[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 132 ... 311 Laatste
Acties:
  • 485.983 views

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Derde rode kaart voor Beugelsdijk maar Blom ziet weer eens niets.

alles kan off-topic

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:26
Waarom heeft Beugelsdijk nog geen rood?

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:36

OMX2000

By any means necessary...

ph4ge schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:39:
Beugelsdijk de zoveelste keer met z'n armen aan het wapperen. Hoe vaak kan het ongeluk / toeval zijn?
Geen toeval! Had in ieder geval 1 keer geel moeten zijn.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:06

Agent47

I always close my contracts.

Tsjonge waar is die var man? Die beugelsdijk had al 2 keer rood moeten hebben.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:33
Afgaande van de reacties is het Beugelsdijk-Feyenoord. :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
LAD93 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:40:
[...]

Schandalig dat hier ook niks van gezegd wordt door de VAR.
Als het geen rode kaart is kan de VAR natuurlijk niets, dan ligt het buiten hun mandaat. Of de acties van Beugelsdijk wel of geen rood zijn is een andere vraag, conform de huidige regels niet dunkt mij, iets wat het wel mag zijn overigens, net zoals het zachtjes natrappen tegenwoordig geen rood meer is :+

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Napo schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:41:
[...]

Als het geen rode kaart is kan de VAR natuurlijk niets, dan ligt het buiten hun mandaat. Of de acties van Beugelsdijk wel of geen rood zijn is een andere vraag, conform de huidige regels niet dunkt mij, iets wat het wel mag zijn overigens, net zoals het zachtjes natrappen tegenwoordig geen rood meer is :+
Gozer doet toch 2x toe expres z’n elleboog naar achter. Óf je bent dan ziek lomp of je doet het gewoon bewust en verdient een rode kaart.

per aspera ad astra

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
LAD93 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:42:
[...]

Gozer doet toch 2x toe expres z’n elleboog naar achter. Óf je bent dan ziek lomp of je doet het gewoon bewust en verdient een rode kaart.
Bij Beugelsdijk zal dat een lompe actie zijn. Er zit bijzonder weinig finesse in hem.

• Ankona
Napo schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:43:
[...]

Bij Beugelsdijk zal dat een lompe actie zijn. Er zit bijzonder weinig finesse in hem.
Hij maakt wel vaak onlogische lompe acties als er een tegenstander in de buurt is die dan een elleboog in zijn gezicht krijgt.

alles kan off-topic

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Zouden die scheidsrechters daar nou naderhand op gewezen worden? Al die elleboogjes missen, dat kan toch niet?

• Ankona
Deze wedstrijd toont in elk geval wel aan waarom kunstgras vanaf de hoofdklasse verboden zou moeten zijn.

alles kan off-topic

• LAD93
  • Niet online
En hier dan geel geven terwijl die Spartaan Senesi als eerste beetpakt. Kansloos.

per aspera ad astra

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Waarom krijgt Senesi nou geel? Die spartaan zit toch zelf aan het gebit van Senesi te voelen?

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-01 20:38

Grudgie

PSN: Grudgie7

Yes!!! Jaaa jaaa!!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

LEKKER!

• Ankona
Pffffffffff

alles kan off-topic

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:44
Jippie :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dan toch, nou meevaller voor Feyenoord :)

Tweakers Discord

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:32
Die had de keeper wel mogen hebben..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:45
Tja, het zit Slot niet bepaald tegen ;)

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-01 20:38

Grudgie

PSN: Grudgie7

Heerlijk. :)

• LAD93
  • Niet online
Ik was even vergeten dat ik via de Ziggo app keek en dat die een minuut achterloopt :+

per aspera ad astra

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:06

Agent47

I always close my contracts.

Deze was vies. Gefeliciteerd :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Toch nog wat moois gezien inDit hoort niet Rotterdam!

[ Voor 26% gewijzigd door Outerspace op 31-10-2021 14:17 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:53
Mooi slot :)

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:22
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:10:
[...]

Ajax heeft ook punten laten liggen. Dan kun je de klok er op gelijk zetten.
Het was toch een uur terug he die klok?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• OMX2000

OMX2000

Feyenoord was niet goed. Maar niet erg dat het voetbal van Sparta afgestraft is.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Nouja, wel verdiend gewonnen vandaag. Verder weer snel vergeten.

• Ankona
Spel was niet goed, veld maakte goed voetbal ook onmogelijk. Blom was weer eens ouderwets slecht. Dan telt alleen dat de punten binnen zijn, hoe dat vergeten we maar snel.

alles kan off-topic

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:26
Godsakke wat lekker JAAAAAAAA

• OMX2000

OMX2000

Ankona schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:07:
Spel was niet goed, veld maakte goed voetbal ook onmogelijk. Blom was weer eens ouderwets slecht. Dan telt alleen dat de punten binnen zijn, hoe dat vergeten we maar snel.
Blom voelt de wedstrijd niet aan of zo. Je mag best sneller geel geven om ff de grens aan te geven.

