Ik wil nog een keer terugkomen op de wedstrijd van Ajax tegen Dortmund.
Gisteren, tijdens VI, ging het er ook even over. Was Dortmund zo slecht, of was Ajax gewoon heel goed. Ik heb door die vraag, die al sinds dinsdagavond 23.00u speelt, allerlei samenvattingen bekeken. De gehele wedstrijd hoefde niet, want zelf met verbazing voor de televisie zitten aanschouwen, toen het live gebeurde.
Ajax was gewoon erg goed. Dortmund is na 8 minuten mistvoetbal compleet voor Jan L** gezet. Nieteens omdat Dortmund een offday had, maar gewoon, omdat Ajax compleet gehakt maakte van die Duitsers. Ook Bayern was er met 4-0 afgegaan op die avond.
Maar goed, dat was afgelopen week. Nu is PSV het bokje, en aangezien ik in Eindhoven woon als Ajacied, hoop ik op een enorme afstraffing van PSV. Een 6-0 voor Ajax zou de kers op de taart zijn.
Dit hoop ik niet, want dan breekt de pleuris uit in Eindhoven en heb ik weken last van onwillige stadsgenoten die boos zijn. Als PSV wint, dan ben ik wekenlang de schlemiel, want Ajax verloor van PSV.
@
Sydney08 Als je objectief bekijkt heb je helemaal gelijk, maar Ajax speelde dinsdag wel erg goed, en als Ajax de bal heeft en het spel kan bepalen, dan staat ook Bayern te schutteren met hun topspelers.
Andersom kan natuurlijk hetzelfde gebeuren. Als Bayern met de bal gaat rondtikken en Ajax moet achter de bal aan rennen, dan kan het zomaar 39-0 voor Bayern worden.
Dit is Ajax al meermaals overkomen, maar bang voor welke tegenstander in de CL dan ook, ze hoeven niet bang te zijn, en de tegenstander komt met dichtgeknepen billen het veld op.
Dat is een enorme luxe, en zolang dat het duurt, geniet ik ervan.
[
Voor 37% gewijzigd door
mavaros op 23-10-2021 17:25
. Reden: grove verbouwing. ]