Hier wil ik trouwens nog even op reageren want dit is absoluut niet fair. Je bent namelijk inderdaad aan het cherry picken om zaken te vinden die recht tegen de wetenschappelijke concensus in gaan. Dat verreweg de meeste mensen (gelukkig) vertrouwen hebben in de wetenschap heeft juist niet te maken met een plaat voor de kop, wetenschap heeft namelijk uit zichzelf een hele goede zelfcorrigerende werking. Zoals ik net al noemde, als er echt nieuwe inzichten zijn die tegen de huidige concensus in gaan, belet het niemand om die te publiceren (wat dan ook met regelmaat gebeurt). Echter, dat gebeurt niet/weinig door deze personen, die gaan naar andere platformen. Waarom? Ik weet het niet, als ze er echt van overtuigd zijn dat ze het bij het rechte eind hebben kunnen ze dat toch gaan publiceren? Dan kunnen anderen er naar kijken en mocht het kloppen, dan zullen er nieuwe inzichten zijn die de concensus doen verschuiven. Dat ze ervoor kiezen om dit niet te doen, doet me denken dat ze er zelf ook wel enigszins van overtuigd zijn dat hun verhaal niet bepaald heel sterk stand houd, maar dat is niet erg, want degenen die weten waar ze het over hebben kijken niet serieus naar dit soort filmpjes.monaldo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:14:
[...]
Cherry picking doe ik alleen maar jullie eigen patroon zien jullie niet onder ogen. Prima , weer een tweaker de mond gesnoerd, geweldige democratie.
Carla Peters
, die stond niet in mijn eerdere lijstje, ik dacht met anaalborende aliens wel diep genoeg te zijn gegaan. Ik was ook HCQ vergeten, en straks komen "zelfverklaard uitvinder van het RNA vaccin" Robert W Malone, ClareCraigPath en Tucker Carlson waarschijnlijk ook nog langs.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Oh dear.. waarom moet ik gelijk aan Southpark denkengambieter schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:26:
Carla Peters, die stond niet in mijn eerdere lijstje, ik dacht met anaalborende aliens wel diep genoeg te zijn gegaan. Ik was ook HCQ vergeten, en straks komen "zelfverklaard uitvinder van het RNA vaccin" Robert W Malone, ClareCraigPath en Tucker Carlson waarschijnlijk ook nog langs.
Ach, het kan nog erger, zoals deze genetic throwback in het VK:
Tory MP Desmond Swayne: “Not withstanding the carnage on our roads - certainly killing more people than Covid at the moment - some of us still decide to drive”
— David (@Zero_4) 14 december 2021
Deaths on UK roads in past two years - 2,850
Deaths from Covid in past two years - 146,477 pic.twitter.com/FUFCllhdiC
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Zij mag dan ooit voor het RIVM hebben gewerkt en een titel hebben maar keer op keer worden haar stukjes in HP/de tijd onderuit gehaald omdat ze onzin verteld.monaldo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:14:
[...]
Als ik verwijs naar een Carla Peters met jarenlange ervaring dan maakt het ook niks uit en is een fanatieke Tweaker met wetenschappelijke kennis een betere bron.
zie o.a. dit twitter draadje van begin dit jaar over één van haar artikelen. Geeft een perfect voorbeeld hoe zij compleet onwetenschappelijk bezig is en gewoon keihard aan het liegen is:
Zeg, @HPdeTijdNL, waarom laten jullie eigenlijk een mind-body-blabla-iemand onweersproken allemaal aperte antivaccinistische onzin opschrijven? 🤔 @kwakzalverij https://t.co/0BqyjzVeTs
— Maarten Keulemans (@mkeulemans) 7 januari 2021
En kers op de taart is dat zij Cobala heeft opgericht dat programma's probeert de slijten om je weerstand te verhogen met allerlei alternatieve wijzen. Oftewel, deze pandemie is een goudmijn voor haar en als mensen haar onzin geloven loopt ze alleen maar meer binnen.
EDIT: en over bv Schetters kan je deze debunk vinden: https://kloptdatwel.nl/20...ijfel-over-coronavaccins/
Geen idee of je op twitter zit maar je zou dan mensen als Maarten Keulemans, Pepijn van Erp of Rudy Bouma kunnen volgen als tegenwicht tegen de misinfo die keer op keer dit soort 'wetenschappers' de wereld inslingert.
[ Voor 15% gewijzigd door gws24 op 15-12-2021 17:53 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik heb ook bij het RIVM gewerkt, wat wil je van mij aannemen?monaldo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:46:
[...]
Wat bepaalt een name? Daar is hier dus ook een filter voor zo te zien. Als ik verwijs naar immunologen die zelfs bij het RIVM hebben gewerkt dan is het een complot van mij?( Dacht dat ik alleen spoken zag)
Welke bias toont m'n bron? Behalve dat ze kritisch kijken naar alle onderwerpen in de samenleving.
ok, wel als it'er op een milieu afdeling
alles kan off-topic
En ik bij de GGD!Ankona schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:41:
[...]
Ik heb ook bij het RIVM gewerkt, wat wil je van mij aannemen?
ok, wel als it'er op een milieu afdeling
een weekje in de afrondende fade van een it-project
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Verraderlijke ziekte is het.FreakNL schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:13:
Na ruim anderhalf jaar hebben we het hier ook binnen.. En dat heeft nog langer geduurd dan gedacht. Vriendin werkt in de zorg dus we hielden er eigenlijk altijd al rekening mee dat ze iets mee zou kunnen nemen. Dat is nu dus gebeurt (de bron is ook overduidelijk, zonder op details in te gaan hier), donderdag kreeg ze klachten, vrijdag getest en 's avonds laat al positieve uitslag..
Ik maak me een klein beetje zorgen om mijn ouders (allebei net in de 70), die zijn hier dinsdag nog geweest. En voordat de waardeoordelen komen, daarvoor had ik ze al 2 maanden niet gezien.. We spreken juist nauwelijks af en hadden ook al een paar keer gecancelled.. Dit keer waren we alle-3 snot en hoest-vrij.. (We hebben ook een dochter van 4)...
Zelf ben ik ook nog klachtenvrij, maar ik denk dat dat een kwestie van tijd is. We doen nu wel aan een soort isolatie (vriendin komt de slaapkamer niet uit en ik slaap op zolder) maar we wonen op 125m2 met dezelfde badkamer. En dochter van 4 dus.. We hebben even geprobeerd haar bij mama weg te houden maar ze moest zo hard huilen vanmiddag dat we dat opgegeven hebben..
/edit
Ik ben eigenlijk helemaal niet klachtenvrij bedenk ik me nu, alleen heb ik geen specifieke corona-klachten: Ik voel me niet geheel fit en ik heb vannacht 3 keer op de porseleinen troon gezeten. Dat is niet helemaal normaal voor mij.
Ik voelde me gisteren-ochtend prima. Omdat de 5e dag van isolatie vandaag was (of de 6e, ik twijfelde) had ik gisteren aan afspraak gemaakt voor vanochtend. In de loop van de dag ging ik me behoorlijk brak voelen en had ik wat zware benen bij de trap oplopen. Was er eigenlijk van overtuigd dat ik het had. Vandaag voel ik me echter prima (op een snotneus na).
Testuitslag net binnen; positief. Dus dat blijft nog even binnen blijven met zijn allen. Ik hoop dat ik het ergste gehad heb. Vriendin voelt zich alweer stukje beter.
@FreakNL Diarree, niet fit, snotneus, alle signalen waren er
Eeeum ja das waar daarom ook testen. Maar ik vind dit tot nu toe meevallen (afkloppen)…
Als mijn vriendin het niet gehad had was ik niet gaan testen… Een nachtje diarree en een brak dagje paar dagen later… Dat had ik niet aan Corona gewijd… Dat is natuurlijk ook het gevaar. Maar ik heb in oktober ook een keer diarree gehad en een brakke dag erachteraan… Tja…
Als mijn vriendin het niet gehad had was ik niet gaan testen… Een nachtje diarree en een brak dagje paar dagen later… Dat had ik niet aan Corona gewijd… Dat is natuurlijk ook het gevaar. Maar ik heb in oktober ook een keer diarree gehad en een brakke dag erachteraan… Tja…
[ Voor 67% gewijzigd door FreakNL op 15-12-2021 18:50 ]
Er is zeker wat op de bron aan te merken! Jij noemde het een "genuanceerdere kijk", als ik kijk naar de onderwerpen van de filmpjes die je zelf linkt kan je dat niet genuanceerd noemen. Het is allemaal anti-overheid/beleid. Is het idee van een nuancering niet dat je alle aspecten meeneemt? Nu had ik het over de clicks omdat het duidelijk werkt. Jij noemt het al een genuanceerd verhaal terwijl dat het niet is, er komt een vrij duidelijk doel naar voren bij de filmpjes. Die lijkt gefocust op een "ander geluid", maar als je het altijd oneens bent is het eigenlijk gewoon een verdienmodel. Helemaal omdat ze op specifieke punten gewoon ingaan tegen de standaarden zoals geaccepteerd in de gehele wetenschappelijke wereld.monaldo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:41:
[...]
