Het is maar wat je onderbuikgevoelens noemt. Prima dat je je laat prikken. Als je daar lekker op gaat vooral doen!Ankona schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:05:
[...]
Die kan ik je gelijk teruggeven. Jouw aanname dat ik in angst leef klopt niet.
Het virus ontwricht de maatschappij en er zijn mensen die er erg slecht op gaan. Dat is voor mij voldoende reden om te vaccineren. Mooie is ook nog dat voor mij toch wel zeer overtuigend bewezen is dat voor mij de risico's ook alleen maar afnemen. Geen enkele reden dus om de adviezen van de deskundigen in de wind te slaan en op basis van onderbuik sentimenten eigenwijs te doen.
Dit is erg kort door de bocht, effect van weergave is extreem belangrijk of denk jij dat als je dit plaatje in excel maakt deze automatisch de schaal van 2% weergeeft alsof het 30% is?Indoubt schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:05:
[...]
Als je niet in staat bent zulke plaatjes te lezen, lees ze dan niet
Voor grafiekjes met breuklijnen op de assen geld hetzelfde. Dit is echt begin middelbare school stuff waar men zich nu druk over maakt.
Marketing bestaat ook al 100j, had je ook op de middelbare school
Tja, zolang ik nog niemand rationele argumenten tegen vaccineren heb horen noemen (wees gerust de eerste) kan ik het niet anders dan onderbuikgevoelens noemen.immetjes schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:07:
[...]
Het is maar wat je onderbuikgevoelens noemt. Prima dat je je laat prikken. Als je daar lekker op gaat vooral doen!
alles kan off-topic
Individuele data wordt inderdaad niet vrijgegeven door FDA/Pfizer, en ook niet door de EMA. Wat mij betreft zou dat wel mogen gebeuren, maar daar zijn we nog niet. Gebeurt overigens nooit.monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:07:
[...]
Hierbij de bron over het feit dat FDA en Pfizer niet alle data vrij geven: https://www.reuters.com/l...-vaccine-data-2021-11-18/
Dus spreken over lange termijn en doen alsof dat niet bestaat is wat mij betreft erg vreemd wanneer de product zo geheimzinnig blijft doen over de hele vaccin.
Dat verandert echter niet de situatie dat de EMA onafhankelijk alle data beoordeeld en een benefit-risk assessment doet, want zij hebben wél de data. En ze rapporteren hun bevindingen uitgebreid in de EPAR.
Heb je die nou al doorgelezen?
Het gaat om een beeld wat geschetst wordt, dat blijft namelijk hangen en niet de getallen. Van een wetenschappelijk instituut mag je verwachten dat ze het een en ander goed presenteren. Gelukkig heeft het RIVM dat ook ingezien en heeft het plaatje aangepast.Indoubt schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:59:
[...]
En wat wil je daarmee zeggen?
Dat je het niet goed snapt als de plaatjes niet in verhouding zijn?
Waarschijnlijk ging het gewoon om het principe van fracties, en was het nooit de bedoeling dat de afbeelding 100% op schaal was.monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:09:
[...]
Dit is erg kort door de bocht, effect van weergave is extreem belangrijk of denk jij dat als je dit plaatje in excel maakt deze automatisch de schaal van 2% weergeeft alsof het 30% is?
Meneer had waarschijnlijk nog maar een aantal uur tot zijn deadline en is zelf niet zo handig met afbeeldingen maken. Dan krijg je dat soort dingen. Is niet echt zijn expertise he.
Bovendien had hij toen misschien nog niet verwacht dat er een heel leger aan wappies klaar stond om alles uit zijn verband te trekken en overal een complot in te zien.
Dus ja dan vraag je later de stagiair even om het aan te passen aangezien er commentaar op was en alles in andere context geplaatst wordt tegenwoordig.
[ Voor 32% gewijzigd door de Peer op 14-12-2021 15:18 ]
Ok prima, jij mag aannames doen en een ander niet, fantastisch hoe jouw wereld werkt.Ankona schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:05:
[...]
Die kan ik je gelijk teruggeven. Jouw aanname dat ik in angst leef klopt niet.
Het virus ontwricht de maatschappij en er zijn mensen die er erg slecht op gaan. Dat is voor mij voldoende reden om te vaccineren. Mooie is ook nog dat voor mij toch wel zeer overtuigend bewezen is dat voor mij de risico's ook alleen maar afnemen. Geen enkele reden dus om de adviezen van de deskundigen in de wind te slaan en op basis van onderbuik sentimenten eigenwijs te doen.
De vraag is wat met name de maatschappij ontwricht, een virus die 2% van de bevolking raakt of een overheid die middels maatregelen 100% van de bevolking raakt?
Risico's nemen ook af dmv vaccinatie, heb nooit anders beweerd. Ik probeer alleen de discussie aan te geven omtrent het vaccineren van de gehele bevolking en of we daar niet de plank mee mis slaan. Kinderen vaccineren die gewoon minder dan 0.0000% kans hebben op ernstige schade door corona is in mijn ogen absurd.
Daarnaast zijn er meer dan genoeg deskundigen die kritisch zijn maar niet het podium krijgen, bijv https://artsencollectief.nl/
Meer dan 2500 medici die kritisch zijn, moeten we die allemaal negeren? Of is het OMT de alwetende die we blind moeten volgen?
Wellicht was het niet eens kwade opzet om mensen angst aan te jagen, maar gewoon een beetje technische onbenulligheid inderdaad. Heeft wel heel lang geduurd voor dit gewijzigd was.de Peer schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:11:
[...]
Waarschijnlijk ging het gewoon om het principe van fracties, en was het nooit de bedoeling dat de afbeelding 100% op schaal was.
[ Voor 6% gewijzigd door immetjes op 14-12-2021 15:16 ]
Wat is de bron van die tabel? Er staat namelijk ook in dat er de afgelopen 51 weken 0 mensen van 49 of jonger aan Covid zijn overleden. Dat zou mij verbazen, aangezien het bij RIVM om 0,9% van het totaal aantal sterftes door Covid gaat...immetjes schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:06:
[...]
De gemiddelde IC patient is tussen de 60 en 64 en de gemiddelde SEH patient is tussen de 70 en 84. De gemiddelde C19 overledene is ~83. C19 is een ouderdomsziekte vooral heersend onder obese mensen of met vasuclaire aandoeningen. Prik die, geef ze medicijnen maar laat jongere mensen met rust.
Ziekenhuis: https://covid-analytics.nl/hospital.html
ICU: https://covid-analytics.nl/index.html
[Afbeelding]
bron
Tsja, geen idee hoor, ik ben het gewoon om naar de cijfers, legenda's etc te kijken. De meest zinvolle grafieken beginnen vaak niet bij nul. Het is in ieder geval in mijn optiek echt niet goed als je door zo'n eenvoudig marketingtrucje, als je het dan al zo wilt noemen, van de wijs te laten brengen en dan een hoop fuzz te maken om niets.monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:09:
[...]
Dit is erg kort door de bocht, effect van weergave is extreem belangrijk of denk jij dat als je dit plaatje in excel maakt deze automatisch de schaal van 2% weergeeft alsof het 30% is?
Het is in ieder geval geen "pre" voor zinvolle analyses.
Ik heb de bron gegeven. Omdat mijn plaatje per 100,000 gaat vallen de hele lage aantallen weg. Klik op "Overleden". In de kolom "onbekend" zijn de mensen onder de 50, deze zijn verder niet per leeftijd opgedeeld. Zie ook de noot:"Bij [Overleden] < 50 jaar: RIVM splitst dit verder niet uit in 0-9, 10-19, etc. en staan daarom vermeld in de "Onbekend" kolom."m_a_rnix schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:16:
[...]
Wat is de bron van die tabel? Er staat namelijk ook in dat er de afgelopen 51 weken 0 mensen van 49 of jonger aan Covid zijn overleden. Dat zou mij verbazen, aangezien het bij RIVM om 0,9% van het totaal aantal sterftes door Covid gaat...
Ik lees nergens dat het om specifieke individuele data gaat. Maar dit gebeurt telkens, de bron komt van een malafide website, de bron is niet onafhankelijk, de bron is achterhaald, de bron in nog niet af etc etc.RoD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:10:
[...]
Individuele data wordt inderdaad niet vrijgegeven door FDA/Pfizer, en ook niet door de EMA. Wat mij betreft zou dat wel mogen gebeuren, maar daar zijn we nog niet. Gebeurt overigens nooit.
Dat verandert echter niet de situatie dat de EMA onafhankelijk alle data beoordeeld en een benefit-risk assessment doet, want zij hebben wél de data. En ze rapporteren hun bevindingen uitgebreid in de EPAR.
Heb je die nou al doorgelezen?
Jij verwijst naar een bron die de vaccinatie heeft goedgekeurd, een doktor die zojuist een recept heeft uitgeschreven gaat niet vervolgens zijn eigen recept terugtrekken.
Dit wordt niet genegeerd, dit wordt beoordeeld en als onzinnig bevonden. We gebruiken hier nog altijd wetenschappelijke kennis om zin en onzin te scheiden. De website van het "artsencollectief" is activisme, en geen wetenschap.monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:14:
[...]
Ok prima, jij mag aannames doen en een ander niet, fantastisch hoe jouw wereld werkt.
De vraag is wat met name de maatschappij ontwricht, een virus die 2% van de bevolking raakt of een overheid die middels maatregelen 100% van de bevolking raakt?
Risico's nemen ook af dmv vaccinatie, heb nooit anders beweerd. Ik probeer alleen de discussie aan te geven omtrent het vaccineren van de gehele bevolking en of we daar niet de plank mee mis slaan. Kinderen vaccineren die gewoon minder dan 0.0000% kans hebben op ernstige schade door corona is in mijn ogen absurd.
Daarnaast zijn er meer dan genoeg deskundigen die kritisch zijn maar niet het podium krijgen, bijv https://artsencollectief.nl/
Meer dan 2500 medici die kritisch zijn, moeten we die allemaal negeren? Of is het OMT de alwetende die we blind moeten volgen?
Uberhaubt zijn medici géén wetenschappers. Er zijn wel wetenschappers die ook medici zijn, maar een kwalificatie als arts is nadrukkelijk geen kwalificatie als wetenschapper.
Ik geloof dat je nog steeds de EPARs niet hebt gelezen.monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:19:
[...]