• Ankona
OMX2000 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:11:
[...]

Blom voelt de wedstrijd niet aan of zo. Je mag best sneller geel geven om ff de grens aan te geven.
Blom ziet gewoon niets. Diverse elleboogstoten die rood waardig zijn, diverse overtredingen enkel om een uitbraak te voorkomen en geel moeten zijn. Gewoon doorspelen.

Meestal fluit blom best aardig maar verkloot hij het met een of twee mega blunders (vage strafschoppen of rode kaarten) Dit keer zag hij gewoon de hele wedstrijd niets.

alles kan off-topic

• Exocet
  • Niet online
Dit lijkt wel het verschil met Ajax, die verliezen punten de slechte wedstrijden.
PSV en Feyenoord kunnen in de slotfase zo'n wedstrijd wel uit het vuur slepen, zeker ook een kwaliteit.

Verwijderd

Exocet schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:25:
Dit lijkt wel het verschil met Ajax, die verliezen punten de slechte wedstrijden.
PSV en Feyenoord kunnen in de slotfase zo'n wedstrijd wel uit het vuur slepen, zeker ook een kwaliteit.
Met andere woorden Feyenoord speelde twee weken geleden tegen RKC een goede wedstrijd?

Kleinste overwinning van Feyenoord bij Sparta sinds 1996.

• Ankona
Deadsy schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:31:
[...]

Als dat het enige probleem is van een doelman zou ik blij zijn.
Ja een snelle voortzetting zit er niet in maar zolang hij de ballen pakt
Tegenhouden is een ding. Maar zeker bij een matig middenveld en een ingegraven tegenstander is snel en goed uittrappen een belangrijk onderdeel van een goede keeper. Bijlow faalt op dit vlak al langer maar dat wordt amper opgemerkt.

alles kan off-topic

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:04
Nec - Groningen, Nec staat voor met 2-0,terecht. Nog 5 minuten.
FC Groningen was niveau 5e klasse amateurs eerste helft. Doet mij pijn te zien.

Vleugel verdedigers van nec vallen mij op, kom je nauwelijks voorbij. Die waren echt heel goed.
Schöne nog altijd een slimme voetballer, weet precies waar je wanneer moet lopen, mooi te zien.

Het wordt een heel zwaar seizoen voor fc Groningen.

• Maarten_E
Harribo schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:15:

Vleugel verdedigers van nec vallen mij op, kom je nauwelijks voorbij. Die waren echt heel goed.
Schöne nog altijd een slimme voetballer, weet precies waar je wanneer moet lopen, mooi te zien.

Ik hoop voor je dat Groningen erin blijft, de stad en provincie verdienen een plek erin.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Harribo
Maarten_E schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:21:
[...]

Ik hoop voor je dat Groningen erin blijft, de stad en provincie verdienen een plek erin.
Dank je. Gelukkig duurt het seizoen nog lang.

Nec speelde ook wel goed.
Goede vleugel verdedigers bij nec, die zou ik als Nederlandse topclub in de gaten houden

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Harribo schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:15:

Het viel mij ook tegen wat Groningen tegenover een goed georganiseerde NEC kon brengen. Je moet op deze manier nog maar zien of je in het linker rijtje komt.

Eens kijken wat de winterstop kan brengen. Hoe staat de positie van de trainer eigenlijk of wordt daar nog niet aan gezaagd?

Tweakers Discord

• mavaros
  • Laatst online: 12:23
Welkom in de Hel! Dat stond ergens op een spandoek, volgens de radiocommentatoren.

Een betere verwelkoming kan je als club niet krijgen, als je ergens boven de rivieren in pestweer moet voetballen.

edit: En dan wordt je zeiknat door de regen ook nog met 5-1 opgerold. Willem II heeft in twee wedstrijden 8 tegendoelpunten mogen slikken. Bij andere clubs was de trainer op vakantie gestuurd.

Hup FC Utrecht.

[ Voor 34% gewijzigd door mavaros op 31-10-2021 18:40 ]

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
mavaros schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:27:
Welkom in de Hel! Dat stond ergens op een spandoek, volgens de radiocommentatoren.

Een betere verwelkoming kan je als club niet krijgen, als je ergens boven de rivieren in pestweer moet voetballen.

edit: En dan wordt je zeiknat door de regen ook nog met 5-1 opgerold. Willem II heeft in twee wedstrijden 8 tegendoelpunten mogen slikken. Bij andere clubs was de trainer op vakantie gestuurd.

Hup FC Utrecht.
Prima sfeertje hoor hier op 't Galgenwaard... Beetje vochtig... Dat wel...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ONvDk5QDM7dte-8kzUOXToeE6Qg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HmHy1gcy8paqOMeUYefC1vUi.jpg?f=fotoalbum_large

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:40
Ankona schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:19:
[...]

Blom ziet gewoon niets. Diverse elleboogstoten die rood waardig zijn, diverse overtredingen enkel om een uitbraak te voorkomen en geel moeten zijn. Gewoon doorspelen.