Dus nu is er niks op de bronnen op te merken dan zijn het de clicks? Een vage theorie en daarmee is alle discussie dood.
Maar even reëel, ik gaf in mijn post wel een iets uitgebreidere reactie dan "een vage theorie". Dit is wel heel makkelijk in de slachtofferrol kruipen. Maar voor de goede orde, youtube is geen bron als je het over de wetenschap hebt. Een word documentje met aan elkaar gelinkte "onderzoeken" ook niet. Zelfs al zouden het goede studies zijn zou je ze nog niet op deze manier "reviewen", daar zijn protocollen voor. Daardoor is het zeer snel te zien dat dergelijk "onderzoek" niets met wetenschap te maken heeft (lees in een opleiding kan je van voor af aan beginnen). Zoals gezegd willen we best een specifiek onderzoek reviewen, maar dat verzoek heb ik niet gezien. De wetenschapstopics laten zien hoe dit werkt.
Kijk, dit is ook een reden dat het niet helemaal zo werkt. Wetenschap is nauwkeurig. Je verzamelt niet van iedereen die zijn zegje wil doen de mening en poldert naar een gemiddelde mening. Voor virus bestrijding weeg de mening van een viroloog natuurlijk sterker. Bij de daadwerkelijke behandeling in het ziekenhuis laat je de verantwoordelijke arts het doen. Deze mensen doen vaak uitspraken buiten het eigen vakgebied, dat is gewoon heel gevaarlijk. De maatschappelijke discussie over de impact van corona kan hier best gevoerd worden (wordt hij ook), maar dan gaan we niet feiten verdraaien zodat de discussie net wat meer in je voordeel uitvalt. Als HCQ daadwerkelijk effectief was zou iedereen het gelijk toelaten, dan zouden veel het ook met je eens zijn dat we niet zo overdreven moeten doen want het is te behandelen. Maar het middel is getest met wetenschappelijke protocollen om een bias uit te sluiten (waar de meeste foute papers last van hebben), waaruit helaas blijkt dat het niet statistisch effectief is. Tot er nieuw onderzoek is gaan we dat dus ook niet in alle discussies naar voren slepen.Ik ben inderdaad niet in staat wetenschap te beoordelen, dat laat ik aan experts over. Ik probeer zoveel mogelijk verschillende experts aan te horen, vanuit alle hoeken en alle onderwerpen die corona raken. Dus niet alleen omtrent doden, IC opnames, besmettingen etc.
Die risk-benefit begin je nu zelf overMaar als elke discussie hier dood wordt geslagen dat de Risk-benefit van een prik altijd positief is dan zijn we snel klaar. Kun je beter een forum openen met titel: waar kun je de prik zsm halen?
Tot slot. Je geeft zelf al aan het zelf niet te kunnen beoordelen. Wat beweegt je om dan de groep die duidelijk in de minderheid is te geloven? Terwijl die aantoonbaar de boel meermaals hebben lopen flessen met onderzoek. Zoals die medicatie onderzoeken waar een flink hoeveelheid van teruggetrokken is door foutief onderzoek. Sta daar zelf ook is bij stil. Het is niet alsof de rest van de wereld niet de beste oplossing voor corona wil. Of dat ze in de ziekenhuizen roepen, we hebben dit top spul in huis maar gaan het mooi niet gebruiken....dat zal ze leren. Het werd juist versneld off label gebruikt om het te onderzoeken. Ik krijg bij dergelijke bronnen altijd juist alleen maar meer vragen.
Alsof je een aap een woordenboek geeft en die er vervolgens z'n kont mee afveegt. Dat maakt de inhoud van het woordenboek niet minder waar. Dat er een 'politieke saus' over de 'koude wetenschappelijke feiten' moet komen (niet in plaatjes denken AUB) kan ik best begrijpen - er moet ook ruimte zijn voor de menselijke maat. Waar het, denk ik, vooral wringt is dat dezelfde aangereikte gegevens telkens een andere politieke waarde toebedeeld krijgen. Statements en handelingen die elkaar tegenspreken creëren een waas van inconsistentie en zelfs onwetendheid.ParaDroid2 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:14:
Ik geloof dat er hier een beetje langs elkaar heen gepraat wordt onderhand. Volgens mij is de huidige stemming (in Nederland) dat de huidige aanpak van het kabinet niet bepaald getuigt van een duidelijk inzicht (gezien het vertrouwen dat meen ik onder de 30% ligt). Dat betekent echter niet dat de informatie waar het kabinet zich op baseert per definitie fout is.
Team anti-scalp - wauw..
Weet iemand hier hoe het met quarantaine zit? Voor mij is het 7 dagen en als ik dan 24 uur klachtenvrij ben mag ik uit quarantaine, simpel. Maar mijn vriendin kreeg de 10e een positieve uitslag. Mag zij dan uit quarantaine op de 17e (mits 24 uur klachtenvrij) of moet zij vanaf nu nog 10 dagen in quarantaine omdat ze mijn huisgenoot is?FreakNL schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:40:
[...]
Verraderlijke ziekte is het.
Ik voelde me gisteren-ochtend prima. Omdat de 5e dag van isolatie vandaag was (of de 6e, ik twijfelde) had ik gisteren aan afspraak gemaakt voor vanochtend. In de loop van de dag ging ik me behoorlijk brak voelen en had ik wat zware benen bij de trap oplopen. Was er eigenlijk van overtuigd dat ik het had. Vandaag voel ik me echter prima (op een snotneus na).
Testuitslag net binnen; positief. Dus dat blijft nog even binnen blijven met zijn allen. Ik hoop dat ik het ergste gehad heb. Vriendin voelt zich alweer stukje beter.
Hier is de QuarantaineCheck voor!FreakNL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:17:
[...]
Weet iemand hier hoe het met quarantaine zit? Voor mij is het 7 dagen en als ik dan 24 uur klachtenvrij ben mag ik uit quarantaine, simpel. Maar mijn vriendin kreeg de 10e een positieve uitslag. Mag zij dan uit quarantaine op de 17e (mits 24 uur klachtenvrij) of moet zij vanaf nu nog 10 dagen in quarantaine omdat ze mijn huisgenoot is?
Er zijn 2 scenario's voor jouw vriendin:
1. Zelf covid-19. De check zegt dan dat ze uit quarantaine mag na 7 dagen (& 24u klachtenvrij).
2. Contact met iemand met covid-19. De check vraagt of ze "beschermd" is, dus gevaccineerd of recent (<12 maand geleden) hersteld van covid-19. Dat is zo (zeer recent zelfs). Dan is er geen quarantaine nodig aldus de website.
Scenario 1 is het strengst, dus die zou ik aanhouden.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Hierop aansluitend trouwens, het is wat mij betreft schrijnend om te zien hoe sommigen hun titel te grabbel gooien. Een dokterstitel is een beschermde titel waarbij je ook belooft dat je altijd integer te werk zult gaan, maar als je niet in de wetenschap blijft kun je vervolgens de grootste onzin verkopen en ondertussen je wel beroepen op diezelfde titel, om zo de indruk te wekken dat je er verstand van hebt. En er is niets tegen te doengambieter schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:26:
Carla Peters, die stond niet in mijn eerdere lijstje, ik dacht met anaalborende aliens wel diep genoeg te zijn gegaan. Ik was ook HCQ vergeten, en straks komen "zelfverklaard uitvinder van het RNA vaccin" Robert W Malone, ClareCraigPath en Tucker Carlson waarschijnlijk ook nog langs.
Dus jij zegt:Rannasha schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:24:
[...]
Hier is de QuarantaineCheck voor!
Er zijn 2 scenario's voor jouw vriendin:
1. Zelf covid-19. De check zegt dan dat ze uit quarantaine mag na 7 dagen (& 24u klachtenvrij).
2. Contact met iemand met covid-19. De check vraagt of ze "beschermd" is, dus gevaccineerd of recent (<12 maand geleden) hersteld van covid-19. Dat is zo (zeer recent zelfs). Dan is er geen quarantaine nodig aldus de website.
Scenario 1 is het strengst, dus die zou ik aanhouden.
Zij mag de 17e gewoon uit quarantaine als ze dan 24 uur klachtenvrij is? Ondanks dat ik mijn uitslag pas de 15e kreeg?