Ik lees nergens dat het om specifieke individuele data gaat. Maar dit gebeurt telkens, de bron komt van een malafide website, de bron is niet onafhankelijk, de bron is achterhaald, de bron in nog niet af etc etc.
Jij verwijst naar een bron die de vaccinatie heeft goedgekeurd, een doktor die zojuist een recept heeft uitgeschreven gaat niet vervolgens zijn eigen recept terugtrekken.
En jij leest inderdaad niet dat het om individuele data gaat, omdat je het proces niet begrijpt. De fabrikant stuurt de data in naar de FDA, en die beoordeelt het. De rest krijgt de data op een andere manier te zien, namelijk in een wetenschappelijk paper, en in de assessment reports. Maar de individuele patiëntendata wordt dus niet vrijgegeven, en dat is het punt van kritiek. Overigens niet alleen bij Covid, maar in het algemeen.
Ja kom op zeg, het is de RIVM en die heeft volgens sommigen hier geen ervaring met grafieken maken, plaatst niet bewust bepaalde data wel of niet op de website? Prima dan is deze discussie blijkbaar ook gesloten, RIVM maakt fouten maar nooit inhoudelijk en voor de rest volgen we de richtlijnen van het RIVM.Indoubt schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:16:
[...]
Tsja, geen idee hoor, ik ben het gewoon om naar de cijfers, legenda's etc te kijken. De meest zinvolle grafieken beginnen vaak niet bij nul. Het is in ieder geval in mijn optiek echt niet goed als je door zo'n eenvoudig marketingtrucje, als je het dan al zo wilt noemen, van de wijs te laten brengen en dan een hoop fuzz te maken om niets.
Het is in ieder geval geen "pre" voor zinvolle analyses.
Voor de mensen die het interessant vinden hier staat de ruwe data zoals door Pfizer vrij gegeven:
https://phmpt.org/pfizers-documents/
Wowimmetjes schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:23:
Voor de mensen die het interessant vinden hier staat de ruwe data zoals door Pfizer vrij gegeven:
Niet dat wij verder veel met deze data kunnen, maargoed.
Yep, er worden plenty slechte en onduidelijke grafieken gemaakt die maar eeen aspect belichten en belangrijke andere vergeten. Dat is toch altijd zo.monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:22:
[...]
Ja kom op zeg, het is de RIVM en die heeft volgens sommigen hier geen ervaring met grafieken maken, plaatst niet bewust bepaalde data wel of niet op de website? Prima dan is deze discussie blijkbaar ook gesloten, RIVM maakt fouten maar nooit inhoudelijk en voor de rest volgen we de richtlijnen van het RIVM.
Maar die herken je dan ook heel snel.
Ik snap nog steeds het probleem niet zo maar dat zal wel aan mij liggen.
Jij hebt duidelijk nooit in de wetenschap gewerkt.monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:22:
[...]
Ja kom op zeg, het is de RIVM en die heeft volgens sommigen hier geen ervaring met grafieken maken, plaatst niet bewust bepaalde data wel of niet op de website? Prima dan is deze discussie blijkbaar ook gesloten, RIVM maakt fouten maar nooit inhoudelijk en voor de rest volgen we de richtlijnen van het RIVM.
Het leven is niet perfect.
Man man wat heb ik veel slechte presentaties moeten aanzien. Wetenschappers zijn géén allrounders en zijn vaak bijzonder slecht in presenteren en 'de boodschap' overbrengen.
Jij noemt het 'een RIVM grafiek' terwijl het gewoon een ondersteunend plaatje is bij een presentatie.
[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 14-12-2021 15:30 ]
Welke aanmames doe ik?monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:14:
[...]
Ok prima, jij mag aannames doen en een ander niet, fantastisch hoe jouw wereld werkt.
Dat jij als bron komt met een activistische website van het artsen covid collectief (ja covid hebben ze in de url weggelaten om het suggestief generiek te laten lijken)
En artsen als deskundigen opvoeren tegenover virologen en farmaceuten? Ja, een arts zal wat meer achtergrond hebben dan een leek, maar een arts die tegen de richtlijnen van het RIVM in gaat prediken mag van mijn geschorst worden als gevaarlijke kwakzalver.
Sorry dat ik het zeg, maar zie jij echt niet hoe de wereld al bijna twee jaar in de greep van een virus gehouden wordt? Lees jij nooit een krant of nieuwsbericht? Leef jij echt zo diep onder een steen? Ik geloof daar niet in daarom komt jouw manier van posten bij mij meer en meer over als trollen en dat vind ik dan weer jammer.
alles kan off-topic
Inderdaad, ik heb begrepen niet zo veel omdat Pfizer het aantal personen dat gevaccineerd is uit het document gewist heeft.RoD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:25:
[...]
WowPfizer geeft dus wel uit eigen beweging de nodige data vrij. Ik zie daar zelfs complete case report forms staan. Opmerkelijk.
Niet dat wij verder veel met deze data kunnen, maargoed.
Wat is wetenschappenlijke kennis om voor mij te oordelen dat ik in angst leef voor het vaccin of om te beginnen over frikandellen?RoD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:20:
[...]
Dit wordt niet genegeerd, dit wordt beoordeeld en als onzinnig bevonden. We gebruiken hier nog altijd wetenschappelijke kennis om zin en onzin te scheiden. De website van het "artsencollectief" is activisme, en geen wetenschap.
Uberhaubt zijn medici géén wetenschappers. Er zijn wel wetenschappers die ook medici zijn, maar een kwalificatie als arts is nadrukkelijk geen kwalificatie als wetenschapper.
Ik heb daarnaast nooit gezegd dat artsencollectief wetenschappers zijn, maar het zijn wel medici met verstand in de zorg. Mensen die een bepaalde mate van verstand hebben wat betreft gezondheid en daar meer inspraak op hebben dan wij hier op het forum. Maar goed, mijn bron is weer dood gemaakt en dat is het doel.
Jij beweert toch dat ik in angst leef? Dat heb je letterlijk gezegd, kun je gewoon teruglezen. Dus gewoon flauw om te doen alsof je vergeetachtig bent.Ankona schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:29:
[...]
Welke aanmames doe ik?
Dat jij als bron komt met een activistische website van het artsen covid collectief (ja covid hebben ze in de url weggelaten om het suggestief generiek te laten lijken)
En artsen als deskundigen opvoeren tegenover virologen en farmaceuten? Ja, een arts zal wat meer achtergrond hebben dan een leek, maar een arts die tegen de richtlijnen van het RIVM in gaat prediken mag van mijn geschorst worden als gevaarlijke kwakzalver.
Sorry dat ik het zeg, maar zie jij echt niet hoe de wereld al bijna twee jaar in de greep van een virus gehouden wordt? Lees jij nooit een krant of nieuwsbericht? Leef jij echt zo diep onder een steen? Ik geloof daar niet in daarom komt jouw manier van posten bij mij meer en meer over als trollen en dat vind ik dan weer jammer.
Jullie hebben het ook echt niet door he? Elke bron, maar dan ook elke aangedragen bron wordt meteen binnen 1min onderuit gehaald. Het RIVM is de almachtige en die moeten we volgen. Alle andere mensen hebben het verkeerd, alleen de RIVM mensen maken geen fouten en weten wat ze doen?
Ik stel volgens mij een legitieme vraag, houdt het virus ons in de greep of de regering?
Het virus is schadelijk voor 2% van de bevolking, genoeg bronnen hierboven al gedeeld door anderen. Dat zijn de feiten. Als je niet in wilt gaan op deze vraag dan is het ook prima, maar je komt alleen met vage verwijten alsof ik onder de steen leef. Of wil je zeggen dat 98% van de bevolking op de IC komt of overlijdt aan corona? Ben benieuwd naar je RIVM bron hierover.
Wat is de gemiddelde leeftijd van degene die die IC liggers besmet heeft ?immetjes schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:06:
[...]
De gemiddelde IC patient is tussen de 60 en 64 en de gemiddelde SEH patient is tussen de 70 en 84. De gemiddelde C19 overledene is ~83. C19 is een ouderdomsziekte vooral heersend onder obese mensen of met vasuclaire aandoeningen. Prik die, geef ze medicijnen maar laat jongere mensen met rust.
And to think they once said that computers would take away jobs.
"Je bron is doodgemaakt en dat is het doel"monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:33:
[...]
Wat is wetenschappenlijke kennis om voor mij te oordelen dat ik in angst leef voor het vaccin of om te beginnen over frikandellen?
Ik heb daarnaast nooit gezegd dat artsencollectief wetenschappers zijn, maar het zijn wel medici met verstand in de zorg. Mensen die een bepaalde mate van verstand hebben wat betreft gezondheid en daar meer inspraak op hebben dan wij hier op het forum. Maar goed, mijn bron is weer dood gemaakt en dat is het doel.
Kruip maar in de slachtoffer rol ja. Je komt met iets als het "artsencollectief" aanzetten als bron en voorbeeld.
Als je daadwerkelijk met zulke slechte bronnen komt aanzetten dan verdien je ook echt niet beter.
Ga dat collectief eerst maar eens flink napluizen. Die zijn hier al veel eerder besproken.
Dat noemen ze JAQing off, een trollerige en zeker niet positieve discussieaanpak. Je loopt hier een hoop te roepen maar nuttig, nee.monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:41:
Ik stel volgens mij een legitieme vraag
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Qua myocarditis, pericarditis, and hartritmestoornissen lijk je gelijk te hebben:Miki schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:34:
[...]
En wat is nu precies je punt
Statistisch bekeken ben je met een COVID-19 besmetting als het gaat om bijwerkingen toch echt wel slechter af dan met de huidige vaccins waar ze in de hele wereld mee aan het vaccineren zijn.
Vandaag gepubliceerd:
"Risks of myocarditis, pericarditis, and cardiac arrhythmias associated with COVID-19 vaccination or SARS-CoV-2 infection"
https://www.nature.com/articles/s41591-021-01630-0
:strip_exif()/f/image/5ezbKNqlNUfbKlKv2VQb0Af3.jpg?f=fotoalbum_large)
Het aantal jonge sporters wat op het veld overlijdt aan hartfalen valt op, maar dat kan ook omdat er aandacht voor is. Per jaar schijnen er 150-200 mensen aan hartfalen op het sportveld te overlijden in NL. Het is me nog niet gelukt om een overzicht per jaar voor NL te vinden.