Meestal fluit blom best aardig maar verkloot hij het met een of twee mega blunders (vage strafschoppen of rode kaarten) Dit keer zag hij gewoon de hele wedstrijd niets.
Welke wedstrijd hij ook fluit, hij maakt (vind ik) vaak dubieuze beslissingen tegen de grotere clubs, hij lijkt er in mijn ogen vooral voor te gaan juist niet in het voordeel van de groten te fluiten en fluit er daardoor juist tegen.
Daarnaast de grens aangeven, van het toelaatbare laat hij vaak na of kiest daar momenten voor die niet passen bij hoe hij daarvoor in dezelfde wedstrijd gefloten heeft. Zo krijg je vaak warrige wedstrijden, vind ik altijd zonde.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Maar er is toch ook een VAR? Blijkbaar is wat Beugelsdijk doet, tot 3x toe een speler met de elleboog opvangen, toegestaan. Anders kan je het toch ook niet uitleggen.

Je kan dus ook zeggen dat Blom het geweldig heeft gedaan. De VAR was het met hem eens :+

• Ankona
De VAR is vaak net zo onnavolgbaar als Blom. Zelfs als iemand anders dan Blom de VAR is.

Dat hier niet minstens twee keer door de VAR ingegrepen is is ook niet te begrijpen. Tenzij die wel heeft lopen roepen in het oor van Blom maar deze hem gewoon direct afgepoeierd heeft.

alles kan off-topic

• Exocet
  • Niet online
Het lijkt wel alsof de VAR echt maar bij 100% zekerheid durft in te grijpen.

• Ankona
Exocet schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:49:
Terwijl de scheidsrechters zich slap fluiten veroorloven omdat de VAR toch wel meekijkt.

alles kan off-topic

• mavaros
PWM schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:34:
Maar er is toch ook een VAR? Blijkbaar is wat Beugelsdijk doet, tot 3x toe een speler met de elleboog opvangen, toegestaan. Anders kan je het toch ook niet uitleggen.

Je kan dus ook zeggen dat Blom het geweldig heeft gedaan. De VAR was het met hem eens :+
Beugelsdijk had minimaal 2x een dubbele dubbele rode kaart moeten krijgen.
Hij hoekte twee keer iemand neer met een elleboogstoot. Dat is in het voetbal gewoon illegaal, en mag dus niet.

Dan mag je dus gaan kijken naar de kwaliteiten van de scheidsrechter, die niet correct ingreep in het spel. Diegene in deze wedstrijd zat vaak gewoon mis, als ik de samenvattingen en het radioverslag kan/mag geloven.

Pak je de wedstrijd van donderdag als leidraad, dan zit je te kijken naar een voetbalwedstrijd, en na 90 minuten weet je eigenlijk niet of er überhaubt een scheidsrechter op het veld liep. Dan heb je het als scheids best goed gedaan.

RKC-Willem II werd op donderdag heel goed gefloten door die scheidsrechter.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:21
Gekkenhuis bij GAE - Fortuna

WoT stats

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:01
Ik ga er vanuit dat ze vandaag begonnen zijn met de aanleg van een kunstgras veld in Dortmund?

• Ankona
BAM-BAM-BAM-BAM KOWET!!!!

alles kan off-topic

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-01 13:19
Exocet schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:49:
Ja ik vind dat de VAR gewoon moet zeggen twijfel geval, kijk even zelf.

En dat de VAR dat altijd op die manier doet.
Dan blijft de scheids op het veld ook de baas.

Ja je krijgt meer var, maar dat zijn we ondertussen al gewend dus boeie...

• Ankona
Joostje123 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 22:01:
[...]

Ja ik vind dat de VAR gewoon moet zeggen twijfel geval, kijk even zelf.

En dat de VAR dat altijd op die manier doet.
Dan blijft de scheids op het veld ook de baas.

Ja je krijgt meer var, maar dat zijn we ondertussen al gewend dus boeie...
Ik heb het al vaker gezegd, ik vind dat de scheidsrechter en de var bij elke vorm van twijfel contact met elkaar moeten kunnen hebben. Heel veel kan ook zonder (veel) vertraging. Net zoals de scheidsrechter en de assistent/vierde man constant met elkaar babbelen.
Wat betreft het ingrijpen, dat vind ik moet veel terughoudender. Niet gaan muggenziften over 5 cm buitenspel ja of nee. Beslissing van de scheidsrechter staat, tenzij het een blunder is die echt niet door de beugel kan. (2 meter buitenspel ofzo, twijfelgevalletjes zijn gewoon zoals de grensrechter het meende te hebben gezien en een doelpunt staat als de scheidrechter geen overtreding gezien heeft. - tenzij hij echt iets gigantisch gemist heeft.)

alles kan off-topic

• jbdeiman
Ankona schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 22:27:
[...]