Dat is namelijk niet wat de quarantaine-check-site zegt. Die zegt bij scenario 2 namelijk:
Testen op de 20e (en dat heeft weinig zin denk ik)
of
Uit quarantaine op de 25e
Persoonlijk denk ik dat het het verstandigst is als we gewoon de 22e aanhouden als einde gezinsquarantine (mits we dan beiden 24 uur klachtenvrij zijn)
[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 16-12-2021 09:23 ]
Ik probeer kritisch naar dingen te kijken om de juiste afweging te kunnen maken, ik merk tot nu toe dat dit forum geen kritische bril op doet, de man in de witte jas (EMA/RIVM/OMT) roept A en dan zal het wel zo zijn. Even kort door de bocht.BlackMonkey schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:00:
[...]
Er is zeker wat op de bron aan te merken! Jij noemde het een "genuanceerdere kijk", als ik kijk naar de onderwerpen van de filmpjes die je zelf linkt kan je dat niet genuanceerd noemen. Het is allemaal anti-overheid/beleid. Is het idee van een nuancering niet dat je alle aspecten meeneemt? Nu had ik het over de clicks omdat het duidelijk werkt. Jij noemt het al een genuanceerd verhaal terwijl dat het niet is, er komt een vrij duidelijk doel naar voren bij de filmpjes. Die lijkt gefocust op een "ander geluid", maar als je het altijd oneens bent is het eigenlijk gewoon een verdienmodel. Helemaal omdat ze op specifieke punten gewoon ingaan tegen de standaarden zoals geaccepteerd in de gehele wetenschappelijke wereld.
Maar even reëel, ik gaf in mijn post wel een iets uitgebreidere reactie dan "een vage theorie". Dit is wel heel makkelijk in de slachtofferrol kruipen. Maar voor de goede orde, youtube is geen bron als je het over de wetenschap hebt. Een word documentje met aan elkaar gelinkte "onderzoeken" ook niet. Zelfs al zouden het goede studies zijn zou je ze nog niet op deze manier "reviewen", daar zijn protocollen voor. Daardoor is het zeer snel te zien dat dergelijk "onderzoek" niets met wetenschap te maken heeft (lees in een opleiding kan je van voor af aan beginnen). Zoals gezegd willen we best een specifiek onderzoek reviewen, maar dat verzoek heb ik niet gezien. De wetenschapstopics laten zien hoe dit werkt.
[...]
Die risk-benefit begin je nu zelf overJe mag echter best je twijfels uiten of hij daadwerkelijk positief is (zoals meerderen hier hebben gedaan) of met bronnen een onderbouwd bezwaar leveren op de publiek beschikbare analyse. Maar dat laatste gebeurd gek genoeg nooit.
Tot slot. Je geeft zelf al aan het zelf niet te kunnen beoordelen. Wat beweegt je om dan de groep die duidelijk in de minderheid is te geloven? Terwijl die aantoonbaar de boel meermaals hebben lopen flessen met onderzoek. Zoals die medicatie onderzoeken waar een flink hoeveelheid van teruggetrokken is door foutief onderzoek. Sta daar zelf ook is bij stil. Het is niet alsof de rest van de wereld niet de beste oplossing voor corona wil. Of dat ze in de ziekenhuizen roepen, we hebben dit top spul in huis maar gaan het mooi niet gebruiken....dat zal ze leren. Het werd juist versneld off label gebruikt om het te onderzoeken. Ik krijg bij dergelijke bronnen altijd juist alleen maar meer vragen.
Tot nu toe is elke bron van mij binnen paar minuten onderuit gehaald, de website is corrupt, de schrijvers hebben geen verstand, de schrijvers hebben belangen, de onderzoeken zijn niet correct uitgevoerd etc.
Het kanaal De Nieuwe Wereld wordt nu afgekraakt omdat zij kiezen om altijd een kritisch benadering te tonen op alle gebieden. Dit kan hun manier van onderscheidend vermogen zijn, kan zijn dat ze doordraven op de kritische kant, maar bij default zeggen dat alles wat zij maken en de gasten die zij ontvangen onzin uitkramen is gewoon te kort door de bocht. Dit is voor mensen in dit forum een makkelijke manier om maar niet hoeven te luisteren naar zo een bron, want ik weet zeker dat niemand de moeite heeft genomen om maar 1 aflevering te kijken.
Nu begin je zelf youtube een bron te noemen en mij dat kwalijk te nemen, ik heb youtube nooit als een bron genoemd. Youtube is een podium voor mensen net zoals een krant of tv. Als het RIVM een video op youtube plaats (YouTube: Feiten en fabels over coronavaccinatie) moeten we dit dan ook behandelen als onzin, he het staat op youtube! Dat is wat je nu in feite doet als ik een verwijzing maak naar youtube
John Campbell deelt (voorbeeld YouTube: Omicron, symptom changes) altijd al zijn bronnen in de omschrijving (je hoeft dus niet eens de video te kijken). Het lijkt me logisch dat deze man geen video van 10 uur gaat maken waarin hij het hele onderzoek samen met ons doorspit. Iedereen kan de bronnen controleren en prima als men hier zegt, joh deze man doet z'n best maar hij interpreteert de onderzoeken verkeerd want zus en zo. Dan is het prima en kan ik dus besluiten om zijn mening minder te laten wegen in mijn besluitvorming. Maar dat heb ik hier niet meegekregen, het is alleen snel afkraken van een bron die eventueel iets anders suggereert dan DE waarheid.
Wat betreft Carla Peeters, zij heeft jarenlange ervaring en is immunoloog. In het OMT zitten zelfs dierenartsen en hier wordt neerbuigend gedaan over deze mevrouw omdat zij een organisatie heeft die de natuurlijke weerstand probeert te verhogen bij mensen, hoe durft ze zeg!
Maurice de Hond werd hier afgekraakt omdat die persoonlijke belangen heeft bij zijn verhaal over ventilatie. Prima hij draaft hierin door en dit is ook te kort door de bocht. Ik heb hier in een andere post wat vragen over gesteld, wordt niet op ingegaan. Dus vragen stellen maakt schijnbaar ook niks uit. Ga het toch maar een keer weer proberen. Levert ventileren niet meer op dan handen wassen? En dus heeft Maurice (ook al heeft die een eigen belang), uiteindelijk niet gelijk? Zelfs het RIVM heeft eindelijk daar een rapport over uitgebracht.
Dan het aantoonbaar zand in de ogen gooien door de andere kant (flessen zoals jij zegt). Uiteraard heb je voldoende bronnen die niet plausible zijn, maar is dan bij default alles wat iets anders beweert fout? Want dat is wat hier gebeurt.
En als we het over belangen hebben, zonder in detail te gaan maar miss heb ik het nieuws gemist. Maakt Pfizer en co wel of geen winst op de vaccinaties? Ik suggereer hier niet mee dat zij kwade bedoelingen hebben (voordat men die woorden in mijn mond gaat stoppen). Het is zo ver ik weet een commerciele organisatie die in het verleden vaak genoeg de ethiek heeft overschreden en daar meermaals voor beboet is. Dus ja aan beide kanten van dit spectrum zitten belangen, dus kunnen we ophouden met elke bron doodmaken vanwege zogenaamde belangen? (youtube clicks tellen ook mee
Ah, de website heeft nog een optie voor een huisgenoot die besmet is en dan zijn de regels weer anders dan voor contact met een positieve niet-huisgenoot.FreakNL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:18:
[...]
Dus jij zegt:
Zij mag de 17e gewoon uit quarantaine als ze dan 24 uur klachtenvrij is? Ondanks dat ik mijn uitslag pas de 15e kreeg?
Dat is namelijk niet wat de quarantaine-check-site zegt. Die zegt bij scenario 2 namelijk:
Testen op de 20e (en dat heeft weinig zin denk ik)
of
Uit quarantaine op de 25e
Persoonlijk denk ik dat het het verstandigst is als we gewoon de 22e aanhouden als einde gezinsquarantine (mits we dan beiden 24 uur klachtenvrij zijn)
Het wordt er allemaal niet eenvoudiger op.
Maar goed, even los van wat de website zegt: Zodra je pas genezen bent, loop je over van de antistoffen en zul je (tenzij je een immuunstoornis hebt) niet meteen opnieuw besmet raken. Daarom hoor je ook geen verhalen van huisgenoten die de besmetting telkens weer naar elkaar overspelen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:12
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
En dit is dus precies waarom we dit niet willen zien. Als je punten van bijvoorbeeld het RIVM wil weerleggen dan is er meer nodig dan de kritische blik.monaldo schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:23:
[...]