Maar waarom niet? Het lijkt een vraag die niet gesteld mag worden.gambieter schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:48:
[...]
Dat noemen ze JAQing off, een trollerige en zeker niet positieve discussieaanpak. Je loopt hier een hoop te roepen maar nuttig, nee.
Ik ben van mening dat we een probleem hebben onder 2% van de bevolking. Het zijn voornamelijk >60j (vaak ook met onderliggende klachten of overgewicht) die de zorg belasten en die moeten we helpen. Vaccins kunnen hier goed bij helpen en zijn vooralsnog het enige effectieve middel.
Dan hebben we het stuk van besmetting, we vragen nu 98% van de bevolking om allerlei maatregelen te nemen die de hele samenleving ontwrichten. Daarnaast willen we schijnbaar het liefst dat iedereen zich laat vaccineren, ja vaccinatie vermindert de transmissie, echter maar voor een korte periode en vandaar ook de booster. Waarom zou het niet voldoende zijn om die 2% met name te beschermen dmv vaccinatie, daar waar nodig is goede communicatie hoe verspreiding verminderd kan worden en de rest vrij laten?
Wat doet dat er toe? Ik weet wel waar je heen wil hoor. Iedereen opsluiten om kwetsbaren te beschermen net zoals we bij influenza en andere infectieziekten doen.IJzerlijm schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:44:
[...]
Wat is de gemiddelde leeftijd van degene die die IC liggers besmet heeft ?
We hebben ook een ziekenhuisbezetting van meer dan 2000 influenza patiënten.immetjes schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:56:
[...]
Wat doet dat er toe? Ik weet wel waar je heen wil hoor. Iedereen opsluiten om kwetsbaren te beschermen net zoals we bij influenza en andere infectieziekten doen.
Ohnee...
Als de zorg onderuit gaat heeft 100% van de mensen hier last van. Niet 2%.
En dit virus treft de hele wereld, niet alleen ons.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
https://www.ad.nl/binnenl...-grieppatienten~ab5eb9e0/Dennis1812 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:02:
[...]
We hebben ook een ziekenhuisbezetting van meer dan 2000 influenza patiënten.
Ohnee...
Probleem met C19 op de ICU is de relatief lange ligtijd.
[ Voor 6% gewijzigd door immetjes op 14-12-2021 16:04 ]
Ja? En puilden we toen in zeg, april ook nog uit? Of hadden we toen nagenoeg geen griep patiënten meer?immetjes schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:03:
[...]
https://www.ad.nl/binnenl...-grieppatienten~ab5eb9e0/
Probleem met C19 op de ICU is de relatief lange ligtijd.
Ik hoop dat je snapt dat een sprint van een paar weken onvergelijkbaar is met een marathon van bijna 2 jaar?
Zowel in ligduur als in aantal patiënten?
Dat is toch precies wat we nu doen ? Omdat een aantal procent zich niet wil laten vaccineren zitten we tot 14 januari met z'n allen grotendeels thuis. En jouw soort redeneringen is waarom die mensen zich niet laat vaccineren.immetjes schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:56:
[...]
Wat doet dat er toe? Ik weet wel waar je heen wil hoor. Iedereen opsluiten om kwetsbaren te beschermen net zoals we bij influenza en andere infectieziekten doen.
Ja maar de zorg gaat toch onderuit door 2% van de bevolking? We kunnen die 2% nog beter beschermen waarvan boosters een oplossing zijn. We kunnen de capaciteit op termijn opschalen, dit kan ook door herindeling van de zorg. Marcel Levi heeft oa meer dan voldoende ideeen (https://www.nrc.nl/nieuws...en-zou-motiveren-a4066960)Dennis1812 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:02:
[...]
We hebben ook een ziekenhuisbezetting van meer dan 2000 influenza patiënten.
Ohnee...
Maar we hoeven toch niet 98% van de bevolking op te offeren voor die 2%? Of kinderen te laten vaccineren voor die 2%?
Velen waren hiervan al op de hoogte, gezien er al eerdere studies waren die deze richting gaven. Desondanks blij om te zien dat je niet er voor wilt weglopen.immetjes schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:49:
[...]
Qua myocarditis, pericarditis, and hartritmestoornissen lijk je gelijk te hebben:
Vandaag gepubliceerd:
"Risks of myocarditis, pericarditis, and cardiac arrhythmias associated with COVID-19 vaccination or SARS-CoV-2 infection"
[Afbeelding]
Het aantal jonge sporters wat op het veld overlijdt aan hartfalen valt op, maar dat kan ook omdat er aandacht voor is. Per jaar schijnen er 150-200 mensen aan hartfalen op het sportveld te overlijden in NL. Het is me nog niet gelukt om een overzicht per jaar voor NL te vinden.
Het is niet mijn intentie om je te bekeren en je vol te laten spuiten met allerlei vaccins
Wat ik belangrijk vind is dat je wel overwogen beslissingen maakt en geen nonsens uit het kamp van Haga en Baudet als graadmeter neemt, want zo kwam e.e.a. wel heel sterk op mij over. Je kunt daarbij alsnog beslissen om je niet te laten vaccineren, even goede Tweakers onder elkaar
We vaccineren kinderen nu ook voor allerlei kinderziektes, niet omdat ze ergens last van hebben maar preventief zodat we grotere groepsimmuniteit hebben maar ook dat als ze het toch krijgen daar beter tegen bestand zijn.monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:08:
[...]
Ja maar de zorg gaat toch onderuit door 2% van de bevolking? We kunnen die 2% nog beter beschermen waarvan boosters een oplossing zijn. We kunnen de capaciteit op termijn opschalen, dit kan ook door herindeling van de zorg. Marcel Levi heeft oa meer dan voldoende ideeen (https://www.nrc.nl/nieuws...en-zou-motiveren-a4066960)
Maar we hoeven toch niet 98% van de bevolking op te offeren voor die 2%? Of kinderen te laten vaccineren voor die 2%?
[ Voor 22% gewijzigd door Miki op 14-12-2021 16:15 ]
Dus jij gelooft werkelijk waar dat 15% van de bevolking dit verzoorzaakt? Omdat niet iedereen zich laat vaccineren zitten we in deze situatie?IJzerlijm schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:08:
[...]
Dat is toch precies wat we nu doen ? Omdat een aantal procent zich niet wil laten vaccineren zitten we tot 14 januari met z'n allen grotendeels thuis. En jouw soort redeneringen is waarom die mensen zich niet laat vaccineren.
Dan is het in ieder geval de regering gelukt om de boodschap over te brengen.
Als blijkt dat dat beter is. Wat dus is gebleken uit de papieren die je al gelinkt zijn.monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:08:
[...]
Ja maar de zorg gaat toch onderuit door 2% van de bevolking? We kunnen die 2% nog beter beschermen waarvan boosters een oplossing zijn. We kunnen de capaciteit op termijn opschalen, dit kan ook door herindeling van de zorg. Marcel Levi heeft oa meer dan voldoende ideeen (https://www.nrc.nl/nieuws...en-zou-motiveren-a4066960)
Zeker wel.
Die verspreiding moet eraf. Daarbij heb je nog je bijkomend voordeel dat je kans op long covid afneemt als je gevaccineerd bent. En daarbij zal niemand op de IC of verpleegafdeling beweren dat ze vinden dat ze bij die 2% horen.
Vaccineren die hap. Er is meer dan genoeg goed bewijs dat vaccineren echt helpt. Dus gewoon doen. Iedereen. Per direct.
Het gaat niet om niet-vaxxed vs vaxxed. Het gaat om oud-vs jong, om BMI>30 en BMI<30. Met het vaccineren van die laatste 14% waarvan meer dan helft al helemaal geen risico-groep is voor de IC omdat ze jonger zijn dan 40 gaat het verschil niet maken.IJzerlijm schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:08:
[...]
Dat is toch precies wat we nu doen ? Omdat een aantal procent zich niet wil laten vaccineren zitten we tot 14 januari met z'n allen grotendeels thuis. En jouw soort redeneringen is waarom die mensen zich niet laat vaccineren.
Orwell2024 legt het hier weer mooi uit:
https://twitter.com/orwell2022/status/1459172054201245698
Zolang een dusdanig kleine groep een dusdanig groot percentage van de zkh opnames beslaat ben ik er 100% voor om die mensen te prikken. Of ze nu willen of niet.
Die kleine groep zorgt ervoor dat het probleem op dit moment zoveel groter is dan het had hoeven zijn.
Had een hoop uitgestelde zorg en burn outs gescheeld.
Die kleine groep zorgt ervoor dat het probleem op dit moment zoveel groter is dan het had hoeven zijn.
Het is je waarschijnlijk ontgaan dat het hele 3G debacle heeft aantoont dat geprikten de motor zijn van de pandemie. Prikken helpt NIETS tegen algehele oversterfte. Iedereen prikken gaat enkel leiden tot nog meer escape mutanten waar we dan weer voor moeten boosteren wat weer escape mutanten gaat geven ad infinitum.Dennis1812 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:11:
[...]
Als blijkt dat dat beter is. Wat dus is gebleken uit de papieren die je al gelinkt zijn.
Zeker wel.
Die verspreiding moet eraf. Daarbij heb je nog je bijkomend voordeel dat je kans op long covid afneemt als je gevaccineerd bent. En daarbij zal niemand op de IC of verpleegafdeling beweren dat ze vinden dat ze bij die 2% horen.
Vaccineren die hap. Er is meer dan genoeg goed bewijs dat vaccineren echt helpt. Dus gewoon doen. Iedereen. Per direct.
En hoe ga je die verspreiding op lange termijn tegenhouden? Door een nieuwe shot elke paar maanden te geven aan iedereen? En hopen dat er een vaccin een keer komt die wel 10-20j werkzaam is?Dennis1812 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:11:
[...]
Als blijkt dat dat beter is. Wat dus is gebleken uit de papieren die je al gelinkt zijn.
Zeker wel.
Of ga je zoals in Portugal met een vaccinatiegraad van 98% toch nog maatregelen nemen en zo de samenleving in bedwang houden?
Ben gewoon benieuwd naar het eindplaatje met vaccinatie. Wat is jullie idee hierbij? Oprechte vraag en uiteraard weet niemand het.