Ik heb het al vaker gezegd, ik vind dat de scheidsrechter en de var bij elke vorm van twijfel contact met elkaar moeten kunnen hebben. Heel veel kan ook zonder (veel) vertraging. Net zoals de scheidsrechter en de assistent/vierde man constant met elkaar babbelen.
Wat betreft het ingrijpen, dat vind ik moet veel terughoudender. Niet gaan muggenziften over 5 cm buitenspel ja of nee. Beslissing van de scheidsrechter staat, tenzij het een blunder is die echt niet door de beugel kan. (2 meter buitenspel ofzo, twijfelgevalletjes zijn gewoon zoals de grensrechter het meende te hebben gezien en een doelpunt staat als de scheidrechter geen overtreding gezien heeft. - tenzij hij echt iets gigantisch gemist heeft.)
Ze hadden 'gewoon' de hockey regels moeten overnemen, je kan challengen als team, 2 maal per helft ofzo, heb je gelijk dan blijft die staan anders ben je er een kwijt.
Spelers weten vaak zelf wel wat er gebeurt en of dit kon of niet.

Daarnaast zou je inderdaad meer met elkaar in contact moeten staan, maar de VAR niet zo beslissend op 'niet overduidelijke fouten'. Dat is bijvoorbeeld een val op de hand, waar je als BAR constateert dat de hand 'te ver van het lichaam is', als de arbiter gezien heeft dat de bal de hand raakte maar er van opzet / onnatuurlijke houding/ positie van de hand (en van heel dichtbij) geen sprake is, dan grijpt VAR niet in.
Doe bekijkt toch alles in slow motion, waardoor de 'context' van het incident anders wordt. Immers lijkt het dan veel meer bewust dan wanneer het op normale snelheid beoordeeld wordt.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:45

snmght

imho dan he

Exocet schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:25:
Dat kan wel wezen maar dan heeft Ajax gewoon minder slechte wedstrijden (minder verliespunten). :+

Verder gefeliciteerd, slechte wedstrijden winnen is absoluut een kwaliteit. Tot dusverre kunnen de topdrie fanboys (mij incluis) lullen wat ze willen maar het is nog zeker spannend genoeg bovenin (en dat is fijn).

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• snmght

snmght

imho dan he

Ankona schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:43:
De VAR is vaak net zo onnavolgbaar als Blom. Zelfs als iemand anders dan Blom de VAR is.

Dat hier niet minstens twee keer door de VAR ingegrepen is is ook niet te begrijpen. Tenzij die wel heeft lopen roepen in het oor van Blom maar deze hem gewoon direct afgepoeierd heeft.
Dat speelt Blom makkelijk klaar natuurlijk. Dat is toch wel de minste in het gilde at the moment naar mijn mening.

Wat mij betreft mag bij dit soort situaties inderdaad de scheidsrechter nog even herbeoordelen aan het scherm. Al is het maar om zichtbaar te maken dat de VAR wel degelijk alert is en dit constateert; doet Blom er alsnog niets mee mag Blom uitleg geven (al vallen dit soort zaken lastig uit te leggen maar soit).

Je voortkomt dan discussie over de VAR want dat vind ik inmiddels een goede toevoeging als hij goed ingezet wordt. Juist die inzet zou je inzichtelijk kunnen maken zo.

[ Voor 9% gewijzigd door snmght op 01-11-2021 08:59 ]

• snmght

snmght

imho dan he

mavaros schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:27:
Bij andere clubs was de trainer op vakantie gestuurd.
Na twee uitglijders ja? Niet in de eredivisie hoor, sterker nog dat zie je volgens mij nog niet bij de meest geflipte voorzitters.

• Deadsy
Tottenham heeft de trainer ontslagen.

Hoop voor Vitesse dat dit geen positief effect heeft

• Ankona
jbdeiman schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:09:
[...]

Ze hadden 'gewoon' de hockey regels moeten overnemen, je kan challengen als team, 2 maal per helft ofzo, heb je gelijk dan blijft die staan anders ben je er een kwijt.
Spelers weten vaak zelf wel wat er gebeurt en of dit kon of niet.

Daarnaast zou je inderdaad meer met elkaar in contact moeten staan, maar de VAR niet zo beslissend op 'niet overduidelijke fouten'. Dat is bijvoorbeeld een val op de hand, waar je als BAR constateert dat de hand 'te ver van het lichaam is', als de arbiter gezien heeft dat de bal de hand raakte maar er van opzet / onnatuurlijke houding/ positie van de hand (en van heel dichtbij) geen sprake is, dan grijpt VAR niet in.
Doe bekijkt toch alles in slow motion, waardoor de 'context' van het incident anders wordt. Immers lijkt het dan veel meer bewust dan wanneer het op normale snelheid beoordeeld wordt.
Dat kan niet bij voetbal. Veel regels zijn niet zwart-wit toepasbaar maar naar het oordeel van de sr. Bovendien, dat vertraagt ook wel erg en biedt coaches ook weer extra opties tot tijdrekken.

alles kan off-topic

• mavaros
snmght schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:50:
[...]