Ik probeer kritisch naar dingen te kijken om de juiste afweging te kunnen maken, ik merk tot nu toe dat dit forum geen kritische bril op doet, de man in de witte jas (EMA/RIVM/OMT) roept A en dan zal het wel zo zijn. Even kort door de bocht.
Tot nu toe is elke bron van mij binnen paar minuten onderuit gehaald, de website is corrupt, de schrijvers hebben geen verstand, de schrijvers hebben belangen, de onderzoeken zijn niet correct uitgevoerd etc.
Het kanaal De Nieuwe Wereld wordt nu afgekraakt omdat zij kiezen om altijd een kritisch benadering te tonen op alle gebieden. Dit kan hun manier van onderscheidend vermogen zijn, kan zijn dat ze doordraven op de kritische kant, maar bij default zeggen dat alles wat zij maken en de gasten die zij ontvangen onzin uitkramen is gewoon te kort door de bocht. Dit is voor mensen in dit forum een makkelijke manier om maar niet hoeven te luisteren naar zo een bron, want ik weet zeker dat niemand de moeite heeft genomen om maar 1 aflevering te kijken.
Nu begin je zelf youtube een bron te noemen en mij dat kwalijk te nemen, ik heb youtube nooit als een bron genoemd. Youtube is een podium voor mensen net zoals een krant of tv. Als het RIVM een video op youtube plaats (YouTube: Feiten en fabels over coronavaccinatie) moeten we dit dan ook behandelen als onzin, he het staat op youtube! Dat is wat je nu in feite doet als ik een verwijzing maak naar youtube
John Campbell deelt (voorbeeld YouTube: Omicron, symptom changes) altijd al zijn bronnen in de omschrijving (je hoeft dus niet eens de video te kijken). Het lijkt me logisch dat deze man geen video van 10 uur gaat maken waarin hij het hele onderzoek samen met ons doorspit. Iedereen kan de bronnen controleren en prima als men hier zegt, joh deze man doet z'n best maar hij interpreteert de onderzoeken verkeerd want zus en zo. Dan is het prima en kan ik dus besluiten om zijn mening minder te laten wegen in mijn besluitvorming. Maar dat heb ik hier niet meegekregen, het is alleen snel afkraken van een bron die eventueel iets anders suggereert dan DE waarheid.
Wat betreft Carla Peeters, zij heeft jarenlange ervaring en is immunoloog. In het OMT zitten zelfs dierenartsen en hier wordt neerbuigend gedaan over deze mevrouw omdat zij een organisatie heeft die de natuurlijke weerstand probeert te verhogen bij mensen, hoe durft ze zeg!
Maurice de Hond werd hier afgekraakt omdat die persoonlijke belangen heeft bij zijn verhaal over ventilatie. Prima hij draaft hierin door en dit is ook te kort door de bocht. Ik heb hier in een andere post wat vragen over gesteld, wordt niet op ingegaan. Dus vragen stellen maakt schijnbaar ook niks uit. Ga het toch maar een keer weer proberen. Levert ventileren niet meer op dan handen wassen? En dus heeft Maurice (ook al heeft die een eigen belang), uiteindelijk niet gelijk? Zelfs het RIVM heeft eindelijk daar een rapport over uitgebracht.
Dan het aantoonbaar zand in de ogen gooien door de andere kant (flessen zoals jij zegt). Uiteraard heb je voldoende bronnen die niet plausible zijn, maar is dan bij default alles wat iets anders beweert fout? Want dat is wat hier gebeurt.
En als we het over belangen hebben, zonder in detail te gaan maar miss heb ik het nieuws gemist. Maakt Pfizer en co wel of geen winst op de vaccinaties? Ik suggereer hier niet mee dat zij kwade bedoelingen hebben (voordat men die woorden in mijn mond gaat stoppen). Het is zo ver ik weet een commerciele organisatie die in het verleden vaak genoeg de ethiek heeft overschreden en daar meermaals voor beboet is. Dus ja aan beide kanten van dit spectrum zitten belangen, dus kunnen we ophouden met elke bron doodmaken vanwege zogenaamde belangen? (youtube clicks tellen ook mee)
Je moet ook toetsen of de bron betrouwbaar en met welke insteek die is geplaatst. Zoals jij redeneert dan kun je alle bronnen wel goed praten en zo werkt het dus niet, lees daarvoor de spelregels nog even door in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Brontoetsing #hoedan?!
Ik weet niet hoe het nu precies is, maar vorig jaar was het bij ons ook zo dat mijn vrouw (die van corona was hersteld) eerder weer naar buiten mocht dan de rest van het gezin.FreakNL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:18:
[...]
Dus jij zegt:
Als je jezelf graag langer opsluit, is er natuurlijk verder niemand die dat erg vindt
Die van mij stond iig vrij snel weer buiten toen ze klachtenvrij was.
[ Voor 9% gewijzigd door Lethalis op 16-12-2021 11:49 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Nadat ik een paar keer per ongeluk (wegwerp-)mondkapjes in vestzakken vond na de route wasmachine-wasdroger heb ik besloten even heen niet meer te kopen. Die dingen kunnen verrassend goed tegen een wasbeurt.
Feest, we mochten net weer 2 weken naar buiten na de positieve test van mijn vrouw en nu is mijn jongste zoontje positief
Dag buitenwereld, tot volgend jaar
Dag buitenwereld, tot volgend jaar
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Heb je misschien ook een sneltest gedaan voor de GGD test? Was die negatief? Ik hoor om mij heen meer meer negatieve sneltesten maar positieve GGD testen.FreakNL schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:47:
Eeeum ja das waar daarom ook testen. Maar ik vind dit tot nu toe meevallen (afkloppen)…
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Zo, nog 1 dag school voor de kinderen en het is weer vakantie. Kunnen we lekker er op uit, daar zijn ze wel aan toe. Gewoon even naar de Efteling met de abonnement of toch Kersemusshoppen. Of we trekken er een midweek op uit in een volgeladen vakantiepark zoals iedereen dit momenteel doet. 
/s
/s
Ergens had ik nog de hoop dat de feestdagen uitgezonderd werden van de bezoekregel. We hadden al afgesproken om met de ene familie bij ons samen te komen eerste kerstdag, totaal acht personen, maar dat zijn er dus wel twee te veel. En tweede kerstdag naar de andere familie, zelfde samenstelling, maar dan nog met vijf kinderen er bij.
Na zo’n lange saaie periode met thuiswerken en haast nergens meer komen had ik wel de behoefte om weer gezellig samen te zijn, maar ik ben toch wel geschrokken van de persconferentie en ik denk dat we alle reden hebben om ons wel zorgen te maken en aan de afgesproken maatregelen te houden.
Nu voel ik mij weer spelbreker, omdat ik liever een alternatief bedenk waarin we verspreid over de kerstvakantie elkaar opzoeken, maar de rest van de familie vind dat het prima door kan gaan zolang iedereen een zelftest doet.
Hebben meer dit soort discussies in de familie? En houden jullie je ook tijdens de feestdagen aan het maximum van vier gasten?
Na zo’n lange saaie periode met thuiswerken en haast nergens meer komen had ik wel de behoefte om weer gezellig samen te zijn, maar ik ben toch wel geschrokken van de persconferentie en ik denk dat we alle reden hebben om ons wel zorgen te maken en aan de afgesproken maatregelen te houden.
Nu voel ik mij weer spelbreker, omdat ik liever een alternatief bedenk waarin we verspreid over de kerstvakantie elkaar opzoeken, maar de rest van de familie vind dat het prima door kan gaan zolang iedereen een zelftest doet.
Hebben meer dit soort discussies in de familie? En houden jullie je ook tijdens de feestdagen aan het maximum van vier gasten?
is toch niet te handhaven.
En als je beetje empathie hebt als agent dan schaam je toch ook dood als je op kerst een spelbreker gaat spelen.
En als je beetje empathie hebt als agent dan schaam je toch ook dood als je op kerst een spelbreker gaat spelen.
[ Voor 19% gewijzigd door tweakmember op 17-12-2021 09:21 ]
Gewoon de kinderen thuis laten. Dat is toch wat de overheid wil? Als je meer dan 2 kinderen hebt, mag je niet op bezoek of je moet de overige kinderen maar thuis laten.M-ThijZ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:14:
Wij gaan dit jaar weer geen familie op bezoek krijgen. Sinds dat we hebben afgesproken dat we het de "volgende kerst" bij ons zouden vieren, mag het niet meer
Het gaat bij ons niet op (mijn broers wonen 300km verderop, m'n moeder en schoonmoeder 2500km, m'n ene schoonzus heeft geen kinderen en de andere schoonzus heeft er nog 1 thuis wonen), maar ik zou de regels iets anders interpreteren: 1 huishouden op bezoek. Dus of opa en oma, of broer/zus met aanhang.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Nee. Wij komen gewoon bij elkaar (met mijn familie en de dag erop de schoonfamilie). Bij twijfel een zelftest.M-ThijZ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:14:
Ergens had ik nog de hoop dat de feestdagen uitgezonderd werden van de bezoekregel. We hadden al afgesproken om met de ene familie bij ons samen te komen eerste kerstdag, totaal acht personen, maar dat zijn er dus wel twee te veel. En tweede kerstdag naar de andere familie, zelfde samenstelling, maar dan nog met vijf kinderen er bij.
