenham dan met de beste 11 spelen?Maarten_E schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:34:
Tsja... Een gelijkspel zou al heel goed zijn voor PSV. Ik verwacht overwinning Feyenoord en AZ, en nederlaag Vitesse. Hopen dat ik het mis heb voor wat betreft PSV en Vitesse.
Begrijp niet helemaal wat je bedoelt? Ging mij om de verbastering.
@Deadsy Nou, begreep dat Conte nu er toch geen gras over wilde laten groeien en geen C-team het veld in te sturen.
Bedoelde je verbästerung?Maarten_E schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:40:
[...]
Begrijp niet helemaal wat je bedoelt? Ging mij om de verbastering.
Als Tottenham er echt voor gaat met het merendeel van de basiself dan is Vitesse op papier kansloos.
Desondanks zeg ik 4x winst.
PSV en Vitesse nipt, Feyenoord en AZ dikke winst.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Fijne wedstrijd heren!
Denk je dat al die rijke Monacoërs iets geven om AS Monaco-PSV? Die gaan liever de wereld overvliegen voor andere clubs.PWM schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:46:
Ik vier zaterdag mijn verjaardag met meer mensen. Wat droevenis.
Laten we hopen dat je er heel erg naast zit...LZ86 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 17:50:
PSV geen kans. Feyenoord 50/50, AZ 50/50 en Vitesse gaat er keihard af.
Mijn voorspelling voor vanavond
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
:strip_exif()/f/image/1HkHPxrosMQ2rCQFEIhrGz2V.png?f=user_large)
1-0 AZ!
AZ en PSV zijn begonnen tegen resp. Cluj en Monaco.hoevenpe schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:50:
Ze zijn al begonnen dus?
Vinicius wordt je ook niet erg vrolijk van.
Enfin we zullen het ermee moeten doen
[ Voor 55% gewijzigd door Harribo op 04-11-2021 18:58 ]
alles kan off-topic
En met dat slechte spel hebben ze Monaco wel onder druk.Zingo schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:08:
Wat zijn die spelers voorin bij PSV toch slecht zeg. Wat een niveau.
alles kan off-topic
Edit: Het was Zahavi, laat maar
[ Voor 40% gewijzigd door Maarten_E op 04-11-2021 19:13 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022
:strip_exif()/f/image/m4hSv09lOiE63e017iuHOPzS.jpg?f=fotoalbum_large)