Dat kan wel wezen maar dan heeft Ajax gewoon minder slechte wedstrijden (minder verliespunten). :+

Verder gefeliciteerd, slechte wedstrijden winnen is absoluut een kwaliteit. Tot dusverre kunnen de topdrie fanboys (mij incluis) lullen wat ze willen maar het is nog zeker spannend genoeg bovenin (en dat is fijn).
Je kan ook overal zonder VAR spelen. Heb je de hele discussie niet, en is de scheidsrechter de bepalende factor als ie het spel niet goed snapt. Iets, wat een goede scheidsrechter niet overkomt.

Bij RKC-Willem II in de beker, was er ook geen VAR, of die hadden ze uitgezet ofzo. Die scheids leidde de wedstrijd heel aardig. Aan het einde van die wedstrijd trok het volk uit het stadion, en niemand liep te zeiken over de scheidsrechter of de VAR. Dan heb je het als scheidsrechter goed gefixt. (De wedstrijd liep ook niet uit de klauwen, of het werd smerig spel. Niks van dat.)

Als de buurtclub hier verderop speelt, loopt de hele goegemeente te zeiken oven omgekochte scheidsrechters, ook al hebben ze met 5-2 gewonnen. :?

• jbdeiman
Ankona schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:24:
[...]

Dat kan niet bij voetbal. Veel regels zijn niet zwart-wit toepasbaar maar naar het oordeel van de sr. Bovendien, dat vertraagt ook wel erg en biedt coaches ook weer extra opties tot tijdrekken.
Maar is dat niet ook eigenlijk het grootste probleem bij de sport? Dat er zoveel regels zijn die niet zwart-wit toepasbaar zijn? Duidelijkheid helpt een scheidsrechter ook, zo kan je bij de VAR ook de afspraak maken: Scheids fluit zijn wedstrijd en VAR corrigeert wanneer nodig en kan eventueel een gele kaart ook terugdraaien.

Andere inzet van de VAR sluit andere regels natuurlijk niet uit hè. Zo was er ooit (volgens mij officieel nog steeds?) dat een keeper de bal max 6 seconden ofzo vast mocht houden. Nu wandelen ze naar de rand van de 16, doen 4 keer of ze de bal gaan gooien (1 sec. per keer), houden toch de bal vast en na een halve minuut schieten ze de bal het veld in.
Gewoon zuivere speeltijd hanteren en de regels strenger hanteren helpt al een heleboel.

Straks:
De VAR moet natuurlijk ook geen 10 minuten kijken om te constateren of iets nu volgens de letter wel of niet goed is beoordeeld, (10 minuten is gechargeerd, ik weet het) maar als hij het niet snel/ direct kan zien, geen fout van de scheids en weer door. Het nemen van een vrije trap, ingooi of doeltrap duurt meestal al een halve minuut, dan kan een VAR prima wat zaken even beoordelen.

Tijdrekken kan dan natuurlijk niet meer, omdat ze zuivere speeltijd hanteren. Gechargeerd gesteld, voetbalt een Getaffe met gemak 4 wedstrijden in een week, omdat ze zovaak liggen en rollen en tijd rekken dat bij hun de speeltijd maar 20 minuten per heft is. Voetballende teams die 35 minuten per helft voetballen kunnen dat natuurlijk niet. :+

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FDNDGTIWEAg-qvW?format=jpg&name=large

Zin in *O*

Geen idee wat het gaat worden. Twee weken geleden had ik er een hard hoofd in en wat het voetbal en resultaat magistraal :)

Denk niet dat Dortmund zich dit een tweede keer laat gebeuren en zoveel ruimte gaat laten aan Ajax om te voetballen. Misschien gaat Dortmund de bus wel parkeren om een gelijkspel te behalen voor een uitgangspositie om plek 2. Wie weet. Ik verwacht in ieder geval een fysiek spel van Dortmund, wetende dat dat Ajax totaal niet ligt.

Ajax beschikt over een fitte selectie, bij Dortmund ontbreken sterkhouders Erling Haaland en Emre Can, niet geheel ongunstig.

Voorzichtige voorspelling: 2-2 :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-01 17:03
Als Dortmund wel zijn eerste kansjes maakt wordt het lastig denk ik, gelijkspel zou mij al tevreden stellen :) winst is kers op de taart

Float like a butterfly, sting like a bee.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Lewandowski heeft gisteren Haller ingehaald, misschien is hij nu weer gemotiveerd om er 3 in te leggen. :)

Zo'n makkelijke vertoning als in de thuiswedstrijd verwacht ik niet, die hebben wel wat goed te maken. Maar Dortmund zonder Haaland moet te doen zijn.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:35:
Als Dortmund wel zijn eerste kansjes maakt wordt het lastig denk ik, gelijkspel zou mij al tevreden stellen :) winst is kers op de taart
Inderdaad, alleen wie moet die kansjes maken bij Dortmund? Haaland was de enige die echt gevaarlijk was in de thuiswedstrijd.

• Exocet
  • Niet online
PolarBear schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:02:
[...]