Vaak bu'j te bang!
De familie die op reisafstand woont is beperkt waardoor ik binnen de regels kan blijven. Bovendien heb ik niet een groot huis maar wel een grote eetkamer die eenvoudig goed geventileerd kan worden. De eettafel is erg ruim met 2,6 meter bij 1,2 meter waardoor je niet dicht op elkaar zit, zelfs aan tafel kun je bijna de 1,5 meter aanhouden. Bovendien is iedereen gevaccineerd en erg voorzichtig in hun doen en laten. Grootse uitdaging was een voldoende groot tafelkleed vinden.
Ik heb mazzel in dit geval met weinig familie in de buurt en redelijke grote, goed ventileerbare, ruimte maar dat is natuurlijk niet bij iedereen zo.
Ik heb mazzel in dit geval met weinig familie in de buurt en redelijke grote, goed ventileerbare, ruimte maar dat is natuurlijk niet bij iedereen zo.
Eigenlijk geen discussie, net als vorig jaar. Plan was, nu en toen, 8 man, wordt (en werd)alleen wij naar mijn ouders, mijn neef en zijn vrouw naar mijn oom en tante. Vorig jaar ging zelfs dat niet door door een onverwacht besmette patient bij mijn vrouw, toen hebben we het enkel met zijn tweeën gevierd. Wij zijn beiden wegens cruciaal werk in de zorg regelmatig op het werk, en we nemen de regels dus serieus.M-ThijZ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:14:
Mijn vriendengroep zie ik met O&N wel met meer dan 4 samenkomen; gaan wij niet naar toe.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Stomme vraag misschien maar waarom niet gewoon bij zijn eigen huisarts gevaccineerd worden?
Dat is toch veel praktischer dan het overbeladen van de ggd's.
Is dit puur omdat vaccins in een speciale koeling bewaard moeten worden?
[ Voor 4% gewijzigd door tweakmember op 17-12-2021 12:16 ]
Ik denk dat een huisarts wel wat beters te doen heeft dan 'dom' prikwerktweakmember schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:15:
Stomme vraag misschien maar waarom kan er gewoon niet bij de huisarts gevaccineerd worden?
Vaak bu'j te bang!
Heb je assistentes voor of die huur je in.-tom-562 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:16:
[...]
Ik denk dat een huisarts wel wat beters te doen heeft dan 'dom' prikwerk
Ja, dat was zo'n super succes met de AZ vaccinaties dat we dat nog een keer moeten proberentweakmember schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:15:
Stomme vraag misschien maar waarom niet gewoon bij zijn eigen huisarts gevaccineerd worden?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Er wordt ook niet gehandhaafd bij mensen thuis. Het is een advies, geen verbod.tweakmember schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:18:
is toch niet te handhaven.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Ik denk dat die assistentes wat beter te doen hebben dan 'dom' prikwerk.tweakmember schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:18:
[...]
Heb je assistentes voor of die huur je in.
En inhuren, dan kan je het toch net zo goed door de GGD laten doen? Die hebben er perfect ingerichte locaties voor.
Vaak bu'j te bang!
...en huisartsen moeten er speciaal een andere locatie voor inhuren. Met de 15 minuten wachttijd kan je het anders dan met de griepprik feitelijk niet in de praktijk doen, want er is daar niet genoeg ruimte om al die mensen met 1.5 meter afstand 15 minuten te laten wachten.-tom-562 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:18:
[...]
Ik denk dat die assistentes wat beter te doen hebben dan 'dom' prikwerk.
En inhuren, dan kan je het toch net zo goed door de GGD laten doen? Die hebben er perfect ingerichte locaties voor.
Dus moeten ze veel mensen inhuren.tweakmember schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:18:
[...]
Heb je assistentes voor of die huur je in.
En een ruimte erbij om ze aan het werk te krijgen.
Dus zeg maar ongeveer wat de GGD nu doet?
Hoe zou een huisarts dit beter kunnen? Hier is toch precies de GGD voor bedoeld. Onze gemeenschappelijke gezondheidsdienst doet nu precies waar ze voor bestaan.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
ik sprak dus vanmorgen 2 assistent en ze vertelde van dat ze zich eigenlijk dood vervelen en vele al vroeg naar huis gaan omdat er niks te doen is.-tom-562 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:18:
[...]
Ik denk dat die assistentes wat beter te doen hebben dan 'dom' prikwerk.
ik vroeg: waarom gaan jullie dan niet naar de ggd om te helpen vaccineren?
Antwoord: 'Ja uhh... dat onderwerp word al lange tijd vaak besproken bij verschillende huisartsen posten want het kromme is dat we dit heel graag willen maar de ggd dit niet toelaat. We mogen pas helpen als we 4 dagen per week beschikbaar zijn.'
Heel krom dus.
Dat zal flink wisselen per praktijk.
Hier krijg je telefonisch amper contact door drukte en lopen de huisartsen ook over.
Hier krijg je telefonisch amper contact door drukte en lopen de huisartsen ook over.
Misschien omdat ze anders meer resources kwijt zijn aan inwerken, plannen en wisselen dan dat ze ermee winnen. Niet alles is zo krom als een individu aan de zijlijn denkt.tweakmember schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:26:
[...]
ik sprak dus vanmorgen 2 assistent en ze vertelde van dat ze zich eigenlijk dood vervelen en vele al vroeg naar huis gaan omdat er niks te doen is.
ik vroeg: waarom gaan jullie dan niet naar de ggd om te helpen vaccineren?
Antwoord: 'Ja uhh... dat onderwerp word al lange tijd vaak besproken bij verschillende huisartsen posten want het kromme is dat we dit heel graag willen maar de ggd dit niet toelaat. We mogen pas helpen als we 4 dagen per week beschikbaar zijn.'
Heel krom dus.
alles kan off-topic
Ik heb weer een testje achter de rug. Ben in contact geweest met iemand die positief getest had. Had geen klachten, maar nu toch wel een klein beetje keelpijn. Geen idee of het placebo is
Morgen zou ik een borrel drinken met wat vrienden, hopelijk is de uitslag op tijd binnen.
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
@Michael_OsGroot alcohol desinfecteerd
[ Voor 4% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 17-12-2021 17:59 ]
Team anti-scalp - wauw..
Maar alleen het plus 80% spul. Dus de echte strohrum puur of de betere moonshine
"Gisteren maakte Het Europees Geneesmiddelenbureau EMA bekend dat de coronapil van Pfizer al mag worden ingezet."
"De versnelde inzet gebeurt voorlopig nog niet in Nederland, meldt het ministerie van VWS".
"Het is geen wondermiddel, waarschuwen virologen. Het gaat trouwens niet om één pil: per behandeling moet een patiënt er tientallen slikken." (vraag mij af hoeveel iemand dan per dag moet slikken
)
bron
Er was trouwens iets met de pil van Merck?
Iets met een ernstige bijwerking en de effectiviteit erg laag was dan gehoopt?
Had het in dit of dat andere topic over covid medicijnen gelezen maar kan het mij niet meer herinneren wat het was.
"De versnelde inzet gebeurt voorlopig nog niet in Nederland, meldt het ministerie van VWS".
"Het is geen wondermiddel, waarschuwen virologen. Het gaat trouwens niet om één pil: per behandeling moet een patiënt er tientallen slikken." (vraag mij af hoeveel iemand dan per dag moet slikken
bron
Er was trouwens iets met de pil van Merck?
Iets met een ernstige bijwerking en de effectiviteit erg laag was dan gehoopt?
Had het in dit of dat andere topic over covid medicijnen gelezen maar kan het mij niet meer herinneren wat het was.
[ Voor 69% gewijzigd door tweakmember op 17-12-2021 18:22 ]
Jeminee wat een tenenkrommende en zwakzinnige reacties onder elke (social) media bericht vandaag.
Oproepen tot rellen, verkondigen lekker naar het buitenland te gaan pff
#weekend.
#weekend.