Of ze nu willen of niet. Aha je bent er zo een...Dennis1812 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:13:
Zolang een dusdanig kleine groep een dusdanig groot percentage van de zkh opnames beslaat ben ik er 100% voor om die mensen te prikken. Of ze nu willen of niet.
Wait what?
Dus de scholen gaan een week dicht wegens COVID en in plaats daarvan mag ik wel gewoon met de kinderen naar de Efteling, musea, de kroeg etc?
Ik heb veel rare besluiten gezien, maar dit is toch wel echt het top punt hoor. Een groep zo hard raken die zelf 0,0% last heeft er van om de niet gevaccineerde oma te beschermen. Veeg mij maar op.. En wie denkt de overheid dat volgende week dan gaat oppassen? Juist, opa en oma.
Dus de scholen gaan een week dicht wegens COVID en in plaats daarvan mag ik wel gewoon met de kinderen naar de Efteling, musea, de kroeg etc?
Ik heb veel rare besluiten gezien, maar dit is toch wel echt het top punt hoor. Een groep zo hard raken die zelf 0,0% last heeft er van om de niet gevaccineerde oma te beschermen. Veeg mij maar op.. En wie denkt de overheid dat volgende week dan gaat oppassen? Juist, opa en oma.
En als dit punt gaat keren, wat al in het buitenland zichtbaar is maar hier in NL niet omdat het RIVM de data niet wekenlijks vrij geeft? Houdt het dan op met vaccineren?Dennis1812 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:13:
Het is namelijk logisch dat de zwaarte naar gevaccineerden op de IC gaat toenemen aangezien die groep veel groter is in de samenleving en de vaccin niet 100% opname voorkomt.
Zie bijv Vlaanderen: https://www.vrt.be/vrtnws...de-golf-en-andere-golven/
[ Voor 6% gewijzigd door monaldo op 14-12-2021 16:18 ]
En de kinderen mogen lekker bij elkaar spelen en met opa en oma naar de supermarkt. Ik gun het ze prima hoor. Maar die 5 dagen eerder school dicht hebben geen zak met volksgezondheid te maken terwijl de pos. getesten en SEH opnames dalen.Okasha schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:15:
Wait what?
Het eindstadium?monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:14:
[...]
En hoe ga je die verspreiding op lange termijn tegenhouden? Door een nieuwe shot elke paar maanden te geven aan iedereen? En hopen dat er een vaccin een keer komt die wel 10-20j werkzaam is?
Of ga je zoals in Portugal met een vaccinatiegraad van 98% toch nog maatregelen nemen en zo de samenleving in bedwang houden?
Ben gewoon benieuwd naar het eindplaatje met vaccinatie. Wat is jullie idee hierbij? Oprechte vraag en uiteraard weet niemand het.
Hopelijk blijft de bescherming met eventueel boosters beter op gang. Krijgen we langzaam aan betere weerstand tegen covid en hebben we binnen nu en een paar jaar weinig tot geen zorg belasting meer waardoor dan de prik schema's in de prullenbak kunnen of enkel nog voor risico groepen en zorg personeel (net als de griepprik zeg maar).
Er zijn maar weinig pandemieën in de geschiedenis die in 2-3jaar overgewaaid zijn. Dat heeft meestal tijd nodig.
Tot die tijd zie ik inderdaad er geen heil in om zaken als basismaatregelen los te laten.
Tuurlijk hopen we allemaal op iets anders. En zou een medicijn prachtig zijn. Maar ik probeer realistisch te kijken en dit probleem zie ik niet met een paar maanden opgelost.
Het is niet wat je wilt horen, dat snap ik. Maar wel mijn visie.
Boosteren zolang dit nodig is voor je bescherming op peil te houden. Zolang de zorgbelasting zo hoog is voor iedereen.
Zodra het kan afschalen tot zorgpersoneel en risico groepen.
Basismaatregelen aanhouden en pas afschalen als er wereldwijd wat rust is.
Ja zo 1 ben ik er.immetjes schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:15:
[...]
Of ze nu willen of niet. Aha je bent er zo een...
Ah en jij bent een Willem Engel aanbidder? Of wat voor reactie wil je hierop?
Het idee zal wel zijn dat het zo jammer is als kinderen juist in de week voor kerst een besmetting oplopen en de dan de verplichte familie bezoekjes af moeten/mogen zeggen.Okasha schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:15:
Wait what?
alles kan off-topic
Heerlijk toch, rustige kerstAnkona schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:21:
[...]
Het idee zal wel zijn dat het zo jammer is als kinderen juist in de week voor kerst een besmetting oplopen en de dan de verplichte familie bezoekjes af moeten/mogen zeggen.
Denk dat ze vooral bang zijn dat mensen de verplichte bezoekjes dan niet afzeggen..
Ik zou in de dagen vooraf 3 tests per dag inplannen in de hoop dat er een false positive tussen zit. Mag ik lekker thuis blijven ipv geforceerd gezellig doen op de grootste cliché show van het jaar.Dennis1812 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:23:
[...]
Heerlijk toch, rustige kerst.
Denk dat ze vooral bang zijn dat mensen de verplichte bezoekjes dan niet afzeggen..
alles kan off-topic
Psst. Je kan ook zeggen dat je positief bentAnkona schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:25:
[...]
Ik zou in de dagen vooraf 3 tests per dag inplannen in de hoop dat er een false positive tussen zit. Mag ik lekker thuis blijven ipv geforceerd gezellig doen op de grootste cliché show van het jaar.
Niemand vraagt je om een screenshot (in mijn familie dan)
En een verkeerd gebruikte zelftest mag ook tegenwoordig dus je bent altijd negatief als je dat wilt.
Omdat je daarmee alleen maar de kwaadaardige onzin van de Great Barrington Declaration blijft herhalen. En die is al zoveel keer weerlegd.monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:53:
Waarom zou het niet voldoende zijn om die 2% met name te beschermen dmv vaccinatie, daar waar nodig is goede communicatie hoe verspreiding verminderd kan worden en de rest vrij laten?
En denk nou eens na (eens mag dat beginnen): varianten ontstaan na transmissie naar een nieuwe gastheer. Des te meer transmissie, des te meer varianten en dan is er de kans op een super-omicron of super-delta variant. Maar nee, omdat je zelf niet in de risicogroep zit, heb je er geen probleem mee om die op te sluiten terwijl je zelf lekker nieuwe varianten kweekt. Er zijn maatregelen nodig, en vaccinatie helpt daarbij als iedereen daaraan meewerkt, en ook bij kinderen moet je aan de hele groep denken: verminderen van transmissie is belangrijk.
En ja, ik heb verstand van zaken. Dit is mijn vakgebied (infectieziekten), en je zit er compleet naast en braakt alleen maar de onzin uit die van antivax websites komen.
[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 14-12-2021 16:49 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wat zit er in moderna wat voor meer hartfalen zorgt? en wat pfizer dus niet heeft?immetjes schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:49:
[...]
Qua myocarditis, pericarditis, and hartritmestoornissen lijk je gelijk te hebben:
Vandaag gepubliceerd:
Dat weten we nog niet goed, maar een van de redenen zou een hogere dosering kunnen zijn. Maar dat zegt natuurlijk nog niets over de pathofysiologie. Dus het blijft nog even onduidelijk.tweakmember schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:07:
[...]
Wat zit er in moderna wat voor meer hartfalen zorgt? en wat pfizer dus niet heeft?
Wat is dat toch voor een manier van spreken tegen elkaar, ik doe toch ook normaal al die tijd en dan moet jij hoognodig de meester uithangen? Waarschijnlijk is communicatie dan niet je vakgebied.gambieter schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:47:
[...]
Omdat je daarmee alleen maar de kwaadaardige onzin van de Great Barrington Declaration blijft herhalen. En die is al zoveel keer weerlegd.
En denk nou eens na (eens mag dat beginnen): varianten ontstaan na transmissie naar een nieuwe gastheer. Des te meer transmissie, des te meer varianten en dan is er de kans op een super-omicron of super-delta variant. Maar nee, omdat je zelf niet in de risicogroep zit, heb je er geen probleem mee om die op te sluiten terwijl je zelf lekker nieuwe varianten kweekt. Er zijn maatregelen nodig, en vaccinatie helpt daarbij als iedereen daaraan meewerkt, en ook bij kinderen moet je aan de hele groep denken: verminderen van transmissie is belangrijk.
En ja, ik heb verstand van zaken. Dit is mijn vakgebied (infectieziekten), en je zit er compleet naast en braakt alleen maar de onzin uit die van antivax websites komen.
Ik stel gewoon een vraag hier. Als ik het goed begrijp ontstaan nieuwe varianten door transmissie. Die kun je met vaccinatie verminderen maar niet tegenhouden. Mijn vraag is daarom, hoe weten we zeker dat iedereen vaccineren de oplossing is?
Varianten ontstaan het snelst in een pool ongevaccineerden zonder maatregelen (iedereen steekt elkaar aan wat het virus de kans geeft snel te muteren). In een pool met gevaccineerden met maatregelen (de transmissie is gering) heeft het virus dus veel minder kans om te muteren.monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:43:
[...] Als ik het goed begrijp ontstaan nieuwe varianten door transmissie. Die kun je met vaccinatie verminderen maar niet tegenhouden. Mijn vraag is daarom, hoe weten we zeker dat iedereen vaccineren de oplossing is?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
En is hier consensus over bereikt in de wereld. Omdat er nu juist berichten rondgaan dat omicron zich met name onder gevaccineerden begeeft?Yaksa schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:48:
[...]
Varianten ontstaan het snelst in een pool ongevaccineerden zonder maatregelen (iedereen steekt elkaar aan wat het virus de kans geeft snel te muteren). In een pool met gevaccineerden met maatregelen (de transmissie is gering) heeft het virus dus veel minder kans om te muteren.
https://www.reuters.com/w...accinated-cdc-2021-12-10/
Iedereen vaccineren is niet de gehele oplossing maar wel een belangrijke deeloplossing. Beter als vaccineren hebben we niet behalve dan iedereen opsluiten en deuren dichtlassen zoals in China.monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:43:
[...]
Wat is dat toch voor een manier van spreken tegen elkaar, ik doe toch ook normaal al die tijd en dan moet jij hoognodig de meester uithangen? Waarschijnlijk is communicatie dan niet je vakgebied.