Inderdaad, alleen wie moet die kansjes maken bij Dortmund? Haaland was de enige die echt gevaarlijk was in de thuiswedstrijd.
Malen natuurlijk!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-01 17:03
PolarBear schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:02:
[...]

Aha dat had ik gemist dat hij er niet bij zou zijn, maar de andere aanvallers zijn ook geen koekenbakkers natuurlijk ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:12:
[...]

Aha dat had ik gemist dat hij er niet bij zou zijn, maar de andere aanvallers zijn ook geen koekenbakkers natuurlijk ;)
Op zich waar (en deze plaatjes zijn een beetje flauw en er zijn kanttekeningen bij te maken) maar er is maar weinig scorend vermogen buiten Haaland tov de Ajax selectie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKXAsEpO1tlfXPDWVsWsfDb6K-w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7qNzBFqHEbLc2bscSUV0HEbS.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cii5QLge1MT9BRM00DqDWtZwIeU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/N8EOBKzArBrwKyj4g0Iz2ASw.png?f=user_large

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-12-2025
Ben toch wel een beetje huiverig voor deze wedstrijd. Er heerst een hosanna stemming (vooral gecreëerd door de "analisten") en dat Ajax een Dortmund zonder Haaland wel even verslaat. Dat lijkt mij echt te makkelijk gedacht. Een gelijkspel zou echt al een prima resultaat zijn. Zelf ga ik uit van een klein verlies, 2-1 Dortmund.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:38

Vos

AFCA

Met de Heracles instelling ga je er keihard af. Ik ben tevreden met een gelijkspel.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:09

Typhone

Who Dares Wins

Laat ze maar komen! Ze weten dat Ajax heel goed kan voetballen en als Ajax zo scherp is als tegen Sporting CP dan is Dortmund net zo bang voor Ajax, als Ajax voor Dortmund.

Ik zie niet in op basis van de recente CL wedstrijden waarom Ajax moet vrezen voor een verlies. Waar baseren jullie dat op? De naam? Het verleden? Tell me.

• snmght

snmght

imho dan he

PolarBear schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:20:
[...]

Op zich waar (en deze plaatjes zijn een beetje flauw en er zijn kanttekeningen bij te maken) maar er is maar weinig scorend vermogen buiten Haaland tov de Ajax selectie:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie dat toch redelijk gelijk op gaan (Haller en de rest / Haaland en de rest). Met het verschil dat Haller er wel bij is natuurlijk.

Ik ga uit van een Bayern wedstrijd en ditto gelijkspel. Ik teken er ook meteen voor, dan zijn we door en hebben we een vermakelijke pot gezien.

• snmght

snmght

imho dan he

Die heeft vaker tegen Ajax gescoord dan Haaland. Just sayin'. :+

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

snmght schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:43:
[...]

Ik zie dat toch redelijk gelijk op gaan (Haller en de rest / Haaland en de rest). Met het verschil dat Haller er wel bij is natuurlijk.

Ik ga uit van een Bayern wedstrijd en ditto gelijkspel. Ik teken er ook meteen voor, dan zijn we door en hebben we een vermakelijke pot gezien.
Ik teken voor de overwinning! Staat mooi en er hangt een bom duiten aan vast.

• JP_Frost
Typhone schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:40:
Laat ze maar komen! Ze weten dat Ajax heel goed kan voetballen en als Ajax zo scherp is als tegen Sporting CP dan is Dortmund net zo bang voor Ajax, als Ajax voor Dortmund.

Ik zie niet in op basis van de recente CL wedstrijden waarom Ajax moet vrezen voor een verlies. Waar baseren jullie dat op? De naam? Het verleden? Tell me.
Omdat Dortmund gewoon een prima ploeg heeft en voordat ze verloren 2 weken geleden ook als (lichte) favoriet werden gezien. Bij Ajax zie je dat als de focus niet 100% is dat het niveau redelijk zakt. Uiteraard zullen ze hopelijk een stuk meer geconcentreerd zijn vanavond dan tegen Heracles, maar het moet gewoon top zijn om te kunnen winnen.

Laten we wel wezen, het is toch niet de normaalste zaak van de wereld dat Ajax uit van Dortmund wint?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

JP_Frost schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:50:
[...]

Laten we wel wezen, het is toch niet de normaalste zaak van de wereld dat Ajax uit van Dortmund wint?
Op basis van hoe Ajax de laatste jaren in de CL speelt zeg ik dat ze niet hard hoeven te vrezen. Getuige de vorm in de grote wedstrijden dit jaar mogen ze van mij 'gewoon' winnen. Maar nu zul je zien dat ze met 5-0 weggepoetst worden vanavond en dan kan ik de quotes gaan tellen. Aan een ieder die dat wil doen, ben zo dapper nu ook even te voorspellen wat Ajax gaat doen vanavond en licht die keuze even toe }:O

• JP_Frost
Typhone schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:07:
[...]