@Vorkie het geeft denk ik vooral goed aan dat de GGZ in nog slechtere staat verkeerd dan de reguliere zorg…
Corona breekt blijkbaar ook hersencellen af bij een deel van de bevolking.Vorkie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:35:
Jeminee wat een tenenkrommende en zwakzinnige reacties onder elke (social) media bericht vandaag.
#weekend.
Of waren die al niet aanwezig
Nou inderdaad ja
pff
[ Voor 4% gewijzigd door Vorkie op 17-12-2021 18:55 ]
Wij hebben het ter kennisgeving aangenomen en gaan er verder niks mee doen. Iedereen is bij ons volledig gevaccineerd en “de oudjes” hebben hun boosters inmiddels.M-ThijZ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:14:
Ik schrik ervan hoeveel mensen het wel als een verbod zien, doodsbang een regeltje te overtreden… ik ben er best droevig onder, hoeveel angst sommige mensen zich hebben laten aanpraten soms…IJzerlijm schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:18:
[...]
Er wordt ook niet gehandhaafd bij mensen thuis. Het is een advies, geen verbod.
By each crime and every kindness, we birth our future
Geen discussie, advies -> /dev/null…M-ThijZ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:14:
Ik denk dat er redelijk wat mensen zijn die de kerst gewoon veilig willen vieren met niet te veel man op bezoek. Er zijn toch wat mensen gestorven die gezond waren, gevaccineerd en geen onderliggend lijden hadden in mijn omgeving. Recent nog de moeder van een kennis met 66 jaar, gevaccineerd en liep nog 15km hard was 6 dagen na opname dood.Freggel_United schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:10:
[...]
Ik schrik ervan hoeveel mensen het wel als een verbod zien, doodsbang een regeltje te overtreden… ik ben er best droevig onder, hoeveel angst sommige mensen zich hebben laten aanpraten soms…
Bang ben ik niet maar wel voorzichtig.
Stoere praat en anderen labelen met "angst".Freggel_United schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:24:
[...]
Geen discussie, advies -> /dev/null…
Hier geen angst maar gezond verstand en door samen mee te werken volgens de beste adviezen/regels uit deze shit zien te komen. Ondanks dat sommigen alles ok vinden zolang je niet de ME tegen komt (en dan nog).
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Ik heb feestboek al zeer lang weg gedaan, Twitter is er een half jaar geleden uit gegaan. De negatieve spiraal waar je door dat platform in blijft belanden is gewoon niet gezond. Sinds dien voel ik me echt veel beter. Het LinkedIn algoritme heeft gelukkig nog een methode dat je kan aangeven dat je iets niet meer in je tijdlijn wil zien. Dit heb ik zo'n 20 keer moeten doen op wappie berichten en sindsdien is het daar ook weg.Vorkie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:35:
#weekend.
Ik ben ook selectief met het kiezen welke nieuwsbronnen ik verder nuttig en op welke momenten. Ik probeer dit zo veel mogelijk te automatiseren en het heeft enorm geholpen.
Ik zou dit iedereen kunnen aanraden, zeker in dit soort tijden.
[ Voor 13% gewijzigd door spartacusNLD op 17-12-2021 20:56 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ja stoer man, de regels overtreden. Stel je voor dat je voorzichting bent.Freggel_United schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:10:
[...]
Ik schrik ervan hoeveel mensen het wel als een verbod zien, doodsbang een regeltje te overtreden… ik ben er best droevig onder, hoeveel angst sommige mensen zich hebben laten aanpraten soms…
[ Voor 5% gewijzigd door ijdod op 17-12-2021 20:56 ]
Regels? Het zijn adviezenijdod schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:55:
[...]
Ja stoer man, de regels overtreden. Stel je voor dat je voorzichting bent.
Vaak bu'j te bang!
@spartacusNLD oftewel een (social)media dieet. Maar ondertussen wel hier de corona topics opzoeken
Team anti-scalp - wauw..
Met een doel. Hoe minder contacten, hoe beter. Bewust de adviezen negeren geeft wel aan waar je prioriteiten liggen.
Net als met een dieet is het jezelf gewoon met mate iets toestaan.5pë©ïàál_Tèkén' schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:19:
@spartacusNLD oftewel een (social)media dieet. Maar ondertussen wel hier de corona topics opzoeken
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Dat is natuurlijk ook wel erg afhankelijk van context, je stelt dit wel heel zwart/wit.Osiris schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:28:
Met een doel. Hoe minder contacten, hoe beter. Bewust de adviezen negeren geeft wel aan waar je prioriteiten liggen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En als nu die 2 dagen in december er voor zorgen dat je de rest van het jaar je wel de “adviezen” beter volgt, is het dan nog steeds een slecht idee? Misschien wel, maar ik ben er wel klaar mee en dooddoeners als “het virus is niet klaar met ons” ken ik nu ook wel.Osiris schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:28:
[...]
Vorig jaar ontzegden we onszelf ook van alles, geen vakanties, geen visite, de hele handel. Leuk als een hoop anderen (ook in onze omgeving) wel gewoon leuke dingen doen dan, soms ook gewoon zonder te vaccineren. Wij zijn in ieder geval een stuk “makkelijker” geworden de afgelopen tijd en dat bevalt prima. We denken na, nemen enige voorzorgsmaatregelen, zijn gevaccineerd en verder zien we het wel. We kunnen wel pogen om in een rubberen clean-room te leven, maar zo willen wij niet oud worden in ieder geval….het leven gaat ook gewoon door.
Da's ook een beetje het nadeel natuurlijk. Iedereen ziet de excessen van anderen maar degenen die wel heel strikt leven vallen minder op. Zo schuiven we met z'n allen toch steeds meer naar minder regels volgen. Misschien jammer maar heel begrijpelijk.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@dr.lowtune er is nogal een verschil tussen een genuanceerd standpunt en afweging en een ‘yolo de regels (sorry, ‘adviezen’) zijn voor angsthazen’
OMT adviseert harde lockdown:
https://www.telegraaf.nl/...ehalve-essentiele-winkels
Analoog komt weer helemaal terug
Ok fuck het, ik schenk een glas whisky in. En dan even tot 10 tellen want dit moet ik echt verwerken. Hoe kunnen we allemaal gevaccineerd zijn, thuis werken, thuis blijven, niemand zien, en alsnog meer maatregelen hebben. Waar in hemelsnaam zitten die verspreidingenbert pit schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:51:
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Same here, dit weekend een etentje gehad met de familie. Met in achtneming van de regels. Dus in de horeca met alle regels, iedereen een zelftest, en om 17.00 klaar. Geen hossen zingen etc, maar gewoon aan tafel.dr.lowtune schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:25:
[...]
En als nu die 2 dagen in december er voor zorgen dat je de rest van het jaar je wel de “adviezen” beter volgt, is het dan nog steeds een slecht idee? Misschien wel, maar ik ben er wel klaar mee en dooddoeners als “het virus is niet klaar met ons” ken ik nu ook wel.
Vorig jaar ontzegden we onszelf ook van alles, geen vakanties, geen visite, de hele handel. Leuk als een hoop anderen (ook in onze omgeving) wel gewoon leuke dingen doen dan, soms ook gewoon zonder te vaccineren. Wij zijn in ieder geval een stuk “makkelijker” geworden de afgelopen tijd en dat bevalt prima. We denken na, nemen enige voorzorgsmaatregelen, zijn gevaccineerd en verder zien we het wel. We kunnen wel pogen om in een rubberen clean-room te leven, maar zo willen wij niet oud worden in ieder geval….het leven gaat ook gewoon door.
We hebben getwijfeld, maar voor mijn vader zou het zomaar de laatste keer geweest kunnen zijn. Ik denk dat er meer mensen in deze situatie zitten en met de kerst gewoon eventjes klaar zijn met de regels. Die gaan dan thuis meer mensen ontvangen dan geadviseerd wordt.
Wie houdt ze tegen? Het belangrijkste is nog steeds, verkouden of niet fit: blijf thuis en test jezelf. En daarnaast kun je nog wel wat dingetjes doen.
OmdatMichael_OsGroot schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:03:
[...]
Ok fuck het, ik schenk een glas whisky in. En dan even tot 10 tellen want dit moet ik echt verwerken. Hoe kunnen we allemaal gevaccineerd zijn, thuis werken, thuis blijven, niemand zien, en alsnog meer maatregelen hebben. Waar in hemelsnaam zitten die verspreidingen
- merendeel niet thuis werkt
- merendeel wel veel mensen ziet
- merendeel niet thuis blijft
Toevallig in een supermarkt of willekeurige winkel geweest afgelopen week? Het leek alsof de oorlog uitgebroken was.
En dat zal aankomende week alleen maar erger zijn.