Ik stel gewoon een vraag hier. Als ik het goed begrijp ontstaan nieuwe varianten door transmissie. Die kun je met vaccinatie verminderen maar niet tegenhouden. Mijn vraag is daarom, hoe weten we zeker dat iedereen vaccineren de oplossing is?
Dat betekend niet dat als je 100% vaccinatiegraad haalt dat dat dan ook voldoende is, ook al zou je zo'n hoge vaccinatiegraad kunnen bereiken. Dat gaat in de praktijk waarschijnlijk niet gebeuren.
Dus als er flinke aantallen besmettingen zijn zul je, zelfs met hoge vaccinatiegraad aanvullende maatregelen moeten nemen.
Je hebt nu al een aantal keren heel foute bronnen aangevoerd en tal van uitspraken gedaan die zo uit het handboek voor wappies komen. Ik weet niet of je oprecht bent en gewoon de verkeerde informatie hebt gekregen maar inmiddels begint het wel op te vallen. Helaas zijn er in deze crisis, en ook daarvoor al, talloze belangen groepen die er baat bij hebben om desinformatie te verspreiden. Dat is in de USA nog erger dan hier misschien maar het was mij nog niet eerder opgevallen dan met deze pandemie. Als je bronnen gebruikt dan is het raadzaam om die terdege te onderzoeken. Veel van die desinformatie bronnen zijn hier al langs gekomen (of in de andere covid topics).
Dit is logisch als van de 43 bekende gevallen er 25 internationaal hebben gereisd, iets waar vaccinatie voor vereist is.monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:55:
[...]
En is hier consensus over bereikt in de wereld. Omdat er nu juist berichten rondgaan dat omicron zich met name onder gevaccineerden begeeft?
Dat had je zelf toch ook wel kunnen lezen in plaats van de suggestie te wekken dat deze omicron gevaccineerden veel meer raakt door iets in het virus ? Het is wel de droom van de anti-vaxxers dat er een variant komt die gevaccineerden harder raakt, dan zijn al hun stomme beslissingen opeens de goeie geworden.
Dat staat helemaal niet in het artikel, dat is de draai die jij eraan geeft.monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:55:
[...]
En is hier consensus over bereikt in de wereld. Omdat er nu juist berichten rondgaan dat omicron zich met name onder gevaccineerden begeeft?
van de 43 gevonden gevallen waren er 34 gevaccineerd. De meeste (25 van de 34) zijn internationale reizigers. Die zijn natuurlijk sowieso gevaccineerd maar waarschijnlijk hun partners ook en vermoedelijk hun omgeving ook. Logisch dat er dan meer gevaccineerden worden gevonden met omicron.
Dat de vaccinatie minder bescherming biedt tegen besmetting met de omikron variant dan met de delta vaiant was al bekend.
In de situatie met 43 gevallen van omikron besmetting waarvan 60% gevaccineerde internationale reiziger is mag je precies verwachten wat je hier in dit artikel ziet.
aangepast...
[ Voor 95% gewijzigd door Kol Nedra op 14-12-2021 18:20 ]
nothing stops this train
Niet ziek worden dan! dan kom je die mensen uit de zorg ook niet tegenKol Nedra schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:18:
aangepast...
edit: er stond eerst wat anders
[ Voor 7% gewijzigd door Indoubt op 14-12-2021 18:25 ]
Geef eens een recent onderzoek waar staat dat de transmissie van geprikten veel minder is dan transmissie tussen ongeprikten. Mocht je die al vinden: Omicron gaat het op z’n kop zetten.Yaksa schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:48:
[...]
Varianten ontstaan het snelst in een pool ongevaccineerden zonder maatregelen (iedereen steekt elkaar aan wat het virus de kans geeft snel te muteren). In een pool met gevaccineerden met maatregelen (de transmissie is gering) heeft het virus dus veel minder kans om te muteren.
Enig idee trouwens waarom mutaties die vaccins omzeilen niet zullen ontstaan in een wereld zonder vaccins? Heb je überhaupt wel eens gehoord van selectiedruk?
Blijkbaar heb ik verkeerde informatie, niet bewust maar ik ben wel op zoek naar meer context dan alleen wat de msm laat zien. Puur vanwege het feit dat al gebleken is dat men op één lijn wil zitten met de overheid, logisch in tijden van crisis moeten we zoveel mogelijk rust bewaken. Maar dat neemt niet weg dat er in afgelopen twee jaar weinig tot geen ruimte is voor discussies. De bekende gezichten blijven zendtijd krijgen en andere inzichten krijgen geen ruimte. Mooie aflevering hierover voor geïnteresseerden staat hier YouTube: Plein Publiek: coronadebat of carrière?Indoubt schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:56:
[...]
Iedereen vaccineren is niet de gehele oplossing maar wel een belangrijke deeloplossing. Beter als vaccineren hebben we niet behalve dan iedereen opsluiten en deuren dichtlassen zoals in China.
Dat betekend niet dat als je 100% vaccinatiegraad haalt dat dat dan ook voldoende is, ook al zou je zo'n hoge vaccinatiegraad kunnen bereiken. Dat gaat in de praktijk waarschijnlijk niet gebeuren.
Dus als er flinke aantallen besmettingen zijn zul je, zelfs met hoge vaccinatiegraad aanvullende maatregelen moeten nemen.
Je hebt nu al een aantal keren heel foute bronnen aangevoerd en tal van uitspraken gedaan die zo uit het handboek voor wappies komen. Ik weet niet of je oprecht bent en gewoon de verkeerde informatie hebt gekregen maar inmiddels begint het wel op te vallen. Helaas zijn er in deze crisis, en ook daarvoor al, talloze belangen groepen die er baat bij hebben om desinformatie te verspreiden. Dat is in de USA nog erger dan hier misschien maar het was mij nog niet eerder opgevallen dan met deze pandemie. Als je bronnen gebruikt dan is het raadzaam om die terdege te onderzoeken. Veel van die desinformatie bronnen zijn hier al langs gekomen (of in de andere covid topics).
Er ontstaan gewoon varianten door toedoen van selectiedruk die vaccins ontwijken volgens dit paper. Logisch ook volgens mij, een virus moet een voordeel hebben. Hoe zie je dat dan?gambieter schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:47:
[...]
Omdat je daarmee alleen maar de kwaadaardige onzin van de Great Barrington Declaration blijft herhalen. En die is al zoveel keer weerlegd.
En denk nou eens na (eens mag dat beginnen): varianten ontstaan na transmissie naar een nieuwe gastheer. Des te meer transmissie, des te meer varianten en dan is er de kans op een super-omicron of super-delta variant. Maar nee, omdat je zelf niet in de risicogroep zit, heb je er geen probleem mee om die op te sluiten terwijl je zelf lekker nieuwe varianten kweekt. Er zijn maatregelen nodig, en vaccinatie helpt daarbij als iedereen daaraan meewerkt, en ook bij kinderen moet je aan de hele groep denken: vermindere van transmissie is belangrijk.
https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acs.jpclett.1c03380
Ikzelf kijk altijd uit naar de kerstdagen, voor mij is het echt geen cliché show. Ook gelukkig geen verplichtingenAnkona schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:25:
[...]
Ik zou in de dagen vooraf 3 tests per dag inplannen in de hoop dat er een false positive tussen zit. Mag ik lekker thuis blijven ipv geforceerd gezellig doen op de grootste cliché show van het jaar.
Als ik naar mijn ouders wil (ik woon op mijzelf, geen partner) dan ben ik welkom, wil ik thuisblijven net zo goed.
@immetjes vandaar dat we delta voor het eerst hebben gezien in India, want die vaccinatiegraad was eind 2020 echt hoog daar. En omikron nu in Zuid-Afrika, zelfde verhaal. De meerderheid is gevaccineerd in Afrika. Oh wacht, de geobserveerde werkelijkheid past helemaal niet in je verhaal 
Virussen muteren altijd, en de besmettelijker variant verdringt de minder besmettelijke variant uiteindelijk altijd (mits immuniteit tegen de besmettelijker variant ook tegen de minder besmettelijke geldt). Zeg maar precies wat we met Delta dagelijks hebben kunnen volgen.
Een supersimpel model waarbij vaccinatie 75% minder transmissie oplevert, geeft aan dat een variant met een R < 4 uit zal doven en een variant R > 4 langzamer verspreidt.
En zonder vaccinatie zie je dat een variant R < 4 verdrongen wordt (verdwijnt) en en een variant R > 4 explosief toeneemt.
Noem je dit selectiedruk of juist verspreiding vertragen? Het is hetzelfde mechanisme.
Virussen muteren altijd, en de besmettelijker variant verdringt de minder besmettelijke variant uiteindelijk altijd (mits immuniteit tegen de besmettelijker variant ook tegen de minder besmettelijke geldt). Zeg maar precies wat we met Delta dagelijks hebben kunnen volgen.
Een supersimpel model waarbij vaccinatie 75% minder transmissie oplevert, geeft aan dat een variant met een R < 4 uit zal doven en een variant R > 4 langzamer verspreidt.
En zonder vaccinatie zie je dat een variant R < 4 verdrongen wordt (verdwijnt) en en een variant R > 4 explosief toeneemt.
Noem je dit selectiedruk of juist verspreiding vertragen? Het is hetzelfde mechanisme.
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Dat je begrijp dat integriteit van het eigen lichaam vooropstaat. Dat je begrijpt dat dat verankert lig in de grondwet artikel 11. Daar voor een zorgcapaciteit probleem veroorzaakt door de overheid vanaf stappen kan niet. Mensen dwingen. Hoe gezellig gaat dat worden denk je? Heeft de samenleving daar wat aan? Meer dan de helft van de ongeprikten is jonger dan 40 die overspoelen de IC niet. Ik vind iemand die voor verplicht prikken is zwaar gestoord. Al helemaal omdat het niet zomaar een klassiek vaccin is. En als je dat allemaal niet begrijpt of wil zien is dat triest.Dennis1812 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:21:
[...]
Ja zo 1 ben ik er.
Ah en jij bent een Willem Engel aanbidder? Of wat voor reactie wil je hierop?
En dan ook nog met Willen Engel op komen zetten. De wereld is niet zwart wit. Het is niet ongeprikten vs geprikten.