Op basis van hoe Ajax de laatste jaren in de CL speelt zeg ik niet dat ze hard hoeven te vrezen. Getuige de vorm in de grote wedstrijden dit jaar mogen ze van mij 'gewoon' winnen. Maar nu zul je zien dat ze met 5-0 weggepoetst worden vanavond en dan kan ik de quotes gaan tellen. Aan een ieder die dat wil doen, ben zo dapper nu ook even te voorspellen wat Ajax gaat doen vanavond en licht die keuze even toe }:O
Het maakt mij echt geen bal uit wiens voorspellingen uitkomen. Als Ajax fan hoop ik op een goed resultaat, echter ben ik bang dat er door sommige mensen iets te makkelijk vanuit wordt gegaan dat ze winnen.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

JP_Frost schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:11:
[...]

...echter ben ik bang dat er door sommige mensen iets te makkelijk vanuit wordt gegaan dat ze winnen.
Dat maakt je Ajacied toch? Grote bek, bluf en branie van tevoren. En soms gaat dat mis.

• Bossie
  • Laatst online: 16:08
JP_Frost schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:35:
Ben toch wel een beetje huiverig voor deze wedstrijd. Er heerst een hosanna stemming (vooral gecreëerd door de "analisten") en dat Ajax een Dortmund zonder Haaland wel even verslaat. Dat lijkt mij echt te makkelijk gedacht. Een gelijkspel zou echt al een prima resultaat zijn. Zelf ga ik uit van een klein verlies, 2-1 Dortmund.
Hoop vooral een leuke pot te zien, gisteravond was er weinig spanning ondanks dat ik nasr switch zat te kijken.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:38

Vos

AFCA

Typhone schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:12:
[...]

Dat maakt je Ajacied toch? Grote bek, bluf en branie van tevoren. En soms gaat dat mis.
Realisme mag je ook gewoon hebben ;)

• Exocet
  • Niet online
Om in de stemming te komen

• Han
  • Niet online

Han

Aan een ieder die dat wil doen, ben zo dapper nu ook even te voorspellen wat Ajax gaat doen vanavond en licht die keuze even toe }:O
Niet dat ik jou zou quoten o.i.d :P

Maar waarom ik er niet zo zeker van ben? Omdat; Ajax, Nederland, hoge verwachtingen, appeltje-eitje hosanna, etc. Spelers gaan zelf geloven dat ze absolute top zijn en dat zijn ze niet. Ze zijn hooguit bovengemiddeld, Europees gezien gemiddeld. Door 100% focus en inzet, voetballen vanuit het collectief brengen ze goede wedstrijden op de mat als het loopt. Maar afgelopen weekend zie je wat het kan brengen, gemakzucht is dodelijk voor het niveau van de spelers. Als het niet loopt dan loopt het ook totaal niet (toegegeven, andersom ook). Dus wanneer Dortmund goed uit de startblokken komt dan zou het kwartje met het zelfde gemak de andere kant op kunnen vallen ten opzichte van vorige week. Het verval kan soms te groot zijn, daar komt mijn vrees vandaan :)

Het enige voordeel kan zijn dat wanneer Ajax het eerste half uur goed door komt Dortmund wel zal moeten. Nog een verlies tegen Ajax en een mogelijke winst van Sporting maakt het dat ze afzakken naar plek 3 op basis van doelsaldo en ze dus de volgende uitwedstrijd moeten winnen tegen Sporting om het in eigen hand te houden. Dat is best risicovol.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:21
[...]

Op basis van hoe Ajax de laatste jaren in de CL speelt zeg ik dat ze niet hard hoeven te vrezen. Getuige de vorm in de grote wedstrijden dit jaar mogen ze van mij 'gewoon' winnen. Maar nu zul je zien dat ze met 5-0 weggepoetst worden vanavond en dan kan ik de quotes gaan tellen. Aan een ieder die dat wil doen, ben zo dapper nu ook even te voorspellen wat Ajax gaat doen vanavond en licht die keuze even toe }:O
Nou vooruit dan, omdat je het zo graag wil :p

Onderschat 80K man publiek niet, maar veel zal afhangen van de motivatie van Ajax (en Dortmund). Ik denk dat Ajax wel gaat winnen, dit is geen plastic 'gras'mat en CL. Dan zetten ze sowieso een stapje extra.

WoT stats

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Han schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:10:
[...]

