Volgens mij verdraai ik vrij weinig, maar kun je niet echt overweg met de werkelijkheid.
Ik heb nergens gezegd dat het een middel tegen corona is, daar zijn ook onderzoeken naar gedaan en er zijn onderzoeken die positieve resultaten laten zien.
Als het dat niet is, wat is dan de relevantie met betrekking tot corona in een corona topic ?
Waarom geef je dan allemaal "bronnen" die beweren dat het er wel tegen helpt ?
Prima als je zegt dat ook die onderzoeken niet deugen maar daar ging het hier niet om.
Mooi dat dat prima is, maar dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat er andere factoren van invloed kunnen zien die het doen lijken dat er inderdaad een positieve invloed is in andere landen, maar dat dat in de westerse wereld doorgaans niet blijkt. En ik heb een verklarende hypothese gegeven.
In NL media is dit kort besproken en weggezet als een paardenmiddel.
Dan is het tijd dat "begrijpend lezen" toch weer een onderdeel wordt op school, want dat staat niet in het door jou aangehaalde artikel op nu.nl.
De discussie begon dat msm geen andere geluiden laat horen, als jullie vinden dat dat wel gebeurt door zoals bij dit voorbeeld het op deze manier te behandelen als bij ivermectine prima, dan verschillen we van mening.
Waarom verwacht je dat de door jou benoemde "msm" andere geluiden gaan laten horen als die niet ter zake doende zijn of verkeerd ?
Het wordt immers genoemd in dat hele nu.nl artikel, er wordt duidelijk aangegeven dat het medicijn ook op mensen toepasbaar is, maar voornamelijk voor dieren wordt gebruikt (en voor parasieten niet voor virussen) en vervolgens dat sommige mensen het in de dosis voor doorgaans veel grotere dieren zelf gaan gebruiken omdat er in de veterinaire sector vrij makkelijk aan te komen is in grote hoeveelheden.
Dus een vrij feitelijke weergaven van wat het is, waarvoor het wordt gebruikt en welke misbruik sommige mensen er van maken en de gevolgen die dat kan hebben.
En er zouden ook berichten te vinden moeten zijn die gaan over de onderzoeken in het buitenland dat het wellicht zou kunnen werken (net zo als de hydroxychloroquine en nog wel meer middelen), want ik weet dat die er geweest zijn, ook in wat jij benoemd als "msm", alleen zijn die later na toetsing hier weer ontkracht en ook dat is vervolgens weer gemeld.
En op een gegeven moment lijken de door jou benoemde "msm" daar ook weer een beetje mee gestopt, omdat ze er ook wel achter zullen zijn gekomen dat er ook in onderzoeksland een hoop ruis op de lijn zit en ook daar één zwaluw nog geen zomer maakt.