Hier heb je art.11. En die gaat wat mij betreft niet even voor een obese ouderdomsziekte voor een mRNA entstof wat geen steriele immuniteit geeft aan de kant gezet worden: https://www.denederlandse...vkl1oucfq6v2/vgrnblu821m2
@immetjes lees daar een duidelijk voorbehoud. Lees dat niet in 22.1. Lees ook volksgezondheid in tegenstelling tot individuele gezondheid.
Zoek ook wie er bovengemiddeld last hebben van long covid
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Tegelijkertijd moet de overheid de volksgezondheid beschermen. Staat in diezelfde grondwet. Ook 40- kan fors last hebben (long covid?).
Er zijn al meerdere landen die besloten hebben tot een vaccinatieplicht.
Ik ben benieuwd hoe het daar gaat lopen ermee. Als daar goede resultaten uit volgen zie ik geen probleem in het volgen hiervan.
Als blijkt dat je er niks mee bereikt. Tja.. jammer, dan niet en blijven we zo doorgaan.
Nee, je vasthouden en dan prikken zullen we niet gaan doen. Daar vind je ook geen personeel voor. Maar er kunnen best financiële consequenties of streng 2G aan hangen.
Er is een hele wereld tussen het is verplicht en tussen we pakken je arm vast en fuck you.
Dat laatste zie ik enkel in China of Noord Korea gebeuren. Ik zie in Europa meer gebeuren met andere consequenties.
En wat is nou het mRNA probleem? Die techniek is tientallen jaren ontwikkeld en werkt gewoon goed. Die heb ik nog nooit begrepen. Maargoed.
Er zijn al meerdere landen die besloten hebben tot een vaccinatieplicht.
Ik ben benieuwd hoe het daar gaat lopen ermee. Als daar goede resultaten uit volgen zie ik geen probleem in het volgen hiervan.
Als blijkt dat je er niks mee bereikt. Tja.. jammer, dan niet en blijven we zo doorgaan.
Nee, je vasthouden en dan prikken zullen we niet gaan doen. Daar vind je ook geen personeel voor. Maar er kunnen best financiële consequenties of streng 2G aan hangen.
Er is een hele wereld tussen het is verplicht en tussen we pakken je arm vast en fuck you.
Dat laatste zie ik enkel in China of Noord Korea gebeuren. Ik zie in Europa meer gebeuren met andere consequenties.
En wat is nou het mRNA probleem? Die techniek is tientallen jaren ontwikkeld en werkt gewoon goed. Die heb ik nog nooit begrepen. Maargoed.
Hoe rijm je zo'n tirade metimmetjes schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:51:
Daar [...]] vanaf stappen kan niet. Mensen dwingen. Hoe gezellig gaat dat worden denk je?
[..]Ik vind iemand die voor verplicht prikken is zwaar gestoord. [..] En als je dat allemaal niet begrijpt of wil zien is dat triest.
De wereld is niet zwart wit.
Overigens, als we dan toch even van zwart/wit afstappen, zet dan ook je fundamentalistische grondwets-is-heilig-bril af:
Uit je eigen link:
Maar goed, ik begrijp dat jij de Politiewet 1993, die als voorbeeld genoemd wordt, ook zwaar gestoord en triest vindt? Er is in ieder geval precedent voor afwijkingen van de grondwet.3. In eenvoudig Nederlands
Iedereen heeft het recht om zelf te bepalen wat er met zijn lichaam gebeurt. In de wet kunnen uitzonderingen staan. In de wet kan ook staan dat iemand anders uitzonderingen kan maken.
Daar zit je eerste fout. Zodra je het gaat hebben over 'buiten de MSM' sta je al met een voet in desinformatie en sta je op voorhand al met 5-0 achter. Er is binnen de reguliere media meer dan voldoende kleur om zaken van meerdere kanten te belichten. Als 'bronnen' daar niet toe behoren is dat om een reden, die vrijwel nooit iets met onafhankelijkheid en objectiviteit te maken heeft.monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:34:
[...]
Blijkbaar heb ik verkeerde informatie, niet bewust maar ik ben wel op zoek naar meer context dan alleen wat de msm laat zien.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Geen idee of alfa, delta of omicron ontstaan zijn door selectiedruk van vaccins. Ik denk het ook niet. Het wel gebeurt stelt dit paper:Proton_ schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:45:
@immetjes vandaar dat we delta voor het eerst hebben gezien in India, want die vaccinatiegraad was eind 2020 echt hoog daar. En omikron nu in Zuid-Afrika, zelfde verhaal. De meerderheid is gevaccineerd in Afrika. Oh wacht, de geobserveerde werkelijkheid past helemaal niet in je verhaal
https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acs.jpclett.1c03380
Omicron is ontstaan uit een stam van 2020 en niet uit alfa of delta. Vaccins lijken niet de oorzaak. Met een beetje geluk is het een soort verkoudheid.
Ach long-covid verhaal dat is idd reden tot vaccinatieplicht.Proton_ schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:55:
@immetjes lees daar een duidelijk voorbehoud. Lees dat niet in 22.1. Lees ook volksgezondheid in tegenstelling tot individuele gezondheid.
Dat moet je zelf weten, ik denk dat het überhaupt niet doelmatig isimmetjes schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:02:
[...]
Ach long-covid verhaal dat is idd reden tot vaccinatieplicht.
Ik hoopte je iets minder simplistisch te laten denken.
Je paper kan ik niet lezen, maar in de abstract staat niets over snellere mutaties, alleen dat de mutaties die overblijven in meer of mindere mate resistent zullen zijn. Nogal wiedes
En ik ben het daar niet mee eens. Zelfs geprikten liggen op de IC. Prik voorkomt transmissie niet en en er zijn bijwerkingen. Plicht gaat niet gebeuren. Ook in Oostenrijk niet. Het is poging van overheden mensen nog net even wat banger te maken zodat ze wel overstag gaan.Dido schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:57:
[...]
Hoe rijm je zo'n tirade met
[...]
Overigens, als we dan toch even van zwart/wit afstappen, zet dan ook je fundamentalistische grondwets-is-heilig-bril af:
[...]
Uit je eigen link:
[...]
Maar goed, ik begrijp dat jij de Politiewet 1993, die als voorbeeld genoemd wordt, ook zwaar gestoord en triest vindt? Er is in ieder geval precedent voor afwijkingen van de grondwet.
Mutaties ontstaan altijd. Niet door een vaccin
Alleen zal een mutatie sneller groeien, want minder concurrentie van de versie waar het vaccin tegen werkt.
Maar in totaal zal het aantal zeker lager zijn.
De kans op mutaties is gewoon afhankelijk van het aantal besmettingen.... Hoe meer besmettingen, hoe meer kans. En vaccineren zorgt voor minder besmettingen. Ja, voor sommige varianten minder dan anderen.. Maar het is een numbers game. Niet meer of minder.
Het is als het gooien van 5 miljoen-zijdige dobbelsteen. De kans dat je die 1 miljoen gooit wordt groter, hoe vaker je de dobbelsteen gooit
Vaccineren betekend minder vaak gooien... Afstand houden zorgt voor kinder dobbelstenen gooien, etc.
Uiteindelijk gooi je 1 miljoen. En heb je een mutatie. Maar hoe langer je dat kan rekken, hoe minder dobbelstenen er zijn en hoe kleiner de kans wordt.
Alleen zal een mutatie sneller groeien, want minder concurrentie van de versie waar het vaccin tegen werkt.
Maar in totaal zal het aantal zeker lager zijn.
De kans op mutaties is gewoon afhankelijk van het aantal besmettingen.... Hoe meer besmettingen, hoe meer kans. En vaccineren zorgt voor minder besmettingen. Ja, voor sommige varianten minder dan anderen.. Maar het is een numbers game. Niet meer of minder.
Het is als het gooien van 5 miljoen-zijdige dobbelsteen. De kans dat je die 1 miljoen gooit wordt groter, hoe vaker je de dobbelsteen gooit
Vaccineren betekend minder vaak gooien... Afstand houden zorgt voor kinder dobbelstenen gooien, etc.
Uiteindelijk gooi je 1 miljoen. En heb je een mutatie. Maar hoe langer je dat kan rekken, hoe minder dobbelstenen er zijn en hoe kleiner de kans wordt.
Waarom sta je meteen 5-0 achter, dat zegt dan toch meer over degene die bij voorbaat al oordeelt? Ik zeg niet dat ze een of andere complot aanhouden maar puur dat ze één lijn willen vasthouden voor de nationale "veiligheid". Dit hebben ze volgens mij ook vaak genoeg zelf aangegeven. Welke andere kanten zie jij belicht worden dan? Heb je voorbeelden? Welke andere experts krijgen een podium? Het OMT krijgt vaak genoeg kritiek omdat het allemaal deskundigen zijn in hetzelfde vakgebied, daar is toch niks aan gelogen?ijdod schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:59:
[...]
Daar zit je eerste fout. Zodra je het gaat hebben over 'buiten de MSM' sta je al met een voet in desinformatie en sta je op voorhand al met 5-0 achter. Er is binnen de reguliere media meer dan voldoende kleur om zaken van meerdere kanten te belichten. Als 'bronnen' daar niet toe behoren is dat om een reden, die vrijwel nooit iets met onafhankelijkheid en objectiviteit te maken heeft.
Een voorbeeld waar het mis gaat: https://www.spreekbuis.nl...-met-de-programma-inhoud/
Nu zal deze bron en de onderzoekers niet deugen ben ik bang.
[ Voor 7% gewijzigd door monaldo op 14-12-2021 19:19 ]
Daar zit okk meteen het verschil tussen MSM en alternatieve media:monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:17:
[...]
Waarom sta je meteen 5-0 achter, dat zegt dan toch meer over degene die bij voorbaat al oordeelt? Ik zeg niet dat ze een of andere complot aanhouden maar puur dat ze één lijn willen vasthouden voor de nationale "veiligheid". Dit hebben ze volgens mij ook vaak genoeg zelf aangegeven. Welke andere kanten zie jij belicht worden dan? Heb je voorbeelden? Welke andere experts krijgen een podium? Het OMT krijgt vaak genoeg kritiek omdat het allemaal deskundigen zijn in hetzelfde vakgebied, daar is toch niks aan gelogen?