Niet dat ik jou zou quoten o.i.d :P

Maar waarom ik er niet zo zeker van ben? Omdat; Ajax, Nederland, hoge verwachtingen, appeltje-eitje hosanna, etc. Spelers gaan zelf geloven dat ze absolute top zijn en dat zijn ze niet. Ze zijn hooguit bovengemiddeld, Europees gezien gemiddeld. Door 100% focus en inzet, voetballen vanuit het collectief brengen ze goede wedstrijden op de mat als het loopt. Maar afgelopen weekend zie je wat het kan brengen, gemakzucht is dodelijk voor het niveau van de spelers. Als het niet loopt dan loopt het ook totaal niet (toegegeven, andersom ook). Dus wanneer Dortmund goed uit de startblokken komt dan zou het kwartje met het zelfde gemak de andere kant op kunnen vallen ten opzichte van vorige week. Het verval kan soms te groot zijn, daar komt mijn vrees vandaan :)

Het enige voordeel kan zijn dat wanneer Ajax het eerste half uur goed door komt Dortmund wel zal moeten. Nog een verlies tegen Ajax en een mogelijke winst van Sporting maakt het dat ze afzakken naar plek 3 op basis van doelsaldo en ze dus de volgende uitwedstrijd moeten winnen tegen Sporting om het in eigen hand te houden. Dat is best risicovol.
Ik ben helemaal niet zo overtuigd van de kwaliteiten van de meeste spelers van Ajax trouwens ;). Ik denk dat er vooral een heel goed team staat de laatste jaren. Alle andere spelers hebben moeite zich aan te passen in het buitenland (zonder uitzondering) dus ik hoop dat ze in de toekomst daar eens goed over na gaan denken. Tegelijk hoop ik ook weer van niet want dan gaat het verdienmodel van Ajax kapot.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vanavond 21u groep C: Borussia Dortmund v Ajax
voorbeschouwing om 20u bij RTL7, en om 21u start de wedstrijd

Afbeeldingslocatie: https://news.22bet.com/wp-content/uploads/2021/11/Borussia-Dortmund-v-Ajax.jpg

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Sowieso geluk dat Haaland en Guerroro niet meedoen.
Straks Wolff vs Antony, met Nous erachter

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-01 11:37
Hackus schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:36:
Vanavond 21u groep C: Borussia Dortmund v Ajax
voorbeschouwing om 20u bij RTL7, en om 21u start de wedstrijd

[Afbeelding]
Of bekijk de voorbeschouwing bij Ziggo Sport!

• Harribo
Ben benieuwd straks.
Ik kan helaas alleen de tweede helft kijken.

Zou mooi zijn als Ajax een resultaat mee neemt en Ajax eindelijk eens doorgaat

Gelukkig geen Turpin straks , die zie ik nu bij Milan - Porto

• Deadsy
En stelletje idioten in Dortmund weet zich niet te gedragen.
Hoop dat de Duitse politie ze daar houd

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:38

Lordy79

Vastberaden

Ik denk dat het 0-0 of 1-1 wordt maar zo niet verwacht ik een grote uitslag.
Ajax heeft genoeg aan gelijkspel en voor Dortmund is dat ook geen slechte uitslag.
Aan de andere kant: als een ploeg met 2 doelpunten verschil voorstaat zal de ander wel moeten komen want spelen op beperken van de schade (doelsaldo) is voor beide juist niet interessant.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Kan iemand vragen of dirk stopt met zijn monoloog #rtl7

• Maarten_E
Ben benieuwd. Verwacht met de blessures bij Dortmund wel een overwinning voor Ajax, maar een grote zal het niet zijn denk ik. 1-2.

• Deadsy
groggy schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:33:
Kan iemand vragen of dirk stopt met zijn monoloog #rtl7
Kuyt zit er? O dan hoef ik in de rust niet te kijken

Verwijderd

Kunnen we stoppen over voetbalmiljonairs die het trainersdiploma zonder inzet cadeau willen krijgen?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@DoeEensGek niks mis met Wesley toch ?
Jammer dat Boskamp er niet bij zit, maar Kuyt.

[ Voor 37% gewijzigd door Hackus op 03-11-2021 20:38 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Deadsy
Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:35:
Kunnen we stoppen over voetbalmiljonairs die het trainersdiploma zonder inzet cadeau willen krijgen?
Heb twijfel dat die twee ooit succes gaan hebben als trainer.
Beide nul zelf reflectie en beide tactisch nooit echt sterk geweest.

BTW wat is er met de wenkbrauwen van Sneijder aan de hand

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:37:
[...]

BTW wat is er met de wenkbrauwen van Sneijder aan de hand
Mijn vriendin vond dat dirkie na al zijn ingreepjes op Ronald de boer is gaan lijken..

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
groggy schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:40:
[...]

Mijn vriendin vond dat dirkie na al zijn ingreepjes op Ronald de boer is gaan lijken..
Weet ze wie Dirk Kuijt is of had ze het over Frank de Boer?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:38

Lordy79

Vastberaden

groggy schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:40:
[...]

Wow ik heb hier geen televisie bij de hand maar Dirk Kuijt lijkt in mijn beleving in de verste verte niet op Ronald de Boer!
Arme Dirk!

Weet je wie trouwens wél erg op Ronald de Boer lijkt?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Maarten_E
Lordy79 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:44:
[...]

Weet je wie trouwens wél erg op Ronald de Boer lijkt?
Ieder andere oud-profvoetballer zonder enig scrapule en wordt betaald door Qatar?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:22
Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:35:
Misschien moet je het verhaal nog eens lezen. Zeg niet dat hij gelijk heeft, maar hij wil er wel degelijk wat voor doen
Pagina: 1 ... 132 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022