Gewoon rustig blijven. Tot nu toe is het virus redelijk rechtvaardig geweest voor zover je dat van een ziekte kunt zeggen. De meeste slachtoffers vielen in de categorie die al in de reserve tijd leefden. Op pech gevallen na natuurlijk. Voor een 45 jarige is deelnemen aan het verkeer dodelijker dan het virus.Michael_OsGroot schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:03:
[...]
Ok fuck het, ik schenk een glas whisky in. En dan even tot 10 tellen want dit moet ik echt verwerken. Hoe kunnen we allemaal gevaccineerd zijn, thuis werken, thuis blijven, niemand zien, en alsnog meer maatregelen hebben. Waar in hemelsnaam zitten die verspreidingen
Ik hou me aan alle regels, maar heb me er inmiddels wel bij neergelegd dat ondanks vaccinatie, boosteren, opletten etc. je het virus waarschijnlijk gewoon moet doormaken, het is effe niet anders.
Goed idee trouwens, misschien dat ik ook maar even een glaasje whiskey neem, je weet maar nooit tenslotte.
Aangezien we in de Covid Kroeg zitten: verkeerde drankje; in wine, there’s truthbert pit schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:23:
[...]
Gewoon rustig blijven. Tot nu toe is het virus redelijk rechtvaardig geweest voor zover je dat van een ziekte kunt zeggen. De meeste slachtoffers vielen in de categorie die al in de reserve tijd leefden. Op pech gevallen na natuurlijk. Voor een 45 jarige is deelnemen aan het verkeer dodelijker dan het virus.
Ik hou me aan alle regels, maar heb me er inmiddels wel bij neergelegd dat ondanks vaccinatie, boosteren, opletten etc. je het virus waarschijnlijk gewoon moet doormaken, het is effe niet anders.
Goed idee trouwens, misschien dat ik ook maar even een glaasje whiskey neem, je weet maar nooit tenslotte.
* dr.lowtune trekt nog een appassimento open
Hier vieren we gewoon kerst met de familie. Ongeacht de regels.
Ook niet vreemd. Want in principe is onze hele familie al aan het thuiswerken. Opa's en oma's met pensioen. En 3x raden wie er volgende week met de sluiting van de scholen gaan oppassen.
Want het idee is leuk, scholen sluiten. Maar de opvang is niet te regelen hier, ondanks dat miss Waah in de zorg werkt. Dus aangezien we toch al contact hebben met elkaar, doen we gewoon kerst.
Allemaal tot nu toe coronavrij gebleven. De enige manier waarom ik het hier zie gebeuren is via school. Maar dat komt er de komende weken toch niet van.
Allemaal volledig gevaccineerd ook. Boosters komen eraan (deze week voor opa's en oma's).
Dus ja, gewoon kerst. Met de mensen die we toch al zien in ons leven, vanwege de kinderen.
Ook niet vreemd. Want in principe is onze hele familie al aan het thuiswerken. Opa's en oma's met pensioen. En 3x raden wie er volgende week met de sluiting van de scholen gaan oppassen.
Want het idee is leuk, scholen sluiten. Maar de opvang is niet te regelen hier, ondanks dat miss Waah in de zorg werkt. Dus aangezien we toch al contact hebben met elkaar, doen we gewoon kerst.
Allemaal tot nu toe coronavrij gebleven. De enige manier waarom ik het hier zie gebeuren is via school. Maar dat komt er de komende weken toch niet van.
Allemaal volledig gevaccineerd ook. Boosters komen eraan (deze week voor opa's en oma's).
Dus ja, gewoon kerst. Met de mensen die we toch al zien in ons leven, vanwege de kinderen.
De middelbare scholen ook een week eerder dicht?bert pit schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:51:
Maar ze gaan waarschijnlijk woensdag debatteren...
Dus woensdagavond of donderdag melden dat de middelbare scholen al dicht hadden moeten zijn? En die laatste 1 a 2 dagen dicht?
Tja, leuk advies van het OMT, maar beetje laat
Nee, gaan geruchten dat vandaag (lees zaterdag dus) al een persconferentie komt met de harde lockdown. Om alleen nog "alles" vandaag open te hebben, en dus vanaf morgen helemaal dicht.Waah schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 00:26:
[...]
De middelbare scholen ook een week eerder dicht?
Maar ze gaan waarschijnlijk woensdag debatteren...
Dus woensdagavond of donderdag melden dat de middelbare scholen al dicht hadden moeten zijn? En die laatste 1 a 2 dagen dicht?
Tja, leuk advies van het OMT, maar beetje laat
Bron: https://nos.nl/liveblog/2...-nu-handelen-en-boosteren
[ Voor 9% gewijzigd door Ryur op 18-12-2021 00:42 ]
Ze zijn knettergekRyur schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 00:41:
[...]
Nee, gaan geruchten dat vandaag (lees zaterdag dus) al een persconferentie komt met de harde lockdown. Om alleen nog "alles" vandaag open te hebben, en dus vanaf morgen helemaal dicht.
Bron: https://nos.nl/liveblog/2...-nu-handelen-en-boosteren
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Pfizer denkt dat we in 2024 pas van Covid af zijn (dat het dan endemisch wordt), en vertelt dit aan de smullende investeerders: link
Ik hoop dat we de komende jaren een grotere inbreng van de publieke sector in de farmaceutische industrie zijn, waarbij dit soort middelen gewoon patentloos kunnen worden gemaakt, net zoals open source software.
Ik hoop nogal dat ze het bij het verkeerde eind hebben natuurlijk... Dan zitten we nu pas midden in de hele ellende.
Ik hoop dat we de komende jaren een grotere inbreng van de publieke sector in de farmaceutische industrie zijn, waarbij dit soort middelen gewoon patentloos kunnen worden gemaakt, net zoals open source software.
Ik hoop nogal dat ze het bij het verkeerde eind hebben natuurlijk... Dan zitten we nu pas midden in de hele ellende.
[ Voor 37% gewijzigd door GekkePrutser op 18-12-2021 01:28 ]
En ondertussen net besluiten om 4,5 miljard op de zorg te bezuinigen. Nee, als ze dat niet doen is het niet iets dat meteen effect heeft maar met "het is nog lang niet over" in gedachten kan ik hier echt niet inkomen.
Ik denk dat voor dit voorbij is we allemaal wel een keer of wat een covid besmetting gaan doormaken voor de extra immuniteit. En dat gaat gewoon jarenlang hogere druk op de zorg opleveren. Daar doe je niks aan, alle maatregelen voorkomen dat niet, die zorgen alleen dat het meer uitgespreid wordt. Daarmee voorkom je overbelasting maar doe je ook een hoop economische en mentale schade. Beter in een wat hoger tempo er doorheen met een robuustere zorg, dat kost ook geld maar dan kan je sneller weer beginnen met opbouwen.
Pfff.. zo slecht al dit gespeculeer voor je. Afgelopen tijd was al niet makkelijk en heb als lichtpuntje morgenmiddag eindelijk de nieuwe Spiderman maar ja als de maatregelen al meteen morgen ingaan zie ik het somber in.. vandaag zitten alle voorstellingen ook al vol. En dan nog tot waarschijnlijk half januari volledig thuis. Terwijl ze niet weten wat nou precies het (effect) van de nieuwe variant is, alleen een hoop voorspellingen.
Nou, daar gaat mijn verassing dus waarschijnlijk. Zouden morgen iets doen (weet niet wat) maar dat zal dan ook wel niet doorgaan als ze per direct een harde lockdown gaan doen.
Snap ook niet dat ze nu het VK als voorbeeld nemen. Daar zijn nachtclubs etc allemaal nog open. Dan lijkt het me niet vreemd dat het elke 2-3 dagen verdubbelt.
En leuk, de kinderen eerst al een week eerder vakantie. Maar dan kunnen we dus straks nergens naartoe met ze. Lekker binnen zitten 3 weken met het geweldige weer momenteel.
Snap ook niet dat ze nu het VK als voorbeeld nemen. Daar zijn nachtclubs etc allemaal nog open. Dan lijkt het me niet vreemd dat het elke 2-3 dagen verdubbelt.
En leuk, de kinderen eerst al een week eerder vakantie. Maar dan kunnen we dus straks nergens naartoe met ze. Lekker binnen zitten 3 weken met het geweldige weer momenteel.
[ Voor 20% gewijzigd door Waah op 18-12-2021 09:05 ]
Van bezuiniging in de zorg is geen sprake.GekkePrutser schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 01:37:
[...]
En ondertussen net besluiten om 4,5 miljard op de zorg te bezuinigen.
De kostengroei per 2052(!) met 4,5 miljard euro per jaar in perken is iets anders dan bezuinigen.