Een voorbeeld waar het mis gaat: https://www.spreekbuis.nl...-met-de-programma-inhoud/
Nu zal deze bron en de onderzoekers niet deugen ben ik bang.
de MSM wordt enorm in de gaten gehouden, misstanden worden aan de kaak gesteld. En bij slechte bronnen wordt het direct afgestraft.
De alternatieve media? Vaak geen bronnen, veel onderbuik en alles voor de clicks.alles wordt voor waar aangenomen en kritiek? Nee dan ben je een schaap
De MSM bekijkt gewoon beide kanten. Maar dat willen mensen vaak niet zien... Ze zien enkel wat in hun straatje past...
Waarom geef je altijd zo af op Brownstone? Voor informatie mbt natuurlijke immuniteit kun je toch gewoon op de 137 studies van o.a. Science, The Lancet, BMJ etc. etc. klikken om de originele onderzoeken te bekijken?gambieter schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:20:
Vitamine D en "natuurlijke immuniteit" ?
Brownstone Institute is een thuis voor de Great Barrington criminelen als Kulldorff en Bhattachya. Meer Brownnose Institute voor een Koch miljardair.
En om het helemaal makkelijk te maken staan er al een aantal quotes naast.
https://brownstone.org/ar...mented-linked-and-quoted/
Wat maakt het dan uit wie daar achter zitten? Klinkt wel als een complottheorie trouwens: 'De Great Barrington criminelen'
http://www.avfoto.nl
Ja waarom zou dat nu zijn...Arrien schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:33:
[...]
Waarom geef je altijd zo af op Brownstone?
Het scoort nogal hoog op de fake news meter en dat vinden de meeste mensen niet zo prettig.
Serieus? Je wilt toch geen informatie tot je nemen via een fake news kanaal? Waarbij zij dus de selectie maken van wat 'waar' en 'niet waar' is. Tenzij je gericht fake news zoekt en de 'msm' je niet aan staat.Arrien schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:33:
[...]
Wat maakt het dan uit wie daar achter zitten?
Ik zou eigenlijk graag een melding van mijn browser/provider krijgen als ik op zo'n site belandt.
[ Voor 45% gewijzigd door de Peer op 14-12-2021 19:53 ]
Welke beide kanten bekijkt msm dan? Neem ivermectine, is afgeschilderd als paardenmiddel en klaar. We hoeven niet in detail te gaan maar mag toch hopen dat men beseft dat het meer is dan een paardenmiddel.Waah schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:31:
[...]
Daar zit okk meteen het verschil tussen MSM en alternatieve media:
de MSM wordt enorm in de gaten gehouden, misstanden worden aan de kaak gesteld. En bij slechte bronnen wordt het direct afgestraft.
De alternatieve media? Vaak geen bronnen, veel onderbuik en alles voor de clicks.alles wordt voor waar aangenomen en kritiek? Nee dan ben je een schaap![]()
De MSM bekijkt gewoon beide kanten. Maar dat willen mensen vaak niet zien... Ze zien enkel wat in hun straatje past...
Hoeveel aandacht geeft msm aan oversterfte wat al maandenlang aan de gang is in heel de wereld? Niet dat het nu meteen aan vaccinatie of corona gelinkt wordt maar een gemiddelde Nederlander heeft geen besef dat oversterfte een groot ding is momenteel.
Hoeveel aandacht geeft msm aan economen of deskundigen op andere gebieden die door het beleid worden geraakt?
Of bedoel je dat als Femke Louise of Remy Bonjasky aandacht krijgt dat de andere kant wordt belicht?
Hoe vaak is er openbare discussie gevoerd aan tafel bij een Jinek of Op1? Of bedoel je de andere kant versie nummer 1001 van Kuipers, Osterhaus of Gommers?
Hmm kom er net achter dat m'n vaccin maar t/m eind deze maand geldig is hier in Duitsland terwijl ik eind Juli de laatste prik (Pfizer) gehad heb.
Mijn broertje en schoonzus hebben hem drie maanden eerder gehad en die van hen is langer geldig
. Merkwaardig
Mijn broertje en schoonzus hebben hem drie maanden eerder gehad en die van hen is langer geldig
monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:54:
[...]
Welke beide kanten bekijkt msm dan? Neem ivermectine, is afgeschilderd als paardenmiddel en klaar. We hoeven niet in detail te gaan maar mag toch hopen dat men beseft dat het meer is dan een paardenmiddel.
Waar haal jij je informatie vandaan?
En waarom is oversterfte een ding volgens jou? wat moet er over gemeld worden?
je ziet dingen die er niet zijn
kom alsjeblieft van die enge websites van je af en laat je daar niet verder intrekken.
[ Voor 20% gewijzigd door de Peer op 14-12-2021 20:07 ]
Ivermectine is onderzocht en de resultaten worden gedeeld door de MSM.... Tja, wat wil je nog meer? Een verhaal van iemand die zegt dat het wel werkt, want hij werd wel beter na Ivermectine?monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:54:
[...]
Welke beide kanten bekijkt msm dan? Neem ivermectine, is afgeschilderd als paardenmiddel en klaar. We hoeven niet in detail te gaan maar mag toch hopen dat men beseft dat het meer is dan een paardenmiddel.
Hoeveel aandacht geeft msm aan oversterfte wat al maandenlang aan de gang is in heel de wereld? Niet dat het nu meteen aan vaccinatie of corona gelinkt wordt maar een gemiddelde Nederlander heeft geen besef dat oversterfte een groot ding is momenteel.
Hoeveel aandacht geeft msm aan economen of deskundigen op andere gebieden die door het beleid worden geraakt?
Of bedoel je dat als Femke Louise of Remy Bonjasky aandacht krijgt dat de andere kant wordt belicht?
Hoe vaak is er openbare discussie gevoerd aan tafel bij een Jinek of Op1? Of bedoel je de andere kant versie nummer 1001 van Kuipers, Osterhaus of Gommers?
Er is geen bewijs, na veel onderzoek, dat het ook maar iets helpt. Wil je nu dan nog steeds daar over discussiëren?
Er is genoeg aandacht voor de oversterfte. Maar die is al aan de gang sinds corona, niet sinds de vaccinaties. Er wordt gewoon onderzocht en bijgehouden wie er overlijden, en daar wordt weer onderzoek gedaan naar de oorzaak.
Die gigantische oversterfte is de hele reden dat we in lockdown zitten. En de oorzaak heet Corona. Anders hadden we dit forum niet nodig gehad.
Veel verder dan "Ja er zijn vaccinaties, en de oversterfte is hoog, zie je wel!" Komt het eigenlijk nooit buiten de MSM.
Maar hele volksstammen staan achter Ivermectine. Want de alternatieve media zegt dat het werkt. Bewijs? Nee dat wordt niet gevraagd. Men is niet kritisch. Want: de MSM liegt, het is een complot, doofpot etc.
De MSM is niet perfect. Verre van. Maar dat weten we omdat men kritisch is. Men is totaal niet kritisch op de alternatieve media....
[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 14-12-2021 20:06 ]
Gelukkig gaan ze in Duitsland beginnen met de Turbo Booster!De_Bastaard schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:58:
Hmm kom er net achter dat m'n vaccin maar t/m eind deze maand geldig is hier in Duitsland
https://dvhn.nl/buitenlan...3%A9n-maand-27338643.html
Dus jij denkt echt dat al deze 70 onderzoeken geen enkel bewijs laten zien en dat we er daarom maar flinke boetes voor moeten opleggen als een arts in NL het voorschrijft?Waah schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:05:
[...]
Er is geen bewijs, na veel onderzoek, dat het ook maar iets helpt. Wil je nu dan nog steeds daar over discussiëren?
Maar hele volksstammen staan achter Ivermectine. Want de alternatieve media zegt dat het werkt. Bewijs?
https://c19early.com/
Het is niet te volgen ...6 maanden, 3 maanden, 1 maand... bang dat die gekke Hollanders ze dadelijk weer in de laatste ronde aftroeven zeker...Arrien schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:09:
[...]
Gelukkig gaan ze in Duitsland beginnen met de Turbo Booster!
Haha ik weet t niet man, elk half jaar een booster…Arrien schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:09:
[...]
Een interessante uitleg staat oa op dit kanaal, legt het simpel uit en deze man heeft geen standpunt maar probeert het neutraal adv feiten uit te leggen.Waah schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:05:
[...]
Ivermectine is onderzocht en de resultaten worden gedeeld door de MSM.... Tja, wat wil je nog meer? Een verhaal van iemand die zegt dat het wel werkt, want hij werd wel beter na Ivermectine?
Er is genoeg aandacht voor de oversterfte. Maar die is al aan de gang sinds corona, niet sinds de vaccinaties. Er wordt gewoon onderzocht en bijgehouden wie er overlijden, en daar wordt weer onderzoek gedaan naar de oorzaak.
Die gigantische oversterfte is de hele reden dat we in lockdown zitten. En de oorzaak heet Corona. Anders hadden we dit forum niet nodig gehad.
Veel verder dan "Ja er zijn vaccinaties, en de oversterfte is hoog, zie je wel!" Komt het eigenlijk nooit buiten de MSM.
Maar hele volksstammen staan achter Ivermectine. Want de alternatieve media zegt dat het werkt. Bewijs? Nee dat wordt niet gevraagd. Men is niet kritisch. Want: de MSM liegt, het is een complot, doofpot etc.
De MSM is niet perfect. Verre van. Maar dat weten we omdat men kritisch is. Men is totaal niet kritisch op de alternatieve media....
YouTube: New Pfizer drug and ivermectin
We hoeven niet in te gaan op de werking, het gaat erom dat het alleen het nieuws heeft gehaald als een paardenmiddel dat niet werkt, waarheid ligt genuanceerder. Er is in Amerika een hele casus hierover geweest met CNN en Joe Rogan waarin CNN het een en ander heeft verdraaid.
Heb zojuist de link naar een YouTube kanaal geplaatst.de Peer schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:03:
[...]
![]()
Waar haal jij je informatie vandaan?
En waarom is oversterfte een ding volgens jou? wat moet er over gemeld worden?
je ziet dingen die er niet zijn
kom alsjeblieft van die enge websites van je af en laat je daar niet verder intrekken.
Waarom oversterfte een ding is? Uum omdat er schijnbaar meer mensen sterven dan verwacht.....zou je niet hoeven uit te leggen.
Mocht het nog wat uitmaken, een studie in Denemarken toont voorlopig aan dat omicron zich voornamelijk onder gevaccineerden begeeft, mijn eerdere bron was schijnbaar te simpel. Hierbij eentje van msm want die tellen alleen:
https://www.telegraph.co....hy-vaccinated-population/
Uit je eigen bron (niet dat de Telegraph bekend staat als kwaliteitsjournalistiek, maar goed):monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:33:
Mocht het nog wat uitmaken, een studie in Denemarken toont voorlopig aan dat omicron zich voornamelijk onder gevaccineerden begeeft, mijn eerdere bron was schijnbaar te simpel. Hierbij eentje van msm want die tellen alleen:
Dus 75% van de gevallen onder gevaccineerde mensen, terwijl 80% gevaccineerd is. Puur uit deze getallen blijk dus dat het niet "voornamelijk onder gevaccineerden" begeeft, maar nog altijd minder vertegenwoordigd is onder gevaccineerden dan onder niet-gevaccineerden.Some 75 per cent of these cases were in fully vaccinated individuals, the institute added, confirming that even the double jabbed can carry the virus.
Daily cases in Denmark have surged by a third since early December, despite almost 80 per cent of the population being double vaccinated.
Maar goed. Kritische analyse van iemand die ivermectine-propaganda aan het pushen is, hoeven we niet te verwachten uiteraard.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Bovendien is het ook logisch dat we meer een meer het besmettingen tegenkomen onder gevaccineerden nu er meer en meer mensen zijn gevaccineerd.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Het is niet mijn artikel of onderzoek. Wat als die 75% zich begeeft onder de groep die ruim onder die 80% vaccinatiegraad zit? Wat waarschijnlijk het geval is aangezien het om jongere leeftijdscategorie gaat en daar is de vaccinatiegraad lager. Dus jouw simpele vergelijking is te kort door de bocht.Rannasha schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:37:
[...]
Uit je eigen bron (niet dat de Telegraph bekend staat als kwaliteitsjournalistiek, maar goed):
[...]
Dus 75% van de gevallen onder gevaccineerde mensen, terwijl 80% gevaccineerd is. Puur uit deze getallen blijk dus dat het niet "voornamelijk onder gevaccineerden" begeeft, maar nog altijd minder vertegenwoordigd is onder gevaccineerden dan onder niet-gevaccineerden.
Maar goed. Kritische analyse van iemand die ivermectine-propaganda aan het pushen is, hoeven we niet te verwachten uiteraard.
Waarom push ik opeens ivermectine, heb nergens genoemd dat het de heilige graal is en gebruikt moet worden. Ik gaf alleen aan dat msm dat onterecht weg heeft gezet als een paardenmiddel.
Maar jullie blijven me pushen in een hoek die schijnbaar fijn aanvoelt. Dan hoef je ook geen discussie te voeren onder het mom, het is een wappie.
Omdat het dat *hier* ook eigenlijk het voornaamste gebruik is ?monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:49:
Waarom push ik opeens ivermectine, heb nergens genoemd dat het de heilige graal is en gebruikt moet worden. Ik gaf alleen aan dat msm dat onterecht weg heeft gezet als een paardenmiddel.
Maar jullie blijven me pushen in een hoek die schijnbaar fijn aanvoelt. Dan hoef je ook geen discussie te voeren onder het mom, het is een wappie.
We hebben *hier* wat minder last van wormen en parasieten bij de mens, wat wellicht ook de positieve resultaten mbt tot coronainfecties vooral in verre buitenlanden kan verklaren. Het helpt dan wellicht niet zo zeer tegen de corona, maar helpt mensen van ander onderliggend "lijden" af (wormen en parasieten), zodat het lichaam zich kan concentreren op het coronavirus met over de nodige patiënten gezien een beter eindresultaat.
Daarnaast zijn die positieve berichten op basis van die onderzoeken in het buitenland ook hier in wat jij beschouwt als "MSM" langsgekomen, echter niet lang daarna bleek dat op basis van andere studies in de westerse wereld niet te werken en is daarbij aangegeven waarvoor dat middel hier doorgaans gebruikt wordt.
Ook mede omdat sommige briljante geesten het wellicht zouden overwegen om het tevens in die dosis voor paarden en ander vee, op zich zelf te gaan toepassen (omdat er relatief makkelijk aan te komen was).
Je hebt de berichten uit de VS wel kunnen volgen hoe succesvol dat is geweest (ziekenhuisopnames door die meuk)..
[ Voor 25% gewijzigd door gekkie op 14-12-2021 21:10 ]
Ze zijn dan ook grote Michael Knight fans in Duitsland, dus de Turbo Boost kon niet achterblijven.Arrien schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:09:
[...]
Het maakt niks uit hoe het hier wordt gebruikt, het middel wordt weggezet als paardenmiddel terwijl meer mensen dan paarden het hebben gekregen. Het middel is daarnaast niet ontwikkeld voor paarden maar voor mensen en wordt nu met name voor paarden gebruikt in een andere dosis.gekkie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:05:
[...]
Omdat het dat *hier* ook eigenlijk het voornaamste gebruik is ?
We hebben *hier* wat minder last van wormen en parasieten bij de mens, wat wellicht ook de positieve resultaten mbt tot coronainfecties vooral in verre buitenlanden kan verklaren. Het helpt dan wellicht niet zo zeer tegen de corona, maar helpt mensen van ander onderliggend "lijden" af (wormen en parasieten), zodat het lichaam zich kan concentreren op het coronavirus met over de nodige patiënten gezien een beter eindresultaat.
Daarnaast zijn die positieve berichten op basis van die onderzoeken in het buitenland ook hier in wat jij beschouwt als "MSM" langsgekomen, echter niet lang daarna bleek dat op basis van andere studies in de westerse wereld niet te werken en is daarbij aangegeven waarvoor dat middel hier doorgaans gebruikt wordt.
Ook mede omdat sommige briljante geesten het wellicht zouden overwegen om het tevens in die dosis voor paarden en ander vee, op zich zelf te gaan toepassen (omdat er relatief makkelijk aan te komen was).
Je hebt de berichten uit de VS wel kunnen volgen hoe succesvol dat is geweest (ziekenhuisopnames door die meuk)..
Hierbij het artikel van onze top journalisten:
https://www.nu.nl/coronav...coronamedicijn-in-vs.html
Wat denk je dat de meeste mensen onthouden van zo een artikel? Precies en daar gaat het om.
Maar goed de msm heeft altijd gelijk.
Het maakt je dus niet uit hoe het hier gebruikt wordt, maar je loopt nou al een heleboel posts wel te mekkeren over hoe jij denkt dat andere het "wegzetten" ?monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:27:
[...]
Het maakt niks uit hoe het hier wordt gebruikt, het middel wordt weggezet als paardenmiddel terwijl meer mensen dan paarden het hebben gekregen.
Prima dat over de wereld gezien meer mensen het hebben gekregen, maar dat kan dus volstrekt irrelevant zijn voor de situatie HIER. Dat jou dat geen zier lijkt te interesseren zal dan vermoedelijk vooral komen omdat het onderuit haalt wat jij wilt bewijzen, namelijk het grote complot.
Dus het wordt *hier* wel "met name" voor paarden gebruikt, heh heh.Het middel is daarnaast niet ontwikkeld voor paarden maar voor mensen en wordt nu met name voor paarden gebruikt in een andere dosis.
In dat artikel staat toch de situatie in de westerse wereld prima beschreven:Hierbij het artikel van onze top journalisten:
Wat denk je dat de meeste mensen onthouden van zo een artikel? Precies en daar gaat het om.
Alleen gebeurd dat hier relatief weinig omdat we hier van de meeste van die zaken geen last hebben.Het medicijn wordt gebruikt om koeien en paarden mee te behandelen, maar kan ook worden voorgeschreven aan mensen.
En voor COVID is het hier irrelevant gebleken bij de behandeling van COVID patienten, wat niet zegt dat het in het buitenland wel een bijdrage kan leveren in de totaal zorg, bijvb omdat mensen daar wel veel meer last van parasieten hebben. Zo kun je hier ook bij COVID antibiotica krijgen, niet omdat antibiotica helpen tegen COVID, wel omdat je naast COVID ook nog een bacteriële longontstekening zou kunnen ontwikkelen.
Helpen antibiotica daarmee in directe zin tegen COVID, nee nog steeds niet.
Dus als men van het artikel heeft onthouden dat het middel in de situatie *hier* is onderzocht en geen bijdrage levert en dat het dus onverstandig is om er zelf mee aan het experimenteren te slaan, dan lijkt mij dat uitstekend. Op z' n minst is het dus in overdrachtelijke zin een paardemiddel te noemen.
Hetzelfde geneuzel met vitamine D, nee een te kort zal je niet helpen, maar hogere hoeveelheid dan wat je nodig hebt ook niet.
Waarom de MSM dit terecht als paardenmiddel heeft aangegrepen is omdat als je de achterliggende context goed tot je zou nemen je erachter zou komen dat het medicijn in Amerika eenvoudig als dierengeneesmiddel was te verkrijgen. Terwijl de variant voor persoonlijk gebruik veel minder goed te verkrijgen was. De gevolgen waren ook enorm omdat het dierengeneesmiddel een te grote dosis van de werkzame stof Ivermectine bevatte wat tot ernstige vergiftigingen leidde.monaldo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:27:
[...]
Het maakt niks uit hoe het hier wordt gebruikt, het middel wordt weggezet als paardenmiddel terwijl meer mensen dan paarden het hebben gekregen. Het middel is daarnaast niet ontwikkeld voor paarden maar voor mensen en wordt nu met name voor paarden gebruikt in een andere dosis.
Hierbij het artikel van onze top journalisten:
Het heeft dus niet zo zeer met MSM te maken maar hoe je het nieuws tot je neemt. Wellicht is nu.nl te hoog gegrepen.
Voorzover ik overigens uit onderliggende nieuwsbronnen heb vernomen is dat Ivermectine mogelijk een gunstig effect heeft op de bestrijding van COVID-019 maar dat daarvoor de bijbehorende dosering te hoog wordt en daardoor toxisch is voor de behandelend patiënt en dus daarom niet verstrekt mag worden. Blindheid is bijvoorbeeld een nare bijwerking bij een te hoge dosering
[ Voor 13% gewijzigd door Miki op 14-12-2021 21:51 ]
Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13
Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13
Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"