Er gaat weer meer geld naar de zorg, het plan is om de groei in te perken, en nogmaals, we hebben het over het jaar 2052.
Zou dat het doel zijn misschien? 😜Waah schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:04:
Precies dit! Ik was vorige week 3 dagen in UK (Londen) voor werk en dat was echt genieten, alles open, uit eten, pubs etc. Ik snap wel dat het daar zo snel verspreidWaah schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:04:
Nou, daar gaat mijn verassing dus waarschijnlijk. Zouden morgen iets doen (weet niet wat) maar dat zal dan ook wel niet doorgaan als ze per direct een harde lockdown gaan doen.
Net snel nog even bij de Hornbach de essentials gehaald voor de klussen die de komende week op het programma staan
Dit is trouwens al mijn 3e verrassing die in het water valt door corona. Ik heb nog wat in te halen zeg....
Moet nog zwemmen met haaien, nog indoor skydiven en nog iets deze zondag dus. Allemaal toen niet doorgegaan ivm corona. En nu dus weer niet....
Puur eigenbelang, maar start die lockdown gewoon maandag
Moet nog zwemmen met haaien, nog indoor skydiven en nog iets deze zondag dus. Allemaal toen niet doorgegaan ivm corona. En nu dus weer niet....
Puur eigenbelang, maar start die lockdown gewoon maandag
Haal dat allemaal maar weg.Michael_OsGroot schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:03:
[...]
Man man man daar gaan we weer.
Helaas morgen zouden we bog een filmpje pakken maar daar kan dus ook een streep door 🥲
Helaas morgen zouden we bog een filmpje pakken maar daar kan dus ook een streep door 🥲
Waarschijnlijk wel. Gelukkig zijn wij een normaal gezin. Dat red zich wel. Veel vervelender voor de ~100.000 kinderen waarbij geweld thuis nu dus weer aangewakkerd zal worden.
https://www.nji.nl/cijfers/huiselijk-geweld
Wat dat betreft vergeet men nog wel eens de achterliggende gevolgen. Maarja die zijn niet zo simpel in een Dashboard te vangen, dus niet erg
Ohja, en over resoluut ingrijpen gesproken. Nee ook ju zijn ze weer laat. Dit had al voor deze golf gemoeten, niet net ná de golf voor een nieuwe variant. Je weet namelijk dat er nieuwe varianten gaan komen. Dus moet je de zorg nooit zo ver laten oplopen.
Als een beetje normaal menselijk gedrag ipv die paniekerige braafheid stoer is, dan ben ik heel stoer…ijdod schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:55:
[...]
Ja stoer man, de regels overtreden. Stel je voor dat je voorzichting bent.
”Ja maar ja maar je doet het voor een ander en dat is ook menselijk gedrag…” Daar ben ik dus klaar mee, zo ver ik kan zien in de echte wereld doet iedereen alles voor zichzelf, daar gaat al die schouderklopperij op internet niets aan veranderen
Logisch dat je de mensen die thuisblijven niet ziet hè…
Er komt een punt dat de mensen die wel paniekerig braaf zijn er ook klaar mee zijn, omdat er mensen zijn die graag in totale ontkenning willen leven en hun menselijk gedrag niet willen aanpassen...Freggel_United schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:48:
[...]
Als een beetje normaal menselijk gedrag ipv die paniekerige braafheid stoer is, dan ben ik heel stoer…
”Ja maar ja maar je doet het voor een ander en dat is ook menselijk gedrag…” Daar ben ik dus klaar mee, zo ver ik kan zien in de echte wereld doet iedereen alles voor zichzelf, daar gaat al die schouderklopperij op internet niets aan veranderen
Bij mij begint dat punt redelijk snel dichterbij te komen als ik dit soort berichten lees.
Every magical journey begins with a single step
Heel het land dicht, is dat geen verrassing?Waah schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:04:
Nou, daar gaat mijn verassing dus waarschijnlijk.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
heb er nog 4 in mijn vijver rondzwemmen. Je mag vanmiddag wel even langskomen hoor. Wel zelf een zwembroek meenemen en je wordt niet thuisgebracht
In Amsterdam zie je hetzelfde (verdubbeling om de twee dagen) en daar zijn de nachtclubs niet openWaah schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:04:
Snap ook niet dat ze nu het VK als voorbeeld nemen. Daar zijn nachtclubs etc allemaal nog open. Dan lijkt het me niet vreemd dat het elke 2-3 dagen verdubbelt..
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik zou zeggen, als je wat, tja, irritants wilt lezen, pak je vanochtend even de Nu reacties erbij.spartacusNLD schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:54:
[...]
Ik heb feestboek al zeer lang weg gedaan, Twitter is er een half jaar geleden uit gegaan. De negatieve spiraal waar je door dat platform in blijft belanden is gewoon niet gezond. Sinds dien voel ik me echt veel beter. Het LinkedIn algoritme heeft gelukkig nog een methode dat je kan aangeven dat je iets niet meer in je tijdlijn wil zien. Dit heb ik zo'n 20 keer moeten doen op wappie berichten en sindsdien is het daar ook weg.
Ik ben ook selectief met het kiezen welke nieuwsbronnen ik verder nuttig en op welke momenten. Ik probeer dit zo veel mogelijk te automatiseren en het heeft enorm geholpen.
Ik zou dit iedereen kunnen aanraden, zeker in dit soort tijden.
Vermakelijk hoe er ineens zwaar gekeken wordt naar een stuk of 2 artsen uit ZA die zeggen dat het wel meevalt en alle overige artsen, OMT, Engeland, wegwuiven.
Nou, laat dat punt maar snel komen dan. Gezond boeren verstand gan gebruiken, geen overtrokken reacties en paniekgevoelens, gaan leven als een mens. Dit kan idd geen jaren zo, schade is daarvoor veel en veel te groot.Bowen_HAFX schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:17:
[...]
Er komt een punt dat de mensen die wel paniekerig braaf zijn er ook klaar mee zijn, omdat er mensen zijn die graag in totale ontkenning willen leven en hun menselijk gedrag niet willen aanpassen...
Bij mij begint dat punt redelijk snel dichterbij te komen als ik dit soort berichten lees.
Laat me niet lachen, supermarkt puilde bijna letterlijk uit van het volk gisteren… zijn er serieus nog mensen die actief thuisblijven vanwege corona? Ik zie ze niet…m_a_rnix schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:13:
Logisch dat je de mensen die thuisblijven niet ziet hè…
Ja gezond boeren verstand, daar ontbreekt het juist aan bij bepaalde groepen.remzor schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:45:
[...]
Nou, laat dat punt maar snel komen dan. Gezond boeren verstand gan gebruiken, geen overtrokken reacties en paniekgevoelens, gaan leven als een mens. Dit kan idd geen jaren zo, schade is daarvoor veel en veel te groot.
Een reactie kan zelden overtrokken zijn, de gegevens zonder reactie zijn dan niet op feiten gebaseerd.
Zolang er geen enorme wachtrijen zijn voor de crematoria gaat je verassing nog wel lukken mocht je daar binnenkort behoefte aan hebbenWaah schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:04:
De oversterfte zorgt nog niet voor verrassende vertragingen bij het verassen
Nou ja ik denk dat de meeste mensen niet besluiten te stoppen met eten vanwege Corona. Maar er zijn er zat die wel ervoor kiezen om geen uitjes naar drukke plekken te hebben.Freggel_United schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:51:
[...]
Laat me niet lachen, supermarkt puilde bijna letterlijk uit van het volk gisteren… zijn er serieus nog mensen die actief thuisblijven vanwege corona? Ik zie ze niet…
Pff net terug uit de supermarkt. Je zou bijna denken dat Armageddon op het punt van uitbreken staat. Niet normaal, heleboel zombies die gewwoon blindelings hun kar met van alles en nog wat volsmijten. Echt, 10x hetzellfde produkt. Zag er één die in zijn eentje zowat halve schappen aan het legen was, was wel de meest extreme overigens.
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb gewoon lekker rustig m'n picnic-mandje met de normale boodschappen gevuld. Zelfs niet extra wc-papier (en ik gebruik een aantal rollen per dag met pech).wildhagen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:36:
Pff net terug uit de supermarkt. Je zou bijna denken dat Armageddon op het punt van uitbreken staat. Niet normaal, heleboel zombies die gewwoon blindelings hun kar met van alles en nog wat volsmijten. Echt, 10x hetzellfde produkt. Zag er één die in zijn eentje zowat halve schappen aan het legen was, was wel de meest extreme overigens.
Jezus he, wat kunnen mensen zich aanstellen. De wereld eindigt niet op dit moment.
Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13
Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13
Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"